Näytä tavallinen näkymä : Canyon maantiepyörä
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
[
8]
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Muistelisin että ainakin minä olisin joskus saanut UPSn kanssa sovittua osoitteenmuutoksesta. Mutta edelleen ihmetyttää ettei nää kuriirifirmat ole heränneet siihen todellisuuteen että yhä suurempi osa heidän asiakkaidensa asiakkaista on yksityishenkilöitä jotka on päivät töissä eikä ole mahdollista päivystää ninjakuriiria joka ei ilmoita liikkumisestaan mitään.
Ei tosiaan luulisi olevan niin vaikeaa, että kuski soittaisi vaikka 30 min ennen kun aikoo tulla. Voisin ihan hyvin mennä silloin kuskia alaovelle vastaan ja viedä paketin kotiin ja palata taas töihin. Nyt sitten pyörittelevät tuota pyörääni varmaan seuraavan viikon jakeluautossa turhaan. Tällä taktiikalla varmaan saavat alle 10% lähetyksistä ikinä toimitettua perille.
Minttukaakao
05.12.2014, 11.24
Täällä (Kerava) on UPS:n kuski soitellut aamulla kun on ollut lähdössä konttorilta niin olen osannut piipahtaa himassa sopivaan aikaan. Jos ei ole kotosalla niin oveen jätetyssä lapussa on ohjeet lähetyksen ohjaamiseen toiseen osoitteeseen.
Juuri koittivat toimittaa seurannan mukaan pyörää mutten tietysti ole kotona. Nyt onnistui osoitteen muutoskin, mutta vasta ekan toimitusyrityksen jälkeen. No pakko ottaa tuo töihin maanantaina vaikka sitten joutuu tuon pyörälaatikon kantamaan kotiin metrossa/raitiovaunussa jne. Aika hankalaksi menee. Tästä kyllä miinusta Canyonille kun käyttävät näin surkeaa toimitustapaa.
Jää vielä viikonlopun ajelutkin ajamatta tämä takia.
Kyllä ne kamat kannattaa suosiolla tilata sinne missä viettää päivänsä (esim. töihin), kun tuntuu noiden kuriirifirmojen toiminta olevan kovin joustamatonta noin yleisesti ottaen. En nyt laittaisi tuota Canyonin syyksi, että jakelussa on hienoista kankeutta. Kyllä se UPS on mulle kaikki paketit tuonut täysin aikataulussa, kun olen ne tänne työpaikalle tilannut.
JohannesP
05.12.2014, 15.11
Kyllä ne kamat kannattaa suosiolla tilata sinne missä viettää päivänsä (esim. töihin), kun tuntuu noiden kuriirifirmojen toiminta olevan kovin joustamatonta noin yleisesti ottaen. En nyt laittaisi tuota Canyonin syyksi, että jakelussa on hienoista kankeutta. Kyllä se UPS on mulle kaikki paketit tuonut täysin aikataulussa, kun olen ne tänne työpaikalle tilannut.
Hankalaa tuo töhinkin tilaaminen kun Tampereella ainakin jakeluaika 14-19 eikä pystytä sanomaan yhtään tarkempaa aikaa. :D Ei viittis koko päivää töissäkään päivystää.
Oisko järkevämpää ostaa ne fillarit sitten kivijalasta jos yhden paketin vastaanottaminen on noin vaikeaa?
JohannesP
05.12.2014, 16.15
Oisko järkevämpää ostaa ne fillarit sitten kivijalasta jos yhden paketin vastaanottaminen on noin vaikeaa?
Niin no itse tokasin vain aikojen olevan todella ympäripyöreitä ja monesti nekin tökkii. Eiköhän noista kuriiripalveluiden helmistä ja sioista ole keskusteltu jo tarpeeksi ninjakuriiri topikissa.
Ps. kiitos vinkistä ja todella tärkeästä informaatiosta. Topikkihan on 'Canyon maantiepyörä'. Voi tehdä tiukkaa ostaa paikallisesta.
Oisko järkevämpää ostaa ne fillarit sitten kivijalasta jos yhden paketin vastaanottaminen on noin vaikeaa?No UPS on mitä on. Pitää ehdottaa Canyonille että lisäisivät vaihtoehdon että voisi lisämaksusta valita DHL kuljetuksen. Mielelläni maksaisin joku 50€ lisää tuosta. Ne sentään soittaa ennen toimitusta.
Tänään sitten pyörä tuli (inflite al 9 M koossa)ja laitoin sen nippuun. Vähän tuo asennuspasta tuohon satulatolppaan mietitytti kyllä. Eli mille alueelle sitä oli tarkoitus laittaa ja mitä jos säätää satulan asentoa joskus. Eli kovettuuko/jämähtääkö tuo jotenkin vai onko satulan nosto/lasku helppoa jatkossakin?
Muutoin vaikutti oikein hyvälle vaikken oikein ajamaan vielä päässytkään.
Onkohan tietoa, että koska noita uudempia malleja testataan jossain isommassa lehdessä?
Keskiäkäinen lohjalainen
15.12.2014, 09.09
Onkohan tietoa, että koska noita uudempia malleja testataan jossain isommassa lehdessä?
Mitähän uudempia malleja tarkoitat? Onhan noita testailtu ja yleensä on lätkäisty vähintään neljä tähteä viidestä. Viimeisimmäksi Aeroad:
http://road.cc/content/review/137827-canyon-aeroad-cf-slx-70-di2
kalasatu
15.12.2014, 10.40
Ultimate taitaa olla rungoltaan sama kuin viimevuotinen. Eli vanhat testit pätevät vielä.
Enemmän vaan houkuttaisi nähdä kunnon testissä, että onko tuo uusi aeroad cf slx oikeasti s5:n haastaja niinkuin eurobikellä uhkasivat :rolleyes:
Kaippa niitä alkaa näkymään keväämmällä, kuitenkin sen verran uudesta mallista on kymysys.
Onko kukaan miettinyt täällä Aeroadin geometriaa? Sopivan oloinen stack antaa aika pitkän reachin. Ymmärrän toki, että pyörä on kyykkyajoon tarkoitettu. Ajatus olisi ajaa maantietä, eikä vain lyhyehköjä tempoja ja siitä kun oli notkea 20 v. on yli 30 v. Jotain aeroa tekisi kuitenkin mieli.
Takamisakari
16.12.2014, 10.11
Omasta puolestani sanoisin että jos "notkeus" mietityttää tuossa mielessä niin jotain vastaavaa kannattaa kyllä kokeilla ennekuin tilaa. Vakiovastaus, mutta jos pidempää matkaa meinaa kyykätä niin kyllä se mukavuus/sopivuus itselle ajaa aeroedun ohi..
Keskiäkäinen lohjalainen
16.12.2014, 10.17
Onko kukaan miettinyt täällä Aeroadin geometriaa? Sopivan oloinen stack antaa aika pitkän reachin. Ymmärrän toki, että pyörä on kyykkyajoon tarkoitettu. Ajatus olisi ajaa maantietä, eikä vain lyhyehköjä tempoja ja siitä kun oli notkea 20 v. on yli 30 v. Jotain aeroa tekisi kuitenkin mieli.
Jos pyörä on aero, kuskinkin pitäisi olla. Pitkä ja matala ajoasento voi osoittautua vähän turhan haasteelliseksi, jos sellaiseen ei ole totuttautunut. Johonkin sovituspenkkiin voisi tietysti säätää tuon Aeroadin salliman ajoasennon ja veivata pari tuntia. Jos ei alaselkä tahi hartiat siitä hirmustu, sitten ehkä uskaltaisi tilata.
Näin varmaan on. Jos vertaa joihinkin aeroksi itseään väittäviin maantiepyöriin: Pinarello F8, Colnago V1-R, Cervelon S-sarja, niin Aeroad on tuossa ryhmässä stack/reach suhteeltaan kaikkein vaativin. Harmi kun paketti Di2 Ultegralla olisi muuten houkutteleva.
Jep, aeroad oli harkinnassa ja totesin myös reach/stack mitat mahdottomiksi itselleni vaikka notkeuttakin löytyy. Pitkät jalat suhteessa yläkroppaan.
Hylkylistalle meni myös mm. Cannondale ja Wilier samoista syistä johtuen.
Cervelo S3:n geo taasen on mainio itselleni ja ajoasennon saa aivan riittävän matalaksi.
mentunik
16.12.2014, 13.18
Aeroad oli myös itsellä suosikkina, mutta totesin geometrian olevan niin kaukana nykyisestä hyväksi havaitusta, että lopulta jäi se hankkimatta. Ultimate CF SLX lähti tilaukseen ja näillä näkymin jakelussa perjantaina.
kalasatu
16.12.2014, 17.35
Aika vähän tuo Aeroad näyttäisi eroavan, jos isoa runkoa katsoo. Esim L -rungossa stemmi olisi samalla tasolla ̃10mm korotusrenkaalla. Myös tangon etäisyys olisi melkein sama, jos stemmin vaihtaa 10mm lyhkäisempään.
Ultimate
Frame size
XS (50)
S (53)
M (56)
L (58)
XL (60)
2XL (62)
3XL (65)
Stack
531
546
560
579
598
617
636
Reach
368
375
383
395
406
417
428
Aeroad
Frame size
2XS (47)
XS (50)
S (53)
M (56)
L (58)
XL (60)
2XL (62)
Stack
494
512
533
551
570
592
612
Reach
363
376
391
397
403
417
423
delta
Stack
-19
-13
-9
-9
-6
-5
Reach
8
16
14
8
11
6
delta = Aeroad - Ultimate
Runkojen mitat otettu Canyonin sivuilta:
Ultimate CF SLX: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3617
Aeroad CF SLX: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3691
Jos Aeroad on mielessä, eikös tuon verran säädä komponentteja vaihtamalla? Jos ei pyörä tunnu istuvan, laitat mokoman takaisin Saksaan.
Tilasin itse ensin 58cm Ultimaten, mutta totesin isomman rungon olevan sopivampi. Isommalla pyörällä sain stemmin alta kororenkaat pois ja mitat pysyi muuten melkoisen samana vanhaan pyörään verrattuna. Pienemmän pyörän palauttaminen oli erittäin helppoa. Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja UPS haki pyörän pois minulta. Vaihtamisrumbassa meni kaksi viikkoa ja köyhdyin 50 euroa.
"Jep, aeroad oli harkinnassa ja totesin myös reach/stack mitat mahdottomiksi itselleni vaikka notkeuttakin löytyy. Pitkät jalat suhteessa yläkroppaan."
Niin se maku vaihtelee. Samat mittasuhteet ja Aeroadin S-koko näyttäisi olevan juurikin sopiva. Varsinkin kun laittaa Top cover set:n ja pidemmän stemmin, niin saa tankoa vielä hieman eteenpäin ja reilusti alemmaksi...:)
kalasatu
16.12.2014, 17.54
Pitkien jalkojen kanssa tulee monesti pitkät kädet. Ainakin minun tapauksessa. ;)
Pitkien jalkojen kanssa tulee monesti pitkät kädet. Ainakin minun tapauksessa. ;)
Aeroad on silti pitkä ja matala, ei sen mitat miksikään muutu:D:D.
Coasting
17.12.2014, 13.14
Anteeksi rönsyily mutta onko kukaan pohtinut vastaavaa uuden Speedmaxin suhteen?
Canyon laskuri ehdottaa mulle M kokoa mutta vaikuttaa todella pitkältä. Vanha Speedmax on S ja tuntuu sopivalta.
Aeroad on silti pitkä ja matala, ei sen mitat miksikään muutu:D:D.
Pieni tarkennus aikaisempaan viestiini. Tässä mallissa ei ole i-lockia, joten ei myöskään Top cover set:iä saatavilla. Headset:n korkeus on kuitenkin sama 16 mm kuin i-lock:ssa, jonka päälle vielä spacereita 25 mm (alla ote sähköpostista). Näin ollen pitkä/matala -suhde on todellisuudessa hieman muutakin kuin pelkästään stack/reach -lukuja silmäiltäessä...turhan korkea...:)
"Thank you for your email of today and your interest in Canyon Bicycles. In this case the English translation seems to be wrong. The bike comes with one 10 mm spacer, and two each of 5 mm and 2.5 mm."
kalasatu
17.12.2014, 23.21
Hmm.. Canyon mainostaa Aeroadiin tuollaista settiä, mutta onko se sitten vain 2014 malleihin?
http://www.canyon.com/en/accessories/#category=F14&id=35558
Lainaus: "With the Plane Top Cover Set you can achieve a much lower handlebar position on your Aeroad. Flat headset cover (height: 4.75mm) including wedge. Replaces the Acros i-Lock system! (Height without spacers: 16mm)"
Tämä on ihan spekulointia:
Ymmärtääkseni 2015 Aeroadissa on kaulaputki muuttunut 1.25" kokoon. Eikös tuossa voisi sitten käyttää Ultimaten "top cover" settiä ilman ongelmia?
Näin minäkin kuvittelin, mutta eipä voi. Ohessa vastaus Canyonilta, kun asiaa kysyin.
Niinpä esimerkiksi S-koon uusi Aeroad sellaisenaan ja S-koon Ultimate varustettuna top cover:lla ja 1 cm:n pidemmällä stemmillä ovat mielestäni mitoituksellaan varsin lähellä toisiaan. Ero lienee muutamia millimetrejä Aeroadin hyväksi/haitaksi mausta riippuen. Isommissa kokoluokissa ero on vielä pienempi, taitaa olla Ultimate jopa hieman enemmän "aero" pelkästään mitoituksen osalta! Matemaatikot voivat laskea näille vaihtoehdoille "todellisen" stackin ja reachin...:)
"There is a plane top cover set for Aeroad CF, too. But it´s not compatible for the new Aeroad CF SLX.
The Aeroad CF SLX do not have an I-lock. The headset of the Aeroad CF SLX is like using the plane top cover set."
mentunik
20.12.2014, 11.34
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/20/01ba5d9475e2d3267ee5733aea5ade89.jpg
Eilen upsin kaveri kiikutti pyörän kotiin. Ainakin päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Tiistaina tuli ilmoitus postituksesta ja perjantaina perillä. Nopeaa toimintaa.
Onnea uudesta pyörästä! Itse olisi tarkoitus tilata juurikin tuo sama hopeisena kokoa S, kun tulee varastoon alkuvuodesta. Onko muuten laadukkaan tuntuinen?
179cm
74kg
84cm inseam
60cm torso length
45cm shoulder width
64cm hand length
Endurace CF S vai M koko? Laskuri antaa M, mutta jos muutan jalan sisämittaa sentillä alemmas niin antaa S koon.
mentunik
21.12.2014, 08.45
Onnea uudesta pyörästä! Itse olisi tarkoitus tilata juurikin tuo sama hopeisena kokoa S, kun tulee varastoon alkuvuodesta. Onko muuten laadukkaan tuntuinen?
Laadussa ei ole valittamista.
Vaihdoin tangon 440mm ja eivät tällä kertaa veloittaneet lainkaan extraa. Infliten kohdalla ottivat stemmin ja tangon vaihdosta 40€.
Sent from my iPad using Tapatalk
Laadussa ei ole valittamista.
Vaihdoin tangon 440mm ja eivät tällä kertaa veloittaneet lainkaan extraa. Infliten kohdalla ottivat stemmin ja tangon vaihdosta 40€.
Sent from my iPad using Tapatalk
Mullakin on toi vaihto edessä. Sekä stemmi että tanko. Oon vain pähkäillyt ostanko SL vai SLX:n Di2 vaihteilla? Mä mietin vaan noita kiekkoja. Kun ei oo Mavicit tuttuja. Alun perin oli tarkoitus hankkia joku pyörä Di2 vaihteilla ja sitten hankkii siihen kehutut Fulcrum zerot alle. Voiko noita Mavic Ksyrium SLR WTS Exalith 2 ja Fulcrum zeroja vertailla keskenään? Mavicit on ainakin kalliimmat.... :)
Mullakin on toi vaihto edessä. Sekä stemmi että tanko. Oon vain pähkäillyt ostanko SL vai SLX:n Di2 vaihteilla? Mä mietin vaan noita kiekkoja. Kun ei oo Mavicit tuttuja. Alun perin oli tarkoitus hankkia joku pyörä Di2 vaihteilla ja sitten hankkii siihen kehutut Fulcrum zerot alle. Voiko noita Mavic Ksyrium SLR WTS Exalith 2 ja Fulcrum zeroja vertailla keskenään? Mavicit on ainakin kalliimmat.... :)
Minä en Maviceista tykänny. Tuntui aika letkuilta 100kg adoniksen alla. Toinen vaihdon syy oli tubeless. Ksyrium SLR:t vaihtui näin ollen Campan Shalmal 2-way fitteihin (siis sama kuin Zero) Schwalben One tubeless kumein. Nyt on mieleiset.
Oon laittamassa tilausta sisään Endurace CF:stä. Kannattaako maksutavaksi valita pre-payment vai luottokortti? Pre-paymentilla rahat siirretään kun pyörä on valmiina toimitettavaksi (arvion mukaan huhtikussa) ja luottokortilla rahat lähtee tililtä nyt saman tien?
Edit: Laitoin maksun visalla ja kortin tietojen antamisen jälkeen tuli lukemaan:
Procede like this:
1. In the next few minutes you will receive confirmation that your order has been received and following authorization of your order through our Servicecenter a binding order confirmation with further information will be sent to you.
2. Your bike will be assembled and prepared for delivery prior to the shipping date indicated in the order confirmation.
3. As soon as your bike reaches our goods out issuing department your credit card will be debited. It is important that the invoice amount is fully covered by your credit card limit.
Jos valitsee maksutavaksi luottokortin, tsekkaavat tilausta tehdessä tyyliin 0,01 eurolla, että tilillä on katetta. Varsinainen veloitus tapahtuu luottokortilta vasta kun pyörä lähtee.
Oon laittamassa tilausta sisään Endurace CF 9.0 SL:stä.
Tuoreessa Cycling Plus lehdessä oli testi ja arvio Endurace CF:stä dura ace:n vaihteilla:
Hyvää "phenomenal value, exciting to ride"
Huonoa "front not as smooth as back"
"...like you are floating on air" kuvaus takapään/satulatolpan toiminnasta tuo mittakaavaa tuohon etupään mukavuuteen.
Frame 1040g
Fork 340g
Paino 7.02kg (L-koko)
Keskiäkäinen lohjalainen
22.12.2014, 10.55
Tuoreessa Cycling Plus lehdessä oli testi ja arvio Endurace CF:stä dura ace:n vaihteilla:
"...like you are floating on air" kuvaus takapään/satulatolpan toiminnasta tuo mittakaavaa tuohon etupään mukavuuteen.
Tuo on lähestulkoon ikiaikainen suunnitteluongelma: jos ajettavuuteen halutaan skarppiutta, etupään on oltava jämäkkä. Jonkin verran ilmeisesti etupäähän saa mukavuutta lisää hankkimalla jonkun kuitupitoisen high-end-ohjaustangon. Niitä harvemmin näkee tuon(kaan) hintaluokan vehkeissä tehdasasennuksena. Tällainen lienee ainakin kohtuullisen hyvä:
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/3t-ergonova-team-carbon-road-handlebar/rp-prod55163
Tuo oli ilmeisesti sillä VCLS 2.0 tolpalla (jos oikein muistan niin se antaa periksi +-20mm eteen/taaksepäin)? Itse jätin tolpaksi tuon VCLS S23:n mikä on "normaali" hiilikuitutolppa eli tuota floating efektiä tuskin omassa pyörässä on. Verrattiinko pyörän etupäätä joihinkin muihin pyöriin vai pelkästään takapäähän? Luulisi kuitenkin olevan smoothimpi etupää kuin suurimmassa osassa muista maantiepyöristä. Ainakin forumeilla ostajat ovat kehuneet miten ajomukavuus parani edelliseen pyörään verrattuna varsinkin huonommilla teillä.
179cm
74kg
84cm inseam
60cm torso length
45cm shoulder width
64cm hand length
Endurace CF S vai M koko? Laskuri antaa M, mutta jos muutan jalan sisämittaa sentillä alemmas niin antaa S koon.
Unohdin että olin laittanut Canyonille viestiä kesällä samasta asiasta.
Vastaus kesällä:
Even I have checked your data and recommend size M to you.
Because your torso is longer than your legs, I also recommend a longer stem. You can try a 110mm one, if you want to. You also can try the standard with 100mm first.
Vastaus tänään:
According to your PPS data, to achieve a competitive and comfortable riding position I would recommend frame size S.
Eilen tosiaan tein tilauksen ja laitoin kooksi M. Täältä näkee pyörän mitat: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3694
Tuo oli ilmeisesti sillä VCLS 2.0 tolpalla (jos oikein muistan niin se antaa periksi +-20mm eteen/taaksepäin)? Itse jätin tolpaksi tuon VCLS S23:n mikä on "normaali" hiilikuitutolppa eli tuota floating efektiä tuskin omassa pyörässä on. Verrattiinko pyörän etupäätä joihinkin muihin pyöriin vai pelkästään takapäähän? Luulisi kuitenkin olevan smoothimpi etupää kuin suurimmassa osassa muista maantiepyöristä. Ainakin forumeilla ostajat ovat kehuneet miten ajomukavuus parani edelliseen pyörään verrattuna varsinkin huonommilla teillä.
Juu, tuolla VCLS 2.0:lla. Etupäätä tosiaan verrattiin takapäähän...onhan se loistava pyörä.
"If you´re looking to hit your sportive peak in 2015 and better your personal bests, the Endurance is heartily recommended."
Keskiäkäinen lohjalainen
22.12.2014, 19.44
Tuo "perinteinen" VCLS-tolppa on basalttikuitua. Sekin joustaa jo ihan reippaasti ja lisää mukavuutta huomattavasti hiilaritolppaan verrattuna.
kumitassu
22.12.2014, 21.58
Muutama tunti sitten ilmestyi ups:n kuriiri oven taa ison laatikon kanssa. Pitkin vuotta olin pähkäillyt tri/tempokaluston hankintaan ja päädyin tuohon speedmax cf:n. Toimituksen kanssa kesti vähän pidempään kun oli tämän vuoden malli ja uudet ei olleet vielä tulleet. Itseäni arvelutti myös tuo reachin pituus, vaakaputki kun on esim. Cerveloon verrattuna pitkähkö ja geometria muutenkin vähän erilainen. 173cm pitkälle persjalkaiselle kynäniskalle tuo s-koko näyttää sopivan mukavastii näin ensisäätöjen ja kokeilujen perusteella. Säätövaraa satulassa on kohtuullisen paljon ja stongaan tuli mukana ekstrakorokepaloja. Ajoasento oli kertalaakista säädetty hyväksi, johtunee siitä että canyon kysyi aika tarkat mitat tilauksen jälkeen, sääti ohjaamon ja satulan ja pisti vasta sitten postiin. Vähän arvelutti ostaa näkemättä ja kokeilematta mutta ensivaikutelman perusteella, tuli tehtyä ihan hyvä diili. Hyvin toimi toi tilausjärjestelmä ja maksukuviot. Ei onkelmia.
vauhtikorjaavirheet
23.12.2014, 00.27
Tuo "perinteinen" VCLS-tolppa on basalttikuitua. Sekin joustaa jo ihan reippaasti ja lisää mukavuutta huomattavasti hiilaritolppaan verrattuna.
Kyllä ne saitillaan sen, siis 2.0 versioidun, ilmoittavat olivan carbon composite, mikä lie jonkin sortin hiilikuitua. Basaltti lienee edelleenkin vulkaaninen kivilaji, ei kuitu. Tai tiedä sitten, vaikka olis myös kuitu, mut kvg ei oikein tukenut sitä käsitystä.
2.0 ei ole se perinteinen, eli 1st gen. Se ei ole "halkaistu" ja siinä on sitä basalttia. Siinä on myös rutosti setback- säätöä, mulla on se juuri siksi.
https://www.canyon.com/en/technology/vcls_post.html
https://www.canyon.com/en/accessories/#category=F07&id=34795
kalasatu
23.12.2014, 12.19
Kyllä ne saitillaan sen, siis 2.0 versioidun, ilmoittavat olivan carbon composite, mikä lie jonkin sortin hiilikuitua. Basaltti lienee edelleenkin vulkaaninen kivilaji, ei kuitu. Tai tiedä sitten, vaikka olis myös kuitu, mut kvg ei oikein tukenut sitä käsitystä.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Basalt_fiber
Taitaa olla köyhän miehen kuitua.
vauhtikorjaavirheet
23.12.2014, 16.32
No perhana. Aina oppii uutta. Pahoittelut väärin luulemisesta.
arctic biker
23.12.2014, 19.35
Sillai jännää että pirun moni materiaali tai nyt tää kuitu on saanut ekan käyttönsä militääripuolella. Silloin kun on tarve asevarusteluun niin valtioilla rahaa piisaa. Toinen on avaruusteknologia, sieltä itsestään tummuvat linssit ja Gotetex on tulleet.
Myös akkuporakone.
arctic biker
23.12.2014, 20.05
Ihan offarina tuolta jotain http://www.discovery.com/tv-shows/curiosity/topics/ten-nasa-inventions/
Tänään tuli seurantanumero fillarista UPSilta , toimitus 31.12.2014 päivän loppuun mennessä.
Tuleekohan mihinkään näkymään tarkempaa toimitusaikaa koska olen töissä kahteen saakka.
Tuskimpa kuriiri soittaakaan kun muistaakseni tilatessa ei kysytty puhelinnumeroakaan , ainakaan noissa canyonilta tulleissa vahvistuksissa ei näy kuin tiomitusosoite.
Kaveri lupas tulla kämppään päivystään aamu yhdeksästä eteenpäin , toimittavat sitten mun säkällä ennen sitä.
kumitassu
23.12.2014, 21.04
Tänään tuli seurantanumero fillarista UPSilta , toimitus 31.12.2014 päivän loppuun mennessä.
Tuleekohan mihinkään näkymään tarkempaa toimitusaikaa koska olen töissä kahteen saakka.
Tuskimpa kuriiri soittaakaan kun muistaakseni tilatessa ei kysytty puhelinnumeroakaan , ainakaan noissa canyonilta tulleissa vahvistuksissa ei näy kuin tiomitusosoite.
Kaveri lupas tulla kämppään päivystään aamu yhdeksästä eteenpäin , toimittavat sitten mun säkällä ennen sitä.
Upsi toimittaa välillä 09.00-19.00. Kun saat aikanaan mailiin lähetyksenseurantanumeron, voit katsoa ups:n sivuilta missä paketti menee. Sieltä pystyy ilmeisesti myös siirtämään lähetysaikaa mutta tarkkaa kellon aikaa ne ei voi antaa. Itsellä kävi eilen perinteiset, eli olin lukkiutunut kämppääni ja filu tuli tietysti just ennen seiskaa. Olishan sitä voinu tehdä muutakin jos olis kellon ajan tienny tarkemmin kuin istua sisällä ja ulkona helkkarin hieno keli. Anyway pyörä tuli ja kaikki oli kunnossa. Mutta aina pitää jostain valittaa :)
kalasatu
24.12.2014, 21.06
Uuden Aeroad:n esittely: http://www.bikeradar.com/road/news/article/canyon-aeroad-cf-slx-9-0-sl-just-in-43309/
tapsalme
30.12.2014, 09.05
Nyt tarjolla Canyonisteille 2 kpl nro 23 korvaketta hintaan 30e.
paskalokki
30.12.2014, 10.07
Mittasin parin eri pyörän kanssa, että mikä runkokoko sopisi itselle. Siis syötin omia mittojani mikä arposi "oikean" koon. 190cm pitkänä, 89cm inseamilla ja pitkällä selällä sain molempian pyörien kanssa mitkä voisin ostaa (menee budjettiin) koon L. Mietin, että onkohan tuo nyt ihan oikeassa kuitenkaan, kesällä testaamani Trek Madone 3.1 (2014) tuntui pieneltä 60cm koossa ja vakiostemmillä, olisi voinut stemmiä vaihtaa heti kättelyssä. Myyjänkin mielestä näytti, että loppui ohjaamosta vähän tila.
Ilmeisesti jengillä aika hyvin pelannut nuo Canyonin kokolaskuri, maantiepyöristä siis omalla kohdalla kyse.
Canyonin kokolaskurin tulokseen vaikuttaa pelkästään jalan sisämitta (tai ainakin on ollut noin).
Mittasin parin eri pyörän kanssa, että mikä runkokoko sopisi itselle. Siis syötin omia mittojani mikä arposi "oikean" koon. 190cm pitkänä, 89cm inseamilla ja pitkällä selällä sain molempian pyörien kanssa mitkä voisin ostaa (menee budjettiin) koon L. Mietin, että onkohan tuo nyt ihan oikeassa kuitenkaan, kesällä testaamani Trek Madone 3.1 (2014) tuntui pieneltä 60cm koossa ja vakiostemmillä, olisi voinut stemmiä vaihtaa heti kättelyssä. Myyjänkin mielestä näytti, että loppui ohjaamosta vähän tila.
Ilmeisesti jengillä aika hyvin pelannut nuo Canyonin kokolaskuri, maantiepyöristä siis omalla kohdalla kyse.
Itselläni L-kokoinen (58cm) Ultimate CF SLX ja pituus 186.5cm ja inseam 89-89.5cm. Jouduin vaihtamaan 110mm stemmin 90mm:iin ja kaikki prikatkin on stemmin alla (jäykkä selkä). En ole mitoittamisen ammattilainen mutta minusta tuo näyttäisi siltä että L-koko olisi sulle passeli. Oman rungon mitat: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614#
paskalokki
30.12.2014, 10.39
Itselläni L-kokoinen (58cm) Ultimate CF SLX ja pituus 186.5cm ja inseam 89-89.5cm. Jouduin vaihtamaan 110mm stemmin 90mm:iin ja kaikki prikatkin on stemmin alla (jäykkä selkä). En ole mitoittamisen ammattilainen mutta minusta tuo näyttäisi siltä että L-koko olisi sulle passeli. http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614#
Voipi olla ihan hyvin sitten noinkin, ilmeisesti Canyon tekee oletuksena myös pidemmille ihmisille pyöriä joten ei 190cm pitkällä tartte olla heti se suurin koko kuten monella muulla valmistajalla.
mentunik
30.12.2014, 10.39
Mulla koon 58 madone 120mm stemmilla ja otin koon 58 ultimate cf slx. Mitat 189/90. Koko on sopiva.
paskalokki
30.12.2014, 11.10
Allright, joten tuo L on sitten varmaankin se oikea koko. Vielä kun löytäisi sen omaan budjettiin sopivan, kuituisen mielellään. :) Olin joskus näkevinäni 1600 eurolla kuituista jo ja pitäisi saada kerta Suomen kivijalastakin saa.
mentunik
30.12.2014, 11.13
Tossa canyonissa on tangon reachi lyhyempi kun mun madonessa mutta muuten runko vastaa aika hyvin kooltaan.
Canyonin kokolaskurin tulokseen vaikuttaa pelkästään jalan sisämitta (tai ainakin on ollut noin).
Oli näin, ei ole enää. Se vanhahan oli aika kökkö, mutta uusi ottaa muutakin huomioon.
Keskiäkäinen lohjalainen
30.12.2014, 21.28
Allright, joten tuo L on sitten varmaankin se oikea koko. Vielä kun löytäisi sen omaan budjettiin sopivan, kuituisen mielellään. :) Olin joskus näkevinäni 1600 eurolla kuituista jo ja pitäisi saada kerta Suomen kivijalastakin saa.
Tämän hintaa ja sillä hinnalla irtoavaa osaluetteloa en lakkaa ihmettelemästä.
www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3501
Käsittämättömän halpa.
van damme
31.12.2014, 04.13
http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3694
Sama kuin tuo 1499€ pyörä, mutta stemmi ja tanko on Canyonin omaa uutta mallistoa (paremman näköiset) sekä satulatolppa on halvempi, mutta postauksien perusteella varmempitoimisempi ja huolettomampi kuin tuo kalliimmassa mallissa oleva kaksiosainen tolppa.
Aika jännä muuten että S, M ja L kokojen mitoitukset ovat lähes identtiset stackia lukuunottamatta.
Näyttää toimitusajat olevan sitä luokaa että kannattaa laittaa tilausta sisään jos meinaa tuommoisella CF 7.0:lla ensi keväänä ajella. Itse ihmettelen ettei endurace:a ole tarjolla sähkövaihteilla.
paskalokki
31.12.2014, 08.20
Näyttää toimitusajat olevan sitä luokaa että kannattaa laittaa tilausta sisään jos meinaa tuommoisella CF 7.0:lla ensi keväänä ajella. Itse ihmettelen ettei endurace:a ole tarjolla sähkövaihteilla.
Niinpä näyttää joo, värivaihtojenkin välillä on noin kuukausi eroa toimitusajassa. Hyvännäköisiä pyöriä molemmat toki, kuten kaikki Canyonin pyörät (pl. TT-tangolla olevat). Osasarjat eivät sano itselleni mitään, mutta onko tuohon miten paljon vaihdettavissa osaa suoraan Canyonilla jo? Lähinnä stemmin pituus mietityttää ja sopivuus omaan ajoasentoon ja satula on 99% liian kaponen.
Kestäänkö nuo 25mm 115kg kuskin alla (alaspäin menossa tosin).
mentunik
31.12.2014, 08.39
Tangon ja stemmin saa ainakin vaihdettua. Ottavat vaihdosta 20e/osa. Tosin viimeksi eivät tangonvaihdosta veloittaneet.
Notes kenttään vaan pyyntö tilauksen yhteydessä.
Niinpä näyttää joo, värivaihtojenkin välillä on noin kuukausi eroa toimitusajassa. Hyvännäköisiä pyöriä molemmat toki, kuten kaikki Canyonin pyörät (pl. TT-tangolla olevat). Osasarjat eivät sano itselleni mitään, mutta onko tuohon miten paljon vaihdettavissa osaa suoraan Canyonilla jo? Lähinnä stemmin pituus mietityttää ja sopivuus omaan ajoasentoon ja satula on 99% liian kaponen.
Kumit ja runko kestää kyllä. Kiekoissa 100kg painoraja. Canyonilla vaihtaavat pyynnöstä stemmiä ja tankoa, muu ei taida onnistua (pl. ostaessa valittava satulatolppa, pakka yms.)
paskalokki
31.12.2014, 08.51
Kumit ja runko kestää kyllä. Kiekoissa 100kg painoraja. Canyonilla vaihtaavat pyynnöstä stemmiä ja tankoa, muu ei taida onnistua (pl. ostaessa valittava satulatolppa, pakka yms.)
DT Swiss R24 Spline -kiekkojen max. painoraja on 110kg (sis. pyörä + kuski) mitkä ovat tuossa Endurace CF 8.0:ssa eli tuossa kalliimmassa noista kahdesta. Eli aika pitkälti sama kuin noissakin.
Keskiäkäinen lohjalainen
31.12.2014, 09.02
Tuon 8.0:n satulatolppa saattaa olla alle satakiloisille suunniteltu. Halvempi malli on siis sulle parempi.
paskalokki
31.12.2014, 09.50
Tuon 8.0:n satulatolppa saattaa olla alle satakiloisille suunniteltu. Halvempi malli on siis sulle parempi.
Oho, kerrankin näin päin jopa. Pitää arpoa, pitää arpoa.. Ajoahan tuolla kyllä tulisi, kerta olen tasaiseen tahtiin ajellut maantietä ei-niin-maantielle-sopivalla masiinalla sulat kelit, mutta koko, se mietityttää. Pitäisi päästä testaamaan jotain L-kokoista kanjonia jossakin tai ainakin suhtkoht samalla geometrialla olevaa.
Itselläni L-kokoinen (58cm) Ultimate CF SLX ja pituus 186.5cm ja inseam 89-89.5cm. Jouduin vaihtamaan 110mm stemmin 90mm:iin ja kaikki prikatkin on stemmin alla (jäykkä selkä). En ole mitoittamisen ammattilainen mutta minusta tuo näyttäisi siltä että L-koko olisi sulle passeli. Oman rungon mitat: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614#
Lähes samoilla mitoilla mitä tässä on mainittu (189 cm ja 89 cm, kohtuu hyvä notkeus) minä ottaisin ehdottomasti XL-koon. Ja siihenkin ehkä vielä 120 mm stemmin. Tämä siis ihan vertailemalla Canyonin geometriatietoja nykyiseen fillariini (Cervelo S1) ja siihen, miltä nykyisen fillarin kyydissä tuntuu... Tuolla XL-kokoisella kanjonilla top tube, stack ja reach olisivat kaikki hyvältä vaikuttavissa arvoissa.
Hyvännäköisiä pyöriä molemmat toki, kuten kaikki Canyonin pyörät (pl. TT-tangolla olevat). .
Kauneus on katsojan silmissä jne., mutta tämä uusin versio Speedmax AL -sarjasta (esim. http://www.canyon.com/en/triathlonbikes/bike.html?b=3688) on mun mielestä kyllä haluttavan näköinen. Pitäisköhän...
kalasatu
01.01.2015, 12.16
Minun pituus on 187cm ja haaraväli on jotain +90cm luokkaa. Eli jalat ovat pitkät suhteessa yläkroppaan. Tilasin alunperin large-kokoisen pyörän. Päädyin kuitenkin vaihtamaan XL-kokoon.
Tuntui loogisemmalta ottaa pykälää isompi runko ja poistaa prikat stemmin alta. Isommassa rungon emäputki on 2cm pitempi. Tämän kompensoin poistamalla kaikki (2cm) prikat stemmin alta. Nyt satulan ja ohjaustangon korkeusero on sama 12cm, johon olin tottunut edellisessä (58cm, Specialized S-works) maantiepyörässä. Jos vaihdan ohjainlaakerin suojakupin matalampaan malliin, tippuu stemmi vielä 1cm lisää tarvittaessa.
Vaikka pyörä pitäisi säätää oman kropan mukaan, otin rungon kokoa etsiessäni referenssiksi bikeradar.com -sivuston. Kuskit Marcel Kittel (http://www.bikeradar.com/road/gear/article/pro-bike-marcel-kittels-giant-propel-advanced-sl-video-39792/#) ja Fabian Cancellara (http://www.bikeradar.com/road/gear/article/pro-bike-fabian-cancellaras-trek-domane-classics-40731/) ovat melkein saman pituisia kuin minä. Heillä tanko on 10,5cm ja 12cm alempana kuin satula. Eli samat kuin mihin olen itse tottunut. En nähnyt tarpeelliseksi, että minun pitäisi laskea tankoa ammattikuskeja alemmaksi. Tämä vahvisti minun käsitystä sopivasta runkokoosta.
Trendi tuntuu suosivan pieniä runkoja. Tein mielestäni kuitenkin oikean ratkaisun ostaessani XL-kokoisen pyörän.
Edit: Pyöräni on 2015 Ultimate CF
^Muistatko montako senttiä on satulan kärjestä tangon keskelle?
kalasatu
01.01.2015, 12.47
En muista, mutta nopeasti mitattuna näyttäisi olevan noin 61cm. Stemmin pituus on 11cm ja satulan+tolpan etäisyyssäädöt ovat säätämättöminä puolivälissä.
EDIT: Korjaus... stemmin pituus olikin 13cm.
Mulla sama satula/tanko väli eli 61cm Cervelo S3 58:ssa. Stemmi 110mm. Mielenkiinnosta kysyin kun Canyon oli harkinnassa ennen tuota S3:a.
kalasatu
01.01.2015, 16.34
Korjataas nyt. Eli tuo minun edellinen mittaus 61cm on stemmillä, jonka pituus on 13cm.
Sanokaas, minkälaisia muutoksia on odotettavissa ajofiiliksiin, jos hommaan nykyisen alumiinirunkoisen Focuksen cyclon rinnalle Enduracen CF:n? Cyclossa on herkät Mavicin open pro kiekot ja lokarit myös ja se on ajoltaan ihan jees, mutta se CF 8.0 polttelee silti: n+1?
Sanokaas, minkälaisia muutoksia on odotettavissa ajofiiliksiin, jos hommaan nykyisen alumiinirunkoisen Focuksen cyclon rinnalle Enduracen CF:n? Cyclossa on herkät Mavicin open pro kiekot ja lokarit myös ja se on ajoltaan ihan jees, mutta se CF 8.0 polttelee silti: n+1?
Osta pois, tuskin kadut. Jos asfaltilla ajat, niin eroa ajamisen keveydessä voisi kuvailla cyclon ja maantiepyörän välille kokolailla samaksi kuin mitä 29 jäykkäperän ja cyclon välillä on.
Osta pois, tuskin kadut. Jos asfaltilla ajat, niin eroa ajamisen keveydessä voisi kuvailla cyclon ja maantiepyörän välille kokolailla samaksi kuin mitä 29 jäykkäperän ja cyclon välillä on.
Kiitos, hyvät myyntipuheet! Etenkin kun sattuu olemaan se 29 jäykkiskin jo tallissa, niin mielikuvavertailu oli helppoa. 8.0 stealth lähti tilaukseen uuden vuoden kunniaksi.
paskalokki
03.01.2015, 01.17
Pähkäilen nyt ihan helvetisti tuon L- ja XL-koon välillä. Takaraivossa jyskyttää koko aika tuo pieni testipyrähdys sillä Trek Madone 3.1:llä (59cm) mistä loppui ns. tila ohjaamosta vakiostemmillä ja Canyon tarjoaa L-kokoa (58cm) omilla algoritmeillään. Inseam on sen n. 89cm tai snaaadisti enemmän, mutta selkä on pitkä. Endurace CF 7.0:n stealth-värin toimitus menee tosin viikolle 17 (huhtikuun toiseksi viimeiselle viikolle), eli ajokelit ovat jo vauhdissa, mutta tuo menisi sopivasti itselleni synttärilahjaksi. Sinisellä teksteillä olevaa saisi taas n. kuukauden aiemmin, mutta punainen kiinnostaa enemmän.
Kiekkojen kestävyys nyt tässä ehkä eniten mietityttää itse pyörästä sen tarkemmin. Tuntuu, että reippaan 2000km aikana on Nishiki 401:stä takavanne mennyt kieroksi syystä tai toisesta, koska tuntuu vatkaavan nastarenkaan kanssa vähän väliä vaikka olen ajanut maanteitä melko siististi ainoastaan parin alkuajan pannuttamisesta huolimatta. Ja kuskilla on kuivapainoa se mainittu 115kg, mitä on toisaalta tarkoitus pienentää koko aika kevään edetessä. Se mitä se on sitten kun pyörä tulee ja asfaltti paljastuu keväällä, on toinen tarina.
Pienessä tuiskeessa olisi hyvä tehdä tilaus kun olisi pokkaa kerrankin. ;)
Pähkäilen nyt ihan helvetisti tuon L- ja XL-koon välillä. Takaraivossa jyskyttää koko aika tuo pieni testipyrähdys sillä Trek Madone 3.1:llä (59cm) mistä loppui ns. tila ohjaamosta vakiostemmillä ja Canyon tarjoaa L-kokoa (58cm) omilla algoritmeillään. Inseam on sen n. 89cm tai snaaadisti enemmän, mutta selkä on pitkä. Endurace CF 7.0:n stealth-värin toimitus menee tosin viikolle 17 (huhtikuun toiseksi viimeiselle viikolle), eli ajokelit ovat jo vauhdissa, mutta tuo menisi sopivasti itselleni synttärilahjaksi. Sinisellä teksteillä olevaa saisi taas n. kuukauden aiemmin, mutta punainen kiinnostaa enemmän.
Kiekkojen kestävyys nyt tässä ehkä eniten mietityttää itse pyörästä sen tarkemmin. Tuntuu, että reippaan 2000km aikana on Nishiki 401:stä takavanne mennyt kieroksi syystä tai toisesta, koska tuntuu vatkaavan nastarenkaan kanssa vähän väliä vaikka olen ajanut maanteitä melko siististi ainoastaan parin alkuajan pannuttamisesta huolimatta. Ja kuskilla on kuivapainoa se mainittu 115kg, mitä on toisaalta tarkoitus pienentää koko aika kevään edetessä. Se mitä se on sitten kun pyörä tulee ja asfaltti paljastuu keväällä, on toinen tarina.
Pienessä tuiskeessa olisi hyvä tehdä tilaus kun olisi pokkaa kerrankin. ;)
Eikö helpointa ole satsata 75€ ja pistää sitten sopiva pyörä tilaukseen. Esim: http://www.kivenlahdenpyorahuolto.fi/bikefitting/
Saman hintaiseksi se tulee kuin sitten tilailla eri kokoisia stemmejä Canyonilta.
paskalokki
03.01.2015, 12.19
Eikö helpointa ole satsata 75€ ja pistää sitten sopiva pyörä tilaukseen. Esim: http://www.kivenlahdenpyorahuolto.fi/bikefitting/
Saman hintaiseksi se tulee kuin sitten tilailla eri kokoisia stemmejä Canyonilta.
Ei ole tuossa tarjolla Canyonia edes ja imo tuntuu, että tuon pystyy itsekin tehdä mittauksilla ja erilaisia runkokokoja testaamalla. Ulkona se nyt on vaan ikävä kyllä hankalaa. Ja saahan niitä stemmejä muualtakin kuin Canyonin verkkokaupasta?
Ei ole tuossa tarjolla Canyonia edes ja imo tuntuu, että tuon pystyy itsekin tehdä mittauksilla ja erilaisia runkokokoja testaamalla. Ulkona se nyt on vaan ikävä kyllä hankalaa. Ja saahan niitä stemmejä muualtakin kuin Canyonin verkkokaupasta?
Osaahan se fittingin tekevä ukko nyt sulle Canyonin taulukon kera kertoa minkä kokoinen runko sinulle sopii ja kuinka pitkän stemmin tarvitset. Ei sillä ole merkitystä ettei Canyonin pyörämallit ole tuon paikan laitteen muistissa ohjelmoituna. Canyonissa on 1 1/4 tuuman stemmi, jota ei löydy monesta paikkaa (tämän olet varmaan jo lukenutkin tästä viestiketjusta). En näe mitään hyötyä testailla eri merkkisiä runkoja jos meinaa Canyonin hommata.
Koska lienet aloittelija, niin et ole sovelias arvioimaan omaa ajoasentoasi. Mulla kaveri otti videon trainerin päällä ja löi sen Kinevean ohjelmaan, jossa sitten katsottiin pysäytyskuvista jalkojen ja kropan kulmia: http://www.kinovea.org/ Tuo 75€ on aivan ilmainen hinta siitä että saat oikeankokoisen pyörän allesi. Tai sitten menet "kantapään kautta" :)
http://www.kinovea.org/images/pitches/tracking.gif
jukkapvk
03.01.2015, 16.45
Minäkin pähkäilen koon kanssa, S:n ja XS:n välillä. Mittojen perusteella olen juuri ja juuri siinä S:n alarajalla (170m/~79cm). Jos "laskuriin" laittaa inseamiksi 78, tarjoaa laskuri XS:sää samoilla mitoilla. Sattuisko jollain olemaan Ultimatea XS-koossa pk-seudulla, jota voisi käydä katsomassa?
EDIT: Spessun tarmacin geometria taitaa olla aika optimi itselle S-koossa, harmi vaan, että hinta on sitten ihan eri luokassa... Täytyypä käydä kivijalassa koeistumassa.
paskalokki
03.01.2015, 18.28
Osaahan se fittingin tekevä ukko nyt sulle Canyonin taulukon kera kertoa minkä kokoinen runko sinulle sopii ja kuinka pitkän stemmin tarvitset. Ei sillä ole merkitystä ettei Canyonin pyörämallit ole tuon paikan laitteen muistissa ohjelmoituna. Canyonissa on 1 1/4 tuuman stemmi, jota ei löydy monesta paikkaa (tämän olet varmaan jo lukenutkin tästä viestiketjusta). En näe mitään hyötyä testailla eri merkkisiä runkoja jos meinaa Canyonin hommata.
Koska lienet aloittelija, niin et ole sovelias arvioimaan omaa ajoasentoasi. Mulla kaveri otti videon trainerin päällä ja löi sen Kinevean ohjelmaan, jossa sitten katsottiin pysäytyskuvista jalkojen ja kropan kulmia: http://www.kinovea.org/ Tuo 75€ on aivan ilmainen hinta siitä että saat oikeankokoisen pyörän allesi. Tai sitten menet "kantapään kautta" :)
http://www.kinovea.org/images/pitches/tracking.gif
Tarkoitus on vetää laakista homma pakettiin kyllä. :) Ehkä tuota voisi hyödyntää vaikka extrahintaa tulee tai sitten koitella kivijaloista katsella täältä Suomesta.
Tarkoitus on vetää laakista homma pakettiin kyllä. :) Ehkä tuota voisi hyödyntää vaikka extrahintaa tulee tai sitten koitella kivijaloista katsella täältä Suomesta.
Jos aluat itsellesi sopivan kokoisen fillarin käy moikkaamassa Rauttua Chebisissä. Sinähän se sun vieressäkin (jäkessä).
paskalokki
03.01.2015, 22.25
Jos aluat itsellesi sopivan kokoisen fillarin käy moikkaamassa Rauttua Chebisissä. Sinähän se sun vieressäkin (jäkessä).
Taitaa paukkua budjetti yli mitä nopeasti katselin heidän sivujaan ja en usko, että olen mitoiltani mitenkään erityisen epänormaali, eli pitäisi pyörä löytyä valmistajan ellei toisenkin mallistosta suoraan. Ehdottomasti vaihtoehtona on myös Kivenlahden Pyörähuollossa käyminen ja itsensä mittauttaminen ja neuvojen tiedustelu Canyonin kokotaulukkoa vieressä heiluttaen, koska tärkeintä on saada toimiva, mukava ajettava ja ennen kaikkea oikean kokoinen maantiepyörä alle, toivottavasti jo kevääksi.
Taitaa paukkua budjetti yli mitä nopeasti katselin heidän sivujaan ja en usko, että olen mitoiltani mitenkään erityisen epänormaali, eli pitäisi pyörä löytyä valmistajan ellei toisenkin mallistosta suoraan. Ehdottomasti vaihtoehtona on myös Kivenlahden Pyörähuollossa käyminen ja itsensä mittauttaminen ja neuvojen tiedustelu Canyonin kokotaulukkoa vieressä heiluttaen, koska tärkeintä on saada toimiva, mukava ajettava ja ennen kaikkea oikean kokoinen maantiepyörä alle, toivottavasti jo kevääksi.
Kyllä sieltä edullisenkin fillarin saa.
Pähkäilen nyt ihan helvetisti tuon L- ja XL-koon välillä. Takaraivossa jyskyttää koko aika tuo pieni testipyrähdys sillä Trek Madone 3.1:llä (59cm) mistä loppui ns. tila ohjaamosta vakiostemmillä. Endurace CF 7.0:n stealth-värin toimitus menee tosin viikolle 17 (huhtikuun toiseksi viimeiselle viikolle)
Kiekkojen kestävyys nyt tässä ehkä eniten mietityttää itse pyörästä sen tarkemmin. Tuntuu, että reippaan 2000km aikana on Nishiki 401:stä takavanne mennyt kieroksi syystä tai toisesta.
;)
Itse valkkasin runkokoon ihan stack ja reach mittojen mukaan ja vertailin niitä vanhan crossarini mittoihin (otin L-koon, koska reach ei juurikaan muuttunut stackiin verrattua, pituus 180 cm, inseam 86/87 ja ns. stiff back/gluteus kuskilla.. ). Samoin tilasin penkkiputken +13 m...25 mm versioon, jotta satulan saa varmemmin kohdilleen poljinkeskiön suhteen. Note-kenttään laitoin pyynnön vaihtaa stemmin 11 > 9 cm malliin, myös cyklon kokemusten perusteella - kurkottelu ei kiinnosta.
8.0 mallin otin, koska sen saa heti testattavaksi Suomeen traineriin. Lisäksi kehuivat 8.0 testivoittoon Bikes etc nowember 2014 lehdessä (mm. rungon ja kiekkojen ansiosta). Värinkin saa stealthina samantien.
Nishikitä kandee ottaa kumit irti ja katsoa, onko vanteissa heittoa esim. jarrupaloihin sihdaten. Ja napautella pinnat läpi triangelityyliin, että onko kireydet samalla tasolla. Jos on kierot, niin rihtaukseen vaan.
ennen kaikkea oikean kokoinen maantiepyörä alle
Silloin bikefitting on oleellisen tärkeä. KLPH, Larun pyörä, Probike ainakin tekee fittingiä. Kun tietää, ei tarvitse olettaa tai arvata. Se kun saattaa olla kallista, paljon kalliimpaa kuin itse fitting.
Keskiäkäinen lohjalainen
04.01.2015, 11.33
Taas on muuten yksi Canyoni testattu. Tällä kertaa vuorossa oli Ultimate AL SLX 9.0.
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-canyon-ultimate-al-slx-9-0-15-49108/
Näyttää teutooneilta onnistuvan lelumiininkin käyttö runkomateriaalina:
"The Canyon is a race bike through and through, but it does manage a very acceptably trade-off between power transfer and ride quality. It would be unfair to call it 'good for alloy' – it's good by any standard, as long as you're content with a sporty, direct road feel."
Keskiäkäinen lohjalainen
09.01.2015, 12.22
Laitetaan tämä maantiemiehillekin tiedoksi.
Ilmeisesti Kanjoneita myydään Suomeen aika paljon :-)
http://www.canyon.com/fi/service/new...le.html?id=245
paskalokki
09.01.2015, 12.33
Laitetaan tämä maantiemiehillekin tiedoksi.
Ilmeisesti Kanjoneita myydään Suomeen aika paljon :-)
http://www.canyon.com/fi/service/new...le.html?id=245
Hieno juttu, mukavempi lukea sivuja nyt kun on kaikki suomeksi vaikka tottakai englantiakin ymmärtää. Ehkä saisi omaan pyörävalintaan tarkempaa infoa nyt kun on saitti suomeksi jos Canyoniin päädyn.
Kesäkeli
09.01.2015, 12.54
Eikö Suomessa joskus aiemmin ollutkin jo edustus.
paskalokki
09.01.2015, 13.03
1X Endurace CF 7.0 1.299,00 €
2X Canyon Cage SF 19,90 €
1X Continental inner tube 28 inch 3,49 €
1X Canyon Pure Cycling Torque Wrench 0,00 €
1X CANYON BikeGuard 17,61 €
1X Toimitus 0,00 €
Helvetti kun polttelisi. :mad: Pitänee malttaa kai vielä jos käy siellä mittauksissa optimaalista pyöräkokoa varten vaikka kyllä se tuo XL on pakko olla.
Keskiäkäinen lohjalainen
09.01.2015, 13.08
Eikö Suomessa joskus aiemmin ollutkin jo edustus.
Taisipa olla. Jossakin Tampesterin suunnalla?
Silloin pisneksen volyymi taisi oli murto-osa nykyisestä ja noutaja tuli nopeasti. Toivottavasti nyt homma on kannattavaa.
Ultimate CF SL 9.0 Di2 http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3583 Tommonen tuli tilattua ja olis muutama kyssäri guruille.
1. Onko ulkoinen akku vai satulaputkessa , jos ulkoinen niin missä sijaitsee. Laturi ilmeisesti tulee mukana?
2. 11speed ketjut , onko pyörässä missing link pikaliitin? Onko noita uudelleenkäytettävinä? KCM väittää että kertakäyttöinen ja sram ei mainitse mitään.
Käykö toi sram liitin shimpan ketjuihin? Tarvitseeko noihin kcm linkkeihin pihdit avaamiseen?
Itselleni vastaten että pyörä tuli uudenvuoden aattona himaan , toimitus oli ok ja saapui Hyvinkäälle klo12.30.
Takakumi oli valmiiksi puhki ja paikkasin sen hetimiten , en viittiny laittaa rekkulaa moisesta.
Asentavatkohan ite noi renkaat vanteelle vai tuleekohan kiekot jo Mavicilta valmiiksi kumit päällä?
1. Rungon sisäinen akku. Lataus stemmin alta. Pyörä siistin näköinen kun akku ei ole näkösällä.
2. Ei ole missing link liitintä. Nyt on kun hommasin.
Pyörän tilasin mustana. Maalista sen verran että mustat kohdat on täysin matta mustaa. Keskiön alla matan "karkeus" on suurempaa kuin paraatipaikoilla.
Meinaan vaan että paska voi pitää hyvin kiinni pinnasta mikä on karkea.
Tekis mieli purkaa atomeiks ja vetää lakka päälle.
Tilasin S koossa. Mittani, pituus 175cm ja inseam 86cm. Laskuri ehdotti muistaakseni M kokoa mikä olisi ollut iso ilman stemmin vaihtoa.
Satulaputkessa riitti hyvin pituus S koossa tollekin inseamille mitä hieman pähkin pyörää odottaessa.
Satula voi mennä vaihtoon kunhan pääsee keväällä testaileen.
Infliteen valmistaja suosittelee maks 35mm renkaita. Laitoin 45nrth Gravdalit (37mm). M-kokoiseen pyörään etuhaarukkaan jää runsaasti tilaa, samoin takahaarukkaan riittävästi. Etuvaihtajan varsi sen sijaan tulee tosi lähelle rengasta (se kohta, mihin vaijeri kiinnitetään). Shimano 105 11sp (bottom pull) vaihtajassa näköjään vähän pidempi vipuvarsi, joka vaatii enempi tilaa. Olisiko tuohon joku helppo ratkaisu? Joku muunmerkkinen etuvaihtaja, joka menisi heittämällä tilalle ja toimisi yhtä hyvin ilman lisäsäätöä? Tokihan olisi mahdollista laittaa vähän kaposempi nastarengas taakse tai jopa 1x11 voimansiirto (maastopyörässä tykkään kyllä).
Eikös se ollut pystyasento paras?
paskalokki
10.01.2015, 19.54
Eikös se ollut pystyasento paras?
Taitaa toisille ottaa kasetin päälle, ettei kaikki aja miinusstemmillä ilman speissereitä niska kipeänä. :)
kokemuksia tästä uudesta inflite 9.0?
joko näitä minkä verran on porukalle tullut?
miten on koko täsmännyt näissä edellisiin kamppeisiin nähden?
soveltuuko pyörä kärryn vetoon, tulevana kesänä perässä kylkee scoozzer kid for 2 tosin vain yhdellä muksulla (about 35-40kg kärry+muksu+tavarat)->tyttö kasvoi ulos kärryn mitoista.
Taas uutta Canyon testiä. Endurace CF 8.0 http://road.cc/content/review/140424-canyon-endurace-cf-80-road-bike
Kuulemma loistava pyörä mutta mauton. Artikkelin kommenteissa mainitaan "I suspect this bike would have got 5 stars if it was painted a bright colour."
Keskiäkäinen lohjalainen
19.01.2015, 14.26
Taas uutta Canyon testiä. Endurace CF 8.0 http://road.cc/content/review/140424-canyon-endurace-cf-80-road-bike
Kuulemma loistava pyörä mutta mauton. Artikkelin kommenteissa mainitaan "I suspect this bike would have got 5 stars if it was painted a bright colour."
No jos fillari on varta vasten tehty pitkän matkan mukavaan taittamiseen, "särmän" puuttuminen ei ole hirveän yllättävää. Endurace CF on fillarimaailman Skoda Octavia.
Sitä särmää haluaville on kaksi tiukempaa kisarunkoa.
van damme
19.01.2015, 19.05
This bike lacks "personality" and "real crispness in the corners, and leaves you wanting a bit more responsiveness and feedback."
And... "the ride is very safe and middle of the road" and the bike "lacks any sort of excitement and passion."
But the 9.0 (same frame), "leans closer to a race bike in its handling" and "remains on the sharper side of the handling divide with a great urgency detectable through the frame and fork when making swift direction changes."
It's also "a bike that feels really settled at speed but sparkles when you give it some welly through the corners or up the climbs. It feels closer to a race bike than many of its peers."
But the above "needs a bit of personality to make it fun"?
Come on, which one is it?
vaikuttaa laadukkaalta sivustolta...
But the 9.0 (same frame), "leans closer to a race bike in its handling"
Jihuu, mulla on CF 9.0. Onneksi en ostanut kasia. Mulla ei siis ole tylsä pyörä. Aika paljon osasarja vaikuttaa siihen, miltä pyörä tuntuu ajaa.
Niin tai näin, en sinänsä ole kiinnostunut testien tuloksista, koska Endurace CF 9.0 on ollut loistava ostos. Mitä enemmän sillä on ajanut, sitä paremmalta se on tuntunut. Toisaalta hyviä pisteitähän tuo on pääosin testeissä saanut. Nyt kun vain lumet sulais
Kuntoilija
20.01.2015, 14.33
Sieluhan tuosta Enduracesta selvästi puuttuu tuon koeajoraportin mukaan:p. Sopii siis hyvin tälläiselle keski-ikäiselle harmaavarpuselle tai keväällä sen sitten näkee, kun en ole sillä vielä metriäkään ajanut.
Keskiäkäinen lohjalainen
20.01.2015, 14.55
Sieluhan tuosta Enduracesta selvästi puuttuu tuon koeajoraportin mukaan:p. Sopii siis hyvin tälläiselle keski-ikäiselle harmaavarpuselle tai keväällä sen sitten näkee, kun en ole sillä vielä metriäkään ajanut.
Sielu näyttäisi kustantavan 300 euroa. 9.0:ssa sellainen ilmiselvästi on ja 8.0:sta se puuttuu.
Takamisakari
20.01.2015, 15.31
No jos 300Eypolla saa sielun niin mää laitan kyllä heti tilaukseen, on sitä rahaa laitettu paljon huonompiinkin kohteisiin! Eli eikös se mennyt niin että Italialainen miespuolinen vanhus hivelee fillaria jossain savuisessa pajassa hetken ja se on siinä?
kokemuksia tästä uudesta inflite 9.0?
joko näitä minkä verran on porukalle tullut?
miten on koko täsmännyt näissä edellisiin kamppeisiin nähden?
soveltuuko pyörä kärryn vetoon, tulevana kesänä perässä kylkee scoozzer kid for 2 tosin vain yhdellä muksulla (about 35-40kg kärry+muksu+tavarat)->tyttö kasvoi ulos kärryn mitoista.Ei ole pahemmin vielä ajanut kun kelit on mitä on, joten pyörä odotelee kevättä. Kaikin puolin vaikuttaa kyllä hyvältä.
Koko on M ja varmaan ihan ok. Kovin hyvin en ole säätöjä voinut vielä tehdä kun en ole ajanutkaan muuta kun kokeillut, mutta satulatolppa jäänee aika lähelle minimi rajaa kuitenkin (Itselläni siis mitat 179 cm ja inseam ~85 cm) Tosin tuo kokolaskuri kyllä ehdottaa S kokoa jos inseam on 84 ja M kokoa jos 85, joten aika lailla S ja M koon rajoilla olen mitoiltani. Molemmat varmaan menisi. Tuossa S koossa vaan on sitten kanssa kapeampi ohjaustanko, lyhyemmät kammet sekä lyhyempi stemmi. Joten S kokoon olisi ainakin minun tapauksessani pitänyt vaihtaa pidempi stemmi koska tuo M koon pituus vaikuttaa hyvältä.
Uusimmassa tourissa on testattu aeropyörä 2/15.
Ainakin allekirjoittaneen yllätti täysin se, että uusi aeroad on oikeasti aero, eikä niinkuin edellinen, mikä oli lähinnä muotoiltu aerommaksi olematta sen enempää aerodynaaminen kuin tavallinen konkeli.
https://www.dropbox.com/s/b24loue4eg9psi2/WP_20150124_001.jpg?dl=0
(jostain syystä ei suostu linkittämään kuvaa, tai sitten en vain osaa :rolleyes:
Keskiäkäinen lohjalainen
26.01.2015, 08.15
Uusimmassa tourissa on testattu aeropyörä 2/15.
Ainakin allekirjoittaneen yllätti täysin se, että uusi aeroad on oikeasti aero, eikä niinkuin edellinen, mikä oli lähinnä muotoiltu aerommaksi olematta sen enempää aerodynaaminen kuin tavallinen konkeli.
https://www.dropbox.com/s/b24loue4eg9psi2/WP_20150124_001.jpg?dl=0
Johan on taas TestiGüntteri tehnyt tiedettä :-)
Aerofillarin rakentaminen lienee aika vaikeata. Jäykkyys, joustavuus ja aeromystiikka samaan pakettiin optimaalisesti laitettuna on aika harvinaista. Jos tuota taulukkoa oikein tavasin niin Aeroadin hinnat-alkaen -mallissa on hinta-kyyti -suhde aivan omalla tasollaan. Hipottamalla ei hirveästi enää sekunteja saa pois.
On kyllä nuo Aeroadin geometriataulukot niin erikoisen näköiset, että aika vaikeaksi menisi koon valinta. Tekisivät jonkun normaali-ihmisen version siitä, vaikka tiedän kyllä että kuskin omalla aerodynamiikalla on suurempi merkitys.
Ihan sopivat ne Aeroadin koot on, jos oma geometria vastaa mäyräkoiraa. Tämä on tietysti kateellisen puhetta, kun malli ei sovi omalle kropalle. Ihmettelin tuossa testissä noita ajoasentoa kuvaavia pallukoita. Aeroad näytti siinä aika keskimääräiseltä, vaikka stack/reach-suhde on testatussa koossa 1,39 eli aika äärimmäisen makaava verrokkeihin nähden. Joskus aiemmin Tour on kirjannut testeihin stack/reach-suhteet numeroina ja rungonvalintaa koskevassa artikkelissa niillä perustellut oikean tyyppisen valintaa, mutta ainakaan sähköisessä englanninkielisessä versiossa numeroita ei ole.
simaamis
06.02.2015, 20.36
Terve vaan kaikille
Eilen lähti tilaukseen pitkän jahkailun jälkeen Endurance CF M koossa, mitoilla 181cm ja inseam 84.
https://www.canyon.com/fi/roadbikes/series/endurace-cf.html
Harkinnassa oli myös Ultimate AL SLX, mutta mukavuus voitti. Tiedä sitten miten paljon "mukavampi" endurance on ultimateen verrattuna. Seuraavaksi toivotaan vain, että pyörä kerkiää perille ennen Pirkan Pyöräilyä.
Keskiäkäinen lohjalainen
08.02.2015, 14.00
Terve vaan kaikille
Eilen lähti tilaukseen pitkän jahkailun jälkeen Endurance CF M koossa, mitoilla 181cm ja inseam 84.
https://www.canyon.com/fi/roadbikes/series/endurace-cf.html
Harkinnassa oli myös Ultimate AL SLX, mutta mukavuus voitti. Tiedä sitten miten paljon "mukavampi" endurance on ultimateen verrattuna. Seuraavaksi toivotaan vain, että pyörä kerkiää perille ennen Pirkan Pyöräilyä.
Onpas muuten toimitusajat venähtäneet, vaikka nyt on vasta helmikuun alku.
Onpas muuten toimitusajat venähtäneet, vaikka nyt on vasta helmikuun alku.Katselin samaa, Inflitestä jotkut koot jo loppuunmyyty ja jossain toimitus juhannuksen paikkeilla. Onneksi ostin omani ajoissa.
Muistaako joku mitkä kammet tarkalleen on Inflite AL 8.0 vm 2014 cyclocrossissa? Siis viime vuoden mallissa. Osasarja on 105 mutta kammet taisi olla jotain muuta?
mentunik
10.02.2015, 23.16
Shimano FC-CX50
Ensimmäistä maantiepyörää olisi haussa. Käytettyny oon katellut, mutta niissäkin järkevien pyörien hinnat pyörii 700+. Canyonilta näyttäs saavan uutta fillari muutaman satkun lisäpanostuksella. Endurance AL6.0 shimanon 105 sarjalla 1000€ ja ultegralla 1200€.
Liekkö tuo lisä panostuksen arvoinen, vai säästääkö tuonkin rahan johinkin päivitykseen.
Aluksi kattelin kuitupyöriä, mutta ne tuskin on niin must? Tässäkin varmasti löytyy molempien kannattajia ja toisella ei taas tee mitään. Kuitupyörissä hinnat kuitenkin karkaavat liian kauaksi tämänhetken budjettiin.
Keskiäkäinen lohjalainen
11.02.2015, 12.43
Ensimmäistä maantiepyörää olisi haussa. Käytettyny oon katellut, mutta niissäkin järkevien pyörien hinnat pyörii 700+. Canyonilta näyttäs saavan uutta fillari muutaman satkun lisäpanostuksella. Endurance AL6.0 shimanon 105 sarjalla 1000€ ja ultegralla 1200€.
Liekkö tuo lisä panostuksen arvoinen, vai säästääkö tuonkin rahan johinkin päivitykseen.
Sataviitonen on jo täysin käyttökelpoinen osasarja. Tuskin huomaat eroa Ultegraan. Kun kiekot ovat molemmissa vielä samat niin mun suositukseni on ottaa halvempi ja pistää myöhemmät säästöt vähän parempiin kiekkoihin, ehkä hintaluokasta 300-400 EUR Saksasta ostettuna.
Kuitupyöristä halvin Endurace CF 7.0 (1299 EUR) on todella hyvä diili. Niissä on oma fiiliksensä ja itse kyllä maksaisin tuon 300 euroa enemmän. Toimitusajat ovat jo vähän kaukana, mutta kuitenkin vielä ennen kesää pääsisi polkemaan.
paskalokki
23.02.2015, 00.26
Niin paljon olen lukenut ketjua taas, että kokopohdinnassa taitaa tuo 58 (L) olla itselle passeli 190/89 mitoilla. Moni on lähes identtisillä mitoilla ottanut 58 koon myös ja sanonut, että hyvä on. 60 (XL) koossa voisi joutua kurkottelemaan turhaan tai lyhentämään stemmiä pirusti mikäli ymmärsin oikein. Jos tilaan tuon Endurace 7.0:n nyt, niin kioskihan veloittaa rahat vasta kun pyörä on koottavana eli vajaan parin kuukauden päästä? Ja tilauksen voi perua esim. vaikka parin viikon päästä, jos GoExpoilla sattuu olemaan samalla geometrialla testattavana vaikka tuo koko 60 ja se olisikin passeli?
Tilauksen laittaisin mieluusti sisään, ettei toimitusaika vaan karkaa edemmäs taas, kerranhan se kuukaudella aikaistu tuossa jo.
Jos tilaan tuon ........ n nyt, niin kioskihan veloittaa rahat vasta kun pyörä on koottavana eli vajaan parin kuukauden päästä
Ainakin paypal lähetti tämmöisen kuitin, kun viime viikolla tilasin pyörän ja pessimistinä myös vaihtajan korvakkeen:
"You submitted an order in the amount of 1,529.51 EUR to Canyon Bicycles GmbH.
Thanks for using PayPal. Please note that this is not a charge. Your account will be charged when the merchant processes your payment. You may receive multiple emails as the merchant processes your order."
Eli vastaus: joo.
Pyörää oli hyllyssä. Muutamaan päivään ei vielä ole tullut muuta kuin tieto tilauksen vastaanotosta canyonilta ja paypalilta em viesti. Ihan niin kuin nettisivuilla asiasta kiitettävästi todetaankin, tilauksen käsittely vie aikaa ruuhkan vuoksi.
Minä vaihtaisin tuon tilaukseni vielä yhtä pykälää kalliimpaan versioon, mutta "peruutuspyöriä" ei tietenkään tule niin paljon, että saatavuustietoon saakka vaikuttaisivat. Otan tuon tilaamani mallin, sillä toisen mallin toimitusarvio toukokuu jotakin ei innosta pessimistiä.
Pahus, tarkoitus oli alkaa vertailla ja harkita vaihtoehtoja kaudelle 2016, mutta tilaus on sisässä jo nyt. Mites tässä näin taas kävi?
Modaus vielä: laitoin toisesta nettikaupasta tilaukseen tuohon vielä tiheämmän pakan, melkoinen vuoristopakka vakiona. Jätän alkuperäisen hyllyyn pölyyntymään mahdollista mäkisemmän maaston ulkomaanmatkaa varten.
Goexpossa ei ole juuri ollut testattavana pyöriä, näytillä vain.
Keskiäkäinen lohjalainen
23.02.2015, 08.04
Niin paljon olen lukenut ketjua taas, että kokopohdinnassa taitaa tuo 58 (L) olla itselle passeli 190/89 mitoilla. Moni on lähes identtisillä mitoilla ottanut 58 koon myös ja sanonut, että hyvä on. 60 (XL) koossa voisi joutua kurkottelemaan turhaan tai lyhentämään stemmiä pirusti mikäli ymmärsin oikein.
Sulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat. Tai ainakaan et ole erityisen pitkäjalkainen :-)
XL-koossa ongelmaksi voisi tulla turhan pysty ajoasento. Sitä on vaikeata korjata stemmiä vaihtamalla, varsinkin kun näitä Canyonin stemmejä taitaa olla vaikea löytää jyrkkäkulmaisina. Rungon pituus sinänsä voisi olla hyvinkin sopiva.
L-koossa voit joutua pidentämään stemmin ainakin 120-milliseksi, mutta se ei muuta fillarin ominaisuuksia ainakaan huonompaan suuntaan. Myös 130-millinen stemmi näyttää olevan Canyonin valikoimissa. Sen nyt ainakin pitäisi riittää.
Jokos olet vaivannut Canyonin asiakaspalvelua tämän aiheen tiimoilta?
Niin paljon olen lukenut ketjua taas, että kokopohdinnassa taitaa tuo 58 (L) olla itselle passeli 190/89 mitoilla. Moni on lähes identtisillä mitoilla ottanut 58 koon myös ja sanonut, että hyvä on. 60 (XL) koossa voisi joutua kurkottelemaan turhaan tai lyhentämään stemmiä pirusti mikäli ymmärsin oikein. Jos tilaan tuon Endurace 7.0:n nyt, niin kioskihan veloittaa rahat vasta kun pyörä on koottavana eli vajaan parin kuukauden päästä? Ja tilauksen voi perua esim. vaikka parin viikon päästä, jos GoExpoilla sattuu olemaan samalla geometrialla testattavana vaikka tuo koko 60 ja se olisikin passeli?
Tilauksen laittaisin mieluusti sisään, ettei toimitusaika vaan karkaa edemmäs taas, kerranhan se kuukaudella aikaistu tuossa jo.
Itse 189/92 (pitkät raajat) ja ajelen 60:llä CF SLX (uudempi geo). Muuten se on 120mm stemmillä just passeli paitsi ohjaamo jää hieman ylös (12cm droppi satulasta). Noh, korjataan tätä sitten -17 stemmillä. Tällä kokemuksella ottaisin siis 58:n ja 130mm stemmillä.
Jos haet endurance mallilla pystympää ajoasentoa niin 60 on varmasti passeli ja yhtälailla myös 58 on säädettävissä (120-130 stemmillä). Pyydä molempiin 440mm tanko.
Tuli maili:
"Hyvä Xxxx Nnnnnnn,
Tilauksesi luovutetaan huolitsijallemme seuraavan 48 tunnin aikana."
Nopeasti taitaa canyoni toimia, jos ostaa pyörän hyllystä. Apua tänään on maanantai, toivottavasti ei tule maanantaikappaletta.
Vielä siihen Paskalokin aiheeseen rahasta: sitä en tiedä luottokorttiostoksesta, että tuleeko heti jokin katevaraus koko summalle. Käytin tosiaan paypalia välissä ennenkuin veloitus tulee kortilleni.
paskalokki
23.02.2015, 10.43
Sulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat. Tai ainakaan et ole erityisen pitkäjalkainen :-)
XL-koossa ongelmaksi voisi tulla turhan pysty ajoasento. Sitä on vaikeata korjata stemmiä vaihtamalla, varsinkin kun näitä Canyonin stemmejä taitaa olla vaikea löytää jyrkkäkulmaisina. Rungon pituus sinänsä voisi olla hyvinkin sopiva.
L-koossa voit joutua pidentämään stemmin ainakin 120-milliseksi, mutta se ei muuta fillarin ominaisuuksia ainakaan huonompaan suuntaan. Myös 130-millinen stemmi näyttää olevan Canyonin valikoimissa. Sen nyt ainakin pitäisi riittää.
Jokos olet vaivannut Canyonin asiakaspalvelua tämän aiheen tiimoilta?
Illalla kirjoitin aspaan viestiä tästä kokoasiasta ja parista muustaki, katsotaan mitä vastaavat.
Itse 189/92 (pitkät raajat) ja ajelen 60:llä CF SLX (uudempi geo). Muuten se on 120mm stemmillä just passeli paitsi ohjaamo jää hieman ylös (12cm droppi satulasta). Noh, korjataan tätä sitten -17 stemmillä. Tällä kokemuksella ottaisin siis 58:n ja 130mm stemmillä.
Jos haet endurance mallilla pystympää ajoasentoa niin 60 on varmasti passeli ja yhtälailla myös 58 on säädettävissä (120-130 stemmillä). Pyydä molempiin 440mm tanko.
Vähän mukavempaa ajoasentoa haen kyllä, koska tarkoitus on ajaa mukavasti eikä missään nimessä kilpailla tai muuta. Toki, maantiepyörää olen ostamassa joten selkä suorana en halua tuolla painaa vaikka aiempien pyörien ajoasennot ovat melko pystyjä olleet.
Kannattaako tuolta pistää samalla pullotelineet, sisuri ja vastaavaa tulemaan kun tarvetta on pyörän hankinnan yhteydessä ainakin näille: satulalaukku, multitool, varasisuri, pari pullotelinettä ja minipumppu.
Meinaat, että koko 60 vakiostemmillä (120mm) ja 440mm tangolla olisi sopiva?
jos GoExpoilla sattuu olemaan samalla geometrialla testattavana vaikka tuo koko 60 ja se olisikin passeli?
Canyonin pyöriä ei voi koeajaa GoExpossa. Pyörät on ainoastaan näytillä ja niistä on (luultavasti) M koot esillä (ainakin sivuilla olevat kuvat on M kokoisista pyöristä ja yleensä esittelyissä pyörät on M kokoisia koska pyörät näyttää aina parhaalta ja sopusuhtaisimmalta M kokoisena).
paskalokki
23.02.2015, 12.06
1X Endurace CF 7.0 XL 1.299,00 €
1X Derailleur Hanger No. 18 12,90 €
2X Canyon Cage SF 19,90 €
1X Canyon Pure Cycling Torque Wrench 0,00 €
1X CANYON BikeGuard 17,61 €
1X Toimitus 0,00 €
KOKONAISHINTA
1.349,41 €
Odottelen Canyonin vastausta tuohon kokoasiaan ja tehdään päätös sen jälkeen. Itselle on vaikeahkoa hahmottaa, miten ajoasento muuttuu noiden kahden koon välillä mitä tässä puljaan, viitsisikö joku fiksumpi selventää?
stack: 590 vs 610
reach: 380 vs 395
Eli jos L kokoon haluaa yhtä pitkän ajoasennon niin tarvitaan 15mm pidempi stemmi kuin XL koon pyörässä. Tanko taas tulee olemaan satulaan verrattuna 20mm korkeammalla XL koossa (samalla stemmillä).
paskalokki
23.02.2015, 13.54
Ja pidempi ajoasento tarkoittanee enemmän makaavaa ja lyhyempi enemmän pystymäistä. Kurkottelemaan en halua joutua missään nimessä liiaksi.
Niin mutta eikö pienempi koko valittaessa myös tarvi ylettää tai siis taipua alemmas kuin isomman koon pyörässä? Tämä koska pienemmässä rungossa satula tulee korkeammalle ohjaustankoon verrattuna. Eli leppoisemman (ei niin alas kurkoittavan) ajoasennon saa rakennettua isompaan runkoon kunhan stemmiä ei joudu lyhentämään liikaa ettei ohjaus muutu liian nopeaksi ja pyörä siten epävakaaksi.
Edit. Koska nyt kyseessä on geometrialtaan jo endurance -pyörä (canyon oli tainnut toteuttaa tätä pidemmällä haarukalla), ei satula-tanko-droppi ole luonnostaan ihan niin iso kuin muutoin. Tässä mielessä ei myöskään liian isoa runkoa tarvitse ottaa ainakaan tosiaan niin, että stemmiä pitäis alkaa valmistajan speksaamasta yli senttiä enempää lyhentämään. Itse olen ajatellut, että sen sentin uskaltaa vielä suuntaan tai toiseen muuttaa ilman riskiä.
paskalokki
23.02.2015, 14.56
Niin mutta eikö pienempi koko valittaessa myös tarvi ylettää tai siis taipua alemmas kuin isomman koon pyörässä? Tämä koska pienemmässä rungossa satula tulee korkeammalle ohjaustankoon verrattuna. Eli leppoisemman (ei niin alas kurkoittavan) ajoasennon saa rakennettua isompaan runkoon kunhan stemmiä ei joudu lyhentämään liikaa ettei ohjaus muutu liian nopeaksi ja pyörä siten epävakaaksi.
Edit. Koska nyt kyseessä on geometrialtaan jo endurance -pyörä (canyon oli tainnut toteuttaa tätä pidemmällä haarukalla), ei satula-tanko-droppi ole luonnostaan ihan niin iso kuin muutoin. Tässä mielessä ei myöskään liian isoa runkoa tarvitse ottaa ainakaan tosiaan niin, että stemmiä pitäis alkaa valmistajan speksaamasta yli senttiä enempää lyhentämään. Itse olen ajatellut, että sen sentin uskaltaa vielä suuntaan tai toiseen muuttaa ilman riskiä.
No näin sen minäkin ymmärtäisin, en vain saanut mieleeni kunnollista kuvaa tuosta. Eli XL 440mm stemmillä olisi se the thing nyt. Mitä muuta tuolta kannatti pistää tulemaan vai ostaako suosiolla jostain muualta sitten kun pitää tilata satulalaukkua sun muuta myös?
Niin mutta eikö pienemmän koon valittaessa ajoasennossa myös tarvi ylettää tai siis taipua alemmas kuin isomman koon pyörässä. Koska pienemmässä rungossa satula tulee siis korkeammalle ohjaustankoon verrattuna. Eli leppoisemman (ei niin alas kurkoittavan) ajoasennon saa rakennettua isompaan runkoon kunhan stemmiä ei joudu lyhentämään liikaa ettei ohjaus muutu liian nopeaksi ja pyörä siten epävakaaksi.
Nimenomaan. Pitäisi siis pystyä hahmottamaan se itselle sopiva satulan ja tangon välinen korkeusero samalla sen rungon sopivan pituuden kanssa.
Helpoimmalla varmaan pääsee arvioimalla ne korkeudet maasta. Satulan korkeuden saa nykyisestä pyörästä (vaikka siitä paskalokin läskistä) mitaten keskiöstä satulan päälle + Endurancen keskiön korkeus maasta. Satulatolpan kulman voi huomioida jos tuntuu siltä että siitä syntyy merkittävää eroa. Maantiepyörän napojen korkeus alustasta on melkein vakio (maantierenkaan säde) ja haarukan pituus on sama kummassakin runkokoossa. Emäputken korkeudesta tulee runkokokojen välillä se ratkaiseva ero. Laskennallisen tangon korkeudessa verrattuna satulan korkeuteen pitänee ottaa huomioon keulakulma.
Stemmin pituus vaikuttaa eniten ajo-ominaisuuksiin ja stemmin kulma sekä spacereiden määrä sen yllä ja alla luo visuaalisen vaikutelman, jolla joko on tai ei ole vaikutusta. Hankala niitä on loppujen lopuksi vertailla paperilla jos ei ole mitään konkreettista vertailukohtaa. Joka tapauksessa lienee perusteltua hankkia se runkokoko, jonka kanssa tangon korkeuden säätöalue sopii omaan satulan korkeuteen eikä ajoasennon pituuden puolesta tarvitse käyttää äärimittaista stemmiä. Rohkenisin väittää ettei paskalokilla ole suurta riskiä liian makaavasta asennosta, koska jalat ovat suhteessa omiin keskimittaisiin mittoihini (180/84) nähden lyhyehköt. Pitkän torson kanssa on tullut varmaankin kaupan päälle myös pitkät kädet. Satulan korkeus jää alas suhteessa moneen muuhun ja käsien ulottuvuus tuonee rennon ajoasennon melko matalankin tangon kanssa.
ps. Kaikki on toki suhteellista. Veikkaanpa että jos paskalokki oikein hurahtaa maantiepyöräilyyn, ei mene kuin vuosi kunnes painetaan jo -17° slämmätyn stemmin kanssa pylly pystyssä, ilmanvastus minimoiden.
Eli XL 440mm stemmillä olisi se the thing nyt. Mitä muuta tuolta kannatti pistää tulemaan vai ostaako suosiolla jostain muualta sitten kun pitää tilata satulalaukkua sun muuta myös?
Ei taida noin pitkää stemmiä löytyä kaupoista...
Internetin peruskäyttöohje: vertaa hintoja toisten kauppojen kanssa ja osta sieltä mistä saa halvimmalla.
paskalokki
23.02.2015, 18.12
Ei taida noin pitkää stemmiä löytyä kaupoista...
Internetin peruskäyttöohje: vertaa hintoja toisten kauppojen kanssa ja osta sieltä mistä saa halvimmalla.
Piti tosiaan kirjoittaa stonga, ei stemmi. :D
paskalokki
24.02.2015, 15.34
Mankeli tilattu XL koossa 440mm leveällä stongalla, nyt odottelemme.
Hienoa! Toivottavasti saapuu siihen mennessä, kun ajokelit huhtikuun lopussa alkaa olee kohdillaan. Tämä uusi Canyonin kuituinen endurance vaikuttaa kaikissa kokoonpanoissa kyllä erittäin hyvältä. Outoa ettei tästä ole kuitenkaan tuota 2700 euroa kalliimpia kokoonpanoja tai muutamaa Campagnolo-vaihtoehtoa tarjolla niin kuin monista muista Canyonin runkomalleista on. Tok pelkäni runkosetin voi halutessaan tilata ja rakentaa itse muun kokoonpanon.
paskalokki
24.02.2015, 17.21
Hienoa! Toivottavasti saapuu siihen mennessä, kun ajokelit huhtikuun lopussa alkaa olee kohdillaan. Tämä uusi Canyonin kuituinen endurance vaikuttaa kaikissa kokoonpanoissa kyllä erittäin hyvältä. Outoa ettei tästä ole kuitenkaan tuota 2700 euroa kalliimpia kokoonpanoja tai muutamaa Campagnolo-vaihtoehtoa tarjolla niin kuin monista muista Canyonin runkomalleista on. Tok pelkäni runkosetin voi halutessaan tilata ja rakentaa itse muun kokoonpanon.
Todellakin, nyt on aikaa sitten alkaa speksailla ja suunitella varusteiden ostoa mitä tarvitsee itse pyörään ja yleisesti ajoon muutenkin. Tällä hetkellä listalla ainakin nämä: vetoketjullisella takataskulla varustettu ajopaita, pari pullotelinettä, ajotietokone, SPD-polkimet, uusi satula (Brooks), ajoshortsit, minipumppu/ilmapatruuna, sisäkumi, multitool/muutama kuusiokoloavain, (satulalaukku). Nuo tuli ainakin mieleen, vaikkakin nyt täällä facepalmataan Brooksille ja ajoshortseille, mutta arvostan yksinkertaisesti mukavuutta enemmän kuin sitä siroa ulkonäköä ja tights-mies en ole vielä.
Onnea uudelle hiilikuituvavalle paskalokki!
Et edes kokeile alkuperäistä satulaa?
paskalokki
24.02.2015, 17.38
Onnea uudelle hiilikuituvavalle paskalokki!
Et edes kokeile alkuperäistä satulaa?
Kokeilen pakostikin mielenkiinnosta, mutta en millään jaksa uskoa, että leveys tai muotoilu riittäisi omalle perseelleni. Kolme satulaa lähtenyt mäkeen, toinen toistaan leveämpi ja vähän eri muotoisia. Brooks ainoa millä istuminen on ollut sellaista kun istumisen pitää olla. Oletteko itse rihtailleet kiekkoja muutaman satkun jälkeen vai vieneet jonnekin liikkeeseen?
Kiekkoja en ole vuosikausiin missään rihtautellut.
Jos on pinnat kireällä ja suora kiekko, ei kai ehjää tarvitse korjata? Vai pitääkö? Viime aikoina taloudessamme pyörineet kuusi paria erilaisia Shimanoja ovat kaikki pysyneet itsekseen luotisuorina.
Tosin viime kesänä tuli yhden pyörän mukana DTswiss, vai mikähän mahtaakaan merkiltään olla, jossa on vähän jo uutena pystyheittoa. Lähetin videota ostokauppaan asian vuoksi, mutta siellä sanoivat että "toleranssissa on." Pitäisiköhän tuolle tehdä jotakin, taidan odottaa että jos huononee.
Coasting
25.02.2015, 14.24
Yhden kerran olen rihdannut. Silloin olin osunut auton kylkeen vajaa kolmeakymppiä.
Jarruistahan sen huomaa onko suora. Jos on niin miksi kränätä.
Keskiäkäinen lohjalainen
25.02.2015, 14.35
Yhden kerran olen rihdannut. Silloin olin osunut auton kylkeen vajaa kolmeakymppiä.
Jarruistahan sen huomaa onko suora. Jos on niin miksi kränätä.
Uuden kiekon pinnojen kireys kannattaa tsekata muutaman ajokerran jälkeen korvakuulolta pinnoja rimputtelemalla. Jos joku pinna sanoo "plom" kun muu saman puolen pinnat sanovat "plim", sitten kannattaa kiristää, varttikierros kerrallaan.
Onko se niin helppoa et vaan kiristää sitä löysää pinnaa? Ei tarvii ensin löysätä muita tms.?
Onko se niin helppoa et vaan kiristää sitä löysää pinnaa? Ei tarvii ensin löysätä muita tms.?
Periaatteessa näin, koska pinnat löystyy itsestään mutta eivät kiristy itsestään.
Miellän kiekon rihtauksen siten, että pinnat toimivat yhdessä järjestelmänä eivätkä ikinä yksittäin ja kaikki kireyssäädöt toimivat korjausten sarjana, jolla pyritään mahdollisimman hyvään tulokseen kokonaisuuden kannalta. Aina kun säädetään yhtä järjestelmän osaa, pitää huomioida sen vaikutus muuhun järjestelmään.
Silloin homma on helppo jos löytyy nimenomaan yksittäinen löysempi pinna tai pari ja vähän heittoa kehältä siltä kohdalta. Yhden pinnan kiristyksellä korjataan muun ehjän järjestelmän kokonaisuus. Jos taas kehällä on sekä pysty- että sivuheittoa ja useita pinnoja eri kireyksissä, homma menee paljon mutkikkaammaksi. Mutta kun muistaa yhteen nippeliin koskiessaan vaikuttavansa koko järjestelmään, tulee tehtyä pääasiassa oikeansuuntaisia liikkeitä.
En lähtisi väen väkisin kiristämään pinnoja sisäänajon jälkeen, jos kiekko on suora eikä pinnoista löydy selkeitä kireyseroja per puoli.
Näin ajattelinkin. En tosin mennyt edes rihtaukseen asti, ajattelin vain yhtä löysää pinnaa jota kiristetään vähän kuin ensiapuna.
Keskiäkäinen lohjalainen
26.02.2015, 07.19
Täsmennys lienee paikallaan. Tuolla simppelillä "plim-plom" menetelmällä etsitään yksittäiset löysälle jääneet (tai sisäänajossa löystyneet) pinnat. Kiekko yleensä on tuossa vaiheessa vielä suora, joten mitään heittoja ei tarvitse korjata. Jos ne pinnat kiristää korvakuulolta muiden tasolle, kiekko yleensä myös pysyy suorassa.
Paljon toivottu lista GoExpo-messuilla nähtävissä olevista pyöristä alla (listattuna malli / koko / väri). Tervetuloa tutustumaan!
Endurace CF 9.0 (M) Stealth
Inflite AL 9.0 S (M) Velvet green - reflex
Grand Canyon CF 5.9 (M) Grey - orange
Strive AL 7.0 Race (M) Jet grey
Lux CF 9.9 TEAM (L) Topeak ergon
Speedmax CF 8.0 TRI (M) Stealth white
Aeroad CF SLX 9.0 LTD (M) Glow red
Spectral CF 9.0 EX (M) Blue
Ultimate CF SLX TEAM (XS) Pink
Dude CF 9.0 SL (L) Carbon fiber black - red
Urban 7.0 SL (L) Grey
Roadlite AL 6.0 (L) Athletic blue
Ketjureaktio
26.02.2015, 08.32
PRKL. Ei Nerveä. No, Nervestä tulikin Never kun 6.0/7.0:aan on jostain kaivettu keula QR-akselilla. Idea oli vaihtaa tilalle 140mm keppi, mutta se vaatii sitten vanteen/iden vaihdon eikä QR-keula ole varmaan helpoin eteenpäinkaupattava. Näillä spekseillä jos mielii 140mm keulallista, saapi katsoa jo samaan hintaan Spectralia. Sen perusmalli ois ollut hauska koestaa. Tuo Spectral CF 9.0 EX on varmasti tähtitieteellisen hyvä peli mutta suunnilleen tuplat budjettiin nähden.
Hyvä että Canyon tuo kuitenkin malleja näytille, Cännäri (sic) on tän hetken kiintoisimpia pelejä markkinoilla. Onnistuneita pyöriä ja onnistunut hinnoittelu.
Paljon toivottu lista GoExpo-messuilla nähtävissä olevista pyöristä alla (listattuna malli / koko / väri). Tervetuloa tutustumaan!
Endurace CF 9.0 (M) Stealth
Inflite AL 9.0 S (M) Velvet green - reflex
Grand Canyon CF 5.9 (M) Grey - orange
Strive AL 7.0 Race (M) Jet grey
Lux CF 9.9 TEAM (L) Topeak ergon
Speedmax CF 8.0 TRI (M) Stealth white
Aeroad CF SLX 9.0 LTD (M) Glow red
Spectral CF 9.0 EX (M) Blue
Ultimate CF SLX TEAM (XS) Pink
Dude CF 9.0 SL (L) Carbon fiber black - red
Urban 7.0 SL (L) Grey
Roadlite AL 6.0 (L) Athletic blue
Täsmennys lienee paikallaan. Tuolla simppelillä "plim-plom" menetelmällä etsitään yksittäiset löysälle jääneet (tai sisäänajossa löystyneet) pinnat. Kiekko yleensä on tuossa vaiheessa vielä suora, joten mitään heittoja ei tarvitse korjata. Jos ne pinnat kiristää korvakuulolta muiden tasolle, kiekko yleensä myös pysyy suorassa.
Täsmennys lienee paikallaan. Vetopuolen pinnat kuullostavat sitten erilaiselta.
Anekdoottina uskallan kertoa -kun se tuttu ei ole foorumilla- että vävyehdokas kun oli kitaransoittaja, päättivät viritysmittarilla kiristää löysän kiekon kaikki pinnat samalle taajuudelle. Eipä tarvinnut kauaa ajaa kunnes kiekko tuhoutui, nauratti kovasti.
Keskiäkäinen lohjalainen
26.02.2015, 08.57
Täsmennys lienee paikallaan. Vetopuolen pinnat kuullostavat sitten erilaiselta.
Anekdoottina uskallan kertoa -kun se tuttu ei ole foorumilla- että vävyehdokas kun oli kitaransoittaja, päättivät viritysmittarilla kiristää löysän kiekon kaikki pinnat samalle taajuudelle. Eipä tarvinnut kauaa ajaa kunnes kiekko tuhoutui, nauratti kovasti.
Tuo tuli jo täsmennettyä alkuperäisessä ohjeessa: "Jos joku pinna sanoo 'plom' kun muu saman puolen pinnat sanovat 'plim', sitten kannattaa kiristää" :-)
Olisikohan ne pinnat jo kiristetty tämän otsikon alla?
Nyt on ensimmäiset vajaa 100km takana uudella Inflite 9 pyörällä. Hyvältä ainakin näin alkuun vaikuttaa. Jarrut ovat aivan huikeat kun vertaa edellisen pyörän avid bb7 mekaanisiin levyjarruihin. Näillä hydraulisilla ei tarvitse kun vähän sormella koskea niin johan pysähtyy kuin seinään jos niin haluaa.
paskalokki
27.02.2015, 16.42
Tiistaina tilasin pyörän tosiaan ja tänään tuli tilausvahvistus sähköpostiin. Stongan vaihdosta leveämpään ovat veloittaneet nähtävästi 19 euroa extraa, mutta 32,95 euron postikuluja ei tullut, koska 200 ensimmäistä tilausta Suomeen Canyonin suomenkielisten sivujen kautta menee postikuluitta. Bikeguard-laatikosta toki veloittivat, eli 1349,51 euroa seisoo laskussa kun mukana on vielä ylimääräinen takavaihtajan korvake.
Varusteiden kanssa nousenee sinne lähemmäs 1600 euroa pyörän hinta vempeleineen. Toimitusaikaa aikaistivat myös viikolla. :cool:
Kovasti on itselläkin pyörä menossa tilaukseen, enkä oikein tiedä että kannattaako edes odottaa Expo messuihin asti että pääsee livenä kuolaamaan, kun listalla ei ole yhtään S koon endurancea tai ultimatea. Tuskinpa tuolta messuilta mitään "alennuksia" tai rahan arvoisia lupauksia näihin on menneinä vuosina saanut? Eli odotanko messuihin asti, jotta edustaja sanoo että pane poika tilaus sisään, ennenkuin loppuu ja tässä sinulle 50 € alennuskoodi...
van damme
02.03.2015, 15.19
Kovasti on itselläkin pyörä menossa tilaukseen, enkä oikein tiedä että kannattaako edes odottaa Expo messuihin asti että pääsee livenä kuolaamaan, kun listalla ei ole yhtään S koon endurancea tai ultimatea. Tuskinpa tuolta messuilta mitään "alennuksia" tai rahan arvoisia lupauksia näihin on menneinä vuosina saanut? Eli odotanko messuihin asti, jotta edustaja sanoo että pane poika tilaus sisään, ennenkuin loppuu ja tässä sinulle 50 € alennuskoodi...
Halvimman Endurace mallin XS, S ja M koot on myyty loppuun sinisessä värissä tässä viikon sisällä. Kalliimpia malleja saa vielä kummassakin värissä, mutta osassa toimitusaika menee touko ja kesäkuulle. Itse en odottaisi viikkoa, koska haluamasi malli saattaa olla silloin loppuunmyyty, ellei ole sitä jo nyt.
paskalokki
02.03.2015, 15.36
Ja ainahan tilauksen voi perua, mutta nyt kannattaa tilata kun toimitusaika on vissiin vielä kohtuullinen. Näin tein itsekin siltä varalta, että venähtää.
Nyt näyttää olevan molemmat S-koot SOLD OUT, kerkeskö Tintsa ottaa omansa pois?
Täytyy tänään kait sitten tilata, tota endurance cf 8.0 olen kuolannut, mutta en osaa päättää, että olisko kuitenkin sitten ultimate cf sl7. Mites se nyt on menny teillä ku tahdon tuohon S kokoon vähintää sen 420 leveän tangon. Laitanko viestikentään toivomuksen, vai miten olette menetelleet.
paskalokki
03.03.2015, 08.29
Täytyy tänään kait sitten tilata, tota endurance cf 8.0 olen kuolannut, mutta en osaa päättää, että olisko kuitenkin sitten ultimate cf sl7. Mites se nyt on menny teillä ku tahdon tuohon S kokoon vähintää sen 420 leveän tangon. Laitanko viestikentään toivomuksen, vai miten olette menetelleet.
Laitoin lisätietoihin "Ohjaustangon vaihto 440mm leveäksi", kun vakkarina olisi ollut 420mm leveä. Maksuvarmistukseni ei mennyt kerralla läpi, joten kysyin tätä sähköpostilla uudestaan ja siinä oli mainittu myös, että stongan vaihto leveämpään on ok. 19 euroa veloittivat itselläni extraa tuosta.
ok, kiitos pikaisesta vastauksesta, laitan tässä juuri tilausta sisään :D
JES, Nyt tilattu CF 8.0, nyt pommittamaan lähikuntien asiakaspalveluja, jotta saadaan harja-autot viimeistään teille !!!
Eilen tilattu pitkään haaveiltu ja kaavailtu cyklocross, pyöräksi valikoitui canyon inflite 9.0 koossa s(53) itse tämmönen 173/82 cm tumppi . tuolla olisi tarkoitus ajaa ne kaikkia ajot joita ei maasturilla ja läskillä viitti taittaa. Pääosin siis tulee toimimaan ns. maantie käytössä vaikka onkin cyklo ja kärryn vedossa pitkää matkaa johon tulevaisuudessa kuuluu myös soratie osuuksia, jospa tuon takapaan rakenne sen kestää. Ainakin budjetti hintaluokan maantie jamiksella kärry kulkenut komeasti tosin vain maantiellä ja maasturilla vedetty loput.
Endurance CF kasi koko S on nyt kotona. Pituuteni 174, jalaksi muistelisin ulkomuistista n 83 cm, riippuen miten tiukasti sen mittauskirjan tunkee perseeseen.
Ainoa ihmetyksen aihe: Jarruvaijerit on canyonilla kiristetty liian kireälle, takana kihnuttaa vanteeseen tasaisesti koko matkalta ja edessä siinä ja siinä. Puristelu kahvoista ei juuri tuonut "sisäänajoa." Jarrulinkku auki rengas ilmat sisällä meni edessä juuri ja juuri voimalla ja hinkaten läpi jarrupaloista kun kokeilin. Takana en viitsi edes yrittää. Pitänee löysätä pari milliä vaijerikiinnikkeestä, vai ajaisiko pokkana linkut auki ekat lenkit, kunnes palat alkavat kulua ja vaijerit asettuvat.
Ei muita kokoamishuomioita.
Otin standarditangolla tuon S koon ja leveys tuntuu ainakin trainerissa älyttömän hyvältä. Hartioitahan minulla ei ole.
Stemmin pidentämistä mietin, ohjaamo on ainakin kaksi cm lyhyempi kuin vanhassa pyörässäni. Tuntuu hassun lyhyeltä, trainerilla ihan hyvä ottaa pitkiäkin aikoja kiinni kahvojen "nupeista" kun kokeilee. Kaikkeen tietenkin tottuisi muutamassa tonnissa. Niin, ja tämähän onkin leppoisa endurancemalli.
Entiseen verrattuna 0,5 cm lyhyemmät kammet tuntuvat hyviltä yhdellä jalalla pyörittäessäni. Minulla on joidenkin nivelien juoksukilometrit juostu, ja senttimetrin korkeusero yläjalan yläasennossa ei ainakaan haittaa.
Kokonaisarvio: tukeva trainerissa ja muutenkin vaikutelma parempi kuin odotin, mutta susiruma. Takapakka pitää vaihtaa tiheämpään, uusi on jo hyllyssäni. Taitaa Canyon jäädä minulle. Ehkä.
paskalokki
03.03.2015, 10.17
Kerta susiruma niin olisit hyvä mies ottanut stealthina etkä greynä. :cool:
Stealth on. Tosin en ole tuota edes auringonvalossa vielä nähnyt. Paketissa kannoin ovesta sisään, kasaan, trainerilinkku kiinni ja hehkulampun aavemaisen punertavassa valossa tutkimaan mitä sitä taas tuli ostettua.
Hyvän työmiehen työkalun näköinen. Sanoisin: höyryveturi, ei pendolino. Nuhjuinen vanha turkkilainen tilauslento-Airbus. Kaksitahti Skoda, ei edes Lada Kombi. Tai ehkä joo, nimenomaan tuo. Tai semmoinen harmaa Ford Transit uutena, mieluummin Volkkarin paku punaisena mutta kyllä tuokin asiansa ajaa.
Muoks: okei okei, tuskin maltan odottaa auringonpaistetta, että pääsen ylpeänä ulos ajelemaan.
JohannesP
03.03.2015, 13.18
Enemmän työkoneita nuo ovat kuin näyttelypelejä. Kaikki mallit näyttää pitkälti samalta ja melko mitäänsanomattoman näköisiä.
Itseltäni löytyy Inflite 9.0 ja ruma sekin on rungoltaan. Down tube kamala möhkö ja väri tylsä anodisoitu. Silti ajaa asiansa oikein hyvin ja samaan hintaan en olisi parempaa saanut. Jostakin se on tingitävä jos ei enempää halua euroja laittaa.
Miten kauan Ketti kesti sinun pyörä tulla? Aivan saman kokoisia ollaan ja samaan pyörään päädyin. Itselleni rohkaiseva uutinen on tuo sinun lyhyeksi koettu fiilis, vaikka ei tietty muiden mittojen puutteessa voi ihan varmaksi sanoa samaa omalle kohdalle. Sen näkee sitten :D.
paskalokki
03.03.2015, 13.44
Koollahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa koska pyörä tulee, vaan sen toimitusaika-arvion perusteella sopii odotella mikä sulla oli tilausvaiheessa ja -vahvistuksessa. Omani oli tilatessa viikko 17, vahvistuksessa viikko 16.
juu juu, kyllä sen tiedän, ihan muuten vain kyselin ku kerran on pyörä kotona.
Onhan tuo Stealth kuitenkin noista kahdesta parempi vaikkei ihan Ultimate CF SLX:n Stealthin veroinen olekkaan. Itseasiassa kumpikin Stealth ja harmaa ovat maantiepyörien värityksien osalta Canyonin parhaimmistoa.
Miten kauan Ketti kesti sinun pyörä tulla?.
Oli heti toimitukseen silloin. Ihan päivälleen en muista, mutta suunnilleen siten, että vajaa viikko meni tilausvahvistuksen saamiseen ja toimitukseen kasauksineen myöskin vajaa viikko. Seurantakoodi tuli samana päivänä kuin tilausvahvistus. Alle kahdessa viikossa tilausklikkauksesta tuli.
Onhan tuo Stealth kuitenkin noista kahdesta parempi vaikkei ihan Ultimate CF SLX:n Stealthin veroinen olekkaan. Itseasiassa kumpikin Stealth ja harmaa ovat maantiepyörien värityksien osalta Canyonin parhaimmistoa.
Nyt unohdit Team-värityksen.
Nyt unohdit Team-värityksen.
Omasta mielestäni maantiepyörien top5 on: CF SLX deep black/white #1, CF SLX stealth #2, CF SLX team replica (punainen) #3, Endurace CF stealth #4, Endurace CF cyan #5 :)
Kaikki merkit mukaanlukien?
Siis Canyonin malleista pelkästään.
paskalokki
05.03.2015, 13.19
Minkälaista sisuria kannattaa pistää esim. B-D:stä tilaukseen varalle? Maantierenkaita ei ole vielä eikä liiemmin tietoakaan niistä. Onko myöskään suosituksia minipumpusta tai vastaavasta tien päälle ja satulalaukusta, minne kys. varusteet sopii parin rengasmuovin ja kuusiokoloavaimen kanssa. Ajotietokone menee jokaisen omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan, mutta kyllä joku navillinen masiina kiinnostaisi, hirveän hintaisia vain.
Michelinin vihreää latexia olen itse pitänyt ja monen muunkin lukenut pitävän parhaana maantiesisäkumina. Hyvinä puolina ajotuntuma, suht kevyt paino, kestävyys ja ilmeisesti myös parempi rullaavuus. Huonona puolena se, että renkaat pitää pumpata joka päivä, koska latexi päästää ilmaa hiljalleen läpi. Tyyliin barin päivän aikana.
Pumpun suhteen olen maantiellä siirtynyt lezynen pieneen co2 pumppuun ja kahteen siihen sopivaan 16g vai oliko oz patruunaan.
Eilen tilattu pitkään haaveiltu ja kaavailtu cyklocross, pyöräksi valikoitui canyon inflite 9.0 koossa s(53) itse tämmönen 173/82 cm tumppi . tuolla olisi tarkoitus ajaa ne kaikkia ajot joita ei maasturilla ja läskillä viitti taittaa. Pääosin siis tulee toimimaan ns. maantie käytössä vaikka onkin cyklo ja kärryn vedossa pitkää matkaa johon tulevaisuudessa kuuluu myös soratie osuuksia, jospa tuon takapaan rakenne sen kestää. Ainakin budjetti hintaluokan maantie jamiksella kärry kulkenut komeasti tosin vain maantiellä ja maasturilla vedetty loput.
Ja tänään tipahti rahtikirjan numerot sähköpostiin. Eli ensiviikosta ois pyörä kotosalla;)
Eilen laitettu ensimmäinen maantiepyörä tilaukseen:
Canyon Ultimate CF SL 7.0 Harmaana näytti saavan heti toimitukseen, joten sellainen otettu.
Laskurin mukaan menty ja M(56) tuli kooksi.
Omat mitat :
Pituus 177cm
Paino: 75kg
Kinttu: 83-84cm
Torso: 62cm
Käsi: 66cm
Mukana tulee 11-32 taakse, joten voi mennä vaihtoon.. tosin itse tykkään polkea varsin korekalla kadenssilla (80).
Mukana tulee 11-32 taakse, joten voi mennä vaihtoon.. tosin itse tykkään polkea varsin korekalla kadenssilla (80).
Hyvän merkin valitsit. Nyt voi seurata uudella mielenkiinnolla kesän isoja pyräilykisoja, koska Canyon on kahden tiimin sponsorina: Movistar ja Team Katusha. Noilla vielä alla myös Ultimate, joskin hieman eri versio
80 ei ole korkea kadenssi. Itselläni usein kulkee parhaiten jollain +- 95 kadenssilla.
11-32 on hyvä, jos maasto on vaihtelevaa eli tarvitsee välillä pientä välitystä ja välillä suurta. Huono puoli on se, että vaihteiden välinen välitysero on suurehko. Mutta takapakka on halpa ja helppo vaihtaa, jos on tarvis ja maasto ei niin mäkinen
Hyvän merkin valitsit. Nyt voi seurata uudella mielenkiinnolla kesän isoja pyräilykisoja, koska Canyon on kahden tiimin sponsorina: Movistar ja Team Katusha. Noilla vielä alla myös Ultimate, joskin hieman eri versio
80 ei ole korkea kadenssi. Itselläni usein kulkee parhaiten jollain +- 95 kadenssilla.
11-32 on hyvä, jos maasto on vaihtelevaa eli tarvitsee välillä pientä välitystä ja välillä suurta. Huono puoli on se, että vaihteiden välinen välitysero on suurehko. Mutta takapakka on halpa ja helppo vaihtaa, jos on tarvis ja maasto ei niin mäkinen
Ahaa. No sitten :) Olen jossain keskikastissa kadenssissa. Mistä noita fillarikisoja tulee? Itse harrastan triathlonia (tai harjoittelen), mutta saattaisi tuota fillarikisojakin katsella.
Nykyinen Domaneni on muutoin mulle sopiva, mutta stack on hieman liian korkea. Oon katsellu tilalle Endurace CF:a. I-lock on uusi tuttavuus. Paljonko se tuo lisää stackiä geotaulukon päälle? Voiko sitä vaihtaa matalampaan?
Ahaa. No sitten :) Olen jossain keskikastissa kadenssissa. Mistä noita fillarikisoja tulee? Itse harrastan triathlonia (tai harjoittelen), mutta saattaisi tuota fillarikisojakin katsella.
Eurosportilta. Nyt on menossa Paris - Nice ja Tirreno Adriatico
En nyt jaksanu koko topikkia kahlata läpi, liekkö ollut aikaisemmin puhetta.
Jos joku tuskailee korkean emäputken ja i-lockin kanssa korkealle jäävää tankoa niin tässä vähän lääkettä:
Canyonilta tilaukseen:
Smolik Wedge for One One Four fork" (Article No.: A1005848)
Acros Head-Set-Cap 4.5mm" (Article no.: A1005740)
Kuluineen n. 50e
Alkuperäinen i-lock systeemi:
https://lh5.googleusercontent.com/-CTA5j__jFBI/UYEIMzlAv2I/AAAAAAAACLA/II0cPsGSUEc/w576-h768/DSC01784+%2528Medium%2529.JPG
Uudet hilut:
https://lh6.googleusercontent.com/-JITf9jq_Ueo/UYEINB0ZInI/AAAAAAAACLE/8NeD49MnewY/w1024-h768/DSC01786+%2528Medium%2529.JPG
Kaula putkea lyhyemmäksi ja valmista tuli:
https://lh6.googleusercontent.com/-lTLcduW0YFg/UYEIM7H3roI/AAAAAAAACK8/Lt0kzZQPEjs/w576-h768/DSC01792+%2528Medium%2529.JPG
Näillä konsteilla tanko tippui n.12-13mm.
Nyt on itselle sopiva droppi.
Hivenen vanha poustaus, mutta vieläköhän vastaavia tsydeemejä on Canyonilla myynnissä? Ainakaan webshopista tai googlella en löytänyt.
Privileged
09.03.2015, 23.04
Hivenen vanha poustaus, mutta vieläköhän vastaavia tsydeemejä on Canyonilla myynnissä? Ainakaan webshopista tai googlella en löytänyt.
https://www.canyon.com/fi/accessories/#category=F14&id=35557
No prr, missasin ton kun luin kuin piru raamattua eli ultimateen sopii. Sopinee siis kaikkiin 1 1/4 ohjausputkellisiin?
paskalokki
10.03.2015, 11.37
Endurace CF 7.0 XL:n toimitusaika on nyt tilattaessa viikolla 22, omani oli siis 17. Toivottavasti pitää vielä kutinsa, kerta kelit alkaa näyttämään menemään lämpimään päi. Minkä kokoinen satulalaukku on passeli mihin menee mm. varasisuri, rengasmuovit ja pumppu. Noitakin kun on niin eri kokoisia, minkä kokoisia on teillä ketkä niitä käytätte? Vai onko sopivampaa olla Canyonin henkeen olla käyttämättä sellaista? :cool:
Minkä kokoinen vaan. Viimeksi vuokrapyörässä oli 2cm paksu, siihenkin mahtui varasisuri ja muovit, mutta yleistyökalu kokoa mikro piti jo tunkea.
Pumpuista noihin normaalikokoisiin menee CO2. Tavallinen minipumppu sen sijaan taskuun ta jotenkin mystisesti kiinni runkoon juomapullotelineen luo. En tiedä miten.
Laitan keväällä kiinni jonkun mikä sattuu käteen osumaan varastostani, yleensä semmoinen mihin mahtuu kaksikin varasisuria kun taas kuitenkin lähden Vätternrundaniin. Siis joku keskikokoinen. Ei mitään väliä.
Takamisakari
11.03.2015, 11.29
Onkos muuten kukaan sovitellut 28mm renkuloita vanhempaan (2012) CF SLX - runkoon? 25mm menee varmasti kyllä mutta tekisi mieli testata kakskasia leppoisiin pidempiin maantielenkkeihin.
E:tai jos jollain on vaikkapa Contin GPX4000:set vanteilla niin ulkomitat kiinnostaisi myös..
Coasting
11.03.2015, 13.12
Mulla vielä vanhempi Ultimate CF ja siihen ainakin käy 28 mm Gatorskinit
En tavoita Canyonin edustajaa, joten kysytään täältä: onko joku onnistunut vaihtamaan tilaamaansa pyörään tai runkoon satulatolpan sellaiseen, mitä ei ole ao. pyörän vaihtoehdoissa? Vai pitääkö tilata 2 ja myydä toinen?
Muistaakseni tuossa tilauksen yhteydessä voi vaihtaa tuon tolpan. (VCLS on vakio, VCLS 2.0, VCLS 3.0)
Jos noiden ohi menee, niin siinä tilauksessa on lisätietojalaatikko mihin voi kirjotella (toiveiden tynnyri?). Ilmeisesti siitä laatikosta onnistuu myös tankojen vaihto leveämpään/kapeampaan jos haluaa.
Ok, kiitos. Miksei tuota voisi vaihtaa jos kerran stongan ja stemminkin voi?
Jaa. Onko noilla puhelinnumeroa johon vois soittaa?
paskalokki
12.03.2015, 11.47
Jaa. Onko noilla puhelinnumeroa johon vois soittaa?
https://www.canyon.com/fi/
Etusivulla:
"OTA YHTEYTTÄ ASIAKASPALVELUUMME.
PALVELEMME TÄNÄÄN KELLO 10:00 - 15:00 NUMEROSSA 040 180 2620"
Privileged
12.03.2015, 15.10
Onkos muuten kukaan sovitellut 28mm renkuloita vanhempaan (2012) CF SLX - runkoon? 25mm menee varmasti kyllä mutta tekisi mieli testata kakskasia leppoisiin pidempiin maantielenkkeihin.
E:tai jos jollain on vaikkapa Contin GPX4000:set vanteilla niin ulkomitat kiinnostaisi myös..
Ainakin (2011) Ultimate CF - runkoon mahtuu hyvin 28mm Continental 4 Seasonit.
Tässä olen pohtinut uuden maantiepyörän ostoa ja Canyonilta kiinnostaisi Endurance CF 7.0sl tai 9.0. Myös Ultimate CF SL 9.0 voisi olla mahdollinen. Ajokilometrejä ei kovin hirveästi varmaan tule, kun tulee Nerve 29:ä ulkoilutettua myös. Onko Endurance CF 9.0 200eur hintaeron arvoinen verrattune 7.0:aan ? Entäs kuinka paljon eroa tuossa Ultimatessa on noihin halvempiin verrattuna muissa kuin geometriassa ? Tuota koko puolta kanssa miettinyt, liitteenä kuva mitoista. Canyonin laskuri on aika rajoilla S- ja M-koon välillä. Ilmeisesti inseam aika joka tässä on rajatapauksena ?https://dl.dropboxusercontent.com/u/6612378/py%C3%B6r%C3%A4mitat.jpg
Chanyon Ultimate CF DL 7.0 Fillari tuli perantaina UPS:llä. Tuo BIKEGUARD-laatikko oli jotenkin huvittava, koska kyse oli ihan vaan paffilaatikosta :) Ovat kovia mainosmiehiä.
Ohjekirja on aikamoinen opas. PDF:ssä on enemmän sivuja kuin hävittäjän manuaalissa ;)
Ensi kertalaisena pitää olla varovainen tuon hiilikuidun kanssa, että ei vaan mene rikki. Melkein sain jo etuhaarukan pikarisityksen vedettyä liian kireelle. Ilmeisesti tuo drop-out on puristettua hiilikuitua - ei enää sisällä alumiinivahvistusta?
Polkimet sun muut tilpehöörit ovat tulossa Saksasta.. polkimiksi tulee Shimano R550 SPD-SL. Kenkinä toimivat Shimano R088 SPD-SL, jotka kävin hakemassa paikallisesta kivijalasta. Harmi vaan, että noi polkimet ei ole vielä perillä :(
XXL sai tänään myös uuden asiakkaan, kun kävin hakemassa pyöräilyhousua, sisäkumin ja sun muuta pientä tarviketta.
JohannesP
14.03.2015, 23.36
Ensi kertalaisena pitää olla varovainen tuon hiilikuidun kanssa, että ei vaan mene rikki. Melkein sain jo etuhaarukan pikarisityksen vedettyä liian kireelle. Ilmeisesti tuo drop-out on puristettua hiilikuitua - ei enää sisällä alumiinivahvistusta?
Eipä siinä muuta pelättävää ole paitsi kiristysmomentit kannattaa tarkistaa ennen kuin vääntää hampaat irvessä ja tahnaa kuituosien väliin.
Itselläni ainakin on pikalinkut melko kireällä eikä ole mitään vaurioita tullut tähän mennessä. Ei ainakaan pääse ittestään aukeamaan.
Kyllä se noin oli, kannatti hankkia. CF Endurace 105:n osilla ja 24 splinen kiekoilla oli ekalla lenkillä hyvä tuttavauus. Vaihteet toimi tosi kevyesti ja tarkasti (toiminnassa ei mitään huomauttamista), tuntuu että vaihtavat kevyemmin, kuin 6700 10s. ultegrat.
11-32 pakan korvasin 12-25 utegralla ja renkaille laitoin lateksisisurikin, paketti alkaa olla kasassa. Tasasta ja kevyen tunnokasta menoa. Rosoinen asfaltti ei hakannut yhtään näpeille, kuten alucyclolla - vaikka cyclossa on hiilikeula. Fiilis, että pyörä kulkee kevyemmin ja kovempaa kautta linjan, kiva spurtata nyppylöihin.
^Hienoa! Olen lukevinani, että odotukset pyörästä täyttyi vielä ennakoituakin paremmin.
Joo, kyllä noin voi sanoa. Ajofiilis meni uudelle tasolle, vielä kun ois isompi pumppu kuskaamaan happea jaloille, niin tulis kaahattua ihan simona :)
Miten on toteutettu Endurace CF:ssä rungon sisäisten vaijereiden liitoskohdat runkoon, saako siitä sen liitoskappaleen irti vaijerin onkimista varten?
Keskiäkäinen lohjalainen
16.03.2015, 07.24
Joo, kyllä noin voi sanoa. Ajofiilis meni uudelle tasolle, vielä kun ois isompi pumppu kuskaamaan happea jaloille, niin tulis kaahattua ihan simona :)
Endurace CF 9.0 Pro:sta on julkaistu testi.
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-canyon-endurace-cf-9-0-pro-15-49269/
Eihän tuo nyt aivan viittä tähteä saanut, mutta melkein :-)
Canyon Ultimate CF SL on lähdössä tilaukseen, mutta kokoa tässä vielä arvon. Strategiset mitat 189/90 ja ilmeisesti osun juurikin L ja XL kokojen välimaastoon. Mitä raati suosittelee? Jos aiempien sivujen keskusteluja oikein tulkitsin, pituuden puolesta menisi vielä L, mutta inseam taitaa nostaa runkokoon XL tuntumaan.
kalasatu
21.03.2015, 20.54
... Strategiset mitat 189/90 ja ilmeisesti osun juurikin L ja XL kokojen välimaastoon. Mitä raati suosittelee? ....
Omat mitat ovat 187/91 ja XL istuu hyvin. Isompi runko antoi sopivan dropin ilman stemmin korokerenkaita. Lisäksi kasvanut reach tuli tarpeeseen.
You're almost there! We are currently preparing your order for shipment. Within the next
48 hours you will receive shipment confirmation by email.
Toimitus oli viikolle 17 mutta kyllä tämäkin kelpaa :)
Hyvä että jollakin tilaus sujuu kivasti ja jouhevasti. Mun tilaus oli "niinsanotusti" IN STOCK, ja tilausvahvistus tuli melko nopeasti, jossa oli viikko 11. No eipä ole sen jälkeen mitään kuulunut. No eipä kelitkään mitkään suotuisat ole...
Ja lisätään nyt vielä, ennenkuin ketään ehtii kommentoida mitään. Niin ei millään negatiivisella ajatuksella kirjoitettu, ehkä sellainen "hyppysellinen suolaa, odottavan miehen haavoihin" nämä muiden nopeammat tilausajat :D
Hyvä että jollakin tilaus sujuu kivasti ja jouhevasti. Mun tilaus oli "niinsanotusti" IN STOCK, ja tilausvahvistus tuli melko nopeasti, jossa oli viikko 11. No eipä ole sen jälkeen mitään kuulunut. No eipä kelitkään mitkään suotuisat ole...
Maksoit heti? Mitä asiakaspalvelu vastasi tiedusteluusi myöhästymisestä?
Canyon Ultimate CF SL on lähdössä tilaukseen, mutta kokoa tässä vielä arvon. Strategiset mitat 189/90 ja ilmeisesti osun juurikin L ja XL kokojen välimaastoon. Mitä raati suosittelee? Jos aiempien sivujen keskusteluja oikein tulkitsin, pituuden puolesta menisi vielä L, mutta inseam taitaa nostaa runkokoon XL tuntumaan.
Molemmilla pärjäät, mutta XL:ssä et vakio stemmillä saa tankoa kovin alas tuolla jalan pituudella (ehkä n. 10cm droppi max).
luottokortilta veloittaa ku lähtee. Ja kyllä sieltä vastailtiin nopeasti, siis Suomen edustaja, joka kertoi että pyörän saan, mutta ajankohdasta ei tietoa, ehkä tällä viikolla...
The wait is almost over! We have transferred your order to our logistics partner UPS so it
will reach you within a few days' time.
Harmi vaan kun tiet on lumessa.
paskalokki
26.03.2015, 11.27
Lähti tililtä äsken rahat maantiepyörästä, minkä arvioita toimitusaika oli tilatessa viikolle 16. Kauankos tuosta on yleensä mennyt pyörän saapumiseen?
Sama homma täälläkin arvio oli vk16, varmistus lähti just meneen. Hyvällä lotolla toimitus viikossa, eli eiköhän toi viimestään pääsiäisen jälkeisellä viikolla tule :)
paskalokki
26.03.2015, 11.35
Sama homma täälläkin arvio oli vk16, varmistus lähti just meneen. Hyvällä lotolla toimitus viikossa, eli eiköhän toi viimestään pääsiäisen jälkeisellä viikolla tule :)
Saksassa kuulemani mukaan vierailevat tällä hetkellä nopean toiminnan joukot joten sopii skenaarioida pyörää jo ensi viikon torstaina saapuvaksi. :cool: No, ei pidä innostua vielä liikaa, päivitellään kun tapahtuu jotain edistymistä. Minkä pyörän tilasit?
Samoin lähti juuri rahat saksalaisille. Niitä tulee kohta koko rekallinen suomeen ;-)
Tilaus sisään 20.3. ja eilen 25.3. lähti paketti UPS:llä kohti Suomea. Varastotilanne oli "in stock" tilattaessa.
Eiköhän voi olettaa, että noissa tietyissä endurace malleissa on ollut vaikka komponentti saldot nollilla, ku yht'äkkiä saatavuudetkin taas muuttuneet loppuunmyydyistä heti saataville. Muualta lukeneena esim. alumiinirunkoisia on lähtenyt heti toimitukseen. Eipä noihin toimitus aikatauluihin ja saatavuuksiin ole yhtään nojaaminen. Tietääpä itsekkin sen seuraavalla kerralla .
paskalokki
26.03.2015, 18.16
Viitsiikö kukaan kellä on XL koon runko, mitata laatikon äärimitat? Oletan, että kaikki XL kokoiset pyörät tulevat samankokoisissa lodjuissa, mietin vaan, että mitenköhän tuon saan töistä kotiin. Vai kokoanko töissä ja tuon laatikon joskus myöhemmin, kotoota ei kai tarvitsisi ottaa muuta mukaan kuin polkimet, vaseliinia ja jalkapumppu jos olen oikein käsittänyt.
Tänään tuli Endurace CF. Kaunis kuin mikä. Vielä ei ole polkimia niin ei pääse kunnolla mallaamaan, mutta kovin tuntuu pitkältä ajoasento kun kahvoista pitää kiinni. Tottunut hybridin "bar end" kahvoilla pitelemään käsiä niin tuntuu että Enduracen tanko saisi olla melkein sen 5cm lähempänä :p kai tuohon tuohon tottuu ajan mittaan kun ei aikasempaa kokemusta käyristä sarvista ole. Laitoin satulatolpan oikealle korkeudella (73,5cm keskiöstä) ja huomasin että satulatolppa on satulassa olevan asteikon ääripäässä (kuva (http://i.imgur.com/jw1ttV4.jpg)). Koko M, oma pituus 179cm ja inseam 84cm. Ilmeisesti koko kuitenkin oikea kun Canyonin laskuri ja henkilökunta sitä suositteli. Toisaalta ei se tanko S koossa paljoa lähemmäksi tulisi ja stackin pieneneminen arveluttaa sekin pienemmässä koossa.
kalasatu
26.03.2015, 20.20
Viitsiikö kukaan kellä on XL koon runko, mitata laatikon äärimitat? Oletan, että kaikki XL kokoiset pyörät tulevat samankokoisissa lodjuissa, mietin vaan, että mitenköhän tuon saan töistä kotiin. Vai kokoanko töissä ja tuon laatikon joskus myöhemmin, kotoota ei kai tarvitsisi ottaa muuta mukaan kuin polkimet, vaseliinia ja jalkapumppu jos olen oikein käsittänyt.
Google auttaa: https://www.canyon.com/en/supportcenter/article.html?supportcenter_articles_id=283
Keskiäkäinen lohjalainen
27.03.2015, 06.57
Tänään tuli Endurace CF. Kaunis kuin mikä. Vielä ei ole polkimia niin ei pääse kunnolla mallaamaan, mutta kovin tuntuu pitkältä ajoasento kun kahvoista pitää kiinni. Tottunut hybridin "bar end" kahvoilla pitelemään käsiä niin tuntuu että Enduracen tanko saisi olla melkein sen 5cm lähempänä :p kai tuohon tuohon tottuu ajan mittaan kun ei aikasempaa kokemusta käyristä sarvista ole. Laitoin satulatolpan oikealle korkeudella (73,5cm keskiöstä) ja huomasin että satulatolppa on satulassa olevan asteikon ääripäässä (kuva (http://i.imgur.com/jw1ttV4.jpg)). Koko M, oma pituus 179cm ja inseam 84cm. Ilmeisesti koko kuitenkin oikea kun Canyonin laskuri ja henkilökunta sitä suositteli. Toisaalta ei se tanko S koossa paljoa lähemmäksi tulisi ja stackin pieneneminen arveluttaa sekin pienemmässä koossa.
Kokeilepas, saatko vaikka tämän kalkulaattorin antamat asetukset siihen fillariin:
http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp
Mulle laskuri ehdotti Ultimate CF SL 9.0 Di2 M kokoa (Mittani 175/86), otin kumminkin S koon koska on pitkät jalat ja lyhyt selkä.
Koko on just hyvä eikä edes stemmin kanssa ole tarvinnut puljata.
Satulatolppaa jäi vielä 4cm käyttämättä max merkkiin.
Jos olisin ottanut M koon olis stemmi tarvinnu vaihtaa pari senttiä lyhyempään.
Ajattelin ostaa ensimmäiseksi ja mahdollisimman pitkäikäiseksi kaveriksi Canyonin, kun täällä näyttäis siitä olevan hyviä kokemuksia. Oon kahden vaiheilla, joko Endurance CF 7.0 tai 8.0 Jälkimmäisen kanssa hinta alkaa olla kipupisteessä. Onko niiden välinen ero niin suuri, että kannattaa maksaa se pari sataa enemmän?
Olikos se niin, että kalliimmassa oli vain pykälää paremmat kiekot. Minä ottaisin edullisemman ja ostaisin myöhemmin, vaikka vasta vuoden tai kahden päästä, jos budjetti vasta silloin sallii, kerralla useamman pykälän paremmat kiekot. Alkuperäiset jäis varakiekoiksi.
Keskiäkäinen lohjalainen
27.03.2015, 17.06
Ajattelin ostaa ensimmäiseksi ja mahdollisimman pitkäikäiseksi kaveriksi Canyonin, kun täällä näyttäis siitä olevan hyviä kokemuksia. Oon kahden vaiheilla, joko Endurance CF 7.0 tai 8.0 Jälkimmäisen kanssa hinta alkaa olla kipupisteessä. Onko niiden välinen ero niin suuri, että kannattaa maksaa se pari sataa enemmän?
Saatavuus näyttää molemmissa vähän heikolta. 7.0 ja siihen myöhempi mahdollinen kiekkopäivitys olisi käypäinen strategia.
Satulatolppa on 8: saa "parempi", ja kiekot tosiaan. Se on sen toisen tolpan hinnan erotus käytännössä.
Kaikki testit mitä enduracesta on lukenu, on tehty tuolla uudella tolpalla, ja muualta käyttäjiltä lukenut että toimii hyvin. Sinänsä saattaa olla 8 sen muutaman satkun arvoinen parannus...
Voin sanoa, että 8.0:n spline-kiekot oli aika messevät, Aksioinesta ei ole kokemusta. Olisin maksanut ultegroista ja kevyemmistä splineistä sen 300 enemmän, jos toimitusaika olisi ollut lyhyempi vuodenvaihteessa -en malttanut odottaa ja halusin testata runkokokoa trainerissa ennen kautta. Kun ostaa kerralla niin hyvän kun kehtaa (ja vähän päälle) ja laittaa kuoletusajaksi 20 vuotta niin hintaero ei tunnu niin kovalta. Voi toki maksaa niistä "paremmista" kiekoista sitten myöhemmin vaikka 400 lisää, jos haluaa kahdet kiekot nurkkiin pyörimään.
KakkaLokille vinkki, että kun kokoaa satulatolppaa, niin kannattaa putsata runkoputkisatulatolpan kohtaa sisältä ja itse satulatolppa myös tenulla eli rasvat pois. Itse karhensin sen jälkeen runkoputkea sisätä tuuman matkalta karkehahkolla hiekkapaperilla vaakasuuntaisin liikkein > laiminoitimuottipinnasta kiilto pois ja sama juttu satulatolpan sivuosiin liitoskohdasta (kun ensin tietää satulan korkeusaseman) - vaikkakin seatpostin kyljissä on karhennusmuodot jo valmiiksi. Lopuksi vielä carbonkitkapastaa ja kiristys momenttiarvoon ennen istumista ja istumisen jälkeen, niin ei penkki putoa ekassa montussa. Että tenua ja sorapahvia töihin mukaan jos kokoat sen töiden lomassa...
paskalokki
27.03.2015, 19.22
Sitä pitikin tiedustella, että varmasti on kokoamisessa(kin) jotain mitä on hyvä tietää, vaikka sitä ei manuaalissa lukisikaan. Tuossa taitaa olla yksi. Ainoat pastat löytyy tällä hetkellä keittiön kaapista itseltä, joten pyöräliikkeessä kai käytävä. Onko jotain muuta, mitä kannattaa ottaa huomioon kasatessa? Vaseliinia meinasin siepasta polkimien kierteisiin.
Kuntoilija
27.03.2015, 23.09
Laitoin tänään oman Endurace cf 9.0 ajokuntoon odottamaan ensilenkkiä. Dynamicin asennustahna vaikuttaa omaavan todella hyvän kitkaominaisuuden, kun tolpan sai ihan painaa istuinputkeen. Luulisin tolpan pysyvän tuolla tahnalla paikallaan, kun painokin on jo "reilusti" alle 80 kg. En edes laittunut hiilikuitulastua tolpan lehtien väliin, vaikka se oli aluperin tarkoitus, kun sellaisen mukaan varuilta pyysin. Persjalkaiselle 176 cm lyhyelle s-koko on passeli ja tolppaan jäi peräti kaksi senttiä varaa laskea alas. Nyt kyllä jo odottaa ihan tosissaan miltä tuollainen Endurace tuntuu.
Itselle piti oma Endurace CF tulla (7.0 SL, M-kokoisena) tällä viikolla, mutta eipä ole tullut.... enkä ole vielä seurantakoodiakaan saanut. Kovasti ensiviikolle lupailivat toimitusta kun s-postilla statusta tiedustelin, mutta mutta.. odotellaan.
Minulla sentilleen samat mitat kuin sinulla ja olen myös pohtinut Endurance CF ostoa. Onko siis ongelma ettei satulaa saa tarpeeksi korkealle et VCLS toimisi kunnolla? Voitko laittaa pyörästä kuvaa, niin näkisi millainen tuo väritys oikeasti on.
Jostain ulkomaanfoorumilta muistelen lukeneeni tuonsuuntaista, että satulatolppa jää helposti minimikorkeuden vaiheille M koossa itseäni (174 ja risat) selvästi pidemmilläkin henkilöillä.
Jalkani mittasin äsken uudelleen, tällä kertaa tuloksella 81 cm, Endurace CF koko S:n tolppa nyt 5 cm alarajan yläpuolella. Ulkona en ole vielä ajanut, trainerissa Trainerroadia vain. Laskuri antoi aikoinaan tilatessani koon S, joka tuntuisi minulle oikealta.
Stemmin vaihdan kuitenkin sentin alkuperäistä pidempään, ohjaamo jää vieläkin lyhyemmäksi kuin edellisessä pyörässäni. Stemmin vaihto taitaa hoitua helposti postitse lähetyskuluilla Littoisiin.
Satulan saatan vaihtaa vanhasta pyörästäni, uudella ensikipu tulee minulle trainerissa jo kolmen vartin kohdalla kun vanhan pyörän satulalla suunnilleen 1 h jälkeen, ja silloinkaan ei iske suoraan kipuna vaan lähinnä muistutuksena "nosta hetkeksi, matkaa on jäljellä." Kunhan nyt ensin ajan ulkona pari satasen lenkkiä, en säädä tuotakaan asiaa ennen kuin varmasti tiedän syytä olevan.
Taitaa tolppa jäädä aika alas mutta mitäpä siitä. S kossa olisit stemmin joutunu vaihtaan pidempään.
kalasatu
29.03.2015, 10.05
Tuo Canyonin käyttämä tankonauha (https://www.canyon.com/en/accessories/#category=F11&id=3891)on todella pehmeää ja pitävää. Pyörätilauksen ohessa olisi pitänyt tilata muutama rulla mustana odottamaan vaihtoa. Alkuperäinen valkoinen tankonauha on jo nyt hieman likainen. :(
Samanlaisia tankoteippejä näyttäisi olevan ainakin kuvien perusteella SRAM SuperSuede (https://www.sram.com/sram/road/products/sram-supersuede-bar-tape) ja Specialized Roubaix S-wrap (http://www.specialized.com/us/en/ftb/gripstape/handlebar-tape/swrap-roubaix-tape) . Tuleekohan nämä kaikki samalta valmistajalta?
Tuo Canyonin käyttämä tankonauha (https://www.canyon.com/en/accessories/#category=F11&id=3891)on todella pehmeää ja pitävää. Pyörätilauksen ohessa olisi pitänyt tilata muutama rulla mustana odottamaan vaihtoa. Alkuperäinen valkoinen tankonauha on jo nyt hieman likainen. :(
Samanlaisia tankoteippejä näyttäisi olevan ainakin kuvien perusteella SRAM SuperSuede (https://www.sram.com/sram/road/products/sram-supersuede-bar-tape) ja Specialized Roubaix S-wrap (http://www.specialized.com/us/en/ftb/gripstape/handlebar-tape/swrap-roubaix-tape) . Tuleekohan nämä kaikki samalta valmistajalta?
Mäntysuovalla saa taas valkoiseksi.
Ei nyt jumaliste 181cm:lle s-kokoa Inflitestä, vaikka olisi kuinka lyhyet jalat. Oon 181cm pitkä ja inseam 82cm ja on tolppa aika alhaalla, mutta varaakin on alas. Jos on pidemmät koivet niin tolppaa voi nostaa monta senttiä
Päätän nyt sitten ostaa tuon kalliimman Endurance CF 8.0 ja 2XL kokona, kun sitä heidän mittarinsa ehdottivat. (oma pituus 194 cm, inseam 94) Canyon vai Ritchey osilla? Laitan huomenna tilaukseen, ellei teiltä tule mitään varoittavia sanoja :D
Koska olen nöösi ja ostan tosiaan ensimmäistä pyörääni, niin voisiko joku auttaa kertomalla, mitä minun pitää muistaa tätä pyörää kasatessa ja mitä muita tarvikkeita minun tarvitsee ostaa. Polkimet eivät taida kuulua pakettiin, joten millaiset polkimet käyn ostamassa, kun ajattelin näin aluksi vielä polkea lenkkareilla ja panostaa kenkiin mahdollisesti vasta myöhemmin. Mitä muuta tarvitsen? Mieluiten linkkiä suoraan.
Kiitos paljon jo etukäteen! Pyörää ja pyöräilykelejä jännityksellä odotellessa!
Hankalaa tämä uuden harrastuksen aloittaminen, kun ei mene kivijalkakaupan kautta :D
Stemmien tiedän olevan harvassa tuolle 1 1/4 putkelle (Ritchey, Canyon oma, ZIPP, PRO), mutta mites tohon kokoon löytyy spacereita ajoasennon hienosäätöön? Siis matalampia kuin orgis 5mm?
Kiven alla ovat, mutta eBayssä näyttäisi olevan kaupan 2,5mm korkeita 1-1/4" spacereita http://m.ebay.com/itm/191491699574?nav=SEARCH
Päätän nyt sitten ostaa tuon kalliimman Endurance CF 8.0 ja 2XL kokona, kun sitä heidän mittarinsa ehdottivat. (oma pituus 194 cm, inseam 94) Canyon vai Ritchey osilla? Laitan huomenna tilaukseen, ellei teiltä tule mitään varoittavia sanoja :D
Koska olen nöösi ja ostan tosiaan ensimmäistä pyörääni, niin voisiko joku auttaa kertomalla, mitä minun pitää muistaa tätä pyörää kasatessa ja mitä muita tarvikkeita minun tarvitsee ostaa. Polkimet eivät taida kuulua pakettiin, joten millaiset polkimet käyn ostamassa, kun ajattelin näin aluksi vielä polkea lenkkareilla ja panostaa kenkiin mahdollisesti vasta myöhemmin. Mitä muuta tarvitsen? Mieluiten linkkiä suoraan.
Kiitos paljon jo etukäteen! Pyörää ja pyöräilykelejä jännityksellä odotellessa!
Hankalaa tämä uuden harrastuksen aloittaminen, kun ei mene kivijalkakaupan kautta :D
Maantiepyörä ja lenkkarit... Harkitse vielä.
Nämä polkimet kävisi spd-yhteensopiviin kenkiin, joista valikoima on myös sellaista, jolla pystyy hyvin kävelemäänkin toisin kuin puhtailla maantiekengillä
http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-pedals-spd-pd-a600-36583/wg_id-6866
Kengät kannattaa ehkä käydä sovittamassa ja ostamassa paikallisessa pyöräliikkeessä tai hyvin varustetussa urheilukaupassa kuten xxl:ssä.
Mutta noihin linkitettyihin polkimiin siis jotkut spd-klossin kiinnityksen sallivat kengät. Nämä ovat minulla yleiskäytössä eli työmatkamaasturi ja työmatkamaantiepyörää ajaessa.
http://www.bikecompany.fi/ajovarusteet/kengat/maastokengat/specialized-rime.html
Toiseen ns. ykkösmaantiepyörään on puhtaat maantiekengät ja polkimet itsellä kylläkin.
Tää kuuluis kyllä muun kuin tän otsikon alle joten kysele ehkä aiheen mukaisissa tarkemmin mutta
tarvitset myös kypärän,
jalkapumpun mittarilla, http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Pumput/Kasipumppu-jossa-painemittari-27503/
säämiskälliset pyöräilyhousut, keskihintaiset: http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyshortsit/craft-active-logo-pyorailyshortsit-bib-12/p/1079420_1_style tai enemmän tai vähemmän parhaat http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyshortsit/castelli-free-aero-race-bib-ajohousut-15/p/1106503_1_style
ketjuvahaa tms, http://www.bike-discount.de/de/kaufen/bikinvention-squirtlube-120-ml-56117
minipumpun tai c02 pumpun, http://www.bike-discount.de/de/kaufen/lezyne-twin-kit-twin-drive-co-lever-kit-combo-82715/wg_id-2981
pari varakumia, http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-tube-race-28-sv60-62185/wg_id-8609
rengasmuovit/raudat (oli mukana co2 pumppupaketissa),
pyöräilypaidan, jossa takataskut joihin saat vähän energiaa, pumpun ja varasisurin, kotiavaimet, kännykän yms.
Saatat tarvita myös ajoasit, jotta aurinko ei häikäise tai ötökät lennä silmiin ja
pullotelineen tai kaksi http://www.bike-discount.de/de/kaufen/tacx-t6752-tao-light-flaschenhalter-schwarz-41311
sekä juomapullot http://www.fcsp-shop.com/EQUIPMENT/Eating-Drinking-Smoking/Cycling-water-bottle-skull-and-bones::373.html niihin.
(tuo on tacxin valmistama ja yhteensopiva Tao-telineeseen.
Tulihan tota listaa noin pikaisesti miettimälläkin.
Kauris laittoi hienon listan. Ekat pari kertaa voi toki käydä kokeilemassa lenkkareilla hieman ajoasentoa ja vaihteiden toimintaa, mutta sen jälkeen kannattaa alkaa opetella lukkopoljinten käyttöa (ja niistä irrottautumista suunnitellusti ennen vauhdin pysähtymistä) ja kampien pyöritystä.
Lokille vielä tiedoksi, että teutoonit on pakanneet kitkapastaa sellaisen kertakäyttöpussukan mukaan - sitä pitäisi laittaa stemmin ja stongan liitokseen sekä sinne satulatolpan alaosaan, estää kitinöitä, valumista ja korroosiota tekstin mukaan.
Kokeilepas, saatko vaikka tämän kalkulaattorin antamat asetukset siihen fillariin:
http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp
Vaakaputken pituudeksi antaa eddy ja competitive fitissä 53.9 - 54.3cm 10-11cm stemmillä. Enduracen S koossa 53.8cm ja M koossa 54.5cm. Btw laskin satulaa 72,5cm korkeudelle niin nyt satulaputken asteikkoa ei enää näy.
Kävin koeajamassa Kona Esattoa (http://www.konaworld.com/esatto_d.cfm) koossa 54 mikä on melkein identtinen geometrialta Enduracen M koon kanssa ja sen ajoasento tuntuikin about samalta. Kokeilin myös Kona Zingiä (http://www.konaworld.com/zing_dl.cfm) 53 koossa minkä reach oli 4mm pidempi ja stack 26mm matalempi kuin Enduracen M koossa, mutta tuon ajoasento tuntui hiukan paremmalta kahvoilta ajaessa (ajoasento ei ollut niin pitkä). Dropilla kun piti käsiä ni ajoasento oli todella matala enkä tuota käyttäisi kuin kovassa vastatuulessa jne, mutta ei sekään pahalta nopeasti kokeillen tuntunut, todella matalalta vain. Enduracessa ja tuossa Esattossa paino tuntuu olevan jotenkin vähän liikaa käsien päällä. Pitää ottaa kuva jossain vaiheessa niin näkee paremmin tuon asennon Enduracessa.
Kesäkeli
30.03.2015, 17.39
Canyonin laskuri ei tuntuisi ottavan lainkaan huomioon sitä, että VCLS 2.0 -tolppaa pitää jättää varsin reilusti näkyviin. Ainakin minulle laskuri tarjosi runkoa, joka oli sentin liian korkea, vaikka millä kaavalla laskisi, ja korkealta se myös tuntui. Ongelmaan auttoi, kun vaihtoi vakiona tulevan tolpan 25/13 mm:n setbackin malliin. Sen kanssa satulakorkeutta sai tuon ratkaisevan sentin verran alemmas (vaikka asiakaspalvelun mukaan ei saa, koska insertion depth on sama) ja ajoasennon muutenkin järkevämmäksi. Canyonin sivuilla lukee edelleen vakiotolpalle "-2/10 mm setback", vaikka totuus on 2/-10.
Ei kellään olis Endurace CF S koossa Jyväskylä, Kuopio tai Tampere suunnilla jota voisi koeajaa?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.