Pyöräprojekti
Collapse
X
-
-
Ensimmäiset kokoamiset on nyt tehty.
Hiilikuituisen kaulaputken katkaisu onnistui hienosti Wurthin putkenkatkaisijalla (kts.esim.Bike-Discount). FSA:n kompressorin tunkeminen kaulaputkeen tuotti aika lailla ongelmia, mutta menihän se sinne lopulta. Stemin yläpuolelle jätin sentin verran kaulaputkea, onpahan säätövaraa tarvittaessa. Stemin ja tangon asennus sujui helposti.
Zondat kuorrutin Vittorian ultraliteilla ja Rubino Pro -päällisillä. Sitten vielä Fliten Kit Carbonio satulatolpan nokkaan kiinni ja aihio alkoikin näyttää jo maantiepyörältä.
Aihion punnituksen tulos oli 5,3 kg, mikä vaikuttaa lupaavalta.Rule #1: Obey The Rules
Comment
-
Hyvin se putken katkaisu tuollakin onnistui. Jo hyvin pienelläkin puristuksella uusi leikkuuterä upposi helposti myös kuituputkeen. Putki ei siis missään vaiheessa ollut vaarassa mennä puristuksen voimasta lituskaksi. Myöskään mitään kuitujen rispaantumista ei tapahtunut, kuten rautasahalla katkaistaessa.
Testasin putken katkaisua ensin leikkaamalla putken päästä testiviipaleen. Vasta tämän jälkeen leikkasin putken siitä varsinaisesta leikkuukohdasta.Rule #1: Obey The Rules
Comment
-
-
Venttiilinhattujen väri valitaan keväällä, kun pyörä pääsee käyttöön.
Varsinainen kauneusvirhe kuvassa on tuo hiukan liian korkealle säädetty satulatolppa: senkin asento tarkentuu, kunhan pyörää pääsee hiukan sovittamaan.
Tällä hetkellä projekti odottelee seuraavissa työvaiheissa tarvittavien työkalujen saapumista.Rule #1: Obey The Rules
Comment
-
Mä luulin, että toi tolppa olisi säädetty sopivalle korkeudelle, ei se mun mielestä mikään kauneusvirhe ole tai sitten suurin osa pyöristä millä mä ajan kärsii samasta viasta.Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viestiVarsinainen kauneusvirhe kuvassa on tuo hiukan liian korkealle säädetty satulatolppa: senkin asento tarkentuu, kunhan pyörää pääsee hiukan sovittamaan.6.7 WTF/kg
Comment
-

Comment