ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 46 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Sukeva, taasen pitkästä aikaa ja ainain jonkin aikaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti --+MM+-- Katso viesti
    Nyt on sitten hiihtotreenit treenailtu ja vuokattia odotellaan vielä muutama päivä. Maanantaina kolme tuntia, tiistaina tunti ja eilen iltahiihdoissa 7,2km täysillä. Valmistautumiset siis paketissa. Vielä tarvii hinkata suksiin voidetta, prässätä polvihousut ja kiillottaa jäätikkölasit.

Ihmeteiltiin tuossa kun Roposen kirjassa oli mainittu, että tankkaamisen voi hoitaa yhdessä päivässä nauttimalla hiilareita 10g / painokilo. Siis ihan v.. tosi paljon ?

µ
    Oletinkin hieman, että joku palstalainen se tunnisti Devolderin ajopaidan minut ohittaessaan. Ukolla oli vahvan näköistä menoa perinteisellä. Ja asu oli komea. Paljonko vierähti aikaa? Ite piti hieman passailla alkurynnistyksen jäljiltä, että voi nautiskella loppuun saakka. Vaan olihan keli ja en muistanutkaan miten rankat maastot Vuokatissa onkaan.

hiihtokapulat Guest

Peukalo ylös juttua luistelusuksien hankinnasta

Päätin sitten pitkän harkinnan (useamman vuoden) jälkeen että 10vuotta hiihdetyt Peltoset on aika vaihtaa tuoreempiin kapuloihin.
    Ko. Peltoset ovat harrastaja-tason sukset halvemmasta päästä.
    Ajattelin että kun 10 vuoden välein raaskii vaihtaa kapuloita, niin hommaa sitten kerralla vähän paremmat.
    Koska asiantuntemusta ei meikäläiseltä järinpaljon suksienvalinnasta löydy, päätin aiheeseen liittyviä juttuja lueskeltuani tilata sukset Carilaiselta, jota moni on asiantuntevaksi paikaksi kehunut.

Kysyin carilaiselta uusia tai testikäytössä olleita kilpasuksia "yleiskelille".
    Tarjotuista suksista houkuttelevammilta alkoi tuntua testisukset, joita oli tarjolla atomic wc ja salomon eq10 malleja. Hinnat n.300e, uusista suksista olisi pitänyt pulittaa n.100e enemmän. Tilasin sitten Atomicit koska niinstä tuntui olevan enmmän kokemuksia.
    Sukset tulivat seuraavana päivänä matkahuollolla ja pääsin testailemaan. Kävin hiihtämässä suksilla kolme kertaa, yhteensä n.25km. kahdella kerralla oli vähän uutta pehmeää lunta ladulla ja kerran latu oli kova.
    Joka kerralla vertasin suksien hiihdettävyyttä ja luistoa vanhoihin peltosiin (sama voitelu molemmissa).
    Peltosissa oli joka kerta parempi luisto. Hiihdettävyydessä Atomikit oli hieman vakaammat ja ylämäissä paremmat hiihtää (herkemmän tuntuiset).

Olin odottanut tuon hintaisita kilpasuksilta vähän enemmän, joten soitin carilaiselle ja kerroin etten ole suksiin tyytyväinen. Lupasivat ottaa sukset takasin ja tilalle tarjosivat n.100e kalliimpaa uutta fischerin RCSsää. Sovittiin että palautan sukset ja mietin vielä noita uusia fisuja.

Seinäjoen supersportissa oli samaiset fischerit 50euroa havemmalla ja siellä myyjä tuntui asiantuntevalta, joten ajattelin kokeilla josko tuolta tulisi sopivammat kapulat.
    Nyt uudet Fischerit olleet ekan lenkin alla ja hyviltä tuntuu!
    Huomattavasti vakaammat hiihtää kuin edellämainitut peltoset tai atomicit ja herkkyys loistava! Näillä pystyy käyttämään hiihtäessä jalkoja huomattavasti tehokkaammin.
    Ja luistokin oli selkeästi parempi kuin peltosilla.

Vähän jäi huono maku tuosta carilaisesta, että onko ne siellä nyt niin asiantunijoita vai eivätkö vain halunneet myydä minulle hyvää suksea.
    Vai onko tuo suksen valinta vaan niin vaikeaa? Eikai ne kaikki atomicitkaan niin huonoja ole.
    Hyvää oli kuitenkin se että sai palauttaa huonoiksi todetut kapulat.

--+MM+-- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Sirviö Katso viesti
    Oletinkin hieman, että joku palstalainen se tunnisti Devolderin ajopaidan minut ohittaessaan. Ukolla oli vahvan näköistä menoa perinteisellä. Ja asu oli komea. Paljonko vierähti aikaa? Ite piti hieman passailla alkurynnistyksen jäljiltä, että voi nautiskella loppuun saakka. Vaan olihan keli ja en muistanutkaan miten rankat maastot Vuokatissa onkaan.
    Kyllä paita näykyi jo kaukaa. 3:55 meni aikaa ja sija oli 46. Nitkahdin jääosuudelle tultaessa ja Hiukassa piti ottaa geeliä mennen tulle. Viimeinen seiska tuli sitten tosi hyvin loppuun. Energia puoli ei ollut ihan kunnossa, mutta muuten meni mukavasti. Keli teki tosiaan reissusta raskaamman, kuin olin itse ennakkoon kaavaillut.

µ

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiihtokapulat Katso viesti
    Vähän jäi huono maku tuosta carilaisesta, että onko ne siellä nyt niin asiantunijoita vai eivätkö vain halunneet myydä minulle hyvää suksea.
    Vai onko tuo suksen valinta vaan niin vaikeaa? Eikai ne kaikki atomicitkaan niin huonoja ole.
    Hyvää oli kuitenkin se että sai palauttaa huonoiksi todetut kapulat.
    Eiköhän se ole niin, että mieltymys eri suksiin vaihtelee hiihtäjän mukaan. Tyylit on erilaisia ja kukin suosii omaansa. Myyjän on hankala myydä asiakkaalle suksea pelkän painon perusteella jos ei ole tiedossa minkä tyylistä suksea toinen on hakemassa, kelialueesta puhumattakaan. Itse laitoin tälle kaudelle kahet uudet Atomicin wc:t Carilaiselta ja sain juuri sellaiset parit kuin halusin, kerrottua ensin myyjälle tarkasti että mitä haen. Rinnan hiihdettäessä sukset on täysin erilaiset, kumpikin hyvä omalla kelialueellaan ja latutyypillä. Jokainen suksipari on yksilöllinen, saman merkin sisälläkin. Ero fischerien ja atomicien välillä esim painealueiden sijainnissa on selvä:
    fischerissä piikit lähempänä toisiaan -> herkempi ylämäki hiihdettävyys
    Atomicissa piikkien väli yleensä suurempi -> suksi suuntaavampi hiihdettävä
    Carilaisen tyytyväisyystakuu toimii ja varmasti löytyy itselle sopiva pari kun vaan tietää mitä hakee. Samalla kertaa kuin hain omiani paikan päältä, kyselin työkaverille testipareja, ei löytynyt juuri sopivia niin eivät ruvenneet edes myymään muita sinnepäin olevia pareja.

Jasi Guest
    Kyllä paita näykyi jo kaukaa. 3:55 meni aikaa ja sija oli 46. Nitkahdin jääosuudelle tultaessa ja Hiukassa piti ottaa geeliä mennen tulle. Viimeinen seiska tuli sitten tosi hyvin loppuun. Energia puoli ei ollut ihan kunnossa, mutta muuten meni mukavasti. Keli teki tosiaan reissusta raskaamman, kuin olin itse ennakkoon kaavaillut.

µ
    Onneksi otit ne geelit mukaan kun ensin et vissiin aikonut Kyllä noilla +2h matkoilla kannattaa olla aina pari pussia geeliä mukana. Täysi sippi mäkisessä maastossa niin kelkkakyyti kutsuu jos vielä parikymppiä jäljellä.

--+MM+-- Guest
    Kyllä oli geelit pelastus ja mikä tärkeintä nyt hoksasi ettei esim. pääsiäisen Rondeen lähdetä ilman ennakkoon suunniteltua matkalla tapahtuvaa energiatankkausta. Siel kuitenkin joutuu työntää sen kymmenen tuntia mäkisessä maastossa.

µ

µ
    Täytyy sanoa että kyllä oli kaikkien aikojen paskin reissu omalla kohdallani, heitin leikin kesken jo kympin jälkeen. Jos nyt selitellä pitää, niin putosin edellisenä iltana selälleni kun ovenkarmiin asennettu rekkitanko petti, ja tärskyn seurauksena sama nikama meni jumiin joka aiheutti aikaisemmat hapenoton ongelmat. Yritin väännellä ja käännellä sitä auki vaikka millaisten pilatesrullien päällä, mutta taisin vain pahentaa asiaa. Yöllä en saanut nukuttua kuin yhden tunnin.

Itse kisapäivänä tein kyllä verryttelyt ihan normaalisti, mutta tunsin heti että olo ei missään nimessä ole normaali. Tässä vaiheessa, noin puoli tuntia ennen starttia v*tutti oikeen kunnolla. No, ajattelin kuitenkin että sisulla mennään, ja että ehkä hiihto lähtee kulkemaan kun on numerolappu rinnassa ja kroppa lämpee kunnolla.

Tavoitteena oli alunperin lähteä kärkiporukan vauhtiin, enkä tästä tavoitteesta halunnut tinkiä... Paukusta lähdettiin tietenki hemmetin kovaa, ja kärjen perässä yritin roikkua. Alusta lähtien tuntui että nyt mennään aikalailla äärirajoilla, ja pitkä nousu ennen ensimmäistä juottopistettä oli tuskaa, ja numerolappu lensi hankeen siis kympin jälkeen. Olisi ehkä pitänyt hiihdellä loppuun eikä lammasmaisesti keskeyttää, mutta ei siinä kohtaa kyllä napannut tippaakaan. Eikä näin jälkikäteen edes v*tuta, neljä tuntiakin olis tehnyt tiukkaa.

Kyllä kaduttaa että tuli lähdettyä, mutta mistäpä tuollaista rekkitangolta rysähtämistä olisi arvannut. Tuskin olisin muutenkaan kärkiporukassa pysynyt, mutta saanut edes itseä tyydyttävän hiihdon. Nyt ei käteen jäänyt yhtään mitään.
    Ananasakäämä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Jos nyt selitellä pitää, niin putosin edellisenä iltana selälleni kun ovenkarmiin asennettu rekkitanko petti, ja tärskyn seurauksena sama nikama meni jumiin joka aiheutti aikaisemmat hapenoton ongelmat.
    Jos tuollaisesta ei tule tuon pahempia ongelmia, niin eihän yksi piloille mennyt hiihtokisa tunnu missään...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

luonto Guest
    Mä olen vasta päässyt hiihdon makuun, sain pertsakamat vasta tuossa runsas kuukausi sitten (Peltonen) ja luistelukamat (Karhut) tuossa pari viikkoa sitten.

Hitto kun olisi päässyt enemmän jäälle luistelemaan hyvillä säillä, ihan mahtavaa nähdä talvinen Stadi jäältä päin!

Hinku on kova päästä vetämään työmatkaa fillarillakin, mutta kyllä hiihtokelit saisivat jatkua vielä tovin :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jos tuollaisesta ei tule tuon pahempia ongelmia, niin eihän yksi piloille mennyt hiihtokisa tunnu missään...
    Oot kai oikeessa, huonomminkin olisi voinut käydä. Vaarallisia tuollaiset oven väliin kiristettävät tangot. Pikkuveli veti juuri ennen minua siinä 5 leukaa, ja mulla tanko petti kun sain ensimmäisen kerran leukani tangon yläpuolelle. Veli pääsi kuittailemaan läskiksi vaikka oon kevyempi kuin se.

Harmittaa vain kun olisi ollut mukava päättää hiihtokausi onnistuneeseen suoritukseen, nyt jäi vähän p*skanmaku. Yksi vaihtoehto ois etsiä vielä jostain joku kisa, mut jotenkin pyörä ja juoksu houkuttaa nyt jo enemmän.
    Ananasakäämä!

...ennakkoon suunniteltua matkalla tapahtuvaa energiatankkausta...

Sattuiko joku näkemään viikonloppuna, kun ruotsalaiset toivat maastohiihtoon yhteislähtöjen, välikirien ja bonussekuntien lisäksi vielä yhden pyöräilystä kopioidun uudistuksen: Kasat!

hiihtokapulat Guest

Suksen jäykkyys?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanKar Katso viesti
    Eiköhän se ole niin, että mieltymys eri suksiin vaihtelee hiihtäjän mukaan. Tyylit on erilaisia ja kukin suosii omaansa. Myyjän on hankala myydä asiakkaalle suksea pelkän painon perusteella jos ei ole tiedossa minkä tyylistä suksea toinen on hakemassa, kelialueesta puhumattakaan. Itse laitoin tälle kaudelle kahet uudet Atomicin wc:t Carilaiselta ja sain juuri sellaiset parit kuin halusin, kerrottua ensin myyjälle tarkasti että mitä haen. Rinnan hiihdettäessä sukset on täysin erilaiset, kumpikin hyvä omalla kelialueellaan ja latutyypillä. Jokainen suksipari on yksilöllinen, saman merkin sisälläkin. Ero fischerien ja atomicien välillä esim painealueiden sijainnissa on selvä:
    fischerissä piikit lähempänä toisiaan -> herkempi ylämäki hiihdettävyys
    Atomicissa piikkien väli yleensä suurempi -> suksi suuntaavampi hiihdettävä
    Carilaisen tyytyväisyystakuu toimii ja varmasti löytyy itselle sopiva pari kun vaan tietää mitä hakee. Samalla kertaa kuin hain omiani paikan päältä, kyselin työkaverille testipareja, ei löytynyt juuri sopivia niin eivät ruvenneet edes myymään muita sinnepäin olevia pareja.
    Kyllä oli puhetta myyjän kanssa millaiselle kelille suksea haen.
    Eli pakkaskelin sukset oli tarkoitus saada.

Ehkä fiscerit on mun tyylille sopivammat,
    mutta epäilen että ne atomicit oli liian löysät. Paperilla kun testasin, ei liukunu yhdellä suksella seistessä taaksepäin kuin puoleenväliin jalkaa.

Eikös yleinen käsitys ole, että pitäis liukua ainakin kantapään alle, jopa taakse?
    Kun mainitsin tuosta myyjälle, niin oli sitä mieltä että on riittävän jäykkä mulle. Sanoi vielä että jos paperi menee kannan taakse on epävakaat hiihtää!
    Täälläkin on asian sanottu olevan juuri päinvastoin. Eli jos ei jäykkyys yllä kannan taakse niin on epävakaat!
    Lisäksi Atomikit puritettaessa aukes reilusti kärjestä mikä tarkoittanee etä on pehmeen kelin suksi.

IoD Guest

mutta epäilen että ne atomicit oli liian löysät. Paperilla kun testasin, ei liukunu yhdellä suksella seistessä taaksepäin kuin puoleenväliin jalkaa.

Eikös yleinen käsitys ole, että pitäis liukua ainakin kantapään alle, jopa taakse?
    Mulla on sellainen käsitys että pitoalue on ihanteellinen juuri silloin kun se loppuu jalan puoliväliin. Kantapään taakse se ei saisi mennä, ja jos menee, sille alueelle ei pitäisi laittaa enää pitovoidetta.

hiihtokapulat Guest

luistelusukset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IoD Katso viesti
    Mulla on sellainen käsitys että pitoalue on ihanteellinen juuri silloin kun se loppuu jalan puoliväliin. Kantapään taakse se ei saisi mennä, ja jos menee, sille alueelle ei pitäisi laittaa enää pitovoidetta.
    Kyseessä on siis luistelukapulat!

--+MM+-- Guest
    Mielestäni luikkari pitäisi paperitestissä pysyä "auki" jalkaterän alta vaikka seisot yhdellä jalalla suksen päällä. Ponnistusvaiheessa tulee vielä kuitenkin lisää kuormaa, joka sekin on kannateltava.

Keulan aukaeminen ei kerro välttämättä pehmeän kelin toiminnasta, vaan lisäksi tarvitaan loivat painealueet.

µ

PS: Batti. Se kasa oli kyllä mahtava laatuaan. Viimeinen ruottalainen yritti vielä keilata loput loistavalla kierteellä.

Sanoi vielä että jos paperi menee kannan taakse on epävakaat hiihtää! Täälläkin on asian sanottu olevan juuri päinvastoin. Eli jos ei jäykkyys yllä kannan taakse niin on epävakaat!
    Olen samaa mieltä kanssasi, noin minäkin olen käsittänyt Juoksija-lehdestä ja alan kirjoista lukemani perusteella. Ja samaa tukee kokemukset omista suksista...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Kyllä tämä pitää paikkansa, hiihtoliiton yhessä vanhassa materiaalissa sanottaan vapaan suksista näin:
    " Kun hiihtäjä paperiliuskatestissä seisoo koko painoaan yhden suksen päällä, on sen kannettava hiihtäjää niin, että paperi liikkuu vapaasti myös ponnistuksen aikana. Suksen jäykkyyden tulee yltää kantaosassa noin 10 cm kantapään taakse ja kärkiosassa 30-50 cm ison varpaan etupuolelle.

Pakkaskelin suksi

1. Kevyt joustava alkujännitys, kärki ja kanta löysät mutta kiinni.
    2. Painealueet kevyet, hitaasti kasvavat, pitkähköt.
    3. Loppujäykkyys pieni pehmeän alustan suksella.

0-kelin suksi

1. Matala suksi, kevyt alkujännitys, kärki ja kanta kiinni, mutta paineen kasvaessa kärki ja kanta aukeavat tai paine selvästi pienenee. (Paine purkaantuu)
    2. Painealueet lyhyet, melko kovat, pehmeälle alustalle pitemmät painealueet ja pehmeämmät painepiikit.
    3. Loppujäykkyydeltään jäykin suksi, matalalla lähdöllä. Löysempi suksi pehmeämmällä alustalla.

Vesikelin suksi
    1. Matalahko suksi, kevyt alkujännitys, kärki ja kanta löysät, jopa auki.
    2. Lyhyet, kevyet painealueet,
    3. Pehmeä loppujäykkyys, tiukempi kovalla alustalla

--+MM+-- Guest
    Onko tankkausasioista ja ylipitkiin pöristyksiin valmistautumisista kirjoitettuna sopivasti saatavaan muotoon?

Itsellä on noi asiat vielä kohtuu puuhasteluasteella. Seikkailukisat vedettiin syö yksi piirakka aamulla ja kisassa 8l urheilujuomaa, sipsejä, geeliä, nuuskaa ja mitä sattuu.

µ

Täälläkin on asian sanottu olevan juuri päinvastoin.
    Täällä on sanottu jos jonkinlaista ja KAIKKEEN pitää suhtautua hyvin suurella varauksella.
    Jos haet halpaa suksea älä odota että saat sen parhaimman parin hyllystä.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Kävinpä muuten nuo alla mainitut Karhun Volcanit hakemassa itselleni eilen. Sitä en vielä osaa sanoa onko passelit sukset, mutta yksi asia on selvä: nuo on aivan helkutin ruman näköiset! Suksien ulkoinen habitus on kuin 80-luvun 50 markan suksissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Miten laadukkaina jengi pitää Karhun suksia? Kävin paikallisessa urheiluliikkeessä katselemassa vieläkö löytyisi passelia pertsan suksea minulle. Muutamaa eri suksea kokeiltiin ja kauppiaan mielestä yksi Karhu Volcan -pari olisi minulle jäykkyydeltään sopivin. Eipä ole Karhuja ikinä tullut omistettua. Olisiko toivoa saada hyvät sukset jos nuo valitsisi?
    Portti muokkasi tätä : 24.03.2010 at 13.18 Syy: typo
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

hiihtokapulat Guest

jäykkyyden hinta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    Täällä on sanottu jos jonkinlaista ja KAIKKEEN pitää suhtautua hyvin suurella varauksella.
    Ekan kerran kuulin vaan tuosta jäykkyydestä että ei tarvis kannan alle riittää, ja siksi kyselin onko joku muukin samaa mieltä.
    Pitää testata noi hyvin toimivat fischerit vielä paperilla niin saa varmuutta asiaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    Jos haet halpaa suksea älä odota että saat sen parhaimman parin hyllystä.
    Mun mielestä 300erkillä pitää saada jo hyvä suksi.
    Mä en ainakaan oo valmis maksamaan 300 huonosta parista.

hiihtokapulat Guest

käytättekö NIS-siteen säätömahdollisuutta?

Nykyisissä luistelusuksissani on NNN-siteet NIS-alustalla.
    Ko. systeemihän mahdollistaa siteen paikan säädön olosuhteiden mukaan.
    Kuten mainoksessa sanotaan:
    mahdollistaa siteen siirron hiihtotyylin ja suksen toiminnan mukaan
    voidaan vaikuttaa luistelusuksen ylämäkiherkkyyteen ja vakauteen

Onko Kukaan käyttänyt tätä mahdollisuutta ja onko millaisia kokemuksia?

pazi Guest
    Onko tankkausasioista ja ylipitkiin pöristyksiin valmistautumisista kirjoitettuna sopivasti saatavaan muotoon?

Itsellä on noi asiat vielä kohtuu puuhasteluasteella. Seikkailukisat vedettiin syö yksi piirakka aamulla ja kisassa 8l urheilujuomaa, sipsejä, geeliä, nuuskaa ja mitä sattuu.

µ
    Yksi kirja mistä näytti jotakin löytyvän on Liikkujan ravitsemus - teoriasta käytäntöön. Toinen kirja on vk-kustannuksen, mutta en tiedä onko siinä miten tankkauksesta. Ensiksi mainitsemaa pitäisi löytyä kattavasti Suomen kirjastoista.

Nykyisissä luistelusuksissani on NNN-siteet NIS-alustalla.
    Ko. systeemihän mahdollistaa siteen paikan säädön olosuhteiden mukaan.
    Kuten mainoksessa sanotaan:
    mahdollistaa siteen siirron hiihtotyylin ja suksen toiminnan mukaan
    voidaan vaikuttaa luistelusuksen ylämäkiherkkyyteen ja vakauteen

Onko Kukaan käyttänyt tätä mahdollisuutta ja onko millaisia kokemuksia?
    Käytetty on ja kyllä sillä vaan saa suksen hyvinkin erilaiseksi. Sitten kun vielä ottaa luistelusuksista kantalapun pois, niin alkaa kulkemaan ylämäkiinkin.
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

www.rex.fi/bike

Onko tuossa siirtelyssä jotain logiikkaa kelin tms suhteen? Mihin siirrän kun haluan pertsailla vesikelissä?
    Miksi vasta tuplaviskin jälkeen sanot mulle Rakastan sua?

--+MM+-- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Onko tuossa siirtelyssä jotain logiikkaa kelin tms suhteen? Mihin siirrän kun haluan pertsailla vesikelissä?
    Ei sillä nyt ihan kuuhun asti kuitenkaan mennä.

µ

hiihtokapulat Guest

NIS-siteen säädöstä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeesu Katso viesti
    Käytetty on ja kyllä sillä vaan saa suksen hyvinkin erilaiseksi. Sitten kun vielä ottaa luistelusuksista kantalapun pois, niin alkaa kulkemaan ylämäkiinkin.
    Ootko testannut säätöä alustan kovuuden mukaan?
    kumpaan suuntaan sidettä pitäis siirtää, jotta sais suksesta paremmin toimivan pehmeällä lumella?

Ootko testannut säätöä alustan kovuuden mukaan?
    kumpaan suuntaan sidettä pitäis siirtää, jotta sais suksesta paremmin toimivan pehmeällä lumella?
    Siteiden siirtämisellä saa enimmäkseen muutettua suksen ohjautuvuutta. Pehmeän kelin suksen saa parhaiten suksia vaihtamalla...
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

www.rex.fi/bike

Porkat haussa

Onko kukaan sattunut näkemään (väh. 170 cm pituisia) kohtuuhintaisia (100+) hiilikuitusauvoja enää missään?

Kiireinen saapasmaaneläjä hiihti Engadin skimarathonilla Black Featherini yli ja keppi oli kahdessa osassa. On muuten ennenkin todettu, että käkikellomaan eläjät ei oo mitään kauppamiehiä, mutta täysin käsittämätöntä oli taas, ettei Leki ollut pannut kojua pystyyn maalialueelle, kun olivat paikalla kuitenkin lainaamassa sauvoja. Olisivat myyneet varmaan sadat sauvat ohimennen. Minäkin olisin ostanut yhdet. En ole missään massahiihdossa nähnyt niin paljon sauvanpätkiä ladunvarressa..

Olen nyt juossut kaikki pääkaupunkiseudun puodit, joissa laatusaudoja yleensä myydään (Kalle, Puhos.. Ylläshallin Sportiassa ei kukaan vastaa puhelimeen..) Ei tunnu olevan jäljellä kuin OneWayn sauvoja, joita en halua (ruma väri, Virpi irvistelee mainoksessa, tehty Kiinassa, mutta tärkeimpänä se, ettei tunnu mitenkään erityisen laadukkailta, kahvat ja remmit kuin kahdenkympin markettisauvasta ja notkuu kuin puolilasikuituinen.. jäykkyys tärkeää ei niinkään voiman vaan horjumisen vuoksi.. ) Exel ja Leki olisivat ykkösenä toivelistalla. Hyvä talvi tuntuu tehneen tehtävänsä ja kauppiaiden ilmeet on muikeita. Jos joku on kuitenkin nähnyt jossain parin pitkähköjä sauvoja, niin olisin kiitollinen vinkistä. Lyhentäminen ei ole ongelma.
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •