Näytä tavallinen näkymä : Canyonin maastopyörät
snowfake
28.10.2013, 15.00
Slide 130 on kanssa tuossa vaihtoehtona. Sen tosiaan saisi heti, väri miellyttää silmää eikä noi osatkaan juuri eroa noissa 1999e malleissa. Canyonilla tosin saa 2 ratasta eteen kun slidessä kolme...
Geometriakin on aika likellä, Radon taitaa olla vähän pidempi.
Spectral AL 7.9. Tilattu.
Viikolle 14 lupailivat toimitusta (ja siihen se 7-10pv etc, notta saapuu kotiin). Viikko 14 on huhtikuun ensimmäinen viikko.
Jooseppi
28.10.2013, 16.17
Slide 130 on kanssa tuossa vaihtoehtona. Sen tosiaan saisi heti, väri miellyttää silmää eikä noi osatkaan juuri eroa noissa 1999e malleissa. Canyonilla tosin saa 2 ratasta eteen kun slidessä kolme...
Geometriakin on aika likellä, Radon taitaa olla vähän pidempi.
Jos kerta olet ihan siinä rajamailla että joko M tai L koko, niin kyllähän sinä sitten pystyt kummalla vaan ajamaan. Itse ottaisin M-kokoisen, saattaapi olla pikkaisen ketterämpi tiukassa maastossa.
3x10 voimansiirto on edelleen poikaa pyörässä, joka on tarkoitettu jopaikan höyläksi. Toki turkkusen lähistöllä maa on aikalailla tasaisempaa kuin täällä, mutta pitkissä nousuissa ja pitkillä siirtymillä on hyödyllistä olla juuri oikea vaihde silmässä jotta väsyneillä jaloilla matka jatkuu edes jollain vauhdilla. Olen nähnyt kimppalenkeillä, kun ruvetaan lisävaihteita puijolla toivomaan ;) Enskavehkeet on tietty asia erikseen...
Itselle saapui pari viikkoa sitten nerve al 29 8.9, mitat 180/82 ja pyörän koko M. Mittalaskuri ehdotti S-kokoa mutta päädyin silti isompaan. Eikä ole valinta kaduttanut hetkeäkään.
snowfake
28.10.2013, 18.23
Itselle saapui pari viikkoa sitten nerve al 29 8.9, mitat 180/82 ja pyörän koko M. Mittalaskuri ehdotti S-kokoa mutta päädyin silti isompaan. Eikä ole valinta kaduttanut hetkeäkään.
Ei tunnu yhtään "lyhyeltä"? Jos toi 82 on tiukasti mitattu niin kai se tarkottaisi että sulla ois pidemmät selkä/kädet kun itellä, jolla haaroväliin voi laittaa sen 86 senttiä ennen kun alkaa ääni nousemaan... eli kyllä se varmaan sitten itelläkin menee ihan mallikkaasti toi M
Ei tunnu yhtään "lyhyeltä"? Jos toi 82 on tiukasti mitattu niin kai se tarkottaisi että sulla ois pidemmät selkä/kädet kun itellä, jolla haaroväliin voi laittaa sen 86 senttiä ennen kun alkaa ääni nousemaan... eli kyllä se varmaan sitten itelläkin menee ihan mallikkaasti toi M
Juu ei tunnu lyhyeltä ja sisämitta on kyllä tarkasti mitattu(persjalkanen😄). Ja äkkiäkös sitä ohjaamoa stemmillä pidentää jos siltä tuntuu, mutta itselle se ei ole ainakaan tarpeellinen toimenpide.
Spectral AL 7.9 meteor grey-red värityksellä ja L-koolla lähti viime viikolla täälläkin tilaukseen.
Sitten vaan odotellaan. :)
Tässä on nyt päässyt käymään niin että on maastopyöräkärpänen onnistunut puraisemaan.
Kokemusta ei ole kyllä yhtään ja tähän asti on menty maantiepuolella. Halu maastoon olis kuitenkin kova :rolleyes:
Nyt olen katsellut Canyonin pyöriä ja ilmeisesti ovat erittäin laaduikkaita pyöriä. Joten olen nyt päätynyt kyseiseen merkkiin..
Aloittelijana kysyisin että onko parasta aloittaa jäykkäperäisellä kun ei ole oikein tietoa mihin suuntaan ajo kehittyy..tarkoitus on kuitenkin metsässä ja poluilla ajella. Työmatkat varmaan menee cyclolla.
Tätä olen katsellut... Grand Canyon AL SLX 7.9 (https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173) olisiko tästä aloittelijan pyöräksi vai suosittelettko jotain muuta? Budjetti max 1500€ sis kaikki härpäkkeet...
Ja koko M? 178/83
syklopaatti
30.10.2013, 23.54
Tässä on nyt päässyt käymään niin että on maastopyöräkärpänen onnistunut puraisemaan.
Kokemusta ei ole kyllä yhtään ja tähän asti on menty maantiepuolella. Halu maastoon olis kuitenkin kova :rolleyes:
Nyt olen katsellut Canyonin pyöriä ja ilmeisesti ovat erittäin laaduikkaita pyöriä. Joten olen nyt päätynyt kyseiseen merkkiin..
Aloittelijana kysyisin että onko parasta aloittaa jäykkäperäisellä kun ei ole oikein tietoa mihin suuntaan ajo kehittyy..tarkoitus on kuitenkin metsässä ja poluilla ajella. Työmatkat varmaan menee cyclolla.
Tätä olen katsellut... Grand Canyon AL SLX 7.9 (https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173) olisiko tästä aloittelijan pyöräksi vai suosittelettko jotain muuta? Budjetti max 1500€ sis kaikki härpäkkeet...
Ja koko M? 178/83
Minä ehdotan ,että hommaat jostain (ihan mistä tahansa) lisää rahaa ja ostat tälläsen.
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3255 (https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3255)
Jos rahaa ei ole niin ostat sit tämmösen.
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3281#tab-reiter2 (https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3281#tab-reiter2)
Tsekkaa myös käytettyjä täysjoustoja.
Sulla menee kuitenkin se raha koska pian sinun on saatava se täpäri. Enkä ole ollenkaan varma ,että myytti (Pitää aloittaa jäykällä ,et oppii perusteet) pitää paikkaansa.
snowfake
31.10.2013, 02.09
Nerve AL 8.9 vs. 9.9 eroja ovat näköjään:
Jarrut Elixir 7 --> Shimano XT
Kiekot Mavic Crossride --> DT Swiss Spline ONE XR1501, eli sai tubelekset...
3 eturatasta 40/30/22 --> 2 eturatasta 38/24
tolppastemmitanko-linjalla Canyon --> Ritchey WCS.
Paino tipahtaa myös 12,9 kilosta 12,1 kiloon. Tämä siis 500 eurolla.
Hassua kyllä että tuossa AL 7.9 1799 eur on tubeless-vanteet, mutta 1999e mallissa niitä ei ole.
1799 --> 1999e mallissa (7.9 --> 8.9) erot taas:
Fox 32 Float 29 CTD Evolution --> Fox 32 Float 29 CTD Performance
etuvaihtaja/vivut SLX --> Deore XT
Jarrut Elixir 3 --> Elixir 7
DT Swiss Spline M1900 (tubeles...) --> Mavic Crossride 29 Disc (ei-tubeless...)
Takapakka HG62 --> HG81
Gummid Rocket Ron / Racing Ralph --> Mountain King II / X-king
Tää 1999e 8.9 on melkein lähdössä tilaukseen, ellei sitten tuota kalliimpaa kannata ottaa +500e hintaan? Saisi tuon 2 eturatasta ja XT-jarrut, sekä tubeless-kiekot. Ja tietty nää Ritcheyn WCS-osat... Ihmetyttää vähän ettei ole tubeless-kiekkoja tuossa "välimallissa".
Eihän nuo DT:t ole tubeless-kiekot, jos kyseessä on siis nämä: http://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Wheels/XR-1501-Spline-sup-%C2%AE-sup-29
Tuollahan näkyy nippeleiden reiät ihan selkeästi. Eiköhän nuo ja Crossridet saa molemmat teipillä viriteltyä tupeleksiksi.
Runkokoon suhteen ns. välikoon miehet monen 29 pyörän mitoituksen osalta tuntuvat usein olevan "meitä 180-183 cm" pituisia. Itse olen haronut päätä oikein kunnolla tämän kanssa mm. juuri canyonin mitoituksen ja viime aikoina 29 Giant anthemin kanssa. Se M koko itselle (n. 183/87) tuntuu vaan usein niin pirun ahtaalta ja sitten, kun tarve olisi juurikin XC pyörää keulakulmalla tyyliin 70-71 astetta, niin yhdistelmään koko M lisättynä 110-120 mm stemmi alaspäin käännettynä ja kapeilla tangolla saa jo OTB hien keski-ikäisellä koukkupolvella pintaan.
Ohjeet ovat aina tyyppiä: "Ota fillari jossa stand over ei liian korkea ja jää tyyliin 5-10 cm kulkusiin" (mitenköhän toi 29 on aina mahdollista etenkään lyhyemmillä kuskeilla" ja sitten, jos oot välikokoa toiset neuvoo aina isompaan ja toiset pienempään.
Mitä itse, tota M-kokoa ajattelin (Canyonin ja Giantin suhteen) niin en mää sitä ajoasennon korjausta pelkällä stemmillä mielestäni saa aikaiseksi . Ainakin Anthemin M-koossa penkki aivan takana ja silti 44-45 popollla toe overlappiä (nyt viimeisimpämä Anthemin kanssa).
Oisko näissä kuitenkin ajatuksena, että joustavampi traili/am- pyörä välikoon miehellä -ota pienempi runkokoko ja sitten xc - masiina välikoon miehellä "ylospäin".
Mitä mieltä olette?
Mitä itse, tota M-kokoa ajattelin (Canyonin ja Giantin suhteen) niin en mää sitä ajoasennon korjausta pelkällä stemmillä mielestäni saa aikaiseksi . Ainakin Anthemin M-koossa penkki aivan takana ja silti 44-45 popollla toe overlappiä (nyt viimeisimpämä Anthemin kanssa).
Niin piti lisätä, että koko päänsärkyhän johtuu siitä, että näissä 29 M-koossa rungon korkeus (stand over) itselle mitä mainioin, mutta muuten ahdasta ohjaamosta. Eihän tässä muuten pähkimään joutuisi.
No Luxissa ainakin standover ei muutu kuin 6mm M- ja L-kokojen välillä (810mm->816mm), muilla 29eillä näyttäisi olevan parin sentin luokkaa...
edit: ja Spectralissa näkyy olevan kaikkein matalin standover noista L-kokoisista 29eistä (814mm).
Jenkkahan on jo ihan reilusti L-koon miehiä.
Minä ehdotan ,että hommaat jostain (ihan mistä tahansa) lisää rahaa ja ostat tälläsen.
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3255 (https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3255)
Jos rahaa ei ole niin ostat sit tämmösen.
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3281#tab-reiter2 (https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3281#tab-reiter2)
Tsekkaa myös käytettyjä täysjoustoja.
Sulla menee kuitenkin se raha koska pian sinun on saatava se täpäri. Enkä ole ollenkaan varma ,että myytti (Pitää aloittaa jäykällä ,et oppii perusteet) pitää paikkaansa.
No niin nyt sit meni vaikeaksi....kumpiko nyt olisi parempi?? Vaikeaa mut pitää muhia tätä ens vuoden puolelle ja sit katsotaan mitä on jäljellä..
Olen noita käytettyjä yrittänyt katsella. Jospa jossain vaiheessa joku myisi sopivan käytetyn.
Meneekö noissa täpäreissä runkokoot samalla lailla eli M-koko olis passeli (178/83)?
syklopaatti
01.11.2013, 00.35
No niin nyt sit meni vaikeaksi....kumpiko nyt olisi parempi?? Vaikeaa mut pitää muhia tätä ens vuoden puolelle ja sit katsotaan mitä on jäljellä..
Olen noita käytettyjä yrittänyt katsella. Jospa jossain vaiheessa joku myisi sopivan käytetyn.
Meneekö noissa täpäreissä runkokoot samalla lailla eli M-koko olis passeli (178/83)?
Minä ottasin spekctralin mennen tullen. Siinä on modernin maastopyörän geometria ja enemmän joustoo.
Varmaan canyon arpoo sulle m-koon ,mut minä ottasin kylmästi l-koon jos standover ei mee liian palleille. Tuossa m-koossa on niin onnettoman lyhyt top tube ,että ei hyvä. Tuohon L-kokoon kun iskisit lyhyen stemmin 40-50mm niin se vois olla hyvä peli ajaa.
Luultavasti M-koko on sulle kuitenkin sopivin. En käsita miksi canyon tekee niin lyhyitä ohjaamoita. Minä olen sinua 4cm pidempi ja toisessa pyörässä top-tube on 620 ja toisessa melkein (24.7inc) 630mm ,standover 745mm. Tosin noissa geometriataulukoissa paljon muutakin mitä en ymmärrä.:mad:
Olen myös Canjoneita katsellut silloin tällöin ja aina kun on jostain hieman innostunut, niin kokovalikoimaan/geometriaan on kaatunut. Niin myös Spectralin kohdalla. Näin 190cm pitkänä jotakuinkin normimittasuhteisena toivoisin ~50-53cm pystypytkea ja noin 620mm-630mm e-vaakaputkea. AL jättää koot L:ään joka vaakaputken mukaan lähes ok, mutta pystyputki kyllä turhan alhaalla. AL29 pompsauttaa XL-koon ihan taivaisiin jättäen L-koon jälleen liian matalaksi.
Joko olen joku välimallin jätkä, tai sitten vaan välimallin tottumukset :)
Nyt olis spekctrail omaan käyttöön valikoitunut parhaaksi vaihtoehdoksi. Mutta miten nuiden tilaus/maksut menee?? Saako esim:Laskun etukäteen? Pitääkö maksaa heti vaikka toimitus vasta huhtikuussa? Kiitän jo etukäteen vastaajille.
Nyt olis spekctrail omaan käyttöön valikoitunut parhaaksi vaihtoehdoksi. Mutta miten nuiden tilaus/maksut menee?? Saako esim:Laskun etukäteen? Pitääkö maksaa heti vaikka toimitus vasta huhtikuussa? Kiitän jo etukäteen vastaajille.
Debit Visaa kun vingutin, niin rahat lähtee tililtä vasta samalla kun fillari lähtee Kanjonilta sulle.
Itse maksoin ihan perinteisellä tilisiirrolla. Ajattelin että miten käy, mutta niillähän oli suomalainen nordean tili eli melko turvallista silleenkin.
You should make payment two weeks before the planned delivery date at the latest
Näin luki mun maksuohjeissa. Tilausvahvistuksenhan saa heti kun tilausnappia on painanut.
snowfake
01.11.2013, 21.30
On se vaan paha tässä tuskissaan arpoa noita kanjoneita talven mittaan... että pitäskö vai eikö pitäis... spectral vai nerve al 29... ja sitten taas radonilta sais geometrialtaan kai ihan ok-pyörää heti varastosta 130mm joustolla...
ei oo helppoo ei :)
Hartaan odotuksen jälkeen Canyoni saapui 3 viikkoa etuajassa luvatusta toimitusajasta. Tosiaan Grand Canyon cf sl 29 6.9 L-koossa ja black sky värillä. Kiitoksia kaikille kokosuositusten antajille, tuntuisi ainakin tällä hetkellä L-koko sopivan hyvin, tulevaisuus näyttää tarkemmin. Kuvassa satulan yläosa 80cm päässä kammen keskiöstä.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14226332/canyon.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14226332/canyon.jpg
On se vaan komia. Tämäkin yksilö näyttää mielestäni paremmalta tässä kuvassa kuin canyonin sivuilla.
Kuinkas monessa palassa noi Canyonin pyörät tulee postissa? Mietiskelin vaan, että joutuuko esim. jarrut kasaamaan, ilmaamaan, säätämään jne. eli onko vaijerit vedetty ja muut "hankalat" hommat tehty.
Mietiskelin vaan, että joutuuko esim. jarrut kasaamaan, ilmaamaan, säätämään jne. eli onko vaijerit vedetty ja muut "hankalat" hommat tehty.
Ei tarvitse lyhennellä jarruletkuja, mutta ilmaamisen tarvetta voi silti olla koska ainakin omassa pyörässä oli jäänyt ilmaa systeemiin. Vaihdevaijerit ja -kuoret oli muistaakseni myös valmiiksi mitassaan.
Polkimet, ohjaustanko ja satula kiinni. Itsellä oli vaihteetkin säädöissä ja jarruissa ei ollut häikkää eli aika valmis paketti.
Polkimet, ohjaustanko ja satula kiinni. Itsellä oli vaihteetkin säädöissä ja jarruissa ei ollut häikkää eli aika valmis paketti.
Täällä sama, paitsi kummatkin vanteet oli vielä irrallaan..
kolistelija
06.11.2013, 22.02
Täällä sama, paitsi kummatkin vanteet oli vielä irrallaan..
Nojoo, toi ei kyllä oo hyvä. Toivottavasti mun tulevassa crossarissa on kiekot valmiiksi koottuna... :/
^joo pitihän ne renkaatkin paikalleen laittaa😄.
Ja nimenomaan vain paikalleen, ei tarvinnu sen enempää koota😉
Nojoo, toi ei kyllä oo hyvä. Toivottavasti mun tulevassa crossarissa on kiekot valmiiksi koottuna... :/
No hitto kiekot oli irrallaan et piti akseleille laittaa :)
Mitä saan 300€?? Siis arvosteluja vielä kaipaan spectrl AL 6.9 ja 7.9 välillä ennen entterin painamista. 7.9 ilmeisesti on iskarin lukitus? Ja parempi väri vaihtoehto.(meteor Grey-red)
^kaikki mitkä on eri komponentteja 7.9:ssä ovat myös parempia komponentteja kuin 6.9:ssä... vaihteet, kammet, jarrut, kiekot.
Eihän tuossa nyt ole kolmellasataa mitään miettimistä. Jos sulla on se kolmesataa niin osta 7.9.
Iskarin lukitus? Mihin tarvii?
Näköjään tyrkkäs vielä yhden mallin tuonne. Nerve AL+. Joku jo tilausta pistänyt sisään? :D
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/series/nerve-al-plus.html
Muutamassa mallissa huomenna tuon kehän olevan Dt swiss xm 1551, mistä en ainakaan googlettamalla lisää tietoa pahemmin löytänyt, niin onkohan tuossa käynyt typo?
snowfake
13.11.2013, 11.26
Nerve AL 29 7.9 on haarukkana Fox 32 Float 29 CTD Evolution, 8.9 versiossa Evolution --> Performance. Onko tuon +200e arvoinen?
Muuten tuo 7.9 malli kiinnostaa, saa heti, sopivampi rengastus, kiekot ovat samaa (ellei vähän paremmat, ovh ainakin korkeampi DT Swisseissä).
Tarkoitus joka tapauksessa laittaa XT-jarrut + kammet joten tuolla Elixirien erollakaan ei ole väliä.
Nyt on vähän sekavaa toimintaa Canyonilla...
Laittelin heille s-postia että koska toimittavat pyörän, kun noita Lux7.9:ejä näköjään on jo varastossa. Sieltä tuli sitten vastaus etteivät ole lähettäneet vielä, koska eivät ole pystyneet veloittamaan Visaltani pyörän summaa (epäilen tämän johtuvan siitä, että alun perin tilasin Visalla Grand canyon 7.9:n, jonka sitten myöhemmin vaihdoin Luxiin). No nyt niillä on tietysti ollut oikeus veloittaa vain tuon Grand Canyonin verran visa-tililtäni, ja kun ovat sitten koittaneet veloittaa kalliimman Luxin, niin ei veloitus olekaan mennyt läpi.
Vastasin heidän meiliinsä että uskoakseni veloitusongelma johtuu edellä kuvaamastani asiasta ja että teenkö nyt uuden tilauksen vai miten toimin, niin tällä välin oli postiin tullut uusi meili, jossa kerrottiin, että pyörä lähtee 48h kuluessa matkaan.
Mitään ei visa-tililtäni ainakaan vielä ole veloitettu eikä katevarauksessakaan näy mitään.
Ja jos heillä jotain ongelmaa on veloituksen kanssa ollut, niin olisi kyllä ollut asiallista ilmoittaa siitä meikäläiselle oma-aloitteisesti. Jos en sinne olisi itse ollut yhteydessä, niin eivät varmaan koskaan olisi pyörää olleet lähettämässä.
Nyt on vähän sekavaa toimintaa Canyonilla...
Ja jos heillä jotain ongelmaa on veloituksen kanssa ollut, niin olisi kyllä ollut asiallista ilmoittaa siitä meikäläiselle oma-aloitteisesti. Jos en sinne olisi itse ollut yhteydessä, niin eivät varmaan koskaan olisi pyörää olleet lähettämässä.
Tästä voisi olla jotain hyötyä, jos sen lähettäisi Canyonille. Epäilenpä etteivät lue tätä palstaa.
snowfake
13.11.2013, 14.22
No, hirvittävän speksaamisen jälkee Nerve AL 29 8.9 tilattu. Toimitusaika vko 51 eli sopivasti joululahjaksi 16.12 - 21.12. Muita kokoja tosta sinisävytteisestä olikin varastossa :(
Mitat 180/86 vai 87, M-koon otin. XT-polkimet/2x-kammet/jarrut varmaan pitää jossain vaiheessa jälkiasentaa, talveksi ei viitsi spedukenkiä ostaa niin Shimanon Saintin fläteillä mennään.
Nyt on Grand Canyon cf sl 6.9:llä jonkinverta kilometrejä takana ja varsin mukavalta peliltä tuntuu hintaansa nähden. Ohimennen huomasin, että taka-akselissa on jonkinverta välystä. Kiekkona on siis Mavicin Crossride 29 ja akselin pultti aikalailla 20nm momentissa Canyonin ohjeiden mukaisesti. Käteen tuntuu selvästi pientä välystä rengasta liikuttaessa sivusuunnassa. En tiedä kuinka normaalia tämä on, internet osaa kertoo, että vastaavia ongelmia on ollut muillakin. Kellään muulla vastaavaa kokemusta Canyoneissa? Pistelin jo Canyonille palautetta, katsellaan mitä vastaavat.
^No nyt kun asiasta kirjoitit niin kävinpä katsastamassa omani nerve al 8.9:n ja totesin vastaavanlaista. Pyörä on n.1kk vanha ja olen ihmetellyt kun sellaista pientä natinaa pyörästä on kuulunut varsinkin satulasta ylämäkeen metsässä ajettassa. Mielestäni olin vian paikantanut natisevaan satulaan/-tolppaan, mutta nyt kun takavannetta hieman vetkuttelin niin sama natina kuului navasta. Klappi ei tosiaan ole suuri ja kait tuon vanteen hieman pitää elää mutta tuo natina ei kyllä kuulu joukkoon.
Ilmotteleppas mitä saat vastaukseksi Canyonilta.
Keskiäkäinen lohjalainen
13.11.2013, 23.24
Nyt on Grand Canyon cf sl 6.9:llä jonkinverta kilometrejä takana ja varsin mukavalta peliltä tuntuu hintaansa nähden. Ohimennen huomasin, että taka-akselissa on jonkinverta välystä. Kiekkona on siis Mavicin Crossride 29 ja akselin pultti aikalailla 20nm momentissa Canyonin ohjeiden mukaisesti. Käteen tuntuu selvästi pientä välystä rengasta liikuttaessa sivusuunnassa. En tiedä kuinka normaalia tämä on, internet osaa kertoo, että vastaavia ongelmia on ollut muillakin. Kellään muulla vastaavaa kokemusta Canyoneissa? Pistelin jo Canyonille palautetta, katsellaan mitä vastaavat.
Taitaa olla Crossriden tyyppivika. Nerve 29:ssä oli sama ilmiö ja se korjaantui vaihtamalla kiekot Hope-napaisiin ja Stan's Flow -kehäisiin kiekkoihin :-)
Ei sitä välystä ajamista haittaavaa määrää ollut. Kiekot vaihtuivat aivan muusta syystä.
Kiristäkää nyt ihmeessä se välys niistä navoista pois jos haittaa :seko:
Jollette itse osaa viekää pajalle.
Juurikin olin kirjoittamassa/kysymässä että saako noista sen välyksen poistettua?. Jostain lontoon kieliseltä sivulta luin että näistä uuden mallin crossraideista ei välystä saisi pois. Jäin kyllä vähän ihmettelemään, enkä vastausta saanut että minkä takia asia näin olisi.
Kiristäkää nyt ihmeessä se välys niistä navoista pois jos haittaa :seko:
Juu ei auta. Vaikka kuinka sillä Mavicin muovisella laakerinvälyssäätötyökalulla (on se yhdyssana) kiristäisi niin klappi pysyy. Samaa ovat muut valittaneet tuolla interwebin pimeällä puolella.
Toki ongelma voi olla säätämisessä, mutta kyllä niillä ihan oikeitakin murheita on ollut.
Jollette itse osaa viekää pajalle.
Ainakaan Turussa ei ollut pajaa joka Crossmax SLR:ä olisi osannut/halunnut säätää. Lähin paja on sitten Canyonilla joka lähettää sen Mavicille. Hip hurraa!
Samasta aiheesta kirjoittelin (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47844-Canyonin-maastopy%F6r%E4t&p=2083748#post2083748) jo elokuussa. Nyt kiekko on pahvilaatikossa odottamassa Saksaan lähettämistä.
Kuulostaapa hyvältä. Onneksi itelle on tulossa toiset kiekot omaan Kanjoniin, niin voi sitten lähetellä noita alkuperäisiä Crossridejä Saksan ja Suomen välillä.
Juu ei auta. Vaikka kuinka sillä Mavicin muovisella laakerinvälyssäätötyökalulla (on se yhdyssana) kiristäisi niin klappi pysyy.
No jopa on kumma juttu. Omissa Maviceissa saa säädettyä, mutta ne onkin mallia 2007 tjsp.
Kuulostaapa hyvältä. Onneksi itelle on tulossa toiset kiekot omaan Kanjoniin, niin voi sitten lähetellä noita alkuperäisiä Crossridejä Saksan ja Suomen välillä.
Tai sitten voit myydä ne satkulla jollekin kakkoskiekoiksi ;)
Tai sitten voit myydä ne satkulla jollekin kakkoskiekoiksi ;)
Tarkoitus oli itse pitää nuo kakkoskiekkoina nastarenkaille, mutta ensin niistä täytyy tietty saada toimivat.
snowfake
14.11.2013, 13.32
Hmh, tuli maili ettei korttia voida veloittaa (vaikka maksoin juuri hetki sitten kaikki vanhatkin pois visalta, nyt on 4ke limittä käytettävissä) ja heti minuutin päästä perään maili että pyöräsi "will be shipped shortly" eli seuraavan 48 tunnin sisään. Sivu näyttää vielä vko 51 saatavuudeksi... saas ny nähä
Edit: voiskohan tää nyt tarkoittaa että jos koittavat veloittaa pyörää, se olisi myös lähdössä nyt eikä viikolla 51?
Hmh, tuli maili ettei korttia voida veloittaa (vaikka maksoin juuri hetki sitten kaikki vanhatkin pois visalta, nyt on 4ke limittä käytettävissä) ja heti minuutin päästä perään maili että pyöräsi "will be shipped shortly" eli seuraavan 48 tunnin sisään. Sivu näyttää vielä vko 51 saatavuudeksi... saas ny nähä
Edit: voiskohan tää nyt tarkoittaa että jos koittavat veloittaa pyörää, se olisi myös lähdössä nyt eikä viikolla 51?
Voisihan sitä luulla, että juuri sitä se tarkoittaa.
Tsekkaapas muuten, että sulla on kortin turvarajat hinattu tarpeeksi ylös. Mun ongelma oli lopulta se, että vaikka limitti on 4ke, niin päivittäisen maksun yläraja oli 2ke. Siksi ei Canyonin veloitusyritykset visa-tililtäni onnistuneet ennen kuin olin nostanut turvarajoja.
snowfake
14.11.2013, 14.33
Sehän se oli, juttelni juuri op.fi chatissa ja siellä huomattiin sama asia. Oli 2ke turvaraja, toi tilaus 2070e tjsp. Laitoin nyt vielä pyynnön yrittää uudestaan, katsotaan jos nyt menee läpi.
Nopeasti kyllä Canyonin kaverit vastailevat maileihin, siitä plussaa
Edit: kortille on tehty varaus, joten nyt jännätään koska se pyörä tulee
...voiskohan tää nyt tarkoittaa että jos koittavat veloittaa pyörää, se olisi myös lähdössä nyt eikä viikolla 51?
Mielestäni veloittavat samalla kun pyörä on lähdössä. Näin ainakin toimivat omassa tilauksessani.
Juu ei auta. Vaikka kuinka sillä Mavicin muovisella laakerinvälyssäätötyökalulla (on se yhdyssana) kiristäisi niin klappi pysyy. Samaa ovat muut valittaneet tuolla interwebin pimeällä puolella.
Toki ongelma voi olla säätämisessä, mutta kyllä niillä ihan oikeitakin murheita on ollut.
Ainakaan Turussa ei ollut pajaa joka Crossmax SLR:ä olisi osannut/halunnut säätää. Lähin paja on sitten Canyonilla joka lähettää sen Mavicille. Hip hurraa!
Samasta aiheesta kirjoittelin (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47844-Canyonin-maastopy%F6r%E4t&p=2083748#post2083748) jo elokuussa. Nyt kiekko on pahvilaatikossa odottamassa Saksaan lähettämistä.
Taitaa olla Crossriden tyyppivika. Nerve 29:ssä oli sama ilmiö ja se korjaantui vaihtamalla kiekot Hope-napaisiin ja Stan's Flow -kehäisiin kiekkoihin :-)
Ei sitä välystä ajamista haittaavaa määrää ollut. Kiekot vaihtuivat aivan muusta syystä.
Tosiaan eipä välys niin merkittävä ole, että se ajamista välttämättä häiritsee, ikävää tosin uudessa pyörässä.
Mavicilla näyttä olevan youtubessa purkuvideo http://www.youtube.com/watch?v=fXAVK9cexM4 . Ainoa keino taitaa olla tuon shimmilevyn vaihto paksumpaan, joka sijaitsee tuolla jarrulevyn vastakkaisella puolella tiivisteen alla...
Edit:
Canyonin vastaus kyseiseen aiheeseen
In your case you have two options. One is to turn to a local mavic dealer and ask him if he is willing to deal with this case under warranty. The other option would be to return bike to us. If this is covered under warranty we will refund your shipping cost. But only them, no extra costs for express, pick up or insurance. Please try to find a cheap offer from local post.
Hohhoijaa!!??, takakiekossa olevan välyksen vuoksi pitäisi palauttaa koko pyörä...kö?, ja itse joutuu maksamaan kaikki extrakulut. Tampereen lähistölle mavicin nettisivut antoivat myyjiksi Suomen urheilupyörän ja Nippelin, onko kukaan käyttänyt kiekkojaan heillä operoitavana. Epäilen kyllä etteivät takuun piirissä noita hoida...vai hoitavatko? No täytyypi soitella ja kysellä.
snowfake
15.11.2013, 19.06
Kyllähän niiden pitäisi huoltaa. EU-alueelta on pyörä hankittu ja jos ovat tuon merkin maahantuojia, niin silloin ottavat hommmakseen myös huoltaa noita. Kuluttajavirasto auttaa jos kauppa kiukuttelee. Ei ehkä jatkosa ko. kauppaan saa tinkausvaraa, joten ehkä kannattaa polkupyörätukusta käydä kysymässä. Kuka sieltä mitään ostaa kuitenkaan haluaisi ;)
Itselle tuli vielä joku automaattiviesti että kortti hylätty vaikka varaus näkyi. Laitoin vanhaan tikettiin viestiä niin taas todella nopeasti vastattiin Canyonilta että homma OK ja saat 48h sisään seurantakoodin. No tunnin sisäänhän se seurantakoodi tuli ja pyörä tulossa! Ei haittaa yhtään, vko 51 luvattiin ja ainakin tunti sitten vielä sivutkin lupasivat sitä. Tuli laitettua b-d:stä samantien xt-polkimet, xt-jarrut, xt-2x10-kammet ja pikkusälää tilaukseen :)
OT: uskomattoman nopea bike-discount-tilaus. 20min tilauksesta tuli seurantakoodi eli paketti pakattu ja odottaa DHL:n kuljetusta :)
Edit: huhu nyt näyttää saatavuus vko 5, toivotavasti sieltä nyt sit tulee se oikea fillari :)
Just4fun
16.11.2013, 20.10
Canyonin jäykkäperäisen 29 hintaluokassa 1000€ paino 11,5kg https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3208
kun esim Cubella vasta hintaluokassa 1500€ paino 11,4kg http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a80279/cube-reaction-sl-29-black-anodized.html?mfid=41
Onko havaintoja pitävätkö nuo painot paikkansa vai onko myyntikikkoja? Oma 26" myyty ja 29" etsinnässä.
Privileged
16.11.2013, 20.41
Ainakin maantiepyörissä pitänyt painot paikkansa, joten aika varmasti oikein maastureissakin.
edit: eli Canyoneista puhuin :)
Mitenhän Cuben paino pitää paikkaansa :)
HuhtisMTB
16.11.2013, 23.27
Kyllä cuben paino paikkansa pitää. Painoero johtuu siitä että cuben alurungot eivät ole mitään keijukaisia ole, kun taas vastaavasti canyonin rungot ovat köykäisiä.
Cuben hiilarirungot ovat sitten taas markkinoiden huippua, sama juttu kylläkin myös canyonilla.
Canyonissa hiukka painavaampaa osaa kiinni kevyemässä rungossa, cubessa "parempaa" ja kevyempää osaa kiinni, näin oletan ainakin.
Runkopainot perustuvat saksalaisten lehtien mittauksiin.
Sanoisin että osta vaan tuo kanjoni tai sitten tämä:
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173#tab-reiter2
Tuossa on foxin keula, hieman kevyemmät kiekot ja pykälää parempi voimansiirto kauttaaltaan ja sitä löytyy suoraan hyllystä! :)
Joo voisihan tuota kysellä noilta kivijalkamyymälöiltä, ymmärrän kyllä tosin täysin heidän suhtautumisen asiaan :)
Eipähän tässä... taidanpa vaan jättää kiekon ajoon ja katsoa selviääkö talven yli, ei jaksaisi satasen kiekon takia venailla useampaa kuukautta, kun ajointo on melkonen uudella pyörällä :) Hyviä kiekkotarjouksia odotellessa...
Tosiaan muille Mavicin crossridejen välysongelmasta kärsiville:
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=621226 tuolla on jonkunlaista ratkaisua yritetty kehittää ongelmaan, mutta auttamaton saksankielentaito ja google translaten läpi lukeminen jätti hieman epäselväksi asian.
Just4fun
17.11.2013, 23.38
K
Sanoisin että osta vaan tuo kanjoni tai sitten tämä:
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173#tab-reiter2
Tuossa on foxin keula, hieman kevyemmät kiekot ja pykälää parempi voimansiirto kauttaaltaan ja sitä löytyy suoraan hyllystä! :)
Ei pitäisi hullua yllyttää...olen kyllä tuota kalliimpaakin ajatellut. Oikeasti tuo kokomäärittely hämmentää. Kun syötän mitat kanjonin laskentaohjelmaan niin saan rungon 17,5" tuntuu pieneltä vaikka en mitään asiasta ymmärrä. Mitat pituus 182, inseam 86, torso 62, shoulder 48, arm 66.
Ei pitäisi hullua yllyttää...olen kyllä tuota kalliimpaakin ajatellut. Oikeasti tuo kokomäärittely hämmentää. Kun syötän mitat kanjonin laskentaohjelmaan niin saan rungon 17,5" tuntuu pieneltä vaikka en mitään asiasta ymmärrä. Mitat pituus 182, inseam 86, torso 62, shoulder 48, arm 66.
Luehan viestiketjua taaksepäin... mutta lähtökohtahan on se, että kauppaliikehän myy tavaraansa eikä kokosuositustaulukoissa ole vaihtoehtoa esim. että " oot välikoon mies" etsi toisen valmistajan vaihtoehtoja...
Noin samoilla spekseillä kuin sinä L-koko tuntui itselle hieman suurelta... M-kokoa en edes ajatellut, mutta makukysymyksiä ja tottumuksia.
Sitten joku (tosimies) voi ehdottaa, että ota set back satulatolppaa ja 110-120 mm stemmiä alaspäin käännettynä
kolistelija
18.11.2013, 10.38
Luehan viestiketjua taaksepäin... mutta lähtökohtahan on se, että kauppaliikehän myy tavaraansa eikä kokosuositustaulukoissa ole vaihtoehtoa esim. että " oot välikoon mies" etsi toisen valmistajan vaihtoehtoja...
Noin samoilla spekseillä kuin sinä L-koko tuntui itselle hieman suurelta... M-kokoa en edes ajatellut, mutta makukysymyksiä ja tottumuksia.
Sitten joku (tosimies) voi ehdottaa, että ota set back satulatolppaa ja 110-120 mm stemmiä alaspäin käännettynä
Eipä tuo 1,6cm pituusero nyt niin suuri ole. Sehän katoaa jo melkein kokonaan siihen jos ylävartaloissa on sentin pituusero. Ei tuohon hirveän montaa "välikoon miestä" mahdu.
Eipä tuo 1,6cm pituusero nyt niin suuri ole. Sehän katoaa jo melkein kokonaan siihen jos ylävartaloissa on sentin pituusero. Ei tuohon hirveän montaa "välikoon miestä" mahdu.
Juu ei se ole, mutta jossain kohtaa ne rajat tulevat vastaan. Canyonin runkomitoitus tosin tuntuu meille "6-jalan" miehille antavan päänvaivaa... jos oot pitempi tai lyhyempi ei ole samaa päänvaivaa?
Viikkojen piinaava odottelu vihdoin takana. Viime torstaina matkaan laitettu Lux CF tuotiin tänne työpaikalle. Tuskin maltan odottaa, että pääsen kotiin kasailemaan ja hipelöimään uutta tulokasta :)
http://farm6.staticflickr.com/5486/10943208133_f36deaaec9_o.jpg
Hopi, hopi kotio siitä, pyörä kasaan ja kuva foorumille:D.
Hopi, hopi kotio siitä ja kuvaa foorumille:D
+1... Lux Cf, oujees!
Tuommoinen sieltä paketista kuoriutui:
http://farm4.staticflickr.com/3726/10948507345_cbc2221095_o.jpg
Koko on siis L.
HuhtisMTB
19.11.2013, 22.05
+1!
Hieno on
Katoppas! Nyt Gaastra on jo varmaan naama virneessä ajamassa!
Ei kai tossa hyvänen aika ole jotkut maantiepedaalit kiinni :D
Tuota myös ihmettelin, veikkaan että on ollut kiire ajamaan:D
Pyöräpummi
19.11.2013, 22.37
Tuommoinen sieltä paketista kuoriutui:
Koko on siis L.
Tuollaista LUXia minäkin olen himoinnut. Tosin hieman eri koristeilla. Voiko enää parempaa olla?
Ehkä kaipaisin hieman enemmän jousto, mutta eikö 29 tuumaiset hiukan korvaa jouston puutetta?
Einkä ole aivan varma koosta pitäisikö ottaa S vaiko M koko (173 cm pitkä)?
Taitavemmat kuskit pistää klossit kiinni kotiovella ja seuraavan kerran irroittaa kotiovella, niin eikös se ole aivan sama mikä se poljin on ;D. Itse ajelen sdp:llä, ettei kellekään jäädä mitään epäilystä :D, myös maantiellä.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Pyöräpummi
19.11.2013, 22.40
Maantipolkimet luulisi olevan aika hyvä valinta jos ei tarvitse karmeassa sonnassa liikkua.
Tosin en ole koskaan ajanut minkäälaista MTB:ta. Mennen tullen valitsisin maantiepolkimet jos vain mahdollista.
No jos pitää pururatapyöräilyä maastopyöräilynä niin kai sitä sitten.
Ehkä kaipaisin hieman enemmän jousto, mutta eikö 29 tuumaiset hiukan korvaa jouston puutetta?
Jos on tarkoitus nauttia sekä ylä- että alamäistä niin eiköhän se paras kompromissi ole 100mm joustava 29" pyörissä. Maksimissaan 120mm. Siitä pidemmät joustot alkaa sitten olla hyödyllisempiä alamäessä mutta haitallisia ylämäessä.
Pyöräpummi
19.11.2013, 22.50
Jos on tarkoitus nauttia sekä ylä- että alamäistä niin eiköhän se paras kompromissi ole 100mm joustava 29" pyörissä. Maksimissaan 120mm. Siitä pidemmät joustot alkaa sitten olla hyödyllisempiä alamäessä mutta haitallisia ylämäessä.
Olen vasta tutustumassa maastopyörän tekniikkaan ja siksi teen näitä tyhmiä kysymyksiä.
Eikös jousitusta voida lukita tiettyy asentoon niin että esimerkiksi ylämäkeen mentäessä takapää olisi normaalia ylempänä ja yläpää alempana?
Ehkä tämä on vain kaikkein kalleimmissa ja uudemmissa malleissa?
Mahdollista joo varmaan, mutta luulisin että kun painaa nappia, niin pitää eka keventää ja painaa keski-iskari lukkoon ja sit runtata ja painaa etuhaarukka lukkoon. Käytännössä ei varmaan jaksa kovin montaa kertaa tunnissa tehdä. Specialized brain lukitsee automaattisesti. Sitten foxilla on ctd iskareita jossa kolme tilaa : c = climb = ylämäkeen ja sit pari muuta, varmaankin alamäkeen ja tasaiselle? Tilojen välillä huomattava ero iskarin toiminnassa.
Edit. Foxin ctd iskarit
Heh, arvasin että noihin polkimiin takerrrutaan :). Mulla ei maastopolkimia entuudestaan ole, joten ruuvasin nuo 105:t kiinni ihan vaan tilapäisratkaisuna. Xt-polkimet ovat kyllä jo tilauksessa.
Olen vasta tutustumassa maastopyörän tekniikkaan ja siksi teen näitä tyhmiä kysymyksiä.
Eikös jousitusta voida lukita tiettyy asentoon niin että esimerkiksi ylämäkeen mentäessä takapää olisi normaalia ylempänä ja yläpää alempana?
Ehkä tämä on vain kaikkein kalleimmissa ja uudemmissa malleissa?
Onhan niitä erilaisia ratkaisuja, mutta "ylimääräinen" jousto tuo mukanaan ylimääräistä painoa ja pyörän geometriakin on tyypillisesti suunniteltu alamäkivoittoiseen menoon, vaikka sitä yritettäisiinkin paikkailla iskarin joustopituuden muutoksilla.
Mutta eipä siinä, jos ei ole mihinkään kiire ja haluaa pehmeää kyytiä niin ei muuta kuin enduro- tai all-mountain -pyörä alle ja kruisailemaan.
Todella upea Lux Cf. Todennäköisesti jos täysjoustoa joskus päivitän niin nalli napsahtaa tuohon.
Keskiäkäinen lohjalainen
20.11.2013, 08.50
Enpä ole pitkäjoustoista kaks-ysiä kokeillut, mutta omaan käyttöön, jossa mennään sekä ylös että alas ja erityisesti tasaista joskus aika vauhdilla, 110 milliä joustava kaksi-ysi on kyllä ollut nappivalinta. Olen aiemminkin mesonut siitä, kuinka erityisesti (Nerve AL 29:n) takajousitus on huomaamaton. Takapää ei notku, mutta jonnekin ne kivet ja juuret vaan häviävät.
Tuollaista Luxia mun ei pidä koskaan kokeilla. Se todennäköisesti aiheuttaisi vain vastuutonta ostokäyttäytymistä.
Keskiäkäinen lohjalainen
20.11.2013, 08.59
Jostakin olen lukenut, että isompi rengaskoko vastaa n. 30 millin joustoa. Empiiriset havainnot tukevat tuota teoriaa.
Mahdollista joo varmaan, mutta luulisin että kun painaa nappia, niin pitää eka keventää ja painaa keski-iskari lukkoon ja sit runtata ja painaa etuhaarukka lukkoon. Käytännössä ei varmaan jaksa kovin montaa kertaa tunnissa tehdä. Specialized brain lukitsee automaattisesti. Sitten rockshockilla on ctd iskareita jossa kolme tilaa : c = climb = ylämäkeen ja sit pari muuta, varmaankin alamäkeen ja tasaiselle? Tilojen välillä huomattava ero iskarin toiminnassa.
Ctd kylläkin foxin systeemi eikä rokkarin. Keulassa sen toiminta ainakin oman kokemuksen perusteella jäykkäperässä suunnilleen turha, iskarissa ilmeisesti kylläkin paremmin toimii. Polulla aina ollut descend ylös ja alas mennessä, ehkä soratiellä trail eli puoliväli mutta usein sillonkin climb eli lukossa ja tietysti esim asvalttisiirtymillä se climb -asetus. Eli käytännössä kahta asentoa tulee käytettyä.
Itsellä spectral al 29 9.9 ex XL tilauksessa. Jos kokeilisi enduroa seuraavana kesänä.
syklopaatti
20.11.2013, 14.00
Jaksaa kyllä kerta toisensa jälkeen hämmästyttää tuo osien laatu suhteessa hintaan Canyonilla. Esim. Tämä pyörä
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3263#tab-reiter2
Nopeasti kun vilkaisee niin jousitus maksaa noin 1000e ,X01 osasarja rattaalla 850e, kiekot 800e https://www.bike-components.de/products/info/p37914_EX-1501-SPLINE--ONE-Disc-6-Loch-MTB-Laufradsatz-Modell-2014-.html Hissitolppa 300e...Siinähän on jo yli pyörän verran rahaa kiini. Sit tulee vielä satasen satulaa ,satkun ketjunohjuria, Renthalin ohjaamoa jne...niin ja tietenkin runko ja jarrut!!!:eek:
Eihän tolla rahalla saa joltain Santa Cruzilta, turnerilta tai Yetiltä kun rungon. Jos nyt ajattelisin rakentaa vaikkapa Yeti sb 66:sen niin minunhan kannattaisi ostaa Yetiltä runko ja canyonilta pyörä josta siirtää osat.:D
Eihän tolla rahalla saa joltain Santa Cruzilta, turnerilta tai Yetiltä kun rungon. Jos nyt ajattelisin rakentaa vaikkapa Yeti sb 66:sen niin minunhan kannattaisi ostaa Yetiltä runko ja canyonilta pyörä josta siirtää osat.:D
Nimenomaan. Sen takia Canyon soveltuu niin hyvin ensimmäiseksi "oikeaksi maastopyöräksi". Jos runko ei olekaan mieleinen niin osissa on silti melkoisesti uusiokäyttöarvoa.
Jep, oma 29er runko CF SLX 1699€ ja koko pyörä oli 1999€. Erotuksella saanee kammet ja takapakan.
ErnoNykanen
20.11.2013, 15.36
Jostakin olen lukenut, että isompi rengaskoko vastaa n. 30 millin joustoa. Empiiriset havainnot tukevat tuota teoriaa.
Tämä pätee kuulemma enemmänkin tasaisessa maastossa, jossa esteet ovat pääsääntöisesti pienempiä kiviä ja juuria. Isompaa estettä (ei mene enää rullaamalla yli) kun tulee eteen niin sitä joustoa olisi hyvä olla ainakin kovemmissa vauhdeissa. Olikohan 29 täysjoustot vai 29er enskakäkättimet-topicissa kun tuosta keskusteltiin.
Disclaimer: En siis ota kantaa argumentin validiteettiin vaan tarjoan vaihtoehtoista näkemystä toisestä topicista täysin tietämystä omaamattomana.
snowfake
21.11.2013, 00.24
Tulihan se sieltä, vaikka miten lupailtiin viikkoa 51 ja nyt näyttää jo viikolle 5 saatavuutta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3336681/nerve800.jpg
Eli se Nerve AL 29 8.9 siinä. Huomenna tulee 2x10 xt-kammet sekä xt-jarrut ja xt-polkimet bike-discountista niin saa komponentit kuntoon. Gummid pitää vielä tilata, b-d:ssä ei ollut hans dampfia eikä isp:itä varastossa.
Edit: jarrut ja kammet vaihdettu ja vähän turhia tarroja revitty irti.
Hieno! Noi kiekot on kuulemma tosi karseet, sä tarviit esim. HopeHoopsit tilalle. Myy mulle satkulla noi (Saksassa 139,-) :)
EDIT: onko tuossa piirakkalautanen vielä paikoillaan :seko:
Hieno! Noi kiekot on kuulemma tosi karseet, sä tarviit esim. HopeHoopsit tilalle. Myy mulle satkulla noi (Saksassa 139,-) :)
Hyvin vedetty. Ensin kriittinen arvio ja sitten ostotarjous...
Mutta samaa mieltä kiekoista. En ole monia kiekkoja omistanut, mutta crossridet ovat ainoat, jotka eivät ole kestäneet ns normaaliajoa suorina. Voihan niihin kai muihinkin kuulemma heittoa tulla, mutta noihin tuli paljon ja helposti.
Hyvin vedetty. Ensin kriittinen arvio ja sitten ostotarjous...
Mä ne arvioinut niitä mitenkään, sanoinkin kuulemma. Sarkasmihymiö unohtui.
Tässä topicissa(!) Canyonistit on puhuneet noiden ongelmista jatkuvasti. Ajattelin auttaa snowfakea
Juu mäkin olisin laittanut hymiön mutta kun en ole koskaan niitä mihinkään laittanut niin en laittanut nytkään. Eli ihan huumorilla...
Ja kuten todettua, itse en niitä maastoajoon hankkisi. Talvella ja jossain cc-tyyppisessä käytössä menevät varmasti hyvin.
Jooseppi
21.11.2013, 13.10
Jaksaa kyllä kerta toisensa jälkeen hämmästyttää tuo osien laatu suhteessa hintaan Canyonilla. Esim. Tämä pyörä
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3263#tab-reiter2
Nopeasti kun vilkaisee niin jousitus maksaa noin 1000e ,X01 osasarja rattaalla 850e, kiekot 800e https://www.bike-components.de/products/info/p37914_EX-1501-SPLINE--ONE-Disc-6-Loch-MTB-Laufradsatz-Modell-2014-.html Hissitolppa 300e...Siinähän on jo yli pyörän verran rahaa kiini. Sit tulee vielä satasen satulaa ,satkun ketjunohjuria, Renthalin ohjaamoa jne...niin ja tietenkin runko ja jarrut!!!:eek:
Juuh, ja sais vielä rahaakin kun myy Canyonin rungon kohtuullisen hyvään hintaan poikkeen. Canyoneissa pääosa komponenteista on tosi laadukkaita, tossakin pyörässä on keulana v*ttu Pike, joka maksaa hunajaaaaa. Jos noissa olisi parempia vanteita, niin oisin voinut tuollalailla puljailua ajatellakkin. Mutta kuitenkin vanteet olisi joutunut hommaamaan muualta, joten ei olisi kannattanut meikäläisen kohdalla sitten kuitenkaan.
Ja toki ei paljoa kannata paperilla vertailla cruzien ja canyoneitten osalistoja.. Onneksi se vähän tasoittuu oikeassa elämässä kun cruzeista löytyy cruzin itse kokoamat laatuvanteet ja osalistakin toimii paremmin oikeassa elämässä mitä paperilla. Siitä huolimatta speksietu on valtava canyoneeroissa.
i_sairanen
21.11.2013, 21.46
Tällanen tuli tänään:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1379635_10152054114089380_1696665380_n.jpg
Pikaisen testilenkin jälkeen fillari tuntui juuri siltä, kuin ajattelinkin sen tuntuvan. Kokoon nähden yllättävän ketterä, joskaan ei käänny niin tiukasti (vielä) kuin pikkupyöräinen. Kaipaa vielä runsaasti ajoa, että saan kaikki säädöt mieleiseksi. Tanko alemmas ja kapeammaksi, iskareista ei voi vielä sanoa mitään, mutta hyvältä tuntui suoraan tehdas asetuksilla. Gripparitkin tuntuivat varsin toimivilta ja iskareiden nappilukitus on luxusta. Ainut miinus on nuo jarrut. Tosi tunnottomat ja vinkuvat, eivätkä meinaa pitää ja sitten onkin rengas jo lukossa.
Komia se on sairasenkin pyörä!
Hassua, mä taas olin positiivisesti yllättynyt noiden Avid5:n toimintaan kaiken sen parjaamisen jälkeen miten noita jarruja on täällä haukuttu. Kokemusta mulla ei tosin ole kuin maantiepuolelta ultegan jarruista ja ihan yhtä tunnokkailta noi Avidit tuntuvat mun näppeihin kuin ultegratkin. Sellainen sumutorvimainen ääni noista kyllä ainakin märkinä tuntuu lähtevän. Tosin ehkä omiin fiiliksiin vaikuttaa sekin, etten ole koskaan parempia kokeillut :)
Sen sijaan toi Xloc-nappilukituksen toiminta aiheuttaa meikäläiselle hieman päänvaivaa. Musta nimittäin tuntuu ettei se lukitus suuremmin vaikuta takaiskariin. Etupää kyllä menee lukkoon, joustaa lukittuna max 1cm. Takaa kuitenkin joustaa useamman sentin kun oikein runttaa painetta satulasta alaspäin. Lukituksen kun painaa päälle kuuluu takaiskarista naksaus ja ehkä hieman kankeammaksi muuttaa takaiskarin jousto, mutta ei se missään nimessä täysin lukitu. Ei kait sillä rebound-säätöruuvin asennollakaan pitäisi olla vaikutusta tuohon...
Mitenkäs i sairanen sun pyörässä toi lukitus toimii? Onko samanmoisia oireita eli onko kyseessä ominaisuus vai onkohan mulla jotain vikaa tuossa takapään lukituksessa...voihan se tietty olla etten vaan osaa, täysnöösi kun maastopuolella olen :).
Joo, määpäs lakkaan lukemasta tätä ketjua :D
Jooseppi
22.11.2013, 11.10
Komea on pyörä! Mikä keula sinulla on kiinni?
^Otsallakin näkee, että RoksPoks ja koska on mustat liukuputket ei ole Reba vaan SID. Veikkaan, että tarkempi malli XX WorldCup :)
Tuostakin piirakkalautanen pois niin on melkolailla valmis.
Jooseppi
22.11.2013, 11.23
^Otsallakin näkee, että RoksPoks ja koska on mustat liukuputket ei ole Reba vaan SID. Veikkaan, että tarkempi malli XX WorldCup :)
Tuostakin piirakkalautanen pois niin on melkolailla valmis.
No ei ole sitten ihme jos jousitus tuntuu hyvälle.. Rokkariksi toki tunnistin het, mutta tarkempi mallia jäi tunnistamatta.
Itse asiassa kun tarkemmin katsoo taitaakin olla XX ilman WorldCupia.
Kävis mullekin tuo keula.
i_sairanen
22.11.2013, 13.26
Kyseessä budjettimalli eli Lux CF 7.9 ja keulana SID XX. Lukituksen ollessa päällä perä joustaa hieman, mutta vaikea sanoa näin lyhyellä kokemuksella tämän enempää. Huomattavasti jäykempi se kuitenkin on kuin vanhassa Radonissa oli.
snowfake
22.11.2013, 14.59
Olikos muita Nerve al 29 omistajia linjoilla? Miten levee gummi menee eteen/taakse? Pitää töiden jälkeen käydä hakemassa varmaan jonkunlainen, ei ehdi enää hilpaista kotiin mittaamaan...
Tuommonen oli Canyonin sivuilla:
Maximum tire size for Canyon frames
Maximum tyre width from model year 2014:
Grand Canyon CF series: 2,35"
Grand Canyon AL 29": 2.35"
Grand Canyon AL SLX 29": 2.35"
Grand Canyon CF SL and SLX 29": 2.25"
Lux CF 29": 2,20"
Spectral AL 27,5": 2,35"
Spectral AL 29": 2,4"
Nerve AL 29": 2,25"
Nerve AL 27,5": 2,25"
Nerve CF 26": 2,25"
Torque EX: 2,4"
Torque DHX: 2,4"
Strive: 2,4"
Keskiäkäinen lohjalainen
22.11.2013, 18.29
Kyseessä budjettimalli eli Lux CF 7.9 ja keulana SID XX.
Understatement of the day...
syklopaatti
22.11.2013, 21.00
Torgue DHX ja 2,4. No ei kummoset kumit mahdu canyonin dh lippulaivaan. Jäi 2.5 minionit ostamatta.;)
Kyllähän sitä luulis että ne minionit mahtuu,(55-559 ). Kaippa ne rungot sillein tekee että ne renkaat menee 2,4" joka merkiltä? Esim Muddy mary 2,4" (64-559).
En si tiiä paljonko korkeuseroa noissa on?
HuhtisMTB
22.11.2013, 21.16
kyllä ne minionit varmaan mahtuu, eikös maxxis kuseta renkaan leveydessä?
2,5 contit ei varmana mahu...
Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2
Kyllähän tuo 2,5" Der Kaiser(62-559) ainakin leveyden puolesta mahtuu, jos siis oletetaan että 2,4" schwalbet mahtuu tuohon myös.
syklopaatti
22.11.2013, 22.40
Arvelen ,että kyseessä on typo. Kyllähän dh pyörään yleensä aika iso rengas menee. Esmerks kun koitin enduroon 2.6 gazzaloidia niin ei mitään mahkuja .mut kaverin kona operatoriin meni heittämällä. Tosin nykyisin ei paljon ns. Mörkörenkaita ole joten mistäs sen tietää vaikka 2.4 kaiser on maksimi. Mut eikös niitä oo 2,6 koossaki. Joku dh kuski valaise meitä.
Tulihan se sieltä, vaikka miten lupailtiin viikkoa 51 ja nyt näyttää jo viikolle 5 saatavuutta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3336681/nerve800.jpg
Eli se Nerve AL 29 8.9 siinä. Huomenna tulee 2x10 xt-kammet sekä xt-jarrut ja xt-polkimet bike-discountista niin saa komponentit kuntoon. Gummid pitää vielä tilata, b-d:ssä ei ollut hans dampfia eikä isp:itä varastossa.
Edit: jarrut ja kammet vaihdettu ja vähän turhia tarroja revitty irti.
Mikäs renkaissa on vikana? Pitää kuin tauti nuo kumekset ja rullaa hyvin oman kokemuksen mukaan. Itselläni crossridet on vielä kestäneet lähes suorina (muutaman millin heitto etukiekossa) vielä toistaiseksi.
snowfake
22.11.2013, 23.04
Mikäs renkaissa on vikana? Pitää kuin tauti nuo kumekset ja rullaa hyvin oman kokemuksen mukaan. Itselläni crossridet on vielä kestäneet lähes suorina (muutaman millin heitto etukiekossa) vielä toistaiseksi.
Nojuu voishan sillä ne ensilenkit tietty koittaa että onko pitoa, ennen kuin tilailee uusia :) Piti tilauskin nyt peruutella kun ei ollutkaan b-c:llä ISP:itä varastossa. Jospas sitä saisi alkuviikosta jo kokeiltua, nyt puuttuu vielä tarpeeksi pitkät pultit XT-jarruihin, sekä ilmausletku ruiskuun.
Olikos muita Nerve al 29 omistajia linjoilla? Miten levee gummi menee eteen/taakse? Pitää töiden jälkeen käydä hakemassa varmaan jonkunlainen, ei ehdi enää hilpaista kotiin mittaamaan...
2,4" Maxxis Ardentti menee Crossridellä vielä hyvästi haarukkaan.
Ja jatkokyssäriä väärään ketjuun: Onko kukaan virittänyt Crossrideä tubelekseksi?
arctic biker
23.11.2013, 09.07
Esikoisen Nerve Al29:n Crossridet litkutettiin kesällä, mitäs tuossa. 2.35 Nobby Nic on kyllä ihan maksimikokoinen noinkin kapealle vanteelle (19mm). Jatkossa pysymme 2.25 kokoisissa! Taakse tulikin 2.25.
Nerve AL 29er 7.9 kehuttu uunituoreessa What MB UK Lehdessä 4,5 tähden edestä.
aakkonen
23.11.2013, 12.46
Heh, arvasin että noihin polkimiin takerrrutaan :). Mulla ei maastopolkimia entuudestaan ole, joten ruuvasin nuo 105:t kiinni ihan vaan tilapäisratkaisuna. Xt-polkimet ovat kyllä jo tilauksessa.
Kyllä sitä polkimiin kiinnitti huomiota.. mutta enemmän tuohon panelointiin ja oven ikkunaan! Onko kylmä terassi tms. muutettu jälkikäteen lämpöiseksi?? :D
Ja niin, komee on canyoni!
Keskiäkäinen lohjalainen
23.11.2013, 17.21
Miksikös se puoli tähteä jäi puuttumaan?
(Just tulin ryteiköstä ja kivaa oli joka polkaisulla.)
Keskiäkäinen lohjalainen
23.11.2013, 18.50
Miksikös se puoli tähteä jäi puuttumaan?
(Just tulin ryteiköstä ja kivaa oli joka polkaisulla.)
Lukaisinpa sitten tuon What MTB -vertailun. Rokottivat ilmeisesti puoli tähteä siitä, että kulmat ovat vähän tavanomaista jyrkemmät. Menee paremmin ylämäkeen mutta loivemmilla pääsisi paremmin alamäkeen. Tiiä häntä.
"Absolute steal for long distance, high-speed trails." Niinhän se on :)
Boardman FS PRO voitti, samalla tähtimäärällä.
Keskiäkäinen lohjalainen
23.11.2013, 21.10
Ja jatkokyssäriä väärään ketjuun: Onko kukaan virittänyt Crossrideä tubelekseksi?
On. Kehän sauman kohta kannattaa teipata kunnolla. Itse en älynnyt tuota tehdä ja sitten ihmeteltiin muutaman lenkin jälkeen, että mistä vuotaa. Se sauma nimittäin ei ole välttämättä ilmatiivis.
Kyllä sitä polkimiin kiinnitti huomiota.. mutta enemmän tuohon panelointiin ja oven ikkunaan! Onko kylmä terassi tms. muutettu jälkikäteen lämpöiseksi?? :D
Ja niin, komee on canyoni!
Offtopic: Pyörä on kuvattu eteisessä, oven takana on kylmä kuisti. Tää meidän talo on tämmönen vanha -29 rakennettu hirsitalo.
Sakarias
24.11.2013, 12.34
Ensimmäinen maastopyörä harkinnassa.
Onko tuol Nerve AL 6.0 hintaluokassaa (1400€) paras täpäripyörä hinta-laatusuhteeltaan?
Keskiäkäinen lohjalainen
24.11.2013, 13.01
Tässä itse artikkeli:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/29er/product/review-canyon-nerve-al-7-9-29er-14-47805/
Keskiäkäinen lohjalainen
24.11.2013, 13.59
Onko tuol Nerve AL 6.0 hintaluokassaa (1400€) paras täpäripyörä hinta-laatusuhteeltaan?
Edellinen runkomalli ainakin oli. Tästä uudesta ei taida olla vielä kollektiivista mielipidettä.
Runkoja osaavat Canyonilla yleensä tehdä ja osalistakin on hintaluokkaansa nähden aika hämmästyttävä. Itse ostaisin pahemmin empimättä ensimmäiseksi täpäriksi.
Tähän samaan olen kanssa itse päätymässä. Mitenkäs tuo maksu menee?
Jos nyt tilaa ja toimitusta näyttää tällä hetkellä ens maaliskuulle niin veloitetaanko summa vasta kun fillari lähtee kohti suomea vai heti tilattaessa.
Joten ehtiikö tilauksen perumaan ennen toimitusta jos vaikka jostain löytyy hyvä käytetty?
Keskiäkäinen lohjalainen
24.11.2013, 14.21
Tähän samaan olen kanssa itse päätymässä. Mitenkäs tuo maksu menee?
Jos nyt tilaa ja toimitusta näyttää tällä hetkellä ens maaliskuulle niin veloitetaanko summa vasta kun fillari lähtee kohti suomea vai heti tilattaessa.
Joten ehtiikö tilauksen perumaan ennen toimitusta jos vaikka jostain löytyy hyvä käytetty?
Rahat lähtevät kun pyörä lähtee. Voit myös tilata ennakkomaksulla, joka pitää maksaa, kun pyörä on tehtaalla toimitusvalmiina.
Rahat lähtevät kun pyörä lähtee. Voit myös tilata ennakkomaksulla, joka pitää maksaa, kun pyörä on tehtaalla toimitusvalmiina.
Eli tarvittaessa pystyis vielä perumaan tilauksen?
Keskiäkäinen lohjalainen
24.11.2013, 14.31
Eli tarvittaessa pystyis vielä perumaan tilauksen?
Joo, helposti.
Joo, helposti.
Täytyy varmaan pistää tilausta jossain vaiheessa sisään. Missä vaiheessa nämä yleensä on myyty loppuun. Eli tuleeko kiire joskus jos ei vielä tee tilausta?
Keskiäkäinen lohjalainen
24.11.2013, 14.45
Täytyy varmaan pistää tilausta jossain vaiheessa sisään. Missä vaiheessa nämä yleensä on myyty loppuun. Eli tuleeko kiire joskus jos ei vielä tee tilausta?
Ei näitä välttämättä loppuun myydä, joskin mahdollista sekin on. Toimitusaika sen sijaan saattaa venähtää. Jos sulla on kiire metsään heti ajokauden alussa, suosittelen pistämään tilauksen sisään, kun ei se "jonotuspaikka" edes maksa mitään.
Näin täytyy tehdä, ja jos joku sattuu pistää sopivan käytetyn myyntiin vedetään tilaus takaisin. Huhtikuussa kun varmasti olisi mukava päästä jo maastoon....toivottavasti silloin on kevät!!
ja on vieläpä 27,5 " (niinkuin Spectral ALkin)
snowfake
24.11.2013, 20.15
Laita iivari tilausta vetämään vaan niin ei tarvii sitten arpoa että saako sitä pyörää. Ei se vanhaksi mene vaikka olisi nurkissa tyhjän panttina.
On kyllä jo halpa toi 1400e tuosta. Kuitenkin Reba on jo ihan hyvä keula, eikä tossa tarvitse mitään muitakaan osia päivittää vaan pääsee ihan aikuisten oikeesti ajamaan maastossa.
No ok, noista Aceran jarruista ei ole käryä. Mutta pari deore-jarruja on 89e, SLX:t jossain satkussa per pari varmaan ja XT:t 149e. Joten jos tuntuu että eivät riitä niin halvallahan nekin vaihtaa, jonkun euron aina saa vanhoistakin.
Tilailiko kukaan foorumilaisista tuota Strive Al 9.0 Teamia? Olis ihan mielenkiinnosta nähä kuvia siitä, jos jollekkin nyt on sattunut jo tulemaan tuo :)
snowfake
26.11.2013, 20.34
Noniin ensilenkki vihdoin saatu ajettua Nervellä. Olipas fiksu idea säästää vähän Shimanon ilmauskitistä ja ajatella että äkkiäkös muoviletkua löytää. No eihän sellasta pirun letkua ollut: Biltemassa, K-raudassa, Clas Ohlsonilla, Etolassa eikä edes Mustissa ja Mirrissä kun joku väitti että käytetään akvaarioissa. No Etolassa vinkkasivat että hae Etrasta, ja sieltä löyty 3mm silikoniletkua. Sen takia vähän kesti :)
Mutta kyllä se M-koko oli nyt itselle just eikä melkeen oikea, L ois ollu jo auttamatta liian suuri. Mitat 180/87.
Taitaa vielä muutaman lenkin vaatia että tottuu, nyt on siirrytty täysjäykästä sinkulasta tuohon ja vielä laitettu flätitkin spedujen tilalle kun on jo vähän vilpoista noille shimanon kengille. Aika hakemista vielä oli eka lenkki.
Tosiaan eipä välys niin merkittävä ole, että se ajamista välttämättä häiritsee, ikävää tosin uudessa pyörässä.
Mavicilla näyttä olevan youtubessa purkuvideo http://www.youtube.com/watch?v=fXAVK9cexM4 . Ainoa keino taitaa olla tuon shimmilevyn vaihto paksumpaan, joka sijaitsee tuolla jarrulevyn vastakkaisella puolella tiivisteen alla...
Edit:
Canyonin vastaus kyseiseen aiheeseen
In your case you have two options. One is to turn to a local mavic dealer and ask him if he is willing to deal with this case under warranty. The other option would be to return bike to us. If this is covered under warranty we will refund your shipping cost. But only them, no extra costs for express, pick up or insurance. Please try to find a cheap offer from local post.
Ton saman ukaasin sain, kun.valitin fox ctd vivun toimimattomuutta.
En toki koko pyörää laittanut canyonille, vain pelkän keulan. Viime viikolla tuli viesti, että keula on päässyt perille, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Saas nähdä, oliko kyseessä vika keulassa vai käyttäjässä...
Eilen saapui Grand Canyon CF SL 6.9 M-kokoisena ja Acid Storm värillä. On se vaan hurja. Alle vaihdoin Ice Spiker Pro:t, pitää vielä kokeilla viikonloppuna miten onnistuu tupeleksiviritys pelkällä keltasella teipillä noille Crossrideille. Etuvaihtaja lähtee vielä pois ja eteen tulee Narrow wide -ratas. Kesäksi toinen kiekkopari vielä jossain vaiheessa mukana tuleville renkaille, varmaan Hope Hoopsit Cresteillä. Painoa ihan vakiokokoonpanolla ilman polkimia oli 10,84kg. Olin aika yllättynyt, että paino jopa piti paikkansa siis.
EDIT: Toimitus oli siis luvattu viikolle 51, mutta lähti 3 viikkoa aikaisemmin jo matkaan.
Eilen saapui Grand Canyon CF SL 6.9 M-kokoisena ja Acid Storm värillä. On se vaan hurja. Alle vaihdoin Ice Spiker Pro:t, pitää vielä kokeilla viikonloppuna miten onnistuu tupeleksiviritys pelkällä keltasella teipillä noille Crossrideille. Etuvaihtaja lähtee vielä pois ja eteen tulee Narrow wide -ratas. Kesäksi toinen kiekkopari vielä jossain vaiheessa mukana tuleville renkaille, varmaan Hope Hoopsit Cresteillä. Painoa ihan vakiokokoonpanolla ilman polkimia oli 10,84kg. Olin aika yllättynyt, että paino jopa piti paikkansa siis.
EDIT: Toimitus oli siis luvattu viikolle 51, mutta lähti 3 viikkoa aikaisemmin jo matkaan.Se on kyllä jäätävän hyvä fillari hintaisekseen. Syksy tullut samanmoisella ajeltua ja on antanut rahalla vastinetta. Jos ensi kesäksi jotkut kevyet hiilarikiekot vielä päivittäisi.
Zau! Painoin tilausnappia ja Spectral 29 7.9 pitäisi kotitua vk 14. Äkkiä varastoon raivaamaan tilaa uudelle tulokkaalle, ettei jää viime tippaan! Kevättä odotellessa..
Painoin kanssa entteriä spectral 29 7.9 kohdalla. Tulee kait huhti-toukokuussa. Varastossani on aina yhdelle lisä pyörälle tilaa. Eilen sain sinne eläkeikäisen kuwaharan kuv
ia luvassa myöhemmin.
No nyt on ladattu tilaus sisään....jäädään odottelemaan milloin fillari saapuu........joskus maaliskuussa ehkä
Ostan heti, jos saa tilaustyönä 26" forever -tekstillä
Laitetaan tännekin.. Vellu80 sitten ryhtyi tuumasta toimeen, rispekt!
http://farm6.staticflickr.com/5532/11669564865_4d035f5704_b.jpg http://farm4.staticflickr.com/3699/11669911884_b0cc0c50a0_b.jpg
Southpaw
31.12.2013, 22.44
Ehkä mahdollisesti olen nyt sitten saattanut tehdä päätöksen hankkia ensimmäisen täpärin. Maantie + fättitausta tosiasia eli kesäiset maastoajot uupuvat. Toki historiassa on halvalla jäykkäperällä myös maastoajoa muutaman vuosikymmene ajalta, mutta varsinaiseksi mtb-kokemukseksi en tuota laske. Moonländerillä on ollut hauska toista vuotta myös lumettomaan aikaan Stadin keskuspuistossa könytä, joten maantiekilometrejä voisi vaihtaa maastosellaisiin talven jälkeen. Täällä hetkellä speksit ovat 29 ja "riittävät" osat. Brändi, väri, katu-uskottavuus jne eivät enään tällä iällä ole olennaisia valintakriteerejä, joten pitkällisen nettiselailun perusteella vahvasti näyttää Canyon valikoituvan valmistajaksi (OK, jos jostain löytyy Santa Cruz Tallboy tai Turner Czar sopivana diilinä eteen, harkitaan). Täpärin pitäsi olla alla lumien sulettua (jos nöyhtää nyt sitten tuleekaan).
Ennen tilausnappulan painamista on tietenkin nämä normaalit epäselvyydet, joihin toivoisin apua / kommentteja.
1. Mitat on 190/92 eli Canyonin fitti tarjoaa L:ää, joka ottaa luonnolle:) Sentti lisää inseamiin ja XL olisi suositus. Moonländeri on 20" eli geometrioiden puolesta näköjään lähempänä Canyonin L:ää. Reach on länderissä lyhyt, mutta enpä tiedä onko sopiva vai liian lyhyt. Eli luotanko Canyonin fittiin (tuntuu simppeliltä) vai omaan egoon, joka puoltaa XL:ää? Vaikuttaako (olennaisesti) valintaan kohdan 2. mukainen valinta (koska Nerven ja Spectralin Stand over height eroavat merkittävästi toisistaan)?
2. Tarkoitus olisi ajella (rauhallisesti) keskuspuiston & Ülästön mestoja ml. gay-kaltsit. Meneehän noi fätilläkin, mutta istuuko moiseen ajoon paremmin Nerve vai Spectral?
3. Mietityttää 8.9 vs 9.9 valinta molemmissa malleissa. Eli onko Kashimasta oikeasti syytä maksaa lisää vai selviääkö kunnialla ilmankin? Vanteet, renkaat jne voi päivittää tarpeen mukaan, joten nuihin en jaksa pysähtyä. Avid/Sram vs. Shimppa -vääntökään ei jaksa kiinnostaa, joten molemmat käy (tai sitten päivitetään). Eritoten Nerven kohdalla näyttää hintaeroakin olevan reilusti. Satula, hissitolppa, stonga ja gripit menevät joka tapauksessa uusiksi eli itselle sopiviksi jollei tsägällä factory build natsaa.
edit: Siis ekaksi valitaan Nerve vs. Spectral, sitten koko ja kolmanneksi osat eli versio. Tai sitten jotai muuta ymmärryksen kasvaessa.
Keskiäkäinen lohjalainen
01.01.2014, 00.10
Ehkä mahdollisesti olen nyt sitten saattanut tehdä päätöksen hankkia ensimmäisen täpärin. Maantie + fättitausta tosiasia eli kesäiset maastoajot uupuvat. Toki historiassa on halvalla jäykkäperällä myös maastoajoa muutaman vuosikymmene ajalta, mutta varsinaiseksi mtb-kokemukseksi en tuota laske. Moonländerillä on ollut hauska toista vuotta myös lumettomaan aikaan Stadin keskuspuistossa könytä, joten maantiekilometrejä voisi vaihtaa maastosellaisiin talven jälkeen. Täällä hetkellä speksit ovat 29 ja "riittävät" osat. Brändi, väri, katu-uskottavuus jne eivät enään tällä iällä ole olennaisia valintakriteerejä, joten pitkällisen nettiselailun perusteella vahvasti näyttää Canyon valikoituvan valmistajaksi (OK, jos jostain löytyy Santa Cruz Tallboy tai Turner Czar sopivana diilinä eteen, harkitaan). Täpärin pitäsi olla alla lumien sulettua (jos nöyhtää nyt sitten tuleekaan).
Ennen tilausnappulan painamista on tietenkin nämä normaalit epäselvyydet, joihin toivoisin apua / kommentteja.
1. Mitat on 190/92 eli Canyonin fitti tarjoaa L:ää, joka ottaa luonnolle:) Sentti lisää inseamiin ja XL olisi suositus. Moonländeri on 20" eli geometrioiden puolesta näköjään lähempänä Canyonin L:ää. Reach on länderissä lyhyt, mutta enpä tiedä onko sopiva vai liian lyhyt. Eli luotanko Canyonin fittiin (tuntuu simppeliltä) vai omaan egoon, joka puoltaa XL:ää? Vaikuttaako (olennaisesti) valintaan kohdan 2. mukainen valinta (koska Nerven ja Spectralin Stand over height eroavat merkittävästi toisistaan)?
2. Tarkoitus olisi ajella (rauhallisesti) keskuspuiston & Ülästön mestoja ml. gay-kaltsit. Meneehän noi fätilläkin, mutta istuuko moiseen ajoon paremmin Nerve vai Spectral?
3. Mietityttää 8.9 vs 9.9 valinta molemmissa malleissa. Eli onko Kashimasta oikeasti syytä maksaa lisää vai selviääkö kunnialla ilmankin? Vanteet, renkaat jne voi päivittää tarpeen mukaan, joten nuihin en jaksa pysähtyä. Avid/Sram vs. Shimppa -vääntökään ei jaksa kiinnostaa, joten molemmat käy (tai sitten päivitetään). Eritoten Nerven kohdalla näyttää hintaeroakin olevan reilusti. Satula, hissitolppa, stonga ja gripit menevät joka tapauksessa uusiksi eli itselle sopiviksi jollei tsägällä factory build natsaa.
edit: Siis ekaksi valitaan Nerve vs. Spectral, sitten koko ja kolmanneksi osat eli versio. Tai sitten jotai muuta ymmärryksen kasvaessa.
XL sopii sulle, 8.9 riittää pitkälle (varsinkin jos kiekkojen päivityshalua löytyy joka tapauksessa) ja ainakin yksi kokeiltavissa oleva Nerve-yksilö löytyy Lohjalta.
Samoilta pohjilta lähdin minäkin pyörää hakemaan maantien rinnalle. Valitsin Nerve 8.9 ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mitat on itsellä 181/81 ja kokolaskuri ehdotti S-kokoa, otin kuitenkin M-kokoisen mikä osoittautui täysin nappivalinnaksi. Epäilen että XL olisi sulle se koko.Sen verran kokematon olen neuvomaan etten tiedä saako noihin ajoihin jotain hyötyä siitä kashimasta, itse olen kuitenkin ollut erittäin tyytyväinen tuohon performance sarjan keulaan. Tuo 110mm joustoa on riittänyt vallan mainiosti vaikka teknisempääkin maastoa on tullut ajettua. Jarruista sen verran että alkuperäiset avidin palat piti niin hirveää meteliä että mielummin ajoi päin puuta kuin jarrutti. Vaihdoin orgaaniset palat tilalle ja meteli hävisi kuin taikaiskusta, toki märkänä vinkaisee välillä, mutta normaalilla tavalla😄.
Onko kenellekkään kertynyt kokemusta Canyonin runkojen takuuvaihdoista?
Toki laitoin jo postia Canyonille, mutta kiinnostaa jos joku on saanut jotain ekstrahyvää uuden rungon mukana tai kohtuullisella välirahalla kalliimman rungon tai jotain muuta sellaista.
Toki laitoin jo postia Canyonille, mutta kiinnostaa jos joku on saanut jotain ekstrahyvää uuden rungon mukana tai kohtuullisella välirahalla kalliimman rungon tai jotain muuta sellaista.
Yhden Canyonin kuiturungon vaihtanut takuuseen halkeaman takia, ihan hyvin toimi muuten mutta kesti noin 4kk siitä kun lähetin rungon Saksaan. Ei tullut mitään ekstraa, enkä ollut vaatinutkaan, mutta uudenmallinen (erivärinen) runko tuli tilalle.
Jooseppi
02.01.2014, 13.01
Mitäs kävi pyörälle?
Mitäs kävi pyörälle?
Tommonen pyörä https://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3185 ja runko halki molemmin puolin runkoa n.8cm matkalla. Joissain kohdin halkeamaa on koloja, joista voi työntää vaikka piikin läpi. Vaakaputkessa lähellä satulatolppaa.
Voinut tulla pidemmänkin ajan kuluessa, mutta nyt vasta huomasin.
Udellaan nyt lisää jos saa. Kuinka vanha runko oli kyseessä ja minkälaisessa ajossa. Itsellä kun on tuo 8.9 malli niin tietää mahdollisesti mihin varautua. Onko muut joutunut kanjoneittensa kanssa samaan tilanteeseen?
...runko halki molemmin puolin runkoa n.8cm matkalla. Joissain kohdin halkeamaa on koloja, joista voi työntää vaikka piikin läpi. Vaakaputkessa lähellä satulatolppaa.
No huh huh.. Olisko kuvia vaurioista, ihan vaan mielenkiinnosta? Pakko olla joku räikeä valuvika tms, en noista tiedä mitään mutta aika poikkeukselliselta kuulostaa. Toivottavasti saat ripeästi kuntoon, toisaalta ei kannata kuitenkaan hätäillä, pari kolme kuukautta menee lähes varmasti. Elleivät ole ripeyttäneet tätä puolta asiakaspalvelusta.
http://pic.useful.fi/f3e8635fc5954f8a20f370dbcec1fbdb.jpg
Tuossa nyt jonkinlainen kuva toiselta puolelta.
kovaa oon tietysti koittanut ajaa mutta eihän se oikeasti kovaa ole. Käytännössä ihan normaalia XCM/XCO -tyylistä ajelua eli sitä mihin lienee tarkoitettukin. Kuljettajan paino 84kg, ajotunteja on 200 ja pyörä otettu käyttöön toukokuussa 2013.
Eipä tuo juuri haittaa eikä vähennä luottamustani Canyoniin. Eiköhän noita runkoja mene rikki muillakin merkeillä. Jos olisi tullut kesällä esiin niin voisi toki olla hieman erilainen ajatus asiasta... Nyt tuolle ei ole käyttöä ennen huhtikuun loppua ja eiköhän siihen mennessä saa rungon sieltä vaikka sitten itse hakemalla jos ei muuten. En kuitenkaan ensimmäiseen postiin vielä laittanut uhkausta tästä itse hakemisesta...
Jooseppi
02.01.2014, 14.19
No, noitahan sattuu. Tärkeintä että after sale toimii, ja canyon on hyvä kun voi suoraan tehtaan kanssa puljata. Mutta jos ois kesä, niin eikös tuolla xc:tä ois voinu vielä ajella? Vaikö?
Edit: En tiedä, aika pahalle näyttää.
... En tiedä, aika pahalle näyttää.
Joo aika paha.. Kyllä itse lähtisin varsinkin tähän vuodenaikaan vaihtamaan, takuu ihan varmasti korvaa. Kaipa se on toisaalta vähän omasta mielenrauhantarpeesta kiinni. Esim. mulla on omassa Canyonin jäykkishiilarirungossa ei-drive-puolen chainstay-putkessa lakassa joku 5cm halkeama, josta kuidutkin jo vähän törröttää.. Ei natise/naksu eikä ole suurentunut viimeisen 1000km aikana, joten en jaksa vaihtaa, kuitenkin se runko kuitenkin skyrvähtää joskus isosti :D Käyttökamaa.
Keskiäkäinen lohjalainen
02.01.2014, 14.47
Tommonen pyörä https://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3185 ja runko halki molemmin puolin runkoa n.8cm matkalla. Joissain kohdin halkeamaa on koloja, joista voi työntää vaikka piikin läpi. Vaakaputkessa lähellä satulatolppaa.
No jopas :-(
Rungon seinämäpaksuus on ilmeisesti jostakin syystä liian ohut tai materiaali liian joustamatonta kuormituksiin nähden. Vähän näyttäisi siltä, että tuo on syntynyt vähitellen. Reiät voisivat kieliä siitä, että murtuman reunat ovat hinkanneet toisiinsa jo hyvän aikaa. Toivottavasti ei ole mitoitusvirhe tai joku systemaattinen käpy valmistusprosessissa. Mitään saumaahan tuossa ei taida olla?
Parikymmentä kiloa painavamman kuskin alla ja samoilla ajomäärillä samainen runko on kestänyt ihan hyvin. Tartteepa illalla käydä skriinaamassa omakin vempele vähän tarkemmin...
Rungonhalkeamien syynäämisestä voisi yleisesti todeta että..
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRMRYXd5bDzo0RhlaAwRPw7ZXSK_90oD JSvcwdn4LtJfJ_pP3FVWg
Keskiäkäinen lohjalainen
02.01.2014, 20.27
Ihmettelin tuota rakennetta oman fillarini äärellä. Melkoisen omituinen juttu. (Omassa rungossa ei ole halkeamia edes maalissa.)
Tuollainen halkeama vaatinee melkoista satulaputken taipumista, jolloin vaakaputken ylempään haaraan kohdistuu vetoa ja alempaan puristusta. Onhan se satulaputki alempaa varmasti ehjä?
Onhan se satulaputki alempaa varmasti ehjä?
On. Halkeamat ovat tosiaan voineet hyvinkin syntyä pidemmän ajan kuluessa, ei ole tullut niin tarkkaan "syynäiltyä". Ehkä jatkossa tulee katsottua tarkemmin.
Jos jäljellä olevien "talvi"kuukausien aikana saa uuden rungon niin hyvä tästäkin vielä tulee. Runko oli muutenkin jo osittain riisuttuna, kun oli tarkoitus huollattaa iskarit ja vaihtaa uusi osasarja, kiekot, satula ja ehkä muutakin. Eli helpompi lähettää Saksaan kun on vähemmän sälää kiinni. Mutta kunhan nyt vastailevat niin saa tietää millaisena ja miten haluavat rungon sinne.
Suosittelen laittamaan satulatolpan varmuuden vuoksi mukaan. Multa ne ainakin kyseli perään valokuvia tolpasta, kun eivät ensin pyytäneet kuin pelkän rungon. Siinä sitä viivästystä tulikin, kun olin pyynnöstä lukien juuri 3vko poissa kotoa ja satulatolpan luota ;)
Southpaw
03.01.2014, 23.03
Sika säkissä ja sillee... Tilaus nyt sitten kuitenkin lähti Nerve AL 9.9:stä koossa XL. Toivotaan ettei pitempää joustoa tarvitse.
Mikähän tanko tuohon uuteen 2014 mallin Grand Canyon CF 6.9 kannattaisi laittaa jos haluaisi hieman korottaa ohjaamoa riser-tangon muodossa? Ei saanut oikein mittanauhalla tarkkaa halkaisijaa katsottua. Leveys oli 700 mm.
Southpaw
09.01.2014, 10.24
Nopeasti näytti toimivan Canyon. Fillari tilattu viime perjantaina ja tänä torstaina näytti saapuneen seurannan mukaan Suomeen. UPS sitten ilmeisesti haluaa koeajaa fillarin ja on laittanut toimituspäivän vasta huomiseksi. Mitään tarkempaa osviittaa UPSin toiminnasta en löytänyt heidän nettisivuiltaan. Toimitus on luvattu surantasivulla siis "huomenna päivän loppuun mennessä" ja jossain toisaalla oli mainittiin toimitusten olevan 9 - 19 (tai myöhemmin).
Miten käytännössä UPS on toiminut? Soittavatko ennen toimitusta vai ilmaantuvat vaan ovelle? Saako tarkemman toimitusajankohdan selville jotenkin? Ei meinaan oikein voisi työpäivää makoilla himassa odottamassa lähettipoitsua.
Kyllä ne omalla kohdalla on yleensä soittaneet. Ei kyllä aina. Ihmettelen tuota että nykyään ilmoittavat toimittavansa noin
myöhään saakka. Ennen oli käytännössä joku 16.30 tms takaraja ja itselläkin oli se ettei duunista(16:00 asti aina) koskaan himaan ehtinyt
vastaanottamaan. Itselle eivät ole pystyneet mitään tarkkoja aikoja sanomaan toimituksista.
Anaxagore
09.01.2014, 10.50
Nopeasti näytti toimivan Canyon. Fillari tilattu viime perjantaina ja tänä torstaina näytti saapuneen seurannan mukaan Suomeen. UPS sitten ilmeisesti haluaa koeajaa fillarin ja on laittanut toimituspäivän vasta huomiseksi. Mitään tarkempaa osviittaa UPSin toiminnasta en löytänyt heidän nettisivuiltaan. Toimitus on luvattu surantasivulla siis "huomenna päivän loppuun mennessä" ja jossain toisaalla oli mainittiin toimitusten olevan 9 - 19 (tai myöhemmin).
Miten käytännössä UPS on toiminut? Soittavatko ennen toimitusta vai ilmaantuvat vaan ovelle? Saako tarkemman toimitusajankohdan selville jotenkin? Ei meinaan oikein voisi työpäivää makoilla himassa odottamassa lähettipoitsua.
Ei saa tarkempaa ajankohtaa selville. Ei kannata kotona olla odottamassa pakettia jos on työpäivä. Ei se silloin kuitenkaan tule. Jos hyvä tuuri käy niin saattavat soittaa mutta mitään velvollisuutta soittaa niillä ei ole. Se soittopalvelu myydään erikseen. Kannattaa aina tilata työpaikalle jos vain suinkin mahdollista.
Itsellä on myös Canyonilta paketti tulossa ja UPSilla ilmeisesti ruuhkaa koska paketti on nyt Itellalla jakelussa. Paketti saapui jo viime viikolla Suomeen, joten onhan se ihan ymmärrettävää että kuljetus Saksasta Suomeen kestää 2 päivää ja kuljetus Vantaan sisällä yli viikon.
Mulle tuli ainakin toimituspäivän aamuna viesti että paketti on luovutettu jakelijalle ja puhelinnumero mistä sai lisätietoa. Soitin sinne josta antoivat toimitusajan 1-2h tarkkuudella.
Southpaw
09.01.2014, 14.41
Kyllä tuo UPS on sitten ammattitaitoinen lafka. Päätin soittaa helppariin ja päädyin tietenkin keskustelemaan intialaisten tms. kanssa, mutta joka tapauksessa selvisi, että fillari on jo tänään jakeluautossa. Eli aamulla määränpääskannauksen yhteydessä alkuperäinen 9.1. toimituspäivä vaihdettiin 10.1:ksi, mutta kuitenkin laitettiin toimitus liikkeelle 9.1:( Onkohan noilla joku sisäinen skaba pienimmän toimitusmäärän saavuttamiseksi tms.
Helpparin mukaan voisin teipata paperilapun ulko-oveen ja kirjata paprulle seurantanumeron ja luvan jättää paketti oven ulkopuolelle. Jos uskoisin puuhapeten osaavan kantaa paketin talon kulman taakse näkösuojaan ihan kadunvarteen jättämisen sijasta, voisi tietenkin tätäkin optiota huomenna kokeilla.
^ Minä asun muutaman kilometrin pääsä UPS:n terminaalista, joten he varmaan itse hoitavat lähijakelun eikä tähän kuulu mitään tiedottamista vastaanottajalle. Eli tuota jakelussa olemista ei ole päivitetty edes seurantasivulle, jossa edelleen seisoo vanhat tiedot.
Itsekin asun täällä Vantaalla lähellä UPSia. Siksi itse monesti hakenut pakettini suoraan varastolta. Ei tarvitse arpoa.
Suomi on kyllä logistiikan todellinen kehitysmaa. Itsekin ihmetellyt tuota kotimaan jakelun hitautta. Kello Singaporesta Vantaalle kolmessa päivässä. Vantaalta kotiin viidessä. Täällä ei vaan osata!
On kyllä tiukka vääntö itseni kanssa. Spectral AL on se mikä on kiikarissa. Vaihtoehdot sitten ovatkin 7.0, 8.0 tai 7.9. Kokemusta ei ole kuin viisi vuotta hyvin palvelleesta Giant Trance X:sta. Tuo rengaskoko mietityttää. Hypätäkkö suoraan 29 vai turvallisemmin pienellä loikalla vähän suurempaan? L-kokoinen transu on ollut aika passeli, joskin on joutunut ehkä pitämään satulaa vähän turhan korkealla, jotta ei tarvii polvet koukussa kurvailla. Onhan nuo molemmat kanuunan rungot tuota vanhaa pidempiä. Olisko kellään kommenttia tai vertailu pohjaa Giantin ja Canyonin geometrioiden välillä. Itsellä mitat 189/91 cm. Kai tuo L-koko olisi molemmissa rengasvaihtoehdoissa passeli.
Ja sitten tietenkin Spectralin väri. Onkohan liian bling tuo chrome red? 7.9 olisi saatavana varmana harmaana.
Tällä hetkellä ehkä eniten houkuttaa 8.0 punaisena. Aattakee...
Keskiäkäinen lohjalainen
13.01.2014, 09.07
On kyllä tiukka vääntö itseni kanssa. Spectral AL on se mikä on kiikarissa. Vaihtoehdot sitten ovatkin 7.0, 8.0 tai 7.9. Kokemusta ei ole kuin viisi vuotta hyvin palvelleesta Giant Trance X:sta. Tuo rengaskoko mietityttää. Hypätäkkö suoraan 29 vai turvallisemmin pienellä loikalla vähän suurempaan? L-kokoinen transu on ollut aika passeli, joskin on joutunut ehkä pitämään satulaa vähän turhan korkealla, jotta ei tarvii polvet koukussa kurvailla. Onhan nuo molemmat kanuunan rungot tuota vanhaa pidempiä. Olisko kellään kommenttia tai vertailu pohjaa Giantin ja Canyonin geometrioiden välillä. Itsellä mitat 189/91 cm. Kai tuo L-koko olisi molemmissa rengasvaihtoehdoissa passeli.
Noin isolle kuskille ehdottomasti kaks-ysi.
Koon puolesta olet rajatapaus. Stand-over-mitan puolesta XL:kin käy. Kannattaa mittailla sitä Giantin ohjaamon pituutta (satulasta ohjaustankoon -mittaa) ja valkata se koko, johon varmemmin saat samanmittaisen ohjaamon. Spectralin stemmi on lyhyt, joten siinä ei lyhyempään suuntaan ole juurikaan säätövaraa.
syklopaatti
13.01.2014, 13.32
Ja sitten tietenkin Spectralin väri. Onkohan liian bling tuo chrome red? 7.9 olisi saatavana varmana harmaana.
Tällä hetkellä ehkä eniten houkuttaa 8.0 punaisena. Aattakee...
Minä taas ottasin 27.5:sena ehdottomasti. Säilyis pyörä vähän leikkisämpänä ja sähäkämpänä.
Noista vaihtoehdoista ehdottomasti 8.0. Saisit sentään kumpaankin päähän performance sarjan iskarit jotka jo toimiikin verrattuna evolution karvalakkimalliin.
sinuna laittasin kuitenkin 400 ekua lisää ja ostaisin 9.0 ex:n Siinä saisit paremman jousituksen IMO, sekä X01 voimansiirron ja muutakin parempaa palikkaa jotka minun mielestä on reilusti tuon neljän huntin väärti.
EDIT: Näköjään joudut ottamaan sen 29:in kuitenkin kun eihän tossa 27,5:ssa ole kokoja sinunmittaiselle.
Minä itse olen 182cm ja tuo L-koon 27,5 spektran vaakaputki on niin lyhyt ,että mulla on molemmissa pyörissäni pidemmät.
Tuo 29 XL:n mitat rupee jo näyttämään sinunkokoiselle sopivalta. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin liian lyhyt ohjaamo ja kun kerran on tilavammalla ajanut ei paluuta lyhyisiin pyöriin ole.
Tuon 29 al 7,9 speksitkin näyttää hintaansa nähden hyviltä.
Tattis kommenteista.
Mittailin noita nykyisen Trancen mittoja ja sain suurinpiirtein seuraavat (näillä se on tuntunut suht hyvältä, kun ei paremmasta tiedä :)). Stemmi on ollut 90 mm:
vaakaputki (nykyinen, Spectral 27.5 L, Spectral 29 L/XL): 610, 612, 619/647
stack: 625,621, 628/655,9
reach: 440, 440, 438,9/458,9
stand-ower: 830, 788, 814/847
Näillä mitoilla kummassakaan mallissa (8.0 tai 7.9) L-kokoinen ei olisi kovin kaukana. Tuo 7.9:n XL tuntuu vain niin möhköltä. Vaikea sanoa, kun ei pääse koeistumaan. Ja tosiaan tuo pyörän leikkisyys olisi yksi kriteeri, koska ajotyyli ja mieltymys vauhdikkaampaan kuin XC. Siinä tuo Trance on ollut hyvä.
Ja mitä tein tuossa kahteen muuhun ehdokkaaseen (Transition Bandit 27.5./29 ja Cube Stereo 140 29) vertailua, asettuisi tämä aikalailla L ja XL välimaastoon.
...Onkohan liian bling tuo chrome red? 7.9 olisi saatavana varmana harmaana.
Ei tietenkään, kyllä harmaaseen maailmaan väriä mahtuu.
Tällä hetkellä ehkä eniten houkuttaa 8.0 punaisena.
Sittenhän valinta on helppo :seko:
Aattakee...
Ota sellainen.
syklopaatti
13.01.2014, 14.34
Tattis kommenteista.
Mittailin noita nykyisen Trancen mittoja ja sain suurinpiirtein seuraavat (näillä se on tuntunut suht hyvältä, kun ei paremmasta tiedä :)). Stemmi on ollut 90 mm:
vaakaputki (nykyinen, Spectral 27.5 L, Spectral 29 L/XL): 610, 612, 619/647
stack: 625,621, 628/655,9
reach: 440, 440, 438,9/458,9
stand-ower: 830, 788, 814/847
Näillä mitoilla kummassakaan mallissa (8.0 tai 7.9) L-kokoinen ei olisi kovin kaukana. Tuo 7.9:n XL tuntuu vain niin möhköltä. Vaikea sanoa, kun ei pääse koeistumaan. Ja tosiaan tuo pyörän leikkisyys olisi yksi kriteeri, koska ajotyyli ja mieltymys vauhdikkaampaan kuin XC. Siinä tuo Trance on ollut hyvä.
Ja mitä tein tuossa kahteen muuhun ehdokkaaseen (Transition Bandit 27.5./29 ja Cube Stereo 140 29) vertailua, asettuisi tämä aikalailla L ja XL välimaastoon.
Jos sulla on transessa stemmi ollu 90mm ja L-koon spekstralissa se on 70mm niin sun ohjaamo lyhenee 20mm joka on jo paljon ,eikä nykyaikaiseen maastopyrään paljon pidempää stemmiä kannatta laittaa. Tosilevee tanko tosin kompensoi tota vähäsen.
Keskiäkäinen lohjalainen
13.01.2014, 15.42
Tuo 7.9:n XL tuntuu vain niin möhköltä. Vaikea sanoa, kun ei pääse koeistumaan.
Näyttää möhköltä, mutta tuskin tuntuu. Ainakin Nerve AL 29 häviää tuon kokoisen kuskin alle tosi hyvin. 190-senttinen jannu pienempipyöräisen fillarin päällä näyttää sirkuskarhulta.
Hiukan hjelppiä tarvittis!
Olen myös tuossa katsellut Grand Canyon CF SL maastopyöriä ja lähinnä noista 6.9, 7.0 ja 8.9. Onkohan halvimman (6.9) ja kalliimman (8.9) pyörän välillä joku suurikin ero?
Tarkoitus olisi hommata maastopyörä pitemmille maastolenkeille, eli pääpaino olisi hiekka/metsäautoteillä ja vähemmän ns. kivikoissa. Tähän tarkoitukseen varmaan peräjäykkä 29 sopii?
Runkoko varmaan olisi lähinnä L tai Xl. Canyonin oma laskuri suosittelee koko L. Olen 188 cm pitkä. Alla muita tietoja. Onkohan XL koko jo liian suuri. Tykkään rennommasta asennosta.Your measurementsInseam 89 cm
Trunk 64 cm
Forearm 35 cm
Arm 69 cm
Thigh 65 cm
Lower leg 59 cm
Sternal notch 153 cm
Total height 188 cm
Onhan noilla malleilla aikas paljon eroa. Keula ja kiekot on jo ihan eri luokkaa 8.9 kuin 6.9. Kuitenkin jos ajo on pääosin metsäautotietä ja helppoa polkua niin välttämättä et saa rahoille sen enempää vastinetta jos panostat kalliimpaan. 6.9:ssä ei suinkaan ole ne huonoimmat osat ja sillä pärjää tuossa tarkoituksessa oikein mainiosti. 7.9 ja 7.9 SE kun vertaa niin pitää päättää lähteekö sramin grippareiden ja rock shoxin matkaan vain shimanon ja foxin matkaan, molemmat hyviä.
Jos budjetti on kohdillaan niin mikäs siinä on kalleimpaan sijoittaa. Itse kuitenkin valitsisin jomman kumman noista 7.9 malleista.
Itselleni canyon suositteli S-kokoa mutta otin siitä huolimatta M-kokoisen mikä osottautui nappivalinnaksi. Olet varmaan kanssa siinä rajoilla kumpaan kokoon lähteä. Itse en halua suositella kokoa kun en geometrioista mitään ymmärrä eli joku muu saa auttaa siinä.
Southpaw
17.01.2014, 19.30
Ihan odotustenmukainen pelihän tuo Nerve 29 näyttää olevan. Varsinkin kun sai sagin suurin piirtein kohdilleen. Zyge pitäsi ilmeisesti viedä ensihuoltoon ja jousituksen talvisäätöön. Vai tarvitseeko nyt oikeasti noista iskareista ja jousista huolestua? Eli mikä ollisi täpärille hyvä huoltopaikka pääkaupunkiseudulla? Eka mtb, joten omakohtaista kokemusta eri lafkoista ei ole. Fillarihuoltoja nyt näyttää olevan pilvin pimein, mutta onko syytä heittäyty krantuksi?
Mikä siinä jousituksessa huolettaa?, itse ostin kyseisen pyörän tuossa loppusyksystä ja olen ollut kyllä tyytyväinen muuten paitsi crossriden kiekkoihin, takanapaan ilmestyi klappi melko alkuvaiheessa mutta kiekot on joka tapauksessa päivittymässä. Jousituksesta en tiennyt alkuun yhtään mitään kun ensimmäinen maasturi oli kyseessä, mutta äkkiä niihin säätöihin pääsi tottumaan. Käytin iskarin ja keulan huollettavana n.30h jälkeen koska halusin tehtaan jäljiltä saada sinne öljyt kohdilleen(tehtaalla saattavat kuulemma öljyjä ruiskia vähän miten sattuu). Tästä eteenpäin ajattelin käyttää jousituksen kerran vuodessa huollossa jos ei mitään vikoja ilmene.
Nyt olen ajellut kovillakin pakkasilla eikä jousituksen kanssa ole ollut mitään ongelmaa, toimii mielestäni yhtä herkästi kuin plussakeleilläkin.
Ja tuon 30h huollon tekee kyllä itsekin jos haluaa(löytyy netistä hyvät ohjeet). Itse en sitä ruvennut olohuoneessa tekemään ja muutenkin halusin ammattilaisten katsovan että kaikki on tehtaan jäljiltä kunnossa. Ja huollatin r-techissä koska tampereella asustelen. Pk-seudun liikkeistä en osaa sanoa.
Keskiäkäinen lohjalainen
18.01.2014, 10.34
Ihan odotustenmukainen pelihän tuo Nerve 29 näyttää olevan. Varsinkin kun sai sagin suurin piirtein kohdilleen. Zyge pitäsi ilmeisesti viedä ensihuoltoon ja jousituksen talvisäätöön. Vai tarvitseeko nyt oikeasti noista iskareista ja jousista huolestua?
Jos jousitus tuntuu toimivan pakkasellakin, en näkisi mitään akuuttia tarvetta erityisiin talvisäätöihin. Jos jousitus / vaimennus ei toimi kesäkelien veroisesti, kiikuta värkki Fillariosaan. Siellä ymmärretään jousituksen päälle aika paljon.
Southpaw
18.01.2014, 11.34
^ & ^^ Kyseessä on minun ensimmäinen "oikea" mtb, joten kokemusta noista Foxin vehkeistä ei ole. Aiemmat jäykkäperät ovat olleet halpis-vehkeitä tyyliin Manitou jousikeula. Kun vielä pidän tälläkin foorumilla olevaa kommentointia suurimmaksi osaksi BS:na (esim. liittyen täpärin talvikelpoisuuteen), arvuuttelen valohoitohuolto vs perusteelisempi tsekkaus välillä. Ja nyt vai myöhemmin sekä minne sitten ehkä roudaan zygen:)
Liukuhihnakasauksen perusteellisuus Nixmannin tekemänä (tai itse asiassa koontitodistuksen nimestä päätellen mehmetin tekemä eli ns. ins allah) myöskin arveluttaa. XL-kokoisen fillarin paineet oli n. 50 kiloiselle laitettu, eli not good. Ilmeisesti nyt sitten välttämättä ei täydy ensimmäiseksi vaihdattaa Foxeihin talvikelpoisempia öljyjä eikä tiivisteitä vaan uskallan ajella ainakin työmatkatempoa C-asetuksilla?
Kun vielä pidän tälläkin foorumilla olevaa kommentointia suurimmaksi osaksi BS:na (esim. liittyen täpärin talvikelpoisuuteen), arvuuttelen valohoitohuolto vs perusteelisempi tsekkaus välillä.
Ei tiivisteitä tarvitse mun mielestä vaihtaa eikä öljyjäkään, kuin ehkä keulasta, jos kaikki toimii niin kuin pitää. Itse huollatin/tuunautin Fillariosassa mun täpäristä foxin iskarit talvea varten, silloin Markus laittoi takaiskariin rebound-tuneen -1 mutta muuten perushuolto. Keulaan laitettiin hieman ohuemmat öljyt ja muuten perushuolto. Hyvin on toiminut, viimeksi eilen -17 kelissä.
Ehdin ajaa ennen talvea grand Canyonilla 6.9 noin 60 tuntia. Perusteellisen puhdistuksen lisäksi en kyllä nähnyt tarpeelliseksi tehdä mitään muuta huoltoa. Keula, vaihteet ja jarrut toimii niin kuin pitääkin.
Heitän kaverin puolesta kysymyksen. Ostoslistalla on 29 nerve ja koko askarruttaa, mitat 189/94. Itse olen suositellut XL-kokoa mutta hän on vakuuttunut että L-koko on se passeli. Aikaisempaa kokemusta hänellä ei maastopyöristä löydy joten vertailupohjaa ei juuri ole. Minäkään en se paras neuvonantaja ole koska ensimmäisellä maasturilla tässä muutaman kuukauden vasta ajellut.
Mitä mieltä?
Keskiäkäinen lohjalainen
22.01.2014, 18.51
Heitän kaverin puolesta kysymyksen. Ostoslistalla on 29 nerve ja koko askarruttaa, mitat 189/94. Itse olen suositellut XL-kokoa mutta hän on vakuuttunut että L-koko on se passeli. Aikaisempaa kokemusta hänellä ei maastopyöristä löydy joten vertailupohjaa ei juuri ole. Minäkään en se paras neuvonantaja ole koska ensimmäisellä maasturilla tässä muutaman kuukauden vasta ajellut.
Mitä mieltä?
XL. Sopii sellaisenaan tai sentin/pari lyhyemmällä stemmillä.
XL. Sopii sellaisenaan tai sentin/pari lyhyemmällä stemmillä.
Juuri näin.
Sitähän minäkin mutta kun ei usko😄. Ehkä nyt ymmärtä.
Southpaw
22.01.2014, 21.18
Minä olen 190/92 ja hommasin Nerve 29:n XL-koossa. Stemmi lyheni 80 mm:ksi eli parilla sentillä ja fillari tuntuu istuvan OK. 94 inseamilla jopa Canyonin fitteri antaa XL:n suositukseksi, joten mikähän kaveriasi epäilyttää?
Hiukan hjelppiä tarvittis!
Olen myös tuossa katsellut Grand Canyon CF SL maastopyöriä ja lähinnä noista 6.9, 7.0 ja 8.9. Onkohan halvimman (6.9) ja kalliimman (8.9) pyörän välillä joku suurikin ero?
Tarkoitus olisi hommata maastopyörä pitemmille maastolenkeille, eli pääpaino olisi hiekka/metsäautoteillä ja vähemmän ns. kivikoissa. Tähän tarkoitukseen varmaan peräjäykkä 29 sopii?
Runkoko varmaan olisi lähinnä L tai Xl. Canyonin oma laskuri suosittelee koko L. Olen 188 cm pitkä. Alla muita tietoja. Onkohan XL koko jo liian suuri. Tykkään rennommasta asennosta.Your measurements
Inseam 89 cm
Trunk 64 cm
Forearm 35 cm
Arm 69 cm
Thigh 65 cm
Lower leg 59 cm
Sternal notch 153 cm
Total height 188 cm
Itsellä on nyt noin 200h tuntia CF SL 6.9 alla ja melko tyytyväinen olen ollut.
Paitsi että... Tuo Mavicin crossridejen takakiekko on lähtenyt takuuvaihtoon, joka korvattiin tosin uudella kiekolla. Tuon crossriden takanavassa oli aika merkkittävä välys, jota ei voi siis poistaa säätämällä. Internetin keskustelufoorumeita kalahtessa sama ongelma tullut vastaan muillakin, joten jonkinlaisena tyyppivikanakin voisi tätä pitää. Tosin joillain henkilöillä tuntuu toimivan ongelmitta. Itse tuli ostettua tilalle uudet kiekot.
Nyt kun Suomen talvi on tullut todenteolla ja pakkaset on alle -15 C asteessa niin nuo Formulan C1 jarrut lopetti kokonaan toiminnan. Eli paineet katoaa jarruista pidemmillä pakkassessioilla ja vika on diagnosoitu vuotavaan pääsylinteriin jarrukahvassa, joka rupeaa vuotamaan tuonne jarrukahvan männän puolelle. Lämpösessä kun ilmaa uudestaan niin saattaa saada jarruista toimivat hetkeksi. En tiedä onko muilla ollut vastaavia kokemuksia, mutta ainakin omat yksilöt ei aivan vakuuta Suomen talviolosuhteissa.
Jos mitenkään rahkeet riittää niin suosittelisin ottamaan suurempinumeroisen mallin kuin 6.9, niin saisi ainakin paremmat kiekot ja jarrut...
Keskiäkäinen lohjalainen
23.01.2014, 09.23
Sitähän minäkin mutta kun ei usko😄. Ehkä nyt ymmärtä.
Miksei tuo L-kokokin toimi. Ohjaustanko on sitten vaan pari senttiä matalammalla ja stemmin voi joutua vaihtamaan vähän pidempään. Ajoasento on siis pykälän verran sporttisempi kuin XL-koossa.
Tää on niitä kuuluisia rajatapauksia :) Pientä säätöä voi joutua harrastamaan joka tapauksessa.
XL-kokoista voi tulla sovittamaan allekirjoittaneen tiluksille, jos fyysinen sijainti ja/tai matkustushalu sallii.
Keskiäkäinen lohjalainen
23.01.2014, 09.31
Jos mitenkään rahkeet riittää niin suosittelisin ottamaan suurempinumeroisen mallin kuin 6.9, niin saisi ainakin paremmat kiekot ja jarrut...
Tuo Crossriden takanavan välys taitaa olla melkoisen yleinen ilmiö. Ei se välyksen määrä aivan mahdoton ole, eli sen kanssa kyllä pystyy elämään, jos haluaa. Jos ei halua, kannattaa heti kättelyssä ottaa paremmat kiekot tai varautua päivittämään.
Hyvää Crossrideissä on hinta. Ei paljon harmita, jos kiekot menevät vaihtoon. Omani vaihtuivat tällaisiksi:
http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/57021/Hope_Pro_2_EVO_No_Tubes_ZTR_Flow_EX_SPull_29er_Fro nt_Wheel
http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/67261/Hope_Pro_2_EVO_No_Tubes_ZTR_Flow_EX_S_Pull_40T_29e r_Rear_Wheel
Jos kulki fillari vakaasti CrossRideillä niin noilla se etenee kuin proverbiaalinen juna.
Onkos 29 Nervestä järkeä ostaa tuota 8.9 mallia 7.9 mallin sijaan, jos/kun 200e kalliimmassa mallissa on nuo ongelmalliset Mavicin kiekot? Tokihan tuossa on nyt pieniä eroja mm. jarruissa mutta onko mitään muuta merkittävää eroa miksi kannattaisi tuo 8.9 malli hommata 7.9 sijaan.
Itsellä on nyt noin 200h tuntia CF SL 6.9 alla ja melko tyytyväinen olen ollut.
Paitsi että... Tuo Mavicin crossridejen takakiekko on lähtenyt takuuvaihtoon, joka korvattiin tosin uudella kiekolla. Tuon crossriden takanavassa oli aika merkkittävä välys, jota ei voi siis poistaa säätämällä. Internetin keskustelufoorumeita kalahtessa sama ongelma tullut vastaan muillakin, joten jonkinlaisena tyyppivikanakin voisi tätä pitää. Tosin joillain henkilöillä tuntuu toimivan ongelmitta. Itse tuli ostettua tilalle uudet kiekot.
Nyt kun Suomen talvi on tullut todenteolla ja pakkaset on alle -15 C asteessa niin nuo Formulan C1 jarrut lopetti kokonaan toiminnan. Eli paineet katoaa jarruista pidemmillä pakkassessioilla ja vika on diagnosoitu vuotavaan pääsylinteriin jarrukahvassa, joka rupeaa vuotamaan tuonne jarrukahvan männän puolelle. Lämpösessä kun ilmaa uudestaan niin saattaa saada jarruista toimivat hetkeksi. En tiedä onko muilla ollut vastaavia kokemuksia, mutta ainakin omat yksilöt ei aivan vakuuta Suomen talviolosuhteissa.
Olen päätymässä Canyon CF SL 7.9 SE pyörään. Mutta nyt tuo koko mietityttää edelleen. XL-koossa näyttäisi olevan suhteessa korkeampi/pystympi ajoasento kuin L-koossa??
XL-koon Stand Over height on 853 mm , se taitaa vielä mennä ihan hyvin (188 cm/inseam 89)??
Reach on tosin n. 15 mm pitempi kuin L-koossa. XL-koon seat tube length on kuitenkin 60 mm korkeampi kuin L, joten eikös tällöin reach tunnut lyhyemmältä?? Vai olenko metässä??
Southpaw
23.01.2014, 18.53
Onkos 29 Nervestä järkeä ostaa tuota 8.9 mallia 7.9 mallin sijaan, jos/kun 200e kalliimmassa mallissa on nuo ongelmalliset Mavicin kiekot? Tokihan tuossa on nyt pieniä eroja mm. jarruissa mutta onko mitään muuta merkittävää eroa miksi kannattaisi tuo 8.9 malli hommata 7.9 sijaan.
Samojen asioiden kanssa pähkäilin pitkään. Lopputulos oli 9.9:n kohdalla tilausnapin painaminen. Pari isointa syytä olivat 2*10 vaihteet ja kiekot. 8.9:n Crossridet ilmeisen ongelmaisia ja 7.9:ssä selkeästi painavammat DT Swiss -kiekot kuin 9.9:ssä. Jos nyt irtokiekkoparien hintaeroista voi jotain päätellä, niin 7.9:n kiekot irtoavat 200 €:lla ja 9.9.:n 700 €:lla.
Minulla on Elixir 1:t fätissä ja noista olen päättänyt irtaantua, joten helppo oli testimielessäkin ottaa 9.9:n XT-jarrut kehiin.
Jooseppi
23.01.2014, 19.00
Onhan niissä eri keulakin, mutta hankala sanoa paljonko on käytännössä eroa performance versus evolution sarjoilla. Hyvät osat minusta tuossa 7.9:ssäkin ja kerta vanteet on kummassakin puolhuonot niin anna mennä vaan. Voit sitten joskus päivittää vanteet jos siltä tuntuu. Ei tule mitään "pakollista" päivitystä tuolla 200 ekellä.
Tossa kattelin vielä Trekin maastopyöriä niin silmään osui Trekin Superfly 9.6. Se olis ainakin samoissa hinnoissa.
Kumpikohan olis ns. parempi Grand Canyonin CF SL 7.9 SE vaiko Trek Superfly 9.6?? Onko Trekin rungon geometria maineensa veroinen vai onko esim hinnassa nimilisää??
http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_6/#
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3282
Niin, Trekillä olen ajanut, tuolaisella superflyllä ja se on kyllä hyvä runko. Mietinkin että kun omat mitat on 173cm ja 80cm inseam, niin canyonin cf sl:ssä on standover height noin 80cm, sekä ämmänä että Ässänä. Sehän mitataan tuosta rungon keskeltä niin riittääkö tuo sitten käytännössä kun emäputki kuitenkin laskee kohti satulaputkea. Varmaan kannattaisi ottaa m-koko jos haluaa pidemmän rungon, kun se näyttää olevan pari senttiä pidempi ja vain muutaman millin korkeempi? Trekissä tykkäsin siitä että se aika tilava ajaa, tuntuuko canyon sen jälkeen korkealta ja lyhyeltä? Muutenhan nää näyttäisi olevan loistovehkeitä ja osat olisi eri luokkaa kuin noissa superflyissä samaan rahaan, trekistähän ei tietty listahintaa tartte maksaa. Kokemuksia?
Tässä vielä tännekin kuva mun Grand Canyon CF SL 6.9:stä, kun joskus lupasin. Tällä ajeltu nyt muutama kuukausi lähinnä työmatkaa, mutta maastossakin tullut poikettua. Muutaman osan oon vaihtanut ja ihan tyytyväinen olen pyörään ollut ainakin tähän mennessä. Kesäksi tulee vielä Hope Hoopsit Cresteillä, joille litkutan ne mukana tulleet kumit.
http://elasto.org/fillari/canyon/IMG_0417.JPG
Niin, Trekillä olen ajanut, tuolaisella superflyllä ja se on kyllä hyvä runko. Mietinkin että kun omat mitat on 173cm ja 80cm inseam, niin canyonin cf sl:ssä on standover height noin 80cm, sekä ämmänä että Ässänä. Sehän mitataan tuosta rungon keskeltä niin riittääkö tuo sitten käytännössä kun emäputki kuitenkin laskee kohti satulaputkea. Varmaan kannattaisi ottaa m-koko jos haluaa pidemmän rungon, kun se näyttää olevan pari senttiä pidempi ja vain muutaman millin korkeempi? Trekissä tykkäsin siitä että se aika tilava ajaa, tuntuuko canyon sen jälkeen korkealta ja lyhyeltä? Muutenhan nää näyttäisi olevan loistovehkeitä ja osat olisi eri luokkaa kuin noissa superflyissä samaan rahaan, trekistähän ei tietty listahintaa tartte maksaa. Kokemuksia?
Edellinen fillari oli 19" trekki, nykyinen on 17" canyon. Edellinen liian iso, nykyinen aika hyvä. Speksien mukaan stand over height piti olla sama, mutta trekissä lepäsi kassit yläputkella, canyonissa voi hengittää rauhallisesti. Itellä on mittaa 178/82, joilla m kokoinen canyon tuntuu hyvältä. Saman korkuisessa trekissä olis hiukka sporttisempi asento, mutta oman tuunauksen jölkeen canyoniin olen tyytyväinen. Alkujaanhan canyonissa on suora satulatolppa, jolla ajoasento tuntui ahtaalta. Setback tolpalla ajoasento parani omaan makuun hyväksi.
pari kiloa keveni pyörä vaihdossa, jonka uskon tulevan keulasta, gumeista, vanteista ja rungosta, noin puoli kiloa aina kilkakkeesta.
Tuli laitettua tuolta pyörä tilaukseen viime vuoden puolella ja toimitus olisi keväämmällä, onko kenelläkään kokemuksia vaihtaa mallia/tilausta? Joutuuko paljon säätämään? Toisaalta luulisi tuon onnistuvan suhteellisen kivutta kun mitään ei ole vielä maksettu ym..
Tuskin tuo sen vaikeampaa on kuin että kirjoittaa sinne mailia.
Tuli laitettua tuolta pyörä tilaukseen viime vuoden puolella ja toimitus olisi keväämmällä, onko kenelläkään kokemuksia vaihtaa mallia/tilausta? Joutuuko paljon säätämään? Toisaalta luulisi tuon onnistuvan suhteellisen kivutta kun mitään ei ole vielä maksettu ym..
onnistui ilman mitään mutinoita yhdellä sähköpostilla.
Mikähän keula tarkalleen on tuossa spectral al 6.0:ssa, foxin sivuilta en löydä lainkaan evolution 27,5" keuloja...
Amfinaut
10.02.2014, 22.50
Foxin sivut nyt on mitä on. Ei siellä ole Evolution 29 -keulojakaan. Huoltoinfon puolelta löytynee paremmin.
sakuvaan
11.02.2014, 01.51
Ei niin koska niitä ei saa ostamatta koko pyörää, joku kanjoni tai spessu saa vaikka mitä foksilta kun ne tilaa niitä osia n+1 kappaletta.
Amfinaut
11.02.2014, 02.11
Juu ollaan vaan tyytyväisiä, että ovat kuitenkin jonkinlaiset huoltotiedot ja -ohjeet pukanneet tarjolle :)
Kenelläkään Oulun seudulla Nerve AL 29:iä L-kokoisena? Ei tarvitse koeajolle antaa, mutta haluaisin nähdä sen standoverin livenä että onko se todella niin korkea mitä speksit sanoo.
Keskiäkäinen lohjalainen
19.02.2014, 14.29
Uusi 650B-renkainen Nerve AL on testattu:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/full-suspension/product/review-canyon-nerve-al-8-0-14-48038/
Sai 3.5 tähteä, vaikka mistään ei erityisesti moitittu. Vai onko "lively and nimble handling" nykyisin miinusta?
Olen aikeissa hankkia ensimmäistä maastopyörääni cc:n rinnalle. Pyöriä netistä vertailtuani olen iskenyt silmäni jostakin syystä Grand Canyon AL SLX:n. On kuitenkin aika iso kynnys tilata fillari näkemättä ja kokematta livenä, varsinkin kun pitäisi vielä tuo versio päättää.
Mitä mieltä te minua viisaammat olette, onko 7.9 versio minulle riittävä (eka maasturi eikä tietoa paremmasta)? Luin tältä palstalta ongelmista joita ihmisillä oli ollut tuon Elovution-keulan kanssa, 8.9:ssä on Fit factory (parempi?) josta en ainakaan valmistevioista ole löytänyt kokemuksia. Vieläkö noita ongelmia kyseisen keulan kanssa on vai joko Kettu on saanut vialliset pois markkinoilta?
Noista kiekoista ei oikein ole käsitystä. Ilmeisesti kalliimmassa paremmat tai/ja kevyemmät? Onko tämä yhdessä paremman keulan kanssa kuitenkaan 300€ lisäsijoituksen arvoinen juttu minulle vai onko tuo 7.9 versiokin jo ihan hyvä vaikkei ihan yhtä hyvä kuin 8.9 :D Mitäs muita merkittäviä eroja noissa on?
Ei tekisi mieli tilata pyörää vain että saa lähetää keulan takuuhuoltoon, varsinkin kun asiasta ennakkotapauksiakin tuntuu löytyvän...
Keskiäkäinen lohjalainen
26.02.2014, 20.15
On se 7.9 tarpeeksi hyvä. Crossride-takakiekon napaan saattaa ilmaantua snadi välys, jota ei oikein tahdo saada pois. Ei haittaa ajoa.
4. ostos Canyonilta ei sitten mennykkään enää putkeen. Oli carbooni maasturia sopivalla alella Outletissa viimeviikolla. Näin kävi:
We are very sorry for the late reply. Unfortunately the bicycle was already sold when you have placed the order. Therefore we had to cancel your order from our site. Unfortunately I can't offer you an alternative model as the bicycle has been ordered from our outlet. A new order can be made either via our webshop, or by calling our service center.
Eipä tunnu paljoa kiinnostavan asiakas... Mutta ehkä tää oli merkki korkeammalta taholta että sijoita ne rahat Jäätelö Rekkaan :)
Miten hyvin on muilla pitänyt arviot toimitusajoista? Oman tilauksen toimitusviikko on nyk. vko 10 ja ei vielä ainakaan ole kuulunut seurantanumeroa, tai muutakaan vahvistusta jos sellaista erikseen laittavat lähettäessään.
Mulla annettiin n.6 viikkoa toimituksen kestoksi, tuli kahdessa.
Hmm, olikos canyonilla jo täysjoustoakin?
Joo on niiillä. Myin juuri syksyllä kolme kesää ajetun Canyon täysjouston pois.
Niin kellään oululaisella 29 Nerveä näytille?
Näyttäisi olevan syyskuussa ostetusta grand canyon cf palat loppu. Mistähän löytyisi uudet jarrupalat Formulan C1 jarruihin? Mitä hyötyä on sintteripaloista?
snowfake
10.03.2014, 11.35
Tää tonnin jäykkäperä, työkaveri pohtii kokoa. Pituutta 183cm, inseami jotain 87-88cm paikkeilla: http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3208#tab-reiter2
Tuosta varmaan M eli 18.5" olisi passeli? Entäpä tuo 1299e malli, siinä olisi kai vähän pienemmät koot kun M = 17.5" ja L = 19": http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173
Tää tonnin jäykkäperä, työkaveri pohtii kokoa. Pituutta 183cm, inseami jotain 87-88cm paikkeilla: http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3208#tab-reiter2
Tuosta varmaan M eli 18.5" olisi passeli? Entäpä tuo 1299e malli, siinä olisi kai vähän pienemmät koot kun M = 17.5" ja L = 19": http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173
L alkasin tarjoamaan noille mitoille kummastakin versiosta. Ekassa linkissä pystympi ajotyyli. Eli eka on mittojen mukaan lyhempiä ohjaamosta (Reach) ja korkeempia (Stack), kuin jälkimmäisessä olevat. Vaaka putket ja satulaputket liki samanmittasia, jos M ja L kokoja verrataan noiden mallien kesken.
snowfake
10.03.2014, 18.50
Tjoo. Canyonin laskuri antaa 87 inseamilla M ja 88 inseamilla L -kokoa, tiedä noista :)
No se raja menee just siinä ja on ainoa suure joka vaikuttaa.
Ei haaramitan takia kannata lyhyttä runkoa ostaa, jos korkeus ahistaa kannatta valita joku muu vaihtoehto. Kyllä 87-88 haaroilla noita Canyonin L kokoja ajaa hienosti. M alkaa oleen satula tolppakin taivaissa.
En kyllä pysy enää kärryillä Canyonin kanssa. Eilen kyselin arviota tilauksen toimitusajalle mikä piti alunperin olla vk10. Nyt tuli sähköpostiin tilausvahvistus jostain multifunctional headwearista mitä en todellakaan ole tilannut, hintana kuitenkin 0e. Ilmeisesti jokin hyvitys pitkäksi menneestä toimituksesta?
niin ja edelleenkään ei vastausta toimitus aikaan, buffille näemmä vko 14, :-[
Eilen laitoin AL SLX 7.9:n kokoa M valumaan tännepäin.
Nyt täytyy sitten metsästää loput ajovarusteet jostain.
Polkimista kysymys, ilmeisesti kaksipuoleiset eivät ole oikein maastokäytössä toimivia, mutta pystyykö näillä leveämmän mallisilla lukkopolkimilla polkemaan jossain määrin ilman pyöräilykenkiä?
Esimerkkinä http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/pedals/mountain/product.-code-PD-M545.-type-.pd_mountain.html
Analog Kid
11.03.2014, 20.36
En kyllä pysy enää kärryillä Canyonin kanssa. Eilen kyselin arviota tilauksen toimitusajalle mikä piti alunperin olla vk10.
Onko mitään tietoa, että onko toimitukset myöhässä ihan yleisellä tasolla eli kaikille tasapuolisesti. Pitäisi nimittäin olla oma Spectral ensi viikolla pakattuna pahvilaatikoon ja matkalla tänne.
Jos ei nyt ole saksalaisessa pyöräkaupassa ruuhkaa, niin vika on pyörissä.
Analog Kid
11.03.2014, 20.56
No ruuhkaa on varmasti, mutta kun oma vuoronumero on napattu jo marraskuun puolivälissä.
No ruuhkaa on varmasti, mutta kun oma vuoronumero on napattu jo marraskuun puolivälissä.
minkälaista toimitusviikkoa lupasivat tuolloin? 29 vai 27,5?
Analog Kid
11.03.2014, 21.47
Viikolle 12 ja kaksseiskapuoli 7.0
Tällä viikolla (huomenna) on tulossa toimitusviikolle 10 luvattu. Lähti siis viikolla 10 kyllä eli viime pe. Ilmeisesti Canyoninkin pyörät on jollain tavalla säädöissä tehtaalta lähtiessä?
Itellä oli vaihteet ja jarrut hyvissä säädöissä. Tietty ajoasento etc piti kattoo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuli vastaus viimein tehtaalta...9 viikon myöhästyminen vaan...:mad: hyvityksenä lupaavat laittaa ajohousut, paidan ja aurinkolasit ilmateeks tulemaan...
"We regret to have to inform you today that due to a delay in delivery from several of our main component suppliers the delivery date stated for your new bike will now be postponed until calendar week 19."
Kannattaa ostaa kivijalasta niin saa pyörän heti mukaan.
Kannattaa ostaa kivijalasta niin saa pyörän heti mukaan.
En mä vaan saanu ku viimeks ostin.
Mä oon aina saanu heti mukaan.
Se "main component" mitä ootellaan on runko :D
lejunior
12.03.2014, 20.27
Mikähän on tarkalleen tuo malli, joka noin paljon fanaticilla myöhässä? Itselle pitäisi olla tulossa mustana 7.9 XL spectral vkolla 14.. onko odotettavissa, että saa syksyyn asti varrota? meinasin lähes näillä näppäimillä vekottimen maksaa verkkopankissa, mutta tässähän pitää vielä harkita.. ei millään enää kahta kk tai pidempään jaksaisi odottaa (joulukuusta odotellut nyt). pyöräilykausi kun rupea olemaan kauneimmillaan ja muitakin valmistajia canyonin lisäksi maailmaan mahtuu.
27,5" spectral koossa L. Nyt ei auta kun toivoa kunnon takatalvea että harmitus vähän tasaantuisi. Viikonlopulle jo lupaileekin kunnon pakkasia ja lunta ;)
Keskiäkäinen lohjalainen
12.03.2014, 21.01
Tuli vastaus viimein tehtaalta...9 viikon myöhästyminen vaan...:mad: hyvityksenä lupaavat laittaa ajohousut, paidan ja aurinkolasit ilmateeks tulemaan...
"We regret to have to inform you today that due to a delay in delivery from several of our main component suppliers the delivery date stated for your new bike will now be postponed until calendar week 19."
Tuota näyttää tulevan uusien runkomallien kanssa. Ilmeisesti tuotannon käyntiin saamisessa on pieniä ongelmia.
Viime vuonna Nerve AL 29:sta tuli samantyylinen ilmoitus. Todellinen viivästys kuitenkin jäi yhteen viikkoon. Toivoa siis on :-)
Jaahas.. Tuleekos tuolta nyt vielä joku info kun pitäisi alkaa maksamaan ennakkoon tilattua pyörää, vai maksan nyt vaan pyörän n.10 päivää ennen arvioitua toimitus ajankohtaa?
Ei kyllä paljoa nappaa maksaa jos toimitus venyy monta viikkoa..
vai tekeekö ne tuosta tili siirrosta vasta varauksen ja veloittavat kun paketti valmis.. tulossa spectral 29.
Tilasin spectral 29 joulukuussa ennakko maksulla. canyon laittoi s-postissa jonkun tilaus vahvistuksen,mutta ei muuta.Toimitus pitäisi olla toukokuun alussa joten kysymykseni kuuluukin että tuleeko sieltä paperilasku vai e-lasku vai miten se menee??
Ok, kiitos. Siinä tilausvahvistuksessa oli ainakin minulla tarkat tiedot miten ja minne maksetaan..
Tjoo. Canyonin laskuri antaa 87 inseamilla M ja 88 inseamilla L -kokoa, tiedä noista :)
Mulla inseam 85 ja m kokinen Nerve istuu mukavasti. Tosin 3cm lisää jalkoja olisi kyllä L ollut ehdoton valinta.
Pituutta mulla toi sama 183 cm, joten ehkä hommaan senttiä pidemmän stemmin, nyt 8cm joten 9cm vois testata.
Analog Kid
13.03.2014, 20.34
No joo, tänne kanssa tulossa Canyonin rytkyjä ja lasit hyvitykseksi viivästyksestä. Onneksi puskee takatalvea, ettei pahemmin harmita. Pitää vielä kysyä notta onnistuuko vaihtaminen pykälää parempaan versioon.
Nyt on Spectral 7.9 pistetty maksuun ja jännässä ollaan, että pysyykö toimitus siinä luvatussa vk 14:sta. Lähellä on pyörän kotiutuminen, mutta pikkusen hikoiluttaa lukea näitä aikataulun muutoksia..
Tulikos jerrylle sieltä jotain viestiä, että pitäisi maksua suorittaa? Mulla on sama toimitus viikko, mutta sylettää maksaa jos toimitus venyy paljonkin..
Silloin pyörän tilauksen yhteydessä tuli nämä maksuohjeet, eli raha piti siirtää 2 viikkoa ennen luvattua toimitus ajankohtaa. Mennään nyt näillä tiedoilla ja toivotaan parasta.
henkka010
15.03.2014, 23.47
Ei tuolla ilmeisesti mitään yleistä viivästymää ole. Tilaus 3.3., jolloin varastosaldo/saatavuus lupaili maaliskuun loppupuoliskoa. 6.3. tuli lasku, missä suunniteltu toimitusviikko oli vko 12. Maksoin heti kotimaiselle Nordea-tilille ja eilen (14.3.) tuli UPS:n seurantakoodi, jonka perusteella laatikko on ovella 19.3. Mallina Lux. Eli hyvältä näyttää, jos laatikosta vain löytyy oikea pyörä...
Tämä on kyllä hauska ketju kahlata läpi. Ihmisten puheista voi aistia tuon järkyttävän odottamisen piinan ja käsien hikoilun...
Itse en ole ikinä mitään ulkomaan ostosta odotellut edes kahta viikkoa ja täällä puhutaan ihan jäätävistä ajoista. Tilaatteko pyöriä, vaikka Canyonin sivulla ilmoitetaan toimitus kuukausien päähän? Minä kyllä valkkaisin pyörän, jonka saatavuudesta ilmoitetaan "from stock" tai sitte olisin ilman :)
Miten hyvin tuo "from stock"-lupaus on pitänyt? 2-5 tpvä saksalaiseen kotiin tilauksen jättämisestä eli Suomeen ei 10 tpvä pitäis olla mikään ihme, vai??
Miten hyvin tuo "from stock"-lupaus on pitänyt? 2-5 tpvä saksalaiseen kotiin tilauksen jättämisestä eli Suomeen ei 10 tpvä pitäis olla mikään ihme, vai??
Syksyllä 2012 tilaus myöhään illalla maanantaina, viikon päästä maanantaina iltapäivällä saapui paketti. Keskiviikkona paketti lähti liikkeelle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.