ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 101 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 151 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3001
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Niin on. En vaan periaatteesta maksa niiden toimituskuluja.
    Toisekseen ton puljun toimitukset tökki joskus.

    Samoin mua tökkii se, että luulevat Saksan olevan kansainvälinen ykköskieli.

  2. #3002
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Niin on. En vaan periaatteesta maksa niiden toimituskuluja.
    Toisekseen ton puljun toimitukset tökki joskus.

    Samoin mua tökkii se, että luulevat Saksan olevan kansainvälinen ykköskieli.
    Ok. No sitten se tietty rajoittaa Saksassa tuntuu englannin käyttäminen olevan muutenkin rajallisempaa, joten itse en ole yllättynyt. Tosin olen aina saanut sieltä hyvää palvelua englanniksi ja saitilta saanut aina tilattua mitä olen tarvinnut. Oletko kysynyt Shock Therapystä? En tosin tiedä postittaako toikka tavaraa miten.

  3. #3003
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Niin on. En vaan periaatteesta maksa niiden toimituskuluja.
    Toisekseen ton puljun toimitukset tökki joskus.

    Samoin mua tökkii se, että luulevat Saksan olevan kansainvälinen ykköskieli.
    Hyvä periaate. Maksat todennäköisesti samat toimituskulut suomalaisestakin kaupasta

    Toi on aika pieni pulju niin resurssit sivujen kääntämiseen lienevät rajalliset. Toimitukset on kyllä toimineet aina kuin rasvattu tuolta.

  4. #3004
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Say what, kyllähä bike-componentsin sivut ihan enklanniks on..

  5. #3005
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Paitti että kun etsit tuotteista ja protokollista tarkempaa tietoa niin ne tuppaavat usein olemaan teutoniksi.

  6. #3006
    No on ja ei. Tuotekuvaukset lähes poikkeuksetta saksaa.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #3007
    Juu, onhan siellä paljon saksaa vaikka laittaisikin kielen englanniksi. Toimitukset ovat itselläni poikkeuksetta olleet nopeita. Ja kun miettii renkaiden hintaa niin ei se niiin iso tikki se toimituskulu enää ole.

  8. #3008
    zipo Guest
    Hadley osia ainakin sai Toikan vanhasta paikasta postitse.Tod.näk myös renkaita nykyisestä tilkan putiikista.
    Renkaita olen tilaillut paikalliseen http://www.lundberg.fi/index.html jos ei ole ollut suoraan hyllyssä niin parissa päivässä ne ovat olleet noudettavissa.
    On niillä nettikauppakin mutta ihan jokaista tuottetta ei näy sivuilla.
    Ennen pidin vararengassettiä himassa mutta nykyisin kun saatavuus ja mallien määrä on parantunut reilusti en näe ko.hamstrausta järkevänä.

    @Kapu.Löytykö oikeesti tarpeeksi iso kokoinen runko?Taitaa Niner jäädä ajamattomaksi........

  9. #3009
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Surlyn Budia Suomesta? Jos on nähnyt jonkun liikkeen hyllyssä, saa vinkata.
    http://www.menopelimarket.fi/epages/...4%2C8%22%22%22

  10. #3010
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tämä asia jo hoidossa. Suosimme tällä kertaa kotimaista liikettä.

  11. #3011
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Missä menee alhaisen paineen raja? Kestääkö kumi kyljet rutussa ajelua yhtään? Vähä valskaa sisuri varmaanki venttiilistä nii viime lenkille lähtiessä oli kylet takasessa rutussa ko satulaan istahti, pumppasin varuuksi lisää painetta. Rengas jumbo jim ja paineet oli jotain 0,3-0,4 väliltä. Noin 0,5 olen pitäny ajo paineita normisti.

  12. #3012
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Eiköhän nuo ole vielä monelle ihan normi ajopaineet, kai se riippuu vähän kuskinkin painosta.

  13. #3013
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^Alhaisen paineen rajahan riippuu kaiken muun ohella myös kuskin painosta?
    Mulla "painoa" se 72kg munasillaan(en aja munasillaan, yleensä), ja paineet 0,25/0,35 jos haluan pehmeämmin ajella. 0,5 on mulle jo kivireki.
    Kyllä kumi saa ruttuun mennä. Ja joskus pitääkin mennä jos pitoa mielii.

