FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 26 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #751
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Eerikinputiikissa vähän kuvat sekaisin. Tai sitten kyseessä on härskisti kaupan oleva piraattikumi. Mahtavat Schwalbella olla ihmeissään ja vielä enemmän läskin selässä polkija, joka onnistuisi tuollaisen version alle saamaan ja toteais, että eihän tällä läskillä liukkaalla mihinkään pääsekään vaikka jengi niin pokkana väittää

    Zoomikuvassa sentään oikea kumi,,,

    Klik
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  2. #752
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Sinänsä omituinen kysymys, mutta miten pahasti läskienne renkaat vetelee asfaltilla ajettaessa pitkittäisten routahalkemien yli. Nuo halpis Vee Rubber Missionit aiheuttaa helposti pikitien reunaa edetessä sen sortin sivuttaissiirtymiä ajolinjaan, että turvallisuuden nimissä kannattaa ennemmin ajaa niiden kohdalla suosiolla keskempänä tietä. Autoissahan on tuttu ilmiö, että leveät kumit ovat uraherkemmät, mutta yllätyin kuitenkin läskin käytöstä ekalla reissulla. Paineet oli mulla puolen barin luokkaa kun maastosta tulin ja maastoon olin menevä. Sinnepä ei kapeekumiset sukkispojat pääse vaan minäpä pääsenkin asfaltille ja kun siellä ajan, kaikki sen myös kuulee


    Tapatalkista iLuuri vitosella
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  3. #753
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Mikä tää on?

  4. #754
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    ^Keskijurooppalainen alappimaisema johon on unehettu joku hipsterikikotin.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  5. #755
    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    88
    Jukkis, tubeless Knardeilla en ole asfaltin halkeamia huomannut.
    Kolistella, maailmalla kuvatuissa uusissapyörissä tai muutenvain tuunatuista pyörissä tuntuu usein olevan tuntemattomia renkaita. Täällä periferiassa olen hämmästellyt, että mistä ne ne löytää?

  6. #756
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Veerubbereilla Konassa huomasin samaa vetelyä. Uskoisin, että se on sen renkaan ominaisuus.

  7. #757
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Mikä tää on ?

    No sehän on Rosen tuleva läski.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  8. #758
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Schwalbe pistää aikas kovan paino lukeman 4" suvikumille. http://www.bikerumor.com/2014/07/23/...reads-lightly/
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #759
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Meneekö ihan pieleen jos muistelen että kevyimmät Bud/Lou versiot olivat/ovat alle 1300g? Siihen nähden 4" ja 1040g ei tunnu hirveän poikkeukselliselta.

  10. #760
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Voi olla, minä en ole ainakaan törmännyt. Tuossa listassa http://surlybikes.com/blog/post/how_fat_can_we_go ultra lite BFL:kin painaa 1200g, mutta onko niitäkään koskaan mistään saanut oikeasti ei havaintoa? Eipä noita kilon rajaa kolkuttelevia 4" nappulakumejakaan liiaksi ole ennen ollut kaikki aiemmat tainnut vaakaa heilauttaa yli 1200g.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #761
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Virkistäkää mun muistia, jos v ä l t t ä mä t t ä haluaa talveksi mahdollisimman leveän gummin Fattyyn, niin onko se sitten BFL? Ei siinä montaa milliä vissiin voita Floateriin, mutta...

  12. #762
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    On se BFL (saattaa mennä Spessun rengaskin) ja on aika monta milliä leveämpi, kuin Floater, mikä on vain 3,8” 70mm vanteella.

  13. #763
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Ja keulalle menee vaikka Bud 100mm vanteella. Hiilikutu keppiin Bud vain 82mm vanteella. BFl menee taakse 82mm vanteella ainakin yhdellä etu rattaalla X5 kammissa (isomman paikalla).
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #764
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Hiilikutu keppiin Bud vain 82mm vanteella.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Jos joku meinasi OnOne kuitukeulaa isoilla kumeilla niin mainittakoon että ainakin minulla tulee (tubeless + Bud + RD + ~0.6 bar) yhdistelmällä ajoittaista osumaa reunanappuloista keulaan. Laitoin 3M kiveniskuteippiä suojaksi ettei maalit kulut. Pitää seurailla miten nopeasti teippi kuluu pois.

  15. #765
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Juu muistin kyllä tuon VSS: kirjoituksen, mut eipä tullut mainittua, kun ei ole täysi mahdottomuus ole ajaa tuolla kombolla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  16. #766
    Helteellä on hyvä pohtia ensi talven rengasvalintoja. Mitäpä siis alle 2012-Muklukkiin jossa RD-kehät?

    Nyt alla on sekä edessä että takana BFL, mutta tuntuu siltä, että pitoa voisi talvella olla varsinkin kaltevilla pinnoilla lisääkin.

    Mieleen on tullut seuraavia vaihtoehtoja:

    1) eteen ja taakse Nate
    2) taakse Nate, eteen Bud
    3) 45NRTH Husker eteen ja taakse
    4) 45NRTH Dillinger 5 ilman nastoja eteen ja taakse, mahtuuko pyörimään?
    5) 45NRTH Vanhelga eteen ja taakse
    6) joku muu musta ja pyöreä, mikä? Talviominaisuudet etusijalla, kesäksi voi laittaa BFL:t takaisin.

    - Tomi

  17. #767
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Itse vahvavasti laittamassa -14malliseen Muklukkiin Budin eteen ja Loun taakse 1x10 vaiteistolla ja jollain 80 vanteilla. Täälä leveys asteella ei tarvi takana tulevia juurikaan murehtia. Huskerit nyt alla en osaa kuvitella pärjääväni, niillä talvella, sen verran huonompi on vetopito, kuin Floatereilla millä pärjäsin mainiosti viime talven, kun renkaan kantavuus ei ratkaissut menoa, kun ei kantohanki kelejä ollut.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  18. #768
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Olikos Schwalben Jumbo Jim jo huomattu? Ilmoitettu paino kohdillaan..

  19. #769
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Juu siitä keskustelkiin jo tällä sivulla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #770
    mutanaama Guest
    Maxxis Mammoth EXO 26X4" koeajo jatkuu.

    Nyt noilla alkaa olemaan jo muutama satanen erilaista ajoa alla, ja ei niistä sen kurjemmat ole tullu. Oikeille paineille ovat vaan aika herkät. Ajelin tän viikon noin huomaamattani alle 0.5 barin paineilla, Z huomas tuon eilen. Jossain vaiheessa olin maastossa vähentänyt paineita reilusti, enkä muistanut koko asiaa. Asfalttirullaus heikkeni oleellisesti ja eturengas pyrki haukkaamaan pirusti. Vaimon larry/black floyd combo jätti rullaavuudessa maxxikset taakseen kevyesti. Tänään 0.9 bar eteen ja taakse, ja taas rullas, suunnilleen samat oli vaimonkin fillarissa.

  21. #771
    zipo Guest
    Mä luulen että MM toimii parhaiten 65mm muovikehällä,varsinkin takarenkulana.
    Kyselin Tsärmältä vapaarattaasta ja napojen laakerimitoista.
    Hra D vastasi kyselyyn ilmoittamalla end cappien ja akselien mitoilla jotka selviää veppisivuilta,no joo....bearing

  22. #772
    @Mutanaama: Mistä noita maxxiksen kumeja saa hankittua?

  23. #773
    zipo Guest
    Yläfemma,siellä oli näytteillä myös 29+ Maxxis

  24. #774
    Juuri tuota ajoin takaa. Tosin kesäkuussa kun kävin Chroniclea hiplaamassa oli sen hetkinen saatavuus "ei ole varmaa saadaanko syksyn kuormaan". Keskikuvio oli siinä myöskin turhan pieni ja tiheä mutta kiinnostaisi silti kokeilla.

  25. #775
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Onkohan Schwalbelta tulossa myös 4.8" gummi, kun Canyonin kuituläskin promokuvasta saa sellaisen käsityksen.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  26. #776
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Tehtiin Rolling Darryl / Husker du -kombosta tubeless. Tuossa linkki dokumentaatioon. Onhan näitä netti täynnä, mutta tässä kerrankin suomen kielellä

    http://fat-bike.fi/sisarenkaille-kyytia/


  27. #777
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Tulipa eilen kokeiltua minimi paineita kosteassa metsässä:
    Edessä: Bud+RD 0,21bar = hyvin pientä burppailua Vain parista kohtaa vähän litkua ulos. Ihmettelin että onko mittari rikki.
    Takana: Knard+OnOne 0,53bar = kehä molemminpuolin kokomatkalta märkä (0,68bar ei burppaile yhtään) Knardi oli muuten ikävän liukas noinkin pienillä paineilla.

    Ajotuntuma oli kyllä jännä kun renkaat halusivat mennä omia reittejään tasaisella. Polulla toimi kuitenkin hyvin.

  28. #778
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    448
    Nuo paineet on kyllä erikoinen homma, minä taidan ajaa oikeasti tosi matalilla paineilla... Minulle asfalttipaine on 0,7 baria ja se tuntuu hullun kovalta (RD+HD sisurilla, pieni kuski). Metsässä paineet kesällä edessä 0,3 ja takana 0,35, talvella vähän vähemmän. Metsään kovempi paine tuntuu karkuuttavan menon pomppimiseksi.

  29. #779
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    SyöteMtb 120km ajettu Trek Farleyllä, edessä Big Fat Larry , takana Knard. Ajovirheestä johtuen onnistuin puhkaseen etusen 10kilsan kovilla ja käsipumpulla uusi sisuri kanervikossa paikalleen.
    BFL toimii hienosti kesäpoluilla, Knard myös kunhan ei ole märkää, sen hän jo kaikki tiesikin.
    Kisasta sain tuliaisiksi Spessun Ground Controllit 4,6 ja ne on nyt alla testi mielessä. Sisureina myös tuliaisiksi saadut Spessun vajaa 500 grammaset kortsut. Kyllä kestää
    Farleyn etuvaihtajaan hieman ottaa ne kumi tikut ja pienin vaihe hieman ottaa renkaan reuna nappulaan.

  30. #780
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Mulla kävi Syötteellä sama homma, eli kotimatkalle lähti yksi Spessun Ground Control.
    Kisa meni edessä BFL takana Nate. Sinkulamoodi ja 30km täysiä verenmaku suussa. Oikeastaan ekat ajot koko pyörällä, joten ei kummempaa sanottavaa käyttäytymisestä tms. koska pohjaa lausunnoille ei juuri ole.

    Mutta siis; Puffin, 80mm kehä, sinkulamoodi ja Ground Control, mahtuu ihan mukavasti. Ei ropise tai napise, oikeastaan tila aon enemmän kuin kuva antaa olettaa.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •