Näytä tavallinen näkymä : Rauma
Sivut :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
13
14
15
^Hauskaa on taas ollu.
Jooh, läskiladaan tuli hairahdettua. Olen uskossa, että tuohon kuuteensataan hintansa väärti.
Se vaan meni jotenkin tähän tyyliin ajatuksissa: "tostahan vois päästä pyörällä, mut on kyllä hiukan epävarman näköstä maastoa. hitto, läskillä kyl ainakin pääsis"
ja lopputulema oli sit mikä oli.
Läskiladalla tulee ajettua melkeinpä kaikki paikat mitkä täpärillä oli siinä kintaalla että uskaltaisko, yleensä tämä tapahtuu vieläpä ilman dramatiikkaa ja hymyssä suin, joskus ehkä voi kuulua jopa ääneen naurua ja iloisia kiljahduksia...
Bulkkaaja
29.09.2014, 21.59
Ei noi whiten läskit tod ole mitään ladoja! Hyviä pyöriä halvalla, harvoin noin mut nyt kyl oli, läskikaupassa (xxl) on kusetettu takuulla ihan jotain muuta kuin kuluttajaa. Hassu aika muutenki myydä "talvipyörää" sikahalpaan?
Mun gooset tulee olee ladoja vaikka lännestä tulevatkin:) tai siis kiinastahan ne kaikki tulee...
Hieno polkupyörätyyppi toi läski kyllä on ei voi muuta sanoa, jää moni pyörä turhaks jos tollasen hommaa.
Onnea vielä JayRaylle hyvästä diilistä. Mä maksoin pelkästä vannesetistä enemmän :)
Onhan se niin että me early adopterit joudutaan näistä Salsoista, Surlyistä ja 9:zero:7:sta maksamaan ylihintoja kunnes sitten tulee näitä halpismerkkejä tarjonnan lisääntyessä. Eihän tuo läskirunko sen kalliimpi tehdä ole kuin normirunkokaan ja navat, keskiöt ym heebeleitäkin kiinansorvit sylkevät jo sevverta että tuotantokustannukset on normalisoituneet. Renkaat ja vanteet lienevät se kohta joissa laatu ja keveys eniten euroja kustantaa mutta kyllä noilla mainiosti alkuun pääsee.
Eipä tässä sitten enää puutu kuin Veke, Heiluri ja Magolf Rauman aktiiveista ilman läskiä.. juu ei mitään painetta pojat, ei :D
En niinkään tarkottanut uskaltamisella tuota ajamista, vaan sitä että leveä rengas kantaa ja antaa niin paljon anteeksi maastossa, jossa on piilossa olevia kuoppia, koloja etc... joku sammaloitunut mäntymetsikkö, normaalilla rengastuksella saa katsoa tosi tarkkaan mistä lähtee linjaa hakemaan, lösöllä vaan pistää kampiin painetta.
Bulkkis, sitä minäkin pelkään että tuore Cube jää pölyttämään reilun sadan ajetun kilometrin jälkeen :D
Just tossa jo ennakkoon kattelin leveämpiä kumeja, ne on kyyllä järjestään +100e laaki. No odotellaan se pyörä nyt edes vanttuuseen.
Oma tuli kun lauantaina tilaili niin seuraavana perjantaina oli postista haettavissa, virkailija naureskeli kun kyselin olisko tullut mulle pientä pakettia.
Mainoskirjeen linkistä kun menee XXL:n sivuille niin näytti m-kokoa olevan liteä vielä tyrkyllä.
Ei jumatsuikka. Nyt on jo Cuben takakiekossa kunnon heitto, etunavan laakeri ääntää voimakkaasti ja takaiskari tihkuu öljyjä pihalle ja uus vaihtajankorvake vääntyny hiukan. Jippii!
Onkos kukaan kiinnostunut Tour De Porista?
Eipä tässä sitten enää puutu kuin Veke, Heiluri ja Magolf Rauman aktiiveista ilman läskiä.. juu ei mitään painetta pojat, ei :D
Hyvin olet kyllä saanut porukkaan läskitaudin tartutettua. Kuumetta on ollut jo vuoden verran havaittavissa, mutta vielä on pysynyt aisoissa. Onneksi ei ole fatboyta ollut miesten koossa juurikaan tarjolla.
Onkos kukaan kiinnostunut Tour De Porista?
On kiinnostunut . Onko tuonne joku ilmoittautuminen? Ei ilmeisesti?
http://www.koivistonisku.fi/pyrily/tourdeporipyoraretki/
Varmaankin normisarja kiinnostaisi eniten tai sitten slow-enska.
tuo TdP on perinteisesti ollut tapahtuma jolla on hyvin vähän tekemistä maastopyöräilyn kanssa ainakin siinä muodossa jolla itse käsitän maastopyöräilyn..
Tämänvuotinen uudistettu ryhmäjako saattaa muuttaa jo asiaa eli tuo slow-enska saattaa hetkittäin jopa olla jotain maastoajon kaltaista, silti epäilen vahvaa xc-painotusta ja paljon siirtymää sorateitä pitkin..
EDIT: jaa, reittilinkin (https://www.dropbox.com/s/gy3aqhjpsfe32tq/Tour%20de%20Pori%20-mainos%202014.pdf?dl=0) mukaan tuo slow-enska kulkee sentään suht siedettävän taipaleen läpi eli Ruosniemi-Hyvelä-Toukari harjanteen. Siellä jopa ihan mukavaa maastoa paikoitellen. Tosin yli puolet kokonaismatkasta silti näemmä siirtymää..
Saattais kiinnostaa osallistua mut ajankohta ei nyt natsaa. Menkää ihmeessä ketkä ei ole tuota Hyvelän harjua ennen ajaneet!
Itse ainakin lähen Raumalta tuonne TdP:in kun en oo Porissa pitkään aikaan ajellukkaan. Slow enska on melkeinpä ainoa varteenotettava ryhmä missä pääsee ajamaan muutakuin neulaspolkua. Tämän vuoden TdP tapahtumaan on nähty huomattavasti enemmän vaivaa kuin yleensä, joten uskoisin että nyt on huomattavasti enemmän maastopyöräilyä nyt kuin edellisillä kerroilla.
Bulkkaaja
01.10.2014, 19.47
TdP vaikuttais kiinnostavalta. Asiallisen olonen tapahtuma, itteäkin kiinnostais "slow" enska, polut taitaa porissa olla nopeampaa kuin täällä niin tuo lienee siirtymineen näppärä 30-40km, huh jaksankohan ees maaliin, rahaa mukaan ja paluumatka taxil jos hyytyy. Täytyy kattoo... Lukkopolkimet ainaki laittaisin vai onko se feili niinku smart sam tonne?
Mutta mistä J.R droppas??? Miettisin jo et josko joskus täysjousto mut pidän motorsportin erillään pyöräilystä.
Ja päivän läskiuutinen: xxl myy taas whiten pro:ta ja tänne lähti yks tulee. Ei siis mulle, mulle tulee lada jolla ajan vain silloin kun on huono olo, fatty on mun mielest naisten ja vanhojen äijien pyörä.. Mut myönnän sen olevan paras jos ajelee rauman poluilla, siksi oon niitä kaikille suositellut.
Itel on alottelijana tekniikkapuolella viel paljon opittavaa ni ei voi nyt ottaa tollast pyörää mil ajetaan vaan kaikkea päin.
Tilasin mä gooseen jo kyl pari pikku osaa ja renkaat siihen tulee kunnolliset tubeleksein ni ei tie kuin usein alkaa heikottaa, nytki on viel semmonen olo sunnuntaista et ei onella jaksais lähtee...
Mikäs Raumlaisii on iskenyt. Olin hetken pois kaupungista ja heti läskit lisääntyy - ai-jai-jai. Paulixin joulubonarit on siis taputeltu eli onneksi olkoon.
Pitäisi itsekin hieman kalustoa hankkia: raiseri tanko noin 40-50mm nousulla (740mm) sekä hissitolppa (30,9mm). Lojuisko kellään ylimääräisiä nurkissa?
Muutoin pitäis nyt vain ehtii pyöräilemään, kun eipä tuo kunto ja tekniikka täällä foorumilla parane :D
Bansku81
01.10.2014, 22.36
Terve tännekin! Täällä myös yksi uusi täysi noviisi harrastaja Raumalta ja 2FAT PRO on tilattu. Tarkoitus ihan puhtaasti kuntoilu mielessä ajella metsissä. Nyt enempi retkeilty koirien kanssa ja ajeltu mönkijällä.
Tässähä joutuu jo itekki harkitsemaan oikeasti että laittas läskin hankitaan
Bulkkaaja
01.10.2014, 23.03
Kannattaa varmaan merkata jotenki noit whaitteja ettei mee sekasin lenkillä :)
Ootko Bansku Bulkkaajan mainitsema Läskiladan uhri? Tervetuloa joka tapauksessa virtuaali ajelemaan tänne. Ja tietty livenä mukaan seurueeseen. Ryhmässä on kivintä ja juurikointa.
On kyllä aika mälli näitä lösöjä ja muutenkin tullu aika kivasti uutta pöhinää.
En oo nyt mistään isommalti tullu alas. Pari tiukkaa kiven koloa osui kyllä viime lenkille, oisko sitten siinä käyny kehän päälle.
Tervetuloa joukkoon ja onnea hyvästä pyörä valinnasta ;) samanlaisella läskiladalla itsekkin yritän polkuja kierrellä.
Sunnuntaina lenkkiä? Olisko vaikka pyytjärven alue tälläkertaa, itselle (sekin) alue vielä melko vierasta. Tosin muutkin alueet käy.
Bulkkaaja
02.10.2014, 00.01
Toi merkkaus juttu tuli siitä kun bansku on ihan eri vuosimallia kuin tää tuttu jolle sama mutta 19"... Oikeesti kirjottakaa niihin nimet. Niin ja tervetuloa!
Melkosta läski-invaasiota, meil menee duunissa pyöräteline uusiks ko neljä läskiä tulossa, pari jenkkiladaa, yks skoda ja amerikanrauta...
Edit: Jokanen ladalla ajanut tai edes kyydissä ollut voi todeta et white ei tod oo lada, skoda korkeintaa!
Pitänee myös ilmiantaa itseni. Että tervehdys vaan tännekin! Täällä kanssa yks mönkkäristi aloittanut tämmöstä vihreämpää maastossa liikkumista. Parisen viikkoa ajeltu White Litellä ja meno maistuu.
Tervetuloa ja lenkeille mukaan!
Bansku81
02.10.2014, 08.25
Kiitos kiitos. Täytyy eka saada se pyörä ja hiukan tota kuntoa nostettua ennen kuin voi mihinkään kimppa ajoihin liittyä, muuten porukkaa ei nää kuin lähdössä :D Ja syyllinen ladan hankintaan on toi Puuhis kun päästi kokeilemaan omaa läskiään.
Onko kokemuksia noista autotelineistä että miten läskit sopii esim. Thulen 2 pyörälle tarkoitettuun telineeseen vai pitääkö olla kahdelle läskille 3 paikkainen teline?
Saatanan lada-kuskit. Teillä niistä on päästy eroon niin nyt ne on poluntukkoina :)
Tervetuloa! Ja tervetuloa mukaan vaan kimppa-ajeluihin. Ei se meidän ajovauhti tapa.
Kyllä mahtuu pari läskiä Thulen 2 paikkaseen. Coccolla sellanen on ja kyllä siihen läskit menee. Renkaita varten pitää hommata pidemmät sidontaliinat mut muuten sopii ihan hyvin. Haarukoiden väliin ehkä joutuu laittamaan jotain fylliä, vähän kuormauksesta riippuen ettei kolise toisiinsa.
Bansku81
02.10.2014, 10.38
Osat ja tarvikkeet tulee varmaan pääosin tilattua maailmalta, mutta onko suosituksia, mitä paikallista liikettä kannattaisi suosia jos jotain perus nippeleitä pitäisi hankkia? Polkimet ajattelin tänään kipaista jostain hakemassa.
Onnittelut vaan kaikille hyvän valinnan johdosta.
Tähän saakka on nuo osat jouduttu netistä tilaamaan, mutta nyt alkaa olla läskitiheys jo sitä luokkaa, että eiköhän pian löydy jotain osaa Raumaltakin. Foxcompista löytyy ja se toimittaa Turusta paketin kympillä bussilla.
Tänään pieni kevyt lämmittelylenkki klo 17:30 Pyytjärven rannasta?
Bulkkaaja
02.10.2014, 16.25
Kai pyöränurmelta tai vaikka intersportista löytyy jotku flättipolkimet, maailmalta varmaan edukkaammin mut ei välttämät paljon jollei sit noita tosi suosittuja ja hyviä welgo v8 kopioita tilaa. Ilmottele mitä noista löytyi jos kävit.
Ite menin suosittelee koittaa ensi laina lukkopolkimilla tota 4.7" renkaal olevaa prota... Onko joku aikasemmin jo koittanu raumal moista?
Taitaa mennä loppuviikko pelkällä foorumipyöräilyllä, mut ehkä sunnuntain lenkkille pääsen.
Bansku81
02.10.2014, 17.34
Hain 2 paria halpoja polkimia yhdet muoviset Suomisen pyörästä BMX / MTB ja jotkut alumiiniset Pyörä Nurmelta. Huonosti oli valikoimaa, mut eiköhän noilla pääse testailemaan, kunhan se pyörä vaan saapuis. Tilaan sit jotkut laadukkaat, kun ehtii paremmin perehtymään aiheeseen. Samalla reissulla kipasin Thulen 2 paikkaisen koukkuun kiinnitettävän telineenki. Ja kiinan pojalta tilasin Sky Ray 7T6 lampun, jos noilla pelkillä otsalampuilla ei pärjää. Itsellä retkeily käytössä Armytekin Wizard pro ja pelkällä silläkin varmaan alkuun pärjäisi, mutta valoa tuskin on koskaan liikaa, kun metsässä rymyää.
kiinan pojalta tilasin Sky Ray 7T6 lampun, jos noilla pelkillä otsalampuilla ei pärjää.
Tuota lamppua itsekkin havittelin, mutta annetaan hautua vielä ostoslistalla muiden joukossa. Ens viikon loppupuolella sitten isompi tilaus vetämään.
Olisko kellään laitella näiltä Rauman nurkilta ajoreittejä basecampilla avattavina tiedostoina esille jonnekin? Olis hyvä jos vaikka tämän ketjun aloitusviestiin saisi stickyksi listan näistä vakiolenkkien tai muuten vaan loistavien ajopaikkojen lähtöpisteistä ja vähän muutenkin reiteistä osviittaa.
Tällä loistavalla osm kartalla on pärjäilty: http://www.openstreetmap.org/#map=13/61.1171/21.5244 linkki löytyy myös aiemmilta sivuilta mutta otetaan uudelleen esille.
Kiitos Paulixille ja Coccolle tästä polkukartasta, itsellä tämä kartta on luurissa sport trackerissä ja nyt garminin etrex 20 karvalakki gepsissäkin joka notkuu stongassa.
Juu kyllä noi MTK:n maastokartat saan ruudulle mukaan puhelimeen tai naviin. Lähinnä meinasin jos olisi jotain peruslenkkejä, mitä porukka käy yleensä ja useimmiten ajelemassa, mihin saa/jätätte auton parkkiin (yhteislenkkien kokoontumispaikat) yms. Joitain on kokoontumispaikkoja onkin jo ketjuja kahlaamalla ilmennytkin, mutta jos sais yhteen paikkaan kaikki. Gpx jäljet gurko reiteistä olis myös mainioita.
Mutta siis ilmeisesti tämän seudun harrastajat suhailevat noiden vuorien yms mättäiden ympäristössä olevilla poluilla?
Polkuja on melko hyvin joka puolella Raumaa. Yleisinä lähtöpaikkoina on toimineet ainakin lähdepelto, äyhöjärven ranta, latumajan reitin parkkipaikka, pyytjärvi, lidl...
Kannattaa tosiaan mennä noille porukkalenkeille, niillä näkee hyvin polkuja missä kannattaa ajella.
Edit: Poljinsuositus vielä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/spd-pedals-pd-m540-bronze-43117
Bansku81
02.10.2014, 22.21
Ajattelin jättää toistaiseksi noi lukkopolkimet kauppaan. Ostin viel fillaritorilta nukeproof electron polkimet ni jos koittais edes jotain noista 3 parista ennen ku ostaa lisää ja sais vaikka sen pyöränkin :D
Juu kyllä noi MTK:n maastokartat saan ruudulle mukaan puhelimeen tai naviin. Lähinnä meinasin jos olisi jotain peruslenkkejä, mitä porukka käy yleensä ja useimmiten ajelemassa, mihin saa/jätätte auton parkkiin (yhteislenkkien kokoontumispaikat) yms. Joitain on kokoontumispaikkoja onkin jo ketjuja kahlaamalla ilmennytkin, mutta jos sais yhteen paikkaan kaikki. Gpx jäljet gurko reiteistä olis myös mainioita.
ReadTheFu...ngForum.. Ei täällä ole huonoja reittejä. Katsokaa tota OpenStreetmappia, siellä on kaikki. Loput on SportsTrackerissa.
Jokainen meistä koluaa herkimmin kotinurkkansa polkuja. Itse pörrättiin äsken Coccon ja Magolfin kanssa Pyytjärvellä kun silppualkkaupunkki asutaan.
Auto? Sen saa Suomessa sentään jättää mihin haluaa. Eikä sitä täällä tarvitse jos kaupungin sisällä asuu. Siirtymä toispuolkkaupunkki kestää kolme kilsaa ja keskustankin läpiajaessa löytyy mukavia kikkasettejä.
RTFForum.. <--- ei sano mulle mitään tuommoinen kirjain yhdistelmä..
Sepä se kun keskustaan on n.15km matkaa ja sinne pyytjärvelle kai vähän enempi sitten, niin autolla pitää melkein lähteä liikkeelle, jos yhteislenkeille mielii. Pyytjärven tiedän suunnilleen missä on (jossain siellä radan pohjoispuolella = porissa?), mutta vaikka yli 30 vuotta asustellut Raumalla, niin ei ole ollenkaan tuttua seutua kyllä meikäläiselle. No kolutaan nämä lähikulmat nyt ensin.
Taas pitää pyydellä anteeksi maalaisuuttani..:)
Bulkkaaja
02.10.2014, 22.49
Oon täs puuhaillu tuota allekirjoituksen sivustoa raumamtb.info, siitä etusivun kuvasta näkee vähän osviittaa että polkua on laajalti kaupungin ympärillä!
Edit: Semmoset seurattavat reitit olis ihan näppäriä, ehkä jo ens kesänä voitas miettiä jos semmoset 4 rauman virallista turisti lenkkiä keksittäis?
Sivulla on myös linkkejä ym joihin kannattaa tutustua, oon niitä koittanu tästä viestiketjusta sinne heitellä. Mut tosiaan auto vaan johonki parkkiin ja sit joku etappi mihin, oikeestaan jokapaikkaan täällä menee polku. Ja jos sattuu löytää ittens jostain ihme mestasta väsyneenä niin autollekkin todennäkösest menee asfalttitie mitä pitkin kurvailu on kevyttä. Missä päin on 15km keskustasta? Luulen et sielläkin on kyllä polkua ja maastoliikennelakihan on aika mukava näin pyöräilijälle niin voi huolletta ajaa oikeestaan missä vaan :)
Led lisäys: Huh ko on muuten viimenäkemästä tippunu ledien hinnat! 2x900lm oli oma ajatus ku on prätkälläkin riittäny mut pitäskö pari lisä lumenee ottaa ko noissa alkaa akut jo vikaantumaan.
Ja lenkistä puheenollen, Sunnuntaina / Lauantaina voisi olla lenkki jos sää sallii. Lähdepelto- kortelan polut?
Olen usein heittänyt pyörän pakuun ja ajellut lähemmäs ajopaikkaa, aika ollut kortilla tai joku muu asia hoidettavana samalla (laiskuus siis) pääasia että fillaroi. Mulla lenkit pyörii täällä Uotilan suunnalla, helistö monna tarvola lähdepelto akselilla, näistäkin löytyy vielä jatkuvasti mulle uutta polkua kun omakin pyöräkuntoilu alkoi vasta Tammikuussa.
Juomareppu on hyvä olla ja sinne mukaan pumppu ja paikkavälineet (rengas ja kuski) ja joku työkalun tapainen, vielä kun jonkinlaisen energiapatukan ottaa kyytiin niin hyvän lenkin ainekset on kasassa.
Edit: Semmoset seurattavat reitit olis ihan näppäriä, ehkä jo ens kesänä voitas miettiä jos semmoset 4 rauman virallista turisti lenkkiä keksittäis?
Tämä on se asia, mitä läksin kyselemään. Ei niinkään reittien tartte virallisia olla, mutta jos joitain vakiolenkkejä on, niin niiden kokoontumispaikat oli lähinnä hämärän peitossa. Asustelen täällää Rantatien varressa, liki Satakunna ja Varsinais-Suomen rajaa. Täällä kyllä baanaa riittää myöskin, muttei yksin tule aina lähdetyksi lenkille.
Täällä ehdotettuun/sovittuun paikkaan vaan mukaan niin näkee mitä Rauman ympäristö tarjoaa fillaristille, ne vakiopolut on ehkä niitä mitä itse kiertää kuntoilu mielessä arki-iltana kun tietää niiden keston ja pituuden, tosin minä eksyn silti miltein jokakerta, kun läskillä pääsee ajamaan missä vaan, mitään polkuja enää tarvitse...
Sunnuntaina / Lauantaina voisi olla lenkki jos sää sallii. Lähdepelto- kortelan polut?
Lauantaina nousee saaristojeeppi mutta sunnuntaina ajoa. Kortela hyvä, Maanpää myös mielessä. Aika ja startti vielä avoin.
Hyvä! Sunnuntai sopii, startti pitkäjärven kioskilta(ko) ja aika iltapäivällä vaikka alustavasti kolmelta?
Mulle passais aikasemminkin. Jos koukkaan Lähdepellon kautta 1430 niin siitä sitten tärskyt kolmelta Pitkäjärven kipsalta.
Vai haluaaks joku vielä aikasemmin niin otetaan sitten kolmen väliaikakaffeet vaihtoehtoABCl (http://www.vaihtoehtoabclle.fi/)le (http://www.way.fi/)niin sitten on friskinä Maanpään kierrokselle.
EDIT: nii ja hei, ladaläskeilijät ja muut noviisit. Tervetuloa mukaan. Saatte kuvan siitä missä ne parhaat polut sijaitsee ja joudutte kuuntelemaan ala-arvoista fillarihuumoria. Ei sen paremmin voi sunnuntaita viettää :)
Bulkkaaja
04.10.2014, 22.45
Mulle nousi tänään läskikuume... Näin tänään ko läskillä ajettiin bmx radalla ja kovaa. Kotimatkalla oli lähellä koukkaus xxl liikkeeseen mut onneks kello oli armoton. Olis voinu lada kiinnostaa ku marketti gooset makaa vieläkin texasissa.
mulla ei huomiselle mitään tähdellistä ole niin sopii aiemminkin, ajelen itse helistön ja monnan kautta lähdepellon läpi pitkäjärvelle niin voisin porukkaan liittyä lähdepellollakin.
Aikataulua voi katsella vaikka huomisella tarkemmin.
Ladaläski joutui tänään uhriksi kokeilulle ja tunnistan oman laattaraudan jo hyvinkin jonosta...
Moro. Kuukausi lisää salkkua ja antibioottia ja masennusta. Kattellaa taas joskus.
Tulipa sulle Karma pitkä juttu siit koivesta, yritä pitää mieli positiivisena ja keskittyä paranemiseen ja muihin mielekkäisiin juttuihin.
Sotketaan nyt vähän. Unohdetaan ne yksin pörräämiset Helistöllä yms. Rullaillaan kaikki voimia säästellen Torille klo. 14:00. Siitä on Hyvä ampaista Ketunkallion kautta Maanpäähän ja Kortelaan ja... ja...ja toki Palixin ehd kaffeetkin voidaan jossain välissä napata jos siltä tuntuu, eikä haista liian pahalta. Toivottavasti nähdään uusia kasvoja. Oon toki mukana lähdettiinpä mistä ja milloin vain.
Saisiko taas tarkat koordinaatit
Cocco kirjoittaa vähän mutta asiaa. Tori klo 14!
Luittekos päivän silakankääreen? Huolestuttava tapaturma Lähdepellolla, kaivettu ansakuoppa polulla johon joku maastopyöräilijä oli ajanut OTB:n.
Pidetään silmät auki kun liikutaan tuolla!!
Tori klo 14:00 sopii.
Ei tule enää silakankäärettä enää meille ja länskärin nettisivujen uutiskynnystä juttu ei ole ylittänytkään.
Hitto tollasta toisen terveydellä leikkimistä, tarvis saada kiinni tuollainen kaivelija...
DRÖSSIGER
05.10.2014, 19.26
Hyvä lenkki tänään, vaikka piti jättää kesken kun kalusto ei kestänyt loppuu saakka.Kiitos kaikille mukana oleville.
Hyvä lenkki, rapiat 30 km tuli gepsiin, jalat loppui totaalisesti helistön linkkitornin kierron jälkeen ja nilkutin kotio pikitietä pitkin.
Rauman maastopyöräscene elää ja voi taas hyvin parin vuoden hiljaiselon jälkeen.
Kahdeksan ketjunpolkijaa parhaimmillaan matkassa. Kesän parasta lenkkiä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/54316de5e4b01d059ef2556a)!
Paulix kiittää ja kumartaa!!
Rauman maastopyöräscene elää ja voi taas hyvin parin vuoden hiljaiselon jälkeen.
Kahdeksan ketjunpolkijaa parhaimmillaan matkassa. Kesän parasta lenkkiä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/54316de5e4b01d059ef2556a)!
Paulix kiittää ja kumartaa!!
Kiitokset vaan Paulixille, kyllä tuntui raskahalta, kun kotiin sai itsensä kelkottua. Mittarin kertyi rapiat 40, kun täältä Kaaron perukoilta kylille saapuu...ja kaloreita näytti kuluneen kahden toimistopäivän edestä 😉‼️
Iltoja.
Kyllä meikällä alko piiputtaa kone jo paljon ennen pois jättäytymistä. Ette te näköjään niin kauheasti enää sen jälkeen ajanutkaan.
Reitissä taas aika paljon uutta mulle, sellaista joita tulen ajamaan ja sit sitä läski optimoitua jota sit Ladalla. :D
Harmittavasti taas pari välinerikkoa. Mitäs siinä Heikille oikein kävi?
Oli kyllä hienoa kun oli näin reippaasti jengiä mukana. Kaikki mukaan vaan.
Eipä mitn kovin ihmeellistä. Onnistuin vain paikantamaan sen pienen kolinaäänen, jota jo aikaisemmin etsin. Oli takajarrun center lock jostain syystä löystynyt ja piti lähteä kotio kiristeleen :D
Muutoin oli kyllä oikein kivaa lenkkiä, vaikka itsellä nyt olikin hieman liikaa intoa pyöräilytauon jälkeen ja taas tuli kirjattua yksi OTB aivan harmittomassa paikassa. Mutta kuten sanottua ei noita lasketa ennen kuin paikat alkaa hajota ja onneksi oon toistaiseksi pysynyt ehjänä... kop kop. Luultavasti tämäkin otb olisi vältetty hieman takapainoisemmalla ajoasennolla eli pitää painaa vain sitä 'Order'-nappia ja samalla vois ostaa pari kpl SRAM takavaihtajan korvaketta. ARPAKA varmaan tahtoo yhden? (No ostan kuitenkin)
Whiten vapaarattaan rutina syy löytyi, yhdestä kynnestä päät lohjenneet irti ja irtonaiset romut kiusanneet muita kynsiä.
Taitaa toi halvan hinnan syy pikkuhiljaa selviämään...
@Mvu: minkä valmistajan napa siellä oli? Kannatta varmaan samaan syssyyn avata keskiö, ettei sieltäkin paljastu ongelmia - niiden korjaus kun taitaa olla jokseenkin haastavampaa/kalliimpaa. Toivotaan ettei "Lada" vertaus osunut liian hyvin kohdalle, kun White miehineen eteni eilen aika uskottavannäköisesti sille luodolle ja takaisin.
Mää pistin XXL: n viestiä aiheesta, samaan muistin vielä kysästä vaihtajan korvasta.
Napa on kiinni taas, tee se itse koneistaja askartelipaskarteli kynnet melkein paremmiksi kuin uudet venäläiset ainakin...
Eilen mun menosta ei puuttunut mikään muu kuin uskottavannäköisyys, ihme sättäämistä koko lenkki, rentous puuttui kokonaan menosta. Pitää ottaa Trekillä vähän pikataivalta että joutuu vähän ajamaankin eikä vaan luota paksu renkaisen anteeksi antavuuteen.
Eipä mitn kovin ihmeellistä. Onnistuin vain paikantamaan sen pienen kolinaäänen, jota jo aikaisemmin etsin. Oli takajarrun center lock jostain syystä löystynyt ja piti lähteä kotio kiristeleen :D
Muutoin oli kyllä oikein kivaa lenkkiä, vaikka itsellä nyt olikin hieman liikaa intoa pyöräilytauon jälkeen ja taas tuli kirjattua yksi OTB aivan harmittomassa paikassa. Mutta kuten sanottua ei noita lasketa ennen kuin paikat alkaa hajota ja onneksi oon toistaiseksi pysynyt ehjänä... kop kop. Luultavasti tämäkin otb olisi vältetty hieman takapainoisemmalla ajoasennolla eli pitää painaa vain sitä 'Order'-nappia ja samalla vois ostaa pari kpl SRAM takavaihtajan korvaketta. ARPAKA varmaan tahtoo yhden? (No ostan kuitenkin)
Epicin ainoa? huonopuoli on, että se heittää säännöllisesti ohjaustangon yli :D. Laitahan mullekin korvake tilaukseen, jos niitä löysit. Tuleepahan sitten tultua uudestaan lenkille....
Bulkkaaja
08.10.2014, 22.17
Duunikaverilla oli joulu aikasessa kun eilen tippu white pihalle, tänään oltiin sit vähän ajelee ja tuli parikertaa testattua. Aika näppärä tankki toi pro on todella hauska pelihän tuo. Ainut mistä en fätissä oikeen tykännyt oli et polkimet ottaa herkästi maahan kiinni, hämmentävän matalalla on keskiö ottaen huomioon et rengas joustaa ja kammet on leveemmällä ko normaalisti, taitaa olla kaikissa fäteissä sama juttu.
Mites Mvu vapaaratas, muuttuiko ääni kun avasit ja rasvasit sen uusiks, toi kun tuntuu pitävän ääntä hyvin ehjänäkin?
Keräs kyllä katseita kaupungilla vaik ei siellä montaa ihmistä liikkunut. Ihme et ei tosta startataan torilta lenkistä ole ollut juttua lehdessä jos noin monta (8kpl!) on ollu mukan, kaikki ei tainnu sentään olla fättejä, vielä.
Aargh ei sais käydä Canyonin sivuilla. Spectral CF oli saatavilla. *must... resist...*
Muoks: onneksi kilon painavampi aluversio on yli tonnin halvempi niin ei tarvitse kauheasti näiden välillä miettiä.
Onhan siellä teille läskeille myös Dude, jolla on kyl hyvät speksit.
Bulkkaaja: Normi vapaarullaus on äänekästä mutta mulle tuli rusahdasääni kun antoi kampiin taas painetta, mä mitään muuta kun siistin paikat ja uudella rasvalla nippuun, hyvä tuli...
Heiluri: Pyörinpä minäkin Canyonin sivuilla etsimässä uutta työmatkapyörää kun loppuu yrittäminen ja palkkatyö kutsuu taas. Matkana sopiva 7-8km suuntaansa ja sen ajattelin Nervellä ajella, 120mm jousto riittää kyllä tRauman poluillekkin. Vielä en tilannut, trekin pistin jo myyntiin.
Kertokaapa samalla viisammat/kokeneemmat mitä täysjousto tykkää pakkaskelistä, kestääkö iskarit?
En vaarmaan mee tuohon kokeneempaan kaartiin mutta vastaan kuitenkin... Eipä mulla ainakaan mitään ongelmia viime talvena ollut. Kunnon pakkasilla hieman tippu paineet ehkä
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kertokaapa samalla viisammat/kokeneemmat mitä täysjousto tykkää pakkaskelistä, kestääkö iskarit?
Omat kokemukset on -20c pakkasilta ja silloin on ainakin toiminut iha ok. Kyllähän ne pakkasesta vähän jäykistyy, mutta omiani en ole vielä rikki saanut. Kuski on tainut eniten kärsiä noista pakkasista. Monet on saanut Fox:in takaiskarin hörppämään kyllä ilmaa pakkasilla että se on varmaan vähä tuurista kiinni että onko maantai vai tiistai kappale kyseessä.
Muistelen sellaista että itse pakkanen ei tapa mutta jos nopsaan vie sisälämpimän filon kovaan pakkaseen niin saattaap lumet sulaa liukuputkeen ja sitten perään jäätyä jymähtää. Tai sitten iskarin rasvahuopapalat on ennestään kostuneet jotain kautta ja kosteus jäätyy ajon aikana, niin on itselle joskus käynyt että kun täpärillä lähti lenkille niin täysjäykällä tuli kotiin :)
Fox myös burppaa ööliä hieman pihalle jostain (=samasta?) syystä. Ei siel mitään rikki kait mene mut aina vesi jäätyessään jotain riesaa tekee.
Paineiden tippuminen on fysikaalista faktaa sekä iskarissa että renkaissa.
HIssitolpan kanssa tais enempi olla murhetta, siihen nappiin ei passaa kajota pakkaskeleillä..
Less is more. Läski on tässäkin se oikea vastaus :D
Pikapalaveri puhelimessa erään fillareita korjanneen mieshenkilön kanssa vahvisti omaa ajatusmailmaa ja työkulkineeksi tuli varattu Canyonin jäykkäperä 29" voipi tuolla sitten kotiinpäin tullessa eksyä polun kauttakin.
Läskillä tulee varmasti kanssa käytyä mutta kyllä mä tollaseen pikitie ( hyi) käyttöön halusin kevyesti kulkevan fillarinkin.
Täysjäykkä ja mekaaniset levyjarrut niin siinä on talveksi huoleton peli :)
Bulkkaaja
09.10.2014, 22.59
Täysjäykkä ja mekaaniset levyjarrut niin siinä on talveksi huoleton peli :)
Lisäisin tohon vielä singlespeed! Oikeesti työmatka on just sellasta et siinä ei vaihteita kaipaa. Lisäys: Niin ja tietty teräsrunko niin ei pompi joka kuopasta...
Hitto se 29er viel puuttuis ja ollut mielessä, pari smart sameja ja levytkin ylimääräsen enää puutuu siis runko ja "pari" osaa...
Tarkotus olis kyllä mennä töihin halpahalliläskillä tai sit 30mm cx kumisella ghettofixillä vähän kelistä riippuen. Oneen tuli tänään laitettua onen renkaat 2.25 ja 2.4, olivat kyl lievä pettymys tahmeudella eikä se pitokaan nyt niin paljon parempi ollut kuin ennen. Huomenna uus yritys ja takarengas rotaation vastaisesti.
Hyvää yötä.
Ei jumalauta ukot, täällä on vähän perkeleen monta läskiä jo kalustossa. Paulix, Cocco, Mvu, Bansku, Puuhis, SamiJ (vitun makia kuitu Borealis Blutolla, shattana!) DR.Jones, paternoster, Bulkkiksen duunikaveri, Bulkkis itse kohta ja minä mahdollisesti huomenna (tulikin eri XXL:n lähetys maanantaiksi, mistä höpötin sunnuntaina).
Koskas seuraavaks on sovittua lenkkiä?
Voin sitten lähteä porukkalenkille kun on alkeisryhmän vuoro. Edellisen lenkin pituus ja nopeus on sitä luokkaa, etten varmaan pärjäis edes sillä toisella, bensalla käyvällä harrastekapineella. Samoten tuo edellisen lenkin lähtöpaikka hiukan pistää läskiä sylettään.. Tiellä ajaminen, saati kaupunkiajo ei oikein hotsita. (miksei nää hymiöt toimi? rikkinäisiä kuvakkeita vaan?)
Mukaan vaan, jos hyytyy niin välistä pois, niin me muutkin tehdään.
Ja asfalttitietä vältetään kyllä, pakolliset siirtymät vaan. Mukaan juomaa ja joku sulkaapatukka/energialisä niin jaksaa yllättävästi porukassa.
Mitenkä olis Sunnuntailenkki? Otettais sellainen rauhallinen ja muutenkin mukava lenkki josta ei mahdolliset uudet lenkkeilijätkään saa kauhukokemuksia.
Mä ajattelin huomenna käydä jonkun lyhyen kokeilulenkin kun läskissä on uutta osaa, helistö äyhönjärvi akselilla, jos nämä polut kiinnostaa niin mukaan vaan. Aikataulua sovitaan jos joku kiinnostui.
Sunnuntai touhut kiinnostaisi... Huominen jossei ihan aamulla oo tarkotus liikkua?
Mä tulin lauantaiksi Tampesteriin ajelemaan röllimetsää. Su voi olla vähän nihkeetä mut katotaan jos jononjatkoksi jaksan tulla.
Pihahommissa menny tämä päivä ja takki tyhjä haravoinnista ja leikkurin lykkäämisestä.
Huomenna olisi lenkin paikka, jos ei muuta niin lähden täält uotlast liikkeelle ja tänne lopetan, sitä mitä siihen väliin mahtuu niin ei tiedä kukaan :) pari-kolme tuntia rauhallista läskeilyä nautiskellen, lähtö uotilan kirjaston parkkipaikalta vaikkapa kolmelta. Ja muutakin suunnitelmaa saa ja täytyy esittää, mulle ei väliä missäpäin ajelee.
kanttiinin tollo
11.10.2014, 18.22
Friday the 17th.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/altar%20of%20sacrifice.jpg
World gonna burn.
Missä ne laavut?
Editá: Ei perhana siellähän on ryhdistäydytty. Laavu.org on saanut merkintöjä sitten kesän! Loistavaa. Hare vs. Noitajärvi. Kumpaa suositellaan? Jälkimmäisen nimi houkuttaa enemmän toki. Kumpaakaan en enää muista.
Bansku81
11.10.2014, 21.35
Tänään Puuhiksen kans käytiin 13km ja about 2h heittämässä Rauman lapissa teknisiä polkuja ja kallioita. Oli todella hauskaa, eiköhän tästä kunto ja ajo taidot lähde kasvamaan. Yllättävän jyrkkiä ja liukkaita kallioita mene läskillä ylös.
edit. Ja etenkin alas :D
Mikäs huomiselle olisi aikataulu? Mulla itelläni on jo aamu buukattu piukkaan tekemistä. Mulle sopis joskus klo 15 eteenpäin. Meneekö liikamyöhälle?
Mvu:n ehdottama klo 15 Uotilan kirjastolta on ok mulle. Siitä vois poiketa vaikka Levonkallion kautta Vasaraisilla, tai jos aikaa on naftisti niin tutkia vaikka Kurjenvuoren polkuja. Mulle käy kaikki. Ja aloittelijat rohkeasti mukaan. Ketään ei olla metsään jätetty (ainakaan vielä), eikä meidän vauhti mitään kovaa ole.
Kurjenvuori onkin vielä käymättä, kuulostaa hyvältä.
Tänään Puuhiksen kans käytiin 13km ja about 2h heittämässä Rauman lapissa teknisiä polkuja ja kallioita. Oli todella hauskaa, eiköhän tästä kunto ja ajo taidot lähde kasvamaan. Yllättävän jyrkkiä ja liukkaita kallioita mene läskillä ylös.
edit. Ja etenkin alas :D
Mistä te löysitte polkuja? Kokrinvaheelta Kokrinkalliolle, Salamakallion maastoja, Hyrsynkirkon ja Susivuorelta Lavajärven ympäri olen itse ajellut.
Mahdettiin olla eilen tuolla Hyrsynkirkon poluilla. Tai kirkkopolku -viitoin se oli merkattu. Siinä lähiympäristössä koluttiin myös sähkölinjojen alusia, missä on joku kurvaillut mönkijällä "tasottaen" hyvät reitit pyöräilyyn. Tuolla Kokrinkalliolla pitää kyl käydä pyörähtämässä. Josko löytyis vielä sen verran merkkaamattomia polkuja, että pääsis niitä pitkin pyöräillen Turajärven pohjoispäässä oleville sähkölinjoille asti. Siellä sais palkita ittensä laavumakkaralla.
Mä myöhästyn kyllä liikaa klo15 lähdöstä. Mistäköhän teijän reitti kulkee? jos koittaisin päästä matkaan mukaan väliltä
Anteeksi mut huomasin viestin vast nyt. Puhuttiin et sunnuntaina olis taas porukkalenkki.
Vasaraisten muinashaudat tuli ihmeteltyä ja 26km näyttää gps kierretyksi matkaksi, kaikinpuolin hyvä lenkki taas!
Huhheijaa.. aikamoinen pyöräilyvkonloppu. molempina päivinä reilu kolmetuntinen teknistä settiä on minunkin kuntopohjalle jo aikas runsasta...
Mut olipa mukava mennä vaihteeksi jonon mukana eikä aina kärjessä.
Ja mikä parasta, molempina päivinä 80% poluista uusia kun en itsekään tuolla Muinan hautaröykkiöllä (https://lh5.googleusercontent.com/-PulPamSUlb4/VDq_1UkCcjI/AAAAAAAAWl0/AfBOhIsy-YM/w888-h666-no/20141012_165028.jpg) ole tullut vielä poikettua.
Kiva polku (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/543abb0ce4b04a92ab7d658a), sikses!
KT: vaikka ristinpoltto kiinnostaakin niin 17th Friday laavukierros ei kyllä natsaa. Kotiudun Saksanmaalta ed.yönä... eli su itse seuraavaksi ketjuja kiristelemässä.
Eipä tuo Mvu mitään. Koitan pysyä seuraavalla kerralla paremmin aikataulussa
Mahdettiin olla eilen tuolla Hyrsynkirkon poluilla. Tai kirkkopolku -viitoin se oli merkattu. Siinä lähiympäristössä koluttiin myös sähkölinjojen alusia, missä on joku kurvaillut mönkijällä "tasottaen" hyvät reitit pyöräilyyn. Tuolla Kokrinkalliolla pitää kyl käydä pyörähtämässä. Josko löytyis vielä sen verran merkkaamattomia polkuja, että pääsis niitä pitkin pyöräillen Turajärven pohjoispäässä oleville sähkölinjoille asti. Siellä sais palkita ittensä laavumakkaralla.
Kirkkopolkua en ole ajanut, mutta se todo listalla. Kokrikalliolta Turajärvelle ja takaisin kuulostaa kiinnostavalta.
kanttiinin tollo
13.10.2014, 11.32
Friday the 17th on varma nakki. Ehkä tuo Kirkkopolku koska siellähän perkule vieköön on kota ja aivan sen lähellä jopa 2 laavua, toinen luonnonsuojelualueella ja silleen. Eli maailmanpalo tapahtuu, isot syömingit tulen äärellä safkaa valmistaen yms settiä. Pyöräilyyn liittyy sikäli, että pyörällä liikutaan ja jos jaksetaan niin ajetaan myös.
La on no-go. Su saattaa olla lauantain seurauksena no-go ja annetaan tuollainen 87% todennäköisyys sille. Ma näyttää ehkä Noitajärveltä. Ti? Ei osaa sanoa missä päin maailmaa.
Otan maantiepyörän alleni koska se on paras kaikkialla. Mutta siltä varalta, että tylymmät setit yhtäkkiä ja kas kummaa innostavat, löytyykö lainaan mitä? Kaikki maastopyörää muistuttava kelvannee sillä jos ne nyt maantiepyörällä menee niin täytyy niistä poluista hitto soikoon maastopyörälläkin kyetä selviytymään. Ajattelee hän. Maastofiksistä lisäkiksit.
Bulkkaaja
13.10.2014, 20.36
Kiitos KT:lle näistä sekoiluviesteistä. Tänään tuli työmatkafixillä heitettyä vähän pidempi paluu kotiin, trakkeria ei ollut päällä mut hämmentävistä paikoista sillä pääsi. Joo oli liukasta, edessä tälläkertaa 35mm smart sam... Takana olikin sit cx pro missä ihan liikaa pitoa, välytitys oli ehkä suurin murhe 48/18, mut siirtymät tosiaan sujuu.
Toi kirkkopolku pitäis kyl ajaa, paluumatka sammallahdenmäen kautta, mut suht maantiepainotteinen toi lenkki olis, tällänen ollu kans mieles.
kanttiinin tollo
13.10.2014, 22.03
Eip tuo mittää, ollos hyvä vaan. Perjantaina ainakin sitten jo sekoilua ihan livenä.
Pieni ongelma tässä vielä. Ottaako takarenkaaksi jotain missä on edes nimellisesti pitoa märällä kalliolla ja poluilla eli Pro4, Pro4 Endurance tai Lithion2, vaiko sitten Kendan Kontender joka on helevetin liukas kaikilla kosteaa muistuttavillakin pinnoilla ja ajo-ominaisuuksiltaan muutenkin aivan haitarista mitä maantierenkaisiin tulee, kova ikävä koppura. Erityisen vaikeaksi valintatilanteen tekee se, että Kenda on pinkki ja nuo toiset eivät ole.
Voi jumalan pyssyt ja jeesuksen puukuulat.
Kaks ja puol kuukautta kesti kehien, pinnojen ja nippojen tulla. Ja ei saatana, nippoja piti tulla 2pussia, 38kpl/pussi, niin tuli kaks kappaletta. ***** mitä apinoita. Ei oikeen tiedä enää miten päin olis. Taidan lähteä hakemaan läskin postista.
Hae läski niin et kaipaa enää muuta pyörää...
No tulee mullekkin nyt toinen työmatkoille, ei vaan pystynyt jäykkäperäiseen siltikään antautumaan ja täpäri tulossa suuremmalla rengaskoolla, trekki lähti jyväskylään uusille poluille.
Bulkkaaja
14.10.2014, 19.34
Pitikin kysyä et joko kaikki litet on tippunu Raumal. Täs on kans menos n 3kk odotus noitten markettiläskien kans. Ni täytyy sanoa et 599e lite kiinnostaa aikas lailla, iso harmi kun ei just nyt löydy kaupasta. Tänään nimittäin tuli loistoajatus fätin suhteen, siinä litessä kun on huonommat vaihteistoosat niin ne vois siitä stripata pois ja ajella sinkulana! Lukkopolkimet vaan piukkaan ja menoks, ehkä jo mullakin white ens kesänä (jos ei jo jouluna). No noi markettipyörät täytyy ensin ottaa vastaan ja kattoo millanen tulee pikkumodeilla ihan mielenkiinnosta mut ei noi whitet näymmä maailmasta lopu.
Mitä tulee maantiepyörän renkaisiin niin jättäisin pinkit pyörät ratapyörään. Katurata fixi olis kyl järkevämpi työmatkapyörä kun joko täysjousto?? Mut täytyyhän sitä joku xc pyöräkin olla?
Huomenna todennäkösest n klo 15.00 autolla Pyhärannan ropalle! 2 paikkaa ahtaalla takapenkillä vapaana.
Mikä pyörä Mvu:lle on tulossa?
Halvin täpäri eli: https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3573
Kai tolla työmatkat polkuineen kiertää.
Bulkkaaja
15.10.2014, 22.50
Tulipa käytyä, pyhärannan enäjärveltä laitilan kakon ja kokon kalliot n 25kilsaa. No eipä noi kalliot lopun ihmeellisiä ollut, jälkimmäiseltä löytyi jopa maastopyörän jälkiä mut hiljasta oli. Mutta alkupaikassa on ajettu vuosikymmeniä prätkillä, lenkin ihan pojoispäässä myös nykyisin (hyvin pienellä alueella, muualla ei tuolla saa ajaa moottorilla, siitä on kieltolaputkin siel paikalla). Erityisest nää kovettuneet enskapatit oli semmosta mitä raumalla ei ole, ihan ko ajelis bmx radalla, kokeilin sit viel lopuks taas fättiä ja sehän oli ihan unelma tollaseen leikkiin, suosittelen.
Oma puhelin kaatu kokonaan mut onneks kaveri otti träkin, seurata tota reittiä ei ihan kannata, mm niityltä ojanpohjaa pitkin tielle josta sit pieni suon ylitys ym...
http://www.sports-tracker.com/#/workout/ironjumper/543e8389e4b03f8b1c1793b2 ja loppu http://www.sports-tracker.com/#/workout/ironjumper/543e8d0ee4b0c6740bd87d3d
kanttiinin tollo
16.10.2014, 07.44
Joo, pinkillä mennään. Ratapyörässä jarruitta se ei kolmea viikkoa kestänyt, kuten ei mikään muukaan siedettävän tason takarengas, mutta maantiepyörässä saattas vajaan viikon reissun kestääkin. Onhan se pinkki aina komia.
Bulkkiksella, Paulilla, Vekellä ainakin vissiin mun numero ehkä? Ilmoitelkaa jos joku haluaa ajaa. Lauantaina ei taida juur pyörän päälle ehtiä, mutta muuten kyllä. Muutama sata kilsaa jos tulis ajoa niin ihan jees. Netistä en vielä tiiä liikunko ja miten usein kun toi kännyn käyttis ei ole nykyaikaa, mut pyörällä nyt ainakin liikutaan.
Laavuja yhä metsästän, lepopaikkoja olla pitää. Laitila - Ihode - Pyhäranta on muka tyhjää? Ei voi olla totta. Puuttuuhan tuolta Laavu.orgista muitakin yhä ja ties vaikka itte uppailisin kuvien kanssa niitä sinne jahka ajot startttaaa. Kattotaan.
Bansku81
18.10.2014, 19.04
Käytiin tänään Puuhiksen kanssa reenaamassa ja tustustumassa Monnan polkuihin. Aika mukavasti paloi kaloreita ja aikaa tosin vierähti vajaa kolmisen tuntia, mutta kyllä tuo pelkän metsäpolun/metsän ajaminen vie aikaa varsinkin meiltä vasta-alkajilta.
http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/Monnanlenkki.jpg/_small.jpg
Onkohan huomenna kenelläkään tarkoitus ulkoiluttaa pyörää? Millä paineilla ootte ajellut läskillä? ja millasilla mittarilla ootte kattellu paineet kohilleen?
Bansku81
18.10.2014, 20.08
Digitaalinen 0,01 bar tarkkuudella näyttävä on hyvä. Meikäläiselle 90kg painon alla noissa 4,7" kumeissa edessä 0,42 ja takana 0,46 oli tänään aika jees, ei ollu viel lähelläkään vanteelle lyömistä.
Jotain tämmöstä: https://buy.garmin.com/en-GB/GB/shop-by-accesories/sensors/tire-pressure-monitor-sensor/prod131744.html
Akku kainaloon mukaan. Ei vaan ole enää tarkka näillä pikku paineilla.
:)
Melkosta taas.
Viime viestissä kihisin kiukkua 26" jäykkiksen kiekon osista, ne hemmetin nipat.
No nyt, läski tuli ja etukiekko rihtattu sentin pieleen keskilinjasta.
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/412652_mIayab5nYw_original.jpg?1413649751
Semmosta sitte juu, katotaan mitä XXL sanoo.
Huomenna vois olla jotain eksyilyä, kahtotaan...
Perstuntumalla säätelen paineet, kyllä ne joskus Coccon mittarilla katsottiin ja 0,4 barin paikkeilla mentiin silloin, nyt vähän vähemmän.
Huomiseksi lupasin osallistua laituritalkoisiin ja polvi on kiukutellut parin viime lenkin jälkeen, niin voi olla hyväksi pikku lepotauko.
Bulkkaaja
18.10.2014, 23.25
etukiekko rihtattu sentin pieleen keskilinjasta.
Melkosta ei voi muuta sanoa, no sä äkkiä rihtaat sen keskelle, vai meinaakko seuraavat kolme vuot kiikuttaa tampereel "pikkuasioista"?
Lite olis näymmä taas myynnissä mut hintaa viel hiukan liikaa.
Voin joskus vetää jonkun amatöörilenkin, tänään oliki semmonen aika ekstempporee 1.5h, annoin n 3.5" tasotusta renkaissa, tosin toi katuvälitys teki sen et meni nopeemman tuntusest ko one.
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/412684_F5DFg6J2Lh_original.jpg?1413660029
Onkohan huomenna kenelläkään tarkoitus ulkoiluttaa pyörää? Millä paineilla ootte ajellut läskillä? ja millasilla mittarilla ootte kattellu paineet kohilleen?
Hmm.. katotaan nuo huomisen sateet jääkö niiltä mitään ajettavaa.. ehkä late afternoon jotain pikkulenkkiä jos keli sallii.
Tuo painejuttu on läskillä ihan hlökohtainen juttu ja varsin riippuvainen vielä omasta painosta ja renkaasta eli ei voi sanoa yleistä absoluuttiarvoa.
Jos tuntuu pomppivan superpallon lailla niin vähennä painetta , jos tuntuu ettei kulje ja mies hyytyy niin lisää painetta.
Juustokeula sotkee asiaa vielä sevverta ettei siitä kokemusta. Bluto sallii eteen todnäk reilusti enempi painetta mitä jäykkäkeula.
Todennäköisesti läskinyypiöillä rengaspaineita on alussa liian paljon jokatapauksessa. SamiJ:n luulisin tulevan toimeen alle 0.4barin.
Muutama rengasrikko vanteellelyömisen jälkeen opettaa tubeleksoinnin jalot taidot ja sit ei ole enää edes sillä väliä..
Itse en paineita mittaa kuin peukalo- ja silmätuntumalla. Perse kertoo parhaiten!
SamiJ, PS. voisit tulla kolkuttelemaan ovea Echolla ohikulkiessas niin voisin napata tyypit.
Nimim."sormi puutuu tilausnäppäimellä"
Pitääpäs sitten ehkä hieman pudotella paineita kun nyt mennään jollain 0,7... se vaan on vaikeeta yrittää laittaa paineita kohdilleen tuollaisella perusjalkapumpulla ku mittari alkaa vasta jostain 1bar. Ken mulle vaan opettaisin noilla litkuilla leikkimisen?
No kyllähän mä voin tulla tässä joku ehtoo näyttämään ni saat helpotusta puutumis oireisiin. :)
Bulkkaaja
19.10.2014, 13.46
Youtubessa on aika hyviä videoita tosta gorillatape tubeles setistä, ite oon katellu ghettotubeles ohjeet kun haluan et venttiili olis autonventtiili mut taitaa sen siistimpään teippiversioonki saada jostain kiinni, jos ei muuten ni ratkaisumassalla... Litkut löytynee varmaan jopa paikallisesta?
Autonventtili koska mulla on semmoseen mittari, löytyy prätkäliikkeistä. Noi presta mittarit varmaan tilataan jostain muualt.
No eipä ole läskiä vielä, tilaanpa aikanikuluks poolopyöränrungon maastokäyttöön...
Jos tuntuu pomppivan superpallon lailla niin vähennä painetta , jos tuntuu ettei kulje ja mies hyytyy niin lisää painetta.
...
Itse en paineita mittaa kuin peukalo- ja silmätuntumalla. Perse kertoo parhaiten!
Tuohon voisi lisätä vielä, että lähdössä paine vähän yläkanttiin. Matkalla helpompi sihauttaa ylimääräiset pois pumppaamiseen verrattuna.
Hyvin on toiminut sekalaisessa ajossa ja painetta en ole mitannut kertaakaan.
kanttiinin tollo
21.10.2014, 10.23
Ehtiiks jätkät läskittelyn ohessa saunomaan koskaan? Rauman kuvarastit jne.
http://i11.aijaa.com/t/00744/13549229.t.jpg
Rauman metsät saunoja täynnä. Pari kpl bongattu eilen. Toikin oli ihan avoinna ja klapikatos vierellä kertoo vähäisestä käytöstä. Kaunihin sävyinenkin vielä, koppero jalaksilla.
Älkääkä nyvvaa sanoko et maantiepöräl pääsee syvemmäl mettään ku fätil.. ja syväl toiki sauna kyl nimenomaa o.
Gyl maantiepyörällä syvälle metsään pääsee, fätillä sinne pääsee ajamalla, ei tarvi kantaa...;)
mistäpäin saunoja löysit?
kanttiinin tollo
21.10.2014, 13.06
No ei kyl siltä vaikuta.. jos fätillä muka mettään pääsis siinä missä sinne ajaa rallattelee kilpurilla, ni kai ny tollaset saunat jo olis löytyny, hä? Min oon vaan turistina täällä, emminä mitää tiiä sijainteja, suunnan kyllä suurinpirtein. ;)
Sauna Pyhärannassa n 200metriä Kakonkallion Luoteis/Pohjoispuolella?
edit
Eikäkun taitaa ollakkin Laitilan puolella.
kanttiinin tollo
22.10.2014, 10.54
Eip oo tuolla kumpikaan löytämistäni. Toinen on erittäin synkän metsän keskellä ja sen löytyminen vähän niin kuin yllätti, lievästi sanottuna, toinen avoimemmalla paikalla. Varmastihan saunoja enemmänkin on täällä päin, tuskin voin osua vahingossa kahdelle ainoalle.
Kakonkalliolla ei ole tainnut tulla käytyä yhdeksään vuoteen. Ohi ajelin pari kertaa viime kesänä. Laavu.org merkittyihin laavuihin kannattaa täällä päin näköjään suhtautua varauksella. Nyt on löytynyt jo kaksi merkittyä paikkaa, joista toisessa ei mitään laavua tai muutakaan enää, toinen on kattamaton tulisija, mutta penkit sentään löytyy.
kanttiinin tollo
22.10.2014, 22.00
No nyt uskon, että täällä on läskejä pyöräilijöissäkin. Yes!
http://i4.aijaa.com/b/00498/13551782.jpg
Ajolinjat näyttää olevan identtiset maantiepyörän kanssa.. ihan keskelle fätson jälkeä kun vaan linjaa vauhdissa puskan kahdelta puolen arvottiin.
Myös löydetty uudehko laavu, jota ei löydy nettikartalla. Pakko oli koeponnistaa muutaman liekin verran vaikka vain omenapiirakkaa messissä, mut parempi piirakka pari mahassa kuin yhdeksän repussa.
Olisko innokkuutta porukkalenkkiin Sunnuntaina, itse en täysin varma polven kunnosta ole vielä, mutta tulen sen mitä hyvältä tuntuu. Suuntana mikä vaan ja kahden-kolmen maissa lähtö?
Käykäähän kattomassa turaoffia jos nelipyöräiset maastolaitteet kiinnostavat: http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/sites/default/files/u16/TuraOffi_2014_juliste_pysty.pdf
Coccon kans oli viikolla puhetta että josko Omppupuunmaahan sunnuntaina mutta tuntuu joku flussapöpö tuuppaavan sevverta päälle että taitaa multa jäädä ajot väliin ellei rommitoti nyt ihmeisiin pysty.
Käykäähän kattomassa turaoffia jos nelipyöräiset maastolaitteet kiinnostavat: http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/sites/default/files/u16/TuraOffi_2014_juliste_pysty.pdf
Näin läskeilevänä Priuskuskina ja viherpiiperönä moinen ei vois vähempää kiinnostaa ja meikää tuollaisessa paikassa näkyy korkeintaan kaatamassa sokeria luontotuholaisten tankkiin tai renkaita puukottamassa :)
Bulkkaaja
25.10.2014, 22.45
Koskaan ei oikeen oo toi auto offroad napannu, vaikka itellä janoinen bensa pickuppi onki. Mut noiden jälkeen tuol suunnalla on leveetä baanaa läskipyörälle niin kannattaa käydä jälkiliukkailla.
Sunnuntailenkki kiinnostaa, suunta ja pyörä vähän auki. Omenapuumaa menis varmaan fixilläkin tai sit maasturilla uotilan suunnalla rookie läskin seurana.
Poutaa luvassa ja fillarointia myös. Klo 14 voisin singahtaa Pyytjärvestä kohti Haapasaarta. Jos kavereita löytyy niin kukaties Omppumaan kierroksenkin viitsii heittää. Jokatapauksessa ajetaan jossain pohjoispuolella. Toivottavasti Paulixin toti on tarpeeksi tujua ettei mies jää vällyihin :cool:
Lenkki menee tänään pojan kanssa kisaillessa, sellaista uhoa oli nuorisolla eilen ruokapöydässä että käydään katsomassa mikä vauhti onkaan.
Jos saan huokuteltua hänet omppumaan poluille niin missä kokoonnuttaisiin?
Hienoa, ota ihmeessä poitsu mukaan. Kiepsahdan tuosta pyytjärven rannan kautta (katos) klo 14:00, jos sieltä vaikka tulette. Ja ehkä muita myös. Jos meinaatte liittyä joukkoon jostain matkan varrelta, niin sovitaan joku hyvä aika ja paikka. Kilometrejä arvioisin kertyvän n. 24. Toki enemmänkin voidaan ajaa jos haluja on. Myös tuntia aikasempi lähtö on mahdollista, kun kellotkin siirrettiin.
Kyllä mä taidan jättää ajot nyt väliin, ei rommitoti ihmeisiin pystynyt.
Omppumaa on kyllä junnulle ehkä vähän runsas setti ja sieltä ei helppoa exittiä ole jos alkaa hyytyä.. suosittelen jotain iisimpää varsinkin jos ei iskä ole vielä junnulle omaa läskiä ostanut :) (=älkäänyssinneilmanmuamenkö)
Käykää vaik siellä Otanmaan kallioilla, sinneasti ei Mvu viimeksi ehtinyt.
Mä pyrin mukaan jos vaan löydän jotain vaatetta päälle noista pahvilaatikoista... Nimimerkillä perjantaina muuttanut
Junnu luovutti, siis kaveri kanssa sovittu yökylässä jotain mukavampaa tekemistä ;)
Mä tulen mukaan, ei kyllä hajuakaan pyytjärven katosesta, mutta yritän kartasta etsiä, laitatko Cocco numerosi vaikka yv:llä niin voin sitten soitella reittiohjeita...O445ll7254 on mun numero.
Voipi olla että täpäri lenkki tulee tänään, sais vähän tuntumaa siihenkin.
Muokkausta: Jos mä tulisin autolla vanhainkodin lähistöllä olevalle parkkipaikalle niin onko se katos siitä missäpäin?
Voisin heittää molemmat pyörät pyörät kyytiin jos joku haluaa vaikka Whiten läskiä kokeilla lenkin ajan,
laittakaa tänne tai puhelimeeni viestiä halukkuudesta niin tiedän varautua.
Itselläkään ei tietoa tuosta katoksesta. Tiedän vain tuon vanhainkodin.
Tai siinä missä niitä kuntoiluvälineitä on taitaa olla joku katoskin? Oonko yhtään hajulla?
Se katos on juurikin siitä "vanhainkodilta" nykyiseltä päiväkodilta suoraan pyytjärven rantaan. Sama paikka niiden kuntoiluvälineiden kanssa, ei voi erehtyä. Katos on hieman mahtipontinen sana, mutta kyllä sinne ehkä kaks mahtuu.
Bulkkaaja
26.10.2014, 13.40
Klo14 pururadan viereisellä hökkelilllä, ok.
Kiitokset Cocco-sherpalle hyvistä poluista. Reitillä myöskin ylävartalo sai ihan hyvää kuntoilua, kun pyörää piti muutaman kymmenen kaatuneen puun yli nostella.
Reissussa mittään ei hajonnut, kukaan ei loukkaantunut eikä yhtään OTB:ta - harvinaista.
Hyvä lenkki, Canyonissa olisi voinut paremmatkin renkaat olla mutta ihan ajettavissa oli, ens kerralla läski alle niin saa nautiskella...
Heilurille sitä valo juttua mistä höpisin: http://reviews.mtbr.com/2014-mtbr-bike-lights-shootout-tunnel-beam-patterns
Dr.Jones
26.10.2014, 21.08
Oli kyllä hyvä lenkki. Olisinpa vaan ollut valmistautunut. Aamupalan voimalla ilman juomista kolme ja puol tuntia ja 32 kilsaa. Pätkä jäi tallentamatta kun unohdin pysähdyksen jälkeen kellon tauolle. Loppumatkasta ei enää ollut niin kivaa.
Lähden kyllä mukaan toistekin.
Kiitokset coccolle veturin roolista ja muille seurasta. Nythän mä alan ymmärtää tämän läskin ideaa kunhan vaan tiputti paineita.
Bulkkaaja
26.10.2014, 21.34
Oli kyl hyvä lenkki, vihdoin tuli käytyä omenapuumaan polut ja oli ne pimeetki polut uusia itel ko kartasta jälkeenpäin tuli katottua. Hyvä oli vauhtikin, porukkalenkil jaksaa aina vaik väsyttää. Hienoja läskejä kyl täs kyläs, lenkillä oli kultasta salsaa, joustokeulaa ja epäsymmetristä takahaarukkaa teräsrungossa, vain white tosiaan puuttui.
Edit: Toi xxl:än valo vaikuttas ihan passelilta kans http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailytarvikkeet/multisport-valot/magicshine-mj-858-1000-multi-polkupyoralamppu/p/1104885_1_style
Mutta joko on heilurilla tulevan läskin merkki tiedossa?
Perehdyin tylsyyksissäni tuohon dealextreme kiinan lamppuun singfire sf-539:siin. Se jaksoi omalla akulla palaa täydellä teholla kokonaiset 40 minuuttia, tästä harmistuneena virittelin sen toimimaan rc-autojen 2s 5000mAh lipo akulla ja samalla mittailin virran kulutusta. Lampulle luvataan valotehoksi 810 lumenia.
täysteholla 0,9A ja 7,56 W, puoliteholla 0,47A ja 3,95W ja kolmasosa teholla 0,2A ja 1,68W. Eli tuon akun pitäisi kestää täydellä tehollakin viitisen tuntia yhtämittaista käyttöä, kokemus on osoittanut ( siis laturi kertonut) että noi lipo akut antaa sen ulos mitä lupaavatkin eli 5Ah on käytössä, lampussa on kyllä joku oma piiri suojaamassa akkua liian tyhjäksi imemiseltä ja sen toiminnasta ei vielä ole tietoa kuinka innokas se on, kokeilu jatkuu...
Bulkkaaja
28.10.2014, 19.45
No tollanen setuppi on kätevä heittää juomapulloon ja se vaan paikkaan niin on pyörän valot kunnossa. Tuli tossa töissä tullessa vähän koukattua metsään ja oli siel pimeetä kun 900lumenen valoa piti pitää 50% teholla vikaantuneen akun takia, no uus taitaa olla jo postissa. Mutta suurin ongelma pelkällä pyörän valolla on että se on aina väärässä suunnassa, joten päässä pitää olla toinen. Eli kaks tommosta xxl kaupan valoa vaikka niin kelpaa ajella, tää siis tiedoks jos jollain on kova polte pimeeseen metsään, kellä ny ei olis??
Työmatkapyörään (erityisesti 27,5" täysjoustoihin) suosittelen lisäks takavaloa kun tuntuu osa autoilijoista olevan melkosen sokeita...
Tänäpä oli kiinanledi taas testipenkissä ja rc-auton akulla tunnin täysporottamisella valaisimen runko oli 58 asteinen, ei kovin pitkäikäistä lupaile tollainen lämpö. Tosin pikkuteho riittää siirtymillä.
Fenixin bc30 odottaa lauantain vahvaa hetkeä saunan jälkeen.
Tänään tarttui honkkarista sellaiseen 27,5 täpäriin punainen pikkuledi persiiseen vilkkumaan, siinä kun ei ole kuin vilkkua tarjolla.
Bulkkaaja
28.10.2014, 21.08
Tänään tarttui honkkarista sellaiseen 27,5 täpäriin punainen pikkuledi persiiseen vilkkumaan, siinä kun ei ole kuin vilkkua tarjolla.
EIIIIIIIIII!!! Eikai siel myydä semmosia, vilkku pitäis kieltää lailla!! Ai miksi? No vilkkuvaan valoon etäisyyden hahmottaminen kunnolla on mahdotonta, tämä sekoittaa myös arvion nopeudesta. Pahin erhe on pyörään laittaa eteen punainen valo, tällöin autoa ajaes luulee että punainen menee sinusta poispäin. Niin noi vilkkuvalot lisäks tekee sen että vilkkaassa risteyksessä kaikki kyllä näkee vilkkuvalon mutta kaikki muut jääkin sitten näkemättä autoilijoilta, ei kovin kivaa kanssaihmisiä kohtaan siis.
Palauta se valo huomenna.
Tänä talvena teen sen, aina kun vastaan tulee joku urpo vilkkumode päällä heitän 900lumenen stropomoodiin ja huikkaan kohdatessa "eiks oo vittumaist"
Anteeksi avautuminen mut toivottavasti ei vilkutella.
Vai lämpee tollai. Oliko testipenkki kenties sisätiloissa? Pelkkä ajoviima jäähdyttää huomattavasti ihan plussanpuolellakin.
Mää menen pers vilkkuen, se oli paketissa missä oli myös valkoinen valo tankoon, se meni juniorin pyörään.
Valo testi oli kylmässä tallissa, viima tosiaan auttaa sitten tangossa ja täysteho tuskin on koko ajan käytössä, etenkin kun on tieto lämpenemisestä.
Itellä pari lyhtyä, Radonin High Power 2 Led Night. 2200lumenia lupaa, tommonen tulitikkuaskin kokoinen. Tuo lämpee täydellä teholla paikallaan jo muutamassa minuutissa niin, ettei paljaalla kädellä viitti pidellä, mutta jo reipas kävelyvauhti jäähdyttää plussakeleilläkin ainakin tuon valon ihan reippaasti. Sit on Sigman powerled evo (900lum) yhden ledin pyöreä jööti, siinä jäähdytys on niin massiivista, ettei lämpeä lainkaan niin nopeasti kuin tuo raadon lamppu.
Bulkkaaja
29.10.2014, 18.47
Mvu:lla on siis valoaan nopeampi 27.5 täppäri työmatkapyöränä.
Viime yön oli ollut liikkeellä myös vähän hämärämpiä valopäitä syväraumankadulla, duunikaverin sinkuloidusta työmatka/auton korvike nishikistä oli lähtenyt saaliiksi edestä linuksen kehällä ja tekron levyllä oleva levykiekko ja on onen ratadroppi, stemmin naamalevy oli samalla kadonnut et kai niilläkin on markkinat... Kolme naapuria ilman satulaa ja tolppaa ovat kans tyytyväisiä yölliselle vieraalle.
Dr.Jones
29.10.2014, 23.53
Ajattelin pistää tilaten tämmösen: http://www.ebay.com/itm/2000LM-CREE-XML-T6-5V-USB-LED-3-Mode-Bike-Bicycle-Light-Headlight-Head-Torch-/111362252778?pt=AU_Sport_Camping_Hiking_Lamps_Torc hes&hash=item19edb51fea
Ei oo hinnalla pilattu ja USB-akku on ollut ostoslistalla jo muutenkin. Josko tulis ajeltua enemmän kun näkee mihin menee :)
Vihdoin on posteljooni tuonut 2kpl ohjaustankoa (40mm ja 50mm risellä). Näistä 50mm on laitettu pyörään kines ja eikä tuntunut ainakaan aluksi mitenkään liialliselta. No seuraavilla lenkeillä tuon toimivuus lopulta tiedetään.
Uuh aah, nyt ne on valmiit. Itseasiassa heti kun vaan nipat tuli.
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/417196_PQINBD26YA_display.jpg?1414654811
Saatanin hienot niistä tulikin, vaik itte teinkin ja värit valitsin. Harmi vaan et ne on Konaan :D
Bulkkaaja
30.10.2014, 15.39
Konasta työmatkasinkula? Asiallista ja maastokelpoista, runkokin terästä, viel joku hiilarikeula ni avot.
Ei noita kyllä semmoseen uhrata. Ja runkokin on ohennettua alua. Kahtotaan kuinka leviän kumin runko nielee noilla kehillä.
Bansku81
31.10.2014, 13.52
Jos jotain kiinnostaa niin näytti olevan Pyörä Nurmen Outletissa fillarivaatteita puoleen hintaan. Itse ostin Craft Active rain pantsit 57€ lla ja PI Barrier Thermal Jacketin 65€ lla. Jos noilla pärjäis koleessa ja kosteessa syys kelissä. Oli myös PI :n pitkiä BIBsejä 72€ oisko ollu amfib mallia.
Koskas nähdään Bansku lenkeillä? Kiinnostais nähdä jo ihan sen hissitolpankin takia ;)
Sunnuntaina taas porukalla?
Täpäri jää kyllä kotiin, läski se kuuluu olla kun metsään menee...
Bansku81
31.10.2014, 15.51
Täytyy täs vähän nostattaa viel kuntoo ja opetella ajamaan et pysyy edes ekan kilometrin mukana. :)
Tulee sen minkä jaksaa ja pystyy, aina on päässyt välistä pois :) tasaisin väliajoin kumminkin pysähdellään keräämään porukka kasaan ja pakolliset korjaus/ kettuilu tauot joiden aikana saa huilattua, lisäksi porukassa jaksaa paljon pidempään kuin luulisikaan. Mukaan vaan!
Bansku81
31.10.2014, 17.07
Täytyy laittaa joskus harkintaan. Taitaa nuo ajot olla enemmän tuollaisia "vauhtiajoja" kun itselle maistuu vähän teknisemmät metsäpolut, kalliot, ym. fiilistely :)
Mennään jo huomenna!?
Mikä ettei huomennakin. Sopii kyllä.
Bulkkaaja
31.10.2014, 18.35
Taitaa nuo ajot olla enemmän tuollaisia "vauhtiajoja" kun itselle maistuu vähän teknisemmät metsäpolut, kalliot, ym. fiilistely :)
Ajot ovat juuri teknistä kikkailu pitkillä turinatuokiolla ja maisemia välillä ihmetellen, tietty ko kypärät on laitettu päähän ni mennään niin "lujaa" ko ikinä päästään mut mikään vauhtiajo xc ei ole kyseessä, eli mukaan vaan.
Kannattaa muuten luoda tunnus myös tonne raumamtb.info nimenhuutosivulle, samalla nähdään vähän kuinka paljon aktiivista maastoporukkaa raumalla on. Ehkä joskus vois itekki vetää lenkin niin olis ainaki sopiva vauhti, tai luulen ainaki että kiinteellä välityksellä ja cx renkailla ei juurakossa vauhti ainaka kasva.
J.R: Ai se on alua, no toivottavast silti tulee hyvä pyörä. Mut et tarvii läskiä sen jälkeen, myy se lite mulle, tarjoon 500€?...
Huomen vois mahd lähtee lenkille n klo 11-12?
Älkää nyt ennen puoltapäivää lenkkiä suunnitelko kun en six vielä krqpulqltq toqene. Mut vähän myöhemmin gyl vois.
Ilmottakaa aika ja paikka niin olen mukana! Mut kolmen jälkeen ei enää oikein kannata lähtee ku tulee pimee niin nopeesti. Ja mulla ei oo vielä riittävät valot pimeessä etenemiseen
Katotaan huomisella aikaa, glögi maistuu loman päätteeksi, niin tuskin ihan pirteimmilläni olen minäkään aamusta.
Bulkkaaja
01.11.2014, 10.22
Omat ajot jää tänään väliin ainaki valosen ajan osalta. Nyt on 2x900lm taas kunnos ni pärjää ja oikeestaan akut tarvis testata tosi toimissa montako tuntia menee. No ens viikolla on pimeetä tmt:tä koko viikko ni niit voi viimeistään siin sit testailla.
Jahas tänään pitäisi mennä. Yöllä ja huomenna aamuna sataa kaiken aikaa - näin lupaa kolme eri sääsivustoa.
http://www.yr.no/kart/#lat=61.77374&lon=23.66833&zoom=6&laga=nedb%C3%B8rskyer&proj=3575
Klo 12:30 lähtö? Mistä? Ehdotus: Latumajalle lähtevältä parkkikselta siis Vesiniitulta?
Kelpaa tänne. Varovainen flunssanjälkeinen tunnustelulenkki. Vois vaikka Latumajalla käydä.
EDIT: 1315 vielä parempi!!
Moi, näyttää tulevan hieman nopeasti kaikille ja myös itselle tulee kiire ehtiä tuohon klo 12:30. Sopisiko kuitenkin KLO 13:15?
Muoks: 13:15 lukittu :)
Mä en ihan ehdi tuohon 13 jos vartti lisää ni johan helpottaisi
Vaimo haluaa Monnan hautuumaalla käydä pyhäinpäivän kunniaksi niin me suunnistetaan pojan kanssa sinne polkuja pitkin, mun porukkalenkki jää väliin.
Kuralenkki kenties huomenna?
Terve. Koko ikäni (29) fillareilla jotain touhunneena nyt vasta löysin tämän ketjun. Raskas ja hiukan kärsinyt täpäri kulkineena voisin joskus lähteä mukaan metsään. Omilla sessioilla on mukana tuo 5v rämäpää mutta teidän mukaan lähtiessä joutuu jäämään kotiin. En kyl itsekkään varmaan mitään +30km lenkkejä lähde riuhtomaan tuolla painovoima-avusteiseen ajoon tarkoitetulla jamis diablolla.
Takapiruna siis tarkkailen ja sopivan lenkin tullen ilmaannun paikalle.
Ei muuta kuin tervetuloa joukkoon sekavaan. Kuten eilisen lenkin aikana höpöteltiin, niin ryhmässä on hauskempaa. Ja tulee sitten lähdettyäkin, vaikkei keli aina oliskaan ihan priimaa.
Eilenkin oli taas mukavaa, sitten viime kerran.
Alkaa olemaan niin pimiätä jo aikasin illalla, että päivällä pitää olla liikkeellä, jos ei valoja mukana kanna. Toki joku ledilenkkikin olisi joskus ihan hauska.
Tervetuloa mukaan Timi, ollaanko tuttuja raumrc puolelta vai sattumalta muuten sama nimimerkki?
Porukassa saa aina hyvin tsempattua tekemään tyhmänrohkeita :P
Ja juu sama kaveri. Koitinki soittaa sulle kolmen aikaan ku tätä selailin ja huomasin tutun nimimerkin. Ei mitää tärkeetä, kunhan olisin varmistanu et sä olet sä.
MAXXIS in my ass. 2.7" leveä High Roller on saman levyinen kuin 2.35" Hans Dampf. Haistakoon vitun. Konaan piti kunnon tassut laittaa, no paskan marjat taas kerran.
EDIT: ai niin, oisko kellään lyhyttä stemmiä ja jos vielä isolla kulmalla, niin sitä parempi. Alle 70mm mielellään. Jos jollain lojuu ylimääräsenä, voisin vähintään ottaa kokeiluun ja ostaakkin...
Jahas pitäiskö sitä alkaa varautua talveen ja ostais nuo 26" x 2,35" Schwalbe Ice spiker pro EVO renkaat? Kellään mittään kokemuksii nuista Ice spikereista? Saksasta sais vielä noin 60 ekiä per kipale hintaan.
Bulkkaaja
04.11.2014, 13.42
MAXXIS in my ass. 2.7" leveä High Roller on saman levyinen kuin 2.35" Hans Dampf. katos vaan ilmoitettu millimetri leveys on 59 ja 60 eli 2.35" on täs tapaukses 1mm leveenpi, eipä osunu kovin loogiset renkaat kohdalle.
Eipä tainu mennä omat talvirenkaatka kohilleen kun ovat on onen trail extremet joissa kyljet superpehmeää 42ta kumia joka kait kovettuu pakkasella...
Työmatkalla todettua: 1x 900 lumenea valaisee riittävästi, toki toinen päähän jos kyseessä ledilenkki. Paras työmatkapyörä on yksivaihteinen, mieluiten fixi, menee polutkin ja samalla tulee opeteltua spd:tten käyttöä.
Myöhäinen vastaus iskareiden pakkaskestävyyteen. Ehdoton pakkasraja -15.
Arvatkaa mitä:
OLIN TÄNÄÄN PYÖRÄLENKILLÄ!
Vaikeaa tosin.
Oikeasti on kuin opettelisi uudestaan ajamaan. Tasapaino on jotenkin paljon vaikeampi hakea, pitää KATSOA onko jalka miten polkimella ja jos en jännitä pohje lihasta niin jalka ei pysy polkimella. Yhtä kaikki niin ajamassa olin!!!
Onko sunnuntaina kukaan lähdössä ajelulle. Välisessä olisi kevyt ja terapeuttinen maasto lenkki. Kunto on se mitä 3kk beer festiltä voi odottaa...
Heiluri: itsellä alla ice spiker prot. Hullu pito mutta munilleen ei kannata pudota renkaalle. Kevyet.
Onko iskarit OK?
Ice spiker on siis "Karma-approved" eli pitänee laittaa tilaukseen :)
Takaiskari toimii hyvin (paineet noin 180 psi) ja etuiskari on herkkä (paineet 80psi), mutta pientä ilmavuotoa vieläkin. Kun kaikki tiivisteet on vaihdettu niin en oikein ymmärrä miksi edelleen vuotaa... Ja taitaa nimenomaan öljyt vuotaa.
Seuraava on vahvaa mutua: Etuiskari vuotaa jostain vähäsen, kun säädän negatiivipainetta niin aina ilmaa ulos päästäessä tulee myös jonkin verran öljyä ja tietenkin lisäksi positiivipaineet pienenee hiljalleen. Käsittääkseni tämän pienen öljyvuodon sivuvaikutuksena 100mm joustavasta keulasta on lähtenyt 5mm-10mm joustopituutta pois. Etujousto on täydessä mitassa vain kun päästän negatiivipaineet nolliin, tällöin kuitenkin etuiskarin alkuherkyys on olematonta. Kun säädän negatiivipaineen eli sagin sopivaksi (n.70psi) niin jousto lyhenee ilman kuskin painoa tuon 5-10mm.
Niin ja tiedän, että ensimmäisillä kerroilla iskarista ilmaa ulospäästettäessä kuuluukin tulla öljyä ulos, mutta ei kai enää tyylin kahdeksannella kerralla?
Osta jo se läski. Ei tarvii nastoja, iskareita eikä selityksiä :)
Tulihan se jokseenkin odotettu piruilu :rolleyes:
No siellä on 15ml öljyä myös alapäässä niin ilmaa päästäessä voi öljyä hieman tulla. Miten se keula vuotaa ajossa?
Keulan painuma voi olla hyvinkin. Jopa 20℅ ja tällöin se keula vasta toimii normaalisti. Täysmittaisella keulalla negatiivinen eli extention jousto puuttuu kokonaan ja ajosta tulee keulan osalta pompottelevaa ja kulmikasta.
Karma perkele, komeaa!
On se jo aikakin saada sut pyörän päälle taas, varmasti lähden mukaan lenkille.
Ice spiker prot itselläkin on toisilla kiekoilla odottamassa jäätä.
Mulla on jos jotakuta kiinnostaa Suomityresin extremet 26" nastagummit ylimääräisenä. Ja Trutativin 31,6mm istuintolppa vaikka Whiten läskiin.
Hieno juttu että Kari päässyt "elävien kirjoihin" takaisin. Vielä noista iskareista, mikä siellä alkaa feilaamaan pakkasessa, öljyt, tiivisteet?
Pauli se kyllä aina sivaltaa kun joku painii perinteisen pyörän tekniikkamurheilla. :D
Markus, voisin olla kiinnostunut noista nastoista. Osaatko verrata niitä ISP:hin? Läskiin en nastoja hommaa, on niin suolasissa hinnoissa, mut nyt emmin että kumpaan 26" vai 29"...
Käytännön kokemusta ei ole kummastakaan renkaasta vielä mutta samantyyppisiä ovat olemukseltaan. Tulivat silloin Trek fuel ex: n mukana ja karvat on vielä nappuloissa, vähän käytetyiksi väittäisin.
Mielestäni keula vuotaa ajossa vain hieman eli ehkä 5% sägiä lisää lenkin aikana. Toimii kuitenkin herkästi.
Jopa 20℅ ja tällöin se keula vasta toimii normaalisti.
Kun säädän negatiivipaineen eli sagin sopivaksi niin jousto lyhenee ilman kuskin painoa tuon 5-10mm.
Normaalisti siis joustomatka eli 100mm on täysin käytössä, kun kuski ei ole pyörän päällä ja sägi on kuskin painon mukaan oikein säädetty noin 20%:iin. Nyt 90mm joustosta käytössä kun kuski ei ole pyörän päällä ja sägi about samoilla paineilla on hieman isompi. Eli hieman on painunut kasaan.
Jokin näistä (http://faqload.com/faqs/bicycle-components/suspension/rockshox-sid-problem-diagnosis) taitaa olla kyseessä. Tämä menee hieman hifistelyksi, kun tuo reilu 5mm ei juurikaan vaikuta ajoon.
Arvatkaa mitä:
OLIN TÄNÄÄN PYÖRÄLENKILLÄ!
Vaikeaa tosin.
Harvoin olen kenellekään lukkopolkimia suositellut mut olisko Karman nyt syytä käydä SPD-ostoksilla. Tai Simppakammoisena Eggbeaterit..
Jos sä johonkin metsälenkille lähdet niin sun rauhallisuus on tiedossa... ja tunnoton jalka + flättipiikit on aika nougou yhdistelmä jos tavoitteena ettei vauriot uusiudu..
Heiluri ota paineet molemmista kammioista pois ja kokeile että saatko painettua jalat pohjaan. Saisi sen selville vuotaako ylä jalka.
Paulix: lukko vasuriin on harkinnassa. Nyt vaihdoin vanhat polkimet takaisin joissa on isommat nystyrät. Suoja pitää olla sillä uusi isku tarkoittaisi väistämätöntä amputointia.
Jay: ongelma on yleensä huoltamattomuus jolloin keulassa on todennäköisesti vettä. Tuoreilla öljyillä ei vikaa pitäisi olla, mutta muoviosat on muovisia...
Pos. ja neg. paineiden pois päästämisen jälkeen pumppasin uudestaan pos. paineet 100 psi:hin. Tämän jälkeen katsoin neg. paineet ja sieltä löytyi 50 psi paineita, vaikka juuri ne tyhjensin. Eli tämä vikana: "cycle fork with 100 psi pos and no neg pressure - is there now any pressure in neg side? If yes, then you have a leaking air piston o-ring."
Bulkkaaja
07.11.2014, 17.52
Onnittelut ajokuntoon pääsystä! Toinen jalka lukossa kuulostaa melko isolta riskiltä sille toiselle jalalle, ainaki hyvin epätasapainoselta. Ehkä lukkojen lisäksi läskipyörä alle?
Ihme iskari palsta tää muuten, ilmaa siellä ja täällä en ymmärrä sanaakaan... Vaikka iskarit olis kunnossa tuskin toimivat talvella sillai ko kuuluis, ei muutko pois tollaset vitkuttimet ja tilal vaik mustaa muovia kiinasta!
Älä ny bulkkaaja, hyviä ne iskarit on. Tuus kokeilemaan niin huomaat ;)
Bulkkaaja
08.11.2014, 11.14
Hyvä idea, sä testaat sit samalla fixiä! Eikä noissa iskareissa mitään vikaa ole. Itellä tollanen määrä linkkuja ja muita osia olis vaan koko ajan hajalla ja maksaahan kunnon keula saman ku mun fillarit...
Oikein jos muistan niin täppärillä en ole koskaan ees ajanut, "kunnon" joustokeulaa olen joskus kaupan pihassa testannut ja pomppukepistä lensi tulpat ja ilmat karkas ko joskus 10v sitten ajelin hetken veljen "jousto" fillarilla...
Eli voishan joskus testata, periaatteesta en kyllään joustofillaria ikinä hommaa.
Jahas no nyte on sitten keula huollettu. Mitään vikaa ei löytynyt ja tiivisteet olivat kunnossa. Oletan, että jostain oli ehkä vain roskaa päässyt tiivisteiden väliin.
Syksyn pimeitä lenkkejä varten tuli myös xxl:stä Magicshine (http://www.xxl.fi/talviurheilu/maastohiihto/tarvikkeet-ja-lisavarusteet/magicshine-mj-872-1600-lumen-multisport-polkupyoranvalo/p/1074571_1_style) hommattua. Tiedä sitten onko tuosta mihinkään pidemmän päälle, mutta tuolla pääsisi nyt kuitenkin jo lähiaikoina metsään.
No hyvä näin heiluri. Tuo on enemmän kuin soiva lamppu. Erittäin korkealla hinta/laatusuhde mittarilla mitattuna.
Tulen mielelläni vähän lyhyemmälläkin varoitusajalla (jos vaan aikataulu sopii), jos joku lähtee iltaisin valon loisteessa ajelemaan. Ei siellä mitään pitkää pätkää ajella, mutta puolentoista tunnin valoshow on jees.
Tuo on enemmän kuin soiva lamppu. Korkealla hinnalla mitattuna.
Juu :) Heiluri, olen pitänyt sua kustannustietoisena ihmisenä. Tuolta (http://eud.dx.com/category/bike-lights-947) noita saa paljon siedettävämpään hintaan.
Mulla on noita sekalaisia pari tangossa ja yksi tuikku kypärässä. Tai siis olis jos sais aikaseksi lähteä lenkille. Oon varmaan specsannut lamppuja ajallisesti 20x määrän itse pimeässä ajamiseen verrattuna. Aina sitä luulee että ledilenkeistä innostuisi mut sitku pitäs pimeällä lähteä ulos niin eivvittunappaa..
Mutsiis olisko vaik torstaina joku innostunut lähtemään kokeilemaan pimeyttä. Petäjäs? Pyytjärvi? Ei sinne muuten tuu lähdettyä ellei vartavasten itseään niskasta kanna.
Bulkkaaja
11.11.2014, 11.03
Eilen tuli käytyä töiden jälkeen hämärtyvässä uotilassa, en tie onko ennen hehkutettu mut pururadan fresbeegolf radalle on tallattu ihan huolella polkua ala/ylämäkee löytyy, suosittelen! Peltojen takaiseen metsään päästessä kytkin valon päälle, toista ei ollu kypäräs, olis kyl tarvinnu, sen verran tuol oli kuhinaa ympärillä olevinaan et äkkiä sielt suuntasin pois. Yksinää vähä kolkkoo touhuu, varsinki ko varaustilanne heitti yht äkkii punasel... Mahtavat polut uotilas, kyl sielläki kelpaa ajella.
Joo, mä vedin maastopyöräfrespeegolffia kesällä kun pojat oli siellä heittelemässä, kivan teknistä maastoa.
Ledilenkille voisin kanssa lähteä, pääsis kokeilemaan riistolediä kypärässä ja fenixiä tangossa. Torstai sopis mullekkin.
...olen pitänyt sinua kustannustietoisena ihmisenä. 😃 Mitenkä tämän nyt ottais - puhdasta piruilua.
Tosiaan tulevat tuikut hankin tuolta dx.comista ellei ne kyrvähdä heti alkuunsa.
Torstailenkkiä harkiten...
Bulkkaaja
11.11.2014, 23.33
Ihan perus raumalaista kanssakäymistä eli peeärrää. Hyvä valo toi on, ainakin siltä paremman laaduntarkkailun linjalta tullut. Itel tänään taas sekoili nää uudet akut, oliskohan ollu laturissa häikkää, täytynee koeponnistaa viel kunnolla jokupäivä, sopiva päivä vähä hukas loppuviikolla. No kyl täs pimeyttä riittää, mut se ei haittaa!
Onko huomiselle jotain hässäkkää?
Annan ääneni Petäjäkselle klo 18-> Helpot polut, hyvä totutella valoihin.
Jo vain kelpaa. Startataan Kiikolan Nesteeltä kuudelta!
Saatanpa tulla mukaan. Eipä oo aikoihin Petäjäksessä poikettukaan.
Vahva ehkä mukaan tuloon.
Bulkkaaja
14.11.2014, 20.25
Mulla on nyt fatbike, 22kg eli ei mikään babyfat vaan todellinen tankki!
Komea on paino.
Eilinen ledilenkki oli kivempi kuin ajattelinkaan. 1200 lumenia tangossa ja 800 päässä oli hyvä, vähemmälläkin pärjää varmasti.
Yksin voisi olla aika kolkkoa mutta porukassa loistavaa touhua.
Sunnuntaina valoisella joku pidempi lenkura?
Onkos huomenna ketään menossa ajelee?
Viides kiinanihme on saapunut meikälläiselle eli valmiina taas ledilenkeille. Uusimmassa ihmeessä tais olla 1400lm ja kypärässä on ollu 1200lm lamppu :) Helpompi ajaa pimeellä ku valosaan aikaa :)
Mulla on nyt fatbike, 22kg eli ei mikään babyfat vaan todellinen tankki!
Eh.. onnea. Kyllähän sä kaikkien noiden Biltemalaisten hinnoilla olisit jo yhden kunnonkin fillarin saanut :rolleyes:
Sunnuntai taitaa olla ajopäivä, ainakin mitä torsvantaina ledipäissään tuumailtiin.
EDITTIVÄ: ledilenkki yllätti gyl minutkin positiivisesti. Kuus äijää startissa ja mukavan leppoisaa cruisailua Petäjäksessä. Koitetaan ottaa uusiks jossain muualppäi enskerral.
Joo ledeilyistä sevvertta, että, on ihan tututkin nurkat kyllä niin erilaisia. Ja ei kannata mennä "oikomaan" meren kautta...
Varpaat siinä vähän alko kylmetä ja takavaihtaja ei ollu täysin säädöissään, niin ei enempää kiinnostanu ajella torstaina. (seliseli) Mut mukavaa oli juu.
Se vähä mitä mä olen omaa ladaani pompotellut muutaman juuren/kiven/kannon yli, niin on ylivoimaisesti nopein etenijä tommonen läski Rauman poluilla. Cube vaatis enemmän vauhtia ollakseen sopiva ja on niin pitkä, ettei taivu nätisti syheröisimmillä pätkillä.
Vois sopia vaikka just torstaita arki-ilta-ajoillaksi. :D
Bulkkaaja
15.11.2014, 10.02
Eh.. onnea. Kyllähän sä kaikkien noiden Biltemalaisten hinnoilla olisit jo yhden kunnonkin fillarin saanut :rolleyes:
Tiedän, itteeki alkaa tää oma touhu naurattaa, eipä näissäkään hankinnoissa mitään järkeä ollut. Mul on nyt läjä fillareita jotka maksanu saman ko kunnon 29er täppäri, mut melkein ajan noilla mielummin, eri pyörä joka päiväl... Ei vaa kunnon läski (+4,7" renkaat) on kyllä ostoslistalla kun on niin monipuolinen peli, lokarillinen 28" peruspyörä myös puuttuu, pitäsköhän se olla ihan aito yosemite jos sen kuiteski seuraavaks...
Kohtuu valoisa ollut teidän lenkki noilla lumeneilla, ei siel varmaan olis kaikki ees lamppua tarvinnu! Lähden kyl heti mukaan ku vaan aikataulu natsaa.
Löytyiskö sunnuntailenkille kannatusta: Äyhönjärven eteläpäästä klo 12.00 kohti helistöä ja levonkalliota?
Suora lähetys iltalenkiltä petäjäksestä. Nimenhuudosta voi vilkasta että mikä oli lopputulema. Täältä Niemen nokasta on pitkä matka taluttaa.
dejavuu.. nyssuombakko tul läskil sunnuntain..
Bulkkaaja
16.11.2014, 11.49
No johan on huonoa tuuria. Menikö vaihtaja samalla? Miten olis 1x eturatas ja lyhempihäkkinen vaihtaja. Tai sitten tee siitä sinkula, olis ainaki selkeesti eri käyttöön ko läski!
Eilen tuli ajettua tänään ei pääs. Mut mites 6.12 onko sillon joku fättiparaati?
Kyl se on niin, et on hyvä olla monta vehjettä. Ja varaosia, on korvake ja vaihtaja molemmat viel hyllyssä. Konallakin ois vielä voinu tulla. Mut nyt ei aikataulut sopinu.
On tähän saakka maksanu varosien puolesta reilun euron kilometri cubella. :D Menee kyl ihan tonne panssarivaunu luokkaan toi kustannus. Motorsporttii.
Hyvä lenkki tänään, kolmisen tuntia ja rapiat 27 km joista tosin viimeiset jalkamiehenä. Whiten vapaaratas hajosi Äyhöjärven takana kun suunta oli jo kotia kohti, huomenna soitellaan xxllään takuun perään, ennen en tee vapaarattaalle mitään.
Hyvä ja halpa, pitihän se tietää...
Hei, eihän tos tilanteessa auta muu kuin virittää Snapin World Power albumi soittimeen ja valita raita The Power ja vähän fiilistellä omia reisiä peilin edessä.
Hoi miehet... Ei kellään olisi 9 kokoisia moto cross kenkiä joista pitäisi päästä eroon? Nilkkaa en saa vieläkään jännitettä ja motari kengällä saisin kaksi kärpästä samalla kivellä..
Heiluri: duunasitko itse keulan?
Veljeni mulle äskettäin tarjosi mulle ylimääräisiä motocross kenkiään, voin huomenna kysellä. Onko 9 sama kuin 43?
Juu itte sitä keulaa kattelin ja tutkiskelin. Nähtävästi jäi kuitenkin vielä hieman vuotamaan, mutta ei se lenkin aikana ehdi pahemmin paineita ulos päästää. Pääasia taisi olla se, että pääsin purkamaan sen keulan osiin ja tutustumaan sen toimintaan ja osiin. Onneksi ei alkanut enempää vuotamaan :rolleyes:
Seuraavalla ldeilenkillä oon messissä vaikkakin yhdellä lampulla - te muut sitten voitte valaista mulle polkua :D
Torstai olis mulle taas passeli ilta, kaiketi... Yhdellä lyhdyllä pärjää vallan hyvin. Otan kyllä toisen mukaan, jos joku tarvii.
Onko torstain ledille lähtöpaikkaa?
Ketä huomenna tulossa? Klo 18->? Missä?
Epäilevä ehkä. Jos jhnkin Pyytjärven/Kaarojärven suuntaan niin käy. Mihnäkään eteläpuolelle en ala sukkuloimaan.
Latumajanpolun parkkis 18.00?
Mäkin yritän ehtiä mukaan... Huikkaan vielä lähempänä että kerkeenkö tuohon
Läski rikki ja kuskikin flunssassa, ei kiitos tälläkertaa :(
Canyoni tulille ja ukko laittamaan limat liikkeelle.
Tulen varmaankin vähäksi aikaa mukaan roikkumaan.
Ei kerkee millään... Vieläkin porissa :(
Mulla peevelin piukkaa keretä. Jos en ole kuudelta mestoilla, niin soitan vaikka Paulille perään et mistä tulen mukaan.
Vitun reiät noita naisia. Minä mihinkään kerenny.
Ens sitä vingutaan ledilenkkejä ja sit työt ja perhe-elämä kuitenkin asetetaan harrastusten edelle. Ihme nillittäjiä :)
No Coccon kans kevyt lenkura Pyytjärven metsissä eksyiltiin. Kyl se niin on et suurin kynnys metsäänlähtemiselle on vaan se oma ovenkynnys.
Bulkkaaja
21.11.2014, 20.11
Koko viikko tullu heitettyä ledilenkkiä yötöihin, nyt tarvis kyl lämpimämmät spd kengät. Mut tänään oli vapaata ja jotain ihan muuta, fättilenkki!
Läski on nyt laihtunut paljolti big fat lärryjen avulla 17.7kg joka melkein jo siedettävä, välitykset on viel ihan karseet. Oikeestaan riittäis toi nykynen 1vaihde ja hei voi olla et täst tulee sinkula kahel eturattaal, hidas ja viel hitaampi välitys.
Ensin oli 0.6 painetta mut pakko oli vähä suhautella pois kun tuntu pomppivan jäisessä lammikossa ym liukkaalta. No kuinkas sitten kävikään...
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/426769_yYmpCC1nH1_original.jpg?1416589127
Matalat paineet ei oo mun juttu, eturengaski kävi tuol takan oleval maastol parikertaa vanteella.
Mut äkkiiks tohon nylkytti uuden kumin...joku jalakapumppu varmaan pitäs ol mukan
Tosta sit suuntasin sinne mihin tätä oon ajatellu eli motoenskaspooriin! No nää renkaat ei kyl sinne oo, vajaa kymmenen spd pannuakin mahtu matkal ko toi eturengas ei tuntunu sopivan mihinkä uraan ja liukas on toi "kuvio", hitto täytyy laittaa 3" 29+ eteen! Samal sais keskiön vähän ylemmäs, tässäkin kammet pyörii tosi alhaalla, vaik maavaraa polkimest mitattun onki 3cm enemmän ko whiten prossa. Kyllä parikertaa tuli ajettua paikasta mist one ei mene iha heittämällä ja lanatulla crossiradalla oli kiva hakee vähän "ilmaa", ehkä viel ennen lumia pyhärannan ropalle kikkailee.
Bansku81
21.11.2014, 22.40
Taisin bongata saman läskin viime sunnuntaina kalasataman kieppeillä. Luin tänään maastoajotekniikka ketjua ja kovasti siellä suositeltiin lähtemään kokeneempien kuskien mukaan opettelemaan ajoa, et kai se on pakko joskus kans lähteä et oppii ajamaan dropit, stepit ja muut pupu hypyt :)
Juu juu mukaan vaan!
Katsoo sitten mallia vähän kaikilta ja poimii parhaat tyylit käyttöön ;) niin minäkin teen.
Sunnuntaina vois olla lenkin paikka jos flunssa jo sallisi, täpärillä joutuu sitten tulemaan kun läski on palasina.
Bansku81
21.11.2014, 23.44
Itte ei uskalla tällä hetkellä suunnitella mitään, ku perheen lisäystä on tossa tulossa, tai ois jo viikko sit pitäny tulla, mutta täytyy lähtee ihmettelemään täs joku kerta. Meikäläisen ajotaidot ja kunto on sit sitä luokkaa et jos meinaa nähdä muuallakin kuin lähdössä niin tahti vois olla hiukan rauhallisempi.
Bulkkaaja
22.11.2014, 00.46
Taisin bongata saman läskin viime sunnuntaina kalasataman kieppeillä. Luin tänään maastoajotekniikka ketjua ja kovasti siellä suositeltiin lähtemään kokeneempien kuskien mukaan opettelemaan ajoa, et kai se on pakko joskus kans lähteä et oppii ajamaan dropit, stepit ja muut pupu hypyt :)
Se on ollut duunikaveri, sil on sama läski täysin orginallina ja ajelee sil vähä jokapuol, jopa asfaltilla. Itel oli nyt eka lenkki tol, vanteet täytyy viel porat ja laittaa toiset kammet 26t rattaal.
Läskillä nyt ihmeempiä tekniikoita ees kai tartte, ajaa vaa kaikkee päin tarpeeks lujaa ja alamäes paino takan ja menee sopivan hiljaa.
Voin joskus täälläki huudella ku lähetään työporukal läskeilee, kolme läskii on nyt ja voipi ol et koht lisää... Ni eikä se vauhti todellakaan kova noil lenkeil.
Bansku81
22.11.2014, 09.15
Noita kaatuneitten puitten ylityksiä pitäis treenata ja vähän tommosten kallio askelmien nousua ja isompien droppien ajamista kans. Muutenhan toi läski menee ku vaan pitää ketjun kiireellä :)
Ei lenkkeillä vielä tänään, flunssa saakoon aikansa.
Bulkkaaja
25.11.2014, 13.06
Rauman laajassa läskiskenessä varmaan joku harkitsee 4.0" kumien vaihtoa leveempiin tai tallissa lojuu jotku kunnolliset läskirenkaat esim floaterit, v8, vastaavat ylimääräsen? Olis ostaja moisil tiedos. Edes "kovakuntoinen" ei jaksanu rullata noil 3kg/kpl kumeilla. Niin ja tuleehan goosesta ihan kunnollinen pikku muutoksilla joten neliskantti kammet irtorattailla kans varmaan kiinnostais. Mul voi aiheest laittaa yvtä.
josei noita (http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOO26FAT/on-one-floater-fat-tyre) tai noita (http://www.on-one.co.uk/i/q/TYVEVMFB/vee-rubber-vee-mission-fat-bike-folding-tyre) ole varaa uutena nyt ostaa niin kannattaa siirtyä sauvakävelyyn..
Heikki Hesus Alicante Pastonaldo Heiluriaani. Sähän väijyit sitä säätötolppaa. Bike Discountilla on jotain Exaform merkkiä, ilmesesti Kind Shockin tekemä vempele. Näyttää olevan lineaarisesti säätyvä ja hintaa vaan päälle satasen, sekä remotella että persvivulla. 30,9 ja 31,6 halkaisijaan. Soppiiko eeppiseen Epicciin jompiko kumpiko?
27,2mm joka läskiladas on, niin on kakka koko. Vain Kind Shock tekee tommosta paineilmamallia tuohon kokoon ja hintaa homona, ei hyvä. Kai se vieterimallikin sitten menee.
Koska ajetaan? Huutelen täällä taas ilmestymättä paikalle :D
Bulkkaaja
26.11.2014, 14.55
josei noita (http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOO26FAT/on-one-floater-fat-tyre) tai noita (http://www.on-one.co.uk/i/q/TYVEVMFB/vee-rubber-vee-mission-fat-bike-folding-tyre) ole varaa uutena nyt ostaa niin kannattaa siirtyä sauvakävelyyn..
Jonkinlaista sauvojen heiluttelua kyseinen heppu jo taitaa harrastaa, rahatkaan tuskin loppu ko niin halpa toi fillari oli.
Onen tarjonta kyllä tiedossa, joku muukin liten omistaja vois hommat sielt floaterit kuin eräs jolla kolme settiä renkaita yhteen läskiin... Liukkaat veekasit sais ny kyl kaupaks.
Pystyisköhän lauantain, ei tie viel.
Sunnuntaina vois kehitellä lenkkiä, läskiin ei varaosia vielä näkyvissä niin liukastellaan Canyonilla, kiva silläkkin on polkua ajella.
Minä lähden pian ulkoilemaan hetkeksi. Jos on nopean toiminnan miehiä, niin ilmotus tänne, tapatalkki kertoo...
Nautin itsestäni itsenäisesti. Mut eihän toi vehes mihinkään käänny ja sitä täytyy pitää kii sarvistakin. Tai kyl se kääntyy kun käskee. Onko toi raju itsestäänohjaavuus kiinni paineista, renkaasta, pyörivistä massoista vai mitä hemmettii...
Toi on kaikkien täpäristä läskiin siirtyvien ensireaktio. Hetken se kestää tottua ja tenniskyynärpään parannuttua siihen ei enää kiinnitä mitään huomiota.
Lyhyempi stemmi tekee gutaa. Läskille max40mm stemmi niin alkaa metsäkone kääntyä! Esmes toi Bulkkiksen markettiromun stemmi näytti olevan jostain 90-luvulta.. :)
Ja sit on tietty ne rengaspaineet, ne rengaspaineet.. joiden säätely on siis uskomattoman tarkkaa puuhaa. Se sweetspot superpallon ja tahmatassun välillä on yllättävän kapea.
EDIT: mulla kalenteri nyt täynnä muuta kuin ajoa hetken. GFBDkin jää väliin.
Bansku81
26.11.2014, 22.35
Toi stemmi on aika haastava. Pro ladassa on vakiona 5 asteen kulmalla 60mm, oli omaan makuun liian etu kumara, ku tykkään katella maisemia ajellessa ilman et tulee niska kipeeks :) sit laitoin 35 astetta ja 60mm, no sit alko polvet osumaan sarviin tiukoissa paikoissa. Ja nyt on 110mm Satorin säädettävällä kulmalla minkä saa -20 - 55 astetta ni tolla saakin haettua aika hyvin asennon kun pystyy pelaamaan kulmalla ja korkeudella niiden holkkien kanssa.
Ei kastunu sukat, eikä tullu kalustevaurioita. Ei niin kovin yleistä mulle... Tossakin vakiona 60mm stem, asteita jokunen.
Sanoisin että paineet aika kohdillaan kun kaks kertaa löi hennosti kehälle kun ajoin tarkoituksella tyhmästi.
Tuo Vee8 ei kyllä ihmeitä pidä. Vetopitoa vois vähän saada lisää kääntämällä takasen. Toki on kyllä todella haastavan liukastakin nyt.
Mä tarjoan GFBD/itsenäisyyspäivälle seuraavaa. Lähtö jostakin, reitti laavulle makkaran paistoon&muut eväät, marskin ryyppy ja paluu sankarihaudan kautta feat. valokuva. Ja itsehän tietty jätän tulematta :D
Bulkkaaja
26.11.2014, 23.51
Tuo Vee8 ei kyllä ihmeitä pidä. Vetopitoa vois vähän saada lisää kääntämällä takasen. Toki on kyllä todella haastavan liukastakin nyt.
Mä tarjoan GFBD/itsenäisyyspäivälle seuraavaa. Lähtö jostakin, reitti laavulle makkaran paistoon&muut eväät, marskin ryyppy ja paluu sankarihaudan kautta feat. valokuva. Ja itsehän tietty jätän tulematta :D
Myy ne veet pois, tai kyl sitä ny jokasella pitää yhet xc renkaat olla!
Kuulostaa hyvältä fatbikeday ohjelmalta, saatan olla myös mukana ja ilmottaa päivää ennen etten pääs.
En tiedä minkä geometriat gooseen on kopioitu mut se vaikuttas yllättävän hyvält näin pienen ajamisen jälkeen. Pitkä stemmi tuo keveyttä ja tunnottomuutta mut onhan se toki todella hidaskin, mut ei noita renkaita ole kääntymään tehty. Edelleen mielessä pyörii tehdä tästä läski 69er ko en oo sellast netis nähny eli varmaa hiton toimiva konsepti!
Lukkopolkimet sopii kyl hienosti läskiin, jotenki tuntuu paljon ketterämmältä kuin ilman!
Sähän väijyit sitä säätötolppaa. Bike Discountilla on jotain Exaform merkkiä, ilmesesti Kind Shockin tekemä vempele. Näyttää olevan lineaarisesti säätyvä ja hintaa vaan päälle satasen, sekä remotella että persvivulla. 30,9 ja 31,6 halkaisijaan. Soppiiko eeppiseen Epicciin jompiko kumpiko?
Emmätiä mitä mä nykyään väijyn. Tai ehkä mä kuitenkin jotain tuolla netin pyöräsivuilla taidan illasta toiseen väijyä :D
Pyörä tuntuu ihan ok:lta tällä hetkellä, kun tuo 50mm risen stonga on siinä gines. Ostoslistalla taitaa olla pikemminkin kokonainen pyörä tällä hetkellä, mutten raaskis mitenkään. Niin ja Paulixille tiedoksi, etten vieläkään halua sitä läskiä - näin niinku etukäteen.
Sunnuntaina varmuudella jonkinlainen pikkulenkki ainakin tiedossa, läskilada kunnossa taas (ainakin hetken), kiitos ns biken kynsille jotka tilattu periaatteella " samalta näyttävät". Itseasiassa ne oli täysin samanlaiset :)
Olisko kellään nurkissa centerlockilla olevaa 180 jarrulevyä, mää tarttisin yhden sellaasen.
Menikö sun kynnet ladasta murusiksi? muuten vapari säilyi ehjänä?
Jep, ladasta menivät, se on susi koko napa. Tulet sen vielä huomaamaan jos litessä samat chosenit on.
Kais siinä samainen napa, kuulostaa aika rasvattomalta mitä vähän ajellu. Saiskohan rasvauksella lisää elinaikaa...
Huomenna menossa rauhalliselle lenkille päiväsaikaan, 11-jotain, tuskin lähden kuitenkaa heti yhdeltätoista, joko sinne, tai tänne. Mukaan vaan, tänne voi ilmotella, tapatalk kertoo puhelimeen.
Bansku81
29.11.2014, 10.26
Mä laitoin notkeet öljyt heti ja edelleen on kynnet kuin uudet.
Sunnuntai on ajopäivä. Kun vaan keksisi mihin suuntaan ajelisi. Varmaankin jo klo11 yritän päästä liikkeelle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.