  14. #3014
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Bud+120 BestGrip Nastaa VS Dillinger 5 Schwalben terävillä nastoilla

    Kalusto: On-One Fatty kuitukeulalla / Surly Holy RD kehät edessä ja takana / Takana On-One Floater+66 BestGrip Nastaa
    Kuva Budista: http://ep1.pinkbike.org/p4pb11793857/p4pb11793857.jpg
    Kuva Floaterista: http://ep2.pinkbike.org/p3pb11793856/p3pb11793856.jpg

    Hinnaltaan renkaat ovat suunnilleen samalla tasolla.
    Bud (110€) + 120 nastaa 72€ (0,6€ kpl) = 182€
    Dillinger 5 (135€) + 250 nastaa 25€ + Loctite 480 liimaa = n.170€
    Hintatiedot: renkaat bike24.de / Bestgripit Ranskasta (2RTeam) / Schwalbe nastat bike-components.de

    Taustana voin kertoa että olen ajellut nastoitetulla Budilla tammikuun alku puolesta saakka ja vaihdoin pelkästään eturenkaan Dillingeriin. Muuten pyörää ei muutettu koeajo viikon aikana.

    Budin suuri ilmatila on ajossa hellempi käsille. On-One kuitukeula ja alumiininen ohajustanko eivät paljoa anna periksi. Eri keula+tanko kombinaatiolla muutos voi olla lievempi. Tietysti paineilla voi pelata mutta ei se isoa ilmatilaa korvaa.
    Rullauksessa on selkeä ero Dillingerin hyväksi. Tiheämpi ja matalampi kuvio toimii pakkaantuneella lumella hyvin.
    Kovalla lumisella polulla pito oli melkolailla samalla tasolla, Bud oli vain hieman pitävämpi.
    Sohjossa Dillinger toimi ihan hyvin. Tosin pyörän kallistaminen johti muutamaan "oho" tilanteeseen plussakelillä. Budin kanssa vastaavia tilanteita on ollut vähemmän.
    Off-camber paikoissa Bud oli parempi kovalla ja pehmeällä kelillä. Pyöreämpi profiilin yhdistettynä pitkiin ja korkeisiin nappuloihin toimii hyvin.
    Hidas polun avaaminen plussakelillä onnistuu molemmilla renkailla. En päässyt ajamaan Dillingerillä tuoreessa puuterissa.
    Jäällä Budissa on parempi pito. Dillingerissä nastojen kärki on lyhyempi. Budissa hieman parempi tuntuma siitä milloin pito loppuu. Myös Dillinger "ilmoittaa" pidon loppumisesta mutta silloin ollaan lähempänä pidon täydellistä loppumista verrattuna Budiin.
    Dillingerissä nastat ulottuvat ulkoreunaan asti joten periaatteessa renkaalla pitäisi pystyä kanttaamaan rajummin, en kuitenkaan omassa ajossa huomannut parannusta.

    Dillinger 5 toimisi luultavasti paremmin kapeammalla kehällä. Pyöreämpi profiili luultavasti auttaisi kaltevilla pinnoilla sekä mutkissa. Pitäisi päästä kokeilemaan. Rengas voisi olla myös paljon parempi pidoltaan laittamalla BestGrip nastoja laidoille.
    MTBR foorumilla on muutamilla (ja Suomessa ainakin yhdellä henkilöllä) Dillinger 5 BestGripeillä, joten niiden pitäisi toimia ilman läpimenemistä.

    En päässyt kokeilemaan renkaita peräkkäin kaikilla lenkeillä, joten testin tulokset eivät ole labra tasoa. Dillinger oli lainassa viikon ajan jolloin oli pääasiassa plussakeliä. Ajoa tuli noin 40-50 km.

    Molemmat renkaat ovat hyviä ja soveltuvat talviajoon mainiosti. Oma valinta kannattaa tehdä sen mukaan arvostaako parempaa pitoa vai rullausta.

    Henkilökohtainen valintani on edelleen Bud. Dillingerillä joutui skarppaamaan liikaa, loppuuko pito vai ei. Tuohonkin saisi paremman tuntuman ajamalla kyseisellä renkaalla enemmän.
    Onko nuo Schwalben terävät nastat näitä ja "alu" -versio? Käytitkö tuollaista Schwalben omaa työkalua asennukseen?

