FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 11 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #301
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Käytännössä tuolla työkalulla kiristettävällä ruuvilla ei taida edes ajossa olla mitään merkitystä. Vähän kuten Aheadsetin yläkorkilla.
    Ilmeisesti koko ruuvin ideana on vain vetää paketti nätin näköisesti kasaan ja sitten kiristää ne kammen kuusiokolopultit.

    Eli siis grammoja voi viilata jättämällä koko ruuvin pois.

    En kuitenkaan ota vastuuta mistään, otan vain rahat.

  2. #302
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Juu, haarukka toimii

    Mulla tuli tuo työkalu HT2/GXP avaimen mukana, mutta momentti on siis tyyliin 5Nm tai jotain. edit_eikä edes niin paljoa. kunhan kiinni pysyy.

  3. #303
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Se mutteri pysyy kiinni vaikka olisi 0,1Nm vedetty, kammen kiristyspultit kiristää senkin paikoilleen. Oikea momentti on ~1Nm, mutta idea tosiaan on vain puristaa vasen kampi oikeaan kohtaan akselilla.
    Tarvittavat työkalut kannattaa ostaa tosiaankin samalla kertaa, tuo pikkuinen pysyy mukavasti tallessa kun säilytyspaikka on varren päässä.
    Kaar ittelles vaa

  4. #304
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei sit kannata ostaa tollasta mikä on kuvassa. Sellainen mikä ottaa koko kierroksen kiinni kuppeihin, esim Park tools. Tai sit sellanen "hylsyn mallin".

  5. #305
    Jaahas, että haarukallakin onnistuu. Kokkeillaan sitten pois varovasti.

    Ajattelin jopa itse tehdä HT2-työkalun kuitumössöstä ja hartsista suoraan kupin avulla lammaten, ihan pro-tyyliin

    Tuo Samun maininta laakerin avaus- ja kiristystyökalusta on hyvä, sillä laakerikupit ovat wanhemmiten aika lujassa.

    JT

    Ps. Ja Aheadsetin yläkorkkia ei voi millään jättää pois muutaman gramman takia,
    koska se on niin hyvän näköinen - alla eri malli, mutta sama korkki.
    Kampikorkkia pitää harkita... ulkonäkö ei ainakaan kärsi sen poistosta.

    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 25.03.2010 at 10.25

  6. #306
    paavo Guest
    Paljonko painaa Avid G3 Clean Sweep 160 ja 185 jarrulevyt?

  7. #307
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paavo Katso viesti
    Paljonko painaa Avid G3 Clean Sweep 160 ja 185 jarrulevyt?
    Omani olen punninnut; 160mm:105g ja 185mm:149g

  8. #308

    Carboonia -pullotelinettä pukkaa...

    ... 17 grammaisena.




    JT

  9. #309
    .... ja hintaa en viitsi sanoa

    Mortirolo rupesi kaipaamaan kevään kunniaksi uutta telinettä alumiinisen Tacxin tilalle....aika hyvin tuo Carboonia pärjää "grammanviilaajien " listallakin...




    JT

  10. #310
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Carbooniassa huokuu käsityön jälki .

  11. #311
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Carbooniassa huokuu käsityön jälki .
    Jep, ja vieläpä nopean sellaisen - n . reilu tunnin homma.

    Tarvikkeena ylijäämärompetta ( Kevlar-Carbon-levyä, ex-radio-ohjattavan
    pikkuliidokin hiilkuitusalko, kevlarnauhaa , medium-syano-pikaliimaa ja 30 min epoksiliimaa ) toisesta harrasteesta.

    Itse asiassa jos tuosta Kevlar-Carbon-levystä leikkaa vain parin sentin vahvuista nauhaa kasin muotoon , epoksoi yhteen ja ymppää pari alumiiniprikkaa ruuvien alle niin
    noinhan noita kaupallisia n. 5- 7-grammaisia telineitä tehdään a 50 usd Kiinassakin
    Aika kiva kate, kun materiaalikustannus jäänee alle vitosen sarjatyössä.

    Ajattelin tehdä wanhan oman designin , jota ei varmaan tule muilla vastaan. Sopii vain Tacxin pulloille.

    JT
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 01.04.2010 at 19.11

  12. #312
    Carboonia tänään testattu - ja toimii /kestää...

    JT

  13. #313
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Onko käyttäjäkokemuksia alla olevan linkin pullotelineestä maastoajossa? Pysyykö 0,75 pullo myös kivikossa paikallaan?

    http://www.starbike.com/php/product_...ng=en&pid=1816
    I don't want to break these chains

  14. #314
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    En laittais noita Tuneja maastoon. Maantiellä ne vielä menee, mutta joskus pullo kiilautuu maantiekäytössäkin tuohon telineeseen aika lujaa kiinni, saati sitten tunnin junttaus maastossa täydellä pullolla... Saattais olla teline aika kovilla maastossa.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  15. #315
    A-J Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Joo taitaa se 2000 € olla ihan minimi raha alle kymppikiloseen.
    Ja itse rakentaen saa jo alennusten perässä juosta.
    Helpoiten saa valmiina alle 10 kg:n ja alle kahden tonnin
    kaupasta Saksasta. Puolitoista tonnia maksaa vähän päälle kymppikilonen ja siihen itse virittäen putkiosat ja kiekot viidelläsadalla niin on alle 10 kg, mutta rahaa paloi se maaginen kaksi tonnia. Nämä on Ciclib:n valmiita
    Maxi Areja.

    Mutta kyllähän sille itse kasaamiselle ja speksailulle pitää laskea myös
    oma arvonsa pimeinä talvi-iltoina .
    Täs lenkeiltä palautellessa surffailin hetken ympäri nettiä ja tulin siihen päätökseen, että halvalla vois rakentaa kevyen jäykkäperäisen maasturin. Pikku summailujen jälkeen hintaa muodostui vähän päälle 1600 ja painoa 7,6 kg (ilman polkimia, ei pullotelineitä, ei mittareita). Hintaan pitää lisätä vielä renkaat, mutta kun itellä on niitä kaappi täynnä, niin en lisännyt niitä. Painoon ne on kyl laskettu mukaan.

    Hinnat olivat uusia minkä mukaan laskin ja parista-kolmesta paikasta tilattuna, joten postikuluja tuohon tulee muutama kymppi päälle. Pienellä kyttäilyllä käytettyä tavaraa saisi toreilta ja foorumeista vielä halvemmalla (ja ehkä myös kevyempiä osia). Joten kyl alta 1500 euron voisi saada kasattua alle 8 kiloisen. Vuosia kestävää, luotettavaa kisavehjettä tuosta tuskin tulisi, mutta sellainen sunnuntailenkkipyörä; lähipolkujen kaartelemiseen ja mäkien päälle kiipeemiseen maisemia ihailemaan.

  16. #316
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A-J Katso viesti
    Täs lenkeiltä palautellessa surffailin hetken ympäri nettiä ja tulin siihen päätökseen, että halvalla vois rakentaa kevyen jäykkäperäisen maasturin. Pikku summailujen jälkeen hintaa muodostui vähän päälle 1600 ja painoa 7,6 kg (ilman polkimia, ei pullotelineitä, ei mittareita). Hintaan pitää lisätä vielä renkaat, mutta kun itellä on niitä kaappi täynnä, niin en lisännyt niitä. Painoon ne on kyl laskettu mukaan.

    Hinnat olivat uusia minkä mukaan laskin ja parista-kolmesta paikasta tilattuna, joten postikuluja tuohon tulee muutama kymppi päälle. Pienellä kyttäilyllä käytettyä tavaraa saisi toreilta ja foorumeista vielä halvemmalla (ja ehkä myös kevyempiä osia). Joten kyl alta 1500 euron voisi saada kasattua alle 8 kiloisen. Vuosia kestävää, luotettavaa kisavehjettä tuosta tuskin tulisi, mutta sellainen sunnuntailenkkipyörä; lähipolkujen kaartelemiseen ja mäkien päälle kiipeemiseen maisemia ihailemaan.
    Tästä kiinnostas nähdä tarkempi taulukko osista, hinnoista, painoista ja hankintapaikoista? Vois olla mukana mielenkiintosia päivitysvaihtoehtoja keventäjille.

    Mulla työmatka tykkiin hurahti tonni, kun yritti säästää aina kun mahdollista. Runko ja kammet oli yhtä kalliit, kun otin maasturista vanhat "ylimääräiseksi" jääneet.

  17. #317

    Kona-projektissa mopo karkasi...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti

    Totaalikevennys nyt 2, 7 kg, mutta nyt seuraava puoli kiloa olisi liian kallis alle tonnin pyörään. Se on siinä.

    JT
    Nyt sitten aika pitkälle tasaraha käytetty fillariin, ja uudet , kevyemmät kiekotkin se nyt saa samalla. Sanotaan nyt, että alle 11 kg:n ollaan jo täpärillä mukavasti polkimineen kaikkineen:

    kiekkona Mavicin XM-517-DT:n Revolution (etu) ja -Competition ( taka ) -pinnoilla, alunippeleillä sekä uusilla FH-M950 ( XTR )ja M965 ( XTR )- navoillla.

    Olisko se tässä..... on tämä rakentelu kyllä mielenkiintoista touhua

    JT

  18. #318
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kharik Katso viesti
    Eipä oo vielä enempää kerrottavaa.
    Nyt on ensimaisti FunnWorksin kammista. Tärkeimpänä, mukana tulevat spacerit oli ihan törkeen painavat, SLX:n spacerit oli 4 g kevyemmät. Olikohan painot 12/8 g . Itse keskiö oli vastaava mitä SLX:n mukana oleva, tais olla taas muuten slx:n eduksi muutama grammaa keskiön paino. Kammet-rattaat setti oli sen pari sataa gramma slx keveempi. Summana 715 g, slx:stä nyysityillä spacereilla 711 g. Slx:n verrattuna 190 g painonsäästö, 199 eurolla. Kun uusien kampien hankinta on edessä, niin päästään budjettiluokan keventelyyn.

    Pulttasin uuteen runkoon kiinni, niin ei ainakaan ensi ajeluiden perusteella mitään pahaa sanottavaa tullu. Kestävyys tulee ajan kanssa selville.

  19. #319

    Entäs 1*9 -setti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kharik Katso viesti
    Nyt on ensimaisti FunnWorksin kammista. Tärkeimpänä, mukana tulevat spacerit oli ihan törkeen painavat, SLX:n spacerit oli 4 g kevyemmät. Olikohan painot 12/8 g . Itse keskiö oli vastaava mitä SLX:n mukana oleva, tais olla taas muuten slx:n eduksi muutama grammaa keskiön paino. Kammet-rattaat setti oli sen pari sataa gramma slx keveempi. Summana 715 g, slx:stä nyysityillä spacereilla 711 g. Slx:n verrattuna 190 g painonsäästö, 199 eurolla. Kun uusien kampien hankinta on edessä, niin päästään budjettiluokan keventelyyn.

    Pulttasin uuteen runkoon kiinni, niin ei ainakaan ensi ajeluiden perusteella mitään pahaa sanottavaa tullu. Kestävyys tulee ajan kanssa selville.
    Heip
    Ei paha paino FunnWorksillä tuohon hintaan -- oman SLX:n kevensin 886g:sta 2-rattaiseksi ja 800 g:ksi 22-36-ratassetillä
    aluruuveilla ja -vastamuttereilla n. 130 €:n yhteishintaan.
    Nuo SLX-kammet ovat
    kyllä ylijäreät XC:hen , itse asiassa Shimmu määrittelee ne all-mountain-setiksi.

    Mielen sopukoissa on kyllä kokeilla poistaa kokonaan etuvaihtaja ja jättää
    32-ratas sinne kiinni ja taakse vaikkapa edullinen, kevyt Dura-Ace 9-pakka 160-170 g... näitä saa ny halavalla



    http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=712

    JT

  20. #320
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Tjuu, itekin tuli laitettua Funworksin kammet, se 2-lehtinen setti siis. Heivasin ne aluspacerit suosiolla kuikkaan jo senki takia että pyörässä on 73mm keskiö Samaan riemuun vaihdoin vielä ylijäämäosalaarista pikkurattaalle alupultit, loppupainoksi koko setille jäi 697.8g. Ainakaan ensitesteissä näillä reisillä ei ole olleet yhtään huonommat kuin vanhat XT:n kammetkaan. Vaan aika se näyttääpi...
    member of #tou mtb team

  21. #321

    Peukalo ylös Näinhän se tietenkin käy

    Tarvii siis kevyttä ja halpaa?

    Ihan ekana haetaan sopivankokoinen jäykkä alumiinirunko. Olkoon vaikka käytetty, kunhan on sopiva, riittävän kevyt ja hyväkuntoinen. Siitä rakennetaan täysjäykkä V-jarrullinen sinkula, joko ns. puhdasoppinen, jos runko sallii sen tai sitten erillisellä ketjunkiristäjällä. Edes teräksinen jäykkä keula ei paina kovin paljon, mutta toki alumiinisella keulalla saa painosta ison siivun pois. Titaaniset ja hiilikuituiset keulat ovat sitten maksukykyisemmille grammanviilaajille. Rengashankinnoissa ei parane pihistellä, koska rengasvalinnalla on mahdollisuus hukata pyörivää massaa ja hyvillä renkailla voi jonkin verran kompensoida puuttuvaa jousitusta. Täällä on ollut juttua pikalinkuista, mutta jos navat ovat oikeanlaiset, niihin saa kierrettyä kevyet kuusiokolopultit, eikä mitään pikalinkkuja tarvitse edes harkita. Molemmista kiekoista tulee symmetriset ja pinnat voivat olla leveällä (kun ei levyjarrulle tarvitse jättää tilaa), joten reilusti hoikennettuja pinnoja voi käyttää. Kaikki jousitus menee renkaisiin ja mahdollisesti satulatolppaan. Jos sinkulaa aikoo käyttää maasto- ja ylämäkipyöränä, eksoottisetkin voimansiirron optimoinnit tulevat kyseeseen, kuten soikea eturatas. Lukkopolkimet eivät ole nykyään enää eksoottisia, mutta niihin verrattuna Power Gripit taitavat olla sekä kevyet että halvat.
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  22. #322

    http://www.dulight.fr/catalog/produc...oducts_id=1323

    Nyt on poistomyynti päällä... halpaa kuin saippua.

  23. #323
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Kiekkojen rakentelijoille korkeaprofiiliset kuitukehät:
    http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/...-carbon-50-rim

    Rule #1: Obey The Rules

  24. #324

    Wanhaa XTR-8-takapakkaa ...

    .... onko kellään jouten tai tietoa mistä saisi ? Mää kun meen muutenkin reilu 10 vuotta "muodista" jäljessä niin tää sopis kuin nenu päähän

    JT

  25. #325
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    346
    Mää tilasin roselta viime talvena Xtr 8 pakan, ehkä vieläkin sais
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

  26. #326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Mää tilasin roselta viime talvena Xtr 8 pakan, ehkä vieläkin sais
    Ovat vissiin jo loppuneet sieltä...

    Juha

  27. #327
    Myrkur Guest
    Halusin maantiepyörään tarakan kevyttä retkikäyttöä varten mutta pyöräliikkeiden ja verkkokauppojen vaihtoehdot tuntuivat vähän kalliilta. Esim. Tubus Fly olisi ollut hyvä, kevyt ja adapterilla näppärästi pikalinkkuun kiinnitettävä mutta adapterin kanssa sille olisi tullut hintaa n. 100e.

    Biltemasta löytyi 10€:lla ihan hyvän oloinen alumiiniputkesta tehty tarakka. Painoa sillä oli kuitenkin likemmäs kilo, joten päätin napsia ylimääräiset pois. Paino putosikin näin alle puoleen kiloon. Alunperin tarakan kanto oli speksattu 25kg asti ja kun testailin tätä modattua tarakkaa istumalla sen päällä niin ei se leikeltynäkään notkunut suuntaan tai toiseen. Joka tapauksessa luulen, että se kestää yhteensä n. 8kg sivulaukut.

    Lisäksi väsäsin 2mm metallilevystä adapterit, joilla tarakan saa kiinnittymään takakiekon pikalinkkuun. Tubuksen oma adapteri olisi maksanut n. 30e, jota ei napannut pulittaa.

    Etuosan kiinnittäminen on vielä suunnitteluasteella. Alustavasti se kiinnittyy runkoon sisäkumilla vuoratulla p-clampilla tai vastaavalla. Kovin järeää liitosta se ei kai kuitenkaan tarvitse, sillä etuosa ei ole niin kovassa rasituksessa.


  28. #328
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    .... onko kellään jouten tai tietoa mistä saisi ? Mää kun meen muutenkin reilu 10 vuotta "muodista" jäljessä niin tää sopis kuin nenu päähän

    JT
    eBay, Retrobike, MTB-News.de Classic Bike Basar...

    Etsitkö M900- vai M950 -pakkaa? Noita jälkimmäisiä on myös titaanisina

  29. #329
    Mjoo.

    Sainpas väännetyä itseni lenkille talven jälkeen. Samalla tuli testattua halpojen kevennys grammojen tulokset...

    Samalla kun jarrulevyiksi löytyi Alligatorin Starlitet lähti jarruteho johonkin muuhun pyörään. Toivoa ei vielä ole menetetty, täytynee kokeilla toisilla jarrupaloilla vielä.

    Iibein ihmekuitupenkkikin tuli testattua maalla ja maastossa. Tiedän että halvalla ei hyvää saa, mutta oletin sen kyllä kestävän enemmän kuin yhden maastolenkin. Noh, onneksi ei tarvinnut putkelta ajella kotiin. Kanteen tuli ~10mm halkeama kohtaan, jossa taipumista tapahtuu. Kyllä sillä vielä ajaa ja näyttääpähän ekselissä hyvältä.

    X0 gripparit toimi kyllä hyvin ja täsmällisesti.

    Näillä mennään tällä kertaa ja yritetään pitää ketjua kireellä.

  30. #330
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ePa Katso viesti
    Mjoo.

    Sainpas väännetyä itseni lenkille talven jälkeen. Samalla tuli testattua halpojen kevennys grammojen tulokset...

    Samalla kun jarrulevyiksi löytyi Alligatorin Starlitet lähti jarruteho johonkin muuhun pyörään. Toivoa ei vielä ole menetetty, täytynee kokeilla toisilla jarrupaloilla vielä.
    Mulla sama juttu sen jälkeen kun vaihdoin Alligatorin Windcutterit. Starlitestä en ole varma, mutta Windcutter kuulemma syö jarrupalat aika nopeasti ja sen takia pitäisi käyttää sintrattuja paljoja, mutta mun järjellä sillon pehmeämmillä paloilla nimenomaan sitä tehoa pitäisi löytyä. Mun tehot on jossain ihan muualla ja oon tarkastanut palatkin, että eivät ole kuluneet liikaa. Onkohan kellään antaa jotain vinkkejä vai pitäisiköhän heittää noi Alligatorit mäkeen ja vaihtaa alkuperäset Avidit takas?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •