Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
Tuttu tunne. Oltiin pojan kanssa Ranskassa ihan automatkalla toukokuun puolessa välissä ja tultiin sieltä takaisin tuonne Moselin varrelle Trierin kautta.
Oli melkein kuin olisi kotiin tullut. Siellä pärjäsi kielenkin kanssa vaikka en osaa kuin muutaman fraasin saksaa, englannin ymmärrys oli ihan jotain muuta kuin ranskassa. Oli mulla pyörä mukana autossa ja yhden pikkulenkin tein Enkirchissä. Olisi tehnyt jäädä sinne useammamksi päiväksi, mutta aikataulu ei antanut perää. Vielä mä sinne meen uudestaan polkemaan.

Hienoa että reissu onnistui ja parisuhdekin on vielä tallella
Ei muuta kuin seuraavaa reissua suunnittelemaan.
Haha, juuri tuota hoin miehelle, kun Ranskasta ajoimme Saksan puolelle: "Ihan kuin kotiin tulisi!". Täysin sama fiilis, kun Venäjältä tulee koto-Suomeen (pyörin aika paljon Venäjällä päin reissaamassa). Oli muuten Saksassa aika hauska, kun monet puhuivat muutaman sanan tai jopa lauseen venäjää. Varmaan jotain Itä-Saksan peruja.

Itse lähtisin jo seuraavaa reissua suunnittelemaan, mutta mies nyt vielä vähän sulattelee tuota ensimmäistä reissua. Yleensä minä olen meillä se mukavuudenhaluinen, joka saa slaagit jos vedet laitetaan katki muutamaksi tunniksi, mutta tällä reisulla mies oli kyllä enemmän hermostunut kuin minä, ja pelkäsi nukkua puistoissa jne. Huomasi taas, että se perusluonne on semmoinen hermoileva, itse sen sijaan olen tosi ailahtelevainen ja asenne on "so what?". Saa nähdä tuleeko seuraavaa reissua, itse kyllä lähtisin mielelläni.