HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 57 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Suositeltavuus riippuu ihan siitä, että mikä on käyttötarkoitus ja mille laskee arvoa.
    Noiden jarrujen lisäksi ysissä on vähän parempaa sarjaa oleva vipu ja vaihtaja (X1 vs. GX) ja runkomateriaalin lisäksi isoimpana erona Bluto joustohaarukka.

Kannattaa noiden renkaiden kanssa huomioida, että kesällä on huomattavasti epätasaisempaa (juuret ym.), jolloin iso rengas on pehmeämpi.

Mulla on nyt ollut vajaa 2 kuukautta 2016 9.6 ja oon ollu tosi tyytyväinen, järkeilin sen hankinnan silloin keveydellä (tai ainakin kevyempi) ja että se olis enimmäkseen talvikäyttöön, jolloin joustohaarukka ei olisi välttämätön.
    Joustohaarukoiden kanssa saattaa myös olla haasteita kun alkaa olla kunnolla pakkasta, joten täysjäykkä voi olla hieman huolettomampi pahan kelin talvipyörä.

Etelän harvinaisten lumien kanssa olen tosin nyt ajanut tuolla myös paljaalla maalla ja esim. Fiskarsissa olisin paikoitellen kaivannut sitä joustokeulaa.
    Ilman mitään huoltoa keulaan Bluto oli ihan toimintakyvytön jo -20:ssä ja juntturassa, siis niillä öljyillä mitä uudessa pyörässä on. Nyt kun huolsin keulan ja laitoin notkeammat rasvat niin jousto pelasi moitteetta vielä -30 asteessa eikä juminut eikä juonitellut millään lailla. Itse tykkään Blutosta, se tuo kesälläkin pehmeyttä keulaan .

Kun pyörää hankin niin pähkäilin myös 9.6:n ja 9:n välillä. En itse luota siihen että kuitu kestää ja siksi taivuin tuon 9-malliin, alumiini kestää kuitenkin kolhaisuja paremmin kuin kuitu. Ja tästähän lähtee kunnon pissimiskilpailu käyntiin kun tuon sanoin.

EDIT: Enemmistön raportoimana on aika moni kuitenkin todennut että kuiturunkoinen on parempi ajettava. Itse en ole koskaan kuiturunkoista Farleyta kokeillut muuta kuin ostaessa koeajoin mutta pitäisi kokeilla ihan rinnakkain jotta voisi tämän itsekin todeta.

Mulle tuli tänään 9.6 2016. Tallissa myös kona wo joka on tarkoitus myydä.
    Vaihto perustui pitkältä painoon. Trekki on vakio kuosissa n. 1,5kg kevyempi ja kun sitä hiukan tuunaa niin ollaan liki 2kg kevyemmässä laitteessa.

Itsellä oli aikoinaan myös f8 blutolla jolla päästelin kesän. Oli ihan jees ja sai paukuttaa aika kovaa patikoissa. Nyt perustelin jäykän läskin ihan sillä että tallista löytyy myös enduro pyörä, jolla sitten voi päästellä höyryjä vähän huolettomammin kuin läskillä.
    Kyseessä on kaksi täysin erillaista pyörää joten en siksikään halua mitään "all mountain" läskiä blutolla enskan rinnalle.

Olen nyt ajanut muutamat viime vuodet mm. Tahko mtb:n 160mm enskalla, mutta nyt on tarkoitus hyökätä sinne ihan eri laitteella, f9.6:lla.

Täytyy vaan muistaa että ottaa alamäet rauhallisesti ja eri tyyliin kuin enskalla, niin muilla osuuksilla farley sitten repinee kaulaa jos omia aiempia suorituksia verrataan. Itse ainakin olen toiveikas oman ajan parantumiseen ellei mitään ongelmia ole.

Jarrut vaihtuu toivottavasti jo tällä viikolla uusiin,m7000 slx:iin jos dhl saa paketin tuotua.
    Ei riitä luotto noihin parjattuihin db3:siin.

Mielestäni tuo täällä kyselty hinta,2100€ f9:stä on ihan hyvä. Tosin oman 9.6 sain vielä edullisemmin
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Pyysin tarjouksen tuosta 9.6:kin ja se lähtisi myös 2100€ hintaan. Saksasta saa 2010€ kotiin tuotuna, mutta mieluummin tuen kivijalkaa. En tuota Blutoa juuri usko tarvitsevani, joten kallistuisin tuon 9.6:n kannalle.
    Nyt vaan sitten on huikattu, että Canyonin Dude CF 8.0/9.0 voisi olla fiksumpi vaihtoehto tuohon hintaluokkaan. Eihän tässä nyt osaa sanoa mitä tekee...
    Toisaalta viimevuoden Dude olisi 300€ halvempi ja siihen olisi helpompi myöhemmin niin halutessaan iskeä isommat nakit, mutta Farley 9.6:ssa olisi parempi osasarja.

Dudella ja kuitufarleylla ajaneena farley vie voiton. Farley vaatii 4.5" barbegazit alle ja lyhyen stemmin.

1,5v dudella ajoin ja nyt farley 9.6, katotaan kulkeeko tuo kuin kesän tapahtumat.
    Kumpikin on hyvä vaihtoehto, metsään ei mene valitseepa kumman vain.
    Farleyn pakko päivitys oli jarrut ja talveksi löytyi jo ennestään 27.5-4.5 barbegazit wampoilla dudesta.

Ota se farley 9.6. Dude on ehkä halvempi mutta trekissä on mm. pitkä takuu mitä ei canyonissa ole. En sano että dude olisi huono, varmasti hyvä peli on.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Jes, kiitos!
    Enköhän mä sen kuitufarleyn laita tilaukseen huomenna.
    Sitten tulee parin viikon odottelu, että saa näppeihin

Missäs noin pitkä toimitusaika on? Mulle tilattiin torstaina(viime vko) ja tänään klo13 sain pyörän.

Tuolla aiemmin oli keskustelua kiinalaisista kuitukeuloista Farleyhin. Oliko joku rohkea sellaisen tilannut ja testaillut? Sopivuus Farley 9:iin (2016)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Kun pyörää hankin niin pähkäilin myös 9.6:n ja 9:n välillä. En itse luota siihen että kuitu kestää ja siksi taivuin tuon 9-malliin, alumiini kestää kuitenkin kolhaisuja paremmin kuin kuitu. Ja tästähän lähtee kunnon pissimiskilpailu käyntiin kun tuon sanoin.

EDIT: Enemmistön raportoimana on aika moni kuitenkin todennut että kuiturunkoinen on parempi ajettava. Itse en ole koskaan kuiturunkoista Farleyta kokeillut muuta kuin ostaessa koeajoin mutta pitäisi kokeilla ihan rinnakkain jotta voisi tämän itsekin todeta.
    Tää 9.6 on minunkin ensimmäinen kuitupyörä.
    Ollut melko samanlaiset ajatukset kuin sinulla, että metallista kestää paiskoa enempi ...mutta sitten ajattelin, että kokeillaas nyt kuituista ja ehkä tuollainen täysjäykkä pääsee hieman helpommalla sekä välttää isoimmat kolhut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Itsellä oli aikoinaan myös f8 blutolla jolla päästelin kesän. Oli ihan jees ja sai paukuttaa aika kovaa patikoissa. Nyt perustelin jäykän läskin ihan sillä että tallista löytyy myös enduro pyörä, jolla sitten voi päästellä höyryjä vähän huolettomammin kuin läskillä.
    Kyseessä on kaksi täysin erillaista pyörää joten en siksikään halua mitään "all mountain" läskiä blutolla enskan rinnalle.
    ....
    Jarrut vaihtuu toivottavasti jo tällä viikolla uusiin,m7000 slx:iin jos dhl saa paketin tuotua.
    Ei riitä luotto noihin parjattuihin db3:siin.
    Mulla on kans toisena maasturina enska (170/160 joustava 26er). Sille on jäljistä päätellen edellinen omistaja antanut jonkin verran kyytiä ja ei varmasti ole helpommalla päässyt minun alla.
    Allmountain jäykkäperä ollut myös suunnitelmissa ja hetkellisesti mietin josko 9.6:sta tekis sellaisen, mutta taidan kyllä kuitenkin kallistua dedikoituun 27.5+ jäykkäperään: Eilen ajelin vaihteeks täpärillä ja aika paljon ketterämmät nuo pienemmät renkaat on vaikka pyörä painaa lähemmäs kaks kiloa enemmän...niin ja dedikoidulla pyörienkin määrä lisääntyy

Mitä noissa db3 on niin parjattua ettet luota?
    On ne kyllä niillä 160mm vakiolaikoilla melko tehottomat, joten vaihdoin tallista löytyneet 200mm ja 180mm laikat ja nyt ne on jo ihan siedettävät.
    Puuterilumessa kyntäessä oli sellainen ominaisuus, että lähti kaikki jarruteho (vissiin lunta pakkautui satulaan), aika hyvin korjaantui laittamalla palat gorillateippiä satuloiden päälle. En sitten tiedä, tekisikö muut jarrut samaa. Teippaamisen jälkeen on kerran tainnut puuttua teho takajarrusta, joka toki on aika ikävä tilanne jos sitä jarrutehoa just sillä hetkellä tarttis, mutta kyllä se nopeasti palaa.
    Välillä kosteana myös vinkuu, mutta niin tuntuu tekevän melkein kaikki.
    Tällä hetkellä isoin miinus noissa jarruissa on tuo kiinnitys, johon ei saa paritettua vipuja :P

Barbegazit kyllä vahvasti harkinnassa ja miksei blutokin kokeeksi jos sopivaan hintaan tulee vastaan.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

Jarrutkin tuli sopivasti niin sai ne pultattua ennen viikonlopun ajoja ellei flunssa kaada petiin.
    Stemmin vaihdoin vakio 90mm->60mm.

Litkutuksessa paloi hermot totaalisesti kun ei meinannu hodagit lähtä millään vanteelta, mutta lopulta onneks irtos. Oikein innolla odotan kun ens kuussa tulee barbegazit että jahka nuo liimautuu siihen saakka kiinni niin on varmaan taas hauskaa tallissa

Muutenhan tuo on tusina kamaa. Tilattuna myös bontragerin xxx satulatolppa. Myös kuitu tanko pitänee ettiä kun ehtii.

Tuota räplätessä ei voinut olla huomaamatta kuinka viimeisteltyjä trekin pyörät ovat ja kuinka siisti maalipinta rungoissa on.

Millaiset fiilikset on verrattuna konaan? Ootko kerenny käydä kokeilemassa?

Hieno fillari.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Millaiset fiilikset on verrattuna konaan? Ootko kerenny käydä kokeilemassa?

Hieno fillari.
    Kevyet fiilikset
    En oo kerenny ajamaan. Meni rakennellessa ja rungon teippauksessa eilinen ja tämä ilta.
    Huomenna tai viimeistään viikonloppuna ajamaan ellei orastava flunssa vie voittoa.

^^^Ihan kuin olisi tutunnäköinen tarra keskiön yläpuolella...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    ^^^Ihan kuin olisi tutunnäköinen tarra keskiön yläpuolella...
    Ai savon Pariisin kauppiaan?

Kruunu Guest
    Etelän suojakelit peilijäisillä kulkuväylillä pakottivat nastarenkaan vaihtoon. Ennen nastoitettavien Gnarwhal 27,5 x 4,5 renkaiden saapumista sekorengastus näyttää vähintään hämmentävältä

Eipä lipsunut eturengas 27,5 Barbegazin tapaan enää uudella lumella ja jäisillä osuuksilla eturenkaassa oli pitoa riittävästi.

Onks tuo jakkara nostettu kuvaan ihan vaan keskustelua herättämään vai onko se oikeasti noin korkealla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Etelän suojakelit peilijäisillä kulkuväylillä pakottivat nastarenkaan vaihtoon. Ennen nastoitettavien Gnarwhal 27,5 x 4,5 renkaiden saapumista sekorengastus näyttää vähintään hämmentävältä

Eipä lipsunut eturengas 27,5 Barbegazin tapaan enää uudella lumella ja jäisillä osuuksilla eturenkaassa oli pitoa riittävästi.
    Ootko jostain jo löytänyt noita 27.5x4.5 Gnarwhaleja? Mä löysin vaan yhden kanadalaisen joka ei ainakaan sivujen mukaan shippaa mihinkään ulos. (ja vaikka shippais niin hinta nousis aika suolaiseksi)
    Mikä kumi edessä?
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

Ootko jostain jo löytänyt noita 27.5x4.5 Gnarwhaleja? Mä löysin vaan yhden kanadalaisen joka ei ainakaan sivujen mukaan shippaa mihinkään ulos. (ja vaikka shippais niin hinta nousis aika suolaiseksi)
    Taitaa suomesta saada vasta maaliskuun alussa, ainakin kun itse tilasin niin arvioitu toimitusaika näytti olevan silloin.

Ai savon Pariisin kauppiaan?
    Nimenomaan. Sitten näin oikein

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    Taitaa suomesta saada vasta maaliskuun alussa, ainakin kun itse tilasin niin arvioitu toimitusaika näytti olevan silloin.
    Ai saako noita tilattua jostain? Viimeksi kun paikallisesta kysyin ennen joulua niin vastaus oli että ei mitään virallista tietoa ko. kumista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Ai saako noita tilattua jostain? Viimeksi kun paikallisesta kysyin ennen joulua niin vastaus oli että ei mitään virallista tietoa ko. kumista.
    On tullut jo trekin suomen saitille http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...-tire/p/13271/ ja myös jälleenmyyjien tilattavaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    On tullut jo trekin suomen saitille http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...-tire/p/13271/ ja myös jälleenmyyjien tilattavaksi
    Kiitos tiedoista ! Kyselyihin minullekkin vastattiin aiemmin , että 6.3. ois vasta saatavilla, mutta jos onkin aikaistunut niin sehän kelpaa .. Ainakin minulle
    -- not fast but furious --

Jaa. Kylläpä sopivasti lanseerasivat niin, että piti ensin ostaa talveksi 27,5x4,5" barbet ja nyt olisikin nämä...

Tietää rahanmenoa, joskus sitten, toistaiseksi saa kelvata barbet.

Kruunu Guest
    Onks tuo jakkara nostettu kuvaan ihan vaan keskustelua herättämään vai onko se oikeasti noin korkealla
    Joskus koitan jaksaa pudottaa tolpan alemmas kuvaa varten, jotta näyttää kauniimmalta. Pitkällä inseam mitalla 95cm (191cm) tuo on mulla normaali satulakorkeus. Vielä on 15mm pelivaraa .

Mikä kumi edessä?
    Google löysi Jenkeistä myös yhden kaupan (saldo yllättäen nolla), mutta siellä sanottiin, etteivät lähetä edes USA:n asiakkaille rengasvalmistajan ohjeen mukaisesti. Edessä renkaana Scwalbe ISP evo.

Kruunu Guest
    Bontrager XXX satulatolpasta kysymys. Multa löytyy uusinta mallia oleva satulatolppa paketista. Pyörässä on paikallaan vanhempi Bontrager XXX-versio. Bontragerin sivujen mukaan uudempi on täysin uudistettu myötäilemään paremmin pystysuuntaista liikettä. Olisko kellään kokemusta, onko tuolla uudella ja vanhalla mallilla jotain eroa mukavuudessa, jotta tietäisi kannattaako vaihtaa uudempaan malliin vai laittaako kiertoon?

Kruunu Guest
    Irtonastoista en erillistä keskustelua löytänyt, niin olisko jollain heittää suositusta pitävimmästä ja kestävästä nastasta, jota voisi tilailla jo etukäteen ennen kuin 27,5 Gnarwhal renkaat joskus rantautuvat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Bontrager XXX satulatolpasta kysymys. Multa löytyy uusinta mallia oleva satulatolppa paketista. Pyörässä on paikallaan vanhempi Bontrager XXX-versio. Bontragerin sivujen mukaan uudempi on täysin uudistettu myötäilemään paremmin pystysuuntaista liikettä. Olisko kellään kokemusta, onko tuolla uudella ja vanhalla mallilla jotain eroa mukavuudessa, jotta tietäisi kannattaako vaihtaa uudempaan malliin vai laittaako kiertoon?
    Ihan mielenkiinnosta, milloin tuo uusi xxx tolppa tuli ja mistä sen erottaa? Oman ostin viimekesänä.

Mulle on tulossa se uusi xxx. Tulee varastoon 16.1 joten siitä n. Viikko niin pitäis olla mulla

Kruunu Guest
    Kaivoin Bontragerin satulatolppapaketin esiin ja otin kuvan, jossa näkyy uuden kaksivärisen ja vanhemman yksivärisen satulatolpan ero. Yksivärinen on 2016 Farley 9.8 alkuperäinen malli, joka on siis kokonaan musta. Hiukan asiaa tutkittuani satulatolpissa erona on värityksen lisäksi yläreunan n.10cm mittainen hieman litistetty O-profiili, joka näkyy alla olevassa linkistä paremmin kuin ottamastani kuvasta. Vanhempi malli on koko matkalta ympyrän muotoinen. Molemmat ovat siis XXX-mallisia. Vuoden 2017 Farley 9.8 satulatolppa on näemmä vaihtunut XXX mallista Pro malliin. Farley 9.9 mallissa on sitten tuo Bontrager XXX uudempana kaksivärisenä versiona.

http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...tpost/p/12559/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •