Aloitin tänään ihka ensimmäisen projektini: tilasin Surly 1x1 runkosetin... Ajatuksena olisi rakentaa tuosta sellainen citypyörän ja hiekkatiemörssärin sekoitus, jolla on hauska ajaa. Mustaan runkoon olen ajatellut yhdistää violetteja osia, mutta mitään ei ole vielä päätetty eli voi vielä vaihtua monta kertaa. Voimaa aion välittää Shimanon Alfinella, sitäkään en ole vielä päättänyt tuleeko 8 vai 11 vaihdetta. Gummet joko Schwalben Big Applet tai Super Motot, kehät Surlyn Rabbit Holet.
Chainilla olisi deity componentsin lupaavan oloinen tanko ja tolppa, niistä voisi olla hyvä aloittaa sievän tyttömäisen violettien osien keräily. Olisivat ehkä jopa samaa sävyä, kun olisivat samalta valmistajalta.
Golnago sykähdyttää. Tarkempaa kertomusta sittenjookosta kiitos. Raha-asioista ei toki pitäisi puhua, mutta maksoitko rungosta yli 3k$ ??
Runko tuli Velosportista (<----- hyvä kauppa) jotain alta 2.5 K.€......Pultattu uutta recordia/super recordia.Putket Deda:n superleggeroa kiekoissa bora one tuubit.Ei niin classikko setuppi,mutta vähän uutta ja "vanhaa" ja race look hiilikuidusta ja titaanista.
Makia mondraker! Oma täysjousto 29" 130mm projektini on press-fit laakereiden asennuksessa, koska ei ole kamppeita itsellä. Muutamaan pyörään olen itse koputellu nuo paikoilleen, mutta nyt en uskaltanut ku runko on omaan kasassaan nähden liian arvokas. Kuvia laitan tulemaan ku homma vähän etenee
^Yhtään press-fit laakeria en ole asentanut, mutta eikös perinteinen kierre tanko, koripirkka ja pultti ratkaisu toimisi hienosti. Meneehän sillä ohjain laakerikin paikalleen.
^Itseasiassa mä kokeilin tota sillä erotuksella, että käytin porattuja jääkiekoja koriprikkojen tilalla, mutta aina lähti joltain kantilta vääntään johonkin suuntaan.. Ei vaan lähtenyt "uimaan" suoraan, joten haistatin pitkät Päivitämpä kotiprässin koriprikkoihin.
Comment