PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rauma



Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15

Mvu
29.11.2014, 09.48
Ei tota chosenin napaa pelasta öljyt eikä rasvat, itsellä oli auki melkein heti ja tosi kevyen crafiittivaseliini kerroksen laitoin. Nyt kasasin aseöljyllä.
kynsistä on murtunut harja pois, karkaisu ehkä pikkaisen epäonnistunut?

Sunnuntaina lenkkeillään mutta itsellä jää lyhyemmäksi lenkki, kunto vieläkin hakusessa flunssan jäljiltä.
Suunta vapaa mutta sopisko 11:30-12:00?

Bansku81
29.11.2014, 13.23
Eipä onneks ne sun tilaamat uudet kynnet kauhean pahan hintaiset olleet. Paas heittäen lenkki ni tiedetään miten toimii ni laitan itsellekkin tilaukseen varmuuden vuoksi ni ei jää sit pyörä telakalle jos porsii.

Mvu
29.11.2014, 13.50
Toimivat, kestävyys selviää ajan kanssa. Ehkä olis hyvä olla yhdet vielä varalla itselläkin.

Onko jollakulla gps hukassa? Vasaraisilta löytynyt kuulemma metsästä käsi gepsi.

SamiJ
29.11.2014, 15.06
Mulla olis Oregon 450 hukassa väriltään oranssi.
Cocco mistäs huomenna startti? Ja mihin suuntaan? Ehdotan Koijärven ja koilahden teiden välistä maastoa mukaan lenkkiin

Mvu
29.11.2014, 16.51
Ei ole oregon tämä laite kun löytäjältä kyselin.

Koilahden maastot olis aika kivat, sieltä näppärästi pääsee lähdepellolle(kin).

Mä nyt muuteenkaan tiedä kuinka kauas uskaltaa lähteä kun vapaaratas on kokeilussa ja renkaissa ensimmäiset ikinä tubeless kokeilut...

Cocco
29.11.2014, 20.26
Olisko se sitten Lähdepellon parkkis 11:30. Heitän läskin auton perään niin ei tuo siirtymäkään niin rassaa. Mennään Koijärven kierros ja jotain siihen päälle.

Mvu
29.11.2014, 22.02
Se olis se sitten, parkkiksella 11:30.
Mä roikun sen mukana minkä jaksan/ kalusto kestää.

Ja nyt ne ketkä miettinyt ja haaveillut porukkalenkille lähtemistä niin mukaan on lähdettävä nyt ;)
juomaa ja suklaapatukka reppuun ja polulle!

Bansku81
29.11.2014, 23.45
Mieli tekis mut ny ei pääse irtautumaan.

JayRay
30.11.2014, 14.49
Voi helevetin perkeleet. Semmosta pientä rengasruljanssia siihen väliin. No nää on näitä. Bulkkis onko sulla semmone valkonen pikkukilpinen Toyotan lavapeli? Taluttelin sit paperitehtaan rekkaportilta himaan. Ketutti se pumppaaminen.

Mvu
30.11.2014, 15.14
Mitä! Eikö meidän mettäpaikkaaminen onnistunut pitämään paineita sisällä, luulis kun neljä yrittää parastaan...

Lenkkini oli lyhyt mutta mukava, paikkaus tauolla meinas tulla vilu mutta äkkiä siitä lämpes uudestaan.
Nyt tiedän Whiten taipumuksen aukaista pikalinkkuja, pyörää autosta ottaessa huomasin eturenkaan olevan löysällä.

Ensi viikonloppuna uudestaan, olisko se sitten laavun ja makkaran paikka?

Bulkkaaja
30.11.2014, 21.29
Bulkkis onko sulla semmone valkonen pikkukilpinen Toyotan lavapeli?
Jep, sellasella välillä ajelen. Laval olis ollu läjä futispalloi mut kyl sinne läski olis viel mahtunu, keittelin tänään tosiaan kahvia hallilla...
Kattelin että nyt on taas ollut huonoo tuuria mut ne olikin tälläkertaa kivikkojen käärmeet mitkä oli iskenyt. Ei niitte veekasien kans kannattais kikkailla.
Mut ei mittään ko floaterit tubeleksina paikal ja asennus bisset saa maksettua sit vanhoil renkail.

Niin ja 6 päivä lähetään varmaan torilta?

kanttiinin tollo
02.12.2014, 23.12
Mitä!
laavu ja makkara

Noteerattu. Katotaas junaa Pohjois-Raumalle.

Bansku81
04.12.2014, 12.53
Olen tuossa nyt muutaman kerran käynyt ajelemassa Pyytjärven ympäristön polkuja. Aika mukavia ja vaihtelevia pätkiä. Kuinka tarkkoja tuosta pururadan käytöstä pyörällä ollaan? Siellähän on selvä kielto eli pitäisi olla aika selvä, mutta onko joku kysynyt esim. kaupungilta saako reunassa ajaa lyhyitä siirtymiä jos vaihtaa metsäpolulta toiselle?

Paulix
04.12.2014, 15.42
On siinä aina ajettu. ei nyt mitään koko lenkkiä mut väkisinkin joutuu menemään jostainkohtaa pätkän. Sinäns tollanen kieltomerkki on turha koska sinne voi kuitenkin tulla mistä metsäpolulta tahansa näkemättä yhtään kylttiä.
Kerran siellä keskialueen oranssilla lenkuralla joku topakka täti alkoi kinastella polulla ajon oikeuksista mutta kyllä sekin sitten hiljeni.
Kannattaa olla kohtelias, kerrata jokamiehenoikeudet ja keskustella asia läpi. Malttiaan ei kannata menettää eikä ääntään korottaa.
Ja läskillä kun menee niin ei jää jälkeäkään. Talvikäytössä sitten eriasia, on siitä luistelupohjaa tullut myös siirtymänä käytettyä ilman pahansuopia kommentteja, kunhan ei pertsan latu-uraa runtele.
Läskillä kun menee niin muutenkin tulee pelkkiä hymyjä vastaan ;)

JayRay
05.12.2014, 12.11
Helou. Pahasti on paikallisen alajaoston GFBD:n ohjelman suunnittelu kesken. Lähtö torilta? klo10? 11? Mikä laavu? Minä tarjoan marskin ryypyt, jos pullo vaan suinkin mahtuu mukaan reppuun. Kyllä se mahtuu. Mun tarttis olla aika pian kolmen jälkeen himassa...

Mvu
05.12.2014, 14.31
Väliin jää huominen ajo, pitkä flenssu meinas että tämä poika ottaa vielä korvatulehduksen tai jonkin muun korvataudin.
Tasapaino on hukassa ja huimaa välillä aika häijysti, niin en minä ajokunnossa ole.

Bulkkaaja
05.12.2014, 16.35
Klo 11 torilla käy mul. Reitillä ja laavulla oikeestaan ei välii. Kaikki läskit mukaan ja paraatimarssilla maastoon!

Mvulla melkosta vikalistaa, ensin hajos pyörä ja nyt pää eli ala ja yläpääs vikaa, kovaa on pyöräilijän arki... Eiköhän se siit glogillä ja levolla lähe paranee.

Edit: klo 10 käy myös, enskamiehenähän oon usein ollut 6.12 klo 6.00 hämeenlinnas, tosin vaan katsojan, sielt on sit kovimmat jätkät jatkanu illaks linnaan...

Dr.Jones
05.12.2014, 21.16
Mukana, jos lähdetään klo 11 tai vähän myöhemmin. Tulimakkarat ostettuna.

SamiJ
05.12.2014, 23.07
Töissä. Prkl!


Sent from my iPhone using Tapatalk

JayRay
06.12.2014, 00.41
Klo 11 torilla, katsotaan sitten mihinpäin ja onko kapea pyöräisiä mukana. Jos ei niin vois koittaa läskioptimoida reittiä...

Dr.Jones
06.12.2014, 10.31
Kuka hoitaa tulentekovälineet?

Bulkkaaja
06.12.2014, 11.01
Mä en ainaka ko oon torilla...

No oli meitä lopulla kolme, reissussa laskettiin että n 14 läskipyörää on kaupungis joten varsinainen paraati jätettiin väliin vaik poliisit oli sulkenut liikenteenki meit varten.
Läskeiltiin ihan huolella, "mennääs tosta suon yli niin että heilahtaa" oli meillekki jäädä viimisiks sainoiks mut löydettiin lopulta vähän kuivempikin polku. Kovin paljoa kellään ei ollu läskeist kokemusta mut parhaan mukaan valaistiin kyselijöille mikä tää muotipyöräjuttu oikeen on.
Pikainen pyöränvaihtohetki paljasti et todellakin goose on ihan ko vanha xc pyörä, whitekin tuntui leppoisalta kaikin puolin, surly nyt oli sit toki ihan omis sfääreis täs testis.
Makkaran paisto ja Marskinryyppy kuului myös tähän perinteeseen. Josko ens vuon isommal porukal.

Bansku81
06.12.2014, 20.25
Kävin tänään Pyytjärvellä ja Kokkovuorella pyörimässä. Rengaskin puhkes ja joku kapee renkainenkin näkyi ajelemassa, en tiedä oliko foorumilaisia. Ainakin tuli ajettua vaikka en porukan mukana ollu.

paternoster
07.12.2014, 15.27
Ma en tiedä lasketaanko mua maalaista tuohon 14 kiintiöön talousläskeineni mutta siitä viis. Olisin voinut jopa paikalle heilahtaakin koska nyt oli ukko jo paremmassa hapessa kuin keväällä lähes huomaamattoman nopeassa näyttäytymisessäni. Silloinkin olisi ollut paree parannella rauhassa itseään ja kaiken lisäksi silloin taisi vielä tekniikkakin pettää. Mutta nyt kärsitään muotitermein ilmaistuna alavartalovammasta ja saikkuakin on ensihätään tammikuulle asti. Mieli pyöräilisi mutta vartalo ei pysty eikä kestä prkl.

JayRay
07.12.2014, 17.30
Kyllä sut muistaakseni laskettiin. Mun nimimuisti on pettämätön.

Oli kyllä alussa melkosta, ei edes enää läskioptimoitua reittiä. Jalat sai kunnon suomutahoidon jo reitin alkuvaiheessa, sen jälkeen sujuikin ihan kivasti. Makkara oli hyvvee ja Marskin ryyppykin laski alas ihan reippaasti. Kivaa se oli kolmistaankin.

SamiJ
13.12.2014, 09.54
Tänään mitään? Huomenna mitään?


Sent from my iPhone using Tapatalk

aris
13.12.2014, 10.16
Samaa olin kysymässä myös :)

SamiJ
13.12.2014, 10.23
Valosalla vai pimeetä menoo? Itse olen avoin kaikelle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

aris
13.12.2014, 11.14
Valosalla ajattelin kyllä. Pimeestä saa nauttia kyllä ihan tarpeeks jo.

SamiJ
13.12.2014, 12.49
No olisko huomenna klo 13 eteenpäin. mahtaako tuolla lakarin, motokrossi, kaatopaikan nurkilla mennä miten polkuja? Se olisi itelle ainakin täysin kokematonta.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Mvu
13.12.2014, 13.30
Mulla on päivystysviikko ja tunnissa pitäisi olla vikakohteessa niin lenkkeily keskittyy oman kylän alueelle tänä viikonloppuna.
Mieli tekis kovasti poluille porukassa.

Bulkkaaja
13.12.2014, 14.09
No olisko huomenna klo 13 eteenpäin. mahtaako tuolla lakarin, motokrossi, kaatopaikan nurkilla mennä miten polkuja? Se olisi itelle ainakin täysin kokematonta.
Tapatalk

Sielle menee n 25 kilsaa enskapolkua jossa läski on ko kotonaan, mitäny kammet ottaa jokapaikkaan kii jos vähänki syvä ura. Linkki http://rasmk.fi/enduro-rauma/enduroreitit
Eipä niis kauheesti mopoilla mut jos ääntä kuuluu ni kannattaa väistää nopeest...

SamiJ
13.12.2014, 15.02
Hei kiitos nuohan pitää käydä koittamassa polkee joskus... Noille poluille ei taida olla hirveesti asiaa laihoilla kumeilla?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Paulix
13.12.2014, 15.26
Kas noista on oikein kartta. Joskus etsimällä etsin mut ei tota silloin näkynyt.
Jokunen noista pätkistä on ainakin tullut ajettua. Kuivassuontien länsipuolta lähinnä, golfkentän takana.
Seassa on myös ex-enskapolkuja jotka on mukavempia ajella kuin nuo kaivetut mutaspoorit.
Tähänaikaanvuodesta spoorit on täynnä mutaa ja vettä joten melkosta kurjistelua ja mudastelua jos sinne menee.

Huomiselle vois jotain kyllä harkita. Olisko 1200 jo lähtijöitä. Kolmelta kuitenkin pimeä jo.

SamiJ
13.12.2014, 17.20
Tästä naapurista ollaan ainakin mukana!

Cocco
13.12.2014, 21.31
Meikäläinen nyt on täysin yllytyshullu jopa tuommoiseen mutakurjisteluun, mutta ehkä tuolla enskaradalla olis mukavampaa kun maa vähän kovettuu? Joka tapauksessa mukana klo. 12. Olisko hyvä lähtöpaikka latumajan parkkis? Siitä olis hyvä singahtaa joka suuntaan, halutessa myös tuonne enskabaanalle.

SamiJ
13.12.2014, 22.01
Kuulostaa suunnitelmalle


Sent from my iPhone using Tapatalk

Paulix
14.12.2014, 10.23
latumajan parkkis?
Ich komme!

kanttiinin tollo
14.12.2014, 11.33
Hei kiitos nuohan pitää käydä koittamassa polkee joskus... Noille poluille ei taida olla hirveesti asiaa laihoilla kumeilla?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kyllä niitä on ajettu kaikenlaisilla maastopyörillä kuudensadan marketti-Trekistä dirttislikseillä varustettuun maastofiksiin. Osaahan se muta vähän luistaa, mut harvoin se tappaa.

Jokos siellä teilpäi on lunta ja pakkasta? Vai kandeeko pitkittää vielä siirtymää siihen suuntaan talvea odotellen? Nyt ois dirttipyöräs oikein nappularengas takana. Pitäs päästä ajamaan.

aris
14.12.2014, 12.03
Kettu vieköö, oma lenkki jääkin väliin kun pienen huollon yhteydessä tuli todettua että kiekosta on pinna poikki. Tietysti kaikki varapinnat ovat Porissa. Kelikin olisi ollut kerrankin hyvä.

Bulkkaaja
14.12.2014, 12.50
Kyllä niitä on ajettu kaikenlaisilla maastopyörillä kuudensadan marketti-Trekistä dirttislikseillä varustettuun maastofiksiin. Osaahan se muta vähän luistaa, mut harvoin se tappaa.

Jokos siellä teilpäi on lunta ja pakkasta? Vai kandeeko pitkittää vielä siirtymää siihen suuntaan talvea odotellen? Nyt ois dirttipyöräs oikein nappularengas takana. Pitäs päästä ajamaan.

Unohtu noista reiteis mainita et saattaa tosiaan kumisaappaat olla hyvät kengät tonne näil keleil ni ei tarvii niitä "pikku" lätäköitä väistellä niinko ite ko pariviikkoo sit kävin läskil koittaa. Oon joskus talvel tippunu tuolla jäistä ja mopo oli ohjaustankoon asti lammikossa...
Mut tossa noi mk3-5 ihan ok nytkin jos neopreni sukat jalas eikä pikku risut haittaa. Ja ne vanhat pätkät on tosiaan paremmat, niistä ei ole karttaa eikä tietoa mut erottuvat siel aika selkeesti.

Mitä lumeen tai pakkaseen tulee niin ei oo näkyny. Meren jäätymistä odotellessa ajattelin vanhaan 28mm randoon vääntää muutaman porakärkisen ruuvin, en kyl tie mahtuuko fixin runkoon mut tollasil "sirkkelinteril" ajattelin koittaa...
Tuli vähä vahingos jo ostettua 29"x3" kumikin ja vaikuttais ihan hyvält etukumilt läskiin.. , nyt vaan ko olis viel onen fatty runko -50% ni kyl lähtis heti tilaukseen.

Mvu
14.12.2014, 12.59
Kävin kokeilemassa Schwalben ice spikereita peilijää pyörätiellä vähän niinku sisäänajamassa ja onhan niissä ihan mukava pito. Rullaavuuskin parempi mitä odotin, kyllä noilla työmatkaa kelpaa liukastella.

Sanos ny Bulkkis tai muutkin tietäjät mistä sais edullisen 29" jäykän keulan kuitua tai rautasta, kävi vahinko ja olis yksi runko mistä vois tulla täysjäykkä...

kanttiinin tollo
14.12.2014, 14.14
Joo, mul on kans semmonen muistikuva, että 26" kiekko mahtuu seisaaltaan kokonaan mudan alle piiloon jos oikean ajolinjan enskaspooriin ottaa. Mut teil on läskit.. kyl te mutaleikeistä diggaatte, myöntäkää pois vaan. ;)

Oma taktiikka onkin siksi oleva 24" dirttikiekot. Ne on niin pienet ja kevyet ettei edes jään läpi voi pudota! En o koskaan nähnyt, että niin olis käyny! Tällähän mennään ja sinne tullaan.

Aurinko ja kuivat kalliotkin ovat tarkemmin ajateltuna erittäin lupaavan oloinen vaihtoehto. tRauma Freeride Theme Park kelpaa kyllä. Täällä Keskimaassahan on märkää ja/tai pakkasta syyskuusta kesäkuuhun eikä kunnon kallioista tietoakaan.

Bulkkaaja
14.12.2014, 16.47
Sanos ny Bulkkis tai muutkin tietäjät mistä sais edullisen 29" jäykän keulan kuitua tai rautasta, kävi vahinko ja olis yksi runko mistä vois tulla täysjäykkä...

Siis hetkinen, mikähän runko kyseessä ja mitä ihmettä meinaat sillä tehdä? Mut tätä voin suositella, budjettiluokan ehdottont parast, http://www.planetx.co.uk/i/q/FOOOCR26DO/on-one-cromo-26er-mtb-fork-disc-only voisin itekki jotain heräteostost ottaa jos lähet ton ostaa

Paulix
14.12.2014, 17.37
Yllytyshullut suunnisti sit tietty heti enskabaanoille. Siälä mitään vettä ollut. Tai se läskille mikään ongelma ole. Hyvin se kelluu (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152930990393184&set=pcb.10152930990463184&type=1&theater) :)

Paljon löytyi uutta ajettavaa, varsinkin tuo Kuivassuontien itäpuoleinen osuus oli mukavaa kalliopätkää jota ei ennen oltu ajettu.
Tossa polkua (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/548d9ad8e4b0147437683cf3). Noi Bulkkiksen karttalinkit oli hyvä helppi. Koitin vältellä noita muutamia savimutavesispooreja ja kohtuuhyvin onnistuttiin.
Tosin jäi nytkin ajamatta osa kalliopätkistä kun sellanen 2mm limapeilijää peitti salakavalasti kallioita siellä täällä ja pakotti jalkamieheksi.

Siinä kaatiksen tien varressa oli kiva pieni puhtaaksikraapittu kallio (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152930989093184&l=7b1883e8be) jossa passas kikkailla vähän samalla tavalla kuin siellä Isometsän louhikolla.

Mvu
14.12.2014, 18.37
Tota Ononen keulaa itekki ihmetellyt mutta aika lyhyt keula mun tarkoitukseen, no kiitos foorumin keula on jo hankittu.

Harmittaa kun itse en päässyt mukaan lenkille, hauskaa näyttää taas olleen :)

Bulkkaaja
14.12.2014, 21.28
No nyt o ollu asiallinen lenkki! Täytyy täs koittaa itekki ton pääst ajaa heti ko läskis on purkkaviritys tubelesoinnit redy. Open streetmapis on viel kovin tyhjää noil paikkeil, toivottavast ei enää kauaa. Koitan kysel et josko vanhoist lenkeist löytyis jotain tietoa ko niitä legendan mukaan on tuol menny aika paljon.

Mvulla on nyt vissiin joku vähän loivempi kulmanen työmatka järkipyörä tekeil? Ei vaan kyl noi täysjäykät 29er pyörät on kans viel muodis niinko läskit et kyl tollane täytyis jokasel ol.

Paulix
14.12.2014, 22.33
Joo pitääkin talvipäivien ratoksi askarpaskarrella OSM:ään vähän noita enskapolkuja. Noita wanhoja pätkiä siellä metsässä on jonnin verran kyllä ja niitä on tosiaan kivempi ajella. Ja tosiaan, joskus täpäriaikoina noi enskapolut tuntui jotenkin kärsimykseltä mutta läskillä tuolla ajelee kyllä ihan ilokseen. Täytyypä käydä useammin. Jostain syystä tuolla on ajettu aina vain talvella, märässä ja kohmeessa, kuten tänäänkin.

Karma
17.12.2014, 16.18
Pikkuinen tipu (n 115 kg ja 189cm pitkä) visertää että Eurajoelle olis tulossa maailman paras Eurjokelainen pyörähuolto. Voimat yhdistää minä ja Silvanin ex huoltomies Jani. Toimimta on jo pystyssä, mutta avajaiset on tammikuun paikkeilla. Kirkkotie 13 ja parhaasta nimestä palkinto. Toistaiseksi voittaja olis Hartikainen&Sörsselsön by Kapa aka merikapteeni Nurmi. Keulahuollot, jarruhässäkät, rotsaustyöt you name it! Tulukee poikkee ja aina saa kahvia, joskus jopa pullaa :)

kanttiinin tollo
17.12.2014, 16.54
Melkein lupaan ajella Lonsin Ghettosta kahville. Eiköhän tomonen dirttipyörä siihen o just oikea peli. Kerran sitä vaan täällä kärsitään. Oon myös kuullu jotain juttua, että Eurajoella tehtäis erityisen mainioita hillomunkkeja. ;)

Nimeen ei heti irtoa ehdotusta, mut logo vois tietty olla osoitteeseen viittaava pahasti taconnu pyörän kiekko eli 13 airoinen kirkkovene.

Kai teil o joku north shore pump trakki takapihalla?

Karma
17.12.2014, 19.15
Joo! Siin on luonnollinen ditsi miniramppi takapihalla.

Mvu
17.12.2014, 20.03
Millos rokkari haluaa että ensihuolto tehdään? Sitten viimeistään nähdään.

Sunnuntai lenkkipäivä? Itsellä paskaveden päivystys loppuu perjantaina niin voi taas rauhassa eksyä metsään. Voisinpa käydä enskapolut kokeilemassa kun ne tossa meidän lähistöllä ovatkin, toivottavasti ei tule enskamopokuumetta taas...

Bulkkaaja
17.12.2014, 20.56
Tätä eurajokelaista pyöräpaja koojiitä voin suositella, jo nyt näyttäs homma toimivan ja kuten kebabissa on näymmä kotiinkuljetus joten sijainti ei ole este. Vai miniramppi, eikös e-joelle mahtuis hyvin joku 250metrin race ratakin, olis sit asiakkaita myös tulevaisuudessa. Ei muutako rattaat pyörii!

Mulla on nyt kaupungin, suomen ja ehkä maailman ainut läski 69er pyörä! Älkääkä naurako, ihan hyvä konsepti vaik toistaiseks kyseenalainen toteutus, 21ja100mm vanteet esim...
Kyllä sitä tarttis varmaa enskapätkäl testata, vaik siis pyöräily siel muistuttaa lähinnä reitinmerkkaustalkoita mopoiluun verrattuna. Suomienduro tuo jaloin moottoriurheilulaji...

JayRay
17.12.2014, 21.46
Uuh, hyvä äiJJät et huolto pelaa.

Mä olen Kestilän nimenny joskus omassa mielessäni huoltoukoksi, joten -> "Pikkutipun & Huoltoukon pyöräpaja" on mun suggestio.
Onnea ja menestystä.

Paulix
17.12.2014, 22.44
Kalman koljaamo. Onnea uudelle ylitykselle!

Karma
17.12.2014, 22.58
Voisin koittaa Mvu lyödä mukaan O_o

Mvu
18.12.2014, 06.24
Voisin koittaa Mvu lyödä mukaan O_o

Se sopii hyvin!

kanttiinin tollo
18.12.2014, 12.39
Tätä eurajokelaista pyöräpaja koojiitä voin suositella, jo nyt näyttäs homma toimivan ja kuten kebabissa on näymmä kotiinkuljetus joten sijainti ei ole este. Vai miniramppi, eikös e-joelle mahtuis hyvin joku 250metrin race ratakin, olis sit asiakkaita myös tulevaisuudessa. Ei muutako rattaat pyörii!

Mulla on nyt kaupungin, suomen ja ehkä maailman ainut läski 69er pyörä! Älkääkä naurako, ihan hyvä konsepti vaik toistaiseks kyseenalainen toteutus, 21ja100mm vanteet esim...
Kyllä sitä tarttis varmaa enskapätkäl testata, vaik siis pyöräily siel muistuttaa lähinnä reitinmerkkaustalkoita mopoiluun verrattuna. Suomienduro tuo jaloin moottoriurheilulaji...

69r. Älä puhu tollasia. Tajusin just viis minaa sitte, että mulla on dh-spex 29" takakiekko vailla käyttöä, Fatty forkki ylijäämänä ja uus 29" High Rolleri. Nyt noi kaikki menee 4x/Dual runkoon ja tänää heti ajoon. Mutta kyllähä tohon nyt kolme tuumaisenkin etuklemmin heittäis ihan tosta vaan, sattas huolia pikkusen vielä isommankin. Sick.

Eurajoki - Suomen sähköisin kunta. Kyl rahaa on. Race trakki, dirtti (ehottomasti semmoset ameriikkatyyliset isot betoniskeittialtaat myös) ja north shore. Kaikki pystyyn vaan, pitää niiden muualta tulleiden työntekijöiden penskoilla nyt jotain tekemistä olla niin eivät terrorisoi Eurajoen keskustaa öisin! Noilla puheilla menee läpi!

Ed: Aika surkeen levyinen toi 29 HRII. Mut ei kai siinä. Ajetaan sillä.

Bulkkaaja
18.12.2014, 20.52
Ei kyl edes tota 3" leveempää tarvii, 29x3 renkaalla valtava kehä mut kääntyy ko normaali, toisin ko läski... Viel ko olis 50mm vanne ja paljon muuta ostettavaa.
Shimanon kalastustarvikkeet vois ol toiset millä vois työläisiä miellyttää.
Mut toisaalt hei miksei siihen koulunpihal alkuun joku pump track ko kaikkee muutakin on, betonipoolin hintaset vaneriteräs jutut siel on jo skeittareille. Jos on paikka ja hiekkaa tuun lapioimaan tai kyl mul pari kaivinkonettakin on heittää hommiin jos semmosta on, tai ainaki osaavan konekuskin tiedän.

Norttirata eli pitkospuut ilmassa? Hienoja tollasiin olis törmätä joskus mut mahtaakohan koko suomes moisii kukaan vääntäny. Esim uotilas olis kiva paikka sellasil, ei eurajoel kaikkee.

Heiluri
20.12.2014, 21.30
Mukana sunnuntain lenkillä. Mistä lähtö? Lähtö klo 11:00?

Cocco
20.12.2014, 22.53
Kyllä varmaankin ajelen huomenna. En ehkä ihan ehdi vielä 11 mutta viimeistään 12 kyllä. Se on kuitenkin varmaa että en ajele enskabaanalla (pakkasta ja paljon vettä = ongelmia) ja sitäpaitsi olin siellä viikko sitten. Haapasaaren tai Kortelan suunta vois kiinnostaa, paitsi jos keli on kovin kehno niin pyörin tässä lähimaisemissa eli Pyytjärvellä.

Heiluri
21.12.2014, 10.11
Sen verran kiireinen päivä on taas tulossa, että voisin jäädä tänne pohjoispuolelle. Cocco ja muut halukkaat klo 11:30 tai 11:45 lähtö Pyytjärven rannan lautahökkeliltä, kiinnostuneita?

Mvu
21.12.2014, 10.17
En pysty tänään lenkkeilemään :(

Cocco
21.12.2014, 10.21
11:45 siellä

kanttiinin tollo
21.12.2014, 12.15
On niitä pitkospuita ilmassa tässäkin maassa ollut. Taitaneet enemmät vaan mädäntyä pois jo. Historiallisia muinaisjäännöksiä saattaa olla yhä Ruosniemessäkin nähtävissä... oli ainakin vielä muutama vuos sitten.

JOKO SIELLÄ RAUMALLA ON LUNTA? :D

Toi Dual/4x 69r fättiskeulalla on aika järjetön vehje, tiukka emäputken kulma lieventää just mukavasti fättyforkin aivotonta rakea. Ei saatanas sentään. Etenkin lumihankiajoon ja alamäkivetoihin ihan super. Meen vielä tässä puihin ja otan sen sinne dirttiksen sijaan. Jos lunta siis. Phuk. Pitäs olla vain yksi pyörä niin ei olisi tällaisia ongelmia. Onko Paulilla tai jollain ylimääräistä fätäkiekkoa heittää lainaan yhen lenkin ajaksi jos sittenkin ton otan mukaan? Testaa sitten kaikki samaan syssyyn tjsp.

Bulkkaaja
21.12.2014, 16.21
On niitä pitkospuita ilmassa tässäkin maassa ollut. Taitaneet enemmät vaan mädäntyä pois jo. Historiallisia muinaisjäännöksiä saattaa olla yhä Ruosniemessäkin nähtävissä... oli ainakin vielä muutama vuos sitten.

JOKO SIELLÄ RAUMALLA ON LUNTA? :D

Porissa siis, olisko heittää karttalinkkiä? Mitä kiekkoa vailla, etu vai taka, mut sullahan on siinä duol 135mm eli toi mun ylimääränen fat etukiekko vaik taakse ja pulttiratas kiinni ni siinähän se. Vai mitä meinaat testailla?

Lumitilanne neliömetrillä keskimäärin 0.5mm

Pyörin itekki tänään tuol pyytjärvellä mut vähän meni aikataulu ohi, jäljet näin siel kyl. Näin vähän muutakin ihmeitä, tai alkuun luulin et siel hiihtää joku porukka rullasuksil hihat heiluen mut ne olikin peuroja.
Mut siin pulkkamäen kohtaal oli n 7 kersaa maastopyörillä ilmeisest vähän "hyppimäs", piti siin sit keventää keulaa ja mennä pro elkein alhaal lammikon yli, no sinnehän se keula tippu eikä pysyny plaanissa ja kengät kastu, joku pojista hokas huuta onks hyvä pyörä ni siihen oli pakko sanoa et paras! Niin siis tää fat69er on kyl hämmentävän hyvä konsepti taas, ei muutko rahaa palaa et saa tehtyy on one version tästä. Kaikki läskin keulaan liittyvät negaatiot hävis, saas nähdä miten kun tulee lunta.

Ai niin honkkarista saa neopreni sukkia, suosittelen lämpimästi!

kanttiinin tollo
21.12.2014, 17.24
Etukiekkoa mahd. fättinä, täysin samantekevää kuinka luisteleva rengas jos siinä kuviota vaan on. Ei mahdu fättirengas taakse eikä ainakaan mikään yli 135mm napa. Old skool Dual/4x runko. Jarrulevyllä ei o väliä kun en käytä etujarrua tos pyöräs.

Kyl 69r paras on ellei 46r olis vieläkin parempi. Valentino, joten vois ollakin...

Tuolla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&srs=EPSG%3A3067&y=6829886&x=227751&lang=fi) on ollut aikain alussa rakennelmia. Mulla on jossain 1600:lle m/v filmille räimittyjä shoren rappiotilasta kertovia kuviakin skannattuna, mut en löytäny tähän hätään. Jotain muuta kyllä löytyi.. ei kukaan varmaan tunnista/tunnusta?

http://www.saunalahti.fi/neonskin/traum/Bergstroem_06082011.jpg

Bulkkaaja
21.12.2014, 17.56
Täytynee käydä porissa, taitaa men ens vuoden puolle mut lunta tuolla laskettelurinteessä varmaan olis.

Ei mul olis ollu ko 15 piikkinen pulttiratas joka varmaan olis ollu vähän väärä fixedfattiin, vannekki 100mm ni ei siihen 2.4 kehtaa laittaa, mut on siihen oikeeki rengas, yhtään sisuria ei ole ku leikkasin alkuperäsen kahtia ja poikki :rolleyes:.
Oliskohan 25mm vanne (sisä) liian kapee mut parempi tolle 3" renkaalle, olis se 6mm parempi ko nykynen, materiaali wt69 alloy taidan ostaa ko halvalla saa.

kanttiinin tollo
22.12.2014, 11.58
6-pulttirattaita löytyy kyl läjä. Niitä on hankittu niin moneen proggikseen, että valitsee vaan oikean kokoisen. Voin kantaa mukana jos tarvitaan. :D

Mulla taitaa olla 26mm sisäleveellä toi 2,4" Rubber Queen kun oon skidannu sitä täs pas2 ja vauhdilla kuluu. Palloksi sekin alkaa jo vetää. Seuraava tuhottava lienee uudenveroinen 2,6" Ardentti, se saattaakin sit hapottaa jalkoja vähän pahemmin. :D

3" ois varmasti järkevämpi vielä hiukan leveemmällä. Oli mulla häröilymielessä se Hüsker Dü tossa samalla kiekolla, mut sen nyt joutu pumppaamaan kivikovaksi ettei nuljunut alle. Karun näköinen se kyllä oli jos sitä hakee. Mun varsinainen fätäkelpoinen White Industries Eccentric navalla oleva takakiekko on niin saamarin painava ettei sitä kyl halunnu niin kauas eteen ku mitä toi Fatty forkki sen tossa loivemmassa rungossa vei, hirveetä nose dive herkkyyttä dropatessa yms turhaa soopaa.

Aika paha rasti tää pyörän valitseminen tällä kertaa. Dirttistä oikeesti haluun mukaan, mut onhan toi 69 niin paljon iisimpi ajaa melkein joka paikassa kun metsään mennään. Laiskaksiko tässä nyt sit vetää?

Noin yleisesti, ajaako siellä kuka tos joulun jälkeen mitä? Mitää joulupäivän spesiaalia männä vuosien tyyliin? RSP:stä ny varmaan löytyy jengiä pidemmille, mut huvikseen ajelevaa osastoa onko olemassa?

Lare
22.12.2014, 15.13
Ei ne Porin shoret ainakaan 2v sitten enää kasassa olleet. Porin dirtti/pumptrack olisi kiinnostava, mutta en muista missä tämä on: https://www.youtube.com/watch?v=PMeZSqzt8xE&feature=youtu.be Jonkin karttalinkin olen nähnyt mutta vanha ei muista.

kanttiinin tollo
22.12.2014, 16.04
Onks Lare joulukuussa Raumalla ajelemassa?

Joo, ei siellä ehjää ollut kuin se yksi laituri alarinteessä vuonna 2010. Jonkun ritilän raahasin itse niin, että sen sai ajettua kalliolta alas, lisäksi joku poikittainen kapea linja semihasardina ajettavissa.. däts about it... mutta oli siellä sitä vanhaa maatuvaa settiä vielä silloin nähtävissä jos se kiinnostaa.

Törkee pakkaaminen.. prkl... no kai se siitä kun pääsee ajamaan.

Radioasema? Toi vidis? Voi olla etten muista minäkään.........

Lare
22.12.2014, 17.21
Porissa anoppilassa. Ei pyörää mukana, flunssa kylläkin.

Lare
22.12.2014, 17.31
https://www.google.fi/maps/@61.4679984,21.859145,541m/data=!3m1!1e3

http://db.tt/pmg732TR

Edit: pyörä ei ole mun.

Bulkkaaja
22.12.2014, 17.52
Törkee pakkaaminen.. prkl... no kai se siitä kun pääsee ajamaan.

Niin semmonen inffo et nyt on lunta monta senttiä! Eli varmaanki katufixi cx renkailla mukaan? Ei vaan taidan itekki mennä huomen läskillä töihin ko oraksen polkua ylämäkeen ajaes jouduin nyt taluttaa kertaalleen, ei kesäkenkäkeli enää.

Mut sehän on pori tourin paikka ens vuon, isometsä-> radioasema -> laskettelurinne -> takas jos löytää, kaupunkisiirtymä autolla ei sentään mitään rsp treeniä lähetä hakee...

kanttiinin tollo
23.12.2014, 14.39
Valmistaudutaan lumisotaan siis.

New World Disorder 2 - Fat Tire Fury on junaa varten jo hollilla. Pääsee näkemään oikein videolta mitä ne raumlaise siellä fätteineen touhuaa! Tiiän sitten mitä sopii odottaa!!

Paulix
23.12.2014, 15.30
Näin joulunvihaajana olin jo varautunut jokuseen ajelupäivään näiden turhien pyhien aikana.
Sensijaan kävin Virossa ja runsaasta höögiveinin nautiskelusta huolimatta iski kevyt lentsu päälle eli saattaa olla että mun läski ei taaskaan ehdi nähdä tätä lunta. Katotaan milloin olis sevverta tervehtynyt että uskaltais ulkoilemaan..
Hyviä pyhiä nyt kuitenkin till allihuuppa!

Bulkkaaja
23.12.2014, 18.08
Menin sitten läskillä töihin ja en toiste aja sillä lanatulla pyörätiellä, jotenki liian raskasta hyi. No töissä sitten keskustelitiin ketjuöljyistä, et onko sitruunainen rypsiöljy vai valkosipulinen oliiviölppä parempaa, kuulemma nyt testis toi valkosipuli ettei tuu enempää happoja reisiin. Täs ollaan alustavasti firman porukalla suunniteltu et olisko tahko mtb 60 kilsaa sopiva kesäloman aloitus, näin joulun allahan näitä kannattaa miettiä... En taida ite ihan markettiläskillä lähtee koittaa seittämän tunnin alitusta (60km matkalla) mut jos sit vaik city fixillä.

Tästä alkakoon armoton tankkaus et jaksais välipäivinä ajaa.

Ei muutako hyvät joulut kaikille!

Mvu
23.12.2014, 18.14
Tahko on pyörinyt itselläkin mielessä, katotaan nyt, tarvis vissiin jaksaa ajaa se 60km ekaks yhteenputkeen...reeniä vaatii.

Joulu ajoista en osaa sanoa mitään mutta Hyvää Joulua kaikille!

Cocco
23.12.2014, 21.49
Kävin tänään vähän tekemässä jälkeä pyytjärven maastoissa. Pikkasen liukkaita oli juuret ja vinot kalliot puuterilumen alla, mutta hauskaa oli. Toivottavasti poluilla riittää kulkijoita, jotta Tapanina päästäisiin porukalla muuallekin kuin umpihankeen.

kanttiinin tollo
25.12.2014, 11.16
Joulunvihaaja Pauli tänään satulassa?

Tuota pakkasen kylmyyttä voisi vähän kokeilla tässä.

Paulix
25.12.2014, 11.32
Eiole. Joulu kosti taas ja tartutti kunnon räkälentsun. Ei mitään asiaa ulos hikiliikuntaan taas hetkeen..

kanttiinin tollo
25.12.2014, 15.18
Hikoilua koetetaan vältellä tai ainakin minimoida sen määrä.

Joku paikallinen Fat Tire Fury tuolla oli vedellyt liikenteenjakajat suoraksi, eli oletettavasti kännissä kuin käki ja breaking the law. Illalla lisää ajoa. Urbaanimestojapolkuja kai lähinnä. Joka päivä ajopäivä.

Cocco
26.12.2014, 09.50
Onko innokkaita metsään menijöitä tänään? Meinaan itse mennä Pyytjärviseudulle puolenpäivän maissa. Eihän siellä juur kukaan oo jälkiä tampannut, joten tunkkaamiseksihan se menee. Lunta on puut täynnä odottamassa et olet juur kohdalla... Mut pakko mennä koittamaan.

kanttiinin tollo
26.12.2014, 10.22
11:30 lähdetään Merikoululta. Ei mitään käryä mihin. Metsään siis...... voidaan sinne Pyytiksen suuntaan toki eksyillä.

Bulkkaaja
26.12.2014, 20.28
Tuli lähettyä taas vähän myöhään liikkeel mut onnek löysin jälkiä niin tasoitin tilannetta (1läski 2laihaa), eli 2-2 on nyt ne jäljet.

Ihan putkeen menny, nyt on 750g sisurissa viel litkut sisällä ko se alko vuotaa... Menin vähän omaa linjaa ja tuli upotettua jäistäkin läpi ihan huolella ja heitettyä otb:t ojan ylityksessä.
Nyt jos koskaan näkee hyvin missä menee polkua kun jäljet näkyy selkeesti!

kanttiinin tollo
27.12.2014, 11.28
Milloin ja missä sitä Bulkkisen kuusysii pääsis testaamaan?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/kaatopaikan%20joulu.jpg

Joulu se oli kaatiksellakin.

Bulkkaaja
27.12.2014, 11.48
Nyt latumajalla.

Ja sieltä takaisin joku järvilenkki kiertäen. Kaikille tiedoksi muuten et se latumajan grillikatoksen ovi ei ole lukossa... Oltiin varmaan niin loppu lumessa tarpomisesta ku ei meinattu saad auki ja makkarat meinas jäädä syömättä mut onneks tuli katottua toisen kerran!
Kyllähän kelpaa ajella, sormet alko kyllä jo nyt jäätymään ym on tää melkosta, taidan laittaa nää stongaan http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Ohjaus-ja-kahva/Ohjaustankosuojukset-yleismalli-82176/.
Jätkät puhuu jo ihan tosissaan tahkon kuudestkympistä ja toinen meinas josko jonku kevyemmän ko ton markettiläskin sinne hommais!

kanttiinin tollo
27.12.2014, 12.34
Latumaja = Tiilivuoren mesta? Ei ehdi tuntikausiin niin kauas.

Paulix
27.12.2014, 20.33
Ajakaa ny perkeleet siäll sit. Mää koetan ajaa limaa ulos kurkusta. Kaikki liuottimet kohta koitettu. Ei tul mittä, ituiks mäne..

kanttiinin tollo
28.12.2014, 20.50
Älä sie Pauli yhtää hättäile. Kyl tääl ajetaa. Pyörätelineetki ootta laittaneet rantaan ni tokihan sitä!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/ajelee%20sit%C3%A4.jpg

Pikkuisen oli aamummalla viileää, mutta eipä tuo vielä paha. Aika heikosti kyllä minkäänsortin maastureiden jälkiä täällä vaikka mihin menee.. 2 fättiä ja 1 laihempi?!? Onks ne siinä? No mummopyörät tietenkin.. niiden jälkiä poluillakin sentään on.

Bulkkaaja
28.12.2014, 22.32
Ajattelin et on liian kylmä ajaa mut oli pakko tehä jotain, lähin kävelemään, huomioliivi päällä tietysti. Aloin siin sit heiluttelee käsiä ja miettii ko jotenki tylsää touhua, kelailin et perhana sauvakävelyssähän on ideaa....
No ei mittään ko äkkiä takas koneelle naama jäässä ja 18" fatty rynko tilaukseen! Ohjainlaakeri viel puuttuu muuten on kaikki tulossa. Jaa millä vaihteiston osasarjalla??

Millon vuoden viiminen ledilenkki?

Heiluri
29.12.2014, 10.25
Mikäli noihin säänennustajiin on uskomista niin tänään kannattaisi lähteä vuoden viimeiselle lumilenkille. Pakkanen lauhtuu iltaan mennessä niin ledilenkkiä olisi siis jo tänään tarjolla. Lähtö klo 17:00? Pyytjärveltä vai kenties latumajalle johtavalta parkkikselta Oraksen vierestä? Päivitellään illan suunnitelmia sään kehittymisen myötä, mutta tuossa olisi alustava suunnitelma.

kanttiinin tollo
29.12.2014, 16.08
Mikä starttipaikka? Saattaa olla liian aikaisin mulle tuo 17 kyl.

Bulkkaaja
29.12.2014, 16.28
Klo18 kuulostais paremmalt, kumpi vaan noist paikoist käy.

Heiluri
29.12.2014, 16.29
Tässä on myös itsellä hieman liikaa kiireitä paimentamisessa eli myöhäisempään ajankohtaan mennee. Olisiko tulijoita Pyytjärveltä klo 18:00? Pakkasta tällä hetkellä 6-7 astetta ja pitäisi lauhtua enemmän.

kanttiinin tollo
29.12.2014, 16.37
Vois sitä yrittää. Ainahan sieltä paeta voi jos ei jaksa ajaa. Oisko toi parkkis niinku se ex-vanhainkoti tjsp?

Bulkkaaja
29.12.2014, 20.54
En tie oliko vuoden vika led lenkki mut ainaki markettiläskillä en aja hetkeen, yritin sitä muille dumpata mut ekaan pyörään en sopinut ja toisessa meni renkaat ja jouset pohjaan...
Kyllä toi vähäinenki lumi tasoittaa ja käveliät tamppaa sellasia polkuja et nakkipyöräl pääsee aikas liukkaast. Katellaan läskeilyä uusiks sit fattyllä ja renkaat tubeleksina.

Ennen lenkille lähtöä kattelin et takakiekko heiluu ihan huolella = välykset kohillaan ja menoks, toista se olis ollu jos siinä lukis esim xtr, olis jääny lenkki väliin :)

Jaa niin laitas KT linkkiä siihen vilkkuvaloon ni laitan vihapostia valmistajalle!!! edit: see sense mun uus inhokki!! Ei vaan Lontoossa varman ihan yes ko siel autotki ajaa vääräl kaistal.

kanttiinin tollo
29.12.2014, 23.01
Apparently, you're unable to - see sense! Hahaha. JKL huumekuskeineen ansaitsee sen, joka ikisen lumenin, usko pois vaan. :D
Ja hei.. bongasit varmaan, että niitä saa myös etuvalona!! Sellainen heti!!! Tiätty... osta, osta, OSTA!

Ihan jees ajelut. Tutuilla poluilla eksyilyä.. what else is new? Hyvä meining. Pysyis nyt vaan kuitenkin pakkasella.

Heiluri
29.12.2014, 23.10
Mukavia nää joulunpyhät, kun pääsee polkemaan :D Niin ja kivaa oli lampuilla ajelukin jälleen kerran. Eipä se pakkanen lauhtunut, mutta nähtävästi iskarit näyttivät vielä tuon 8-10 asteen pakkasen kestävän. Pyytjärven luontopolun tekniikkaosuuden oli nähtävästi Cocco lanannut meille sopivasti ajokuntoon. Eipä se polku ole ikinä helppo ollut ja ei se ollut tänään ainakaan helpommaksi muuttunut. Ei kai tässä kuitenkaan tarvita kuin lisää kilometrejä niin sekin alkaa mennä helpommin.

Bulkkaaja
30.12.2014, 10.41
Apparently, you're unable to - see sense! Hahaha. JKL huumekuskeineen ansaitsee sen, joka ikisen lumenin, usko pois vaan. :D
Ja hei.. bongasit varmaan, että niitä saa myös etuvalona!!
No ehkä huumekuskin näkökentässä suorastaan psykedeelisesti vilkkuva valo saattaa toimia mutta rauman sokeiden eläkeläisten silmissä aiheuttanee melkoisia tykytyksiä. Ja kyllä katsoin sen mainosvideon! En todellakaan osta! Liian hifiä + vilkkuvalo on totaallista itsekkyyttä kaupungissa, toistaiseksi en itse ole esim hälytysajoneuvo joka vaatii kaikkien huomion. Pikatiellä rekkojen kanssa ehkä ok, tai sit just london cityssä puku päällä ko ympärillä meklarit ja muut ajelee ihan pöllyissä.

Heilurilta miehen puhetta laittaa 27,5" rengas ja keula 26" hiilari täppäriin! Jostain syystä ei täl porukal ees lähetty dissaa. Mut nyt on raumalla muodissa täysjäykät teräs 27.5", sellaseen eteen 29er kiekko ni ihan täydellinen talvipyörä!

kanttiinin tollo
30.12.2014, 11.54
En näe ongelmaa niin kauan kuin kännyhöpöhöpö jengi saa olla ratin takana epäitsekkäästi yliajopisteitä keräämässä. Vaikka yleensähän nää kyllä ajaa kaupungilla lasten ja vanhusten yli, ei niinkään minun, ne on vissiin ne isommat pointsit... vilkkuvalolla ärsyttämisen toimivuudesta vielä liian vähän kokemuksia.

Vastaisuudessakin tulen toki lähtemään siitä, että oli heijastimia, valoja kuinka paljon hyvänsä, ja olivat kuinka tehokkaita tahansa, niin autokuski ei kykene alkuunkaan havaitsemaan niitä tai vaihtoehtoisesti käsityskyky ei riitä ymmärtämään sitä, että liikkuvaakaan joulukuusta päin ei ole tarpeen ajaa. Jyskälässä muuten tuntuu melkein saavan kaupunkialueella paremmin huomiota valottomana ja mustiin pukeutuneena kuin valojen kanssa.. välillä oikein saa ihmetellä miten hitossa se autoilija huomasi valottoman ninjan ja korkeintaan pari onnetonta heijastinta, sit tehokkaita valoja (tai niiden taakse kätkeytyvää liikkuvaa kohdetta) ei muka huomata ollenkaan. Mielenkiintoinen ilmiö sinänsä.

Mut joopa joo, valoa on ollut jo ennen ihmistä ja tulee vielä hetken aikaa olemaankin, joten olkoot... mihinköhän sitä tässä tänään ajelisi? Vois kokeilla jotain toisentyyppistäkin settiä jo kuin aiempina päivinä. Keli näyttää yhä sangen hyvältä.

Mvu
30.12.2014, 16.15
Heilurilta miehen puhetta laittaa 27,5" rengas ja keula 26" hiilari täppäriin! Jostain syystä ei täl porukal ees lähetty dissaa. Mut nyt on raumalla muodissa täysjäykät teräs 27.5", sellaseen eteen 29er kiekko ni ihan täydellinen talvipyörä!

Ai muodissa teräsjäykät? No mä olen taas ihan harjalla sitten ;)
Mut joo, ei mitään 29" keulille ja ihan kymppivaihteisenakin ja kuitukeulalla pakkasaamuihin milloin ei viitsi täpärin iskareita pakkasella kiusata. Läskilläkin ajelin parikertaa töihin mutta ei se oikein ollut mielekästä, jo metelin takia mikä renkaista lähtee...

Bulkkaaja
30.12.2014, 19.22
....korkeintaan pari onnetonta heijastinta, sit tehokkaita valoja (tai niiden taakse kätkeytyvää liikkuvaa kohdetta) ei muka huomata ollenkaan. Mielenkiintoinen ilmiö sinänsä..

Sä oot kato sokassu ne sun valoilla! :) Ja ihan oikeesti tasaisestikin vilkkuvaan valoon kestää etäisyyksien hahmotus huomattavasti kauemmin kuin tasasesti palavaan.
Ni sit ku vilkunta on viel epämääräistä ja kiihdytys rivakkaa ni ihmettelen ettet oo vielä noitten hitek valojen joutunu kolariin!

Tässä vielä kaikille linkki :), https://www.youtube.com/watch?v=IOkRD1vpU38 <- on muuten hyvin myyty, mut en ehkä silti ostais (paitti jos -80% alessa)


Valoista vielä, nyt kun maa on valkoisena niin ihan hävetti ajaa 2x900lm teholla,vaikka toinen oli 50% teholla valoa oli ihan yllin kyllin. Esim honkkarissa oli "riistohintainen" 1000lm valo, eli semmosella pärjää vallan mainiosti.
Mvu: Sähän alotit rauman ladaläskimuodinki joten harjalla on kun määrittää muodit! Huomenna 26" inbred taas nippuun alukeulalla ja vaihtein, luonnollisesti kuitenki 29" etukiekolla kun maastossa toi 2" vanne erotus on paras...
Mutta mikä seuraavaksi muodissa?

Edit: Tässä oikeasti järkevät fillarivalot!! https://www.youtube.com/watch?v=J6Pru2wfsvc

Heiluri
31.12.2014, 01.56
Ai muodissa teräsjäykät?
Mä kun luulin, että kaikki olivat läskijäykkien perään ja Bulkkis aivan omanlaisen American-läskin. Eimaar... hyvä, että joku kokeilee HC linjalla nuita pyöriä.

Joo tuo 27,5" eteen on ollut ajatuksissa jo kesän loppupuolelta, kun kävi ilmi, että nää AM jutut ovat ehkä enemmän mun makuun kuin tuo XC. Hankkimani 50mm risen ohjaustanko vain vahvisti sen, että pyörän käsittely helpottui teknisissä maastoissa tuolla takapainoisemmalla ajoasennolla.

Pääasia kuitenkin, että joululomilla on nyt pyöräilty oikein kunnolla hieman pidemmän tauon jälkeen - varmaan enemmän kuin viimeiseen puoleentoistakuukauteen...

kanttiinin tollo
31.12.2014, 09.55
Sä oot kato sokassu ne sun valoilla! :) Ja ihan oikeesti tasaisestikin vilkkuvaan valoon kestää etäisyyksien hahmotus huomattavasti kauemmin kuin tasasesti palavaan.
Ni sit ku vilkunta on viel epämääräistä ja kiihdytys rivakkaa ni ihmettelen ettet oo vielä noitten hitek valojen joutunu kolariin!

Tässä vielä kaikille linkki :), https://www.youtube.com/watch?v=IOkRD1vpU38 <- on muuten hyvin myyty, mut en ehkä silti ostais (paitti jos -80% alessa)


Ei voi sokaista. :D Eihän mulla ole kuin max 480 lumenia kun en ole rallivalokilpaan mukaan lähteny. Nojooooo toki ne on oikeita lumeneita, mut ei kai se kiinalainenkaan asiakastaan kusettais liikoja lupailemalla. Sitäpaitsi puoliteholla tai minimiteholla noidenkin kanssa kaupungissa mennään. Aika kaukana siis siitä kolmesta tuhannesta lumenista mikä nykyään taitaa olla minimi hyväksyttävä yhtään mihinkään ajoon.

Dynamokiekko ollu asialistalla vuosia. Eioo saanu aikaseks. Uuteen 69r etukiekkoonkaan ei dynyä ole tulossa. Päätin kuitenkin hipoilla semikevyen kehän siihen. Eiks 29" kiekot ollu niitä mitkä ei hajoo kun se on niin ylivoimainen rengaskoko? Oon lukenu joskus netistä joten uskoisin ton olevan totta. Revot mustana ja ehkä Compit levarin puolelle... aero puolat olis kyllä törkeät metsään, ei silti. Pyörrevirtakelpoinenkin vielä sikäli kun etäisyys vanteesta ei ole noille mökkylöille ylikriittinen ja malttaa ajella alle 30km/h?!!? Emmä kyl lisää valoja tartte, mut pyörrevirtojen hyödyntämisestä propsit pojille ehdottomasti.

Liian lyhyen aikaa on vilkku ollu, ei oo ehtiny jäädä minkään alle. No joku parikymppinen kännyyn höpöttävä gimma kyl yritti just pari päivää ennen Raumalle lähtöä, mut se oli kirkas päivänvalo sillo ja takaa kelvin yli autolla kylkeen oli valittu taktiikka.. epäonnistui silti, mutta yritys hyvä 9/10 pistettä.

Reelmäjärveä täs mietiskelly... mahtaa olla kosteaa sillä suunnalla?!?

Bulkkaaja
02.01.2015, 15.21
^ aikamoist, vilkkuvalolla voi törmät parikymppisiin emäntiin yleenshän pysyvät pyörräilijäst melko kaukan, ei huono sijoitus siis?

Pakko myöntää et nyt ei oo menny vahvasti, en ole pyöräillyt kertaaka koko vuotena... Viimevuoden loppuun vaihdoin kapeelle renkaalle ja kulki vielä huonommin, ei siis ihan hetkeen mitään viiden järven kierrosta. Vai kiersitkö sen jo dirttipyörällä?

29er on tutkitusti paras eturengas koko! Kestävyydestä nyt en tie, omassa halppis shimanossa on ainakin laakerissa kuoppa, ei oo muuta ko biltsun dynö vanne laittaa tilal ja kattoo pystyyks korjaa.
Hifistely kiinnostust alkaa kyl melkein olee, sram x7 navat näyttäs kestävilt ja halvoilt... Aeropuolat tietty maastoon ni katkee risut jos menee pinnoihin!!!

Heiluri: En oo mikään pyöräguru mut xc -> all mountain on aika iso hyppy, eiks joku jäykkäperä trail menis just tohon väliin? Tai ei siin mittään jos tekee isoi hyppyi mut tääl rauman vuoristos se ei kyl oo varmaan ko joku 1% ajosta...
edit: Ääh unohdin ettet oo ostamas uutta pyörää :) yhden pyörän taktiikka on kyl asiallista. Tai siis onhan sulla joku tunturi, vaihdat kato sen tollaseen teräsunelma TJ pyörään mikä muodissa!

Mvu
02.01.2015, 16.57
Kuhan kusti polkee keulan ja muut kikkareet niin pääsee kokeilemaan trail teräsjäykkää mun hihaa nykimällä ;) kurjuutta se varmasti on ajelut sellaisella...

Itse eilen tänä vuoden ekana työpäivänä juhlistin kotimatkaa vesitornin polulla ja äyhöjärven takamaalla ja kyllä Canyonin nerve täpäri on loistava tälläisille työmatkoille, nastat rapisten menin jäät ja kalliot :)

Huomenna vois kiertää jonkun märän polun pätkän?

kanttiinin tollo
02.01.2015, 21.22
^ aikamoist, vilkkuvalolla voi törmät parikymppisiin emäntiin yleenshän pysyvät pyörräilijäst melko kaukan, ei huono sijoitus siis?

Pakko myöntää et nyt ei oo menny vahvasti, en ole pyöräillyt kertaaka koko vuotena... Viimevuoden loppuun vaihdoin kapeelle renkaalle ja kulki vielä huonommin, ei siis ihan hetkeen mitään viiden järven kierrosta. Vai kiersitkö sen jo dirttipyörällä?

29er on tutkitusti paras eturengas koko! Kestävyydestä nyt en tie, omassa halppis shimanossa on ainakin laakerissa kuoppa, ei oo muuta ko biltsun dynö vanne laittaa tilal ja kattoo pystyyks korjaa.
Hifistely kiinnostust alkaa kyl melkein olee, sram x7 navat näyttäs kestävilt ja halvoilt... Aeropuolat tietty maastoon ni katkee risut jos menee pinnoihin!!!

Mun silmään sramin navat ei näytä kestävältä, mut saatan olla ylikriittinen.

Hienointahan kaikessa on se, että riittää kun omistaa sen vilkkuvalon, ei sen tarvitse olla edes mukana niin jo haluavat törmäillä! Kevyesti siis paras sijoitus aikoihin! Mut olis pojat kannattanu Reelmäjärvelle tulla megeen, siellä niitä kauniita emäntiä vasta olikin, useampi kappale, tulikin jo valmiina jne...

Älä mainitse aeropuolia, onnistuin unohtamaan ne... menee taas ostoskori uusiksi.. mustat Revot siellä jo 29 etukiekkoa varten olis, toki levyn puolelle tylsästi Compeilla, mut vielähän tässä ehtii.

Oiskin se dirttipyörä mukana, kyllä sitä tässä jo kaipailee. Pakko vaan ajaa sillä mitä on.

Cittarissa on käyty tänä vuonna, siinä se melkein onkin. Vaisua alkuvuotta pitelee, mut huomiseksi tosiaan reilusti tuulta, räntäsadetta jne... voishan sitä jonkun syksyisen kalliopolun käydä ajamassa.

Bulkkaaja
03.01.2015, 13.30
Kuhan kusti polkee keulan ja muut kikkareet niin pääsee kokeilemaan trail teräsjäykkää mun hihaa nykimällä ;) kurjuutta se varmasti on ajelut sellaisella...


Voi se vähän kurjaa olla, teräskeula olis tuonu kivaa joustoa puhumattaka 29er renkaan isomman kehän vaikutuksista.

Nyt 69er teräsjäykässä xc setuppi eli alukeula, 100mm stemmi ja 2" ja 2.25" renkaat ja ihan täyttä parhautta, nyt jo mietin että mitä ihmettä sillä läskillä teen... Nyt jossain monnas burgerilla, mihis menis seuraavaks.

Nastat vois kyl ol asiaa, samoin kahen kiekkosarjan taktiikka.

Posti toi tossa lasten 29er rungon eli todella pienen 26" pyörään tarkotettu, siihen jo kävi mieles jos muuttuis xcstä trail pyöräks heittämäl eri kiekoil eli taakse "semiläskin" 24" 2.35" ja eteen 26" 2.1"....

Paulix
03.01.2015, 17.20
Mistä ihmeen muotioikuista täällä nyt taas höpötellään, teräsjäykkiksistä ja äkseeistä?!
Ensinmainittuja en ainakaan itse ole kertaakaan metiköissä bongannut (KT:n erinäisiä virveleitä :eek: lknottamatta) ja jälkimmäiset on tosiaan myös katoavaa luonnonvaraa Rauman poluilla.

Mutsiisjoo.. kyl se vaan niin on että sama missä ne petaalit kiinni on, kuski sitä käskee.
Jos nyt maastoon jotain näilläseuduilla halajaa niin kyllä tommonen +140mm loivakulmainen AM-täpäri nyt vaan on aika kiva peli näille kalliojuurakoille. Ainakin jos haluaa kovvoo ajella. Olkoon sitten rengaskoko mikä vaan 2X-tuumainen.
Meille setämiehille sit taas on tuo läski muodostunut aika ylivedoksi. Tämmönen yksinkertanen mies osaa enää muuta kaivata.

Ajamisesta ei oikein vielä mitään tule, niistelen jotain tubeless-litkuksi sopivaa tahnaa edelleen tuolta pääkopasta sevverta taajaan.
Ja eipä tuo kelikään kyllä juuri ulos houkuta.. . .

Cocco
03.01.2015, 22.17
Sunnuntaina jos nyt edes melkein poutaa olisi, niin Haapasaaren suuntaan menisin. Oikein mielellään tervetuloa mukaan. Lähtöaika jotain 11-12, Pyytjärven seudulta jostain?

Bulkkaaja
03.01.2015, 23.02
Mistä ihmeen muotioikuista täällä nyt taas höpötellään, teräsjäykkiksistä ja äkseeistä?!
Ensinmainittuja en ainakaan itse ole kertaakaan metiköissä bongannut (KT:n erinäisiä virveleitä :eek: lknottamatta) ja jälkimmäiset on tosiaan myös katoavaa luonnonvaraa Rauman poluilla.


Ne on vaan semmosia taruolentoja noi teräsjäykkikset...
Mvu taitaa kasata tahkopyörää työmatka statuksella, mut kai siihen kesällä joku lyhyt joustonen keula?

Tänään oli kyl aika karsee keli aukeella mut metsässä ihan yes, eikä ees montaa tollasta lammikkoa ollut...

http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/440557_GuDLBVcjYh_original.jpg?1420318116

Huomenna jos aikataulu natsaa ni haapasaarensuunta vois kyl kiinnostaa.

Cocco
04.01.2015, 10.00
Natsaako aikataulu? 11:30 Pytiksen rannasta? Kelihän on mitä mainioin.

kanttiinin tollo
04.01.2015, 10.12
About joo. Ryhtykää tekin tour de traum niin yhdistytään vallan suureksi joukkioksi metsiä terrorisoimaan. Toinen suunta, mut ehkä pidemmänpuoleisesti siis, lähteepi retkue täältä jostain liikkeelle.

Bulkkaaja
04.01.2015, 16.00
^kohtuu mystistä, mihinköhän reissu suuntautu?
Tuli sitten nukuttua pommiin joten semmosta aikataulua, kävin haapasaaren suunnalla virvelillä noin tunnin myöhässä mut ei siel ollut ko hevosen jälkiä. Missä siis ground controllit pitivät?

Upeet on kelit vuodenaikaan nähden, ei muutako kaikki pyöräilee metsiin!
Jatketaan virvelillä luonnossa kuvia.

http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/440673_Vuvd4dJRqh_original.jpg?1420379588

kanttiinin tollo
04.01.2015, 17.27
Toinen puoli Raumaa suht kattavasti plus Oraksen takaa Otanlahtea ja Sinisaaren kallioita auringon laskettua. Reilu kolme tuntia ajoa suht non-stopina. Nyt kehtaa palautella ihan millä mätöllä tahansa.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/miest%C3%A4%20m%C3%A4keen.jpg

Valitettavasti ei virveliä kuvassa tänään. Koetetaan skarpata.

Ainiijoo. Kuivat kalliobaanat tähän aikaan vuodesta. Fucking awesome.

Mvu
04.01.2015, 17.45
Me oltiin parin tunnin kävelyllä perheen kanssa metsässä ja keli mitä mainioin. Nyt kun pakkanen noi polut kovettaa niin nopeassa kunnossa ovat. Tiistai ajopäivä? Jos nyt ei hirmuista pakkasta tee niin voisi kehitellä jotain porukkalenkkiä.

Myös ledilenkki kiinnostaisi mutta yksinäni en arvaa lähteä, uotilan poluilta äyhönjärven taakse ja takaisin, noin parituntia ja 10-15 km oli mielessä. Saisko jonkun kaveriksi joku ilta?

Heiluri
04.01.2015, 18.10
Synttärivierailun takia meni yksi hyvä ajopäivä :/ Pitää mennä tiistaina lenkille -> kalenterivaraus tehty.

Bulkkaaja
04.01.2015, 19.27
Tiistai ajopäivä? Myös ledilenkki kiinnostaisi mutta yksinäni en arvaa lähteä, uotilan poluilta äyhönjärven taakse ja takaisin, noin parituntia ja 10-15 km oli mielessä. Saisko jonkun kaveriksi joku ilta?

Tiistaista tiedä mut huomen vois ledilenkki olla ja uotila ihan kiinnostais. Teemaan sopivast maasturissa dynamokiekko ja muutenki päivänvaloa pelkäävä setuppi.

kanttiinin tollo
04.01.2015, 22.31
Ma-ti-ke kaikki ajopäiviä, ke sovittu jo ennalta, ti tuskin pimeään aikaan. Vähän alkaa kiirettä keräilemään muiltakin osin tässä pikkuhiljaa. Huomenna jos sporttinen olisi niin kai sitä parikin ajorupeamaa yhteen päivään aina mahduttaa voisi.. ajamallahan niistä selviää, että eipä siinä.

Bulkkaaja
05.01.2015, 16.51
Vähän on viileetä ja ledeissä on liian hyvä hyötysuhde et lämmittäisivät. Josko kuiteski huomen päiväl aurinko paistais ja lammikot jäätyis, olis paremmat ajokelit.

kanttiinin tollo
05.01.2015, 17.24
Joo, mullakin on tekosyy tälle illalle. Äskeisellä lenkillä toi ylivoimainen 29r Hi-rolleri kossahti kiveen sen verran hyvin ja kolahtaen, että ajoa vasta kun sisuri on paikattu ja just nyt ei nappaa. Ei se 2,4bar ihan kaikkeen riitä... olin kyl ajatellut kevyempirakenteisen takarenkaan tulevan tällä reissulla vanteelle, mut toisin kävi.

Mvu
05.01.2015, 17.39
Hyvä! Ei kiinnosta itseäkkään enää tässä viileydessä lähteä pimeään metsään, työmatkalla onneksi pieni dh pätkä siilonmäessä tuli laskettua niin nyt voi lämmitellä saunaa hyvällä omatunnolla...

Huomenna lenkkiä, paikkaa ja aikaa? Jos ei muuta niin uotilasta liikkeelle jonnekkin lähden puoliltapäivin. Läskillä rauhallista lyllerrystä luvassa.

Bulkkaaja
05.01.2015, 19.15
Siin 11-12 vois olla hyvä uotilalenkki, siirtymään vaan rukkaset käsiin, mä oon mukana.

Nyt on hyvin aikaa speksailla xc pyörää! Jäykkä mosson keula tietty ja 152mm kammet, kyl tää alle 9kg jää...

Lukiko joku muu muuten lehdestä vähän aikaa sit et ooperissa olis +6 asteinen sali tyhjillään? Sinne north ja bump träkit ym vanerihyppyrit + joku tatami läskin temmellyskentäks ni avot, ei olis toista suomessa :)

kanttiinin tollo
05.01.2015, 20.45
Vaik ei ol kukka byytän, ni siit hualimat, täs se o täm bäiväne virveli. Äksee polkusime ja kaik!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/%C3%A4kseet%C3%A4%20raumambual.jpg

Vai pitääkö olla metallia eli terästä runko ollakseen virveli? Ku ei ne rautapaskeet kestä mun ajoo. Vain alumiini ei hajoo.

Tuol ois semisti matalaa north sporee muute. Runkoa sikin sokin ja turvallisella korkeudella. Hiukan hiilenä paikoitellen, mut just hyvä.

Bulkkaaja
05.01.2015, 21.41
Aattelin jo et minivelo katonrajaan ja sillee kai... No olis siinä salille käyttöä, maailmalt voi kattoa mallia haulla "indoor bikepark"

Kais se virveli on semmonen pyörä mil mennään kalaan tai kaljal ei polul? En tie olis tos viel pari virveliä mut en taida noil tj 26" lähtee huomen.
Mut xc polkimet kyl vois ol just hyvät jäälle, flättikengistä ko pohjat kovettuu kylmässä..

Odottavan aika on pitkä, täs fättyä odotellessa on tullu katottu jopa täysjoustoja, joskin vain 69er maailmasta eli aika rajottunutta. Mut kyl joku 80mm keula jäykkäperässä vois ol ihan jes jes jos lähtis paiskomaan joku hornetti vois ol siihen just hyvä.

Mvu
06.01.2015, 09.57
Kylmää on mutta jos sen aikaa kiertelis kun tarkenee, klo 12:00 uotilan yläkoulun pihalta, siitä heti varasvuorelle ja vaikka frisbeegolfin kautta johonkin suuntaan?

kanttiinin tollo
06.01.2015, 11.06
12:20 uskallan luvata ehtiväni johonkin. 12 koululla tekee kyllä tiukkaa.

80mm da best. Oma 160mm AM/whateva sai lähteä kun 80mm oli ollut vähän aikaa ajossa. 60mm madallettu Argyle vois olla juttu.

kanttiinin tollo
06.01.2015, 15.38
Hyvät oli ajelut. Pirteetä menoa.

Tässä ainakin näkyy se seuraa johtajaa henkinen tempaisu heti ekana:

https://www.youtube.com/watch?v=oyYO4mv_bAI

Bulkkaaja
06.01.2015, 16.58
Hahahaa, komeeseen kasaan päätyy tos fillarit! Meilt olis puuttunu vaan toi neljäs kaveri huutelemast. Mut onneks pelkkä takajarru ja 100kg omamassa pakotti pieneen ennakointiin ni ei meil muil käyny mittään, jäätä tosiaan yllättävis paikoissa kuten tiellä tänään :) Oli kyl hyvä lenkki vaik vähä rapee keli, vähän alko loppuu kohti painamaan, mut kyl se tahko varmaan menee ko muistaa 10kilsan välein syödä lounasta. Vähän oon kyl pettyny ettei viel saatu kolmatta virveliä polul, oli kyl lähel siin ko oli pro läskistä tubeles renkaat tyhjänä, omakin takaghetto teki samaa temppua, täytyis säilyttää näit fillarei ulkon eikä esim keittiössä niin ei olis ongelmia... Mvu joko muuten prätkä hommattu?

Perhana ko tota videoo katto ni tuli kyl mieleen josko vaan unohtais haaveilun dartmooren hornetin ja jo 100mm mittaan mietityn keulan hommaamisesta ja siirtyis moottoriurheilun pariin ko bensakin on niin halpaa...

Mvu
06.01.2015, 17.53
Aika melkoisesti tippu paineet renkaista kun +10 vei -13 asteeseen, pikku pumppaamisen jälkeen homma toimi taas.
Kivaahan metässä oli ja varpaatkin melkein jo sulaneet, milläköhän keinolla mä saisin varpaat pysymään lämpiminä, kaasutöhöllä ehkä...

Mopotin on nyt vielä hankkimatta, kun tuolla tyhjällä lompakolla hakkaa otsaansa niin totuus tulee esille. Aika on kanssa kortilla uuteen harrastukseen ja, ja, ja...mä nyt yritän pysyä vielä näissä äänettömissä kaksipyöräisissä.

kanttiinin tollo
06.01.2015, 21.37
Ei ehtiny paineet tippua takarenkaasta. Lähellä on käyty. Yli sentin palkeenkieli renkaan kyljessä ja sisuri iloisesti ulkoilmaa haistelemassa. Terävä kivi vs. xc-rengas tuppaa kyl menee vähän tähän tyyliin. 2 viikkoa on jo paljon ikää tommoselle.

Mulla oli semmoset Pohjois-Raumallakin suositut NeverCold varpaanlämmittimet Five Tenin kesäkengissä kaksien sukkien välissä. Toimiihan noi, mut nostaa lenkin hintaa vajaalla kahdella eurolla. Jää toki vielä siitä satkun per laaki mopoilusta... ehkä.. vähän riippuu toki satsauksesta yleensä.

Bulkkaaja
06.01.2015, 21.56
Ei ehtiny paineet tippua takarenkaasta. Lähellä on käyty. Yli sentin palkeenkieli renkaan kyljessä ja sisuri iloisesti ulkoilmaa haistelemassa. Terävä kivi vs. xc-rengas tuppaa kyl menee vähän tähän tyyliin. 2 viikkoa on jo paljon ikää tommoselle.

Mulla oli semmoset Pohjois-Raumallakin suositut NeverCold varpaanlämmittimet Five Tenin kesäkengissä kaksien sukkien välissä. Toimiihan noi, mut nostaa lenkin hintaa vajaalla kahdella eurolla. Jää toki vielä siitä satkun per laaki mopoilusta... ehkä.. vähän riippuu toki satsauksesta yleensä.

Mikä xc rengas se oli, siinhän oli ihan karmeest kuviota??

Se satkun kerta on ihan insinöörin laskema, no on siin toleranssia molempiin suuntiin ja tietty kisamiehillä kerrotaan kaikki vähintään kahella ko täytyy ol pakussa painepesuri ym ym ym.... Editti: Muistaakseni tampereen tai jossain muualla suunnalla on vuokrapyörä toimintaa, se voi kyl olla petollista mutta josko vaikka semmoses käy välil ajaa ni ei tarvii esim täppäriä myydä...

Mvu: Mites se takapihan north shore, millon talkoot?

Kt: Miksei samantien hifistellen joku patteril toimiva lämmitin pohja sin kenkään? <noita myydään muuten hanskoina sukkina ym.
Siis jos teeveden kaato neoprenisukil on jotenki kornia???

kanttiinin tollo
06.01.2015, 22.59
Ei kyl halua pattereita tai akkuja nilkkoihin. Harvoin noita tarvitsee, kovilla pakkasilla kesäkenkien kanssa lähinnä jos tuntikausia meinaa ulkoilla. Kolmet hifistellyt talviajokengätkin löytyy yhä jyskälän päässä vaikka yhdet Northwaven GTXt heitin roskiin ennen tänne lähtöä. Ois niilläkin joku talvikengätön hyvin yhden talven ajellu, mut ei siellä jengiä tommoset kiinnostanu. Kaatikselle onneks kelpaa aina.

Tuommoinen:
http://www.pinkbike.com/news/Redshift-dmr-2008.html

Ei mitään viimeisintä kuuminta coolia, mut toimii talvikelissä ihan hyvin myös lumella.

Bulkkaaja
07.01.2015, 19.30
"Negative side to that is one sniff of a big rock and they shout, "Snake Eyes!" followed by hisssss, hissss."
Eli just oikee rengas raumalle ja taakse! Jännän näkönen kuvio tosiaan.

Mutarenkaat on kyl hyviä lumelle, maxxiksen majava piti tänäänki edessä vallan mainiosti. Ajoseura oli sen verran kahjo tyyppi 20" etujoustopyörällään et ei ollut pitkä reissu, pikkusälli väsy tunkkaamiseen mut huomen uusiks. Sen verran ajosilmää et enpä mäkä noihin paikkoihin päässyt, hyomen otan ss virvelin jossa takarenkaana maxin dth eli maailman paras 26" rengas ni ei tarvii selitel...

Ja ehdottomast tollasia grillihiiliä kenkään jos viel joskus tulee kylmää!

kanttiinin tollo
08.01.2015, 09.35
DTH on kyl ihan miehekäs valinta ainakin etujarruttomalla lumiseen maastoon lähtiessä. Halon 26" Twin Raili on omia suosikkeja talvikeliin.

Eilen käytiin kaverin kans sekoilemassa ja pullakahvilla siel Unajan metsäpaloalueella. Hiukan toinen keli ku pari päivää sitten. Kaverin renkaat pyöritti paksua nuoskakakkua pinnassaan, meitsin mutakuokat oli kuin Teflonia, ei tarttunu lumi kiinni. Virveliosat sit taas veti vähän tukkoon tos Bombis, mut on se Ultegra silti aina Ultegra. Vielä jos kampisetin vaihtas Ultegraan ni olis todellinen virvelivoimansiirto, kaik muu sitä tossa jo onkin.

Bulkkaaja
08.01.2015, 17.30
Jäi tänään ajot väliin, nyt olis halli north shore ollu paikallaan. Tai siis kyllä tällä virvelillä ajais vaik mihin mis kelis vaan ko edessä on todellinen youtube rengas!

http://i10.aijaa.com/b/00727/13659539.jpg?49111d4870a2bbd1e9541309d83fda541a9ac e79ebf32d13a77dab21725a703cedabda7c60ecde9efd95cf8 c2f8101ba

Sen verran pro rengas jokapaikkaan et kesäks ajattelin laittaa taakse teräs xc:hen... Hmm tähän vois sit olla oikee maastofixi kun taakse saa pulttirattaanki, niin ja tietty eteen täytyy vaihtaa 29" kun maastossa aja...
Kaikkee pitää ol, mut toistaseks säilytän tätä vaan makkaris ni näyttää osaavalta.

Ai niin ton DMR:n valikoimasta löytyy myös loistava näkönen takarengas nakkipyörään kesäksi, tai en tie meniskö talvella myös mut lumellahan ajetaan vaan fäteillä.
DMR Moto Digger ihan passelia 2.35" leveyttä. Onko joku joskus testannut moista kalliolla?

Paulix
08.01.2015, 17.33
​No niin arvon maastopyöräilevät ystäväiseni.

Talviharjoitteluhallilla pidetään 18.1 Kunnon Messut (http://www.kunnonmessut.fi/) -tapahtuma joka on pääsääntöisesti ilmeisesti tarkoitettu tuollaiselle kuntosalijumppaavalle luonto-uusavuttomalle crossfittajalle (pun intented) :cool:

Ajattelin tuossa flunssapäissäni että pitäskö viedä läskipyöräilyn tai maastopyöräilyn ilosanomaa tälläisille sisähalliurheilijoille?
Löytyiskö jokunen muu innokas tulemaan päiväksi tai edes osaksi päivää seisomaan fillarin viereen ja kehumaan maastopyöräilyharrastusta.
Ajatuksena olis että veisi sinne jokusen läskin ja maasturin kansan ihmeteltäväksi ja testiajettavaksi ja höpisisi sitten niitä näitä jos/kun tyhmiä kysymyksiä joku esittää.
Ständi ei maksa mitään mutta eipä siitä mitään kostukaan kuin jutteluseuraa ja ehkä joku uusi käännynnäinen ulkoliikuntaan.

Väkäsin hätäsesti olemattomilla taidoillani tälläsen esittelybrosyyrin (https://docs.google.com/presentation/d/1P-8myRB74efiuJ38BQZOIrab1cDgJpVdpgP4YFbcKR8/edit?usp=sharing) jota saa ideoida ja jatkojalostaa.
Ja tilasin tolle päivälle paskan ajokelinkin niin ette kuitenkaan silloin lenkille mene... :)

Mut siis, onko joku mukana?

Bulkkaaja
08.01.2015, 18.31
No nyt on ollu Paulilla lääkkeet kohillaan, tossahan on hyvä idis ja ennen kaikkea hyvällä asialla! Vai onko sulla niitä osta läski mulle bonarit lippuja taskut täynnä??
Siellähän voi vaikka pituushyppypaikalla testata läskin etenemistä ym. Mä oon mukana, mut pitäsköhän ottaa cx fixi läskien vastapainoksi tai sit vois mongoosen myydä siin samalla jollekki, hallissa eroa muihin ei juuri huomaa.
No se on melkein niin halpa et vois arpoa jollekki, ei vaan ei sentäs...

Mvu
08.01.2015, 19.01
Mulla on päivystysvuoro, mutta se tarkoittaa että ehkä joutuu välillä käymään vikakeikalla, eli mukana.
Mitä otan mukaan? Nerven nastarenkailla ja läskiladan?

JayRay
08.01.2015, 19.15
First of all.

Eipä oo tullu hetkeen kirjoteltua, eikä kyllä poljettuakaan. Täällä jätkät vetelee kyllä kaiken maailman viuluilla, kiuluilla ja virveleillä. Ei aina ymmärrä, mut hei, en tyrmää koska en ole kokeillut.

Paulille läjäpäin peukimoita. Iso ehkä mukaan tuloon, ainakin toviksi...

Bulkkaaja
08.01.2015, 21.12
Täällä jätkät vetelee kyllä kaiken maailman viuluilla, kiuluilla ja virveleillä.

Nää virvelit on oikeest ihan hyvii kempeleitä, itse en ainaka noilla ajais jos ne ei toimis. Jopa toi pelkkä takajarru taktiikka oli ihan ok toisaalt, tuli nimittäin ihan eritaval ennakoitua ja katottua eteenpäin. Ite en noihin joustoihin ole niin perehtynyt niin olen ajanut ilman ja tehnyt pyöristä mieleisiä ja toi 29er kehältään niin suuri että korvaa hyvin jousituksen edessä, taakse sitä tehään jaloilla. Kapeil renkail taas löytyy yleens kivien välist linja jost ajaa ja fixissä on mieletön tuntuma pitoon.

Mut jos J.R:lt löytyy intoo ja out of the box ajattelua ni voin lainat 29+ settiä lite läskin keulaan ni pääset koittaa. Perus 69er pyörään sulta varmaan löytyy iteltäkin osat? Yhtä asiaahan eivät noissa tehtaalla tehdyis virityksis (esim trek 2009) oo huomattu, nimittäis sitä et takana pitää ol leveempi rengas ko edessä että kosketuspinta olis samaa luokkaa ja pito näin tasapainossa. Lisäks hiukan pienempi takapyörä tippuu jyrkemmin alas laskuissa joka helpottaa kummasti pahois paikois.

Paulix
08.01.2015, 21.35
Juu emmääkään ymmärrä sanaakaan tuosta Bulkkis&KT-kielestä jota ne tossa on viljelleet. :rolleyes:
Meikä ei ole missäänvaiheessa ollut niin sadomasokistinen että kapearenkaisella joustamattomalla fillarilla maastossa viihtyisin enkä moista usko tulevaisuudessakaan tapahtuvan. Mut hienoa että jokahiselle löytyy oma genrensä! Itsekin olen luultavasti omani löytänyt :cool:
Esmes noi renkaat.. Täpärissä päädyin aina FatAlbertteihin ja nyt läskissä on Budit. Huonoja nekään ei ole ja parempia en ole jaksanut kaivata. Harvemmin olen letkan viimeiseksi pudonnut renkaiden takia, toisaalta ei wanha karkuunkaan muilta ehdi oli alla mitkä nakit tahans. Laiska wanha paska kun olen niin ei vaan jaksa säädellä säätämisen ilosta..

OK, eli lupaavan ennakkoilmottautumisen perusteella vahvistan tuon messukeikan.
Jos sinne nyt mää, Cocco, MVu roudataan jo kalustoa niin siinä jo hyvä alku. Ja jos joku muu mun lisäksi joutaa tulla toviksi edes mukaan ständille niin aina plussaa.

Mvu
08.01.2015, 22.01
Mää voin tulla patsastelemaan ständille myös.

kanttiinin tollo
09.01.2015, 11.30
Teil o kyl hyvä siellä kun löytyy jengii pyörän päälle kaikenmaailman häröilyajoonkin sykemittarin seuraamisen ja keskusta-ajelun sijaan. Lisää uutta verta pyttyyn vaan niin on se shorekin äkkiä jossain rinteessä. Etenki jos saatte jotai tyhjäpäisiä junnuja mukaan touhuun.. sit rakentuu vaik mitä hyppyrii pitkin mettää. Taidan tänä talvena tehdä tänne jo oikeesti jonku härön lumi-pumptrakdirtin mettään kaiken elämän ulkopuolelle ni saa rauhas ajella. Lapio-ostoksille ja menininkii! Poris parina talvena mulla oli oma pikku ympyrä mitä kävi vetelemässä, siisteintä kun saa tehdä omat linjat just niin tyhmiksi ku haluu.

DMR Moto Diggeri löytyy 24" kokoisena etukiekolle asennettuna. Ajan sillä ihan saletisti tänään. En o ikinä ehtiny sen kans lumikeliin, joten nyt sitten jo!

Muilt osin mun youtuberenkaskokoelma näyttää huonontuneen oleellisesti 26" kokoisena. Ei o Holy Rolleria, ei mitään muuta ku yks liki finaalissa oleva Twin Rail.. kaikki o menny myytyjen kiekkojen päällä, mikä mihinkin. Pitäs vissiin jotai hommata. DTH? Twin Railia lisää? DMR Transition ei oikke skulaile talvella ku muuttuu kovamuoviseksi pakkasessa. Luistot on kyl hyvät.

69ri olis jäädriftaukseenki mulla speksattu ku vaan pääsis peilijäille. 400 nastainen Kenda tuli hommattua 29 eturenkaaksi. Ei sil kyl varmaan katua tai polkuja haluu ajaa, mut jäille, jäille pilkkimään niinku virvelillä kuuluuki! Postaan sit kuvaa pyörästä avannossa. On muute aika hirvee dh-rengas rakenteeltaan toi Kendan piikkisika, luulis kestoa löytyvän. Ja jos nastat putoilee ni mul on DH-Freddieen tarkoitettuja varanastoja ku joskus tuli niitäkin haalittua.. ne on aika sikamaista kamaa, ne.

Mvu
09.01.2015, 15.24
Kattokaas tätä: http://www.canyon.com/fi/ canyonia Suomeksi ja pyöräkuumeisille ilmaiset toimitukset ensimmäiseen 200 pyörään.

Mitään lenkkiä Sunnuntaina kellään mietteissä?

Bulkkaaja
09.01.2015, 17.30
Muista en tiedä mut mulla on sykemittari ja sport träkki ottaa dataa jatkuvasti. Nyt ajetaan kovaa treeniä kohti tahkon kuuttakymppiä, kattelin et siel ajetaan mustat kalsarit jalas ilman polvarei mut eiköhän se mee uimashortseiski. Kesää odotelles lumidirtti vois olla sopivaa saikun hakemista, freeride läskipyöräni olis kyl hyvä moiseenki, mut nyt toi fatty lepää sohval. Uotilan varkaanvuorel on tosi ikävä kävellä ko jalka voi men kivien väliin, sin vois rakennella vähän näit pohjosen aaltoja eli pitkospuita ilmassa. Siel suunnal asustaa vissiin iha hyvi noit junnujakin, kaikil biltsun täppärit ja sillee.

Muistu mieleen et on noi pyytjärven luontopolut ajettu 12" potkupyörälläkin! Jouduin kyl sillon sitä tunkkaa ko kuski oli just oppinu kävelee, loistavaa ulkoilua luonnossa ihan messukamaa mut sitä filoo ei oo enää.

kanttiinin tollo
09.01.2015, 18.35
Jos Bulkkis treenaa sykkeiden mukaan niin siinä täytyy kyllä olla joku todella full r1sp3kt old skool treeniohjelma. Niin kauan maksimia, että oksentaa ja sen jälkeen ruvetaan treenaamaan?!?! :D Tai emmä tiedä, ei kai niitä oikein muitakaan tapoja ole jos ei ihan neidiksi heittäydytä.

Garminin Vectorit oli ihan kivat lelut. Laita semmoset fätti 69:iin. Sen jälkeen kun ajaa VAIN maksimi wateilla ni kyl hyvä tulee.

Pari lenkuraa 69:l, saunomista, syömistä... dirttis ajo jää öisempään aikaan mut kyl se sieltä vielä tänään, jos ei huomisen puolelle ehdi kääntymään. Iteljoonitarkin toi jotain ihme palikoita mun ajojani häiritsemään... keventely 69r tubelex vannenauhaton etukiekko valmistuu sittenkin. Kaikkee turhaa paskaa ne kyl keksii.

Bulkkaaja
09.01.2015, 21.24
Jaa niin meinaat et saa olla melkonen treeniohjelma ja kisadietti täs tapaukses? Joo en noist sykkeist niin tarkkaan tie riittää et on. Muutenki ihan hukas siis maraton xc, eiks siin oo tarkotus et pääsee maaliin? Mut siis kovaa treeniä, yks pahimmist on toi 10km välein oleva tankkaus, täytyy varoo ettei vedä urheilujuomaöverejä ja on se lounaan syöminen turhan useinki aika rankkaa. Mut siis tottakai nopeimman ryhmän lähtöviival meen teräsjäykkiksel heittää huonoo läppää ja haukottelee!

Jaahas kuinkas monta Dudea tänään tilattiin? Mvu:lle läskibonrit ksising. Muuten ihan passeli tollanen välikoon nerve ainakin ton sivuston mukaan muuhunkin kun työmatkaan, eli ei sun tarvii numerolappuja sit siihen jäykkikseen teippailla.
Vaikka siis se 120mm on kyl aika vähän ai ai ko tulee 130mm korkee juuri vastaan ni lyö käsil:)

kanttiinin tollo
09.01.2015, 22.18
Niino, ensisijaisesti ajattelin vaan sitä mitä itse metsässä olen nähnyt.. ei se ihan matalilla sykkeillä ajelulta vaikuttanut. :D
Mut joo, kyllä sydämessä sykettä pitää olla, joskus se sit kuitenkin loppuu.

Paras vaan laittaa se Marsun Super Monsteri kerralla jos joustoihin lähtee. Selvii sitte niistä 30cm korkeista kivistäkin ilman, että lyö käsille.

Mvu
09.01.2015, 23.34
Pisteet bulkkikselle ja kanttiinille palstan virkistämisestä, jatkakaa :) ei pööräilyn tarvi olla niin vakavaa täälläkään.

Nerve on passeli ihan jokapaikkaan, lukihan se netissäkin.

Bulkkaaja
11.01.2015, 22.51
Fillaripäivä vailla vertaa, tahkopanokset kovenee ja xc pyöriä hommaillaan. No tuli siin samal tehtyä vähän lenkkiä tois puol raumaa ko kävin kattoo, all mountain luki rungossa joten kyllä sillä voi raumalla ajaa. Perhana kyl tommonen 26" kiekkonen jäykkäperä vaan nopeest kiihtyy omassa konseptis täytyis varmaan keulia et pääsis samaan, tai sit ne contin nastat on niin tossa vaan niin hyvät. Hieno kempele vaik ei ihan virveli sentäs. Naureskelin et kyl tolla pienellä etupyörällä ja 100mm joustolla kivat otb:t järkkää ja herkäst, paluumatkal tippu sit kapee mutarengas 29er jäistä napaan asti ja yksin pimeässä tuli tehtyä jänniä liikkeitä etuperin kerien.

JayRay
11.01.2015, 22.56
Uuh.

Oliko Markuksella tänään nogo päivä, kun ei mitään ilmoteltu?

Nyt tuli käytyä vähän satulallakin. Vuosi sitten autoremontissa tärvelty vasen polvi alkoi vihoittelemaan. Ollut kuitenkin muutamia kuukausia ihan oireeton. Outoa.

Kuka tunnustaa käyneensä kapeakumisella K1 katsastajien ja BMH:n välisessä pikkumetsässä. Yhdet ihan nakkirenkaat, toiset perusmaasturin renkaat samaa reittiä ja vielä yhdet normimaasturin jäljet feat. koiran tassut...

Onko Paulilla jotain rekvisiittaa mielessä ständille?

Bulkkaaja
11.01.2015, 23.13
Uuh.
Kuka tunnustaa käyneensä kapeakumisella K1 katsastajien ja BMH:n välisessä pikkumetsässä. Yhdet ihan nakkirenkaat, toiset perusmaasturin renkaat samaa reittiä ja vielä yhdet normimaasturin jäljet feat. koiran tassut...

Onko Paulilla jotain rekvisiittaa mielessä ständille?

Piti ihan kartasta kattoa mutta just kävin tuolla, ihan noista kaikista jäljistä en vastaa mut kuin ajokoira ilmiö autossa voi mun fillari piirtää kahta jälkeä, tassuista en tie kun tuolla en tainnut tehdä kevätjuhlaliikkeitä.

Paulilta utelin tota ja ilmeisesti käviät on pelkästään naisia joten pukeutuminen sen mukaan, J.R voit pitää vaikka jonku pikku shown tasatunnein, siel on pöytäkin mist saa kivan korokkeen.

:) :) :)

edit: miten floater ja tuhat nastaa piti?

JayRay
11.01.2015, 23.15
Pidetään ne läskit esillä vaan pyörien muodossa, niin voi joku kiinnostuakin meiningistä.

Bulkkaaja
11.01.2015, 23.33
Rauman läskipyöräilijät nimi ainaki meille on tonne arvottu. Ajattelin joskohan tois mongoosen sinne, messu hinnalla tietysti...
Pauli laittanee tarkemmat infot mut testattavia fättejä eteen ja me piiloon jonkun näytön taakse johon kuvia pyörimään.

JayRay
16.01.2015, 11.05
Eventti lähenee eikä diktaattori Paulista pihaustakaan. Mikä setti?

Paulix
16.01.2015, 13.30
Eiks diktatuurissa kuulu pitää alamaiset tyhminä ja tietämättöminä viimeiseen asti :)
No mennään sitte demokratian puolelle.
Eli siis aamuysiltä tai karvan ennen sinne mennään mää ja MVu pistämään fillareita esille. Coccokin lupasi pyörän sinne heittää.
Alue 4x4m avoin plääni joten ei siihen paljon enempää mahdukaan (+ pöytä + 2 tuolia)
Brosyyri (https://drive.google.com/file/d/0BygnNEsd31TiVFp2V0thaE9XaWs/view?usp=sharing) on modattu tälläseks ja printtailen niitä jokusenkymmentä mukaan. Hyviä myyntipuheita sitten keksimään.
Jos me pönötellään siellä aamupäivä niin iltapäiväksi vois joku tulla vaihtomieheksi. Turha siellä nyt enempiä porukkaa on roikuskella kokoaikaa..
Ajokamat päälle niin näyttää asialliselta. Ja niissä päässee sisälle kun sanoo mihin on tulossa..

Näytön taakse ei päästäne piiloutumaan koska ainakaan mulla ei mitään soivaa isoa tablettia ole. Mut jos jollain on niin ilmottautukoon. Otan MicroSD:lle joka tapauksessa fotoja mukaan niin voi rakennella sit jotain slideshowta siellä joutessaan.
Emmämuutaosaasanoa. Siäl se sit näkee.

EDIT: GoogleDocs juu hieman vääristelee brosyyriä. Printit on komeita :)
EDIT2: haisevissa ajokamoissa pääsy osastolle evätty.

JayRay
16.01.2015, 14.22
Alamaisiaan silkkihansikkain käsittelevä diktaattori, siis.

Voi notta, mulla on iltapäivälle autotalliaika (miten niin volvoissa nivelet ja puslat ei kestä) joten minäkin tulen vaikka estelyistä huolimatta aamulla.
Kalustoa en raahaa. Ne on aina niin autenttisessa kuosissa, ettei niitä samettihousu-/tuulipukukansa tohdi pidellä.

Tosissaan tuosta ajokamat päällä tulosta?
Mun kamoissa haisee ainakin seuraavat odöörit, hiki, pieru, kuola, tuska, meri, suo, oja, sammal, viina, savu ja sellu. Tuo tuoksujen cocktail on siinä määrin itseänikin etova, etten tohdi noin julkisella paikalla kyseisen tuoksuisena esiintyä...

Rosyyrissä sivun 1 kuva "lähdepellon kallion harjalla" menee mulla ainakin tekstin päälle. Liekö pptx -filun tuomia ongelmia avatessa google docsissa?

Mvu
16.01.2015, 20.18
Ajokamat on ollu nyt kuukauden työmatka käytössä putkeen ja päivät jätevedenpuhdistamon pukukaapissa niin voihan ne ehkä hiukan maltillisesti tuoksahtaa, no voi rauhassa piereskellä, kukaan huomaa mitään... Voin mä niitä hiukan tuulettaa.

Ysiltä siis ja läski ja täpäri mukana, aamupäivä sopii hyvin ja sen jälkeen mielusti luovutan paikan seuraavalle, päivystyspuhelin voi tämänkin ajan tosin muuttaa.

SamiJ
16.01.2015, 21.18
Mä pääsisin aamulla töistä ni voisin kyllä tulla siihen kans päivystämään jos vain passaa. Borrelioosilla, cubella tai molemmilla kun töissä ovat mukana molemmat.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bulkkaaja
16.01.2015, 23.15
Huh nyt on niin liukasta et pakko oli hakee nastarengas virveli alle, sitä en kyllä näytille tuo vaikka tällä ns biltsupyörällä on suuri osa lenkeistä tullutkin heitettyä. Mutta mutta, jos siin 12 olis vaihto niin jengi varmaan vie fillarinsa mukanaan niin ketä on tulossa iltapäivään? Kyllähän toi nimi periaatteessa velvottaa tuomaan pelkkiä läskejä paikalle, ne kun ovat semmosia retkipyörä pohjinmiltaan ja kai jostain sellaisesta liikunnan ilosta nyt messuilla kyse. Tai ei sinne ny montaa pyörää per ukko kannata sentäs tuod vaik enemmän on kai parempi fillarihommissa. Olisko sillee parempi et 3-4 messupyörää paikalle aamusta ja ovat ständillä koko päivän ja ukot siin ympärillä vaihtuu ja sit kolmelt omistajat saapuu hakee fillareitaan ihmetellen ko satula on jossain ihan vääräl korkeudel usean testaajan jäljiltä?

Onko muuten bonaridiilit jo tehty? Nimittäin jos se 300 käviääkin joka on muuten aika kourallinen niin niistä ainakin 3 innostuu ja kysyy mistä näit saa...

kanttiinin tollo
17.01.2015, 12.06
Kaikki esiin vaan! Kyllä virveli on peli.

Meitsikin just tulossa brassaamaan uusimmilla virityksillä. Ainakin voorumille.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/spitfire%20meatgrinder.jpg

Jahka keväällä taas siellä suunnalla niin odotan ainakin Bulkkisen heittäytyneen kelkkaan mukaan. Vaikka ei silti, kelpaa mulle nähtäväksi sekin kun fätillä grindataan reiliä oikeen isosti ja huolella!! Koskaan en o moista nähny ja jos en Raumalla sitä näe ni jo on markkinat. Liekö ees youtubessa tehneet niin?! Kysyn vaan.

ed: niijuu dmr moto diggeri. kyl se toimii. missä sen pitikään toimia?

Paulix
17.01.2015, 15.57
Koska läskipyöräosasto niin alle 4.0" renkailla ei osastolle asiaa.. Muuten kaikki tervetuloa!
MVun Canyonille poikkeuslupa koska 27.5" ja täpäri. Jota en ole nähnyt niin on mullakin jotain millä leikkiä..

terv. Ahdasmielinen diktaattorinne

läskigrindausta? huh? heh! :)

Bulkkaaja
17.01.2015, 19.06
No nyt on KT:llä kyl melkonen härveli! Melkonen winter respekt ride kaiteet kipinöiden urbaania trailia, väärin vaan pysäköity ko taustal oikeita paikkoja noin kahjol laitteel. Mut joo kyllä freeride läski takuulla grindaa jos vaan rakentaa sopivan kaiteen johon sillä osun... Pitäs ny ensin se kasata, vai olisko sittenki tollanen fixattu jarruton 69er seuraavaks hmm, no se olis bmx joten varmaanki sit jarruton sinkula...

Mutta messuihin, onko cocon kultainen salsa koko päivän messuilla? Se kun on aika optimikokonen ja näkönen testipyöräks. Näil näkymin tuun ilman pyörää joskus 11 jälkeen ja voin olla kolmeen.

SamiJ
17.01.2015, 19.31
Mä tulen heti ysiksi ku kotiinkaan ei oo aamulla mitään asiaa mennä :) Tuun borealiksella vai mahtuuko näytille?


Sent from my iPhone using Tapatalk

SamiJ
17.01.2015, 19.40
Jos ei niin tuun sitten kävellen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bulkkaaja
17.01.2015, 19.51
Muistaakseni boreliakses oli aikas leveet renkaat ni eiköhän sen just ja just kehtaa tuoda :)

Paulix
17.01.2015, 20.24
Juu kyl Borrelioosi täyttää kriteerit erinomaisesti :)
Kyllähän siitä sitten alkaa kunnon läskiosasto koostua!
Hienoa et näinkin innolla väki mukana! Enempi väkeä saa ständille mitä lenkeille :D

Paulix
18.01.2015, 17.55
Messujaosto kiittää. Mukavasti vierähti päivä!

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1904216_10153044964498184_5139182968448478050_n.jp g?oh=b1ea44f423e81fa797ce1ed5e7934773&oe=556DE24A&__gda__=1428875713_3a9b092b2464326f219b9293a6f07f9 5

Heiluri
18.01.2015, 18.15
Jaa noniin... eipä tuossa läskibonarit kiinnostaneetkaan.

JayRay
18.01.2015, 21.30
Pauli the pääpolkija siellä veivas salsaa, mutta kultasella pyörällä ei ollu mitään tekemistä sen touhun kanssa. :D

Ihan ei ollut ehkä meidän lajille otollisin messuyleisö, mut isot renkaat herätti silti kivasti mielenkiintoa. Mukavasti siinä aamupäivä meni persei...eiku siis periä, niitä 190 ja 170mm leveitä katsellessa.

Bulkkaaja
18.01.2015, 21.36
Kyllä aika vierähti nopeasti mitä itse paikalla olin. Läskit kiinnosti ihmisiä, testaajia oli ikähaarukasta 10-70v ja jokainen selkeästi yllättyi ja palautti pyörän hymyillen. Ihan oikeuksiin ei läskirenkaat keinonurmella päässeet mutta eihän me näitä varsinaisesti myyty.
Vähintäänkin komein messuständihän meillä oli, kuvakin löytyy kunnonmessujen facebookista ja ehkä jostain lehdestä...

Paulix mikä muuten oli se jumppa minkä kävit vetää?
Edit: ai tossahan se tuli jo eli salsaa, kyl J.R selkeest on perillä messuohjelmasta...

SamiJ
18.01.2015, 22.11
http://ls24.fi/jutut/rauma-ja-alue/juttu-hiki-pintaan-laskipyoralla-%1Dtai-yokerhojumpalla


Sent from my iPhone using Tapatalk

kanttiinin tollo
19.01.2015, 11.49
No nyt on KT:llä kyl melkonen härveli! Melkonen winter respekt ride kaiteet kipinöiden urbaania trailia, väärin vaan pysäköity ko taustal oikeita paikkoja noin kahjol laitteel. Mut joo kyllä freeride läski takuulla grindaa jos vaan rakentaa sopivan kaiteen johon sillä osun... Pitäs ny ensin se kasata, vai olisko sittenki tollanen fixattu jarruton 69er seuraavaks hmm, no se olis bmx joten varmaanki sit jarruton sinkula...


Ne siinä takana on niitä paikkoja joihin saa oikein virallisen luvan kun vähän aikaa tommosella ajelee.

Noin niinku muuten sit taas. Vuoden paras idea nuo tapit so far. Nilkkoihin sattuu välillä jne, mut helevetti sentään ---> jos vähänkään on uusiin pyöräilykokemuksiin orientoitunut niin suosittelen! Ymmärrän nyt myös miksi bemaxi ei yleensä ole kiinteällä välityksellä.. tai maastopyörän rungolla. Vielähän ei ajaminen ole millään tasolla, mutta kyllä se siitä collateral damagen lisääntyessä ajaminenkin muuttuu. Fättiin vaan tapit kiinni, ei mitään syytä miksei niin tekisi.

Mvu
19.01.2015, 17.49
Pikku tilaus bike-discountiin lähdössä, muilla tarpeita? Jos on, niin linkkien kera kiitos. Vaikka yv:llä

SamiJ
19.01.2015, 20.21
Olisko huomiseen aamuun asti katsoo et jos ja mitä kaikkee haluun


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mvu
19.01.2015, 21.17
Joo, jos vaikka keskiviikko iltana tiputtais tilauksen.

Bansku81
19.01.2015, 21.20
Oliskos tässä Pohjois puolella muita suositeltavia polkuja kuin nuo Pyytjärven polut? Siellä tosin saa aika rauhassa ajella, ei paljon renkaan jälkiä ole lumessa näkynyt. Asustelen tässä Kinnolla ja, mitä vähemmän tietä ennen metsäpolkuja niin aina parempi.

Paulix
20.01.2015, 09.53
^ joko noi kaikk (http://www.openstreetmap.org/#map=14/61.1676/21.5085)i on ajettu?! Onhan noita nyt vaikka kuinka, Kaarojärvi, Haapasaari, kaatopaikan ympäristö. Aika pienillä siirtymillä pääsee kulkemaan.
Etsivä löytää, tai sitten porukkalenkille vaan mukaan!

Bansku81
20.01.2015, 10.08
Täytyykin käydä tuolla Kaarojärven suunnalla kurvailemassa. Mites tuon latumajan polun kanssa, saiko sinne mennä pyörällä silloin kun ei ole hiihtolatua?

Paulix
20.01.2015, 14.42
Saa toki, järjestäähän Rauman Latukin latumajalle pyöräretkiä aina kesäaikaan.
Mut se on vaan nykysin niin stnan tylsää sileää tietä eli ei siinä paljon iloa ole. Ainoo ilo on latumajan yläpuolella mäessä oleva hauska polunpätkä. Lenkki joka kuuluu ajaa läpi ilman jalkakosketuksia.. Ja sit paluumatkalla sieltä latupohjaa pitkin puolivälistä lähtee länteenpäin kiva polku joka laskeutuu peltotielle, tossa OSM:ssäkin näkyy se. Polun lähtöpaikka on vähän pusikoissa piilossa mut kyl sen sieltä löytää kun hakee.

SamiJ
20.01.2015, 22.27
Mvu mä taidan tilailla tavarat tuolta bike componentsista...

Bulkkaaja
23.01.2015, 12.41
Kappas, noi latumajan polut onki jäänyt ajamatta, eipä polut lopu millään ko uusia ilmestyy karttaan. Vähän huonoa toi kännykkä navigointi kun joutuu yhel kädel ajamaan ja akkukin loppuu, semmonen oranssi työmatka navigaatori olis kyl itellekki hyvä. Oliko se Mvu joku garmin ? No taitaa siitäkin olla tässä langassa joku maininta, open karttojen lisäks kyllä maastokartta optio kiinnostais jos tollasen laitteen hommais mut voi ol et jää viel kauppaan, kaikille kyllä suosittelen. Samoin kun rohkeasti vaan pyöräilee kaikkia polkuja mitä vastaan tulee, ne on hyviä kaikki.

Mut tempputapit läskiin QR-llä kiinni ni kyllä lähtee, tai ainaki tökkii kivast joka paikkaan. Läskis on niin leveet renkaat et kaiteet ajetaan ei grindata, joten ei pro tapeille tarvetta.

Mvu
23.01.2015, 14.48
Se navi on garminin halpis sissoksesta, pitäis saada maastokartatkin, mulla osm kartta. Kyllä mä siitä sen verran tykkään että aina se lenkeillä mukana on, piirtää reitin automaattisesti ja näkee polut mitä edessä olisi käytettävissä.

Tänään eka työmatka täysjäykkä retuuttimella, hiki tuli silläkin ja haaveissa pyöri kotarin tai cuben sähköavusteinen. Ei onneksi ole varaa sellaiseen leluun...

Bulkkaaja
23.01.2015, 17.43
Halppis garminin tarkempi tyyppi kiinnostaa? Olis näymmä joku 109€ mallikin, halpa mutta toimiva on just paras navi, ei harmita niin pal jos katoaa.
Samoin teräs täysjäykkä on paras yleispyörä kun on yht paska kaikis olosuhteis. Mut siis ei muutako polulle koittaa ja yllättyy, lait samantien sähköt siihe pyörää turha ostaa valmista ko itekki voi tehä kytkennät.

Mvu
23.01.2015, 19.24
Se on toi: https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/polulla/kasilaitteet/etrex-20/prod87771.html pyöräteline saatavilla erikseen.

Annetaan sähköjen nyt olla toistaiseksi, jos vaikka kunto kohenis kun sohjossa polkee vasta tuuleen.

Sunnuntaina lenkkiä?

kanttiinin tollo
23.01.2015, 19.58
Läskis on niin leveet renkaat et kaiteet ajetaan ei grindata, joten ei pro tapeille tarvetta.

Eli se on läski loppupeleissä sit kuitenki vähä niinku maantiekilpapyörä. Niillähän ne yotuubassa kaiteiden päällä ajelee.

Édíta: Tarkemmin ajateltunahan kaikki onkin nyt todella loogista. Fättihän on vaan hidas maantiepyörä. Siksi sillä ei ehdi niin syvälle metsään, että löytyisi niitä saunakoppeja joita rehellisellä perinteisellä kilpurilla löytää! Ja siksi mulla meni fättiproggis suohon heti alkusatsausten jälkeen.. siis kun mullahan on jo kaksi maantiepyörää!! En tietenkään tarvinnut enää kolmatta! Näin se kaikki vaan yhtäkkiä selkenee eikä edes Freudia tarvittu!

Paulix
23.01.2015, 20.32
Sunnuntaina lenkkiä?

Lievä ehkä. Jokohan tota limaa nyt olis yskinyt tän vuoden kiintiön. Tai ainakin enemmistön.
Jotain kevyttä lenkuraa vois harkita. Kuukauteen ole ulkona ollut..

Cocco
23.01.2015, 21.21
Vahva kyllä Sunnuntaille. Ajan joka tapauksessa jossain, kunhan lenkki ajoittuu johonkin klo 11 - 16 välille. Haapasaari? Mahtaisko Sami lähtee näyttämään sen kodan sijainnin?

Dobbler
23.01.2015, 22.41
Otti sit Fatboyn eturatas hiukan kipeää kun oli yksi kiinnitysruuvi kadonnut matkalla... https://www.dropbox.com/s/id3s56dktehj52q/T22%20ratas.jpg?dl=0
Ja nyt vaihdoin eteen singlen RF:n 30t narrow widen.. mutta tuli tilattua liian lyhyet kiinnitysruuvit.
Eli löytyskö keltään Traumalta ylimääräisiä (4kpl) M8x0.75 12.5mm pitkiä ruuveja niin pääsis viikonloppuna tunkkaamaan.

SamiJ
23.01.2015, 23.44
Kyllähän mä uskoisin pystyväni sen vielä löytämään... Ehkä...

Joko tonne jäälle uskaltaa mennä?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cocco
23.01.2015, 23.58
En kyllä jäälle vielä mene tai korkeintaan lätäkköön missä vettä napaan (pyörän) saakka.

SamiJ
24.01.2015, 07.01
Ei ole itsekään vielä sinne uskaltanut lähtee kun ei tiedä riitävän hyvin virtapaikkoja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SamiJ
24.01.2015, 16.31
Hyvinhän tuo jää kesti ja pääsin koittamaan kiteleijaakin. Siellä oli ryhmä menossa suksilla ja leijalla menin puheille ni suoritettiin hetkeksi lajivaihdos. Oli muuten hienolaji mutta kyllä hekin tykkäs läskistä :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bansku81
24.01.2015, 17.51
Jos joku ei oo huomannu ni tuolla kartat.hylly.org ilmaisissa maastokartoissa on nuo OSM reitit mukana. Eli sen kun lataa Garminiin niin on täydellinen paketti käytössä.

Paulix
24.01.2015, 20.40
Cocco, mihins aikaa huomenna startti? Roikun sen minkä mukana jaksan.

Pysykää pois niiltä jäiltä vielä jos ette tiedä missä kulkea. Aukeat varmaan jo kestää, Syvärauman ja Lahdenaukealla, mut matalat/virtaavat kohdat saattaa olla petollisia kun tuo vedenkorkeus on pumpannut eestaas niimbali. Mieli tekis kyl itsellekin lähteä saaristokierrokselle, kun tuon merenjääntakia alunperin läskin hommasinkin.. Ja tänätalvena vielä metriäkään lumella sillä ajanut... . .

SamiJ
24.01.2015, 21.29
Ei itsekään uskaltanut muuta kun seurailla muiden jälkiä. Leijamiehet sano et kuuskarin ja partiokarin välisellä alueella on n15cm hyvää jäätä et siinä ainakin kestää... Joku oli uskaltanut kävellä aarnkarin vierestä nii kyllähän minäkin siitä uskalsin pyörällä pyyhkäistä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cocco
24.01.2015, 22.53
Olisko 11:30 hyvä, niin kerkeevät aamu-unisetkin mukaan. Lähtöpaikka vois olla vaikka Lidl. Siitä on hyvä singahtaa mihin suuntaan vaan, jos ei Haapasaari satu kiinnostamaan. Kelihän on mitä paras, siis kaikki kynnelle kykenevät mukaan.

Mvu
25.01.2015, 09.48
Mun pitääkin saada wanha paku uusinta näytölle katsastusasemalle ensi viikolla, niin tämänpäivän valoisa aika meneekin jarrupaineen säädintä vaihtaessa.

Ledilenkki iltasella, olisko kellään kiinnostusta sellaiseen?

rocus
27.01.2015, 17.57
EDIT: Pyörä löytynyt.

Fillari sitten lähti tänään varkaiden matkaan .....

Mvu
28.01.2015, 16.43
Kysästään tätkin kautta kun urheilullista porukkaa olette: Suksia tarvittaisiin n.180cm pituisina. Jos on ylimääräisiä niin äkkiä viestiä yv:llä tai O445ll7254.

JayRay
28.01.2015, 17.43
Rocukselle "osanottoa". Ottaa kyllä kuuppaan hyvän aikaa, yhden pyörän ja automurron kokemuksella... Kauanko pyörä oli "varastettavissa"? mimmonen lukko? murrettu, tai miten viety?

Mä olen monesti yön pimeinä tunteina miettiny kun noita seurantalaitteita on aika edukkaasti tarjolla et sujauttas johonkin "ansapyörään". Harmi vaan kun ammattijehuilla on GPS-jammereita jo matkassa, jolloin signaali jää tulematta. Siinä häipyy pyörä ja seurantalaite.

Mvu, XXL:s on joku 59e paketti, jossa side ja suksi pertsaan. Näytti olevan 182cm sivakkaa tarjolla.

rocus
28.01.2015, 21.23
Juu kiitti sympatiasta :) Kyllähän tuo korpee... Tunnin olin salilla, niin sinä aikana oli lähtenyt. Lukko oli sellainen vieterivaijerilukko, ja se oli katkaistu. Ei siis enää koskaan mihinkään ilman kunnon u-lukkoa. Oli vaan nii siistiä ku pysty pyörällä heittään pikku leikittelylenkin lämmittelyksi ennen salille menoa, mut ehkäpä se on jatkossa hoidettava kaupungilla siirtymiset vanhalla rotjakkeella, jota kukaan ei vie vaikka tarjoaisi. Sit kunnon pyörällä vaan ne ajot, missä ei tarvi pyörää jättää vartioimatta lainkaan.

Paulix
28.01.2015, 23.39
Osanotot fillarinnussinnasta.
Elämä on mutta onneksi vakuutusyhtiöt on myös..
Nimim. "Ei mihinkään ilman 14mm Kryptoniteä ja lukitusta kiinteään kohteeseen."

Mvu
31.01.2015, 08.36
https://m.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404&v=1KhiXj2rK5I

Oululaisten hyvä lukonmurto pätkä, pitänee itsekkin toi vaijerilukko päivittää...

JayRay
31.01.2015, 08.44
Olipas hauska ja opettava viteo ikävästä aiheesta. Mahtais mennä murtomiehellä Dick in my forehead kun rahtilaivan ankkuriketjulla olisi pyörän lukinnu.

Bansku81
31.01.2015, 09.33
Tietääkö joku oisko Raumalla jossain liikkeessä hiilari ohjaustankoja? Täältä kyl koskaan mitään saa ostettua..

Bulkkaaja
31.01.2015, 10.11
Älkää oikeesti jättäkö mitään pyörää vaijerilukolla mihinkä, ärsyttää noi kaiken maailman ritsat mitä on hylätty pusikoihin ja liikenneympöröihin kun euron lukko on murtunut ilman mitään ammattitaitoa.
Tää on niin pieni city et taitaa olla rälläkkää kantavat saati tiirikointia osaavat varkaat kokonaan poissa. Tietty jos ei ole missään kiinni niin voi myös kantaa pois tai pakuun, se on sit jo niin härskiä et täytyy melkein olla balttian passi.

Hiilaritanko maasturiin, mitä se sanoo ko kaataa pyörän kivikkoon? Ei vaan kai ne hyvät kestää ja kylhän se kymmenen grammaa keventää...

Bansku81
31.01.2015, 11.18
En mä kevennyksen takia, kovasti vaan kehutaan että ois parempi tuntuma ja poistaa tärinöitä.. Tiedä sitten. Voipi olla parempi pysyä tossa originaalissa alumiinisessa ni ei sit mee poikki ku taas törmää puuhun :D

Tosin ku ajanu tommosen yks mukisen 450cc crossi mönkkärin kans ni ymmärrä edes et mikä polkupyörässä muka tärisee :D

Mvu
31.01.2015, 12.15
Huomenna on lenkin aika, nyt ei ole mitään esteitä tiedossa...
Vois hiukan myöhemmin lähteä kun valoisuuskin vähän lisääntynyt ja ledillä loput, kahden kolmen maissa lähtö. Saisko ajo seuraa?
Ja ei toi lähtöaika niin tarkkaa ole. Sitten kun muillekkin sopii.

Puuhis
31.01.2015, 12.34
mikä polkupyörässä muka tärisee :D

Kuljettaja, ainakin tälläi lauantaisin...

Bansku81
31.01.2015, 12.47
Sunnuntaista puhumattakaan :D

Paulix
01.02.2015, 10.57
Läskikelit!
12.00 Uudenlahden vanhainkodilta startataan mää ja Cocco!

EDIT: aika hapokasta oli. Kokkovuori, Pyytjärvi, Rokintien nurkat tunkkailtiin enempi ja vähempi. Ei juuri jälkiä.
Mut nyt on läskinjälkeä ainakin pohjille.


https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1525670_10153075680948184_7510166623287263559_n.jp g?oh=d2c4192c86c670ffe2f370a74cd4f89d&oe=55605732

JayRay
04.02.2015, 12.24
Luin varastettujen säikeestä, että rocus löytänyt pyöränsä. Kerrotko lisää...

On pihalla kyllä hienot kelit. Mitenköhän jäät kantaa, uskaltaisko sitä Nurmekseen mennä seikkailemaan?

Paulix
04.02.2015, 16.30
Ei edelleekään jäälle asiaa. Esmes Maanpäännokka on täysin sula..

SamiJ
04.02.2015, 22.13
Itsekään en sinne uskaltaisi lähtee, mutta hulluja pilkkimiehiä tuolla kyllä liikkuu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

rocus
05.02.2015, 11.18
Luin varastettujen säikeestä, että rocus löytänyt pyöränsä. Kerrotko lisää...

On pihalla kyllä hienot kelit. Mitenköhän jäät kantaa, uskaltaisko sitä Nurmekseen mennä seikkailemaan?
Poliisi oli löytänyt pyörän jonkun kotoa. Sen tarkemmin ei tullut kyseltyä, mutta ymmärsin että ko. kaveri on aiemminkin vienyt pyöriä. Pyörä oli onneksi ihan ok kunnossa. Vähän pelkäsin etuvaihtajassa olevan vikaa, kun koeajolla se ei kerran nostanut ketjuja isoimmalle rattaalle, mutta kunnossa se oli kuitenkin. Lisäksi etuvannetta oli yritetty maalata toisen väriseksi.

Bansku81
07.02.2015, 13.31
Mistäs Raumalta saa parasta vanteen rihtaus palvelua ja saakohan kaikki liikkeet rihdattua tommosen läskin takavanteen missä 190mm napa? Laitoin tohon omaan 2fat pro läskiin Loun taakse ja alkaa olemaan aika hilkulla että ottaako haarukkaan kiinni kun vanteessa on 1-2mm heitto. Oiskohan toi heitto tullu ku joskus jäi ketjut aika tiukkaan pinnojen ja rataspakan väliin?

JayRay
07.02.2015, 13.33
Itseäni mainostamatta. Minulta. Saa toki pukin ja mittarin lainaan, jos tykkää ite rihdata.

Muoks. Prkl. Ei muuten taia mennä mun pukkiin 190napa. Koitan ku pääsen himaan.

Bansku81
07.02.2015, 16.35
Jos vanne mahtuu pukkiin niin mikä jottei. Mitäs kustantaa?

Heiluri
07.02.2015, 23.15
Jahas pitkästä aikaan lenkillä Pyytjärvellä ja suuntavaisto oli jo hieman hukassa toisinaan. Aika vähän muiden jälkiä näkyi poluilla tai sitten sulavassa lumessa niitä kelluvia läskin jälkiä ei vain näkynyt.

Puolessa välissä lenkkiä näin aika tuoreet renkaanjäljet ja suurin piirtein samaa kokoa kuin omani... kelläköhän Raumalla tämmöiset hän tuumaa... pitäisköhän lähteä perään... ... ... raks... raks... ...raks ... *ruks*. Snadisti nolona hän jatkoi matkaansa.

SamiJ
08.02.2015, 08.41
Nyt kun aamulenkki heitetty voi vaan kysyä että oliko järkee?? EI OLLUT!

Tää keli ei oikein suosi nyt tuolla ulkona liikkumista


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cocco
08.02.2015, 09.59
Ajatus oli mennä jonnekin lähdepellon suuntaan, mutta tällä tuulella siirtymät ei kiinnosta. Pööräilen täällä pyytjärven puskissa puolen päivän aikoihin aloitellen. Onko innokkaita?
Ei ollu muita innokkaita, mutta olihan hyvä ajokeli. Tuulta ei tuntenut metsässä yhtään, ja polut ihan ok noin pääosin ��

JayRay
08.02.2015, 22.06
Viikon viimeisen päivän iltoja.

Jääkelit taitaa jäädä tältä talvelta väliin...

rocuksen pyörän viejä kuulostaa kunnon taparikolliselta.

Bansku, kyllä se näyttäs tohon menevän, mut rengas ei mahdu olla paikoillaan. Jos haluat vaan ton pienen heiton pois, eikä haittaa jos siihen jää muutama kymppi heittoa, niin voin veivata sen ihan haarukassakin. Syy tulla porukkalenkillekin :D
Jos haluat siittä vimosen päälle, et on syvyys heitto ja kaikki pienetkin sivuittaisheitot pois ja pinnat tasakireydellä kera mittauspöytäkirjan +leivottu jännitteet pois, niin sit otan pukkiin työnalle.
Mutta sanottakoon että läskissä noi kiekot on huomattavasti pienemmällä rasituksella, eikä vaadi mitään vimosen päälle hieromista kestääkseen.

Bansku81
09.02.2015, 08.56
Kait se riittäis että tuo isompi sivuttais heitto on pois. Mielellään en nyt ainakaan repisi tota rengasta pois, kun on litkutkin sisällä, mutta voisi tuon joskus säätää oikein kunnollakin kun on rengas pois vanteelta. Heitän vaikka YV tä.

JayRay
09.02.2015, 11.07
Moi.

Sain sun yv:n ja vastasin, mutta ei jäänyt merkintää mun "Lähetetyt viestit" laatikkoon... Tuliko mittään?

Bansku81
09.02.2015, 12.49
Juu perille tuli. Hinnat vaikuttivat ainakin varsin kohtuullisilta :D

Paulix
13.02.2015, 22.03
Asia #1
Ovatten sitten kaavoittamassa tuota Maanpäätä (http://www.rauma.fi/sites/rauma.fi/files/atoms/files/04-072maanpaa_oas_01.pdf) uudelleen
Ottakaapas nyt sitten kaikki maasturimartit ja maantieurpot näppis käteen ja värkätkääpäs muutama korulause tuonne:
kaavoitus(at)rauma.fi jos mielitte jatkaa ajeluja noissa maisemissa.
Ei tämä tuppukylä tarvitse neliötäkään yritystonttia lisää niinkauan kuin Lakarilla on lentokenttä tyhjillään...

Asia #2
Sunnuntaina ajoa. Coccon kans pohdittiin päivällä et olisko Uotilassa polut ykköskunnossa? MVu scoutannut päivän tilannetta?

Mvu
13.02.2015, 22.32
Me töissä suunniteltiin jo liito-oravan sontaa sinne heitettäväksi, myös täytetty liitokurre hyppyasennossa oksan päälle esiintyi keskustelussa...aika uskomatonta sontaa taas kaavoituksesta tulee, meren rantaa teollisuudelle. Tosi merellistä Rauma kuvaa taas.

Kotimatkalla tulin äyhönjärven takaa ja polut oli oikeinkin liukkaassa kunnossa, ice spikerit oli elementissään. Sunnuntaina joutuu Ukiin menemään mut huomenna iltapäivästä ajattelin polkuja kiertää, seuraa olisko?

Cocco
15.02.2015, 11.16
Aikas myöhänen info: Klo 12:00 latumajan parkkikselta johonkin suuntaan. Mukaan vaan.

Bulkkaaja
15.02.2015, 12.39
Asia #1
Aivan uskomatonta kuinka hukassa tämän kaupungin päättäjät ovat! Ei ole todellista, just tosiaan lakarin lentokenttä ja telakan alue tyhjillään, mistähän olettavat että 2010 luvulla yht äkkiä tulisi into raskaaseen teollisuuteen... Varsinki suomessa jolla ei kyllä ole mahdollisuuksia kilpailla moisissa tuotteissa glopaalisti, no ehkä jos tehokkuus on hiottu timantiksi kuten ugin autotehtaalla mut tää on rauma n 50v muuta suomea takana oleva kalastajakylä. Lisätään vielä että kaupungille noiden alueiden raivaus ja infran luonti maksaa ihan sairaasti. Sairaalat kyl samal ajetaan alas vaikka tässä eläkekylässä takuulla on sairaita enemmän ko keskimäärin.

Pahoittelut kauhee avautuminen, saahan sitä aina suunnitella...

#2 Perhana jääny hiukan ajelut väliin kun iskenyt jokseenkin hutera olo, ajot on ollut mitä milloinki ja välil maastoa omaan tahtiin. Mut eiköhän taas täst ko on kevätkin.

Ps: Harmi ko kunnon messut eivät ole nyt kun olis messumyyntipyöräkin nipussa.

Bansku81
15.02.2015, 14.33
Mulla ois yks 9km ajettu Surly Lou 120tpi edukkaasti jos jollain Raumalla tarvetta.

Paulix
15.02.2015, 20.33
#1 Bulkkiksen avautuminen on täyttä asiaa. Sinne vaan kirjelmää kaavoitusosastolle!
Facessa on oma ryhmä asialle ja addressi (http://www.adressit.com/maanpaannokan_koskemattomuuden_puolesta) kannattaa käydä kans signaamassa. Eiköhän tuo alue kyllä säily mutta mihinasti kaavoitus sen rajaa, siitä kait tässä on kysymys. Voihan siihen jätevesilaitoksen tasalle asti rakentaa jotain (jos nyt maa muualta sitten olisi loppu) mut se etelä/pohjoiseen kulkeva metsätie ehdoton raja suoja-alueeksi!


#2 tänään koluttiin Uotilaa, Helistöä, Lähdepeltoa. Uotilassa polut huonoja tai olemattomia, Helistö ja Lähdepelto on hienossa kunnossa.
Eilinen sateentuhju jämähti kiillottuneisiin paikkoihin ja liukasta ei ollut missään. Jopa hankikannolla vedeltiin läskillä siellätäällä..

Bansku, voisin ostaa ton Luun. Bud/Bud combon taaempi osapuoli on jo vähän kulunut liikaa talvikeleihin.. pist YV:tä..

Bansku81
15.02.2015, 21.19
Kävin tossa illan ratoksi vaihtamassa ton Loun eteen ja ehjän Bulldozerin taakse. Täytyy testata tota vielä etu kumina ja jos ei sovellu siihen niin heitän Paulix sulle yv tä.

Karma
17.02.2015, 14.30
Terve Bansku81
Hiilaritangosta ei normaalissa ajossa kauheaa eroa huomaa ja tärinästä sen verta että hiilikuitutanko on jäykkä. Riippuu kauheesti siittä sun pyörästä mutta uskoisin, että ajotuntuman muutos parempaan ei kaipaa kuin ajoasennon optimoinnin. En alkaisi osia vaihtamalla hakemaan hyvää tuntumaa jos en tiedä mitä olen hakemassa.
Rihtauksista sen verta että täällä eurjoella tehdään rihtaukset takuulla ja läskipyörän vanteelle tulee ihan yhtä palvon rasitusta kuin normaaleille vanteille. Ongelma on siinä, että läskivanteet ei ole ontelovanteita joten vanne ei itse kanna ja on pehmeä ja altis voimien vaikutuksille. Huolimaton kiristys kerryttää ongelmia eikä sivuheittoa ikinä korjata "lenkillä" vaan se on lähinnä "seuraavalle huoltamolle"-tyylinen huolto.
Tuu poikkeamaan niin katotaan se sun ajoasento kuosiin ja se ei maksa mitään :)

Bansku81
17.02.2015, 14.56
Ajoasento on mielestäni ihan hyvä ja sitä on tullut tuossa haettua mittailemalla ja kokeilemalla eri stemmejä, välineurheilu on vain aina niin mukavaa :D. Vanteet on mielestäni myös nyt aika suorassa, yli 1mm heittoa ei ole mihinkään suuntaan ja ovat nyt paremmat kuin tehtaalta tullessa, kiitos JayRayn rihtaus vinkkien! Voisihan nuo joskus penkissä säätää, mutta mahtaako niin tarkkaan rihdattu vanne pysyä säädöissään yhtä lenkkiä pitempään kun tuolla kivikoissa ja risukoissa runttaa menemään? Mistäs Eurajoelta löytää palvelevaa pyörähuoltoa?

playah79
17.02.2015, 15.17
Ajoasento on mielestäni ihan hyvä ja sitä on tullut tuossa haettua mittailemalla ja kokeilemalla eri stemmejä, välineurheilu on vain aina niin mukavaa :D. Vanteet on mielestäni myös nyt aika suorassa, yli 1mm heittoa ei ole mihinkään suuntaan ja ovat nyt paremmat kuin tehtaalta tullessa, kiitos JayRayn rihtaus vinkkien! Voisihan nuo joskus penkissä säätää, mutta mahtaako niin tarkkaan rihdattu vanne pysyä säädöissään yhtä lenkkiä pitempään kun tuolla kivikoissa ja risukoissa runttaa menemään? Mistäs Eurajoelta löytää palvelevaa pyörähuoltoa?

KARMA KIRJOITTAA
Kirkkotie 13 on meirän osoite ja nimeksi rakkaalle lapselle tuli Eurajoen Pyöräpalvelu. :)

En halua tylsistyttää sen enempää; mutta juuri tämä "tarkkaan rihdattu vanne" kestää nämä maastolenkit jolloin pinnat ovat oikealla ja tasaisella kireydellä.

OMT vanteet ovat yleisesti ottaen todella löysiä ja löysä pinnaus tulisi korjata kun ensihuolto tulee kohdalle...eli onko se ensihuolto tehty? jos ei niin siksi niitä heittojakin ilmenee.

ajan itsekin ja tällähetkellä on alla 29 täpäri. jos pinnat olisi miten sattuu niin en pääsisi samalta lenkiltä takaisin kotiin. ajan säälimättä ja miettimättä pyörää tai vanteita. Niitten vaan pitää olla kuosissa, muuten ei tämä välineurheilu olisi kuin turhaa kiroilua. Semihalpa henkivakuutus.

Bansku81
17.02.2015, 15.24
Mites rihtaus onnistuu 190mm takanavalla oleville vanteille ja onnistuuko rengas paikallaan?

Karma
17.02.2015, 15.37
Meillä rihdataan vaikka traktorin vanteita jos tarve :)

Bansku81
17.02.2015, 16.55
Täytyy joskus poiketa. Mitäs tommoiseen parin läskin rihtaamiseen menee aikaa ja onko veloitus tunti perusteinen vai kiinteä?

Mvu
17.02.2015, 19.36
ajan itsekin ja tällähetkellä on alla 29 täpäri. jos pinnat olisi miten sattuu niin en pääsisi samalta lenkiltä takaisin kotiin. ajan säälimättä ja miettimättä pyörää tai vanteita. Niitten vaan pitää olla kuosissa, muuten ei tämä välineurheilu olisi kuin turhaa kiroilua. Semihalpa henkivakuutus.

Muutamat lenkit tullut Karman kanssa käytyä ja kalustoa tämä mies ei sääli, todisteena yksi katkennut runko joka varmaan nurmen pajan seinällä vieläkin roikkuu...
Multa tulee ensihuoltoon läski ja canyon tässä kevään aikana. Saatko pläskiin renkaita hankittua? Sellaista +4 tuumaa leveää.

Bansku81
17.02.2015, 21.33
Mites ko. Putiikki on auki?

Karma
17.02.2015, 21.54
Putiikki on auki nyt arkisin 9-17
Ja aina muina aikoinakin jos tarve vaatii. Eiköhän kaikkea saada tilattua.
Läskien rihtaus riippuu miten päin anaalia ne puolat nyt on. Rihtaus on 10-30 min ja tuo 30min on jo täys vannetyö. Hinnat 10-30€ eikä varmaan nuo hinnat raumallakaan hirveästi poikkea linjasta.
Vielä niistä tangoista: alumiinitanko on armollisempi välittämään keulan saamia iskuja. Hiilikuitu on formulakuskeille eikä tee perus-semipro kuskista yhtään nopeampaa. Toki ei ne huonoja ole älä sitä niin käsitä, mutta tuntuman pehmentämiseksi se ei ole oikea työkalu.

Bansku81
18.02.2015, 18.23
Eurajoen Pyöräpalvelulle isot kiitokset läskin ensi huollosta ja asiantuntevasta opastuksesta. Jäi kyllä vaikutelma että kaverit tietävät mistä puhuvat ja mitä tekevät. Tietää mihin fillarit vie jatkossakin. :)

JayRay
18.02.2015, 21.06
Kuinka pahasti päin anaalia kiekot oli?

Bansku81
18.02.2015, 21.18
Kiekot kaiketi oli melko suorat. Osa pinnoista kaipasi hiukan kiristystä. Samalla säädettiin pyörä ja huollettiin laakerit ym. säätöä ja fiilausta. Laakereihin oli päässyt kosteutta jonkin verran. Tuohon Whiten läskiinhän olisi kuulunut XXL:n ensi huolto hintaan, mutta tuli nyt hiukan kattavampi huolto, eikä tarvi raahata fillaria Tampereelle tai Helsinkiin. Jos tuo nyt vie takuun pyörästä, kun ei ole XXL:n huoltama niin menköön :D

Karma
18.02.2015, 22.40
No takapuolat oli luonnollisestikin kovasti eri kireyksissä. Ei mitään vakavaa, mutta pitemmän aikavälin aikana varmasti ongelmia tuottavaa.
Kiitos kauheasti kauniista sanoista ja kyllä mekin sitten nämä takuut hoidellaan jos myyvä liike ne kieltää

Karma
19.02.2015, 16.43
Kiinnostaisko ketään lähtee heittää kevyttä aamulenkkiä vaikka viikonloppuna?

Mvu
19.02.2015, 20.59
Kiinnostais mut päivystysviikko sotkee taas harrastukset, tunnin varoajalla pitää olla vikakohteessa niin puolentunnin päässä kotoa maksimissaan voin pyöriä. Eli tarvola, helistölä, monna...