GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 58 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Minulla on jo tuo uudenmallinen xxx tolppa. Hyvä se on.

Onko minkä tuntuinen toi xxx tolppa noin joustoltaan? Meinaan kun usein puhutaan että hyvä kuitutolppa vähän joustaa.

Joustaa se ihan selvästi. Minusta ehdoton päivitys kuitufarleyssa. Vähän kuiturunko joustaa alutolpallakin, etenkin kesällä tuo alkaa vasta toimimaan kuitutolpalla. Jouston näkee jo polkiessakin, tai pikkasen satulaa taakse työntäessä (ajaessa). Sanoisin lonkalta, että rungon ja tolpan joustavuus tuolla xxx tolpalla kasvoi 40%. Suositelen, eikä ollut kalliskaan.

Kruunu Guest
    Vanhempi malli joustaa myös mukavasti, varsinkin mun satulatolpan korkeudella. Kokeilemalla se parhaiten selviää onko vanhemmalla ja uudemmalla mallilla eroa mukavuudessa.

Mikä mahtaa olla uusien 27.5×4.5 barbegazien saatavuus nykyään,joko alkaa oleen hyllytavaraa kaupoissa?

Tuntuvat olevan loppu vähän joka paikasta.Hollannin varasto saa lisää 23.1
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Millä paineilla porukka on hodaggeja ajanu talvella?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Mikä mahtaa olla uusien 27.5×4.5 barbegazien saatavuus nykyään,joko alkaa oleen hyllytavaraa kaupoissa?
    Omat barbegazit tilasin Iikan pyörävarikolta Kuopiosta, kannattaa soitella onko vielä varastossa. Hodaggiin en ollut tyytyväinen omissa talviajoissa...

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    On tullut jo trekin suomen saitille http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...-tire/p/13271/ ja myös jälleenmyyjien tilattavaksi
    Kiitos. Eivätpä olleet tästä paikallisessakaan vielä tietoisia, mutta tilaukseen meni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Millä paineilla porukka on hodaggeja ajanu talvella?
    Itse olen käyttänyt edessä 0.4 ja takana o.5 bar paineita,kuskin paino ajovarusteineen 72kg.

TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Ensi lenkki ajettu. Maastossa ei tarvinnu pahemmin säädellä muuta kuin satulaa nostin hieman.
    Perän pituus oli luovutuksessa pisimmillään ja säädin sen ennen ajoa keskelle. Pyörä tuntui todella ketterältä eikä keulimista esiintynyt.

Läskipyörien muodostamissa spooreissa oli vakaampi menemään kuin ex kona.
    Putkelta runtatessa kiihtyy todella pienellä vaivalla ja pitää vauhdin hyvin.

Hodagit pelas mielestäni hyvin tuolla uudessa lumessa jota poluille oli 5cm tullut. Alkuun etunen lipsui kun paine oli n. 0.5bar mutta kun sen laski lähelle 0.4bar niin lipsuminen asettui, joskin hieman selfsteeringiä alkoi esiintyä paikkapaikoin.

Ainoa mikä speksatessa hieman meni pieleen niin tuo laittamani 60mm stemmi on ehkä hieman lyhyt. 70mm voisi olla itselle optimi.

Kaiken kaikkiaan vaikuttaa erittäin hyvältä. Jahka saa testejä alle niin uskon että tolla pääsee reipasta kyytiä.

E: runko 19,5". Ilman polkimia ja laukkua 12.05kg. Muutoin 13.3kg.
    Polun tukko muokkasi tätä : 14.01.2017 at 17.09

Ensimmäisiä viriosia 9.6 pyörään hankkimassa ja hieman neuvoa kaipasin. Onko kukaan koettanut tuota Syntace P6 tolppaa omaan pyörään ja millaisia kokemuksia on? Tarjolla olisi sekä 300 että 400 millistä mallia ja olen hankkimassa tuota lyhyempää. 182 olen pitkä ja 18,5" runko, joten lyhyempi mahtaa riittää. Tolpan pitäisi arvosteluiden perusteella hyvä.

Laita vaan se pidempi tolppa. Omaa 9.6 on päivitetty, vaihteet X01, jarrut xt 8000, tanko renthal fatbar carbon 780mm, stemmi easton havoc, satulatolppa bontrager xxx ja renkaina barbegazit. Kaikki on olleet onnistuneita päivityksiä. Kuitukiekot wampan kehillä ja kunnon navoilla taitaa olla seuraava järkevä päivitys.

