Näytä tavallinen näkymä : Rauma
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
12]
13
14
15
kanttiinin tollo
25.09.2015, 17.11
Ihan perus On-One Fatty. En vaan digannu pidemmän päälle. Vaihtuu todella iisisti eli liki jo niihin Shimpan klosseihin. Joko siitä pääsis eroon?
Kuinka iso valtamerilaiva sinne on lähdössä? Onko saunaosasto, sviitti jne? Oikeastaan oma kansi olis ihan kiva, en astuis maihin ollenkaan.
Pakko tuottaa KT:lle pettymys, samat venhot kun viime kerralla...
Maakravut huolitaan kyytiin.
Voisin lyöttäytyä Mvu:n paattiin jos jalka ja tila antaa myöden. Ottaisin kikkailun kannalta
Bansku81
25.09.2015, 18.16
Mä voisin ottaa ton kt:n keulan. Siihen menee varmaan 135qr? Kuitunen tulossa mut hukassa kiinan postissa :) nykyinen on elänyt sen verran että lohkee jo maali. Mikä kt:n jalan koko? Mulla liki käyttämättömät kengät kii klosseissa.
Ja vene paikalle iso peukku.
kanttiinin tollo
25.09.2015, 19.12
135mm jeps, tavis pikalinkulla tai 10mm läpiakselilla yms. Jalka jottai 44 tyylistä. Kenkiä kyllä löytyy, mutta hajoileehan nekin käytön myötä.
Bansku81
25.09.2015, 19.24
Olis about tossa koossa Diadora Polaris ja Bontragger SSR multisport kengät joutilaans klossit phjassa. Molemmilla ajettu pari lyhyttä lenkkiä. Voin hakee vaikka rahallakin pois?
Täällä jotain alustavaa kaktus kurkussa poikittain flunssaa joten Suvitien saaristojeeppi ei vielä avaa taxfreetä auki.
Katsotaan lähempänä mikä fiilis. Muuten tuo Markuksen aikataulu passaisi kyllä.
KT:n valokuvasuunnistus.. emmää edes ala. Tai siis alan, viimeisen kuvan mallisuoritukseen.
kanttiinin tollo
25.09.2015, 19.46
Polarikset on vissiin talvikengät? Et varmaan päittäin vaihda? Multisport lienee jotain mitä omasta valikoimasta ei löydy.. voisin ainakin testata.
Mikä Paulilla järjestys viimeisen suorittamiseen, ensin ajo vai korkkaus ja ei ajoa? Muutkin vaihtoehdot kiinnostaa.
Bansku81
25.09.2015, 19.52
Laitoin kt sulle yv:n voin ottaa monot mukaan keulaa hakiessa. Katotaan sit maksaako joku jos maksaa ja millä.
Me mahdutaan ihan hyvin vielä jos Cocco, Bansku, Karma ja minä ängetään paattiin. Enempään en pysty.
Mulla ei sitten autoa käytössä Sunnuntaina niin läskeilen eka uotilasta mustanlahden rantaan veneelle, siksi se lidlin parkkis. Toki sille rannalle ihan osoitekkin löytyy jos pirssillä haluaa tulla.
Kengät hajoilee, Bontit ei
Huomiseksi saaristopyöräilyyn näyttäis tulevan ihan ok keli, joku kuurosade iltapäivälle ja tuleeko sekään merenpäälle.
Eikös sinne sitten suunnisteta, odottelen 11:30 Lidukan parkkiksella jos joku muukin läskeilee matkat veneelle.
Autoilijat saa osoitteen yv:llä.
Bansku81
26.09.2015, 15.30
Mitä Lidukalta matkaa paatille? Voisin tulla kans fillarilla jos ei oo hirvee matka.
Kaupungin karttapalvelun välimatkamitta väittää matkaksi n. 6km pikitietä pitkin. Läskillä löntystelen sen rauhallisesti ja kiltisti asfalttia pitkin, pysyy mies ja laitteet ehjempänä, ehkä, kotiinpäin sitten polut jos paukkua riittää.
Maggarat ja olut jo odottelee huomista;) mulla taas pari ryynäriä ylimääräisenä...
Bansku81
26.09.2015, 17.37
Nii pitikin kysyä, että mitä mukaan ja mitä kapteeni haluaa palkkaa?
Kenelle mahdoin huudella äsken Tokmannin kulmalla. Oli mustalla dudella liikkeellä. Kiva aiheuttaa hämmennystä.
Oliko punasta ajovaatetta ja POCcia päällä?
Työkaveri, ei palstalla eikä watsupissa vielä.
Tai sit Magolf.
Tai kai tääl joku muukin laadun päälle ymmärtää :-P
Mulla huominen vielä auki. Katson aamulla miltä olo tuntuu. Ei sin vissiin suurta ryysistä tule kuitenkaan vai onks joku muu viel kiinnostunut kuin KT?
Nyt täsmäs kaikki. Eli Paulin työkaverille tuli huudeltua.
Bulkkaaja
26.09.2015, 18.04
Arvoitukseks viel jäi onko white ja dude kuskien välillä jotain eripuraa vai mitä tää huutelu on:)
Itel jää saaristo väliin, reksaari olis kyl hyvin läskioptimoitua..
Mut asiasta kolmanteen, kohta on talvi, kylmä ja kaikkee. Kiinnostaisko jengii ottaa talvel muutaman kerran skeittihalli vain pyörille vuorona käyttöön? Näin niinku alustavasti kysyn, ihan rahalla tuon kai saa yksityiskäyttöön. En oo koskaan käyny mestas mut kai siel vaik läskipyörälläkin pystyy kikkailee.
Huutelu oli hyvin ystävällismielistä. Kyselin mihin suuntaan oli matkalla...
Nii pitikin kysyä, että mitä mukaan ja mitä kapteeni haluaa palkkaa?
Reilut eväät mukaan, tulet tehdään kun notskipaikat kerran on valmiina. Mulle ei saa antaa mitään, hyvä vaan kun osallistuu, ei tulis yksinään lähdettyä kumminkaan.
Pikku sadetta lupailee päiväksi, miten on, ollaanko sokerista vai mennäänkö?
Minä voin kyllä lähteä, ensiviikolla nostan paatin ylös niin olis sellainen veneilykauden lopetusajo...
Bansku81
27.09.2015, 09.07
Mä oon tulossa. Täytyy katsoa vähän ajo kamoja säännmukaan.
Flunssa vei voiton. Ei ajoa mulla tänään :-(
kanttiinin tollo
27.09.2015, 09.17
Aika se ja sama mulle ajelenko maissa vai saaressa tänään. Eli ei suuremmin haittaa vaikkei Paulin vesibussi kuljekaan.
Mukana myös. Nähdään lidlillä.
Mites Karman tilanne? Kestääkö koipi ajoa?
Bansku81
27.09.2015, 09.44
Mä tuun kans Lidukalle.
Nonnii, Reksaari kierretty kolme läskin toimesta. Maggarat paistettu ja renkaita puhkottu, Felttiukko tarvii tubelessparemmat kehät... mutta roiskui siellä valkoista nestettäkin, 45nrt:n kyljestä.
Kaikkiaan hyvä reissu ja Coccolle paljon kiitoksia kun toi rengas ja polvivammaisen saaripyöräilijän kotiin.
kanttiinin tollo
28.09.2015, 22.43
Mitäs siellä oikein on remuttu?
Mulla hukkui vain mittari pyörästä tän päiväisellä. On sitä siinäkin.
Tää oli aika hiton siisti..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/harjanteen%20polku.jpg
No oli nää muutkin ihan siedettäviä, että eipä siinä.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/laakson%20polku.jpg
Yks selkee fättislinjakin löyty..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/fatbaana.jpg
...esittelyvideo maybe myöhemmin. Klossikengät perkeleet oli kuolemaksi ja toi fillari olis ollu sitä vieläkin enemmän, mut fäteillähän ne pahimmat vissiin kuuluis ajaakin............ ilman jarrujako jengi tosta kulman taakse oikeelle vetäsee? Ei siinä jarruttamalla kyl taida ku tappaa ittensä.
Missä se itse on taas remunnut? Alan epäillä vähitellen että KT reuhoo jossain kuntarajojen ulkopuolella.. ja ottanut katupyörän mukaan ettei hirvikärväset pysy perässä :)
Ei vaan, arvaus taas noista maisemista. Noin jyrkkää kuusikkoa ja louhikkoa löytyy ainakin Sorkan suunnilta. Tuo eka harjanne näyttää varsinkin houkuttelevalta. Missämissämissä...
Dr.Jones
29.09.2015, 21.42
Tevehdys pitkästä aikaa.
Tässä ihan harmittaa kun tän viimesen sivun luki, etten oo ollu aktiivisempi. Olis ollu mahtavaa kiertää Reksaarta. Pitää laittaa ketjut maasturiin ja hypätä mukaan remmiin.
Nyt olis pieni avunpyyntö: Kaveri pohtii maastopyöräilyn aloittamista. Ajokokemusta ei ole, mutta kiinnostusta reilusti. Pyörän ostaminen heti ensimmäiseen kokeiluun on aika satsaus, joten olisko jollain lainata jäykkäperäistä 190+ senttiselle kokeilijalle pariks tunniks joku ilta?
Löytyy yks XL perus 26" GT jäykkis Foxin keulalla joka lähinnä cityfillarina nykyisin. Ajaa silläkin nyt jotain polkua.
Sit tietty läski-Dude L-koossa. Sillä koeajo kyllä saattaa helposti tulla kalliiksi :)
Molempia saa lainata kyllä kokeiluun.. ja ite olen 191cm niin eiköhän noi natsaa. YV:tä kehiin tai O45674I32I
kanttiinin tollo
30.09.2015, 11.34
Osaahan ne kuntarajatkin ylittyä kun ei elämäänsä gepsissä/kännykässä kiinni elä. Veteen piirrettyjä viivoja tuollaiset. Hylätty soranottoalue tms, jota ei karttakaan enää moiseksi tunne. Siis tuo harjanne. Ei nyt välttämättä aivan iskuetäisyydellä jos ei pientä siirtymää ajamalla kestä.
Mahtaiskohan tänään olla innokkaita pyörälenkille lähtijöitä? Kevyt iltalenkki vaikka kuuden maissa...
Dr.Jones
30.09.2015, 16.13
Löytyy yks XL perus 26" GT jäykkis Foxin keulalla joka lähinnä cityfillarina nykyisin. Ajaa silläkin nyt jotain polkua.
Sit tietty läski-Dude L-koossa. Sillä koeajo kyllä saattaa helposti tulla kalliiksi :)
Molempia saa lainata kyllä kokeiluun.. ja ite olen 191cm niin eiköhän noi natsaa. YV:tä kehiin tai O45674I32I
Loistavaa ja kiitoksia jo tässä vaiheessa. Otan numeron ylös ja soittelen kun tiedän koska ehditään käymään lenkillä.
Dude on vahvasti hankintalistalla ittelle. Mulla vaan mittaa 178, joten onko Raumalle eksynyt pienempiä?
Mä voisin kuuden aikaan lähteä. Mihin suuntaan menossa? Itse asun Kappelinluhdassa, et se suunta sopisi itselle parhaiten.
Noh itsekin tästä lahdenkadulta starttaan ja suunnalla mitää välii... ehdotuksia?
Jos mennään johonkin Pyytjärven metsiin. Vaikka siitä Uudenlahden päiväkodilta lähtö kuudelta. Ehtii sitä reittiä sitten siellä vielä siellä miettimään.
Edit: Siinä reitti:
http://www.sports-tracker.com/workout/maqolf/560c10fae4b0035b0e78d298
tehdää näin... ja kaikki vaan messii... kelit ainakin suosii!!
Nyt täsmäs kaikki. Eli Paulin työkaverille tuli huudeltua.
Juu, minä se olin. En vain vauhdissa kuullut kunnolla mitä huutelit.
Bansku tuolla watsappissa ehdotteli sunnuntaille uotila-levonkallio suuntaa ja 2-3h lenkkiä, mä ajattelin lähteä seuraksi ja jarruksi. Polvi vielä viime viikonlopun reksaarentourista toipilas niin vauhtini on tavallistakin hitaampi.
Jotain huhuja kuullut uusista pyöristä ja kuskeista niin nyt olis hyvä tilaisuus tutusta porukkalenkkeilyn ihanuuteen;)
Bansku81
02.10.2015, 20.08
Äläs mvu viitti! Kyllä se tais reksaaressakin olla meikäläinen ketä odoteltiin. (Ja ketä puhko ne renkaat :D)
Viel en uskalla luvata sunnuntaita, mut halu ois kova päästä ponnistamaan hiilari keula.
Sunnuntaina messissä, vaikkakin epäilen ettei sieltä parissa tunnissa takaisin selvitä;) Olisi tosiaankin mukavaa nähdä uusia naamoja mukana.
Mones aikaa sunnuntaina? Voisin kanssa tulla jonon jatkoksi ennen yövuoroa...
Mulle vois oikeasti sopia sellainen 2-3h lenkki ja vaikka aamupäivällä lähtis liikkeelle, on toi paat tossa pihalla ja tarvis saada se talvikuntoon pressun alle nukkumaan talviunta.
Mä telakoin saaristojeepin kans tänään.
Huomisest ei osaa sanoa vielä. Keuhkojen kapasta on vielä osa liman vallassa joten voi olla lenkki parempi ajamatta. Mieli tekis kyl.. Tässä ihan raihnaistuu..
Jos Uotilanrinteen pk:n pihasta lähdettäis 11:30?
paternoster
03.10.2015, 22.00
Rauman ilmasto ei vaan aina ole aivan paras keuhkovaivojen paranteluun..
https://lh3.googleusercontent.com/vtFQB0Yw-rNLHNXpJOC5rg-6smq3fsxAo8qCAblc9IA5CNiXWSJqDriUKD3QamnCP3L6X5T4E L0r4cM_A9ED8Xfx5pfeK4uYcXAcGYVnGZTwMqipC5zWctvfHsp jioOzET1t7F3IfwczYrFjUGu9YsWcmCSMwEc0O3l8TKUps-HMQQCNHwjH8upzOOzHQlCNoXoumwNpaJr2cd_09HWwp_IUGted CQI4rhZo2eINdysqc7DPNW4Maft1PTTdA5xR4d_WsHbbOHW-u3R5kMe94kIm_Px23Cldxfp1UlpiQPnhRjetPzBXKU-YoiDhAxq7x6Xb-ZNq4cVzAh1rkxUbI49RLQhkp1Ip9e33Ci4c5_wY1ETxwaBuhQ8 bVJ67qMoBKa7ZaseeVKHNocwQAe6XBzydVhs6U_J1JS0hP9Fhi gc-oh-vkXsF0c7c0sv8w--_64b2adFkt4N10V0uE_7NSc3KJy_JnucED_MFGOQDfxAu4fNDZ QP85U8c_e92WBV92TTvXmXO0ELAVSFJ-m6FZL4tii2IlJPa_ouXjw=w1000-h563-no
Ok. 11:30 tulevan hätävastaanottokeskuksen pihalta... Ostaisko joku rintamamiestaloa?
Olen osallistumassa 10.10 Lohja MTB Oktoberfest maastoajotapahtumaan läskillä onko muita innokkaita osallistumaan. Eritasoisia reittejä tarjolla. MTB Lohjan sivuilla infoa tapahtumasta. Vaihtelua Rauman polkuihin.
10.10. on myös tour de Pori. Jos poljen, niin varmaan siellä.
Porissa on hyvät ryhmäjaot tänä vuonna eikä pelkkää siirtymää kuten edellisinä vuosina. Slow enska ryhmä kutsuisi mut valitettavasti toiset harrastukset vievät tuon lauantain.
..ja 16.10 olis Mynämäellä kalliobaana-ajelut. Sinnekin on aina pitänyt mennä mut joko keli ollut sokerista tai muuta menoa. Katotaan josko tänä vuonna. Siellä pitäs ainakin baanat olla mukavia!
Bansku81
04.10.2015, 21.27
Ei läskillä kuulu olla mukavia baanoja, ne on nakki renkaisia varten :D
Menen nöösi Jaijalan kanssa huomenna klo 16 pienelle lenkille (2 - 2,5h) jonnekin pohjoispuolen poluille. Mukaan mahtuu mielellään muitakin. Reittitoiveitakin saa esittää. Arvotaan lähtöpaikka tuonempana.
Vähän aikaisin on lähtö, mutta koitan ehtiä paikalle. Mistä lähdetään?
Edit: Reitti: http://www.sports-tracker.com/workout/maqolf/5616925ae4b0459474d35e69
Jos lähdetään Pyytjärveltä, päiväkodin p-paikalta. Joo, vähän aikaisinhan tuo on, mutta ollaan sitten ajoissa valoisaan aikaan takaisin.
Voisin koittaa ennättää messiin...
Kutsuuko ketään Tour De Pori huomenna?
En itse ainakaan poriin oo menossa, mutta olisiko innokkaita polkijoita rauman puskiin huomenna?
Täällä olis yksi enemmän innokas kuin älykäs mikä vois polkea huomenna jonkinmoisen lenkuran.
Feltin markettiläskissä paukkuu vapaaratas taas :( niin vois käydä runnomassa vian ulos pyörästä.
Alkaa jo harmittamaan etten ostanut sitä Trekin farleyta Suomiselta tai Dudea...mut hyvä runko tossa feltissä on ajoltaan.
Miten sää Markus saatkin kaikista läskeistä aina vapaarattaan paskaks..
Dudessa olis Markuksenkestävä vapari. ostaosta :)
Huomen ei ajoa itsellä, ei Porissa eikä Raumalla. Mut menkää te muut Poriin. Siellä naamakirjan mukaan hyvä pössis päällä. Reititkin on alle 80% siirtymää tänä vuonna. Ainakin tuo slow-enska vaikuttaa lupaavalta mun mittapuun mukaan.
Ehkä sunnuntaina ajoa itsellä. Lentsu alkaa hippasen helpata, tänään Petäjäksessä keuhkoja kävin kevyesti availemassa. Ei vielä mitenkään vahvasti mut johan täs on kaksi vkoa sohvalla persettä raavittukin. Talviallergia iski varmaan juu..
EDIT: torstainössöt, ette sitten edes Hangassuota läskeinenne ülittaneet. Amatöörit :)
EDIT: torstainössöt, ette sitten edes Hangassuota läskeinenne ülittaneet. Amatöörit :)
Kyl me yritettiin... Coccolla saattaa kuvaakin olla...
Jep, todiste löytyy whatapista.
Aattelin lähtee heittää lenkuran maanpäännokka/lähdepelto akselille puol yhden aikaan... Jos o joku messissä ni pistäkää noottii tänne ni sovitaan joku miitti paikka....
Edit: Metsä fibre oy:n edessä 12:30 lähtö...
Mulla on hiukan kuumetta niin ajot jää tältä viikonlopulta.
Sunnuntaina äärest kevytvetoinen lentsunpalauttelulenkki 12.00 Pyytjärven "punttisalilta".
Suunta johonkin muualle kuin perus-Pyytjärvelle. Ehkä enskabaanoille, ehkä Latumajalle. we'll see..
Tuun "hetkeksi" messiin. Mun täytys olla kotona n. 1430.
Bansku81
11.10.2015, 11.14
Munkin kotoapoistumislupa umpeutuu klo.15 :D
kanttiinin tollo
12.10.2015, 09.09
..ja 16.10 olis Mynämäellä kalliobaana-ajelut.
Jotain kiinnostusta voisi olla. Mahtuuko autoon?
Moi!
Juuri Raumalle muuttanut kaipailee opastusta Rauman parhaimpiin polkuihin. Fillaroinnissa olen vielä aloittelijan tasoa, mutta kuusi vuotta vanha Cube löytyy, ja muutamat pyöräsuunnistuskisat on tullut käytyä. Polkuja taitan usein tossulla.
Haluaisko joku yhteislenkille?:) Vaikka jo tänään käy!
PS. Perustin tossuttelijoille ryhmän Facebookiin: Rauma Trail Running: https://www.facebook.com/groups/839315362851556/
Huomenna voisi taas metsään lähteä. Olisko sama aika ja paikka kuin viime viikollakin eli pyytjärven päiväkodin parkkipaikka klo 16:30?
Reitti selvinnee paikan päällä tai viimeistään lenkin jälkeen... :)
Kuulostaa muuten hyvältä, mutta ajankohta on turhan aikainen mulle. Mulle kävis esim. klo 16:30.
Onkos muuten Pyytjärven päiväkodin parkkipaikka lähellä Pyytjärven parkkipaikkaa? :D Uudenlahdentien lähettyvillä? Vähän on vielä hakusessa Rauman eri paikat, hehe.
Joo, fiiliksen mukaan!
Vois tulla kans ulkoiluttamaan läskiä Rauman poluille.
Eli 16:30 lähtö. Eiköhän siinä vielä ehdi polkemaan ennen pimeää. Parkkipaikka on juurikin siinä Uudenlahdentiellä vähän ennen Pyytjärven parkkipaikkoja.
Moi!
Juuri Raumalle muuttanut kaipailee opastusta Rauman parhaimpiin polkuihin. Fillaroinnissa olen vielä aloittelijan tasoa, mutta kuusi vuotta vanha Cube löytyy, ja muutamat pyöräsuunnistuskisat on tullut käytyä. Polkuja taitan usein tossulla.
Haluaisko joku yhteislenkille?:) Vaikka jo tänään käy!
PS. Perustin tossuttelijoille ryhmän Facebookiin: Rauma Trail Running: https://www.facebook.com/groups/839315362851556/
Tervetuloa porukkaan.
Polkuja täällä on ja parhaimmista en tiedä, viihtynyt joka puolella. Juosten en tosin, enkä jatkossakaan, paitsi Reksaaressa sisurin haku reissulla...hullua hommaa, siinä tuli kauhea hiki;)
Lauantaina porukkalenkkiä? Sunnuntai iltapäivä on varattu kummipojan synttäreille.
Joo tervetuloa tRaumalle.
Hyvät polut täällä on. Openstreetmappiin on laitettu suurin osa Rauman ajokelpoisista poluista, kaippa ne juoksemiseenkin passaa vaikken itse moiseen sorrukaan.
Lähdepellon kalliot, Pyytjärven kuntopolun ympäristöt, Uotilan, Kortelan, Maanpään kalliot, Haapasaari, Tarvola, Petäjäs... joka puolella on kivaa..
Melko teknistä aloittelijalle eli mitään soraharjuneulaspolkua ei täältä löydy. Enemmän siis hidastempoista ähinää kuin tuulennopeaa XC-ajelua. Tai ainakin sentyylistä ajoa suurin osa tästä porukasta harrastaa.. Succis- ja sykemittarimiehiä ei täällä juuri metsissä näy..
"Virallisempaa" läppää lenkeistä heitetään täällä ja epävirallista painokelvotonta läppää Whatsapissa.
FB-ryhmää ei ole koska osa sosiaalisesti rajoittuneita :)
Ite ajattelin torstaina pientä iltalenkkiä vasta, viim. viiden pintaan liikkeelle.
Tuo lauantain 17.10 Mynämäen kaltsit taitaa multa jäädä väliin muissa harrasteissa. Su sopis taas mulle paremmin.
EDIT: tarkennettu Openstreetmappigepsimääritteitä
kanttiinin tollo
14.10.2015, 02.00
Openstreetmappiin on laitettu kaikki ajokelpoiset polut..
Vahvaa bullshittiä. Reilusti käveltyjä hyviä avoimia polkuja, mitä tuolla ny ympäriinsä on, saa ajaa vaikkei openstreetwhatsapgepsimittarijengille kelpaakaan. Osa sopii oikopoluiksi ja asfaltin välttelyyn jopa erinomaisesti. Antaa mennä vaan. Joku maastojunnu siellä voi vastaan tulla toki, mut nehän ei VIELÄ tiedä ettei hyväksi tallattu hauska/nopea neulaspolkukaan ole välttämättä virallisesti hyvä. Kaupungin harvoja tekniikkapätkiäkin näkyis kyl puuttuvan, mutta ne nyt ei ole aloittelija eikä läskikamaa muutenkaan. Mut jos joku tuommosesta kiinnostuu ni voidaan käydä katselemassa, kalustorikot jopa todennäköisiä.
Saamari kun kiehautti kroppaa keveä satakolvitonen siisteissä arkikledjuissa ajettuna... ei pal nukuta ny, ei.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/leiripaikka.jpg
Seudun siistein tulipaikka.. tekemisen meininkiä ollut. Lainaan takuulla jossain vaiheessa. Takana oleva laaja kallioaluekin kiinnostellut pidemmän aikaa. Jotain polkuja sinnekin menee ja reuna-alue ehtaa rujoa Rampage linjaa kauttaaltaan. We'll see. Vois jopa Ramia kiinnostaa jos näitä lukee.
Mitämitämitä. Missä sä nyt oot seikkaillu?
Pistetää ny tänneki, eli red bull rampage ajetaankin perjantaina 19:30 suomen aikaa (jos laskin oikein) eikä lauantaina niinku piti. Syynä viikonlopuksi moabiin luvattu ukkosmyrsky.
http://www.sports-tracker.com/workout/maqolf/561e778ae4b04594751c0e08
Siinä tämän päivän aloittelijaystävällinen? pohjoispuolen polkujen tutustumisreitti. Alottelijoita en kylläkään huomannut matkassa olevan. Keskinopeushan nyt hieman kasvoi korkeammaksi kuin yleensä näillä porukkalenkeillä, mutta sehän johtuu ainoastaan polkijoista. ;)
Kiitokset Magolfille veturiosasta, Hesille ja Mikalle, myös kiitokset mukavasta lenkkiseurasta :) Meikäläinen varmaan la iltapv taas metsässä.
kanttiinin tollo
14.10.2015, 21.04
Mitämitämitä. Missä sä nyt oot seikkaillu?
Kaukana. Tuolta pitää oikeasti etsiä ajan kanssa linja alas. Väkisinkin yksi löytyy mihin ei heti kuole. Vaikea vaan alhaalta arvioida onko se alkudroppi kauttaaltaan metrin vai kaksi, puolesta voisin jo ajaakin. :D Loppurinne on jyrkkää helvetinmoista kivikkoa, semmosia kuution muotoisia kiviä. Hauskan näköinen mesta ja rinnettä on kymmeniä metrejä sen linjan hakuun... ihan Rampage kelpoinen, mut puita ja sammalia kyl rinteessä enemmän kuin isossa maassa ajavilla pojilla.
Mihin aikaan Veijo meinaa metsittyä? Määki voisin lähteä, uotilasta eikös mennä ja sellainen läskireitti. Jos tarvolan kautta vasaraisille, sieltä varkaanvuori ja lähdepelto? Mahdollisimman vähän pikitietä.
Mä kokeilin töistä kotiin ajaa mahdollisimman vähän asfaltilla niin kolme tien ylitystä 80m pyörätietä ja uotilan kirjaston parkkipaikka oli pakko ajaa pikeä, ei paha.
Oisko la starttiaika klo 16 niin vois ajaa suoraan saunaan:) oisko kokoontuminen Uotilan palloiluhallin pihalla. Kaikki vanhat ja uudet mukaan ( enkä tarkoita vanhoilla ikää sillä minähän olen vanhin :)
Tehdään näin. Tulee muuten sanomista kun ajaa fillarilla saunaan, kokeiltu on. Pihasaunaan piti kokeilla ajaa, lauteille en päässyt. No, lämmittämässä vasta sitä olinkin.
Äijät suunnittelee jo viikonloppukruisailuja vaikka huominenkin on vielä ajamatta. Jotain pientä lenkkiä ajattelin 1630-1700 alkaen?
Tarkemmin: klo 16:45 Lidliltä jonnekin, ehkä Maanpäähän? Mukaan vaan.
Voisin huomenna polkasta messiin ja jos oikein kelit salliii ja on fiilikset kohillaan niin myös lauantaina...
Coccon (ja mun) huominen on kyllä tänään..
joo no olin ite perjantaissa, joten jää tämän päivänen väliin ku töihin joutuu lähtee :)
Jumankauta! Kari on sairaan nopee! Läski on taas kunnossa, olis ollu jo eilen Karin puolesta. Kiitos EPP: lle nopeasta takuurempasta, taas!
Mondrakenin ( menikö se nimi näin) läski tuli kans kokeiltua, toi mun Feltin runko on niin hyvä ettei mulle mitään ahaa elämystä tullut, mut hyvältä sekin takapihan kierrossa tuntui.
Jos la onnistuu niin mä mukana (klo16 Uotilan halli) ellei jotain yllättävää estettä (välinerikko tms.). Onnistuuhan ajo ilman valoja/valopäätä?
Joo ilman valoja onnistuu, jos ei eksy porukasta, eikä ossaa kottii :)
Huomenna voisin kanssa tulla poluille...
Kiitoksia kallioiden täyttämästä saunalenkistä. Kivaa oli ja jalat kiittävät loputtomista ylämäistä; viimeiset kallionousut 3-4 metriä 'pystysuoraa' :-).
Bulkkaaja
17.10.2015, 21.27
Huomenna olis sunnuntailenkki klo 12 lähdepellolta, suht rauhallista vauhtia luvassa, kalliota varmaan kun sitä siellä suunnalla riittää:)
Kiitoksia kallioiden täyttämästä saunalenkistä. Kivaa oli ja jalat kiittävät loputtomista ylämäistä; viimeiset kallionousut 3-4 metriä 'pystysuoraa' :-).
Kiitos vaan itelles. Ja olihan levonkalliolla yksi alamäkikin ;)
Tuli liikaa siirtymää kun lähdin tutkimaan itselle tuntematonta polun pätkää ja päädyimme tielle liian aikaisin, no ensi kerralla paremmin.
Juu kiitokset vaan Markukselle ja muille kanssapolkijlille. Hyvä jumppatunti tällaiselle papparaiselle.
Bulkkaaja
18.10.2015, 19.06
Tänään oli semmonen näppärä sunnuntai kierros upeassa kelissä. Liiankin hyvä keli jopa yllätti ja aurinkolasit unohtuivat kotiin, lopulta löydettiin lähdepellolta joku vai jopa kaksi laskua sekä näppärä kikkailu spotti.
Kiitokset osallistujille.
KT ottaa päivän tyylikkäin pukeutuja tittelin, valkoinen kauluspaita on todellista sunnuntai pyöräilyä.
Mynämäen kiertäjät vois laittaa vaikka sport-trekkerin tai muun laitoksen reitin tänne näkyville, noin niinku tulevaisuutta varten vaik.
Juu kiitokset vaan Markukselle ja muille kanssapolkijlille. Hyvä jumppatunti tällaiselle papparaiselle.
Kiitos vaan itelles ja muillekkin mukana jumppaajille, on toi levonkallio kivaa maastoa.
Mynämäen kiertäjät..
Joo Team Seniililäskeilijät kävi Kalliobaanareitillä tänään kun eilen oli muuta puuhaa.
On muuten komea reitti. Yhdistelmä Lähdepeltoa, Levonkallioita, enskabaanaa ja Maanpäätä. Korkeuseroja sevverta että jaloissa tuntuu.
Teknisesti aika simppeliä kalliobaanaa mut tuo korkeuspumppailu hyydyttää jalat parin tunnin jälkeen. Hyvä flow päällä siellä ajaessa.
Reilu kolmekymppinen reitti (http://www.sports-tracker.com/workout/paulix/csgef2l6tlc3h9ed) ajettiin, melkein sama mitä eilinen official retkue mut lähdettiin vähän eri kohdasta kiertelemään.
Jokunen foto lisättynä tonne mun albumiin (https://plus.google.com/photos/110826524261023134217/albums/5978817085761729793)
PS. KT, älä suutu. Unhotin kokonaan sun kyytitilauksen.. :) No en tiä olisko Coccon farkkuun kolmas filo sisälle saatu ahdettua.
https://lh5.googleusercontent.com/-q_EaKbAehfw/ViO7r-xkyWI/AAAAAAAAeEY/TU56fV4M1Kw/w940-h529-no/DSC_1118.JPG
Keskiviikkona voisi taas jotain lenkkiä kehitellä neljän aikoihin...
Keskelviikkoo mäkin voisin lähteä mukaan. Perjantaina alkaa taas viikon kestävä päivystys, niin ajot jää vähiin, kai se on hyvä palautellakkin välillä.
Keskivkona 1630 Lidliltä sopis hyvin. Sitten taitaakin olla kesäajan valoisat iltapyöräilyt siinä. Perkeleen talvi!
Bansku81
20.10.2015, 21.39
Mä voisin kans koittaa keretä mukaan.
Ok. 16:30 lidlin parkkis.
Yritän myös tulla mukaan. Jostain syystä puuttui pari suurinta vaihdetta Muklukista. No, vasaroin äsken vaihtajan korvaketta suoremmaksi. En oo varma miten onnistuin, kun en kerinny koeajoa tekemään. Huomenna nähdään.
eetu.sulo
22.10.2015, 16.46
Osaako ketään kertoa pääseekö Lapinjoelta Pinkjärvelle polkuja hyödyntäen? Vai onko pakko ajella teitä pitkin?
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Hyvä lenkki taas eilen ja Paulixille kiitos vetämisestä, ei tuonpuolen Rauman polut ole oikeastaan ollenkaan tuttuja. 28,6 km sanoo gepsi siirtymineen ja viimeiset polkumetrit ledivalolla. Nyt ymmärsin tallentaa lenkin gepsin muistiinkin niin voi uusavuton nauttia valmiista jäljestä ;)
Bansku81
23.10.2015, 20.48
Jaksaisko porukka Raumalla innostua noista kuvarasteista? Tamperelaisilla aika hyvä ketju.
Laita kuva niin nähdään toimiiko. Itse olen miettinyt samaa.
Voisin olla mukana.
Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
Bulkkaaja
23.10.2015, 21.01
Maastokuvarasti? No KT:lle täytyy sit asettaa jotain rajoituksia :) Yksivaihde.net puolella onkin asfaltin läheisyydessä olevat rastit niin miksei täällä sitten nää parhaat juurakot ja laavupaikat.
Bansku81
23.10.2015, 21.12
Mahdollisimman yksinkertaiset säännöt. Rauman rajojen sisäpuolella, jos ei ole järkevästi kuvasta tunnistettavissa niin koordinaatit kuvaan mukaan. Jos on liian paha ja ketään ei hae niin asettaja voi vapauttaa tai sitten aika raja jonka jälkeen ketä vain saa laittaa uuden rastin?
Funtsin tota joskus pari vuotta sitten kun tää palsta oli pelkkää mun yksinpuhelua et tuskin toimii.
Ehkä nyt vois toimiakin kun porukkamäärä huudeilla on lisääntynyt..
Toisaalta kun omat lenkit jää nyt talven tullen pelkkiin vkonloppulenkkeihin ja nekin yleensä porukka-ajeluun niin ei noita yksittäisiä rasteja tule välttis haettua. Toisaalt sit taas tolla vois saada perseen ylös soffalta johonkin jossa ei ole muuten tullut hetkeen käytyä.
Mut varmaan teille nöösiväelle Bansku/Mvu/Magolf/ym jotka ette ole hirveän laajasti vielä kierrelleet niin toi lienee ihan hubaa puuhaa. Ellei KT sitten ehdi hakea kaikkia pois :)
EDIT: ei valmiita koordinaatteja. Kyllä sevverta paikallistuntemusta täytyy olla..
Kukaan ei hae kuin joka toisen ;) helpohkoja kuvia ainakin alkuun niin eiköhän se vaihdu. Ajankohta ei kylläkään ihan paras, mut keväällä uusiksi jos ei nyt onnistu.
Silvuplee, ketju aloitettu. Saa suorittaa :)
Bansku81
23.10.2015, 22.09
Mut koordinaatit ehdottomasti mukaan ni saadaan maastorasteja kanssa. Kuvaan pitää kertoa jos on semmonen ettei kannata lähteä Jopolla hakemaan :D
Ei tietenkään mitään koordinaatteja. Siinähän se koko juju on! Pitää ottaa kuvaava kuva josta selviää tarpeeksi. Tai sitten tekstillä vihjettä.
EI KOORDINAATTEJA!! Muuten koko homma on ihan kepsinörttien vesittämää.
Niinkuin esim toi mun aloituskuva. Kuvassa on sevverta vihjettä että löytyy jos vähän viitsii etsiä vaikkei olisi paikan päällä käynytkään.
Ei mitään koordinantteja. Geokätköt on erikseen. Tarpeeksi selkeitä kuvia vain.
Bansku81
23.10.2015, 22.23
Ihan sama miten kuvan ottaa maastossa niin se on mahdoton tunnistaa, jos ei oteta jotain tuhat kertaa ajettuja perus paikkoja. Koordinaatit kuviin mukaan jos ei ole näkyvissä esim. tunnistettavia rakennuksia.
Idea kai on nyt ajamisessa ja rastien hakemisessa, eikä paikallis tuntemuksessa. UR tarjoaa erikseen sit sen valokuva suunnistuksen!
Ei, ei, ei koordinaatteja. Kaikkien ei tartte kaikkia tietää. Sekin on yks jutun juonista. Mut löydön jälkeen tietty karttalinkki.
EI Koordinaatteja!
Ja miten ketussa tänne lisätään kuva...:( joo, ei ole toi nörtteily vahvin ala, sekään.
EI Koordinaatteja!
Ja miten ketussa tänne lisätään kuva...:( joo, ei ole toi nörtteily vahvin ala, sekään.
Ei tainnut olla kuvan lisääminen kaikkein helpointa. Jos on joku onedrivetili tms. ainakin sen kautta onnistuu kun linkittää.
Saa sen jostain oman profiilinkin kautta. Nörtit jatkaa...
Mä en taas osaa noita karttalinkkejä, mut kai tää tästä lähtee... :D
Bulkkaaja
23.10.2015, 23.00
Koordinaatit vois olla optio. Jos viikkoon ei ole esim löytynyt, tai sit jos on mahdotont saada mitään merkkejä mis. Oikeestaan rastin asettaja saa päättää...
Kuva pitää ensin ladata jonnekki et saa www-jpg osoitteen copy pastella tämän foorumin kehittyneemmässä tilassa löytyy kohta, lisää kuva. Url on tuo www-jpg kohta
Esim raumamtb nimenhuuto sivulle voi kirjautuneena ladata noit kuvia. Välil käytän aijaa sivua mihin saa kuka vaan nopeest kuvan.
T:en ole nörtti vaan syntynyt 80 luvulla....
Bansku81
23.10.2015, 23.46
Ok. Nöyrryn painostuksen alla ja tungen gepsin takaisin taskuun :rolleyes:
Edit. Eli ei siis kunnon maastorasteja mukaan?
Jätetään rastin jättäjän vastuulle tehdä kuvasta tunnistettava. Ei kai tässä sen kummempia sääntöjä tarvitse olla. Kaikkien etu, että joku tunnistaa. Jos on mielestään löytänyt kivan polun, niin voihan koordinaatitkin avuksi laittaa, mutta mielestäni mielummin tunnistettava paikka ilman niitä.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/24/514e3996c524a4f0e36c98776cfa0e3e.jpg
Mä kokeilin tapatalkkia...
Sent from my iPad using Tapatalk
Toimii. Mut mitä tuo lammas tuolla polulla tekee..
Se on meidän linssilude ja ainavalmis polkukaveri. Keskikokoinen villakoira.
Rantanplan
26.10.2015, 08.49
Ihan hauskaa on hakee, noita kuvarasteja. Kaikki ollut helppoja. Tenkkapoo tuleekin siinä, kun pitäis ne kuvat ja karttalinkit tänne laittaa. Eli en oo nörtti ja syntynyt jo 60-luvulla :)
Karttalinkkiin en osaa auttaa, mut jos mobiililaitetta on käytössä niin tapatalkilla jopa minä sain kuvan näkyviin. Eli se on helppo.
Eiks me einiinnörtit sais helpotusta ja sallittaisi meille sanallinen lyhyt kertomus paikasta?
kanttiinin tollo
26.10.2015, 19.46
Karttalinkkiin en osaa auttaa, mut jos mobiililaitetta on käytössä niin tapatalkilla jopa minä sain kuvan näkyviin. Eli se on helppo.
Eiks me einiinnörtit sais helpotusta ja sallittaisi meille sanallinen lyhyt kertomus paikasta?
Oisko se sitten kymmenentuhatta sanaa hyvä määrä? Kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat, joten hiukan ekstravaivaa olla pitää.
Vai oikke semssi.. koordinaatteja ja tie rastille, jotta autolla onnistuu.. hahaha. Porissakin pärjäävät ilman koordinaatteja ja ne sentään on PORILAISIA!!! Hei camoon, nyt hiukan jotain rotia?!?!
PS. KT, älä suutu. Unhotin kokonaan sun kyytitilauksen.. :) No en tiä olisko Coccon farkkuun kolmas filo sisälle saatu ahdettua.
Pari terävää Moralla kylkiluiden väliin pimeällä kalliolla niin eiköhän se siinä ja näin sovita aikuisten miesten kesken. Mummielestä iha ok.
Mut oli niitä reissujaki mitä töiltä ehti..
SIISPÄ.. jahka jengi uskaltaa ajaa muutakin kuin gepsiträkkiä keskustassa niin kahtellaan toki. Itse ajellut paitsioon jääneitä settejä, osa jätetty kuolemaan pois, osa yhä hyvinkin käytettävissä. Miten on? Missä ruuhi luuraa? No melkein polullahan se! Tää pitäs kyl tietää... heleppo.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/ruuhireitti.jpg
Onhan näitä..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/mopospoorit.jpg
Gepsijengille vahva evvk. Kyllähän nää kuvarasteiksi kelpais, mutta kun gepsi sanoo "tee u-käännös, palaa välittömästi tielle." ..KAIKESTA HUOLIMATTA... hyvää settiä noi pärrät aikanaan tonne vetäny pisin poikin kalliota. Kolmisen linjaa (vai oliko neljä?) tonne oikealle alamäkeen ja takalaidasta ylhäältä vasemmalta laskee huonosti näkyvänä kameraa kohti se "pääpolku".
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/mopospooria%20kalliopeeloiltavaa.jpg
Muistikuva oli "on siellä jotain, mut ei kai ihmeellisiä ku kukaan ei mitään paikasta puhu..." jep jep... 10v edellisestä visiitistä ja to do listalle kohteeksi #1 jahka jaksaa vaihteellisen maasturin laittaa täyteen ajokuntoon. Kunnollisia maastonmuotoja ja sitä Paulinkin vihaamaa neulaspolkua joka suuntaan.. no kai se tuokin käytön vähyyden takia neulottunu on, paljaita spooreja ne pärrääjät on kiveen tehny. Läskit ei oo käyny koska kaikki alamäkikalliolinjat oli jarruttelematta, slicksillä tein jotain jälkiä mutta eihän tommonen pysähdy tai juur hidastu ennenku on alhaalla. Seuraavalla kerralla sitten oikea pyörä alle. Joo ja kannusta tunnistaa jos ei muuten..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/kivi%20ja%20kannu.jpg
...tuota kohtihan polku tieltä vie ellei kalliorinteen linjaa aja tieltä päin prätkäin lailla ylös.
Oikeastaan Paulin jotenkin olettaisin tietävän tän jälkimmäisen mestan, mutta... Cocco? Bulkkis? Anyone? Bueller?
Semmoset kuvarastit..... ;)
Bansku81
26.10.2015, 20.26
Se pointti nyt niissä koordinaateissa oli et vois laittaa haastavia maastokohteita joita vois ajella ja hakea tuntematta paikallisia puskia, mut täytyy näemmä ajella eka jokunen vuosi ja osallistua sitten.
kanttiinin tollo
26.10.2015, 20.59
No eikös niihin ny sentään karttalinkki laiteta aina kun löytyy? Munhan se 2 vuotta pitää odottaa koska se mikä mulle on tuttua ei ole sitä välttis kellekään. :D
Ja ajaminen muuten vaan vahinkolöytöineen lienee sallittua.
Toi Bulkkisen rasti on joko... tai sit ihan tos mun vieressä.. siellä se taitaa kyl tarkemmin ajatellen ollakin, jjooooo...... ;)
Vissiin jollain oli postaaminen kesken... pitäskö ny sit muka lähtee spoilaamaan?
Bansku81
26.10.2015, 21.13
No juu. Kai niitä voi kiertää takautuvasti mut ei pääse osallistumaan sit uusien laittamiseen. No ehkä sielt joku itelki tuttu paikka löytyy. Uus takuu keulakin ois asennusta vaille, nyt piti mitatkin paikkansa.
Bulkkaaja
27.10.2015, 11.22
Onpa näit kuvarastei ny jo mont, rauma skene nosteessa!
Ehdottaisin näihin KT-rasteihin karttalinkin lisäystä viikon jälkeen et muutki kävis, itel ei mitään hajua näistäkään vaik olisin ohi ajanu....
Yleisiin rasteihin onki jo vakiintunut hyvä systeemi, seuraavaa täytynee itekki lähtee ettimään..
Sit on viel nää watssap rastit... Viimeisin jossain kanariansaarilla???
Mjoo.
Ruuhi. Nähty. Muistais vaan missä..
Tonkka. Luultavasti nähty. Muistais vaan missä. Kalliot tuntuu kovin vierailta mutta herkullisilta.
Tuo lähikaukomatkailu jäi tänävuonna kovin vähille. Laiska paska kun olen niin ei saa aikaiseksi noita siirtymiä.
Esmes tuo Lappi/Kodisjoen suunta ja sen seitsemät järvet alkaa olla jo sellasta ettei juuri tunnista kuin pääpolut. Harpilla kun piirtää 7km kirkontornista niin sen sisällä sitä vaan tuppaa aina pysymään. Ruuhi lienee sen ympyrän sisällä mut tonkasta en olisi varma.
Mut KT vois kyllä vähän karttalinkitellä noita kuviaan missä aina vilistelee. Muutamalla linkillä voin antaa jokusen Moranpiston anteeksi ja seuraavalla kerralla harkitaan et päästettäiskö KT Coccon auton peesiin. Kyllä kai noilla renkailla nyt farkun peesissä pysyy alle tunnin autosiirtymät :)
Hyvää päivää arvon foorumi väki :) Nöösi raumalainen täällä juttelee vieraisiin pöytiin..
Tässä nyt kuukauden kaksi lukenut tätä foorumia, nettiä ylös ja alas ja vähän vielä sivulle kun pyöräkuume pääsi näin syksyn masennuksen sivuoireena ilmestymään.
Mutta niin tässä taas kävi että oma ajatus "googlaan jonkun kivan ja kohtuu hintaisen maastopyörän helpolla" ajatus olikin lievästi sanottuna todella väärä.. Eli ojasta allikkoon mentiin niin et helähti kun merkkejä, läskiä, etujoustoa ja täpäriä tuli miljoonalla eri valmistajalla ja vielä eri kokoisena! Osa sarjoista yms ei tarvitse varmaan mitään sanoa..
Oma tietämys on tasan 0, junnuna joskus 15v sitten omistin Nishikin maastopyörän ja sitten sotkettiin seuraavat 15 vuotta aina varmalla Helkama Oivalla kunnes joku persreikä sen varasti. Nyt työmatka fillarin yksi vaihteinen mummofillari Monark Classic.
Yhden topikin tännekin jo tuossa tein kun kyselin tyhmiä kysymyksiä mutta koska olen köyhä ja tyhmä niin 400e-1000e mikä on oma budjetti fillariin on aika iso läjä euroja heitettäväksi arvalla esim Saksaan josta pyörää käskettiin metsästämään.
Täpäriä menee auttamatta yli budjetin heittämällä mutta takajäykkää 29er tai nyt uusimpana ihastuksena läski olisi nyt vaakakupissa.
Mutta kuten jo aiemmin sanoin omat kokemukset on O, metriä en ole kunnon maastopyörällä tai läskillä ajanut ja rahaa on rajattu määrä niin tulikin mieleen teillä kun on yhteislenkkejä niin voisin tulla ennen starttia katselemaan silmät pyörien päässä teidän hienoja menopelejä jos käy? Ehkä heittää yhden ympyrän ja toivoa etten kaadu (tai hajota mitään)
Huuuh tulikin kunnon stoori ja kirjoitettuki vähä nii ja näin. Toivottavasti joku jaksoi lukea ainakin puoleen väliin ja neuvot on enemmän kuin tervetulleita kaikki
Edit Omat mitat 177/86 jos auttaa
eetu.sulo
27.10.2015, 13.06
Saaristokadulta lähtenyt tälläinen Merida big-seven varkaiden matkaan edellis viikolla.Kuvasta poiketen sarvet ja stemmi vaihtuneet sinisiin. Laittakaa yyveetä jos jostakin ilmestyy http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/27/6117ac26fb47e109ef219dd02ff02399.jpg
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
...Nöösi raumalainen täällä juttelee vieraisiin pöytiin..
Mutta niin tässä taas kävi että oma ajatus "googlaan jonkun kivan ja kohtuu hintaisen maastopyörän helpolla" ajatus olikin lievästi sanottuna todella väärä.. Eli ojasta allikkoon mentiin niin et helähti kun merkkejä, läskiä, etujoustoa ja täpäriä tuli miljoonalla eri valmistajalla ja vielä eri kokoisena! Osa sarjoista yms ei tarvitse varmaan mitään sanoa..
Noilla mitoilla kannattaa varmaan laittaa MVulle tai Coccolle yksityisviestiä. MVu:lla läskiä ja täpäriä, Coccolla läskiä, tuossa pituusluokassa.
koeajoja järjestyy taatusti vaikka koska.
Ja oma kymmencenttinen hankintaan on että XXL:stä halvin Whiten ämmäkoon läski (https://www.xxl.fi/white-3-fat-lite-fatbike/p/1112003_1_style) 849E jos ei saksantilaukseen roheus riitä.
Ihan sama mitä ekaksi fillariksi ostaa, vääräksi valinnaksi se kuitenkin vuoden pari päästä osoittautuu :)
Tai käy Eorjoen pööräpajaveijareiden juttusilla. Kari sekoittaa sun pään lopullisesti ja hommaa sulle jotain jota et tiennyt ennen tarvitsevasi :D
Bansku81
27.10.2015, 14.32
Pauli puhuu vähän, mutta asiaa. Mulla on kans viime vuoden XXL 2fat pro M kokoisena, johon nyt on vaihtunut osia toisen pyörän hinnan verran, sitäkin saa testata. Veikkaisin että XXL ssä on tulossa Marraskuun aikana -25% kamppanja ja silloin voisi lähteä PRO mallikin alle tonnilla. Toki muitakin 2015 mallisia alkaa saamaan tarjouksista kun 2016 mallit alkavat valua myyntiin.
Itse ostin myös ekaksi "kunnon" maastopyöräksi läskin ja pohtimisten jälkeen luulen että seuraavakin tulee olemaan läski vaikka 27,5+ täpäri vähän houkuttaisikin.
Tänään innokkaita polulle lähtijöitä 16.30?? Vaikka tuonne kokkovuoren ja pyytjärven poluille...
Noilla mitoilla kannattaa varmaan laittaa MVulle tai Coccolle yksityisviestiä. MVu:lla läskiä ja täpäriä, Coccolla läskiä, tuossa pituusluokassa.
koeajoja järjestyy taatusti vaikka koska.
Ja oma kymmencenttinen hankintaan on että XXL:stä halvin Whiten ämmäkoon läski (https://www.xxl.fi/white-3-fat-lite-fatbike/p/1112003_1_style) 849E jos ei saksantilaukseen roheus riitä.
Ihan sama mitä ekaksi fillariksi ostaa, vääräksi valinnaksi se kuitenkin vuoden pari päästä osoittautuu :)
Tai käy Eorjoen pööräpajaveijareiden juttusilla. Kari sekoittaa sun pään lopullisesti ja hommaa sulle jotain jota et tiennyt ennen tarvitsevasi :D
Pauli puhuu vähän, mutta asiaa. Mulla on kans viime vuoden XXL 2fat pro M kokoisena, johon nyt on vaihtunut osia toisen pyörän hinnan verran, sitäkin saa testata. Veikkaisin että XXL ssä on tulossa Marraskuun aikana -25% kamppanja ja silloin voisi lähteä PRO mallikin alle tonnilla. Toki muitakin 2015 mallisia alkaa saamaan tarjouksista kun 2016 mallit alkavat valua myyntiin.
Itse ostin myös ekaksi "kunnon" maastopyöräksi läskin ja pohtimisten jälkeen luulen että seuraavakin tulee olemaan läski vaikka 27,5+ täpäri vähän houkuttaisikin.
Kiitoksia näistä vastauksista, koeajo olisi aika jees varmasti joku päivä. Laittelen privaa kun tiedän edes omat työvuorot tässä... Tuota XXLn läskiä kävin kerran jo kuolaamassa, Lite oli aika raikas livenä! Pro sopi omaan silmään paremmin mutta hinta ei Hah. Tuo - 25% kampanja täytyy pitää mielessä jos tulisi taas!
Hyvää päivää arvon foorumi väki :) Nöösi raumalainen täällä juttelee vieraisiin pöytiin..
Tässä nyt kuukauden kaksi lukenut tätä foorumia, nettiä ylös ja alas ja vähän vielä sivulle kun pyöräkuume pääsi näin syksyn masennuksen sivuoireena ilmestymään.
Eikai tämä vieraspöytä Raumalaiselle ole, tervetuloa vaan joukkoon!
Niinkuin Paulix kirjoitteli, niin multa saa kokeiluun Feltin läskiä ja Canyonin hinnat alkaen täysjoustoa eli nerven al 6.0.
Myös poitsuni jäykkäperä Felt seven 70 on kokeiltavissa, se on sun hintahaarukassa puolivälissä ja oikeinkin näppärän oloinen pyörä.
Noi meidän kaikki fillarit on 18" rungolla eli varmaan juuri oikean kokoisia sinullekkin. Nakkirenkaiset on 27.5" renkailla, mä tykkään niistä.
Tässä tarjolla Läskiä :) Croc Mad Fat Carbon koko 17" ( 175-182 cm ) uuden karhea kokonaan hiilikuitua paitsi renkaat. Osasarja Sram GX1 1/11 Ajettu 130km Pyörän ovh 3990€ tämä 2500€ Yhteystiedot veijokallionpaa@gmail.com tai 040-545 5188
Cocco tuolla watsappissa jo ehdottelikin Sunnuntai lenkkiä, suunta nyt vielä avoin ja aikakin, mut ehdotuksia tänne ja kaikki mukaan!
Mä pistän oman ilmoille, klo 12:00 ja varkaanvuori/ pitkäjärven polut.
Bansku81
30.10.2015, 21.45
Nyt viikonlopun XXL -20% eli 3fat lite lähtis 999€ -20% ~800€
Mua jäi risomaan nuo KT:n kuvat. Tekis mieli käydä yks alue läpi jossa ei ole tullut juuri käytyä ja jossa en ees tiedä onko polkuja..
mmmmh... lupaavaa läskintunkkausta siis.
Tosin en vielä tiedä su aikataulua.
Bulkkaaja
30.10.2015, 22.24
KT:sta tais tulla virallinen gps rastien tekijä? Odotellaan vielä viikko josko ne koordinaatit kans saatas näihin kuviin, eihän sitä nyt ajopaikkoja aleta omimaan...
Ja maastopyöräilun aloittamiseen Raumalla ilman mitään aienpaa kokemusta suosittelen ehdottomasti läskipyörää!
kanttiinin tollo
31.10.2015, 09.55
Nolla gps seurantaa päällä metsässä nyt ja tulevaisuudessa.
Mummielestä kannattaa ajaa kokonaisia maastolenkkejä kaikilla lainapyörillä mitä kylästä irtoaa ja valita se enimmin itseä miellyttävä pyörätyyppi. Mut tää on tietty wanhanaikaista eikä välttämättä trendikästä ajattelua lainkaan..
Sopii tuo 1200. Jos lähdetään liikkeelle vaikka Äyhöjärven eteläpäästä, niin siirryn itse autokyydillä paikalle? Kaikki messiin vaan, myös uudet naamat. Tästä ei syysajokelit parane.
Väliin jää sittenkin, tarvii paluumuuttaja siskoa mennä auttamaan remontissa.
Rantanplan
31.10.2015, 19.12
Äyhöjärven eteläpää. 12:00 Mä mukana.
Mä kans. Vois lähteä eksymään Kollan suuntaan kattomaan Timin laskulinjat Kaupinvuorelta. Ja enskabaanan kautta takas?
Ajeltiin joo rapia nelituntinen ja KT siihen pari tuntia viel tykö...
Pörrättiin ens Bulkkiksen kuvarastin ympärillä vartin verran mutta ei sitten sennäköstä närettä 4hlöä löytänyt vaikka paikkatiedotkin oli varmistettu.
Jotain tunnistettavampaa yksityiskohtaa pliis..
Kierrettiin sit Tarvolat ja Kollat ja enskabaanat niin et ainakin mun kroppa on aika energiaton tällä hetkellä.
Tehtiin kunnon trippi. Sevverta psykedeelisiä maisemia matkalla, eller hur?
https://lh5.googleusercontent.com/-nLNrZw93U3Y/VjYvgFXq-UI/AAAAAAAAeLU/k-dgI1L_GD0/w940-h529-no/DSC_1134.JPG
Se on veljet paperikoneen kuivatusviira.
kanttiinin tollo
01.11.2015, 18.43
Joo, aika tasan pari tuntia oli aamuista maastofixailua pohjilla, 25min tauko ja sit tää pikkubonusrunda iltapäivälle. Suht sopiva siivu siis. Ruisleipäviipale ja pari slaissia Pullavaa kantaa just sopivasti tommosen kun vaan kofeiini virtaa suonissa tauotta.
Torninkallio oli asiallinen kohde, aika kohtuullisen hyvin unohtunutkin omalla kohdalla. Seuraava visiittiä en odota kymmentä vuotta. :D
Ruuhi on nyt bongattu. Todisteeksi surkea laatuinen kuva sunnuntailta.
http://i8.aijaa.com/t/00616/14014230.t.jpg (http://aijaa.com/sCceFV)
No nii justiinsa. Tänne tulee heti aloittelijat keulimaan. Hyvä se vaan on.
Selkeesti ollaan jossain rannalla. Mulla ei hajuakaan, mut heitän että seittemän järven lenkiltä...
Saiskos Jihaalta tarkempia kordinaatteja.
Mut eiks ne kuvarastit olleet ihan eri topiikissa, älkää ny tänneki niitä sotkeko.
Rantanplan
03.11.2015, 20.03
http://i4.aijaa.com/t/00895/14015314.t.jpg (http://aijaa.com/F6GIzr)
Työkaverin kanssa pyöräilemässä. Ja testausta.
Eikse Bulkkiksen rasti löytyny vieläkään.. Käykää ny päivänvaloihmiset joku se poimimassa..
Rantanplan
03.11.2015, 20.34
Löyty se, mut näitten kuvien kans viel "vähän" tekemistä :)
Bulkkaaja
03.11.2015, 22.47
Rasti on jo haettu mut lisäsin viel panoramakuvan tosta polulta tonne kuvarasti topiciin. Nyt oli kyl semmonen piilopolku et sen takia ton laitoinki, näkyy jopa kartalla mut eipä oo tullut ajettua kun kesällä ei moista löydä. No ei noista iphone kuvista kyllä saa mitään selvää, en laita rasteja jatkos muutko kunnon kameral otetuist kuvist.
Vaikka millaisen panokuvan sinne laitat millä järkkärillä tahansa otettuna niin ei se tilannetta paranna jos kuvassa itsessään ei ole mitään tunnistettavaa kohdetta.
Kyllä jopa omenalla saa rastikelpoisia kuvia, eiköhän about kaikki kuvarasteilijat kännyllä kuvaile.
Mut jotain elämää tonne lisää. Rastit lähemmäs kaupunkia rospuuttoajaksi niin työmatkatempoilijatkin saavat panostaa..
Bulkkaaja
04.11.2015, 10.38
Enhän mä meinannu tonne ees ite enää löytää... Jäävään itseni seuraavaksi 1/2 kuukaudeks täst rangaistukseks.. Mut siis eiks nää ollu maastokuvarasteja??
Mut siis eiks nää ollu maastokuvarasteja??
Eipä ne tuolla muuallakaan eriteltyjä pelkiksi maastorasteiksi ole. Katselkaa noita muita ketjuja malliksi!
Enempi väki niitä ainakin tähänaikaan vuotta kiertelisi jos ne kaupunkialueelta löytyisi. Onhan täällä puistoa ja metsää city täynnä.
Niinkuin esmes se Nybergin puiston pommisuojakuva. Rauma siitä hyvä paikka rastitella että helposti saa metsäteollisuuden savut tai vesitornin kuvaan horisonttiin mukaan niin saa ihan kivoja salapoliisitehtäviä. Sotketaan vielä hämärä ja pimeä mukaan niin siinä saa Hauenguanon vesipumpunkin epämääräisesti eksytettyä kuvaan.
Kunhan nyt ei jokaisen asuntoalueen yksittäisiä postilaatikkorivistöjä aleta arpomaan..
..nii ja jatkot tästä mieluummin sinne kuvarastiketjuun mihin ne kuuluu....
Ryhmällä tai ilman tänään (6.11.) Trekin sivulta "instant bike film classic" eli unReal ilmaisena.
http://www.trekbikes.com/ie/en/stories/2015/10/unreal/?autoplay=true
Huomenna pyöräilen "Isänpäiväajelut" nauttien luonnon rauhasta mikäli kosteus ei pahasti iske päälle. Luultavasti ajelen täällä Kaarojärvi-Pyytjärvi akselilla alkaen n. 1130. Jos muita innokkaita Isänpäivän kiireiltä ehtii mukaan niin :)
Iltapäivä menee isää kakutellessa.
Äsken kävin lähikallion kiertämässä, varasvuoren siis, ja oli märkää. Gore-tecciä päälle ja renkaista paineita pois niin pärjää paremmin kuin minä...
Bansku81
12.11.2015, 21.13
Ajaaks joku viikonloppuna vai murjottaako kaikki ku on pimeetä, märkää ja kylmää? Mä voisin lähtee jompana kumpana testaamaan uusia waterproof shortseja :D
Samalla vois katsella jos löytyisi hyviä snow scoot mäkiä jos sattuis vaikka talvi ja luntakin tulemaan.
Rantanplan
12.11.2015, 22.12
Mee Bansku Lähdepellolle, katteleen mäkiä. Sieltä "näköalapaikasta" esim eteläänpäin, laskee hyvä mäki :))
HÖH!! Siis pohjoiseenpäin, laskee hyvä mäki.
Kyl olis tarkoitus ajella jompana kumpana päivänä, ei niin väliä.
Murjotetaan soffalla. Cocco flunssas ja mulla ranteessa jännetuppi tulessa liiasta runk...ruuvaamisesta. Marraskuu on perseestä. Muiden talvikuukausien ohella.
kanttiinin tollo
12.11.2015, 22.53
Joo. Ajetaan. Ei kylläkään Pyytjärvellä eikä varmaan muissakaan vakkarimestoissa.
Jätkät romukasan päältä täysmetalliseen wallrideen dropannu? Oli aika siisti vaikkakin pieni. Siitä olis voinu kehitellä muutakin.
Bansku81
13.11.2015, 09.02
Meinasin laittaa jo valmiiksi tuohon ekaan viestiini että Paulin ei tarvitse edes vastata :D
Rantanplan, nuo Lähdepellon kalliot on jo laitettu listaan :) Uotilan Isovuori kiinnostaa myös mutta mahtaako olla hiukan liian jyrkkää..
Sunnuntaina klo.12 vois olla näillä näkymin sopiva ajelu aika.
Onks toi Isovuori se Siilonmäen viereinen kallio? Jos on niin kiva laskupätkä siitä on siilon alaovelle, mutta muuten vähän ajettavaa.
Sunnuntai vois olla ajopäivä.
Ja Eikö Pauli jo kyllästy Dudeen senverta ettei enää tarvi vieressä virpoa, ymmärtäähän sen nyt ekan kuukauden ajan...eihän "paikat" sellaista menoa pitkänpäälle kestä :)
Bansku81
14.11.2015, 18.07
Juu sama mäki.
Oisko huomenna joku tommonen tuttu ja turvallinen vai jotain uudempaa?
http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/SU.jpg/_full.jpg
kanttiinin tollo
15.11.2015, 08.20
Vielä suht poikki eilisestä, mutta tuon Pvk:n old skool alamäkilinjat voisin tsekata. Paulin kanssa viimeksi sitä helpompaa ihmeteltiinkin, mutta sitten oli kiire pois kalliolta ja hooceempi linja jäi näkemättä.
Bansku81
15.11.2015, 10.17
Huonon osallistumisen vuoksi vedän vaan jonkun perus lenkin Pyytjärvellä.
kanttiinin tollo
15.11.2015, 11.12
Kuka niistä alamäistä jollain lenkillä oli kiinnostunut? Lähden ajelemaan. Eilen oli niin paskahousumeininki, että jätin tämän väliin: http://aijaa.com/cbPqy8
Ennen se vaan ajettiin vaikka vanne hajoaisi. Ei fiksillä, mutta nyt oli vaikeaa nähdä mitään linjaa tuohon. Pari pientä kiveä ja paskat housussa. Uskomaton meininki. Ei edes sitä kuuluisaa kivikkojuurakkohelvettiä.. ja sitäkin ne nykyään ajaa jo cyclocrosseilla!!! Pari onnetonta kiveä polulla.. ei prkl. Asenteellisia pyöräilijöitä muita tänään? Kännyllä saa kiinni tunnin päästä, täältä vielä hetken, min en metsässä someta.
Bansku81
18.11.2015, 12.39
Olis suunnitteilla lenkkiporukan pikkujoulu sauna ja mahdollinen lenkki 12.12. Laittakaas kiinnostuneet yv:tä jotka ei ole whatsappin puolella.
Mä voin KT tul joskus tsekkaa ton. Vai suostuks edes ottaa mukaa? Eikös tosa ny metrin leviää linjaa menny iha suoraa? Kyl viel ennen lumia vois jonku setin heittää ku noi suoletkin on viel pysyny suurinpiirtein vatsaontelossa.
kanttiinin tollo
20.11.2015, 14.55
Lähellä tuo on. Se vaan yleensä ohitetaan tietä pitkin. Yks rengas meni vissiin tuosta vasemman kautta trialoidessa, seuraavana päivänä takavanne-/kiekko halki kun koitin droppaamalla. Se oli silloin se. 160mm oli silloin maailmassa joustoakin. Oi voi vaan. Ajetaan pois. Keli on vähän liukas tuonne toki.
Vähän kauemmas pitäs avata old skool linja #2. Koko polku ajossa nytkin, mutta entinen alamäkiosuus kierretään jotain ojanpenkkaa mudassa möyrien. Meinaan laittaa oman linjan siihen mäkeen hakkuuryjiä siirtelemällä ja ajamalla x100 ni ei tartte fätdaikittaa mudassa paikallaan. 1,5-2km yhdyspolkua jota aikanaan RSP:n ukotkin ajoi, nyt ei kukaan koska ei näy gepsissä, maantietä vaan maasturilla polkujen sijaan. Se on nykyaikaa se. Onhan ne tiet kyllä ihan hyviä ajaa, että sikäli ymmärrettävissä, tulee harrastettua itsekin.
Bulkkaaja
20.11.2015, 15.01
Kuulostaa kivalta paikalta. Missähän päin on jos joskus kävis kattelee?
Bansku81
20.11.2015, 15.22
Ihan perseestä semmoset polut ku ei kartassa näy! Saakin kasvaa umpeen :D
Älä ny Bansku, toihan on ihan lähellä, yleensä ohitetaan tietä pitkin, kyllä se näillä ohjeilla löytyy äkkiä...
Ja kaiken lisäks se on vielä lähinnä sua Markus :-P
kanttiinin tollo
20.11.2015, 16.43
IRL joutuu ajelemaan.
Bulkkaaja
20.11.2015, 16.56
Mä en kyl koskaan tule ymmärtää teitä v-t-n raumalaisia... Mut veikkaan mudasta et lähellä on hevostila joka jossain uotilan ja monnan välissä.
kanttiinin tollo
20.11.2015, 17.01
Olen aika varma, että täällä asuu pelkkiä porilaisia. Homma on just sillä tasolla.
Bulkkaaja
20.11.2015, 18.07
Haha haa, tuskin kauheest on porilaissii, sen verran tääl poljetaan paikallaan, nehä polkee vaik hallis.
Mitä sitä hyvää polkua nettiin laittaa, tulis viel ajoa ja kuluis paremmaks.
Onko kt muuten tulos pikkujouluihin?
Kirjoitin tähän pitkän tekstin mutta pyyhin pois, aja sinä Kanttiini ja nauti.
Porilainen en ole ja en tule olemaan.
Hah. Ei tää hetimullekaikkitänne-sukupolvi vaan ymmärrä >:)
Mut mä oon KT:n linjoilla. Ajakaa ja etsikää. Älkää kulkeko vaan muitten gepsivanavesissä. Parhaat kiksit tulee aina niistä uusista poluista jotka itse löytää. Gepsityöryhmä on jo osansa tehnyt..
Ja noi oldskoolit on Pahavuorella, jokos nyt rautalankakieppiä olis avattu tarpeeks.
Bulkkaaja
20.11.2015, 18.44
Hah. Ei tää hetimullekaikkitänne-sukupolvi vaan ymmärrä >:)
Mut mä oon KT:n linjoilla. Ajakaa ja etsikää. Älkää kulkeko vaan muitten gepsivanavesissä. Parhaat kiksit tulee aina niistä uusista poluista jotka itse löytää. Gepsityöryhmä on jo osansa tehnyt..
Ja noi oldskoolit on Pahavuorella, jokos nyt rautalankakieppiä olis avattu tarpeeks.
Pahavuorella, ok. Kiitos, tuo oli tieto joka itseä kiinnosti, mitään tarkkoja karttalinkkejä en todellakaan tarvitse tai gps träkkejä vain tämän tasoisesta tiedosta olin kiinnostunut.
Itse tulee ajeltua niin endorfiini päissä et oikeestaan välillä en edes muista millainen polku jäi taakse tai tiedä missä olen niin on kiva olla joku suunta mihin menossa.
Edit: lisätään nyt kuitenki se että elämme kuiteski jo vuotta 2015 niin ei pitäisi olla kahea ihme jos toiset tykkää träkeistä gepseist ym. Makuasioit eli ei voi kuin kiistellä ja siihen kaikilla on oikeus.
Bansku81
20.11.2015, 19.18
Pauli on kumman rajoittunut tekniikan suhteen ihmiseksi, joka ajaa sähköautolla.
Ja kun reitti on gepsissä niin voi oikeasti keskittyä ajamiseen, kun ei tarvi arpoa että mihin pitäisi suunnistaa. Ja oma suuntavaisto on niin huono että eksyn jo lähimetsässä :D
Rantanplan
20.11.2015, 19.30
Ajetaan ja etsitään, se mitä ehditään. Ite vasta vähänaikaa pyörinyt noita polkuja, mitä konkarit on laittanut esim, tonne Openstreetmapsiin ISO kiitos teille! Myös muitakin polkuja oon löytänyt, ja kiksejä niistä saanut. Jotta niitä kiksejä sais muutkin, niistä poluista jota on löytänyt. Miks niitä salaileman. Jaettu ilo,paras ilo.
Noh, SportsTrackeriin olen jokusenkymmentä ellei sata trackkia kaikille avoimiksi jakanut ja niistä Coccon kanssa Openstreetmappiin Rauman seudun uusavuttomuuspolut aikanaan tehty joten eiköhän siinä ole contribuutiota tarpeeksi tekniikan saralle. Kuhan ny nekin kaikki opitte ens tuntemaan..
KT menee taas niin omissa sfääreissään ettei siitä kannata kenenkään hernettä hengitykseen ottaa vaikkei se paikkoja jakelekaan. KT vaan ajelee ja löytää eikä se ees itte välttis tiedä missä se hieno traili on mennyt. Kuha on menty. Siinä se pointti. Menkää. Kuha menette :)
(olikotarpeeksvainkuhajuttuja)
Eikä niis porilaisis mitään isompaa vikaa ole, MVu. Mullakin täs samas osoittees sellainen majoittunu jo vuosia.. mut ei ne siltikkä maastopyöräilyst eikä veneilyst mittä ymmär :D Tai no on siäl pari positiivist poikkeust..
Ja tulis uittu pia se kesä ja valo ettei tarttis täällä saatanan foorumilla vaan perjantaita roikkua..
Rantanplan
20.11.2015, 20.02
Jep. Kesää edotelles! Täällä paskat jorinat. Porukkalenkillä paljon paremmat läpät:)
Mä tulin tänään ton pahavuoren kautta kotiin, en tienny missä olin kun gepsi ei ollu mukana. Silti tuollaisia kiviä nähnyt tai läskillä huomannu kun mää vaan ajoin;)
Jumankaut!
Äyhöjärven takana oli läskin jälkiä, tältäpäivältä pari tuoretta, sisäinen intiaani sanoo että 11-13 välillä ajettu, ja parit eiliset. Täällähän on ollut elämää...
Bulkkaaja
24.11.2015, 10.05
Jumankaut!
Äyhöjärven takana oli läskin jälkiä, tältäpäivältä pari tuoretta, sisäinen intiaani sanoo että 11-13 välillä ajettu, ja parit eiliset. Täällähän on ollut elämää...
Pahavuorel on kans jotain jälkiä...
Welgon v8 copyt todettiin keräävän lunta vain piikkien juureen. Spdt sensijaan lähtee pyörästä, ne nimittäin menee sellaseen jäähän et yleistyökalulla saa availla, ei lähe potkimalla puhtaaks. Mutta olipa tuo talvipyöräily taas hienoa, kivasti pienikin lumi maisemoi.
Rantanplan
24.11.2015, 11.23
Joo käytiin vähän laskemassa mäkeä. Bulkkaaja ajoi, mä tulin persliukua
Jäähän toi sit loppupeleis meni.
http://raumamtb.nimenhuuto.com/team_files/file_show?as=20151124_110630.jpg&id=565185&original=true
Bansku81
24.11.2015, 12.30
Mä kävin lumisella aamulenkillä ennen kuin sulaa kokonaan pois. Noi Holzefellerit keräs kans jonkun verran lunta. Täytyy varmaan ostaa talvi käyttöön semmoset todella "minimalistiset" flättipolkimet jos tota lunta paljon kertyy.
Ajohaluja tänään? Itse varmaankin lähden jonnekin päin tuossa 11 Jälkeen.
Haluja olisi, mutta työ haittaa nyt harrastuksia. Päivystysvuorossa.
Kuulinpa työkaverilta huhua että pitkäjärven luontopolun monnan päässä olisi jollain kallioilla uusi laavu, onko tullut kellään eteen. Mun piti se viimeviikolla käydä katsomassa mut en kerinnyt. Rauman ladun touhuksi hän sen meinasi.
Siinähän olisi 5.12 global fatbike reissulle maqqaran paistopaikka...
Rantanplan
29.11.2015, 17.58
Lähdepellon uusi laavu bongattu
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Jossain+t%C3%A4ss%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6786280&mode=rasta&x=205329&lang=fi
Ja kiitokset Coccolle lenkkiseurasta. Taas tuli opittua uusia polkuja
http://raumamtb.nimenhuuto.com/team_files/file_show?as=20151129_122802.jpg&id=566439&original=true
Komia on laavu!
Hienoa että jotkut viittii tuollaisia tehdä, täytyy käydä eväät tuolla syömässä joskus.
Puoliltapäivin lähden ihastelemaan kaunista säätä. Lähdepellon kautta aikeissa mennä maanpäännokkaan katsomaan tyrskyjä, katotaan ny kuinka liukasta siellä on, minne asti viittii mennä...
kanttiinin tollo
06.12.2015, 19.56
Komia on laavu!
Hienoa että jotkut viittii tuollaisia tehdä, täytyy käydä eväät tuolla syömässä joskus.
Joo nii o toinenki. Mites tuolla kävi? Hiiltyikö poikien makkarat? Laavu näkyy hiiltyneen ja pala metsääkin.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/laavu.jpg
Kahvit onneks tulee missä tahansa maakuopassakin.
Laavuja siellä, laavuja täällä..
Nyt herää epäilys että rasti on vaeltanut ainakin meikäläisen talvirangen ulkopuolelle.. Tonnehan on siirtymääkin enemmän kuin laki sallii.. :)
Rauman seudun laavut on vähän niukasti täällä (http://laavu.org) edustettuna. KT voiskin innokkaana laavu/gepsimiehenä täydentää puuttuvat..
Ei niitä kannata tuonne lisäillä. Nytkin vähintään kolme laavutonta mestaa merkittynä. Se supiansa mädäntyvine raatoineen on kyllä aika jännä jos sen laavuksi haluaa ajatella, tai ylipäätään minkäänlaiseksi tulisijaksikaan. Hyvää porilaishuumoria vieraspaikkakuntalaisille... ja gepsillä löytää spotille!!!
...jaaa'ah ..jos 7 järveä on talvireittien ulkopuolella niin itteään saa syyttää. Aika mageeta oli jo ensipakkasilla, polut ja maisemat, kuten yleensä moisilla keleillä
sillä suunnalla on tupannu olemaan. Hienoja kuviakin sai otettua, eritoten Särkilammen ympäristöstä. Suositellaan ny ulkopaikkakuntalaisille ainaki jos muille ei kelpaa. Koetan kaivaa jonku foton.. jos vaikka joku uskaltaisi reviiriään levittää.
Lisäksi näytän eilen ajaneeni kahdesti uuden rastin ohikin. No ei aina voi netissä roikkua, mut eipä näy silti vaihtuneen eli kattellaan...
KT keittänyt sevverta vahvat sumpit että vois jo maistua itsellekin..
Markuksen kans käytiin tuo uus laavu ja Maanpään surffeja katsomassa. Komee keli. Hyvä että tuli perse soffalta irrotettua.
7-lakes on aina hieno reitti kyllä. Se vois pikkupakkasella olla kyllä ihan kiva. Tuo mun sisäänrakennettu termodynamiikka on vaan kaikista goretexwillereistä ja merinoista huolimatta niin prkleen säserää ettei noita pitkiä lenkkejä talvisin tahdo pystyä tekemään. Noo ei kai noita talvia enää tänne tulekaan..
kanttiinin tollo
07.12.2015, 20.33
Jees. Sori väärät kuvat, ei ollenkaan luvattua laatua.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/crosses%20burn/kota.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/crosses%20burn/sadekahvi.jpg
Poistettu omakotitalon pihasta ilman lupaa voimapihdeillä tänään noin 3h sisällä. Aika tarkalleen tossa setupissa. Sinne meni uus 22t fiksiratas prkl. Exposuren lampputeline.. ja keula ja stemmikin oli kyl ihan hyviä ja takavanne wintercamo damn, damn, damn... just uusitut ketjutki. Ja mun MEDUUSA.. yhyyyyy.. se oli hyvä renkas! Takarengas Ritchey MotoVader DH 2,6" eli rarea sälää koko pyörä täynnä. No kyl ton tunnistaa kun ei noita ole missään.
Mitvit? Pöllitty sun konkeli? Voi kantasuomalaiset taas kerran..
EDIT: sosiaalisen taskumedian puolella vilkasta keskustelua ja osanottoa.
Mikä lukko sulla oli? Ite yhden vaijerinkatkaisun jälkeen siirryin 13mm Kryptoniteen.
Onnea vakuutusyhtiön kanssa
kanttiinin tollo
07.12.2015, 22.07
Joo. Törkeesti ok-talon etupihalta, näkyvyys muista taloista aktipaikalle ei o paljoo napannu. Isot voimapihdit on saanu olla, lukko ei ollu mikään ihan lelu. Eli tod. näk. auton kyytiin lähteny. Sinne meni hipsterikonkeli... toivottavasti joku börje yrittää ajaa sillä ilman taitoja.. flätit ja fixed. Lievä munkki, että noin viikko sitten otin sen Whiten ~400€ takakiekon sitä vaihteeks pois ja tavissinkelikiekko tilalla. Wintercamo vanne kyl meni prkl ja oli se napakin aika ihku, mut ei sentään White Ind. Eno tasoa.
kanttiinin tollo
07.12.2015, 22.36
Semmone Saksassa n.70€ Abus, karkaistu ketju 9mm tjsp. Jossai nettivideossa joutuivat näkemään vastaavan kanssa vaivaakin, mutta tiiä näistä sitte, yksilöitä kaikki. Hälyyttävintähän tuossa on se röyhkeys kun tekopaikka on mitä on. Joku keräilee pyöriä täällä päin enempi tosissaan tms.
Bulkkaaja
08.12.2015, 12.43
Aika ammattimeiningillä siis viety, eipä tuolla pysty kyllä moni ajaen paikalta poistumaan ja vielä harvempi tuollaiselle pyörällä mitään tekee. Kaikinpuolin huono kaikille, ei tosta saa myymällä mitään ja on niin erikoinen että jopa yksittäiset osat tunnistetaan, varkaan kannattais melkein palauttaa tai hylätä pyörä jonnekkin...
kanttiinin tollo
09.12.2015, 08.13
Tältä alueelta kuulemma aiemminkin haettu fillareita. Ensin kartoitettu mitä poimitaan ja sitten kohteet vauhdilla pakun perään kyytiin. Eli eipä siinä välttämättä ajotaitoja ole tarvittu, kunhan pulttileikkuri käsissä pysyy.
Mut niinku mitäköhä vi__uu.. Krampus/Karate Monkky about ainoat "vastaavat rungot" horisontadropeilla, jotta saa 29" kiekotkin?!?!? Tienny kyllä, että harvassa on 26/29 rungot, mutta tilanne näyttää kertakaikkisen olemattomalta mitä hiukan selailin. 135mm Saintin navalla oleva 29 takakieksa jäi ja uus 819 etukiekko myös... runkoo eijoo. Fcuk dis. Ja kuinka kuppa joku Monkey on 26 kiekoilla?! Tosin ajaahan näitä Rauman polkuja vaikka bemaxilla....
On One Inbred (https://www.on-one.co.uk/i/q/FROOSSLTD29/on-one-inbred-29er-single-speed-mountain-bike-frame-ltd-edition)? Hintakin kohdillaan.
Tai emmänoistamitääntiedä. Sulla niin härövaatimukset kuitenkin..
Bansku81
11.12.2015, 20.19
Eli niille vielä tiedoksi ketä ei kuulu Whatsapp ryhmään että huomenna olisi tarkoitus lähteä pikkujoulu hengessä lenkille klo.14 Sissoksen takaa Kiukaisten autopelti ja hinauksen pihalta ja saunoa lenkin päälle hyvässä seurassa, hyvillä juomilla. Jos kiinnostusta niin mulle yv tä tai vaikka tekstaria 0 5 o -5676 444
kanttiinin tollo
12.12.2015, 07.31
Inbredi on liian suppeasti rakenneltavissa. Ei mitn vaihdemahdollisuutta. Ei meitsi kolmea viikkoa samanlaisella pyörällä jaksa ajaa, liian tylsää. Mitn hipsterikoristetta seinällä pidettäväksi ei myöskään ole tarkoitus tehdä. Krampukseen vois laittaa Super Monsterin heti kun borettaa ja neljä vaihdetta olis kova sana... olis paljon parempi. Karkeasti arvioiden 4x parempi ku sinkulalla borettaminen.
Isot Kiitokset Banskulle hienosti hoidetusta saunaillasta! Lisää samanlaisia juttuja joskus.
Bansku81
13.12.2015, 12.26
Kiitos kaikille mukana olleille! Hyvin oli porukkaa liikkeellä, niin on mukava ottaa joskus uusiksi.
Onkos kukaan mietiskellyt kinkunsulatteluajoja tänä jouluna? Mulle kävis moinen. Joulupäivä tai tapani?
kanttiinin tollo
21.12.2015, 08.35
Ei o kaik ollu mestoilla, ei o Rauma tuttu, mut kokeillaa täältäki. Onko tää monttu syväkin?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/raumal%20louhoksel.jpg
Hassu paikka kyl. Harvinaisen hyvä ja selvästi käytetty polku painaa vierestä ohi, mut renkaanjälkii ei ollu. Mikä meining?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/takareuna.jpg
Yläneen Pirunkirkkoa joulupäivinä? Sopis raamatulliseen juhlaan. Jaksaako niin kauas?
