Virkistäkää mun muistia, jos v ä l t t ä mä t t ä haluaa talveksi mahdollisimman leveän gummin Fattyyn, niin onko se sitten BFL? Ei siinä montaa milliä vissiin voita Floateriin, mutta...
Printable View
Virkistäkää mun muistia, jos v ä l t t ä mä t t ä haluaa talveksi mahdollisimman leveän gummin Fattyyn, niin onko se sitten BFL? Ei siinä montaa milliä vissiin voita Floateriin, mutta...
On se BFL (saattaa mennä Spessun rengaskin) ja on aika monta milliä leveämpi, kuin Floater, mikä on vain 3,8” 70mm vanteella.
^^Ja keulalle menee vaikka Bud 100mm vanteella. Hiilikutu keppiin Bud vain 82mm vanteella. BFl menee taakse 82mm vanteella ainakin yhdellä etu rattaalla X5 kammissa (isomman paikalla).
^Juu muistin kyllä tuon VSS: kirjoituksen, mut eipä tullut mainittua, kun ei ole täysi mahdottomuus ole ajaa tuolla kombolla.
Helteellä on hyvä pohtia ensi talven rengasvalintoja. Mitäpä siis alle 2012-Muklukkiin jossa RD-kehät?
Nyt alla on sekä edessä että takana BFL, mutta tuntuu siltä, että pitoa voisi talvella olla varsinkin kaltevilla pinnoilla lisääkin.
Mieleen on tullut seuraavia vaihtoehtoja:
1) eteen ja taakse Nate
2) taakse Nate, eteen Bud
3) 45NRTH Husker eteen ja taakse
4) 45NRTH Dillinger 5 ilman nastoja eteen ja taakse, mahtuuko pyörimään?
5) 45NRTH Vanhelga eteen ja taakse
6) joku muu musta ja pyöreä, mikä? Talviominaisuudet etusijalla, kesäksi voi laittaa BFL:t takaisin.
- Tomi
^^Itse vahvavasti laittamassa -14malliseen Muklukkiin Budin eteen ja Loun taakse 1x10 vaiteistolla ja jollain 80 vanteilla. Täälä leveys asteella ei tarvi takana tulevia juurikaan murehtia. Huskerit nyt alla en osaa kuvitella pärjääväni, niillä talvella, sen verran huonompi on vetopito, kuin Floatereilla millä pärjäsin mainiosti viime talven, kun renkaan kantavuus ei ratkaissut menoa, kun ei kantohanki kelejä ollut.
Olikos Schwalben Jumbo Jim jo huomattu? Ilmoitettu paino kohdillaan..
^Juu siitä keskustelkiin jo tällä sivulla.
Maxxis Mammoth EXO 26X4" koeajo jatkuu.
Nyt noilla alkaa olemaan jo muutama satanen erilaista ajoa alla, ja ei niistä sen kurjemmat ole tullu. Oikeille paineille ovat vaan aika herkät. Ajelin tän viikon noin huomaamattani alle 0.5 barin paineilla, Z huomas tuon eilen. Jossain vaiheessa olin maastossa vähentänyt paineita reilusti, enkä muistanut koko asiaa. Asfalttirullaus heikkeni oleellisesti ja eturengas pyrki haukkaamaan pirusti. Vaimon larry/black floyd combo jätti rullaavuudessa maxxikset taakseen kevyesti. Tänään 0.9 bar eteen ja taakse, ja taas rullas, suunnilleen samat oli vaimonkin fillarissa.
Mä luulen että MM toimii parhaiten 65mm muovikehällä,varsinkin takarenkulana.
Kyselin Tsärmältä vapaarattaasta ja napojen laakerimitoista.
Hra D vastasi kyselyyn ilmoittamalla end cappien ja akselien mitoilla jotka selviää veppisivuilta,no joo....bearing
@Mutanaama: Mistä noita maxxiksen kumeja saa hankittua?
Yläfemma,siellä oli näytteillä myös 29+ Maxxis
Juuri tuota ajoin takaa. Tosin kesäkuussa kun kävin Chroniclea hiplaamassa oli sen hetkinen saatavuus "ei ole varmaa saadaanko syksyn kuormaan". Keskikuvio oli siinä myöskin turhan pieni ja tiheä mutta kiinnostaisi silti kokeilla.
Onkohan Schwalbelta tulossa myös 4.8" gummi, kun Canyonin kuituläskin promokuvasta saa sellaisen käsityksen.
Tehtiin Rolling Darryl / Husker du -kombosta tubeless. Tuossa linkki dokumentaatioon. Onhan näitä netti täynnä, mutta tässä kerrankin suomen kielellä :)
http://fat-bike.fi/sisarenkaille-kyytia/
http://fat-bike.fi/wp-content/upload...44-393x500.jpg
Tulipa eilen kokeiltua minimi paineita kosteassa metsässä:
Edessä: Bud+RD 0,21bar = hyvin pientä burppailua :eek: Vain parista kohtaa vähän litkua ulos. Ihmettelin että onko mittari rikki.
Takana: Knard+OnOne 0,53bar = kehä molemminpuolin kokomatkalta märkä (0,68bar ei burppaile yhtään) Knardi oli muuten ikävän liukas noinkin pienillä paineilla.
Ajotuntuma oli kyllä jännä kun renkaat halusivat mennä omia reittejään tasaisella. Polulla toimi kuitenkin hyvin.
Nuo paineet on kyllä erikoinen homma, minä taidan ajaa oikeasti tosi matalilla paineilla... Minulle asfalttipaine on 0,7 baria ja se tuntuu hullun kovalta (RD+HD sisurilla, pieni kuski). Metsässä paineet kesällä edessä 0,3 ja takana 0,35, talvella vähän vähemmän. Metsään kovempi paine tuntuu karkuuttavan menon pomppimiseksi.
SyöteMtb 120km ajettu Trek Farleyllä, edessä Big Fat Larry , takana Knard. Ajovirheestä johtuen onnistuin puhkaseen etusen 10kilsan kovilla ja käsipumpulla uusi sisuri kanervikossa paikalleen.
BFL toimii hienosti kesäpoluilla, Knard myös kunhan ei ole märkää, sen hän jo kaikki tiesikin.
Kisasta sain tuliaisiksi Spessun Ground Controllit 4,6 ja ne on nyt alla testi mielessä. Sisureina myös tuliaisiksi saadut Spessun vajaa 500 grammaset kortsut. Kyllä kestää :)
Farleyn etuvaihtajaan hieman ottaa ne kumi tikut ja pienin vaihe hieman ottaa renkaan reuna nappulaan.
Mulla kävi Syötteellä sama homma, eli kotimatkalle lähti yksi Spessun Ground Control.
Kisa meni edessä BFL takana Nate. Sinkulamoodi ja 30km täysiä verenmaku suussa. Oikeastaan ekat ajot koko pyörällä, joten ei kummempaa sanottavaa käyttäytymisestä tms. koska pohjaa lausunnoille ei juuri ole.
Mutta siis; Puffin, 80mm kehä, sinkulamoodi ja Ground Control, mahtuu ihan mukavasti. Ei ropise tai napise, oikeastaan tila aon enemmän kuin kuva antaa olettaa.
https://vulpwq.bn1301.livefilestore....020.jpg?psid=1
^Paljon mahtoi Spessun kumit kustantaa? Mikä kauppa oli myymässä?
Palkintorenkaat taisi tulla suoraan Specializedilta Oulun Special Biken kautta. Kauppias kertoi, että renkaan hinta olisi n. 110eur/kpl.
Laita Ski sisuriksi Onzan keveät kumit. Special bikessä oli niitä alkukesästä.
Edit: Sattuiko Hippo tai Ski käyttämään Ground controllia puntarissa?
Mä käytän suunnilleen samanlaisia lukemia, tosin toi asvalttipaine ei tunnu itelle kovalta. Pidän sitä vaan melko matalalla, kun en kuitenkaan kovalla alustalla tahdo pysyä. :)
Renkaat ja vanteet tosin on leveimpiä mitä löytyy, 100 mm ja 4.7" - 4.8" aina tubelessina. Kuskilla painoa nakuna 80 kg.
Mahtuuko Ground control Fattyyn taakse On-onen orkkiskehällä? Kohta pitäisi keksiä Floaterille seuraaja takakumiksi.
Pistetään väliin yksi kuva, kun näistä on ollut puhetta. Oikealla Clowshoe ja Lou, vasemmalla Rolling Darryl ja Knardi.
http://ep1.pinkbike.org/p4pb11264378/p4pb11264378.jpg
CS/Bud/Lou on tubelessvenytettynä n. 119mm, RD/Bud on 116mm. RD/Knardi 98mm. Whiteoutin keulassa nyt tilaa per puoli n. 8mm (RD/Bud, samaa luokkaa oli takana RD/Loun kanssa), chainstayssä 16mm (RD/Knardi).
Paineita n. 0,35 - 0,45, kuski suihkukunnossa 90 kg. Asfaltin rullauskokeessa ;) Bud/Knardi pesi spessun 2,3 nappulakumit, nillä oli tosin kuskina kuivan kesän orava (kuskin oma määritelmä :D
Ground Control paino mun vaa´alla 1,42 kg. Samalla vaa´alla BFL 1,42kg.
Oulussa OnOne käyttäjät saa käydä kokeileen mun GCtä jos haluaa mitata mahtuuko.
Kyllä uuden karhea Floater toimii hienosti sateen jälkeenkin.
Jos joku haluaa ostaa alle 200km ajetun 120tpi Knardin niin saa laittaa yksityisviestiä.
eiköhän nyt joku käy piakkoinkin ja oishan tuo kiva tässä jossain välissä ottaa Oululaisista Läskeistä yhteiskuva, laajakulmalla tietty :)
Olisko lastenpyörän 24" läskikumia pikalainaan kellään? Kokeilisin mahtuuko ja palauttaisin.
Minkä paikkakunnan mihin ravinteliin se testikapine pitäis kiikuttaa? Ihan vaan onnistumisen helpottamiseks kyselen.....
Jos Ski:lle passaa niin minä voisin kipaista Ground Controlin yhden yön lainaan. Voisin rauhassa sitten mittoa ja kuvata kuinka se sopii kahdella eturattaalla varustettuun Fattyyn. :)
Kyllä sopii . Kellon Ghetto on osoite.
Morjens.
Aloitteleva läskistelijä ilmoittautuu.
Pyörä on vielä osina ja isoilta osin maailmalla. Fatty siis rakenteilla.
Olen täältä saanut ymmärtää, että "syksyllä" olisi tulossa uusia läskirenkaita melkein kuin sieniä sateella.
Onko uutuudet kaikki oletettavasti tosi kalliita ja hyviä vai tuleeko jotakin lähempänä Floaterin hintaista kumia?
Pyörästäni puuttuu kiekot ja renkaatkin vielä. Tarjotkaa ihmeessä jos joku on aikeissa päivittää omiaan.
Olisin jo tilannut nuo v2 on-onen kiekot, mutta ovat lopussa.
Sent from my 1020