ElectrobikeGarminEfatGiant
Sivu 15 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Tuo kehonkoostumusta mittaava (arpova) puntari on kyllä tämän (http://www.velopress.com/sample/sample_RW.pdf) lisäksi ollut äärimmäisen tärkeä omassa painonpudotusprojektissa, koska:
    Paljonko sulla on lähtenyt viikkotasolla painoa?

edit. tosi asiallisen oloinen opus. just eilen väänsin yhden kaverin kanssa joka oli sitä mieltä että mun täytyy lopettaa kaikki hiilarien syöminen ja klo 18 jälkeen illalla ei saa laittaa mitään suuhun. Selitä siinä sitten hiilarien merkitystä aerobisessa liikunnassa... "mutta miksi salilla treenaavat usein sitten jättää kaikki hiilarit pois?!? mä oon sitä mieltä että sä syöt väärin ja sun pyöräilystä ei tuu yhtään mitään" niin.....
    Polla muokkasi tätä : 28.01.2011 at 10.19
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    no jos emma pooley on 1,57 cm pitkä ja painaa sen 50 kg niin jossakin tässä mättää pahasti.

samaten tismalleen saman pituinen kaveri painaa sen 53 kg.

on mun reidet lähempänä Mark Cavendishiä kun hoikan poikien mut ei se selitä tota painoa siltikään. perkele. Kunnon sotanorsu.
    Väitän että nää jutut tulee kyllä paljolti myös geeneissä. Mun vaimo on suht saman mittainen kuin sinä n. 160 cm - painaa 55-56 kg. Ei ole varsinainen "kuntoilija", mutta hyötyliikuntaa ja salia ym. Ei syö makeeta, hiilareitakin hyvin vähän, ei käytä alkoholia jne. Joutuu silti miettiin hyvin paljon syömistään ettei paino karkaa. Ja jos tuosta haluaisi laihtua niin vaikeaa on, joskus jopa alle 1000 kaloria mennyt päivä Toinen mitä tässä väitän on, että hitaampi aineenvaihdunta vaikuttaa myös olennaisesti.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Väitän että nää jutut tulee kyllä paljolti myös geeneissä. Mun vaimo on suht saman mittainen kuin sinä n. 160 cm - painaa 55-56 kg. Ei ole varsinainen "kuntoilija", mutta hyötyliikuntaa ja salia ym. Ei syö makeeta, hiilareitakin hyvin vähän, ei käytä alkoholia jne. Joutuu silti miettiin hyvin paljon syömistään ettei paino karkaa. Ja jos tuosta haluaisi laihtua niin vaikeaa on, joskus jopa alle 1000 kaloria mennyt päivä Toinen mitä tässä väitän on, että hitaampi aineenvaihdunta vaikuttaa myös olennaisesti.
    onhan ne geeneissä ja toisilla sitä lihasta on enemmän kuin toisilla, ei kai paino oo koskaan mitenkään vertailtavissa kenenkään kanssa mutta 10 kg on kyl huima ero kahdella samanpituisella naisella, siitä ei pääse mihinkään.

mun kun pitäisi tehdä se temppu että rasvat lähtee mutta lihas jää. sykemittari puuttuu edelleen niin aika mututuntumalla vedän noiden päivittäisten kulutusten kanssa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Mun puoliso ei kans harrasta urheilua, mutta hyötyliikkuu paljon ja ulkoiluttaa koiraa. Pituus 167 ja paino n. 55 kg. Ei käytä juuri alkoholia, mutta syö mitä sattuu... etenkin suklaata ja muita herkkuja jopa enemmän kuin minä. Aineenvaihdunta on vain sellainen että painoa ei kerry. Tai sitten tuollainen matalatehoinen kävely töihin (n. 1 h/päivä) ja lenkit koiran kanssa on todella hyvää liikuntaa painonhallinnan kannalta.
    Ananasakäämä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Noin 9 cm eroo.... porkkanadieetti?
    Niin pitäis Mutta ku mullakin on ollut muuan vuosi sitten siinä mittanauhassa 94cm niin ei ole vielä ehtiny sun lukemiin
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    eikö teitä kuseta yöllä ku juotte (mitä juotte) pitkin iltaa ?
    Ei. Kello soi seittemältä ja kusi tulee housuun kuudelta..
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Mun puoliso ei kans harrasta urheilua, mutta hyötyliikkuu paljon ja ulkoiluttaa koiraa. Pituus 167 ja paino n. 55 kg. Ei käytä juuri alkoholia, mutta syö mitä sattuu... etenkin suklaata ja muita herkkuja jopa enemmän kuin minä. Aineenvaihdunta on vain sellainen että painoa ei kerry. Tai sitten tuollainen matalatehoinen kävely töihin (n. 1 h/päivä) ja lenkit koiran kanssa on todella hyvää liikuntaa painonhallinnan kannalta.
    Olen muuten huomannut saman asian. Jos olen pelkästään pyöräillyt ja syönyt hieman normaalia enemmän, paino singahtaa nousuun ja uuma tukevoituu. Mutta kun aloitan taas vakituisen kävelyn, on se sitten pidempiä koirankusetuslenkkejä, tai sauvakävelyä niin uuma hypähtää näkyviin ja paino pysyy paremmin hanskassa vaikka syön suurinpiirtein mitä mielii.
    Varsinkin tuossa vartalon "muotoilussa" kävely on ehdoton suosikkini

Tuo kehonkoostumusta mittaava (arpova) puntari on kyllä tämän (http://www.velopress.com/sample/sample_RW.pdf) lisäksi ollut äärimmäisen tärkeä omassa painonpudotusprojektissa, koska:
    - harjoittelu ei ole saanut kärsiä painonpudotuksen takia
    - painonpudotus ei saa heikentää suorituskykyä
    - vain rasvan pitää vähentyä
    - tavoitepainon saavuttamisen ja näin ylläpitoon siirtyminen ei saa muodostaa dramaattista muutosta elämäntavoissa

En usko minäkään, että puntarin tekemät mittaukset rasva-% ..jne. olisivat mitenkään absoluuttisen tosia. Se arpoo prosentit eri tavalla kuin toiset mittarit (mukaanlukien pihdit; eli silläkin metodilla arvotaan). Olennaista on, että mittarin mahdollinen mittavirhe pysyy samana, jolloin säilyy mahdollisuus verrata mittaustuloksia keskenään. Siihen tarkoitukseen laitteen olen hankkinut.
    Tuo kirja on kyllä äärimmäisen hyvää luettavaa, sanotaan se nyt vielä kerran. Se tarjoaa aavistuksen toisenlaisen näkökulman painonpudotukseen ja perusviesti (rankasti yksinkertaistaen) onkin, ettei se matalin paino suinkaan ole urheilijalle aina optimaalisin. Ja ettei kannata tuijottaa pelkkää painoindeksiä.

Mulla on tapana hypätä mittarille joka aamu suurinpiirtein samaan aikaan ja pyrin vakioimaan mittausolosuhteet. Silti esim. rasva% -lukema saattaa vaihdella päivästä toiseen jopa +-1%. Mutta, kun noi lukemat laittaa exceliin, pääsee katselmaan trendiä ja se on mikä mua kiinnostaa seurata. Yksittäisen mittauksen perusteella en tekisi kovin isoja johtopäätöksiä.
    järppä muokkasi tätä : 28.01.2011 at 11.52
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

edit. tosi asiallisen oloinen opus. just eilen väänsin yhden kaverin kanssa joka oli sitä mieltä että mun täytyy lopettaa kaikki hiilarien syöminen ja klo 18 jälkeen illalla ei saa laittaa mitään suuhun. Selitä siinä sitten hiilarien merkitystä aerobisessa liikunnassa... "mutta miksi salilla treenaavat usein sitten jättää kaikki hiilarit pois?!? mä oon sitä mieltä että sä syöt väärin ja sun pyöräilystä ei tuu yhtään mitään" niin.....
    Ymmärtääkseni mitä hitaammin pudotat, sitä vähemmän lähtee lihasta. Suositeltava vauhti on luokkaa 0,5...1,0 kg/vko.

Kyllä kestävyysurheilijan (yleensä) kannattaa niitä hiilareita vetää, mutta ehkä voit kiinnittää huomiota siihen milloin ne syöt. Joku aika sitten karppauskeskustelussa oli tästä ihan asiallista juttua. Kyllä ainakin mulla alkaa kovempitehoiset treenit tökkimään, jos kropan hiilarit on nollilla. Kevyt liikunta (=syke aerobisen kynnyksen tuntumassa) luonnistuu kyllä.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Aikoinaan olin asemassa, jossa kallein ja hienoin kehon koostumusmittari yritettiin myydä meidän firmaan mun kautta. Into lopahti siihen kun viikon välein mitattu rasvaprosentti ko laitteella heitti tosi paljon, vaikka vaaka näytti samaa, jotain 500gr muistaakseni oli rasvaa tullut jostain viikossa lisää...Eli sähkön johtavuuteen ja laskualgoritmeihin perustuvat mittaukset ovat vain likiarvoja. Myös mittaako täydellä vai tyhjällä vatsalla/mitä siinä täydessä kuvussa on vaikuttaa paljon, eli mittaus aina tyhjällä mahalla aamulla...

Rasvaprosentti on sopiva, kun pakaralihaksen säikeet erottuvat selvästi sivuvalossa

Itse tarkkailen vain jenkkakahvani paksuutta sormituntumalla. Huomasin muuten että viimeisimmän työpaikan vaihdon jälkeen paino meinasi nousta.

Syynä oli selvästi isommat lautaset ruokalassa. niille tuli vain kasattua enemmän! Vähensin tavaran määrää lautasella ja tilanne alkaa taas vakiintua...
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Mulla on tapana hypätä mittarille joka aamu suurinpiirtein samaan aikaan ja pyrin vakioimaan mittausolosuhteet. Silti esim. rasva% -lukema saattaa vaihdella päivästä toiseen jopa +-1%. Mutta, kun noi lukemat laittaa exceliin, pääsee katselmaan trendiä ja se on mikä mua kiinnostaa seurata. Yksittäisen mittauksen perusteella en tekisi kovin isoja johtopäätöksiä.
    Noin puoli kiloa on tässä veivattu. Jouluna painon kanssa takapakkia, mutta sitä edelsi muutenkin ongelmat ruokavaliossa, jotka heijastuivat kuntoon. Joulun jälkeen palattu takaisin entisiin uomiin. Paino lähtötilanteessa ylimenokauden laiskottelun jälkeen 82kg, ennen joulua ongelmien keskellä 77-78kg ja nyt 75kg.

järppä: rasva-% vaihtelee päivittäin senkin takia, että paino vaihtelee yleensä päivittäin. Vaihtelun pitäisi tasaantua, kun muutat prosentit kiloiksi ja grammoiksi. Oletettavasti veden määrä kehossa on se, mikä enemmän aiheuttaa noi vaihtelut. Mä mittaan %:t vain kerran viikossa, joten en voi N=1 koetulostakaan sulle kertoa siitä, meneekö se noin. Ihan siis päättelen vaan.

Ymmärtääkseni mitä hitaammin pudotat, sitä vähemmän lähtee lihasta. Suositeltava vauhti on luokkaa 0,5...1,0 kg/vko.

Kyllä kestävyysurheilijan (yleensä) kannattaa niitä hiilareita vetää, mutta ehkä voit kiinnittää huomiota siihen milloin ne syöt. Joku aika sitten karppauskeskustelussa oli tästä ihan asiallista juttua. Kyllä ainakin mulla alkaa kovempitehoiset treenit tökkimään, jos kropan hiilarit on nollilla. Kevyt liikunta (=syke aerobisen kynnyksen tuntumassa) luonnistuu kyllä.
    Karppausta harrasti ennen kuin treenit koveni ja painoa tippui viime vuonna 8 kiloa. ja parit black outit tuli koettua maantiellä ennenkun tajusin että ilman hiilaria homma ei onnistu. Kisoihin pitäis osallistua ens kesänä ja treenit sen mukaisia, eli sillä saralla en uskalla alkaa pelleilemään kun tässä montaa kuukautta oo ennen kun kisat alkaa. Pitää nyt kattoa miten toi sokerin pois jättäminen vaikuttaa. Sykemittarin avustuksella voi sitten viilata
    Polla muokkasi tätä : 29.01.2011 at 00.15

