Cervelo RS näyttää olevan mukana Tourin keväisessä runkotestissä.
Wiggle myy paria kokoa RS-rungoista alessa:
http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Ce...08/5360039992/
Cervelo RS näyttää olevan mukana Tourin keväisessä runkotestissä.
Wiggle myy paria kokoa RS-rungoista alessa:
http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Ce...08/5360039992/
Rule #1: Obey The Rules
http://www.competitivecyclist.com/ro...o-rs-5951.html
... ja jokunen RS runko löytyy myös täältä 1500$.
juuei juuri RSlle kehuja satanut. Haarukkaakin moittivat. Mollaavat mun unelmarunkoa....
Satunnainen piilopyöräilijä
Niin, eikös noita rikkinäisiä runkoja ole ennenkin paloiteltu vaurioiden selvittämiseksi?
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Mää olen poistanut Fizik-teipestä päistä rei-ittämättömine pätkien verran. Ei näytä minusta nääs hyvältä fillarissa muuten. Ne on kyllä aika ohuet mutta minusta kivat ajaa.
Zippin teippi oli 36g eli sika sippoiset ja tulpat 8g. Ne tulpat on kyllä pakkohankinta jos on sekaisin kuidusta. Mää en niin välitä...
Juu, sun täytyy vaihtaa unelmaa. Se on ihan paska runko kun tour näin sanoo.Tehdään Suomesta Canyonin kimppatilaus kaikille. Canyonissa on vielä sekin jyvä puoli, että jos laittaa painoa tourin testeille, niin voi olla aina varma että Canyon voittaa siellä. Ellei niillä satu olemaan uus malli tulossa, silloin poistuvaa voi vähän kritisoida jostain.
Ja sit täytettä mukaan.
Satunnainen piilopyöräilijä
Muuten hieno teoria, mutta ei tarvitse mennä edellistä testiä edemmäksi, niin kaava rikkoutuu. Viime kevään testinhän voitti juurikin Cervelo ja Canyon jäi kahdeksanneksi. Ettei vain olisi niin, että testissä olisi mahdollista pärjätä merkistä riippumatta, jos vain suoriutuu hyvin arvostelukohteista.
Ei noita testejä kannata liian vakavasti ottaa. Testien lopputulos myös vaihtelee sen mukaan, minkälaisia painoarvoja kukin niille eri osa-alueille haluaa antaa. Ei muuta kuin testin pisteet taulukkolaskentaan ja painoarvoja viilailemaan, saattaa lopputulos olla hyvinkin erilainen.
Rule #1: Obey The Rules
Näinhän se on kaikissa testeissä. Siksi onkin mielestäni hienoa, että Tourin testit tarjoavat lähinnä mittadataa tietyistä rungon ominainsuuksista. Sellaista tietoa mitä muuten on hankala saada. Tämän luulisi auttavan jokaista itselleen sopivan rungon valinnassa. On erikoista, kun iso osa porukasta kokee tällaisen testin jotenkin hyökkäykseksi omia suosikkejaan kohtaan. Onhan tällä toki pitkät perinteet essonbaareissa. Kaikki testitulokset voidaan kieltää ottamalla esiin puolueellisuuskortti.
Toinen ääripää on ajoelämykseen perustuva testi, jossa kaikki on ainoastaan amazing ja superb. Ei tarvitse ottaa kenelläkään nokkiinsa, kun kaikki on niin hienoa. Dollari kiertää markkinoilla ja kaikilla on kivaa.
En tiedä hakeeko HMB taas juttuseuraa vai referoi Pro Cyclingin Wurst-makkara "kaikki on fantsua-testejä"...
Just äimistelin vanhempaa Pro Cycling numeroa jossa oli ihan kiva Indipendent Fabricationsin kuitufillari, ~11 000$, ja siinä 3TTT halvimmat alustemmi ja alutanko...olisi voinut olla edes kuitutangolla.
Minusta ajokokemus on kuitenkin se mikä ratkaisee. En mää ainakan käy lenkillä testinumeroilla vaan fillarilla. Ja kun kerää kokemusta, kaikki ei ole aina niin Superb...testituloksista on hauska etsiä syitä sitten että miksi, että taas voisi tehdä alustavia päätelmiä fillareista joita ei vielä ole päässyt ajamaan. Eli luotettavat ja vertailukelpoiset testit on pop.
Sit on erikseen porukka joka ei testejä lue eikä kokeile. Kunhan on kuitua ja halvalla kun kaikki on samanlaisia kuitenkin. Vaikka olisi väärä kokoa yms. Kunhan sai halvalla.![]()
![]()
Näiltä tyypeiltä sitten tulee tälläsiä,korjasin just yhen "Pro Racen" hiilarihaarukkaa ja sen kruunu asetti ihan uuden standardin mulle kuinka vino alakoolin asennuspinta voi olla. Ei uskaltanut rotsata ihan NIIN paljon...
Ja kyllä se horsti jotenkin aina pelaa taulukot siten että germaanikansan tuote on ykkösenä... sehän on nyt selvä. Jokainen, joka on asunut jonkin aikaa Saksakka voi todeta tämän muissakin asioissa.
Niin... ja kai se Helkama sitten pitää runnoa F-lehden testissä voittajaksi - ihan vaan vastapainoksi.
Samu myy muuten Cervelo RS:ää puoli-ilmaiseksi: http://www.signature.fi/bike.html
Eikö noiden testien funktio ole nimenomaan tarjota informaatiota niistä tuotteista, mitä ei ole itse päässyt ajamaan? Tai voivathan ne tarjota jotain lisäinformaatiota omastakin pyörästä. Tietenkin oma ajokokemus on se mikä ratkaisee, mutta ikävä kyllä sitä ei ole aina tarjolla. Ainakin testien perusteella voi alkaa haarukoimaan niitä vaihtoehtoja, joita kannattaa koekeilla. Jos joku toinen taas kuvailee omaa ajokokemustaan, niin siinä on ongelmana se, että se on aikamoista arpapeliä. Ihmiset kokevat asioita eri tavalla ja menetelmässä ei ole juuri mitään vertailukelpoista muiden tekemiin testeihin. Väheksyä ei sovi myöskään edellisillan tarjoilusta (valmistajan tarjoama) johtuvan krapulan laadun ja pr-henkilön kuppikoon vaikutusta mielikuvaan pyörästä.
Aloitetaanpa vaikka tällä: http://www.moch-sports.com/Meine_Bil...203%202008.pdf
Tuliko Horstilla virhe vai miksi ykköspaikka meni ulkomaiselle merkille?
Mietitäänpä sitten vielä lisää. Nuo arvostelukohdathan ovat hyvin yksiselitteisiä. Otetaan vaikka paino. Kun tietystä painosta saa tietyn määrän pisteitä, niin miten on edes mahdollista suosia jonkin maan tuotteita? Mitataanko painot väärin vai valehdellaanko tuloksista? Kaikki muukin noissa testeissä on samanlaista "punnitsemista".
Tollasta niputtelin...8,27kg, ei paha teräs-aksilapetaaleilla ja "äijä"-koossa. Ei viä ihan valmis mutta kokeilin laittaa O-renkaan sifterin vaijerikuoriin niin pysyvät ruodussa. Täytyyy leikata haarukkaa kun nyt kokeillaan ensin. Zippin golf-pållotuubit oli aika vekkulin oloiset. Toi on sh. hinnoilla joku 5K€ fillari. Tuppaa menemään pirusti aikaa kun tollasen niputtaa hualella. Tekisi mieli kokeilla, toi kun on mun kokoa mutta hankia piisaa liikaa viä.
![]()
Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.03.2009 at 17.02
kyllä se vähän niin tuppaa olemaan että saksassa voittaa saksalainen merkki eli Canyon ja esim ranskassa ranskalainen (siellä tosin ei yllättävää kyllä Time eikä Look). Englannin kielisellä alueella ei juuri Canyonin ylistyslauluja näy, mikä on pirun kummallista kun se on kuitenkin maailman paras fillari.
ja vielä selvenyksen vuoksi, en myy mitään merkkiä enkä sano että Canyon on huono runko missään tapuksessa, nuo sammakkojen ja horstin touhut vaan välillä nyppii. omalta kohdalta Tourin testit saivat oman paikkansa sen jälkeen kun pääsin testaamaan edellistä paljon hypetettyä ja testivoittoja saanutta Canyonia. ei huono todellakaan, mutta mietin että onko niillä testikuskeilla ollut betonia hanurissa vai eikö ajotuntumalla, tai lähinnä sen puutteella ole merkitystä..
ei kai nykyään ihan scheissea taideta myydä... jokaiselle tuote halunsa ja mieltymyksensä mukaan.
Eiköhän ole muuten näin että vaikkapa Lance A. voittaisi monta kisaa vaikka polkisi halvimmalla "betoniass" Radonilla tai muulla alumiinivispilällä... turhaa hienostella - just do it!
hah, Lance ei voita yhtään kisaa, ihan sama millä se sotkee. ja miksei, paskaa myydä? koska ollaan niin valveutuneita kuluttajia nykyään? koska valmistajat ja myyjät ovat niin eettiisiä? No huh, huh. Tämä ei siis tarkoita että Canyon on paskaa edelleenkään, mutta ei tuosta kannata sitä yleistä johtopäätöstä tehdä että paskaa ei ylipääänsä myytäisi!
No johan tuli Pandoran lipas avattua...
Satunnainen piilopyöräilijä
Ittellä ollut kallista hiilikuitua, kallista cromoa, halpaa hiilikuitua, halpaa cromoa, halpaa alumiina ja minun mielipide on edelleen (kuten olen monta kertaa ennenkin sanonut) että kiekot ja renkaat on ehdottomasti tärkeimmät.
Toki mittatuloksia saa ja niitä voi verrata, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmannelle kelpaisi molemmat, mutta miten paljon rungon ominaisuudet eroaa toisistaan kuin ääritilanteissa. Eli 98% ajosta kuitenkin ajetaan suhteellisen samalaisilla rungoilla (kunhan jotain järkeä vertailussa käytetään) kiekot ja renkaat ratkaisevat ajomukavuuden. Muutakin toki voi väittää, ja mittatuloksiakin esitellä.
Eli minun mielestä, valitse pyörä josta tykkäät ja joka on just sun olonen ja näkönen. Kaupan esittelypyörän koeajo on ihan turha, jollet saa oman kokoista omilla säädöillä olevaa pyörää muutaman sadan kilometrin ajoa varten koeajoon, siis jos tiedät omat mitat. Muuten osaava paikallinen kauppias on erittäin tärkeä neuvoineen, että saat sellaisen rungon jollaisen olemuksen pyörääsi haluat. Tämä tosin omana kokemuksena, muut voivat olla eri mieltä (ja ihan varmaan ovatkin)..
villef muokkasi tätä : 07.03.2009 at 00.15 Syy: Tuo rungon kokojuttu lisäyksenä
Millaisia kommentteja tuosta uusimman Tourin ylemmän luokan tri-pyörien testeistä löytyy? Siinähän saksalaiset merkit olivat sijoilla 3, 5 ja 6. Ulkomaiset merkit veivät siija 1,2 ja 4. Onko Tourin kotiinpäinveto vain hetkittäistä vai tapahtuiko toimitukselle virhe "taulukkojen kanssa pelatessa"?
juu,eikä siinä ollut kumma kyllä Canyonin huippumallia ollenkaan.. noitten pyörien markkinat ei ole niin isot niin ei tartte tukea oman maan tuotteita.
Kirjanmerkit