Aika hienon näköinen laite, menee harkintaan. Mikä liikkumisen taso ratkaisee atleetti/kotleetti-määrityksen? Ei oikein miellä itseään “urheilijaksi”.
Printable View
Muistan jonkun ex-huippu-urheilijan joskus sanoneen, että silloin voidaan puhua urheilijasta kun henkilön kropasta/ruumiinrakenteesta voidaan päätellä minkä lajin harrastaja on kyseessä. Ei nyt ehkä kuitenkaan toimi kaikkien lajien kohdalla. :rolleyes: Mutta nopeesti tulee mieleen ainakin uinti, paini ja kestävyysjuoksu, jotka muokkaavat harrastajistaan lajiensa näköisiä. Pyöräily? Miksipä ei, ainakin huipputasolla.
Ei hitsi miten tuttua, mun yksi kaveri kommentoi mun pyöräilystä viimekesänä "etsä tiedä että pyöräily on ihan turhaa kun se ei kehitä vatsalihaxii?". Ja just muuta samantyylistä settiä hiilareista.
Toisaalta jannu perusteli kebabin ahtamista joka toinen päivä sillä että siinä on lihaa ja koska lihassa on proteiinia, kebabin ahtaminen rasvaiseen turpaan KASVATTAA LIHAKSIA. Voi vaude, miten en itse tätä tiennyt???
pyöräilijänhän nyt ainakin tunnistaa:
http://www.dvdtimes.co.uk/images/Mic...evilledvd8.jpg
tai no voihan sen pikaluistelijaan sekottaa:rolleyes:
jos ei joku ole tuota leffaa nähnyt niin se on 'triplettes de belleville' aka 'bellevillen sisarukset' (muistaakseni)
Vakavampaa asiaa vaihteeksi:
Tuli ihan mielenkiinnosta luettua muutamia tieteellisiä artikkeleita noista sähkönjohtavuuteen perustuvista rasvaprosentin mittausmenetelmissä. Näiden mukaan kehon vesipitoisuuden muutokset normaalitilasta aiheuttavat muutoksia kehon sähkönjohtavuudessa, mikä taas aiheuttaa virhettä rasvaprosentin mittauksessa.
Toisaalta jos on aamulla nestevajausta, niin sitä ei kannata kompensoida nestetankkauksella vähän ennen mittausta, koska tämä voi myös johtaa mittavirheisiin.
Vastaan tuli myös tieteellisiin mittauksiin tarkoitettu lista, jossa oli parikymmentä eri asiaa jotka pitäisi huomioida mittavirheiden minimoimiseksi, sisältäen mm. ihon kunnon ja sähkönjohtavuuden, ruumiin nestetasapainoon vaikuttavan lääkityksen (kuten monet doping-aineet) ja lämpötilan. Myöskin rakko pitäisi tyhjentää ennen mittausta, mutta kuntoilla ei saisi ennen mittausta. Ja suositusten mukaan jalkojen pitäisi vieläpä olla 45 asteen kulmassa, mikä ei välttämättä kotivaa'alla onnistuu.
pikkasen kehittää kun tuolla puurolumessa metsässä mönkii... paino vaatteet päällä nyt 68.4 kg ja miinusta 1.2 kg joulusta
Pistin vähän juttua tuosta Tanita BC-601 bodyskannerista tänne.
7 päivää ja 400 g lähtenyt painosta pois. "Diettinä" siis limujen, karkkien ja suklaan pois jättäminen. Sokeria menee teehen edelleen, siitä en kyllä luovu.
Onhan tuota rasvaa näköjään lähtenyt lantiolta, syksyllä ostetut farkut oli "vähän" löysät, kaupassa totesin olevani nyt kaksi tuumaa pienempi. Hitaasti mutta varmasti jonnekkin ollaan menossa. Viva la cycling!
Kyllä saturaiset on purreet! :) Olen sen verta mukavuudenhaluinen kuitenkin etten jaksa kärsiä, eli en jätä suklaata enkä leipää,puuroa enkä banaania pois. Enkä kärsi nälkää, sitä on aikoinaan ihan tarpeeksi kärsitty.
Mutta joulukuun alussa vyötärö 86cm, nyt noin 74-75cm. Rinnanympärys kaventuntu noin 5cm, ja alkaa vähitellen vaatteet mahtua.
Mulla on vähän samantyyppinen projekti menossa, eli ruoasta en ole niinkään valmis tinkimään (ihan tarpeeksi baletti- ja voimisteluaikoina saanut kytätä!), mutta tiedän pitkien lenkkien tekevän tehtävänsä. Ne saavat mulla vielä odottaa kevääseen. Huhtikuussa mäjähtää.
Tää talvi tahkotaan cc:llä naama loskassa ihan vaan työmatkaajossa...kai sekin vähän edesauttaa tota kesäkautta ajatellen...:rolleyes:
Ruokaa saan vetää jo nyt ihan kaksinkäsin ja herkut perään...:o
En mä ainakaan nälkää kärsi, tipautin vain täysin tyhjät ja turhat hiilarit pois. Nälkää en halua kärsiä kun rasva on tarkoitus tiputtaa pois, ei lihaksia.
No vattu, punnihin itseni. 3kg on yli ihannepainon. Viime kesänä testasin, että 58kg on se paino, jolla pyörä kulkee nopeiten.
Kahden vuoden keventelyprojektin tulos tällä suunnalla:
Maantiepyörä laihtunut 10,x kg > 7,x kg = ~3kg
Kuskia kevennetty 87 kg > 79 kg = 8 kg
Eli yhdistelmästä häipynyt parissa vuodessa likimain 11 kg mikä on enemmän kuin entinen maantiepyöräni painaa.
Kääk! Tilasin siis tuon Tanita BC-601:n eilen iltapäivällä ja UPS toimitti sen juuri äsken, eli alle 24h Saksasta. Tilaus ainakin pelittää…
…
Mittailin tuossa nopeasti, atleettimoodilla*: 74.9kg, 16.6% rasvaa, BMI 24.2, päivittäiskalorit 3832, biometrinen ikä 23. Normaalisti on tarkoitus mitata aamulla heti heräämisen jälkeen ettei ruoka/juoma sotke lukemia. Tietoa näkyy olevan paljon ml. eri ruumiinosien rasvakoostumukset jne.
* Kriteerit siis olivat <60BPM leposyke ja 10h+ liikuntaa, vaikka en varsinaisesti atleetiksi itseäni luekaan.
** SI-järjestelmässä saa nykyään käyttää myös desimaalipistettä.
Sen verran aikaa on tämän ketjun päivittämisestä, että ajattelin näin aurinkoisen talvipäivän kunniaksi laittaa meille kaikille vähän motivaatiovideota kehiin. Eikun kaikki jumpalle :D
http://www.seiska.fi/seiskatv/_a1592...n+jumppavideo/
Hieno treenivinkki, kun ei voi huutoyrjöltään syödä mitäänhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon14.gif
Vaihdoin tässä n. 1000 kilokalorin karppausruokavalioon, enkä koe nälkää, vaikka päivän kulutus on 2400 kilokalorin luokkaa. Ei ne kalorit, vaan se kalorien laatu. Myrkylle nimeltä sokeri kannattaa sanoa vain lopulliset hyvästit.
Tässä vielä kaikille totuus sokerista, samalla etanolista ja kolesterolista:
http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM
Sinäkö se siellä olet ikkunan takana ollu. Me ollan ihmetelty, että mikä rakki täällä kusee nurkkiin ja kuolaa ikkunanlaudat. Saa tulla sisälle katsomaan kun g-miehet voimistelee. Mukana haju.
Mielenkiintoinen ja viihtyisä luento. Yleensä vaan kun jotain on ihan selvästi näin tai näin, voi myös pelätä että se on "to good to be true". Jotain kritiikkiä siis
Mä olen nyt ollut jotain 3 viikkoa ilman jokapäiväisiä herkkuja (limut, karkit, suklaa...) ja roskaruokaan en ole vilkaissutkaan. Olen sallinut itselleni kerran viikossa leivoksia, lettuja yms. mitä nyt on milloinkin tehnyt mieli. Ennen teki aina ruokailun jälkeen niin hirveästi mieli jotakin makeaa että tuli ihan fyysisesti huono olo jos en jotain vetänyt, eli kunnon sokerikoukku oli päällä. Nyt en koe ruuan jälkeen mitään vetoa mihinkään makeaan, kaupassa ei tee pahaa seistä karkkihyllyn vieressä, coca-colasta oon päässyt todella hyvin eroon, yksi päivä maistoin ja sehän ei ole mitään muuta kuin sokerivettä, jäi juomatta. Eli habitus on nyt paljon parempi.
Sairastelu tosi on rokottanut pyöräilyä niin että tällä viikolla tuli ajettua 2 tuntia. Paino ei ole noussut eli 63 kilossa ollaan. Tosin 55 kg tavoite on aivan utopiaa, 3 kiloa mulla on varmaan rasvaa kehossa, eli uusi tavoite on 60 kg. Sitä kohti sitten.
Eli kaiken kaikkiaan fiilis on parempi, rahaa säästyy kun limua ei tule ostettua. Nyt kun jaksan vain huolen siitä että syön oikeaa ruokaa enkä ala korvaamaan energiavajetta taas suklaalla niin kyllä varmaan kevennystä tapahtuu :)
Paljonko Polla on pitkä? Meinaan jos aikoo 55kg painoon päästä;) Itte noin 176 cm ja ilman vaatteitta nyt noin 67kg työpuntari aamulla näyttänyt tänä vuonna vaatteet päällä 68.7-69.4 kg