ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 10 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #271
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Ja samalla kaikista alumiiniosista siivu.
    Suo, kalja ja läski.




  2. #272
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Ja samalla kaikista alumiiniosista siivu.
    Tuota voisi kokeilla, kun on metallin työstölaitteet käytössä.

    Toiset wanhat Dia Compen 737- V- jarrut ovat jouten, joten pora ja viila käteen ota. Hiotun pinnan voisi sitten vaikka hiilikuitumatolla ja kirkaslakalla "hipottaa"

    Tuo Kikapun alurunko on jo sellaisenaan tehtaan jäljiltä kevyt burnished - viimeistelyllä (ei maalia vaan pelkkä lakka kiilloitetun alumiinin päällä ), mutta jos joskus oikein viiraa päästä ja saa käsiinsä uudet tarrat , niin .... juu nou

    JT

  3. #273
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Tuota voisi kokeilla, kun on metallin työstölaitteet käytössä.
    Eiku meinasin, että jos tolla putkimiehellä lotraa niin syöpyy alumiiniosat samalla kivasti keveämmiksi.
    Suo, kalja ja läski.




  4. #274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Eiku meinasin, että jos tolla putkimiehellä lotraa niin syöpyy alumiiniosat samalla kivasti keveämmiksi.
    Just, ja hallitusti myös

    JT

  5. #275
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Eiku meinasin, että jos tolla putkimiehellä lotraa niin syöpyy alumiiniosat samalla kivasti keveämmiksi.
    Sitähän kannattaa sitten samoin tein kaataa myös rungon sisälle, niin kevenevät osat myös siltä puolelta.

  6. #276

    Grammoja viilattu .....

    Heip

    Dia-Compe 737:jen jarrulängistä katosi viilaamalla 22 g /pää
    Innoitus hommaan tuli Campagnolon Skeleton -jarrulängistä.

    Alkuperäinen V- jarru painanut siinä 195 g/pää , nyt viilaten ja höyläten,
    vaihtamalla XT-jarrupalat sekä kolmella titaaniruuvilla paino vain 145 g/ pää....
    hintana se 3 titaaniruuvia Eikö olekin vielä teeman mukaista .....
    http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Kid=14707&Size=2&Checksum=D88F6-31186-32058-20C58



    JT

    PS. Mikäs mulla on Mozillassa vikana ???: "Kuvaa ei voi linkittää. Sorry! Jos kuva ei näy galleriaa normaalisti käyttäessä vika voi olla siinä ettei selaimesi tue cookieita.


    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.03.2010 at 20.18 Syy: ???

  7. #277
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Kid=14707&Size=2&Checksum=D88F6-31186-32058-20C58

    PS. Mikäs mulla on Mozillassa vikana ???: "Kuvaa ei voi linkittää. Sorry! Jos kuva ei näy galleriaa normaalisti käyttäessä vika voi olla siinä ettei selaimesi tue cookieita.
    Kuten greenman tuossa edellisellä sivulla jo totesikin, niin tuon osoitteen "haekuva" -tekstin tilalle pitää muuttaa "naytakuva".
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  8. #278
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Kuten greenman tuossa edellisellä sivulla jo totesikin, niin tuon osoitteen "haekuva" -tekstin tilalle pitää muuttaa "naytakuva".
    Done, mutta ei pelitä ?
    Ei kai tässä bittinikkari tarvii olla ... mitään koodeja en rupea naputtelemaan ...

    JT

  9. #279
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Muuttaa tuota linkin tekstiä, muttei linkkiä. Vähän hölmö ominaisuus foorumissa.


  10. #280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Muuttaa tuota linkin tekstiä, muttei linkkiä. Vähän hölmö ominaisuus foorumissa.

    Jaa mistä sä sen vähän sait --> kaikkia muita kuvia muualta nettiavaruudesta on helppo liittää paitsi fillarinetin oman gallerian kuvia Modet voisi tehdä asialle jotakin.
    Ja miksei mozzillani tue muka pipareita -evästeitä ...
    Ilmankos täällä on porukalla olettu käyttöön näitä ilmaisia kuvapankkeja , mutta kun ei pelkästään tähän asian kanssa viitsisi puljata.

    JT

  11. #281
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Jaa mistä sä sen vähän sait --> kaikkia muita kuvia muualta nettiavaruudesta on helppo liittää paitsi fillarinetin oman gallerian kuvia Modet voisi tehdä asialle jotakin.
    Ja miksei mozzillani tue muka pipareita -evästeitä ...
    Ilmankos täällä on porukalla olettu käyttöön näitä ilmaisia kuvapankkeja , mutta kun ei pelkästään tähän asian kanssa viitsisi puljata.

    JT
    Miksi täällä pitää olla 2 eri kuvagalleriaa?
    siitä asko7-alkuisesta ei voi linkitää kuvia näkyviin mutta jos ne laittaa fillarifoorumin galleriaan (Omat tiedot -> Kuvat & Albumit) niin kuvat saa linkitettyä näkyviin.

  12. #282
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OldBeard Katso viesti
    Miksi täällä pitää olla 2 eri kuvagalleriaa?
    siitä asko7-alkuisesta ei voi linkitää kuvia näkyviin mutta jos ne laittaa fillarifoorumin galleriaan (Omat tiedot -> Kuvat & Albumit) niin kuvat saa linkitettyä näkyviin.
    Kiitos paljon tiedosta, minä olen koko ajan yrittänyt siitä asko7-alkuisesta... Pitääpä testata tuota toista tapaa.


    JT

  13. #283

    Viilaten ja höyläten , otos 2....

    .... kiitos OldBeard , nyt pelittää kuvatkin. Ja tuo toinen galleria on turha juttu....




    JT

  14. #284
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    51
    Saiskohan tuosta etuvaihtajan yläpuolelta vielä muutaman gramman putkea pois...

  15. #285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikzu Katso viesti
    Saiskohan tuosta etuvaihtajan yläpuolelta vielä muutaman gramman putkea pois...
    Saisi toki , mutta näin wanhan pyörän haluan pitää rungon osalta alkuperäisenä, jotenkin tuo pieni tötsä putken pätkä sopii siihen Konan logolla varustettuna.

    Muita halpoja kevennyskohteita vielä : satulaputkessa carbonia 50 mm liikaa,
    satulan linkun voisi keventää viilaten (alkuperäinen nyt ) + vaihtaa titaaniruuvin ( näitä vähän jemmessa ).
    Suhteellisen halvalla saa mm. V-jarruihin ja vaihteisiin Jagwiret ( http://www.jagwireusa.com/index.php/...in/cable_kits/ ,
    Nokonia ei viitsi 700 €:n pyörään juuri laittaa ).

    Lisää kevennettävää löytyy uudesta Shimanon SLX- kampisetistä.
    2* 8:na kevenee mukavasti ( esim. 38-39 iso rieska ja pieni 26-28 tms.).

    Tosiaan ohjainlaakeri on alkuperäinen painava, mutta pelittävä Cane Creekin C1 Ahead, mutta se on toiminut jo yli 13 v- siinä ja se on niin hyvännäköinenkin....

    Vaihdan vaijerit ja eturattaat luultavasti vasta sitten , kun alkuperäiset nyt vaihdetut Shimanot ovat kuluneet sopivasti. Jo nyt reilun 11 kilon painoisena ja 2,25 -rengastuksella 11,6 -kiloisena Kona on minulle sopivan painoinen, kestävyydestä tinkimättä. Harkitsen jopa 11,8-kilon settiä kuntoajoihin , sillä en luota täysin titaanilinkkuihin ja Sellen SLR ti-satulaan...

    JT

  16. #286
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    41
    Onko kukaan uskaltautunut tilaamaan noilta ebayn myyjiltä halpoja kuituisia stemmejä ja tankoja, esim: http://cgi.ebay.com/Brand-New-Carbon...item3efdc03241

    Kysymys siis lähinnä kuuluu, että kestääköhän nuo? Sen halvan hiilarisatulan hajoaminen ei satu niin paljoa kuin tuon stemmin...

  17. #287
    tiksi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jambbe Katso viesti
    Onko kukaan uskaltautunut tilaamaan noilta ebayn myyjiltä halpoja kuituisia stemmejä ja tankoja, esim: http://cgi.ebay.com/Brand-New-Carbon...item3efdc03241

    Kysymys siis lähinnä kuuluu, että kestääköhän nuo? Sen halvan hiilarisatulan hajoaminen ei satu niin paljoa kuin tuon stemmin...
    luulis että noin painava kestääkin, mutta en silti uskalla kokeilla

  18. #288
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Muutama euro lisää ja saat esimerkiksi tästä 50 grammaa kevyemmän alumiinisen stemmin joka saattaa olla jopa luotettavampi.
    Edit. Tuo kuitunen oli näköjään OS ja mun linkittämä tuumanen, mutta pointti on sama.
    Att inte cykla är att gå för långt

  19. #289
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jambbe Katso viesti
    Onko kukaan uskaltautunut tilaamaan noilta ebayn myyjiltä halpoja kuituisia stemmejä ja tankoja, esim: http://cgi.ebay.com/Brand-New-Carbon...item3efdc03241
    Tuohan on ihan järkyttävän painava, 175g 80mm stemmille..?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  20. #290
    Myrkur Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jambbe Katso viesti
    Onko kukaan uskaltautunut tilaamaan noilta ebayn myyjiltä halpoja kuituisia stemmejä ja tankoja, esim: http://cgi.ebay.com/Brand-New-Carbon...item3efdc03241

    Kysymys siis lähinnä kuuluu, että kestääköhän nuo? Sen halvan hiilarisatulan hajoaminen ei satu niin paljoa kuin tuon stemmin...
    Stemmihän ei ole täyttä kuitua vaan alumiinia, jossa on kosmeettinen kerros hiilikuitua päällä. Tuollainen stemmi tuli tilaamani ebay-runkopaketin mukana ja siirtyi saman tien kakkospyörään. Painava se on ja aika kolhon näköinenkin. Ilmoituksessa puhuttiin alunperin "full carbon" stemmistä eikä painoa ilmoitettu, joten miinusta myyjän suuntaan..

    Noin muuten nuo edulliset hiilarikamat on ihan asiallisia eikä muualla päin maailmaakaan ole mielestäni kuulunut valituksia laadusta. Jos olette kuullut huonoja kokemuksia niin linkkailkaa.

  21. #291
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrkur Katso viesti
    Stemmihän ei ole täyttä kuitua vaan alumiinia, jossa on kosmeettinen kerros hiilikuitua päällä. Tuollainen stemmi tuli tilaamani ebay-runkopaketin mukana ja siirtyi saman tien kakkospyörään. Painava se on ja aika kolhon näköinenkin. Ilmoituksessa puhuttiin alunperin "full carbon" stemmistä eikä painoa ilmoitettu, joten miinusta myyjän suuntaan..

    Noin muuten nuo edulliset hiilarikamat on ihan asiallisia eikä muualla päin maailmaakaan ole mielestäni kuulunut valituksia laadusta. Jos olette kuullut huonoja kokemuksia niin linkkailkaa.
    Noita hiilikuitukamppeista ainakin juomapullotelineitä voin suositella, mitä kauppaavat. Tilasin ebaysta bikefun88:lta 3kpl hiilaritelineitä. Maksoivat 36$ postikuluineen. Laatu on hintaisekseen erinomaista, ja paino pitää paikkansa kohtuullisen hyvin (ilmoittivat 25g ja kolme telinettä painoivat 27g,27g ja 28g).

  22. #292
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Mulla on myös noita kiinankuituisia pullotelineitä. Toimii. Turha maksaa 50-100€ merkkitelineestä kun +-samaa paskaa nekin on. Jotain 22g mun maantiepyörän telineet.

    Tänään vaihdoin pinnat yhteen kiekkoon. Projekti oli mallia "huvin vuoksi" mutta etukiekon 20 pinnaa kun vaihtui CX-ray:hin niin painoa putosi 55g Vanhat oli myös litteät, mutta ohentamattomat. Pinnat maksoi kuluineen n.45€, eli ihan hyvällä g/€ suhteella mennään. Revoilla suhde olisi tietty ihan omaa luokkaa...
    Kaar ittelles vaa

  23. #293
    Luxembourg Guest
    Jättäkää rasvat pois navoista, älkääkä öljytkö mitään, niin varmasti pyörä kevenee!

  24. #294

    Vielä budjetissa ... nippa nappa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti

    Muita halpoja kevennyskohteita vielä : satulaputkessa carbonia 50 mm liikaa,
    satulan linkun voisi keventää viilaten (alkuperäinen nyt ) + vaihtaa titaaniruuvin ( näitä vähän jemmessa ).

    Lisää kevennettävää löytyy uudesta Shimanon SLX- kampisetistä.
    2* 8:na kevenee mukavasti ( esim. 38-39 iso rieska ja pieni 26-28 tms.).

    JT
    Nuo hommelit tehty eli ulkomaan reissulla jäi käteen halvalla ei-maailman-kevyin etulehti mutta sitäkin kestävämpi eli Blackspiren alumiininen Super Pro 36-hampaisena , ja 22:ksi jätän alkuperäisen Shimmun SLX:n teräksisen rattaan - miinus 35 g ( pahus kun tuo Shimmun 32:n on tosi kevyt ... täytyy keksiä sille käyttöä )

    SLX:n 44-piikkinen aluratas on todella ohutta kamaa ( 88 g ) verrattuna Blackspireen.

    Sitten Konan satulaklamppi keveni sen titaanipultin ja klampin koneistamisen ansioista - on nyt 18 g.

    Poljinosastolle löysin täyshuolletut ( uudet laakerit ) käytetyt Eggbeaterin SL:t ( 266 g /pari) Saksasta. Kevyet ne ovatkin kun on Shimmujen painoihin tottunut, itse asiassa kiinni free-versiossa olivatkin M515:t , ja painoa oli messevät 408 g .

    Totaalikevennys nyt 2, 7 kg, mutta nyt seuraava puoli kiloa olisi liian kallis alle tonnin pyörään. Se on siinä.

    JT

    PS. Ai niin , takanavan täyshuollossa vapaaratas säilyi alkuperäisenä, mutta vm. 2001 LX-napa sai uuden 25g:n titaaniakselin M10-kierteillä lievästi vääntyneen ja ruostuneen orkkiksen tilalle -- miinus 26 g :-) Kiitos löydöstä Turun suunnalle.
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 21.03.2010 at 14.22

  25. #295
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    http://www.actionsports.de/Schaltheb...ch::27070.html
    Lyhyesti: Gripparit 2-3x10, ~95g, 50e.

    Mitäs porukka olis tästä mieltä? Onko tämä jopa yhteensopiva Shimpan takavaihtajien kanssa? Tällähän voisi onnistua viritteleen "kohtuu" edullisen 2x10 setin vs. esim. Shimanon R770.

  26. #296
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    http://www.actionsports.de/Schaltheb...ch::27070.html
    Lyhyesti: Gripparit 2-3x10, ~95g, 50e.

    Mitäs porukka olis tästä mieltä? Onko tämä jopa yhteensopiva Shimpan takavaihtajien kanssa? Tällähän voisi onnistua viritteleen "kohtuu" edullisen 2x10 setin vs. esim. Shimanon R770.
    Ihan kiva hinta/laatu/toiminta/grammat -suhde tuossa, yksi vastaava 2*7 -setti on joutavana ja toinen 2*8 kiiinni Konan täpärissä.

    MaantieShimmuista vaan 10-pakka taakse ja yksi etulimppu pois niin siinä se.
    DA tai vastaava, otaksun

    JT

    Vastaava : Sram Cassette: $328 -- tervemenoa topiikki !!

  27. #297

    SLX:n kampityökalu - Torx vai vastaava haussa...

    http://www.petracycles.co.uk/crank-i...h-p-12786.html

    Tuollainen vai iso Torx Hollowtech II:een ? Momentti ei kyllä taida olla kovin iso.
    Kivijalkakaupasta ja Suomesta saa :

    http://www.activebike.biz/site/hinna...ory=ty%F6kalut

    Pitäisi päästä vaihtamaan kevyempää ratasta kiinni...pahus juur viime viikolla tuli käytyä tuolla...
    hatarasta päästä kärsii koko body.

    JT
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 22.03.2010 at 19.31

  28. #298
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Eikös isotkin Torxit ole kuusisakaraisia?

  29. #299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Eikös isotkin Torxit ole kuusisakaraisia?
    Ai ov vai OK.

  30. #300
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Tuollainen vai iso Torx Hollowtech II:een ? Momentti ei kyllä taida olla kovin iso.
    Ei ole kovin isoa momenttia, ite oon käyttäny Hackmanin haarukkaa tuohon

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •