Näytä tavallinen näkymä : Mtb Korso
Sivut :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Kannatetaan!!!
9:00 onnistuu. 10:00.kin olisi parempi. Jäisi enemmän aikaa perheelle vapaapäivänä.
Asiaa, kannatan 09:00 lähtöä, jo vaikka tulevana sunnuntaina:)
Pidetään vielä ainakin tuleva sunnuntain lähtö normiaikaan, eli 11.00.
Isänpäivä aamuna voi olla jotain säätöä...
Missäs kaikki on...:seko:
Patmanin, Juuson ja A-J:n kanssa ajettiin puoltoist tuntinen loistavassa kelissä.
Ajoin tänään mun GF 29:llä. Olipa oudon tuntuinen ajokokemus, melkein kaks vuotta viime kerrasta.
Ohjaamossa yllättävän paljon tilaa 17,5" rungoksi.
Jostain toisesta topiikista luin , jonkun 180cm kaverin ajavan S-kokoisella rungolla:eek:.
Panaracerin Rampaget pitivät yhtä hyvin, kuin ennenkin:).
Tulevan viikon ajoista mulle sopis keskiviikko, näyttäis ennusteen mukaan olevan pikku pakkanenkin.
Mielipiteitä vielä lisää sunnuntai lenkkien aikaistamisesta...http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon5.gif
FatAlbert
15.11.2010, 16.04
Missäs kaikki on...:seko:
Patmanin, Juuson ja A-J:n kanssa ajettiin puoltoist tuntinen loistavassa kelissä.
Ajoin tänään mun GF 29:llä. Olipa oudon tuntuinen ajokokemus, melkein kaks vuotta viime kerrasta.
Ohjaamossa yllättävän paljon tilaa 17,5" rungoksi.
Jostain toisesta topiikista luin , jonkun 180cm kaverin ajavan S-kokoisella rungolla:eek:.
Panaracerin Rampaget pitivät yhtä hyvin, kuin ennenkin:).
Tulevan viikon ajoista mulle sopis keskiviikko, näyttäis ennusteen mukaan olevan pikku pakkanenkin.
Mielipiteitä vielä lisää sunnuntai lenkkien aikaistamisesta...http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon5.gif
Sunnuntaisin klo09:00 käy hyvin. Nykyisestä ajankohdasta kun hallitus on esittänyt muutaman välikysymyksenkin ... heehehee ;)
Mulla jäi tuo isänpäivän kruisailu aika torsoksi ... kävin yksinäni ajelemassa varuskunnan ympäristössä n.1,5h.
Btw, On näköjään siitä takakiekosta mennyt napakin rikki ... näyttäis olevan mavicin en512 kehä ja xt:n napa actionsportsissa 92€ ... kohtuu hinta?
Hyvältä näyttää keskiviikon kelit. Entä aika ja paikka?
Älkää vaan tulko kuusijärvelle klo18.00 sillä pahat-sedät 50/60 lähtee kierrokselle sieltä ;)
näyttäis olevan mavicin en512 kehä ja xt:n napa actionsportsissa 92€ ... kohtuu hinta?
Hinta on hyvä, tuotteesta en tiedä...:seko:
Hyvältä näyttää keskiviikon kelit. Entä aika ja paikka?
Kela-ja Kulomäentien risteys. Aikaisintaan 18.30, mieluimmin 19.00.
Älkää vaan tulko kuusijärvelle klo18.00 sillä pahat-sedät 50/60 lähtee kierrokselle sieltä ;)
Ellmerin tuntien tää on kutsu...
Mut ei ehdi tohon lähtöön, menee duunissa piiiitkäään;)
Ellmerin tuntien tää on kutsu...
Mut ei ehdi tohon lähtöön, menee duunissa piiiitkäään;)
:eek: no höh!työhullu...:D
:eek: no höh!työhullu...:D
Niinpä:o
Eihän ne työt tekemällä lopu, mutta tekemättä kasaantuu:(
Kela-ja Kulomäentien risteys. Aikaisintaan 18.30, mieluimmin 19.00.
OK. Tähdätään tuohon aikahaarukkaan.
.
Työt kiusaa...:(
Ehdin kuitenkin lähtöpikalle 19.00.
thethent
18.11.2010, 17.30
Kuumeessa, vaivaset 39 astetta, saa nähdä pääseekö su lenkille.
Joo viime su olin keski-suomessa ajettiin 71km 5h+ lenkki. Sattui tuntemattomia kovakuntoisia äijiä lenkille, joille ehdotukseni jkl parhaiden ylämäkien ajoista sopivat hyvin. Loppu puolella tuli vähän kaduttua reittivalintaa.... On piänyt viikolla tehdä kesän ajojen takia kasantuneita hommia, mutta sunnuntaina vois ajaa pitkäääääään. 9 start on hyvä ja ehtii kunhan ei kierrä lumo ruusuvuori tarkistuskierrosta. Fatalbert: kiekko on hyvä, mutta arvostankin ketävyyttä enemmän kuin painoa. Meinaan ensi vuodeksi ostaa kevyet kiekot kisoihin erikseen, ei sillä kyllä tuolla vanteella ajettiin kaikki loppukauden marat.
sunnuntaina vois ajaa pitkäääääään. 9 start on hyvä ja ehtii kunhan ei kierrä lumo ruusuvuori tarkistuskierrosta.
Siis aloitat eksyilyn etukäteen:seko:...Lumolta lähtö, ettei kukaan mene väärälle lähtöpaikalle:D
AAMUVUORO STARTTAA LUMOLTA KLO 9.00 SUNNUNTAINA
Miten tämä vuodenajan vaihtuminen (keskiviikkona vielä syksykeliä parhaasta päästä) vaikuttaa reittisuunnitelmiin.
Sunnuntaiksi ennustettu 2-3 astetta pakkasta ja muutenkin kuin tänään.
Kunnolliset talvirenkaatkin on vielä hankkimatta. Hankin 15 vuotta sitten Nokian Mount&Ground nastarenkaat, mutta ei niistä maastossa ole mihinkään - lähinnä klv-käyttöön .
Vanha viisaus: sateen sattuessa ajetaan sateessa ja talven tullen lumisateessa.
Miten tämä vuodenajan vaihtuminen (keskiviikkona vielä syksykeliä parhaasta päästä) vaikuttaa reittisuunnitelmiin.
Kunnolliset talvirenkaatkin on vielä hankkimatta. Hankin 15 vuotta sitten Nokian Mount&Ground nastarenkaat, mutta ei niistä maastossa ole mihinkään - lähinnä klv-käyttöön .
Vanhoilla 2.3" NBX kumeilla pärjäsi viime talven. Ei taida vielä olla ainakaan metsässä niin jäistä että nastoja tarvitsee.
FatAlbert
20.11.2010, 16.46
Joo viime su olin keski-suomessa ajettiin 71km 5h+ lenkki. Sattui tuntemattomia kovakuntoisia äijiä lenkille, joille ehdotukseni jkl parhaiden ylämäkien ajoista sopivat hyvin. Loppu puolella tuli vähän kaduttua reittivalintaa.... On piänyt viikolla tehdä kesän ajojen takia kasantuneita hommia, mutta sunnuntaina vois ajaa pitkäääääään. 9 start on hyvä ja ehtii kunhan ei kierrä lumo ruusuvuori tarkistuskierrosta. Fatalbert: kiekko on hyvä, mutta arvostankin ketävyyttä enemmän kuin painoa. Meinaan ensi vuodeksi ostaa kevyet kiekot kisoihin erikseen, ei sillä kyllä tuolla vanteella ajettiin kaikki loppukauden marat.
Joo kestävyyttä mäkin enemmän kaipaan kuin grammojen "viilausta", jätetään sitten jokunen perhepitsa vaikka keväällä väliin ... Hehee! Sunnuntain tuleva kimppalenkki jää multa väliin, kun oon mökillä laituria nostamassa ... Viikon päästä sitten. Naatiskelkaa!:D
Ei tuolla metsässä pahemmin jäisiä paikkoja ole.
Sun Panaracerit käy tälle kelille todella hyvinhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
thethent
20.11.2010, 21.50
Jesh! Kuume on laskenut ja vatsatauti alkaa olla ohi joten näyttää siltä
että pääsee ensilumille enskaamaan:D
Jesh! Kuume on laskenut ja vatsatauti alkaa olla ohi joten näyttää siltä
että pääsee ensilumille enskaamaan:D
ensilumet tuli ja meni jo :p
thethent
21.11.2010, 12.32
Vaimo ja tenava kipeenä joten käteen meni tän aamun lenkki, yritän päästä iltapäivästä paremmalla onnella liikkeelle n. 16-17 aikaan, ehkä.
Km? H? Unohdin käynnistää trackerin.
Tuli vielä sakkolenkki kun muistin vasta Firan jälkeen että tulinkin aamulla autolla Korsoon :o. Että olipa siitäkin hyötyä :mad:.
Tuli vielä sakkolenkki kun muistin vasta Firan jälkeen että tulinkin aamulla autolla Korsoon :o. Että olipa siitäkin hyötyä :mad:.
30,7km tuli minun mittariin kotipihalta kotipihalle, aikaa taukoineen n. 4,5h.
Lievää hajamielisyyttä havaittavissa:rolleyes:
Polarin seuranta näyttää mulle 34,9km / kokonaisaikaa 4:52h.
Jossain kohtaa ajettu jopa 38,7km/h:seko:
Nousumetrejä 395m
Kiitos tiedoista. Eli 40km tuli täyteen.
Lievää hajamielisyyttä havaittavissa:rolleyes:
Hajamielinenkö? Sehän on toinen nimeni ;).
thethent
22.11.2010, 17.07
Onkos viikolla pimeen ajon kursseja?
Sopis ke klo 18
Onkos viikolla pimeen ajon kursseja?
Sopis ke klo 18
Mites olis huominen...katselin forecaa ja lunta luvassa loppuviikoksi jotain 35cm:eek:
thethent
22.11.2010, 19.36
Mites olis huominen...katselin forecaa ja lunta luvassa loppuviikoksi jotain 35cm:eek:
Huominen käy hyvin jo tuon ennusteenkin takia, huh.
Sopiiko 1800 kulon ja kelan hengaus paikalta tai lumo?
Kävin kokeilemassa muutaman kilometrin lumikelissä eilen ja että oli vaikeeta, ajoin päin mäntyä kirjaimellisesti:o
Huominen käy hyvin jo tuon ennusteenkin takia, huh.
Sopiiko 1800 kulon ja kelan hengaus paikalta tai lumo?
Kävin kokeilemassa muutaman kilometrin lumikelissä eilen ja että oli vaikeeta, ajoin päin mäntyä kirjaimellisesti:o
Tiistaina klo 18.00.