    Mistäs löytyy nykyään halvimmat D4:set ilman nastoja, kun ei tunnu käytettyinäkään löytyvän? Ajatus oli laittaa BestGripin nastoja sivuille ja noita Schwalben nastoja keskelle.

  15. #3015
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Onko nuo Schwalben terävät nastat näitä ja "alu" -versio? Käytitkö tuollaista Schwalben omaa työkalua asennukseen?

    Mistäs löytyy nykyään halvimmat D4:set ilman nastoja, kun ei tunnu käytettyinäkään löytyvän? Ajatus oli laittaa BestGripin nastoja sivuille ja noita Schwalben nastoja keskelle.
    Siis Dillinger oli minulla vain lainassa. Nimimerkki Bässi osaa vastata noihin kysymyksiin.

    Eikös bike24.de ole melko edullinen? http://www.bike24.de/1.php?content=8...;product=69875

  16. #3016
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Ei taida noita Schwalben nastoja löytyä ilman työkalua mistään? Paljonkos Tikan nastat 1000 kpl maksoivat toimituskuluineen?

  17. #3017
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tuolta tilasin omani, toki nyt näyttää eioota...

    http://www.bike24.com/1.php?content=...bp=144;page=15

  18. #3018
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Jokos nää oli täällä, uutta 45NRTH:lta, 4.6" tires FLOWBEIST & DUNDERBEIST

    http://45nrth.com/chronicles/post/540

  19. #3019
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Jumaleissön, näähän on ku tilauksesta, mitä olen hakenut.

  20. #3020
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Vähän niinQ Bud & Lou mut kaposemmille haarukoille
    Shimaani muokkasi tätä : 21.02.2015 at 20.52 Syy: niin siis eri kumi eteeen ja taa. tubelessillä niiin väliä Q ite ei tartte...

  21. #3021
    Bud&Lou ei ole TLR -renkaita, et sillä erotuksella. Toivottavasti noi 45NRTH uutuudet on korkeammalla profiililla kuin GC.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #3022
    Moikka!

    Oisko jollakin muistin sopukoissa sellaista passelia slicksiä taikka jotain vee rubber
    speedsterin tyyppistä rengasta 24x4 vanteelle? Tulis sellaiseen wannabe sähköfattiin,
    kruisinkirenkaaksi. Sellanen muhkee ulkonäkö on hakusessa ja tietty kohtalainen rullaavuus.

  23. #3023
    noniinno Guest

  24. #3024
    No mut hei kiitti isosti edelliselle

  25. #3025
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    Turussa toimii kustomipyöriin erikoistunut StyleRide, siellä aika hyvin näköjään noita "kummallisia" rengaskokoja.

    Edit: Rullailinpas Classic-Cyclen sivua vähän alas, hyvinhän sielläkin oli leveämpiä. Hämäs ne ekan sivun 2,3 ja 2,0 kapeat.

  26. #3026
    Kappas vain, tääkin oli hyvä vinkki!
    Pitääkin koittaa soitella tuonnepäin, mukava vaihteeksi kotomaan kielellä asioida
    Ois makee jos tuota speedsteriä alkas saamaan pikkukoossa, olisi paljon pehmosempi ja keveämpi, mitä nämä customirenkaat.
    Joskus olen itte raspannut pintaa pois, että saa kevyemmäksi ja kuvion mieluisaksi.

  27. #3027
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    turun ajopyörässä on snowshoe xl 4,7 renkaita hyllyssä..nastareijät löytyy vakiona.
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  28. #3028
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Bike-discountissa ois nyt Kenda Juggernaut SPORT ei proo 4.0 ja 4.5 myynnissä... Aika edukas taittuva kun ovat 35 € ja 50 €

    http://www.bike-discount.de/en/buy/k...8992/wg_id-241

    Menisköhän tuo 4.5" 82mm vanteella Onone Fattyyn taakse...

  29. #3029
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^ Luulis menevän 1x10 vaihteistolla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #3030
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Mulla on kyllä tuo 2x10 mutta se on nopeasti 1x10 jos pahasti rallaa kiinni...

    Onko noista kumeksista porukalla kokemusta... Nyt on Floater ja knardi kiinni... Taka/etu... ja toisaalta sais paremin takana rullata ja edessä pitää...
    Jukahia muokkasi tätä : 25.02.2015 at 15.09

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •