HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 21 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #601
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Tänään radiosta kuultua! Espoo ja stadi sepelin kannalla siitä syystä kun meri vaikuttaa siihen jäätymiseen tiellä..

    Onnex toi perkuleen meri on kaukana vantaasta,varmaan meilläkin olis toi sepeli mutta helsinki vei meiltä vuosaaren jo aikoja sitten.

    Tosin vaihtokaupassa saatiin stadin jätteet vantaalle.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  2. #602
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Schwalben Marathon Plus rengas 42-622 koossa, ja sen sisäpuolella Weldtiten SureRide pistosuojanauha (se punainen). Eli lähes ankarin mahdollinen kaupan hyllyltä saatava pistosuojayhdistelmä. Elinikä Espoossa: 40 kilsaa, ja kvartsinpala läpi.
    "Lähes ankarin" espoolaisittain on sama asia kuin "surkea pistosuojaus" tamperelaisittain.

    Pitäiskö siirtyä nastarenkaaseen, joka todistetusti kestää sepelöidyllä asfaltilla ajoa, kuin k*sipäisesti jatkaa pään hakkaamista kallioon liian kepeällä pistosuojauksella?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #603
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    "Lähes ankarin" espoolaisittain on sama asia kuin "surkea pistosuojaus" tamperelaisittain.

    Pitäiskö siirtyä nastarenkaaseen, joka todistetusti kestää sepelöidyllä asfaltilla ajoa, kuin k*sipäisesti jatkaa pään hakkaamista kallioon liian kepeällä pistosuojauksella?
    Ei taida sellaista polkupyörän rengasta ollakaan jossa olisi parempi pistosuoja kun Maraton Plussassa. Ei vaikka olisi nastat. Sitä sen sijaan en tiedä miten joku on saanut sellaisen puhki useampaan kertaan, minulla taitaa olla yksi rikko niillä kautta aikojen.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  4. #604
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Mun Marathon Plus ATB 26x2.0:t nauraa Tamperelaiselle sepelille nyt kolmatta talvea. 6300 km ajettu enimmäkseen Supersonic-sisureilla ja reikiä nolla. Painoa vaivaiset 1160 g.

  5. #605
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    "Lähes ankarin" espoolaisittain on sama asia kuin "surkea pistosuojaus" tamperelaisittain.

    Pitäiskö siirtyä nastarenkaaseen, joka todistetusti kestää sepelöidyllä asfaltilla ajoa, kuin k*sipäisesti jatkaa pään hakkaamista kallioon liian kepeällä pistosuojauksella?
    Ja sitten jos ystävällisesti laittaisit sen nastarenkaan nimen vielä tähän? Itseäni kiinnostaa vain hybridikoko.

    Nokian Hakkapeliitta W240 ja Marathon Winter toistaiseksi testattu, molemmista menee sepeli läpi minun työmatkareitilläni.

  6. #606
    Tämäkin asia pitäisi lopullisesti ratkaista eduskunnan kautta. Katujen ja teiden ylläpidosta on säädetty, keille kuuluvat teiden laadusta huolehtiminen ympäri vuoden, jotta niillä voisi kulkea. Sepelin levittäminen johtuu juuri tästä.

    Omasta mielestäni talvisin tarvittava lisäkitka pitäisi hankkia nastoina jalkineiden pohjiin ja ajoneuvojen renkaisiin. Vastuu siitä lankeaisi tasapuolisesti tiellä liikkujille itselleen. Tien kunnossapidoksi riittäisi siis ylimääräisten lumien auraaminen, tien pitäminen tasaisena ja muuten kunnossa. Sepeliä tai suolaa ei tarvitsisi levittää.

    Suomen eduskunta ja hallitus pitäisi vain saada tämän ajatuksen taakse. Mutta miten? Kustannussäästöistä kannattaa puhua, sillä hiekoitus talvella ja harjaus keväällä käyvät kalliiksi kuntien taloudelle. Samaan hengenvetoon voi mainita myös keväiset ilmaan nousevat hiekkapölyt, jotka ovat huonoja kansanterveyden kannalta.
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  7. #607
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Ja sitten jos ystävällisesti laittaisit sen nastarenkaan nimen vielä tähän? Itseäni kiinnostaa vain hybridikoko.
    Nokian W240:llä jyrätty työmatkaa ja puhkeamisia tasan nolla.

    Maastokamelissa WXC300 ja Ice Spiker Pro, puhkeamisia tasan yhtä monta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  8. #608
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Nokian W240:llä jyrätty työmatkaa ja puhkeamisia tasan nolla.

    Maastokamelissa WXC300 ja Ice Spiker Pro, puhkeamisia tasan yhtä monta.
    Oukei, eli mikä toimii Treella ei välttämättä toimi Helsingissä. Maastorenkaista taas ei ole paljon apua, jos ei omista maastopyörää.

  9. #609
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Marathon Winter ei oo mulla vielä puhjennu.

  10. #610
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Marathon Winter ei oo mulla vielä puhjennu.
    Mullapa on, kolmesti. Kuukauden kesti ja sitte tuli reikä sekä etu- että takarenkaaseen samana päivänä. Eturenkaassa oli sellainen valtava siru, piti oikein vihellystä kun ilma sen reunoilta pusertui ulos.

    En oikein myönnä, että vika olisi pyörässä tai kuskissa, koska jo toista kesää alla olleet Marathon Supremet ei puhjenneet kertaakaan viime kesärengaskaudella . Tosin päivittäistä irtokivien nyppimistä en tee.

  11. #611
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikolas ojala Katso viesti
    omasta mielestäni talvisin tarvittava lisäkitka pitäisi hankkia nastoina jalkineiden pohjiin ja ajoneuvojen renkaisiin. Vastuu siitä lankeaisi tasapuolisesti tiellä liikkujille itselleen. Tien kunnossapidoksi riittäisi siis ylimääräisten lumien auraaminen, tien pitäminen tasaisena ja muuten kunnossa. Sepeliä tai suolaa ei tarvitsisi levittää.
    +1
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  12. #612
    Supermario Guest
    Marathon PLUS! ei minulla muuta...

  13. #613
    Pyöräpummi Guest
    Hieno ajatus, mutta raskas liikenne on se ongelma joka tarvitsee sekä suolaa että hiekkaa, koska niillä ei ole nastoja.
    Se pahin hiekkapöly ei kait johdu hiekotussepelistä vaan nastojen jauhamasta pienestä partikkelistä. Sitä vaarallista pölyä tulee ilman hiekoitustakin, mutta kuinka paljon hiekoitus lisää sitä en tiedä.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikolas Ojala Katso viesti
    Tämäkin asia pitäisi lopullisesti ratkaista eduskunnan kautta. Katujen ja teiden ylläpidosta on säädetty, keille kuuluvat teiden laadusta huolehtiminen ympäri vuoden, jotta niillä voisi kulkea. Sepelin levittäminen johtuu juuri tästä.

    Omasta mielestäni talvisin tarvittava lisäkitka pitäisi hankkia nastoina jalkineiden pohjiin ja ajoneuvojen renkaisiin. Vastuu siitä lankeaisi tasapuolisesti tiellä liikkujille itselleen. Tien kunnossapidoksi riittäisi siis ylimääräisten lumien auraaminen, tien pitäminen tasaisena ja muuten kunnossa. Sepeliä tai suolaa ei tarvitsisi levittää.

    Suomen eduskunta ja hallitus pitäisi vain saada tämän ajatuksen taakse. Mutta miten? Kustannussäästöistä kannattaa puhua, sillä hiekoitus talvella ja harjaus keväällä käyvät kalliiksi kuntien taloudelle. Samaan hengenvetoon voi mainita myös keväiset ilmaan nousevat hiekkapölyt, jotka ovat huonoja kansanterveyden kannalta.

  14. #614
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Hieno ajatus, mutta raskas liikenne on se ongelma joka tarvitsee sekä suolaa että hiekkaa, koska niillä ei ole nastoja.
    Jos suolausta ja hiekoitusta ei tehtäisi ollenkaan, pian olisi. Loppuisi sekin ihmettely kun bussit ei pääse mäkiä ylös liukkaina päivinä.

    Toisaalta sitten vasta pölyongelma olisi kun isotkin autot jauhaisi asfalttia tomuksi.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  15. #615
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Jos suolausta ja hiekoitusta ei tehtäisi ollenkaan, pian olisi. Loppuisi sekin ihmettely kun bussit ei pääse mäkiä ylös liukkaina päivinä.

    Toisaalta sitten vasta pölyongelma olisi kun isotkin autot jauhaisi asfalttia tomuksi.
    Siihen on oma syynsä miksi raskas liikenne ei käytä nastoja. Ne ei vaan pysy siellä renkaissa. Puhumattakaan siitä kuika ne sitten rouhisivat tietä. Olen joskus nähnyt joidenkin bussien eturenkaissa nastoja, mutta ainoan yhden kerran.

    Toisaalta raskaan ajoneuvon renkaiden tiehen aiheuttama pintapaine on suurempi ja tästä syystä se aiheuttaa enemmän kitkavoimaa tiehen. Joku autotekniikkaa tunteva voisi tarkentaa tätä.

    Henkilöautojen nastarenkaat ovat tienpitäjän kannalta päinvastoin suotavia. Väittävät että nykyiset nastat kuluttavat minimisti tietä sekä karhentavat sopivasti sitä kuten myös tasoittavat kulutusta.
    Näin kertoi tie-insinööri jossain radiolähetyksessä.

    Pölyongelmaa saataisiin aivan helpolla ratkaisu. Keväällä vain lisättäisiin harjaus/pesukalustoa niin että homma tehtäisiin puolessa ajassa.

  16. #616
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322

    Pientä etenemistä....

    Terveeks.

    Sepelihelvetti alkaa ainakin Espoossa olla pikku hiljaa ohi. Johtuen ehkä osoittain asian saamasta huomiosta kaupunki aloitti sepelin sutimisen veke heti kun lumet alkoivat sulaa. Aiempina keväinähän sepeliä on makuutettu kuukauden verran ns. varmuuden vuoksi eli sepeliä on rouhittu vielä t-paidassa. Työn alla on yhä tapaaminen Espoo teknisen keskuksen kanssa jotta asiaan saataisiin joku tolkku tulevina talvina.

    Työkaverini puhkoi kaksi kumia heti ekalla työmatkapyöräily viikollaan, ja urputti siitä kaupungin palautesysteemiin. Vastine on sikäli ihan uuden näköinen että nyt kaupunkin oikeasti myöntää että sepeli tosiaan puhkoo renkaat! Tähän asti kaikissa vastineissa meininki on ollut tämä "ei renkaat mene puhki ja sitä paitsi niiden puhkeaminen on tedän oma vika, mitäs olette niin paunoja että ette aja autoa". Eli jopa
    Espoossa virkamiehet alkavat piku hiljaa & vähitellen herätä todellisuuteen. No, asioille ei luonnollisesti voi tehdä mitään. Alla koko teksti:

    "Kaupungin vastine

    Moititte liukkaudentorjunnassa käytettyä sepeliä.

    Käytettävää kiviainesta on pohdittu nyt kaksi-kolme vuotta. Sen aiheuttamista haitoista huolimatta hyödyt ovat niin paljon haittoja suuremmat, että tulemme käyttämään murskeesta saatua sepeliä edelleen. Asia on käsitelty kaupunginvaltuustoa myöten.

    Haitat:
    - polkupyörän ja lasterattaiden kumien puhkeaminen
    - koiran tassut
    - pehmeiden jalkineiden pohjat

    Hyödyt:
    - pienemmät pölyhaitat, parempi ilmanlaatu
    - tehokkaampi liukkaudenesto, vähemmän luiden katkeamisia
    - pienempi materiaalimenekki, vähemmän raskaan liikenteen aiheuttamaa ilmansaastetta
    - halvempi hinta
    - pohjavesien kerääntymisalueiden suojelu(= entinen sora oli harjusoraa)

    Haitoilta suojautuminen:
    - polkupyörien renkaissa parhaiten kestävät viiltosuojatut ja karkeakuvioiset
    - pehmeimpiä ilmatäytteisiä juoksukenkiä ei voi käyttää pahimpaan liukkausaikaan
    - koirien tassut ovat kaikkein hankalimmat suojata.

    Toivottavasti jaksatte jatkaa työmatkapyöräilyä hankaluudesta huolimatta.

    Ystävällisin terveisin
    Jaana Junkkari
    Tekninen keskus"


    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  17. #617
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    30

    Valtakunnallinen Pyöräliitto...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Martti Tulenheimo Katso viesti
    Pyöräilyä edistetään tällä hetkellä paikallisesti. Jos valtakunnallinen pyöräilynedistäminen saataisiinkin käyntiin, niin se olisi todellinen saavutus! Mitenkäs olisi, perustettaisiinko vuodenvaihteen jälkeen valtakunnallinen Pyöräliitto (Autoliiton mallin mukaan)?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Pyöräliitto kuulostaakin tosi kivalta. Pääseekö heti kunniajäseneksi jos on useampi fillari?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Jos tämä liitto perustetaan niin olisin heti valmis Tilintarkastaja.
    Ensiaskeleet on otettu ideointitapaamisessa 4.6.2010 Helsingissä. Lisää pöhinää aiheen ympärillä Pyöräilyjärjestö Suomeen -Facebook-ryhmässä!
    Kansakunnan sivistyksen taso näkyy siinä, miten se kohtelee pyöräilijöitään.
    Yksityisviestit osoitteeseen
    janne.nurminen at hepo.fi, kiitos.

  18. #618
    Sota tappajasepeliä vastaan ei ole ohi, vaikka jälleen tuli turpaan yhdessä taistelussa. Sunnuntaina sai kantaa fillarin Tapiolasta Vallilaan rengasrikon takia. Kiitokset kivalle bussikuskille jonka kyydillä pääsin töölöön. Epäilin ongelmaksi hieman vanhaa vannenauhaa jonka vuoksi rengas puhkesi viikkoa aiemmin mutta renhasta paikatessa huomasinkin reiän olevan 90 astetta venttiilistä ja ulkopuolella. Ulkorenhasta tarkastellessa löytyikin valkoinen 1x1x2mm terävä sepelinpalanen joka oli tunkeutunut renkaan (continental ultra sport 28x630) läpi.

    Pitää vähän laittaa omaan piikkiin tätä sillä revin keväällä mukaan tulleita sepeleitä irti renkaista viime rengasrikon aikoihin (olen ajanut todella vähän kyseistä pyörää alkukevään jälkeen) ja tuntuu että siihen renkaaseen saattoi vielä joku sirpale jäädä kiinni. Voi toki olla että löysin renkaisiini vielä uutta sepeliä Espoon puolelta.

  19. #619
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Sota tappajasepeliä vastaan ei ole ohi, vaikka jälleen tuli turpaan yhdessä taistelussa.
    Pisti juuri eilen silmään, että tämän hetkinen ongelma on ruohonleikkaus pientareilta ja KVL:n reunoilta. Talven jäljiltä on sinne jäänyt sotaa joka lentää leikkureiden teristä ajourille ruohon mukana.
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

  20. #620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Sota tappajasepeliä vastaan ei ole ohi,
    Vaihda Conti GP4 FourSeason, ja se on, Higg

  21. #621
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Sunnuntaina sai kantaa fillarin Tapiolasta Vallilaan rengasrikon takia.
    Ensi kerralla sitten varakumi mukaan?

  22. #622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti higgins Katso viesti
    Vaihda Conti GP4 FourSeason, ja se on, Higg
    Kun olisikin 622 vanteet niin helppoa olisi, antiikkisille 630 vanteille en keksinyt muita vaihtoehtoja kuin ultra sportit.

    Vararengasta en ajatellut tarvitsevani kun lähden vain noin kymmenen kilometrin päähän kotonta. Tästä eteenpäin onkin pumppu, rengas ja jakoavain mukana jos lähden yli vartin reissulle.

  23. #623
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    joko on huomioita tappajasepelin talvikauden 2010-11 invaasiosta?

  24. #624
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    joko on huomioita tappajasepelin talvikauden 2010-11 invaasiosta?
    valitettavasti kyllä! eka cc:n eturenkaan lävistämä kivensirurikko korjattu eilen. Täällä ehdittiin paikoin klv väylille levittämään tuota sepeliä Onneksi paíkoin vain väylän keskelle, jolloin reunoille jäi ajettavaa kaistaa
    -- not fast but furious --

  25. #625
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    St.Karins
    Viestit
    396
    Ajattelin hankkia talveksi tällaiset. Ovat ainakin pistosuojatut ja tuolla kuviolla voi löytyä pientä pitoa lumella. Jäällä tuskin toimivat, mutta nastarenkaita en hanki ja tuskin jäällä ajelenkaan. Niin, ja maksavat vaan 15€/ tsipale.

    "Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"

  26. #626
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Taisi olla vielä viimevuotisista siruista tänään.

    Bontragerin Hankistä meni pienen kolmikulmaisen nuolenkärjen mallinen siru läpi Tampereen Turtolankadulla. Olishan ne ilmat saattaneet pysyä vielä kilometrin verran sisällä, mutta pysähdyin ihmettelemään pyörän takaosasta kuuluvaa tömähtelyä ja nyppäsin kiven pois: "Ppssssssshhhh".

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  27. #627
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Jo toisen kerran viikon sisään rallirane antautui sepelille

    Tarttee varmaan hankkia vähän kestävämpi rengas. Miten lie tuo Ice Spiker?

  28. #628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemmi Katso viesti
    Ajattelin hankkia talveksi tällaiset. Ovat ainakin pistosuojatut ja tuolla kuviolla voi löytyä pientä pitoa lumella. Jäällä tuskin toimivat, mutta nastarenkaita en hanki ja tuskin jäällä ajelenkaan. Niin, ja maksavat vaan 15€/ tsipale.

    Minusta tuo CX Comp on kyllä aika pehmeä rengas, ei taida kestää kovin hyvin sepeliä.

  29. #629
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Raviradan vieressä on mennyt tommosesta renkaasta sepeli läpi...

    tänään kävin hakeen ilmaset Nokian w106 hakkapeliitat ja luulen että ne ois sepeliä vastaan hyvät

  30. #630
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Durham, UK
    Viestit
    6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    joko on huomioita tappajasepelin talvikauden 2010-11 invaasiosta?
    Tappajasta en tiedä, mutta ainakin Helsingissä panikoivat ja levittivät Lahdenväylän yli menevälle sillalle (Koskelantien kohdalla) sepeliä reilu viikko sitten kun oli yhtenä viikonloppuaamuna maa huurtunut. Sen jälkeen onkin sitten pysytty plussan puolella... Toistaiseksi on kuitenkin ilmat renkaissa pysyneet.

    Tuntuu, että tuo kaupungin hiekoituspolitiikka on aivan käsittämätön. Paapotaan ihmisiä, jotka kulkevat talvisohjossa ja -jäässä kesäkengillä, jotta ei tarvitse sitten maksaa niille korvauksia "huonosta" kunnossapidosta, kun ovat lentäneet nurin "yllättävän" liukkaalla tiellä.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •