GarminEfatElectrobikeGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Tuo kehonkoostumusta mittaava (arpova) puntari on kyllä tämän (http://www.velopress.com/sample/sample_RW.pdf) lisäksi ollut äärimmäisen tärkeä omassa painonpudotusprojektissa, koska:
    - harjoittelu ei ole saanut kärsiä painonpudotuksen takia
    - painonpudotus ei saa heikentää suorituskykyä
    - vain rasvan pitää vähentyä
    - tavoitepainon saavuttamisen ja näin ylläpitoon siirtyminen ei saa muodostaa dramaattista muutosta elämäntavoissa

En usko minäkään, että puntarin tekemät mittaukset rasva-% ..jne. olisivat mitenkään absoluuttisen tosia. Se arpoo prosentit eri tavalla kuin toiset mittarit (mukaanlukien pihdit; eli silläkin metodilla arvotaan). Olennaista on, että mittarin mahdollinen mittavirhe pysyy samana, jolloin säilyy mahdollisuus verrata mittaustuloksia keskenään. Siihen tarkoitukseen laitteen olen hankkinut.
    Tuo kirja on kyllä äärimmäisen hyvää luettavaa, sanotaan se nyt vielä kerran. Se tarjoaa aavistuksen toisenlaisen näkökulman painonpudotukseen ja perusviesti (rankasti yksinkertaistaen) onkin, ettei se matalin paino suinkaan ole urheilijalle aina optimaalisin. Ja ettei kannata tuijottaa pelkkää painoindeksiä.

Mulla on tapana hypätä mittarille joka aamu suurinpiirtein samaan aikaan ja pyrin vakioimaan mittausolosuhteet. Silti esim. rasva% -lukema saattaa vaihdella päivästä toiseen jopa +-1%. Mutta, kun noi lukemat laittaa exceliin, pääsee katselmaan trendiä ja se on mikä mua kiinnostaa seurata. Yksittäisen mittauksen perusteella en tekisi kovin isoja johtopäätöksiä.
    järppä muokkasi tätä : 28.01.2011 at 11.52
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •