Ja samalla kaikista alumiiniosista siivu.
Ja samalla kaikista alumiiniosista siivu.
Suo, kalja ja läski.
Tuota voisi kokeilla, kun on metallin työstölaitteet käytössä.
Toiset wanhat Dia Compen 737- V- jarrut ovat jouten, joten pora ja viila käteen ota. Hiotun pinnan voisi sitten vaikka hiilikuitumatolla ja kirkaslakalla "hipottaa"
Tuo Kikapun alurunko on jo sellaisenaan tehtaan jäljiltä kevyt burnished - viimeistelyllä (ei maalia vaan pelkkä lakka kiilloitetun alumiinin päällä ), mutta jos joskus oikein viiraa päästä ja saa käsiinsä uudet tarrat , niin .... juu nou
JT
Heip
Dia-Compe 737:jen jarrulängistä katosi viilaamalla 22 g /pää
Innoitus hommaan tuli Campagnolon Skeleton -jarrulängistä.
Alkuperäinen V- jarru painanut siinä 195 g/pää , nyt viilaten ja höyläten,
vaihtamalla XT-jarrupalat sekä kolmella titaaniruuvilla paino vain 145 g/ pää....
hintana se 3 titaaniruuviaEikö olekin vielä teeman mukaista .....
http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Kid=14707&Size=2&Checksum=D88F6-31186-32058-20C58
JT
PS. Mikäs mulla on Mozillassa vikana ???: "Kuvaa ei voi linkittää. Sorry! Jos kuva ei näy galleriaa normaalisti käyttäessä vika voi olla siinä ettei selaimesi tue cookieita.
![]()
Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.03.2010 at 20.18 Syy: ???
Muuttaa tuota linkin tekstiä, muttei linkkiä. Vähän hölmö ominaisuus foorumissa.
![]()
Jaa mistä sä sen vähän sait --> kaikkia muita kuvia muualta nettiavaruudesta on helppo liittää paitsi fillarinetin oman gallerian kuviaModet voisi tehdä asialle jotakin.
Ja miksei mozzillani tue muka pipareita -evästeitä ...
Ilmankos täällä on porukalla olettu käyttöön näitä ilmaisia kuvapankkeja , mutta kun ei pelkästään tähän asian kanssa viitsisi puljata.
JT
.... kiitos OldBeard , nyt pelittää kuvatkin. Ja tuo toinen galleria on turha juttu....
JT
Saiskohan tuosta etuvaihtajan yläpuolelta vielä muutaman gramman putkea pois...![]()
Saisi toki , mutta näin wanhan pyörän haluan pitää rungon osalta alkuperäisenä, jotenkin tuo pieni tötsä putken pätkä sopii siihen Konan logolla varustettuna.
Muita halpoja kevennyskohteita vielä : satulaputkessa carbonia 50 mm liikaa,
satulan linkun voisi keventää viilaten (alkuperäinen nyt ) + vaihtaa titaaniruuvin ( näitä vähän jemmessa ).
Suhteellisen halvalla saa mm. V-jarruihin ja vaihteisiin Jagwiret ( http://www.jagwireusa.com/index.php/...in/cable_kits/ ,
Nokonia ei viitsi 700 €:n pyörään juuri laittaa).
Lisää kevennettävää löytyy uudesta Shimanon SLX- kampisetistä.
2* 8:na kevenee mukavasti ( esim. 38-39 iso rieska ja pieni 26-28 tms.).
Tosiaan ohjainlaakeri on alkuperäinen painava, mutta pelittävä Cane Creekin C1 Ahead, mutta se on toiminut jo yli 13 v- siinä ja se on niin hyvännäköinenkin....
Vaihdan vaijerit ja eturattaat luultavasti vasta sitten , kun alkuperäiset nyt vaihdetut Shimanot ovat kuluneet sopivasti. Jo nyt reilun 11 kilon painoisena ja 2,25 -rengastuksella 11,6 -kiloisena Kona on minulle sopivan painoinen, kestävyydestä tinkimättä. Harkitsen jopa 11,8-kilon settiä kuntoajoihin , sillä en luota täysin titaanilinkkuihin ja Sellen SLR ti-satulaan...
JT
Onko kukaan uskaltautunut tilaamaan noilta ebayn myyjiltä halpoja kuituisia stemmejä ja tankoja, esim: http://cgi.ebay.com/Brand-New-Carbon...item3efdc03241
Kysymys siis lähinnä kuuluu, että kestääköhän nuo? Sen halvan hiilarisatulan hajoaminen ei satu niin paljoa kuin tuon stemmin...
Muutama euro lisää ja saat esimerkiksi tästä 50 grammaa kevyemmän alumiinisen stemmin joka saattaa olla jopa luotettavampi.
Edit. Tuo kuitunen oli näköjään OS ja mun linkittämä tuumanen, mutta pointti on sama.
Att inte cykla är att gå för långt
Stemmihän ei ole täyttä kuitua vaan alumiinia, jossa on kosmeettinen kerros hiilikuitua päällä. Tuollainen stemmi tuli tilaamani ebay-runkopaketin mukana ja siirtyi saman tien kakkospyörään. Painava se on ja aika kolhon näköinenkin. Ilmoituksessa puhuttiin alunperin "full carbon" stemmistä eikä painoa ilmoitettu, joten miinusta myyjän suuntaan..
Noin muuten nuo edulliset hiilarikamat on ihan asiallisia eikä muualla päin maailmaakaan ole mielestäni kuulunut valituksia laadusta. Jos olette kuullut huonoja kokemuksia niin linkkailkaa.
Noita hiilikuitukamppeista ainakin juomapullotelineitä voin suositella, mitä kauppaavat. Tilasin ebaysta bikefun88:lta 3kpl hiilaritelineitä. Maksoivat 36$ postikuluineen. Laatu on hintaisekseen erinomaista, ja paino pitää paikkansa kohtuullisen hyvin (ilmoittivat 25g ja kolme telinettä painoivat 27g,27g ja 28g).
Mulla on myös noita kiinankuituisia pullotelineitä. Toimii. Turha maksaa 50-100€ merkkitelineestä kun +-samaa paskaa nekin on. Jotain 22g mun maantiepyörän telineet.
Tänään vaihdoin pinnat yhteen kiekkoon. Projekti oli mallia "huvin vuoksi" mutta etukiekon 20 pinnaa kun vaihtui CX-ray:hin niin painoa putosi 55gVanhat oli myös litteät, mutta ohentamattomat. Pinnat maksoi kuluineen n.45€, eli ihan hyvällä g/€ suhteella mennään. Revoilla suhde olisi tietty ihan omaa luokkaa...
Kaar ittelles vaa
Jättäkää rasvat pois navoista, älkääkä öljytkö mitään, niin varmasti pyörä kevenee!
Nuo hommelit tehty eli ulkomaan reissulla jäi käteen halvalla ei-maailman-kevyin etulehti mutta sitäkin kestävämpi eli Blackspiren alumiininen Super Pro 36-hampaisena , ja 22:ksi jätän alkuperäisen Shimmun SLX:n teräksisen rattaan - miinus 35 g ( pahus kun tuo Shimmun 32:n on tosi kevyt ... täytyy keksiä sille käyttöä )
SLX:n 44-piikkinen aluratas on todella ohutta kamaa ( 88 g ) verrattuna Blackspireen.
Sitten Konan satulaklamppi keveni sen titaanipultin ja klampin koneistamisen ansioista - on nyt 18 g.
Poljinosastolle löysin täyshuolletut ( uudet laakerit ) käytetyt Eggbeaterin SL:t ( 266 g /pari) Saksasta. Kevyet ne ovatkin kun on Shimmujen painoihin tottunut, itse asiassa kiinni free-versiossa olivatkin M515:t , ja painoa oli messevät 408 g .
Totaalikevennys nyt 2, 7 kg, mutta nyt seuraava puoli kiloa olisi liian kallis alle tonnin pyörään. Se on siinä.
JT
PS. Ai niin , takanavan täyshuollossa vapaaratas säilyi alkuperäisenä, mutta vm. 2001 LX-napa sai uuden 25g:n titaaniakselin M10-kierteillä lievästi vääntyneen ja ruostuneen orkkiksen tilalle -- miinus 26 g :-) Kiitos löydöstä Turun suunnalle.
Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 21.03.2010 at 14.22
http://www.actionsports.de/Schaltheb...ch::27070.html
Lyhyesti: Gripparit 2-3x10, ~95g, 50e.
Mitäs porukka olis tästä mieltä? Onko tämä jopa yhteensopiva Shimpan takavaihtajien kanssa? Tällähän voisi onnistua viritteleen "kohtuu" edullisen 2x10 setin vs. esim. Shimanon R770.
Ihan kiva hinta/laatu/toiminta/grammat -suhde tuossa, yksi vastaava 2*7 -setti on joutavana ja toinen 2*8 kiiinni Konan täpärissä.
MaantieShimmuista vaan 10-pakka taakse ja yksi etulimppu pois niin siinä se.
DA tai vastaava, otaksun
JT
Vastaava : Sram Cassette: $328 -- tervemenoa topiikki !!
![]()
http://www.petracycles.co.uk/crank-i...h-p-12786.html
Tuollainen vai iso Torx Hollowtech II:een ? Momentti ei kyllä taida olla kovin iso.
Kivijalkakaupasta ja Suomesta saa :
http://www.activebike.biz/site/hinna...ory=ty%F6kalut
Pitäisi päästä vaihtamaan kevyempää ratasta kiinni...pahus juur viime viikolla tuli käytyä tuolla...
hatarasta päästä kärsii koko body.
JT
Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 22.03.2010 at 19.31
Eikös isotkin Torxit ole kuusisakaraisia?![]()
Kirjanmerkit