Huh edelleen aivan tohkeissaan 2017 Farley 9.8sta.
    Tänään suorastaan leijuin 😆

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Samainen konkeli itsellä ja onhan sillä kiva painella. Kumeihin kaipais lumella hieman lisää pitoa. Niin ja kaapelireititys on mun mielestä anuksesta (tuon hintaiseen pyörään). Pitäis olla joko kokonaan sisäinen tai ulkoinen reititys...

Paljonko noita perän dropoutteja uskaltaa työntää eteenpäin (9.8 vakiorengastuksella)?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Missä tilanteissa tarvit lisää pitoa?
    Pitäisi pystyä säätämään eteen asti.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

zipo Guest
    Täällä etelässä on ollut pikkasen hankala talvi,kelit vaihtelee niin ettei oikeaa talviajorytmiä tahdo löytyä.Ehkä toivelistalle isompia pitkittäissuuntaisia nappuloita 27,5 barbiin lisäämään ohjattavuutta höttö/loska kelissä?
    9.8 ,2016 malli,Hetkittäin on ollut tunne ettei se olekaan meikän fillari mutta toisaalta vastaavasti yllätänyt positiivisesti menemällä heittämällä ns. teknisistä spoteista.
    Enemmänkin asenneongelma kuin vikaa fillarissa?
    Bontyn xxx kuitutolppa?no joo....Nyt on ollut toi uudempi versio käytössä.Pysyy säädöissä.Kove penkki testaamatta koska siinä kuitu c-kiskot ja tolpassa normikiskokiinnikeet.
    Varsin hipon oloiset mutta ihan turhat meikälle,mä ajelen mieluummin putkelta.Hmmm ehkä tuossa kuitutolpan joustavuudessa on sittenkin perää...vaikee sanoa kun nyt tossa on joku laina sdg.

No kyllä mulla Barbit meinaa sortaa lumella esim mutkissa, mutta toki tässä ollaan oppimiskäyrällä. Samoin takana voisi olla keskellä poikittaiset kuviot, jotta pitoa tulisi lisää. Sutimistakin havaittavissa kinkamissa, toki keliolosuhteet etelässä hieman vaihtelevat.
    Paineillakin voi säätää ja tässä yhdellä lenkillä mittasin 0,3/0,35bar) ja nyt toki hieman korkeammilla mennään.
    Pitää tutustua tuohon dropout-säätöön, chattailin trek-usan kanssa ja heidän mielestä 27,5 kokoisella renkaalla säätö pitäisi olla aivan takana. Mun mielestä siinä olisi kyllä säätövaraa eteenpäin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69Hz Katso viesti
    No kyllä mulla Barbit meinaa sortaa lumella esim mutkissa, mutta toki tässä ollaan oppimiskäyrällä. Samoin takana voisi olla keskellä poikittaiset kuviot, jotta pitoa tulisi lisää. Sutimistakin havaittavissa kinkamissa, toki keliolosuhteet etelässä hieman vaihtelevat.
    Paineillakin voi säätää ja tässä yhdellä lenkillä mittasin 0,3/0,35bar) ja nyt toki hieman korkeammilla mennään.
    Pitää tutustua tuohon dropout-säätöön, chattailin trek-usan kanssa ja heidän mielestä 27,5 kokoisella renkaalla säätö pitäisi olla aivan takana. Mun mielestä siinä olisi kyllä säätövaraa eteenpäin...

Mulla on puolivälissä ne dropit. Hodagilla ainakin pelas hyvin.

Hodageilla mahtuu olemaan aivan edessä, barbeillakin saattaa mahtua olemaan edessä. Kokeile, jos ei rengas ota mihinkään kiinni, niin kovaa ajoa vain.

Multa murtui loppiaisena vm2016 9.6 runko ja viisi arkipäivää niin oli pyörä taas ajossa uudella rungolla. Hienosti toimii trekin takuu!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Joni- Katso viesti
    Ensimmäisiä viriosia 9.6 pyörään hankkimassa ja hieman neuvoa kaipasin. Onko kukaan koettanut tuota Syntace P6 tolppaa omaan pyörään ja millaisia kokemuksia on? Tarjolla olisi sekä 300 että 400 millistä mallia ja olen hankkimassa tuota lyhyempää. 182 olen pitkä ja 18,5" runko, joten lyhyempi mahtaa riittää. Tolpan pitäisi arvosteluiden perusteella hyvä.
    No eipä tuosta P6 kuitu tolppa parane joustava kestävä ja kunnon takuut. Todella reilut säätövarat etu-taka suunnassa satulalle hyvin suunniteltujen kiinnikkeiden ansiosta. Osta 400mm.

9.8 Stachen hissi tolppa vaituu tuohon jahka saan hissiä vähän koe-ajettua. P6 hyllyssä oottelee jo entuudestaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    No eipä tuosta P6 kuitu tolppa parane joustava kestävä ja kunnon takuut. Todella reilut säätövarat etu-taka suunnassa satulalle hyvin suunniteltujen kiinnikkeiden ansiosta. Osta 400mm.
    Jos joustoa kuitutolpalta hakee niin P6 ei kuulu kerhoon. Muuten on kyllä kuitutolppien thompson.
    Esmes Racefacen Next joustaa jo selvästi enempi. Ja Envet on joustossa omaa luokkaansa, sikäli kun luokkana on normiputkiset -
    halkaistuista tai joustoinsertin omaavista ei kokemusta.

Jos haluaa maksimoida noilla tolpilla jouston, valkkaa tolpaks 27.2mm:sen ja kaveriks sopivan shimmin. Mullon P6:sta sekä
    Envestä sekä 27.2:t että 30.9:t ja ero joustossa on älskin iso paitsi kokojen välillä niin myös muuten - 30.9 Enve joustaa hiton paljon enempi
    kun 27.2 Syntace.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keeNi Katso viesti
    Multa murtui loppiaisena vm2016 9.6 runko ja viisi arkipäivää niin oli pyörä taas ajossa uudella rungolla. Hienosti toimii trekin takuu!
    Nopeasti hoidettu! Trekin takuu tuntuu toimivan hienosti!

Saitko hyvitystä kun väri vaihtui

Tuliko uuteen runkoon uudet laakerit ja pitikö niistä maksaa itse?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Nopeasti hoidettu! Trekin takuu tuntuu toimivan hienosti!

Saitko hyvitystä kun väri vaihtui

Tuliko uuteen runkoon uudet laakerit ja pitikö niistä maksaa itse?
    Mielestäni väri vaihtui paremmaksi
    Ei ollut laakereista mitään puhetta, mutta mitään ei tarvinut kuitenkaan maksaa.

Saman värinen runko tännekin tuki, kun 9.6 runko hajosi. Maalit kestää paremmin uudessa rungossa ja värityskin on parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos joustoa kuitutolpalta hakee niin P6 ei kuulu kerhoon. Muuten on kyllä kuitutolppien thompson.
    Esmes Racefacen Next joustaa jo selvästi enempi. Ja Envet on joustossa omaa luokkaansa, sikäli kun luokkana on normiputkiset -
    halkaistuista tai joustoinsertin omaavista ei kokemusta.

Jos haluaa maksimoida noilla tolpilla jouston, valkkaa tolpaks 27.2mm:sen ja kaveriks sopivan shimmin. Mullon P6:sta sekä
    Envestä sekä 27.2:t että 30.9:t ja ero joustossa on älskin iso paitsi kokojen välillä niin myös muuten - 30.9 Enve joustaa hiton paljon enempi
    kun 27.2 Syntace.
    Varmasti juuri näin joustavampiakin on, kuin P6. Tosin minun 100kg kamoineen alla on riittävästi joustanut 31.6mm ja 30.9mm P6. Sitten isona +muut mainitsemani ominaisuudet.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69Hz Katso viesti

Barbi mahtuu juuri ja juuri pyörimään dropout-säätö ihan edessä. Jäi kyllä niin pieni rako, että siirsin puoleen väliin ja tämä siis 2016 mallisessa 19.5 koon f9.6:ssa.

Kruunu Guest
    Dropout-säätö täysin edessä 27,5 Barbegazilla jää tilaa vajaa kolme milliä runkoputkeen rengaspaineiden vaihdellessa 0,5 - 0,6 bar välillä. Saas nähdä vieläkö mahtuu pyörimään lopputalvesta tai vuoden päästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Litkutuksessa paloi hermot totaalisesti kun ei meinannu hodagit lähtä millään vanteelta, mutta lopulta onneks irtos.
    Liian vähän on tehty käsitöitä kun renkaat ei meinaa irrota vai miten se meni?
    Mutta oli mulla jotain kysyttävääkin, tietääkö kukaan kuinka paljon suurempi ulkohalkaisijaltaan tuo 27.5 Barbegazi on verrattuna 27.5 Hodagiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •