PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rauma

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15

Cocco
20.02.2015, 22.24
Sunnuntaina on aikaa pyöräilyyn. Jos sää sallii, niin varmaankin jonkin lenkin lähden puolenpäivän vaiheilla heittämään. Todennäköisesti täällä Pyytjärvi-Kaarojärvi akselilla. Mieluusti tietysti porukassa puhisten eikä yksin ähisten.

Otetaan sunnuntai kiikariin

Halloo halloo
21.02.2015, 15.46
Jos joskus cyclocrossarilla eksyy Rauman suunnalle, niin löytyykö Kaarojärvi-Pyytjärven seudulta sopivia polkuja eksymiseen?

JayRay
21.02.2015, 16.52
Jos on ajomies niin pärjää missä vaan. Onhan sitä näkynyt täällä main paljon cycloja hirveämpiä vehkeitä jopa reilussa hangessa ajettavan.

Cocco
22.02.2015, 10.02
Vaihtui lenkki näköjään lumitöihin, harmi. Ei tuonne oikein huvita lähteä rämpimään.

Halloo halloo
22.02.2015, 16.09
Jos on ajomies niin pärjää missä vaan. Onhan sitä näkynyt täällä main paljon cycloja hirveämpiä vehkeitä jopa reilussa hangessa ajettavan.

Mistä löytyvät parhaat polut? Juurakko/kivet eivät välttämättä haittaa.

Paulix
22.02.2015, 16.54
Mistä löytyvät parhaat polut? Juurakko/kivet eivät välttämättä haittaa.

OpenStreetMapsista (http://www.openstreetmap.org/#map=14/61.1616/21.5154). Pyytjärven ympärystä on polkua täynnä. Kokkovuori on vakio. Cyclolla voisi Kaarojärven kierros olla ihan mukava lenkki.
ajaa jotkut turistit niitä fiksislickseilläkin niin kait cyclokin niihin pystyy :)
Mut siis sellasta neulas ja sorapolkua mitä minä cycloilulla ymmärrän niin sitä Raumalta on turha hakea.
Onks Raumal kellään edes cyclocrosseja?! määtiedä..

Halloo halloo
22.02.2015, 17.43
Ok. Kiitos vinkeistä. Single trackkejä oikeastaan haussa, sorapolut löytyvät kartoista, mutta polut eivät välttämättä. Väärät Polut-kisoissa (VPCX) on ollut teknisiä osuuksia, eivätkä ne ole haitanneet. Jos metsään menee, niin voi sitä edetä hitaamminkin kiviä kierrellen, jopa tunkata välillä. Pitkäjärven eteläpuolella kävin viime vuoden puolella pyörähtämässä, mutta se taitaa olla juoksijoiden mestaa. Pari ok polkua löytyi. Ensi kerralla pitää suunnata pohjoisen reiteille. Jos joltain löytyy gps-tallenteita, niin mieluusti vilkaisisin.

Täytyy katsella keväämmällä / kunhan jäät sulavat, josko sinne retket tuovat.

Mvu
26.02.2015, 09.30
Sunnuntaina lenkkipäivä, suunnalla ja ajalla ei väliä. Ehdotuksia esiin ja porukka reippaasti mukaan, myös uudet porukkalenkkeilijät.

Voin koittaa. Jätän kesken jos ei pysty.

Cocco
26.02.2015, 20.58
Mukana myös. Tätähän voi pitää kevään avauksena, ja näin isolla porukalla vielä. Taitaa tulla ennätys, kun vielä joku ilmoittautuu.

Mvu
26.02.2015, 21.39
Meistähän tulee jo ihan oikea jono!

Paulix
26.02.2015, 22.08
Älkäänyssentään ruuhkaantumaan alkako.
Mää kans. Maanpää on nyt pop. Jos nyt mediaa ollenkaan seuraatte. Sinne!! Tai sit jhnkn muualle.

PS. Ostin Intershortin loppuunmyynneistä lobster-hanskat, säärystimet ja kypäräpipon.
Hyvä kikka oli se. Koskaan ei lumet ole niin äkkiä helmikuussa lähteneet :D

Mvu
27.02.2015, 17.51
Maanpää käy, onko se pitkäjärven kioski ja klo 12,13,14?

osmoosi
28.02.2015, 17.21
Onko aikataulusta lisäinfoa. Voisin tulla jarruksi.

Bansku81
28.02.2015, 17.54
Jos aikataulu sopii niin voisin ehkä uskaltautua ekalle porukka lenkille jonon hännäksi.

Mvu
28.02.2015, 18.34
Kun ei muutakaan huudella niin klo 13:00 ja pitkäjärven kioski? Mulla ei muuta ole koko päiväksi suunnitteilla niin pystyn joustamaan tästäkin.

Perskele, mehän saadaan jo kunnon porukkalenkki aikaiseksi tällä menolla.
Juotavaa ja joku välipala kannattaa varata mukaan, jos Jayray tulossa niin XT+ takavaihtajakin...

Paulix
28.02.2015, 18.58
Olin ehdottamassa 1200 Latumajanparkkikselta koska Cocco, Osmoosi ja mää pohjosesta lähdetään. Otetaan Mvu sitten Äyhöjärven päästä kyytiin.
Siit sit persulenkkiä HelistöLähdeplon kautta kohti rantaa. Jos vaik Pitkäjärvelle kaffeelle ennen Maanpäätä?!

Banskulle lisäpisteet uskalluksen ilmaisemisesta :)

Cocco
28.02.2015, 19.02
Hienoa, mahtavaa, kun porukka innostuu. Pakko tulla mukaan vaikka polvi vähän kipuileekin. Raahaan läskini klo. 13 auton perässä kioskille jalkaa säästellen.

Paulix se kerkes tuohon väliin sotkemaan pakkaa. No katotaan kunto vielä huomenna ja myös lähtöpaikka. Mutta kioskilta joka tapauksessa klo.13.

Mvu
28.02.2015, 19.04
Joo, käy hyvin. Olisko mun (ja muidenkin) kyytiin nousu katsastusaseman kohdilta varttia yli sitten? Sikälimikäli se reitille sopii?

Ja kaffelle tottakai!

Bansku81
28.02.2015, 21.09
Eli kello 13 Pitkäjärven kioskilta? Tuun kans autolla ni ei mene kaikki energia aloituspaikalle polkemiseen, tiellä ajelu on muutenkin niin tylsää touhua :)

Cocco
01.03.2015, 09.34
Muutan siis suunnitelmiani. Tulen paulixin ja Osmoosin matkaan latumajan parkkikselta klo.12. Kyllä siitä vartissa suunnilleen katsastuskonttorille polkasee, mutta osaako ajoittaa klo.13 kioskille kaffeelle? Sopiiko Banskulle alkaa lenkki myös katsastuskonttorilta, niin sillon voitaisiin ajella fiiliksen mukaan kioskille. Maistuu kaffeekin paremmalta kun on jo ajoa alla?

Bansku81
01.03.2015, 09.42
Kai mä päräytän autolla tonne kioskille vai onko muuten tulossa paljon tie kilometrejä lenkillä?

Mvu
01.03.2015, 09.48
Minut saa kiinni numerosta O445ii7254 jos kioskilta tulijat haluavat väliaika tietoa meidän saapumisajasta pitkäjärvelle. Mutta jos siinä kaffetellaan niin rauhassa voi siellä odotella.

Bansku jo tähän väliin ehti kirjoitella, ei tule montaa maatiekilometriä, vain pakolliset siirtymiset polkujen välillä.
Siinä on hyvät polut helistöllä ja lähdepellolla mistä maanpäähän pääsee, kannattaa tulla jo niille mukaan. Kilometrejä toki tulee, mutta mennään rauhallisesti. Talvikunto itsellä hankittu sohvalla, ainakin minua saatte odotella :)

Bansku81
01.03.2015, 09.52
Nii minkä moista reittiä ootte ajatellu?

Bansku81
01.03.2015, 10.08
Joudunkin syömään vielä sanani ja skipata tän kimppalenkin, mutta lupaan tässä lähiaikoina jollekin lenkille osallistua :)

Morjes!
Oli kyl jäätävä lenkki, liki täydellinen keli ja perää piti kaksi 29" pyörää traktorien vetäessä satoja metrejä edellä. Hyvät urathan ne teki ei siin mitään. Täydellinen back to basicks lenkki, jossa sai hieman itseäänkin haastaa. Kiroilin, talutin ja ajoin ihan päin helvettiä, mut pian uusiksi, jooko!!!?
Kiitos Pauli, Markus, Juha ja Ossi! Kausi on korkattu.

Mvu
01.03.2015, 18.18
On se vaan mukavaa porukalla ajella, sää mitä mainioin ja polutkin jo ihan ajettavissa. Hiukan jäätä pitässä polkijan hereillä muttei liikaa.
26.8 km tallensi sport tracker jälkeä, ihan sopiva aloitus, nyt sauna lämpenemässä ja olut odottamassa saunojaa niin Sunnuntai on hyvin vietetty.

Kiitos.

Paulix
01.03.2015, 18.31
Kalmalle propsit paluusta pyörän selkään! Voin kuvitella mielen ja fysiikan taistoa ennen ja lenkin aikana.
Peräosasto valitteli jotain ihme asioita kuten pidonpuutetta, jäätä, olemattomia polkuja ja lunta.
Läskipööräilijän silmin mitään noista ei edes havaittu :) Pudotelkaa niitä rengaspaineita.. täällä millään xc-kalustolla maastossa pärjää..

Aikaa poltettiin 5h/30km alusta lähtien eli tempo oli ihan talvirupukuntoista. Mut kuten aina todettu, mittarimiehet on erikseen. Eli se on just se pointti, Bansku ym. Ei me jätetä vaikka joku hitaammin tulisikin.

Hyvä lenkki (http://www.sports-tracker.com/workout/paulix/54f34a3ee4b023d8f46da64f) oli raikkaassa kevätsäässä. Nyt on perse kipeä, niska totaalijumahti paluusiirtymällä ja läskin vaihteistokin muuttui joksikin arvontalaatikoksi loppumatkalla.
Sunday well spent!! ja palautusolut ansaittu!

Bansku81
01.03.2015, 20.25
Joo kyl mä tässä mukaan vielä uskaltaudun.:)

JayRay
01.03.2015, 21.41
Hyvä hyvä. *taputtaa käsiään*

Cocolta pitäny kysyä että onko Coco Popsit hyviä, eiku siis että ootko tykänny thudbusterista?

Cocco
01.03.2015, 22.02
Olen tykänny, mukavasti joustaa. Ainoa miinus on satulan siirtyminen ehkä hieman liikaa taapäin.

Bulkkaaja
02.03.2015, 14.40
Komee lenkki ja hyvä et porukkaa piisaa! Mut kyl joka jätkällä nyt tarvis olla läski tallissa varsinki tälläseen välikeliaikaan, no ens talveks sit. Joskohan itekki sais ton freeride fätin tost jo nippuun, Eurajoella siihen tehtiin viimitteen pääl kiekot n 24h ajassa, hitto olis täytyny viedä muutki osat vaan suoraa sinne ni olis on one jo läjäs. Eurajoen pyöräpalvelu suosittelen!

Mutta tosiaan nyt ei tolle lenkille sopinut edes aikataulu mut kyl tää täst.

Ok. Kiitos vinkeistä. Single trackkejä oikeastaan haussa, sorapolut löytyvät kartoista, mutta polut eivät välttämättä. Väärät Polut-kisoissa (VPCX) on ollut teknisiä osuuksia, eivätkä ne ole haitanneet. Jos metsään menee, niin voi sitä edetä hitaamminkin kiviä kierrellen, jopa tunkata välillä. Pitkäjärven eteläpuolella kävin viime vuoden puolella pyörähtämässä, mutta se taitaa olla juoksijoiden mestaa. Pari ok polkua löytyi. Ensi kerralla pitää suunnata pohjoisen reiteille. Jos joltain löytyy gps-tallenteita, niin mieluusti vilkaisisin.

Täytyy katsella keväämmällä / kunhan jäät sulavat, josko sinne retket tuovat.

Asiallista puhetta! Ite olen miettinyt josko joskus kävis stadissa kattomassa näitä vpcx ajoja fillarin kanssa, nyt vain youtubesta ja ihan hauskaltahan tuo näyttää, kohtuu hc lenkki jo ihan kaupunkipyöräily osuuden osalta jos aikoo ajaa paikalle rautatieasemalta.
Mut tosiaan täällä nuo polutkin on kartalla, mut pohjoisessa ainakin toi kaarojärven ympäri lenkki ja oikeestaan kaikki muu paitti pyytjärven luontopolku, mut äkkiähän noi siirtymät taittaa et onhan tääl vaik mitä polkua, kortellan eteläpuolella ehkä kaikkein helpoimmat, niitä suosittelen kyl ihan kaikille jotka täälläkin hiakkatiemaantiepyörän omistaa. Täytyis kai olla monta fixiäkin kun kovin on maastopainotteiseen suuntaan muuttumassa kun nyt sais levynki eteen, mut toisaalt kesäl joku top speed 50kmh työmatkatykki kiinnostais, vai tarttisko siirtyä vaihteelliseen...

Halloo halloo
02.03.2015, 17.58
^ Jo vain. Tästä Paulixin linkistä lenkki (http://www.sports-tracker.com/workout/paulix/54f34a3ee4b023d8f46da64f) sain jo vinkkiä etelän suunnalta. Gepsijäljistä on helppo katsoa vihjeitä.

VPCX-kisoihin voi tulla kaikenlaisilla pyörillä, pisteitä on saanut vain kippurasarvisilla alle 35mm kumeilla. Ensi syksynä VPCX ja HELCX yhdistävät voimat, ovat jollain tapaa mukana virallisissa CX-kisoissa, jos saavat kisat aikaiseksi. Joitain erillisiä ajoja VPCX järjestää, mm. Reitti 2000 keväällä.

Paulix
05.03.2015, 14.07
Huomenna 6.3 klo 15.00 mennessä aikaa Maanpään kaavoituksen kannanottoihin.
Oman panokseni (https://docs.google.com/document/d/1RaX-v_BPzOci4WJ9ws9GStzgX--dSMJEVT4kIEmx1Qs/edit?usp=sharing) kapuloiksi viranomaisen rattaisiin lykkäsin tuon FB-ryhmän (https://www.facebook.com/groups/778185365584663/) avustuksella, toivottavasti sen tekee joku muukin.
Antaa näppiksen soida: kaavoitus(a)rauma.fi ja kirjaamo(a)rauma.fi

osmoosi
05.03.2015, 22.30
Oliskos lauantaina mitään lenkin aihetta, joskus puolilta päivin?

Cocco
05.03.2015, 22.40
Lauantai hankala, Sunnuntaina varmaankin ajan.

Osallistun sunnuntairientoon!

Paulix
07.03.2015, 14.58
Suunta: Haapasaari ja ehkä Kaarojärvi
Startti: 1200
Paikka: Uudenlahden vanhain- eiku päiväkoti

Mvu
07.03.2015, 15.05
Katotaan ny, itellä tulee siirtymää jo tuonne uudellelahdelle aika reilusti ja vatsataudin toipilas vielä, niin voi olla että teen lyhyemmän lenkin täälläpäin. Katotaan ny kuinka vahva olo huomenna on...

Cocco
07.03.2015, 17.15
Mukana myös. Luultavasti pehmeitä ja märkiä paikkoja luvassa, mutta mikäs sen parempaa.

Bulkkaaja
07.03.2015, 17.21
Itel oli niin vahva olo et tänään mentiin kuivassuon enskapätkää, en suosittele kun paikotellen lunta jossa edes läski ei etene! Nää malmikasat on tosiraskaita taluttaa joten nyt aika loppu. Huomen muutenki go expo messuille.

Motocross radan parkkiksel oli ilmestynyt valtava hc extreme enduro rata, eli jos läskille haluu vähän haastetta niin sinne. Tukit on siel sellasia et nappaa fillarin keskiö kii, moottoriakin kaipasin, tosin en ymmärrä miten siel prätkälläkä pystyy ajaa jos ei sit oo yotube ukkoi. Rautanen tolppakin meni vinoon, ehk hissitolpas onki jotain ideaa...

Paulix
07.03.2015, 20.33
pehmeitä ja märkiä paikkoja luvassa, mutta mikäs sen parempaa.

Kerkeetsää sit ollenkaan lenkille sunnuntaina :D

Heiluri
07.03.2015, 20.59
* Repesin *

Mvu
07.03.2015, 21.07
Jos ne pehmeet ja märät jo aamusella ja sitte vienohymy naamalla pyörälenkille ;)
Kyllä mä varmaan osallistun haapasaaren lenkille, täytyy vaan löytää fillariteline autoon jostainpäin tallia.
Täpäri tulee mukaan.

Muokkaus: Mitään pääse tulemaan, kuumetta 37.6 nyt aamulla.

Matkalla kohtauspaikalle.
Koitas parantua mies!

Mitä mitä?! Jo kaks lenkkiä takana eikä yhtään loukkaantumista!

Mvu
08.03.2015, 19.09
Eiks se viimekesänäkin vaatinut että me molemmat ollaan paikalla, sitten alkaa tapahtua:)

Olit sä viime lenkillä mukana eikä mitään käyny...

Bansku81
08.03.2015, 21.32
Mulla ois ens viikko lomaa niin olisiko joku halukas lähtemään ajelemaan esim. Pyytjärvi-Kokkovuori akselilla joku päivä? Itse olen menossa ainakin huomenna 12-13 aikoihin.

JayRay
09.03.2015, 23.34
Tarkan markan (euron) päivät on alkanu. Olen hukannut monitoimityökalun. Jos joku on tilaamassa jostakin tässä lähiaikoina, tuokoon aikeensa esiin täällä. Jos sopii niin liityn tilaukseen yhdellä monitoimityökalulla ja kuittaan pari euroa posteista. Nuukuus on syntiä.

Bansku81
10.03.2015, 07.42
Tippuiko eilisellä lenkillä? Tietää pitää silmät auki jos ajelee samoja polkuja?

JayRay
10.03.2015, 09.52
Se on hävinny joskus aikasemmin. Eikä edes lenkillä, vaan tullu laitettua se hätiköiden paikkaan nimeltä jemma, joka nyt on vaihtunut piiloksi. Kai se aikanaan tulee vastaan, mut sitä odotellessa täytyy joku toinen hankkia.

Heiluri
10.03.2015, 22.31
Taannoin joskus Juhannuksena - nuorena ja pirun viisaana - laitoin puhelimeni jemmaan ennen illan rientoja, etten hukkaisi sitä... tämäkin jemma muuttui illan mittaan piiloksi jokseenkin samaan tahtiin kuin setelit muuttuivat kolikoiksi. Puhelimesta ei jäänyt kolikoita jäljelle, vain paska muisto.

JayRay
10.03.2015, 22.54
Näin se toisinaan tapahtuu.

Paulille myöhäistyneitä peukimoita korren kekoon kantamisesta Maanpään asiassa. Päivän painetussa oli ikävän näköinen luonnos tulevaisuudesta. Sitä ei tie käykö ikinä toteen, mutta iso lääni kallioita ja polkuja jäämässä alle luonnoksessa. Me no likey.

Siellä alkaa olemaan jäät hävinneet, Länsi-Suomen talvi, mikä vitsi. Haetaan posia ja siirretään katseita vaikka aikaiseen Nurmes-touriin. Jäi syksyllä vähän vähiin ajetut metrit siellä. Jos saaristo-jeepin kapteeni tarvitsee apua veneen vahauksessa tai vesille laskussa, olen käytettävissä. Työpanoksen jos sitten voi vaihtaa kyyditykseen...

Bulkkaaja
11.03.2015, 10.05
Mikseiköhän niitä teollisuus tontteja oo samantien laitettu rantaan, vois jengi sit men paatilla töihin, olis ees jotain ideaa. Kovin saastuttavaahan ei tulevaisuuden teollisuus voi ol ko ne hommat hoitaa kiinalainen. Eipä tosta mitään mut toivotaan ettei kaupunki lähe lakarilinjal ja tasaa tonttei ja sit kädet ristis odottaa et joku ny ostas ees yhe tonti...

Itekki täs tarvis jotain tilata, mm paremmin hengittävä kypärä, nykyisestä potasta on lisäks pehmusteet kadonnut ni vois kesäl tulla kuuma pipo välissä. Planet xält näyttäs löytyvän sopivan kokosta ja viel oikeen merkkistä "enduro" helmettiä, full facee en oo vielkä reijittänyt mut voi olla et sekin olis ratkaisu.

Dr.Jones
11.03.2015, 21.41
Onko kellekään jäänyt ylimääräiseks +700 mm leveetä 31,8 kiinnityksellä olevaa tankoa? Back sweeppiä sais olla +8 astetta. Uus projekti vois tarvita semmosen enkä jaksais tilata mistään.

Bulkkaaja
12.03.2015, 22.39
Planetiltahan löytyy stonga noilla spekseillä.
Mulla on viikonloppuna todennäkösest vahva hetki ja tiputan jonku tilauksen, jos joku lähtee mukaan ni jossain 5€ kieppeillä lienee osan posti, voin sit sen viel lähettipyörällä kuskata jonnekki.

Felt on nyt siunattu sram rail 50 kiekoilla ja XO1 osasarjalla eli nyt kun vaihtoi kympin yhteentoista sai kaksi vaihdetta lisää...selittäkääs neropatit tämä ;)
Kävin nilkkoineni tyksin kirurgilla ja hän puolestaan siunasi minulle ajan respectaan jossa minulle teetetään custom nilkkatuki pelkästään ajoon ja tyks maksaa!!!!!!!!
Olisko sunnuntailenkille lähtijöitä?

Mvu
13.03.2015, 19.23
Hyvältä kuulostaa Karma, toivottavasti saat oikeasti toimivan tuen!
Sunnuntai taitaa mennä puuhommissa kun vuokraklapikone on varattuna, kellään alkuviikosta päivällä aikaa ajella? Mä pelastan Rauman talouden ja pidän palkatonta lomaa paripäivää ja aion viettää ne päivät metässä pyörän päällä...

Heiluri
13.03.2015, 23.15
Mä oon ja ensi viikolla lomilla. Pitää hieman kattella minä päivinä ollaan raumalla niin vois jonkun lenkin käydä nykäsemässä.

Bansku81
14.03.2015, 08.40
Mä voisin koittaa taas lähteä huomenna kimppalenkille. Aina parempi jos startti on täältä pohjoisen puolelta.

Meinaan ajella jonkun kevyen...ehkä koluan eurajoen puskia

Maqolf
15.03.2015, 15.38
Viikonlopun aikana katosi kuvan mukainen etukiekko renkaineen Männistön sisäpihalta. Renkaana oli Schwalben Marathon Winter. Pitäkäähän silmänne auki, jos vastaan tulee jossain.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15569&d=1426427430

Kettu kuittaa

Mvu
16.03.2015, 16.04
Olen mä vaan hyvä työntekijä, ottaa palkatonta lomaa ja viettää sen uusiutuneen flunssan kanssa sohvalla :(
Haaveissa oli kiertää polkuja ahkeraan ja sääkin olisi ollut ihan hyvä, no tälläkertaa näin.

Bansku81
16.03.2015, 20.02
Mä olin eilen Puuhiksen kanssa ajelemassa Maanpäässä ja Kortelan kallioilla. Oli keli kohilla ja sai alkaa käärimään ajopaidastaki jo hihoja ja polvari+shortsi yhdistelmälläki ois tarjentunu.

Maanpäässä oli porukkaa niin paljon että parkkikset täynnä, liekö kirjoittelu herättänyt ihmiset ihmettelemään kevättä. Siikojaki kävin viikolla rannassa onkimassa pojan kanssa.

JayRay
16.03.2015, 23.19
On nuo taparikolliset kyllä melkosia vempuloita. Luulis et niissä piireissä missä tommosen kiekon+kumin saa vaihdettua "ilman ihmetystä" rahaksi niin summa jää aika pieneksi. Olen jo luvannut itselleni, et jos elämä alkaa oikeen menemään kohti synkkyyttä, niin rupeen puhdistajaksi. Se synkkyydestä, nimittäin työkalukin löytyi.

Oisko kiinnostusta jossain vaiheessa ajaa kelloa vastaan. Ns. Rauman maastopyöräilijöiden kuninkuusajot, leppoisasti verissä suin... Palkittas vetomies ja jarrumies ja muuta mukavaa sit taistelun tauottua. Tuleeko kannatusta?

Paulix
17.03.2015, 08.10
Setämiehet ei aja kelloa vastaan..
Mut tekniikkahaasteeseen kyllä valmis. Pyytjärven oranssi luontopolku trialsäännöin. 1-3-5pistettä. Yksittäisen kohdan tunkkaus 5p.
Hengähdystauon saa pitää.
Sunnuntaina ajoin järveltä ylöspäin 18p. Eli parantamisen varaa on.. tarjoon kaljat sille joka sen nollilla ajaa :)

Bansku81
17.03.2015, 08.58
Mä voin tulla yleisöksi ni näen miten ne paikat kuuluisi ajaa. On aika moista tahkoamista siellä puolella Pyytjärveä muutenkin. :D

Mvu
17.03.2015, 11.06
Joo määkin haluan tulla nolaamaan itteni trial ajossa. Ja miksei kellon kanssakin, joku enska tyylinen pätkä.

Ja mitään yleisöä kaivata ;) fillari mukaan!

Bulkkaaja
18.03.2015, 13.46
Yhdistelmälajit on nyt muotia eli Trialpätkä ja kellopätkä! Mä en oo niin tarkka mitä kello näyttää tai millai jalat koskettaa mut siis miten noi trial säännöt tarkemmin meni?

Hei jussin jälkeen olis joku tahko mtb? Voi ol et oma lähtö onki klo00.00 60kilsaa ilman ajanottoa läskillä! Mitään ei ole lyöty lukkoon eikä pyöräkään nipussa mut jos joku isompi porukka niin mökkihän vois olla majoitusmuoto?

JayRay
18.03.2015, 16.08
Pauli ei oo selvästikkään ottanut pääkaupunkiseudun setämiehiltä mallia. Niille kun joku kuiskaa sanoja "kello, ajanotto, kisa" niin on vedetty jo succikset kireelle ja säärikarvat ajettu. Leikkimielellä, mut verissä suin, ei sen vakavampaa. :D Joku semmonen enskapätkä joo, mitä ei voi ajaa ihan reikäpäässä ja sen verran matkaa et kovempi kuntoisinkaan ei voi koko matkaa ajaa täysillä. Pistetään ajatukset hautumaan.

Paulix
18.03.2015, 20.27
pk-seudulle nyt muutenkin kaikki kilpailuviettiset ja kunnianhimoiset on kerääntyneet. Tällänen kilpailuvietitön maalaistollo jaksa numerolappukisaamisesta innostua... taiks sit joo :mad:

Koitin keksiä hyvää baanaa jossa läskilläkin uskaltaisi ajaa kovaa. Lähdepellon kalliot on kyllä out. Maanpää vois olla kiva. MetsäFibreltä Maanpäännokkaan.. mukavan teknistä ja syheröistä.
Petäjäksessä on turhankin nopeat ja helpot baanat. Kaatikselta siihen pohjoiskehän liikenneympyrälle vois olla sopiva EK myös. Pyytjärveltäkin jokunen pätkä löytyis ehkä.. kyyl tost jollekin päivälle sairaslomaa saadaan...

Tahko ei innosta, liian kaukana. Tour de Tampereelle jyrkkä ehkä. Coccon kans viime vuonna noviiseina siellä ja jäi hyvä fiilis. Siellä saa valita kans ryhmää taitojen ja kunnon mukaan ja baanat on varsin maukkaita. Toivottavasti tänä vuonna läskidedikoitu ryhmä myös.

Aikaa vastaan: kyllä
Trial testille: Kyllä
Tahkolle: kyllä
Tour de Tampere: Kyllä

Tahkolle lähtijöitä jos on niin majoitus järjestyy. Mulla on mökki siinä liki.

Cocco
22.03.2015, 09.05
Saako lenkkiseuraa tänään puolenpäivän huitteilla? Kylmäähän tuolla on, muttei kalusto ainakaan kuraannu.

Mvu
22.03.2015, 09.32
Mieli tekisi, mutta melkoisen sitkeä räkätauti pitää poissa poluilta :(

Oisko sunnuntaiajoa?

Rantanplan
28.03.2015, 19.46
Moi. Sopii kyllä, jos tällänen nöösi kelpaa mukaan. Millasta reittiä olit ajatellut?

Mvu
28.03.2015, 19.54
Päivystysviikko :( mut pässiäisenä ajetaan! Perjantaina alkaa ajo klo 14:00 kun luovutan puhelimen ja auton seuraavalle päivystäjälle, ajoseuraa perjantaille?

Raumaa ristiin rastiin. Ei mitään teemaa vielä valittu mutta tervetuloa! Oisko klo 12 jäähallin hiekkaparkkiksella?

Rantanplan
28.03.2015, 20.35
Sopii mainiosti, muista siirtää kello kesäaikaan:)

Koitetaan. :) otetaan sittenkin klo 13 jos vaan soppii

Rantanplan
29.03.2015, 09.07
Sopii tuo klo 13.

Kiitos seurasta!
Perjantaina voisin lyöttäytyä mukaan!

Onkos persjantain aikataulusta ja paikasta tietoa tahi toiveita?

_pete_
02.04.2015, 05.31
Edit: tämä osui väärään threadiin. Sorry.

Mvu
02.04.2015, 08.51
Mä luovutan päivästysauton Kourujärvellä n.klo 12:00 sen jälkeen lähden kiertämään polkuja. Lähdepellolta aloitus, parkkipaikalta?
Lähtee siitä sitten johonkinpäin, täpärillä tulen.

Paulix
02.04.2015, 15.10
Jos räntää pitkäperjantaina niin loskaa lauantaina.
Tulen. Läskillä.

Rantanplan
02.04.2015, 19.52
Mä voisin kans lähteä mukaan.

Bulkkaaja
02.04.2015, 22.07
Kai sitä vois koittaa työmatkapyöräl tulla mukaan roikkumaan. Eli siis n 12 lähdepellon parkkipaikalt?

Rantanplan
02.04.2015, 23.10
Klo 12:00 Sopii mulle. Jos toiveita saa esittää, niin Maanpään/Kortelanpolut kiinnostaisi. Ja kaffeet pitkiksellä.

Cocco
02.04.2015, 23.42
Varmaankin mukana myös. Jos vaikka jättäis läskin kotio ja koittais täpärillä pitkästä aikaa? Ei kai sentään. Mukavaa kun porukka heräilee horroksesta, tulee kunnon jono.

Mvu
03.04.2015, 07.22
Joo joo, canyon mukaan, osaa sitten ainakin taas arvostaa läskiä kun välillä retuuttaa täpärillä ;)

Paulix
03.04.2015, 09.23
Rantanplanin plaani minunkin mielessä. Merenrantaa pitää päästä katsomaan kun kelikin on komeempi kun morsein.
Cocco ottaa nyt lääkkeet ja MVu myös. Ihme täpärisairautta..

Nonni. Tästähän tulee sit synttärikekkerit :) kettu kuittaa

Bulkkaaja
03.04.2015, 18.27
https://www.youtube.com/watch?v=6gfvWzPnbBg Cocco oli selkeesti ottanut lääkkeet, tai oli läskiin kait joku selityskin... Tauoilla lääkittiin kuskit ja korjatiin kalustoa ja itekki pääsin huilaa ko ei toi 42/18 42mm/28" oikeen oo paras maasturin välitys ja takapyörä.
Lääkkeet ei taida itellä enää auttaa tähän sairauteen:)

Mut jengii oli ihan huolel, puolet porukast on lähös tahkollekkin et kyllä täälä vaan maastopyöräiliöitä on, jopa kapeilla renkailla.

Jugi
03.04.2015, 18.39
Kiitokset hyvästä maastolenkistä... Täytyy lähteä mukaan uudestaankin kun aikataulu passaa. Lisäksi näki uusia polkuja missä möyrytä. Ilman teknisiä murheitakaan ei vältytty. Onneksi jollain sentään oli varaosia mukana ja huolto pelas... Kiitokset myös niistä :)

Mvu
03.04.2015, 18.49
Bulkkis on kyl kova kun noita polkuja kierteli fixillä ja noilla väleillä. Mukavaa oli kaikinpuolin vaikka oma lähtö hiukan myöhästyikin.
Paulix tais jäädä yhden otb:n velkaa...me muut sitä taidettiin jo kokeillakkin.

Hienoa nähdä uusia naamoja jonossa!

Paulix
03.04.2015, 20.00
Mukavata oli. Kahdeksanko meitä kaikenkaikkiaan.. loistavaa!!
Hienoa että uusia naamoja mukana. Papukaijamerkit erityisesti:
- Rantanplanille. Hienoa ajoa noin lyhyellä ajokokemuksella! Eiks vaan olekin läskeily kivaa ;)
- Karmalle. Kuntoutus jatkuu ja kuntokin alkaa pikkuhiljaa palailla! Erityissynttäritzempit!!

EDIT: papukaijamerkit myös kaikille niille seitsemälle muulle jotka teki OTB:n. Varmaan ennätys lajissaan sekin :D

https://lh3.googleusercontent.com/-Upak4ruWxKo/VR5zlONJSCI/AAAAAAAAZGw/sUshb09-1TQ/w903-h508-no/DSC_0038.JPG

(ajokuvia ei sitten tullut kun väki joko talutti tai otti askelmerkkiä joka kuvassa. Paitsi Bulkkis joka kantoi..)

JayRay
03.04.2015, 20.09
*tap tap* Hyvää meininkiä ja hyvä invaasio iskenyt poluille. Meinataankos ajaa vielä pääsiäisenä?

Mvu
03.04.2015, 23.19
Joo joo, ajetaan. Ajankohtaa en osaa sanoa kun kaikenmailman kyläilyä tiedossa, aamupäivä sunnuntai tai maanantai tod.näk.

Ja täpärillä...taas...otb?...

Juup. Kiitosta omasta puolestani kivasta päivästä.

Rantanplan
04.04.2015, 09.12
Jep! Hauskaa touhua tää on. Pitäis vaan pysyä pystyssä! Otb:n johdosta, lääkäri laitto lastan sormeen. Lähipäivien lenkit taitaa jäädä väliin.

Paulix
05.04.2015, 16.50
Näinköhämmää nyt äsken oikein?!?!?
CafeSalin kulmalla sähköläski bongattu??!!?!
EDIT: Oliskohan Felt Lebowske (http://www.feltbicycles.com/USA/2015/Bikes/electric/Mountain/LEBOWSKe-10.aspx)? Ehtinyt ohikulkeissa noteerata kuin akun ja tuon downtuben muodon..
Kuka tunnustaa??

Maanantaina ajoa? Puolen päivän maissa jhnknpäin. Sähköllä tai ilman.

Mvu
05.04.2015, 20.40
Lupasin mukulat viedä asterixia katsomaan eläviinkuviin ja kolmenmaissa on näytös niin aamulenkiksi taitaa mennä.
Äsken tultiin vanhimmanjullin kanssa Vasaraisilta kyläreissulta pyörien kanssa kotiin ja kyllä läski oli taas herkkua poluille...

Hyvä gummi muuten toi Kendan halpis kummi, eturenkaana sellainen ja paljon mukavampi kuin Whiten orikinaali bulldozeri, suosittelen.

Bulkkaaja
05.04.2015, 21.07
En tie onko yllättävää mut ainaka mun terassipyörä se sähköläski ei ole!
Huomenna mennään poikajoukolla Poriin kattoo millanen ero on öö 3divari ja veikkausliigan junnujoukkueella...

Onen läski olis 96% valmis mut nyt mieleen juolahti että oliskohan 69er bmx todella lyhyellä trial välityksellä the thing! Moinen tuli mieleen ko siivotessa löyty fillari keittiöstä ja jotain ratasta ym olkkarista.

Edit: Semmonen viel tost perjantain lenkistä et jäikö siitä jotain träkkiä? Aattelin vaan ko tota otb/maisemalinjaa ei kartasta näyttäs löytyvän. Todella hieno paikka mist toi kuvakin on.

Heiluri
05.04.2015, 21.49
Et Paulix nähnyt väärin sillä mun leuka myös loksahti auki, kun sen näin. Kaveri, jonka kanssa olin liikenteessä, ihmetteli mitä mä oikein niin innoissani lähdin sen pyörän perään kattelemaan. Sain taas hullunleiman...

Cocco
05.04.2015, 22.47
Sopii huominen ajopäiväksi, ei väliä mihin suuntaan.

Heiluri
06.04.2015, 09.42
Lähtö klo 12:00 ja pohjoispuolella pyöräillään? Lähtö Latumajan parkkikselta Oraksen läheltä?

Paulix
06.04.2015, 10.06
Rooger! Laiskottaa pahasti mut koitan piristyä..

Cocco
06.04.2015, 10.42
Sopii, mukana.

Raahaudun jarruksi

Uskomaton päivä o_O

Bansku81
06.04.2015, 16.18
Mä kävin tänään itsekseni heittämässä Uotilassa 10km lenkin, Nikulan mäestä lähdin. Aika paljon mukavia polkuja löytyy tuoltakin.

Cocco
06.04.2015, 17.30
Hyvä lenkki taas kerran takana. Eipä noita huonoja ole koskaan ollutkaan. Nyt on Bulkkikselle lisätty maisema-otb-polku ja Mudaistenperän näköalapaikka OSM:mään (Vaikka eihän siellä kyllä oikeastaan mitään polkua ole, mut ehkä kohta on).

Mvu
06.04.2015, 17.36
Mä kävin tänään itsekseni heittämässä Uotilassa 10km lenkin, Nikulan mäestä lähdin. Aika paljon mukavia polkuja löytyy tuoltakin.

Jep, vaikka muut palvelut on lähtenyt/lähtevät niin polut vielä löytyy! Levonkallio kannattaa sisällyttää lenkkiin kun täälläpäin ajelee. Tuun mielelläni kaveriksi jos lähdet uudestaan tännepäin.

Bansku81
06.04.2015, 18.59
Appivanhemmat asuu Uotilassa niin kyllä siellä tulee varmaan jatkossakin ajeltua kun vaimo ja muksut kyläilemässä voi itse käydä samalla lenkillä.
Tänään ajelin alla olevan kierroksen. Hiukan tuli ihmeteltyä, kun tuota sinisellä ympyröityä pätkää ei löytynytkään mistään ja oli vaan niin tiheää puskaa että ei päässyt taluttamallakaan etenemään, mutta onneksi pääsi kiertämään.

http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/Uotila060415.jpg/_medium.jpg

Mvu
06.04.2015, 20.57
Lähden kyl mukaan jos ajokaveri kiinnostaa, näitä uotilan polkuja mä jo vähän tunnenkin...ja gps auttaa loput.

Rantanplan
07.04.2015, 18.58
Ou jee! Nyt on fillari kunnossa isot kiitoset Eurajoen Pyöräpalvelulle! Ammattitaitoista/nopeaa palvelua, suosittelen! Sormikin alkaa olemaan ok. Noitten Uotilan, Levonkallion polkujen kiertäminen kiinnostaisi minuakin.

Bansku81
07.04.2015, 20.20
Missä se Levonkallio on?

Mvu
07.04.2015, 20.33
En kerro, lenkille mun kanssa lähdettävä ;)

Tarvolan ja Vasaraisten välissä noin suurinpiirtein, kivat polut siellä, mä tykkään.

Bansku81
07.04.2015, 21.40
Kyl lenkkiseura aina kelpaa. Välillä ajan ja aikataulujen järjestely on hiukan hankalaa, ku on pienet lapset ym. aktiviteettia, mutta täytyy tässä parin tulevan viikonlopun aikana katsoa joku sopiva Uotila tourinki :)

No tulen uotila turneelle turistiksi.
Pyörän putoamisen seurauksena tanko kaipaa vaihtoa ihan turvallisuussyistä.

Rantanplan
09.04.2015, 19.57
Kävin tänään heittämässä pienen tunnustelulenkin, hyvin pystyi sormilla tankoa puristamaan. Ghetto-tubeless virityksen tein tässä ajotauon aikana, mutta en juurikaan mitään ihmeempää eroa huomannut! No kait se voi siitäkin johtua, kun noita ajokilometrejä muutenkin niin vähän takana. Josta tulikin mieleen, ketään Lauantaina menossa metsään?

Mvu
09.04.2015, 20.28
Joo, olen lauantaina menossa. Sunnuntaiksi tuli muuta menoa.

Levonkallioko? Aika? Ehdotuksia!

Rantanplan
09.04.2015, 20.54
Levonkallio ok. 10.00 jälkeen sopisi mulle. Missäs treffataan? Oisko se hyvä paikka, kun kantanikulantieltä nousee se pyörätie kourulantielle.

Mvu
09.04.2015, 22.06
Vuorenpeikonpolun alku/loppu riippuu suunnasta:) mut uotilan pää?
Mulle olis valtavasti parempi klo. 12:00 jälkeen, pitäis saaristopulkkaan hakea osia aamupäivällä. Nurmestour taas mielessä...

Rantanplan
10.04.2015, 05.16
Passaa mulle, toi 12:00 jälkeen.

Jugi
10.04.2015, 20.54
Voisin kanssa lähteä uotilan polkuja kiertämään... Eli kantanikulantien ja vuorenpeikonpolun risteyksessä miitti?? Ja vissiin se klo 12...

JayRay
10.04.2015, 21.27
Jaahas, jos miekin tulisin rimpuilemaan Levonkallioille, ei oo tullu siellä koskaan käytyä. Mä olen kyllä rapautunut entisestään, ajetaan mitä ajetaan.

Mvu
10.04.2015, 21.57
Jepulis, risteyksessä kahdentoista maissa. Mennään leppoisesti, märkää on tiedossa...läski on hyvä, mutta nakkirenkaillakin pärjää...

Tai sitten voi liittyä matkaan Uotilan homerinteen koulun pihalta, kirjaston päästä, varttia vaille.

paternoster
10.04.2015, 23.10
Täälläkin käydään tapulissa pohdintaa lähtisikö testaamaan kestääkö raato kimppa-ajoa, on ollut tuo vähä harrastaminen perin itsekseen jupisemista.

Mvu
10.04.2015, 23.24
Joojoo, mukaan vaan!

JayRay
11.04.2015, 11.46
Jumapliut, mää ole jo pelipaikal. Tarttis ottaa tavaks.

Rantanplan
11.04.2015, 18.20
Kiitos Mvu:lle kivasta reitistä. Ja kaikille muille mukanaolleille, lämminhän siellä tuli.

Mvu
11.04.2015, 18.46
Kiitos, oliko kellään mitään reittiä piirtävää laitosta mukana. Oma luurin sport tracker meinas että 0.7 km poljettiin, kyllä se piirsi koko reitin mutta matka jäi, väittäisin, kokolailla mittaamatta.

Nyt sauna lämpenemässä ja kekkonen olut odottelee jääkaapissa, olo on onnellinen :)

paternoster
11.04.2015, 18.56
Kiitokset reitistä ja kärsivällisyydestä myös jarruosastolta. Mulla oli repun taskussa älytön luuri tallentamassa reittiä, siinä tosin loppumatkalla tuo asphalttivalinta mikä lienee ainakin vähäisissä määrin paheksuttavaa. Reitin kikkula löytyy karthagosta Äyhönjärven pohjoispäästä.

Bulkkaaja
11.04.2015, 21.05
Karthago? Kaikin puolin kuulostaa muuten 100% läskiryhmältä ja varmaan reittikin. Ite en päässyt kun olin RSPn vuosikokouksessa, ei sillä suunnalla nyt kauheest mitään uutta. Bmx racingista oli juttua et josko jotain pientä pump trackkia koulujen pihoil tai vastaavaan lähiliikuntapaikkaan. Jos kiinnostusta mahdolliset lapiohommista voi ottaa yhteyttä.
Lisäilin raumamtb.info kalenteriin vähän maastokisoja ym. Mikähän se tour de tampereen läskiyhteensopiva reitti on? Jämin puolimatkaan ajattelin jos menis fixillä hawajipaita pääl ko kerran helppo mut rantahiekkaa.

Täs oon koht viikon palautunu pääsiäisreissust, alkuun oli selkä aivan jumissa nyt vaan toinen pohje. Mut josko ens viikolla ajoa jollain jossain?

Bansku81
11.04.2015, 21.25
Joku BMX kikkailu vois olla kivaa vaihtelua läiskeilylle, kun tuo tiellä sotkeminen ei kiinnosta niin pätkääkään. Tänään vedeltiin kaverin kans mönkkäreillä sorarallia 110km niin huomenna vois itsekkin ulostautua Uotilan ja Levokallion suuntaan läskillä.

paternoster
11.04.2015, 21.57
Plääh, tätä se teettää kun piimäisillä soluillaan yrittää muodostaa tolkun tekstiä. Täsmennän; reitti tallennettu sport-trackerilla ja löytyy julkisena tietona sieltä kartalta.

BMX on perseestä.
Nyt on muuten verstas virallisesti auki eli tervetuloa!
Onko huomenna ajoa?

Paulix
11.04.2015, 23.46
Ehkä jotain pientä jos ei sade yllätä. Katotaan aamusella.

Eihän me sokerista olla :)
( ajatella sitä vit%@uksen määrää kun sade raiskaa kasvoja samalla kun itse taistelee pystyssäpysymisen puolesta)

Paulix
12.04.2015, 09.24
Mitään sadetta vielä näy. Ajoa!
Tuu Syvärauman Nesteelle, 1130? Tai aikasemminki.

Ok! 1130 olen paikalla

Rau VK
12.04.2015, 14.58
Tervehdys, täällä maantiehemmo heräilee maastoajoon. Tällaista laittelen onko kiinnostusta kellään lähteä 2.5.2015 Turun puoleen ajelen vähän uusia maisemia. Ajelua Kaarina-Tku-Pansio-Raisio-Masku-Rusko-Halinen ja tietysti maastossa. Ajelua noin 12h, mutta ei pakko ja ainakaan itsellä ei ole noin paljon aikaa. Turun kaverit oppaina. Vauhti todennäköisesti aika leppoisaa. Ilmoitelkaa, jos kiinnostusta, joko täällä tai 040-5455188 Retkityyppinen eli omat eväät, mitä se sitte kullakin on.

Bansku81
12.04.2015, 18.49
Kävin tänään pyörähtämässä raikkaassa kevät kelissä Levonkalliolla. Ei se mikään vieras paikka ollutkaan, mutta olin käynyt siellä aikaisemmin Monnan suunnalta. :)
Aika tarkkaan 2h meni tähän lenkkiin 18,1km. Olisiko tuolla vauhdilla pysynyt kimppalenkin tahdissa? Renkaan jälkiä näkyi paikoitellen.
Olisiko joku paikka mihin voisi jakaa noita jälkiä GPX muodossa tai onko kiinnostusta tuollaiselle lenkki "pankille"? Itse ainakin tykkään ajella kun on valmis reitti Garminiin, mitä lähteä polkemaan?

http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/Uotila+Levonkallio+120415.jpg/_medium.jpg

Cocco
12.04.2015, 19.25
Tolla vauhdilla sä joudut Bansku ootteleen tämän tästä meitä muita.

Bulkkaaja
12.04.2015, 19.26
Kävin tänään pyörähtämässä raikkaassa kevät kelissä Levonkalliolla. Ei se mikään vieras paikka ollutkaan, mutta olin käynyt siellä aikaisemmin Monnan suunnalta. :)
Aika tarkkaan 2h meni tähän lenkkiin 18,1km. Olisiko tuolla vauhdilla pysynyt kimppalenkin tahdissa? Renkaan jälkiä näkyi paikoitellen.
Olisiko joku paikka mihin voisi jakaa noita jälkiä GPX muodossa tai onko kiinnostusta tuollaiselle lenkki "pankille"? Itse ainakin tykkään ajella kun on valmis reitti Garminiin, mitä lähteä polkemaan?

Vauhti vaikuttas just sellaselta mitä lenkeillä on ollut, kaikkia kyllä odotetaan ettei sitä tarvii pelätä, ei muutko mukaan vaan!

Mä voisin kehitellä noille träkeille jotain varastoa, porilaisilla on oma blogisivu moiseen niin miksei raumalaisillakin.

Paulix
12.04.2015, 19.38
Reitit.. Ne on jo OSM:ssä ja Sportstrackerissa. Vieläkö ne ny jossain muuallakin pitää olla, huoh..
Kädestäpitäenkö sinne metsään pitää opastaa..

Me mentiin tänään Kalman ja Ariksen kanssa ultrahitaasti pohjoispuolella. 20km 3h ja jotain 6km/h.
Hauskaa, liukasta ja märkää. Välillä vitutti ja palelikin. Normipäivä..

Mvu
12.04.2015, 19.43
Vauhtia on kyllä tarpeeksi, mahdatko viitsiä meitä odotella...

Noi reitit nyt aika hyvin on osm pohjalla, polut näkyy kivasti. Garminille olen tuon osm:n ladannut, eihän se maastokartta ole mutta pärjää sillä hyvinkin.

Lauantaina olis päässyt samoille nurkille oikein mukavalla porukalla ;) ja auringon paisteessa. http://www.sports-tracker.com/workout/mvu/5529116ee4b007382c0ba681

Kappas, Paulix ehtikin jo väliin mutta toistetaan sama asia.

JayRay
12.04.2015, 20.16
Täällä toinen lauantain jarruosastolta. Ai että mut olin rikki lopussa. Paternoster havaitsi että satula on laskenut takaa alemmas ja kyseli että vieläkö siinä pystyy ajamaan, kyllä pystyi. Himassa kattelin et oli putkista taipunut nätisti notkolle :D No se satula oli lidlin laarista ja vielä pari senttiä yli maximi kiinnityskohdalta kiinni, eipä voi välinettä syyttää jos pettää. Mukavaa taas oli pitkästä aikaa.

Osaisko joku sanoa että mitä se on kun puhti loppuu, onko se energian puutetta, vai kestävyys? Ei tuo touhu kuitenkaan niin kovasti kunnon päälle käy, kun välillä saa ottaa happeakin.

Saako paikkatietoikkunaan enää tuota OSM karttaa auki? Pauli, anyone?

Onko tommosta vanhaa Galaxy S järkevää puhdistaa turhasta rojusta ja siirtää GPS käyttöön? Joku teline vaan sarveen, ei sen väliä jos sit särkyy.

Bansku81
12.04.2015, 20.25
Joo poluthan(myös OSM) näkee tuolla kartat.hylly.org maastokartalla, mutta itse piirrän aina jäljen tietokoneella tulevasta lenkistä, minkä sitten ajan niin ei tarvi lenkillä sitten kartasta arpoa että mihin käännytään. Eli pointti oli että saisi valmiita ajettavia lenkkejä, mutta samapa tuo, jos se menee hankalaksi niin kyllä voin omat jälkeni piirtää jatkossakin. Mutta hyvä jos vauhti on riittävä niin tietää että ei ihan ankkurina ole lenkillä, tosin kyllä tuon lenkin jälkeen alkoi jo hiukan jalat painamaan. Tuo lenkki viikossa ei oikein riitä kunnon nostamiseen, mutta on tyhjää parempi.

Mvu
12.04.2015, 20.37
Onko tommosta vanhaa Galaxy S järkevää puhdistaa turhasta rojusta ja siirtää GPS käyttöön? Joku teline vaan sarveen, ei sen väliä jos sit särkyy.

Eikös se hienosti siinä pelaisi, akku voi joutua koville jos näyttö on päällä koko ajan, saat finnilenkin lainaan jos haluat sarvessa kokeilla, on mulla joku telinekin ylimääräisenä jos kiinnostaa.

Melkeinpä aina lenkillä luurissa sport-tracker piirtämässä reittiä, on niin helppo katsoa jälkeenpäin reittejä ja tangossa Garmin ihan näyttämään suuntaa. Jotenkin toi gepsi on mukavampi suunnistamiseen https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/polulla/kasilaitteet/etrex-20/prod87771.html

Ja kyllä nuo meidän konkarit painaa Rauman polut ulkomuistista, itse saa ajella perässä naama korvissa ja nautiskella.

Bansku81
12.04.2015, 20.51
Joo ja iso kiitos Paulixille ja kumppaneille, ketä noita polkuja on lisäillyt OSM:iin. Mulle tuo oma Garmin Oregon 450 on ihan ehdoton että uskaltaa lähteä yksin täysin vieraille alueille. Jos puhelimessa on potkua niin Oruxmaps on aika toimiva ja ilmainen ohjelma, johon saa myös offlinena noi kartat.hylly kartat joissa näkyy myös OSM polut. Itsellä on tuo yhdistelmä mönkijässä Samsungin 7" tab3 ssa.

Paulix
12.04.2015, 21.00
Eksyminen on suotavaa. Ei niitä polkuja naama älykännyssä etsitä. Parhaat reissut on niitä kun ajaa vaan jotain uutta polkua ja sitku ei tiedä enää missä on, kaivaa peruskartan kännystä ja katsoo lähimmän exitin sivistykseen. Älkää ny tehkö tästä niin stnan vaikeeta...

ST _oli_ hyvä mutta mennyt alamäkeen versiopäivitysten myötä. Ilmaisversio ainakin.
Oruxmaps on Androidilla ollut käytössä, ei valittamista. Kartta sinne joku kapsi.kartat tjsp kautta.

Saako paikkatietoikkunaan enää tuota OSM karttaa auki? Pauli, anyone?
Mjaa..kyllä ne sai lisättyä omana tasona sinne mut piti zoomata ihan lähelle että näkyi. Nyt en kyllä saanut enää totakaan kikkaa toimimaan..

Bansku81
12.04.2015, 21.20
No jokainen tyylillään. Itse tykkään suunnitella ensin reitin kotona ja sitten metsässä keskittyä ajamiseen ja nautiskeluun, jos se on vaikeeta niin olkoon.

Bulkkaaja
12.04.2015, 21.39
Laitan sulle bansku yvtä aiheesta heti ko pääsen tyhjentää postilaatikon. Nyt mobiili tapatalk niin ei onnistun, liian vaikeeta :(

Ite oon kaivannut just tollasta reitin piirtoa itselleni (jonka en uskoisi olevan muiden ongelma). Risteyksessä on turhauttava availla kännyä, sykekkin pääsee laskemaan ja treeni menee pilalle.. Byhähähää :)

Rau VK
13.04.2015, 13.00
Onko huomenna maastoon lähtijöitä sellaset 2-2.5 h kevyesti. Lähtö klo 17 Äyhönjärven katsastuskonttorilta.

Bulkkaaja
13.04.2015, 16.27
Onko huomenna maastoon lähtijöitä sellaset 2-2.5 h kevyesti. Lähtö klo 17 Äyhönjärven katsastuskonttorilta.

Ehkä vois tunnin ajella ennen töihin menoa tuolla suunnalla, siis ehkä.

Mutta hei ihmisen nyt jos koskaan kannattaa käydä laittamassa yhteystiedot tuonne nimenhuutosivulle ja asentaa puhelimeen whatsapp sovellutus, nimittäin nyt on olemassa whatsapp ryhmä RaumaMTB! Tehään hommasta vaikeet oikee kunnol!!

http://www.raumamtb.info

Mvu
13.04.2015, 17.40
Mutta hei ihmisen nyt jos koskaan kannattaa käydä laittamassa yhteystiedot tuonne nimenhuutosivulle ja asentaa puhelimeen whatsapp sovellutus, nimittäin nyt on olemassa whatsapp ryhmä RaumaMTB! Tehään hommasta vaikeet oikee kunnol!!

http://www.raumamtb.info

Mää olen liian vanha tollaseen(kin), eikös pidetä homma yksinkertaisena ja täällä vit...llaan eiku sovitaan lenkeistä ja muista kotkotuksista.

Paulix
13.04.2015, 19.07
Täällä uittuillaan julkisesti ja wassupissa vain sen sisällä. Molempi pahempi.
Wassu on hyvä sellaseen epäviralliseen huuteluun vaikka iltalenkeille ym mut mieluummin tosiaan itsekin laitan ainakin vkonloppuajoriennot tänne.
FB:n ryhmistä mää eniten tykkäisin mut ei taida olla sitä riippakiveä läheskään kaikilla. Wassu taitaa olla joka foonissa jo tehdasasennettuna..

JayRay, kyl mä nyt sain paikkatietoikkunasta OSM:t näkyviin (http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta?zoomLevel=11&coord=203914.07183902_6792806.6643056&mapLayers=base_2+100+default,923+100+default&&showMarker=true). Se vaan et pitää tosiaan zoomata ihan iholle. ei kovin hyvä enää tuo.

JayRay
13.04.2015, 19.10
Tuo on kyllä paskaa. Ennen hyvinä aikoina näkyi paremmin, nyt ne on jätetty jonkun OSM tiet karttatasolle, kuraa.

Bansku81
13.04.2015, 21.39
Itse olen noiden eri maastokarttojen kanssa pelannut useamman vuoden ja oma kokemus on että ne kartat.hylly.org Garmin yhteensopiva kartta aineisto on kaikista paras, koska siinä on tarkin maanmittauslaitoksen maastokartta johon on lisätty vielä mm. nuo OSM polut. Karttaa päivitetään tasaisin väliajoin ja nyt taitaa olla v2.2 menossa. Tietokoneella tuota voi muokata Garminin ilmaisella Basecamp ohjelmalla tai vanhemmalla Mapsourcella. Voi piirtää reittejä, jälkiä, reittipisteitä jne. ja tallentaa ne sitten haluttuun laitteeseen.

Garminin omien laitteiden lisäksi tuon kartan saa toimimaan esim. android Oruxmapsissa offlinena. Koko Suomen kartta aineisto on n.2gigaa mutta jos tuolta kapsi kartoista lataa laitteelle offline karttoja niin samalla tarkkuudella pelkkä Rauman ympäristö vie saman tilan.

Lumioissa toimiva sovellus on se "Maastokartat" jossa voi valita kartta listasta eri tarkkuudella olevista maanmittauslaitoksen aineistosta tehdyistä kartoista tai OSM kartan. Mutta samaan aikaan ei saa näkymään OSM ja maastokarttaa. Ja myös offline karttojen lataus vie paljon tilaa.

Bulkkaaja
14.04.2015, 15.49
Ehkä vois tunnin ajella ennen töihin menoa tuolla suunnalla, siis ehkä.

Ehkä muuttui eiksi. Selittelin itelleni et kun ei ole On Onet nipus ni ei o pyörää mut ne on selityksiä, ei vaa jaksa tällee yövuoroviikolla, hei mut sekin tais ol selitys....

JayRay
14.04.2015, 16.59
Onko jollakin tarvetta PlanetX:stä jotain, taidan laittaa tilauksen sisään viimeistään huomenna.

Mvu
15.04.2015, 19.13
Huomenna torstaina vois olla iltalenkin paikka, 17-18 lähtis kiertämään vaikka uotilan polkuja pariksi tunniksi.
Sellainen saunalenkki siis, onko kellään muulla mielenkiintoa lähteä kaveriksi? Ei mitään kellokaulassa sykemittari lenkkiä vaan rauhallista läskeilyä ja teknistä polkua etsien.
Hihkaise tänne jotain jos viittit kaveriksi lähteä, muuten kiertelen polut jo töistä tullessa.

Teen vastaavan ejoella.
27.5 python 2 saatavilla. TL ready.
Myös uusia kädensijoja 10 sekä 11 powerpackeja sopuhintaan. Toimitus ilmaiseksi myös raumalle.

Rau VK
17.04.2015, 13.23
Meen lauantaina 18.4 Klo 15 maastolenkkiä kiertää lähtö Äyhön katsastuskonttorilta, jos muita kiinnostuneita tuohon aikaan.

aris
17.04.2015, 21.25
Itselle lauantai ei sovi mutta sunnuntaina voisi lähtee lenkille. Suunta on avoin, mutta liikkeelle voisi lähtee 11-12 aikaa

Paulix
17.04.2015, 22.03
Tääl kans vain su sopii . Katotaan.. Eiköhän jotain..

Mvu
17.04.2015, 22.36
Sunnuntai vois sopia kans, tosin vasta 16-17 kellon aikaa. Ja silloin käyn jonkun lenkin enivei...muut mattimyöhäiset mukaan!

Rantanplan
18.04.2015, 20.57
Mä mattimyöhäinen ilmottaudun mukaan. Oisko Vuorenpeikonpolun Uotilanpää ok klo 16

Cocco
18.04.2015, 21.17
Klo 16 kuulostaa kyllä jo iltavuorolta, mutta eiköhän tuohonkin pystytä. Heilurikin saattais kerrankin ehtiä messiin??? Näillä näkymin mukana.

Bansku81
18.04.2015, 21.36
Mä kävin tänään kiertämässä Pyytjärven ja Kokkovuoren. Ladut oli kunnossa eikä ruuhkaa ollut. Onkohan siellä Kokkovuoren suunnalla hyviä kalapaikkoja veneettömälle? Aika jyrkkää kalliota, mutta ois mökitöntä rantaviivaa.

aris
18.04.2015, 21.55
Onko huomenna innokkaita aamuvuoron?

Paulix
18.04.2015, 22.03
Tää selviää korkeintaan iltavuoroon jos eres siihenggä

Jugi
18.04.2015, 22.47
Voisin kanssa lähteä messiin klo. 16

aris
18.04.2015, 22.55
No kai sitä vois itekki lähtee iltavuoron mukaan. Oliko lähtöpaikka jo lyöty lukkoon?

no olihan tuolla mainittukin jo katsastuskonttori

Cocco
19.04.2015, 09.16
Tuo katsastuskonttori oli eilisen lenkin lähtö, mutta olisi kyllä sopivampi lähtöpaikka tällekin päivälle. Sopiiko Rantanplan?

Rantanplan
19.04.2015, 09.20
Eli Äyhöjärven konttori klo 16:00

kanttiinin tollo
19.04.2015, 09.45
Epämääräinen klo.11 aamuvuoro Äyhön kallioille jne löytyy. Hidasta, suorastaan paikallaan junnaavaa menoa jos mitään kiinnostavaa eteen osuu.

Kukaan naulalla käynyt tai teilauspaikalla muutoin?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/Blind%20disciple%2C%20you%20will%20never%20live%20 again.jpg

Oli vähän märkää kuvanottohetkellä joten ajelin vain kallio-osuuden kääntyen näreiden alkaessa takaisin. Mahtaako mennä mihinkään tuo reitti?

Mvu
19.04.2015, 11.46
Mäkin yritän katsatuskonttorille raahautua.

Nurmes reissut alkakoon, paat on vedessä.

Bulkkaaja
19.04.2015, 11.51
En välttämät ehi tohon klo16, ni heittäkää vai whatsappiin et mihi suuntaan päädyitte lähtee. Tai tänne jos jo etukäteen tiedossa.

Fat69er toimii siirtymilläkin nopeena pyöränä kun hytkymis ilmiötä ei ole. Samoin voin sanoa että zero selfsteering, ohjaus on oikeestaan äärettömän herkkä ja tarkka. Jos löytyis joku täppärikokemusta omaava läskeilijä testaamaan ni vois kertoa yhdistyykö pyörässä täppärin ja läskin parhaat puolet. Tämä siis ilman jousitusta, tot kai.

Mvu
19.04.2015, 12.15
Onko tos sun läskissä nyt sitten läskirengas takana ja edessä 29"? Minä olisin laittanut toisinpäin niin että etupäässä olisi ollut läski tuottamassa luottamusta ja takana nakkirengas, tai no, oikeastaan en olisi tehnyt tuollaista lainkaan...;)
En usko että täpärimäisyyttä siihen olet saanut, ei joustoa/iskunvaimennusta voi millään muulla korvata.

Mutta siis ei siinä mitään pahaa ole, mukavaa kun joku viittii kokeilla eri vaihtoehtoja, kai toi läskipyöräkin on jonkun propellipään tuotoksia alunperin.

Niin ja ei ole mulla whatappia mutta puhelin on mukana, soittele vaikka mulle niin kerron missäpäin mennään.

Cocco
19.04.2015, 12.24
Reitti vois olla jotain; Äyhöjärvi, Helistö, Monna, Levonkallio, ja jostain takasin. Esim? Mielenkiintonen fillari sulla Bulkkis. Toivottavasti tuut mukaan.

Mvu
19.04.2015, 14.01
Hyvä reitti!
Nyt arvotaan läskin ja täpärin välillä, kai niistä jompikumpi tarvii ottaa...

Feltti katkes. Taas. Mistä mulle 29" runko?

Paulix
19.04.2015, 18.41
Ratakiskosta?
Pysyikö mies ehjänä?

Joo pysyi. Vauhti kun on aika rauhallista. Ihme homma. Taas jarruttaessa.

Rantanplan
19.04.2015, 20.40
Kiitos Coccolle ja tietysti muillekkin mukanaolleille. Oli vauhdikas lenkki, tai musta ainakin tuntui siltä.

Mvu
19.04.2015, 21.42
Karma on Felttien pahin mainosmies, ei ne kestä ajoa kun osaava mies vie. Ne on tehty meikäläisen hyssyttelevään käyttöön. Yritän muuten Karma ensiviikon lopulla käydä renkula ostoksilla e-joella, soittelen vielä ennen.

Hyvä lenkki taas, melko vauhdikas jalkojen mielestä kun meinas vääntö loppua ihan väkisin. Onneksi rengasrikko pelasti lopulta ;)

Bulkkaaja
19.04.2015, 22.55
Oli kyl vauhdikas lenkki ja makeet polkuu, ne ei lopu edes ajamalla, Rauma on Suomen tai no ainaki satakunnan makein paikka ajaa maastossa!

Mut joo kyl oli meil ihan hyvä kyyti, viel ko ottaa maaston vaikeuden huomioon ni oli siinä tekemist, mulla tosin täydellinen fillari hiukan autto. Ei toi kyl mikään alottelijoiden lenkki ollut mut josko välil pidettäis joku kapee renkasten kiemurat jos on uusii tulijoita ja muutenki on mukava ajella välillä eri pyörillä. Kaikilla toki läskit ja loput voi tilat vaik prismast.

Vesi ja mies oli loppu mut kotimatkal kävi näin.
Loiva ylämäki ja vastatuuli, rinnalle tulee joku äijä hybridillä vai peräti fitnespyöräl, enivei kyselee siin renkaitten vierintävastuksista, sanon et hyvin rullaa mut nyt on vähän kilsoi alla.
No sit se siit valuu eteenpäin ja pieni peesiapu hetkellisest iskee, samassa paino kammelle ja pyörä liikkeelle pari pykälää lisää ja rinnalla kuittaan et hyvin nää rullaa, ei helvetti oli ilme mikä kaveril tuli täs vaihees:)
Tietty painelin ihan maisemaan asti mut sit oli pakko luovuttaa, tuli se siin jossain vaihees ohikin.
Ei ollut työmatka niin ei täst tainnut tul eikä men pisteitä

T: Laihalla (keskimäärin 3.5" renkaat) pyörällä ajava läski:)

Mvu
20.04.2015, 06.09
Täytyy ihan julkisesti tunnustaa, että toi Bulkkiksen puoliläski on ihan toimiva pyörä. Siinä on jopa jarrut molemmissa päissä ja vaihteetkin, tuli itsekkin vähän kokeiltua sitä.

Rau VK
20.04.2015, 07.26
Onko ti 21.4 lenkille lähtijöitä siinä klo 17 lähtöpaikka avoin ? sellaset 2h

paternoster
20.04.2015, 08.35
Vai puoliläski, tommottista hypriittiä pitäisi joskus päästä näkemään kun vaan saisi polut kohtaamaan. Minen jarrumiehenä niin hanakasti porukkalenkeille tuppaa. Tosin eilisen lenkin vetäjää kiitän sopivan rauhallisesta tahdista. Eli könysin yksikseni täältä metsistä Varkaanvuorelle ja koska olo oli freesi jatkoin vielä kohti kaupunkia ja kävin suorittamassa lyhyen tutustumiskiepin Kaasankallion ja Lähdepellon alueen polkujen maisemissa. Siirtymäpoluilla tuli todetuksi tehometsätalouden tuloksia; 7 järven reitistöltä on tuolta Varijärvenpolulta hakattu sellainen pieni varsinainen kummituskuusikko täysin aukeaksi. Putosipa senkin polun kiinnostavuus ainakin minun silmissäni useammalla pykälällä narinari...

Tännään BMX pumppailua pumtrackillä about 2100.
Maasturin runko on nyt kuulemma erityisesti tilattu uusin malli. Järkyttävä kiitos Feltin maahantuojalle Huntterille! Ihan meinaa tippa linssiin tulla :)
11.5. Alkaa kuntoutus tyksissä...

Bulkkaaja
21.04.2015, 21.05
Vai puoliläski, tommottista hypriittiä pitäisi joskus päästä näkemään kun vaan saisi polut kohtaamaan. Minen jarrumiehenä niin hanakasti porukkalenkeille tuppaa. Tosin eilisen lenkin vetäjää kiitän sopivan rauhallisesta tahdista. Eli könysin yksikseni täältä metsistä

Eiköhän tässä polut vielä kohtaa. Porukkalenkit ovat kieltämättä välillä vauhdikkaita maaston haasteet suhteutettuna, 5km keskareillahan 1km nopeusero on muuten aika monta metriä:) Mut onhan tässä porukkaa, niin välillä voi lähteä vaikka kaks ryhmää, rämä ja wäbä.

Ei ole edes hybridiläski täydellinen, tänään oli itestä veto ihan pois niin eihän se yhtään toiminu, jalat ei irronnu pedaaleist jne. Toivottavast ainaka Mvu ei nähnyt kun melkein sen takapihalla kävin vinguttelee jarruja. On sulla kyl melko teknist maastoo siel, mut missä hyppyrit ym rakenteet?

Eurajoella täytyy kyl tulla käymään mut ei tänään. Kai sitä radalla pysyy ko menee vaan suoraa...

Mvu
21.04.2015, 21.55
En nähny tai kuullut :) takapihan maasto on kivaa kikkailtavaa, vauhtia ei pysty pitämään mutta tekniset rajat löytyy nopeasti.
Itsellä kans jalat melko tyhjät, työmatkatempo ei onnistunut ja pikku polun pätkä äyhöjärvelle päin ja siilonmäen polku tuli laskettua, enempää ei olisi edes pystynyt. Huomenna veivaan sähkösinkulalla töihin niin saa palautumispäivän, sitten polut kutsukoon.

Rau VK
22.04.2015, 17.05
Huomenna metsään klo 17 noin 2h häröilyä. Lähtö Äyhön katsastuskonttorilta, jos kellä intoa.

JayRay
22.04.2015, 20.06
Muutama kyssäri:

Ensiks Cocolle, mitä mieltä olet tuosta Thudbusterin liikeradasta kun se taipuu taaksepäin joustaessaan? Olisiko suora satulatolpan suuntainen jousto parempi?

Sitten Karmalle, muutkin saa vastata... miten katsoa vaihtajankorvakkeen suoruus?

Ja vielä yleisesti, onko noista muovisista flättipolkimista mihinkään?

Paulix
22.04.2015, 20.45
Huomenna metsään klo 17 noin 2h häröilyä.

Ei tunnu viikkoillat vielä natsaavan. Enpä ole yhtään iltalenkkiä vielä kesäaikana ajanut. Laiska?

miten katsoa vaihtajankorvakkeen suoruus?

Kirvoittamalla sen irti ja katsomalla linjarin kanssa onko se suora.
Ja jos epäileekin että se on väärässä niin se kannattaa silti vaihtaa ja koittaa uudella korvakkeella.
Sen ehkävääntyneen voi sitten pakata reppuun varaosapussiin sen tappajaoksan varalta. Pääsee ainakin kotio..

onko noista muovisista flättipolkimista mihinkään?

Ei. Mulla oli muistaakseni Nukeprooffit joskus. Hyvät pitkät piikit. Mut liukkaat ku faan tossun alla silti. Enkosketoistemoisiin.

Bansku81
22.04.2015, 21.23
Mun mielestä noi nukeproof electronit on hyvinkin asialliset polkimet. Miten noiden piikkien välistä edes löytää sellaisen kohdan kengälle että pääsee luistamaan jos piikit on tallessa?

Edit. Ja siis tietysti puhuin hinta-/laatusuhteesta. Noi Nukeproofit taitaa maksaa sen 20-30€.
Itselläkin nyt NS Aerial sealed polkimet, mutta osaisiko joku suositella jotain hyvää flätti poljinta josta piikit ei irtoaisi tai katkeaisi kovin helposti kun raapaisee kiveä?

kanttiinin tollo
22.04.2015, 21.54
Ja vielä yleisesti, onko noista muovisista flättipolkimista mihinkään?

Ei mitään vikaa pidon suhteen. Mulla on jarruttomassa maastofiksissäkin muoviset 10€ bmx flätit. Kengänpohjat ratkaisee. Yleensä 5-10 omassa jalassa eli parasta mitä löytyy, paskemmilla pohjilla paskempi pito. Laakerit näistä suojaamattomista paskoo märässä, mut 10€/pari.. evvk jos kiviin osuu.

Voin lainatakin jos vain kokeilla haluat, onhan noita muutama pari.

Mvu
22.04.2015, 22.20
Huomenna metsään klo 17 noin 2h häröilyä. Lähtö Äyhön katsastuskonttorilta, jos kellä intoa.

Viikolla tulee työmatkat fillaroitua ja kotimatkalla yleensä yritän polkua kiertää niin tulee pahimmat ajohalut jo purettua.
Joko on rau vk:lla läski hankittuna, jollei niin pikimmiten hankkimaan :) jos arvelluttaa niin kokeilemaan pääsee...

Flattipolkimet? Jos noista pistää hinta/laatu suhteen paremmiksi niin kertokaa mullekkin http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/wellgo-v8-copy-flat-pedals/rp-prod563
Kolmessa pyörässä on tällähetkellä. Uutena vaan rasvaa ja hiukan löysää laakereita niin paranevat vielä.

Paulix
22.04.2015, 22.27
Mun mielestä noi nukeproof electronit on hyvinkin asialliset polkimet. Miten noiden piikkien välistä edes löytää sellaisen kohdan kengälle että pääsee luistamaan jos piikit on tallessa?

Eihän noissa (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/nukeproof-electron-flat-pedals-2014/rp-prod85858) ole kuin 6 metallipiikkiä?! Vedä lenkillä yksi kiveen niin tuo muuttuu märkänä ihan saippuanliukkaaksi säärentappajaksi. EI jatkoon!
Saman firman nämä (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/nukeproof-neutron-flat-pedals-2015/rp-prod85862) on sit jo ihan eri kategoriaa. Lisäks vielä nuo pinnit on samalta puolelta kierrettäviä eli kun taittaa yhden pinnin niin vaihtaminenkin onnistuu ilman rautasahaa. Tommonen läpiruuvattava pultti kun se vääntyy on ikävä poistettava ilman rälläkkää..

EDIT: joo MVun mainostamat Wellgo-kopiot itselläkin olleet alla. Vähän krouvia tekoa mut soivat pelit ja hintalaadussa ei mene ohi.
Miinuksena tuo läpiruuvien vaihto.

EDIT2: 5-10:ssä on kyllä hyvät pohjat mut tämmönen kuraperseläskeilijä ei osta goretexittomia kenkiä. Joita ei 5-10:llä ole..

JayRay
22.04.2015, 22.35
http://www.planetx.co.uk/i/q/PEVPBMXP/vp-components-aluminium-bmx-pedal on mun vastaus Mvu:n haasteeseen. Taidan laittaa pari paria tulemaan, kun tulee vielä 7e posteilla, kokeillaan.

Haet Bansku Rauman Akusta tai muualta sopivia ruuveja/pultteja, laitat kiinni ruuvilukitteella sitä myötä kun putoaa.

Bansku81
23.04.2015, 06.24
Kyl noita joka lenkin jälkeen onkin uusittu. Noissa Aerialin polkimissakin on se huono puoli että noi nastat meinaa viedä sen kierteen mukanaan irrotessaan. Ei noi samalta puolelta ruuvattavatkaan kaikkein toimivammat ole siinä vaiheessa jos katkeavat juuresta tai kun noista kuusiokolollisista on kolo kulunut pois.

Cocco
23.04.2015, 18.09
Muutama kyssäri:

Ensiks Cocolle, mitä mieltä olet tuosta Thudbusterin liikeradasta kun se taipuu taaksepäin joustaessaan? Olisiko suora satulatolpan suuntainen jousto parempi?
Ei se, että satula möykyissä joustaa takaviistoon haittaa lainkaan. Se on oikeastaan hyvä suunta joustaa. Sen kyllä huomasi, kun gummijouston esikiristys siirsi satulaa jo muutaman sentin taa päin, eikä kaikkea saanut satulan kiskoista takasin. Ensin ajattelin hommata lyhemmän stemmin, mutta nyt alan jo tottua pidempään ohjaamoon.

Bulkkaaja
23.04.2015, 18.26
Joo spdt on ihan hyvät... Ei vaan suosittelen kaikkiin läskeihin ainaki koittaa. Ite ajattelin ajaa kesän pelkissä uimashortseissa, laitan ite vähä extraa läskiin ko renkaat on nii kaposet. Säärisuojat ei varmaan tähän pukukoodiin sit sovi?
Niin oli mun ainoista v8 kopiosta toisest laakeri aika löysä ni siksikin spedet kii.

Muovipolkimet varsinki jos kierteet korkkaa on vähän vääräs käytös, eli kovikkokestävät valut ja paksut piikit hyvil kengil ennemmi tuoho käyttöön.

Bansku81
23.04.2015, 21.10
Niin mul on nyt kiinni tommoset:
http://www.chainreactioncycles.com/mobile/fi/en/ns-bikes-aerial-sealed-flat-pedals-2015/rp-prod127389
Mutta noistakin tuntuu nastat irtoavan aika helposti ku vähän raapasee kallion pintaa.

Edit. Ehkä tommoset vois olla hintansa arvoiset.
http://www.hi5bikes.fi/~1oqzx0000001/?Y999=PIF&Y104=E13-PDLG1P

Mvu
24.04.2015, 18.08
Töistä kun tulee tälläistä reittiä, niin kotona on olo kuin ei olisi töissä käynytkään: http://www.sports-tracker.com/workout/mvu/553a29dfe4b052ed15e404f0

aris
24.04.2015, 18.57
Tollane työmatka olis komia kyllä.

Onko vkloppuna joku menossa lenkille? Mielellään aamusella.

Puuhis
25.04.2015, 18.33
Noin tunti takaperin oli kaks Messiaan näköstä sälliä pitämässä taukoa Unajantien ja Pyhärannantien risteyksessä. Kulkineista ainakin toinen oli joku erittäin hieno kullanvärinen vanhankoulun maantiepyörä.

Mvu
25.04.2015, 18.38
Maantiepyörä? Onko sellaisiakin ;) Ei vaan, kai se ihan kivaa tuohua on sekin. Kunhan mun ei tarvitse...

Paulix
25.04.2015, 18.43
Katupyörällä voi Messiaatkin ajaa vetten päällä. Me ateistit tarvitaan siihen läskipyörä.

Ai niin.. Ehkä ajelua sunnuntaina jos sade ei sotke. Suunta jhkn pohjoiseen. Tarkentuu aamulla

Puuhis
25.04.2015, 18.46
Ei se ole ollenkaan meikäläisenkään juttu... oikeastaan minkäänlaisella tiellä ajaminen. Sen verran asenteella olivat liikkeellä ulkoiselta habitukseltaan, kuin myös kaluston puolesta ukot, että ajattelin huudella täälläkin, josko olisivat foorumin käyttäjiä.

Mvu
25.04.2015, 18.54
Taitaa Raumalaiset sukkahousumiehet pyöriä tuolla rauman seudun pyöräilijöiden sivuilla, täällä on liikaa kuraa ja liian vähän sykemittareita... Ja ei herneitä nokkaan, tämä on mun huonoa huumoria.

Huominen jää väliin itseltä.

Bansku81
25.04.2015, 19.17
Itse just äsken saunalenkin siirtymällä ajattelin että miten sama laji voi olla samalla maailman tylsin ja hauskin laji.

Puuhis
25.04.2015, 19.38
No mut, kyl sama havainto on tehty mönkkäreitten kans! Mitä enempi offia, ni sen parempi. :)
Se on melkolailla kuivaa hommaa kans ajella siel kestopäällysteel sitä kaheksaakymppiä tai sitte satasta :mad:

Rau VK
26.04.2015, 11.03
Ti 28.4 maastolenkkiä klo 17 lähtö vaikka Lähdepellolt rauhallista kruisailua 2h.

Lukkopolkimet on hyvät ei tarvii miettii piikkei ja kenkii 👠

kanttiinin tollo
26.04.2015, 12.46
Taitaa Raumalaiset sukkahousumiehet pyöriä tuolla rauman seudun pyöräilijöiden sivuilla, täällä on liikaa sykemittareita, gepsejä, träkkeritä sun muuta tuubaa, jota ei reenamisessa tarvita....

Korjasin vähän.

Mihin aikaan tän päivän lähdöt, mihin suuntiin ja mikä meining? XC-kisareeniä en aja. Muut optiot harkitaan läpi.

Paulix
26.04.2015, 12.49
Mää olen just ny lähös. Pari tuntia jhnkn Haapasaaren suuntaan.

kanttiinin tollo
26.04.2015, 13.20
Mä en ehdi just ny lähtöön edes puolen tunnin kuluttuakaan. Joskus kahden jälkeen, jopa lähempänä kolmea. Rikotun renkaan vaihtoo, syömistä sun muuta turhaa.

Mvu
26.04.2015, 14.07
No joo kanttiinin tollolla on kyllä korjatussa viestissä totuutta mutta gepsistä en luovu suunnistamisen apuna, niin hyvin ei ole Rauman ympäristö hallussa vielä.
Ja ettei ketään ota tollon kommenttia liian vakavasti, niin hänellä ei ole pyörässään edes etujarrua...vaihteet oli viimeksi:0
Ei voi välineurheilijaksi sanoa.

Paulix
26.04.2015, 17.12
KT täyttää kyllä välineurheilijan kriteerit ainakin yhdellä mittarilla, nimittäin renkaiden.. ;-)

Haapasaari koluttu läskioptimoituja reittejä pitkin. Hirvikin tuli bongattua varsin läheltä. Harvoin niitäkin loppujen lopuks näkee.
Mvu pitikös sun veneen jo olla Mustaslahdes? Ei näkyny vai olitko jo Nurmeksessa :-)

Mvu
26.04.2015, 20.34
Kyllä mä sen sinne tiputin, liekkö jääny kellumaan lainkaan, sukelluspuisto tuli sitten siitä muksuille rantaan.
Ei vaan, kyllä se siellä kuulemma on ja pinnallakin, mulla on melkein 24/7 rantavahti sille kun on vanhempieni mökin rannassa kiinni. Tänään juuri pääsin kysymään tilanteen kun synttäreillä näin satamapäällikköni.

Mvu
27.04.2015, 21.37
Oliko foorumilaisia hän joka ajeli Uotilan vanhaatietä Whiten läskillä tänään kahdeksan maissa illalla?

TommiK.
27.04.2015, 22.13
Kyllä, se olin mä!

Mvu
27.04.2015, 22.16
No niin, ennenkin nähnyt ja ihmetellyt laadukasta ja komeaa läskipyörää;)
Ja sitten se perinteinen, koskas näkyy porukkalenkillä?

kanttiinin tollo
28.04.2015, 07.58
Ti 28.4 maastolenkkiä klo 17 lähtö vaikka Lähdepellolt rauhallista kruisailua 2h.

Luvassa piikkei ja kenkii 👠

Jollain tasolla kiinnostaa, mutta ajankohta saattaa olla hieman liian aikainen. Yritetään.

KT täyttää kyllä välineurheilijan kriteerit ainakin yhdellä mittarilla, nimittäin renkaiden.. ;-)

Tämän voi ymmärtää monellakin tapaa. Ainakin 7 vuotta vanha "pehmeä" pahasti kopottunut rengasseos oli kovin urheilullisen oloinen noilla sileämmillä märillä kallioilla sunnuntaina. Pitäs ehkä päivittää vanhempaa osaa rengasarsenaalia...

Haapasaari koluttu läskioptimoituja reittejä pitkin. Hirvikin tuli bongattua varsin läheltä. Harvoin niitäkin loppujen lopuks näkee.
Mvu pitikös sun veneen jo olla Mustaslahdes? Ei näkyny vai olitko jo Nurmeksessa :-)

Mää kolusin Lähdepelto-Monna-Äyhö-Oras-Otanlahti akselia jarruttomalle vapaarattaattomalle optimoituja reittejä pitkin. 30km ja 3h. Tuon nopeempaa ei fiksin paskeella oikein jaksa. Bongauksina litteä orava ja laulujoutsen. Ai nii ja lenkin lopputeema oli ostaa salmiakki/lakritsijäätelöä useammasta kuin yhdestä kohteesta koska oikeaa lajiketta ei löytynyt ensimmäisestä tankkauspaikasta. Seuraavaksi voisi syödä kaikki erilaiset puikko/tuutti muotoiset salmarijädet saman lenkin aikana, ois edes joku teema lenkillä.

Bansku81
28.04.2015, 09.17
Mä heitin eilen kesän ekan shortsi lenkin Pyytjärvellä ja nyt on sääret naarmuilla kun oksat raapi. Pelkät polvarit ei taida oikein riittää risukkoisimmissa paikoissa tai sitten täytyy vaan odottaa että nahka paksunee :D
Budin jälkiä tuli muutamasta märästä paikasta bongattua, ketä tunnustaa?

Paulix
28.04.2015, 15.13
Mää tunnustan. Ei kait kukaan muu väärinrengastettua läskiä täällä aja, kahdella eturenkaalla. Vai onkse jotenkin länsirannikolla geeneissä tämä väärinrengastus, eiks sullakin Lou ole eturenkaana. Ihan väärin ajettu!

Bansku81
28.04.2015, 15.49
No ihmettelinkin, miksi ne Budin kuviot erottu niin hyvin, että eikö takarengas ole tullut lainkaan perässä :) Joo mulla on Lou edessä ja Nate takana. Eli täysin väärin ajettu, ei edes kunnon läski vaan Fat frontti..

Bulkkaaja
28.04.2015, 15.52
Ihme reittioptimointia täällä, ihan samaa hommaa ko sykkeen tuijottaminen...

Jarruton maastopyöräily on kyllä järkevämpää kuin jarruton katupyöräily ei siinä, mut mikä on hyvä välitys moiseen tähän aikaan vuodesta? 42/18 aiheuttaa selkäkipuja.

Läskissä on nyt pelkkä etujarru eli se ei liiku ennen vappua, fixissä on molemmat jarrut mut se tuntuu vähän liialta, menee ihan maastopyörästä, taidan palata vanhaan takajarru setuppiin.

Säärisuojat on kyllä shortsien ja avo pedaaleitten kanssa ihan must. En ole nähnyt viel kellään futissuojia maastossa mutta ne vaikuttas järkevält jos on jo polvarit.

Pauli: No mut onhan kaks "eturengasta" parempi ko kaks takarengasta!

Bansku81
28.04.2015, 16.22
Täytyy katsoa mitä tohon säären suojaksi virittelisi. Ehkä tommonen koko säären ja polven suojat alkaa olemaan jo aika hevyä meikäläisen ajoilla. Näyttää ne tuolla maailmallakin pärjäävän flateilla ilman säärisuojia. Ehkä mieli muuttuu kun on ensimmäistä kertaa nahka kunnolla rullalla polkimen ympärillä :)

Mvu
28.04.2015, 16.43
Viime kesä opetti mulle, että pitkät housut on oikeinkin mukavat kun nokkospuskien korkeus on sarvien yläpuolelle, myös ajohanskat puolusti siinä olemassa oloaan.

Paulix
28.04.2015, 17.05
Jotta mielipiteitä olisi riittävästi ristiin :) niin täältä ääni shortseille ja polvareille. Kesällä mtn pitkiä housuja pidetä.. pitkät sukat ehkä sit paremmat.
Nokkospuskat tarkoittaa vain liian vähäistä liikennöintiä. Ajetaan niitä polkuja ettei noggoset kasva..
Yleensä ne sääret kolhiintuu tunkattaessa kun sääri osuu pedaaliin. Pintanaarmuja, paranee nopeasti.
Mut kyllä jollakin tais olla futissäärisuojat sukkien sisällä? Cocco? Heiluri?
Käsivarsiin enempi pitkää hihaa kaipaa. Kuusenoksat naarmuttaa käsivarret paljon ärsyttävämmin.

Heiluri
29.04.2015, 21.27
Joo mul on futissäärisuojat joita kokeilin muutaman kolhun ja Karman äksidentin jälkeen. Suojaavat säären lisäksi nilkan ja akilleksen ja en oikeastaan ole niitä ajossa huomannut. Eli jos tommoset on kaapissa entuudestaan niin ovat varmasti pätevät. En ainakaan ole harkinnut mitään korvaavaa ostaa. Bulkkaaja-henkeen mun polvaritkin ovat jotkut Viis-Egee-Tokmannin-Alesta ja ovat ostetut joskus viime vuosituhannella. Luultavast ne tulee upgreidattua kun ensimmäistä kertaa kaadun oikeasti ja totean etteivät ne pysy aloillaan - toivottavasti ei heti ekasta kerrasta luu pilkistä polvesta tjmv...

Paulix
30.04.2015, 16.45
Onkos Wappumarssijoita? Jos perjantaina puoliltapäivin katsomaan räjähdysmoottorillisten veljestemme marssinalkua Prisman nurkilta ja siitä sit jhnknpäin pois kestopäällysteeltä ASAP.

Mvu
30.04.2015, 17.22
Mä alan päivystämään vappupäivänä puoliltapäivin. Saa taas viikon huilata fillaroinnista.

Bansku81
30.04.2015, 18.29
Millaiset säärisuojat Heiluri sulla on jos suojaa jalkaa takaakin. Mulla on Foxin Launch Pro polvarit ja ostin niitten kaveriks 9€ Niken perus futis säärisuojat jotka tulee tarranauhoilla pohkeen ympäri, mut en ole kyllä kovin vakuuttunut. Semmonen mistä sais pohkeelle myös suojaa olisi aika näppärä.

Heiluri
30.04.2015, 19.40
Normi futissäärisuojat jotka ovat takaa auki, mutta nilkan kohdalla on neopreenisuoja, joka kiertää nilkan ympäri. Tää neopreenikohta pitää sen myös hyvin paikoillaan. Olen enimmäkseen pitänyt säärisuojan yläremmiä auki, ettei turhaan purista pohkeen yläpuolelta - sukat kyllä pitävät ne hyvin paikoillaan. Kesällä voi käyttää ohkasempia sukkia ja laittaa ne vain puoliksi säärisuojan päälle, jolloin ne ovat entistä vilpoisammat.

Bulkkaaja
30.04.2015, 19.45
tulipa tänään vastaan sellainen maantiepyöräilijä rsp: n ajokamat päällä, minä läskillä mutaisena enduran ajokamoissa, läskipyöräilijä morjensti, maantieylpeilijä mulkaisi kiukkuisena.

Samassa seurassa vielä, tais olla kovan luokan kuski, mukavat kaverit ei pärjää maantielajeissa paitti tempossa. Ei mittään eiköhän ne kesän krillibileet yhdistä, siellä voi sit jutella korkeista ja matalista rengaspaineista, mahd tasasest ja möykkysest reitist jne. Jollain kippurasarvisel siel vois koittaa maastoutua mikäli paikalla testipyöriä.

Kohtuu out off the box meininki täs langas! Tuskin tällä foorumilla moni suostuis ajattelee ees futissuojia kun ei ne oo pyöräilyyn tarkotettuja... Mut hoitaa just nilkan ja säären suojauksen erinomaisesti, pohje on sen verran läskiä ettei niin herkkä, pala kangasta eli vaikka sukka riittääkin sen suojaukseen. Sillon on kyllä möngitty jo oikeen huolella jos piikit osuu pohkeeseen, mut tällee vappuna kai sekin onnistuu.

Joko Heiluri 27,5 keula ja kiekko vaihdettu?

Kyl täs voi ol nimimerkin vaihto ol paikallaan ku oon alkanu kattelee jo normaalin hintasia tuotteita, eli en enää kaikista halvimpia... Ja siis polvareista viel et mulla pölyttyy hyllyllä pod mx300 et joskus ei oo hintaa tullu niin katottuu, fillaris on jatkuva telemarkasento ajossa niin ei noita sentäs ole missään vaihees tarvinnu, ei niillä kyl mielellään polkiska.

Vappuajot kiinnostaa, pe prisman parkista näil näkymi ok ja viikonloppun iltapäivät mahd.

edit: Ainaki junnuilla pysyy futissuojat ilman sukkaakin hyvin sillä yläremmillä, jollain suojilla toki se sukka on pakollinen. Kokomittaset bibsit ja futissuojat alle!

Bansku81
30.04.2015, 22.39
Jos se poljin lipsahtaa ja repii jalkaa niin miks se on automaattisesti sääri eikä pohje? Mun mielestä toi polvari +säärisuoja voi olla hyvinkin toimiva, kun voi vaikka kesken lenkin heittää säärisuojat reppuun jos silt tuntuu ja varmasti viileämpi kun noi yhtenäiset koko jalan suojat.

Marsusram
30.04.2015, 23.31
Kovat DH-suojat tai futissuojat käy kovemmille rymyäjille. Jos pelkkää etupuolista kevyttä sääriluun ja nokkosen suojaa tarvitsee polvareiden lisäksi, niin suunnistajan suojissa on ajateltu asioita enempi maastossa liikkujan kannalta kuin futissuojissa. http://www.suunnistajankauppa.fi/product_details.php?p=691
Noi on hyvät esim 3/4-, eli vähän yli polvipituisten housujen kanssa, jolloin saa tuuletuksen pelaamaan.

Paulix
01.05.2015, 11.00
Hoi wappukrapulaiset.. oliko niitä ajelijoita tänään? Tää lähtee ainakin kattelemaan noita jälkeenjääneitä pörisijöitä Prismalle ja siitä sitten ehkä Unajan lintutornille. Mukaan!!

kanttiinin tollo
01.05.2015, 17.01
ox paulil jotai träkkii? liikuttu aika kiinnostaa enimmin. kilsat ny ei mätsää kuitenkaan.

supermatalilla rengaspaineilla ajo sukkaa.