PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rauma

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Lare
22.12.2013, 12.59
Kyllähän ainakin toi foreca lupailee esterin antimia. Jos Pauli skippaa, niin löytääkö Tollo pohjoisen poluille? Meinaan vaan että jos pohjoinen peruuntuu, niin lähden mieluummin Kodisjoentien urheilukentältä. Pääsen siinä afterride suihkuun. Tieto pohjoisesta riittää aamulla.

kanttiinin tollo
22.12.2013, 15.07
Omppumaan löydän, mutta muista saman suunnan jutuista ei hajua. On ne ajettu, mut viimeks ei paikallisetkaan osanneet osaa poluista joita aikanaan ajettiin, joten vahingossa ehkä... en lähde pidättämään hengitystäni.

kanttiinin tollo
22.12.2013, 18.41
Emt.. räntää lupaa. Lähdepelto? Suora pääsy kallioille/metsään.

Lare
22.12.2013, 19.23
Lähdepelto sounds fine. GTexwilleriä niskaan.

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

kanttiinin tollo
22.12.2013, 20.52
öö tota onks se sit niinku kybältä? Muilta osin homma harvinaisen selvä, 20m/s nytkin, siihen räntää päälle ja sillä mennään.

Lare
22.12.2013, 21.07
Kyl toi anoppilan olot voittaa.
Joo, klo 10.00

Paulix
23.12.2013, 12.29
Voi Satans Claus sentään, edes Suomen säähän voi enää luottaa..
Ehämmää aamupimeydessä itteäni mihinkään toispualraumaa asti saanut aikaiseksi. Ja sit päivästä tuli näin kuiva :(
Joulupäivänä vois jotain pientä kattoa uudestaan. Toi Lähdepelto ei kyl muutenkaan kuulu Fattyilysuosikkipaikkoihini, vähän sellasta superpallon päällä pompottelua.
edit: ja täpäristä taas ohjainlaakeri paskana eli sillä ei ajelua. Täytyy vissiin uskoa vähitellen ettei fillaria saa pestä katolleenkäännettynä..

kanttiinin tollo
23.12.2013, 18.23
Ajettin me toki Maanpäätä ja sitä sun tätä muutakin. Sadetta tuli vain kahdesti, lopussa enimmin. Ja mä kyl sanoisin, että fättis menee noi kaikki ja ihan saatanan kovaakin kun vaan antaa runtua...

kanttiinin tollo
24.12.2013, 09.30
Huame (jollain tapaa kevyttä) ajoo?

Paulix
24.12.2013, 11.19
Joo, jos edes hetki olis kuivaa.. Tänne pirttiin tukehtuu..
Katotaan aamulla tilanne!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

kanttiinin tollo
25.12.2013, 08.59
Mikä meininki?

Tuuli yrittää täällä repiä kattoa irti ja liian pimiää vielä jotta keli kunnolla näkyisi, mutta jahka valkenee niin vähintään Petäjäs kutsuu. Koetas Pauli raahata se sun malmiläjä on-one tonne niin tyyppään sitä (kai siinä sentään flätit on?), ja jos ei maasto riitä niin kokeillaan jotain krouvimpaa settiä. Sinisaaren takana ainakin on pari vähän hasardimpaakin linjaa kun pois reitiltä menee.

Paulix
25.12.2013, 09.20
Mjoo, kyllä johonkin tarvii nyt lähteä.
Petäjäksest alkuvauhtia. Otanlahden pohjalle kympin tienoille voisin ehtiä.

kanttiinin tollo
25.12.2013, 09.31
Mä en ihan kymppiin ehdi, mut makikseen 10:24? Olis ainaki selkee goali.

Paulix
25.12.2013, 09.34
Rooger!

Lare
25.12.2013, 22.10
Sunnuntaina Satan Claus oli läsnä sillä sain rikottua etulokarin, korvakkeen pultteineen ja näköjään byysatkin repesi puuta ylittäessä.

Joo, ja se suihku oli mennyt kiinni klo. 14.00. Kamojen vaihto tuulisella ja sateisella parkkiksella oli viihdettä parhaimmillaan. Ainakin yleisölle.

Mvu
07.01.2014, 19.14
Tuore Raumlaine pyöräilijä täällä terve.
tuli ostettua viimein vähän parempi maastopyörä käytettynä ja olisi into ja halu alkaa polkuja metsässä koluamaan, sen verran on maastoajo historiaa että kloppina tuli Monnan metät tutuiksi kun Irlanninsetteriä tuli siellä Kuwaharalla ulkoilettettua.
Hiukan kauhulla katsonut noita lenkkienne pituuksia että 25-30km aika usein ovat, miten ihmeessä minä jaksaisin ikinä tulla perässä, onko kellään hinausnarua mukana jos porukkaan uskaltautuisi.

Tänään vein Canyonin Suomiselle huoltoon ja samalla tulee lukkopolkimet ja kengätkin on jo varattu, ajattelin niitä nyt talven ihan omassa seurassa opetella käyttämään.

Paulix
07.01.2014, 22.28
Onnea uudelle pyörälle!
Kyllä se maastokunto siitä kasvaa kun siellä aikansa ajelee. Eikä meidän lenkit koskaan missään syvissä erämetsissä liikuta, harvoin taitaa päästä sellaseen paikkaan täs Raumanseudulla ettei kilometriä lähempää asvalttitietä löytyisi. Eli lähin exit ihmisten ilmoille on aina lähellä. Eikä näinä älypuhelinten ja gepsien aikakaudella pääse edes eksymään mihinkään enää. Kyllä ne hiipuneet raadot on aina asvaltin äärelle opastettu, jos sellaisia on ilmaantunut :)

Eli mukaan vaan, jaksaa senkun jaksaa ja sitten asvalttia takas. Mukaan riittävästi vettä, suklaapatukkaa ja magnesiumtabu kramppeihin. niillä pärjää pitkään!
Varsinkin nyt kun itse on siirtynyt pääasiassa läskipyöräilyyn niin ajoaika on kasvanut, keskinopeus ja reissujen pituudet vastaavasti lyhentyneet. Eli nykyisin vauhtikaan ei tapa ainakaan mun perässätulevia... Tosin nyt hakeutuu noiden vakkaripolkujen ulkopuolelle helposti hakemaan Fattyn haasteita vastaavia polkuja..

Polkimista mulla on oma vahva mielipide ja se on että fläteillä mennään. Tähän aikaan vuotta ainakin.
Kuivana kesäpäivänä pitävillä pinnoilla voisi lukkojakin koittaa mutta näillä limajuurakkokallioilla, nou tänks. Mutta kannattaa niitä silti opetella. Hyötyä niistä on jos niitä osaa käyttää. Itse en ole juuri opetellut. Ja monen monta volttia lukkospedeilijöiden nähnyt tekevän..
Ei mun kädetkään ole sarviin sidottuna, miksi pitäisin jalkani...

Nii, ja on sitä säännöllisen epäsäännöllisesti tullut ajeltua vaikkei tänne aina jaksa huudella. Onhan nyt paras talvi ever ollut tähän asti :)
Fatbikekaksikko nyt viimeksi tuolla kasitien molempaa puolta, enskarataa, latumajaa ja sillee. Polkuja ja poluttomia etappeja.
Trackkeja löytyy Sportstrackkerista (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/9g7pu9ft1mpkncbd)

kanttiinin tollo
08.01.2014, 08.58
http://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/kokkelbergen.jpg

Kokkovuori yllä on hyvä paikka aloittaa lukkopoljinkokeilut näillä syysmärillä sadekeleillä. ;) ...not. Super Tackyt olisivat tulleet tarpeeseen.

Hyvät oli joulun ja uuden vuoden ajelut. Erityiskiitokset Rovaniemen kaksikolle, harvoin tulee tehtyä kimppalenkkiä ilman yhtäkään lamppua Seitsemän Järven reitille. Hemmetti, että siellä Pitkänjärvenkallioiden mutanotkossa oli pilvisellä yökelillä pimeetä!! Vetäjäkin pääsi meiltä peränpitäjiltä pakoon kun sokeina ajettiin puskien läpi polun sijaan. Aito meininki. Kiitokset siitä hyvästä ja eväistä nuotiolla.. tulivat tarpeeseen 8h lenkillä pelkällä aamupuurolla ajaessa!

Ja ne fättikset. Ensisijaisesti enskapyöriä. Ehkä myös dh. Kiitoksia testeistä. Katsotaan..

Lare
08.01.2014, 14.39
Löytykö sitä Varkaanvuoren reittiä? Paulilla Trackillä?

kanttiinin tollo
08.01.2014, 16.57
En koskaan päässyt sinne asti uudestaan. Vaikkakin Seitsemän Järven lenkuralle pikkuporukalla löysimme ja toisella kertaa maantiepoppoon kanssa pyörittiin aivan vierellä ja tuo olisi ollut lähempänäkin, muttah. Niin. Ei onnistunut.

Kiitettävästi oli kyllä pienen kokoluokan maastoporukoita Raumalla liikkeellä joulun aikaan. Joka päivä eri lössi. Komiaa vaikka ei muka siellä päin kukaan ajele...

Paulix
08.01.2014, 21.22
Kaikki Rauman ajettavat polut löytyy OpenStreetMapsista (http://www.openstreetmap.org/#map=13/61.1171/21.5244). Sinne noita ollaan Coccon kanssa laitettu sitämukaa kun niitä on bongailtu.
Tuon kartan saa näkyviin ainakin Androidiin Oruxmapsilla ja kai omenafanipojillekin on joku oma applekaatio tarjolla.

Tuolta Varkaanvuoren (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/c0bluvpng7gnm489) kautta olen näemmä ajanut lokakuussa.

Jaa ajelijoita liikkeellä? Raumalla?..
Käsittämätöntä jos olet törmännyt joihinkin useampana päivänä. Muistelen tässä että en varmaan pariinvuoteen ole kertaakaan yhteenkään maastopyöräilijään törmännyt lenkin aikana. Eikuanteeks, kerran viimekesänä tossa takapihan Otan kallioilla Jarno&Karri treenilenkillä Tahkon alla.
Edes tuoreita jälkiä tahdo nähdä. Hinkkaako ne kaikki sitten tota pelkkää Lähdepeltoa eestaas, menetiedä, itse en taas siellä ole paljoa liikkunut. Muutaman toki tiedän jotka ajelee, yleensä noita perheellisiä jotka ei pääse mihinkään kuin joko aamu- tai iltakasilta kun toukat on tutumassa.

Ja näkeehän sen nyt jo tämän palstankin aktiviteetista ettei niitä kovin paljoa voi olla kun ainoot jotka tännekin kirjoittelee on mä ja pari turistia :)
Tai sitten on tietty niitä "kyllä mää tätä säännöllisesti luen mutten mä halua mitään kirjoittaa" -perseilijöitä.
Mutsamapa tuo. Tärkeintä että noita polkuja joku muukin ajelisi. Yksikseen tai kimpassa! On nää kuitenkin ihan hyviä polkuja!!! :cool:

kanttiinin tollo
09.01.2014, 06.22
JOIHINKIN, ei johonkin. :D

7-järven tyypit kysyttäessä ainakin olivat erittäin heikosti, jos ollenkaan kiinnostuneita mistään fillarifoorumeista. Laavujen yms sijainti kiinnosteli paljon enemmän.

Yksittäisiä pyöräilijöitä en kyl nähnyt minäkään jos ei Coccoa lasketa.

mkpaa
09.01.2014, 08.34
Offarina: Onko Kantiinin tollo käynyt tuolla? https://plus.google.com/photos/107106926788972988011/albums/5966762220913379521/5966762248148150178?banner=pwa&authkey=CMes05yq8Z7qGA&pid=5966762248148150178&oid=107106926788972988011 :-)

kanttiinin tollo
09.01.2014, 08.54
http://autobus.cyclingnews.com/photos/2001/oct01/lombardi/AFPdilucawin1.jpg

I gots no idea what you is talking about..

kanttiinin tollo
09.01.2014, 08.56
Mikä se musta fättis siellä Raumalla muuten on? On se teidän porukoissa? Kuskin henkilöllisyydestä ei hajuakaan..

Paulix
09.01.2014, 12.12
Musta?
Ei havaintoa.. paitsiettä kesällä törmäsin autolla (!) pariin OKL:n opiskelijaan joilla oli läskit. Toisella vihreä Surly Moonlander ja olikohan toinen sitten musta Pugsley.
Mustaa ajoi silloin joku leidi. Sevverta olivat succisvarusteissa että mahtavatko soratietä pienempiä polkuja niillä ajella. Sen koommin ei heitä ole näkynyt. Saati muiden läskin jälkiä..

Cocco
11.01.2014, 22.05
Huome (sunnuntaina) puolilta päivin Lidlin parkkikselta lumisille poluille porukalla! Mukana ehkä Marcos, allekirjoitanut ja eräs nöösi. Reissu voisi mennä vaikka Pyytjärveltä Kokkovuoren kautta Petäjäkseen? Tai ihan minne vaan. Eka lumilenkki läskillä, vielä innoissani:)

mkpaa
11.01.2014, 22.18
Tämän vuoden Helsinki-Satakunta-Helsinki poikkeaa Raumalla.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=aqxhkyywdtwslgaj

Tuleeko mieleen jotain hyviä kontrolleja, jotka olisi aamu kahteen asti auki?
Ajattelin Cafe Salia, mutta pitäisi olla joku korvaava, jos saapuu paikalle selvästi myöhässä.

Mvu
26.01.2014, 10.01
Olisko kellään tietoa/suosituksia Uotilassa maastolenkille niin vois koiran lenkittää vauhdikkaammin.

Lare
28.01.2014, 15.00
Tsekkaa toi ylempänä oleva Paulixin viesti nro 1023. Siinä olevan linkin takaa löytynee polut myös Uotilan läheltä.

Mvu
28.01.2014, 19.21
No joo, mulla on sattumien kauppana selllainen omppukonetabletti käytössä ja tämä laitos ei näytä oikein mitään...
Täytyypä katsella oikealta koneelta kun menen taas laskuja rustaamaan asiakkailleni.

Miksen mä tuota linkkiä huomannut aikasemmin kun tätä Traumalaisten topiikkia melko tarkkaan tuli selattua sairaslomalla, liikaa särkylääkettä tai puusilmä...

Canyonia tuli jo ulkoiletettua mutta jalka ei vielä kestänyt mettäajoa, hyvältä pyörä kyllä vaikuttaa, tälläinen keski-ikäinenkin nuortui ihan mukulaksi pihakikkailussa.

Lare
28.01.2014, 19.50
Mun mielestä Rauman selkeimmät polut löytyy Pitkäjärven ulkoilualueelta ja sen vierestä Kaasankalliolta.

Mvu
28.01.2014, 20.48
Ok.
Saako tunkea ajoporukkaan jokukerta mukaan, pohjakuntoa lähden hakemaan heti Monnan tutuista montuista ja kallioista kun tapaturman runtelema jalka sen kestää.

Lare
28.01.2014, 21.38
Mä en tiedä miten raumalaiset sopii ajotreffinsä. Mä itse asun Helsingissä ja käyn Raumalla ajamassa muutaman kerran vuoteen.

Mvu
30.01.2014, 23.18
No niin.
Nyt sain kartan auki omppupadilla ja pää on kipulääkkeistä selvä, niin ymmärtää edes hiukan lukemaansa;)
Kivastihan noita kokeiltuja polkuja onkin ja muutama menee oikein hienosti meidän läheltä, että saa koiran kanssa mentyä helposti metsään.

Mvu
09.03.2014, 14.09
Mun pyöräily alkaa huonosti, tammikuun kahdeksas päivä kaatui Avanttini (pienoiskuormaaja) nostinpalkki jalan päälle ja jatkuvien särkyjen takia sitä enemmänkin tutkittiin niin tietokone kuvasta löytyi kantaluussa ja veneluussa murtumia.
Kipsiä ei onneksi tarvittu ja liikkua saan kivun rajoissa, mutta fillarointia jalka ei oikein kestä.

Mvu
27.03.2014, 20.02
Tänään tuli lenkki Uotila-Monna-vasarainen-Tarvola(järvi)- Uotila ajeltua, parikymmentä kilometriä tuli matkaa.
yritin noita kartassa olevia polkuja seurailla, ehkä jopa kilometrin niillä pysyinkin muuten seikkailin metsäkoneen urissa, se ei ollut mitenkään kivaa.

Canyon on kivan ketterä pyörä mutta kyllä näin vanhalla saisi olla täysjousto...

Rau VK
27.03.2014, 20.15
Terve, lauantaina 29.3 klo 14 ajatus mennä polkuja ajeleen sellaset 25-30 km. Lähtö Äyhönjärven katsastuskonttorilta. Kaikki mukaan kellä mahdollisuus.

-Veijo -

Paulix
27.03.2014, 21.04
Wow! Elämää täällä!! Joko kevät koittaa..
Koitan nyt ilmestyä kun viime lauantaina ei ehtinyt mukaan.. Katotaan pysynkö pläskillä täpärien tahdissa mukana..

Mmmm.. metsäkoneen urat.. se on Mvu vaan kalustonvalintakysymys ;)

SamiJ
28.03.2014, 00.48
Tervehdys, Valitettavasti tuo klo 14 on itselle hieman liian myöhäinen aika, mutta ehkäpä sitten jo ensikerralla pääsen mukaan. Itse olen menossa LA klo 11 ajelemaan latumaja-kaarojärvi akselille.

hvai
28.03.2014, 10.43
Aika rikkoa foorumi hiljaisuus. Viimevuonna ei yhteislenkit omiin aikatauluihin tahtonut sopia eikä nytkään tuo klo 14 lenkki sovi töiden vuoksi. Ennen puoltapäivää kylläkin. Pari nöösiä siis lähdössä SamiJ:n matkaan.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

Mvu
28.03.2014, 10.51
Mä olen nyt aivastellut ja niistänyt eilisen illan ja tämän aamun mutta jos olo ei tästä muutu niin mukana voisin yrittää roikkua sunnuntaina:)

Milläs laitteella mettäkoneen urissa sit pääsis, itelle tuli mieleen siellä ähistessä veljen juuri pois myymä kotarin 400 esx enduromopo...tosin hiki silläkin tuli ja nopeasti.

Mvu
28.03.2014, 11.09
Kysytään täällä mitä mieltä ollaan tällaisestä: http://www.vitusbikes.com/mountain-bikes-2013/gravir-frame-2013#geometry

Canyon grand canyon al 8.0 sais toimia elinten luovuttajana (ehkä)
Tuo maksaisi 500e sisältäen takaiskarin.

Maqolf
28.03.2014, 14.00
Moi.

Voisin myös liittyä jompaankumpaan porukkaan huomenna. Mistä SamiJ olet lähdössä, jos saisin itseni jalkeille jo aamupäivällä?

Paulix
28.03.2014, 14.05
^no ei tolla hinnalla paha ollenkaan. 100mm joustoa riittää jo normaaleille kalliojuurakoille eli on se 100mm enempi mitä jäykkäperäisessä.
Ei toi hankinta voi ihan Vituiks mennä :)
Ja vääräksi se valinta sit kuitenkin aina muutaman vuoden päästä osoittautuu osti mitä tahansa..

SamiJ
28.03.2014, 17.41
Aatoksissa oli lähteä siitä pyynpäänkadun parkkipaikalta mistä alkaa reitit latumajalle. Reitti tulee olemaan kohtuu helppoa maastoa ja vauhti rauhallinen. Jos saataisiin tällä kaudella pidettyä kuski ja kulkupeli yhtenäpalana :)

Mvu
28.03.2014, 20.02
Ei menny homma vitus. Rungot on myyty mun kokoluokassa.

Mun ajelut jää väliin flunssan takia :(

SamiJ
29.03.2014, 18.17
Nyt olisi kausi avattu yhteislenkkien osalta. Poljettua tuli n.20km mukavassa ja helpossa maastossa. Kiitokset mukaan lähteneille :)

Olisikos jollain intoa lähteä viikolla näyttämään jotain polkuja esim. uotilan suunnalta?

Rau VK
29.03.2014, 19.10
Ajatuksena olisi seuraavan kerran ajella ti 1.4 klo 16 startti ja lähtöpaikka Äyhönjärven katsastuskonttorilta. Uotilan puskat tutuiksi. Tänään Paulixin kanssa mukava lenkki.

Paulix
29.03.2014, 20.14
Joo upea ajokeli ja läskille tuli kunnon neitsytlenkki. Helppoja peruspolkuja (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/b88c4tg8m3g4sof2)Uotila-Tarvola suunnalla ja sillä välipätkällä bongattiin joku aloitteva maastopyörä(ilijä), jäykkäperä-Cube oli lukittuna puuhun keskellä metsää kun parikin kertaa siitä ohi ajeltiin. No tuskin on kukaan palstaaseuraavista mutta ihmeteltiin vaan miksi kesken hyvän polun joku on kalustonsa puuhun lukinnut..
Kevät on upeimmiillaan, ei maaliskuussa ole tämmösillä keleillä ole hemmoteltu. Ja nyt kun kelloakin rukataan niin viikollakin ehtii vaikka mitä.
Tiistait ei mulle sovi mutta ehkä to seuraavaksi pikkulenkin paikka.
Jee hyvä että jotain elämää syntyisi trauman yhteislenkkeihinkin!!!!

Maqolf
29.03.2014, 21.07
Sen verran Rauman yö vei voimia, että jäi foorumin porukkalenkit tänään väliin. :( Ehkä ensi kerralla. Paulixin kanssa ei oikein kyllä uskaltaisi lähteä, ettei läskikuume taas nousisi ;)

Kahden pyörän voimin käytiin kuitenkin Kaarojärvi kiertämässä.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/maqolf/65qustuollqkssc0 (http://www.sports-tracker.com/#/workout/maqolf/65qustuollqkssc0)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12401&d=1396120466

SamiJ
29.03.2014, 22.20
Tuo tiistai sopii minulle kalenteriin oikein hyvin eli oon lähdössä mukaan.

Eiköhän tänne saada oikein hyvät yhteislenkit kunhan saadaan vaan kaikki maastossa polkijat kerättyä yhteen.
Maqolf näyttää kiertäneen suunnilleen samat polut kun me :)

Mvu
30.03.2014, 00.32
Tiistaina mukana, flunssassa tai ei, jos vielä "oman kylän alueella" ollaan. Roikun mukana minkä pystyn.
Paulixin reittiä katselin niin läheltä olette menneet, jos varasvuorella näkyi tuoreita renkaan jälkiä niin ne on melkeinpä meikäläisen. Sinne kun pääsee omalta pihalta suoraan, koulutiellä asustellaan.

JayRay
31.03.2014, 22.13
Huh hah hei.

Tulipa taas pitkästä aikaa noustua maasturin niskaan. Kävin ja tuolla uotilan puskissa/äyhöjärven kaakkoispuolella möyrimässä. Napit oli korvilla ja Ramona raikasi, joten ajo jäi melkolailla vajaaksi. Pirun mukavaa kuitenkin oli kunnes ketjut aukesivat niiteistään. Onni onnettumuudessa oli että niitit petti lukon viereisestä lenkistä, joten lukko takaisin kiinni ja kampiin painetta.

Huomisesta. Olisko mahdollista että lähtöä myöhäistäisi vartilla, niin mulla ois paremmat mahkut päästä jonon jatkoksi... Tänne voi vaikka ilmoittaa, niin käyn lukasemassa kun hyppään auton rattiin hommeleitten jälkeen, tiedän sitten kuinka hävytöntä hoppua täytyy pitää.

VOITTOISAA ILLANJATKOA!

Rau VK
01.04.2014, 08.59
Moro, Myöhäistetään vartilla lähtöä eli 16.15

- veijo -

aris
01.04.2014, 11.13
Onkos kellään heittää GPS käppyröitä rauman poluista? On päässyt unohtumaan lähes kaikki polut mitä on tullut joskus ajeltua. Tänään siirtyy oma fillari Raumalle ja puolen vuoden tauon jälkeen olisi hyvä taas opetella polkemista ilman apupyöriä.

Maqolf
01.04.2014, 11.58
Yritän myös ehtiä tänään mukaan.

Paulix
01.04.2014, 12.28
Aris:
Kaikki Rauman ajettavat polut löytyy OpenStreetMapsista (http://www.openstreetmap.org/#map=13/61.1171/21.5244).
Tuon kartan saa näkyviin ainakin Androidiin Oruxmapsilla ja kai omenafanipojillekin on joku oma applekaatio tarjolla.

JayRay
01.04.2014, 13.19
Pahoittelen että aiheutin vaivaa.

Todella äkäinen vatsatauti otti vahvan otteen miehestä yön aikana ja nopeat irtiotot on suoritettu sängyn ja pöntön välillä. Eli passaan, toivottavasti muut ajaa munkin edestä.

aris
01.04.2014, 15.03
Aris:

Täytyy ruveta rullailee noita läpi et oppii kaupungin tavoille :)

Mvu
01.04.2014, 20.22
Kiitokset lenkin vetäjälle, rankkaa oli kun kolmas lenkki oli mutta ihan hyvin se kai meni...
mä poistuin jonosta äyhöjärven takana oikotietä kotiin. Kaikki polut oli mulle uusia paitsi monnan monttujen tausta.
ensikerralla tarvitaan enemmän juotavaa ja olisi se takajousi kova sana, aika paljon saa jumpata jäykkäperällä.

hvai
01.04.2014, 20.33
Kiitokset myös täältä, uutta oli itellekin lenkin eka kymppi näin karkeasti sanottuna. Hauskaa oli!

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

Maqolf
01.04.2014, 20.59
Mun lenkki muuttui yksinajeluksi, kun 16.15 ei muita pyöräilijöitä katsastusaseman pihassa enää näkynyt. Jäljistä päätellen oli kiireisemmät jo ehtineet metsään. No ehkä ensi kerralla ehdin ajoissa eikä mene minuuttiaikatauluksi.

Rau VK
01.04.2014, 21.08
Tänään hyvä lenkki ja sopiva keli. Kiitos kaikille mukana olleille ja mukavasti olikin 6 kuskia. Ajatuksena, että seuraava lenkki olisi 3.4 ja startti klo 1600, olisko lähtö, vielä Äyhönjärven katsastuskonttorilta niin kaivetaan Uotilan metsistä uusia polkuja.

SamiJ
02.04.2014, 00.33
Kiitokset Rau VK:lle lenkistä. Mukaan lähdetään torstainakin ja tuo uotilan koluaminen kiinnostaa kyllä kun on vielä täysin ne polut ajamatta :)

Mvu
02.04.2014, 16.26
Kysytään kokeneemmilta tällaista kun en itse netistä oikein löytänyt.
Eli hienot polut tuli viimeksi ajettua, mutta reitti ei kyllä jäänyt päähän lainkaan kun tuli vaan polkua kateltua.
Onko sellaista gps sovellusta tai laitetta joka piirtäisi jäljen ja voisi sitä seuraavalla kerralla seurata, sport tracker on nyt luurissa mutta siitä ei taida tällaiseen käyttöön olla.

Garmin 800 sarja, onko niistä tällaiseen?

Rau VK
02.04.2014, 16.58
Itse käytän ja olen muillekin myynyt, kun olen vaihdellut elikkäs Garmin Edge 800 tai 810 on hyviä. Toimintoja enemmän, kun jaksaa pelata :)

Paulix
02.04.2014, 17.06
Itse en ymmärrä miks älypuhelinaikakaudella pitäs rahdata jotain gepsiä erikseen mukana..
Oruxmaps tekee ainakin Androidissa kaiken tuon, vieläpä ilmaiseksi ja online-maastokartoilla.
Ffoorumilla on oma Kartat-ketju josta lisäinfoa..

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Mvu
02.04.2014, 17.54
Kyllä se paras olis että puhelimella pärjäis, se kun on jo turvallisuuden takia mukana.
täytyy tutustua tuohon oruxmapsiin.

Kiitos taas avusta.

Rau VK
02.04.2014, 18.07
Niin kyllä tuo älypuhelimellakin onnistuu et reitti piirtyy, mutta onnistuuko, jos ajaa esim. saman reitin toistamiseen niin onnistuuko tarkkailu ja seuranta. Minusta riippuu vähän siitä mitä siltä haluaa ajonaikana seurata.

Rau VK
03.04.2014, 10.16
HUOM HUOM !!! Mun tänpäivän lenkki peruuntuu työasioihin, mutta su 6.4 klo 1100 jälleen poluilla leppoisasti, mutta vähintään kolmentunnin ajoa, väliltä voi hypätä pois ja lähtö edelleen Äyhön katsastuskonttorilta.

SamiJ
03.04.2014, 13.03
Kuinkahan muut olisi tänään lähdössä? Lähden kyllä itse rämpimään joko yhdessä tai yksin.

Mvu
03.04.2014, 15.00
Tänään ei pääse mut sunnuntai vois onnistua.

Hiton matkahuolto panttaa trekkiä jossain rauman ja lappeenrannan välissä, pääsis itsekkin kokeilemaan persjoustoa...

Maqolf
03.04.2014, 15.15
Mä olen menossa, mutta vasta n. 17:30 ja suuntana Rauman pohjoispuoli (pyytjärveltä johonkin suuntaan)

Paulix
03.04.2014, 21.49
Sunnuntaina olis tarkoitus Coccon kanssa käydä tsekkaamassa Omenapuumaan kevätkunto läskien kanssa.
Koukkaillaan Haapasaaren kallioita mennen ja tullen. Tervetuloa mukaan ähisemään.
1130 Lidliltä.

Rau VK
05.04.2014, 11.44
Eli siis huomenna Su 6.4 klo 1100 Uotilan takapoluille lähtö Äyhönjärven katsastuskonttorilta, jollei nyt monsuuni sateet yllätä. Paulix on vissiin menossa Omenapuumaahan.

Lare
05.04.2014, 15.10
Nappaa Pauli vähän mainosfotoja. Tulen pääsiäisenä naapuriin ja tulen Raumalle ajamaan 1-2krt. Tsekattavat polut vähän harkinnassa.

Mvu
05.04.2014, 15.12
Minä puutun sittenkin jonosta, flunssa tuli takaisin ja veto on poissa.
harmittaa kun olis se Trekkikin tallissa ja säädetty omille mitoille sopivaksi.

Latasin luuriin jahtikartan mistä näkee missäpäin on, onhan se metsästykseen tarkoitettu niin jonkin verran polkujakin on merkitty, uskoisin sillä pärjääväni.

Maqolf
05.04.2014, 17.13
Moottorisahaa omenapuumaassa tarvittaisiin. Siellä on niin hemmetisti tuulenkaatamia poluilla, että alkaa ainakin lukkopolkimilla jossain vaiheessa harmittamaan.

Paulix
05.04.2014, 19.37
six sinne pittää mennäkin koska siellä on kivvaa :D
Katotaan ny sataako vai ei. Sateella mulla ei ole kivvaa.

EDIT:
Aijuu.. tänään siinä vähän ennen kahta Syväraumankadun liikenneympyrässä autoillessa bongasin nipun (4-6) maastopööräilijöitä.
En tunnistanut siitä kaukaakatsoen ketään mutta olikohan ketään palstaalukevia!?

J0n1
06.04.2014, 14.25
Onko sellaista gps sovellusta tai laitetta joka piirtäisi jäljen ja voisi sitä seuraavalla kerralla seurata, sport tracker on nyt luurissa mutta siitä ei taida tällaiseen käyttöön olla.

Itselläni käytössä Andoidilla OsmAnd. Toimii hyvin ja mahdollista tallentaa myös gps jäljet yms. Pohjautuu siis OpenStreetMapsiin. Ilmaisversiossa on mahdollista ladata karttoja offlineen 10kpl. Ilmaislatausten jälkeen uusien karttojen lataaminen/päivitys ei onnistu. Ladatut toimivat tietysti jatkossakin.. Lisäksi tämä softa näyttää kaikki POI pisteet. Näitä on myös mahdollista itse lisäillä.

http://osmand.net/en/screenshots-menu.html

Rau VK
06.04.2014, 16.28
Tänään Mikan kanssa poluilla sellaset 37km aikaan 2h41min ihan mukava keli toki paikoin juurakko liukasta :)
Näillä näkymin Ti 8.4 lenkille ja olisko lähtö Lähdepellolta startti aika vähän myöhemmin.

Paulix
06.04.2014, 17.51
Moottorisahaa omenapuumaassa tarvittaisiin. Siellä on niin hemmetisti tuulenkaatamia poluilla, että alkaa ainakin lukkopolkimilla jossain vaiheessa harmittamaan.

Ei siellä lisää ainakaan viime vuodesta ollut tuulenkaatamia tullut. Eikä ne fläteillä haittaa :)

Lidlillä ei muita näkynyt joten Coccon nappasin Pyytjärveltä matkaan ja heitettiin mukava sunnuntailenkura.
Kilsoja (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/ershgejil6lqtir2)about sama mitä Veijolla mut aikaa poltettiin pari tuntia kauemmin eli meillä oli tuplasti mukavaa :D
Välillä ajettiin poluilla, välillä kynnöspellolla, välillä tunkattiin umpimetsää. Net on näitä läskin etuja, hauskaa on joka paikassa eikä kiire minnekään..
Kuivaa oli ja pehmeät paikatkin oli vielä jäässä. Eli hauskuusfactorista puuttui osa.

Larelle ei kuvaraportoitavaa hirveästi kertynyt mitä tuossa trackissa sitten on. Kaltsia, sammaleista satukuusimetsää, juurakkoa, lehtometsää..Vähän karua maisemaa tähänaikaan vuodesta, keväämmällä kun luonto herää niin ihan hienoa. Sinivuokot siellä jo kukoisti..

Rau VK
06.04.2014, 19.49
Laitan tännekkin infoa sillä mulla on myynnissä täysjoustopyörä, jos kellä tarvetta, siisti ja hieno menopeli, eikä mun mielestä hinnalla pilattu. Pyörästä tietoa www.fillaritori.com maasto-osiossa otsikolla MTB Focus First 2010

Rau VK
07.04.2014, 17.11
Huomenna ti 8.4 startti klo 16 Lähdepellolta.

Mvu
08.04.2014, 10.54
Väliin jää, norovirus voitti ukkelin ja nyt maataan sängynpohjalla erittäin nöyränä...

Rau VK
09.04.2014, 17.42
Olisko la 12.4 klo 14 maastolenkkiä. Lähtö vaikka Lähdepellolta silleen lepposasti.

SamiJ
09.04.2014, 22.38
Työt haittaa harrastusta eli ei pääse osallistumaan.

Paulix
12.04.2014, 20.41
Kävin lauantai-ajelulla kikkailukierroksella (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/2rfja9cn62ddbc35)wanhalla kaatopaikan suunnalla. Mielessä on ollut että nyt kun sitä etelärinnettä on tasittu ja maisemoitu niin siihen vois saada sellaisen mukavan alamäen parin switsbäkin kanssa ennenkuin se ruohottuu umpeen.. Koitin läskillä jotain uraa siihen tehdä mut aika kovaa rinnettä se oli.

Mut siis jos joku haluais jotain ajouraa sinne duunata niiin käykääpä kikkailemassa. Hauskaa mulla oli vaikka yxixeni sitä rinnettä eestaas ajelinkin :D
Yhden ehtoon talkoot parilla kenttälapiolla niin siellähän olisi vallan mainio baana.

https://lh4.googleusercontent.com/-OPZdxyOuD9A/U0l5CiqbNpI/AAAAAAAAT3o/s2UOTiFhnEw/w931-h698-no/20140412_151317.jpg

Rau VK
13.04.2014, 17.41
Maastolenkille ke 16.4 klo 16.30 startti Äyhönjärven katsastuskonttorilta, jos keli sallii.

JayRay
13.04.2014, 20.47
Eilen tuli roikuttua Veijon matkassa ja nimenomaan roikuttua Veijon ajellessa "tyhjäkäynnillä". Toivottavasti Veijo sait vielä vähän reeniäkin aikaseks, kun mä jättäydyin riippakivenä pois. Kivaa oli kuitenkin ja kun ei oo tuolla eteläpuolella tullu ajettua yhtään, niin jäi nyt ainakin pari polkua mieleen. Tänään ajelin sieltä sun täältä päämääränä vanha kaatopaikka ja sinne siis ihmettelemään Paulin läskin jälkiä. Korkeimmalle kohdalle päästyäni huomasin kasan takana valkoisen kypärän ja pian kasan takaa ilmestyi kokonainen polkija kera kultaisen läskin, Coccoon siis törmäsin, miestä ennestään kohtaamatta. Cocco kapusi ylös ja muutama sana vaihdettiin. Yhden laskun otin Paulin jälkiä pitkin ja kovaa se rinne ei ollut 2.1" "sirkkelinterillä" ja reilulla ylipainolla. Hyvät jäljet jäi :D Semmosia, ei tää mun ajaminen hääviä oo, mut pakko yrittää että kehittyis.

Terv. Tulevien yhteislenkkien riippakivi

Mvu
13.04.2014, 21.24
Keskiviikkoon vois yrittää osallistua, kyllä tuo oksennustauti noroviruksen aiheuttamana on aika vahva tauti, vieläkin jalat voimattoman oloiset ja jotain pientä huimaamista havaittavissa.

Tänään virittelin sks:n lokareita Trekkiin kun en mä siitä mudasta nyt niin valtavasti tykkää silmissä ja suussa...tiedä sitten kauanko ne matkassa roikkuvat mutta kokeillaan.

Rau VK
15.04.2014, 15.17
Vedetään ylöspäin eli huomenna ke 16.4 klo 16.30 maastoon keli näyttää hyvälle. Startti paikka Äyhönjärven katsastuskonttorilta.

Mvu
16.04.2014, 08.35
Ei ehdi pual viideks tänään lenkille, myöhemmin ajattelin kyllä mennä eksymään poluille, olisko muita lähtijöitä rauhalliseen parin tunnin polkujen tutustumiseen?

Maqolf
16.04.2014, 16.00
Ei ehdi pual viideks tänään lenkille, myöhemmin ajattelin kyllä mennä eksymään poluille, olisko muita lähtijöitä rauhalliseen parin tunnin polkujen tutustumiseen?

Mistä olet lähdössä ja mihin aikaan? Voisin liittyä seuraan.

Mvu
16.04.2014, 17.16
Työt ottaa nyt liikaa aikaa, huomiselle siirtyy mun lenkki. Mut uotilasta liikkeelle ja kourujärvi-tarvola-monna olis haaveissa, polut on erittäin hataran muistijäljen takana että tiedä sitten mistä itsensä löytää...

Tänään loppuillan, kun kotiin pääsen, vietän veneen kimpussa niin jos itsekkin sais aloitettua saaristopyöräilyn.

Rau VK
17.04.2014, 18.50
Olisko Ma 21.4 lenkille lähtijöitä klo 15 ? startti Äyhönjärven eteläpäästä, jotain kilometrejä 30 kevyesti matkalta pääsee pois, jos tuntuu sellaselta.

SamiJ
17.04.2014, 21.51
Täältä nousee yksi käsi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JayRay
17.04.2014, 22.38
^^mahdollista, mutta ei sitovaa ilmoittautumista...

Voi jeekaleen peekale!

Tuli lähdettyä illalla (lue, liian myöhään) vähän katsastamaan pohjoisen polkuja. Homma sujuikin ihan jouhevasti, kunnes lähdin paikantamaan Pohjoiskehän ja Isometsäntien risteyksen lähellä sijaitsevan maston läheltä alkavaa polkua. Muistikuva oli että polku alkaa ihan mastolta, no ketut. Sitten tunkattiin vähän sinne sun tänne, kunnes luovutin ja tarkistin luurista mistä polku todella alkaa. Sitä sitten möyrimään ja pimeäkin alkoi tulla, eikä lyhtyä mukana. Kun alkaa tulla märkää osuutta (suota?) niin polkuhan ei kaiketi jatku tätä suota pitkin, vaan kaartaa metsään... Minäpä jatkoin ja tietty tunkaten, tuskin siellä olisi läskilläkään päässy. Pari messevää ylitystä, johon pyysin yläkerran herralta mielessäni lossia. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Himassa, vähän märkänä, mut silti himassa.

SamiJ
17.04.2014, 23.49
Tuo kuulosti sille et paulixille ja coccolle on heitetty haaste näytää mihin kaikkeen niillä plösöpyörillä pystyy :)

Paulix
18.04.2014, 10.34
No ei noi läskit nyt losseja sentään ole mut eihän tuo Hangassuo nyt ole edes kovin haastava niitä paria ojaa lknottamatta ;)

Eilen käytiin iltalenkillä Coccon kans, itse tarrauduin vaihteeksi täpäriin. Onhan se varsin perseystävällistä nojatuoliajelua mut mut.. eihän sellasella pääse mihinkään kivoihin paikkoihin ;)

Pääsiäisen ajeluista? Tää päivä menee sadetta pidellessä, lauantai ehkä shoppaillessa mutta sunnuntaille vähän mielessä jotain mukavaa.
Funtsittiin Coccon kans josko Kaljasjärven ympäri? Tai johonkin muualle kunnon eksyilyretkelle.
Olikos se Lare tännepäin tulossa nyt?!

Lare
18.04.2014, 15.24
Mun piti tulla sinne huomenna, mutta korkeampi taho päätti toisin. Näin ollen suoritan invaasion su aamulla. Starttaan lähdepellosta varmaan siinä 8.30-9.00 ja suuntaan siitä lähikalliolle-kourujärven suuntaan-pikkumetsikköjen kautta pyytjärvelle. Siitä rantojen ja Äijänsuon läpi maanpäähän ja kortelaan. Tässä kellon ja voimien tarkistus. Jos niitä riittää ajan vielä jotakin pientä. Tarkoitus on kuitenkin olla liikkeellä viitisen tuntia ja nauttia kahvi+eväät jossain välissä.

Mvu
20.04.2014, 08.45
Maanantain lenkille varovainen kädennosto.

Paulix
20.04.2014, 09.23
Laren aamutourille ei ehtinyt mut tour de Kaljasjärvi olis tarkoitus nyt tehdä. Muita lähtijöitä?
1130 Monnan parkkikselta.

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Paulix
20.04.2014, 19.56
eip näkynyt muita lähtijöitä. Sääli, missasitte hienon lenkin (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/cb6f74vu85f807e5)!
Vaikka jonninverran ajelu muistutti cyclocrossailua sorateillä, oli silti hieno 5h lenkki. tuo seitsemän järveä tuli kierrettyä joskus pari vuotta sitten Veken vedolla ja nyt mentiin navigaattoriavuin. Muutamia hienoja uusia pätkiä, muutama tylsä metsätie. Kodisjoen luontopolut oli kivat uudet yllärit, samoin muutama muu polku.
Ja kuten kuvista näkyy niin ei meiän lenkit niin raskaita ole etteikö taukojen päälle ymmärrettäis.
Oli muuten Kaljasjärvellä hienot kelit kaffetella!

Lare
20.04.2014, 22.20
Eikö sieltä saakaan kaljaa?

Mulla oli treffiseuraa Eurajoelta, nimi unohtui jo.
Anyway, ajettiin em reitti. Mä ajoin lopuksi yksin maanpää-kortela-lähikalliot. Matkaa kertyi 49.2km.

Pitää joskus katsoa paree reitti pyytjärvelle. Nyt kertyi siirtymää.

Lare
21.04.2014, 08.51
Track: http://www.sports-tracker.com/#/workout/erkkipeelo/71etiu7auihjtmch

Ehdotusta Pyytjärven suuntaan? Tuossa yhdessä kohdin käännyttiin 90ast länteen. Olisko siinä pitänyt mennä polulle/metsään pohjoiseen?

Paulix
21.04.2014, 11.44
vähän oot näköjään kerännyt juu turhia siirtymiä...
Äyhöltä pyytjärven suuntaan kannattaa koukata Oraksen länsipuolelta ja sitten Latumajan polun alkua kaatikselle. Siitä sitten Pohjoiskehän liikenneympyrien suuntaan ja kohti Pyytjärveä. Vaikka tosta (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/2rfja9cn62ddbc35) trackista voi vakoilla vähän niitä suuntia.
Suosittelen muuten kivaa ähinäpätkää siitä Pyytiksen pururadan "pulkkamäen" yläpäästä. Mäen päältä sähkötolpan juurelta lähtee Coccon kans perattu polku joka seuraa pururadan reunaa kalliolla. Mukavan tekninen! :)
Samoin tohon Pirttialhontien uuden asuinalueen alapuoliseen rinteeseen kaatikselta siihen uuden leikkikentän juureen ollaan koitettu alustaa hyvä polku.
Sitä mukaa kun noille uusille alueille noi velkavangit rakentaa uusia kivilinnojaan niin ne kuitenkin tarvitsee uusia koirankusetuspolkuja..

Rau VK
22.04.2014, 19.22
Eilen mukava ajopv. kuskeja 4 osa matkalta pois, mutta SamiJ: n kanssa naftit 30 km.
Huomenna 23.4 lenkille ja olisko lähtö taas Äyhönjärven eteläpäästä, josta suunnattais Lähdepellon kautta Kortelan metsiin. Lähtöaika klo 16

Rau VK
24.04.2014, 19.16
No niin lauantaina 26.4 hyvä ajokeli eli startti klo 14 Äyhönjärven eteläpäästä. Kaikki mukaan ken haluaa koluta polkuja ja kalliopaanoja. Matkalta pääsee kätevästi pois, kun alkaa tuntua, että riittää.

SamiJ
24.04.2014, 23.06
Saattaa olla että pääsen mukaan saattaa olla etten pääse. Näkee sitten lauantaina olenko paikalla :)

Rau VK
26.04.2014, 18.47
Hieno lenkkipv tänään ja kiitokset kanssa kuskeille, Paulixin, Kimmo, Mika ja Kiitokset Paulixille jälkilenkin poluista.

DRÖSSIGER
26.04.2014, 19.40
Oli aivan mahtava lenkki,kyllä teillä raumalla on hienot polut.Kiitos kaikille mukana oleville.

Paulix
26.04.2014, 20.51
Eip kestä, hyvä jos reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/8voiue5l1f77a62l)kelpas! On kyllä ihan helmikelit nyt!

Ansis
27.04.2014, 22.23
Käytiin tänään täältä Porista siellä pienellä sunnuntaiajelulla. Tuollainen saatiin aikaiseksi tällä kertaa http://www.endomondo.com/workouts/330112425/2344646
Millasella varoitusajalla Raumalta mahtaisi saada joskus jonkin näköistä opastusta? Teillä on siellä ihan älyttömät baanat. Rupeaa vaan olemaan nuo Lähdepellon polut nähty (vaikkei siellä monta kertaa vuodessa tule käytyäkään, mutta aina samoissa nurkissa) Kiinnostaisi nähdä, että mitä löytyy lähempää merta. . . .

Paulix
28.04.2014, 10.23
Opastusta saa varmemmin kun kysyy sitä ainakin ennen Raumalle saapumista eikä lenkin jälkeen :)
Mut viestiä vaan tänne tai yv tai ring till nolnelviiskuus741321, kyllä jompikumpipäivä vkonlopusta yleensä on ajamiselle varattuna.

kanttiinin tollo
28.04.2014, 11.33
Porilaiset. Mitä niiltä nyt voi odottaa? :D

Traumat on tähtäimessä täälläkin. Ajankohta ns. hakee, mutta pikimmin paremmin. Uusia/uusittuja härveleitä löytyis kallioajoon. Pitäs päästä kunnon mestoille testimään.

Laitoin sulle Pauli meiliä jonka sisältö saattaa jopa osittain kiinnostaa, joten koetas lukea. Oli vissiin joku meiliosoite mitä et paljoa käytä tjsp. Eli hälyillään näin näkyvämmin.

Juha Jokila
29.04.2014, 13.43
Eip kestä, hyvä jos reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/8voiue5l1f77a62l)kelpas! On kyllä ihan helmikelit nyt!
Niinpä näyttää siistille. Avokalliot upeina hohtaa metsän läpi aivan kaupungin sydämmessä.

kanttiinin tollo
29.04.2014, 14.32
Mää ny lyön tähä tämmösii.

http://www.saunalahti.fi/neonskin/traum/traum_o_ain_traum.jpg

http://www.saunalahti.fi/neonskin/traum/traumatik_igen_006.jpg

http://www.saunalahti.fi/neonskin/traum/joulune_traum_01.jpg

Sitä joko tykkää tai sitten ei.

mutanaama
29.04.2014, 14.55
Mä voin kyl uhrautuu kalliollekin ajelemaan.

Paulix
29.04.2014, 15.47
ja jos nyt joku ihmettelee miks täällä on turistit alkaneet hypellä seinälle johtuu tästä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51100-Laitila-3-5-2014&p=2203401#post2203401).. eli lauvantaina ajoa puoliltapäivin. Saattaap olla aika sama lenkura mitä viimekerralla mut mitä sitä hyvää muuttamaan!!

EDIT:
KT:n keskimmäinen kuva hämää. Ei se noin laakee aakee ole jos kuvan keskellä on sama käkkärämänty eli Maanpää..
Alakuvassa Kokkovuori. helppoo valokuvarasteilua :)
Mutsiis tollasta täällä on. Ei me paremmastakaan mitään ymmärretä.

kanttiinin tollo
29.04.2014, 19.02
AHAHAHhahahahhhhh. Jäbä ei tunne Trauma polkui! Se mikää Maanpää siin keskel ole... on se hyvä, että turistit kuvaa ku paikalliset ei tunne omia reittejään!

Paulix
29.04.2014, 20.25
aijjaa :( mähän kirjoitinkin että JOS se on se sama mänty..
Kakkosveikkaus menee sammal-analyysin perusteella Laarinkallioille tai sitten Uotilaan.
Joko tärppää vai muutanko pois :)

Rau VK
29.04.2014, 21.02
Lauantaina en pääse lenkille, mutta perjantaina ajattelin mennä koluamaan, jotain pusikkoa ja testaisi tuon Virtuen.
Laitan tänne lähtöajan torstai iltapv, jos ketä kiinnostaa lähteä polkeen.

Mvu
29.04.2014, 21.07
Perjantaina joutuukin halogeni spotteja asentelemaan niin lauantaina voisin yrittää roikkua mukana.

kanttiinin tollo
29.04.2014, 21.30
Laarinkallio.. Uotila... muuta pois vaan. Ei tuosta näköjään mitään tule. :)

Mutta mainoksestahan tämä hyvin menee ulkopaikkakuntalaisille. Tuommoistakin baanaa voi ihan vaan siellä lojua pitkin metsää ja ei sitä paikallinenkaan tiedä missä se menee. Johtopäätös voisi olla vaikkapa, että saattaapi olla yksi tai kaksi muutakin kalliobaanaa ajettavaksi Rauman seudulla. Ehkä.

Vaihdoinpa dirttipöörään isomman välityksen. Se kyllä kaipailisi sitä Traumaa nyt. Hmmm.

Paulix
29.04.2014, 22.40
jaa meninkö sittenkin liian kauas arvailujeni kanssa.
onkstoi sittenkin ihan vaan se Lähdepelto main road jossa tossa alhaalla se metrin droppilinja. Josta en menis ikuna edes läskitäpärillä.
Tuo vihree sammal hämäsi. Älä fotosoppaa niin paljoa. siälnoimbalimittävihriäol..

kanttiinin tollo
30.04.2014, 07.05
Metrin droppilinja? Hmm. Nyt ei heti aamulla leikkaa. Onko paha nokka? Kiinteellä ilman lukkoja? Pitääkö vaihtaa polkimet? Katsellaanpa tuota mahdollisesti lauantaina.

Se/ne kuvat tuosta paikasta kuule on otettu juuri sen vuoksi kun sammalet kimaltelivat auringossa käsittämättömän kirkkaan värisinä. Tuo pikkukameralla roiskaistu kuva itsessään on aivan liian tumma ja väritön sen hetken todellisuuteen verrattuna. Lähinnä ihmettelen miksi en ole tuota magentan sävyä shopannut kuvasta pois. Liekö laiskottanut niin pahasti muka.

kanttiinin tollo
30.04.2014, 13.35
Meitsi just kohta nettipimentoon. Saatan tsekata meilejä, mutta mahdollisesti en. Joten laittele Pauli vaikka tekstaria/soittele jos tuohon lauantaiseen 12:00 tulee muutoksia.

Perjantaikin kiinnostaa, mutta hyvin vaisua saanee olla. Mitään kisavauhtisia tai muita siirtymärevittelyjä en nyt juuri harrasta syystä, että.

Mvu
01.05.2014, 10.18
Lauantaina mukana.

Rau VK
01.05.2014, 14.24
Perjantaina 2.5 maastolenkkiä rauhallisesti sellaset 2h ja startti klo 16.30 Äyhönjärven katsastuskonttorilta.

paternoster
02.05.2014, 09.05
Pjärkkeles kun alkoi kiinnostaa tuo lauantain kokoontumisajo. Arvon tässä eestaas arvaisinko lyöttäytyä mukaan. Olisin rapakuntoisena säästöläskeineni ainakin todellinen ryhmän hidaste.

Mvu
02.05.2014, 15.53
Minäkään en tunnustaudu hyväkuntoiseksi niin mukaan vaan, jään leikistä sivuun sitten kun jalat on käytetty loppuun.

Niin ja kysympä samalla täällä: Shimanon kirkkaat vai mustat klossit, mustat laitoin eiliselle totuttautumislenkille.

Paulix
02.05.2014, 17.54
Phflätit!
Klossailijoiden lentelyitä on tullut nähtyä niiiin paljon...

Mvu
02.05.2014, 18.43
Täpäri saa pitää flatit, jäykkäpers sai klossipolkimet niin voin ainakin sanoa kokeilleeni...

Mvu
03.05.2014, 17.22
Kiitoksia päivän lenkistä, kivaa oli ja sää mitä mainioin.
Mukavia vieraita, kiitos ajoseurasta ja teretulemast uudelleen.

On se vaan hyvä etten läskiä suostunut kokeilemaan, liian hauskalta niillä näytti olevan kikkailla kivillä, kalliiksi se olis käynyt taas kumminkin ;)

mutanaama
03.05.2014, 17.44
Etelän ccg-vahvistus kiittää hienoista poluista ja ajoseurasta. Kelikin oli kohdillaan ja paikallisen tarjoamat munkkikahvitkin oli lupausten mukaiset.

p.s, oisit vaan kokeillu

Paulix
03.05.2014, 21.16
Kiitos turisteille ja paikallisille. Mulla oli hieno päivä!

Ihmeteltiin paikallista turistinähtävyyttä joka oli ottanut arskaa biitsillä pari päivää liian kauan. Lähikuvaa ei viitti laittaa ettei herkemmä pelästy. Luonto on..

https://lh3.googleusercontent.com/-jLYygqtOyTA/U2UkPuMUhfI/AAAAAAAAUMY/EY8u2y1XTW0/w872-h654-no/20140503_135909.jpg

Mut muuten oli kivvaa. Eteläpuolen parhaat mtb-turismikohteet tuli kierrettyä. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/17k6bfifp66e4rqo) Ja tuntuivatten turistitkin tykkäävän!
Rauma on matkailukaupunki!!

mutanaama
03.05.2014, 21.28
Totta, hemmetin kivaa vaihtelevaa baanaa. Tarpeeksi teknistä ettei tylsää hetkeä tullut kertaakaan. Vahva suosittelen kaikille.

ArtoRK
03.05.2014, 22.55
Kiitokset Paulixille lenkistä ja muille mukavasta seurasta. Maanpäästä piti polkaista lupaamiini pihatöihin, joita tehtiin 21 saakka.
T. Noviisi

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla

petjala
03.05.2014, 23.17
Hiihaa. Pitää vielä minunkinkin kiittää oikein erikseen lystistä iltapäivästä. Tänään kannatti lähtee meren rantaan kalaan. Seura oli letkeetä ja meno maakeeta. Hienoja paikkoja teillä on pikatutustumisen perusteella ajettavana. Ja mitä tulee virinneeseen keskusteluun paikallisten harrastajien vähäisestä määrästä: Ihminen ei kovin helposti tajua hyvää silloin kun se on nenän edessä.

Kovaa ajoa teille sinne ja toivottavasti nähdään taas joku kerta. (Kestääköhän siinä kiinteävälitteisessä ketju pidempään? Vedossa venyy ja jarruttaessa menee taas kasaan :p)

Rau VK
04.05.2014, 10.48
No niin ilmoittauduttu 10.5 Rajamäen MTB kisaan, ilmoittautumisia vaan sisään valittavissa puolimatka 30km tai täysmatka 60km. Itse ilmoittauduin täysmatkaan. Maasto on mukava ajaa hyvää polkua ja vähän teknistä.
Tiistaina 6.5 lenkille starttiaika 17.30 Lähdepellolta.

Kapu
04.05.2014, 11.17
Kiitti kivasta lenkurasta munki pualesta. Aika kulu tosi mukavasti, seura oli hyvää ja baanat mainioita. Kyl Raum o ain Raum...

aris
05.05.2014, 19.29
Tiistaina 6.5 lenkille starttiaika 17.30 Lähdepellolta.

Voisin ilmestyä lähdepellolle kanssa.

kanttiinin tollo
05.05.2014, 20.00
No niin. Nyt on palailtu tänne mäkisemmille, mutta ankeammille baanoille.

Hyvät oli ajelut ja ennen kaikkea hyvä ajoporukka! Kannatti vaivautua vähän kauempaakin. Eipä olisi täällä Jyskälän suunnalla tullut ajettua neljässä päivässä 120km:ia dirttipyörällä ja tuskin tulee niin tehtyä jatkossakaan, ei oikein riitä mielenkiinto. Raumalle sen sijaan jäi ajokelpoisia juttuja vielä kesääkin odottamaan.

Tässäpä pari pinnakkaista lauantailta.. muinaista ja nykyistä merenrantaa.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/vappu_001.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/vappu_002.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/vappu_003.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/TRAUM14/vappu_004.jpg

Mvu
05.05.2014, 21.11
Lähdepeltolle ilmestyn jos vaan aikaa riittää, Canyonin jäykkäperä alle ja lukkopolkimien käytön harjoittelua...

Paulix
05.05.2014, 21.59
nojoo ei toi kaislikkosaaren valloitus sit ihan onnistunut eli ei se läskikään ihmeisiin pysty :cool:
Mutta siinä missä läski uppoaa siinä SealSkinz pitää vielä paikat kuivina!!

Ei taida ti joutaa, ehkä ke Pyytiksen puolelle..

Mvu
06.05.2014, 16.38
Pual kuus tekee tiukkaa mut yritetään, jos myöhästyn niin eksyilen itsekseni tarvola/ kourujärvi/ lähdepelto suunnalla.

Rau VK
15.05.2014, 19.52
Maastopööräilyä Su 18.5 startti klo 10 Lähdepellolta sellaset 2h ei mitään kisavauhtii, mutta hiki tulee :)

Mvu
15.05.2014, 20.06
Varovainen kädennosto täältäpäin.

SamiJ
15.05.2014, 22.57
Töissähän sitä ollaan...

Paulix
17.05.2014, 10.26
Aamuvuoroon ei pysty sunnuntaina mutta iltapäivän läskivuoro lähtee ehkä yhden-kahden maissa johonninpäin. Tarkennetaan aamulla..

Rau VK
17.05.2014, 10.34
Joudun huomista starttiaikaa muuttamaan tuohon 9.30 Lähdepellolta, mukaan vaan jos aika passaa.

Rau VK
17.05.2014, 18.31
HUOM HUOM mulla flunssa ottaa valtaa ja huoneen pitää jättää väliin :(

Mvu
17.05.2014, 18.45
Oliko muita tulossa lähdepellolle?
jos ei niin taidan mennä Monnaan etsimään vanhaa lapsuuden majapuuta hautausmaan takaa (näyttääpä lapsuus näin kirjoitettuna aika hurjalta...)

Eli tarkoittaa kourujärven metsistä monnaan ja helistön taakse monnan järven kiertäen. Sieltä ehkä lähdepellolle vielä, pari- kolme tuntia rauhallisesti edeten. Lähtö Uotilan yläasteen pihalta 9:00, tämä siis jos lähdepellolle ei tulijoita ole.

Rau VK
18.05.2014, 13.40
Onko kiinnostusta lähteä ajelemaan polkuja Turun puoleen ensi La 24.5 jos järkkään oppaan. Ilmoitella vaikka tänne ken lähtee tiistaihin mennessä. Ajoa varmaan 3-4h. Voin ottaa pakettiauton, joten pyörät saadaan menemään.

Ansis
18.05.2014, 19.36
Mistä päin Raumaa tuo alin merikuva on?

paternoster
18.05.2014, 19.56
Noilta (http://opaskartta.rauma.fi/IMS/?layers=Kantakartta&cp=6777227,22470848&z=0.5) huttaroilta on tuo otos näpsäisty

Paulix
18.05.2014, 20.03
Veke oppaana vai? Pahus, taidan olla muualla tuolloin. On kyllä mielessä ollut tehdä invaasio Turun poluille jossainvaiheessa tänä kesänä.
TourDeTampereelle on jyrkkä ehkä kanssa päällä. Jos läskillä puolikkaan lenkin tekisi tutustuen Treen maastoihin joita on myös kehuttu. Onko sinnepäin muita mänijöitä?

Jari Iisakkala
18.05.2014, 21.25
Tiesitteks te boja, et me porilaiset on käyty salaa reenammassa teidän upeilla kallioilla :-) Hienot on kyllä mestat teillä siellä. Paljonko on aktiivikuskeja?

Jorma Mäkinen
18.05.2014, 23.10
Voidaan mennä uudestaan salaa 24.5. kun pojat on Turussa ;o) No eipäs vaan, mahdottoman hienoja maastoja tuolla kyllä on!

mkpaa
21.05.2014, 15.50
Tiedoksi tänne, että Helsinki-Satakunta-Helsinki brevetti ajetaan tällä kertaa Rauman kautta. Kontrolli on näillä näkymin Cafe Sali. Ajajat ovat siellä suunnilleen kello 18-22 välillä sää yms. oloista riippuen. Tervemenoa fanittamaan. :)

Onko jollain tietoa ketä Länsisuomen toimittajaa kannattaisi nykäistä hihasta, jos haluaisi aiheesta juttua lehteen?

http://www.randonneurs.fi/ai1ec_event/helsinki-satakunta-helsinki-600-km/?instance_id=183

Paulix
21.05.2014, 22.07
Hattua nostan tuollaisille pitkänmatkanajajille. Oma psyyke ei tahdo asvaltilla ajoa kestää kilometriä pidempään :)
En tunne Savusilankankääreestä ketään mutta Janne Rantanen näyttää olevan urheilutoimittaja.

Torstaina ajoa. 1730 lähdetään Isometsältä Latumajanpolun parkkikselta, kohti kaakkoa kylläkin eli äyhö-tarvola suunta tähtäimessä.
kaks läskiä ja pari aloittelijaa ryhmässä. lisää mahtuu letkaan..

Mvu
21.05.2014, 22.38
Taas flunssassa ja Trekin keula on Nurmella, edellinen huolto on koonnut väärin ja nyt tarvitaan varaosia. Tämä kerta jää taas väliin.

Cocco
25.05.2014, 00.01
Huomenna (Sunnuntaina) iltapäiväajelua haapasaaren suunnalla. "Leppoisaa" polkuajelua 2-3h. Lähtö Pyytjärven rannasta klo. 14:00.

Maqolf
28.05.2014, 12.13
Onkos kellään mitään pyöräilysuunnitelmia huomiseksi Helatorstaiksi?

Mvu
28.05.2014, 17.25
Mieli tekisi pikku lenkille mennä, mitä olisi mielessä?

Maqolf
28.05.2014, 17.49
No ongelma on juuri se, kun ei ole mitään mielessä. :)

Lähinnä ajattelin, jos jollakin olisi hyviä reitti-ideoita ja -tuntemusta voisin peesiin lähteä.

Mvu
28.05.2014, 18.39
Ja minähän en tiedä kuin uotilasta kourujärvelle, sieltä tarvolaan ja monnaan mistä sitten lähdepellolle.
Ja tälle alueelle huomenna menen jos ei parempia ehdotuksia tule.

Täpäriä en vielä ajoon saanut mutta mennään jäykkäperällä, voi tehdä taas ajotekniikalle hyvää kun ei voi istuskella vaan...

Maqolf
28.05.2014, 19.02
Voin minäkin vetovastuun ottaa, jos ei muita ilmaannu. Reitti olisi sitten varmaan jotain tuon tapaista:

http://www.sports-tracker.com/#/workout/maqolf/aubimoqkm9pd7dgu

Iltapäivällä olisin lähdössä, vaikka klo 15

Lähtöpaikka vaikka tynnyritehdas Sorkantien ja Luoteisväylän kulmassa

Miltä kuulostaa?

Paulix
28.05.2014, 19.35
Iltapäivän sää näyttää kysymysmerkiltä mutta kolme vois muuten olla passeli aika kun ens pitää vähän askarrella.
Kaarojärvi tuli just kierrettyä hetki sitten mutta on tuolla pohjoisessa vielä paljon tänäkeväänäkäymätöntä baanaa..
Eikö Mvu ole ollenkaan vielä Pyytjärvellä käynyt? Siellä sitä olis kivaa ähinäbaanaa vaikka kuinka.
Hmm.. tynnyritehdas.. liikaa asvalttia ympärillä. Edes Lidliltä.. siitä yleensä on pohjoisen startteja aloiteltu ni ei tartte asvalttia kuluttaa..

Maqolf
28.05.2014, 20.06
No jos Pauli lähdet mukaan, niin toimi sinä oppaana, kun tunnet polut.
Otetaan vaan lähtöpaikaksi tuo Lidl ja kello 15.
Jos sataa, niin mua ei varmaankaan paikalla näy.

Mvu
28.05.2014, 21.11
Mä yritän tulla kans paikalle, nuo polut on ihan multa koluamatta kun on yrittänyt näitä "lähipolkuja" opetella.

Keramiikkaa pitäisi käyttää 930 C asteessa ja se kuumin vaihe olis juurikin tuolloin kolmen maissa ja mä haluaisin silloin olla kotona katsomassa mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään...

Cocco
28.05.2014, 23.14
Oon varmaankin mukana, vaikka kiersinkin vasta sunnuntaina näitä pohjosen polkuja. Yksikseen se oli vaan jotenkin...

Mvu
29.05.2014, 08.38
Ilmatieteen laitos sanoo sadetta juurikin tuohon iltapäivään, minäpä taidan fillaroida jo aamupäivällä.

Mvu
29.05.2014, 15.23
Keskipäivällä kävin "kauppareissulla" ja uotilan puskissa tuli maastopyöräilijöitä vastaan! Tampereelta olivat ja kyselin että tarkoituksella täällä vai pahasti eksyksissä, eivät ainakaan myöntäneet eksyneensä...

Terveisiä vaan miehille, yritin kovasti neuvoa polkuja mitä tiesin ja näytin millaista pyöräilyä minulla on, yrityksen ja erehdyksen kautta oikealle polulle, harmi ettei ollut itsellä enempää aikaa, mielellään olisin pitempäänkin polkenut.

Paulix
29.05.2014, 20.06
Mitään sade haitannut. Hyvät lenkit heitettiin Haapasaaren poluilla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/358etluq77ku9h51). Tai siis hyvät läskilenkit. Magolf saattaa olla eri mieltä :)

Maqolf
29.05.2014, 20.29
Paria pätkää lukuunottamatta "normirenkaillakin" ihan hienosti pärjäsi, uudelleenkin tulee varmasti tuonne lähdettyä. Enemmän häiritsi loppulenkillä renkaiden ja maan välisen kitkan katoaminen. Mutta ihan hyvä, että alkoi sataa niin sai hyvän syyn lähteä kotiin lepäilemään ;)

J0n1
30.05.2014, 17.51
...Se niistä pyöräilyistä vähään aikaan. Maastopyörä lukittuna lukitun autohallin lukitussa pyöräsuojassa. Silti varastetaan! On se röyhkeeks menny..

_pete_
30.05.2014, 20.36
...Se niistä pyöräilyistä vähään aikaan. Maastopyörä lukittuna lukitun autohallin lukitussa pyöräsuojassa. Silti varastetaan! On se röyhkeeks menny..

Lukot taitavat olla ennemmin hidaste kuin este. Kuvaa ja speksiä pyörästä jakoon, niin jälleenmyynti vaikeutuu ja paine kasvaa. Toivottavasti vakuutus auttaa uuden hankinnassa.

Mvu
31.05.2014, 15.43
Saunalenkkiä suunnittelen, pari tuntia ajattelin ajella. Tahti leppoisa.
Jos seura kiinnostaa ja aikaa on niin o44-5ll7254 ja sovitaan paremmin, lähtö aikeissa noin puolentunnin kuluttua...

izmo
31.05.2014, 18.54
Keskipäivällä kävin "kauppareissulla" ja uotilan puskissa tuli maastopyöräilijöitä vastaan! Tampereelta olivat ja kyselin että tarkoituksella täällä vai pahasti eksyksissä, eivät ainakaan myöntäneet eksyneensä...

Terveisiä vaan miehille, yritin kovasti neuvoa polkuja mitä tiesin ja näytin millaista pyöräilyä minulla on, yrityksen ja erehdyksen kautta oikealle polulle, harmi ettei ollut itsellä enempää aikaa, mielellään olisin pitempäänkin polkenut.

Kävellen joku hiihtolatu jossa keskellä kallioo tuli mentyä..

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=205043&n=6787051&scale=16000&tool=siirra&width=600&height=600&query=hae&hakutapa=osoitehaku&nimi=&osoite=nybergintie 2&kunta=&isShown=&lang=fi

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10384996_689419597761571_1205596747_n.jpg?oh=bc758 0a5583a12e7c86bad0acd1e5771&oe=538C2F75&__gda__=1401700645_c732151d92e62be1f3ee9dd6f6a9056 5

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10388294_689419501094914_1596408001_n.jpg?oh=aa89b 234aa675f2710e32086c3c65c33&oe=538BF931&__gda__=1401683937_72966e8df939fa883fac5760bb61b41 7

Mvu
31.05.2014, 20.34
Jos tuolla pitkäjärvellä pyöritte niin kyllä siellä hyvää polkua riittää, sinne yritin vähän neuvoakkin...
Siellä(kin) tänään tuli yksinäni ryömittyä noin parinkympin saunalenkki vesisateessa, liukasta oli.

On se mukavaa kun saa keulan huollosta niin huomataan takaiskarin puhaltaneen vaimennusöljyt pihalle täpäristä.
Onneksi Nurmella tuntuu olevan ammattimies huollossa.

izmo
31.05.2014, 22.39
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?e=207612&n=6786884&scale=16000&tool=merkitse&width=600&height=600&lang=fi

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10384996_689419597761571_1205596747_n.jpg?oh=bc758 0a5583a12e7c86bad0acd1e5771&oe=538C2F75&__gda__=1401700645_c732151d92e62be1f3ee9dd6f6a9056 5

tohon loppu matka kun kylki hajos tuubista eikä paikka pitänyt... tyhjällä kumilla asvalttia 4 km

Mvu
03.06.2014, 21.35
Huomenna lenkille lähtijöitä?
Kuudelta ehtis varmaan aloittamaan ja parituntia polkuja kiertelisi.

Maqolf
05.06.2014, 14.33
Onko kukaan tänään menossa hikoilemaan? Itse ajattelin lähteä 18:30 pyytjärveltä, ellei parempia ehdotuksia tule.

mkpaa
07.06.2014, 19.18
Ensimmäiset Helsinki-Satakunta-Helsingin 15 osallistujasta oli äsken (19:05) Cafe Salissa. Seuraava porukka n. 1.5 tunnin kuluttua. Voi mennä bongaamaan. :)

Cocco
07.06.2014, 23.45
Saako huomiseksi lenkkiseuraa iltapäiväksi? Lähtö vois olla vaikka Lidliltä ehkä yhden maissa? Ajan, matkan ja päämäärän suhteen voin olla joustava, mutta vauhti on joka tapauksessa sopiva.

Mvu
08.06.2014, 09.40
Tänään en pääse osallistumaan, anopin synttärit ja Trekki taas palasina, nyt takakiekko solmussa. Oksan pätkä päätti muotoilla sen uudelleen.

Paulix
08.06.2014, 10.19
Taidan lähtee ajelulle kans. Lidl@13 OK.
^koita nyt vaan Mvu jättää noi rimpulapyörät ja siirry läskimaailmaan niin ei tuu noita välinerikkoja :)

EDIT: Hajoo se läskikin näemmä. Coccon kans Kollan suuntaan mentiin niin eikös vaihtajankorvake päätti katketa ilman näkyvää syytä.. :(
Pakkosinkuloinnilla varovaisesti kotia kohti, pöh..

Mvu
08.06.2014, 20.35
Seuraavaksi jotain tälläistä: http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOO456EVO2X9/on-one-456-evo2-sram-x9-mountain-bike

tai vastaavaa muun merkkistä, mutta 26" renkuloilla ja jäykkäperää, no ehkä 29": kin menee...

JayRay
08.06.2014, 21.37
Mvu

Mitä meinaat tehdä takakiekolle? Onko vielä suoristettavissa?
Mulla pukki ja park toolin pinna mittari, voin lainata muodollista maksua vastaan, tai vaikka suoristellakkin pientä maksua vastaan...

Mvu
08.06.2014, 21.51
Mää vein sen tälläkertaa Suomiselle kun oli muutakin asiaa samalle kadulle, ei mennyt pahasti kieroon ja yksi pinna poikki.

Maqolf
10.06.2014, 20.01
Rauman postissa oli pari pientä pussia, jonkun paketista pudonneita tavaroita. Jos paketistasi on puuttunut jotain, kannattaa kysellä sieltä.

PellervoS
17.06.2014, 12.22
Mä olen suuntaamassa juhannuksen viettoon Rauman suuntaan, ja kun vaimolla on haaveena päästä heppailemaan niin mä otan sitten maasturin takakonttiin. En ole tällä suunnalla aiemmin fillaroinut, olisiko kenelläkään innostusta lähteä pariksi tunniksi kiertelemään polkuja perjantaina/lauantaina?

Paulix
18.06.2014, 22.14
Itse olen reissussa joten ei onnistu pyöräilyt ennen sunnuntaita..
Tänne vaan, on täällä hyvät baanat mennä vaikka yksikseen.
Parkkeeraa tuohon (http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta?zoomLevel=9&coord=205156.25_6786535.5&mapLayers=base_2+100+default,54+69+&&showMarker=true) Ooperin nurkille ja siitä koluamaan Pitkäjärven itäpuolen kalliot. Siitä ei oikein eksymäänkään mihinkään pääse ja pari tuntia saa polteltua mukavasti silläkin alueella jos ei ketään locaalia oppaaksi ilmaannu.
Hyviä ajoja!!

izmo
19.06.2014, 16.53
Noi Pitkäjärven kalliot menin kävellen kun ei ollut kumia takarenkaassa... mutta vaikutti että sieltä saa lenkin tehtyä

Rau VK
21.06.2014, 17.51
Oisko Su 22.6 maastoon lähtijöitä ? vaikka klo 16, jollei sada. Lähtöpaikkoja voi ehdottaa.

Mvu
21.06.2014, 22.19
Mää ajelin tänään jo, niin huominen varmaan palautellaan jalkoja ihan koiruuden kanssa kävellen.

Paulix
01.07.2014, 19.23
Torstaina ajoa. 1730 Lidliltä kohti pohjoista, Haapasaaren kalliokierros tilattu.
Taidan ulkoiluttaa täpäriä läskin sijaan ennenkuin se ruostuu jumiin. Kuski on jo.

Mvu
01.07.2014, 20.10
Kauniinpi meistä nyökkäsi hyväksynnän että muuta menoa ei ole tiedossa niin minäkin voisin tulla roikkumaan letkaan, onkin nuo Haapasaaren polut kiertämättä vielä.

Cocco
03.07.2014, 09.25
Pääsen lähtemään mukaan. Liityn letkaan Pyytjärven rannasta 1740.

Mvu
03.07.2014, 17.02
Sadetta näyttää koko illaksi mutta vettähän se vaan on, niin puolikuusi lidlin pihalla.

Paulix
03.07.2014, 22.18
Jee jee, hyvää settiä! Startissa kuusi lähtijää. 250m jälkeen enää 5 :)
Kalma innostui droppitreeneihin lähtösuoralla ja tulos näkyy tässä (https://lh5.googleusercontent.com/-jC-Cw4mWZJw/U7Wq_ljcopI/AAAAAAAAU7A/oIbrnK3S8nY/w898-h674-no/20140703_174141.jpg).
X0 jarrut on aika tehokkaat :D
Noh, eiköhän Kalma saa Felttinsä iskuun..

Muuten oli hyvä lenkki. Osa ensikertaa noilla poluilla joten tässä trackki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/dehkckva8rs4ics3)jos ei itsellä ollut gepsit iskussa.
Hyvää shittiä oli kyllä lähteä sateeseen ajamaan liukkaille poluille.
Ei harmittanut yhtään vaikka oli läpimärkänä kotosalla. Lämmin kesäsade \o/

Mvu
03.07.2014, 22.37
Kiitosta vaan!
Hyvä lenkki oli, pikkasen liukasta mutta niinhän se sateella vaan on.
Kiitokset vielä Paulixille kypärän lainasta, itse innostuksissani unohdin oman potan kotiin.

Lenkin jälkeen hiukan syötävää ja muksut oli lämmittänyt saunan valmiiksi, löytyipä jääkaapista kukkotölkkikin niin mitäs tässä enää tarviskaan, siis tänään...

Heiluri
03.07.2014, 23.45
Kiitoksia jälleen Paulixille hyvistä reiteistä. Mukavaa oli jälleen kerran kierrellä tuntemattomia polkuja. Eiköhän tässä ala itsekin pikkuhiljaa oppia näitä mestoja, kunhan lakkaisi katselemasta vain edessä ajavan takarengasta :rolleyes:.

Renkaiden paineet vaikuttivat olleen aika hyvät tuohon maaston ja vauhtiin. Lopuksi vihdoin myös satulakin pysyi paikoillaan. Kiitoksia kaikille mukavasta seurasta.

Bulkkaaja
04.07.2014, 00.04
Terve vaan kaikille. Täytyy itekki koittaa tulla mukaan näihin lenkkeihin kun lähtökin on lähikaupalta, nyt olin näymmä päivää aikasessa (ke) noilla poluilla. Vähällä ollu ajot mut nyt on lähes vuoden kestänyt kehitystyö 69erin osalta siinä mallissa että se melkein toimii yhtä vakaasti miltä näyttää.. Toi ke lenkki alkoi muuten sillä että ketjut hyppäs koko 110kg painon ollessa kammella 20m ajon jälkeen, siitä näppärä puolivoltti tangon yli naapureiden iloksi. Kuvista päätellen tämä on näillä lenkeillä normaalia joten seuraan tätä lankaa millon seuraava kerta johon ehtii.

JayRay
04.07.2014, 23.24
Pakko tulla kysymään, että oliko ihan valmistusvika rungossa, vai joku muu syy?

Oman runkoni puolesta olen pelännyt tuon monesti käyvän, koska jäykkäperäinen ja kookas kuski, vielä on ehjä... kaiketi ajelen liian nätisti.

Mvu
05.07.2014, 23.44
Sitä loikkaa vierestä katsoneena voisi sanoa, että minun nynnyajolla se runko olisi kestänyt "maailmantappiin".

Mvu
09.07.2014, 16.33
Selaskelin viestiketjumme alkupäätä ja siellä oli juttua Monnan monttujen dropista, mistä mahtaisin löytää ko. dropin?
Omat lenkit usein näin Uotilalaisena ja entisenä Monnalaisena kulkeutuvat tuonne Monnan lähistölle niin vois käydä kokeilemassa omaa uskallusta.

Nyt pysyy pyörä kyllä tallissa, varjossa oleva lämpömittari näyttelee 29 asteen hellettä, se on mulle liikaa.

Paulix
09.07.2014, 21.24
Älä käy kokeilemassa SITÄ droppia... se on tehty vain Isomunaisille(tm) itsesuojeluvaistottomille.
Sevverta tekninen kohta että mahtaako siitä Feltinkatkoja-Karikaan vetästä ihan tosta vaan...
Sijainti on jossainkohtaa tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=droppi&srs=EPSG%3A3067&y=6786804&x=206138&lang=fi)rinteessä yläpenkalta kohti rantaa. Alastulo kaivettu kuoppa ja päättyy vastapattiin kallioon. vaatii helvatintarkan nopeuden, pompun, jarrutuksen ja käännön lopussa...

Jamppis
10.07.2014, 12.09
Moikka! Olisiko tänään porukkaa lähdössä 17:30 Lidlin parkkikselta? Mulla maantietausta, mutta ensimmäinen maastopyörä juuri ostettu. Olisi kiva käydä katsomassa paikkoja..

-Jani

Bulkkaaja
11.07.2014, 18.20
Kävin katsomassa nähtävyyksiä monnan montulla, eli sitä droppia... Tässä kuva joka sopii kuvaukseen, en dropannut. http://www.sports-tracker.com/#/workout/bulkkaaja/10tk6bj7d34uifvu/media/bppo00ocnl5hlona00m5q5onansb44f5

Kiitos sille joka on laittanut open mapsiin noita polkuja, tänään lähes kaikki oli itelle uusia mitä kautta motionX johdatti.

Paulix
11.07.2014, 21.10
Kiitos sille joka on laittanut open mapsiin noita polkuja, tänään lähes kaikki oli itelle uusia mitä kautta motionX johdatti.

Ole hyvä! Suurin osa polkukartoituksista taitaa kuulua Coccolle mutta itselle otan myös hyvällisen osan. Tai siis kilpaa niitä Coccon kanssa sinne on lisäilty :)
Hyvä että kelpaa, siksi niitä on sinne laitettu että ihmiset ne löytäisivät jä käyttäisivät!

Ja kyllä, kuvan droppi on tosiaan "the" droppi. Harvassa ovat siitä ajeneet, ei taida nykyisin alueella vaikuttavista ketään sellaista itsesuojerajoitteista olla :)

Huomenna voisin haluta nähä kyseisen dropin. En luota itsesuojeluvaistoon sen enempää kuin henkiolentoihin. Do or die.
Mukaan lähtijöitä/oppaita?

Bulkkaaja
12.07.2014, 11.35
Ole hyvä! Suurin osa polkukartoituksista taitaa kuulua Coccolle mutta itselle otan myös hyvällisen osan. Tai siis kilpaa niitä Coccon kanssa sinne on lisäilty :)
Hyvä että kelpaa, siksi niitä on sinne laitettu että ihmiset ne löytäisivät jä käyttäisivät!

Ok, kiitos siis teille ja kilpailulle! Täytyy itekki koittaa opetella lisäämään polkuja, kun niitä vielä on lisättävissä.. Homma ei kyllä lopu ikinä, uudet asuinalueet aiheuttaa kivoja olen jonkun takapihalla ylläreitä, mutta kyllä noi kartat tuntuu niidenkin osalta päivittyvän.

Karma, Do or die: No ihan henki tossa ei varmaan lähe jollet satu olemaan uimataidoton, seuraava droppi on nimittäin tohon lampeen kun jarrutus ei onnistu... Eli ihan yksin ei kannata mennä, jonkun täytyy sit myös kuvata jos tosta droppaa! Makee mesta toi alue kaikin puolin, kannattaa käydä. Lähellä olevalta linkkimastolta lähtee myös näppärää kalliopolkua.

Mvu
13.07.2014, 10.15
Käyn tänään jossain välissä katsomassa josko löytäisi sen. Tuota sports-trackerin linkkiä ompputökkimiskone ei suostunut avaamaan.

Edittä: Piti oikein oikea kone avata ja olihan se juuri se mitä olin ajatellut, jää kyllä multa ajamatta tuo(kin) kohta.

Mvu
13.07.2014, 11.14
Puolisen tuntia ja monnaan päin menossa uotilasta, jos muita liikkeelle lähtijöitä niin ilmoittele O445ii7254 jos seura kelpaa.

Muoks: Ja löytyi, en tosiaan dropannut siitä, ei ole tarpeeksi iso elin tuohon hommaan. Teinit oli kauhean sotkun saaneet jätettyä kallioille ja yhdelle aukealle, jollain reikäpäällä oli ollut kirveskin mukana ja sillä heilunut vähän jokapuolella monttua :(

Kuumaa oli metässä mutta 18km tuli kierrettyä, kunnes juomareppu ja koivet tyhjentyivät ja hiippailin asfalttia pitkin kotiin...

Bulkkaaja
13.07.2014, 18.49
Olin ihan eri puolella raumaa tänään aika samoilla kilometreillä, ihan liian kuuma satais vaikka räntää ennemmin! Ei vaan ei noilla kalliolla kiipeilyä voita mikkään.

Vai kirveellä heiluttu. Vähissä on nykyisin nuoriso joka ajais fillarilla ja heiluis lapiolla tekee sinne montuille vaik uutta droppia...

JayRay
13.07.2014, 23.26
Iltaa jalkapallo finaalin keskeltä.

Olihan sitä itsekkin mentävä katsomaan "the droppia".
Bulkkaajan ottamasta kuvasta näytti aika kesyltä, sitten kaivoin Paulix:n trackeista kuvan samasta paikasta ja totesin paikan vaativan tosi ison veitikan. Todellisuus oli jotain tältä väliltä, kun kävin livenä katsastamassa. Pieni mäntykin on kaadettu sitten Paulixin kuvan oton, joka mahdollistaa nyt hieman helpomman tulokulman tuohon droppiin. En sano että ikinä tulisin ajamaan tuosta, mutta en pidä tällä hetkellä myöskään mahdottomana. Ei, tämä ei ollut missään nimessä lupaus.

Olin muuten ekaa kertaa maasturilla liikkeellä ilman hanskoja ja niin oli viimeinen kerta. Kädet kun pääsee hiukan hikoamaan, niin siihen loppuu pito tupeista.

Mvu
14.07.2014, 19.10
Itse olin kanssa ilman hanskoja edelliskerralla ja nokkoset ja muut piikikkäät kasvit oli kettumaisen tuntuisia...

Täytyy ottaa kokoontumisajot The dropille ja katsoa ketkä on yllytyshulluja ;)

Mvu
15.07.2014, 21.37
Monnan droppi on dropattu, en minä vaan joku minua parempi kuski, tunnetaan myös feltin katkojana...

Jay Ray:
Runko katkesi viallisen sauman petettyä. Ei rungon tai osan hajoamista kannata liikaa miettiä. Ajamisen ilo kärsii ja suorituskyky laskee. Täytyy todeta,että feltin takuu toimii loistavasti. Ja ilman hanskoja ajamiseen löytyy foam kahvoja joiden pito paranee kun käsi hikoilee.
Mvu...paremmuudesta tiedä. Tyhmä kuin saapas.

JayRay
15.07.2014, 23.52
Tuossa kohtaako sauma? Tai sinähän sen paremmin tiedät, näyttää vaan oudolta.

Yleensä tulee pidettyä ja tästä lähin aina hanskoja, joten ei tarvetta tuppien vaihdolle. Eikä se käsikään taida sen enempää hiota ohkasessa sormikkaassa.

Tuliko tuota dropista ajoa tallennettua mitenkään?

Mvu
16.07.2014, 07.00
On siitä todistusaineistoa;) se ei vaan tänne tule, kun minä en sellaista tänne osaa laittaa.

Paulix
16.07.2014, 10.35
Uittu tää voorumi on taas ollut sekaisin.. Vasta eilen alkoi Tapatalkki sylkeä näitä ulos.. Täällähän on elämää, hienoa!
Vai korkkasi Karma dropin, no ei sinänsä yllätä :)
Tarvinneeko sille esitellä sitten seuraava haaste.. Se olis tossa (https://maps.google.fi/?ll=61.123325,21.497111&spn=0.003663,0.009001&t=h&z=17&layer=c&cbll=61.123426,21.49714&panoid=Sk1G8LUXPUwofaZO_okjdA&cbp=12,240.44,,0,1.61)uimahallin lähellä. kalliolta gäppi rinteeseen ja pyörätien yli Lounaisväylälle..
Tuosta ei kai edes kukaan ole alas ajanut, vain kalliolta kurkittu että siinä olisi Isomunaisille(tm) jommoinenkin ajolinja tarjolla..
Noilla Ketunkalliollla on muutenkin aika kivoja kikkapätkiä jos joku ei siellä ole vielä pyörinyt.

Bulkkaaja
16.07.2014, 11.47
On siitä todistusaineistoa;) se ei vaan tänne tule, kun minä en sellaista tänne osaa laittaa.

Mä voin laittaa sen suoraa youtubeen jos saan tiedoston. Olis hienoa jos hakusanalla "mtb rauma" löytyis jotain tuubesta. Monnan droppista voidaan nyt sit alkaa jakaa jotain diplomia, kaikkien täppärillä ajajien tulis ajaa siitä ym...

Kyllä täällä foorumilla on elämää kun toi mun kuva dropista oli yli 80 kertaa avattu ihan hetkessä. Vaik metsässä ei pahemmin mitään rakennelmia ym dh linjaa ole löytynyt niin kyl täällä taitaa muutama maastopyöräilijä olla.

Ja hiukan off topic eiliseltä reissulta, tämmänen raumalta ainaki puuttuis...

http://aijaa.com/x5E9B5

Se oli aika sketsi testi hyppy. Mennää kuvaa se puhtaammin jos aletaan tuubiin mitään sylkemään

Tänään meinaan mennä mantereenpäähän katsomaan muutamaa hyppyä, jotka näytti mielen kuin toisesta. Lähen polkee sinne tosin vasta joskus ysin tai kympin maissa. Mukaan saa tulla jos haluaa. Makkaraa ja kaljaa mukaan :)

Bulkkaaja
16.07.2014, 19.40
Tänään meinaan mennä mantereenpäähän katsomaan muutamaa hyppyä, jotka näytti mielen kuin toisesta. Lähen polkee sinne tosin vasta joskus ysin tai kympin maissa. Mukaan saa tulla jos haluaa. Makkaraa ja kaljaa mukaan :)

Menee itel vähän liian myöhäseks tän päivän osalta. Mantereenpäässä tarttis kyl joskus käydä, ainaki helmirannan parkkipaikal joskus käydes näytti se seutu ihan kiinnostavalt.

Tehäänki oikeen matkailuvideo, ensin kartasta paikka ja koordinaatit sen jälkeen mallisuoritus mielellään muutamalla kameralla...

Paulix
16.07.2014, 19.48
Karma, siinä Mantereenpään pohjoispuolella on kiva pikku kallioalue. Vähän peltoaukean jälkeen metsätie oikealle. Käy siitä ottaas alkupohjat.
Ja on ne Mantrembään kalliotkin ihan kikkailualuetta...

Juu kävin kattelee aiemmin ja kovasti kuvalta näytti. Sais varmaan hyvän näköistä pätkää kuvatuksikin ilta-auringossa

Heiluri
16.07.2014, 20.54
Helmirannassa tuli käytyä mukavalla iltalenkillä, jonka paluu muuttui yölenkiksi. Jotenkin pitäisi saada vielä nukuttua... Kiitoksia seurasta.

Paulix
17.07.2014, 12.52
Loma-aikataulu vaikuttaa siltä että perjantaina ehtis heittää vähän lenkkiä päivällä.
Onko muita loma-ajelijoita? Joskus 11 tienoilla startti?

Kiitos Heilurille seurasta!
Huomenna en pääse klo 11 mutta ehtoolla seiskan kasin maissa meinasin mennä lähdepellon hyppyboksille. Mukaan saa liittyä ja katsotaan minne matka vie.

_pete_
17.07.2014, 21.25
En ole ikinä ajanut alkuperäisen Rauman alueella. Huomenna tulossa sinnepäin, mutta mulle sopii lähtö aikaisintaan 2:lta. Löytyisikö opasta/oppaita? Ajelen knardeilla varustetulla Muklukilla eli en sovi maximum-attack ryhmään :). Äsken ajelin reilun kolmen tunnin lenkin ja lopussa otbt väsymyksestä (yritin keskustella vauhdissa, sarvi puuhun ja...).

Bulkkaaja
17.07.2014, 22.33
Se olis huomenna viiminen lomapäivä mikä taitaaki mennä kokonaan junnun kanssa, vien sen päivällä monnan dropille saa vetää siitä 16"sella spessullaan:) Viikonloppuna pitäs olla aikaa.

Edit: kiekko murheisiin löytyi ratkaisu pyöränurmen korjaamolta, ens viikolla xc:n sijasta lukee kehässä freeride, kasaus by karma.

Mvu
17.07.2014, 22.50
Perjantai ja Lauantai menee itellä tuolla etelä Suomessa kun tuli joskus heikkonahetkenä luvattua mukuloille Linnanmäen retki, Sunnuntaina olisin varmasti lenkkiä vailla, olisko seuraa tarjolla?

_pete_
17.07.2014, 23.07
Kiitos Heilurille seurasta!
Huomenna en pääse klo 11 mutta ehtoolla seiskan kasin maissa meinasin mennä lähdepellon hyppyboksille. Mukaan saa liittyä ja katsotaan minne matka vie.

Mikä ja missä tää hyppyboksi on? Seiska on myöhäinen aika, mutta onnistuu, jos en ole liian hidas / kömpelö seuraksi.

Paulix
17.07.2014, 23.10
_pete_, mulle tuo 2 sopii kyllä myös vaikka lämmintä iltapäiväksi pukkaakin. Pakkohan sitä nyt läskille on läskillä seuraksi lähdettävä.
Pistä viestiä kun olet huudeilla o45674I32I niin sovitellaan tarkemmin mistä ja milloin. Ajattelin tuolla etelänpuolella käydä koluamassa.

_pete_
17.07.2014, 23.23
Paulix ehdota joku spotti ja aika kahden jälkeen mistä lähdetään, niin ilmaannun paikalle auton ja pyörän kanssa. Ajelen aamulla sinnepäin kotoa (250km), keskipäivä vanhemmilla ja iltapäivällä poluille.

Heiluri
17.07.2014, 23.47
...Sunnuntaina olisin varmasti lenkkiä vailla, olisko seuraa tarjolla?
Moi, ihan alustavasti olen myös tuota sunnuntaita lenkkipäiväksi ajatellut. Mahdolliset ajat lähteä lnkille klo 10:00,17:00 tai 22:00 - mestalla ei niin väliä.

Mvu
17.07.2014, 23.58
10 tai 17 on mahdollisia, mun polkutuntemus rajoittuu tänne uotilan- lähdepellon suuntaan, mutta uusia ei tietty opi kuin etsimällä ja ajamalla ;)

Paulix
18.07.2014, 09.44
Paulix ehdota joku spotti ja aika kahden jälkeen mistä lähdetään, niin ilmaannun paikalle auton ja pyörän kanssa.
Jos vaikka jäähallin parkkikselta kahden maissa.

Vois nähä siinä lähdepellon parkkiksella. Koitan päästä kuuden paikkeilla paikalla.

Mvu: sunnuntai OK! Koodaa aika. Kaikki käy.
25-27.7 ajan Jyväskylän Laajavuoren polkuja.

Mvu
18.07.2014, 16.00
Olisko se viis sitten hyvä aika?
Äyhön katsastuskonttorilta lähtö?

Tääl olen pomppimassa mutta yhä yksin

_pete_
18.07.2014, 20.24
Kiitos lenkistä Paulix ja Mr. Spezialized!

Ilman opastusta olisi 3,5 tunnin lenkki pyörinyt yhdellä kalliolla. Nyt mentiin Äijänsuo, mudaistenluodot, Kortela, Koi* alue, Monnaa kuoppineen, Kaasaankalliota, Pitkäjärven rantaa ja ties mitä.

Läskit Varkaanvuorella

http://img.tapatalk.com/d/14/07/19/u5yme2y2.jpg

Dobbler
18.07.2014, 20.45
Juu kiitos täältäkin Paulix sekä pete lenkkiseurasta.

Jalat oli aika hapoilla, kun kotio pääsin, mut kivaa oli! :)