HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 9 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #241
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Niin ja jos näin pitkälle haluaa asian viedä, niin pyörähän kannattaa punnita aina renkaat tyhjänä!
    Paineistettu ilmahan painaa enemmän kuin normaalipaineessa oleva ilma

  2. #242
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Totta. Ilmaa on helposti jopa 5g / rengas.
    Suo, kalja ja läski.




  3. #243
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Totta. Ilmaa on helposti jopa 5g / rengas.
    Hitto, montako titaaniruuvia sillä kuittaa?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #244
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Aikoinaan punnailin, että 2,2" NBX Lite pumpattuna noin 2,7-3 bar paineeseen on jotain 12-13 g tyhjää painavampi. Mulla onkin excel-taulukoissa siellä lopussa misc-rivi, jonka suuruudeksi maastureissa olen arponut 30g ja maantiepyörissä 15g. Kärsii hyvällä omatunnolla laittaa vielä ketjuun öljyä.

  5. #245
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Mites ketjuissa, ennemmin ohutta sprayta vai paksumpaa öljyä..?
    https://www.instagram.com/xtranza/

  6. #246
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Kevyttä tankoa etsivälle kapea (ei OS) riser 178 g.
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=19581
    Scandiumilla lähti alutankoon verrattuna reippaasti painoa kun hiilaria en halunnut hankkia

    Itse en ole siirtynyt ylikoon ohjaamoon enkä tiedä riittäviä perusteita. Liitos on tietty paksumman putken takia jäykempi mutta mahtaako olla todellista vai vain teoreettista

  7. #247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Totta. Ilmaa on helposti jopa 5g / rengas.
    Yhdysvaltojen olympiajoukkue ratkaisi tämän ongelman jo Los Angelesin olympialaisissa vuonna 1984, kun ratapyörien renkaat täytettiin heliumilla. Kannattaa kokeilla, jos ne viimeiset grammat ovat tärkeitä

    Voi myös esimerkiksi leikata hiuksensa ja kyntensä lyhyiksi, jolloin säästää helposti muutamia grammoja (säärethän teillä onkin jo ajeltu, eikös vaan)

    - Tomi

  8. #248
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    http://www.carboncycles.cc tarjoaa kohtuuhintaista kuitu-/titaaniosaa. Itselle tuli tuollainen tolppa joka osoittautui 184g sijasta 190g painoiseksi, mutta 50€:llä kaunis kuitutolppa kotiin kannettuna ei musta ollut paha...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  9. #249
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Jokos oot kerinny ottamaan satulalla tyypit?
    Nyt olen. Tosin 15km pyörätietä. Hyvältähän se tuntu. Ei suurta eroo aikasempaan Pro:n Condor (jtn)-malliin. Tuo Pron satula on Selle Italian valmistama ja jonkun SI:n satulan pohjalle todennäköisesti tehty (päätellen Selle Italian leimoista pohjassa). Aikaisemmassa kun on ollut n. 3mm pehmustetta. Hintansa väärtti kyllä on.

  10. #250
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683

    Hiukan filosofiaa

    Luin lehdestä jutun onnellisuudesta ja siinä lainattiin Kreikkalaista filosofi Demokritosta, joka on sanonut jotenkin niin, että onnellinen on se, joka ei sure sitä mikä häneltä puuttuu, vaan iloitsee siitä mitä hänellä on.

    Tämä jotenkin kolahti, kun lukee näitä grammanviilaus-juttuja. Kavereilla on upeita pyöriä, joista ei voi itse kun haaveilla, mutta silti valitellaan jostain puuttuvasta osasta. Tietysti halu kehittää ja pyrkimys eteenpäin ovat hienoja asioita, mutta pitäisikö välillä pysähtyä ja hypätä pois markkina-miehen keksimästä oravanpyörästä, ja keskittyä ajamiseen ja siitä hyvästä pyörästä nauttimiseen.

    Huh, olipas syvällistä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  11. #251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Huh, olipas syvällistä.
    Mutta hienosti sanottu. Ja, koska minulla on kyky iloita kevytosien speksaamisesta, lienen onnellinen, eikä minun tarvitse surra senkään kyvyn puuttumista näillä voorumeilla?

  12. #252
    Porukalla kokemusta Ritcheyn Carbon Superlogic Low Riserista? Ebayssa tuota kaupataan 76$ hintaan sisältäen postikulut suomeen ja painoa laitokselle ilmoitetaan 164g (31.8/660mm). Tällähän keventäis reilun 100g perusraiserista, mutta millainenhan sitten laadultaan tuo tanko kun olin jostain lukevinani, että näistä liikkuisi mahdollisesti kopioitakin :O Kopio tai ei ja jos toimii niin varsin edullista keventämistä.

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=200444644773

  13. #253

    Kona dieetillä -- 2,5 kg pois kuukaudessa !!!

    Moi

    Innostuin käymään läpi wanhaa täpäri-Konaa eli vm. 97 King Kikapuuta, ja päätin samalla tehdä free- tyyppisestä fillarista enemmän XC:mmän.

    Konasta vaihtui sitten kaikki muut osat paitsi runko sekä Marsun alajalat- ja
    omasta laarista löytyi aika hyvin palikoita. Listaan alle excelin kevennyksistä, ja 2,5 kg sain putoamaan... Periaatteessa pyörään piti tehdä vain voimansiirron vaihto, mutta homma lähti käsistä
    Alkupaino n. 13,8 kg ja nyt 11,3 kg pedaaleineen ja pullotelineineen.


    JT



    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.03.2010 at 21.56 Syy: Kuvan haku -- uudestaan ???

  14. #254
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Kuvat ei näy. Mutta sangen kelpo kevennys

  15. #255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Kuvat ei näy. Mutta sangen kelpo kevennys
    Jes, tuo excel-taulukko on se kuva. Nappailen vaikka myöhemmin valmiista pyörästä kuvia....
    Tavoite oli pudottaa se 2 kg 500 eurolla, ja kyllä se näemmä onnistuu.
    Toki jos lähtökohta olisi jo haastavampi ( esim. n. 10 kg:n täpäristä sinne alle 8 kilon)
    niin rahaa palaisi ihan eri tahtiin- olen ihan tyytyväinen tähän tulokseen.

    Jos laskisi vaikka wanhalle rungolle arvon parisataa eukkoa niin tästähän tuli reilusti alle tontun lähes XC-kelpoinen täpäri,
    ja kaikki osat ovat joko uusia tai uutta vastaavia.

    Vinkkinä muilla vastaavaa harkitseville: hankintapaikat ovat olleet hyvin sekalaisia :
    Supersports Seinäjoki, Ilmajoen Pyörä ja Urheilu, Suomen Urheilupyörä ja Rtech Mansesta, Okalta ja YläViitoselta pääkaupunkiseudulta , L.a.d.e.n nopeakauppa,
    CRC ja pari muuta nettikauppaa sekä 2-3 vähän käytettyä osaa RideFreelta tai Fillarin torilta ( jes )

    Raharajoitteisen viilaajan pitää etsiä joka puolelta maapalloa...

    JT

  16. #256
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylän rajamailla
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Jes, tuo excel-taulukko on se kuva.

    JT
    Ei näy..

  17. #257
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186
    Ei kait sulla oo linkkiä omasta tiedostosta, se pitäs olla täältä nettiavaruudesta?
    High Fidelity

  18. #258
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannibaali Katso viesti
    Ei kait sulla oo linkkiä omasta tiedostosta, se pitäs olla täältä nettiavaruudesta?
    On kyllä fillarin galleriassa eli täällä :
    http://asko7.softavenue.fi/kuvagalle...72-F3FC0-A1E82

    Kuva vaan pakkaa häviämään välillä ....., syy ?

    JT

    PS. Eli 4 g eurolla- 400 g saturaisella -- ei taitaisi saada enää 4 kg tonnilla, sillä Konan rungon paino alkaisi jo "ahistaa" -->
    alle 10 kiloisen täpärin kevennyksen hyvä lähtökohta lienee jo hiilikuiturunko .....


  19. #259

    Lumitöiden lomassa...

    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.03.2010 at 21.57

  20. #260

    Keulaa....

    ..... aikamoinen epäsuhta: n. 90 g:n jarrut lähes 2 kilon keulassa , mutta
    kahta en vaihda , ja marsu on toinen



    JT

    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 05.03.2010 at 21.58

  21. #261
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    On kyllä fillarin galleriassa eli täällä :
    http://asko7.softavenue.fi/kuvagalle...72-F3FC0-A1E82

    Kuva vaan pakkaa häviämään välillä ....., syy ?
    Onnistuisinko minä?
    Kuvan liittäminen, nips naps:


  22. #262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onnistuisinko minä?
    Kuvan liittäminen, nips naps:
    Ei muuten näy mulla , jos yritit. Mozilla käytössä ....
    noh galleriassa löytyy .


    JT
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 03.03.2010 at 15.17

  23. #263
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Pakko sanii että tuo Konan kevennysprojekti on varsin onnisunut.

  24. #264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Pakko sanii että tuo Konan kevennysprojekti on varsin onnisunut.
    Kiiitos kehuista. Taas tuli näyttö siitä vanhasta totuudesta, että kustannustehokkainta ja käytännössä suorituskyvynkin kannalta parasta keventämistä on pyörivien massojen kevennys eli kiekot kokonaisuudessaan. Saattaapi olla tuokin tulossa ihan uushankintana, mutta nyt mennään vielä WTB:n Powerbeameilla, ovat ihan kohtuulliset painoltaan.

    Saitilta sain hyviä vinkkejä mm. vannenauhoihin ( wanhat 60g /pari ,nyt Controltechin 34 g/pari , linkkuihin , satulaan sekä yllätyksekseni kyllä tuppeihinkin. Olipa painavat "lukko-liskot" , melkein 100 g tuli halvalla...

    Koko projektin " pakkohankinta" eli lähtökohta - kampisatsin uusinta ei taas kevennysmielessä ollut kustannustehokasta, mutta Shimanon SLX:t
    näyttävät tosi hyvintä , ja odotan innolla ajokelejä. Wellgot on vielä ostamatta, ja wanhat Shimanon 525:t saavat luvan kelvata aluksi.

    Tarkkasilmäiset voivat gallerian kuvista huomata "väärän" takavaihtajan vedon epäesteettisesti nippusiteillä yläkautta. Tämä tapa toimii talviajossa paremmin kuin alakautta veto, mutta kesäksi päivitän tuokin puutteen alkuperäiseksi.

    JT

    PS. Kylläpä 1,9 -tuumainen nokialainen näyttääkin ihan cyclo-cross-renkaalta 2,25 RR:n verrattuna :-)
    Pohjanpoika98 muokkasi tätä : 03.03.2010 at 22.22

  25. #265
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    51
    En tiedä mitä nuo renkulat painaa mutta luulen että näin lähtis aika paljonkin painoa:
    Continental Supersonic sisärenkaat saksasta ~8€ ja 100g /kpl
    Schwalbe Rocket Ron 1.85=380g tai 2.1=430g ja ~30€/kpl
    Ja sitten vielä sellanen 90g kuitusatula ebaysta 50€ ja pari reikää kiekkojen pikalinkkuihin.

  26. #266
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    "haekuva" tekstin tilalle pitää muuttaa "nautakuva" så häär
    Suo, kalja ja läski.




  27. #267
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kharik Katso viesti
    Kävin lähikaupasta (Valintatalo) just hakemassa ko. kampisatsin. Kesti ainakin käsissä vääntelyn. Ihan pätevän oloiset noin äkkiseltään, ilmoitettu painokin piti mun vaan kanssa paikkaansa (715/720g). Käyttökokemuksia tulee kunhan saa asennettua ja testattua.
    Miltä ne vaikuttaa?
    High Fidelity

  28. #268
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Eipä oo vielä enempää kerrottavaa.

  29. #269
    bere Guest
    Tollahan niit grammoi lähtee halvalla:

  30. #270
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.120
    ...ja tällä kevenee halvalla lisää



    Maalit pois rungosta, 100-200g ja alle kympin maksaa.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •