PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyonin maastopyörät

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23

VHV
16.06.2017, 13.58
Moro!

Nyt kun Grand Canyonit alessa, niin mietinnässä SL 8.9 hintaan 1199e tai SL 7.9 hintaa 999e. Kantsiiko tämä 200e lisäsijoittaminen?

Ohiampuja
16.06.2017, 17.20
Moro!

Nyt kun Grand Canyonit alessa, niin mietinnässä SL 8.9 hintaan 1199e tai SL 7.9 hintaa 999e. Kantsiiko tämä 200e lisäsijoittaminen?
Ainakin jarrut paranee, ja 10 vaihteet päivittyy 11 vaihteiseksi. Eli tuosta on helppo tehdä trendikäs 1 x 11 kun ottaa edestä rattaat ja vaihtajan pois, ja pistää N/W rattaan tilalle. :)

kiekkonen
16.06.2017, 23.19
Täältä lähti kans viikko sitten al sl 7.9 tilaukseen..frankfurtissa jo tulossa

litku
21.06.2017, 08.13
Exceed -malleja oliko kenelläkään? Niistä mitään mainitsemisen arvoista? 7.9 Pro Race malli aivan liipasimella...

juu-zo
21.06.2017, 16.30
Minulla cf slx 9.9 race hieman omaan makuun päiviteltynä. Ei pahaa sanottavaa. Kevyt runko ja järkevät komponentit. Geo sopii omaan käteen ainakin ihan hyvin.

Hylsy
22.06.2017, 01.34
Neuron AL 7.0 tai 8.0 himottais nyt vähän liikaakin.. Onkos tommoset hyviä? Onko isotkin erot noitten välillä ja kannattaako toi 8.0 ennemmin? Ite en mitään näistä ymmärrä, paitsi että ei tolla nykysellä Radon ZR Team 5.0 fillarilla perse kestä polkea metässä pitkiä pätkiä, ja sen vois näppärästi jättää yleiskäyttöä varten, ei niin haittais huono keulakaan enää.

litku
22.06.2017, 08.24
Neuron AL 7.0 tai 8.0 himottais nyt vähän liikaakin.. Onkos tommoset hyviä? Onko isotkin erot noitten välillä ja kannattaako toi 8.0 ennemmin? Ite en mitään näistä ymmärrä, paitsi että ei tolla nykysellä Radon ZR Team 5.0 fillarilla perse kestä polkea metässä pitkiä pätkiä, ja sen vois näppärästi jättää yleiskäyttöä varten, ei niin haittais huono keulakaan enää.

Huomasithan, että molemmat mallit ovat 27,5" kiekkokoolla? Myöskin kalliimpi malli on 11s kun halvempi on 10s. Jarrut myös paremmat 8.0:lla. Minun mielestä hintaero on perusteltu ja valinta olisi tuo kalliimpi malli.

litku
22.06.2017, 08.25
Minulla cf slx 9.9 race hieman omaan makuun päiviteltynä. Ei pahaa sanottavaa. Kevyt runko ja järkevät komponentit. Geo sopii omaan käteen ainakin ihan hyvin.

Loppu se jahkailu ja tilaukseen meni. Odottavan aika on taas ...:)

Nautiskelija
22.06.2017, 10.46
Onko kukaan kokeillut, saako AL 6.9:ään mahtumaan 27.5+ kiekot ja renkaat?

Late_h
22.06.2017, 12.35
Nyt pari kuukautta ja useamman sata kilometriä uudella Spectralilla ajaneena alkaa olla säädöt ja tuntuma kohdallaan. Ainoa isompi moite täytyy antaa tuosta SDG Circuit satulasta, joka on yhtään pidemmällä (yli 2 tunnin) lenkillä todella epämukava itselle jopa kevyesti pehmustettujen Foxin alushousujen kanssa. Viime viikonloppuna tuli ajettua vajaa 4 tuntia pelkkää maanteitä/metsäautoteitä ja kesti pari päivää lenkin jälkeen että on tunto kokonaan palautunut haarojen väliin.

Olen lukenut muualtakin kommentteja ko. satulan mukavuudesta tai pikemmenkin sen puutteesta ja ajatuksena on kyllä vaihtaa se pikimmiten. Menee hieman OT:ksi, mutta millähän tuota kannattaisi korvata - olisiko esim. Ergon SMA3 hieman pehmeämpi satula?

Krabba
22.06.2017, 13.34
Nyt pari kuukautta ja useamman sata kilometriä uudella Spectralilla ajaneena alkaa olla säädöt ja tuntuma kohdallaan. Ainoa isompi moite täytyy antaa tuosta SDG Circuit satulasta, joka on yhtään pidemmällä (yli 2 tunnin) lenkillä todella epämukava itselle jopa kevyesti pehmustettujen Foxin alushousujen kanssa. Viime viikonloppuna tuli ajettua vajaa 4 tuntia pelkkää maanteitä/metsäautoteitä ja kesti pari päivää lenkin jälkeen että on tunto kokonaan palautunut haarojen väliin.

Olen lukenut muualtakin kommentteja ko. satulan mukavuudesta tai pikemmenkin sen puutteesta ja ajatuksena on kyllä vaihtaa se pikimmiten. Menee hieman OT:ksi, mutta millähän tuota kannattaisi korvata - olisiko esim. Ergon SMA3 hieman pehmeämpi satula?
Esimerkiksi Charge Spoon on kokeilemisen arvoinen. Olen ollut tyytyväinen ja ei ole hinnalla pilattu. https://www.veloshop.fi/charge-spoon-satula.html

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Hylsy
22.06.2017, 17.45
Huomasithan, että molemmat mallit ovat 27,5" kiekkokoolla? Myöskin kalliimpi malli on 11s kun halvempi on 10s. Jarrut myös paremmat 8.0:lla. Minun mielestä hintaero on perusteltu ja valinta olisi tuo kalliimpi malli.

Tuli joo huomattua, ja se on se itelle mieluisampi koko. Kiitoksia, nyt vielä sit pitää miettiä raaskiiko ton tilata. Onneks on sunnuntaihin asti aikaa miettiä.

Polun tukko
22.06.2017, 17.54
Strive pikku muutoksilla.
-work components -1' angleset
-cane creek dbcoil cs, valt jousella
-x01 eagle carbon kammet
-renthal fatbat carbon tanko
-custom decalia keulassa

Angleset muutti pyörän luonnetta erittäin positiivisesti

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170622/d0479bded0deb149488c7a78f70e10ef.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170622/61d69bbcb1c54b9708a5dbbb071cc3a6.jpg

rokthom
23.06.2017, 12.03
On tässä alkukesä tullu ajeltua grand canyon 7.9 ja ajankohtaiseksi on noussut renkaiden päivitys. Nuilla alkuperäisillä renkailla mukavilla paineilla ajettuna takapyörän kumi on puhjennut aivan liian tiheään. Paineita pitää piettää korkealla ja pitoominaisuudet kärsivät. Eli pitäisi varmaan päästä tuosta sisurista eroon tubeless muunnoksella.

Onko nuista crossride kiekkojen tubeless asennuksista kokemusta? Kannattaako näille alkaa edes yrittämään vaan pitäiskö päivittää myös kiekot parempiin?

Hylsy
23.06.2017, 12.17
Mikäs toi Canyonilta tilaamisen jälkeen tulleessa sähköpostissa oleva "maksutapasi" alla oleva Nordean tilinumero on? Pitäskö se sinne pistää, vai niitten sivuilta muuten löytyvään Saksalaiseen tiliin?

Keskiäkäinen lohjalainen
23.06.2017, 12.29
Mikäs toi Canyonilta tilaamisen jälkeen tulleessa sähköpostissa oleva "maksutapasi" alla oleva Nordean tilinumero on? Pitäskö se sinne pistää, vai niitten sivuilta muuten löytyvään Saksalaiseen tiliin?

Sinne Nordean tilille olen itse maksanut.

pätkä
23.06.2017, 21.02
Suomen Nordean tilille maksoin myös itse.

Hylsy
23.06.2017, 22.28
Jees hyvä, kiitoksia. Sinne tungin nyt itekki rahaa, sitte vielä ku malttais oottaa.

siimoo
26.06.2017, 16.31
Ne ketkä teistä ovat valinneet maksutavaksi ennakkomaksun, niin montako päivää on kestänyt tilisiirron vastaanottaminen Canyonilla?

Itse tilasin viime torstaina, mutta siltikin näyttää sivulla odottaa tilaa. SEPA-siirto meni saksaan päivässä, kun viimeksi tilasin YT:eeltä pyörän.

foam
26.06.2017, 16.56
Varaosia tilatessa mulla meni kaksi arkipäivää ennenkuin tuli vahvistus onnistuneesta maksusta

caic
26.06.2017, 17.15

Itse vaihdoin oman Spectralin mukana tullee ergonin satulan Selle Italian x1seen. Alkuperäinen ergon oli ainakin omalle hanurille liian kantikas 🙂

siimoo
26.06.2017, 19.15
Varaosia tilatessa mulla meni kaksi arkipäivää ennenkuin tuli vahvistus onnistuneesta maksusta

Jes, kiitos tiedosta. Pitää siis jaksaa odotella.

dxteri
26.06.2017, 20.23
Jes, kiitos tiedosta. Pitää siis jaksaa odotella.

Mulla meni maksuun tiistaina ja varmistus maksusta tuli perjantaina.

Sent from my iPhone using Tapatalk

dxteri
27.06.2017, 19.37
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170627/91375b6457e3a67b28ca04573ef88c76.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170627/75ff65b8478a5e51f29b9d9cad36fd20.jpg

Tänään se vihdoinkin saapui [emoji5] tasan 2 viikkoa meni tilausnapin painalluksesta. Ei paha [emoji2] huomenna edessä onkin sitten koeajoa ja säätöä edessä

litku
28.06.2017, 18.44
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170627/91375b6457e3a67b28ca04573ef88c76.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170627/75ff65b8478a5e51f29b9d9cad36fd20.jpg

Tänään se vihdoinkin saapui [emoji5] tasan 2 viikkoa meni tilausnapin painalluksesta. Ei paha [emoji2] huomenna edessä onkin sitten koeajoa ja säätöä edessä

Hieno!! Mulle on tulossa Exceed CF 7.9 Pro Race :)

MacGyver
29.06.2017, 10.42

Mulle tuli hyvin samanlainen fillari;)
https://c1.staticflickr.com/5/4204/35474220681_e42791a51c_z.jpg

Renkaat litkutettu ja säädöt vielä hakusessa.

dxteri
29.06.2017, 15.12
Mulle tuli hyvin samanlainen fillari;)
https://c1.staticflickr.com/5/4204/35474220681_e42791a51c_z.jpg

Renkaat litkutettu ja säädöt vielä hakusessa.

Hyvältä näyttää kyllä mustanakin [emoji106] itsella säädöt kanssa hakusessa pahasti, jos tänään vihdoinkin pääsisi testailemaan kunnolla pyörää ja etsimään säätöjä itselle sopivaksi.

On muuten outo aluksi tuo grip shifter kun on tottunut lapsesta asti liipaisin vaihtajiin [emoji2]

Einiö
01.07.2017, 22.28
Onko kellään tietoa onko Canyonilta tulossa 27.5 plussaa jäykkäperää tai täysjoustoa?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

T.K.
01.07.2017, 23.10
On tässä alkukesä tullu ajeltua grand canyon 7.9 ja ajankohtaiseksi on noussut renkaiden päivitys. Nuilla alkuperäisillä renkailla mukavilla paineilla ajettuna takapyörän kumi on puhjennut aivan liian tiheään. Paineita pitää piettää korkealla ja pitoominaisuudet kärsivät. Eli pitäisi varmaan päästä tuosta sisurista eroon tubeless muunnoksella.

Onko nuista crossride kiekkojen tubeless asennuksista kokemusta? Kannattaako näille alkaa edes yrittämään vaan pitäiskö päivittää myös kiekot parempiin?

Ite litkutin oman SL 7.9:n renkaat. Nuo Continentalin Race Sportit kannattaa pestä kunnolla sisältä ennen litkutusta. Stanin teippiä vaan vanteisiin niin toimii. Tuossa vähän lisää aiheesta. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57108-Continental-Racesport-litkutus

Late_h
02.07.2017, 18.58
Onko kellään tietoa onko Canyonilta tulossa 27.5 plussaa jäykkäperää tai täysjoustoa?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Ei mitään tarkempaa tietoa, mutta ihmettelisin kyllä kovasti jos Canyonilta EI tule esim. 2018 Spectraliin 29/27,5+" vaihtoehtoa boost-navoin. Luultavasti kesän aikana saadaan jotain teaseria 2018 malleista ja syyskuussa alkaa tippua sitten malli kerrallaan verkkokauppaan 2018 malleja.

Mior
12.07.2017, 00.26
Hei! Etsin itselleni ensimmäistä maastokelpoista fillaria, jolla pääsisi sujuvasti ajelemaan metsäteitä ja helpohkoja metsäpolkuja. Olen surffaillut netissä jonkin verran ja olen iskenyt silmäni Grand Canyon al 6.9. Vaan kumpiko näistä on parempi vaihtoehto, vai onko käytännössä mitään eroa? Hintahan noissa on sama, mutta vuosimalli, osat ja paino eri.

https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/#category=mtb-bikes&sort=price&order=1&id=21377
https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-6-9.html

Ohiampuja
12.07.2017, 10.04
Toisessa on AL SL runko ja Reba keula. Olisko se vähän parempi, vaikea on sanoa...

H. Moilanen
12.07.2017, 10.44
Reba on ainakin kevyempi. Outlet -mallissa on vetokalustokin parempi (Deore vs SLX). Tällä kertaa halvemmalla saa parempaa, jos koko natsaa. Väärän kokoista ei kannata ostaa vaikka miten halvalla saisi.

J.Kottenberg
12.07.2017, 11.03
Tuon Outlet-mallin minäkin osien perusteella valitsisin. Geometria on sitten toinen asia.

mikaupp
12.07.2017, 11.32
Eli nyt halvennusten myötä kiikarissa slx 9.9

https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-9-9-trail.html

Pari asiaa mietityttää: kuinka leveet kumit tähän mahtuu?

Onko geometria sellainen, että suht jäykkäselkäinen pystyy ajamaan pidempäänkin? (Inseam 83cm, pituutta 182cm). Ällää ehdottaa näillä mitoilla.

Osat hinta-/laatusuhteeltaan ilmeisesti ok?

Jotain muuta kokemuksia? Pyörä tulisi metsäajoon, myös talvella, siksi tuo leveä rengastus kiinnostaa.

Kiitokset etukäteen vastauksista!

dxteri
12.07.2017, 14.08

Onko geometria sellainen, että suht jäykkäselkäinen pystyy ajamaan pidempäänkin? (Inseam 83cm, pituutta 182cm). Ällää ehdottaa näillä mitoilla.

Jotain muuta kokemuksia? Pyörä tulisi metsäajoon, myös talvella, siksi tuo leveä rengastus kiinnostaa.

Mitään en kyllä kyseisestä mallista tiedä kuin ihan hyvillä osilla pyörä on kasattu mutta annan lisää sinulle miettimisen aihetta omalla kokemuksella.

Minäkin mietin tuosta pyörästä ns.halvempaa mallia alkukesästä kunnes tuli alennusmyynnit monesta mallista jolloin avautui moni muukin malli silmäiteltäväksi. Aikani pohdittuani ja kaverin suosituksella tilasin exceed 6.9 pro racen.. exceedissa oli verrattanu grand canyoniin ehkä muutamat "halvemmat"/ mallisarjaa alempaa osaa mitä grand canyonissa mutta loppujen lopuksi en ole katunut yhtään exceedin ostamista. Perusteluksi miksi kannattaa katsoa myös exceedejä on että niissä kaikissa on hiilikuiturunko joka on paljon kevyempi kuin alumiinirunko. Itselläni oli ennen 13 kg painava maasturi ja nykyinen painaan noin 10 kg ja eron huomaa hyvinkin lenkeillä paremmalla jaksamisella ja vähemmän hapottavana.

Minulla myös on välillä ongelmaa selän kanssa mutta exceedin myötä ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa, tiedä sitten onko geometria parempi mutta olen huomannut eron alumiini ja hiilikuiturungon välillä sen että hiilikuitu ehken joustaa takapäästä sen verran ettei kaikki kivet yms. potki niin paljon persuuksille /käy selän päälle mitä alumiinirunkoinen maasturi kävi.

Ja jos mietinnässä myös talvi ajoihin leveillä renkailla pyörää niin miksei dude? :)

H. Moilanen
12.07.2017, 14.15
Ja jos mietinnässä myös talvi ajoihin leveillä renkailla pyörää niin miksei dude? :)

Niin, renkaan leveyden muuttaminen 2,2" --> 2,6" (esimerkkinä, rungon kapasiteetti saattaa olla jotakin muutakin) ei oleellisesti muuta pyörän talviominaisuuksia. Tampatulla polulla toimii vakiolevyinenkin, puuterilumessa tarvitaan kuitenkin yli 4" leveää kumia.

Late_h
12.07.2017, 16.24

Hieno pyörä toi 9.9 slx trail, mutta tuolla hintaa katselisin ehdottomasti maastoajoon täysjoustoa vai onko jotain erityissyytä miksi pitäisi olla jäykkäperä? Saisi nimittäin jo todella hyvän täpärin Canyonilta parilla tonnilla näillä alennushinnoilla.

mikaupp
12.07.2017, 18.41
Hieno pyörä toi 9.9 slx trail, mutta tuolla hintaa katselisin ehdottomasti maastoajoon täysjoustoa vai onko jotain erityissyytä miksi pitäisi olla jäykkäperä? Saisi nimittäin jo todella hyvän täpärin Canyonilta parilla tonnilla näillä alennushinnoilla.

Ei ole täpärikään poissuljettu vaihtoehto, niistä kun en ymmärrä sitäkään vähää mitä jäykkäperistä. Saa vinkata tietty! Kunhan pärjäisi yhdellä pyörällä kesät talvet. Mitään extreme powderia en talviajolta hae, vaan perus polkuajoa. Jostain syystä vaan haluaisin sen kolme tuumaa leveän renkaan..

rokthom
12.07.2017, 19.17
Ite litkutin oman SL 7.9:n renkaat. Nuo Continentalin Race Sportit kannattaa pestä kunnolla sisältä ennen litkutusta. Stanin teippiä vaan vanteisiin niin toimii. Tuossa vähän lisää aiheesta. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57108-Continental-Racesport-litkutus

Kiitoksia vaan tiedosta en muuten varmaan olisi uskaltanut kokeilla maviceille litkutusta. X-king viiltyi lopulta sivulta auki kiveä vasten joten hankin Maxxis Ikonin taakse ja Ardent Race eteen. Poksahti kumet ilosesti paikalleen ensi yrittämältä :)

Late_h
12.07.2017, 21.12
Ei ole täpärikään poissuljettu vaihtoehto, niistä kun en ymmärrä sitäkään vähää mitä jäykkäperistä. Saa vinkata tietty! Kunhan pärjäisi yhdellä pyörällä kesät talvet. Mitään extreme powderia en talviajolta hae, vaan perus polkuajoa. Jostain syystä vaan haluaisin sen kolme tuumaa leveän renkaan..

Canyonilta ei löydy (vielä) noita plussapyöriä eli 2,8-3,0 tuumaisilla kumeilla. 27,5+ ketjusta löytyy siitä maailmasta enemmän viisautta ja pyörämalleja. Jos ns normirenkaat kelpaa niin tuohon parin tonnin hintaluokkaan tässä on aika lyömätön paketti, 29" täysjousto: https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/neuron-al-7-9.html

Mior
12.07.2017, 23.14
Reba on ainakin kevyempi. Outlet -mallissa on vetokalustokin parempi (Deore vs SLX). Tällä kertaa halvemmalla saa parempaa, jos koko natsaa. Väärän kokoista ei kannata ostaa vaikka miten halvalla saisi.

Kiitokset kommenteista liittyen Al sl 6.9 (vm. 2016) vs. al 6.9 (vm. 2017). :)

Canyonin runkokoon määritysohjelma antaa vm. 2017 al 6.9 suositukseksi koon S, mutta vaakaputken korkeus (785 mm) mietityttää. Mittani ovat: pituus 165 cm, jalan sisämitta 78 cm, ylävartalon pituus 60 cm, hartioiden leveys 44 cm ja käden pituus 56 cm. Itse olen kallistumassa kokoon xs tuon vaakaputken korkeuden takia, mutta onko xs-runko kuitenkin liian pieni? Siinä vaakaputken korkeus olisi 749 mm. Onko kenelläkään tietoa, onko Al sl 6.9 (vm. 2016) runko mitoiltaan sama kuin al 6.9 (vm. 2017)?

Larppa85
12.07.2017, 23.30
Kiitokset kommenteista liittyen Al sl 6.9 (vm. 2016) vs. al 6.9 (vm. 2017). :)

Canyonin runkokoon määritysohjelma antaa vm. 2017 al 6.9 suositukseksi koon S, mutta vaakaputken korkeus (785 mm) mietityttää. Mittani ovat: pituus 165 cm, jalan sisämitta 78 cm, ylävartalon pituus 60 cm, hartioiden leveys 44 cm ja käden pituus 56 cm. Itse olen kallistumassa kokoon xs tuon vaakaputken korkeuden takia, mutta onko xs-runko kuitenkin liian pieni? Siinä vaakaputken korkeus olisi 749 mm. Onko kenelläkään tietoa, onko Al sl 6.9 (vm. 2016) runko mitoiltaan sama kuin al 6.9 (vm. 2017)?

Mulla on 2016 6.9 S-koossa ja samalla jalan sisämitalla haarojen ja vaakaputken väliin jää vajaa 10cm. Tämä siis ajokengät jalassa. Joten suosiolla vaan S-kokoa, jos mitat muuten vaikuttaa hyviltä.

Sen verran vielä, että vm. 2017 näyttäisi olevan sekä XS- että S-koossa 27,5" renkailla kun tuo Outlet-malli on kaiketi 29" Mutta tämän saat varmistettua Canyonin asiakaspalvelusta.

Mior
13.07.2017, 00.39
Mulla on 2016 6.9 S-koossa ja samalla jalan sisämitalla haarojen ja vaakaputken väliin jää vajaa 10cm. Tämä siis ajokengät jalassa. Joten suosiolla vaan S-kokoa, jos mitat muuten vaikuttaa hyviltä.

Sen verran vielä, että vm. 2017 näyttäisi olevan sekä XS- että S-koossa 27,5" renkailla kun tuo Outlet-malli on kaiketi 29" Mutta tämän saat varmistettua Canyonin asiakaspalvelusta.

Kiitos rohkaisusta. Täytyy varmaan siis unohtaa tuo outlet-pyörä ja ostaa tämän vuoden malli s-rungolla. :)

P.S. Tuossa outlet-mallissa xs-koossa oli 27,5" renkaat, muut koot oli varustettu 29" renkailla. Tällaisen tiedon onnistuin löytämään.

VHV
14.07.2017, 12.53
Kiikarissa kaks tuotetta Canyonilta:

https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8-9.html

https://www.canyon.com/fi/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-9.html

Onko Exceedin ostossa tässä hintaluokassa järkeä. GC painaa 0,4kg enemmän? Vai enkö bonjaa jotaki?

Keskiäkäinen lohjalainen
14.07.2017, 13.22
Kiikarissa kaks tuotetta Canyonilta:

https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8-9.html

https://www.canyon.com/fi/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-9.html

Onko Exceedin ostossa tässä hintaluokassa järkeä. GC painaa 0,4kg enemmän? Vai enkö bonjaa jotaki?

Exceed on hullunhalpa. Ilmeisesti Gunter Canyon on arvioinut menekin väärin ja haluaa nyt varastosta eroon. Tai jotain.

H. Moilanen
14.07.2017, 13.44
GC painaa 0,4kg enemmän? Vai enkö bonjaa jotaki?
Suurin osa painoerosta taitaa selittyä runkomateriaalilla.

VHV
14.07.2017, 14.21
Exceed on hullunhalpa. Ilmeisesti Gunter Canyon on arvioinut menekin väärin ja haluaa nyt varastosta eroon. Tai jotain.

Siis mitkä ovat ratkaisevat jutut, että kannattais päätyä Exceediin? Kuiturunko, mutta kokonaispaino on vain 400g kevyempi. Alumiini varmaan lujempi, joten 400g painoero tuntuu aika mitättömältä. Nopealla tarkastelulla osat samaa tasoa. Tätä vähän niinkö lähdin kyselemään.

Keskiäkäinen lohjalainen
14.07.2017, 14.34
Siis mitkä ovat ratkaisevat jutut, että kannattais päätyä Exceediin? Kuiturunko, mutta kokonaispaino on vain 400g kevyempi. Alumiini varmaan lujempi, joten 400g painoero tuntuu aika mitättömältä. Nopealla tarkastelulla osat samaa tasoa. Tätä vähän niinkö lähdin kyselemään.

Kuiturunkoon saadaan leivottua parempi kombo jäykkyyttä ja joustavuutta. Noin kevyt alumiinirunko ei ole välttämättä yhtään lujempi. Aluputken seinämäpaksuudet voivat olla "kokistölkin" luokkaa, joten jos sen kiveen kunnolla kolautat, vaikeasti korjattava lommo tulee. Lisäksi alumiini väsyy aikaa myöten ja voi sitten murtua sen vuoksi. Kuiturunko kestää väsymättä, mutta hajoaa sitten kerralla, jos siihen osuu kunnon poikittainen isku. Hajonneen alurungon tilalle saa helpommin takuusta uuden, kun murtuman syy on useammin materiaalivika.

Itse ottaisin noista kahdesta ehdottomasti Exceedin.

VHV
14.07.2017, 14.45
https://www.canyon.com/fi/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=3948&bike2=3926

Jarrut huonommat Exceedissä ja ilmeisesti kiekot? Muuten samaa osaa. Joo, kiitos kun selvensit tuota kuitu- ja alurunkojen eroa. Nämä tarjoukset vissiin loppuu viikonloppuna..

Raikku
14.07.2017, 14.47
Tuon hintaisessa on myös osat vielä halvahkoja. Rungoissa varmaan(?) suurempikin ero mutta se ei realisoidu samalla lailla kuin jossain hipopyörässä jossa kuiturungon lisäksi osatkin sitten ovat "kevyitä".

Keskiäkäinen lohjalainen
14.07.2017, 15.11
https://www.canyon.com/fi/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=3948&bike2=3926

Jarrut huonommat Exceedissä ja ilmeisesti kiekot? Muuten samaa osaa. Joo, kiitos kun selvensit tuota kuitu- ja alurunkojen eroa. Nämä tarjoukset vissiin loppuu viikonloppuna..

Osat ovat kaikenkaikkiaan turvallisesti "kurarajan" yläpuolella. Jos jarruttimet osoittautuvat kelvottomaksi, uudet eivät paljoa maksa:

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-slx-disc-brake-br-m7000-set-with-g02s-resin-532697/wg_id-272

Kiekot taitavat olla jotakuinkin samaa tasoa. Crossride on aivan käypäinen yleiskiekko, joskaan ei mitään hipoa.

Exceedin kohdalla näyttää jotkut koot olevan jo kortilla, joten tavara voi loppua ennen tarjouskampanjan loppua...

dxteri
14.07.2017, 15.30
En tiedä onko vain omaa luuloa vai olenko jotain muuttanut ajotavassani mutta hiilikuiturunkoisella (exceed) pyörällä ajaessani samoja polkuja mitä aluumiinirunkoisella (grand canyon) ei selkä mene kipeäksi.. joku taannoin selitti asiaa että hiilikuitu joustaisi vähän verrattuna alumiiniin.

H. Moilanen
14.07.2017, 15.49
^Ero selittynee oikeasti mallien välisessä geometriaerolla.

Materiaaliteknisesti kuidusta voidaan tehdä huomattavan joustava rakenne (vrt. jääkiekkomailan taipuminen laukaisussa) alumiiniin verrattuna. Maantieniilot väittävät kuidun suodattavan tärinää tehokkaammin, mutta meikäläisen hanuri ei tuota väitettä allekirjoita. Pyörä tärisi yhtä paljon materiaalista riippumatta (alurunko+alukeula --> alurunko+kuitukeula --> kuiturunko+kuitukeula). Rengaspaine oli tässä yhtälössä ratkaisevampi tekijä.

Raikku
14.07.2017, 15.56
No joo. Silloin kun oli vanhaan RCyclesin Dacon-alurunkoon(tästä rungosta "tuli" kaupunkipyörä) pohjautuva maastis niin oli se karmea jyrä verrattuna Cuben kuitumaasturiin. Toki huonommat keulat yms oli myös siinä vanhassa silloin.

Barracuda
14.07.2017, 23.44

Alumiinisessa on asteen verran loivempi keulakulma joten lienee ajossa jonkinverran eroa jo senkin takia.

nenokkias
15.07.2017, 11.25
Täällä oltais melkee klikkauksen päällä tilaamassa tätä---> https://www.canyon.com/fi/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-9-pro-race.html

Mitä mieltä porukka on tuollaisesta ja olisiko muita ehdotuksia kyseisen hintaluokan fillarille.

dxteri
15.07.2017, 13.08
Täällä oltais melkee klikkauksen päällä tilaamassa tätä---> https://www.canyon.com/fi/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-9-pro-race.html

Mitä mieltä porukka on tuollaisesta ja olisiko muita ehdotuksia kyseisen hintaluokan fillarille.

Itselläni kyseinen fillari on ollut nyt 3 viikkoa ja olen tykännyt :)

nenokkias
15.07.2017, 13.11
Kestikö kauan toimitus?

huotah
15.07.2017, 15.56
Harkinnassa on maastofillarin hankinta maantiepyörän ja cyclocrossin tallikaveriksi. Pääasiallisena käyttötarkoituksena on pk-lenkkien kurjistelu lähinnä vuoden pimeimpään ja märimpään aikaan, myös lumi- ja pakkaskeleillä. Olen aiemmin omistanut pari enduropyörää, mutta todennut ne itselleni sopimattomiksi pk-seudun juurakoissa ja kallioilla, ja tästä johtuen pyörät ovat menneet nopeasti myyntiin. Tällä kertaa on tarkoituksena löytää hieman erilainen maasturi toisenlaisille poluille - ajatuksena on löytää helppoja ja nopeita polkuja, ei niinkään teknistä maastoa. Canyonilta tällaiseen käyttöön voisi sopia Exceed CF SL 6.9 tai Dude CF 8.0, mutta en osaa arvioida ja päättää kumpi olisi parempi valinta.

Dudessa kiinnostaa pyörän yksinkertaisuus ja läskipyörän hyvät talviominaisuudet. Toisaalta epäilyttää, että jaksaako/huvittaako läskillä kuitenkaan ajaa 3-4 tunnin hikilenkkejä. Pysyykö läskillä pk-lenkillä mukana porukassa, jossa muut ajelevat 29":llä (tiedän että "riippuu kunnosta")? Olen kerran ajanut lyhyen testilenkin Kona Wo:lla ja se ei ollut omaan makuuni ollenkaan sopiva - kuinka paljon ajokoiramaisempi Dude on, vai onko ollenkaan?

Exceed on varmasti vauhdikkaampi lenkkikaveri kuin Dude, mutta talviominaisuudet eivät ole samalla tasolla? Lisäksi, kun tallissa on jo cyclocrossi, niin xc:n ja cyclon käyttöalueet menevät osittain päällekkäin ja fatbike olisi siksi sopivasti "erilaisempi" kuin cyclocross?

stumpe
15.07.2017, 20.35
Helppoja ja nopeita polkuja, ei teknistä, niin en siihen käyttöön kyllä läskiä ostais. Toki jos pahimmilla sohjolla runsaan lumen aikaan haluaa poluille, niin läski mutta aika vähälumisia talvet olleet ainakin täällä Turuus..

Vito78
15.07.2017, 20.45
Helppoja ja nopeita polkuja, ei teknistä, niin en siihen käyttöön kyllä läskiä ostais. Toki jos pahimmilla sohjolla runsaan lumen aikaan haluaa poluille, niin läski mutta aika vähälumisia talvet olleet ainakin täällä Turuus..
Varmaan Neuronin tohon ottasin...

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Antti H
23.07.2017, 16.53
Kellään tietoa kivijalkakaupasta mistä sais grand canyoniin vaihtajankorvaketta?

Keskiäkäinen lohjalainen
23.07.2017, 19.02
Kellään tietoa kivijalkakaupasta mistä sais grand canyoniin vaihtajankorvaketta?

Pirauta Suomen asiakaspalveluun.

Kanuuna
31.07.2017, 23.39
Onko jollain pistää Exceedistä kattavahkoa analyysiä? Semmosen kun meni velipoika tilaan. Syyskuulle taitaapi mennä toimitus.

elasto
01.08.2017, 12.53
Onko jollain pistää Exceedistä kattavahkoa analyysiä? Semmosen kun meni velipoika tilaan. Syyskuulle taitaapi mennä toimitus.

Sairaan nopee. 5/5

Kanuuna
01.08.2017, 12.54
^sehän riittää[emoji23][emoji1303]

henripit
01.08.2017, 16.32
Kysytäänpäs täällä, kun en sopivampaakaan palstaa keksi. Sattuisiko jollakin olemaan Espoon suunnilla työkalut Grand Canyonin keskiön vaihtoon? Kyseessä siis Press Fit BB92 keskiö. (Tarvitsee uloslyöntiin työkalun, sekä puristimen asennusta varten..) Jos voisin tulla pyörän kanssa "lainaamaan" pientä korvausta vastaan..

T.K.
03.08.2017, 12.28

Ei mahda kivijalkakaupasta löytyä. Ite oon pyörätilauksen yhteydessä tilannut myös korvakkeen. Äkkiäkös tuollaisen Saksasta tilaa.

Polun tukko
03.08.2017, 16.46
Kannattaa kysyä turusta edustajalta. Jos on oikea hätä niin saattavat antaa jos heiltä löytyy. Itse sain striveen kun pyörä seisoi sen vuoksi että korvake oli sökö eikä netistä saanut kun oli loppu.

Late_h
17.08.2017, 18.07
https://www.canyon.com/en-us/

Canyonin USA sivuilla julkaistu muutama 2018 malli Strivestä, Exceedistä ja Dudesta.

Antti H
17.08.2017, 19.10
Tilasin korvakkeen suoraan canyonilta. Tosin nyt ei oo enää pyörää korvakkeelle.

Paksupolkija
17.08.2017, 20.44
https://www.canyon.com/en-us/

Canyonin USA sivuilla julkaistu muutama 2018 malli Strivestä, Exceedistä ja Dudesta.

Dudet värittänyt Henry Ford? Antasivat potkut. :mad:

elasto
18.08.2017, 12.28
Makuasioita tietysti, mutta mielestäni tuo kokonaan musta on 100 kertaa hienompi kuin mikään sappineste-virtsa tai verinen oksennus.

JackOja
18.08.2017, 12.30
Samaa mieltä, toimittaisko nuo USAsta tännekin :p

Miksi ne muuten tunkee noita e.13-kampia noihin edelleen? Eikö kukaan ole kertonut, että Suomessa ne ovat ongelma?

Blackborow
18.08.2017, 12.34
Miksi ne muuten tunkee noita e.13-kampia noihin edelleen? Eikö kukaan ole kertonut, että Suomessa ne ovat ongelma?
Mitä asiaa seurannut niin ongelma taitaa olla väärät työkalut.

Poy
18.08.2017, 14.36
Nythän siellä Dudessa näyttää olevan sramin ja racefacen kammet eikä e13.

Ainakin omasta mielestäni 2017 unlimited on paras Dude väritykseltään (vaikken ole mikään oranssin ystävä), mutta toki makuasioitahan nuo on.

Paksupolkija
18.08.2017, 15.59
Makuasioita tietysti, mutta mielestäni tuo kokonaan musta on 100 kertaa hienompi kuin mikään sappineste-virtsa tai verinen oksennus.

Totta ja oletan ettet olettanut minun kehuneen sappikuraa? :) Jos värinä pelkkä musta, niin onhan se tylsä. Olisi edes mahdollisuus kustomointiin, mutta onnistuuhan se vaikka tarroilla itsekkin. Taitaa tuo matamusta olla Canyonin pääväri muissakin malleissa.

Taitaa muuten olla 1x12 voimansiirtokin tuossa, ei lopu välit kesken. Kannattaa odotella ensikesän alennusmyyntiä :eek:

velib
18.08.2017, 16.10
Jos halvan Duden haluaa, kannattaa tilata nyt tarjouksesta, ensi vuodelle ei näköjään muutu käytännössä mikään. Ellei ehdottomasti halua mustaa.

Arhipoff
18.08.2017, 17.57
Vahvistu päätös oikeasta valinnasta ostaa heinäkuulla alesta unlimited kun uusien mallien speksejä katsoo :)

keijoke
11.09.2017, 19.17
Exceed CF SL 6.9 (2017) Malliin olen nyt yrittänyt aika monesta kivijalkakaupasta löytää sopivaa seisontatukea. Alapalkki on niin ihmeellinen muotoilultaan että mikään ei tahdo sopia. Osaako joku nimetä sopivaa tukea?

Jumo
11.09.2017, 22.43
Röllin ruokkimisen uhallakin... Sitä ei varmaan ole tuota xc pyörän hiilikuiturunkoa suunniteltu seisontatukea silmällä pitäen.

velib
12.09.2017, 11.50
Paljonkohan risea ja sweepia on tuossa Iridium 3 - 5 riser -stongassa? En löytänyt tästä tietoa, Duden spekseissä lukee vain "HANDLEBAR IRIDIUM \ 3 - 5 \ RISERBAR". Leveys on speksien mukaan 760 mm.

JohnDeere
16.09.2017, 15.42
Argh, saisikohan täältä vähän lohdutusta tai jotain.

Setä osti Spectralin koossa L koska sitä tuo Canyonin laskuri suositteli, vaikka poisti useita senttejä omista mitoista. Sain pyörän nyt mutta tuntuu isolta, en ole kovin kokenut polkupyöräilijä joten ehkä vähän vaikea sanoa mutta kuitenkin esim keuliminen tuntuu vaikealle ja se on muutenkin vähän tankkimainen ja jotenkin isolta ja kömpelöltä tuntuu koko laite. Vanha pyörä oli Rose ja koko M, se taas oli ehkä vähän liian pieni (ennenkuin varastettiin) joten senkin takia päräytin L:n pahemmin miettimättä, ajattelin että olisi sopivampi eikä samalla tavalla ahdas ja pieni. Sisäjalka on 84 cm ja pituutta 182cm, eli aika siinä kokojen välissä valitettavasti. Tämä vaan tuntuu niin isolta, että ehkä tuo M olisi silti ollut isompi kuin vanha.

Menin vielä kokeillessa kaatumaan ja vaihtajaan tuli naarmu joten vähän pelkään menettäneeni vaihtomahdollisuuden, jos sitä nyt ikinä on ollut. Ehkäpä olisi pitänyt kävellä tuonne kivijalkaan mutta kun noissa lähiliikkeissä myydään jo melkein eioota, ainakin kun kokoja netistä katson. Vähän tuntuu vaan kalliilta kokeilulta tällä hetkellä, vai tottuukohan tuohon vielä, kai sen ainakin pitäisi vakaampi olla kun ei ole liian pieni ? Argh mitään kommentteja osaavimmilta ?

Blackborow
16.09.2017, 16.06
Vaikea tietenkin toisten puolesta sanoa, mutta ei tuo mittojen mukaan pahasti isolta vaikuta. Onko sulla aikaisempaa kokemusta tuollaisista pitkäjoustoisista ja loivempi keulaisista? Ne voi alussa tuntua vähän kankeilta. Stemmissä olisi varaa ottaa ainakin sentti pois eli kannattanee kokeilla.

Keskiäkäinen lohjalainen
16.09.2017, 16.32
Vaikea tietenkin toisten puolesta sanoa, mutta ei tuo mittojen mukaan pahasti isolta vaikuta. Onko sulla aikaisempaa kokemusta tuollaisista pitkäjoustoisista ja loivempi keulaisista? Ne voi alussa tuntua vähän kankeilta. Stemmissä olisi varaa ottaa ainakin sentti pois eli kannattanee kokeilla.

Taidan kompata tätä. L:n alarajalla nuo mitat ovat. Stemmejä saa 40-millisinäkin, jos tarvetta on lyhentää ohjaamoa. Meillä tuon kokoinen jamppa ajaa L-kokoisella Nervellä aivan sujuvasti normistemmilläkin.

Loiva keulakulma voi tosiaan tuntua aluksi vähän kömpelöltä, mutta hymy palaa naamalle ekassa kunnon alamäessä.

Late_h
16.09.2017, 17.52

Setä osti Spectralin koossa L koska sitä tuo Canyonin laskuri suositteli, vaikka poisti useita senttejä omista mitoista. Sain pyörän nyt mutta tuntuu isolta, en ole kovin kokenut polkupyöräilijä joten ehkä vähän vaikea sanoa mutta kuitenkin esim keuliminen tuntuu vaikealle ja se on muutenkin vähän tankkimainen ja jotenkin isolta ja kömpelöltä tuntuu koko laite. Vanha pyörä oli Rose ja koko M, se taas oli ehkä vähän liian pieni (ennenkuin varastettiin) joten senkin takia päräytin L:n pahemmin miettimättä, ajattelin että olisi sopivampi eikä samalla tavalla ahdas ja pieni. Sisäjalka on 84 cm ja pituutta 182cm, eli aika siinä kokojen välissä valitettavasti. Tämä vaan tuntuu niin isolta, että ehkä tuo M olisi silti ollut isompi kuin vanha.

Menin vielä kokeillessa kaatumaan ja vaihtajaan tuli naarmu joten vähän pelkään menettäneeni vaihtomahdollisuuden, jos sitä nyt ikinä on ollut. Ehkäpä olisi pitänyt kävellä tuonne kivijalkaan mutta kun noissa lähiliikkeissä myydään jo melkein eioota, ainakin kun kokoja netistä katson. Vähän tuntuu vaan kalliilta kokeilulta tällä hetkellä, vai tottuukohan tuohon vielä, kai sen ainakin pitäisi vakaampi olla kun ei ole liian pieni ? Argh mitään kommentteja osaavimmilta ?

En tiedä onko makuasioita vai mitä mutta itse olen 180 pitkä ja 85-86cm jalan sisämitalla ja ajan myös 2017 L koon Spectralilla. Arvoin pitkään M ja L välillä ja ainakin itsellä on joka lenkin jälkeen tyytyväinen olo että otin isomman ja pidemmän pyörän. Ei ole kertaakaan liian kömpelöltä tuntunut tai jokin hidas tekninen paikka jäänyt ajamatta liian suuren koon vuoksi ja vastaavasti taas nopeammat/jyrkemmät pätkät on todella hieno vetää tuolla kun on tilaa ohjaamossa ja akseliväliä. En tiedä antaako tämä yhtään lohdutusta valintaasi. :)

Late_h
16.09.2017, 17.57
Lisätään vielä sen verran, että useammassa testissä on muistaakseni noin 180cm testikuskit tykänneet L koon Spectralista. Ja nykytrendin mukaanhan pyörä saa mielellään ollakin vähän pidempi ja vakaampi, jos trendejä haluaa seurata. Sanoisin että varmasti on oikeampi koko sulle tuo L ja ajat vain menemään sillä niin alat pian löytämään ne mahdollisuudet mitä tuo pituus ja loivempi keula antaa. Joka kiveä ja risua ei kannata koettaakaan tällä pyörällä kiertää. :)

CamoN
16.09.2017, 18.22
Setä osti Spectralin koossa L koska sitä tuo Canyonin laskuri suositteli, vaikka poisti useita senttejä omista mitoista.
...

Sisäjalka on 84 cm ja pituutta 182cm, eli aika siinä kokojen välissä valitettavasti. Tämä vaan tuntuu niin isolta, että ehkä tuo M olisi silti ollut isompi kuin vanha.

Aivan hyvä se on. Jos sadan kilometrin jälkeen tuntuu että ohjaamo saisi olla kompaktimpi, harkitse kannattimen vaihtoa 40, 45 tai 50 milliseen. Tai vaikkei varsinaista tarvetta ilmenisi mutta tuntuu että ohjaamoa voisi lyhentää, harkitse silti.

Kuten Late jo mainitsi, nykyään sellainen "perusmaasturin" olemus on menossa renkailtaan kohti leveämpää, keulakulmaltaan kohti loivempaa ja ohjaamo- sekä akselivälimitaltaan kohti pidempää. Väkisinhän sellainen pyörä tuntuu "perinteisempään" verraten ensipuraisulla isolta hirvimäiseltä möröltä, mutta itse asiassa varsinainen ketteryys ei ole vähentynyt juurikaan. Pyörien tekninen kehitys, jousitusgeometrian ja -komponenttien kehitys etunenässä, on mahdollistanut sen että sellainen ennen vanhaan "alamäkikäyttöön" mielletty pyörä kiertää nykyään kantoja ja kiipeää juurakkoista mäkeä varsin vaivattomasti. Ja tietysti menee alamäkeen yhtä hyvin kuin ennenkin.

J.Kottenberg
16.09.2017, 21.20
Pyörän koko on tosiaan huomattavilta osin maku-ja tottumuskysymys. Itse olen tykännyt suositusta isommista pyöristä maastossa aika pitkään, kunhan standoverhigh:ia ei ole liikaa. Riittävä "munaclearance" täytyy kyllä jäädä. Mutta tämä mitta ei kulje käsikädessä rungon pituuden kanssa, vaihtelee eri valmistajilla.

Kuten edellä sanottiin niin vakaampia ajettavia isommat, ja näin useimmiten pidemmät, pyörät on. Eikä ainakaan omasta mielestä paljon puhutussa ketteryydessä suurempaa eroa ole lyhyemmän ja vähän pidemmän fillarin välillä.

Tuosta Camon mainitsemasta suuntauksesta kohti mm leveämpiä renkaita, ja kun on Canyon maastopyöräkeskustelu, niin yksi juttu mitä aina välillä tulee vähän ihmeteltyä, on se että Canyon näkyy vaan malttavan pysyä poissa pluspyörämarkkinasta. Pluspyöräthän on tulleet varsin suosituiksi ja sellaisen/sellaisten lanseeraaminen mallistoon ei äkkiseltään tuntuisi kovin isoa panostusta vaativan. Esimerkiksi suunnitteluosaamista varmasti löytyy, eikä valmistaminenkaan mitenkään erityisen vaativaa ole kun niin moni pienempikin valmistaja plusmalleja tekee.

Blackborow
16.09.2017, 21.40
Canyonin maasturimallisto kaipais kyllä piristystä. Vähän oli pettymys ettei mitään uutta tullut Eurobikessä...

Keskiäkäinen lohjalainen
17.09.2017, 09.43
Canyonin maasturimallisto kaipais kyllä piristystä. Vähän oli pettymys ettei mitään uutta tullut Eurobikessä...

Joo. Plussatäpäriä vähän odottelin, mutta turhaan.

Maalainen
17.09.2017, 10.23

Ajoa vaan , kyllä se siitä... Itse hankin vuosi sitten Nerven. Kokemusta pyöräilystä kun on ikään verraten vähän, oppiminen ei ole kovin nopeaa. Siirtyminen lyhyestä jäykkäperästä nykyaikaiseen täysjoustoon aiheutti juurikin kuvaamiasi tuntemuksia. Mutta muutaman OTB:n jälkeen minäkin aloin hallita pyörää paremmin ja nyt se tuntuu oikein sopivalta.

J.Kottenberg
17.09.2017, 11.25

Minäkin olin melko varma että jonkunlainen plustäpäri ja plusjäykkäperä olisi tullut. Kuiturunko vaatii kalliit muotit, mutta aluversiot olisi varmasti ollut melko helposti mahdolliset. Olisi varmasti ollut tervetullut lisä mallistoon, ja luultavimmatusti olisi ostajia kiinnostanut. Plustäpäri itseäkin.

Joskus olen kuullut juttua etteivät ole kiinnostuneet plusfillareista, koska niillä ei vakavammin kilpailla. Omituinen selitys liikeyritykseltä jonka tarkoitus on tehdä voittoa. Tietysti on syytä ottaa huomioon että joku ruohonjuuritason kaveri ei ehkä ole paras tietolähde firman linjausten suhteen.

hemppa
18.09.2017, 09.54
Minäkin olin melko varma että jonkunlainen plustäpäri ja plusjäykkäperä olisi tullut. Kuiturunko vaatii kalliit muotit, mutta aluversiot olisi varmasti ollut melko helposti mahdolliset. Olisi varmasti ollut tervetullut lisä mallistoon, ja luultavimmatusti olisi ostajia kiinnostanut. Plustäpäri itseäkin.

Joskus olen kuullut juttua etteivät ole kiinnostuneet plusfillareista, koska niillä ei vakavammin kilpailla. Omituinen selitys liikeyritykseltä jonka tarkoitus on tehdä voittoa. Tietysti on syytä ottaa huomioon että joku ruohonjuuritason kaveri ei ehkä ole paras tietolähde firman linjausten suhteen.
Omituinen selitys siinäkin mielessä, että tekevät kuitenkin läskipyöriä.

hece
18.09.2017, 10.19
http://enduro-mtb.com/en/bikes-2018-not-at-eurobike/10/ sanoo "What about Canyon and YT many of you may ask. The two German companies won’t be at the Eurobike, and at the moment we can do little but speculate what they’ve lined up for 2018."

Blackborow
18.09.2017, 20.00
Kyllä tuo Neuronkin kaipaisi jo upgradea. Ei ole oikein geometria enää kilpailevien modernien yleiskäyttöpyörien tasalla. Jyrkkä keula ja ohjaamokin voisi olla vähän pidempi niin ei voi puhua mistään yleiskäyttöisestä trailipyörästä nykypäivänä.

Keskiäkäinen lohjalainen
19.09.2017, 10.52
Kyllä tuo Neuronkin kaipaisi jo upgradea. Ei ole oikein geometria enää kilpailevien modernien yleiskäyttöpyörien tasalla. Jyrkkä keula ja ohjaamokin voisi olla vähän pidempi niin ei voi puhua mistään yleiskäyttöisestä trailipyörästä nykypäivänä.

Eikös Neuronin keulaa vähän loivennettu edeltäjäänsä Nerveen verrattuna?

simtee
20.09.2017, 11.52
Eikös Neuronin keulaa vähän loivennettu edeltäjäänsä Nerveen verrattuna?

Totta, 2015 taisi olla viimeinen vuosikerta vanhalla geolla. Uudemmissa on pidempi ja loivempi geo, sekä lyhyempi stemmi. Toki keulakulma on uudessakin 69, joten puhtaaseen alamäkiajoon pyörä ei sovellu. Yleiskäyttöön Suomen olosuhteissa nykyinen Neuron on mielestäni oikein soiva peli.

velib
29.09.2017, 10.41
Mikähän vaihtajankorvake sopii vuoden 2016 29" Nerveen? Canyonin sivuilta löytyy nro 29 sekä 34, joiden pitäisi sopia 2015 malliin, mutta ovat melko erinäköisiä.

Vichy
30.09.2017, 15.13
Minkälaista canyonin maastopyörää konkarit suosittelevat, mikä tulisi arkikäyttöön pohjoisessa ympärivuoden sekä myös vapaa-ajan maastossa ajeluun? Budjetilla operoidaan, mutta laadusta myös valmis maksamaan. Mistä kannattaisi tilata? Kiitos.

Jumo
30.09.2017, 20.31
Minkälaista canyonin maastopyörää konkarit suosittelevat, mikä tulisi arkikäyttöön pohjoisessa ympärivuoden sekä myös vapaa-ajan maastossa ajeluun? Budjetilla operoidaan, mutta laadusta myös valmis maksamaan. Mistä kannattaisi tilata? Kiitos.

Canyonilta kannattaa tilata kun ei niitä muualla myydä. Grand Canyon ja malli lompakon mukaan GC 5.9 sisältää jo osat joilta voi odottaa toimivuutta useamman vuoden ajan.

Vichy
01.10.2017, 11.44
Kiitos. ajattelin tota grand canyon al 6.9. Saanko siihen siunauksen?
E. En löydä tuolta sivuilta GC malleja, etsinkö väärästä paikkaa vai onko näössä vikaa?

CaptainE
01.10.2017, 13.43
E. En löydä tuolta sivuilta GC malleja, etsinkö väärästä paikkaa vai onko näössä vikaa?

Gc = grans canyon

Pexxi
01.10.2017, 15.37
E. En löydä tuolta sivuilta GC malleja, etsinkö väärästä paikkaa vai onko näössä vikaa?Joko tai.

https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/

kurakuski
08.10.2017, 11.57
pitkällisen pähkäilyn päätteeksi olen päättänyt tilata Neuron al 8 -2018 maasturin, mutta on en osaa päättää kokoa, omat mitat on 189/95kg/jalan sisämitta 87, canyonin oma mittaohjelma suosittelee l-kokoa, kysymykseni liittyy lähinnä geometriaan, onko moderni geometria "tilavampi" kuin vanhan geometrian omaava nykyinen pyöräni joka on 21", nykyinen pyöräni ei ainakaan liian iso ole ja mietinkin onko 21" l- vai xl-koko
te ketkä olette canyonin tilanneet luotitteko mittaohjelmaan ja osuiko koko oikein,
selvennykseksi vielä tilaanko l- vai xl- rungolla, nykyinen pyöräni on "wanhan" geometrian omaava 21" rungolla oleva jäykkäperä 29 maasturi

rokthom
10.10.2017, 21.32
pitkällisen pähkäilyn päätteeksi olen päättänyt tilata Neuron al 8 -2018 maasturin, mutta on en osaa päättää kokoa, omat mitat on 189/95kg/jalan sisämitta 87, canyonin oma mittaohjelma suosittelee l-kokoa, kysymykseni liittyy lähinnä geometriaan, onko moderni geometria "tilavampi" kuin vanhan geometrian omaava nykyinen pyöräni joka on 21", nykyinen pyöräni ei ainakaan liian iso ole ja mietinkin onko 21" l- vai xl-koko
te ketkä olette canyonin tilanneet luotitteko mittaohjelmaan ja osuiko koko oikein,
selvennykseksi vielä tilaanko l- vai xl- rungolla, nykyinen pyöräni on "wanhan" geometrian omaava 21" rungolla oleva jäykkäperä 29 maasturi

Itsellä on grand canyon sl geometrialla ja se on minulle jopa hiukan liian iso XL kokoisena, piti vaihtaa 60 mm stemmi jotta ohjaamo ei ole liian pitkä (inseam 91cm pituus 194cm). Pystyisit ajamaan XL kokoisena koska vaakaputken korkeus ei ole rajoitteena Neuronissa, uskoisin kuitenkin että L kokoinen on paremmin sopiva.

nve
11.10.2017, 10.11

Itselläni pituutta 188 ja alla L kokoinen neuroni.
Omaan makuuni se on juuri sopivan kokoinen ja ajo-asento on mukavan rento.
Varsin kiva peli vaikka joustoa on "vain" 120mm, sopii mielestäni hyvin suomalaiseen perusmetsään.

Hiekkahentunen
12.10.2017, 15.23
Tilasin sitte Neuron AL 5.0 M 29" "budjet" pyörän Duden rinnalle:D
Joo tiiän mutta kun budjetti on erittäin rajallinen...
Toimitus joulukuun alussa

Vito78
12.10.2017, 15.34
Mitä pidätte uudesta Strive kattauksesta? Olin vähän miettinyt Spectralin vaihtoa Striveen koska tänäkesänä tuli ajettua enskakisaa ja parkkia. Aattelin, että olisi sopivampi siihen. Ja uskon Striven istuvan käteen kivasti kun oon tosta Spectralista tykännyt erittäin paljon. Vähän tuo uusi CF 8.0 kuumottelisi. Tosin koko linjaston värikattaus on kyllä valtava pettymys, mustaa, gunmetalia ja uus tiimiväritys (joka on mielestäni aika helkkarin tylsä).

Wilgios
12.10.2017, 16.02
selvennykseksi vielä tilaanko l- vai xl- rungolla, nykyinen pyöräni on "wanhan" geometrian omaava 21" rungolla oleva jäykkäperä 29 maasturi187/93 mitoilla Nerve vuodelta 2015, koko XL ja on hyvä. L koossa satulatolpasta loppuisi mitta tai olisi ainakin todella "pitkällä". Verrokkina maantiepyörä oli kokoa 60.

Lähetetty minun SM-T705 laitteesta Tapatalkilla

mattim
17.10.2017, 16.54
Missä on 29" pitkäjoustoiset mallit? Nehän on kuuminta hottia ensi kaudelle.

JackOja
17.10.2017, 17.06
Canyon on pikkusen hidas käänteissään. Katsotaan 2020 jos tarjoaisivat.

Vito78
17.10.2017, 17.39
Tuntuu että nyt junnataan paikallaan ja vahvasti. Joulukuussa vasta tulee uus Spectral mallisto. Josko siellä palais 29" vahvemmin. Jotain 29" enskaa kyllä huutaa tuo mallisto.

J.Kottenberg
17.10.2017, 18.05

Tuona vuonna saattaa Canyonin ensimmäisen plusmallinkin esitellä. Tai sitten myöhemmin.

Jonttu.
17.10.2017, 21.34
Canyonin fokus on kyllä ollut viime aikoina vahvasti maantiepuolella. Onko tosta uudesta spectralista ilmoitettu jo jossain? Ainoa muutos mitä lineupissa näkyy on 170mm keulat striveissä. Tämä on tietenkin vain vaatimaton henkilökohtainen mielipide, mutta Strive ja Spectral ovat liian samanlaisia. Keulakulmissa oli tällä kaudella käsittääkseni nollan asteen ero 160mm vs 150mm keuloilla, nyt ero nousee 1 asteeseen ja 20mm joustoon. Kun Spectral on kykenevä 150mm vehje jota esim Joe Barnes on käyttänyt EWS:ssä niin striven markkina on aika rajallinen. Strive on hieman väliinputoaja, ei oikein Trail pyörä enään, mutta ei kuitenkaan Radon Swoopin tai YT Capran luokan alamäkikone. Hankittiin vaimokkeelle kesällä Neuron 120mm ja onhan se aika jäätävää, että tuollaisessa yleiskoneessa on tänä päivänä 69,5 keulakulma kun monissa 120mm täpäreissä näkyy 68-67 kulmaa.

Lisäksi Canyonia alkaa hiertämään, että esim uutta Pikea ei myydä kuin Boostina, jolloin he joutuvat käyttämään vanhassa rungossa 142 perää ja 110 keulaa. Itse odottelen ainakin innolla jos sieltä tulisi boost Spectal niin mahtuisi vähän isompaa kumia nyt kun on ajellut reilun vuoden Spessun Stump plussalla ei paluuta enään normi 2,3" renkaaseen ole.

LJL
17.10.2017, 21.42

Jotenkin nämä muodit menevät jännästi niin, että sama mallisto on ensin kuuminta hottia ja sitten pian jo ihan blaah. Canyonin menetettyä koko ajan hintaetua tämä korostuu.

J.Kottenberg
17.10.2017, 22.45
Niin, jotain vahvuuksia pitäisi valmistajalla olla pärjätäkseen. Hinta suhteessa laatuun on yksi keskeinen. Uutuuksien esittely ja kehityksen kärjessä pysytteleminen on myös olennaista.

Totta on myös se että mikä tänään on uutta ja haluttua, siis "kuuminta hottia", ei kohta enää ole sitä. Siksi alan ja kuluttajien seuraaminen muoti-ilmiöineen on monella alalla elinehto. En tiedä onko Canyon onnistumassa tässä.

Ohiampuja
17.10.2017, 23.14
Siksi alan ja kuluttajien seuraaminen muoti-ilmiöineen on monella alalla elinehto. En tiedä onko Canyon onnistumassa tässä.
Mutta noista rönsyilevistä muoti-ilmiöistä pitäisi osata valita ne, joilla on tulevaisuutta. Kaikki ideat ei aina kanna ja ne flopit pitäisi osata kiertää... onko se sitä bisnes strategiaa? :)

Jarpeli
17.10.2017, 23.38
Canyonilta meinattiin että tosiaan ei tule jouluna + spectralia. Vaan tulee 2,6" leveillä renkailla. jolloin kuulemma ajettavuus pysyy tarkempana jne. Ja 29"spectralia ei ole tulossa eikä osannut sanoa miksi poistui valikoimasta.
Kuullostaa kovasti siltä että eivät ottaneet + trendiä vakavasti ja nyt on hätä kädessä pakko jotain keksi joten laittavat 27,5 malliin vain niin leveää rengasta kun mahtuu pyörimään.

Jonttu.
18.10.2017, 15.13
Canyonilta meinattiin että tosiaan ei tule jouluna + spectralia. Vaan tulee 2,6" leveillä renkailla. jolloin kuulemma ajettavuus pysyy tarkempana jne. Ja 29"spectralia ei ole tulossa eikä osannut sanoa miksi poistui valikoimasta.
Kuullostaa kovasti siltä että eivät ottaneet + trendiä vakavasti ja nyt on hätä kädessä pakko jotain keksi joten laittavat 27,5 malliin vain niin leveää rengasta kun mahtuu pyörimään.

Niin eli tulee uusi runko ja siihen 2,6" renkaat? Jos käyttää boostia niin luulisi väkisinkin, että siihen saisi mahtuman sitten myös 2,8" Nykyiseen neuroniin edes 2,4" on hilkulla.

Jarpeli
18.10.2017, 15.50
Niin taitaapi nykyiseen 27,5" spectraliin mennä 2,8" leveä rengas just nipinnapin.
Veikkaisin että vanha runko pysyy ja siihen vaan uudet maalit ja vähä leveemmät renkaat.
Osaavatkos palstajyrät arvuutella mikä mahtaa olla syynä 29" spectralin poistumiseen.

J.Kottenberg
18.10.2017, 16.12
Niin eli tulee uusi runko ja siihen 2,6" renkaat? Jos käyttää boostia niin luulisi väkisinkin, että siihen saisi mahtuman sitten myös 2,8" Nykyiseen neuroniin edes 2,4" on hilkulla.

Toi 2.6" mahtuminen on kyllä seikka jolla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Kuten toisaalla on todettu niin ero vaikkapa 2.35" tai 2.4":n on lähinnä kosmeettinen, jos eroa yleensä 2.6":n hyväksi on. Joskus mittailin 2.6" Nobby Nickin b-b mittaa ja vertailin 2.35" Nicotineen, jälkimmäinen oli hitusen isompi. Eli 2.6" plussaisuus häviää jo leveysmerkinöjen summittaisuuteen ja vanteen leveyden vaikutuksiin. Joten jonkun 2.6" mahtuminen kiinnostaa luultavasti ihan marginaalista ryhmää kun samaan aikaan on saatavilla pyöriä joihin sopii 2.8"-3.0", joissa rengasvalikoima alkaa olla oikein hyvä.

Voihan 2.6" hyvyyttä kehua tietenkin vaikka millä, mutta näyttää siltä että Canyonilla ei aikoinaan ymmärretty pluspyörien tulevaa suosiota. Eikä ymmärretty vaikka suosiota alkoi jo ihan näkyvästi tullakin ja muut teki pluspyörillä rahaa. Nyt on juna jo aika kaukana, eikä vieläkään plusmallia/-malleja kerrota tulevan.

Hyvä bisnes monella firmalla oli varmasti kaksysibulkkirungot joihin kasattiin pyöriä ja joihin sopi 2.8" kapealla vanteella nippanappa ja myytiin 27.5 plussina.

Sinänsä harmi kyllä ettei Canyon ole pluspyöriä valmistanut. Mulla on pari ko merkin pyörää ja hyviä ne on olleet. Olisi voinut se kolmaskin tulla vajaa pari vuotta sitten, mutta piti valita kilpailevan merkin pyörä, plusmalli.

Hiekkahentunen
19.10.2017, 06.54
Outletissä myynnissä tänä aamuna runsaasti pyöriä.
Tiiä sitte mistä johtuu?

stumpe
19.10.2017, 08.34
Outletissä myynnissä tänä aamuna runsaasti pyöriä.
Tiiä sitte mistä johtuu?

Pyörien menekki on varmaan melko haastavaa arvioida. Parempi noin kun myydä eioo:ta.

Jos enskapyörää tarvisin niin esim. kuitunen strive 2799e. Ei paha..

J.Kottenberg
19.10.2017, 09.12
Aika paljon näytti outletissa olevan S ja XS kokoja sekä WMN malleja.

SamiMerilohi
19.10.2017, 12.18
Harmi tosiaan jos ei tule 29" Spectralia, eikä tullut Neuroniin modernimpaa geometriaa, tai siis lähinnä keulakulmaa. Taitaa jäädä Kanjonit kaupan hyllylle minun osalta.

Ilmeisesti 2018 kaudelle ei tullut Canyonilta maastopuolelle yhtään uudistettua runkoa?

tseik
19.10.2017, 13.03
Näyttäisi outletissa olevan ainakin iso joukko niitä vm. 2017 fillareita, joiden tilalle on julkaistu jo vuoden 2018 mallit. Hinnat outletissa näyttää olevan samat kuin em. fillareiden hinnat muutaman viikon takaisessa alennusmyynnissä.

H. Moilanen
19.10.2017, 13.28
Pyörien menekki on varmaan melko haastavaa arvioida.
Tai sitten myyntimäärissä esim viime vuoteen verrattuna on haukattu savea.

Parempi noin kun myydä eioo:ta.

Joitakin vuosia takaperin Canyonilta loppu käytännössä kaikki pyörät jo hyvissä ajoin ennen kesää. Tuolloin pyörien haluttavuus oli ainakin foorumihehkutuksen perusteella ihan toinen kuin nyt. Säännöstellyn saatavuuden ympärille pystyy rakentamaan isokatteisen busineksen, mutta oliko isossa kuvassa haluttavuus vain fiktiota tai vain suomalainen ilmiö, on tietysti toinen juttu.

J.Kottenberg
19.10.2017, 13.57
Tietysti vaikea vetää pitemmälle meneviä johtopäätöksiä, enemmänhän tämmöiset ajatukset on mutuilua. Mutta Canyon oli tosiaan joku vuosi sitten paljon kiinnostavampana pidetty juttu kuin nyt. Ja voisi ajatella että se mikä täällä kiinnostaa, on kyllä vähän sama juttu kuin muuallakin. Ja tietysti päinvastoin. Ei kai harrastajissa tai harrastuksessa kovin suuria eroja ole.
Ja onhan ulkomailla testeissä menestyneet usein hyvinä pidettyjä täälläkin, joten jonkun verran yhteneväinen harrastajien maku on.

LJL
19.10.2017, 14.23
Tuolloin pyörien haluttavuus oli ainakin foorumihehkutuksen perusteella ihan toinen kuin nyt. Säännöstellyn saatavuuden ympärille pystyy rakentamaan isokatteisen busineksen, mutta oliko isossa kuvassa haluttavuus vain fiktiota tai vain suomalainen ilmiö, on tietysti toinen juttu.

Itse koin Canyonin noin 5 vuotta sitten erittäin houkuttelevaksi, samoin kuin moni muu. Ja on ollutkin useampia Canyonin pyöriä ja runkoja. Sittemmin innostus on hiipunut, samoin kuin monilla muilla. Omalla kohdallani syynä on ollut 1) omat (pari hiilarirunkoa joutunut käyttämään Koblenzin kautta á 2kk, Infliten natina ei ratkennut koskaan) ja muiden kokemat (Lux CF) laatuongelmat ja 2) hinta-laatu-suhteen heikentyminen.

Kun keväällä päivitin kisamaasturia, jos Canyonilla olisi ollut joku pomminvarma bulkkirunkoinen 29" 100mm täpäri tarjota eroottisilla komponenteilla (ei esim. "talon" putkiosia) oikein houkuttelevaan hintaan, olisin todennäköisesti ostanut oitis. Mutta samalla budjetilla sai jo muutakin, ja jotenkin... Thrill is gone :D Nämähän on enemmän ja vähemmän myös tunneasioita.

Jopo81
19.10.2017, 14.41
Onko noissa canyon wmn malleissa muuten eroa miesten malleihin, kuin eri satula? Kaveri pähkäilee pyörää ja ainakin naisten malleissa L-kokoa tuolla outletin puolella

H. Moilanen
19.10.2017, 14.54
^Runko näyttäisi olevan sama. Satunnaisesti valitussa verrokkiparissa WMN-mallissa oli lisäksi pienemmät limput edessä.

CamoN
19.10.2017, 15.12
Tietysti vaikea vetää pitemmälle meneviä johtopäätöksiä, enemmänhän tämmöiset ajatukset on mutuilua. Mutta Canyon oli tosiaan joku vuosi sitten paljon kiinnostavampana pidetty juttu kuin nyt. Ja voisi ajatella että se mikä täällä kiinnostaa, on kyllä vähän sama juttu kuin muuallakin. Ja tietysti päinvastoin. Ei kai harrastajissa tai harrastuksessa kovin suuria eroja ole.

Vain yhden (1) Canyonin omistaneena huutelen täältä vähän sivummalta, mutta kuitenkin. Jotenkin minun mielikuvani Canyonin ostajasta on henkilö, joka haluaa korkean hinta/laatusuhteen ja ainakin nimellisesti edistyksellisen ja pitkälle kehitetyn rungon. Vaikka hinnasta ollaan tarkkana, aika usein ollaan valmiit ostamaan heti ensi kaudelle taas se seuraava malli, jos se on millään tavoin muuttunut. Ei pelätä kuluttaa eikä toisaalta toimia valmistajan markkinatutkimusryhmänä. Se asettaa valmistajalle omanlaisensa haasteen, kun pitäisi pystyä jatkuvaan innovointiin kuitenkaan hinta/laatusuhteesta rokottamatta.

zander
19.10.2017, 15.46
Onko noissa canyon wmn malleissa muuten eroa miesten malleihin, kuin eri satula? Kaveri pähkäilee pyörää ja ainakin naisten malleissa L-kokoa tuolla outletin puolella

Kaveri oli hankkimassa Neuronia vähän aikaa sitten ja silloin selvitettiin WMN vs unisex malllin eroja Canyonin aspan kanssa? Geot oli ihan samat, eroja oli välityksissä, satulassa ja tangon leveydessä.

Osaako joku sanoa, minkä tasoiset tuon
Neuron AL 6.0 2017 iskari ja keula on? Tulisi käyttöön rouvalle, joka aika sievästi kevyttä lenkkiä ajelisi:
https://www.canyon.com/en-fi/factory-outlet/#category=mtb-bikes&id=23439

H. Moilanen
19.10.2017, 15.53
^Joustot on mallia "halvat". On sentään oljyvaimennuksella molemmat ja keula ilmajousella, mutta säätöjä vain minimaalisesti. Recon on hillittömän painava. Toisaalta, eipä tonnin hintalapulla voi mahdottomia vaatiakaan.

Vasta kasissa olis paremmat joustot, mutta hintaakin 50% enemmän.

Jopo81
19.10.2017, 17.48
Okei. Saattaa kaveri tilailla tyttöjen mallia[emoji23] Kiitos vastauksista[emoji106]

Ohiampuja
19.10.2017, 18.27
Ei kai harrastajissa tai harrastuksessa kovin suuria eroja ole.
Minun käsittääkseni varsinkin maastopyöräilyssä on isojakin eroja eri maiden välillä. Jos oikein muistan niin esim läskipyörät ei ole keski-euroopassa lähimainkaan sellainen hitti kuin Suomessa.

Ja myös 29" maasturit löi läpi Jenkkien jälkeen juuri Suomessa. Suomi on kuulemma euroopan Amerikkalaisin pyörämarkkina. Perinteiset Keski-Euroopan pyöräilymaat on niin hitaita ja konservatiivisia. :)

Keskiäkäinen lohjalainen
20.10.2017, 15.54
Ja onhan ulkomailla testeissä menestyneet usein hyvinä pidettyjä täälläkin, joten jonkun verran yhteneväinen harrastajien maku on.

Juu. Canyonista on tullut muutamassa vuodessa suurmerkki. Ennen wanhaan hinta-laatu-suhde oli aika paljon kovempi kuin mitä se on nyt, mutta on se edelleenkin hyvällä tasolla. Muinainen Nerve XC ja Ultimate CF olivat aivan käsittämättömän halpoja paketteja kilpailijoihin verrattuna. Vielä pari vuotta sitten sai parin tonnin fillarin mukana 800 euron kiekot (Endurace CF 9.0). Sillä jo hahmottuu, miten hienoa hommaa maantiellä rullailu voi olla. Kun brändiarvo on kasvanut, katetta on voinut repiä lisää. Toisaalta muut merkit ovat joutuneet tehostamaan logistiikkaansa melkoisesti, jotta pysyvät kyydissä mukana. Edelleenkin tarjolla on kuitenkin aika kovia kokonaisuuksia hintatietoiselle kuluttajalle, esim. max. parin tonnin Neuronit, Spectralit, Enduracet ja Ultimatet.

Itseäni muuten ihmetyttää, kuinka mikään fillarimerkki pystyy ylläpitämään niin laajaa mallivalikoimaa, mitä nykyisin suuret merkit tarjoavat. Joukkoon tulee välttämättä huteja niin kaupallisesti kuin teknisestikin. Canyon ei liene tässä suhteessa poikkeus, vaikka teknisten hutien lista on tietääkseni aika lyhyt (Alkuperäinen Strive, Lux CF). Jotta homma pysyy kannattavana kapoisilla katteilla, kysynnän ennakoinnin pitää olla melkoisen hyvin kohdalle osuvaa.

Meillä taloon on tullut uusi Canyoni yksi per vuosi -tahtia viimeiset seitsemän vuotta, joten jonkinlaista merkkiuskollisuutta lienee. Viimeisimpänä talliin tuli Roadlite WMN 7.0 tyttärelle syksyn alennusmyynnistä. Hieno peli sekin. Vielä ei ole tarvinnut pettyä tavaran laatuun. Pari maasturin alurunkoa on mennyt vaihtoon, osittain siksi, että satakiloinen kuski. Ensi vuodesta voi tulla välivuosi, elleivät sitten julkista pyytämättä ja yllättäen uutta plussatäpäriä tai juniori kasva ulos nykyisestä fillaristaan :-)

Miklo
22.10.2017, 22.48
Mikäs noista Grand canyoneista tarjoaa tänä vuonna parhaan hinta-laatusuhteen? Vai onko nuo jo vanhaa mallia ja muutenkin epämuodikkaita.. ainakin Spessun uusi Chisel on muutaman millin erolla lähes identtinen geometrialtaan, onkohan rungoissa jotain muita eroja? Tietty tuo pidempi joustomatka ja loivempi keula kääntyy Canyonin puoleen.

alteregoni
23.10.2017, 00.05

Eikös niissä WMN malleissa ole jokin kevyempi tune keulassa?

Jonttu.
23.10.2017, 13.03
Juu. Canyonista on tullut muutamassa vuodessa suurmerkki. Ennen wanhaan hinta-laatu-suhde oli aika paljon kovempi kuin mitä se on nyt, mutta on se edelleenkin hyvällä tasolla. Muinainen Nerve XC ja Ultimate CF olivat aivan käsittämättömän halpoja paketteja kilpailijoihin verrattuna. Vielä pari vuotta sitten sai parin tonnin fillarin mukana 800 euron kiekot (Endurace CF 9.0). Sillä jo hahmottuu, miten hienoa hommaa maantiellä rullailu voi olla. Kun brändiarvo on kasvanut, katetta on voinut repiä lisää. Toisaalta muut merkit ovat joutuneet tehostamaan logistiikkaansa melkoisesti, jotta pysyvät kyydissä mukana. Edelleenkin tarjolla on kuitenkin aika kovia kokonaisuuksia hintatietoiselle kuluttajalle, esim. max. parin tonnin Neuronit, Spectralit, Enduracet ja Ultimatet.

Itseäni muuten ihmetyttää, kuinka mikään fillarimerkki pystyy ylläpitämään niin laajaa mallivalikoimaa, mitä nykyisin suuret merkit tarjoavat. Joukkoon tulee välttämättä huteja niin kaupallisesti kuin teknisestikin. Canyon ei liene tässä suhteessa poikkeus, vaikka teknisten hutien lista on tietääkseni aika lyhyt (Alkuperäinen Strive, Lux CF). Jotta homma pysyy kannattavana kapoisilla katteilla, kysynnän ennakoinnin pitää olla melkoisen hyvin kohdalle osuvaa.

Meillä taloon on tullut uusi Canyoni yksi per vuosi -tahtia viimeiset seitsemän vuotta, joten jonkinlaista merkkiuskollisuutta lienee. Viimeisimpänä talliin tuli Roadlite WMN 7.0 tyttärelle syksyn alennusmyynnistä. Hieno peli sekin. Vielä ei ole tarvinnut pettyä tavaran laatuun. Pari maasturin alurunkoa on mennyt vaihtoon, osittain siksi, että satakiloinen kuski. Ensi vuodesta voi tulla välivuosi, elleivät sitten julkista pyytämättä ja yllättäen uutta plussatäpäriä tai juniori kasva ulos nykyisestä fillaristaan :-)

On aika vaikeaa ajatella siirtyvänsä plussatäpäristä takaisin normitäpäriin suomen kura-räntä keleissä. Maantie kulkee niin mukavasti huhtikuusta elokuuhun, että se maasturiajo painottuu vahvasti Suomen pitkään ja märkään syksyyn, jossa lenkit painottuvat tekniseen ajoon suhteellisen lähellä kylmien kelien vuoksi. Tällöin tuollanen Spessun Stumpjumper 6fattie on aika nannaa. Mielellään kyllä plussaa voisi katsoa canyoniltakin jos saisivat julkaistua. Tällä hetkellä esim Radon tarjoaa todella houkuttelevia plussia parilla tonnilla.

Han$a
25.10.2017, 21.23
Heippa. Onko kellekkään kertynyt ajokokemusta vielä uudesta canyonin luxista? Mitä huonoa ja plussaa löytyy, esim. Keulasta tai takaiskarista?
Itsellä alla nyt epicci 15 vm. Hieman polttelisi tuo 9.0 pro race Team.
Jarrut hieman askarruttaa myös. Jos Oulun seudulla sattuisi olemaan jollain ja saisi kokeilla niin mielellään kävis istumassa pöörän päälle. L-koko.

simtee
26.10.2017, 10.54
Tervehdys, pojallani on käytössä 2017 Grand Canyon 5.9 koossa S ja stemmi on nyt todetty hieman liian pitkäksi. Onko raadilla suosituksia minkä merkkistä/mallista stemmia kannattaisi tilalle katsoa?

SamiMerilohi
26.10.2017, 12.32
Tervehdys, pojallani on käytössä 2017 Grand Canyon 5.9 koossa S ja stemmi on nyt todetty hieman liian pitkäksi. Onko raadilla suosituksia minkä merkkistä/mallista stemmia kannattaisi tilalle katsoa?

Ostaisin itse sen, mitä paikallisessa pyöräkaupassa sattuu hyllyssä olemaan. Mun tapauksessa se oli Shimano Pro stemmi, hyvin on toiminut.

MK16
26.10.2017, 19.28
Heippa. Onko kellekkään kertynyt ajokokemusta vielä uudesta canyonin luxista? Mitä huonoa ja plussaa löytyy, esim. Keulasta tai takaiskarista?
Itsellä alla nyt epicci 15 vm. Hieman polttelisi tuo 9.0 pro race Team.
Jarrut hieman askarruttaa myös. Jos Oulun seudulla sattuisi olemaan jollain ja saisi kokeilla niin mielellään kävis istumassa pöörän päälle. L-koko.

Tämä kyllä kiinnostaisi itseäkin. Tosin katsellut tuota 8.0 Race mallia. Toinen vaihtoehto olisi Trekin Top Fuel 9.7. Vaikeita päätöksiä...

Ikuhaka
27.10.2017, 22.24
Sain kesän korvalla uuden rungon hajonneen tilalle. Rungon vaihto Turussa matkahuollon välityksellä kävi näppärästi ja lisäbonuksena huollon kaverit vielä täytti linkkujen laakerit rasvalla. Runko oli siis kokonaan uusi peräkolmiota myöten. Keula ja takaiskarisysteemi on sama, kuin tuossa 9.0 mallissa. Lisäksi muutin syksyllä vaihteet 1x11 systeemiksi. Oma malli on 9.7 vuodelta 2015.

Keskiön seutua oli muutettu jonkun verran verrattuna siihen edelliseen ja lisänä oli tullut sisäisiä vaijerivetoja yms. Toivottavasti uusi versio kestää paremmin, vaikkei tuosta rikosta itselle mitään ihmeempää haittaa ollut, kun on toinenkin pyörä ajossa.
Luxi toimii hyvin esim. maratoonikisakäytössä, kun kevythän se on. Rs1 keula on tosi hyvä ja osoittautunut melko huoltovapaaksi, kun rakenne ei kerää likaa stefojen kautta ja kun se on kerran "nurinpäin", niin voitelu pelaa. Purin keulan öljyhuoltoa varten n. vuoden ajojen jälkeen ja sisuskalut oli ihan puhtaat.

Aika vähän on tullut käytettyä lukitusta, kun ei tuo nyt mikään sohva muutenkaan ole. Ajoin kesällä viikon (vuokraamon) hiilari Sparkkia ja kovasti tuttu fiilis oli. :)
Pyörähän on melko korkea suhteessa pituuteensa, mutta itselläni on aika pitkät kintut, niin uskalsin ostaa L-koon. Tosin m-koko ei ole, kuin 6mm matalampi. Itsellä siis 85 cm jalan sisäpituus (178 cm koko pituus) ja homma on toiminut hienosti.

sillimestari
28.10.2017, 22.06
Mikähän näistä angle seteistä sopii al nerve 29”:iin (vuosimalli -13): http://www.workscomponents.co.uk/full-headsets---most-common-sizes-15-c.asp

Service Course
30.10.2017, 10.30
Mikähän näistä angle seteistä sopii al nerve 29”:iin (vuosimalli -13): http://www.workscomponents.co.uk/full-headsets---most-common-sizes-15-c.asp

http://www.workscomponents.co.uk/10-degree-zs44-ec52-angle-headset---to-suit-tapered-steerer-tube-260-p.asp

velib
15.11.2017, 16.39
Jälkipolville tiedoksi, että Canyonin pyörissä oleva Iridium 3-5 riserbar on leveydeltään 740 mm, ei 760 mm, kuten ainakin 2017 Dude cf 8.0:n tiedoissa luki. Tätä tietoa en nimittäin löytänyt internetin syövereistä mistään. Uudessa Dudessa geometriatiedoissa lukee ohjaustangon leveytenä 740/760, mutta cf 8.0:n tiedoissa ei ole tarkempaa tietoa. Painoa tangolla oli n. 350 g.

Hillman
18.11.2017, 14.18
Vähän off-topic, mutta missä suosittelette myymään käytettyjä Canyon Nerveä? Oliko täällä fillarifoorumilla joku oma palsta vai kokonaan jossain muulla sivustolla?

Kanuuna
18.11.2017, 14.32
http://www.fillaritori.com

Hillman
18.11.2017, 14.38
OK, kiitos!

Nelssoni
22.11.2017, 08.49
Terve, löytyykö Grand Canyon AL SL 7.0 omistajia tai vastaavan rungon 29" renkailla? Aspasta kyselin sopivaa kokoa niin suositteli M, tosin myös mahdollisuus L kokoon jolloin ajoasento muuttuu enemmän rennomaksi heidän mukaan!? Pituus 180cm ja jalan sisämitta 85cm. Ensimmäinen jäykkä MTB pyörän ostaminen edessä joten koko mietityttää.

Tällä hetkellä vaihtoehdot taitavat olla Cubelta LTD Pro ja Attention SL sekä Canyonilta AL SL 7.0 ja SL 6.0. Nämä siis max. hintahaarukassa. Cubeja ole testannut 19" koossa ja näissä on joitain eroja rungossa verrattuna Canyon. Pyörällä ajetaan ympärivuoden pääsääntöisesti asfaltti/hiekkatieosuuksia (työajo yms), mutta olisi myös tarkoitus päästä maaston puolelle silloin tällöin.

velib
22.11.2017, 12.27
Erityisesti tuota työmatka-ajoa ajatellen ottaisin ehdottomasti L:n. Stemmin voi sitten tarvittaessa vaihtaa sentin-kaksi lyhyempään.

Ohiampuja
22.11.2017, 16.24
Suositteli M, tosin myös mahdollisuus L kokoon jolloin ajoasento muuttuu enemmän rennomaksi...
L koossa emäputki on 15 mm korkeampi ja se tuo sen rentouden. Vaakaputki on L:ssä näköjään 20 mm pidempi, mutta sen vaikutusta voi passata sillä stemmin pituudella.

Nelssoni
23.11.2017, 08.45
L koossa emäputki on 15 mm korkeampi ja se tuo sen rentouden. Vaakaputki on L:ssä näköjään 20 mm pidempi, mutta sen vaikutusta voi passata sillä stemmin pituudella.
Myös istuinputki on reippaasti korkeampi (45mm), mutta satulankorkeus alkaa samasta korkeudesta. Cuben 19" on aika lailla M ja L koon sekoitus, emäputki on korkein 120mm mutta vaakaputki 10mm lyhyempi L kokoon nähden.
Canyonin koko-opas antaa heti koon L kun vaihtaa pituutta 180->182cm, jalan sisämittaa vaihtamalla vasta 90cm kohdalla.

Onko tuo emäputken 15mm korkeusero sitten kovinkin merkittävä/huomattava ajaessa? Stemminhän ne antaa tarvittaessa ilmaiseksi vaihtaa kuukauden sisällä, joten sillä ei ole niin suurta merkitystä. Täytyneen vielä hetki jatkaa pohtimista.. :) ei vissiin mene pahasti vikaan valitsee sitten kumman tahansa..

Piankki
29.11.2017, 16.31
Täällä AL 5.0 kokoa M jonka geometria lienee sama kuin AL 7.0. Omat mitat 178 cm ja 81 cm. Koko on passeli, ajot pääasiassa työmatkaa + satunnaista tekniikkamaastoa. Ihmettelen jos Canyonin laskuri suosittelee sinulle kokoa M.

SamiMerilohi
29.11.2017, 19.48
Tuossa Grand Canyonissa ongelmana on, että runko on pirun korkea. Standover L-koossa on 83 cm, joka ei ehkä ole paras mahdollinen jos oma jalan sisämitta on 85 cm. Mulla oli edellinen pyörä niin, että standoverissa ja jalan sisämitassa oli just joku 3 cm ero, ja eihän se maastossa kovin kivaa ollut. Työmatka-ajossa tosin ei haittaa.

Nelssoni
10.12.2017, 17.55
Ourait, kiitos! Eli todennäköisesti se oikea koko olisi sitten lähempänä L..ehkä.. Täytyneen vielä tarkastella vanhan pyörän mitat ja verrata Canyonia lisää muihin merkkeihin.

elasto
10.12.2017, 21.35
https://www.canyon.com/fi/specials/noroutine/

Huomenna julkaistaan jotain uutta?

Vito78
10.12.2017, 21.38
https://www.canyon.com/fi/specials/noroutine/

Huomenna julkaistaan jotain uutta?Vissiin uudet Spectralit. Joskus kyselin aspasta ja sanoivat että joulukuussa tulis. Ja lupailivat jopa Boost-napoja.

EsaJ
11.12.2017, 14.41
https://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/full-suspension/product/canyon-spectral-review-51718/

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171211/0414d49d50b9beb668d94fe59e7a58b4.jpg

Kumitarzan
11.12.2017, 14.42
Nyt on uudet Spectralit tuotu julki. Runko on laitettu kokonaan uusiksi.

https://www.canyon.com/en/mtb/spectral/

Tuolla on vähän syvempää analyysia https://www.bikemag.com/gear/mountain-bikes/first-ride-2018-canyon-spectral/

makimies
11.12.2017, 17.35
Ihan hieno! Asiallinen päivitys vanhaan Spectraliin.
Mutta mikä ihme tuo satulaputki on :)

Stand over näyttää myös kamalalta kun on suora vaakaputki

Vito78
11.12.2017, 18.03
Saatteko selvää onko näissä vieläkään Boosti-napoja?? Ihmetyttää jos tehdään uus raami ja ilman Boosteja. Tyylikäs toteutus vaijereiden viennistä. Ja integroitu satulatolpan clämppi.

stumpe
11.12.2017, 18.17
Näyttää kyllä Jeffsyltä mun silmään. Plääh.

Vito78
11.12.2017, 18.20
Näyttää kyllä Jeffsyltä mun silmään. Plääh.Sama tuli mieleen. Toisaalta se on ihan hyvä asia.

Kumitarzan
11.12.2017, 18.24
Saatteko selvää onko näissä vieläkään Boosti-napoja?? Ihmetyttää jos tehdään uus raami ja ilman Boosteja. Tyylikäs toteutus vaijereiden viennistä. Ja integroitu satulatolpan clämppi.

27.5″ BOOST (http://www.mbr.co.uk/videos/watch/what-the-boost) wheel size, optimised for 2.4″ – 2.6″ rubber

http://www.mbr.co.uk/news/bike_news/canyon-spectral-369197

carp
11.12.2017, 21.23
Harmi kun ei tullut kaksysia. Noin muuten Jeffsyltahan tuo näyttää, mutta Canyonin viimeistelyllä.

Vito78
11.12.2017, 21.28
^^sieltähän se tieto löytyi. On aina ollu Canyonilla vähän niinjanäin tuo speksien ilmoittaminen selkeesti.

tiaalto
11.12.2017, 22.36
Lieneekö tuo uuden Spectralin runko oikeasti aika järeää tekoa kun ensimmäinen alle 13 kg malli oli 9.0 SL ja siinäkin tarvitaan jo X01 ja kuitukiekot.

Tavallaan kuitenkin ihan hieno ja houkuttelevakin mutta ennemmin ottaisin 29" Neuronin samalla reseptillä uudistettuna.

Jonttu.
11.12.2017, 22.45
Lieneekö tuo uuden Spectralin runko oikeasti aika järeää tekoa kun ensimmäinen alle 13 kg malli oli 9.0 SL ja siinäkin tarvitaan jo X01 ja kuitukiekot.

Tavallaan kuitenkin ihan hieno ja houkuttelevakin mutta ennemmin ottaisin 29" Neuronin samalla reseptillä uudistettuna.

Painoa on kyllä tullut lisää. Edellinen lippulaivamalli oli muistaakseni 11.6kg kuitukiekoilla ja Outletistäkin löytyy vanhoja malleja jotka ovat kuiturungolla ja 12kg. Nyt Alumiininen on 14.8kg joka on kyllä aika paljon rautaa kun Spessun Stumpjumber 6Fattie plussatäpäri on 14.3kg 3" renkailla. Vaikeaa tosin sanoa onko sitä painoa käytetty järkevästi rungon vahvistamiseen ja jäykkyyteen. Ihan maukkaan näköinen peli. Voi hyvinkin olla seuraava pyörä jos noihin menee 2,8" rengas mikä on maukas paikalliseen juurijumppaan.

J.Kottenberg
11.12.2017, 23.06
Voi hyvinkin olla seuraava pyörä jos noihin menee 2,8" rengas mikä on maukas paikalliseen juurijumppaan.

Juurikin tuo 2.8" renkaan sopiminen tuli itsellekin mieleen olennaisena pointtina. Silloin olisi jo varsin kiinnostava.

Mutta jos suurin mahtuva koko on 2.6", joka ei käytännössä merkittävästi eroa 2.4-2.5" renkaista, tulee ainakin itselle mieleen kysymys; onko todella uuden rungon suunnittelu ollut vaivan arvoista?

Late_h
11.12.2017, 23.25
Komealta näyttää varsinkin kuituversiot uudesta Spectralista - paljon sukunäköä Jeffsyyn niinkuin yllä jo mainittiinkin.

Minulle pisti silmään alumiiniversioiden vaakaputken ja satulaputken välisen vahvikepalan hitsauksen karu jälki - liekö jätetty tarkoituksella, että kuiturunkoiset erottuvat edukseen enemmän vai yksinkertaisesti vain säästetty kustannuksia. Olen aina pitänyt Canyonin designista ja viimeistelystä hintaan nähden, mutta tuollaista jälkeä en sulattaisi.

https://www.canyon.com/fi/mtb/spectral/2018/spectral-al-6-0.html

Ohiampuja
12.12.2017, 08.07
Eikö se ole samaa skrodea hitsaus tyyliä myös takaiskarin korvakkeet? Eli taitaa olla tahallinen tyyliseikka.

Tomy
12.12.2017, 08.49
Aikamoista jöötiä on hitsaussaumat kyllä ympäriinsä, kun tarkemmin katselee. Ei emäputken ympäristökään kovin kaunis ole. Ehkä se ylimääräinen kilo on näissä saumoissa. :)

Mutta muuten on minusta hieno muotoilu rungossa.

Vito78
12.12.2017, 08.55
On kyllä rajua viimeistelyä kun vertaa omaan 2015 Specuun.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171212/5a8bca9ddcdac7d733fcd7340d16f682.jpg

J.Kottenberg
12.12.2017, 10.05
Joo, on siistimpiäkin hitsejä rungoissa, jopa halpiksissakin, näkynyt.
Vähän viittaisi rungon valmistuksen osalta alihankkijan vaihtumiseen. Toivotaan että on kestävä, sehän tietysti on tärkeintä.

Ohiampuja
12.12.2017, 10.10
Ei nyt tuomita noiden mainoskuvien perusteella, jos ne on otettu vaikkapa proto-rungoista. Katsotaan miltä saumat sitten näyttää kun noita alkaa Suomeen tulemaan... :)

makimies
12.12.2017, 10.39
Ei nyt tuomita noiden mainoskuvien perusteella, jos ne on otettu vaikkapa proto-rungoista. Katsotaan miltä saumat sitten näyttää kun noita alkaa Suomeen tulemaan... :)

Eiköhän tuo ole ihan valmis fillari, ei kai nyt noin hienoja kuvia protopyörästä.

Ohiampuja
12.12.2017, 11.15
Tätä Canyonin tapausta en tunne, mutta käsittääkseni promo-kuvat ja muu markkinointimateriaali joudutaan monesti kasaamaan aikasemmin, kuin varsinaiset tuotantolaitteet valmistuu.

Monessa esitteessä on pienellä painettuna että varsinaisen myyntikappaleen ulkonäkö saattaa hiukan poiketa mainoskuvista. :)

Polun tukko
12.12.2017, 12.15
Kyllähän tuo spectrali vaikuttaa kovan luokan allrounderilta.

Antza44
12.12.2017, 14.01
Liekö Canyon on aikaansa edellä, mutta kyl minusta 27.5"/3" ja nämä isot ei +29 pitää mahtua alle eli minun rahat säästyi ainakin tuolta osin. Geometria tuossa vaikutti olevan ihan OK.

tiaalto
12.12.2017, 16.09
27.5 Boost Pikeen pitäisi mennä ainakin 2.8" ihan jo valmistajankin mukaan. Olisiko tuo 2.8f/2.6r sitten riittävän muhku setuppi aitoon kolmetuumaiseen tottuneelle, siinäpä kysymys.

J.Kottenberg
12.12.2017, 17.38
Ainakin omaan Boost Pikeen mahtuu kolmetuumainen hyvin.
Jos ihan uusi runko suunnitellaan, on minusta vähän vaikea perustella jos tila loppuu ennen 2.8".
Voihan hyvin olla niin että 2.6" on vaan valittu "toimitusrenkaaksi".

noniinno
12.12.2017, 18.25
Hieno työkalun ulkonäkö, saumoja myöten. Alumiini alumiinina ja hitsisauma hitsisaumana.

Saunatonttu
13.12.2017, 12.30
Itsekkin innostuin tuosta uudesta tekeleestä sen verran, että kysyin Canyoin chat palvelusta tuota rengas asiaa.

Uusi Spectral on suunniteltu käytettäväksi 2,6" renkaille ja olemme todenneet sen optimaaliseksi rengasleveydeksi tämän tyyppiseen pyörään. On kuitenkin todennäköistä, että myös leveämmät 2,8" renkaat mahtuvat pyörimään, mutta kannattaa myös ottaa huomioon että renkaiden todelliset leveydet vaihtelevat valmistajien välillä paljonkin.

Eli Maxxikset varmaan ainakin 2,8" mahtuu pyörimään.

Antza44
13.12.2017, 16.51
Ainakin omaan Boost Pikeen mahtuu kolmetuumainen hyvin.
Jos ihan uusi runko suunnitellaan, on minusta vähän vaikea perustella jos tila loppuu ennen 2.8".
Voihan hyvin olla niin että 2.6" on vaan valittu "toimitusrenkaaksi".
Joo ja mulla mahtuu Pikeen 29"/3" ja vähän isompikin, no se onkin 29+ nimetty vaikka Boost sekin. Kannattaa muistaa, että Boost ja mallimerki ei aina selvennä täysin mistä puhutaan, koska Pikestäkin on 27.5" Boost ja 29" Boost.

Akselista kruunuun mitta on sama oli sitten boost tai ei, jos puhutaan samasta kumi koosta. Vaihteleeko leveys se ei selviä spekseistä.
https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/gQSMHvJIV8scwH9VFtpn-41SbwW3hsA2LFm6PqbjYBI/mtime:1509037167/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005368_2018_fs_oil_air_coil_token_speci fication_english_rev_c.pdf

2.8” maximum tire compatibility for both 27.5” and 29” models (27.5”x3.0” tires fit in the 29” model) https://www.sram.com/rockshox/products/pike-rct3-0#sm.001knv9it16l4edxpgg10a14q72jj
29" BOOST™ 110 model is also 27.5"+ compatible https://www.sram.com/rockshox/products/my17-pike-rct3#sm.001knv9it16l4edxpgg10a14q72jj

J.Kottenberg
13.12.2017, 22.42
Itsekkin innostuin tuosta uudesta tekeleestä sen verran, että kysyin Canyoin chat palvelusta tuota rengas asiaa.

Eli Maxxikset varmaan ainakin 2,8" mahtuu pyörimään.

Kiitokset asian selvittämisestä. Oikein hyvä tieto. 2.8" mahtuminen ja ainakin paperilla hyvä geometria nostaa uuden Spectralin oikeasti ihan kiinnostavaksi.

sil
14.12.2017, 16.58
Olen hankkimassa ensimmäistä maastopyörääni. Tarkoitus olisi hankki yleiskäyttöinen perusmaastopyörä poluille ja sorateille sekä kesä- että talviajoon. Siirtymiä tulee toki ajettua myös asfaltilla. Maantiepyöränä minulla on Canyon Endurace cf 8, johon olen ollut tosi tyytyväinen, joten maastopyöränkin hankin luultavasti Canyonilta.

Olisiko Grand Canyon hyvä yleiskäyttöinen maastopyörä?

Kumpi näistä antaisi enemmän vastinetta rahalle:
https://www.canyon.com/fi/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=4294&bike2=4296

Kokotaulukon mukaan olen juuri kokojen L ja XL välissä (192 cm/93,5 cm). Kannattaisiko ostaa pienempi vai isompi koko? Canyon Enduracen kokotaulukossa olen myös juuri kahden koon välillä ja pienempi koko on toiminut hyvin. Tosin 1 cm pitempi stemmi on tullut vaihdettua matalampaa sopivaa ajoasentoa hakiessa.

Mitkähän lokarit Grand Canyoniin kannattaisi hommata?

Saunatonttu
15.12.2017, 11.50
https://www.canyon.com/fi/tools/bike...294&bike2=4296 (https://www.canyon.com/fi/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=4294&bike2=4296)

Kokotaulukon mukaan olen juuri kokojen L ja XL välissä (192 cm/93,5 cm). Kannattaisiko ostaa pienempi vai isompi koko? Canyon Enduracen kokotaulukossa olen myös juuri kahden koon välillä ja pienempi koko on toiminut hyvin. Tosin 1 cm pitempi stemmi on tullut vaihdettua matalampaa sopivaa ajoasentoa hakiessa.

Ottaisin itse tuon SL 7.0 jos noista pitäisi valita. Paremmat jarrut ja keula sekä uudella seoksella olevat kumit, kun pääsee ajamisen makuun ja kelit huononee niin nuo varmasti parantavat elämänlaatua metsäpoluilla.

Koko asiassa ottaisin aina isomman jos ei pääse testaamaan ja kokotaulukossa kahden välissä. Liian pienellä fillarilla ajaminen on ihan hirveetä puuhaa ja menee vehkeeseen vaan maku samantien.

Kyseisestä pyörästä tai osasarjoista ei omakohtaisia kokemuksia. Ja jos budjetti rajallinen niin katsoisin myös käytettyjä koska samalla rahalla saattaa päästä jo eri tason vehkeisiin kiinni.

velib
15.12.2017, 12.12
Sanoisin että ehdottomasti XL. Siinä on vielä mahdollista lyhentää stemmiä pari senttiä tarvittaessa.

hece
16.12.2017, 00.07
Olen hankkimassa ensimmäistä maastopyörääni. Tarkoitus olisi hankki yleiskäyttöinen perusmaastopyörä poluille ja sorateille sekä kesä- että talviajoon. Siirtymiä tulee toki ajettua myös asfaltilla. Maantiepyöränä minulla on Canyon Endurace cf 8, johon olen ollut tosi tyytyväinen, joten maastopyöränkin hankin luultavasti Canyonilta.

Olisiko Grand Canyon hyvä yleiskäyttöinen maastopyörä?

https://www.canyon.com/fi/tools/bike-comparison/#biketype=2&bike1=4294&bike2=4296

Mitkähän lokarit Grand Canyoniin kannattaisi hommata?Mulla tuolla 6.0 rungolla oleva vanha XL AL7.9 ja mielestäni ainut syy ottaa L olisi vaakaputken korkeus. Mulla mittaa 193/93 enkä kokenut vaakaputken korkeutta ongelmaksi. SL-rungossa vaakaputki vielä vähän matalampi. Muutenkin SL saa mun äänen pidempänä ja loivakeulaisempana.

sil
19.12.2017, 19.04
Päädyin Grand Canyonyonin kokoon XL, mitä täälläkin suositeltiin, ja olin jo tilaamaassa SL 7.0 version. Viime hetkellä huomasin, että eihän tuossa ole vielä läpiakselia takana :s Läpiakseli on vasta 8.0 SLX versiossa, joka maksaakin sitten jo lähemmäs 1600 euroa toimituksen, pullotelineiden ja polkimien kanssa.

Vanhassa cyclossa on levyjarrut ja pikakiinnitys. Kiekko tuppaa tulemaan aavistuksen eri kohtaan joka irrotuksen jälkeen. Ei pahemmin innosta ostaa maastopyörää ilman läpiakselia. Ajettelin, että tänä päivänä yli tonnin Canyonissa semmoinen olisi ilman muuta.

elasto
20.12.2017, 11.58
Aikamoinen mörssäri tämä uusi Torque: https://www.canyon.com/fi/gravity/torque/

tiaalto
20.12.2017, 14.29
Spectral CF 8.0 houkuttelee häiritsevän paljon mutta tuo Reverb B1 hissitolppa mietityttää. Vieläkö nuo hajoavat säännönmukaisesti talviolosuhteissa?

Radonx
20.12.2017, 15.25
Spectral CF 8.0 houkuttelee häiritsevän paljon mutta tuo Reverb B1 hissitolppa mietityttää. Vieläkö nuo hajoavat säännönmukaisesti talviolosuhteissa?

Piti just samaa tulla kommentoimaan tänne. Googlauksen perusteella hydraulinen rakenne yhä siellä, toki päivitettynä. Mitään syytä uskoa että toimisi talvisin ei ole.

Joustaako Canyon noiden varusteiden osalta, että jos vaihtaisi tuon halvempaan KS Lev Si malliin, joka mekaanisena toimisi varmasti paremmin? AL malleissa kaikissa KS Lev Si.

Kaikki noi CF mallit on huonoja ostoksia tuon hissitolpan takia. Mitä järkeä Canyonin on tommoista mallia edes tuoda Suomeen? Nyt ei siellä päässä pää ja markkinointikoneisto toimi.

tiaalto
20.12.2017, 16.14
No, eipä taida Canyonin mittakaavoissa tällaisen hiirenpaskan kokoisen reuna-alueen erityisongelmat paljoa vaikuttaa tuotteiden suunnitteluun saati että tänne alettaisiin omia variantteja tekemään. Ehkä pitäisi vain taipua AL 6.0 malliin ja ostaa säästyneillä satasilla joko kevennysosia tai hevoshormoneja reisivoimien kasvatukseen.

Antza44
20.12.2017, 16.33
Fillaritori on keksitty. Uudet tolpat kyllä sieltä häviää, jos osaa oikein hinnoitella.

Radonx
21.12.2017, 00.32
Fillaritori on keksitty. Uudet tolpat kyllä sieltä häviää, jos osaa oikein hinnoitella.

Juuh satasen tappio heti ja askartelu onkin heti uutta fillaria ostavan mielessä. Jos pyytää halvempaa hissitolppaa, saako sellaisen Canyonilta?

Noi uudet Spectralit painaa kuin synti, miksei vaan samantien osta Strivea?

elasto
21.12.2017, 00.37
Jos pyytää halvempaa hissitolppaa, saako sellaisen Canyonilta?

Ei saa.

J.Kottenberg
21.12.2017, 10.47
Juuh satasen tappio heti ja askartelu onkin heti uutta fillaria ostavan mielessä. Jos pyytää halvempaa hissitolppaa, saako sellaisen Canyonilta?

Noi uudet Spectralit painaa kuin synti, miksei vaan samantien osta Strivea?

Maastopyöräily ei, ainakaan harrasteluna, ole tuottavaa. Ainakaan välittömien kustannusten (ja miksei myös tulon, jos jollain sellaista maastopyöräilyssä muodostuu) valossa tarkasteltuna useimmiten keskihintainen tai kallis harrastus. Paljon halvempaa on esimerkiksi harrastaa kävelylenkkejä. Ne voi tehdä vanhoissa arki-ja/tai työvaatteissa, jolloin varusteisiin ja välineisiin ei mene rahaa ollenkaan.
Joku viisas on joskus sanonut että harrastus on hyvä kun siihen menee kaikki liikenevä raha, mutta kuitenkin vältetään konkurssi.

Canyonin sivuilta voi lukea että pyörän "speksaaminen" oston yhteydessä ei ole mahdollista. Vaatisi varmaan henkilökuntaa ja järjestelyjä ja sitä kautta kustannuksia enemmän kuin toiminnan tuotto on. Vähän harmi, tosi hyvä olisi jos voisi osia vaihtaa toiseksi, niin saisi "valmiin" pyörän.

Ohiampuja
21.12.2017, 11.20
Juuh satasen tappio heti ja askartelu onkin heti uutta fillaria ostavan mielessä.
Askartelua ei saa pelätä jos meinaa maastopyöräilyä harrastaa. Pyörä on kuitenkin harrastusväline jolla ryskätään pitkin metsiä, joten pieniä remppoja tulee vastaan automaattisesti. :)

makimies
21.12.2017, 11.36

En tiedä mitä tuo b1 tarkoittaa mutta itsellä on tuo uudemman mallinen reverb stealth ja kivasti toimii. Vanhan mallisen reverbin sain takuuseen kerran uusiksi, se oli ehkä vähän arveluttava toiminnaltaan ja jumitteli satunnaisesti.

Vito78
21.12.2017, 11.39
En tiedä mitä tuo b1 tarkoittaa mutta itsellä on tuo uudemman mallinen reverb stealth ja kivasti toimii. Vanhan mallisen reverbin sain takuuseen kerran uusiksi, se oli ehkä vähän arveluttava toiminnaltaan ja jumitteli satunnaisesti.Sama. Sain parivuotta sit uuden mallisen takuuseen Canyonilta ja on toiminut.

J.Kottenberg
21.12.2017, 12.20
Askartelua ei saa pelätä jos meinaa maastopyöräilyä harrastaa. Pyörä on kuitenkin harrastusväline jolla ryskätään pitkin metsiä, joten pieniä remppoja tulee vastaan automaattisesti. :)

Toihan se on jopa vähän hämmästyttävä puoli asiassa. Vaikka ei olisi vähääkään mikään pro-kuski niin tuntuu että vähän väliä saa jotain osaa vaihtaa. Joko kulumisen, tai hajoamisen takia. Tietysti lipat ja muut vastaavat damaget tuottaa oman lisänsä. Eikä vaate-ja varustepuolikaan ole ikuista. Joten ei tosiaan kulut pyörän hankintaan lopu. Oikeastaan siitä vasta aletaan.

kaakku
21.12.2017, 13.15
Mä kokeilin viime talvena 2017 Reverbin pakkaskestävyyden ihan tarkoituksella. Sram lupaa -12 ja piti myös paikkansa: kotoa lähtiessä oli -10, kolmen tunnin lenkillä kiristyi n. -13 asteeseen ja viimeiset viisi kilometria kotiin ajoin putkelta kun penkki jäi ala-asentoon. Remontin jälkeen en ajanut noin kylmällä, enkä suosittele ketään muutakaan ajamaan.

H. Moilanen
21.12.2017, 15.42
En tiedä mitä tuo b1 tarkoittaa...
B1 tarkoittaa 2017 vuosimallia.

japajapa
27.12.2017, 10.21
Onkohan tämä hintaluokassaaan paras mahdollinen https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/neuron-al-5-0.html

Ohiampuja
27.12.2017, 13.06
Mikäli olisi budjetissa varaa niin laittaisin sen 300 € lisää. 6.0 mallissa keula, kiekot ja vaihteet paranee hyvinkin sen hinnan edestä.

japajapa
27.12.2017, 13.37
Mikäli olisi budjetissa varaa niin laittaisin sen 300 € lisää. 6.0 mallissa keula, kiekot ja vaihteet paranee hyvinkin sen hinnan edestä.

Kiitos vinkistä, eiköhän budjetti tuohon veny.

Hiekkahentunen
28.12.2017, 09.51
Onkohan tämä hintaluokassaaan paras mahdollinen https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/neuron-al-5-0.html
Palautin 5.0.n viime viikolla juurikin istuintolpan(ei palauttanu aina ja naarmu liukuputkessa), vapaarattaan (paukahti 2krt ajossa) ja jarrukahvojen;) vuoksi. Koeajo 54km. Verrokkina Dude.
Ostin TopFuelin käytettynä ja jäi rahaa piikkirenkaisiin....

Slatan
28.12.2017, 12.21
Olethan kattonut jo Canyonin outletin, jossa viime vuoden malleja, jos vaan koko osuu. Esim. tuo näyttää vastaavalta kuin linkkaamasi 5.0, mutta hinta 400e vähemmän.

https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=24471

japajapa
28.12.2017, 13.37
Olethan kattonut jo Canyonin outletin, jossa viime vuoden malleja, jos vaan koko osuu. Esim. tuo näyttää vastaavalta kuin linkkaamasi 5.0, mutta hinta 400e vähemmän.

https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=24471

kiitti, vaikuttaa potentiaaliselta ehdokkaalta. Kuinka luotettava tuo canyonin runkokoonvalintalaskuri on? meikä on koon puolesta just s/m rajoilla.

Jar56
28.12.2017, 15.22
Itse hommasin neuronin koko S.Itse 169cm.Jouduin vaihtamaan ohjaus kannattimen -35 asteeseen ja sentti pisempi sekä satulatolpan jotta sai satulaa hiukan taakse päin.Itsellä hieman lyhyet jalat suhteessa pituuteen .Koko muuten oli niin kuin piti.Tietysti muutoksiin vaikuttaa minkälaisessa asennossa on tottunut ajamaan.

japajapa
28.12.2017, 15.46
Itse hommasin neuronin koko S.Itse 169cm.Jouduin vaihtamaan ohjaus kannattimen -35 asteeseen ja sentti pisempi sekä satulatolpan jotta sai satulaa hiukan taakse päin.Itsellä hieman lyhyet jalat suhteessa pituuteen .Koko muuten oli niin kuin piti.Tietysti muutoksiin vaikuttaa minkälaisessa asennossa on tottunut ajamaan.

okei, itselläni pitutta about 173. olen kallistumassa tuon S-koon puoleen. Mikä sulla jar56 on sisäjalan pituus?

EDIT: Osaako joku Canyonin (Neuron) omistaja neuvoa koon suhteen? omat pituus 173 sisäjalan mitta 77. Laskuri ehdottaa pituuden puolesta pyörän kooksi M, mutta jalan mitan puolesta S. Ei oo helppoa..

Jar56
28.12.2017, 20.35
Itsellä myös 77cm. Oletko varmasti mitannut sisäjalan pituuden oikein.Tai itse olen mitannut väärin.Itsellä on kuitenkin suhteessa lyhyet jalat .Jos jalan pituuden mukaan otat niin S koko.Mutta ehkä M koko pituuden mukaan.S koko voi olla pituuden mukaan hiukan lyhyt .Itsekkin jouduin hieman pidentämään ajoasentoa.

japajapa
28.12.2017, 20.52
Itsellä myös 77cm. Oletko varmasti mitannut sisäjalan pituuden oikein.Tai itse olen mitannut väärin.Itsellä on kuitenkin suhteessa lyhyet jalat .Jos jalan pituuden mukaan otat niin S koko.Mutta ehkä M koko pituuden mukaan.S koko voi olla pituuden mukaan hiukan lyhyt .Itsekkin jouduin hieman pidentämään ajoasentoa.

78 tuli tarkistusmittauksessa, itsellä on myös melko lyhyet jalat, näköjään :) Ei tässä oikein tiedä mihin luottaa, kun tuo canyon mittari antaa 77cm:llä tämän:VIRHEELLINEN TIETOPituuden ja jalan sisämitan suhde on kohdallasi poikkeuksellinen. Ovatko jalkasi kokemuksesi perusteella tavallista lyhyemmät? Ole hyvä ja tarkista mittaustulos. Varmista mittausvälineen nosto mahdollisimman ylös.
On mahdollista, että pituuden/jalan sisämitan suhde on kohdallasi asteikkomme ulkopuolella. Siinä tapauksessa pyydämme sinua jatkamaan.
Pituutesi perusteella runkokokosuosituksemme on M. Jalan sisämittaan perustuva satulankorkeutesi on noin 68.1cm ja suosittelemme tästä syystä runkokokoa S.

Jar56
28.12.2017, 20.57
Itselle tuli sama homma laskuri ei ymmärtänyt jos takapuoli lahaa maata.

Jar56
28.12.2017, 20.59
Itse valitsin koon pelkästään oman pituuden mukaan.

japajapa
28.12.2017, 21.08
näköjään 79 cm:llä tulee tuloksesi m-koko ilman mitään kuittailua pituuden ja jalan mitasta.

Jar56
28.12.2017, 21.22
Joo Itsekkin hieman kikkailin maantie pyörän kohdalla niin pituuden mukaisen koon antoi .Katopas vielä pyörän mittoja ja vertaa kuinka paljon M koko on isompi kuin S. Eli ei mitään hirveitä eroja ole.Muuta en osaa sanoa kuin sen että Skoko voi olla hiukan lyhyt.Itse ottaisin kyllä sinuna kyllä koon M,jos vertaisin omaan mittaani ja S kokoon.

japajapa
29.12.2017, 00.21
Joo Itsekkin hieman kikkailin maantie pyörän kohdalla niin pituuden mukaisen koon antoi .Katopas vielä pyörän mittoja ja vertaa kuinka paljon M koko on isompi kuin S. Eli ei mitään hirveitä eroja ole.Muuta en osaa sanoa kuin sen että Skoko voi olla hiukan lyhyt.Itse ottaisin kyllä sinuna kyllä koon M,jos vertaisin omaan mittaani ja S kokoon.

Kiitti paljon vinkeistä, Jar56! M-koko lähti tilaukseen lopulta.

JouniJK
01.01.2018, 18.51
Grand Canyon AL slx 9,9 Trail tilattu, toimitettu, kasattu ja testattu.

Pyörä tuli alle viikossa, toimitus pelasi mainiosti. Kasasin pyörän naapurin kanssa, aikaa meni viinipullollinen. Kasaus oli helppo juttu. Jokunen tunti ja pari viinipulloa myöhemmin totesimme liikuttavassa yhteisymmärryksessä pyöräilyn hyväksi harrastukseksi ja hankitun pyörän laadukkaasti viimeistellyksi. Lisäksi päätimme kesällä käydä yhteisellä pyörälenkillä ( kahvilla paikallisella huoltamolla, matka yhteensä 16 km ).

Olen nyt ajanut pyörällä 55 km ja omiin tarpeisiin vertailtuna pidän hankintaa hyvänä. Pienimmät vaihteet riittävät kaikkiin tilanteisiin, samaten pitkät sopivat oikein hyvin vaikkapa asvaltille. Pyörä rullaa ihan kivasti. Vaihteita on 11 vai olikohan niitä 12. Etujousitus tuntui mukavalle uudelle kokemukselle. Pyörä on korkea, oma pituuteni 170, valitsin koon S ja se vaikuttaa hyvälle. Koko M olisi ollut liian korkea.

Pyörän olen hankkinut maalle, jotta voisin ajella myös siellä ollessani. Yleensä käyn iltaisin yllä mainitulla huoltoasemalla kahvilla rupattelemassa tuttujen kanssa ja matkan aion tehdä jatkossa pyörällä aiemman traktorin tai auton sijaan. Muutoin lenkkeily koostuu lähinnä hiekka- ja metsäautoteistä, polkuja taitaa olla hiukka heikonlaisesti. Käyn myös iltaisin pelloilla katsastamassa siellä pyöriviä eläimiä.

Hankintapäätöksen tein lähes tieteellisesti. Työkaverini kokeneena pyöräilijänä ehdotti jäykkäperäistä etujousitettua kulkinetta. Itse halusin vain yhden eturattaan. Kun Canyonilta löytyi pyörä 700 euron alennuksella, oli vaihtoehto olemassa. Kun työkaverini ja toinen himopyöräilykaverini totesivat vaihtoehdon olevan osiltaan ja muutoinkin ok, oli ostopäätös tehty. Kuten varmasti huomaat etten tiedä pyöristä tahi pyöräilystä yhtään mitään, arvaat myös sen kuinka suuri merkitys alaa tuntemattomalle on asiantuntijoilla kuten tämän foorumin harrastajakunnalla.

Toinen pyöräni, jos se jollekin jotain kertoo, on Focuksen Planet Pro. Tarkoitettu asvaltille ja hiekkateille - hyvä pyörä minulle. Ostopäätös aivan yhtä tieteellisesti tehty kuin maastopyöränkin. Pyöräilykokemusta on puoli vuotta ja noin 900 km 45 vuoden pyöräilytauon jälkeen.

killa
05.01.2018, 16.27
Grand Canyon AL SLX 9.0 Trail vakavassa harkinnassa täällä, voimansiirto ja keula itselle mieleisemmät kuin edukkaammissa versioissa. Kiekoilla ei niinkään merkitystä minulle. Aatoksena hankkia XL-kokoinen runko (eli mahdollisimman iso, sopii itselle paremmin kuin yhtään liian pieni) ja veivata vielä nykyhetken muotisuuntauksia tavoitellen keulan joustomatka 120-milliseksi ja stemmi 50-milliseksi. Omat mitat 187cm ja 90cm inseam, eli aika rajoilla mennään onko jo liian iso hirvi ajettavaksi. Kona Honzo AL DL on todettu sopivaksi XL-kokoisena, ja sen stack on liki sama, reach vielä jopa 50 mm pitempi. Oman järkeilyn mukaan pitäisi ajokengät jalassa toimia vaikka standover on kyllä ilman muuta korkea. Mitä mieltä raati näistä pohdinnoista?

Täällä aiemmin oli puhetta Reverbin ongelmista talvikäytössä, myös uudemman iteraation. Onko käytännössä miten hankala purkaa tästä keksinnöstä, kun mehuletku on viety rungon sisältä? En ole perehtynyt aiheeseen sen syvällisemmin, joten kyselen tietäjiltä aiheuttaako ongelmia myös kesäkäytössä vai onko ensisijaisesti pakkasiin liittyvää oireilua?

ml2006
05.01.2018, 18.29
Grand Canyon AL SLX 9.0 Trail vakavassa harkinnassa täällä, voimansiirto ja keula itselle mieleisemmät kuin edukkaammissa versioissa. Kiekoilla ei niinkään merkitystä minulle. Aatoksena hankkia XL-kokoinen runko (eli mahdollisimman iso, sopii itselle paremmin kuin yhtään liian pieni) ja veivata vielä nykyhetken muotisuuntauksia tavoitellen keulan joustomatka 120-milliseksi ja stemmi 50-milliseksi. Omat mitat 187cm ja 90cm inseam, eli aika rajoilla mennään onko jo liian iso hirvi ajettavaksi. Kona Honzo AL DL on todettu sopivaksi XL-kokoisena, ja sen stack on liki sama, reach vielä jopa 50 mm pitempi. Oman järkeilyn mukaan pitäisi ajokengät jalassa toimia vaikka standover on kyllä ilman muuta korkea. Mitä mieltä raati näistä pohdinnoista?

Canyon ilmoittaa XL-koon top tubeksi 65.1 cm, eli lyhyellä stemmillä pitäisi olla ok. Satulan korkeus tulee sinulla noin 80 senttiin, joten sekin on hyvin Canyonin antamien ohjeiden rajoissa (73.4-89.2). Kuten itsekin totesit, niin ainoa mikä voi olla ongelma on stand-over, joka Canyonin mukaan on 87.5 cm. Siinä ei jää niin paljon varaa kuin olisi hyvä olla, mutta jos uskot että se riittää niin pyörä varmasti sopii.
Toisaalta jos haluat long-low-slack tyyppisen pyörän, niin miksi et suoraan katso sellaista? Canyon edustaa enemmänkin perinteistä geometriaa.

killa
05.01.2018, 18.38
Toisaalta jos haluat long-low-slack tyyppisen pyörän, niin miksi et suoraan katso sellaista? Canyon edustaa enemmänkin perinteistä geometriaa.

Varsinainen hankintapäätös on vielä hautumassa, mutta kysellään nyt Canyonin maastopyörät -ketjussa Canyonin malleihin liittyvät kysymykset :) Olen tähän saakka ajellut geometrialtaan vielä huomattavasti tiukemmalla keksinnöllä enkä oikeastaan ole kokenut näitä kaikkein löysäkeulaisimpia ja matalimpia uutuuksia aivan omaksi jutukseni.

Nyybi
07.01.2018, 12.25
Hei,

Tässä olen nyt kahden vaiheilla, että ostanko Spectral 6.0 AL vai Neuron 8.0 AL ( vm.2018 )
Enimmäkseen tulee ajoa sorateillä, mutta poluillakin tulee ajettua ja silloin tykkään mennä kovaa.

Lähinnä kysymys, että ajaakohan tuolla uudella Spectralilla myös soratiellä semmoisen 30km lenkin ?

Vito78
07.01.2018, 12.57
Hei,

Tässä olen nyt kahden vaiheilla, että ostanko Spectral 6.0 AL vai Neuron 8.0 AL ( vm.2018 )
Enimmäkseen tulee ajoa sorateillä, mutta poluillakin tulee ajettua ja silloin tykkään mennä kovaa.

Lähinnä kysymys, että ajaakohan tuolla uudella Spectralilla myös soratiellä semmoisen 30km lenkin ?Uudesta en osaa sanoa mutta vanhalla oon ajanu sellasia sekalaisia 75 kilsan lenkkejä ihan mukavasti. Uskosin että 30 kilsaa ei tuota tuskaa.

J.Kottenberg
07.01.2018, 16.32
Jos pitemmän soratielenkin ajamisesta on kyse niin sopivien renkaiden ja paineiden valinta on huomattavasti olennaisempi asia kuin pyörien pienet erot.

Nyybi
07.01.2018, 16.43
Uudesta en osaa sanoa mutta vanhalla oon ajanu sellasia sekalaisia 75 kilsan lenkkejä ihan mukavasti. Uskosin että 30 kilsaa ei tuota tuskaa.

Ok, tämä vastaus riitti poistamaan epäilykseni..
Spectral AL 6.0 Tilattu ja maksettu.

Keskiäkäinen lohjalainen
07.01.2018, 16.45
Hei,

Lähinnä kysymys, että ajaakohan tuolla uudella Spectralilla myös soratiellä semmoisen 30km lenkin ?

Eiköpähän tuo onnistu. Jouset lukkoon ja 2 baria painetta renkaisiin.

Oulunjulli
07.01.2018, 16.47
Pari-kolme kevättä sitten sain päähäni käydä mökillä joka pyörälläni mökillä savustamassa jotakin, matka suuntaansa ~60km enimmäkseen asvalttia. Kulki se Spectralillakin kun perän vaan pumppasi jäykäksi. Muuten en vaan tykännyt siitä pyörästä yhtään kuin alamäissä, vaan minkäs teet kun Oulussa ei ole kuin pari pientä ylämäkeä.

formulastara
08.01.2018, 21.28
Sanoisin, että on järkevämpää ainakin Neuronin kohdalla mennä pituuden mukaan(koot). Muuten ajoasennosta tulee aivan luonnoton kun joutuu kikkailemaan satulan ja stemmin kanssa. Itsellänikin on lyhyehköt jalat ja pituutta 182, joku täällä vinkkasi, että ota ihmeessä L kun meinasin päätyä ämmään. Ja oli oikea päätös, mitä siitä, jos joutuu vähän laskemaan satulaa alemmas?

Minkälaiset kiekot olis hankitalistalla kun nyt on tuo 27,5 alexrimsin monineteen, eli malli viime vuoden neuron 5.0? Ja saako noita reboja jostain kohtuuhinnalla keulaksi kun voisi olla alkuherkempi tämä Recon solo air..

mikke85
09.01.2018, 08.52
Moi.

Uutta Spectralia olisi kiikarissa. Mikä Alu versio olisi se paras "bang for buck"?

Ja se koko, osun just M ja L koon väliin. Molemmilla pystyy varmaan ihan hyvin ajamaan, mutta kumpi olisi järkevämpi. Haen sellainen jokapaikan höylän. Hiekkatiet, metsätiet, metsäpolut, ja kivikko helevettiä.

-Mikael

makimies
09.01.2018, 09.21
No ehdottomasti L jos olet välissä. Lyhyempää stemmiä vaan jos tarvis.

Saunatonttu
10.01.2018, 12.27
Uutta Spectralia olisi kiikarissa. Mikä Alu versio olisi se paras "bang for buck"?

AL 6 ehdottomasti, SRAM 1x12 voimansiirto pesee muut vaihtoehdot.

japajapa
11.01.2018, 11.33
Kiitti paljon vinkeistä, Jar56! M-koko lähti tilaukseen lopulta.

Fillari saapunut, testattu ja loistavaksi todettu. Kasausvaiheessa mietin, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa S-koko, mutta kun pääsin ajelemaan niin totesin että kyllä tuo M-koko on juuri täydellinen. Seuraavaksi hissitolpan ostoon.

J.Kottenberg
12.01.2018, 00.01
Minkäköhänlainen tuo uuden Specralin integroitu seatpostin clamppi oikein on? Meinaan, jos tulee jotain vikaa tms, niin ei varmaankaan ole yhtä helppo tapaus kuin perinteinen systeemi?

Hegitsu
16.01.2018, 14.21
Tässä maastopyöräilyharrastusta aloittelemassa ja uusi pyörä hakusessa. Kadulle löytyy jo kunnon fillari, mutta nyt olisi pyörä hakusessa lähinnä talven työmatkapyöräilyyn ja helpohkoissa maastoissa maastopyöräilyyn. Canyonin sivulla olisi outlet-hinnoissa, esim Grand Canyon AL 4.9, s-koossa, joka mittausten perusteella olisi minun 172cm pituudelle sopiva: https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&sort=price&order=1&id=24483 Onko tämä mistään kotoisin tai onko muita ehdotuksia?

H. Moilanen
16.01.2018, 15.03
^Ainahan se on niin, että hintaportaikkoa ylös kivutessa saa parempia osia. Jos jotakin heikkoa lenkkiä tuosta hakee, niin navat. 6.9:ssä kiekot ovat jo varsin kelvollista laatua

Eniro
23.01.2018, 11.23
Moro! Exeed olisi hankinnassa ja olisi tarjouksessa budjettiin sopiva pyörä: https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=24490 Kysymys kuuluu että kannattaako odotella muita poistotarjouksia? Onko tuossa pyörässä mitään pahaa sanomista?

EsaJ
23.01.2018, 12.22
Moro! Exeed olisi hankinnassa ja olisi tarjouksessa budjettiin sopiva pyörä: https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=24490 Kysymys kuuluu että kannattaako odotella muita poistotarjouksia? Onko tuossa pyörässä mitään pahaa sanomista?

Ei tohon hintaan oikeen oo mitään vastinetta. Ostaisin jos olisin moista vailla.

Piankki
23.01.2018, 13.27
Ostin kesällä 2017 vastaavan Shimanon osilla ja silloin halvennusta Eur500. Olen ollut todella tyytyväinen :)

Eniro
23.01.2018, 19.08
Pyörä tilattu kiitos! 👍

Taneli79
23.01.2018, 21.39
Oheinen Exceed herättää ostohalua: https://www.canyon.com/fi/mtb/exceed/exceed-cf-slx-8-0-pro-race.html
Kevyt runko, kevyet kiekot, keula ja osasarja parasta A:ta, 34t + 50t alppeja ajatellen, en keksi päivitettävää. Mutta entä nuo gripparit? Tuleeko paljon tahattomia vaihtoja, kun on kovaa tärinää? Ja miten leveä kumi menee takahaarukkaan? Mahtuuko 2,25" Ice Spiker? Geometria näyttää maltilliselta kisapyöräksi.

elasto
24.01.2018, 19.57
Mahtuu 2,25" ISP. Mulla vaan 21mm sisäleveellä kehällä, mutta tilaa on reilusti. En muista koskaan vaihtaneeni vahingossa vaihdetta kun grippareita vielä käytin.

Taneli79
24.01.2018, 21.47
Ok, tattista. Keksitkö grippareista yhtään risua? Itsellä ei ole kokemusta ko vaihteista, mutta voisin kuvitella, että vaihtaminen ja jarruttaminen samaan aikaan on haastavaa.

elasto
25.01.2018, 09.35
Ok, tattista. Keksitkö grippareista yhtään risua? Itsellä ei ole kokemusta ko vaihteista, mutta voisin kuvitella, että vaihtaminen ja jarruttaminen samaan aikaan on haastavaa.

Mä en näitä uusimpia 10/11/12spd grippareita ole käyttänyt, mutta ainoa syy gripparista luopumiseen oli kaluston yhteneväisyys eli mulla oli osassa fillareista triggeri, niin tuntu luonnollisemmalta käyttää kaikissa samanlaista tapaa vaihtaa vaihdetta.