Lumolta vois vaihteeks lähteä.
Eilen oli tuolla: http://www.retkikartta.fi/retkikartta.php Kaasulinjalla kunnon harjoitusvastus, ei ole tienpätkä tuntunut koskaan noin pitkältä:eek:
Käytiin Timpan ja J-Karjalaisen kanssa tarkistamassa etulinja.
Ajoin johonkin lumen peitossa olevaan ansalankaan:eek:, kaamea suhina alkoi kuulumaan vieressä ja "noitapilli" lähti taivaalle :D...onneksi kukaan ei kuitenkaan ampunut meitä:rolleyes:
Polut oli ihan helmikunnossa toistaiseksi... katsotaan viikonloppuna uudestaan:o
thethent
24.11.2010, 20.24
Käytiin Timpan ja J-Karjalaisen kanssa tarkistamassa etulinja.
Ajoin johonkin lumen peitossa olevaan ansalankaan:eek:, kaamea suhina alkoi kuulumaan vieressä ja "noitapilli" lähti taivaalle :D...onneksi kukaan ei kuitenkaan ampunut meitä:rolleyes:
Polut oli ihan helmikunnossa toistaiseksi... katsotaan viikonloppuna uudestaan:o
Eikä ole vielä tullu ainakaan liikaa lunta, pitää kokeilla ens kerralla
paksumpia renkaita.
Nykysotilaan alut käyvät leireillä bajamajoissa paskalla...toista se oli vanhakunnon kuusiriuku!
Taas ei sposti ilmot toimi. meinasin kysellä tänään lenkille mutta olittekin jo ti. No viikonloppuna sit jos ei tänää lähetä.
Taas ei sposti ilmot toimi. meinasin kysellä tänään lenkille mutta olittekin jo ti. No viikonloppuna sit jos ei tänää lähetä.
Joo, oltiin hyvänsään aikaan.
Tänään en ehdi.
Mätiksellä riittää vieläkin poluntallajia, varmaankin ajettavaa polkua löytyis.
Moro, olikos huomenna lenkkiä ja jos on niin onko lähtö Lumolta?
Moro, olikos huomenna lenkkiä ja jos on niin onko lähtö Lumolta?
Lähdetään Lumolta klo 11.00. On edes pari astetta vähemmän pakkasta, kuin 9:ltä lähdettäessä:o
Lähdetään Lumolta klo 11.00. On edes pari astetta vähemmän pakkasta, kuin 9:ltä lähdettäessä:o
Hyvin oli eilen poluilla tilaa...
Viikon iltalenkille olis torstai paras päivä, sääennusteen mukaan vain 5-7 C pakkasta.
Lähtiöitä?
Hyvin oli eilen poluilla tilaa...
Viikon iltalenkille olis torstai paras päivä, sääennusteen mukaan vain 5-7 C pakkasta.
Lähtiöitä?
Oliko mun kääntöpaikan jälkeen ajettavaa polkua?
Eilisestä kaksijakoinen olo; paikoin kulki ihan hyvin - paikoin taas tuntui, että tuli lähdettyä väärällä urheiluvälineellä metsään. Ehkä se siitä paranee ajan kanssa.
Torstai saattaisi sopia. 18:00 - 19:00?
Oliko mun kääntöpaikan jälkeen ajettavaa polkua?
Eilisestä kaksijakoinen olo; paikoin kulki ihan hyvin - paikoin taas tuntui, että tuli lähdettyä väärällä urheiluvälineellä metsään. Ehkä se siitä paranee ajan kanssa.
Torstai saattaisi sopia. 18:00 - 19:00?
Jatkui suunilleen samanlaisena Korsontielle, ylityksen jälkeen parani.
Polut ainakin paranee tamppaajien määrän lisäännyttyä.
Torstai 18:30 Kela-Kulo-risteys, jos ei parempia ehdotuksia.
Joo torstaina vois polkaista. Ajoin viikonloppuna Jyväskylässä 50km maantielenkin 3h ja totesin, että sellanen 13-16C pakkasta ei ole hyvä lämpö maantiepyöräilyyn (tosin ei siihen hommaan taida mikään keli olla hyvä nevegaleilla). Hienosti oli kehittynyt lunta kuoritakin ja lämpökerraston väliin jääneestä kosteudesta :D
thethent
30.11.2010, 19.00
Jää torstai väliin mutta sunnuntain aamu lenkille
pitäsi päästä mukaan:)
Taitaakin jäädä parit ajot väliin. :(
Kävi vähän kuin tietokoneiden kanssa ennenvanhaan; uudet päivitysosat eivat skulanneetkaan vanhan raudan kanssa. Uusi 10 v. yht.sop. takavaihtaja jo matkalla Saksasta.
Se on sitten sisäpyöräilyä ja kuntopiiriä...
:mad::mad::mad:
Tulossa vissiin kipeeks, voi olla ettei mua näy lähtöpaikalla:o.
En minäkään yksin ole lähdössä että ilmotelkaa jos joku lähtee 16 mennessä. Niin tiedän korvaanko lenkit pitkällä työmatkaketunlenkillä.
Mä voisin tulla lenkille - sopiiko klo 18.00 Kelatien ja Kulomäentien risteys?
:mad::mad::mad:
Tulossa vissiin kipeeks, voi olla ettei mua näy lähtöpaikalla:o.
Köh, köh.
Joo, en tuu ajamaan:(
Voisin kanssa lähteä tänään polkaisemaan. Klo 18 on ok.
Kiitokset eilisestä lenkkiseurasta. Polut oli pääosin ihan hyvässä kunnossa - nyt vaan tulee taas lisää lunta... :cool:
En ole ajokunnossa, huominen lenkki jää väliin:(
Onko sunnuntai ajajia ja mihin aikaan? 9 Olis passeli kun on kotona vähän remppahommaa että ehtii sitäkin edistää. Mutta jos ei muita lähde niin en itsekseni sinne mene ihmettelemään, että ilmoitusta tähän ketjuun.
En ole ajokunnossa, huominen lenkki jää väliin:(
Onko sunnuntai ajajia ja mihin aikaan? 9 Olis passeli kun on kotona vähän remppahommaa että ehtii sitäkin edistää. Mutta jos ei muita lähde niin en itsekseni sinne mene ihmettelemään, että ilmoitusta tähän ketjuun.
Tais olla hiljaista tänään:seko:
Joo en minä ainakaan käynt lumolla. Sain tehtyä kotona rästissä olleita asiota että sinällään ihan jees, mutta alkaa pidemmät tauot ajoista näkyä jo rasvakerroksessa, joten ensiviikolla pitää ajaa intensiivisemmin. Työmatkat 30km ketunlenkillä jos ei muuten.
Näyttää toi lumen lisääntyminen peittävän kaikki polut:(
Pitäisköhän aloittaa sauvakävely:seko:, tulis samalla tehtyä polkua:rolleyes:
Näyttää toi lumen lisääntyminen peittävän kaikki polut:(
Pitäisköhän aloittaa sauvakävely:seko:, tulis samalla tehtyä polkua:rolleyes:
Suosittelen hiihtoa :) ...tulee vähän vaihtelua reeniin! Eli ota järviset tms. niiden sauvojen kaveriks.
Käytiin tänään emännän kanssa 26km maantieajelulla. Oli siellä paikoin aurattukin (ainakin autoteitä pyörätielle) mutta aika pitkään sillä reissulla meni. Polut näytti olevan aika tukossa.
Suosittelen hiihtoa :) ...tulee vähän vaihtelua reeniin! Eli ota järviset tms. niiden sauvojen kaveriks.
Ainiin hiihto...sitähän tehdään talvella ulkona lumessa:cool:
Ei mulla niitä dementiahiihtosauvoja olekkaan;)
Ainiin hiihto...sitähän tehdään talvella ulkona lumessa:cool:
Ei mulla niitä dementiahiihtosauvoja olekkaan;)
Joo kyllä se lumi on ihan mukava elementti. Itse pyrin pitämään pyörän nyt mahdollisimman paljon lämpimässä, jotta ajohalut kasvavat hurjiksi - kisakalusto onkin ihan palasina odottamassa kevättä. Muuten on tullut mentyä ihan kiitettävällä tahdilla, jotta ensi suvena pystyy kiusaamaan viivalla teitä äm-nelikymppisiä (ja muitakin) ;)
Muuten on tullut mentyä ihan kiitettävällä tahdilla, jotta ensi suvena pystyy kiusaamaan viivalla teitä äm-nelikymppisiä (ja muitakin) ;)
Joo...ens kaudeks ei tarviikkaan treenata:o
thethent
08.12.2010, 19.21
Vai hiihtoa no huh, vaan ihan tosissaan olisko huomenna joku menossa polkemaan?
Vai hiihtoa no huh, vaan ihan tosissaan olisko huomenna joku menossa polkemaan?
Tarkoitus olisi huomenna käydä polkemassa. Mikä mahtaa olla polkutilanne, taitaa mennä pyörätieajeluksi?
Tarkoitus olisi huomenna käydä polkemassa. Mikä mahtaa olla polkutilanne, taitaa mennä pyörätieajeluksi?
Vähän vielä köhä vaivaa, jätän tämän viikon väliin.
Kyllä voisin lähteä, mutta varmistan vielä töistä, että mikä on tilanne. On pe yksi deadline joten jos huonosti käy, niin menee johonkin 21. Pyörätieajeluksi saattaa mennä, mutta aika extremeä sekin on.
Mihin kellonaikaan tänään lähtö, olisiko 17.30 ok? Lupasi myräkkää illaksi, niin ehtisi vielä kolailemaan illalla lenkin jälkeen.
thethent
09.12.2010, 17.42
Hitto, itse vaikutan vielä j-päässä enkä taida ehtiä:(
thethent
11.12.2010, 23.13
Onkos huomenna ajeluita?
Onkos huomenna ajeluita?
Vieläkin räkäinen olotila, täytyy huomenna vielä kuulostella vallitsevaa olotilaa:seko:.
Ehkä tulen, ehkä en:rolleyes:
Taitaa olla polut piilossa, valkoista tullut taas lisää:(
thethent
12.12.2010, 13.57
Kävin tänään ajamassa metsolansuolla ja leppäkorven metsissä, polut ovat jo selkeitä
mutta paikkapaikoin irtolumisia, eli jos jo nyt pääsee suht hyvin niin ainakin viikon sisällä on todella hyvät paanat jos ei lunta tule lisää.
Ainakin nuo polut missä ajelin on n.30-40 cm leveitä eikä kammet vielä kolise hankeen.
onkos torstaina lähtijöitä?
Tarkoitus olisi, ajettavia polkujakin taitaa jo olla?
Tarkoitus olisi, ajettavia polkujakin taitaa jo olla?
Taitaa jäädä mulla vielä tämäkin väliin :(.
Sopiiko tänään Kela-Kulo-risteys klo 18.00?
Sopiiko tänään Kela-Kulo-risteys klo 18.00?
Sopii hyvin!
Kuntoilija
16.12.2010, 15.50
Onko Korson kylän herroilla polkujen ajattavuudesta tämän hetken tietoa ?
Sopii hyvin!
Tulikin yllättävää menoa, joutuu jättämään tämän illan lenkin väliin.
Kiitokset eilisestä lenkistä. Metsolassa oli aika hyvin ajettavaa polkua ja Mikkola-Matarinkoski alueella myös.
Koirankusettaja yritti selvästi kusettaa meitä, kun sanoi ettei joenvarressa olevia polkuja voi pyörällä ajaa, kun mietimme hieman reittivalintaa. Olis jääny päivän parhaat polut ajamatta, jos olisimme äijää kuunnelleet... :D
Kiitokset eilisestä lenkistä. Metsolassa oli aika hyvin ajettavaa polkua ja Mikkola-Matarinkoski alueella myös.
Koirankusettaja yritti selvästi kusettaa meitä, kun sanoi ettei joenvarressa olevia polkuja voi pyörällä ajaa, kun mietimme hieman reittivalintaa. Olis jääny päivän parhaat polut ajamatta, jos olisimme äijää kuunnelleet... :D
Täytyykin tänään käydä tutkailemassa joenvarren polkuja, kun eilinen jäi väliin.
thethent
18.12.2010, 17.39
Onkos huomenna lähtö klo 09 vai 11?
Ajattelin pakkasista huolimatta päästä pyörän selkään:)
Onkos huomenna lähtö klo 09 vai 11?
Ajattelin pakkasista huolimatta päästä pyörän selkään:)
Mä voisin tulla yhteentoista...kokeilemaan jaksaako.
Eihän huomiseks ole kuin 7-8 astetta pakkasta luvassa, sehän on melkein lämmintä:rolleyes:
thethent
18.12.2010, 19.16
Eihän huomiseks ole kuin 7-8 astetta pakkasta luvassa, sehän on melkein lämmintä:rolleyes:
Katsos vaan, eipä näytä pahalta, puskaradio kertoi -20 pakkasista.
Törmäillään aamu 11 aikaan lumolla.
Jätän väliin:o
Sen verran satanut ja tuiskuttanut, ettei polkuja pahemmin näe:(
thethent
19.12.2010, 14.00
Jätän väliin:o
Sen verran satanut ja tuiskuttanut, ettei polkuja pahemmin näe:(
Juu, ei muita näkynyt lumolla.
Kävin kokeilemassa vierumäellä, aluksi pääsi aika vauhdikkaastikin mutta jo tunnin ajon jälkeen piti tulla metsästä pois ja jatkaa tien puolella kun
lunta alkoi olla turhan paljon.
Sentään 10 km mettää ja toinen mokoma tiellä vastatuuli/lumimyräkkä yhdistelmässä:D
thethent
24.12.2010, 11.13
Hyvät joulut!
Tapanina metsään.
Tapanina metsään.
Iso EHKÄ :seko:
Sadettakin luvvassa:(
http://www.foreca.fi/meteogram.php?lon=25.045999527&lat=60.358398438&mml=1&lang=fi
Kävin tänään kokeilemassa lumikenkiä, oli mukavaa touhua:)
Iso EHKÄ
Kävin tänään kokeilemassa lumikenkiä, oli mukavaa touhua:)
Olisi pitänyt toivoa Pukilta sellaiset lumikengät. Olisi ainakin "ajokelit" kohdallaan.;) Eikä tarvitsisi polkuja tai latuja.:rolleyes:
Olisi pitänyt toivoa Pukilta sellaiset lumikengät. Olisi ainakin "ajokelit" kohdallaan.;) Eikä tarvitsisi polkuja tai latuja.:rolleyes:
Täytyy lueskella "lumikenkä keskustelua" ja tehdä ens viikolla hankintoja.
Näyttää talvet tulleen takaisin etelään ja pyöräily mahdollisuudet vähenee:mad:
thethent
07.01.2011, 09.54
Moi, koitetaankos su aamuna pyörän selkään?
Tosin itse ollut taas kipeänä mutta jos kunto sallii ja ei satais puoltametriä lunta...
Tosin itse ollut taas kipeänä mutta jos kunto sallii ja ei satais puoltametriä lunta...
Ysiltä vois koittaa lähteä.
Täytyy kuitenkin seurata sään kehittymistä...:seko:
Mulla kans ollut räkätautia ja duunikiireitä, varmaan jo yli kuukausi taukoa pyöräilystä:(
Lumikenkäilyä tullut jonkinverran harrastettua, kelit kun suosivat tällä hetkellä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gifMeiltä löytyy kahdet lumikengät, jos joku haluaa tulla kokeilemaan.
Sen verran pöperöä lumi tällä hetkellä, että hien saa pintaan tässäkin lajissa:)
Pikkusälää tilaamassa lähipäivinä, onks kellään tarvetta...
Pikkusälää tilaamassa lähipäivinä, onks kellään tarvetta...
Laitoin yv:llä pari toivetta.
Kuinkas sunnuntailenkit? Onko tällä viikolla lähtijöitä ja mihin aikaan? Nyt on tullut tankattua enegiaa sen verran keskivartaloon, että sillä varmaan yhden lenkin jaksaisi..
Tulossa su. Vähän flunssaa pukkasi tuossa,mutta huomenna alamäkikuntoa testaamaan suksien kanssa ja jos ei tuo tautia takas niin viivalla ollaan,vaikka kyllä sellanen rauhallisempi lenkkivauhtikin riittäis. Hiilaritankkausta on harrastettu parin rasvakilon edestä joten senkin puolesta ennemmin hiljaa ja pitkään kuin lyhyesti ja kovaa ajoa.
Laitoin yv:llä pari toivetta.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gifLisätty ostoskoriinhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gif
Kuinkas sunnuntailenkit? Onko tällä viikolla lähtijöitä ja mihin aikaan?
Ysiltä vois koittaa lähteä.
Täytyy kuitenkin seurata sään kehittymistä...:seko:
:)
Joo en pääse. Flunssa eteni keuhko osastolle joten ei liene hyväksi ajaa huomenna.
Joo en pääse. Flunssa eteni keuhko osastolle joten ei liene hyväksi ajaa huomenna.
Paskempi homma:(...Toipumisiahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Täytyy katsoa aamusta vielä oma ajointo, 80% mahdollisuus vesisateelle:seko:
Polut kun on muutenkin aikas pehmeitä:mad:
thethent
09.01.2011, 08.49
Peitto takas korviin, satanut taas lunta liikaa.
Peitto takas korviin, satanut taas lunta liikaa.
Joo, en lähde minäkään.
3-4cm lunta tullut ja nyt sataa vettä.
Aamupalaa huiviin ja hyötyliikuntaa lumitöiden muodossa:rolleyes:
Torstaina näyttäis ennusteen mukaan pakastuvan, palaatan asiaan.
Kävin 2,5 tuntia pyörimässä mätiksen ja ruotsinkylän suunnilla. Aamulla polut kantoivat vielä suhteellisen hyvin, mutta paluumatkalla alkoi menemään aika pehmeäksi. Sade sinällään ei tuolla metsässä paljoa haitannut.
Yksi otb tuli suoritettua ojan ylityksessä. Eturengas lipsahti sillalta ojaan, onneksi oli pehmeä alastulo.
Minä tein puoltoista tuntisen lumikolalenkin, hikistä hommaa ton märän lumen kanssa:(
Eilen tuli tallusteltua lumikenkien kanssa 21/2-tuntia mätiksen ja vierumäen maastoissa, raskasta puuhaa sekin.
Illalla vois koittaa uudestaa käydä polkuja tamppaamassa;)
thethent
12.01.2011, 19.41
Saattaa huomenna vaihteeksi lumi pilata iltalenkin mutta katellaan miten
käy.
Ps. Esko, onko sulla välineitä joilla pääsee bmw 530d diaknostiikkaan käsiksi?
Saattaa huomenna vaihteeksi lumi pilata iltalenkin mutta katellaan miten
käy.
Ps. Esko, onko sulla välineitä joilla pääsee bmw 530d diaknostiikkaan käsiksi?
Ajelut jää viikonlopulle...Nastakumekseja pitäis varmaan laitella jo alle:seko:
Minkä ikäinen beeämwee olis kysessä?
Onko tässä vierumäki vallinoja maastoissa jossain muutakin ajettavaa kuin pyörätiet? Metsäpolut tuntuu liian kapeilta, noin 20cm leveitä. Latupolut on loistavia, mutta hiihtäjät syöksee tulta kun näkevät :D
Onko tässä vierumäki vallinoja maastoissa jossain muutakin ajettavaa kuin pyörätiet? Metsäpolut tuntuu liian kapeilta, noin 20cm leveitä. Latupolut on loistavia, mutta hiihtäjät syöksee tulta kun näkevät :D
Taitaa metsäpolut olla aika kehnossa kunnossa tällä hetkellä - toivottavasti tänä talvena vielä tulee kelejä ajaa polkujakin.
Mutta, mutta... millä tavalla latupohjat ovat "loistavia" pyöräilyyn? :seko: Tänä talvena latupohjat ovat pysyneet aikas pehmeinä ja mitään maastossa ajamistahan niillä ajaminen ei ole. Mun mielestä talven "maantielenkit" on parempi tehdä auratuilla pyöräteillä ja ulkoilureiteillä.
Mc_Mursu
14.01.2011, 21.08
Eilen tuli tallusteltua lumikenkien kanssa 21/2-tuntia mätiksen ja vierumäen maastoissa, raskasta puuhaa sekin.
Illalla vois koittaa uudestaa käydä polkuja tamppaamassa;)
Mää arvasin.
Taiettii koirien kanssa kulkea osittain sun tamppaama polkuas. :)
Oltiin la iltana klo 22-23 liikenteessä.
http://s4.postimage.org/2mseem1no/IMG_4141_2.jpg (http://postimage.org/image/2mseem1no/)
http://postimage.org/image/2mseem1no/
Mää arvasin.
Taiettii koirien kanssa kulkea osittain sun tamppaama polkuas. :)
Oltiin la iltana klo 22-23 liikenteessä.
http://s4.postimage.org/2mseem1no/IMG_4141_2.jpg (http://postimage.org/image/2mseem1no/)
http://postimage.org/image/2mseem1no/
Onks tossa kettu:seko:... ei ollutkaan:rolleyes:
Mä olin jotain 17-20 välisenä aikana
On, ei tosin olla nyt kesän marakunnossa. Joku pari tuntia polkujen etsintää vois olla hyvä. Tai jos jaksaa niin voi ajaa pitempääkin.
Ajoin tänään varalle 62km pyörätietä 4h36min ja huomasin, että ruisleipä aamiaisella ja banaanilla + taskusta löynyt geeli tekee aika tiukkaa 40km jälkeen. Loppumatkasta kuusijärveltä asti nojailin tankoa vasten eturengasta tuijottaen ja poljin 120 sykkeellä. Kaivoin jopa kaikki taskut korson abc kohdalla jos olisi ollut kolikkoa suklaapatukkaan, matkaahan oli kuitenkin vielä hurjasti kotiin :D. Pienen pysähdyksen jälkeen kuitenkin rasvanpoltto oli tuonut energiaa sopivasti, että matka jatkui kotiin ihan hyvin, mutta hitaasti. Varastoon pyörää työntäessä meinasi vähän huimata, mutta onneksi kotona oli ruoka odottamassa. Kesän 4h lenkit 1 patukan voimalla ei siis ihan suoraan toimi tankkausmalliltaan talveen, varsinkin jos on syönyt hillitysti työviikolla ilman massiivisia hiilihydraattitankkauksia.
thethent
15.01.2011, 23.09
Onko lähtiöitä klo 11?
Messissä
Luulis että olis ihan kohtuu polkuja. Siis siinä mielessä että jos vertaa joulua edeltäviin metsäseikkailuihin. Kävin tänään koirien kanssa poluilla ja pohja on kovaa, eikä pienen lipsahduksen pitäisi upottaa takarengasta. Toisaalta jos polkujen reunat on korkeat, niin nyt polkimet sitten kolisee. Mutta luulisin että saadaan ihan hyvä polkulenkki aikaan.
Tankkaaminen aloitettu...
Täytyykin ottaa eväät mukaan ja muutama €
Eikai siellä nastoja tarvitse:seko:
thethent
16.01.2011, 21.05
Kiitokset vuoden ensimmäisestä maastolenkistä!
Polut oli hyvässä kunnossa ja mittariin kertyi 28 km.
Tästä on hyvä jatkaa, tahkoa ajatellen:)
Kiitokset vuoden ensimmäisestä maastolenkistä!
Polut oli hyvässä kunnossa ja mittariin kertyi 28 km.
Tästä on hyvä jatkaa, tahkoa ajatellen:)
Joo tästä lähdetään...mullakin vuoden eka ajo, joskus marraskuun 1/2-välissä viimeks tullut ajettua:seko:.
Mulle tuli 36 kilsaa, käytiin vielä katsomassa ettei Kuusijärveltä lähde polkuja...ei lähtenyt:(
Asolan kautta kotiin, hyviä polkuja siellä.
Kuinkas tämän viikon sunnuntai lenkki?
Kuinkas tämän viikon sunnuntai lenkki?
Ajetaanhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Ysiltä vai yhdetätoista?
Mulle kävis ysiltä paremmin... jäis aikaa iltapäivästä muulle aktiviteetille.
9 sopii hyvin. Ihan hirveän pitkään ei voi olla kun on vähän rakenteluhommia kotona. Joku 2-3h vois olla hyvä. Tankkaan siihen nyt vähän enemmän. Viimeksi loppui energia totaalisesti kesken.
Käy muuten ihan maratreenistä pk lenkkeily auraamattomilla pyöräteillä. Tavoitteena oli ajaa ihan vaan sellasta rasvan tiristely 150 ja alle sykkeillä. 5h10min 3200kcal meni tänään, vaikka piti mennä (auratulla) 3h40min 2200kcal.
Ajetaanhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Ysiltä vai yhdetätoista?
Mulle kävis ysiltä paremmin... jäis aikaa iltapäivästä muulle aktiviteetille.
Äänestyksen tulos: YSILTÄ
thethent
26.01.2011, 19.18
Huomenna tosi rauhalliselle lenkille klo 16:30 jälkeen.
Tulossa vieraita orimattilasta ja käpylästä.
Huomenna tosi rauhalliselle lenkille klo 16:30 jälkeen.
Tulossa vieraita orimattilasta ja käpylästä.
Ai niinkus tänään.
Taitaa olla mulle liian aikaista, mutjossitkuitenkin...mistä lähtö:seko:
thethent
27.01.2011, 16.56
Lähdetään meiltä liikkeelle, ajellaan vaikka kulon ja kelan kautta jonnekkin.
Lähtö venyy ainakin 17, voin pirauttaa vaikka kun ollaan sielläpäin.
Lähdetään meiltä liikkeelle, ajellaan vaikka kulon ja kelan kautta jonnekkin.
Lähtö venyy ainakin 17, voin pirauttaa vaikka kun ollaan sielläpäin.
Oliko paljonkin ajokuntoisia polkuja, ja missä parhaat?
Olikos huomenna lähtijöitä, kelistä huolimatta? 9 passaisi aikatauluun sopivasti.
thethent
29.01.2011, 17.34
Oliko paljonkin ajokuntoisia polkuja, ja missä parhaat?
Eka kierrettiin metsolansuota, vierumäeltä yritettiin mätikselle mutta jäi siis yritykseks.
Sitten ilolasta leinelän metsiä pitkin asolaan ja sieltä täyttömäelle ja kulomäkeen.
Välillä oli tosi hyvää baanaa ja esim se mätis oli aivan mahdotonta ajaa.
24 km ja 3h ajoa.
Huomenna ei pääse kun on sähkölaitos päivystys koko viikon.
Onko huomenna ysiltä lähtiöitä?
Esa olikin jo edellisellä sivulla kysellyt...http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d000.png:a on luvassa ja -3 pakkasta, eli keli on loistava
Onko huomenna ysiltä lähtiöitä?
Esa olikin jo edellisellä sivulla kysellyt...http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d000.png:a on luvassa ja -3 pakkasta, eli keli on loistava
Ilmaannun ysiltä lumolle.
Kertokaapa, onko nastoille pakottavaa tarvetta? Pitäisi jo ottaa pyörää kellarista ja korkata vuosi 2011. Edellisistä ajoista on jo viikkoja, joten tuntuma ajomaastoon on vähän kateissa. Jaloilla alkaa olla jo pyöritysliikettä ikävä.
Parempia ajokelejä odotellessa on auratuilla jäillä (luonnonjäiden puutteessa :( ) tullut luisteltua, pitkillä terillä.
Kertokaapa, onko nastoille pakottavaa tarvetta? Pitäisi jo ottaa pyörää kellarista ja korkata vuosi 2011. Edellisistä ajoista on jo viikkoja, joten tuntuma ajomaastoon on vähän kateissa. Jaloilla alkaa olla jo pyöritysliikettä ikävä.
Parempia ajokelejä odotellessa on auratuilla jäillä (luonnonjäiden puutteessa :( ) tullut luisteltua, pitkillä terillä.
Ei tarvitse metsässä nastoja. Tiet voivat olla paikoitellen liukkaita.
Esan kanssa ajettiin parituntinen aamulenkki, ei ollut polut kovinkaan hyvät.
Puista oli tuulen mukana pudonnut pehmeää lunta, eilisen lumisateen lisäksi polkujen pehmikkeeksi:(
Yks kokonaan umpeen tuiskuttanut pätkä kahlattiin pakastamolla.
Parasta polkua oli taas Mikkola-Keravanjoen varsi Matarinkoskelle.
Muistutukseksi nykyisille ja tuleville Kaikulaisille, Korsotalolla kokous tänään klo. 19.00
Aiheena: Kesän kisat, maastolenkit, ajoasut, maastopyörä koulu, ym...
Onko huomenna startti klo 9 vai 11? Vaaka sanoi aamulla, että pitkä lenkki olisi paikallaan.
thethent
05.02.2011, 12.44
Onko huomenna startti klo 9 vai 11? Vaaka sanoi aamulla, että pitkä lenkki olisi paikallaan.
Mulle sopii se 0900 mainiosti.
Huomenna voi olla extra hyvät polut jos nyt alkaa pakastamaan:D
Mulle sopii se 0900 mainiosti.
Huomenna voi olla extra hyvät polut jos nyt alkaa pakastamaan:D
Ysiltä sopii mainiosti.
http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/n412.png -2° = sääennuste
thethent
06.02.2011, 15.04
Kivaa oli! polut oli talven parhaassa kunnossa vakka välillä kammet hankeen kolisikin ei se menoa haitannut.
2x OTB:t ja huiput spoorissa 28 km/h...
Siitä gps jutustelusta: http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=603
tommonen on seuraava laite(Edge 800) ja siihen lykkään suomi pron maasto kartat.
Kivaa oli! polut oli talven parhaassa kunnossa vakka välillä kammet hankeen kolisikin ei se menoa haitannut.
Siitä gps jutustelusta: http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=603
tommonen on seuraava laite(Edge 800) ja siihen lykkään suomi pron maasto kartat.
Vauhdikkaassa kunnossa olivat polut, varsinkin jos vertaa viikon takaiseen. Ensi viikolle lupaillut pakkasia, joten voisivat myös pysyä vähän aikaa tuossa kunnossa.
Jep, parasta polkuajelua tänävuonna.
Esan kanssa ajettiin vielä sakkolenkki Ilola-Asola-Kulomäki, erittäin hyvää kovapohjaista polkua.
Hyviä uutisia poluista pitkästä aikaa!!
Pitänee taas liittyä mukaan, jahka saan pyörän takaisin Elka-mieheltä, keulanpidennysleikkauksesta (+20mm).
Tänään ajelin järven ympäri maantiepyörällä joskus auratuilla klv.llä. Puolet matkasta oli kuin nupukivillä olisi ajanut. Täristi niin p*******sti varsinkin Järvenpäässä. Tuli mieleen nimitys pohjoinen helvetti (vrt. Paris-Roubaix).
Hyviä uutisia poluista pitkästä aikaa!!
Nooh, tiistaina palataan normitilaan...luvassa n.10cm lunta:mad:
Nooh, tiistaina palataan normitilaan...luvassa n.10cm lunta:mad:
Joo mut eiks niin sanota, että uusi lumi on vanhan surma ...nooh ei ehkä vielä helmikuussa ...heh! Hiihtokelit siis jatkuvat, mutta jokohan kohta pitäisi ajatella ajohommia :seko: ...kisapyörä on palasina ja muut ovat muuten vaan peittyneet pölyyn. Onko noilla teidän sunnuntailenkeillä näin talvella "junnulähtöjä"?
Joo mut eiks niin sanota, että uusi lumi on vanhan surma ...nooh ei ehkä vielä helmikuussa ...heh! Hiihtokelit siis jatkuvat, mutta jokohan kohta pitäisi ajatella ajohommia :seko: ...kisapyörä on palasina ja muut ovat muuten vaan peittyneet pölyyn. Onko noilla teidän sunnuntailenkeillä näin talvella "junnulähtöjä"?
Pyöristä pölyt pois ulkoiluttamalla;)
Eipä ole ollut junnulenkkejä. Polut olleet senverta huonona, että pojilta loppuis mielenkiinto alta aikayksikön:o
Ilmoittelen kyllä kun alkaa olemaan sopivia polkuja ja kelejä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gifJuusolla jäi ajokengät pieneksi...tarviiko Jaakko.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gifJuusolla jäi ajokengät pieneksi...tarviiko Jaakko.
Joo ...eihän tää myyntipalsta ole, mutta ....siis joo! Onneks kukaan ei arvaa mitään :o
thethent
07.02.2011, 17.30
Pyöristä pölyt pois ulkoiluttamalla;)
Eipä ole ollut junnulenkkejä. Polut olleet senverta huonona, että pojilta loppuis mielenkiinto alta aikayksikön:o
Onneks ei kaikilta pojilta:)
Onneks ei kaikilta pojilta:)
:D:D:D...:rolleyes:
Olisko 11.00 lähtöaika?
Vois olla pariastetta vähemmän pakkasta:cool:
Aaamusta:http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/n400.png -20
Päivällä:http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d300.png -17 /http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d000.png -15°
11:00 voisi olla OK.
Minkä tyyppistä reittiä voisi olla?
Tänään kävin kokeilelemassa firan kuoppien ja mätiksen välisessä maastossa. Polkuja periaatteessa oli, kantavuuskin välttävä, mutta rakenne sellainen että sortui ja mureni pahasti renkaan alla.
Olisiko rengasvalintakysymys? Nyt ekakertaa kokeilussa icespikerpro (2.1x26), joka toimi kyllä mainiosti klv.llä. Ei kerää yhtään lunta napuloiden väliin silmille heitettäväksi.
Onko muilla kokemusta i.s.p. polkukelpoisuudesta? Vai panenko rampaget takaisin. Eipä tuolla ole jäätä nastoille.
11:00 voisi olla OK.
Minkä tyyppistä reittiä voisi olla?
Tänään kävin kokeilelemassa firan kuoppien ja mätiksen välisessä maastossa. Polkuja periaatteessa oli, kantavuuskin välttävä, mutta rakenne sellainen että sortui ja mureni pahasti renkaan alla.
Olisiko rengasvalintakysymys? Nyt ekakertaa kokeilussa icespikerpro (2.1x26), joka toimi kyllä mainiosti klv.llä. Ei kerää yhtään lunta napuloiden väliin silmille heitettäväksi.
Onko muilla kokemusta i.s.p. polkukelpoisuudesta? Vai panenko rampaget takaisin. Eipä tuolla ole jäätä nastoille.
11=OK
Melkein vakioksi muodostunut: Leppäkorpi-Mikkola-Keravanjoenvarsi-Asola-Mätis, vois olla mahdollinen polkujen suhteen.
Mätiksellä oli äsken jotain telttailijoita:eek:, puomin läheisyydessä.
Molemmilla renkailla pärjää, Tosin Rampaget olis mun valinta;).
Kävin eilen ajelemassa lenkin Ilola-Kylmäoja-Mätäkivi-Kulomäki-Peijas-Ilola.
Muuten polut olivat oikein hienossa kunnossa (jossakin vähän liikaa lunta, muttei pahemmin), mutta perhana miten kylmä siellä olikaan :eek: :D Tunti ja kolme varttia oli kyllä ihan tarpeeksi...
Toivottavasti kelit vähän lämpenee (ja ei tule uutta lunta), niin pääsee ajelemaan hyviä polkuja.
thethent
19.02.2011, 21.22
Onkos huomenna raittiiseen ulkoilmaan lähtijöitä?
Marsusram
19.02.2011, 21.48
vinkki: Simonkylässä oli la aluemestaruus-hiihtosuunnistus-sprinttikisat.
Uraverkosto näkyy reittihärvelistä (http://www.pihkaniskat.fi/gadget/cgi/reitti.cgi?act=map&id=26&kieli=).
Siellä on uria kelkalla tampattuna pyörärajoitettujen normaalien hiihtolatujen ulkopuolellakin. Pikku koiranulkoilutusurat voivat siis olla nyt leveää baanaa.
Onkos huomenna raittiiseen ulkoilmaan lähtijöitä?
vinkki: Simonkylässä oli la aluemestaruus-hiihtosuunnistus-sprinttikisat.
Uraverkosto näkyy reittihärvelistä (http://www.pihkaniskat.fi/gadget/cgi/reitti.cgi?act=map&id=26&kieli=).
Siellä on uria kelkalla tampattuna pyörärajoitettujen normaalien hiihtolatujen ulkopuolellakin. Pikku koiranulkoilutusurat voivat siis olla nyt leveää baanaa.
11.00
http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d100.png -19°
14.00 Tässä olis vaihtoehdot, mites olis lähtö 13-14
http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d100.png -13°
Thänks Marsusram infosta...
Kävin tänään lumikenkäilee mätiksellä, siellä ihan älyttömästi hyvää ajettavaa polkua
Ensiviikonloppuna sitten. On ollut tässä perättäisiä viikonloppuja risiäisiä häitä ja ties mitä. Nytkin anoppilassa. On pitänyt tyytyä 30km 4x vko työmatkaan.
thethent
20.02.2011, 11.58
14.00 Tässä olis vaihtoehdot, mites olis lähtö 13-14
http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d100.png -13°
Kävin tänään lumikenkäilee mätiksellä, siellä ihan älyttömästi hyvää ajettavaa polkua
Ei pääse siihen aikaan, vois katsoa pakkas mittaria iltasemmalla uudestaan.
Ei pääse siihen aikaan, vois katsoa pakkas mittaria iltasemmalla uudestaan.
Katotaan, mut voi olla onnistumatta mun osalta.
Meen visssiin kohtapuolin lumikenkäilee, siihen nyt huippukelit:)
No nyt on polut loistokunnossa!
Tunti ja vartti vierähti alkuillasta Mätis-Pirunkorpi maisemissa. Näillä pakkasilla varpaat ei enempää kestäkään jäätymättä.
Voisi olla viikkolenkin paikka joku ilta? EDIT: --->> NO EHKÄ LIIKAA INNOSTUSTA:o - TAITAA MENNÄ JOKA ILTA SELVÄSTI ALLE -15° TÄLLÄ VIIKOLLA
Huomenna näyttäisi pakkasta olevan siedettävät -8. Olisiko lähtijäitä 9-10 aikaan?
Huomenna näyttäisi pakkasta olevan siedettävät -8. Olisiko lähtijäitä 9-10 aikaan?
Ysiltä voisin lähteä.
Iltapäivällä olis muuta ohjelmaa;):)
Ysiltä voisin lähteä.
Iltapäivällä olis muuta ohjelmaa;):)
Eli ysiltä Lumolta.
Tullaan jos jaksan herätä riittävän aikaisin vaihtamaan vaihdinvivut.
Tullaan jos jaksan herätä riittävän aikaisin vaihtamaan vaihdinvivut.
Olen lähdössä huomiselle lenkille, joten yhdellä toimivalla vaihteella pysyt jo vauhdissa mukana.
thethent
27.02.2011, 00.53
On huomennakin haarajoella katsomassa päältäajettavien ruohonleikkureiden 3 h Lemans ajoja:D
Tässä lyhyt lajiesittely viimevuodelta, tosin nyt on mukana porukkaa englannista ja luxenburgista.
ja meno on kovaa!
http://www.youtube.com/watch?v=qozXoQOSuGU
Ysiltä voisin lähteä.
Eli ysiltä Lumolta.
Tullaan
Jep Jep >>>>>
Kiitokset taas kaikille osaanotosta:)
Onnistuimme taas viikkolenkin päätarkoituksessa, paskinpien polkujen löytämisessä...ei pidä olla liian helppoa:cool::D.
Mulla lenkin kesto 3,50h/30km=ajoa,työntämistä,kantamista,taukoa:rolleye s:
Vähän on lyhyellä varoitusajalla, mutta päädyin jostain kummallisesta syystä Koivukylään kera maastofillarin. Mahtaisiko täältä lähistöltä kannattaa etsiä ajokelpoisia polkuja miltä suunnilta, vai oisko joku paikallisopas jopa lähdössä sopivasti lenkille huomenna about 10:30 - 21:00 välisenä aikana näin pikaisella kyselyllä? :)
Vähän on lyhyellä varoitusajalla, mutta päädyin jostain kummallisesta syystä Koivukylään kera maastofillarin. Mahtaisiko täältä lähistöltä kannattaa etsiä ajokelpoisia polkuja miltä suunnilta, vai oisko joku paikallisopas jopa lähdössä sopivasti lenkille huomenna about 10:30 - 21:00 välisenä aikana näin pikaisella kyselyllä? :)
Jos sulla on vielä aamullakin fillari tallella...
Parhaat polut löytyy radan länsipuolelta. Ajat siitä Cittarin ja Ässmarketin välistä-mäki ylös-jatka risteyksen yli-n.500m jonkinlainen risteys vasemmalle/kääntöpaikka-tästä lähtee polku OIKEALLE, paljon ajettavaa ja eksymään ei pääse, kun aina tulee vastaan latua/asutusta
Kartta:http://www.retkikartta.fi/retkikartta.php
Jos sulla on vielä aamullakin fillari tallella...
Parhaat polut löytyy radan länsipuolelta. Ajat siitä Cittarin ja Ässmarketin välistä-mäki ylös-jatka risteyksen yli-n.500m jonkinlainen risteys vasemmalle/kääntöpaikka-tästä lähtee polku OIKEALLE, paljon ajettavaa ja eksymään ei pääse, kun aina tulee vastaan latua/asutustaOlihan tuo tallella vielä :cool: Hyvää baanaa löytyi ja reippaasti, kiitoksia paljon! Näkyi muidenkin renkaanjälkiä tuolla, niitäkin seuraamalla osasi valita hyviä polkuja eikä takaisin joutunut kääntymään kertaakaan :)
Kuinkas huomenna torstaina, olisiko 17.30 aikaan muita innokkaita lenkille?
thethent
04.03.2011, 17.33
Sunnuntaina näyttäsi olevan hyvät kelit jos ei lunta
tule esteeksi asti.
Ja jos ei paikat ole kipeenä eilisten lippojen takia...
OTB:t vauhdista 52,36 km/h:D
Sunnuntaina näyttäsi olevan hyvät kelit jos ei lunta
tule esteeksi asti.
Ja jos ei paikat ole kipeenä eilisten lippojen takia...
OTB:t vauhdista 52,36 km/h:D
Nopea kola...mä tarttisin kans:rolleyes:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gif sunnuntaina lähtö 9.00, käykö kaikille?
Keli aamusta:
http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d300.png -5°
http://www.foreca.fi/img/symb-wind/w360.gif 4 m/s
Melko pilvistä ja poutaa
Suht. kosteus: 78%
Jos joku käy lauantaina ajamassa, vois päivittää tänne tiedon polkujen kunnosta. Ehtii huomen illalla vaikka vaihtaa nastakumekset alle tarvittaessa;)
thethent
04.03.2011, 22.22
sunnuntaina lähtö 9.00, käykö kaikille?
Keli aamusta:
http://www.foreca.fi/img/symb-50x50/d300.png -5°
http://www.foreca.fi/img/symb-wind/w360.gif 4 m/s
Melko pilvistä ja poutaa
Suht. kosteus: 78%
Jos joku käy lauantaina ajamassa, vois päivittää tänne tiedon polkujen kunnosta. Ehtii huomen illalla vaikka vaihtaa nastakumekset alle tarvittaessa;)
Sopii hyvin:)
9:00 su. OK!
Huomenna käyn ainakin mätiksellä pyörimässä. Raporttia jos aihetta.
9:00 su. OK!
Huomenna käyn ainakin mätiksellä pyörimässä. Raporttia jos aihetta.
Torstaina kävin pyörimässä mätiksellä. Vähän oli jo illasta polut pehmenneet, tai kuski. Ei meinannut kaikkia polkuja pystyä ajamaan.
Voisin huomenna yrittää lähteä matkaan, pari tuntia olisi aikaa. Toivottavasti ei kovin liukasta, pitäisi pärjätä ilman nastoja.
Klo 9 aikoihin oli polut tosi nopeassa kunnossa. Ei liukasta eikä pehmeää. Hyvän vauhtilenkuran saa välillä Vierumäki - mätäkivennummi - maantiekylä - Väripirtti kelatiellä.
Trackerin jälki hyvää polkua, paitsi missä merkkasin väliajan, joutui työntöhommiin. Tavallinen tilanne missä yksi välttävä polku haarautuu kahdeksi surkeaksi.
[reitti] (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Patman/6e7eqoli78k9ueop)
thethent
06.03.2011, 13.58
Hyvät polut ja sikahieno sää:D ajoaikaa kertyi 2.01 ja 30km
Kiitokset lenkkiseurasta.
Nyt vaan lisää kilsoja alle niin hyvä tulee.
Mc_Mursu
06.03.2011, 19.09
Käväsin itsekin heittämässä äsken parituntisen lenkin. 15 km, josta ehkä 15% polkuja. Ei oikein kunto kestä metsässä ajoa, vaikka ihan hyviäkin polkuja löytyi.
Edellisestä lenkistä on n. 5 kk ja talvilenkistä vissiin joku 2 vuotta...
Vaihoin aamulla nastarenkaat alle, joista oli iloa ainakin pyöräteillä.
Nyt on Pv:n tarjoamaa lomaa 16.3 asti. Täytyy koittaa tehdä ainakin pari fillarilenkkiä. Porukkalenkeille tuskin tulen, koska kunto on ihan oikeasti todella paska.
Hyvät polut ja sikahieno sää:D.
Komppaan!
Talven ehdottomasti paras lenkki (- tähän asti;)).
Komppaan!
Kelien laadusta ei tosiaan ole suunta kuin alaspäin.
Täytyi lähteä kesken lenkin kotiin, kun ei oikein tänään(kään) kulkenut. Ehkä seuraavalla kerralla sitten paremmin.
Ei oikein kunto kestä
Nyt on Pv:n tarjoamaa lomaa 16.3 asti. Täytyy koittaa tehdä ainakin pari fillarilenkkiä. Porukkalenkeille tuskin tulen, koska kunto on ihan oikeasti todella paska.
Mitäs ihmettä armeijassa nykyään tehdään...syödään pizzaa, pelataan pleikkaria ja annetaan pitkiä lomia :eek::eek::D
Hyvät polut ja sikahieno sää:D ajoaikaa kertyi 2.01 ja 30km
Kiitokset lenkkiseurasta.
Nyt vaan lisää kilsoja alle niin hyvä tulee.
Komppaan!
Kelien laadusta ei tosiaan ole suunta kuin alaspäin.
Täytyi lähteä kesken lenkin kotiin, kun ei oikein tänään(kään) kulkenut. Ehkä seuraavalla kerralla sitten paremmin.
Jep, jephttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Thänks taas lenkkiseurasta.
Koitetaanko lamppulenkkiä loppuviikosta, esim. torstai?
Pika edittiä: tais jäädä haaveeks, kun luvattu plussaa ja sateita...prkle:mad:
thethent
10.03.2011, 18.37
Nyt kelpaa ajella, hain tänään sen garmin edge 800:n:D
>>>>opiskelua.
Nyt kelpaa ajella, hain tänään sen garmin edge 800:n:D
>>>>opiskelua.
Täytyykin kysellä sulta myöhemmin käyttökokemuksista, toi kiinnostais itseäkin.
thethent
13.03.2011, 11.11
Varmaan jo huomasittekin, yksi pää puuttuu.
Taas on päivystys päällä joten ei pysty lähtemään lenkille:(
Joo, pyörä vaatii sen verran huoltoa, että odottelen osia ensiviikkoon. Pitää tyytyä tuohon työmatkan ajeluun hetkeksi. Nyt meinasin lähteä maantielenkille, mutta on kyllä tältä viikolta pyörä- / maatie kiintiö niin täynnä, että taidan vain suorittaa siivousta kämpillä.
Viime viikolla oli pari päivää, kun oli 10cm sohjoa, vastatuuli ja kun pyörässä toimii vain edessä keskimmäinen ratas ja takana pienin, niin aikamoiseksi rempomiseksi se ajaminen meni. Ketutus oli sen mukaista. Ensiviikolla tulee uudet teflon vaijerinkuoret ja etuvaihtaja postissa. Tosin ketjut, pakka ja takavaihtajakin vaatii uusimista. Ensikuussa pitää tehdä myös keulahuolto ja kesällä jossain vaiheessa ostaa kaikki laakerit... Katsoin ketjutjen tilannetta sillä pituusmittarilla niin menee sillä 1 mitallakin lävitse niin että hujahtaa. Voimansiirron osat ei ole ikuisia, nuo taitaa olla syyskuulta... Melkein pitäisi talveksi ostaa vain deore sarjan osat, niin ne kestää kun on kromia ja terästä.
Oliko kukaan ajamassa? Minä kans skippasin päivän ajelut...on ollut parempaa tekemistä ;)
Polut vissiin paikoitellen ajettavia ja liukkaita...:seko:
Fillari messuilla tuli käytyä äsken, turha keikka:(
Surkeesti oli tarjontaa, ilman vapareita vois ketututtaa:o
En ollut minäkään ajamassa, kolmisen tuntia pyörittiin Kuusijärvellä lumikenkien kanssa. Melko raskas keli, jos ei vanhaa jälkeä pitkin mennyt.
Eilen kävin messuilla. tarttui mukaan talvihousut + takki, muuten olisi ollut aika turha reissu.
En ollut minäkään ajamassa, kolmisen tuntia pyörittiin Kuusijärvellä lumikenkien kanssa. Melko raskas keli, jos ei vanhaa jälkeä pitkin mennyt.
Lauantaina piti lähteä lumikenkäilemään, suojakelin(taijotain) takia sekin jäi väliin. Kovalla pakkasella tuntui olevan paras keli lumikengille, upotti vähiten.
Kuusijärveltä hyviä kävelykohteita: Viirilän kota, luontopolun laavu. Molemmissa mukava pitää taukoa ja polttopuitakin löytyy. Molemmille n.1,5h kävelymatka.
Bisalla Vantaan Latu on pitänyt kahviota "hiihtomajalla" la-su 11-15, lisätietoja: http://www.vantaanlatu.com/
Timppa näitä kyseli...ja onhan näitä muillakin;)
Täältä Trekkiin laakerit edullisesti:http://www.enduroforkseals.com/id313.html
Oma suositus, jos ajat paljon syksyllä ja keväällä(mutapaskaa): pöly suojien purku, putsaa vanhat rasvat ym. skeida, täytä uudella vaseliinilla TÄYTEEN, pöly suojat takaisin ja ajoa.
Jos on ajanut kaks vuotta, vaihda kaikki...ne vaan ei liiku enää herkästi.
Takapää liikkuu ja on välyksetön, mut herkkyys puuttuu.
Sen huomaa kun on kaikki uutta, joutuu lisäämään takaiskariin painetta 10-20%.
Tein laakereille ulos veto työkalut...saa lainaksi.
thethent
15.03.2011, 08.46
Timppa näitä kyseli...ja onhan näitä muillakin;)
Täältä Trekkiin laakerit edullisesti:http://www.enduroforkseals.com/id313.html
Thanks, olinkin jo tutustunut sivuihin ja osanumerot on kattottu valmiiks.
Löytyy lähes kaikki samasta paikasta, takaiskarin service kit pitänee ostaa muualta.
thethent
19.03.2011, 09.38
Huomenna metsään yhreksältä jos ei lumen tulo pilaa
suunnitelmia.
Huomenna metsään yhreksältä jos ei lumen tulo pilaa
suunnitelmia.
Taidan jättää väliin, lumessa ajokokemusta tältä talvelta niin vähän:rolleyes:
Joo - väliin jää myös. 400 km päässä Korsosta vielä huomenaamuna.
thethent
20.03.2011, 16.41
28 km ja 2h22min, polut oli hyvässä kunnossa, jää pohja+5 cm hötö lunta.
Metsolansuo-vierumäki-mätis-asola.
28 km ja 2h22min, polut oli hyvässä kunnossa, jää pohja+5 cm hötö lunta.
Metsolansuo-vierumäki-mätis-asola.
Yhet ice-spiker jäljet bongasin noilla kulmilla ;)
thethent
20.03.2011, 19.01
Yhet ice-spiker jäljet bongasin noilla kulmilla ;)
Mul on vanhat extreme 294:t, mut varmaan mun jäljet oli:)
Mul on vanhat extreme 294:t, mut varmaan mun jäljet oli:)
Noniin, arvasin että meni "lajitunnistus" metsään :D.
thethent
25.03.2011, 21.36
Onkos sunnuntaina ajelijoita aamu 09:00
aikaan?
Onkos sunnuntaina ajelijoita aamu 09:00
aikaan?
Kelit näyttäis hyvältä, yöksi kymmppi pakkasta luvassa...
Koitan saapua ysiltä, tosin ei ole täysin varmaa pääsenkö:seko:
Moroo, mistä päin lähdette liikkeelle? Jos uskallan slikseillä lähteä ajelemaan, niin voisin myös eksyä huomenna metsään ....ehkä ;)
thethent
26.03.2011, 20.20
Moroo, mistä päin lähdette liikkeelle? Jos uskallan slikseillä lähteä ajelemaan, niin voisin myös eksyä huomenna metsään ....ehkä ;)
Asiaa:D
Korson lumolta 09:00 nurkilla
Nyt kaikki sieltä sohvan uumenista huomiselle lenkille mukaan!
Harmi - en pääse mukaan. Hangossa fudisturnauksessa.
Eilisen iltalenkin perusteella hyviä kelejä tarjolla.
Asiaa:D
Korson lumolta 09:00 nurkilla
Nyt kaikki sieltä sohvan uumenista huomiselle lenkille mukaan!
Ööö klo 9 eli kun kelloja siirretään, niin tätä aikaa klo 8 :eek: Voi olla vähän liian aikaista mulle, kun siirtymä Lumolle kestää vajaa tunnin. Taidan suunnata Mätiksen suuntaan eli siellä pöyriskelen joitakin tunteja, jos en telo itseäni, kun ei ole nastoja. Onkohan siellä liukkaat polut?
Taidan suunnata Mätiksen suuntaan eli siellä pöyriskelen joitakin tunteja, jos en telo itseäni, kun ei ole nastoja. Onkohan siellä liukkaat polut?
Eilisen perusteella mätiksen polut olivat kovapohjaisia ja pinta lähinnä rouheankarheaa - ei jäisen kiukasta. Lähdin kyllä icespiker pro.lla liikkeelle, mutta todellista käyttöä nastoille oli vain taloyhtiömme käytävällä ja parkkiksella ;). Klv.llä nastat piti hauskaa rapinaa.
thethent
27.03.2011, 13.25
Yksin ajelua hienossa kelissä 1,5h ja loput I.S:n kanssa, kiitti seurasta:)
Tässä linkki garminin connectiin: http://connect.garmin.com/activity/75307030
Pitäs näkyä ajettu reitti.
Keräilen reittejä talteen, jos jotain hyviä löytyy niin laitan gpsalbumiin sit jooskus jakoon.
Jep hauskaa oli taas maastossa pitkästä aikaa. Polut olivat kyllä tosi hienossa kunnossa, eikä "slikseillä" ollut mitään ongelmaa. Kiitos vaan ajoseurasta, itse jäin vielä hetkeksi pyörimään "sinne jonnekin" - eli lopulta löysin itseni Peijaksen sairaalan nurkilta.
Mitenkäs huomisen ajot? Nyt olis pitkästä aikaa viikonloppu kotosalla, niin voisi harrastaa vähän maastopyöräilyä.
Mitenkäs huomisen ajot? Nyt olis pitkästä aikaa viikonloppu kotosalla, niin voisi harrastaa vähän maastopyöräilyä.
Veikkaanpa, että alkaa polut pehmenemään, kun ei taida enää yöllä olla pakkasta. Eilen vielä onnistui, mutta paikoin oli jo pehmeitä paikkoja. Voihan olla, että olen väärässä, mutta itse taidan suunnata maantielle huomenna.
Voishan sitä käydä koittamassa.
Lumolta klo. 9.00?
Eilen illalla kävin ajamassa, oli todella hyvät ja nopeat polut.
Näillä lämmöillä polut kyllä pehmenee tosi nopeasti :(
Voisin lähteä myös matkaan. Jos polut menneet pehmeään kuntoon, niin löytyyhän noita pyöräteitä.
thethent
02.04.2011, 19.57
Ilmoittaudun myös mukaan.
FatAlbert
02.04.2011, 20.31
huomenta,
mä voisin kans kömpiä talvikolosta ... eikös siellä suvikumeilla pärjää?
ps. olikos patman kaupoilla Keravalla?
Voisin lähteä myös matkaan. Jos polut menneet pehmeään kuntoon, niin löytyyhän noita pyöräteitä.
Ilmoittaudun myös mukaan.
huomenta,
mä voisin kans kömpiä talvikolosta ... eikös siellä suvikumeilla pärjää?
Paljon innokkaita POLKUpyöräilijöitä, hyvä hyvä :)
Katsatetaan huomenna polkujen ajokunto, eiköhän sieltä jotain löydy.
Joo, pärjää suvikumillakin.
ps. olikos patman kaupoilla Keravalla?
Okein tunnistettu :). Olitkos Lundberg.illa vai CM.ssa? Sama se - eihan teitä lenkkikavereita tunnista ilman pyörää, kypärää ja ajolaseja.
Lundbergilla kassiin jäi Jone´s litkusetti. Asensin menestyksellä Rampaget vanteelle. Onko kellään kokemusta tuotteesta? Pelittääkö, jos huomenaamuna on myös tappajasepeliä tarjolla? Vai olikos Vantaalla käytössä pyöräystävällisempi soralaatu? (huomaa pieni varautuneisuus uutta tuotetta kohtaan :o )
Eli huomenna tulossa. Ehkä toistaiseksi viimeinen lenkki Kalastajalla - BMC TF01 runko jo Suomessa :D.
Okein tunnistettu :). Olitkos Lundberg.illa vai CM.ssa? Sama se - eihan teitä lenkkikavereita tunnista ilman pyörää, kypärää ja ajolaseja.
Lundbergilla kassiin jäi Jone´s litkusetti. Asensin menestyksellä Rampaget vanteelle. Onko kellään kokemusta tuotteesta? Pelittääkö, jos huomenaamuna on myös tappajasepeliä tarjolla? Vai olikos Vantaalla käytössä pyöräystävällisempi soralaatu? (huomaa pieni varautuneisuus uutta tuotetta kohtaan :o )
Eli huomenna tulossa. Ehkä toistaiseksi viimeinen lenkki Kalastajalla - BMC TF01 runko jo Suomessa :D.
Jos litkua on "tarpeeksi", sen pitäis tukkia sepelin tekemät reiät.
Tais ne tosiaan joskus mainostaa pyöräystävällistä sepeliä :rolleyes:
Ai täpäriä pukkaa...taisit jossain topiikissa siitä mainitakin.
FatAlbert
02.04.2011, 22.23
joo Lundbergilla olin pipo syvällä päässä :D.
Kävin hakemassa iskaripumpun, kun on tuo usko hieman horjunut foxin triadin kanssa ... huomenna tullaan nobby niceilla ja fatal Berteilla POLKUpyöräilyn toivossa :p.
T. nim. sisäpyöräilyn puuduttama ja pyöräteiden kypsyttämä
FatAlbert
03.04.2011, 13.51
Kiitokset mukavasta lenkistä ja seurasta! Hyvin piti suvikumeillakin ;). Mulla tuli 33 km ja aikaa 2h 10min.
thethent
03.04.2011, 13.57
Kiitokset mukavasta lenkistä ja seurasta! Hyvin piti suvikumeillakin ;). Mulla tuli 33 km ja aikaa 2h 10min.
Jep, hyvä sää se oli sittenkin polkea ja ei kura lentänyt kun pysyi metsän puolella:)
http://connect.garmin.com/activity/76843638
Ajettu lenkki.
Sunnuntaina taas:D
Jep, hyvä sää se oli sittenkin polkea ja ei kura lentänyt kun pysyi metsän puolella:)
http://connect.garmin.com/activity/76843638
Ajettu lenkki.
Sunnuntaina taas:D
Tuli todettua että pyörätielle sopivat rengaspaineet eivät toimi pehmenneillä poluilla. Olisi huomannut kiinnittää asiaan aiemmin huomiota kuin juuri ennen lenkin loppua.
Tein vielä sakkolenkin Kuninkaanmäen kautta, mittariin tuli reilu 40km 3h39min tauot mukaan luettuina.
Ehkä toistaiseksi viimeinen lenkki Kalastajalla - BMC TF01 runko jo Suomessa :D.
Kiitokset vinkistä, samanlainen runko tulossa heräteostoksena tännekkin. Oli hieman ongelmia tilauksen kanssa, mutta selvisi lopulta sähköpostilla. Katsotaan nyt mitä sieltä paketissa saapuu..
Pitääkin alkaa miettimään keulaa ja muita osia rungon ympärille. Ehkä lainaan alkuun vanhasta pyörästä, että pääsee kokeilemaan.
Katsotaan nyt mitä sieltä paketissa saapuu...
Saapuukin aika nopsaan. Su. klo 22:40 tilasin - pe. olisi ollut jo noudettavissa postista, jos olisivat ehtineet tuoda saapumisilmoituksen laatikkoon.
Tänään hain paketin. Noin 3 tunnin pura-kasaa sessio ja klo 23:00 jo koeajolla :D:D.
Paketissa oli runko, iskari, ohjainlaakerit ja satulan klemmari.
HUOMIOITAVAA!! Tsekkaa keula - emäputki + laakerit yht 200mm. Itsellä mahtui vain yksi 5mm korotusholkki. Taakse käy vain joko 180 tai 185 levy.
No joo - tää on vähän off topic.
thethent
06.04.2011, 23.33
Saapuukin aika nopsaan. Su. klo 22:40 tilasin - pe. olisi ollut jo noudettavissa postista, jos olisivat ehtineet tuoda saapumisilmoituksen laatikkoon.
Tänään hain paketin. Noin 3 tunnin pura-kasaa sessio ja klo 23:00 jo koeajolla :D:D.
Paketissa oli runko, iskari, ohjainlaakerit ja satulan klemmari.
HUOMIOITAVAA!! Tsekkaa keula - emäputki + laakerit yht 200mm. Itsellä mahtui vain yksi 5mm korotusholkki. Taakse käy vain joko 180 tai 185 levy.
No joo - tää on vähän off topic.
Menikö keula vaihtoon vai laitoitko karista vanhan?
Menikö keula vaihtoon vai laitoitko karista vanhan?
Sama vasta huollettu kelpaa aluksi. Hyvä tuohon olisi varmaan 120-140 säätökeula.
Pienenä tarkennuksena: 5mm holkin lisäksi se stemmikin siihen putkelle hyvin mahtui.
Sama vasta huollettu kelpaa aluksi. Hyvä tuohon olisi varmaan 120-140 säätökeula.
Pienenä tarkennuksena: 5mm holkin lisäksi se stemmikin siihen putkelle hyvin mahtui.
Mikäköhän on rungossa todellinen jousto? Ilmoituksessa oli 120mm, mutta kaikkialla muualla mistä olen rungon bongannut, 09 mallin joustoksi ilmoitetaan 140mm?
Ei ole vielä tavarat lähteneet matkaan, mutta ei nyt niin kiire vielä ole poluille päästäkkään. Sulaisivat loputkin lumet nopeasti.
Mikäköhän on rungossa todellinen jousto? Ilmoituksessa oli 120mm, mutta kaikkialla muualla mistä olen rungon bongannut, 09 mallin joustoksi ilmoitetaan 140mm?
Ei ole vielä tavarat lähteneet matkaan, mutta ei nyt niin kiire vielä ole poluille päästäkkään. Sulaisivat loputkin lumet nopeasti.
Kyllä minäkin sen 120.nä ostin. Rungossa kuitenkin merkintä 140 :seko:. Kuulin että TF02 ja TF03 ovat oikeasti 120mm. Myyjä sekoittanut rinnakkaismallien tiedot.
Kun maantiepyörälle liian aikaista ja maasturilta puuttuu maastot, tämän hetkinen lenkkipyörä voisi olla kelien suhteen seuraavanlainen (täyspistosuojatuilla renkailla):
https://lh5.googleusercontent.com/_W-94PxLOt0s/TZ4O54m3pzI/AAAAAAAAAKI/86hf8a1eGe8/s800/dbs2.JPG
Vanha dbs oli käyräsarvisena liian pitkä, mutta stongan vaihdon jälkeen ihan passeli. Tosin sikajyrkkään keulaan tottumista.
Kun maantiepyörälle liian aikaista .
Alkaa olla vanhaa tietoa. Nopsasti ovat ainakin täällä Tuusulassa imuroineet hiekoituksia.
Miten on Korson suunnalla? Entä miltä näyttäisi huominen lenkki?
On täällä paikoin imuroitu teitä. Mutta on teitä, jotka on aika pahasti roudan syömiä ja imuroimattomia.
Huomenna ei taida maastoon olla mitään asiaa. Taitaa mennä pyörätielenkkeilyksi, jos ei porukassa niin sitten itsekseen.
FatAlbert
09.04.2011, 22.20
Kyllähän sitä huomenna seurassa vois ajella 9:00 ?
Menis ainakin aika nopsempaa, jos noita pyöräteitä pitää rospuuton vuoksi pärrätä. Tänään kävin kantamassa pyörää tuolla sherwoodin metsissä ... pari koiran ulkoiluttajaa katteli siihen malliin että ei oo pojalla lääkitys kohallaan ... :D
On täällä paikoin imuroitu teitä. Mutta on teitä, jotka on aika pahasti roudan syömiä ja imuroimattomia.
Huomenna ei taida maastoon olla mitään asiaa. Taitaa mennä pyörätielenkkeilyksi, jos ei porukassa niin sitten itsekseen.
No, tulen 9 lumolle. Voi sitten ajaa jonkilaisen lenkin.
Ihan hyvä 80km lenkura siitä tuli. Kannatti herätä.
FatAlbert
10.04.2011, 18.57
Joo-o, mulla tuli 3:45h ja 75km, jos tohon kissansilmään on luottamista. Kyllähän toi on mukavampi kammeta porukalla ... voi olla että kiinnostus ois yksin herpaantunut aikaisemmin.
Samaa mieltä 100%.
Pidettiin yllä pyöränkantoperinnettä yhteislenkillä, vaikka kevyenliikenteenväylällä ajettiinkin. Kehäkolmosella tuli louhos vastaan ilman eri varoitusta:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=953&pictureid=5764
Viime vuonna oli jotain toteutumattomia suunnitelmia lähteä Lohja24. Onko tänävuonna kiinnostusta pistää porukkaa kasaan?
Viime vuonna oli jotain toteutumattomia suunnitelmia lähteä Lohja24. Onko tänävuonna kiinnostusta pistää porukkaa kasaan?
Menee Liedon XCO:n kanssa päällekkäin :(
Sama tais olla edellisinä vuosinakin.
No hemmetti, pitäisköhän sitä sitten lähteä sinne XCO... :D
No hemmetti, pitäisköhän sitä sitten lähteä sinne XCO... :D
Pitää... ja Liedossa on hieno rata :)
FatAlbert
15.04.2011, 08.52
Joo, Lieto on hieno! Viimeksi ainakin oli yllätävän kesäinen keli ja kärmeksiä.
Onkos porukka lähdössä 26.4 Bianchi cuppeilemaan?
Pitää... ja Liedossa on hieno rata :)
Saattaisin olla hyvinkin lähdössä. Vielä epävarma.
thethent
15.04.2011, 10.17
Onpahan 2011 b cup saanut osakseen muutoksia joista
on palstoilla puhuttu:)
Enskaa ja jopa pari alamäki skapaakin!
Äkkiseltään ajateltuna kuulostaa hyvältä mutta katsotaan minkälaisia reittejä/kisoja ne on.
Tarkoitus olisi lähteä. Eiköhän tuolla lumet ole jo siiheksi ehtineet sulaa. Ainakin pyörätieosuuksilta.
FatAlbert
15.04.2011, 11.36
Onko muistikuvia viime vuoden BC Eläintarhasta? Minkämoinen reitti oli? Kalliota, pyörätietä ja pyöräilyn iloa löytyi ainakin valokuvien perusteella :D ...
Onko muistikuvia viime vuoden BC Eläintarhasta? Minkämoinen reitti oli? Kalliota, pyörätietä ja pyöräilyn iloa löytyi ainakin valokuvien perusteella :D ...
Eihän tuo varsinainen maastokisa ole eli asfalttia, hiekkatietä ja pari polunpätkää. Nousua on saatu yllättävän hyvin noin pienelle alueelle. Yksi hyvä mutalätäkkö on varmasti tiedossa, jos reitti on sama kuin ennen - luntahan on vieläkin.
Kylmää, kuraa, hengästymistä.
Ratana tietysti tylsä :rolleyes:
FatAlbert
15.04.2011, 13.45
Ymmärrän, kyllä sitä koko talvi on odotettukin ...:p
Eihän tuo varsinainen maastokisa ole eli asfalttia, hiekkatietä ja pari polunpätkää. Nousua on saatu yllättävän hyvin noin pienelle alueelle. Yksi hyvä mutalätäkkö on varmasti tiedossa, jos reitti on sama kuin ennen - luntahan on vieläkin.
Kävin tänään testaamassa nautinnollista kulomäen uphill challenge reittiä. Polku oli sula mutta polku reitille ei ollut. Ovat taas kasanneet uutta kuraa sinne päälle joten loput 10m on aika ajamottoman pehmeää siinä jyrkkydessä ja sykelukemissa. Taidan käydä tamppaamassa uran huipulle jollain koiralenkilä. Voi kyllä kestää hetken ennenkuin pääsee ajamaan ympyrää, metsässä oli todella paljon lunta. Mutta positiivinen kokemus se silti oli. Ei ollut kuolemafiilis siellä päällä niinkuin viime keväänä.
Joo pahaolo ja se yksi kohta missä oli pieni kalliopätkä ja kylkeen tökkivä risu on päälliset muistot. Niin ja se pyörätie nousu asfaltilta taaimmaisimmassa kulmassa.
Pitäähän sitä lähteä katsomaan mikä on kevätkunto. Tilasin uuden eturenkaan niin ei tarvitse jännittää joka mutkassa. Kenda Nevegal Lite 1.95. Mutta sitä voi kylää jännittää että tuleeko ennen cup avausta kun on matkalla ParcelFarcella.
Mikäli minun ilmeestä näkee minkäänlaisia viitteitä pyöräilyn ilosta niin kuvat on otettu ennen starttia. Ensimmäisen kierroksen jälkeen oli jo noutaja tulossa, sen jälkeen tuntuikin jo pahemmalle. Eli tulossa olen tänäkin vuonna.
Parasta varmaan tänäkin vuonna ovat kierroksella ohitukset. Melkein voittajafiilis kun tulee heti kärjen takana maaliin, eikä edes tarvi polkea viimeistä kierrosta.
Mikäli minun ilmeestä näkee minkäänlaisia viitteitä pyöräilyn ilosta niin kuvat on otettu ennen starttia.
http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/Bianchi+Cup+XC+27.4.2010+El%E4intarha/_MG_4848.JPG
Iloinen irvistys?
Kävin tänään testaamassa nautinnollista kulomäen uphill challenge reittiä. Polku oli sula mutta polku reitille ei ollut. Ovat taas kasanneet uutta kuraa sinne päälle joten loput 10m on aika ajamottoman pehmeää siinä jyrkkydessä ja sykelukemissa. Taidan käydä tamppaamassa uran huipulle jollain koiralenkilä. Voi kyllä kestää hetken ennenkuin pääsee ajamaan ympyrää, metsässä oli todella paljon lunta. Mutta positiivinen kokemus se silti oli. Ei ollut kuolemafiilis siellä päällä niinkuin viime keväänä.
Tämä otetaan sunnuntain "aamunavaukseen" :D;):rolleyes::cool:
Kannatetaan. "Voiko ihanammin päivän enää alkaa..."
Kannatetaan. "Voiko ihanammin päivän enää alkaa..."
Aamu ysiltä Lumolla...?
FatAlbert
16.04.2011, 21.50
Mikäli minun ilmeestä näkee minkäänlaisia viitteitä pyöräilyn ilosta niin kuvat on otettu ennen starttia. Ensimmäisen kierroksen jälkeen oli jo noutaja tulossa, sen jälkeen tuntuikin jo pahemmalle. Eli tulossa olen tänäkin vuonna.
Parasta varmaan tänäkin vuonna ovat kierroksella ohitukset. Melkein voittajafiilis kun tulee heti kärjen takana maaliin, eikä edes tarvi polkea viimeistä kierrosta.
Kyllä tuo ilme minusta sitä maastopyöräilyn g-pistettä lähestyy ... Odotahan kun pääsen omalta osaltani sen päivittämään ... :p
Aamu ysiltä Lumolla...?
voi olla että massiivisen hellasärön vuoksi joudun ajelemaan jonkun oman lenkuran ennalta määrittämättömään aikaan, vaikka tuo uphilltsällens kyllä kovasti kiinnostaa! :o
thethent
16.04.2011, 22.00
Aamu ysiltä Lumolla...?
Jees.
thethent
16.04.2011, 22.56
Saas nähdä, olen onnistunut välttämään tähän asti Korson "tahkon" mutta eiköhän se ole kokemisen arvoinen, suuria tunteita herättävä jos ei muuten niin armottoman vitutuksen merkeissä?:D
Saas nähdä, olen onnistunut välttämään tähän asti Korson "tahkon" mutta eiköhän se ole kokemisen arvoinen, suuria tunteita herättävä jos ei muuten niin armottoman vitutuksen merkeissä?:D
Luonnehtisin sitä lähinnä, El Crande Finaaleksi... :cool:
Joutuu jättämään väliin. Huomisaamu menee pojan fudisturnauksessa.
Pankaahan raporttia olosuhteista ym.
thethent
16.04.2011, 23.30
Ainakin kelit pitäs olla kohdillaan, aamusta +6 ja arskaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.