Onkos kukaan mietiskellyt kinkunsulatteluajoja tänä jouluna? Mulle kävis moinen. Joulupäivä tai tapani?
Kyl maar. Ei tota joulua muutenkaan kestä.
Kumpikin sopinee mut tuskin mihinkään vieraisiin kuitenkaan kykenee.
Missäs se Tollo taas on ajellut. Kallioperän punaisuus viittaa johonkin Laitilan graniitti/rapakiville eikä kotoisalle diabaasivyöhykkeelle....
kanttiinin tollo
21.12.2015, 11.02
Raumalla toki, ei kai ny sentään vierahissa. Eikös se ihan kiellettyä ollu sellanen polkemistouhu ja miten ne gepsitkään siellä toimii, nii..
Soikeroisilta Pirunkirkkoon napostelee itte asias aika kovasti. Kunhan Ramikin innostuisi ja kyllä sinne muitakin mahtuu. Ajotaidot vaan mukaan ni homma toimii sielläkin.
Joku DHLpostisetä kantoi tänne sit etuhaarukan juur tossa. Minkähänlaisella sitä oikke alkas jouluu ajelee?
Olisko tuo rapakko sitten Latumajantien risteyksessä? Siinä jotain tuonnäköistä ryteikköä muistelen ja joku kivilouhimo joskus vuonna miekkakilpi ollut.
Ei ole tullut kierrettyä sen pohjoispuolta. Latumajalla pikkukiva luontopolku siitä fribagolffiradan juuresta löytyi syksyllä.
Eipä näkynyt lauantaita paljon missään jälkiä. Vain joku kapeerenkainen oli Kaaron suunnalla kiertänyt :)
Ajeletko pelkällä etuhaarukasta tehdyllä unicyclellä nykyisin?! :) Vai löytyikö jo specsit täyttävä runko.
Se Krampus vois olla kyllä ihan sun näköinen (https://www.google.fi/search?q=krampus&safe=off&espv=2&biw=1271&bih=800&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj-8OG32ezJAhVBCCwKHe62AKcQsAQINA) :D
kanttiinin tollo
21.12.2015, 13.10
Unisyklejä on jo ihan muutenkin ohjelmassa, tartte pyöriä siihen sen enempää sekoittaa.
Jotai ennen kokematonta. Etujarrusatula näkyy murtuneen tän vuoden ajoissa, palasia vaan tippu kun irrotin. :D
Oli se kyl jo iäkäskin. Jaksa kasata mitn Sainttia komerosta, joten ilman tai bb7.
Kaunis mieshän tuo Krampus on. Ei paha.
kanttiinin tollo
21.12.2015, 13.26
No ei tuo kuoppa mikää suuri salaisuus ole. Nelirenkaiset ja kilpapyörät tuolla ajellu on, tai ainakin yks pyörä. ;)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/n%C3%A4il%20huudeil.jpg
Huonoon kuntoon ootte taas pojat polut päästäny.. onneks 23mm sliksi takana ni ei oo niin raskasta ajaa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/rauma%20trailssit%201.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59033601/2015/rauma%20trailssit%202.jpg
Kaik näkyy kartallakin baanat sun muut, joten ei ainakaan voi sen piikkiin laittaa. Toi siltahan tulee kuvarastiks koska noi piti käsittääkseni kerätä koko sarja. Eli fotarikyvyt kondikseen jos ei pyöräillä aio...
No kyllähän Pirunkirkko aina joulupäivänä on paikallaan. Jos olisi ennustajanlahjoja, niin valitsisin joulupäivästä ja tapanista sen jona ei sada. Ehkä defaulttina sitten joulupäivä? Tämähän riippuu muista mahdollisista tulijoista, minulle kävisi kumpikin.
Onko KT:lla visiota mihin aikaan pitäisi lähteä, että pääsee valoisalla pois? Automatkaan voi varata sen tunnin. Toisaalta, olisi kova ajaa kirkolta bakkanaalien jälkeen takaisin päin valoilla... Tuo reittihän on muistaakseni kuivalla ja valoisalla niin kovin tylsä ;D
kanttiinin tollo
21.12.2015, 13.59
Netti löi tällaisella päähän:
"PIRUKIRKON PATIKKA 2x8 km / 7 tuntia (vaativa reitti)"
Mut ei kannata liialti tuommoisia ihmetellä, pelotteluja vaan... Trekin 4900 xc-konkelillakin siel on droppailtu kypärää halki joskus kerran lenkillä ollessa, ei mitää sen kummempaa. Joku 6h muistaakseni uppoaa aika helposti kauniilla kelillä jos ei aja ees taas koko settiä vaan tietä pitkin takas. Semmosta pikkukivaa jumppaa paikoitellen, mut runsaasti kalliobaanaa. Vois kyl ajaa vähän kauemmas ku viimeks, kartan mukaan hienoa kalliota jatkuu ja jatkuu. Vain sen yhden kerran olen päästä päähän ajanu, muulloin on käännytty puolivälin paikkeilla aina takas.. silloin kauniilla kelillä 5h kaiketi puolivälin huudeille ja takas kun ei turhia taukoja juur pidelty.
Bulkkaaja
21.12.2015, 15.52
http://www.kuhankuono.fi/fi/reitit-ja-opasteet/ Ai tuo on tuolla raasinkorven suunnalla, aivan karmeeta seutua, eli vaikuttaa ihan mielenkiintoselta reitiltä.
On tota Kuhankuonoa ja Pirunpolkua Coccon kans pitkään suunniteltu käydä mut ei nyt kyllä joulumbyhinä pysty sinne asti Pirua katsomaan.
Syksyllä viimeks tota mietittiin mut sit käytiin Mynämäen kaltsibaanat silloin.
Siitä tuo KT:n politiikka on aina hauskaa että ainakin se varmistaa että nuo sillat pysyy jatkossakin ajamattomina kunei se koskaan kerro ees suuntaa mihinpäin kannattais lähteä eksymään :)
Mullon noita ajamattomia kirkkoja vielä lähempänäkin, vastikään vasta bongasin Haren metsäkirkonkin (https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2V89C&title=haren-metsakirkko) eikä sielläkään ole tullut käytyä koskaan. Ja yks ristinmerkki tuli Kodisjoen Isovuorella joskus kans vastaan. Ei tonne Itä-Raumaan tahdo ikinä saada aikaiseksi mennä.
kanttiinin tollo
21.12.2015, 18.22
Onks Haren laavun klapivarasto täytetty? Ollu aika heikossa hapessa ainakin vuoden verran.
Ja katos, minähän luotan siihen, että jos näihin paikkoihin ihan vaan pyörällä löytää niin tottakai niihin löytää teknologialeluilla avustetussa pyöräilyssäkin. Ei ne nyt niin paljoa voi harrastamista haitata/estää. Fättiksillä ku vieläpä pääsee kaikkiin niihin paikkoihin joihin kapeilla renkailla ei pääse.. siis teillähän on valtava ylilyöntiasema mestojen koluamisessa!! Voisitte vähän kertoa tähän suuntaan missä niitä sala-ajomestoja on!!!!
No niin. Hiukan omienkin aikataulujen pohjalta suunnitelmaan tarkennusta:
Aurinko nousee palttiarallaa 9:45 ja laskee 15:15, tämä ohjaa lähtöhetkeä. Haen KT:n kyytiin Raumalta 08:30, josta matkaamme Pirunpatikan eteläpäähän Soikeroisen lähistölle lähtöhuudille. Sieltä Pirunkirkon ja Luolakallioiden kautta Ojaniitulle asti, josta paluu metsäautotietä, pikku suon ylityksen kautta ja tietä pitkin takaisin. Valoisan ajan riittävyys on kysymysmerkki, joten vähän valoa mukaan. Saattaa tietysti olla että palataan polkuakin pitkin, mutta sitä pitäisin pienenä ihmeenä jos mennään reitti loppuun asti.
Joku toinen autokunta messiin??
Toki läskillä ylilyöntiasema on valtava :) mutta ei sillä viime lenkilläkään osunut muuhun salamestaan kuin tuon keskimmäisen kuvan kaltaiseen ylivuotiseen hakkuuaukeaan teemalla "eihän tuo kuollut ruoho nyt tähänaikaanvuotta voi ajamista estää". Kyl se vaan esti. Tai ainakin kummasti hidasti :)
EDIT: dang, hyvännäköinen on suunnitelma. Ei vaan nyt pysty irtoamaan moiseen. Säästetään valoisampaan aikaan..
kanttiinin tollo
21.12.2015, 20.31
Eipäs dissata hyvii ajomestoi!! Siinä on kartan mukaan metsäautotie tms!! PRKL. Joku roti ny siihe hakkuuaukeaksi haukkumiseen... nii siis toi silta on samalla "tiellä". :D
Ja toi puukarahka oli lyöty suonsilmäkkeeseen pystyyn, että kaikki varmasti pysyy tiellä eikä ajele mettään..
Mikäs on huomisen lenkkitilanne? Tosiuskovaiset(TM) lähtevät palvontareissulle siirtomaihin aamuvarhaisella mutta jääkö kantasuomeen ketään ajohaluista.
Jos puoliltapäivin jotain pientä kinkuntasoittelua?
Juha Lehtinen
24.12.2015, 19.44
Tonin kökki näköjään muuttunut maantiekiiturista maastokiituriksi. Hyvin ilmeisesti pelittänyt tuossakin roolissa?.
Mikäs on huomisen lenkkitilanne? Tosiuskovaiset(TM) lähtevät palvontareissulle siirtomaihin aamuvarhaisella mutta jääkö kantasuomeen ketään ajohaluista.
Jos puoliltapäivin jotain pientä kinkuntasoittelua?
Plani onkin nyt lähteä tapanina tuonne kaukomaille. Eli vielä ehtii helposti mukaan ;) Voisi lähteä verryttelylle, mutta toisaalta houkuttaa päivä vailla suunnitelmia ja akkujen latailu.
Joo, kyllä tuo Pirunkirkonpatikka on meikäläisen taidoilla parempi varmaan jättää kevväämmälle, kun valoisaa riittää koko matkalle ja renkaalle pitoa. Eilen ajelin perussettiä Pyytjärvi-Kokkovuori-Petäjäs ja hitsi kun oli niljakkaan liukasta. Liekö johtuu noista loppuun ajetuista GroundControlleista, joita ei juurikaan kehuta? Huominen ja Lauantai vähän epävarmaa, mutta Sunnuntaina ajan varmasti.
Huomenna Sunnuntaiajelu. Lähtö Pitkäjärven kioskilta 1130? Maanpää-Kortela-Varkaanvuori-Lähdepelto esim? Onko Paulix ja Rantanplan toipunu toissapäiväsestä? Tollolta ja Ramilta nyt ei tarvii moisia edes kysellä.
Kauheita alkusiirtymiä ehdottelet.. Mut suuntana tuo oli itelläkin mielessä. Jos sama aika ja Jäähallilta startti? Pitkäjärvelle voi sit mennä lämmittelemään välillä..
Siirtymien takia juur kioskia ajattelinkn, kun meinasin paukauttaa piilillä paikalle. Mut ei hätiä, sopii tuo jäähallikin.
Mää kuntoutan rannetta glögilasilla huomenna, onhan se jo parempi muttei ajokunnossa vielä :(
Joo tuntuu et ei tästä porukasta löydy enään yhtään ruumiillisesti saati henkisesti tervettä kuskia :-P
Noh, yks ulkomaalainen tulossa ajoseuraksi kuitenkin..
Pirunkirkolla tänään hyvä päivä. Keli ei olisi voinut olla juuri parempi, kalliot pääosin kuivat ja aurinkokin paistoi. Tuuli pysyi kurissa metsikössä, pyhäjärven rannalla jo hieman chillimpää kun siinä käytiin ajojen jälkeen... :D Reilut neljä tuntia saatiin menemään, kun kaikki herkut ajettiin kahteen kertaan. Soikeroisista Ojaniitulle ja takaisin, hieman jotain lisäten ja jotain jättäen pois. Eli ei niin pitkä rutistus kuin spekuloitiin.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59615065/Pirunkirkko/Kirkko.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59615065/Pirunkirkko/Luola.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/59615065/Pirunkirkko/Vilakka%20puhuri.JPG
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.