Käytiin ostamassa retkeilyvehjeitäkin sieltä joidenkin vihaamasta Biltemasta... Pyörälaukkuja, teltta, retkikeittiö ja muuta tällaista...
Hei Yksi ERTTÄIN tärkeä juttu..
Jos ostitte sellaisen keittimen joka ruvataan kaasu pulloon kiinni niin saattaa ja luultavasti ongelmia tulee. Ainakaan Italiassa, Ranskassa ja Espaniassatälläisiä kaasupulloja ei ollut. Ihan tuurilla ja paikallisen matkapyöräiliän avustuksella löysin sellaisen kaasupullon. Euroopassa käytetään ns. pukaistavia kaasupulloja. Reissun jälkeen kyselin ja etsin ongelmaan ratkaisua ja sellaisen siten löysin. Adapteri joka mahdollistaa puhkaistavan pullon käytön "jenka" keittimeen. Saksan kaasupullo standarteista en ole niinkään tietoinen mutta luulisin että seillä käytetään samanmoisia pulloja. Korjatkaa jos olen väärässsäYksi vaitoehto on tietenkin hankkia keitin joka käy suoraan puhkaistavalle pullolle. Minun kohdalla ostanmani keitin oli sen verta arvokas ja hyvä että päätin hankkia adapterin.
Toinen tärkeä vinkki koskee bilteman laukkuja. Muten toimii kyllä ja pitää veden mutta ainakin minulta meni takalaukuista meni kiinnikkeet poikki. Nyt näkyy laukut ainakin saaneeen uuden värin enkä tiedä onko kiinnitysleinkit vahvistettu. Minä korjasin tilanteen reisussa pakaus hihnoilla. Pujotin hihnan laukun sivussa olevasta lenkistä ja kiinnitin laukun päältä ne tavaratelineeseen. Kiinnikkeet hajosivat takalaukuista. Painoraja tuli vastaan ja lenkit hajosivat jo 300km ajon jälkeen. Muuten hyviä laukkuja. Muutenkin kannattaa hankkia pakkaus hihnoja matkaan mukaan niillä on näppärä sitoa tavaroita pyörään kiinni. Näistä kannattaa maksaa muutama euro enenmän kun ne halpis mallit ovat sillä lukoissa on suuria eroja. Minulla on Haltin hihnoja ja ne on kyllä tosi hyvät. Myös mittaa hihnoilla pitää olla tarpeeksi. Itslläni on 125cm pitkät hihnat mutta ei 150cm liian pitkä ole. Jotenkin äkkiseltään tuntuu että tälläiset mitat ovat liian pitkiä mutta todellisuudessa ne on nippa nappa sopivia. Itselläni näitä hihnoja oli mukana 4kpl mutta aijon hankkia niitä seuraavalle reisulle saman verra lisää..
www.matkafillari.com
Kirjanmerkit