Tuossa
Purple Unicorn. Taidan tehdä seuraavaksi ulkomuistista:)
https://whatsonzwift.com/workouts/bu...purple-unicorn
Printable View
Tuossa
Purple Unicorn. Taidan tehdä seuraavaksi ulkomuistista:)
https://whatsonzwift.com/workouts/bu...purple-unicorn
^treeninä näyttää ainakin mielenkiintoiselta. :)
Kyselisin niiltä jotka tekevät trainerilla valmiita harjoitteita niin voiko sanoa millä valmistajalla on parhaat treeniohjelmat. Onko väliä treenaako Zwiftillä, Trainerroadilla tai vaikkapa Sufferfestillä (taitaa olla Wahoo SYSTM nykyään). Itseäni arvelluttaa Zwiftin treeniohjelmat kun niihin on monta kertaa ympätty enemmän tai vähemmän vähän kaikkia tehoalueita samaan treeniin. Äkkiseltään esim. Trainerroadilla näyttäisi olevan vähän erilainen lähestymistapa.
Tammikuussa päästään sitten polkemaan Skotlantiin. Ilmeisesti Companion app uudistuu myös.
Kaikennäköistä uutta tulossa juu. Saas nähdä onko kaikki edes tarpeellisia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Totta kai on tarpeellista! Enempi on parempi ja jokaiselle jotakin! Lisää virtuaalisukkia Garageen!
Useimmat zwiftin omat ohjelmat ja vedetyt harjoitukset ovat tosiaan sekametelisoppaa, "jokaiselle jotakin". Mutta jos itse tiedät mitä olet hakemassa, niin WhatsOnZwiftistä kyllä löytyy erittäin hyvät setit. Tai mikä estää tekemästä itse.
Itse etsiskelin näitä 4 x 4 tjsp. intervalleja ja sweetspotteja.
Sellaisella ajatuksella että ymmärrän mistä treenissä on kyse ja toteutus niin yksinkertainen että pystyn ajamaan sen ilman zwiftiä (idean) tai mukauttamaan sitä omaan kunnon tai fiiliksen mukaan
Josko noita silloin tällöin tai kerta viikkoon ja loput sopivan pacemakerin kanssa pk:ta
Zwiftin workouteista hakusanoilla:
Marianne Vos tai The Gorby ja klikkaa lisää samankaltaisia saa näköjään yksinkertaisen näköisiä intervallitreenejä 4-5 krt x 4-5 min
Ensiksi mainittu sieltä helpoimmasta päästä ja Gorby sieltä vaikeimmasta
SST hakusanalla sweetspot-treenejä, näissä osissa myös näkyy kategoria A,B,C
^vaihtoehdoissa ei ole koskaan mitään pahaa. Ei niitä siellä kuitenkaan tuhansia ole, joista valita. :)
jos sulla aikaa ja mahdollisuuksia yhteen kovaan, niin sitten varmaan kaikki kerralla vois toimia. muutoin keskittyisin yhteen haluttuun alueeseen kerralla. ärsykkeen/palautumiskyvyn takia. ite kisallut /temponut vajaat 10v kohtuullisella menestyksellä, niin kovien vetojen tai treenien vähäisyys varmasti yllättäisi monet.
ODZwifters tiimiltä löytyy hyviä yksinkertaisia treenejä mitkä keskittyy yhteen tehoalueeseen. Joskus tein läpi progressiona nuo VO2 treenit 6x3min edeten 4x8min vetoihin.
What's on Zwift ODZwifters
^ Sivuhuomiona se vanha totuus että harrastajan harjoitusviikko voi olla pitempikin kuin seitsemän päivää. Kahden tehotreenin systeemilläkin se voi olla 8-10 päivän mittainen. Keski-ikää lähestyvä tai jo setämiesikäinen voi saada hyötyä siitä että tehotreenien väliin saadaan yksi Z2-päivä ja "viikkoon" yksi lepopäivä lisää.
Toinen, kenties vähän kiistanalainenkin totuus on sitten se että näin PK-kaudellakin on syytä rakentaa varovaista progressiota niin sanottuihin tärkeisiin treeneihin. Eli vetoihin ensin lisää pituutta ja sitten ehkä lukumäärää. Viikon pitkän lenkin pituutta voi joka toinen tai kolmas kerta lisätä.
Vähän joudun tasapainoilemaan treenimäärien kanssa jatkuvasta 3-vuorotyöstä johtuen. Työstä palautuminen vie oman osansa kun 60-ikävuotta alkaa lähestymään. Vuositasolla minulla on viikottaisissa harjoitusmäärissä ajallisesti aika iso haarukka. Jollain viikolla saattaa olla max.5-tuntia ja jollain viikolla 13-tuntia kun vapaata osuu paremmin kohdalle ja palautuminen tuntuu hyvältä. Vetoihin minulla on juurikin tuollainen lähestymistapa josta Opulus mainitsi.
Näyttää selkeiltä. Oliko sinusta ilmoitetut stressipisteet "oikein" suhteessa harjoituksen haastavuuteen (kappalemäärä, aika ja % FTP:stä). Vaikka ne eivät vissiin suoraan kerro harjoituksen vaikeutta mutta jokin yhteys niillä kait on, vai onko nämä enemmän yksilökohtaisia.
on tehty tutkimuksiakin, mutta en ole hirveästi kokeillut: meille papparaisille, joilla pitkä kestävyystausta, saattaisi sopia sellainen rytmitys, jossa esim 2 tehoa/vrk ja seuraavana se PK. sitten levätään useampi vrk ja sama uudestaan. saattaisi natsaa juhalle.
Tämmöstä taas vaihteeksi kun Zwiftissä pitää huijata.
https://road.cc/content/news/zwift-r...U4K2Bp_chWAM5s
Vaikea sanoa kun teen kaikki harjoitukset ilman erg moodia. VO2 vedoissa yleensä pyrkien ajamaan vedot niin kovaa kuin ne tasaisesti pystyy.
Hyvin yksilökohtaisia juttuja miten kulkee FTP:hen nähden, esim. 5x4min @ 120% on monelle hyvin vaikea treeni.
Kun taas 4x5min on 110% teholla mikä on huomattavasti helpompi. Eli kannattaa säätää tehot omien kykyjen mukaan.
Tässä juttua mm. uudesta Skotlannin osuudesta:
https://zwiftinsider.com/scotland-an...GZYmKxKLg8Nt9A
^^ Pitää hakea itselle oikeat wattitasot, jolla suoritukset saa tasaisena loppuun. Lähdin aika konservatiivisilla tasoilla liikkeelle, joka oli hyvä juttu, varsinkin kun sellainen tuntemus että minulla sisäwatit on jonkin verran heikommat kuin ulkowatit. Sykkeet saan sisällä korkeammalle.
Kun en ole pitkään aikaan tehnyt tuollaista niin oli jalat ja pääkin vähän ihmeissään.
^ näköjään esportin mm-kisojen formaatti muuttunut. Ei kylläkään ihme kun ei ne kovin katsojaystävällisiä ja mielenkiintoisia olleetkaan. En tiedä onko tuo uusikaan.
https://forums.zwift.com/t/completed...22-1-32/595721
Ajattelin eilen viimeistellä Tron pyörän hankinnan ajamalla AdZ vähän ripeämmin. Oma ennätys tulikin mutta ei tullut palkintoja ja sai katsella jatkuvaa bannerin pomppimista puolet matkasta. En ole tänään koittanut uudestaan mutta ilmeisesti sama jatkuu ja peli kaatuu tallennuksessa. Nice.
mun pitäis päästä treenaan Paris champs elyseen rataa,mutta miten siihen pääsee ,voiko sitä hakea mistään ryhmäajosta kun mun levelit ei vielä riitä.
"mun pitäis päästä treenaan Paris champs elyseen rataa,mutta miten siihen pääsee ,voiko sitä hakea mistään ryhmäajosta kun mun levelit ei vielä riitä."
Eikös Champs Elyseeta pääse polkemaan aina kun Ranska sattuu kalenteriin? Se tosin osuu siihen melko harvakseltaan nykyään.
15.12, 16.12 ja 17.12 France ja Paris ovat seuraavan kerran kalenterissa eli aika pian.
https://zwifthacks.com/zwift-preferences/
Jos käyttää zwiftiä pc:llä, niin tällä saa valita kentät ihan vapaasti.