PDA

Näytä tavallinen näkymä : Itä-Helsingin Mustavuoren porukkalenkit

Sivut : 1 2 3 4 [5]

Jouni_M
13.04.2019, 17.45
Nimitys Mustavuori tulee lenkkien lähtöpaikasta, joka on Helsingin Vuosaaren Mustavuoren ulkoilualueen ns. alaparkkipaikka Uuden Porvoontien varressa. Sijainti: N=6679247, E=396814 (ETRS-TM35FIN).

Jouni_M
13.04.2019, 17.46
Ja tervetuloa mukaan!

Lammy
13.04.2019, 18.08
Ja tervetuloa mukaan!Kiitos ja kiitos tiedosta!

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Itku Tomppa
13.04.2019, 21.23
@Lammy rohkeasti vain mukaan.
Itse en vielä huomenna 13.4.2019 pääse mukaan.
Yritän ehkä jo ensi viikolla 16/2019 olla mukana jollain lenkillä.

Lammy
13.04.2019, 21.50
@Lammy rohkeasti vain mukaan.
Itse en vielä huomenna 13.4.2019 pääse mukaan.
Yritän ehkä jo ensi viikolla 16/2019 olla mukana jollain lenkillä.Huomenna menee juhliessa pienen ihmisen synttäreitä. To olisi tarkoitus ehtiä.

Jouni_M
15.04.2019, 15.58
Sunnuntain klubilenkki ajettiin kolmikon voimin. Pilvisen ja hieman viileähkön päivän teema oli käydä katsastamassa Kakkutalo Gillanin aukiolo, ja koska se ei kuitenkaan ole auki, jatkaa siitä suoraan lottamuseolle.
Rauhallisen lenkin mitaksi tuli itse kullekin hieman alle, hieman päälle tai tasan 100km.
Mainio lenkki!

Tiistaina jatketaan klo 18!

Itku Tomppa
16.04.2019, 21.25
Oliko pääsiäisen aikana suunnitteilla lenkkejä?

Jouni_M
17.04.2019, 16.10
Oliko pääsiäisen aikana suunnitteilla lenkkejä?Eiköhän nyt ainakin normi lenkit la ja su. Pe ja ma jos on halukkaita riittävästi.
Pääsiäisenä on kait myös CCHn etapit päivittäin Kuusijärveltä.

Omalta osaltani huominen jää väliin.

Lammy
17.04.2019, 17.06
Onko huomenna joku tulossa lenkille?
Toiveena lyhyt ja hidas lenkki aloittelijalle.
Toki voin sitten kuntoni loppuessa ajella omaa tahtia kotio Pikkuli... Puotilaan.

kuovipolku
17.04.2019, 17.15
Mikä on lyhyt ja mikä hidas?

Mä voisin yrittää avata maantiekauteni ja lyhyt ja hidas voisi olla kuin mulle tehty speksi. Eikä varmaan olisi haittaa vaikka samalla vapauttaisimme menohaluisemmat ja -kykyisemmät ja ne joille maantiekilometrejä - ulkona tai sisällä, etelässä tai kotimaassa ajettuja - on ehtinyt kertyä enemmänkin heille sopivampaan vauhtiin ja pitemmälle lenkuralle?

Lammy
17.04.2019, 17.22
Mikä on lyhyt ja mikä hidas?

Mä voisin yrittää avata maantiekauteni ja lyhyt ja hidas voisi olla kuin mulle tehty speksi. Eikä varmaan olisi haittaa vaikka samalla vapauttaisimme menohaluisemmat ja -kykyisemmät ja ne joille maantiekilometrejä - ulkona tai sisällä, etelässä tai kotimaassa ajettuja - on ehtinyt kertyä enemmänkin heille sopivampaan vauhtiin ja pitemmälle lenkuralle?

Kun en ole päässyt peesissä/ryhmässä ajamaan (toive :D ) niin tämä on aika hihasta vedettyä... Noin 50 km noin 25km/h keskarilla?

Itku Tomppa
17.04.2019, 20.18
Minultakin jää huominen 18.4.2019 lenkki väliin.
Seuraan keskustelua pääsiäisen osalta.

Jouni_M
17.04.2019, 20.49
Perjantaina muutama ajaa muutaman tunnin ja kilometrin. Lähtö parkkikselta klo 11. Aika ja speksit voivat vielä muuttua. Tahti kuitenkin rauhallinen. Saa liittyä mukaan.

kuovipolku
18.04.2019, 15.51
Hiukan poikkeuksellisesti, mutta nythän on pääsiäisen takia hiukan poikkeuksellinen tilannekin, kun jo huomenna ajetaan ikäänkuin pitempää viikonloppulenkkiä:

Onko Lammyn lisäksi muita tulossa eli pääsekö hän ajamaan ryhmässä (kuten toivoi) vai joutuuko tyytymään pelkkään peesissä ajoon (jos minun vauhtini siihen kelpaa)?

Ja tietysti onko Lammy itse tulossa?

Ei sillä että mulle olisi vastentahtoista ajaa Mustavuori-duo, mutta ihan siinä mielessä etten turhaan tähtää olevani parkkiksella klo 18.00 :p

Lammy
18.04.2019, 16.07
Hiukan poikkeuksellisesti, mutta nythän on pääsiäisen takia hiukan poikkeuksellinen tilannekin, kun jo huomenna ajetaan ikäänkuin pitempää viikonloppulenkkiä:

Onko Lammyn lisäksi muita tulossa eli pääsekö hän ajamaan ryhmässä (kuten toivoi) vai joutuuko tyytymään pelkkään peesissä ajoon (jos minun vauhtini siihen kelpaa)?

Ja tietysti onko Lammy itse tulossa?

Ei sillä että mulle olisi vastentahtoista ajaa Mustavuori-duo, mutta ihan siinä mielessä etten turhaan tähtää olevani parkkiksella klo 18.00 :p
Kyllä olen tulossa!
Jos en pysy peesissä niin jään tien poskeen mutustamaan banaania.
Sullehan tuo on hyvä pölyjen poispyyhkäisy huomista silmällä pitäen :) .
Jos kuitenkin mieluummin tähtäät huomiselle lenkille niin se on ok. Käyn Gumbossa munkilla ja katson jos siitä saan potkua huomiselle ;) .

kuovipolku
18.04.2019, 16.30
En ole näillä näkymin menossa tai tulossa, ihan miten vain, perjantain lenkille, siitä ei ole kysymys.

Kovin paksu ei Mustavuoren lenkkien sääntökirja ole, eikä kaikkia sääntöjäkään ihan orjallisesti noudateta, mutta semmoinen pykälä sieltä sentään löytyy ettei iltalenkeillä käydä munkilla:rolleyes:

Lammy
18.04.2019, 17.50
En ole näillä näkymin menossa tai tulossa, ihan miten vain, perjantain lenkille, siitä ei ole kysymys.

Kovin paksu ei Mustavuoren lenkkien sääntökirja ole, eikä kaikkia sääntöjäkään ihan orjallisesti noudateta, mutta semmoinen pykälä sieltä sentään löytyy ettei iltalenkeillä käydä munkilla:rolleyes:Tulen paikalle ja jätän munkin väliin.

Lammy
19.04.2019, 00.26
Hieno lenkki - kiitos kuovipolku kärsivällisyydestä ja opastuksesta ryhmäajoon! Nyt on Mustavuori-neitsyys mennyt.
Ilman vetoapua ei tätä olisi ikupäivänä kyennyt vetämään ja keskaritoive 25 km/h taisi toteutua vasta kotimatkalla Pikkulinnusta.
Matkaa kertyi vajaan 70 km.
Huominen lenkki rajoittunee Alepassa käyntiin.

kuovipolku
19.04.2019, 00.53
Ajettiin duona yksi niistä tuhannesta ja yhdestä reittivaihtoehdosta jotka jalostamon klassikona tunnettu lenkki tarjoaa. Kilpilahdentien kautta Svartbäckintielle ja Spjutsundintielle. Herrasmiesstoppi Boxin risteyksen pusikossa. Perinteisenä loppuyllärinä tällä kertaa Länsisalmentien koukkaus.

Kiva lenkki, joka täytti munkin :p osalta kaikki päivän vaatimukset!

Jouni_M
19.04.2019, 18.56
Pitkäperjantain lenkki ajettiin Cafe Fannyyn ja takaisin. Pääosin kuuden, mutta osin seitsemän kuskin voimin pyöritettiin huippuunsa hiottua (!) hidasta/nopeaa telaketjua. Mainio 110+ km lenkki maltillisella keskarilla.
Kiitoksia kaikille!

Huomenna on jälleen normilähtö klo 10 jos vain lähtijöitä on. Itselleni iski päiväkeikka manseen joten poissa.

Lammy
19.04.2019, 20.03
Pitkäperjantain lenkki ajettiin Cafe Fannyyn ja takaisin. Pääosin kuuden, mutta osin seitsemän kuskin voimin pyöritettiin huippuunsa hiottua (!) hidasta/nopeaa telaketjua. Mainio 110+ km lenkki maltillisella keskarilla.
Kiitoksia kaikille!

Huomenna on jälleen normilähtö klo 10 jos vain lähtijöitä on. Itselleni iski päiväkeikka manseen joten poissa.Mikähän oli maltillinen keskari?

Ipa
19.04.2019, 21.25
^Näytti olleen vähän vajaa 30.

Voisin huomenna taas tulla mukaan ainakin osalle matkaa ja ainakin itse joudun ajamaan maltillista vauhtia.

Jouni_M
21.04.2019, 17.23
Lauantaina ajettiin Ipan johdolla maltillinen lenkki ja tänään kaksikolla maltillinen (mutta ajoittain sopivan vauhdikaskin) ja erinomainen 120 km lenkki Porvoon ja Askolan kautta. Erinomainen reitti ja varsin vähäinen autojen määrä ilahdutti!

Tiistai/Torstai jatketaan iltariennoilla klo 18!

Itku Tomppa
23.04.2019, 17.53
Tämän tiistain illan lenkki jää itseltäni väliin. Torstain lenkillä hyvin suurella todennäköisyydellä mukana.

Ipa
27.04.2019, 15.39
Lauantailenkki ajettiin kolmen voimin n. 30 keskarilla. Reittinä Mustavuori, Hakunila, Nikkilä, Boxintie, Kilpilahdentie, Svartbäck, Kitö ja sitten suorinta tietä takaisin.

Huilutane
08.05.2019, 19.59
Onkohan huomenna ukkoja viivalla? Ihan soololenkille ei jaksaisi jyystää sinne asti, ainakaan illansuussa...

Jouni_M
14.05.2019, 17.31
Tais olla seuraa parkkiksella?

Itse en tänään pääse mutta torstaille on toivomuksena sellainen sopivan kevyt ja palauttava.

Viikonlopulla vois käydä katsomassa vieläkö Tirmossa on lossi. Tai sitten ajaa niin mainio Vanha Soukkiontie ja ajaa Sälinkään tai Mäntsälän kautta takaisin. Tai jos ei kelpaa niin ajellaan jotain lyhyempää....

Huilutane
15.05.2019, 13.06
Tais olla seuraa parkkiksella?

Kyllä, viikko sitten oli hyvä duettolenkki jalostamolle. Sittemmin on noussut joku pieni kevätflunssa. Kunhan tästä selviän, niin olisi tarkoitus taas tulla lenkeille, kun tuli Vätternrundaniinkin ilmoittauduttua.

Trollberga
15.05.2019, 23.54
torstaille on toivomuksena sellainen sopivan kevyt ja palauttava.

Viikonlopulla vois käydä katsomassa vieläkö Tirmossa on lossi. Tai sitten ajaa niin mainio Vanha Soukkiontie ja ajaa Sälinkään tai Mäntsälän kautta takaisin. Tai jos ei kelpaa niin ajellaan jotain lyhyempää....

Torstai on toivoa täynnä eli koetan päästä iltalenkille mukaan. Viikonlopuksi tai vähintäänkin lauantaiksi taisin taas lupautua toimitsijahommiin.

Jouni_M
17.05.2019, 14.05
Trollberga nukkui pommiin, mutta parkkikselta lähti kolmen joukkueen (Movistar, Sky ja, öö, Craft) edustajat kiertämää Jalostamon lenkkiä.

Sovittiin notta koko lenkki ajetaan rauhallisesti ja ilman sen kummempia vetoja. Pääosin näin tehtiinkin. Loppumatkasta eilen kuukauden ajokilometrinsä tuplannut yritti irrota takahatkaan mutta ei kovasta yrityksestä huolimatta onnistunut!

Mainio +80km lenkki!

Viikonlopusta: Team Mustavuori on vknlopun aikana edustettuna ainakin FK-leirillä, Nove Collissa Italiassa ja toimitsemassa Tawast3D-kisoissa. Eli, vakinaamoja on varmaankin suhteellisen vähän paikalla. Allekirjoittanut ainakin aikoo johonkin suuntaa lenkkeillä joten jos on parkkikselle tuolssa niin kannattaa ehkä asiasta huudella jos ajoseuraa kaipaa. Jos ei kukaan itsestään ilmoittele saattaa olla että lähden tien päälle suoraan kotipihasta.....

Ipa
17.05.2019, 21.20
^Kolmas pyörä taisi olla Crivit pro/Craft ja hän itseasiassa triplasi eilen (työmatka mukaan laskettuna) toukokuun ajokilometrit. Pääsi kuitenkin jotenkuten kotiinsa.

Huilutane
21.05.2019, 12.31
Luulenpa, että tänään koukkaan kuudelta Muvun kautta. Vaikka kantasedistä useampi on valitettavasti estyneenä, löytyisiköhän lenkkiseuraa?

Trollberga
21.05.2019, 12.59
Moni kantasetä ja ehkä -tätikin (viimeksi mainittuja on klubissa edelleenkin harmillisen vähän) saattaa tänään olla estynyt Bianchi-cupin Kuusijärven eli Kuninkaanmäen osakilpailun takia. Ainakin miesten lähdöissä lienee mustavuorelaisedustusta kello 19:00 (M-Elite, Kat2, M50) ja 19:01 (Kat3, Harraste, jne.).

Huilutane
21.05.2019, 17.09
Hyvä tietää, tsemppiä kilvanajajille!
Koukkaan kuitenkin parkkikselle nyt ja ehkä myös torstaina. Viikonloppu ja ensi viikko menee sitten muualla.

Jouni_M
24.05.2019, 19.02
Torstaina ajettiin eriomainen vajaan 80 kilsan lenkki neljän kuskin voimin. Sopiva yhdistelmä rauhallista ja vauhdikasta ajoa viileähkössä illassa.

Viikonlopun kelit ovat sen verran epävakaiset, että mahdollisen lenkin ajankohta varmastikin määräytyy sadepilvien reitin ja ajankohdan mukaan. Jos ennuste ei toteudu niin varmaankin joku parkkikselta löytyy....

Itku Tomppa
28.05.2019, 10.46
Onko helatorstaina viikonlopun lähtöaika sekä reitin pituus?

Jouni_M
28.05.2019, 10.57
Perinteisesti näin on taitanut olla. Nyt on sopiva hetki tehdä ehdotuksia sen suhteen ja saada porukkaa heräämään.
Itse en torstaina päivällä pääse mihinkään, ...kele!

Jos sade-ennuste tälle illalle pitää paikkansa, saattaa olla ettei minua parkkiksella tänään näy....

Itku Tomppa
28.05.2019, 20.57
Joku yli 100km, mutta alle 150km lenkki kiinnostaa. En keksi tähän hätään muita ehdotuksia kuin joku Mäntsälään päin suuntautuva kierros eri reitti vaihtoehdoilla? Oikeastaan kaikki reitit käy kunhan ei ole pudotuslenkki.

Ipa
28.05.2019, 21.53
Minulle sopisi mikä tahansa aika torstaina iltapäivästä (klo 14) alkaen. Toivottavasti saadaan jengiä mukaan.

Trollberga
29.05.2019, 00.13
Minulle sopisi mikä tahansa aika torstaina iltapäivästä (klo 14) alkaen. Toivottavasti saadaan jengiä mukaan.
Minulle tuo kello 14 on ehkä hiukan myöhäinen, kun kotona pitäisi olla suunnilleen 16-17, mutta voisin lähteä ainakin osalle matkaa mukaan, jos sellainen passaa.

Ipa
29.05.2019, 11.55
^ ja ^^^: Sopikaa toki molemmille käyvä aika.

Itku Tomppa
29.05.2019, 13.42
Minulle tuo kello 14 on kyllä hiukan myöhäinen, mutta ei mahdoton.

Itku Tomppa
30.05.2019, 08.51
Lähden 30.5.2019 puolenpäivän pintaan johonkin suuntaan ajamaan.

Jouni_M
30.05.2019, 13.33
Toivottavasti saitte jonkinlaisen "porukan" kasaan tai sitten edes useamman hyvän soolona ajetun lenkin!

Jos joku vielä tälle päivälle oli seuraa vailla niin voisin tulla parkkikselle kuudeksi jos ajetaan sellainen rauhallinen pari tuntia.

Lauantaina voisi ajaa Ohtolan ja Vanhan Soukkiontien kautta Leipomo Lähimmäiseen ja Nummisten kautta takaisin. Vähän reippaan 100km lenkki sopivalla vauhdilla ja ei mikään pudotuslenkki. Voin mä reitinkin piirtää mutta mua seuraamallakin pärjää.

Päivitys: mää mihinkään tänään kerkeä.

Jouni_M
01.06.2019, 16.43
Lauantaina ajettiin sovitusti Mäntsälään ihmettelemään pullien ja kakkujen hintoja ja perinteistä valikoimaa. Tuulisessakin kelissä ajettiin noin 135 km kiekura. Tuulen ansiosta paluumatkalla peesihyöty oli toisinaan vähintäänkin kyseenalainen. Lenkin keskari oli silti jossain 33 nurkilla.

Vanhan Soukkontien todettiin yhä kuuluvan top-10iin näillä hoodeilla.

Sen verran jalkaa huomisellekin jäi, että on suunitelmana käydä juhlistamassa Ansan&Oivan kesäkauden avausta (siis käteistä mukaan!). Menomatkalla voisi ehkä ajaa tuon toisen top-10 kuuluvan Kitöntien.

Jos vettä tulee vielä aamusta niin sen verran hienohelmoja ollaan että odotetaan teiden kuivumista.

Jouni_M
02.06.2019, 09.30
Jos vettä tulee vielä aamusta niin sen verran hienohelmoja ollaan että odotetaan teiden kuivumista.

Yksipuolisesti päätin että lähden vasta klo 12. Muitakin saattaa parkkikselta silloin löytyä.

midi
02.06.2019, 09.34
Tämä hyvä. Mukana!

Jouni_M
05.06.2019, 15.40
Sunnuntaina kävi kaksikko sateen jälkeen ajamassa kitöntien kautta kesäkahvila Ansa&Oivaan. Hetken harjoiteltiin paritempoa ja todettiin harjoitus riittämättömäksi. 100km lenkki ajettiin alkuun kosteassa ja pilvisessä säässä molemmille sopivaa vauhtia. Vaikka loppua kohden aurinko jo näyttäytyi niin irtohihojen poiston arveltiin kääntävän sään välittömästi huonommaksi. Ei siis poistettu.

Tiistai-illassa ajelttiin immersbyn, masbyn, eriksnäsin ja gesterbyn kautta Nikkilään viimekaudesta tutulle jäätelökiskalle. Paluu Talman kautta. Vielä löytyi osalle kuskeista ajamattomia teitä. Varsin lämmin ilta.

Torstaina jatketaan!

Viikonlopusta: lauantaina normi ajot, mutta sunnutaina voisi ajella porvooseen katsomaan kisoja.

midi
06.06.2019, 11.42
Tänään mennäänkin kahden juomapullon taktiikalla, hieno keli! Eli olen mukana tänään torstaina klo 18:00

Jouni_M
06.06.2019, 11.44
Samoin mukana. Laittakaa lämmintä päälle!

Trollberga
07.06.2019, 10.06
Torstain iltalenkillä lämmintä piisasi (28°C) ja juomaa viisikolla kului kaksi isoa tai kolme pientä pullollista per nuppi, kun matkaa Mustavuoresta Mustavuoreen kertyi 71 km ja aikaa tuhraantui 2 tuntia 15 minuuttia, mikä tekee keskinopeudeksi 31,6 km/h, johon tosin sisältyi kolme muutaman minuutin pysähdystä [Strava-jäljestäni voinkin todeta, että ajonaikainen keskinopeus oli 32,7 km/h]. Reittinä Immersby-Massby-Spjutsund/Svartbäck-Box-Broböle-Hindsby-Immersby. Välillä pidettiin vauhtia ja välillä himmailtiin. Hauskaa oli ja uskoakseni jokainen meistä sai tästä myös kohtalaisen harjoitusvasteen. Kiitokset asianosaisille!

Olettaisin että lenkkiseuraa saa parkkipaikalta viikonloppunakin kymmeneltä, vaikka itse en pääse mukaan kumpanakaan päivänä. Sunnuntaina suuntana lienee Porvoo, sillä perinteisesti mustavuorelaiset ovat lenkkinsä lomassa käyneet katsomassa Porvoon ajoja, elleivät itse ole osallistuneet. Mutta varmimmin lenkki- ja penkkiurheilu (jos sellaiseksi voi sanoa kisan seuraamista paikan päällä) toteutuu, jos lähtijät antavat kuulua itsestään täällä, joten sana on vapaa.

Jouni_M
07.06.2019, 15.03
Kiitoksia kaikille eilisen erinomaisesta lenkistä!

Tämä ajatteli ajaa vknlopun molempina päivinä. La käy lyhyt tai pitkä kunhan vauhti on aidosti pk (puhutaan siis selkeästi alle 30 keskarista).

Su ajan Porvooseen katsomaan kisoja. Aikataulu saattaa olla normaalista poikkeava ja perillä olisi kiva olla ennen kuin naiset tulee maaliin. Jos muita olisi mukaan lähdössä niin ilmoittelen mihin aikaan parkkiksen kautta ajelen....

VesaKalle
07.06.2019, 16.33
Täälläkö puhutaan HePon viikonloppulenkeistä, Hakunilan urheilupuistolta lähtevistä lenkeistä? Huomenna olisi kiinnostusta tulla ryhmälenkille.

Jouni_M
07.06.2019, 16.50
Hepon vknloppulenkeistä puhutaan Hepon omassa ketjussa.

Täällä puhutaan Mustavuoresta ti&to klo18 ja la&su klo10 lähtevistä lenkeistä.

Tervetuloa näillekin lenkeille!

EsaJ
07.06.2019, 22.32
Miten paljon porukkaa viikonloppulenkeillä teillä on?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jouni_M
07.06.2019, 22.39
Molempiin kysymyksiä pystyy vastaamaan vasta paikan päällä.

Mutta: kauniista säästä huolimatta porukkaa ei ehkä ole kovinkaan paljon (vakiokuskeilla kisoja, kesäkuhlia, yms.). Kuitenkin vähintään yksi!

Speksit on tavanomaisesti sovittu vasta paikan päällä sen mukaan mitä porukka milloinkin halua.

Itselläni on halu ajaa huomenna rauhallista pk:ta.

Jouni_M
07.06.2019, 22.40
Ja, suunta on pääosin itä/pohjoinen tai jotain siltä väliltä.

midi
08.06.2019, 08.46
Tämä ajatteli ajaa vknlopun molempina päivinä. La käy lyhyt tai pitkä kunhan vauhti on aidosti pk (puhutaan siis selkeästi alle 30 keskarista).

Mukana tänään, ainakin hetken aikaa. Tavoitteena lyhyt ja kevyt.

Trollberga
09.06.2019, 08.47
Miten paljon porukkaa viikonloppulenkeillä teillä on?

Vaihteluväli on minun aikanani ollut yhdestä viiteentoista, mutta tyypillisesti kauniina kesäaamuna neljästä seitsemään kuskia. Enemmänkin mahtuisi mukaan, joten tervetuloa.

jones mäkinen
13.06.2019, 17.35
Onko torstai normilenkkiä? tuun kuudelta.

Jouni_M
13.06.2019, 18.27
Lenkki varmasti on jos parkkiksella vaan on kuskeja edes yksi! Itse en tänään pääse. Vasta sunnuntaina.

Trollberga
15.06.2019, 22.38
Tänään lauantaina parkkiksella oli hiljaista, kuten minäkin vain Stravasta totesin: yksi aamuvirkku paikalla kymmeneltä, kun muut olivat mm. Forssan Suvi-illassa kisaamassa ja Vätternrundaamassa. Huomenna sunnuntaina 16.6. kello 10 on uskoakseni tulossa vähintään kaksin verroin osallistujia, toivottavasti useampiakin. Luullakseni toiveena on muutama tunti kevyttä nautiskelua.

Jouni_M
17.06.2019, 15.42
Sunnuntaina ajettiin muutama tunti kevyttä. Käytiin SSS-paviljongissa bioteknisellä koska tarjoilupuoli oli vielä kiinni. Testattiin kuinka maatiepyörä kulkee soraisella Hitåntiellä. Hyvin kulkee. Juotiin palauttavat huurteiset N'avetan Laiturissa (vai Laiturilla).

Tiistaina jatkuu viralliset iltalenkit. Torstaina ja vknloppuna saattaa olla hiljaisempaa?

Jos tälle päivälle lenkille aikoo niin kaksikko on lähdössä mittatien päästä klo 17.30 ( pieni ukkoskuuro ei haittaa, mutta tarkistetaan toki tutkasta pilvien koko ennen lähtöä).

Muutos: lähtö vasta 18.00

Trollberga
22.06.2019, 20.51
Huomenna sunnuntaina 23.6. klo 10 Mustavuoresta tavanomaiseen tapaan lenkki. Reitti jne. on vielä arvoitus eli tavanomaiseen tapaan joko sovitaan parkkiksella tai improvisoidaan lennosta, eli ns. speksit sovitetaan osallistujien toiveisiin eikä päinvastoin. Tervepä tuloa!

Trollberga
24.06.2019, 00.10
Tänään sunnuntaina ajettiin mainio lenkki Porvoon molemmin puolin, aluksi seitsemän ja sitten viiden kuskin voimin, kun kahdella meistä oli aikataulullisia rajoitteita. Mukana oli sekä säännöllisiä vakiokasvoja, harvemmin nähtyjä mutta vanhastaan tuttuja mustavuorelaisia, että yksi erinomaisen kovakuntoinen ensikertalainen. Pullakahvit nautittiin Porvoon Paahtimossa ja sitten kierrettiin Kråkönympyrä, tällä kertaa vastapäivään. Matkaa kertyi siirtymistä ja sakkolenkeistä riippuen viidelle täysmatkalaiselle 145-208 km ja vauhtia riitti varsinaisella porukkalenkkiosuudella keskimäärin 32,5 km/h. Välillä mentiin reippaasti kovempaa ja välillä taas selvästi rauhallisempaa kyytiä. Omasta huonon jalan päivästä viis, tämä oli oivallinen tapa viettää suvista sunnuntaita.

Firlefanz
24.06.2019, 00.54
Kerrotaan kuriositeetin vuoksi että Mustavuoresta starttasi puoli tuntia myöhäisemmällä lähtöajalla toinen niin ikään seitsemän kuskin vahvuinen porukka. Suuntana ei tosin ollut itä vaan ensin pohjoinen ja sitten länsi eli reitti vei kohti Kuninkaanmäkeä ja jostain Tuusulan Rantatien, Järvenpään ja Jäniksenlinnan kautta päädyttiin kahvila Roosan terassille, mikä oli tarkoituksenakin. Roosa lienee jo sijaintinsakin ansioista maantiepyöräilijoiden suuressa suosiossa, sillä paikalla oli ennestään ryhmä triathlonisteja ja hieman meidän jälkeemme saapui HePon Vantaankoskelta startannut porukka.

Seitsemästä ajajasta kuusi oli entisiä tai niin sanotusti vanhan kaartin mustavuorelaisia eli enemmän tai vähemmän pudokkaita. Se seitsemäs oli varsinaiselta Mustavuoren porukkalenkiltä myöhästynyt, joka onnekseen löysi parkkikselta uusia ajokavereita. Vauhti tällä kakkosporukalla oli varttuneemmille, keskenkuntoisimmille ja toipilaille sopivampaa eli keskari oli pyöreästi saman verran alle 30 km/h kuin se nuoremmilla, kovakuntoisimmilla ja lisenssin omaavilla oli päälle 30 km/h. Kahvitaukokin taisi olla ainakin vartin verran pitemp eikä kokonaismatkaa tainnut yhdellekään kertyä 130 km enempää, Eli ihan nappisopiva speksi, hauska ja vaihteleva reitti ja rento ja hyvähenkinen porukka - sekin!

cokekola
26.06.2019, 20.18
Tämä Mustavuoren pudokasporukka vaikuttaa houkuttelevalta, jopa minä saattaisin hyvällä onnella pysyä menossa mukana jonkin matkaa. Onko tämän porukan tarkoitus startata jatkossa aina puoli tuntia valiojoukon jälkeen?

Jouni_M
26.06.2019, 20.31
Käsittääkseni nuo niin sanotut "setämieslenkit" ajetaan vknloppuisin juurikin 10.30. Ovat tainneet muualtakin lähteä kuin mustavuoresta. Tämä kaikki tosin puhdasta mutua.

Kannattanee odottaa notta joku setämiehistä tämän viestin bongaa ja kertoo faktaa....

Eikä tuo klo10 porukka nyt aina niin kovaa aja. Vauhti muodostuu pitkälti sen mukaan keitä kuskeja on mukana. Arkilenkkeihin on yleisesti kuulunut tietynlainen vauhtileikittely mutta vknloppuisin on tiettävästi ajeltu toisinaan hyvinkin rauhallisesti.

Rohkeasti mukaan vain!

Firlefanz
26.06.2019, 21.14
Eikä unohdeta että jos ja kun on useampia mielensä rohkaisseita ja mukaan uskaltautuneita, on mahdollista eikä mitenkään tavatontakaan että kun me ruununraakit olemme ensin nauttineet hyvästä menosta ja meiningistä, voimme vaikkapa muodostaa loppuosan lenkistä kevyempänä tai lyhyempänä ajavan osaston. Siis silloin kun Mustavuoren kova ydin sattuu viettämään vauhdikkaamman ajamisen päivää.

Ja toinen asia joka on hyvä muistaa että jos ei välillä aja kovempaa kuin pääsee, ei ikinä kehity, hyvä jos edes tallaa paikallaan. Tältä kannalta on yhdentekevää pysyykö kylmässä kyydiss mukana viisi vai viisitoista kilometriä.

Mutta siitä viime sunnuntain "kakkosryhmästä": kyseessä tosiaan oli setämiehiksi itseään kutsuvien ajajien vapaamuotoinen porukkalenkki (jolle vain sattui osallistumaan Mustavuoren lenkkejäkin ainakin silloin tällöin ajavia). Niitä ajetaan ilman mitään säännöllisyyttä, yleensä arkisin johonkin aikaan aamupäivästä startaten eli vähän sellaiseen vapaaherroille ja epäsäännöllisestä työajasta nauttiville sopivalla meiningillä. Mutta joskus viikonloppuisinkin. "Fillarifoorumilenkkejä" ne eivät ole, mutta eivät kai mitenkään erityisen suljettuja sisäpiirilenkkejäkään.

Jos ryhmäajokokemusta on jonkin verran tai edes nöyrää asennetta ja valmiutta opetella perusasiat ja noudattaa niitä ja jos sopeutuu hurttiin menoon ja rentoon meininkiin ja pitää mielessä sen säännön että hauskaa ei ole pakko olla mutta valittaa ei saa, niin ei kai ole mitään estettä etteikö voisi mukaankin tulla.ainakin kokeilemaan ja katsomaan?

cokekola
26.06.2019, 22.18
No minullahan ei ryhmäajokokemusta ole. Pyörän hallitsen kohtuullisesti, eli uskon pysyväni ajolinjalla ja osaavani pitää etäisyydenkin kohtuullisen vakiona tuijottamatta edessä ajavan takarengasta.

Vähän jänskättää etiketti. Miten paikka ryhmässä määräytyy ja odotetaanko kaikkien vetävän vuorollaan? Meinaan vaan, että vetäjäksi minusta ei kyllä ole, vauhdin puutteen vuoksi.

Jouni_M
26.06.2019, 23.42
"Pyöräily ryhmäajo" haulla kyllä löytyy netistä ohjeita ryhmässä ajamiseen. Hepon kuntolenkeillä ainakin maanantaisin viikistä on opastusta asiasta ja sopivan vauhtinen porukka jossa harjoitella.

Meillä perinteisesti vetäjiä on ollut ihan riittävästi joten sitä ei ole pakko tehdä jos ei halua. Ihan vapaasti saa ajella porukan perässä.

Pekka Sirkiä
27.06.2019, 00.28
Suora linkki ryhmäajo-ohjeeseen tästä (https://www.kestavyysurheilu.fi/pyoraily/3147-ryhmaeajon-perusteet-osa1). -- Lisään vielä, että ryhmäajamisen idea on sama kuin autolla ajamisessa muiden autojen joukossa, ts. pitää luottaa, että a) kukaan ei tee mitään äkillistä (lukkojarruta, vaihda kaistaa salamana ym.) tai jos tekee, niin b) ilmoittaa ennalta aikomuksistaan. Liikenteessä käytetään jarruvaloja, suuntavilkkuja, liikennemerkkejä ja ajoratamaalauksia informaation levittämiseen. Pyöräilyn ajoryhmässä käytetään vastaavalla tavalla käsimerkkejä ja suullisia ilmoituksia. Ajoryhmän viimeiselle_kin kuskille pitää toimitaa infoa (em. tavalla) siitä, mitä kärjessä tapahtuu/tulee tapahtumaan, koska muiden selän takana ajavilla ei ole ajatustenlukutaitoa eikä röntgenkatsetta ;) Kun jengi on informoitu/voi luottaa, että saa infoa edellä ajavilta (käsimerkit ym. toistetaan), syntyy luottamus, jonka varassa voi pyöräilyn ajoryhmässä ajaa 20, 40, 60 km/h... okei, en voi varmasti luvata, että 60 km/h on turvallista menoa...

Jk. Lyhyesti: Pyöräilyn ajoryhmässä ajamisen oppii... ajamalla pyöräilyn ajoryhmässä.

Jjk. Pyöräilyn _kilpailullisessa ajoryhmässä ajaminen on - korostan - vielä oma taitonsa - siis erikseen kuntoilullisesta ryhmäajosta. Kilpailuissa kun pitää oikeasti osata tiiviisti peesata sekä pitää paikansa ajoryhmässä, jossa on ympärillä, esim., teini-ikäisestä saakka kisaa ajaneita kuskeja; heidän ryhmäajotaitonsa kun on parhaimmillaan varsinaista "tilataidetta", jossa ns. tyhjää tilaa ei jätetä :cool:

Firlefanz
27.06.2019, 01.16
Suosittelen vahvasti HePon maanantailenkille lähtemistä. Pekka Sirkiä joka siellä yleensä ohjaa ja opastaa uusia tietää ja osaa hommansa. (Maanantaita odotellessa voit vaikka lukea HePo-ketjua jonkin matkaa taaksepäin.)

Etiketistä ei kannata huolestua eikä siitä pidä stressata. Sanoisin jopa että uuden ja uudehkon ryhmäajokuskin on syytä unohtaa koko etiketti ja keskittyä turvallisuuteen. Kun turvallisuus on kunnossa, etiketti selviää kyllä. Ja etikettivirheille voi itsekin nauraa, mutta ajovirheiden, sen että unohtaa ettei aja yksin tai sen että elvistelee ja kuvittelee olevansa oikea tekijä tai että ajetaan kuin ammattilaiset televisiossa ym, seuraukset eivät naurata ketään silloinkaan kun kaikki pääsevät jatkamaan lenkkiä.

Mutta voithan sinä tulla Mustavuoren parkkipaikalle vaikka jo huomenna - eli torstaina klo 18; NB jos ei sada ja tiet ovat jo kuivuneet - tai lauantaina, niin voit ajaa vaikka meikäläisen kanssa Mustavuori-duona jonkinlaisen lenkin. Ajetaan rennosti, käydään perusasioita läpi (sen mitä minä niitä osaan ja osaan niitä selittää), niin olet ainakin valmiimpi Pekan oppiin Viikin lenkillä.

PS Kato koiraa, Pekka ehti itse väliin! No, ihan hyvä niin:D

Trollberga
27.06.2019, 17.38
Tänään torstaina 27.6. normimeininki klo 18, rohkeasti mukaan ensikertalaisetkin. Jos tarpeen, muodostetaan vaikka useampi ryhmä...

Lauantaina sen sijaan moni ns. enemmän-tai-vähemmän-vakiokasvo on lähdössä jo yhdeksältä Kuninkaanmäestä kohti Artjärveä, siis pitkälle ja todennäköisesti varsin reipasvauhtiselle lenkille (https://ridewithgps.com/routes/30369886). Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö tavalliseen tapaan kello 10 voisi lähteä Mustavuoresta vaikkapa lyhyempää ja rauhallisempaa lenkkiä, kuten Ju.. Ku.. siis Firlefanz tuossa yllä jo ehdottikin.

Jouni_M
28.06.2019, 21.26
Torstaina nelikko ajeli ensin vastatuuleen ja palasi myötätuuleen kaikille sopivaa vauhtia. Nikkilässä oltaisiin pysähdytty jäätelölle mutta siellä oltiin jo kioski laitettu kiinni. Mainio 80+ km lenkki ja nikobiker pysyi mukana vaikka olikin "ensikertalainen".

Huomenna tosiaan osa lähtee jo klo 9 kuninkaanmäestä (jos haluaa mukaan niin kannattaa olla ajoissa paikalla) ja ainakin Firlefanz (ja ehkä muutama muukin) olisi ajamassa vakiovuoroa klo 10.

Sunnuntaina sitten jatketaan normimeininkiä kunhan huomisen lenkit on ajettu. Uskallan luvata, että ehkä jopa normaalia rauhallisempaa vauhtia jos vain lauantaina saadaan jalat riittävän tyhjiksi.

Jouni_M
20.07.2019, 09.47
Tämän päivän ajoihin en osallistu kun muuta menoa.
Huomenna startataan poikkeuksellisesti jo klo 9. Lähtöpaikkana, myös poikkeuksellisesti, Pit Stop pizzeria Östersundomin kauppaa vastapäätä.
Ajoaika on noin 4-5 tuntia. Taukokin pidetään. Reittiä/reittejä laitan myöhemmin.

Jouni_M
22.07.2019, 10.01
Varsin lämpimälle Sunnuntailenkille lähti 7 ajajaa.

Reitiksi valittiin https://ridewithgps.com/routes/30590325. Sen verran loppumatkasta muutettiin, että ei ajettu Suomies-Nukari kiekuraa vaan jälkimmäiseltä taukopaikalta ajettiin suoraan Järvenpäähän ja sieltä Kuninkaanmäkeen. Reitti oli mitä mainioin (vaikka itse sanonkin) ja nesteen kulutuksen ansiosta taukoja pidettiin kaksi. Ensimmäinen Sälinkään M-Kaupalla ja toinen Knehtilän luomutilalla https://knehtilantila.fi/kahvila/.

Matkaa kertyi, siirtymistä riippuen, 145-170km. Varsin vahvajalkaisten vetäjien ansiosta (ja vetäminenhän on vapaaehtoista ja aurinkokansimatkustajia ei karsasteta!) keskariksi muodostui reipas 32km/h, mutta veto oli kyllä mukavan tasaista. Muutamalla pienellä ketjuihin liittyvällä teknisellä selvittiin.
Erinomainen lenkki!!!

Tiistaina jatketaan arkilenkkejä klo18. Tosin osa vakiokuskeista on lomailemassa ja muutama varmaankin ajamassa Kråkö Bianchi-cuppia. Ensi viikonlopulla tehdään ekskursio länteen ja käydään katsastamassa ism-reitti. Tästä myöhemmin lisää...

Firlefanz
22.07.2019, 10.50
Tuskin menetitte mitään reittimuutoksen takia - paitsi Nukarin buddhalaisen temppelin parkkipaikan portin ja sitä koristavat liput - sillä Rantakulmantiehän on yksi näitä maantiepyöräilijöiden hyvin tuntemia vähitellen rapistuneita, asfalttimiehiä ja heidän koneitaan kovasti kaipaavia, mutta vuosi vuodelta huonokuntoisempia teitä, joita muuten voisi olla ilo ajaa.

(Järvenpäässä Kaukotien-Alhotien-Vanhan yhdystien kautta ajaminen - "ajoradalla vaikka vieressä kulkee pyörätie" - voi tosin sekin olla vähemmän hehkutettavaa silloin kun kohdalle sattuu useampi autoilija joille pyöräilijän takana ajaminen tai liikennesääntöjen noudattaminen kiertoliittymissä on aivan liian vaikeaa.)

Sanotaan että lenkin kolme tärkeintä asiaa ovat: (1) että ylipäätään on lähtenyt lenkille, (2) että tulee ehjänä ja terveenä (ja pyörä kunnossa) takaisin, ja (3) että on nauttinut ajamisesta. Mä missasin (ihan omasta syystä) sunnuntain lenkin ja se taisi masentaa sen verran ettei motivaatiota minkäänlaiselle pyörälenkille lähtemiseen löytynyt - mikä saattoi olla sikäli hyväkin asia että päivä oli vanhalle ja kesän kuumuuteen huonosti ja hitaasti sopeutuvalle miehelle ihan liian lämmin.

Mutta porukkalenkeissä on sekin hieno puoli että usein hyvään mieleen riittää tieto siitä että ajokavereilla on ollut mainio ja hieno lenkki - ja odotus siitä että vielä joskus pääsee itsekin mukaan!

Trollberga
25.07.2019, 15.53
Tänään torstaina kello 18 lienee tavanomaiseen tapaan Mustavuoren juna lähdössä asemalta, joka on Mustavuoren alaparkkipaikka. En ole vielä varma, ehdinkö itse mukaan.

Lauantaiaamuna sen sijaan ainakin osa enemmän tai vähemmän vakituisista mustavuorelaisista lähtee tutustumaan Humaljärven kierrokseen (https://www.strava.com/routes/20518729) eli ISM (https://ik-32.org/toiminta/kilpailut/maantiepyorailyn-ism-kilpailut-2019)-reittiin Kirkkonummelle, siten että tapaamme kello 10 Bembölen kahvituvalla. Tervetuloa mukaan. Mikään ei tietenkään estä kokoontumasta myös vakiovuoron merkeissä kello 10 tavanomaiseen paikkaan. Myös sunnuntaina.

Trollberga
27.07.2019, 23.39
Tänään lauantaina Mustavuori-yhteisö teki siis tiedusteluretken länteen. Bembölessä mukaan saatiin kolme sellaistakin kuljettajaa, jotka eivät näistä meidän metkuistamme edeltäkäsin tienneet, ja kaiken kaikkiaan meitä oli sitten peräti kolmetoista. Humaljärven kierrokselle siirryttiin kurinalaisessa parijonossa, kierrettiin ISM-reitti kahdesti ja palattiin Bembölen kahvituvalle omia jälkiämme pitkin, lämpötilan noustua iltapäiväksi kolmeenkymppiin varjossa ja vähän ylikin. Hauska rupeama, kiitos kaikille!

Huomenna sunnuntaina Mustavuoren lenkki ajetaan tavalliseen tapaan kello 10, mistäpä muualtakaan kuin Mustavuoresta. Itse en näillä näkymin ehdi mukaan.

Trollberga
09.08.2019, 23.44
Kaverin puolesta kysyn, kun itse en pääse: onko huomenna kymmeneltä lähtijöitä Mustavuoren lenkille? Huomenna on siis 10.8.2019. Vakioväki on ainakin osittain hajaantunut maailmalle, tai ainakin maaseudulle, joten olisi hyvä jos kiinnostuneet ilmoittelisivat itsestään täällä.

Sama englanniksi: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57385-East-Helsinki-(Mustavuori)-Group-Rides-%96-Information-in-English&p=2895276#post2895276

k.t.s.
10.08.2019, 10.13
Tulee vähän myöhään mutta laitetaan silti.
Tänään 10.8. Mustavuoresta tuskin ketään lähdössä klo 10.00.
Ajan Mittatien n. 10.15 kautta Porvoota kohti n. 2-3 h lenkille.

nikobiker
27.09.2019, 20.00
Huomenna lauantaina tulen Mustavuoren parkkikselle kello kymmeneksi. Ainakin toinen kuski lisäkseni on lupautunut mukaan maantielenkille. Eli tervetuloa muutkin! Hienoa säätä luvassa.

nikobiker
28.09.2019, 18.41
Kannatti täällä huudella. Saatiin hyvä nelikko lenkille tänään. Käytiin Kinuskillalla kahveella ja aurinko paistoi. Matkaa ja vauhtia oli sopivasti.

Isä nitro
28.09.2019, 22.46
Kiitos NB lenkin järjestämisestä ja hyvästä ajoseurasta. Taisi olla tämän ”kesän” viimeinen maantielenkki.

Firlefanz
28.09.2019, 23.45
Kiitokset täältäkin, niin nikobikerille Mustavuoren porukkalenkkiketjuporukkalenkistä (vaikken mukana tälläkään kertaa ollut; tänä vuonna olen lähinnä kilpaillut huonoimman Mustavuoren porukkalenkkiläisen tittelistä) kuin Isä nitrolle mukaan lähtemisestä ja porukan vahvistamisesta (vaikka oli olemassa ainakin teoreettinen riski että minäkin olisin kuulunut ajoseuraan)!

Rohkenenkin kehottaa syksyn ja mikseti talvenkin cyclo/gravel/talvipyörälenkeistä kiinnostuneita ottamaan nikobikerista mallia ja käyttämään rohkeasti hyväkseen tätä ketjua. Vastuullisen kapteenin liiviä ei sen vuoksi joudu päälleen vetämään, riittää kun kertoo ajavansa ja innostaa muita lähtemään mukaan!

paaton
29.09.2019, 07.58
Kympiltä parikkipaikalle ja maastoon. 2-4h kevyttä ajelua. Hip hop hauskan pitoon :)

Firlefanz
23.03.2020, 12.45
Tämä vain pienenä ketjun nostona ja etukäteismuistutuksena siitä että porukkalenkkejä on tavattu viritellä talven jäljiltä uudelleen eloon samoihin aikoihin kun Espanjassa ajetaan Baskimaan ympäriajoa. Nyt maanantaina starttaa vasta Katalonian ympäriajo, joten vielä joudutaan jonkin aikaa odottelemaan - ja ihan hyvä niin, sillä porukkalenkit maistuvat silloin varmasti!

Ylläoleva oli ajankohtaista asiaa kaksi vuotta sitten. Jos maailmassa ei oltaisi siinä tilanteessa kuin ollaan nyt, Volta a Cataluñan ensimmäistä osuutta Calella - Calella ajettaisiin parhaillaan ja Euskal Herriko Itzulia käynnistyisi kahden viikon päästä.

Pysytään terveinä tai ei ainakaan tartuteta tautia muihin, ajetaan ulkona tai sisällä, pidetään reipasta mieltä yllä ja tavataan Mustavuoressa klo 10 tai klo 18!

https://pic.useful.fi/nj61-Ea89.jpg

jankozurno
27.03.2020, 18.20
Ylläoleva oli ajankohtaista asiaa kaksi vuotta sitten. Jos maailmassa ei oltaisi siinä tilanteessa kuin ollaan nyt, Volta a Cataluñan ensimmäistä osuutta Calella - Calella ajettaisiin parhaillaan ja Euskal Herriko Itzulia käynnistyisi kahden viikon päästä.

Pysytään terveinä tai ei ainakaan tartuteta tautia muihin, ajetaan ulkona tai sisällä, pidetään reipasta mieltä yllä ja tavataan Mustavuoressa klo 10 tai klo 18!

https://pic.useful.fi/nj61-Ea89.jpg

Hi,
Could you please let me know if the group rides take palce despite the corona situation? Have you already switched to road or still doing gravel/cx rides?

Firlefanz
27.03.2020, 20.29
I believe there is a tacit understanding among those of us who really looked forward to the beginning of the road season that there is no honourable and ethical alternative to putting the group rides on hold indefinitely. We can and should continue to ride our own rides, in ones and twos, but that's about it.

I suspect that we all have felt that it's high time to take our road bikes for a spin but I don't think too many have actually done so yet. Experience tells us that the spring cleanup in these eastern parts lags behind the rest of the greater Helsinki region and the likelihood of getting a flat within the first 5-10 kilometers, i.e. before we have left the bike paths behind us, is therefore still quite considerable and although no-one would deny the thrill not everyone finds that it warrants taking the risk.

jankozurno
31.03.2020, 17.54
I believe there is a tacit understanding among those of us who really looked forward to the beginning of the road season that there is no honourable and ethical alternative to putting the group rides on hold indefinitely. We can and should continue to ride our own rides, in ones and twos, but that's about it.

I suspect that we all have felt that it's high time to take our road bikes for a spin but I don't think too many have actually done so yet. Experience tells us that the spring cleanup in these eastern parts lags behind the rest of the greater Helsinki region and the likelihood of getting a flat within the first 5-10 kilometers, i.e. before we have left the bike paths behind us, is therefore still quite considerable and although no-one would deny the thrill not everyone finds that it warrants taking the risk.

Thanks for your reply and explaining. Hope to ride in a bigger group after all this is over.

eddymerckx
14.05.2020, 10.55
Hei, onko nykyään enää porukkalenkkejä idästä? Tai ajeleeks kukaan päivisin lenkkiä? Tänään itse starttaan n klo 11 Landbosta ja n 3-4 h rauhassa. Lähteeks kukaan messiin?