mietityttää Cervelon runkokoot; mahtaako 56 olla hiukkasen liian pieni runkokoko itselleni? Mittaa kun on 183cm ja jalka 84cm.
mietityttää Cervelon runkokoot; mahtaako 56 olla hiukkasen liian pieni runkokoko itselleni? Mittaa kun on 183cm ja jalka 84cm.
Paljonko on pelkin korkeus, ~75cm? 58cm on aika iso mutta jos mittasit oikein, selkää piisaa. Ei pitkää runkoa huuteloo. Mulla ideaalinen on 58cm koko. Mutta mulla on R3SL 56cm demofillari jota saa toki lainata jos haluat varmistua koosta, ostit mistä sen tahansa.
2009 RS 56, Ultegra SL:ää palikat.
"Korkkaan" ton wappuna jos kelit on sellaiset että voi lyhkäisillä käydä lenkillä.
![]()
HeikkiO muokkasi tätä : 27.04.2009 at 20.47 Syy: Ei pää kestänyt odotusta, piti käydä 20 km ajelemassa :-)
tämä on tässä maailmassa kohtuu harvinainen lause, pisteet siitä Samulle!saa toki lainata jos haluat varmistua koosta, ostit mistä sen tahansa.
Seuran viime viikonlopun leiriltä...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Jos Cervelot kiinnostaa, niin Sipoon Tempon yhteydessä Boxin koululla tänä viikonloppuna, 2.5.09, niitä on näytillä 6 erilaista (5,6kg R3SL,RS,S3, P3WC, P3 ja P2) ja 7 erilaista Fast Forward kiekkotyyppiä, mm. vielä julkaisemanton prototyyppi 90mm FFWD kiekosta ja punnittuna 1010g F2 kiekkosetti. Osa koe-ajattavan mahdollisuuksien mukaan niin kiekot kun fillaritkin. S2 ei taida mahtua mukaan, niitä olisi kyllä hyllyssä. Myös 3TTT hilpettä hiplattavana. Joskus on kiva ihan vaan nähdä kivempia hilppeitä livenä ja en ole varmaan ainoa joka ajattelee näin joten siitä tämä.
Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.04.2009 at 21.29
Hyvää päivää. Onko hyviä suosituksia cervelo p2sl keskiöksi? Olen kasaamassa runkoa ja kammiksi tulee SRM octalink hampailla. Kuoren pituus on tuo 68mm mutta kuinkahan pitkä akseli siinä pitäisi olla?
Eiköhän se ole se normi 109mm mitä Shimpan maantie-octalinkit ovat. Triplakammille on olemassa 118mm mutta se ei ole tarkoituksenmukainen tuohon.
Minä aattelin toimia just toistappäin. Silleen saattaa olla kotio jottain viemisiäkin. Tiiä vaikka hankkiskin jotain jolla pääsee ajamalla takas...![]()
Satunnainen piilopyöräilijä
Mäkin kävin lauantaina katsomassa pyöriä, mutta katsoin kilpailun aikataulun sunnuntain mukaan
Vähän ennen puoltapäivää ei ollut kuin väijykoneet vahtimassa ettei kukaan varasta lippusiimaa koulun pihaan johtavalta tieltä![]()
Pituus 181cm ja jalan sisämitta 85cm. Voisko r3-sl 56cm sopia?
Punnasin tossa 61cm "hevoskoon" S2 Red fillarin. Täysin vakio, eli ilman petaaleja. 7,25kg! Tohon keveyet kiekot ja petaalit niin on just kisaminimissä. Tietty satulasta saa kanssa grammoja pois jos haluaa, noi vakio-Fizik:it painaa ~250g eli SLR:kin lähtee yli 100g.
Oon tossa nyt ajellut R3SL:llä jossa on FFWD F2 DT190 1010g kiekkopari. Kun ajattelee että se ei ole edes kovin piäni fillari ja painaa 5,6kg ajokunnossa (pari sataa grammaa lähtee kun kerkeää...) niin se on hieman erilainen kun odottaisi. Se ei notku, vipata eikä ravista. Päin vastoin, noilla kiekoilla tuuli ei ota kiinni ja muutenkin fillari on ultra neutraali ajettava. Täytyypä käydä kokeilemaan F5 DT190 1415g 50mm profiilisetillä miltä ne tuntuu. Mulla on sellanen demo-setti ajossa mutta en ole kerinnyt itte kokeileen kun ulkoistin sen lainaamalla ne 3:een Elite-kisaan ja palaute oli vallan oivaa, koe-kuskilla on nyt omat vastaavat...
Tyyppääsin muuten noin F2:a ja takapyörän jäykkyyttä koska tätä lihaa on kertynyt ja toi on "hennoin" FFWD-kiekko...laitoin takajarruun ohutta maskeerausteippiä ja kävin rykimässä "isolla riävällä" kirin tapaisia. Teipit pysyi tallessa. Kokeilkaapas tätä zippin 404:lla...
Punnasin muuten kevyesti kolaroidun 08' R3 rungon, 58cm painoi 928g vaikka on painavasti maalattu valkeaksi. Oikeasti järjettömän kevyt...
Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.05.2009 at 09.56
Törmäsin oikein mukavaan "dokumenttiin" Cervelosta.
http://www.roadcycling.co.nz/TeamTal...cumentary.html
Joo noita on siellä Cervelon kotisivuilla, hienosti kuvattuja juttuja!
Hahaa! Kun ei mulla ole juuri taidetta kotona niin ostin seinälle tälläsen, Cervelo RS 51cm Giro 100v. juhlavuosirunkosetin.
![]()
Way to go... harkitsin samaa mutta tuli nuukuus![]()
Satunnainen piilopyöräilijä
Heh guys,
Just posted the latest Cervelo Documentary. - California Part 1
(Uusi Cervelo Asiakirjatietokannat juuri lähetetty tänään - Kalifornia Osa 1)
This is number 3 in the series. You all have seen number 2 in the link above.
http://www.roadcycling.co.nz/TeamTal...cumentary.html
Jos ilmottautus kerhoon.
S3 vihdoin kotona.
Ei voi ku hymyillä.
Akka muuten väitti että S3 on mukavampi ajaa kuin sen RS? Niinkuin mukavuudeltaa, ei asennon kannalta. Kummatkin on kokoa 54, sen P3WC on taas 51cm. S3 on kyllä livenä todella hieno fillari.
Ajettiin koulutusessa kyllä kummilakin mutta niissä oli Shimanon kurakiekot ja nyt olla ajettu lähinnä hiilarikiekoilla ja niitä ollaan viä kierrätetty fillarien väleillä eli niistä se ei suoranaisesti johdu. Eroa oli kyllä aika selkeästi FFWD F2 ja F5 kiekkojen välillä. F5 DT190 ja Vittorian tuubeiulla tuntui kyllä aika ankkurilta vaikka kiekkosetti painaa kuitenkin vain 1415g mikä on kohtuu vähän 50mm laippakiekolle. Tosin F2:ssa oli painoa vain 1010g ja 200g Tufon renkaat...tulee eroa melkein 600g ja viä kehillä! No F5 taas on kyllä todella tukevan tuntuinen ajossa.
Tietty kun kattoo S3:ne takahaarukkaa ja muita "pikku" eroja vs. RS joka on vanhempaa diisainia niin on tietty loogista että se olisi myös mukavampi ajaa. Tietty S-sarja on hiukan eri käyttöön ja R-sarja on kyllä pärjännyt "ihan" hyvin jossain hassuissa Paris-Roubaix mittelöissä mutta uudemman tiedon mukaan myö valkkaisisin kyllä S3:n...ei tarvi enää arpoa mikä on mun ensikesän fillari. Tietty mulla olisi tossa hyllyssä 09' S2 mun kokoa, 58cm. Se on kuitenkin edellä jo SLC-SL:ää ja hyvin lähellä S3:sta....Cervelon 09' paperiesitteessä muuten on vaun uusilla väreillä Soloist Carbonin kuva tai SLC-SL:n, ei oikean S2:n. Webbisivulla on oikea kuva.
Anyway, Giro-runko tuli ja kaupaksikin meni. Turha varmaan mainita että oli "ihan" korea.
Pentele, kun vähän saa riivittyä tota runkokorjauspinoa matalammaksi, tarttee keskittyä omaan P3:een. Nyt se on 7,5kg Lightweight-levy/Zipp 808 ja kohtuu nopea, ollaan tän viikon jälkeen (lähti 31s pois viimeksi...) 36s omasta enkasta vaikka on viä pirun kylmä. Tuli mieleen vaan pari pikkasen eessentiaalista modifikaatiota millä saadaan vauhtia lisää heti. Täytyy pysähtyä hetkeksi, lopetta tää panikointi ja tehdä ne vaan Säkylään mennessä. Tiän vaan mitä siinä käy kun niistä lipsahtaa kuvat nettiin, saa taas vastailla kasapäin kaikenmailman jenkeille yms maalaisille että niitä ei nyt vaan saa kaupasta....
Oli muuten vähemmän vekkulia huomata että koska Cevelo on järkevän suunnittelun takia keveys/paino/jäykkyys-suhteeltaan, ellei paras, niin parhaita, se rikkominen kolaroimalla vaatii enemmä possua kuin muiden. Ja sen korjaaminen on hiukan haastavampaa sen jälkeen...Korjailin paria hurrien lähettämää R3-tiimirunkoa ja kyllä ne kuntoon tulee. Joutui vaan tovi tutustuun miten se takapää on oikeasti tehty. Oli "hieman" erilainen kuin esim Trek. Josta tulikin mieleen, on synttärit, kiljua pöytiin!!! Tilaisin nääs mun yhteen 3K€ runkoiseen Trek:iin, meinaan suunnilleen vuosi sitten ohjainlaakerin, näitä .Tanan epäsikiö-epästandardisoinnin helmiä. Laakeria ei ole kuulunut VIÄ....joskus kaikki "kivat ja täysin mullistavat uutuudet" jotka häipyvät muutamassa vuodessa kuitenkin (vert. Shimanon "mullistavat" pinnaukset) ovat minusta .....tä. Jos saavutaan oikeasti jotain hyötyä niin kiva, mutta josta kuraa lykätään vaan markkinoinnin takia niin ei kiitos. 27.2 tolppa, BSA68-keskiö ja 1.1/8" laakeri on yhä mukavin vaihtoehto....
Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.05.2009 at 00.46
Eka lenkki takana, toinen pian alkamassa.
Pikku viilausta tarvii, mutta se kai kuuluu asiaan, edellisen kanssakin meni aikansa ennen kuin kaikki oli kohdallaan. Satulaa nostin hieman, vaihteiden pieni vaihtoklonksaus pois, ja etummainen pulloteline hukkaan, tahtoo sellaisen sivustaladattavan helpottamaan eloa.
S3, harmaa/musta runko, 51 cm, Record 11 palikat, Spessun Toupee valko/harmaa satula, Speedplayn X1 polkimet, musta tankoteippi. Dedan Shallow ohjaustanko ja Ritcheyn Wet Black stemmi menee vaihtoon kun vaan oikeat palat saapuvat. Kuva joskus sitte kun kaikki on paikoillaan.
Kuva vaikkei kaikki olekaan vielä kohdallaan. Pappamalli, soffa ja polkimet uusiokäytössä.
![]()
Satunnainen piilopyöräilijä
Se mitä itse olen kuullut S3 omistajilta on esteettisiä kehuja, kunnes aletaan katsomaan pieniä yksityiskohtia. Mitä mukavuuteen tulee, on mielenkiintoista että Sastre kehui ensin S3:a. (itse epäilen että kertonut tasan sen mitä sponsorit pyysi) http://www.cyclingnews.com/tech/2009...elo_testeam_s3
Kun kevään kisat oikeasti alkoivat, mies jätti aerokikkailut ja meni takaisin R3-SL:n kyytiin. Huomaa kuvateksti "...the lighter and more comfortable R3-SL"
http://www.bikeradar.com/gallery/art...news%2Farticle
En tiedä mistä johtuu, mutta kaikkein tyytyväisimmät Cervélo-kuskit tuntuu olevan ne jotka ovat ostaneet R3:sen. S3:sen kanssa on ollut kaikenlaisia pieniä ongelmia, jotka ei ole kovin vakavia, mutta silti ärsyttäviä.
Kaikkein tavallisinta on maalin halkeileminen rungon sisäisesti menevien kaapelien reikien ympäriltä, viistoputkessa olevien kiristyspalojen alta ja ympäriltä, sekä rungon sisäpuolella olevia irtonaisia kuidunpäitä jne.
Voi olla maanataikappaleita, mutta laatu ei uusissa S-sarjan filoissa tunnu olevan sitä mitä hinnalla luulisi saavansa.
Tuli päivitettyä vanha Soloist Team (siis nykyinen S1) runko uuteen RS:ään. Siis pelkkä rungon vaihto, kiekot (Ksyrium SL) sun muut pysyivät. Nyt kun palikat suurin piirtein kasassa, havainnot ekalta lenkiltä:
- RS hieman, mutta havaittavasti mukavampi
- Soloist Team jotenkin vakaampi kovassa vauhdissa, alamäessä, tulkitsen tämän aero-rungon ansioksi ?
- RS minulle (ei-kisaaja) parempi ja helpompi putkelta ja ylämäessä
- Soloist Team agressiivisempi
- Selkä ei kipeytynyt samaan malliin kuin edellisinä vuosina kauden aloituksessa, mikä ei mielestäni johtunut niinkään pystymmästä asennosta, vaan hiilikuidun paremmasta tärinän suodatuksesta
- Uuden pyörän vaikutus sykkeiden ja vauhdin karkailuun on merkittävä
Sitten kysymys: Tuoko stemmin päivitys carbon-versioon merkittävää lisäarvoa RS:n kohdalla, jos tanko on alua ?
En lähtisi vaihtamaan stemmiä kuituiseen ihan helposti. Ainakaan sellaiseen missä on joku pili-pali koristekerros vain päällä. 3TTT ARX Ltd on jäykempi kuin ARX Team tai Pro mutta lienee aika sivuseikka, varsinkin jos ei kisaa, koska kummatkin aluversiot ovat vallan oivia siinä suhteessa. Mielummin kuitutanko niin saa paremman vastinee tuohelle. Jos sulla olisi Ultegra SL osilla 09' RS, niin sen vakiotangon vaihto -> 3TTT Team säästää painoa 110g ja mukavampikin se on ajaa. Siis jos jotain haluat päivittää niin siinä fillarissa minusta mennään järjestyksessä tanko, tolppa ja satula. Se satula on hyvä ajaa mutta painaa 280g. Eli esim SLR kevittää ylhäällä heiluvaa massaa noin 140g. Eli noilla vaihdoilla vakiosta lähtee vajaa 400g.
Mutta jos olet koonnut sen osista niin sitte tarvitaan palikkalistaa analyysiä varten....
The 4th Cervelo video is online now. Just released 10 minutes ago by Cervelo.
http://www.roadcycling.co.nz/TeamTal...cumentary.html
Olikos se muuten Kervelo itse Soloistilla (taisi olla Campan osat) liikenteessä, tangossa näkyi olevan Edge 705 ja T6:n?
Kirjanmerkit