Re: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
CwA
Kyllä minä aina suosittelen kokemuksia joista mahdollisesti saattaa tulla laajennusta omaan maailmankuvaan, joskus ihan yllättävän itsestäänselvänä pitämästään jutusta voi löytää uusia näkökulmia ja mikäs sen parempaa kun entisestään parantunut ymmärrys siitä miten eritavoin asiat ovatkaan erilaisesta näkövinkkelistä tarkasteltuna.
Vaikka kuinka skeptinen on, niin mieli kannattaa kuitenkin pitää aina avoimena.
Tämä on varsin totta. Teen hommaa jossa saan usein istua kollegan kyydissä ja silloin olen suurimmat Ahaa elämykset kokenut. Se virhe jonka näkee ulkopuolisen silmin tai sitten ammattimaista toimintaa joka pistää miettimään. Molemmista oppii jos osaa olla itsekriittinen.
Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Kun on kaikki oikeassa niin referoin...
Kun risteysalue on tyhjä sinne voi mennä. Näyttää suuntamerkkiä. Katsoo katveet. Poistuu risteysalueelta. :)
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
scf_
Minä ja "nämä kaverit" asetelma ei auta mitään. Moni autoilija laskee kaikki pyöräilijät, huolimatta spändekseistä, näihin arvaamattomiin sunnuntaiajelijoihin. Ja yllättyvät kuinka kovaa pyörällä voi ajaa ja ehtiä läheltä piti tilanteeseen, miten he voisivat tietää jos omaa kokemusta ei ole? Eivät he tiedä miten pyöräilijä toimii vaikka tämä mielessään kuinka ennakoi, laskee ja arvioit tilanteita, jos edes näkevät kun kohtuullisen pienenä pisteenä vrt. auto jotkut kovaa ajelee. Kun normaali henkilöauto mahtuu toisen henkilöauton a-pilarin katveeseen niin mitenkähän on pyörälijän laita?
On niin naurettavan helppoa vaatia autoilijoilta ja rekkakuskeilta mitä ihmeellisempiä jumppaliikkeitä ohjaamossa ja tekemään asioita oikein kun itse näkee suht vaivatta ja lähes esteettä kaiken ympärillään. Jos ei näe ajoneuvon kuskin naaman olevan itseen päin, ei pidä olettaa että hänkään näkee sinua ja silloin pitää hieman tulla vastaan eikä pitää oikeuksistaan kiinni keskisormi pystyssä. "En nähnyt", vaikka tietysti pyörälijän mielestä aina ja ehdottomasti joka tilanteessa, joka sekunti, kaikki suunnat pitäisi nähdä, pitää usein paikkansa ja sitä ei kannata unohtaa.
Ei ole mitään väärää vaatia ammattikuljettajalta selvästi suurempaa omistautumista liikenneturvallisuuteen liittyen. Sähköasentajaltakin vaaditaan paljon suurempaa tietoa ja taitoa kuin mitä vaaditaan kännykän akun vaihtamiseen. Se ei tietenkään poista pyöräilijän velvollisuutta ottaa huomioon liikenteen mahdollisia vaaranpaikkoja.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
JN75
Tässä tuo risteys missä pakettiauto liikkeellelähtiessään valui taaksepäin. Suojatiemaalaukset on maalattu ja ovat edelleen näkyvissä. Suojatien ja pyörätienjatkeen päälle ei kyllä saa pysähtyä eli en minä oikein ymmärrä miten pyöräilijästä saataisiin edes osasyyllinen mahdolliseen kolariin jossa siis liikkeellelähtevä auto osuu takaosalla pyöräilijään, joka ajaa pyörätienjatketta pitkin.
Pakettiauto kääntyi siis Pereentieltä oikealle Pirkkalan suuntaan, johon suuntaan olin siis minäkin menossa.
http://goo.gl/maps/1oJH3
Toisen tekemä virhe ei anna sinulle oikeutta toimia virheellisesti. Kuuluu ihan maalaisjärjen piiriin ymmärtää että mäkilähtöä tekevän auton taakse ei ole menemistä. Vielä vähemmän silloin kun on epävarmuutta siitä että tietääkö kuljettaja sinun liikkeistäsi.
Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
JN75
Pyörälenkillä ylittämässä risteävää tietä pyörätienjatketta pitkin. Pakettiauto pysähtyneenä siten, että auton perä on suojatiemaalausten päällä. Takana oleva henkilöauto on samalla lailla auton etuosa suojatiemaalausten päällä. Tilaa pyörälleni oli siis vähän mutta riittävästi. Juuri kun olen siinä näiden autojen välissä, niin pakettiauto lähtee liikkumaan ja suunta on tietenkin taaksepäin. Kohdassa kun on loiva ylämäki ja kuski ei taida olla se maailman paras autoilija mitä tulee mäkilähtöihin. Onneksi ei kuitenkaan osunut minuun. Ei tosin kyllä huomannut minua ollenkaan eli ensikerralla sama juttu ylämäessä.
...
Eiköhän se maksumies olisi löytynyt sieltä pakusta jos olisi kolahtanut. Ei tietääkseni ole luvallista törmätä sillä perusteella että ei hallitse ajoneuvoa, liikkui sitten eteen- tai taaksepäin. Eri asia on tietysti kannattaako sinne väliin mennä.