PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mtb Korso

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13

Mc_Mursu
04.06.2012, 22.59
ISO 1600 f/5.6 alkaa olee semmosta puuroa, että itsekriittisyys tulee vastaan. Eikä mun linssit olis pysyneet perässä niin hämärässä. Runkokin tais olla kuraa.

Esaak
04.06.2012, 23.05
ei kannata juoda sekaisin.

Tein saman havainnon.. Minulla alkoi kuplimaan vatsassa jo ennen geelejä, itse sekoittamani urheilujuoman jälkeen. Geelit eivät tilannetta ainakaan parantaneet. Meinasi tulla kotiin kiire kisan jälkeen..

Oli kyllä kaikki mahdolliset vaivat kisan aikana: ensin tuli päänsärky, mikä meni ohi onneksi jo alkumatkasta. Sen jälkeen selkäkipu, mikä ei loppunut koko matkan aikana (on vieläkin kipeä). Vatsavaivat tulivat puolen välin tienoilla ja loppuun perus krampit alkoivat kutitella reisiä. Onneksi ehdin ennen 3h maaliin, yleensä krampit alkavat tuossa 3 tunnin jälkeen, joten taktiikka toimi tämän osalta.

Olinkohan jakanut voimat jotenkin väärin kun 2. kierroksella meni täyttömäki ajamalla? Ensimmäisellä yrityksellä tuli turattua siinä alun kuralätäkössä, alkunousu meni talutteluksi.

Omaan kuntoon nähden ihan hyvä kisa, harvinaisen kipeäksi vain sain itseni. Mistä lie johtuu?

Patman
05.06.2012, 00.03
Niin siis koskaan ei kannata vetää urheilujuomaa ja geelejä. Näin on minulle isot pojat ja triatlonistin elämänkertakirja kertoneet. Geelit ja vettä TAI urheilujuoma omalle vatsalle sopivalla vahvuudella. Kyseisessä kirjassa triatlonisti Macca kertoo myös että yli 160 keskisykkeen rynkytyksessä pitkällä matkalla toimii parhaiten nopea sokeri kun vatsa ei osaa pilkkoa enää maltoa ja se tulee geelinä ulos.

Mutta nää nyt on yksilöjuttuja.

- Itsekin olen pääosan opista saanut isoja poikia kuunnellen ja heidän olan yli kurkkien. Kaikkia ei olisi pitänyt aina uskoa, mutta tuo ohje tuntuu uskottavalta.
- Epäilen, että keskisykkeeni jää kisassakin alle 160.n, mutta lieneekö urheilujuomat enemmän nopeaa kuin geeli?

ReLe
05.06.2012, 00.05
ISO 1600 f/5.6 alkaa olee semmosta puuroa, että itsekriittisyys tulee vastaan. Eikä mun linssit olis pysyneet perässä niin hämärässä. Runkokin tais olla kuraa.

iso1600 on ihan jees sun rungolla. 1D2 kohinat on paljon suuremmat kuin esim 20Dssä ja sitä käyttää prot yhä. Jos tarkennus ei pelaa, voi tarkentaa etukäteen polulle ja ottaa kuvan kun ajetaan tarkennuspisteen ohi. Tämä oli metodi ennen spray&pray tekniikkaa kun ruuduista maksettiin materiaalit ja kehitys.

Kuraiset ajatukset pois mielestä ja kuraa ylle pyörän kanssa metsäpoluilta.

ReLe
05.06.2012, 00.29
Maltoa niissä useimmissa juomissakin on. Vedän itse vettä ja geeliä riskillä, ei ole ongelma jos syö yhden per 45min. Mutta mulla on aika pieni kulutus. Tahkolla ei kestä geelit kokomatkaa sisällä, siellä vedän rusinoita tiheesti, niitä vatsa kestää.

Kare_Eskola
05.06.2012, 00.39
Kävin tänään kruisimassa lenkin. Ilkka siis tuli vastaan ja tuumi että väärin päin ajettuna rata on hauska kuin mikä, entäpä jos vaihdettaisiin suuntaa ensi vuodeksi. Minä siihen että onhan se varmaan vähän niin kuin vieraissa kävisi.

Mutta mun mielestä on parempi näin päin. Jää mahdollisuus lopun mutakoissa iskeä ennen pitkää tiepätkää. Toisin päin kärkiporukka tulisi asvaltilla ja ulkoiluteillä kasaan ja loppu olisi maantiekyttäilyä. Perusharrastajalle varmaan aivan sama.

I.S
05.06.2012, 08.59
Kävin tänään kruisimassa lenkin. Ilkka siis tuli vastaan ja tuumi että väärin päin ajettuna rata on hauska kuin mikä, entäpä jos vaihdettaisiin suuntaa ensi vuodeksi. Minä siihen että onhan se varmaan vähän niin kuin vieraissa kävisi.

Mutta mun mielestä on parempi näin päin. Jää mahdollisuus lopun mutakoissa iskeä ennen pitkää tiepätkää. Toisin päin kärkiporukka tulisi asvaltilla ja ulkoiluteillä kasaan ja loppu olisi maantiekyttäilyä. Perusharrastajalle varmaan aivan sama.
Joo kyllä tuo reitti on kuitenkin kisassa parempi "oikein päin ajettuna", mutta hauska välillä kokeilla näinkin. Noi polut ovat niin tuttuja ja yleensä ne tulee ajettua juuri noin päin kuin kisassa mennään.

ReLe
05.06.2012, 22.48
Kiitoksia Janille joukkueenjohtajamaisista vinkeistä kisan keskellä ja pikaista toipumista. Paluumatkalla B-cupista näin, kuinka Pasi peesaili vaimoaan tuusulan mäkkärin kohdilla pyörätiellä.

Kare_Eskola
05.06.2012, 23.38
Vaimon/vaimokkeen peesailu on kaikista parasta.

Ja hyvät oli kisat hypyläisillä.

Jani T.
05.06.2012, 23.49
Kiitoksia Janille joukkueenjohtajamaisista vinkeistä kisan keskellä ja pikaista toipumista. Paluumatkalla B-cupista näin, kuinka Pasi peesaili vaimoaan tuusulan mäkkärin kohdilla pyörätiellä.

Kiitoksia, mukava välillä olla "retkellä" katsomon puolella! Syynkin tiedät, mutta mielummin olisin ajanut itsekin..

Hienosti kuitenkin ajettu kaikilta Korsolaisilta! Kare meni todella kovaa, mutta hyvin ajoi myös molemmat Jeret. Keskiaholta vahva nousujohteinen kisa, oikein! Myös Suvilla näytti tänään olevan "jalkaa" ja hyvin kulki, hienoa! Nyt sopivasti lepoa ja treeniä, niin on hyvä suunnata kohti uusia kisoja! :)

Rsto
06.06.2012, 10.47
Mulla oli aivan jäänyt huomaamatta nämä Hyvinkään tiistai karkelot.
No tuli käytyä Paloheinän mäkeä ajamassa edestakaisin. Siellä meinasi olla ruuhkaa, moni oli hakemassa Tahkolle kuntoa :)

Sunnuntaina sitten Saloon.

ReLe
06.06.2012, 12.02
Kuka halua mennä trenamaan tahkon takia tiistaisin ja perjantaisin?
Tiistaisin on Bianchi cupin iltakisat yleensä. Tule sinäkin ajamaan niihin. Saat vähän maksimihapenottokykytreeniä.

Sunnuntaina on Salossa XCO kisat, tekninen rata 30km tai 2h ajetaan.

Kare_Eskola
06.06.2012, 12.02
Vielä ehtii ilmoittautua. Habanero XCO Salo.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45932-III-Habanero-XCO-by-Merida-Salo-10-6-2012

M.H.
08.06.2012, 16.16
Hellou,
pitääpä ilmoittautua tähän viestiketjuun. Tarkoituksena olis tulla maastolenkille mukaan tässä lähitulevaisuudessa. Voisko joku nyt vielä kerran laittaa ne yhteislenkkien ajat ja paikat tähän, tack.

Mulla on wanha maastofillari ja aloittelen fillarointia taas noin 1,5 v tauon jälkeen. Että josko saisi maastossa kuntoa nostettua sen verran, että vois lähteä taas polkemaan työmatkoja.

Kare_Eskola
09.06.2012, 11.03
Jere Keskiaho, oli puhe siitä kyydistä sinne Saloon. Mihin tuun?

YV tai kare piste eskola ät gmail piste com.

ReLe
09.06.2012, 17.16
Kare, laitoin spostia.

M.H.
09.06.2012, 18.53
tänään kello 19,30 mun tavoite olisi ajaa Korson Marathon reittiä, aloitus-paikka sijaitsee Firanlähteentien alussa lähellä liikennevalo vanha Tuusulantie/Tuusulanväylä risteyksessä. Jos joku haluaa tulla, kiva olisi.
Ciao
Ok,
hitto kun en ihan kerennyt tohon lähtöön. Mutta olin tänään ip ominpäin Mätäkiven tienoilla katsastamassa vähän paikkoja. Noin pari tuntia vierähti siirtymisineen (Korsosta). Sieltä löytyi hiekkamonttu ja paljon polkuja, olipas kivaa. Onkohan se Marathon reitti merkattu punaisilla nuolilla kallioon siinä missä näyttää olevan jonkinlainen motocrossirata. En uskaltanut lähteä ilman opasta kovin pitkälle metikköön ettei vaan eksy sinne..
Takas ajelin sitä luontopolkua. Ja Ankkiksen kautta, niissä laskuissa saa hyvät vauhdit. Ainakin tolla täysjäykällä vauhti tuntuu kouriintuntuvalta.

ReLe
09.06.2012, 21.41
Hellou,
pitääpä ilmoittautua tähän viestiketjuun. Tarkoituksena olis tulla maastolenkille mukaan tässä lähitulevaisuudessa. Voisko joku nyt vielä kerran laittaa ne yhteislenkkien ajat ja paikat tähän, tack.

Mulla on wanha maastofillari ja aloittelen fillarointia taas noin 1,5 v tauon jälkeen. Että josko saisi maastossa kuntoa nostettua sen verran, että vois lähteä taas polkemaan työmatkoja.

Torstai 18. Lumon edestä korson keskustasta. Muuten sovitaan täällä.

eskoaa
11.06.2012, 11.28
Hyvät kisat eilen!
Orannsi oli hyvin edustettuna!
Tänään olis junnuilla seura kisa Mätiksellä 18.00 alkaen, tulkaa kannustamaan!!

ReLe
11.06.2012, 13.27
AM= Aluemestaruus. Ihan samanlainen maastokisa, kuin muutkin B-cup kisat, mutta voittaja voi väittää olevansa myös kyseisen lajin aluemestari.

Kare_Eskola
11.06.2012, 13.54
http://zeus.sporttisaitti.com/tapahtumat2/kunto-ja_kilpatapahtumat/etela-suomen_alueellinen_cup/bianchi-cup-2012/

Löytyihän sieltä kun kaivoi.

Kiitos vielä eilisen hyvistä tunnelmista ja Jerelle kyydistä! Sasun kanssa tuli melkein kilpailu, mutta kun sanoin sille muutaman kannustavan sanan vanhoista sedistä jotka saa kiinni, se lisäsi pari pykälää vauhtia ;-)

I.S
11.06.2012, 14.08
Olen kiertänyt tuon tiistain radan muutamaan kertaan ja kyseessä on ihan hauska rata. Maastorata ilman älyttömän vaikeita kohtia, mutta silti kiviä ja juuria sopivasti. Radalta löytyy myös nousua ihan kivasti, mutta nyt ei siis voi verrata Keinukallion nousuun. Voisin sanoa, että oikea maastoreitti, mutta mukana myös yksi lyhyt helpottava "ohituspaikka" eli hiekkatien pätkä.

ellmeri
11.06.2012, 15.14
Hyvät kisat eilen!
Orannsi oli hyvin edustettuna!
Tänään olis junnuilla seura kisa Mätiksellä 18.00 alkaen, tulkaa kannustamaan!!

Mistä lähtö jos tulis yhen junnun kanssa katsomaan.

eskoaa
11.06.2012, 15.31
Mistä lähtö jos tulis yhen junnun kanssa katsomaan.

Mätiksen puomin jälkeen näkyy vasemmalla isompia ja pienempiä pyöräilijöitä.

KariV
12.06.2012, 00.51
Mä lopetan pyöräilyn... pska laji. kaikki menee aina rikki.
Kun Eskon laina-keulakin narahti poikki, niin jäi työmatkafillarikin telakalle. Onneks tyttöystävä oli vielä maanantain reissussa, joten otin lainaksi Olgan Radon BlackSin:n. Liikennevaloista lähtiessä iski jonkinmoinen tehopiikki reisilihakseen. Radonista pamahti runko poikki oikeen kunnolla. Onneks oli paluumatka, niin ei tarvinnu kun ~10km talutella fillaria. Mielenkiintosta nähä kuinka Radonissa toimii takuut. Hyvä on selitellä, että kepeessä käytössä on ollu leidillä. Liikenne valoista lähtiessä se 54kg painava tyttönen innostu polkasemaan, niin että chainstayn takaosa men poikki. :(

Se olikin sitten vasta toinen katkennut runko tänä vuonna... #@!

Kare_Eskola
12.06.2012, 10.21
Voi jessus. Omat fillarinpaskomiset asettuu mittakaavaansa, kun tuota vitutusta joutuu todistamaan.

Mutta muita asioita. Mulla on Jyväskylän maraa varten käytössä isosiskoni perheen tyhjä asunto. Tilaa ja lupa on vaikka koko seuralle pe-la ja la-su, jos tarttee.

Itse menen tällä tietoa paikalle junalla pe iltana. Jos kiinnostusta kyytien/yösijan jakamiseen, o4o-58kolmekolmekolme47 tai kare piste eskola ät gmail piste com.

eskoaa
12.06.2012, 11.56
Mä lopetan pyöräilyn... pska laji. kaikki menee aina rikki.
Kun Eskon laina-keulakin narahti poikki, niin jäi työmatkafillarikin telakalle. Onneks tyttöystävä oli vielä maanantain reissussa, joten otin lainaksi Olgan Radon BlackSin:n. Liikennevaloista lähtiessä iski jonkinmoinen tehopiikki reisilihakseen. Radonista pamahti runko poikki oikeen kunnolla. Onneks oli paluumatka, niin ei tarvinnu kun ~10km talutella fillaria. Mielenkiintosta nähä kuinka Radonissa toimii takuut. Hyvä on selitellä, että kepeessä käytössä on ollu leidillä. Liikenne valoista lähtiessä se 54kg painava tyttönen innostu polkasemaan, niin että chainstayn takaosa men poikki. :(

Se olikin sitten vasta toinen katkennut runko tänä vuonna... #@!

No voi perkule. Miten sulla on noin huonoja pyöriä/osia.
Karjalaisen Jerellähän meni kans Raadonista alu-runko poikki.

Olis mulla vielä 29 garyfisseri täpäri joutilaana...
Mut mä luulen et sun kannattais rakentaa jostain 25kg DH pyörästä sinkula mara ja xc käyttöön.

JiiPee
12.06.2012, 18.12
KariVeelle laitettu yksäri

M.H.
13.06.2012, 12.34

Ok kiitos,
pitääpä ilmestyä mestoille.

eskoaa
13.06.2012, 22.09
Hyvä KorsKa!
Eilen ropisi Aluemestaruuksia Zeuksen kisoissa!

Naiset 1. =Noora Kanerva
N16 1. =Essi Koski
M12 1. =Jaakko Sillankorva
M14 1. =AJ Juntunen
M50 1. =Esko Aapio

Lisäksi:
Suvi Perälä Naiset 2.
Jere Keskiaho M30 2.
Jere Karjalainen M30 3.
Matias Ahtosalo M10 3.
Atte Koski M12 3.

apa
13.06.2012, 22.43

Kohtpuoliin Ilolassa asuva turisti ilmestyy mestoille, jotta pääsee tutustumaan tuleviin lähimetsiin

M.H.
14.06.2012, 12.52
Taitaa tänään jäädä ajot väliin,
pitkään vaivannut nenän tukkoisuus osoittautui poskiontelon tulehdukseksi. Joten hoidellaan tuo ensin alta pois ja sitten pääsen messiin.

Nyt odotellessa riittävästi palautumisjuomaa (*itutukseen) = olutta ennalta ehkäisemään tulevia rasituksia..

Mc_Mursu
14.06.2012, 23.19
Kiitos lenkistä. Tais tosiaan olla eka mtb-viikkolenkki mulle tänä vuonna. Uusia naamoja, hyviä tyyppejä. Vauhtia ei ollut yhtään liikaa, mutta parempi näin. Molemmat polvitaipeet ja se surullisen kuuluista oik. polvinivel ovat olleet kohta kaks viikkoa niin paskana, että haittaa kävelyä. Taisin saada em yöllisestä kännikävelystä rasitusvamman. Pyöräily näköjään kuitenkin sujui ongelmitta. Jätte bra.

Lupasin laittaa jäljen esille. http://www.endomondo.com/workouts/lSbhJJ-XUg8

apa
14.06.2012, 23.49
thanks lenkurasta mtb korsolle, uusia polkuja ja uusia kamuja ...mikäs sen parempi torstai

KariV
15.06.2012, 01.26
Olis mulla vielä 29 garyfisseri täpäri joutilaana...

Uskaltasitko vielä lainata, jos sanosin, että men kolmaskin runko tän vuoden sisään... :(

eskoaa
15.06.2012, 09.41
Uskaltasitko vielä lainata, jos sanosin, että men kolmaskin runko tän vuoden sisään... :(

Ai kolmaskin...mikäs se sit oli?
Mut enivei, on se marakäyttöön soveltuva 29" jouten...

eskoaa
15.06.2012, 14.08
Tosiaan hyvä nähdä lenkeillä uusia naamoja ja vanhoja pitkästä aikaan.
Aika rauhallista vauhtia ajetaan viikkolenkeillä kesä aikaan, kun yleensä kisat viikonloppuisin ja B-cuppia tiistaisin.

Just kävin Lundbergilla(=palveleva pyöräliike) hakemassa B-cuppi materiaalin(oli muuten numerolaput TÖRKEEN PASKAISIA edellisen järjestäjän jäljiltä. Eipä voi käyttäjiä moittia, kun ei ollut viimeksi mitään puhdistus mahdollisuutta) ja siellä olis kattava valikoima Trekin demo pyöriä kokeiltavaksi http://www.lundberg.fi/.
Oli myös alustavasti keskustelua Sramin keula huolto opastuksesta teeseitse miehille, kiinnostusta?

Ens tiistaille tarvetta radan merkkaajille ja parille liikenteen ohjaajalle.
Innokkaimmat voivat ottaa yhteyttä: nolnelkyt-5111440/esko

mikkox
15.06.2012, 23.12
Löyty se viime lenkin ketjujen hyppimisen syykin. Kuten vähän epäilin, uudet ketjut ja vanha pakka eivät sopineet yhteen. Onneksi hyllystä löytyi lähes iskemätön vaimon pyörästä otettu deoren pakka. Painaa kuin synti, mutta eiköhän se aja asian toistaiseksi :D

Välillä on ihan hyvä että on rauhallisiakin lenkkejä, niin ei uudet naamat pelästy heti pois ;)

I.S
17.06.2012, 22.16
Ens tiistaille tarvetta radan merkkaajille ja parille liikenteen ohjaajalle.
Innokkaimmat voivat ottaa yhteyttä: nolnelkyt-5111440/esko
Voin tulla auttamaan. Sovitaan huomenna junnulenkin yhteydessä, mihin aikaan. Työpäivä on tosin tiistainakin, mutta koitan ehtiä ajoissa hommiin.

Patman
18.06.2012, 22.18
....Oli myös alustavasti keskustelua Sramin keula huolto opastuksesta teeseitse miehille, kiinnostusta?

Kyllä kiinnostusta löytyy. Lisää tällaista

Mikko Vastaranta
19.06.2012, 08.28
Eilen ilmestyi taas Vierumäelle pari pyöräilyä helpottavaa kivipuutarhaa. Törmäsin metsässä muutamiin koiranulkoiluttajiin ja kaikki olivat positiivisia. Kommentteja tuli tyyliin: "On se hyvä, että siirtelet noita kiviä, niin meidänkään ei tarvi täällä kompastella.", "munamankeli hommia, munamankeli hommia", "Etkö ollut tyytyväinen kivien alkuperäisiin sijainteihin:)".

Täytyy koittaa olla nyt tuolla alueella aika kohteliaasti kanssaliikkujia kohtaan, että saadaan kunnon reitti rakennettua siten, että tulee mahdollisimman vähän sanomista. Useampi yhdisti myös "hommani" siihen, että on joku kisa tulossa. Se oli niinkuin normaalia kunnostaa reittiä, kun on kisa tulossa. Hyvä asenne:)

izmo
19.06.2012, 08.32
Eilen ilmestyi taas Vierumäelle pari pyöräilyä helpottavaa kivipuutarhaa. Törmäsin metsässä muutamiin koiranulkoiluttajiin ja kaikki olivat positiivisia. Kommentteja tuli tyyliin: "On se hyvä, että siirtelet noita kiviä, niin meidänkään ei tarvi täällä kompastella.", "munamankeli hommia, munamankeli hommia", "Etkö ollut tyytyväinen kivien alkuperäisiin sijainteihin:)".

Täytyy koittaa olla nyt tuolla alueella aika kohteliaasti kanssaliikkujia kohtaan, että saadaan kunnon reitti rakennettua siten, että tulee mahdollisimman vähän sanomista. Useampi yhdisti myös "hommani" siihen, että on joku kisa tulossa. Se oli niinkuin normaalia kunnostaa reittiä, kun on kisa tulossa. Hyvä asenne:)

Parempi mennä siirtään niitä kiviä pimeen tullen... ehkä:cool:

(joko negatiivinen ihminen varmaan vielä näkee vaivaa)

eskoaa
19.06.2012, 23.39
Kiitokset vielä kaikille!
Mätiksen kisat saatiin vietyä hienosti läpi!

ReLe ajoi hienosti yleisessä 6:seks, vaikka jalat varmaan vielä painoivat Ruotsin jäljiltä.
Noora oli naisten 1, joutui kuulemma tekemään oikein töitä sijoituksensa eteen.
Mulla oli taas helppoa omassa luokassa...
Junnuja oli paljon mukana ja hyviä sijoituksia tuli!

Mikko Vastaranta
20.06.2012, 09.57
Parempi mennä siirtään niitä kiviä pimeen tullen... ehkä:cool:

(joko negatiivinen ihminen varmaan vielä näkee vaivaa)

...mutta kun päivät on tähän aikaa vuodesta niin pitkiä! :)

Mc_Mursu
21.06.2012, 16.43
Tänään lenkkiä, vai korkkaanko pullon?

Patman
21.06.2012, 17.09
Tiistaina meinasin, että ehtisin viikkolenkille. Nyt jääkin väliin. Vaimon kanssa 50km maantietä tavoitteena.

Juhannuksena ollaan kotimaisemissa, joten juhannuslenkkiä meiningissä. Ilmoitellaan....

obeesi
22.06.2012, 00.56
Ketäs siinä Lumon edessä paikkailtiin?

ReLe
22.06.2012, 10.00
Hienoa että kävitte lenkillä. Mulla jöi väliin, kun piti vielä vaihtaa pyörään keskiö ja vaijerit. Nyt pitäisi olla kunnossa....

Lähdetään keski-suomeen nyt jussiksi, joten ajot keskittyy sinne vanhoihin polkumaisemiin. Sunnuntaina on edellisen seuran 7h Tahkotreeni. Ensiviikon aion vain nukkua, torstaina sitte Tahkolle ja pe illalla isojen poikien matkan start.

Patman
23.06.2012, 00.32
Lauantaiaamuna olen maastolenkille lähdössä. Esim. marareittiä (suurin piirtein) pitkin pari tuntia. Klo 10:00 koukkaan mätiksen puomin kautta.

ReLe
23.06.2012, 00.54
Nyt pojat siellä unohdatte sen marareitin hinkkaamisen ja siirrytte treenaamaan maastoajoa.

Patman
23.06.2012, 16.35
Kiitos, ja Hyvää Juhannusta täältä myös.

Itselleni sopiva maastoajo tarkoittaa, että kovavauhtisia sekä haasteellisia osuuksia on sopivassa suhteessa ja väliin "lepuutus"-jaksoja. Tämän päiväinen voisi olla sopiva esimerkki: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Patman/9pubov5fia9trs18 Kilometrejä lisää sitten joku toinen päivä.
Minua ei yhtään haittaa, että polut on jo moneen kertaan ajettu. Saapahan pitää kovempaa vauhtia :).
Joidenkin tosin täytyy lähteä kunnon maastoajoa hakemaan keskisuomesta asti (vink vink). Vaatimustaso ajajan mukaan.

Haasteellisuuden lisääminen pitääkin tehdä seurassa (yhteislenkillä) ja polvisuojat jalassa ;). Btv - mitens se vierumäen XC-rata kehittyy (joo-voisihan sitä käydä itsekin tutkimassa)? Jossain vaiheessa oli mainintaa talkoista - vai menikö jo? Sinne sitten teknisen ajon kurssi. KorsKasta löytynee aika kokenutta opettajaa.

-Hapi
25.06.2012, 10.49
Tahko kyytejä

Kyytejä pitäisi jälleen järkkäillä Tahkolle. Oma suunnitelma lähteä pe puoliltapäivin matkaan ja kyytiin mahtuisi itseni lisäksi 2 kuskia ja 2 fillaria. Paluu takaisin su ap. Laittakaa privalla vatauksia.

Esaak
27.06.2012, 22.01
Eilen ilmestyi taas Vierumäelle pari pyöräilyä helpottavaa kivipuutarhaa.

Löysin toisella yrittämällä oikean polunpätkän. Kiitokset kivenpyörittäjälle, olisi nopeita nuo kivikot, jos vain osaisi ajaa.

Mikko Vastaranta
28.06.2012, 08.16
Eilen ilmestyi Vierumäelle taas kolme uuttaa kallistettua kurvia... Talkoillaan enemmän sitten, kun on muutakin kuin "epävirallinen" lupa kädessä. Nyt tehdään vain pieniä paranteluja kesän kisoja varten. Tuli taas pari uutta visioo muutamasta ihan kivasta esteestä.

Nauttikaahan Tahkosta!

Rickmaple
28.06.2012, 08.36
Eilen ilmestyi Vierumäelle taas kolme uuttaa kallistettua kurvia...

Mä kun käyn tuollapäin salaa harjoittelemassa niin mistäs tällaisia löytyy? (Karttalinkkiä / pientä opastusta?)

eskoaa
28.06.2012, 23.47
Mä kun käyn tuollapäin salaa harjoittelemassa niin mistäs tällaisia löytyy? (Karttalinkkiä / pientä opastusta?)

Metsästä löytyy...
Vierumäen kuntorata/XCO-kisareitti, tai torstaisin viikkolenkille.
Lumolta klo 18 lähtö

Kare_Eskola
30.06.2012, 15.15
Onko Ulvilan XCO:hon menijöitä? Sunnuntaiaamuna voisi olla mukava päästä jollain inhimillisemmällä kuin tuo kesäautonraaska...

M.H.
01.07.2012, 21.56
Moikka,
onkohan Lumolta ensi torstaina porukkaa lähössä viikkolenkille?

Näillä näkymin olisin tulossa ensikertalaisena mukaan kattomaan touhua.

Patman
02.07.2012, 22.06
Ovat Korsolaiset olleet edukseen Tahkolla. Virtuaalinen hatunnosto moneen suuntaan.
Laittakaatten stooria, jahka palaudutte.
Hienoa olisi ollut olla mukana. Ensi vuonna sitten.

eskoaa
05.07.2012, 00.43
Ovat Korsolaiset olleet edukseen Tahkolla.
Laittakaatten stooria, jahka palaudutte.
.

Ennen kisaa vähän arveluita oman kisan kestosta(arvio yli 3.40), kun 25km tutustumis lenkillä huomattavan paljon kuraa ym. hidastavaa muutosta.
Tyytyväinen.
Aika oli lähes minuutin sisään sama kuin viime vuonna(3,28,xx vs. 3,27,xx). Kehitystä tapahtunut...kalustossa.
Alussa joutui taas ajamaan yli kovaa, vanha ukko kun herää hitaasti. Tavoitteena pääsy Kinahmille ajamaan ilman ruuhkaa onnistui ja jopa suurin osuus 1-Kinahmista pääsi ajamalla ylös. 2-Kinahmilla ajettiin letkan mukana ihan askelmiile asti. Hetken työtelyn jälkeen meinas pohkeet alkaa jumittaa, mut siihen auttoi pyörän heittäminen selkään ja kiipeäminen jatkui helpommin pysty asennossa. Viime vuonna jalat oli mäen päällä toaalisen tukossa työntämisestä.
Mutahautoja reitillä riitti, mut ei ne pahemmin ajoa haitanneet. Tuulivaaran jälkeen alkoi taas jalat loppumaan ja suunnilleen joka toisen mäen joutui osittain työntämään ylös.
ElGrande olikin jo täyttä tuskaa, mut yllättäen työnsin vain sen "mutka osuuden" siellä ylhäällä. Granden viimeisen kiven jäätyä taakse oli jo lähes voittaja(itsensä) fiilikset, vaikka jäykillä jaloilla olikin vielä töitä jäljellä.
Loppu laskussa otin vielä suorimman linjan, kun se näytti helpommalta.

Reitillä sain mukavasti ohitustilaa pyydettäessä ja sitä myös itsekin annoin pyydettäessä. Tosin M50-sarjalaisen ei tarvitse välittää kuulemastaan tai ainakaan tajuta sanomaa...

Kalusto toimi taas moitteetta ja RocketRon litkuilla/1.8 bar on toiminut tällä kaudella kaikissa kisoissa.

Ainoa murhe tuli jossain jossain 25km kohdalla, kun tyhjän geelipussin teippaus petti ja se putosi metsä aukealle. Pahoitteluni.

Ens vuonna taas uudestaan, kun jäi vielä parannettavaa... Ja jos sitä sitten joskus vanhempana tajuais käyttää huollon palveluita ja ajaa koko matkan...

Hauskana yksityiskohtana vielä, Ojalan Henkan ohitus 1-Kinahmin nousussa työntämällä. No Henkalla oli kylläkin vatsa pettänyt...

Hyvä edustus tosiaan, meitä oli 30 henkeä listoilla.
Veikkolaisen Kari oli mun lisäksi myös 2. omassa(240km)kisassaan ja J Keskiaho samassa kapinassa 4., nämä ne on kovia Kuskeja!

Vierumäen XC-reitille kävin trimmerillä ajamassa väylää pulkka mäen viidakkoon. Nyt tarttis vielä tehdä yks kallistettu kurvi kallio dropin jälkeiseen Männyn kiertoon ja ehkä vähän haravointia ym. tasoitusta uudelle polulle.

eskoaa
05.07.2012, 00.47
Täällä vielä oranssi painotteisia kuviaTahkolta:https://picasaweb.google.com/116758015887470272414/Tahko2012#
Samat löytyivät Tahkon topiikista.

SasuH
05.07.2012, 15.17
Tänään yhteislenkkiä?

mikkox
05.07.2012, 17.14
Mä voisin ainakin olla tulossa lenkille tänään, onkos muita?

Mc_Mursu
05.07.2012, 18.14
Tulossa ollaan.

Mc_Mursu
06.07.2012, 00.43
Kiitokset. Oli kiva nähdä taas uusia ja vanhoja naamoja!

Multa meinas loppua voimat kesken. Saas nähdä pystyykö huomenna käveleen, nyt ainakin särkee joka paikkaan. Viimiset maastokilometrit alko olemaan jo aika tuskaa. Eiköhän se syksyä kohden parane...

http://www.endomondo.com/workouts/u_z4ZTU6XuY

FatAlbert
06.07.2012, 00.58
Kiitos ja kumarrus myös minun puolestani! Onneksi oli mukana myös noita Sipoon metsiä tuntevia kuskeja, niin ei rajoittunut lenkkeily allekirjoittaneella pelkästään tutuille ja turvallisille poluille.
Kyllä noilla kimppalenkeillä on tarkoitus ajaa kaikille sopivaa vauhtia, eikä sitä kannata murehtia jos pientä haitariliikettä ja odottamista ilmenee :D. Lisää vaan lenkkejä, niin kyllä se vauhtikin sieltä löytyy!
Se Keinukallion alkupätkä oli hieman reippaampaa vauhtia, ja polkukin on osittain jonkin verran haastavaa.
Toivottavasti saadaan ens torstaina noita polkukonkareita messiin, niin voidaan pyöriä lisää Sipoon silmiä hivelevissä maastoissa !!!
btw.
Olis kiva jos saataisiin näillä unelmakeleillä jonain viikonloppuna aikaiseksi sellainen useamman tunnin piiiitkä "piknikturnee" vaikka sinne Vuosaaren suuntaan ... ens viikonloppu menee tosin jälkikasvun synttäreitä järjestäessä.

Kiitos kaikille seurasta ja lenkistä, olen oikeasti pahoillani että hidastan porukkaa .... :-(

Mikko Vastaranta
06.07.2012, 13.29
Onko joku ehtinyt ajaa niitä Vierumäen "uusia" kurveja? Toimiiko ne? Hienoa Esko, että kävit ajaa nurtsin. Täytyypä joku ilta koittaa ehtiä lapion kanssa mestoille.

eskoaa
07.07.2012, 00.13
Onko joku ehtinyt ajaa niitä Vierumäen "uusia" kurveja? Toimiiko ne? Hienoa Esko, että kävit ajaa nurtsin. Täytyypä joku ilta koittaa ehtiä lapion kanssa mestoille.

Eipä ole ehtinyt kurvilemaan, eikä viikkolenkillekään. Loma Kiireitä pukkaa.
Ens viikolla joku ilta? Olen kyllä lomalla, joten aamu/päiväkin käy lapio töihin.

Patman
09.07.2012, 00.00
Ilmoittauduin juuri Vuelta-Vantaa pyöräilytapahtumaan. Onko muita Korsolaisia osallistumassa? Olisko oranssi telaketju mitään?

http://act.sporttisaitti.com/vuelta-vantaa-kuntotapahtuma/

Ensi viikonloppuna sukuloimassa pohjanmaalla. Ajattelin samalla ajaa Seinäjoella Joupiska XCM maratoonin. Onko kellään aiempia kokemuksia kyseisestä?

eskoaa
09.07.2012, 09.30
Ilmoittauduin juuri Vuelta-Vantaa pyöräilytapahtumaan. Onko muita Korsolaisia osallistumassa? Olisko oranssi telaketju mitään?

Ensi viikonloppuna sukuloimassa pohjanmaalla. Ajattelin samalla ajaa Seinäjoella Joupiska XCM maratoonin. Onko kellään aiempia kokemuksia kyseisestä?

XC-SM:t samana päivänä Kouvolassa...ja eihän mulla maantielle kalustoa olekaan.

Toi S-joki oli mulla alustavassa kisa suunnitelmassa, mut ehkä turhan kaukana.
Eilen sai jo reilut 6h istuskella autossa Ulvilan XC-kisan takia.
J Karjalainen on mielestäni tuolla käynyt joskus, mut tuskin sieltä mitään tappo mäkiä löytyy...

I.S
09.07.2012, 11.00

Ei tuolla Seinäjoella mitään tappomäkiä ole, mutta nousua kyllä aikaisempina vuosina on ollut, kun ajetaan mennen tullen Joupiskan laskettelurinnettä. Rata on kuulemma muuttunut viime vuodesta, joten en sen enempää osaa tämän vuoden radasta sanoa. Kolmena vuoten olen tuolla ajanut ja mukava tapahtuma ja järjestelyt ovat pelanneet hienosti.

ReLe
09.07.2012, 11.20
Mä kanssa menen Joupiskan ajamaan, kun ollaan Muuramessa, joten se on päivän matka sieltä. Onkohan se pelkkää purua? Ei sillä, aivan sama. Ajan kuitenkin samoilla renkailla ja pyörällä.

Rsto
09.07.2012, 12.40
Mä oon myös tulossa Seinäjoelle, päivä reissu mökiltä käsin ja kahden viikon kuluttua sitten Kouvolaan.

Alkoi eilen Ulvilassa sade juuri sopivasti kisan päätyttyä. Olisi ollut aika lipsuva rata ajaa sateella, nytkin sai olla tarkkana kun hieman oli paikoin vielä kosteutta kivien pinnalla.

Alaselkä hieman ilmoittelee itsestään kun oli ensimmäinen XCO kisa jäykkäperällä :)

Patman
10.07.2012, 00.20
Niinhän se meillä pohjanmaalla - täyttömäestä laskettelurinne :rolleyes:. Tuolla Jouppiskalla minäkin ensimmäisen kerran laskettelusukset jalkaani laitoin (n. v.80 - 82). Piti jäädä ekoilla kerroilla hissin kyydistä jo puolivälissä, kun niin näytti jyrkältä ;).
En ollut huomannut tuota XC-SM / Vuelta päällekkäisyyttä kun kalenteriini oon merkinnyt vain nuo XCM-kisat. Nivala kyllä mullakin jää liian kaukaiseksi.

FatAlbert
12.07.2012, 12.32
Onko tänään kimppalenkille lähtiöitä ... vai onko kaikki kesälaitumilla?

M.H.
12.07.2012, 13.56
Joo,
tarkoitus olis tulla.

Kolmas kerta toden sanoo. Olen pari kertaa ollut jo tulossa, mutta on hommat menny puihin..

ReLe
12.07.2012, 14.00
On. On ajot oleet sen verran vähissä viimeaikoina että pakko tulla sknne.

mikkox
12.07.2012, 16.37
Joo, kyllä on tarkoitus tulla lenkille, jos ei nyt ihan kaatamalla vettä tule... (sokeria kun olen ;)

eskoaa
13.07.2012, 18.32
Oliko huomenna Kouvolaan meniöitä?
XCO-radan tutustuminen Mielakan hiihtokeskuksessa klo 12.

Juuson kanssa ollaan huomenna menossa.

M.H.
14.07.2012, 10.30
Morooh,
tuli sitten torstaina heitettyä uudella (käytetyllä) Giantilla neitsytlenkki. Kaikki toimi hienosti ja kivaa oli vaikka kunto loppuikin kesken. Otin eilen crossarista satulalaukun tohon, että saa jatkossa sisäkumin yms. hilut messiin.

Ensikertalaisena vauhti oli mulle tappava. Pääsin himaan puolikuolleena, mutta siitä otetaan opiksi. Enskerralla pitää ottaa sykemitsku messiin että tietää vähän ajan kulkua, nyt olin unplugged-modella liikkeellä. Ja sitten pitää sopia vetäjän kanssa, että noin tunnin metsäsession jälkeen mut tiputetaan lähimmälle tielle josta pääsee vielä tajuissaan himaan. Toi pari tuntia (liian kovaa) oli tälle kuntotasolle ihan liikaa.

Oli aika vaikeahkoa reittiä ne kalliopätkät. Siinä tuli mieleen, että polvi- ja kyynärsyndit olis ihan kivat olla olemassa. Ne laitetaan hankintalistalle, koska on sit mukavampi kontata kun se hetki tulee eteen. Oli melkeen ihme etten vetäny lippoja, varsinkin kun siinä loppupuolella alko olla mehut poissa ja sade vielä liukasti paikat. Parikertaa oli lähellä kun oli väärä vaihde tai ketjut pomppi pois, eikä toi ajotekniikkakaan ole mitään huippuluokkaa. Lopussa tuli ajettua niin, ettei klossit ollu kiinni, kun tuntui turvallisemmalta niin.

Nyt on peli avattu ja vähän nähty mitä tuo touhu on. Pakko päästä uudestaan ens torstaina :)

ReLe
14.07.2012, 10.45
Ajettiin torstaina ehkä paikoitellen vähän turhan kovaa. Tasaisempi hitaampi veto niin että pysyy kyydissä pidempään kuin tunnin olis kehittävämpää kunnolle. Mutta uudestaan vaan. Ei saa jäädä pois siksi että kunto ei kestä se on paha kierre :P

resti
15.07.2012, 22.26

Täällä toinen oranssi-paita ilmoittautuu oranssiin telaketjuun

Kare_Eskola
15.07.2012, 23.15
Olipa hienoa Seinäjoella. Edustus oli kapea mutta tasalaatuinen. Keski-Jerellä riittää jalkoja Tahkon jälkeenkin, ja Risto tuntuu olevan elämänsä iskussa. Minä sille kuukausi sitten huolimattomuuksissani kerroin jotain kivoja intervallijutskia, ja nyt se jo hönkii niskaan. Suuta supummalle jatkossa!

ReLe
16.07.2012, 16.03
Joo Seinäjoella oli ihan jees rata. Vähän sellanen 50/50 tietä/polkua. Aika jännillä sykkeillä meni, ihan ei alkukauden kunnossa olla siis palautumisen suhteen. Eli kone aika väsynyt.

ReLe
16.07.2012, 16.04
hups känny sekoilee

Patman
17.07.2012, 13.04
Olipa hienoa Seinäjoella. Edustus oli kapea mutta tasalaatuinen...

Ihan hienoa - mitä nyt polvi vähän kipeä stongasta tulleesta iskusta (sitä tavallista). Omaa tasalaatuisuutta oli olla taas n. 1h kärkeä jäljessä ;).

Täällä toinen oranssi-paita ilmoittautuu oranssiin telaketjuun

Kahdesta ei vielä telaketjua saa, mutta tieltähän voi sitten adoptoida lisää (tai adoptoitua mukaan johonkin sopivavauhtiseen).

Esaak
18.07.2012, 12.47
Kahdesta ei vielä telaketjua saa, mutta tieltähän voi sitten adoptoida lisää (tai adoptoitua mukaan johonkin sopivavauhtiseen).

Muuten olisin voinut tulla jonon jatkoksi, mutta sattui reissu samaan viikonloppuun.

Onko muuten huomenna viikkolenkkiä? Voisin lähteä mukaan jos vain vauhti on riittävän leppoisaa. Sinkula on tällä hetkellä ainoa jokseenkin ajokunnossa oleva maastovehjes, eikä kunto ole ainakaan parantunut lomalla.

ReLe
18.07.2012, 13.21
Olen ainakin menossa huomenna ajamaan.

eskoaa
18.07.2012, 19.09
Torstaina tulossa lenkille.
Ainakin Vierumäen XC-radan uusimmat mutkat voitaisiin käydä ajamassa, muun lenkkeilyn ohessa.

I.S
18.07.2012, 19.29
Mihin aikaan olette menossa, voisin vääntäytyä mukaan? Onko se perinteinen klo 18 vai kesäaikaan jo päivällä? Nyt kun on lomaa, niin lähes kaikki käy mulle.

mikkox
19.07.2012, 00.01
Tähän mennessä on kesälenkit lähteneet klo 18, joten kai se huomennakin. Itsekin olen tulossa, jos ei väsy iske, kun tarkoitus on ajella aamulla yksi lenkura. Auto menee tuulilasin vaihtoon ja siitähän on hyvä lähteä lenkille, kun ei sieltä huollosta muutenkaan pois pääse ;)

eskoaa
19.07.2012, 00.12
Mihin aikaan olette menossa, voisin vääntäytyä mukaan? Onko se perinteinen klo 18 vai kesäaikaan jo päivällä? Nyt kun on lomaa, niin lähes kaikki käy mulle.

Perinteisesti klo 18 Lumolta.

J.Granberg
19.07.2012, 09.51
Terve

Meitsi myös mukana tänään lenkillä pitkästä aikaa.

oijas
19.07.2012, 12.06
Yksi keltanokka tulossa myös mukaan tänään, toivottavasti sopii liittyä joukkoon. Onx se lähtö Lumon kirjastolta?

Esaak
19.07.2012, 12.35
Yksi keltanokka tulossa myös mukaan tänään, toivottavasti sopii liittyä joukkoon. Onx se lähtö Lumon kirjastolta?

Kyllä, siitä kirjaston edustalta on lähdetty matkaan.

Huomasin että Kuusankosken marakin olisi tuossa tulossa, voi vain olla että ei ehdi pyörää saada kasaan tuohon mennessä.

Patman
19.07.2012, 13.33
Kyllä, siitä kirjaston edustalta on lähdetty matkaan.

Huomasin että Kuusankosken marakin olisi tuossa tulossa, voi vain olla että ei ehdi pyörää saada kasaan tuohon mennessä.

KK.lle myös lähdössä (pienellä varauksella). Kai siellä jäykkäperälläkin pärjää (muistaakseni) - menisi vain takavaihtajan ja vaihdevivun asennuksella :seko:.
Mikäs BMC.ssä?

Esaak
19.07.2012, 14.18
Mikäs BMC.ssä?

Takalinkun laakerit pitäisi vaihtaa (ainakin pari niistä). Laakerit löytyvät, mutta en taida ehtiä paneutua asiaan ennen ensi viikkoa. Lisäksi tahkolla vääntynyt jarrukahva pitäisi vaihtaa ja renkaan vuotokohta paikantaa. Pieniä juttuja, mutta tämä ja ensi viikko aika täynnä ohjelmaa. Ehkä sitten ehtii kun pääsee taas takaisin töihin..

Jäykkäperän keula olisi myös pikaisen huollon tarpeessa, joten silläkään ei viitsisi tuonne asti lähteä.

ReLe
19.07.2012, 17.46
Töitä, ei pääse... taidan ajaa maantietä töidenjälkee.

eskoaa
19.07.2012, 18.24
Haluaako Esa/Pasi kokeilla 29":ä Kuusankoskella?
Vois vaikka pölyt pyyhkiytyä siitä samalla...

Mc_Mursu
19.07.2012, 18.33
Kovasti tekisi lenkille mieli, mutta olen maanantaista saakka ollut infernaalisessa vatsataudissa. Kuumetta ei onneksi ole ollut yli vuorokauteen, mutta sitäkin oli parhaimmillaan lähes 39 °C.

Ja on muuten edelleen hankkimatta ne uudet reducerit ja pyöräilykengät ymm... :---(

eskoaa
19.07.2012, 21.56

Esa lähti pihasta nastat ropisten...

Esaak
19.07.2012, 23.17
Esa lähti pihasta nastat ropisten...

Kiitos lainasta, renkaat varmaan ainakin vaihdan ennen kuusankoskea..

Kohta löytyy linkun laakereita enemmänkin, enduro fork sealsista tuli väärät laakerit ja ehdin jo tilata ebaysta uudet ennenkuin sain vastauksen että lähettävät oikeat tilalle. Ompahan varaosia, aika nopeasti menevät alalinkun laakerit vaihtokuntoon. Ainakin minun käytössä.

Patman
20.07.2012, 00.59
Tai sitten pölyt vaihtuu toisiin. Viimevuodesta jäi mieleen pölystä mustat naamat.

Mää haluun kokeilla seuraavaks :p:p.

Kare_Eskola
22.07.2012, 19.41
Onnittelut XCO-mestareille ja -mitalisteille, joita molempia oli korskalaisten joukossa lukuisia. Olipa hyvät kisat Kouvolassa.

Ilmeisesti seuran oma täyttömäki siivittää kovaan ylämäkivauhtiin, vielä kun sen jalostaisi alamäkeenkin.

Patman
22.07.2012, 20.22
Suuronnitelut täältäkin maastomitalisteille.

Hieno oli Vuelta-Vantaa ajaa kotimaisemissa. Kolmaskin oranssipaita oli mukana, mutta telaketu ei toteutunut . Perässä olisin ehkä pysynyt - hinausköydellä. Löysin kyllä toisen kierroksen alussa sopivavauhtisen porukan ja olen erittäin tyytyväinen 35,6km/h keskariini. Pysyin sentään kärjen perässä ensimäiseen tosi mäkeen asti. 50km/h tasaisella oli kyllä aika haipakkaa.

-Hapi
23.07.2012, 01.01
Näyttää olleen paljon aktiviteettia tänään korskalaisilla.

Vuelta tosiaan takana ja meni ihan hyvin noin 85 km asti. Ajetttiin Micken kanssa kasaan, josta onneksi selvittiin pinehköillä kolhuilla. Pääjoukon kadotessa horisonttiin loppu olikin vähän vähemmän vauhdikasta. Ihan mukava kisa ja mielummin ajelin täällä kuin esim. TdH:ssa, jossa häröilyä ryhmäajossa mielestäni enemmän. Tosin kaikenlaista tuollakin sattui kuten esim. joku heitti eväspussinsa (!) tielle, josta se ajautui takana tulevan takavaihtajaan ja siinä pysähtyi jonkun matka hetkeksi...

ReLe
23.07.2012, 01.48
Joo onnea KorsKan mitalisteille ja kiitoksia Janille selänvilauttelusta meidän sarjassa. Innostuin niissä mäissä aina koittamaan josko saisin kiinni, mutta ajotaidot eivät poluilla riittäneet pitämään mäessä kiinnikurottua matkaa. Mies oli kuitenkin harjoitellut jossain salaa koko kesäloman.

ReLe
23.07.2012, 01.50
Ilmeisesti seuran oma täyttömäki siivittää kovaan ylämäkivauhtiin, vielä kun sen jalostaisi alamäkeenkin.

Joo ehkä pitä aloittaa sen alamäen treenaus. Mutta tiistaina on sitte taas oikeeta XC baanaa ylämäki maalilla.

eskoaa
23.07.2012, 13.25
Joo ehkä pitä aloittaa sen alamäen treenaus. Mutta tiistaina on sitte taas oikeeta XC baanaa ylämäki maalilla.

Huomenna tosiaan Porvoossa B-cuppia, oikealla maasto radalla.
Sää ennustekin lupaa päivälle pientä sadetta, saadaan lisää teknisyyttä reitille.

Onneks mulla oli Kouvolassa vaan 4-kierrosta, jäi vähän jalkoihin voimia.

XC-SM-kisa meni mulla odotettua paremmin, olin laskeskellut teoreettiset mahikset 3. sijaan.
Hammarberg ja Eklund selkeesti nopeampia kuskeja.

Pieni takaisku lauantaina Mustikka metsällä, kun polvesta kuoriutui nahat aika pahasti.
Oneks ei kisaa pahemmin haitannut, ens kerralla syndit mukaan marja metsälle...

Eklundin Ranelle tuli edessä tekninen ja mulla riitti kun piti Sammaliston Pekan takana.
Pekka kyllä pääsi 3. kiepin ekassa nousussa jo lähes imuun, kun olin alkanut hölläilemään.
Heikki oli 3.40 karussa ja Pekkaa ei näkynyt stadion osuudella, tuntui ettei ole mitään hätää.
Äkkiä tulikin kiire, jostain löytyi vielä voimia pieneen puristukseen ja sain karistettua Pekan.

Oli vissiin sama kierros kun ohitin Riston ja Karen tutustumis lenkiltä ja sain vielä kunnon kannustukset.
Kannustuksen ansiosta löytyi vieläkin lisää vauhtia, kiitokset tästä pojille.

Vika kierros vielä tasaista vauhdin pitoa, ilman hölläyksiä ja välillä taakse vilkuillen.
Maalissa tais olla 1/2-minuutia eroa mun hyväks.

Hienot puitteet oli KoPyn pojilla!

Jeromy
23.07.2012, 14.31
Ajattelin lauantaina ajella pidemmän maastolenkin suunnilleen reittiä Lumo - Matarinkoski - Kuusijärvi - Viirilä - Luontopolku - Storträsk - Landbo - Mustavuori - Vuosaari - Länsimäki - Hakunila. Maasto monipuolista, osittain kyllä ihan riittävän teknistä myös.

Lähtö Lumolta klo 10, vauhti sopivan rauhallinen. Aikaa menisi varmaan n. 5-6 h reitistä jne. riippuen.

Jos innostaa lähteä mukaan, niin tervetuloa.

ps. Ainakin mielenkiintoisempaa polkua kuin Kuusankosken marassa... ;)

ReLe
23.07.2012, 16.06
Marahan on vasta Su joten ei ole este la ajoille. Lähtisin mutta la on vaimolla agilitykisat joten pitää mennä sinne lapsenvahdiksi.

eskoaa
23.07.2012, 16.27
^
^
Muuten kiinnostais kyllä, mut olen su menossa Kuusaalle.

Nyt kun on ollut oikeita ja hyviä MAASTOkisoja viime aikoina, niin nyt vois mennä kurjistelemaan jotain ihan muuta.
Eiku tuli vaan ilmoittauduttua tonne XCM-kuusankoskelle, kun en ole koskaan siellä ajanut...

Kisaa edeltävänä päivänä ei enää uskalla tehdä mitään, Agilitykisassakin varmaan koira puris pohkeesta palan.
Istun kotona, enkä koske sähkölaitteisiin...

Rsto
24.07.2012, 09.11
Huomenna tosiaan Porvoossa B-cuppia, oikealla maasto radalla.
Sää ennustekin lupaa päivälle pientä sadetta, saadaan lisää teknisyyttä reitille.

Mulla jää Porvoon tämän päivän kisa väliin. Kouvolan kisan jälkeen ollut kurkku hieman karhea, pitää ottaa rauhassa jotta torstaina pääsisi viikkolenkille.

Tsemppiä ja menestystä tänään Porvooseen matkaaville !

Kare_Eskola
24.07.2012, 23.54
Ei pystynyt tänään Porvooseen. Puolison kanssa oltiin aamupäivälenkillä ja iski totaalinen väsy, jokainen mäki otti päähän. Hyvä että nyt vasta ;-)

Minulle tulee nyt pitkä kisapaussi kun olen pk-leirillä eli MTB-seikkailussa ensi viikon ja elokuun lopussa reilun viikon vaeltamassa. Ajakaa hyvin.

a2jkanga
25.07.2012, 09.46
Ajattelin lauantaina ajella pidemmän maastolenkin suunnilleen reittiä Lumo - Matarinkoski - Kuusijärvi - Viirilä - Luontopolku - Storträsk - Landbo - Mustavuori - Vuosaari - Länsimäki - Hakunila. Maasto monipuolista, osittain kyllä ihan riittävän teknistä myös.

Lähtö Lumolta klo 10, vauhti sopivan rauhallinen. Aikaa menisi varmaan n. 5-6 h reitistä jne. riippuen.

Jos innostaa lähteä mukaan, niin tervetuloa.

ps. Ainakin mielenkiintoisempaa polkua kuin Kuusankosken marassa... ;)

Mä saattaisin päästä mukaan. Pitää vielä tarkistaa perjantaina mikä tilanne.

eskoaa
25.07.2012, 23.31
Multa jää huominen viikkolenkki väliin.
Käykää kuitenkin ajamassa Vierumäen XC-rataa, saadaan sinne vähän jälkeä lisää.

ReLe
27.07.2012, 00.32
Melkein ehdin tänään lenkille. Kun pääsin vihdoin varastosta ulos ja Lumolle, oli kello 1801 ja aukiolla vain perus korsolaisia. Päättelin sitten kuitenkin jälkien vievän vierumäen xc radalle joten lähdin sinne ajamaan. Yhden kierroksen jälkeen löysinkin porukan metsästä ja lähdin takaa-ajoon. Uusi polu kuitenkin teki yllärikäännöksen joten kadotin porukan. Keksin sitten että olen ovela ja lähden keskeltä reittiä ajamaan väärään suuntaan ja tämä toi toivotun tuloksen.

Kiiroksia lenkkiseurasta ja mukavaa että ajoitte loppulenkuratkin niin ei tarvitse yksin ajaa. Täyttömäen nousussa on lisää haastetta kun se pitää suorittaa keskellä miehen mittaista heinää. Kehärata sotkee perinteisiä ajokuvioita mutta eiköhän jotain keksitä tulevaisuudessa.

KariV
27.07.2012, 16.18
Parin viikon alppireissu nyt ohi ja kyllähän oli taas hianoa. Ennen reissua Jiipeeltä halavala hankittu Jamis Dakar XTC -osoittautu aivan hirveäksi kunnonkohotus-fillariksi. Mutta hyvin se kesti. Jokunen kuva reissulta: https://picasaweb.google.com/Kari.Veikkolainen/Transalp2012?authuser=0&feat=directlink

Jeromy, koitan ehtiä la lenksulle... Toivottavasti saan mukaan myös pari kaveria, joiden fillareita rekis mieli testailla! Ileee, JJT ? :)

ps. Reissun aikana oli postiluukkuun tipahtanut yhden katkenneen raamin tilalle uutukainen. 18" 2012 mallinen Blacksin Raato (https://picasaweb.google.com/Kari.Veikkolainen/RadonBlacksin2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJetoN7r2MCecQ&feat=directlink). Jos jollain ois moiselle projektille tarvetta, niin voipi pistää yv:tä. Ehdin jo kasailla siipalle fillarin, nii too jäi ihan ylimääräseksi.

Jeromy
27.07.2012, 22.21
Tulen lauantaina kymmeneksi Lumolle - toivottavasti joku muukin ehtii paikalle :)

Mc_Mursu
29.07.2012, 00.35
Nyt on raadossa täyspitkä teräksinen reduceri/pusla. Kävin heittämässä testilenkin ja hyvin toimii http://www.endomondo.com/workouts/75951609

(http://www.endomondo.com/workouts/75951609)http://s8.postimage.org/6en19ybrl/20120728_174728.jpg (http://postimage.org/image/6en19ybrl/) Kaikkea sitä metsässä tuleekin vastaan...
http://s8.postimage.org/p1zqhlq8h/20120728_193137.jpg (http://postimage.org/image/p1zqhlq8h/)

KariV
29.07.2012, 00.57
Tulen lauantaina kymmeneksi Lumolle - toivottavasti joku muukin ehtii paikalle :)
En ehtiny - olin 10:03 Lumolla, niin ei näkyny enää ketään. Mutta eipä siinä... tokihan mää Keravan/Tuusulan polut tiedän, joten ajelin sitten oman setin.

Patman
30.07.2012, 00.43
^
^
^
^
^Veti hiljaiseksi nuo Karin kuvaamat maisemat.

Oli Kuusassa huomattavasti raskaampaa viimevuoteen verrattuna. Aikakin huononi n. 20min.:(. Pääasia, että ehjänä tultiin maaliin.
Viime vuonna taisi olla yhtä kuumaa, mutta reitti oli silloin kuiva. Tänään kun osui lätäkkö kohdalle, oli kiva ajaa keskeltä yli ja ottaa virkistävät roiskeet:rolleyes:.

Jeromy
30.07.2012, 08.40
En ehtiny - olin 10:03 Lumolla, niin ei näkyny enää ketään. Mutta eipä siinä... tokihan mää Keravan/Tuusulan polut tiedän, joten ajelin sitten oman setin.

No voihan... Kävin Lumolla n. klo 9:55-10:05, mutta ilmeisesti lähdin juuri ennen kuin tulit sinne. Eipä näkynyt muita Lumolla.

Itelle tuli 67,5 km lenkki - keli oli kyllä aikamoisen kuuma. Oli pakko käydä ostamassa lisää vettä ja vähän purtavaa Östersundomin Siwasta. Nestettä meni varmaankin 3 litraa.

Rsto
02.08.2012, 13.26
Onkos tänään viikkolenkille lähtijöitä ?
Pari kierrosta voisi Vierumäen rataa jälleen kiertää muun ajelun lomassa.

eskoaa
02.08.2012, 13.33

Joo, tulossa olen.

Esaak
02.08.2012, 18.25

Mielellään tulisi, mutta polvet vielä Kuusankosken marasta kipeinä. Ei tainnut eilinen maantielenkkikään auttaa asiaa..

eskoaa
03.08.2012, 10.55
Hyvä lenkki eilen, sää suosi ja oli runsas osanotto.

Saatko Rele siirrettyä B-cuppi radan reitin tänne, voisin käyttää sitä tulevassa kisa keskustelussa.

Sunnuntai iltana olisin menossa radan kunnostukseen, olisko muita lätiöitä?

Mc_Mursu
03.08.2012, 19.49
Kiitos lenkistä.

http://www.mursun.kuvat.fi/kuvat/Maastopy%C3%B6r%C3%A4ily/20120802_211715-2.jpg/_smaller.jpg

(http://mursun.kuvat.fi/kuvat/Maastopy%C3%B6r%C3%A4ily/20120802_211715-2.jpg/_full.jpg)http://www.endomondo.com/workouts/oRoVDaIjxsA

eskoaa
08.08.2012, 23.47
Mulla jää huominen lenkki väliin, työ kiireitä taas.

Käykää XC-radalla kurvailemassa, löytyy takuulla uusia ajolinjoja.
Käytiin taas vähän siistimässä paikkoja.
Kiitokset talkooporukoille!

Mikko Vastaranta
09.08.2012, 23.41
Rata alkaa olee huikeassa kunnossa! Tänään siellä oli taas niin makea kurvailla. Toivottavasti porukka löytää jo ensi viikolla (ajoissa) paikalle. Ilman radan kiertämistä voi olla ihmeissään. Tosin ei radalla ole mitään "vaarallisia" kohtia, mutta ei sitä voi oikein kiertämättä ajaa...

Esaak
10.08.2012, 02.40
Kyllähän tuo kylmiltäänkin on ajettavissa, vaikka niissä kallion päällä ja kivikkomäessä kyllä joutuu antamaan aika paljon tasoitusta jos ei linjoja ole katsonut valmiiksi. Harmittaa kyllä jos ei parane tiistaiksi tästä lentsusta.

Mikko Vastaranta
10.08.2012, 06.52
No joo, kyllähän rata on ajettavissa kylmiltään, mutta ei se nyt mitään pelkkää "neulaspolkupyöritystä" ole:) Nopea se tulee olemaan. Ajoin keskiviikkona "pikku tiukkaa" (=täydet) n. 12 min 15 sek kierroksia miettien, että tätä vauhtia jaksais tuupata koko oikean kisan (=en kuitenkaan oikeesti jaksa). ...mutta tän jälkeen rata on taas nopeutunut... Odotan innolla ensi viikkoa ja mitä muut tykkäävät. Toivottavasti tykkäävät. Hauskaa rataahan tässä on koitettu tehdä. Paikkana Vierumäki on mikä on, mutta "rakentelemallahan" tekee XCO-radan vaikka mihin (esim. Lontoo 2012)...

Patman
10.08.2012, 12.43
SuperHieno kuva, haluan olla mukana!
Täällä 2 videota:
http://www.youtube.com/watch?v=a0FGzm_RmDs
http://www.youtube.com/watch?v=-clwT8eabOw
olen pahoillani että käytän uutta (minulle) videoediting teknikkaa (multiimage samassa ruudussa) ja en hallitse sen hyvin ..... vielä .....

Missä päin maailmaa noin huikeat maisemat?

thethent
10.08.2012, 13.17
Päivää vaan kaikille!
Onkos ensiviikolla viikkolenkki edelleen torstaisin?
Ajattelin tulla kokeilemaan pysyykö enää korskalaisten vauhdissa mukana?:D

Patman
10.08.2012, 22.43
^ Minä ainakin tulossa viikkolenkille. Onnistuukin näköjään vain, kun sattuu olemaan kesälomaa koko ensi viikko. Normaalilla työviikolla ei ole pitkään aikaan onnistunutkaan.

Kävin tänään tutustumassa Vierumäen rataan. Hienoja pätkiä. Hyvää työtä on tehty ja paljon vaivaa nähty. Harmi, että aina talkoopäivänä olin muissa maisemissa.
Ajaminen meni paikoin vanhaa muistellen, paikoin käännyin sen mukaan, miten oli kurvit rakennettu. Välissä tuli kyllä mieleen, että taidan ajaa väärään suuntaan :rolleyes:.
Tulostin KorsKan nettisivulta XCO-Cupin ratakartan, mutta eipä taida olla sama, mitä nyt on rakennettu. En ainakaan sillä pystynyt suunnistamaan. Lienee viime-vuotinen?

Huomenna (tai sunnuntaiaamuna) olisi taas tarkoitus mennä radalle jumppaamaan. Olisiko muita menossa (ehkä tietoa miten se oikeasti menee)? Entä olisiko jollain gps tms. dataa moisesta. No - selviäähän se viimeistään merkkaustalkoissa ;).

eskoaa
11.08.2012, 10.08
Ajaminen meni paikoin vanhaa muistellen, paikoin käännyin sen mukaan, miten oli kurvit rakennettu. Välissä tuli kyllä mieleen, että taidan ajaa väärään suuntaan :rolleyes:.
Tulostin KorsKan nettisivulta XCO-Cupin ratakartan, mutta eipä taida olla sama, mitä nyt on rakennettu. En ainakaan sillä pystynyt suunnistamaan. Lienee viime-vuotinen?

Huomenna (tai sunnuntaiaamuna) olisi taas tarkoitus mennä radalle jumppaamaan. Olisiko muita menossa (ehkä tietoa miten se oikeasti menee)? Entä olisiko jollain gps tms. dataa moisesta. No - selviäähän se viimeistään merkkaustalkoissa ;).

Täältä löytyy kartta:http://korsonkaikumtb.sporttisaitti.com/kilpailut/ratakartat/

Pääsetkö tiistaina merkaamaan esim. klo 15.30 ?

Patman
11.08.2012, 11.38
Täältä löytyy kartta:http://korsonkaikumtb.sporttisaitti.com/kilpailut/ratakartat/

Pääsetkö tiistaina merkaamaan esim. klo 15.30 ?

Ai ne kartat on ihan omassa paikassaan. :o Lähdenpä saman tien testaamaan käännökset.

Tiistaina pääsen hyvin.

thethent
13.08.2012, 15.44
Torstaina klo 18 lumo, nähdään siellä.

eskoaa
13.08.2012, 20.29
Torstai jää taas väliin, mut huomenna kisataan Vierumäessä.
Patmanin ja Juuson kanssa aloitetaan radan merkkaus 15.30.
Vapaaehtoisille olis tarjolla merkkauksen purkua kisan jälkeen...

Nyt olen lähdössä ajamaan pari kierrosta XC-rataa.

I.S
13.08.2012, 21.46
Torstai jää taas väliin, mut huomenna kisataan Vierumäessä.
Patmanin ja Juuson kanssa aloitetaan radan merkkaus 15.30.
Vapaaehtoisille olis tarjolla merkkauksen purkua kisan jälkeen...

Nyt olen lähdössä ajamaan pari kierrosta XC-rataa.
Voin jäädä purkamaan merkkauksia.

mikkox
16.08.2012, 20.56
Lenkille ei tullut tänään ehdittyä, mutta tuli tässä mieleen, että olikos moni lähdössä sunnuntaina Finlandiaa ajamaan. Vois jonkin näköisiä kimppakyytejä järjestellä. Mulla olis autossa tilaa yhdelle pyörälle ja kuskille suoraan. Jos jollakin on pistää koukkuun teline, niin silloin mahtuu vielä kaksi kuskia ja pyörää lisää kyytiin.

Patman
17.08.2012, 20.39
Kiitti I.S uusista poluista! Hyvä "junnu"-lenkki. ;)
Kotiin palatessa oikaisin varuskunnan alueen läpi, kun eräs polku osoittautui umpikujaksi. Takaisinpäin palatessa eräästä kuorma-autosta huudettiin, että mitäs siellä haahuilet - aja teitä pitkin vaan. Ei ole tainnut ennen nähdä maastopyörää.

Vierumäen B-cupissa on joku kirous - viime vuonna kolhiintui jalat ja nyt katkesi sitten BMC.stä runko. Lupailivat takuuseen uutta runkoa tai rahoja takaisin. Saas nähä. Vanha G.Fisher pääsi taas tositoimiin. Vanha pyörä tuntui pitkästä aikaa tosi hauskalta. Saas nähdä tuntuuko vielä Luukin viimeisellä kierroksella. :rolleyes:

Esaak
18.08.2012, 12.14
Vierumäen B-cupissa on joku kirous - viime vuonna kolhiintui jalat ja nyt katkesi sitten BMC.stä runko. Lupailivat takuuseen uutta runkoa tai rahoja takaisin. Saas nähä. Vanha G.Fisher pääsi taas tositoimiin. Vanha pyörä tuntui pitkästä aikaa tosi hauskalta. Saas nähdä tuntuuko vielä Luukin viimeisellä kierroksella. :rolleyes:

Tuleeko sieltä uudempi runko tilalle vai löytyykö vielä jostain varastosta -09 malleja?

Jää Finlandia tänä vuonna jälleen väliin. Sen verran yskää vielä että parempi jättää puolikaskin matka ajamatta.

KariV
18.08.2012, 14.23
Pienellä viiveellä kisapalauttelua:
Olipas hyvin editoitu sitä vierumäen jo ennestäänkin loistavaa kylä-cuppi-rataa. Matalista bermeistä sai loistavat vauhdit se polku, johon oli kasattu kivistä ajoväylät oli loistava! Täytynee joku ilta tulla räppäämään pari kierrosta radalla!

Myös kisa meni omalta osalta ihan kivasti. Jiipeen exä - Jamis oli kuin luotu radalle. Meinasin mennä kisailemaan 26" jäykkiksellä, mutta onneksi otin sittenkin alle Jamesin. Hiukka läskimpikin täpäri oli taatusti parempi, kuin jäykkäperänen. Kisan alussa olisi pitänyt lähteä lähempää kärkeä liikenteeseen. En päässyt teknisillä pätkillä ajamaan omaa ajoa ja jouduin jonottelemaan muiden ajovirheiden takia. Kahden viimeisen kierroksen aikana oli hyvää vääntöä Riivo Schumanin ja Pasi Pulkkisen kanssa. Riivon <9kg fillari tuntui hiekkateillä kulkevan herkemmin, mutta James kuittasi aina poluilla. Ihan vielä kisan lopussa koin kirvelevän tappion, kun salakavalasti kintereille päässyt Samuli Visuri pääsi viimesissä nousuissa ohi. Visurin carbon 29" kiipesi vielä niin kepeästi... Ei auttanut, vaikka kuinka yritin piiskata Jamesia.
-

Edellisenä vk-loppuna olikin alla hiukka erilaista kalustoa. Sain Alhovuoren enskaan lainaksi unelma-pyörän: Pivot Mach 5.7 carbonin, double barrel -iskarilla, fox Float34:llä. Lisäksi fillarissa oli jämäkät AM-hiilarikiekot yms. nannaa. Enska-kisojen harjoittelupäivä meni pakasta vedetyn double-barrelin säätämiseen. Päivän päätteeksi iskari ja pyörä olikin semmoisissa säädöissä, että huhhuh - ihan loistava! Toivottavasti saan haalittua moisen ihme-pumpun myös omaan tulevaan traili-fillariin. Float34 ei omasta mielestä tarjonnut kovin paljoa uutta. Sanoisin, että oma 160mm Van RC2 on aika saman tuntuinen. Onhan Float34 toki kevyempi.

Sunnuntain kisapäivänä tuntui ajo kulkevan vallan kivasti. Ainoa kisan aikana tullut isompi virhe oli, kun 7/13 ek:llä perä irtosi heinikkoisessa mutkassa ja pyörähdin kylki menosuuntaa kohden. Enskassa on nykyään niin tiukkaa, että tuollaisen 5-6 sekuntia kestävän episodin takia tipuin pätkäajoissa 8:ksi. Viimeisellä pätkällä luulin sijoitusten karkaavan lopullisesti, kun takarengas puhkesi. Renkaasta hävisi kaikki ilma ~100m ennen maalia. Kylmää hikeä puski, kun kitkuttelin tyhjällä renkaalla hiilarikiekoilla. Osan matkaa juoksin ja kannoin fillaria. Lopputulos oli näitten häslinkien jälkeen aikamoinen yllätys. Olin ollut kaikilla, muilla paitsi näillä kahdella em. pätkällä niin paljon muita nopeampi, että voitin Alhovuoren enskan ja vieläpä reilulla 17sekunin erolla.

Patman
18.08.2012, 22.19
Tuleeko sieltä uudempi runko tilalle vai löytyykö vielä jostain varastosta -09 ?......

Sepä onkin kiinnostava nähdä, mitä tarjoavat. Voisi ehdottaa; jos ei samaa enää löydy, laittakaa vaikka uutta 29" pyöräistä. ;)

eskoaa
19.08.2012, 21.10
Hyvä Kari! Hienosti ajettu Alhovuoren enskassa ja V-mäen B-cupissakin näytti kulkevan tosi hyvin.

I.S
21.08.2012, 11.05
Tällainen lenkki (http://connect.garmin.com/activity/213148281) kierrettiin eilen Junioreiden kanssa. Itsellenikin löytyi muutama uusi polunpätkä.

KariV
23.08.2012, 00.27
Ompa hienot gepsi käppyrät ja kaikkee! Jaakolle tollanen vajaa 20km lenkki taitaa olla lämmittelyä, kun puolikas Finlandiakin(extreme kelillä) menee heittämällä.

Kun en päässyt taannoin testaamaan Ilen iso-pyörä-pyörää, niin tinkasin vk.lopuksi testikäyttöön Pivotin 429:n. XC- ja traili-pyöräksi tuntuisi ihan kivalle pelille. Lookissa sitten näkee kuinka saan moisen kulkemaan. Pelittänee ainakin paremmin, kuin mitä jäykkäperä Whippet Finlandian mutakelillä. Oli meinaan semmosta chain suckki-ongelmaa, että huhhuh.

Laskin, että finlandian vikassa mutaylämäessä ketjut suckasivat 12-kertaa, niin että alaketju nousi chain stayn päälle ja joutui polkaisemaan taaksepäin, että pääsi taas polkemaan eteenpäin. Koko kisan aikana sama tapahtui varmaan 30~50 kertaa. Voi arvata, että eihän se etuvaihtaja moista kestänyt. Onneksi sentään vaihtaja jäi keskirattaalle. Pakastakaan toisella kierroksella toiminut kuin 6-7 ylintä lehteä. Aja siin ny sit kilpaa... Oli kyllä rankka keli fillarillekin, mutta ois kyllä silti saanut toimia paremmin.

Anyway - Finlandia oli silti hyvä reissu. Hyvää kisaa ja tiukkaa vääntöä alusta loppuun. Kevyt kuvioisilla renkailla oli tosi hauskaa luistella mudassa ja hiekkateillä. Hyvää ajotreeniä. Kiitokset muuten Jerelle siitä, että lainasit työkalua laahaavien jarrupalojen takaisintyöntämiseen vielä startissa. Ilo laahamattomista jarruista oli tosin aika lyhytaikaista. ;)

Anyway paras Finlandia koskaan. Tykkäsin kelistä. Oli vettä, mutaa, mutta silti lämmin keli, hyvää kisa-vääntöä. Ikävä kyllä tuli paras sijoituskin koskaan... ja se taas johtui siitä, että osallistujia saapui tosi vähän viivalle.

ReLe
23.08.2012, 00.52
Kiitokset muuten Jerelle siitä, että lainasit työkalua laahaavien jarrupalojen takaisintyöntämiseen vielä startissa. Ilo laahamattomista jarruista oli tosin aika lyhytaikaista.
Joo aika rankka kisat oli kalustolle.... ja kuskille. Ajattelin että kyllähän se Finlandia menee helposti 4 geelillä ilman erikoisia valmisteluja... Väärin. Vaihteet omassa pyörässä toimi ok mutta jarrut ulisi ja soi koko matkan. Soittivat Finlandiaa vielä eilisessä B-Cupissa. Pinnoja on nyt kaksi poikki joten on varmaan aika suorittaa vaihto kun vannekaan ei ihan suora ole. Pitänee samalla kurkata takanavan sisään kun on Finlandian jäljiltä aika tahmea.

Eilisessä kisassa tuli Noora parin ekan tylsän kierroksen jälkeen kirittämään takarenkaaseen kiinni. Oli alkuun olleet kierrokset sellaista 6min40sec, mutta kummasti vauhti kiihtyi loppua kohden 6min30 ja 6min21 oli vikalla kierrokset. Hyvä homma sillä kun jäin kärkiletkasta (jossa nyt ei ollutkaan toiveita pysyä) niin meinasi mennä ajo ihan fillistelyksi.

Patman
23.08.2012, 14.41
Liekö Luukkiin lähtijöitä? Mahtuisiko kyytiin, kun olen lauantaina autoa vailla? vast. Y.V. tai nol viis nol 560 5677

KariV
24.08.2012, 21.43
Ite cruisailen luukkiin fillarilla.
Onkos ketään menossa sunnuntaina Hyvinkäälle, pivot cuppia ajelemaan? Meillä emäntä vei bilikan ja sinne pitäisi päästä... (nol nel nol - 5090005)

KariV
25.08.2012, 19.59
Reitin osalta Lookin maratoni oli aika hanurista. Onneksi kisassa oli tiukkaa vääntöä eli ei tullut aika pitkäksi hiekkateitä rullaillessa. Lähdin aluksi aika rauhallisesti liikkeelle, mutta porukka ajoi sen verran kesysti, että muutaman ohittelun jälkeen olin jo porukassa joka ajoi sijoilla ~3..7. Ekan kierroksen päätteeksi siitä pari kaveria tipahti ja sen jälkeen jatkettiin Miettisen ja Visurin kanssa toinen kierros ja puoliväliin kolmatta. Visuri joutui pitämään renkaanpumppaus-tauon. Jatkettiin Miettisen kanssa vähän matkaa vuorovedoin, mutta pirttimäestä takaisin käännyttäessä Miettinen pääsi repimään eroa. Paluumatkalla onnistuin ajamaan harhaan. Onneksi takaa tullut Visuri huuteli takaisin reitille. En jaksanut enää ajaa Visuria kiinni paluu-hiekkateillä. Visuri onnistui ajamaan Miettisen kiinni, mutta hävisi kiri-kisan. Oma sijoitus oli siis 5:s.

Empä osannut kuvitella, että pystyisin martta-kisassa ajamaan noin lähelle kärkeä. Nyt vk.lopuksi koeajoon saamani pivotin 29" fillari osoittautui omaa carbon 26" pöörää aika reilusti nopeammaksi. En ole aikasemmin päässyt kokeilemaan 29" täpäriä. Tällä testailulla sanoisin, että ensi kesänä tulee olemaan moinen fillari XC-kisoihin. Isopyöräisessä fillarissa on paljon parempi pito nousuissa. Pidosta on iloa myös juurakkoisissa kurveissa. Parempi rullaavuus. Pitempi joustoisilla 26" fillareilla on kyllä hauskempaa ajaa teknisempää maastoa.

Esaak
25.08.2012, 20.27
Karilla näytti kulkevan hyvin, nähtävästi kuski sekä 29" sopi tuolle radalle!

Itse jätin ensimmäistä kertaa kisan kesken. Ei oiken kesäloman jälkeen ole pyörä kulkenut samalla tavalla kuin keväällä ja kun mielipide reitistä on aika samansuuntainen kun Karilla (tosin varmaankin eri syistä?), jätin viimeisen kierroksen ajamatta.

Patman
25.08.2012, 21.33
Vanha jäykkäperäinen kulki ennakkoarveluista huolimatta yllättävän kivasti (parannusta viimevuotiseen 23sek. :p). Monissa kohdin täpäri olisi varmaan ollut nopeampi mutta mm. ylöspäin teknisissä kohdissa jäykkä oli ketterämmän tuntuinen.
Noissa juurakoissa 29 tuumainen varmaan on eduksi (jollainen varmaan ennen pitkää tulee hankintaan).
Koska omasta ajosta itselle jäi positiivinen fiilis, en osaa moittia rataa. Radan merkkauksesta tosin jäi sanottavaa. Parissa kohdassa joutui tekemään pikaisen uukkarin, kun käännös meinasi jäädä huomiotta.

Patman
30.08.2012, 16.34
Olen menossa merkkaamaan XCO-Cup-rataa huomenna (pe.) klo 18:00. Apuvoimia olisi tarpeen saada, että ennen pimeää valmistuu.

Tervetuloa :).

Mc_Mursu
30.08.2012, 23.55
Kiitoksia lenkistä. Ei oo helppoa olla porukan huono kuntoisin.
http://www.endomondo.com/workouts/h5l6ZE7oDlc

Tässä vielä viikkolenkki varuskunnan metsissä. Kiitokset siitäkin.
http://www.endomondo.com/workouts/vkkgSIzF4sU

I.S
31.08.2012, 00.21
Olen menossa merkkaamaan XCO-Cup-rataa huomenna (pe.) klo 18:00. Apuvoimia olisi tarpeen saada, että ennen pimeää valmistuu.

Tervetuloa :).
Tulen ajattamaan meidän junnuille pari lyhyttä kisakierrosta, jonka jälkeen jään apumieheksi.

Mc_Mursu
31.08.2012, 22.43
Mutsi tossa äsken ihmetteli, kun purtsilla oli jotain merkkausnauhamyttyjä revityn näköisinä pitkin maita. Ettei vaan taas olis ilkivaltaa?

I.S
31.08.2012, 22.48
Mutsi tossa äsken ihmetteli, kun purtsilla oli jotain merkkausnauhamyttyjä revityn näköisinä pitkin maita. Ettei vaan taas olis ilkivaltaa?
Ei niitä varmaan revitty ole. Ne jätettiin vaan odottamaan aamua.

Mc_Mursu
31.08.2012, 23.50
Okei, hyvä homma. Toivottavasti ei tuuli vie.

Patman
01.09.2012, 17.20
Okei, hyvä homma. Toivottavasti ei tuuli vie.

Toisin kävi. Vandaalit olivat vieneet yön aikana kaikki merkinnät ja kyltit Luomurockyn, Rytön, ja Rocky 1 ja 2 osuuksilta. Onneksi huomattiin kohtuu ajoissa. Saatiin uudet nuolet paikalleen pikaisesti. Pitäisikö seuralle viimen hankkia niitä riistakameroita?

Radanmerkkaajille (ja purkajille) kiitokset sekä eilen, että tänään hyvin tehdystä työstä.

Onnittelut seuralaisille hyvästä menestyksestä.

ReLe
01.09.2012, 18.11
Kiitoksia kisajäejestäjille hyvistä karkeloista. Luistin purkamisesta, kun piti hyvittää harjoitusvapaita Ikea reissulla. Eli vähän klassisesti että aina talkooporukkaa löytyy kasaamiseen mutta purkaminen jää :rolleyes:

Meillä oli hyvä KorsKa letka siinä kakkoskierroksen paikkeilla ja juuri kun meinasin yriittää nostaa sijoitusta sinne Karen kantaan, oikean polkimen jousi meni poikki ja ei siitä ajosta enää mitään tullut. Crankeilla ei pinta-ala oikein riitä polkemiseen ja lukottomuus teki teknisistä paikoista myrkkyä. Viimeinen niitti tuli 5 kierroksen lopussa kun siinä alamäki kallio/kivi kohdassa ennen ruohikkoa takarengas löi vanteelle ja kumi tyhjeni. Ei jaksanut enää paikata ja oikea jalka alkoi olla jo puutunut oudosta polkemisasennosta. Vähän se ajaminen näytti olevan jäykkäperillä vaikean näköistä siellä teknisissä. Karekin meni välillä vähän poikittain poluntukkeena :P

mikkox
01.09.2012, 20.45
Järjestäjille kiitosta, rata oli vain parantunut Bianchi cupista, mies ei... Taisi olla keulassa liian vähän ilmaa, kun kokoajan sukelsi. Mies ei osannut ajaa liukkaalla ja kisa jäi kesken kolmannella kierroksella, kun pannutin "kanadassa", sen alun ison kiven ylityksen jälkeen päin puuta. Nyt on sormi turvoksissa, polvi ruvella ja kylki ruhjeilla. Pitäis varmaan opetella ajamaan. Saa nähdä milloin pääsee ajamaan, kun tällä hetkellä ei pysty painamaan takajarrua ;)

Rsto
01.09.2012, 21.17
Kiitos kisasta! Rata oli loppua kohden melko niljakas. 6. Kierroksella kävin rocky 2:ssa kyljellään, siinä ketju alkoi hyppimään ja lopulta katkesi maalinousussa. Tuossa ei kerennyt onneksi oman sarjan kuskeja ajamaan ohi ennen kuin pääsin kävelemään maaliin Vastarannan Mikon peesissä. Ehkä olisi päästy Karen kanssa kilvan ajoon 7. Kierroksella ;)
Onko Lietoon lähtijöitä, viritelläänkö kimppakyytejä?

ReLe
02.09.2012, 01.12
Olin lähdössä, mutta unohdin 18 deadlinen. Eli saa nähdä jaksaako panostaa.

Kare_Eskola
02.09.2012, 11.22
Kyllä ne sinne varmaan vielä ottaa kun soittelet. Olisin Lietoon tulossa ja nimenomaan jonkun kyydissä jos pääsee, koska kesäauto (tm) on tärkeämmissä puuhissa.

Vierumäen radalla olin kyllä täysin kädetön. Risto ja Jere ajoivat lujaa niin pitkään kuin ajoivat...

Rsto
02.09.2012, 22.17
Mun kyytiin mahtuu kaksi. Sovitaan loppuviikosta aikataulu tarkemmin (nol nel nol - 3575476).

KariV
03.09.2012, 00.12
Aikas uupunuta oli meikäläisen ajelu Korsossa - flunssan takia... Ei siinä paljon revitty, kun ei henki kulje. Räkätautisena minuutti Mikolle jääneenä - kai se on sekin jonkinlainen suoritus... :):(

Tällä kertaa testiajossa Pivot Mach 4, 120mm keulalla. Sinänsä ihan toimiva fillari, ei notkunut, vastannee spessun 26" epiciä. Mutta... kyllä mun mielestä 29" xc-fillarit on parempia XC:hen. Korson radalle 29" täpäri olis ollut loistava.

Itse en pääse lietoon.

ReLe
03.09.2012, 01.13
Joo kyllä nyt ollaan lähdössä Lietoon. Alustavasti omalla autolla mutta toki voisi yhdistellä.

I.S
04.09.2012, 21.19
ReLe > Oli viikonloppuna puhetta crankin ylimääräisestä jousesta. Jos et vielä heittänyt rikkinäisiä polkimia pois, niin mulla olisi se jousi jos haluat. Viimeistää Lietoon voin sen tuoda, mutta saat aikaisemminkin sen, jos tarvitset.

Kare_Eskola
04.09.2012, 22.47
Päivitystä kyytitarpeisiin: Liedosta paluumatkalle kyytiä kaipaisi minun lisäkseni yksi kaveri, joka ajaa tolkutonta 29-hirveä ja ryhtyy seuramme jäseneksi jos vähän painostetaan. Soitellaan, Risto.

Rsto
05.09.2012, 14.50
Päivitystä kyytitarpeisiin: Liedosta paluumatkalle kyytiä kaipaisi minun lisäkseni yksi kaveri, joka ajaa tolkutonta 29-hirveä ja ryhtyy seuramme jäseneksi jos vähän painostetaan. Soitellaan, Risto.

Ok

mikkox
06.09.2012, 11.09
Onko tänään lenkille tulijoita? Aika hiljaista on ollut viime kerroilla, mutta kyllä sitä aina jonkinlainen letka ollaan aikaan saatu.

eskoaa
06.09.2012, 12.31
Onko tänään lenkille tulijoita? Aika hiljaista on ollut viime kerroilla, mutta kyllä sitä aina jonkinlainen letka ollaan aikaan saatu.

Joo, tulossa ollaan pitkästä aikaan.
Vähän on viimeaikoina päässyt duunit haittaamaan pyöräilyä.

ReLe
06.09.2012, 13.14
Tulossa myös.....

Rsto
06.09.2012, 16.19
Jää väliin, pitää olla kotona jo seiskan jälkeen. Eli omaan rauhalliseen vauhtiin Ylästössä alkuillasta.

Lietoon sitten sunnuntaina.

eskoaa
09.09.2012, 22.28
Huomenna vissiin Hyvinkäällä mahdollisuus tutustua Marathon SM-reittiin klo 18?
No joka tapauksessa mun kyytiin mahtuis 1-2 henkeä.
Ainoo rajoittava tekijä on, et toisella pitää olla normi pikalinkku ja toisella 15mm läpiakseli keulassa...

Oli muuten hyvä Oranssijuna tänään vauhdissa Liedossa, ainakin muutaman kiekka vedettin tiukassa muodostelmassa.

eskoaa
09.09.2012, 22.41
Just katselin XCO-Kupin yhteistuloksia:http://www.kotiposti.net/xkarim/cup_pisteet/2012/xco_maastocup_2012.htm

Hyvä meidän naiset: Noora ja Suvi! Ykkönen ja kakkonen Cupissa.

No kyllä ukotkin ajaneet ihan hyvin, Karekin pääsi jo tänään pokaalin makuun!

I.S
10.09.2012, 09.43
Oli muuten hyvä Oranssijuna tänään vauhdissa Liedossa, ainakin muutaman kiekka vedettin tiukassa muodostelmassa.
Joo ihan hauskaa oli pitkästä aikaa, vaikka aluksi vähän pelottikin ja vaikutti liian tekniseltä. Ei se sitten niin paha rata ollutkaan, pitää vaan opetella enemmän tuollaista oikeeta maastoajoa. Koitin itsekin roikkua siinä oranssissa junassa, vaikka vielä ei olekaan oikean värinen paita.

Kare_Eskola
10.09.2012, 11.30
Kyllä niille 30-kanuunoille pitäisi jotenkin pystyä laittamaan kampoihin. Kauden eka kisassa vielä pystyin, mutta sen jälkeen on tuo maastoajon itseluottamus kadonnut. Kaikkiaan ollut tosi hauska telmiä XCO-kemuissa tänä vuonna, kiitos tiimikavereille siitä!

Rsto
10.09.2012, 15.21
Hyvä kisa oli vaikka ei kulkenutkaan :) Esko ja Ilkka katosivat ensin letkasta omille teilleen ja sitten viidennellä kierroksella lähti Jere. Kaikkiin koitin lähteä mukaan.... laihoin tuloksin.

Syksyn ja talven aikana pitää omaan kalenteriin merkitä treenipäiviä joissa mennään selkeästi pois mukavuusalueelta. Muuten tulee kyllä ajettua mutta kovin leppoisasti.

Niin, Veikkolaiselle onnittelut hienosta ajosta Ellivuoren enskassa !

eskoaa
11.09.2012, 11.48
Käytiin Ilkan ja Karen kanssa tsekkaamassa Hyvinkään "maastokisa-reitti", kierros oli vissiin 26km ja siitä max 500m poluksi luokiteltavaa. No taitaa sinne kentän taakse jotain tulla lisää, kun saavat Moton jäljet siivottua...

Reitti tulee olemaan fyysisesti rankka vauhdin takia ja noustaanhan sinne laskettelu mäkeenkin kolme kertaa. Siellä vielä sellainen jyrkempi loppu töppyrä, joka menee ainakin mulla ekan kiekan jälkeen talutteluksi...

Mulle ainakin menee nyt Furious Fredit alle ekaa kertaa ja painetta 2,5 bar.
Nyt on vissiin myöhäistä aloittaa Latupohjatreeni...

I.S
11.09.2012, 14.36
Onko teillä GPS track siitä? kiitos
Tällainen reitti ajettiin eilen.

Hyvinkää XCM-SM (http://connect.garmin.com/activity/221218999)

eskoaa
12.09.2012, 00.29
Lampuista oli juttua sunnuntaina.
Tälläinen tuli tilattua:http://www.lightmalls.com/3600-lumen-3t6-led-high-power-bicycle-light-for-3-cree-xm-l-t6-4-mode-led-bike-light-kit
29.8. tilattu ja tänään tuli saapumisilmoitus

eskoaa
13.09.2012, 13.45
Tällainen reitti ajettiin eilen.

Hyvinkää XCM-SM (http://connect.garmin.com/activity/221218999)

Ai Ilkka talutti laskettelurinteen loppunousun...mulla sykkeet varmaan 190 huipulla ja pahalta tuntui.

Tänään kevyttä pyöritystä pari tuntia, Lumolta lähtö 18.00.
Furioukset koe ajossa ja tuskin tarvii mennä tekniikka polkuja koluamaan.
Kasiin asti näkee vielä ilman valoja, mikä onkin hyvä sunnuntaita ajatellen.

ReLe
13.09.2012, 14.40
Joo tulossa. Jos ajetaan eskon furiouksien tahtiin niin jätän mararengastuksen alle.

Rsto
13.09.2012, 15.57
Lampuista oli juttua sunnuntaina.
Tälläinen tuli tilattua:http://www.lightmalls.com/3600-lumen-3t6-led-high-power-bicycle-light-for-3-cree-xm-l-t6-4-mode-led-bike-light-kit
29.8. tilattu ja tänään tuli saapumisilmoitus

Ok, tuosta luinkin jo hieman. Laitoin samanlaisen tilaukseen tänään. Katsotaan ehtiikö Mätiksen pimeisiin ajoihin.

ReLe
13.09.2012, 18.22
Nonii. Meneeki pitkään töissä joten se on sitte 3h maantietä kun ei pääse lenkille.

ReLe
15.09.2012, 17.08
2.10 19 vierumäki korso

eskoaa
15.09.2012, 20.50
2.10 19 vierumäki korso

Eiku, Mätäkivenmäki. 2.10. tiistai, lähdöt klo 19 ja 20.
Sama paikka ja reitti kuin Bianchi-Cupissa heinäkuusa.

Kare_Eskola
17.09.2012, 14.00
Onnittelut taas SM-mitalisteille ja muillekin radan raskaan raatajille. Aluksi ajattelin ajaa seurakavereille kun Tähtisadeajot painoivat jaloissa, mutta sitten alkoi kulkea ihan ok ja itsekkyys vei voiton. Sasu meni komeasti ohi 3. kierroksen alussa, samoin Kari, joka tosin taisi taas teloa kalustoa.

Tampereella ensi viikonloppuna pitää sitten puolustaa marttacupin joukkuepronssia ;-)

eskoaa
19.09.2012, 19.21
Täältä kans onnittelut XCM SM-mitalisteille.

Rankka oli reitti vauhdin, matkan ja sen töppyrän takia.
Yllättävän hyvin kuitenkin itse jaksoi ajaa, kaks ja puol-kierrosta.
Ennen Kulomäen vikaa nousua alkoivat jalat viestittämään tulevista krampeista ja Kulomäen viime metreillä jalat oli täysin tönköt, siitä olikin tosi vaikeeta lähteä lentokentän nousuihin. Viimeinen polku osuuskin oli hädintuskin ajettavissa, kun jalat protestoivat vähäisimpiäkin ponnistuksia.
Sijoituksena taas tutuksi tullut 4. sija, mut sain kuitenkin Cuppi pisteissä nostettua itseni 3.
Tamperella katotaan sit lopulliset sijoitukset...

Huomenna olis taas viikkolenkiä tarjolla Lumolta 18.00.
Pitänee ottaa jo lamput mukaan, kun alkaa hämärtää jo 19.30.

KariV
20.09.2012, 01.01
Hauskaahan tuo oli ajella Hyvinkäällä.Hieno ilma ja hyvää peesi-treeniä. Oma suoritus tosin oli aika kelvoton. Äijä on huonossa kunnossa, lisäksi palasin kisaa edeltävänä yönä lapin-reissulta. Ja helmenä - en ollut ehtinyt hommata Finlandissa hajonneen etuvaihtajan tilalle uutta(tai olin... mutta vääränlaisen...). Sain siis jo kisan lähdössä valita käytettävän eturattaan. Onneksi valinta osui oikeaan(44t). Ainoa paikka, jossa oisi pienempää kaivannut oli Kulomäen nousu.

Pikku sähläämisistä huolimatta pysyin pari ekaa kierrosta yllättävän hyvin letkan mukana, jossa Karekin ajoi. Kolmannella kierroksella alkoi takarengas tyhjetä ja tyhjetä. Kokeilin pumppailla vähän lisää ilma, mutta sitten se puhkes kokonaan.

Reittinä hyvinkää ei ollut kyllä yhtään mun mieleen. Teknisesti ehkä helpoin mara-reitti jonka olen ajanut.

eskoaa
25.09.2012, 23.10
Hiljaista on täällä, joutui kolme sivua selaamaan taakse päin...

Viikkolenkkiä? Torstaina taitaa sataa...
Viikkolenkit sunnuntaille, lähtö aika ehdotuksia...
TuurdeKorso, kierretään Korso mahdollisimman kaukaa! Ehdotuksia ajan kohdalle...
B-Cuppia Mätiksellä tiistaina, kuka pääsee merkkaus hommiin ja pari liikenteen ohjaajaa tarvitaan myös.

mikkox
26.09.2012, 00.33
Aika hiljaista ollut viikkolenkeillä käynti viime aikoina ja tälläkin viikolla jää väliin. Sunnuntaisin voisi olla paremmin aikaa ajella ja olis valosaakin. Mulle ainakin käy kaikki ajat. Mihinkäs aikaan sitä aikaisempina vuosina on ajeltu? Tänään tuli kävästyä vähän pyörittelemässä ja huomattua, että palaneen talon lenkkin alkupää oli myllätty aivan pilalle metsäkoneilla. Eli siis sen palaneen talon jälkeen. Piti hieman kiertää, että pääsi polulle.

I.S
26.09.2012, 09.15
Hiljaista on täällä, joutui kolme sivua selaamaan taakse päin...

Viikkolenkkiä? Torstaina taitaa sataa...
Viikkolenkit sunnuntaille, lähtö aika ehdotuksia...
TuurdeKorso, kierretään Korso mahdollisimman kaukaa! Ehdotuksia ajan kohdalle...
B-Cuppia Mätiksellä tiistaina, kuka pääsee merkkaus hommiin ja pari liikenteen ohjaajaa tarvitaan myös.
Joo jengi on väsynyt, pitkä kausi takana :) Mulla kun jäi mara-cupin finaali flunssa takia väliin, niin ajattelin vielä rypistää oman kauden päätöksen Kajaanissa tulevana viikonloppuna. Tulee oikein kunnon viikonloppureissu Single Speed SM-kisoihin + 6h MTB ajo. TuurdeKorso kuulostaa hyvälle, mutta nyt tulevana viikonloppuna ei siis vielä käy - ainakaan mulle.

B-cup hommiin voin tulla apuun. Oliko sulla Esko Teivosta mulle jotain "tuliaisia" :D ? Pasi taisi mainita jotain....

eskoaa
26.09.2012, 10.33
^ Ainiin, mulla on Ilkan ja Sasun Marapytyt tallessa...

Rsto
27.09.2012, 09.54
Korson kierto kiinnostaa. Näyttää vain kovasti siltä että seuraavat kolme sunnuntaita ainakin on kalenteri täynnä.
Pitäisikö tuota miettiä lokakuun lopulle ?

Onko lähtijöitä Pivot cupin viimeiseen osakilpailuun Hallainvuori/Kivikko 6.10. ?
Kävin Hyvinkään Pivot cupin kisan ajamassa ja oli kyllä hauska kilpailumuoto. Käykäähän katsomassa reittivideot Hallainvuoren kisan erikoiskokeista omassa threadissaan.

ReLe
27.09.2012, 11.03
Korso touri kiinnostaa. Tänään pitää vaan tyytyä 8km kokonaismatkaan, kun iski flunssa (kumma juttu) sen lämpimän marafinaalin jälkeen.

eskoaa
27.09.2012, 13.10
Touri alustavasti 20-21.10.

Enska on hauska laji, suosittelen!
Silloinhan on myös B-Cupin finaali ja palkintojen jako, voishan sitä tulla ajamaankin...

Mulla kans välipäivä, fillarin huoltoa(parit vapaarattaan kunnostukset, rengastöitä syyskelejä varten ym...)

Patman
27.09.2012, 14.26
Jos multa kysytään - Tour-päivä on 21.10. Lauantai varattu aamusta iltaan (tällä tietoa).

Tiistaina olen töistä kotona vasta n. 18:00. Kiiruhdan apuun pikimmiten.

Tänäänkö viikkolenkki (saatan ehtiä), vai joko sunnuntai-lähtö voimassa?

mikkox
27.09.2012, 23.34
Touri kuulostaa hyvältä ja päiväkin näyttäis olevan vapaa, eli 21.10. ei ole enää vapaa ;)

Ei tainnu tänään olla kauheasti porukkaa viikkolenkillä, itellä vaihtui juoksulenkkiin, kun muuhun ei ollut aikaa. Sunnuntaina saattaa olla kohmelo, joten seuraaviin viikkoihin tuon suhteen.

Pivot cupin finaaliin oon tulossa. Saa nähdä miten kulkee, märillä kallioilla. Hyvinkäällä ainakin oli hauskaa, kun oli kuivaa :D

Rsto
28.09.2012, 10.01
Touria varten 21.10. myös täällä merkitty kalenteriin !

ReLe
28.09.2012, 21.56
Täytyy vähän katsoa että mikä on kunto maanantaina. Jos pääsen sängystä ylös ja lääkäri toteaa työkykyiseksi, niin voisin olla mukana bcup järjestelyissä.

Ikinä ei ole minulla ollut näin kipeä olo (vaikka on sitä astmaatikon nuoruudessa kokeiltu kaikki hengitysteiden tulehdustaudit läpi). Koko kaula on oikealta puolelta turvoksissa ja leukaluuta, kaulaa ja korvaa särkee kuin olisi juurihoidossa, vaikka vain kurkku on "vähän" kipeä. Teivon maran pesujono oli kyllä kohtalokas. Iso mies joutui ottamaan ekaa kertaa ikinä kolmiolääkkeitä, että kipu saatiin jonkinlaiseen kontrolliin. Jotain hyötyä oli siitä työlääkärikäynnistäkin, vaikka totesi vain että tollasta virustautia on nyt liikkeellä muuta ei voi tehdä kuin vetää särkynappia. Silti ei kykene muuta kuin makaamaan.

ReLe
30.09.2012, 01.57
Kiitoksia tsemppauksesta. Nyt olen Keski-Suomen keskussairaalassa antibioottitiputuksessa. Leikkasivat kurkusta tulehtuneen paiseen ja nyt henki kulkee taas.

eskoaa
30.09.2012, 02.15
Kiitoksia tsemppauksesta. Nyt olen Keski-Suomen keskussairaalassa antibioottitiputuksessa. Leikkasivat kurkusta tulehtuneen paiseen ja nyt henki kulkee taas.

Oho!

Nyt lisää tsemiä ja toipumisia...

eskoaa
01.10.2012, 17.59
B-Cuppia Mätiksellä huomenna.
Olen menossa merkkaamaan reittiä 17.30.
Nyt täytyy laittaa enemmän nuolia ja sulkunauhaa, pimee-ajossa puuttuu normi kiintopisteet ja tuttukin polku näytää erilaiselta.
Kari V oli ainakin tulossa jeesaamaan ja muitakin vapaaehtoisia tarvitaan, mm. liikenteen ohjaukseen ala mutkaan...

Rsto
01.10.2012, 19.36
Näillä näkymin pääsen duunista sen verran myöhään että merkkaustalkoisiin en kerkeä.

eskoaa
01.10.2012, 21.10
^ Ainiin, radan purkuunkin saa osallistua...

I.S
01.10.2012, 23.41
Tuun auttamaan niin paljon kuin pystyn. Siinä välillä pitää olla treenikuskina.

Rsto
02.10.2012, 00.01
^ Ainiin, radan purkuunkin saa osallistua...

Katsotaan jos siihen kerkeäisi ;)

eskoaa
05.10.2012, 17.52
Kiitokset kaikille tiistain kisaan osallistuneille, varsinkin talkoo porukoille!

Mitäs muuten ReLe:lle kuuluu?
Toivottavasti paranemaan päin...

Kare_Eskola
05.10.2012, 18.40
Tulkaahan sunnuntaina tsekkaamaan VPCX-meno Kivikkoon. Saa tulla täpärillä. Se on itse asiassa juuri oikea pyörä.

Kävin tsekkaamassa SM-cyclocross-radan, ja näyttäisi siltä ettei tarvitse osallistua. Pelkkää ulkoiluväylää, 50 metrin välein ysikymppejä ja kaksi ylämäkeä -> kiihdyttelyä ja jarruttelua. Yleensä en purnaa radoista ja rossi on kivaa, mutta tossa kyllä menee raja.

ReLelle tsemppiä.

ReLe
05.10.2012, 20.10
Joo kunnossa taas ollaan. Ensi viikolla vasta ajoja. Pitää ottaa varovasti että ei tule uusintaa. Korso tourille sitten. Ensi viikko työmatkaa.

ReLe
06.10.2012, 14.30
Eikös 21.10 sovittu että ajetaan pitkä yhteislenkki.

eskoaa
06.10.2012, 22.31
Tulkaahan sunnuntaina tsekkaamaan VPCX-meno Kivikkoon. Saa tulla täpärillä. Se on itse asiassa juuri oikea pyörä.
.

No voi Sviddu, nyt vasta honasin.
Liikaa hyvää ruokaa ja punkkua ei pysty...

Hyvä et ReLe on kunnossa.

Tänään kuiteskin tuli käytyä Kivikossa tsiigaamassa PivottiCupia. hyvää menoa Ristolta, Mikolta, Jereltä, Ilmarilta(meidän junnuja) ja tietysti Karilta(tais olla YKKÖNEN, sen verran näytti meno vauhdikkaalta verattuna Henkkaan)

Patman
07.10.2012, 11.20
Näyttää tulevan hyvä ulkoilusää - jospa lähtis Kivikkoon...siis katselemaan. Ehkä voisi viritellä GF.stä ensi kaudeksi droppitankoisen Karen tyyliin.

Pyöräilyä on tullut vältettyä mätiksen B-cupin jälkeen. Keskiviikko meni yskiessä ja senkin jälkeen varttiavaille flunssainen olo. On se nyt kumma, kun vähän on viileänsumuinen ilta niin heti köhittää. Taisi olla syksyn alkusoitto kesään tottuneelle kropalle? Mainio kisa muuten ja hyvä oli meno ja meininki. Pitänee siis säästellä, että 21. päivä on hyvässä Tour-vireessä. Malta ReLe sinäkin olla varovainen.

KIITOS Eskolle akun lainasta. Oma näyttää kuolleen n. 20 latauksen jälkeen. Onko kellään ehdotusta laatuakun hankintapaikaksi? Lamppu (perus DX-malli) varmaan pelittää pidempäänkin.

PS. Tourin reittispekulaatiota kehiin.

Esaak
07.10.2012, 23.44
Onko kellään ehdotusta laatuakun hankintapaikaksi? Lamppu (perus DX-malli) varmaan pelittää pidempäänkin.

Oma taktiikkani olisi tilata riittävän monta ei niin laatuakkua ja toivoa että joku toimii. Itsellä käynyt hyvä arpaonni, molemmat kaksi lamppujen mukana tullutta akkua toimii vähintään tyydyttävästi.

KariV
08.10.2012, 01.08
Kyllä DX:stä ihan ok akkuja saa, jos tilailee jotain muuta, kuin merkittömiä halpiksia. Kokemuksesta oppineena tilailin viimeksi Ultrafire-merkkisiä Li-ioneja ja ne on pari vuotta kestänyt. Niihin DX:n mAh merkintöihin ei myöskään kannata kovin paljoa luottaa.

Aikas hyvin kulki lauantaina Helsingin enduro kisassa. Hauskoja polkuja ja liukas keli sopi mulle vallan mainiosti. Alkupätkillä; Hallainvuoressa taisi Henkka ja Kupiaisen Mikko olla vielä aamukankeina. Näillä ekoilla Pätkillä sain tehtyä aika reilusti eroa. Kivikon pätkillä ek:den aikaerot olivat tosi pieniä. Ennen vikaa kisaa Henkalla oli eniten cuppi-pisteitä ja Mikko oli meikäläisen kanssa samoilla pisteillä. Vikassa kisassa Henkalle olisi riittänyt kakkos-sija Cuppi-voittoon. Sopivasti Mikko oli päihitti Henkan eli ajoi toiseksi 2 sekunnin erolla. Sain siis keräiltyä eniten Pivot cuppi-pisteitä. Jiihaa! Taisi Henkkaa harmittaa!(toivottavasti lukee tään) :)

Kare_Eskola
08.10.2012, 01.15
Upeeta Kari! Ootsä kova.

KariV
09.10.2012, 15.18
Ootsä kova.
Kovin mlkku kaikista! ;)

Jani T.
09.10.2012, 21.15

Kävin tsekkaamassa SM-cyclocross-radan, ja näyttäisi siltä ettei tarvitse osallistua. Pelkkää ulkoiluväylää, 50 metrin välein ysikymppejä ja kaksi ylämäkeä -> kiihdyttelyä ja jarruttelua. Yleensä en purnaa radoista ja rossi on kivaa, mutta tossa kyllä menee raja.

Sopinee maantiepyöräilijälle?! ---> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7ZmJtYaUTa0

eskoaa
10.10.2012, 21.24
Menen laittamaan akkuja lataukseen, jos vaikka huomenna Kela-Kulo-risteys 18.30...

Patman
10.10.2012, 22.23
Mäkin meen laittamaan sun akun lataukseen.

Rsto
11.10.2012, 09.39
Onko ajatus pyöriä mätiksen maastoissa ?
Iltapäivällä selviää ennätänkö mukaan.

I.S
11.10.2012, 09.57
Metsässä on nyt tosi märkää, taidan olla kyllästynyt pyörän pesesemiseen ja kamojen pyykkäämiseen. Ajattelin vetää lyhyet ajokamat päälle ja ajaa autotallissa pari tuntia trainerilla - radioo kuunnellen :D

Kare_Eskola
11.10.2012, 10.04
Käykääpäs katselemassa niitä SM-rosseja jos ennätätte. Minulla on sellainen olo että KorsKa järjestäisi ne kisat paremmin. Voisin itse ottaa siitä hommasta vastuuta, jos on muidenkin mielestä hyvä idea.

eskoaa
11.10.2012, 13.48
Onko ajatus pyöriä mätiksen maastoissa ?

Joo, Mätis ja Ruotsinkylä soveltuvat parhaiten näille keleille.

mikkox
11.10.2012, 17.08
Menen laittamaan akkuja lataukseen, jos vaikka huomenna Kela-Kulo-risteys 18.30...

Saisko tarkemmat koordinaatit, ei vielä ihan avautunut tuo paikka mistä lenkki lähtee. Jos vaikka ehtisin paikalle.

Patman
11.10.2012, 17.43
Saisko tarkemmat koordinaatit, ei vielä ihan avautunut tuo paikka mistä lenkki lähtee. Jos vaikka ehtisin paikalle.

Täsä: https://maps.google.com/maps/ms?msid=215936897289266271330.0004cbc8bdeb82fad4e1 a&msa=0&ll=60.346891,25.051328&spn=0.004443,0.016512

Jani T.
11.10.2012, 19.36
Metsässä on nyt tosi märkää, taidan olla kyllästynyt pyörän pesesemiseen ja kamojen pyykkäämiseen. Ajattelin vetää lyhyet ajokamat päälle ja ajaa autotallissa pari tuntia trainerilla - radioo kuunnellen :D

Ilkka susta on tullut vanha! ;)

I.S
11.10.2012, 21.54
Ilkka susta on tullut vanha! ;)
Joo myönnetään, mut keli olikin tänään niin hyvä, että sinkuloin muiden jarruksi vähäksi aikaa :)

Rsto
12.10.2012, 14.02
Kiitos eilisestä lenkistä.
Mukavaa oli pimeässä samoilla ja yllättävän puhtaana selvisi kotiin. Mätis ja Ruotsinkylä ovat näillä keleillä loistavia ajaa.

Ruotsinkylän puolelta jos olisi pitänyt itse selvitä metsästä pois, niin olisi saattanut mennä aamuun asti. Ei ollut nimittäin paikoin mitään havaintoa missä mentiin.
Tuli vain seurattua Eskon Racing Ralpfia :)

Patman
14.10.2012, 20.49
Käykääpäs katselemassa niitä SM-rosseja jos ennätätte. Minulla on sellainen olo että KorsKa järjestäisi ne kisat paremmin. Voisin itse ottaa siitä hommasta vastuuta, jos on muidenkin mielestä hyvä idea.

Onnittelut Sasulle SM-hopeasta.

Missäs Kare itse oli - en ainakaan huomannut :seko:

Paremmin voisi toteuttaa ainakin esteet. Vanhoista sängynpäädyistä :eek: nolosti nikkaroidut olivat hajota pienestäkin tönäisystä. Mutta perusasioista, katsojan näkökulmasta katsoen, en keksinyt kovin suurta valitettavavaa. Rata näytti lajinomaiselta ja kisaa oli kohteessa helppo seurata. Koko rataa en kiertänyt, enkä ajajan näkökulmasta nähnyt.

Kare_Eskola
15.10.2012, 22.25
Minä olin naiseni kanssa romanttisella sieniretkellä. Rata ei houkutellut ajamaan, mutta pitäisi itse tehdä parempi ensi vuodeksi.

Rsto
17.10.2012, 10.27
Sunnuntaille näyttää (ainakin tämän hetkinen ennuste) poutaa :)

Onko Eskolla jo reitti selvillä, laitahan pientä vinkkiä millainen kierros on tulossa ?

Kare_Eskola
17.10.2012, 18.48
Sunnuntaille näyttää (ainakin tämän hetkinen ennuste) poutaa :)

Onko Eskolla jo reitti selvillä, laitahan pientä vinkkiä millainen kierros on tulossa ?

Saatan jopa päästä mestoille! Ja jos on kiinnostusta kruisia lauantaina pitkä rauhallinen lenkki Sipoonkorvessa, niin noin klo 11 Mellunmäen metrikseltä ajattelin lähteä.

Esaak
17.10.2012, 21.37

Samaa mietin myös. Pysyykö vähän tahmeammilla renkailla perässä? Kuinka iso reppu täytyy ottaa eväille? Tarviiko valoja?

eskoaa
18.10.2012, 19.18
Joo reitistä:
Märkäähän maastossa on, eli rengastusta sen mukaan ja vähän evästäkin vois olla...
Lähtö Lumolta 10.08, ajetaan ekaks vähän pohjoiseen, sit itään ja käännytään sopivassa kohtaa etelään...
Kuusijärvellä vois pitää kahvittelut, jonka jälkeen ajetaan loppu puolisko lenkistä.

Vauhti on rauhallista, mutta matkaa voi tulla paljonkin.

ReLe
18.10.2012, 20.21
Lähmärenkaat alle ja kk tauon jälkeen maastoon.

Patman
18.10.2012, 21.14
Hyvä reittisuunnitelma.

Ehdin jo innostua, että BMC olisi tullut touriin ajoissa. Taitaa ehtiä juuri maanantaiksi.
Takakiekko meni uusiksi 12mm akselin takia. Pyörän myynyt liike tekee kiekon Novatecin napaan Mavic 819 tubelesvanteella, 200€. Mielestäni kohtuu hinta, mitä vertasin Action sportsin vastaavanlaiseen.

Onko kellään hajua, kun napoja oli 12 x 150 ja 12 x 142 mittaisina? Jossain taisi olla myös 12x135. Onko kyse vain eri merkitsemistavoista?

Rsto
19.10.2012, 20.21
Saatan jopa päästä mestoille! Ja jos on kiinnostusta kruisia lauantaina pitkä rauhallinen lenkki Sipoonkorvessa, niin noin klo 11 Mellunmäen metrikseltä ajattelin lähteä.

Mulla menee lauantai 60v juhlissa. Koitahan Kare päästä sunnuntain kierrokselle.

I.S
19.10.2012, 21.43
Tuun myös sunnuntaina, jos jaksatte odotella sinkulakuskia.

mikkox
20.10.2012, 16.49
Kuusijärvellä vois pitää kahvittelut, jonka jälkeen ajetaan loppu puolisko lenkistä.

Olisko heittää aika arviota, milloin on tarkoitus olla Kuusijärvellä? Kun en ole ihan varma ehdinkö aamusta, mukaan niin voisin tulla loppulenkille.

Kare_Eskola
20.10.2012, 18.36
Tuun huomenna mukaan.

Esaak
20.10.2012, 20.16
Onko lähtö huomenna Lumolta klo 9?

Forecan mukaan vähän kosteaa keliä aamulle luvassa.

Kare_Eskola
20.10.2012, 21.45
10.08, katso edellä.

eskoaa
20.10.2012, 21.55
Olisko heittää aika arviota, milloin on tarkoitus olla Kuusijärvellä? Kun en ole ihan varma ehdinkö aamusta, mukaan niin voisin tulla loppulenkille.

Ei kyl osaa sanoa, ku reitti on paikoitellen hyvinkin hidas ja saattaa joutua tekemään muutoksia suunnitelmiin...
Villi veikkaus 12.49...

Rsto
21.10.2012, 09.32

Voin koittaa tänne päivittää aikaa kun aletaan lähestyä kuusijärveä.
Puhelimella saa myös kiinni nol nel nol 3575 476

Patman
21.10.2012, 17.32
Kurjasti jäi lenkki kesken. Itselle ei asvaltti-ihottumaa ja tod.näk. mustaa silmää kummenpaa. Vastapuolesta ei tarkempaa tietoa - toivottavasti ei vakavaa.
Pitää yrittää oppia tästä. Siirtymilläkin pitää pysytellä valppaana ja ottaa käsimerkit tms. varoittelu käytännöksi. Silti - omaa syytä moinen "nukahtaminen".

Kurasta ja märästä huolimatta oli hauskaa seikkailua siihen asti. Toivottavasti loppu meni hyvin.