Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
Hihnan lisäksi yksi hajoava osa on yksisuuntainen laakeri kammen akselilla, joka mahdollistaa polkemisen. Sitä ei moottorin rääkkääminen ainakaan suoraan hajota. Testipenkkiin tarvittaisi myös joku ulkoinen voima, jotta testi kuvaisi edes jotenkin normaalikäyttöä.
Tuo taitaa olla suurempi hajomisen syy kuin hihna. Voisi kuvitella että tuolle myrkkyä ovat kaikki iskut mitä voisi tulla kun moottori pyörii täydellä teholla ja esim esteiden tms takia renkaan pyörintänopeus muuttuu äkillisesti. Samoin täydellä teholla rytyyttäminen muutenkin. Uudemmalla softalla mielestäni ramppi tehon nostoon on pidempi eikä moottori hyökkää aivan samalla tavalla.

Sprag clutchia löytyy myös metallisilla sisäosilla(häkki) mutten tiedä onko nekään kestäneet sen paremmin.Toki valmistajan tapauksessa he pystyvät tekemään samaa laakeria eri mitoilla ja katsoa miten joku tietty moottorierä kestää.
Oma juttunsa on sitten kaikki ulkopuolinen lika mitä tuonne voi päätyä. Ja vesi. Tuolla kammen päässä ei tainnut olla edes stefaa eli vedelle on varsin esteetön reitti jos tuonne suihkuttaa vettä.