Näytä tavallinen näkymä : Mitä asensit tai säädit viimeksi?
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
13
14
15
16
Jopotuinen
29.10.2019, 19.23
Lehdessä yleisönpalstalla joku kiroili paikallista kaapeliyhtiötä kanavien uudelleenviritysrumbasta. En tiedä mitä olivat tehneet, kun eivät ole mitään kertoneet.
Vinkistä sitten virittelin makkarin pimentyneen telkkarin kanavat uudelleen ja katso, kuva tuli takas! :)
Joskin suosikkilista häipy ja nyt joutuu taas sähläämään sinne kelpokanavat muun moskan joukosta.
Kummallista on kuitenkin se, että olohuoneen telkkari on näyttänyt kuvaa koko ajan ilman mitään virityksiä.
Thulen telineeseen uudet remmit läskiä varten.
Nastarenkaat ja uuden ketjun.
Klossit uusiin välikausikenkiin.Uudelleenasensin nämä.
Poistin takakiekosta sen muovisen suojalevyn, joka on pakan ja pinnojen välissä. Alkoi pitää vääntyneenä meteliä sen jälkeen kun mustekala jumahti tarakalla rattaiden väliin tavaraa kuljetettaessa. Riski toteutui, onneksi ei sattunut pahasti.
K.Kuronen
12.11.2019, 20.29
Irrotin ja puhdistin ja voitelin etuvaihtajan: vaijerin kireyden säätö olikin täysin hiekan jumittama. Lisäksi näytin dremeliä pannalle saadakseni vaihtajan vajaat pari milliä alemmas.
Vaihdoin lenkille lähtiessä talvipolkimet teräsjäykkikseen.
K.Kuronen
27.11.2019, 09.58
Pudotin sorapyörästä tankoa 1/2 senttiä alemmas ja vaihdoin samalla stemmin sentin lyhyemmäksi. Muutos tuntuisi oikean suuntaiselta: kahvat lähempänä ja ohjaus terävämpi (ehkä).
Eilen illalla squirttasin ketjuja parista filosta.
Aamulla mug-offasin ketjut ajokengistä. [emoji38]
Ensin tikku etuvaihtajan ja rungon väliin että pysyy keskirattaalla ja myöhemmin uusi vaihdevaijeri ennen pidempää hyötysiirtymää.
Jopotuinen
27.11.2019, 20.36
Laitoin veneen akselirasvaa rutikuiviin kettinkeihin, kun varsinainen ketjuöljy oli loppu.
Arvelin ton vaseliinin kuitenkin olevan tarkoitukseen ihan kelpoa, jahka kulkeutuu niveliin kattavasti, eikä peseydy helposti pois, kun on märkiin olosuhteisiin tarkoitettu.
Saas nähä kummonen paskamagneetti tuli. Kerran laitoin perämoottorin peräöljyä ja se oli lähes katastrofaalinen paskankerääjä.
^Moottorisahan ketjuöljyä laitoin joskus ketjuihin ja keräs kyllä vähän siitepölystä lähtien kaikkee ..
--
Windowsin Pagefilen säädin 49 GB:stä 1 GB:hen, saa nähdä oliko vaikutusta
cokekola
03.12.2019, 01.11
https://cokekolaz.kuvat.fi/kuvat/20191202_231052.jpg?img=small
Kiitos vain kaikille tätä vinkanneille! Lähti toimimaan heittämällä, säätämistä ei ollut käytännössä lainkaan. Toisin kuin Avidin BB5:n kanssa, joiden kanssa ei muuta ehtinyt tekemäänkään.
Täpärin linkkujen momenttiin kiristykset ennen ensilenkkejä.. pyörä vielä säätöä ja asennusta vailla toisessa makkarissa.. ehkä tässä kun sulattaa ja sitten jäätää.. Vois käydä nastarenkaat ajamassa sisään
Lähetetty minun Nokia 7 plus laitteesta Tapatalkilla
Stacheen uusi hissitolppa ja siinä samalla nykäisin vahingossa vaijerikuoren liian pitkälle rungon sisään. Piti keskiö ottaa irti että sai laitettua uuden kuoren paikalleen, niin on jyrkkä mutka ettei mene pujottamalla.
Onni onnettomuudessa että keskiö lähti ehjänä irti, joten prässäsin takas paikoillleen pyörimään. Täytyy kai hommata työkalut kotiin ettei tartte ympäri kyliä ajella että saa hommat hoidettua.
Täpäriin viimeisiä säätöjä ennen huomista koeajolenkkiä.
- polkimet kii
- iskareiden paineet ja asetukset
- garmin teline
- pumpputeline (crossarista pumppu lainaan), kun noita lezynen hv pumppuja ole kuin pari(
- satula oikeaan korkeuteen
- jarrukahvoja hiukan etäämmälle tupeista, kun pari sormea riittää jarrutuksiin
Lisäksi varasin juomareppuun sisurin ja pippupihdit, rengasraudan.. kun ei koskaan tiiä miten noi alkaa litkuja/painetta pitämään
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Uudet takajarrupalat ettei tarvi pelkällä etujarrulla liukkailla jarrutella, backuppeja ATK:sta ja valaistusta juhlapäivän iltaan sopivammaksi.
Crossarin kiekot ulkovarastosta suihkun alle ja pesuun.. Nastakummet pitäis vielä vaihtaa ja nostaa kehille, litkuttaa... ennen asennusoluen korkkaamista [emoji4]
#edit..19.53#
Renkaat vaihdettu ja paineistettu, joten palkitsen itseni oluella [emoji481]
Surly moloko stongan asentelin pyörään.
Tunturissa on harmaa ja oranssi väritys. Mastodonin punaiset ja valkoiset tarrat ei oikein soinnu. Onneksi tuli arkki harmaita tarroja mukana. Pyörä on nyt nopeampi.
hphuhtin
14.12.2019, 10.58
^kyllä! Värikoordinoinnilla on omien empiiristen tutkimusteni mukaan selvä vaikutus koettuun nopeuteen! ;)
Pyörällä ja autolla
14.12.2019, 12.58
Sivulaukkuin sivuille ja taakse ompelemalla heijastinnauhaa. Taakse punaista ja sivuille valkoista.
tempokisu
15.12.2019, 10.18
! avasin sen uuden tietokoneen, ja asensin sinne onnistuneesti 3 kuvankäsittelyohjelmaa. Hyvä minä.
( mutta tosiasia on se että punainen on väreistä se kaikkein nopein, seuraavana tulee sininen ja keltainen... )
Contin Contactin crossariin taakse Cyclocross Racen tilalle ettei maastokumi kulu turhaan sepelillä ajellessa
cokekola
22.12.2019, 12.34
No ei viimeksi, mutta kohta säädetään: aion asentaa takalevyjarrun vaijeriin foorumilla vinkatut vaijerin "rasvanipat" (https://www.sjscycles.co.uk/cables/jtek-cable-oilers-5mm-black-3-pack/).
Olen aikoinaan surutta katkonut vaijereita ja niiden kuoria kuoria milloin milläkin käteen sattuneella välineellä ilman, että olisin ymmärtänyt kokea ongelmia. No, nykyään on näemmä sekä vaijereille että kuorille omat katkaisupihtinsä, ellei jopa eri paksuisille ole vielä omansa. Voisin hyvin kuvitella, että ellei aivan vielä, niin kohta ainakin kai tarvitaan sekä eri materiaaleille että eri käyttöön tarkoitetuille vaijereille ja kuorille dedikoidut katkaisimet.
Meneekö vaijerin kuori käyttökelvottomaksi, jos katkaisen sen sivuleikkureilla, linjapihdeillä tms. tavallisella työkalulla? Voihan katkaisupintaa vaikka siistiä viilamalla tms. tarpeen vaatiessa.
Kysyy nimimerkki "Joudunko heittämään koko pyörän kaatopaikalle?"
Hyvien pihtien puuttuessa olen käyttänyt kuorien katkontaan rälläkkää ja ohutta katkaisulaikkaa (vähemmän lämpöä). Sivuleikkurit litistävät ja rikkovat kuorta, vaikka onnistuu se niilläkin tarvittaessa. Itse vaijeri menee niilläkin hyvin.
Asensin puutarhaletkun hanaan ja huuhtelin itseni vyötäröstä alaspäin ennen sisään menoa. Maantielenkillä kura lentää.
tempokisu
23.12.2019, 15.36
Sillä lailla. Tämä kone ei edes suostu avaamaan kuvaohjelmaa. Hyvä että on se toinen kone. Mutta on pieni! ja ihan erilainen näyttö, en tykkää. Ongelmia löytää että minne sen kuvan voi tallentaa ( liitä- sana ei aktivoidu suurimmassa osassa kohteita minne kokeilin tallentaa ) Totesin että olkkarin sohvalta käsin ei ole hyvä tehdä tietokonehommia.
Kyllä tää kuvaaminen saa jäädä kun näin vaikeaksi meni, luulin että uuden koneen kanssa ihan helppoa mutta ei ole :(
Asensin uuden takavaihtajan pyöräni gräävelöinnin lopuksi.
Haastavinta oli eheyttää CRCn tapaan lintatut kierteet vaihtajan kiinnitys pultin päästä käsivaralta kierreviilalla.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Cycloon runkolaukku ja satulaputkeen tavarateline, toimii kätevästi myös takalokasuojana.
Sillä lailla. Tämä kone ei edes suostu avaamaan kuvaohjelmaa. Hyvä että on se toinen kone. Mutta on pieni! ja ihan erilainen näyttö, en tykkää. Ongelmia löytää että minne sen kuvan voi tallentaa ( liitä- sana ei aktivoidu suurimmassa osassa kohteita minne kokeilin tallentaa ) Totesin että olkkarin sohvalta käsin ei ole hyvä tehdä tietokonehommia.
Kyllä tää kuvaaminen saa jäädä kun näin vaikeaksi meni, luulin että uuden koneen kanssa ihan helppoa mutta ei ole :(
Sun pitää ettiä joku hakemisto mihin sulla on oikeudet. Tai hommaat ulkoisen kovalevyn ja laitat sinne.
K.Kuronen
30.12.2019, 18.29
Uudet ketjut, jarrupalat ja lähes uuden takavaihtajan työmatkapyörään. Vanha takavaihtaja saanee huollon ja päätyy hyllylle odottamaan.
cokekola
05.01.2020, 23.03
Vanha sisuri auttaa monessa. Puolen litran normitermoksen saa parilla sisäkumirenkaalla varmistettua pullotelineeseen:
https://img.aijaa.com/m/00246/14782942.jpg (https://aijaa.com/BlNfSS)
https://img.aijaa.com/m/00457/14782943.jpg (https://aijaa.com/YBwwzu)
Hyvin pysyi kyydissä Landbo-Hindsby hiekkateilläkin :-)
Asensin tehomittarin maastopyörään.
Samalla renkaat vaihtuvat nastattomiin, tosin kakkoskiekoilla vielä mennään.
Asensin toisille gg-kiekoille WTB:n Resolutet loppuunajettujen Sorakunkkujen tilalle.
Jami2003
11.03.2020, 20.52
Siteitä OAC:n liukkareissa 7 cm eteenpäin.
KotooTöihin
15.03.2020, 01.42
Kahteen fillariin uudet ketjut. Yhteen uus haarukka. Yhdestä pyörästä oli navan laakeri vähän löysällä. Kahdessa oli jarruvikaa. Paremmat gripit laitoin siskon tyttären pyörään. Omassa oli jarruvika... Takajarru toimi kyllä, mutta piti niin kauheeta ääntä ettei sitä voinu käyttää :D
Paras syntymäpäivä ikinä ;D
Maastopyörän ensiasennus-alutolppa vaihtui Newmenin kuitutolppaan. Samalla satulaksi vaihtui Flite, kuten muissakin pyörissä.
Cyclocross huoltohommia.. kiekoille asvalttikumet, gp5000tl 28mm.. Ketjunvaihto ja voimansiirto pesut .. Pyörä valmiina ekalle maa tielenkille, kun kelit osuu[emoji848][emoji41]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Takavaihtajan huono asento aiheutti hyppimistä 5. ja 6. rattaalla. Mutta osasin kääntää kierrettävää säätöjuttua sopivasti. Hyvä onnistumisen tunne!
"En ole täysin epäonnistunut ihminen, kun osaan säätää takavaihtajan."
Pakka tuli vaihettua Levoon, kun pari lehteä oli saanut siipeensä. Tänään lenkillä sitä iloa kestikin melkein puoli tuntia ennen kuin uuden pakan hankinta tuli taas ajankohtaiseksi. Kuka sanoikaan, että Sramin pakat ovat tinaa...?
Sisurit otin pois decoysta, eli siirryin tubeless aikaan 😀
Eilen metalliset jarrupalat täpäriin. Kevättalvella laitoin samanmoiset jo takajäykkään. Niiiiin paljon paremmat kuin orgaaniset.
Tänään virittelin vanhasta sisäkumista kuraläpän suojaamaan linkustoa ja iskaria takarenkaasta lentävästä kurasta. Omasta Canyonin xc takajäykästä otin puolestaan chain stayn neopreenisuojan ja laitoin sen pojan am-jäykkikseen, jolla ajo on oikeeta maastoajoa ja Canyonini saa jäädä enemmän työmatka- ja hiekkatiekäyttöön. Jotain sähköteippiä varmaan siihenkin laitan kutenkin ketjun iskemiltä hieman suojaamaan.
Kamelinpaskaa tungin takarenkaaseen. Ei auttanut Stan'sin Race sellaisenaan, vaan piti laittaa tilkettä. Eikä meinannut siltikään rauhoittua, nyt näyttää jo pysyvän. Eka kerta. Et sekin neitsyys on nyt mennyt.
Muutenkin kumma juttu. Uudet, ehkä satasen ajettu DHF/DHR-kombo, joka oli litkutettu ja ajettu jo syksyllä. Nyt keväällä vaihdoin nastat pois ja otin nuo, jotka oli siis valmiina toisilla kiekoila, lisäsin litkua, niin sitä tuli sieltä renkaan ja vanteen välistä. Renkaat oli kuitenkin pitäneet paineet talven yli. Kumma juttu...
hphuhtin
05.04.2020, 20.27
Ihmettelin kun viime ajolla kuului outoa rutinaa aina kun poljin lujempaa.. katselin, että olisiko ketju öljyn tarpeessa, mutta ”jostain syystä” päätinkin vaihtaa ketjun. Sitä siis viimeksi.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200405/baf5fd17234063234feef19fab5f53a6.jpg
Uudet vaijerit cycloon, ja virittelin kuoret samalla uuden tangon eli 3T Superergon sisälle kulkemaan. Oli todella veemäinen homma....
Jaa niin vaihdoinhan minä öljyt, rasvat ja foamit Pikeen eilen yllä lueteltujen lisäksi.
Huomenna näyttää tulevan nätti sää. Jos vaikka vähän ilmais jarruja kun palojen vaihdon jälkeen etujarrukahva ei painu just yhtään ja takana taas huomaa varsinkin jos pyörä on ollut katollaan, että kahva painuu parilla ekalla painannuksella turhan pohjaan.
Fullfatsix
06.04.2020, 02.46
Polkasin jyrkkään ylämäkeen ykkösvaihteella vähä turhan rajusti, rusahti vähä ilkeesti; ja sitte talutettiin kotia 3km, sorvattiin taka-akselia kolmisen milliä, jotta koko takapakka ois lähempänä keskiötä ja saapuessaan uudet vapaarattaan hampaat ois koko pinta-alaltaan paremmin kosketuksella keskiöön ja ehkä kestäisivät paremmin :) paketti nyt kasassa vanhoilla hampailla, ja pakkohan tollaki hampaanjämällä oli vielä lenkille lähtä ylämäkiä ja kovaa väännätystä tosin kovasti välteltiin :D
https://img.aijaa.com/b/00493/14819357.jpg
Juha Lehtinen
06.04.2020, 20.11
Maantiefillariin uuden keskiön ja takavaihtajan rissat.
Sent from my iPad using Tapatalk
Täpäriläskiin vaihdoin jarrupalat ja ilmasin etujarrun. Takajarru ilmattu viime viikolla. Graveliin laitoin Garminin kiinnikkeen ja paritin Garminin wattikampiin. 29 täpäriin laitoin Garminin kaken, nopeusanturin ja paritin wattikammet & muut anturit.
Graveliin pitäisi vielä vaihtaa ovaali ratas eteen. Sitten ehkä alkaisi tämän kevään remontit olla tehty. Toivottavasti.
Kiinnitin takakiekkoon centerlock-jarrulevyn, jota ennen piti käydä hakemassa työkalu kaupasta (Hollowtech-keskiön kiinnitystyökalu). Etukiekon jarrulevy meni aiemmin vanhoilla työkaluilla.
Nyt siis kiekkojen centerlock-malliset etu- ja takajarrulevyt aukeavat eri työkaluilla. Pakka-avainta ja keskiöavainta vaaditaan, jos levyjä tarvitsee joskus irrotella.
Edit: voi tosin olla että saa molemmat auki tuolla keskiötyökalulla, enpä tiedä/testannut tätä.
Ovaali greiveliin ja täpärifätistä kammen kiristys, kun alkoi keskiö lonksuttamaan kesken lenkin.
Kohta loppuu säädettävät asiat. Eilen avasin, putsasin, rasvasin ja kasasin flättipolkimet ja vaihdoin ne vaihteeksi täpäriin lukkojen tilalle. Kun vähän lämpenis taas niin vois superpuhdistaa ja vahata perheen fillareita. Aika puhtaita ne on nytkin.
Gravelkingit sileitten tilalle cyclocross pyörään.. illalla ilman litkuja paikoilleen ja aamulla lisää ilmaa... tyhjäks oli tulleet yön aikana, mutta jos illalla/huomenna laittais litkut ja kävis testilenkkiä
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Kesäkiekot sähköavusteiseen. Jotenkin hyvin hankala saada takakiekkoa paikoilleen ketjun kanssa. Viimeksi katkaisin ja otin pois tieltä ketjun asentaessa, nyt kesti kauan taiteillessa ja jouduin ottamaan ketjun pois eturattaalta. Mutta viimein meni.
Ehkä kokeneempi huoltaja saisi takakiekon vaihdettua tuosta vain ja ketjun paikalleen heti.
Lisäksi hankkimani pinnamagneetti ei kelvannut Boschille, vaan jouduin ruuvaamaan alkuperäisen isomman kiinni pinnaan. Ostoslistalle siis toinen Boschin oma pinnamagneetti.
Marsusram
14.04.2020, 21.37
Spessun Defroster trailin siimakiristysrullan ompelin karhunlangalla kiinni kenkään. Oli vanha ommel purkaantunut ja rissa irrallaan.
Vielä sai hyvä kenkä lisää käytöä, klossit alkaa näköjään olla vaihtokunnossa.
Asensin hiilari-Crossmaxit grainderiin ja kumeiksi Overidet. Jeesus että tuntui fillari kevyeltä ja nopealta nyt. Melkein pitäisi punnita.
Huomasin myös, että takakiekko viipottaa... saamari tätä elämää käytettyjen kamojen kanssa. Tästä lähtien ostan kaiken uutena.
Firlefanz
15.04.2020, 23.21
^ Toivottavasti hiilari-Crossmaxien myyjä ei ole foorumin tai ainakaan tämän ketjun lukija...
Asensin maantierakettiin omatekemän ja tosiruman ass-saverin.
Huomenna pitää päästä taas ajamaan - ja nimenomaan maantiepyörällä - ja sääennuste näyttää siltä että asfaltin kuivumista odottava saisi odottaa miltei pimeän tuloon asti. (Olisin voinut toki ostaakin, mutta halusin kokeilla onnistuisiko työ minulta ja sopisiko käytettävissä oleva materiaali tehtävään.)
Uuden välityksen mörköprojektiin.
Kesäkiekot ja takajarrupalat hybridiin.
Vaihdoin XT vivun nikottelevan SLX tilalle. Olipa oiva päivitys, nyt napsuu vaihteet pykälään XT-XT combolla.
laattamaa
22.04.2020, 16.35
Käytin tytön pyörästä takanavan levällään nu tuntu pyörivä niin tahamiasti, oli survottu täyteen jäykkää vaseliinia ja laakerit oli liian kiriällä. Kyseessä siis rumpujarrullinen napa.
Autoista jälkikiristin kesärenkaat ja tarkistin rengaspaineet, kun tuli ajeltua biltemasta digimittari [emoji4]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
The flying Chocobo
23.04.2020, 15.47
Pellit mökin piipun ympärille. Itse asiassa asennettiin vanhat pellit takaisin kun oltiin rouvan kanssa korjattu kattoa.
Asensin leikkuupöydän ajoleikkuriin, sen jälkeen säädin nurmikon pituutta matalammaksi.
HC Andersen
06.05.2020, 23.32
Asensin eilen autoon apulaitehihnan irronneen tilalle ja aamulla remontoin rakennuskonevuokraamon tärylätkää jotta sen sais käyntiin.:o
Nickname
01.06.2020, 21.51
Yhdistelmäpolkimet Konaan, huomenna testaillaan hiekkateitä pitkin tekeekö noilla mitään ( eli tekee niillä kun en minä näissäkään varmaan mitään eroa huomaisi, halpa vs kallis ).
kiinnitysankkureita kattoon, että pysyn katolla eikä ole hallitsematonta painovoiman viemää.
Shimaani
02.06.2020, 12.49
Asensin pienkonebensiiniä ruohonleikkuupärryttimeen ja säädin ruohoston latvoja lähemmäksi maanpintaa.
Vaihdoin krainderin haarukan, polkimet ja satulatolpan.
Pikkusen jänskätti taas hiilarisen kaulaputken sahaaminen... ettei vaan kävis LJL:ät! Mittasin monesti, sahasin kerran. Niin ja olisiko pitänyt joku hengityssuoja olla.
Aamusella säädin miljoonalaatikosta Shimanon HT2 muovisen mustan tutin ja asentelin sen ja kammen kuntoon.
Fitun peltilaatikkovyöhykkeen espoolainen pikkunilkki joka varasti illalla kiiltävän lelumiinisen kullitetun kammenkiristäjäpultin kun asioin moponetissä alle 10 minuuttia! :mad:
brilleaux
05.06.2020, 20.26
Asensin uudet polkimet. Ja kenkiin klossit. Ikinä en kuulemma aja kuin fläteillä enää. Samointein satulan paikkaa hienosäädettiin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200605/f972a431deac2dbd31a3c00893824aa7.jpg
Ai niin ja säädin mä myös leukahihnan. Ja hiplailin muuten vaan uutta kypärää.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200605/cf31f2c952b294da36f8837f3718394d.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Teippasin kiekot ja asensin kumit.
Ankkurikumit työmatkakulkineeseen.
Shimaani
09.06.2020, 17.38
Asensin pienkonebensiiniä ruohonleikkuupärryttimeen ja säädin ruohoston latvoja lähemmäksi maanpintaa. Tänään sama operaatio pihan niittyosalle. Ei kehtaa helteellä pärryyttää kun palaa sit ihan pas2.
Maantiepyörään tubeles hommia.
K.Kuronen
11.06.2020, 11.08
Pitkin viikkoa huollettuja osia Stevensin paljaaseen, vahattuun runkoon. Mahdankohan raaskia enää ajaa työmatkaa?
brilleaux
11.06.2020, 11.14
Siirtelin klosseja.
Litkutusneitsyys meni, näyttäisi ilmoja pitelevän - vähän jännittää kun meni asennus Strömsö tyyliin...
Läpi kävin ja kiristelin ruuvit. Yllättäen koko vaihdeliipasin oli löysästi kasassa - olisikin ollut mielenkiintoista keräillä liipasimen sisuksia metsäpolun kupeesta[emoji33]
Perittyyn kippurasinkulaan uudet 4seasonit butyyleilla. Nurmenpieksäjään öljynvaihto starttisavujen jälkeen. Pitää muistaa tyttären skopottimeen(kin) tankata talvisäilöön pienkonebensaa. Tuo säästää monilta vaivoilta ja murhe ilta talven jäljiltä.
brilleaux
17.06.2020, 21.59
Täytin Piggy Zip Casen.
Josko huomenna itse teline paikalleen.
https://www.76projects.com/shop/thepiggy
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200617/61de7abc5b904b0adee36805f0b96d65.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200617/77ed5239b7b45f8cceb8891e87cf8555.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Asensin sidiin laakerin alakoolin.
Ensin piti hommaa varten tehdä työkalu: 40mm muoviputkesta (biltema) sopivan mittainen pätkä, sitten sen toiseen päähän sahalla muutaman sentin viillot; viiltojen avulla putki joustaa ja mahtuu 1.5 tuumaisen kaulaputken alapään ympärille. Lopuksi kaulaputken voitelu ja kooli paikalleen: työkaluun kumivasaralla pieni napautus sai sen asettumaan hienosti.
tempokisu
21.06.2020, 06.37
No huh. Laitoin kahteen pyörään & etukiekkoon mittarin magneetit, ja yhteen pyörään mittarin. Tein vanne-inventaariota ja testiä eli pumppasin ilmoja renkaisiin, totesin että tempotakakiekon se tuubirengas ei pidä ilmaa. Hieno nopee nelilapainen takakiekko. En mä sillä kyllä mitään enää tee, en ala hankkia uutta tuubirengasta siihen. Kysyn kaverilta jos joku haluaisi nopeen takakiekon.
> tarvitsen kympin rataspakan, sekä kaksi ulkorengasta. Apua takapakan ( ja samalla ketjut) laitossa ja säätämisessä.
uuden sisuskumen ja yleistä tarkastusta erään solivieteriin, palkalla ostinkin Jukka-hirsitalon hyllyyn.
Ei-asensin Campan kuitukampeen aivan totaalisesti jumahtaneen Shimanon mtb polkimen. Kuukausi liottelua ja vääntyneitä kiintoavaimia takana. Näin jo mielessäni 250€ kuluvan uuteen kampisettiin. Tänään kuitenkin kaverin duunissa metallipajalla kunnon pylväsporalla (jäähdytykset ja kaikki) porattiin akseli ontoksi (vaati 2 kobolttiterää) ja ruuvipenkissä vääntämällä vihdoinkin irtosi.
On aivan helvetin kovaa tavaraa se akseli. Jatkossa käytän uskollisesti irti pari kertaa vuodessa ja kunnolla vassua väliin. Suosittelen muillekin.
K.Kuronen
29.06.2020, 19.05
Pitkin viikkoa huollettuja osia Stevensin paljaaseen, vahattuun runkoon. Mahdankohan raaskia enää ajaa työmatkaa?
Tänään ajokuntoon. Tankonauha saa odottaa vielä hetken. Jarru- ja takavaihtajan vaijeri olivat eka yrittämällä ristissä rungon sisällä, joutui kirvottamaan jarruvaijerin kerran irti ja pujottamaan uudestaan.
Tuli varmasti ihan passeli työmatkalle.
K.Kuronen
06.07.2020, 20.52
Kinesis sai taakse 11-34:n tilalle 11-32:n tasaamaan edessä tapahtunutta pienemmän vaihtumista 36:sta 34:seen.
Taka akseli vaihtoon: Focuksen R.A.T. pikalinkusta on ollut vain harmia, onnistuin lopulta runttaamaan kiristysruuvista (muoviset!) kierteet sileiksi.
Nyt tilalla Lightning Bolt -akseli joka aukeaa vain 6mm kuusiokoloavaimella.
Eipähän tule jatkossa kolhittua pikalinkkua kivikossa...
Maanantaina sadepyörän keväthuolto (!): kammet, keskiö, takavaihtaja, kasetti irti ja ihan kunnolla puhtaaksi.
laattamaa
09.07.2020, 22.35
Eilen käytin läskistä takajarrun levällään, putsasin kontaminoituneet palat ja levyn bräkleenillä, sitten toholla vielä poltin kakat pois, nyt pelaa hienosti.
brilleaux
10.07.2020, 11.35
Taas yksi spacer stemmin alta päälle ja samalla K-Edge Garminin oman telineen tilalle.
PikkuPatleetti
10.07.2020, 20.21
Tankoa kavensin. Onhan nuo hurjia nuo nykytangot tämmösen sittiäisen vinkkelistä. Tuokin oli melki puolet omasta pituudesta [emoji28]
Ledivalot pakoputkipääkallojen silmäkuoppiin.
Heti tuli pilkettä silmiin :rolleyes:
Cyclocrossariin maantie renkaiden (gp5000 tl 28mm) tilalle gravelking sk 38mm tubelessinä
Vois yhdistellä helppoa päällystämätöntä ja klv&maantietä eikä tärryyttäis ihan niin paljon [emoji23]
xs2jammu
12.07.2020, 23.02
Annoin ensiapu keskiälaakereille, avasin ja rasvasin ekan kerran 12 vuoteen :)
jussi 163
13.07.2020, 08.28
Sama täällä, keskiölaakeri tosin meni vaihtoon. Noin metrin jatkovarrella sain väännettyä auki.
Runko, ohjainlaakeri ja satulaputki on jäljellä enää alkuperäisistä osista.
Kaikki muu on mennyt jo vaihtoon
xs2jammu
13.07.2020, 22.13
Sama täällä, keskiölaakeri tosin meni vaihtoon. Noin metrin jatkovarrella sain väännettyä auki.
Runko, ohjainlaakeri ja satulaputki on jäljellä enää alkuperäisistä osista.
Kaikki muu on mennyt jo vaihtoon
Kyllä se mullakin menee vaihtoon, kunhan sellaisen BC 1.37 X 24 FC 5600:sen löydän jostain.
jussi 163
14.07.2020, 09.00
Kyllä se mullakin menee vaihtoon, kunhan sellaisen BC 1.37 X 24 FC 5600:sen löydän jostain.
Omani löysin Amazonista, Tulikohan se sitten Englannista? En enää muista.
Juha Lehtinen
16.07.2020, 10.50
Vaihdoin maantiefillariin 52 hampaisen eturattaan tilalle 50 hampaisen eturattaan sekä lyhensin ketjusta 2linkkiä. Nyt ei enää roiku ketju pieni eturatas - pieni takaratas välityksellä.
Sent from my iPad using Tapatalk
F. Kotlerburg
16.07.2020, 11.16
Sorapyörään uudet polkusimet.
Mökkimaasturin etuvaihtajan raskas vaihtaminen isommalle ja sitten kokonaan toimimattomuus ihmetytti useampia lenkuroita kunnes toissapäivän retkellä huomasin metallinharmaan kiven häkin sisällä joka esti toimintaa, sain kaivettua sen ja taas toimi. Nyt Crossarin Centauri takavaihtajaa sen verran lievin väkivalloin säädin että menee kevyinkin vaihde ylämäissä, tämän kesän retket on mennyt raskaammalla. Korvake taitaa olla vähän vääntynyt .. säätöö tarvis enempikin.
Zondan (15C) vanteille sormivoimistelin 32 milliset GP viistonniset ja väliin Vittorian lateksit
K.Kuronen
21.07.2020, 16.13
Sorapyörään suoran stemmin (Easton EA70). Lisäksi laskin satulaa hitusen.
brilleaux
21.07.2020, 20.08
Kona Dew+ sai uuden takakiekon, pakan ja ketjut. Kokonaiskustannus alle 100e ihan kaupasta ostettuna.
Ei maksanut vaivaa laakereita kunnostella vanhasta kiekosta.
Sähköpyörään ajovalon. Nyt pitäisi odotella vielä iltojen pimenemistä muutama viikko.
Juha Lehtinen
26.07.2020, 15.05
Viimeksi testailin uutta CeramicSpeedin keskiötyökalusettiä irroittamalla keskiön ja asentamalla sen takaisin. Hinnakas setti mutta myöskin oikein laadukas.
brilleaux
26.07.2020, 17.31
Hiuslakkaa Kona Dewn tuppeihin, meinaa jäädä kouraan.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Vaihdoin vaihdevaijerin. Olikin niin helppo homma että taidan aikatauluttaa sen tehtäväksi vuosittain.
Hyrbiidin tankoon aerovirityksen, en niinkään ilmanvastuksen minimoimiseksi vaan lähinnä että saa välillä nojata. Kun ei "korsetti" ole tikissä, tuppaa ranteet kärsimään...
Grävelin takavaihtajaa. En tahdo oikein saada sitä kunnolla jiiriin. SRAMin Rival taitaa olla osasarja.
Lisäksi grävelistä löystyy koko ajan etukiekon läpiakselin pultti. Siinä ei ole mitään erillistä kiristystä, vaan vedetään vain kuusiokololla momenttiin. 30-40 km ajon jälkeen on taas löysällä. En tiedä pitäisikö laittaa ruuvilukitetta vai kaivaako sen kanssa vain verta nenästään.
K.Kuronen
11.08.2020, 20.46
Sorapyörään uuden tangon, Easton EA70 AX, 440 mm. Tankoteippauksen tein osin vanhoista tilapäisesti, teippaan paremmin, kunhan ensin ajan muutaman satasen.
Korjasin satunnaisen "keskiölaakerin narinan" vaihtamalla uudet polkimet.
Jami2003
12.08.2020, 19.26
Asensin eilen Contin 5000 28mm maantiepyörään alle. Eilen pikainen 16 km koeajo sisältäen huonoa kelviä ja soratietä sekä tänään 105 km sisältäen yli 20 km soraa. Renkaan huonous voidaan ainakin toistaiseksi unohtaa. Hyvin pelitti. Asfaltilla nopea ja soralla siedettävä.
Asentelin maasturiin Eagle XX1 AXS -vaihteet. :)
Eilen n. sadannen kerran ilmasin fätin Magura MT5:t. Vaikka olen ollut aika vankkumaton magura-mies vuodesta -93, niin nyt noi saa mennä. Hyllyssä on iskemättömät 4-mäntäiset XT:t, jotka tulee tilalle. Tosin ne oli alunperin tarkoitettu täpärifättiin 2-sylinteristen XT:den sijaan, mutta nyt tuo Magura-ongelma pitää ratkaista ensin.
K.Kuronen
16.08.2020, 16.44
Vaihdoin sorapyörään uudet jarrupalat ja uudet levyt: eteen 160 ja taakse 140 millisen. Vanhat palat ja levyt jäävät odottamaan tulevaa käyttöä, sillä paloissa oli vielä paljon ajettavaa pintaa. Lisäksi nollasin ja ilmasin takajarrun.
Eteen vaihdoin vanhat jarrusatulan pultit uusiin ja olisin tehnyt saman taaksekin, mutta kaapissa olikin väärän mittaiset. Laitan hankintalistalle. Edessä vanhat olivat vähän harmittavasti torx-kantaiset.
Eilen n. sadannen kerran ilmasin fätin Magura MT5:t. Vaikka olen ollut aika vankkumaton magura-mies vuodesta -93, niin nyt noi saa mennä. Hyllyssä on iskemättömät 4-mäntäiset XT:t, jotka tulee tilalle. Tosin ne oli alunperin tarkoitettu täpärifättiin 2-sylinteristen XT:den sijaan, mutta nyt tuo Magura-ongelma pitää ratkaista ensin.
Jaa-a, no ne kesti sitten kymmenen kilometriä ne ilmaukset. Laitoin nyt vielä MT5-takajarrun tilaukseen, kokeilen vaihtaa jarrusylinterin, että josko se siitä.
K.Kuronen
21.08.2020, 12.12
Vaihdoin sorapyörän keskiön alta vaijeriohjurin uuteen -olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin.
Emännän pyörä sai uudet sisurit. Katsotaan kestääkö paivän vai kaksi.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
vierringe
21.08.2020, 21.55
[QUOTE=bici74;3007362]Emännän pyörä sai uudet sisurit. Katsotaan kestääkö paivän vai kaksi.
Siis kuinka iso emäntä sinulla oikein on?
Anteeksi, oli pakko...
K.Kuronen
28.08.2020, 13.22
Huoltoa odottanut Ultegra RX- takavaihtaja pääsi puhdistukseen, voiteluun ja saa uudet rissat.
Yritin säätää Deorea, mutta ei. Ei onnistu, yhä räpsii ja yrittää vaihtaa itsekseen. Liekö jotain vääntynyt tai jotain jota en huomaa. Onneksi keli on kaunis ja toinen pyörä on kunnossa
Jaa-a, no ne kesti sitten kymmenen kilometriä ne ilmaukset. Laitoin nyt vielä MT5-takajarrun tilaukseen, kokeilen vaihtaa jarrusylinterin, että josko se siitä.
Tämä vaihdettu. Josko toimisi... Tai siis vaihdoin koko takajarrun.
Shimaani
28.08.2020, 22.24
Asensin toisen boksun paikallamakuuta piukemmaksi samalla ku säädin toisen seuraamista. Ja sit vastoinpäin.
Toiseksi edellinen asennus/säätö oli tänään sen hiukan valuvan satulatolpan ylösnosto kesken kotimatkan. Töihin päin mennessä se ei valunu..... wtf?
Asentelin laavun takaniskahirren seutuvilleen ennakkovarauksen tekoa varten. Huomenna tosin ilmeisesti liian hyvä ilma homman jatkamiseen.
brilleaux
30.08.2020, 16.24
Uuden ohjaustangon, tankonauhan ja uudet hoodien kumit.
Uudet vaihde- ja jarruvaijerit+kuoret.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Keulan vaihdoin Ibikseen. Nyt kun vielä saa takakiekon uudelleenrihtauksesta, niin pääsee taas runnuttamaan.
kurvaaja
12.09.2020, 15.23
Työmatkakulkineeseen pientä huoltoa. Ketju, takavaihtajan rissat ja takajarrupalat vaihtui uusiin. Pesu ja vahaus. Takavalon asennus. Rankkaa puuhaa, vaatii asennusjuomaa.
Takavalo ja heijastimet yleispyörään. Etuvalo oli jo valmiina. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/aced8b1013aac8d1b2be8f72842a6cfe.jpg
Pistosuojanauhoja sisäkumien suojaksi. Tappajasepelikautta odotellessa.
Vaihdoin patterin Liiterin kadenssimittariin. Oli aikamoinen satsaus aioinaan. Kaveri oli ostanut kympillä Liiteristä ja ostin kaverilta vitosella. Hyvin on pelittänyt siinä missä merkkituotteetkin.
Nickname
20.09.2020, 19.51
Takavalo ja heijastimet yleispyörään. Etuvalo oli jo valmiina. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/aced8b1013aac8d1b2be8f72842a6cfe.jpgPinnaheijastim et, arvostan 👍
Pinnaheijastimet, arvostan [emoji106]
Kiitos. Jos näkyisin nyt autojen valoissa paremmin.
Vaihdoin soranjauhimeen nopeammat kiekot huomiseksi.
arctic biker
25.09.2020, 19.18
Itse olen käyttänyt tuomkjumoisia velcrotarraheijastimia nilkan ympärillä, alkaa etsimään niitä!
Lokasuojat aktiivipyöräilijän kulkineessa ilahduttaa vanhan liiton kuskin silmää, tosin jos selvää saan niin fobin asennus kaipaisi pientä kohennusta?
Itse olen käyttänyt tuomkjumoisia velcrotarraheijastimia nilkan ympärillä, alkaa etsimään niitä!
Lokasuojat aktiivipyöräilijän kulkineessa ilahduttaa vanhan liiton kuskin silmää, tosin jos selvää saan niin fobin asennus kaipaisi pientä kohennusta?
Lokasuojat tarkoituksella epämääräisesti, jotta pyörä näyttäisi huonommalta kuin on. Pääasia, että suojaavat roiskeilta. Tosin siistille asennukselle antaa haastetta lokasuojien kiinnityspisteiden puuttuminen tuosta rungosta. On pitänyt kehitellä halpa ja luotettava tapa kiinnittää lokasuojat. Tuo on arkipyörä, jolla voi ajaa soralenkkejäkin. Hauska ajettava, herkkä ja vakaa yhtäaikaa.
Nickname
06.10.2020, 09.19
Monarkkiin seisontajalan ja on ihan ykkös juttu sitten pitkien lokareiden ja etukorin jälkeen :):o pitkään harmittelin kun jouduin sahaamaan sen alkuperäisen irti maalauksen takia.
Travelkicking
06.10.2020, 10.13
Siirsin maasturin vaihdevivut samalle puolelle = oikealle. Etuvaihtaja on nyt tangon yläpuolella. Hieno idea - tämä olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten. Syynä on tulehdus vas. peukalossa. Vivut saavat jäädä paikoilleen, koska tämähän on parempi näin.
Markus Raatiniemi
17.10.2020, 10.07
Nyt on takavanne paikoilaan uudella 11s pakalla. Elu kahdet kioekot eteen sekä taakse. Tänään alkaa laittaan runkoon protect skins.
K.Kuronen
19.10.2020, 18.32
Kirvoitin sorapyörästä enimmät 2x-voimansiirron osat ja ruuvailin 1x-osia paikoilleen. 2x-osat jatkanevat aikanaan palvelutehtäväänsä työmatkakrossarissa.
K.Kuronen
21.10.2020, 15.35
Kasasin ja säädin 1x11-voimansiirron. Ketjun pituus mietitytti hetken, joten jätin yhden lenkkiparin minimimittaa pidemmäksi, poishan saa helposti, jos aihetta tulee. Ja katsotaan nyt ensin valitun välityksen sopivuus.
Kävin vaihtamassa fillareista hyllyyn ja päinvastoin erinnäisiä palikoita.
K.Kuronen
30.10.2020, 20.59
Väänsin paikatun eturenkaan vanteelle ja palkitsin itseni työn jälkeen tilkalla hyvää rommia.
Korjasin ledilampun.
Tavallinen 230 v 11,5 W lamppi oli alkanut villkua ja lopulta sammui kokom´naan.
Uteliaisuuttani avasin sen.
Kupu lähtee helposti käsin kampeamalla irti.
Kuvun alla on ledilevy jonka sai helposti pienellä meisselillä kammettua irti.
Levyn alla on elektroniikka, joka tuli vetämällä ulos.
Kaikki näytti olevan kunnossa päällisin puolin.
Elektroniikkalevyn ulkoeletrodi ei ottanut kontakstia lampun kannan kierteeseen. koska välissä oli jotain taukkaa.
Putsasin sen kohdan lampun sisäpuolelta kierteesta ja pistin osat takaisin.
Avot! Lamppu toimii.:cool:
Vinkiksi jos teillä on vastaavia ongelmia, ei ole vaikea korjata ja säästää muutaman euron.
Lamppu oli joku Rainbow, vaikka lienee rakenne samanlainen muissakin.
Travelkicking
01.11.2020, 22.45
Tein fättäriin liki täyspitkän takalokasuojan käytetystä maasturin renkaasta 29 x 2.10 (Kenda). Kendaa meni n. puoli kierrosta. 2 pientä pulttia ja 9 nippusidettä (4 nippusidettä kummallekin puolelle + 1 takana keskellä). Topeakin leveä tarakka mahdollisti tempun. Vilppiä ei huomaa kuin aivan läheltä.
Nickname
05.11.2020, 14.29
Tein fättäriin liki täyspitkän takalokasuojan käytetystä maasturin renkaasta ... Tästä haluaisin kyllä nähdä kuvan onnsen verran mielenkiintoinen toteutus.
Asensin sks bluemels:sit, 65mm leveät ja nastanappuloiden mukaan laitoin paikalleen, kokeilin sitten mille näyttää 32mm renkaan kanssa, tiesin kyllä että ei siitä nätti tule mutta että ihan näin surkuhupainen lopputulos :D, näiden kun oli tarkoitus toimia sekä nappuloilla 2.2" ja 32mm renkailla mutta empähän tiedä joutuuko hakemaan pikalokarit.
https://i.ibb.co/rttMn3z/IMG-20201105-131459-1-01.jpg
Nastat maastopyörään. Oli aika. 10+v. wanha WXC - Extreme combokin tuntui liukkaalta paikoitellen ...
Tietokoneen sisuskaluja ja Windows tuli päivitettyä pitkästä aikaa. Näytön ohjain ja kiintolevyjä jäi vanhasta, mutta muuten tuli uutta osaa.
Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla
K.Kuronen
24.02.2021, 20.49
Vanhempaan maantiepyörään hetken mielijohteesta piristykseksi: 2x11 pois ja tilalle 1x11, eteen 46T ja taakse 11-34, vaihtajaksi huollettu Ultegra RX, siksi kun sellainen on. Putkiosatkin menevät uusiksi. Lähinnä ajattelin vähemmän kisahenkistä kruisailua.
Graveliin myös taakse nastarengas .. hyvin on tänäkin talvena saanut nastoja säästeltyä :)
Uusi täällä, joten laitetaan nyt tähän ketjuun viesti. Eli en ole vielä asentanut, mutta tarkoitus olisi.
Eli Kona Wo 2020. Ei ole sisäistä vaijerivientiä satulatolpalle. Tai ei ainakaan läpivientiä näy rungossa. 2021 mallissa taitaa olla.
Oletteko itse tehneet reiät runkoon vai joudunko laittamaan ulkoisen vaijerin?
vihtis83
26.02.2021, 11.57
Uusi täällä, joten laitetaan nyt tähän ketjuun viesti. Eli en ole vielä asentanut, mutta tarkoitus olisi.
Eli Kona Wo 2020. Ei ole sisäistä vaijerivientiä satulatolpalle. Tai ei ainakaan läpivientiä näy rungossa. 2021 mallissa taitaa olla.
Oletteko itse tehneet reiät runkoon vai joudonko laittamaan ulkoisen vaijerin?
Itse laitoin suosiolla ulkoisella vaijerilla olevan tolpan niin ei tule runkotakuun kanssa ainakaan ongelmia.
Itse laitoin suosiolla ulkoisella vaijerilla olevan tolpan niin ei tule runkotakuun kanssa ainakaan ongelmia.
Tämä muuten hyvä pointti. Aluksi mietein ulkonäöllisesti asiaa, että sisäinen siistimpi, mutta runkotakuun säilyminen kuulostaa järkevämmältä.
Onko suositella hinta-laatusuhteelta pätevää?
vihtis83
27.02.2021, 14.27
Tämä muuten hyvä pointti. Aluksi mietein ulkonäöllisesti asiaa, että sisäinen siistimpi, mutta runkotakuun säilyminen kuulostaa järkevämmältä.
Onko suositella hinta-laatusuhteelta pätevää?
Brand-X Ascend II on mulla. Ilmeisesti sitä olit tuolla toisessa ketjussa kysellytkin kumpi pituus kannattaa valita, mulla on M-koon rungossa (Kona Wo) tuo 449mm pitkä ja oma jalan sisämitta on 83cm. Pari senttiä jää enää varaa laskea alaspäin rungossa tuon mittaista tolppaa. Ensimmäinen tolppa kesti mulla puoli vuotta ja sain takuusta uuden, katsotaan nyt kauan uusi kestää. Pienellä varauksella siis tuota suosittelen.
Eilen tusasin DT Swissin halpiskiekkoihin 3-kyntisen vaparin tilalle ratchetin, ja asentelin kesärenkaat odottamaan teiden sulamista.
K.Kuronen
17.03.2021, 11.59
Kaivoin kaapista hetken ajamatta olleet Supremet (37 mm) ja laitoin toisille vanteille sisureilla, jos ensi viikolla kävisi haistelemassa kevään etenemistä vähän etäämmällä, vaikka johonkin Honkilahden suunnalle pienempiä asfalttiteitä seuraillen.
K.Kuronen
17.03.2021, 15.48
...ja poikkesinkin heti noin 40 km:n koeajolle. Samalla tuli koeponnistettua uudet vanteet (DT Swiss GR 1600) ja Microshiftin 11-40 kromattu kasetti, mikä ei missään tapauksessa ainakaan ollut Shimanoa (SLX) huonompi.
Pyörä Äijä
20.03.2021, 07.52
Hybridin takavaihtajaa eilen. En muista mikä altus tms. sen on, mutta kirosin aika raskaasti sitä ekaa kertaa. Tähän asti toiminut moitteettomasti useita tuhansia kilometrejä, eikä ole tarvinnut edes säätää kuin kerran aikaisemmen, mutta eilen ei pysynyt mikää vaihde päällä. Säädin ja testasin ja säädin, ja ei mitään apua, piti katsella jo ohjeitakin netistä, että mitä teen väärin, mutta ei vain toiminut.
Lopulta havaitsin, että ketjun yhdistystappi oli jotenkin valahtanut sisäreunaan, eli 1,5mm ulkona ja se otti rattaaseen välillä kiinni ja aiheutti vaihteiden pomppimista. Eli ihan itse mokannut ketjunvaihdossa 1-2kk sitten jotain. Jotain siinä oli, kun en vanhaa tappia silloin meinannut saada millään pois. Nyt sitten oli jotenkin löystynyt ketjun mukana tullut uusi tappi. 1*1 vaihteisto kävi jo mielessä.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
Pyörä Äijän Youtubea osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCi4H3rdmdeqmZfUjsVipZLA
Satulan korkeutta. Kohta ajamaan harmaasta päivästä huolimatta.
Eilen jarruhommia kun etupäässä oli pidempään "tehovajetta", palojen vaihdolla kuntoon. ????
Vielähän noissa olisi pintaakin
https://i.imgur.com/se3gVes.jpg
Lumi sotki suunnitelmia palion palion ja hävitti motivaatiotakin. :seko: Ihana kevät ja snoget huit hittoon!
vihtis83
27.03.2021, 12.32
Vaihdoin läskiin keskiölaakerin. Näköjään joka tuo operaatio täytyy suorittaa joka kevät kun vetopuolen laakeri menee väljäksi ja alkaa naksumaan.
Ei ihan viimeksi, mutta kuitenkin.
Sovittelin Deoren jarrupaloja Elixiriin.
https://youtu.be/wE9aZrN-SQ0
Tarkistin litkun määrän gravelpyörän renkaissa. Pyörä on ollut marraskuusta asti varastossa, mutta määrä vaikutti mittatikun perusteella säilyneen ennallaan.
K.Kuronen
31.03.2021, 12.07
En voinut vastustaa soran kutsua, joten Supremet poistuivat ja tilalle nousivat Teravail Washburnit, 42 mm. Tiukka, mutta ei ylettömän, nousi jalkapumpulla ilman suhinoita ja napsahti hyllylle kuuluvasti. Seuraavaksi litkut ja jos huomenna pääsisi vähän kurvailemaan.
Nastarenkaat saavat edelleen pysyä toisilla kiekoille asennettuina takatalven varalta, mutta niille laitan Supremet aikanaan.
Maantiepyörän muutosten jälkeen silläkin pitäisi ehtiä ajamaan. Nopeampi palautuminen ja pari ylimääräistä päivää viikossa olisi tarpeen.
tempokisu
12.04.2021, 19.11
Laittelin kesäkurapyörää ajokuntoon...eturenkaassa osin kangas paistaa, ei sillä uskalla ajaa joten laittelin uuden ulkokumin. Oma projektinsa sekin kun rengas oli sillee paketissa. Tein pienen testikierroksen, aina se tuntuu oudolta uusi ajoasento ( mutta siihen tottuu yhden lenkin jälkeen...)
No kokeilin sitten piruuttani luomiväriä ja huulipunaa yms. omaan nassuun > lopputulema että kun ei osaa, parempi jättää tekemättä ja onneksi on maski....tein hiuksiin värinpoiston ja laitoin uudet värit, parempi näin että kun on pirtee hiusväri kukaan ei huomaa rumaa naamaa.
ps. voisiko joku selventää mitä on nuo teidän usein mainitsemanne "litkut"? kiitos.
^ tarkoittaa siis sisäkumittomaan eli tubeless renkaaseen lisättävää litkua. Tiivistysainetta siis joka tekeerenkaasta ilmatiiviin. Ainakin joillakin. Ja saattaapa paikata reiän jos toisenkin.
Liimasin pikaliimalla Garmin takatutkaa varten pidikkeen Carradice -satulalaukun solkeen. Hyvin tuntui tarttuvan.
tempokisu
13.04.2021, 05.29
^ tarkoittaa siis sisäkumittomaan eli tubeless renkaaseen lisättävää litkua. Tiivistysainetta siis joka tekeerenkaasta ilmatiiviin. Ainakin joillakin. Ja saattaapa paikata reiän jos toisenkin.
Kiitos tiedosta. Tubeless on siis sama kun tempossa tuubirengas, tuubirenkaan nimellä se sitä kutsuttiin. Kaverilla oli joskus lenkillä jotain kylmää renkaaseen (en muista oliko tavallinen rengas vai tuubi) suihkutettavaa ainetta jonka käsittely ei ollut kaikkein yksinkertaisinta. Kuten ei sen tuubirenkaan liimaus vanteellekaan, mutta tuubiliima on ollut kätevää ihan muissa tarkoituksissa esim.tavaroiden korjauksesssa.
HXX1100H
13.04.2021, 07.05
Tuubirengas on putkimainen ja se liimataan tai teipataan vanteeseen kiinni. Tubeless on taas sisärenkaaton avorengas .Tubeleksin yhteydessä käytettävä "litku" korvaa sisärenkaan ja paikkaa mahdollisesti tulevat reiät.
tempokisu
13.04.2021, 15.56
^ no kiitos tästä selvennyksestä, aina oppii uutta ( kun uskaltaa kysyä, olen varmaan kysynytkin mutta nyt vasta vastattiin ). Siis miksei ole halukkaille umpikumista single-rengasta, ei puhkea. Jos on vähän raskaampi niin ei väliä, voisi huoletonna ajella ilman renkaanvaihto-vehkeitä mukana.
K.Kuronen
13.04.2021, 15.56
Säädin uuuta satulaa: WTB Silverado. Ajohousuosastolla on myös kokeilua.
Firlefanz
13.04.2021, 16.16
^ Eihän satulaa voi säätää! Sen paikkaa ja sen kulmaa kylläkin...
Uutta satulaa ei ole, mutta leikin eräänlaista tuolileikkiä vaihtamalla kolmen pyörän satulat siten että kaikki vaihtuivat pyörästä toiseen ja neljäs jäi ilman pyörää (eli odottamaan talvea, koska jostain syystä se ei tunnu toimivan kuin talviajohousujen kanssa; ero syntynee joko housujen paksuudesta tai pikkuriikkisestä muutoksesta ajoasennossa).
Ja kun olin pyörähommiin ryhtynyt, vaihdoin samalla gravelfillariin sepelikauden renkaiden (jotka tällä kertaa olivat liki loppuunajetut nappularenkaat vahvistettuna pistosuojanauhoilla) tilalle rullaavammat ja paremmin tyyliin sopivat 40-milliset.
Vihdoin tiet jäättömiä, sepeliä vielä riittää, mutta pyörään alle gatorit ja rattaiksi kesävälitykset, siinä tämän aamun asennukset, säätöihin ei tarvinnut koskea. Ilo ajaa joitakin kuukausia kevyemmin varustein muutoinkin.
K.Kuronen
14.04.2021, 09.35
^ Eihän satulaa voi säätää! Sen paikkaa ja sen kulmaa kylläkin...
...
Höh!
Nyt kävi niin, että jostakin toistaiseksi tuntemattomasta syystä istuinluut päättivät, että on aika kipeytyä. Päätin, että ihmettelyn ja hienosäädön sijaan muutan enemmän. Joskus rasituksen ja tässä tapauksessa paineen siirto vähän eri paikkaan estää harmia kehittymästä vaivaksi.
Firlefanz
14.04.2021, 10.52
Myönnän auliisti että moinen näsäviisastelu oli täysin tarpeetonta, mutta puolustan sitä sillä että se joka sillä oli tarkoitus tehdä naurettavaksi oli tietenkin sen esittäjä itse.
Mulla oli hiihtoon hurahtamisen takia ennennäkemättömän pitkä ja täydellinen ajotauko, kutakuinkin 12 vkoa. Kun sitten aloitin ajamisen itselleni tyypillisen järkevästi yli neljän tunnin lenkillä, seuraus oli tietysti että kun seuraavana päivänä lähdin taas ajamaan, ensimmäiset viisi minuuttia tuntui siltä ettei tästä tule mitään. No, kipeät kohdat turtuivat (tai aivot osasivat sulkea pois kipuaistimuksen) nopeasti ja neljännellä lenkillä liikkellelähtökin sujui tuntemuksitta.
Voi olla että lenkin keston äkkinäinen lisääminenkin saattaa tuottaa kipeytyneet istuinluut. Siis tyyliin että ajaa 5-6 h jos ei koko talvena ole 2-3 h pitempään satulassa istunut.
Jännä nähdä miltä suurempi kuin yleensä suositeltu - milli eteen tai taakse, ylös tai alas, nokkaa aste kerrallaan - muutos ajajasta vaikuttaa. Itse kuulun niihin jotka eivät välittömästi huomaa eroa vaikka satulaa olisi siirretty 5 mm, mutta kolmen ajotunnin jälkeen viimeistään osaan minäkin sanoa tuntuuko paremmalta vai huonommalta. Kuitenkin joudun tunnustamaan että parhaaksi tähän mennessä osoittautuneisin säätöihin päädyin vahingossa eli huomasin jälkeenpäin tehneeni mitatessa virheen jonka vuoksi satula ei ollut siellä missä sen oli tarkoitus olla...
Nickname
15.04.2021, 12.53
Kiekot, pakka oli aika tiukassa, meinasi loppua usko, toivo ja rakkaus pyörää kohtaan.
Uudet renkaat vanteille maasturiin - meni vähän painimiseksi, mutta fairin avulla sain paikoilleen.
Litkut sisään ja koelenkille - näyttäisi paineet pysyvän...
kesärenkaat pakuun, en kertaakaan kiroillut renkaiden painoa...
K.Kuronen
17.04.2021, 20.07
Otin nastarenkaat vanteilta ja totesin, että Magic Milk oli jo levinnyt tasaiseksi kerrokseksi renkaan sisään, eikä mitään vapaana lilluvaa ollut jäljellä. Vähän tekisi mieli laittaa jotakin nappulaisempaa alle vaihtoehdoksi melko sileille Washburneille.
K.Kuronen
21.04.2021, 20.24
Vaihdoin ketjut. Kokeeksi laitoin aiemmin hankkimani YBN SLA110-ketjut. Tehdasrasvat pois ja Squirtia tilalle. Huoltotelineessä tuntui, että vaihtaminen on Shimanoa heikompaa, mutta lenkillä tositoimissa vaihtaminen oli hiljaista ja täsmällistä, jopa yllättävänkin. Pikalukko tuntui oudosti Shimanoon verrattuna huomattan helposti lukittuvalta, mutta ehkä näin on tarkoituskin, kun on uudelleen käytettävä.
xs2jammu
24.04.2021, 21.04
Vaihdoin ketjut ja vaijerit tänään.
kmruuska
24.04.2021, 21.10
Kesken lenkin vasemman kammen takas paikalleen. Lähti onneks ylämäessä satulasta polkiessa eikä jossain rytypolulla alamäessä. Yhtäkkiä ensin hetken tuntu vemputus ja sitten roikkukin kampi kengänpohjasta.
Asiaa tutkittuani selvisi että e*thirteenin e*steps kammissa yleisempikin ongelma ja service bulletinin mukaan preload capiin pitää laittaa Loctitea ja kammesta ottaa tiivisterengas sisäpuolelta pois.
https://support.ethirteen.com/hc/en-us/articles/360057823952-TSB-156-e-spec-Shimano-alloy-crank-tech-update
No, preload cap jäi sinne metsään kun ei löytynyt. Tilasin Amazonista uuden.
Lähdin vaihtamaan levyjarruista edestä paloja kun ei pitänyt kunnolla. Pintaa olikin vielä hyvin jäljellä, hioin hiekkapaperilla ja alkoi taas toimimaan. Likaa, öljyä tms paloissa?
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Viikko sitten 12v vanhaan LG pyykkikoneeseen uudet iskarit ja molemmat pumput, harvoin on onnistunut mikään noin hyvin, kone käy paremmin kuin uutena! Monta kertaa jo pyörinyt, hiljainen on, tyytyväistä hyminää...
K.Kuronen
14.06.2021, 13.34
Sorapyörän toiseen polkimeen (XT) oli jostakin ilmestynyt klappia, joten avaus, säätö, voitelu ja takaisin kasaan. Samalla kävin toisenkin läpi.
Juha Lehtinen
14.06.2021, 14.25
Ankkuroin pressutallin maahan.
Vaihdoin pyörän alutangon kuituiseen. Valmistaja ja malli samat, joten oletin että uuden tangon asento menee oikein tangossa olevien merkkiviivojen perusteella. Ei mennyt, pitää hienosäätää.
xs2jammu
25.06.2021, 17.23
Säädettävän stemmin vaihdoin eilen ja kävin kokeilemassa olisko korkeammalla ajoasennólla vaikutusta selän kipeytymiseen. Tulos oli plus miinus nolla.
Nickname
26.06.2021, 16.30
Tupit asensin tankoon vanhojen tilalle.
Aamulla lenkille lähtiessä rengaspaineet sääsin.
Kiekkorumbaa... Jarrulevyjä, kumeja, adaptereita ynnä muuta kiekoista toisiin ja fillareista toisiin. Välillä piti käydä ostamassa tubeless-venttiilit ja pari rengasta.
Hikistä hommaa.
Nickname
28.07.2021, 14.31
Kiristin takavaihtajan vaijeria 1 1/4 kierrosta, ei ruksa enää.
Marsusram
28.07.2021, 15.07
Satulan vaihdoin, kapean Silveradon vähän leveämmän Novuksen tilalle, heti tuntuu paremmalta. Laitoin samalla kiskoihin teippiä, ettei narise kuten edellinen tuossa tolpassa.
Kiekon kasaus.
Tai keskenhän se vielä on kun jälkikiristys tekemättä. Olis jo valmis mutta en muistanut ettei mun teline toimi läpiakselinavoilla ja eihän ne pinnatkaan menneet oikeaan järjestykseen heti kun edellisestä kasauksesta taitaa olla 5v.
K.Kuronen
29.07.2021, 08.04
Satulatolppa tai satula naksui ja katsoin parhaaksi päästää tolpan irti ja pyyhkäistä hiekat pois: kuituisessa tolpassa onkin jo kulumaa ja selvä ura. Naksuja taitaa silti olla satula: joku muovinen kaari satulan alla naksaa selvästi.
ruuduntakaa
01.08.2021, 12.21
Lupine SL:n tankoon.
callahan
01.08.2021, 12.30
Oi Classic tankoon.
K.Kuronen
06.08.2021, 11.23
Otin äijää niskasta kiinni ja jumppasin uudet tankonauhat graveliin. Pron gravel comfort (3 mm) hikoilutti ennen asettumista. Vuoden olin vältellyt työtä ja tyytynyt tangon vaihdon jälkeen olleisiin tilapäisiin.
Päätytulpat vastustivat ja päätin leikata nauhan tangon päädyn tasalle ja viimeistellä mustalla sähköteipillä. Osalaatikosta löytyi jostakin tulleet tiukat tulpat, jotka hyödynsin.
ruuduntakaa
10.08.2021, 20.17
Canyon ejectin asensin paikalleen.
Cyclocrossiin Pelagon etu- ja takatarakka.
Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.
Otin yhden tokenin keulasta pois. Josko se nyt antaisi koko matkan käyttöön.
laattamaa
10.08.2021, 22.23
Vaihoin läskiin dt swissin kiekot litkutetuilla jumboilla, kyllä nyt on kevyen tuntonen.
PikkuPatleetti
10.08.2021, 23.33
2*10 vaihtu rendikkäästi 1*11. Voimansiirto uusiksi ja suoraa tankoa kehiin. Melkeen voisi sanoa new bike day!
Laitoin eilen Miyatan polkimiin takaisin ruosteiset varvaskoukut.
Eikö pyörä olis jo ansainnut jotkut matka-ajoon sopivat lukkikset, esimerkiksi vaikka:
https://www.bike-components.de/en/Shimano/PD-ES600-Clipless-Pedals-p66322/
^ Ja sitten tarvis noihin sopivat kengät. Lenkkareilla oon ajellut.
Ei kovin poikkea lenkkareista ja näitä riittää, siis vaihtoehtoja, mutta tosiaan on kengät hommattava, vaikkapa samasta kaupasta:
https://www.bike-components.de/en/VAUDE/Mens-TVL-Pavei-Touring-Shoes-p70291/?v=56306-phantom-black
Vaihteita ja jarruja pitäsi.
Uuden eturattaan ja takapakan.
Ja jahka UPS-henkilö käy ovella, niin pääsee säätämään ketjut oikeaan mittaan, kun ketjunkatkaisulaite saapuu.
ruuduntakaa
12.08.2021, 19.25
155mm kammet.
Joe-poika
12.08.2021, 23.05
Putsasin voimansiirron ja vanhan ketjun ja uitin sekä uuden että vanhan ketjun parafiinissa. Kokeillaan miten tämä systeemi toimii allekirjoittaneella. Fillari näkee rapaa ja vettä myös ja asuu kylmässä, mutta sentään sateelta suojatussa katoksessa, joten ruoste tässä lähinnä huolestuttaa.
K.Kuronen
14.08.2021, 11.36
Romuhyllyssä lojui vähän ajettu 12-25 pakka, tai tarkemmin kaksikin. 12-piikkistä tuskin on juurikaan käytetty, joten hetken mielijohteesta vaihdoin sen 11-piikkisen tilalle SLX 11-40 pakkaan.
Ajaessa sitten näkee, oliko mitään järkeä. Tuskin.
Mulla on sellainen mutu, että 12-piikkinen rutisee merkittävästi vähemmän kuin 11-piikkiset, joiden tärinän tuntee jalkapohjiin asti. Ei kiinnosta pätkääkään 10-piikkisistä lähtevät kasetit.
K.Kuronen
14.08.2021, 11.49
^Tuo rutina on muistissa. Telineessä vaihteita napsiessa tuntuu pientää viivyttely kahden pienimmän välillä. Vaihtajan kitkalukko päällä ja aavistuksen vaijeria kiristettyäni vaihtaminen vaikuttaa normaalilta.
Vaihdoin eilen 26" maasturiin uuden Rockshoxin teräsjousikeulan vanhan RST Gilan tilalle. Pienen koeajon perusteella toimii hyvin, tänään vähän pidempi lenkki kunhan pahimmat sateet väistyy.
Parvekkeen kiinteän alalasin reunaan uuden tiivisteen. Vanha oli seitsemässätoista vuodessa hapertunut.
F. Kotlerburg
14.08.2021, 15.19
Irrotin pyörästä paskaksi menneen takavaihtajan. Onneksi uusia on kaikki kaupat täynnä...
Voitelin vihdosta viimein i9 Hydra-vapaarattaan. Vastahan tolla oli ajettu 2800km asennuksesta… hyvin oli vaseliinit pysyneet sisällä. No, nyt taas voi hetken ajaa huoletta…
K.Kuronen
16.08.2021, 17.07
Mulla on sellainen mutu, että 12-piikkinen rutisee merkittävästi vähemmän kuin 11-piikkiset, joiden tärinän tuntee jalkapohjiin asti. Ei kiinnosta pätkääkään 10-piikkisistä lähtevät kasetit.
Tätä pääsi tänään kenttäolosuhteissa testaamaan ja näinhän se oli: ei tärise, eikä rutise. Vaihtaa tosin veto päällä välillä hidastellen.
Uudet tankonauhat grainderiin ja ennalistin runkolaukuista kiillottuneita putkia karhunkielellä.
Nickname
16.08.2021, 21.21
Vannejarruja.
Isomman eturattaan ja vaihtajan kaksi pientä ratasta.
Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla
K.Kuronen
17.08.2021, 13.56
Väänsin Teravail Rutlandit (47 mm) 650b-kiekoille. Näin aluksi laitoin sisurin painamaan teipin tiukasti vanteelle ja ajattelin huomenna litkuttaa ja käydä koeajolla. En kuitenkaan malttanutkaan, vaan kävin hieman maistelemassa: oikeastaan mikään ei muuttunut, paitsi että pyörä tuntuu pienemmältä ja se taitaa kääntyä pienemmässä tilassa.
Ainakaan en ole pettynyt, vaan varovaisen odottava miten ajaminen maistuu karummilla metsäteillä.
Laitoin Garmin Varia takatutkan kiinni satulatolppaan. Asennus kesti noin 43 sek suunnitteluinnen ja ihmettelyineen. Testaus lenkillä kesti huomattavasti pitempään.
Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.
K.Kuronen
25.08.2021, 13.40
Sadepäivän puuhana kasasin Stevensin krossarin koeajokuntoon: jotain uutta ja jotain vanhaa, mutta eipä enää kitise, rutise ja naksu. Runko kiiltää vahattuna, joten lähes uudeltahan se näyttää ja tuntuu. Jarruina BB7:t tuntuvat ihan riittäviltä.
Virittelin Partamatin tankolaukkua.
Valoja sähkäriin. Vttu että on nää huoltohommat yksi askel eteen ja kaksi taakse.
No nyt on valot ja pyörä muutenkin stailattu: tehtaan jäljiltä ylipitkät kaapelit on lyhennetty.
Takavalon kaapelia asentaessa havaitsin, että takalokari oli kadonnut huisin vttuun. Ei mitään havaintoa koska ja missä…
ruuduntakaa
26.08.2021, 21.43
SLX takavaihtajan alarajan säätöä. Taas.
Ei vaan pysy kuosissaan.
Shimaani
28.08.2021, 19.00
Tuontikoiran seuraamista vielä napsun piukemmalle asensin.
Seuraavaksi säädän noutokapulan irrotusta hereämmäksi :)
Coil takaiskariin puslat vaihdoin. Seuraavaksi takajarrun ilmaus ja sitä varten kertasin Sramin ohjeet. Viime vuodet on tullut huollettuja vain Shimanoja.
Keväällä tein sen kolmannen kerran.
Vanha V70 kummitteli taas, vilkut ja ajovalot eivät toimineet vaikka ajo käynnistyi, virtalukon pohja nyt ruuvilukitteella kunnolla kiinni, vikurointi ei ole toistunut. Kaksi kiinnitysruuvia oli jokseenkin harvakierteiset eikä pysyneet aivan kireinä ajotärinässä.
Mukava kokea onnistuminen käytännönläheisessä hommassa vaikka ei fillarista kyse.
Squirttasin parin fillarin ketjut.
K.Kuronen
30.08.2021, 22.00
Karhensin paikkarasian hiomapaperilla luisuvan satulan titaanisia kiskoja kesken ajorupeaman. Vaikuttaisi, että tehosi.
K.Kuronen
01.09.2021, 19.38
Vaihdoin polkimet (XTR 9100) sorapyörään ja mussututin nallekarkit. Kävin pienellä koeajolla, enkä ollut ollenkaan pettynyt: kontakti kenkään on tiivis, keikkumaton ja vakaa.
Justiin tuossa laitoin mtb:een kiinni telineen äksönkameralle (ite piirretty/3d tulostettu malli).
Konan hybridiin vaihdoin satulan.
Juha Lehtinen
01.09.2021, 20.43
Trainerifillariin samanlainen Selle San Marco Aspide Supercomfort satula kuin ulkofillarissakin.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sanajärjestystä halveksin kielen Suomen.
Uudet kiekot alle. Kesällä innostuin alkamaan laihduttaa ex-työmatkapyörää lenkkipyöräksi. Alkukesän painosta on nyt 2,5kg pois mutta vieläkään ei olla edes alle 10kg... No mut trekking-pyörälle ihan siedettävät lukemat.
Pari muutosta voisi vielä tehdä ja sitten pitäisi kymppi alittua.
Ibiksestä jarrukahvat parempaan asentoon.
Kuminauha
14.09.2021, 09.30
Vaihdevivun vaihto 12s SLX->XT. On tässä jotain oppinut pyörähommista kun alle puolessa tunnissa tehty.
Jarrukahvojen ja vaihdevipujen asentojen muutos.
K.Kuronen
14.09.2021, 17.18
Väänsin reilun tonnin ajetut Teravail Rutlandit pois c-kiekoilta ja tilalle laitoin Specialized Sawtoothit 38-millisinä, sellaisiksi jokapaikan retkirenkaiksi. Melko tiukka asentaa, mutta sormivoimin toki onnistui. Toinen nousi pelkällä jalkapumpulla, mutta toinen vaati napsautinta, syynä saattoi olla sekin, että teipit ovat eri valmistajan. Pitivät täysin ilman ilman litkujakin.
Rurlandit (LS) olivat jo tonnin rymistelyn jälkeen aika huokoiset kyljistä. Vähän hassua, sillä saman valmistajan Washburnit (LS) eivät kärsi vaivasta, vaikka matkaa on taittunut jo yli 2000 km. Ehkä ajoalustan laatu ja käyttötapa vaikuttaa: Rutlandeilla on enemmänkin sikailtu.
tempokisu
14.09.2021, 20.03
Kurapyörässä ei ollu takavaloja, ostin edullisen Prismasta. No sitten laitteleen pattereita....ei valoa, kokeilin toisia pattereita - ei mitään. Kokeilin samoja pattereita toisessa valossa ja hyvin toimi. Ja vielä kokeilua, mutta ei tämä valo nyt kertakaikkiaan toimi. Kuittiakaan ei ole enää....mutta valon pidike sopii toisessa pyörässä olevalle valolle, että laitoin sitten pidikkeen kurapyörään. Valo + pidike maksoi 2.95eur että ihan ok hinta pidikkeestä. Ja pattereista.
K.Kuronen
17.09.2021, 13.46
Sulloin hyvän ja liukkaan rasvan avustamana uusien polkimien tiivisteet takaisin sinne, mistä olivat tulleetkin. Vois reklamoida, mutta en jaksa: ajan kunnes hajoavat, jos edes hajoavat. Ja jos alkavat rutista, niin kaapissa on pari huoltoa odottavaa XT-poljinta (joista toinen on jo täysin atomeina pakasterasiassa).
Kasasin ja voitelin DT 350-navan vapaarattaan.
Asensin takalokasuojan sähkötäpäriin suojaamaan takajousituksen linkustoja. Samalla öljysin ketjut.
Shimaani
17.09.2021, 23.14
Asensin pari giljottia pyyntiasentoon ja säädin syötit kohilleen. On taas se aika vuodesta ku talossa kuuluu rapinaa. *räps*
ruuduntakaa
18.09.2021, 17.08
Vaihdoin ketjut.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.