rasva-% vaihtelee päivittäin senkin takia, että paino vaihtelee yleensä päivittäin. Vaihtelun pitäisi tasaantua, kun muutat prosentit kiloiksi ja grammoiksi. Oletettavasti veden määrä kehossa on se, mikä enemmän aiheuttaa noi vaihtelut. Mä mittaan %:t vain kerran viikossa, joten en voi N=1 koetulostakaan sulle kertoa siitä, meneekö se noin. Ihan siis päättelen vaan.
    Joo. Mun excel -taulukko laskee myös absoluuttisen rasvamäärän arviota ja sekin vaihtelee päivästä toiseen. Tuohon mittaustulokseen tosiaan vaikuttaa niin kropan nestetasapaino kuin se että kuinka paljon tavaraa on mahassa / suolistossa. Ja mahdollisesti joku muukin tekijä. Mun hieno vaakani dumppaa kaiken datan suoraan SD-kortille, josta sen saa suoraan imaistua exceliin graafeiksi

Pointti siis oli kuitenkin se, että yksittäisen mittauksen perusteella ei kannata tehdä kovin isoja johtopäätöksiä vaan on fiksumpaa seurata noiden mittausarvojen trendejä vähän pidemmällä aikajänteellä.

http://www.bjornferry.com Tässä on ainakin sellainen urheilija jolla vhh toimii.

On muuten äärettömän mielenkiintoista punnita itseään tuolla vaa'alla.

27 pvä. rasva% 33,5 lihas% 37,1

29 pvä. rasva% 33,1 lihas% 37,3

pitää varmaan kerta viikoon mittailla jatkossa nuo %-luvut ja seurailla trendiä, siinä varmaan paljastuu onko tuosta vaa'asta yhtääm mihinkään vai hukkasinko rahaa aivan suotta mittavirheisiin :P

edit. taidankin tehdä mittauksen 3 päivän välein, sillä varmaan selviää paremmin miten paljon luvut heittää.
    Polla muokkasi tätä : 29.01.2011 at 15.01

...
    pitää varmaan kerta viikoon mittailla jatkossa nuo %-luvut ja seurailla trendiä, siinä varmaan paljastuu onko tuosta vaa'asta yhtääm mihinkään vai hukkasinko rahaa aivan suotta mittavirheisiin :P

edit. taidankin tehdä mittauksen 3 päivän välein, sillä varmaan selviää paremmin miten paljon luvut heittää.
    Kun sulla nyt on tuo vaaka, niin mikset samoin tein ota lukemia talteen joka päivä? Se on ihan kukkahattutätien höpötystä, että kannattaa punnita itsensä vain kerran viikossa.

Lukemat ylös joka päivä ja taulukkoon, niin näkee ne trendit nopeammin. Samalla saa myös hyvän käsityksen siitä miten oma elimistö toimii. Noissa graafeissa näkyy melko hienosti vaikkapa se, että treeniviikkoina syö enemmän kuin lepoviikkoina. Jos sitä nyt siis muuten ei tietäisi

Mun hieno vaakani dumppaa kaiken datan suoraan SD-kortille, josta sen saa suoraan imaistua exceliin graafeiksi
    mikäs tämä tälläinen härveli on ? Kaikki datankeruu kiinnostaa ja tuohan kuulostaa helpolta
    Toivottavasti ei ole tämä
    -- not fast but furious --

Toki nykyään on olemassa automatisoitu vaakoja jotka työntävät tiedot automaattisesti nettiin ja iLaitteille luettavaksi: http://www.withings.com/en/bodyscale/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    mikäs tämä tälläinen härveli on ? Kaikki datankeruu kiinnostaa ja tuohan kuulostaa helpolta
    Juurikin tuo... mietin hetken myös ANT+ protokollalla dataa lähettävää vaakaa, mutten oikein keksinyt sille use casea kotikäytössä. Toi muistikortti toimii oikein kätevästi.

Edit: Jos tuon kaltaisen härvelin menee hommaamaan, niin ehkä kannattaa katsella vain malleja joissa on athlete -moodi. Toki valinta riippuu omista tarpeista.

Jäi eilen veden juominen vähän huonolle ja vaakakin menee aivan "sekaisin" siitä. Arpoo lukuja? vesi% muutoksen voin ymmärtää, olo oli huono ja kuiva.

onhan tää ihan hauskaa mutta ei kai tähän voi luottaa ollenkaan, pari päivää näytti jo ihan hyvältä.

30.01.11 paino 63,1kg rasva 32,7% lihas 37,4% vesi 48,7%

31.01.11 paino 62,8kg rasva 33,7% lihas 37,1% vesi 48,2 %

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Aika hienon näköinen laite, menee harkintaan. Mikä liikkumisen taso ratkaisee atleetti/kotleetti-määrityksen? Ei oikein miellä itseään “urheilijaksi”.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Aika hienon näköinen laite, menee harkintaan. Mikä liikkumisen taso ratkaisee atleetti/kotleetti-määrityksen? Ei oikein miellä itseään “urheilijaksi”.
    Atleetiksi varmaan jo lasketaan jos lihaksisto huomattavasti valtaväestöstä.

Atleetiksi varmaan jo lasketaan jos lihaksisto huomattavasti valtaväestöstä.
    Muistan jonkun ex-huippu-urheilijan joskus sanoneen, että silloin voidaan puhua urheilijasta kun henkilön kropasta/ruumiinrakenteesta voidaan päätellä minkä lajin harrastaja on kyseessä. Ei nyt ehkä kuitenkaan toimi kaikkien lajien kohdalla. Mutta nopeesti tulee mieleen ainakin uinti, paini ja kestävyysjuoksu, jotka muokkaavat harrastajistaan lajiensa näköisiä. Pyöräily? Miksipä ei, ainakin huipputasolla.
    Ananasakäämä!

Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

Muistan jonkun ex-huippu-urheilijan joskus sanoneen, että silloin voidaan puhua urheilijasta kun henkilön kropasta/ruumiinrakenteesta voidaan päätellä minkä lajin harrastaja on kyseessä. Ei nyt ehkä kuitenkaan toimi kaikkien lajien kohdalla. Mutta nopeesti tulee mieleen ainakin uinti, paini ja kestävyysjuoksu, jotka muokkaavat harrastajistaan lajiensa näköisiä. Pyöräily? Miksipä ei, ainakin huipputasolla.
    Pyöräilijän tunnistaa ajelluista kiiltävistä sääristä.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Pyöräilijän tunnistaa ajelluista kiiltävistä sääristä.
    Entä maastopyöräilijän? Ei ajella sääriä...
    Ananasakäämä!

Entä maastopyöräilijän? Ei ajella sääriä...
    Mustelmista?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Mustelmista?
    Ja naarmuista, toimii.
    Ananasakäämä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Kriteerit taisi olla sellaiset, että leposyke <60 ja liikkuu (keskimäärin) >=10h/vko.

Tuommoinen värkki on ollut mulla nyt aktiivikäytössä kuukauden ja kirjoittelen siitä vähän enemmän juttua kunhan ehdin...

Ei hitsi miten tuttua, mun yksi kaveri kommentoi mun pyöräilystä viimekesänä "etsä tiedä että pyöräily on ihan turhaa kun se ei kehitä vatsalihaxii?". Ja just muuta samantyylistä settiä hiilareista.

Toisaalta jannu perusteli kebabin ahtamista joka toinen päivä sillä että siinä on lihaa ja koska lihassa on proteiinia, kebabin ahtaminen rasvaiseen turpaan KASVATTAA LIHAKSIA. Voi vaude, miten en itse tätä tiennyt???

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •