En tiedä omani vuosilukua (09 tai 10, ei kai on-onen pyörissä ole mitään vuosimalleja, tilaavat toisinaan satsin jotain ja myyvät pois eikä kukaan tiedä onko seuraava satsi samaa vai sinnepäin...?), viime vuoden joulukuussa ostettu vihreä 18" inbred slot dropout. Punnasin sen tuossa ja tulos on 2,48kg (lukema oli 2481g). Sen verran lisätietoa, etten poistanut juomapullotelineen pultteja (niitä rungon mukana seuraavia) ja olen jo ehtinyt prässätä kupit emäputkeen. Laakeri on FSA Orbit XL II. Kuppeja en ole punninnut (edit: nyt olen, 31g yhteensä). Mitään kotelosuojamassoja tms. ei ole ruiskittu. Joku gramma vaseliinia toki kuppien asennuksessa...
Vois sanoa, että jos punnaus on oikein*, niin eipä putkia ole ilmeisesti ohennettu ainakaan samaan malliin kuin simojoen rungossa. Et kyl se steelmänin Kona on reilusti hipompi. Tai mistäs hitosta minä tiedän mitä se oikeasti painaa. Tai mitään muutakaan. Mut kyl kai ton Inbredin kohdalta voi jatkaa puheita vesijohtoputkesta?
Voidaan simojoki verrata sun vaakaan, jos olet punninnut nuo. Sain etukiekon painoksi 794g ilman pikalinkkua ja se XT:n pikalinkku (etu) taas oli 58g. Takakiekko 959g ilman pikalinkkua. Takakiekon linkkua en jaksanut punnita. Ennoo lisänny rasvaa. Ainoastaan säätänyt laakerit vähän herkemmälle ja irrottanut centerlockin-kumisuojat.
*) 100ml vettä oli tuon vaa'an mukaan massaltaan 100g, joten ei se ihan pielessä ole. Tietty pitäis kalibroida edes 100g välein läpi skaalan, jotta siitä oikeasti tietäisi. Voihan se ihan hyvin heittää tuolla puolivälin tienoilla. Skaala siis 0-5kg. Toistoissa antaa samoja tuloksia, joten ainakin sisäinen tarkkuus on siedettävä. Gramman resoluutio.
Kirjanmerkit