Uusaloittelija raportoi ja kysymys Turun Nunnavuoresta.
Joulukuun lopulla oli suuria vaikeuksia päästä mäkeä ylös. Täältä sain opastusta ja nyt on lakanut onnistua, potkutekniikka on parantunut. Usein lenkin alussa on vähän sellaista hosumista ja potku lipsahtelee, nimenomaan potku ei suksi. Intoa mennä on välillä enemmän kuin taitoa. Pidemmän lenkin lopulla ote väsyneenä tahtoo herpaantua ja lipsahtelee taas.
Kun nousu alkoi sujua paremmin, niin olen enemmän muuhunkin tekniikkaan keskittynyt. Melkein joka lenkillä tulee jonkinlainen oivallus. Esim. että tasatyönnössä tosiaan on parempi työntäää kuin vetää. Nyt olen suksen liuttamiseen erityisesti keksittynyt. Eikös se suksella liukuminen nimenomaan ole hiihdossa tarkoitus.Sellaista hiihdon opettelua tämä tulee tämän talven olemaan on ja vauhdit pysyvät maltillisia. Tekniikka meneen sekaisin jos koittaa lisätä vauhtia.
Aluksi kävin tekemässä lyhyen lenkin melkein päivittäin, nyt olen ruvennut tkemään vähän pidempiä mutta vähän harvemmin, väliin sitten juoksua, pikkusen lihaskuntojumppaa ja pyöräilyäkin. Kun sinne ladulle menee niin samantien sitten enemmän kerralla. Ilman autoa matka lafulle ja takaisin on se vaivalloisin osa. Lähimmälle on 4 km matkaa. Tai no on tuossa urheilukentällä 400 m kierros.
Ja kysymys turkulaisille. Pääseekö Nunnavuoressa suihkuun ja vaihtamaan vaatteita sisätiloissa?