ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 102 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 152 202 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Mulla on kyllä tuo 2x10 mutta se on nopeasti 1x10 jos pahasti rallaa kiinni...

Onko noista kumeksista porukalla kokemusta... Nyt on Floeter ja knardi kiinni... Taka/etu... ja toisaalta sais paremin takana rullata ja edessä pitää...
    Eipä noita taida vielä kellään olla, kun juuri vasta myyntiin tulleet. Paitsi että noita 4 tuumaisia taisi olla ainakin jossain Crescentin läskeissä ensiasennus kumeina.?
    Oli mukana saksanlaisessa rengastestissä ja pito pitäisi olla hyvä ainakin, mutta rullaavuus ei ollut paras mahdollinen.
    http://www.fat-bike.de/fatbike-reifen-test/

Bike-discountin painotkin näkyy olevan mitä sattuu kun tuolla 4.5 renkaalla painoa oikeasti 1550-1600g.

Ja tuo 4 tuuman versio eroaa kuvioltaan huomattavasti tuosta isommasta. Matalempi kuvio ja pienemmät reuna-nappulat.

Hyvä että alkaa näitä edullisempiakin läskirenkaita tulla markkinoille enemmän.

Jep jep, tilasin kaks 4,5" renkulaa, kun oli muutakin tarvetta, on siinä ainakin eteen sopiva Sopii varailla yv:llä toista jos se ei natsaa Fattyyn tai mulle jostain syystä... Mutta uskosin että tätä mää oon löysät kelit ajelleena aina halunnu Floaterin tilalle ja eteen varsinkin Knardin tilalle... Voip Knardi kyllä päästä taas kesällä taaksekkin, jos oikeen tarvii kuivana ajjaa...

Taas pikakysymys: tubeleksoinnista, erilaisia virityksiä on täässäkin säikeessä ollut. Olisi tälläinen ajatuksen asteella, tubeless pelkällä surlyn vannenauhalla ja reunoille/keskelle laittaisi kierroksen Stanin teippiä. Tuon vannenauhan luulisi kestävän litkua ja Stanin teippi on ainakin kokemuksieni mukaan kestävää.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Jep jep, tilasin kaks 4,5" renkulaa, kun oli muutakin tarvetta, on siinä ainakin eteen sopiva Sopii varailla yv:llä toista jos se ei natsaa Fattyyn tai mulle jostain syystä... Mutta uskosin että tätä mää oon löysät kelit ajelleena aina halunnu Floaterin tilalle ja eteen varsinkin Knardin tilalle... Voip Knardi kyllä päästä taas kesällä taaksekkin, jos oikeen tarvii kuivana ajjaa...
    Ootko tulossa TalviTourille? Vähän kiinnostais noi renkulat ja ittellä kanssa Fatty niin voisin ainakin vähän kattella niitä.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Taas pikakysymys: tubeleksoinnista, erilaisia virityksiä on täässäkin säikeessä ollut. Olisi tälläinen ajatuksen asteella, tubeless pelkällä surlyn vannenauhalla ja reunoille/keskelle laittaisi kierroksen Stanin teippiä. Tuon vannenauhan luulisi kestävän litkua ja Stanin teippi on ainakin kokemuksieni mukaan kestävää.
    Se vannenauha ei mitenkään ihmeen köykäistä ole, olisko ollut 60g/kappale tjsp

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Ootko tulossa TalviTourille? Vähän kiinnostais noi renkulat ja ittellä kanssa Fatty niin voisin ainakin vähän kattella niitä.
    Talvitouri jää väliin kun on kummipoijjaan synttärit, mutta kyllä nuo renkulat treellä muuten pyörii viikottain.
    Katotaan kun saapuvat ja saan ne alle.
    Ja jos kelit jatkuu peilijäällä poluilla, niin ajelen kyll ennemmin 29x2,25 isp prööllä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Se vannenauha ei mitenkään ihmeen köykäistä ole, olisko ollut 60g/kappale tjsp
    No ei se nyt hirmun painavakaan ole. Voi olla että muistan väärin, mutta minusta kierros kapeempaa Gorillaa ja toinen kierros leveempää olis painanut 80 g.

Itse olen miettinyt samaa hommaa kuin Dalmore ja toinen idea oli että laittas Surlyn leveen vannenauhan ja spraypullosta kontaktiliimaraidat reunoille niin vois jättää ne Stanitkin pois.

Spessun vannenauhan olen puntaroinut ja se painaa 55g. Jotenkin muistelen, et Surlyn vannenauhan paino olisi lähes 100g.

Onkos muuten suomessa myynnissä 24" fattikumeksia?
    Sellaisestakin varmaan saa tubeleksen rakennettua?

Nyt näyttäs olevan isoa JJimiä saatavilla

http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod128892
    ‎"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumipää
    Viisi vuotta sitten tehtiin nää ghettotuubittomat näillä 24" sisärenkuloilla.

Seuraava kysymys, kling!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti qalleK Katso viesti
    Nyt näyttäs olevan isoa JJimiä saatavilla

http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod128892
    ... elämä on. Tietty jos haluu heti niin tuolta, kevväämmällä saa R2:sta melkein puoleen hintaan. Luulen että mä maltan odottaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Viisi vuotta sitten tehtiin nää ghettotuubittomat näillä 24" sisärenkuloilla.

Seuraava kysymys, kling!
    Sortsit, olin huonosti muotoillut kysymyksen, tarkoitin 24" x 4 päällykumeja

Mä haluan sit nähdä sen ku ährää sen mettässä kyljestään revenneen 24" ulkokumin pikapaikattuna takasin sille 26" kieakolle. Enkä anna sympatiaa kummempaa apua siinä vieressä kaliaa ryystäessä. Jos haluaa pervoilla niiin sit pervoilee ihan itekseen pöpelikösssä.
    Älä tuu meidän lenkille tuolla kombolla.

muok: ai 24" kieakot..? Saattaa olla metässä jännät tai sit ei. Kokeilemalla tuo selviää
    Shimaani muokkasi tätä : 02.03.2015 at 09.57

Miksi se pitäisi 26" vanteelle laittaa?
    No pitänee googlailla, eiköhän noita junnukumeja jostain löydy

IncBuff Guest
    Näin tänään parkissa olevan läskin, jossa oli Dillingeri takana väärinpäin. Toimiiko se silleen paremmin hä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Näin tänään parkissa olevan läskin, jossa oli Dillingeri takana väärinpäin. Toimiiko se silleen paremmin hä?
    Huhujen mukaan ehkä, vetopidon kannalta saattais olla paree, vaan veikkaan että kuvion muodon takia muut ominaisuudet heikkenee, tuo puhdasta mutuilua, mutta faktana; itellä riittäny vetopito tarpeeks oikeinpäinkin..

Vetopito suoraan ajettaessa taitaa olla inan verran parempi, jarrutuspito ja kaarre ominaisuudet taas kärsii, noin niin kuin yleensä renkaissa joissa on v:n muotoinen kuvio.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumipää Katso viesti
    Maastorenkaita,spessukaupoista ehkä myös kotimaastakin ostettavissa.
    On Sale Chao Yang Fat Bike Tire 24 x 4in
    http://www.on-one.co.uk/i/q/TYVEVMFB...e-folding-tyre
    Specialized Bicycle Components

Nate takana (Innova 4.0) on kyllä toiminu hienosti. Pitää hyvin lumipinnalla.

noniinno Guest
    ^ainakin Syötteen ylämäkiperunajauhossa pito oli vakuuttava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Spessun vannenauhan olen puntaroinut ja se painaa 55g. Jotenkin muistelen, et Surlyn vannenauhan paino olisi lähes 100g.
    Tuohan on kevyttä tavaraa, Konasta eilen poistin orkkisnauhan ja painoa oli 150g.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^ainakin Syötteen ylämäkiperunajauhossa pito oli vakuuttava.
    Kerkesikkö muuten lisää naatiskelemaan silloin viikolla ? Nyt on taas hieman haastetta ylämäissä kun tuuli täyttää uria ja pito hieman "perunajauhoa" taas...

Tässä sieltä Isoniemen aavalta tänäaamuna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Valmistajan näkemys asiasta:

http://45nrth.com/chronicles/post/pr...tire-direction
    ‎"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.

Kyllä mä pidän mieluummin oman D5:n "väärinpäin" takana. Molemmat pyörintäsuunnat kokeiltu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    kaarre ominaisuudet taas kärsii
    Ja tässä kohtaa rohkenen olla eri mieltä toverini kanssa. Jos polkee kaarteesta ulos, niin ei karkaile alta yhtä innokkaasti kuin oikeinpäin. Jarruttaessa tietenkin toisinpäin, mutta jarruttelu onkin aivan yliarvostettua.

Mistäs sais äkkiä yhen 120tpi Naten?

Edit. Turun Foxcompista löytyi.
    Bansku81 muokkasi tätä : 03.03.2015 at 09.27

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Tuohan on kevyttä tavaraa, Konasta eilen poistin orkkisnauhan ja painoa oli 150g.
    ootko nyt ihan varma että mittasit oikein? oliko toi 150g yhden vannenauhan paino oikeesti.itse en niitä ole punninnu mutta jos tuo pitää paikkansa niin Manun sanoin..jottain tarttis tehrä
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

Renkaat oli kotiovella eilen, tilasin siis Juggernaut Sport 26x4,5 " renkulat. Ovat 49€ BD:llä. BD:llä ilmoitetaan painoksi alle 1300g ja paketissa lukee 1568 +/- 72 g Eli ilmoitettu paino heittää 20%. Laitoin tästä BD:lle postia toivoen alennusta tuon 20%, mutta todellisuudessa olin kyllä tietoinen että paino on jossain 1,5-1,6 kg välissä. Mulla on vain huono matkalaukkuvaaka itellä, joten mitään luotettavaan painoa en näille saanut, yli 3 kg näytti viisari, mutta tiedä tuosta sitten..

Setti on: HRD+kepee kapee vannenauha+3,5cm leveä irrotuskaistale (= n. 3mm vahva telttapatja)+hyllylle asti vedetty 3M 471 teippi. Teippiä on kaksi kierrosta/keskellä n.1,5cm päällekkäin. ( Oli sama setti Floater/Knardi kompolla vuoden koskematta) Floaterin vaihdoin uuteen talvella kun alkoi vanha vuotamaan kyljestä liikaa. Mutta nyt siis vaihdoin päälle uudet Juggerit ja samalla uusin teippaukset.

Takavanteen kanssa laitoin oikeen sisurin sisään kun aattelin että tarvii tuolla avittaa ja painaa teippejä. Nousi niin helposti alle 1bar paineilla rengas ylös, että eteen en laittanut muuta kuin venttiilin paikalleen ja napsautin paineet sieluttomaan venttiilin reikään. Rengas napsahti paikalleen alle 1bar:n ja muuta en ole vielä renkaaseen laittanut. Laskin eturenkaasta paineet että sain sielun sisään ja samalla koitin vääntää kumin alas vanteelta, ei irtoa kuin oikeen vääntämällä ja puristamalla kylkiä yhteen, eli hyvin tartuu hyllyyn. JA liukkaria aina kumin kylkiin ennen nostoa.

Kävin aamulla tarkastamassa eturenkaan ja siellä oli vieläkin ainakin 0,5 bar jäljellä, lisäsin kilon lisää niin saapi teipit painua kunnolla... Takarenkaasta otan sisurin vielä pois ja laitan molempiin 0,6 dl litkua ja lisään sitten jos tarvetta on.

Juggerit; Hyvä reunan muoto, sileet sisältä (ei ime litkua liiaksi), KOKO 82mm vanteella 110 mm. Nousee helposti ja hyvin paikalleen, jos perusasiat on kunnossa. Ei ollut mitään vipotusta/muotovikaa kumeissa, vs. Floater

Ajokokeita tulee kunhan pääsen lenkille, illalla ajoin vähä mäkeä ja penkan reunoja... tuntu hyvälle, mutta raskaammalle kuin entinen setti... Toki tässä on vielä sisuri takana...

Mahtuminen OnOne Fatty + Kenda Juggernaut 26x4.5 " + HRD 82mm
    Hyvin sopii paikalleen, mulla on kaksi ratasta edessä ja pikkurieskalla kumin karvat ropisee ketjuun. Ajokokeet osoittaa miten toimii, mutta jos heittää pikkurattaan heimoon ei ole mitään ongelmaa. Muitakin vaihtoehtoja on... Siirtää speicerit (Nyt yksi molemmin puolin keskiössä) vetopuolelle molemmat, takapakkaan speiceri 36 rieskan taakse ja yksi ratas pois pikkupäästä... ym. Hyllyssä on myös 32 rieska eteen, jota varmaan tulen kokeilemaan, et kuin tykkään yhdellä ajaa...

Kuvia;

Kaikki on tuolla;
    https://plus.google.com/u/0/photos/1...06516356792433

tähän parit;

Jukahia muokkasi tätä : 03.03.2015 at 11.36

Mikä tärkeintä niin renkaiden tekstien värit rimmaa pyörään

mutanaama Guest
    Hyvä rapsa, kiitos!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin