Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
Suositeltavuus riippuu ihan siitä, että mikä on käyttötarkoitus ja mille laskee arvoa.
Noiden jarrujen lisäksi ysissä on vähän parempaa sarjaa oleva vipu ja vaihtaja (X1 vs. GX) ja runkomateriaalin lisäksi isoimpana erona Bluto joustohaarukka.

Kannattaa noiden renkaiden kanssa huomioida, että kesällä on huomattavasti epätasaisempaa (juuret ym.), jolloin iso rengas on pehmeämpi.

Mulla on nyt ollut vajaa 2 kuukautta 2016 9.6 ja oon ollu tosi tyytyväinen, järkeilin sen hankinnan silloin keveydellä (tai ainakin kevyempi) ja että se olis enimmäkseen talvikäyttöön, jolloin joustohaarukka ei olisi välttämätön.
Joustohaarukoiden kanssa saattaa myös olla haasteita kun alkaa olla kunnolla pakkasta, joten täysjäykkä voi olla hieman huolettomampi pahan kelin talvipyörä.

Etelän harvinaisten lumien kanssa olen tosin nyt ajanut tuolla myös paljaalla maalla ja esim. Fiskarsissa olisin paikoitellen kaivannut sitä joustokeulaa.
Ilman mitään huoltoa keulaan Bluto oli ihan toimintakyvytön jo -20:ssä ja juntturassa, siis niillä öljyillä mitä uudessa pyörässä on. Nyt kun huolsin keulan ja laitoin notkeammat rasvat niin jousto pelasi moitteetta vielä -30 asteessa eikä juminut eikä juonitellut millään lailla. Itse tykkään Blutosta, se tuo kesälläkin pehmeyttä keulaan .

Kun pyörää hankin niin pähkäilin myös 9.6:n ja 9:n välillä. En itse luota siihen että kuitu kestää ja siksi taivuin tuon 9-malliin, alumiini kestää kuitenkin kolhaisuja paremmin kuin kuitu. Ja tästähän lähtee kunnon pissimiskilpailu käyntiin kun tuon sanoin.

EDIT: Enemmistön raportoimana on aika moni kuitenkin todennut että kuiturunkoinen on parempi ajettava. Itse en ole koskaan kuiturunkoista Farleyta kokeillut muuta kuin ostaessa koeajoin mutta pitäisi kokeilla ihan rinnakkain jotta voisi tämän itsekin todeta.