Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Radonin pyörät

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

Antza44
20.04.2015, 08.44
Jep. Ilmajousi iskarit. Iskari pumpulla sopivat ilmat sisään ja menoks. Pumppu kannattaa tilata samalla esim.http://www.bike-discount.de/en/buy/giyo-gs-01-suspension-pump-with-gauge-28413

MetaX
20.04.2015, 18.15
Mulla on reilu viikon ollu ajossa tommonen violetti Slide 130. Vaihdoin heti 60mm stemmin ja 750mm leveen tangon orginaalien tilalle. Tuossa on todella paljon vastinetta rahalle.

Eilen tuli ajettu reilu satkun maastolenkki, Roineen kierto. Tämän aikana alimman linkun laakerit piti kiristää, kun melkein putosivat matkalle. Samaten kammen pultti löysty ja piti kiristää kahdesti. Muuten toiminut hyvin. Takajousto on vähä jäykän oloinen, lieneekö Horst-linkun ominaisuus.

seppo_taalasmaa
28.04.2015, 18.35
Morjestas, olen tässä jo jonkun aikaa tehnyt mielikuvashoppailu kunnollisesta alumiini täpäristä. Jotenkin eniten tuo Radonin 27,5 slide 8.0 miellyttää silmää ja kukkaroa. "Haussa" olisi siis noin 2tontun all mountain täpäri. Onkos foorumilailla jotain perversioita noista BD:n pyöristä? Tuntuu olevan paras hintatasoltaan ja geometrialtaan mitä vähän siitä ymmärrän kun katsoo tuota 2000e hintaa. Ei tunnu oikeen mistään muualta saavan samalaista settiä pariin tonniin, Rockshox reverb, Fox CTD keula ja perä 150mm, 12mm akselit edessä ja takana. Mites takuuasiat mahtaa toimia noissa tilatuissa nettipyörissä? Entä mites noi vara-osat? Olisiko hintahaitarilla muita samantason pyöriä ?
Kiitoksia kaikille mielenkiinnosta ja kovia ajoja! :) Onko kenelläkään tuollaista ajossa ? http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/all-mountain/slide-275/slide-275-80/

makimies
28.04.2015, 18.54
Tsekkaa vielä canyonit

seppo_taalasmaa
28.04.2015, 19.43
Juu olen myös canyoneja katsellut, käsittääkseni Spectral on lähinnä all mountain tyyppinen pyörä. https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3563 muuten aika samaa huttua mutta osasarjat pykälää huonompaa canyonissa. Onko pyörissä jotain muita eroja mitä tälläinen noviisi ei osaa spotata ? Ajan lähinnä Tampereen alueen kivisiä kinttupolkuja joilla kyllä nykyinenkin jäykkäperä kulkee kohtalaisesti, mutta kyllähän tuollainen täpärikin himottaisi.

alteregoni
28.04.2015, 22.57
Juu olen myös canyoneja katsellut, käsittääkseni Spectral on lähinnä all mountain tyyppinen pyörä. https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3563 muuten aika samaa huttua mutta osasarjat pykälää huonompaa canyonissa. Onko pyörissä jotain muita eroja mitä tälläinen noviisi ei osaa spotata ? Ajan lähinnä Tampereen alueen kivisiä kinttupolkuja joilla kyllä nykyinenkin jäykkäperä kulkee kohtalaisesti, mutta kyllähän tuollainen täpärikin himottaisi.

Hyviä vaihtoehtoja nuo Radon ja Canyon. on. Ainut "ehkä miinus", mikä itselle noista tulee mieleen on nuo keulat ja eritoten 32 mm yläjalat, ja sitä kautta niiden joustavuus. Mutta ongelmahan saattaa tulla eteen vasta kovemmilla vauhdeilla alamäkeen pommittaessa. Mutta jos taalasmaan sepolla on jerkkua reidessä, niin kyllä tuo tasamaan kivikossakin saattaa ongelmaksi tulla. Laitan tähän hassun hauskalla nimellä näin Suomalaisittain nimetyn Vitutuk...korjaan Vituksen (http://vitusbikes.com/products/sommet/) .
Mutta onhan tuossa Radonissa aika ylivertainen osalista muihin verrattuna, jos sitä pitää arvossaan.

edit. Itselle täysin harmaata seutua nämä 29:sit. Mutta saattaisiko tämä (http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/all-mountain/slide-29/slide-29-80/) käydä sun ajeluihin? En tiedä mutta ei taitaisi haitata "laihat yläjalat" näissä jouston pituuksissa? Nakatkaa kivellä jos olen väärässä.

seppo_taalasmaa
28.04.2015, 23.17
Oon pihlajankadun talkkarina tottunu vaan harjalla lakaseen niin kerroppa tälläselle viiksivallulle mitä eroa 32mm vs 36mm keulassa on = siis joo luonnollisesti puhutaan putkien halkaisijasta mutta miten se vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin? tuottaako paksumpiputki=suurempi sylinterien ala jotenkin paremman jouston ? ja siis tosiaan nyt ajelen 29" jäykkäperällä ja kiinnostais siis 27.5 täpäri.

stumpe
29.04.2015, 00.28
edit. Itselle täysin harmaata seutua nämä 29:sit. Mutta saattaisiko tämä (http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/all-mountain/slide-29/slide-29-80/) käydä sun ajeluihin? En tiedä mutta ei taitaisi haitata "laihat yläjalat" näissä jouston pituuksissa? Nakatkaa kivellä jos olen väärässä.

Ko. Pyörän ennen omistaneen voin sanoa että haittaa. Ainakin mua. Enkä ole varmaan yksin ajatuksieni kanssa. Keula sukeltelee eikä keskialue kanna. :) rokkarin revelation kyllä taas parempi 32 mm liukuputkinen... Jämäkämpi.

nyt mulla 34mm fox fit ja keskialue kantaa kun päästelee kovempaa kivikkoon, mikä tuo vakautta ajoon.

alteregoni
29.04.2015, 00.32
No näin on putkien halkaisijastahan tässä on kyse. Ja tarkemmin eri halkaisijoiltaan olevien putkien taipumis ominaisuuksista, kun keulan kohtaa jonkun esteen, esim kiven murkulan, juuren yms. Haitaammassa vauhdissahan tämä ei niikään ole ongelma, mutta vauhdin kasvaessa keulaan kohdistuu suurempia voimia edellä mainituissa tapauksissa. Ja tämä kaikki vaikuttaa ohjaukseen ja sen vakauteen. Toki tähän vaikuttaa kiekot ja akselit, ja runko yms. Mutta omasta kokemuksesta keulalla on suuri merkitys. Mutta en tosiaan osaa nyt suoraan sanoa onko tällä sulle ja sun ajolle merkitystä, moni pärjää 32 mm yläjaloilla olevien kanssa hyvin. Ajotekniikkakin ratkaisee. Itsellä keulassa 36mm yläjalat ja 20 mm akseli, ja kauheasti haluaisi "letkumpaa" keulaa enään.

seppo_taalasmaa
29.04.2015, 01.19
Näkyyköhän tuollaiset erot tälläisen nöösin ajossa :D empä usko. Toivon todella että tulee vielä aika jolloin suurimmat ongelmat ajossani ja vakaudessa johtuvat liukuputkien joustosta ja värähtelystä :D Mites tuollaisten täpärien huolto eroaa sitten jäykkäperistä? Pitääkö niitä "pivots" linkkuja jotenkin availla ja rasvata säännöllisin väliajoin? Uskoisin kuitenkin että nuo Saksan 2k postipyörät ovat parasta mitä rahalla saa. Mielellään tietenkin pyörän myös suomesta ostaisin mutta kun hintaan tulee niin paljon lisää ilmaa ettei kyllä kehtaa.

alteregoni
29.04.2015, 02.10
No tuo varmaankin totta, eroa ei huomaa ennenkuin tulee kokemusta vyölle ja pääsee tekemään vertailua, eikä se siltikään välttämättä haittaa. No tätä ketjua kun vähän taaksepäin selaa, niin selviää Radonien linkkujen laakerien laatu. Mutta saattaahan nuo kestää kauemminkin mene ja tiedä. Rasvattomuushan noita hieman vaivaa. Mutta todella hyvän pyörän tuohon rahaan saat, ja kyllä tuo Revelation varmaankin Fox:in perusmallit hakkaa vaimentimen osalta.

seppo_taalasmaa
30.04.2015, 01.50
Vastaavia vehkeitä olen katsonut myös Canyonilta. Olenko väärässä vaiko onko Nerve enemmän XC tyypin pyörä ja pitäisi Slidea verrata suoraan Canyonin Spectraliin? Toisaalta vähän kokemusta omaavana en edes pysty faktana sanomaan mikä olisi optimaalinen määrä joustoa täpärissä. Ajan polkuja ja korkeusvaihtelua on runsaasti. Välillä tulee myös ajettua hiihtolatupohjia ja tietä. Mahtaakohan 110mm riittää vai 130? 140 ? 150? Ehkä koitan hahmottaa kesän ajojen aikana mikä olisi optimaalinen määrä joustoa. All mountain pyörä kun nimensä mukaan tuntuu hyvältä yleisvalinnalta ekaksi täpäriksi.

alteregoni
30.04.2015, 05.25
No kyllähän se vähän noin on, mutta ei kannata pelkkää joustomatkaa pitää "oikeanlaisen" pyörän mittana. Nyky fillarit taitaa olla aika taipuvaisia genrensä ääripäissä liikkumiseen. Mutta näin se menee. Kokeilemalla selviää. Mutta jos sulla on jo 29 jäykkäperä , niin tuskin kovin lyhyt joustoista 27:kaa kaveriks hommata. Itse liputtaisin sun kohdalla, ja tuolla budjetilla Radonin puolesta. Itse tussuttelen meneen 160 joustavalla Radonilla, eikä vauhti tasamaalla todellakaan päätä huimaa, ja hyväks olen senkin kokenut. Ja kun alamäki eteen tulee, niin taivas aukeaa.
Se kannattaa muistaa, että näissä postimyyntipyörissä ostetaan aina vähä sitä siaketta siellä pussukassa. Pyörähän on osiensa summa. Ja jos ei ole vielä selkiytynyt mitä on hankkimassa, niin homma on tietenkin entistäkin vaikeampaa, kun tarvitsee lähes pelkkien mielikuvien mukaan mennä. Mutta eihän sitä sontaa oikein pysty millään ostaan nykypäivänä.
Tuosta vielä yks hämmennys keitokseen: Rose (http://www.rosebikes.fi/bike/rose-granite-chief-1-275-2015/aid:767296) . Tuohon kun speksaa mukaan hissitolpan, niin pariin tonniin hinta kohoaa. Vielä kokemuksesta sellainen pointti, että kun pyörässä hyvää osaa kiinni, niin hajotessaan homma tulee aina hintavammaksi (no shit sher....) . Ja aika karvasta voi olla downgreidata osia...
Ja ei ne osat oikeasti taivasta tee. Kivojahan ne on, mutta taitaa slx, deore taso olla nykypäivänä jo niin hyviä, että niillä päästelee jo hyvinkin.

Akii
30.04.2015, 08.27
Ite olen pari vuotta ajanu 29 jäykkäperällä 100mm etujoustolla. Nyt pitkän pähkäilyn jälkeen tilasin ensimmäiseksi täysjoustoksi Slide 130 7.0, kumeiksi vaihdoin heti Hansdampfit. Parin lenkin jälkeen täytyy todeta että hieno peli. Vauhti ainakin kasvoi varratuna samanlaiseen lenkkiin kuin jäykkäperällä.

Keskiäkäinen lohjalainen
30.04.2015, 09.08
Vastaavia vehkeitä olen katsonut myös Canyonilta. Olenko väärässä vaiko onko Nerve enemmän XC tyypin pyörä ja pitäisi Slidea verrata suoraan Canyonin Spectraliin? Toisaalta vähän kokemusta omaavana en edes pysty faktana sanomaan mikä olisi optimaalinen määrä joustoa täpärissä. Ajan polkuja ja korkeusvaihtelua on runsaasti. Välillä tulee myös ajettua hiihtolatupohjia ja tietä. Mahtaakohan 110mm riittää vai 130? 140 ? 150? Ehkä koitan hahmottaa kesän ajojen aikana mikä olisi optimaalinen määrä joustoa. All mountain pyörä kun nimensä mukaan tuntuu hyvältä yleisvalinnalta ekaksi täpäriksi.

100-110mm on optimaalinen määrä joustoa 29-täpäriin, jos etsit endorfiinisi tasamaalta ja mutkaisilta poluilta, mutta alamäetkin kelpaavat. 130mm on optimi, jos endorfiinit (ja adrenaliinit) tulevat alamäestä, mutta tasamaa ja mutkatkin kelpaavat :-) Sekä XC- että AM-fillarit ovat mainioita valintoja ensimmäiseksi "yleistäpäriksi".

Ei 110-millinen Nerve AL 29:kään mikään onneton alamäessä ole. Meillä juniori laskee sellaisella kohtuullisen kivistä ränniä alas viittäkymppiä :-)

seppo_taalasmaa
30.04.2015, 10.05
Täytyypä sitten katsoo noita cubejakin, siellä on varmaan ihan hyviä vaihtoehtoja 120mm luokassa jos saisi hinnan neuvoteltua. http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ams-one-120-hpa-29-239839 näyttää ihan pätevältä. http://www.rtechsuspension.fi/pyorat/maastopyorat/taysjoustopyorat/stereo-120-hpa-race-29-2015.html tuostakin voisi tietenkin koittaa neuvotella.

Keskiäkäinen lohjalainen
30.04.2015, 10.53
Täytyypä sitten katsoo noita cubejakin, siellä on varmaan ihan hyviä vaihtoehtoja 120mm luokassa jos saisi hinnan neuvoteltua. http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ams-one-120-hpa-29-239839 näyttää ihan pätevältä. http://www.rtechsuspension.fi/pyorat/maastopyorat/taysjoustopyorat/stereo-120-hpa-race-29-2015.html tuostakin voisi tietenkin koittaa neuvotella.

Cuben yhteydessä täällä on yleensä kehotettu kysymään sähköpostitse tarjous Fun-Corner.de:stä.

http://www.fun-corner.de/index.php/de/Cube-Mountainbike/l-WG001036

seppo_taalasmaa
30.04.2015, 14.50
Täytyypäs kysyä sitten tarjousta. Mihin aikaan vuodesta muuten valmistajat julkaisevat uudet mallit? syksy? Joka tapauksessa ajan kovaa tämän kesän Cube LTD:llä mutta voisihan sitä harkita myyvänsä sen syksyllä ja keväällä sitten ostaa täpärin saksasta. Eiköhän siinä kesän vertailussa jotain tartu. Jotenkin tekisi mieli myös 2x10 voimansiirtoa mutta senhän voi sitten perus slx/xt kampiinkin itse vaihtaa. Mielikuvashoppailu on kivaa, löytää aina jotain uutta ja mielenkiintoista ja pankkitili pysyy stabiilina :D kiitos kaikille neuvoista ja lisääkin saa aina ehdotella ja kertoa-

stumpe
30.04.2015, 17.07

Kyllä toi stereo on pätevä peli, suomestakin ostettuna. Tosta vielä tinkaat. Täys XT osasatsi ja rento geometria. Takuutkin pysyis kotimaassa, jos sitä arvostaa. Esim. Radonilla 2kiloeuron pyörässä täys XT eikä paljoa eroa cubeen.

seppo_taalasmaa
30.04.2015, 19.08
Onkos tuolla suurta merkitystä että onko akselit tuollaisia läpiakseleita vai ihan noku pikalukkoja. Ilmeisesti tukevoittaa ajoa.

marmar
30.04.2015, 19.23
Onkos tuolla suurta merkitystä että onko akselit tuollaisia läpiakseleita vai ihan noku pikalukkoja. Ilmeisesti tukevoittaa ajoa.

Riippuu pikalukoista. Jos on pikalinkullinen irtokuulalaakeri (se perinteinen halpa tapa) ja sitä vertaa paksuun läpiakseliin, niin ero on selvä, mutta jos on konelaakereilla oleva läpiakselinapa, joka on pikalinkkuadaptereilla kiinni, niin ero ei mielestäni ole järin suuri. Kokonaisuus ratkaisee eniten, ei se miten se on kiinni rungossa. Noita irtokuulalaakereita saa olla myös huoltamassa tiuhempaan.

seppo_taalasmaa
30.04.2015, 19.58
Mites tuollaisen sitten tälläinen nöösi tietää :D taidampa vetää pään täyteen simaa ja sitten mennä koettameen DH:ta ilman kypärää jopolla. Tutustuin tuohon alteregoni (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?38958-alteregoni)n linkittämään roseen ja on kyllä ihan hauska idea että asiakas saa itse valita rajatulla valikoimalla specsit pyöräänsä! Helposti voi samalla valita parempaa keulaa tai osasarjaa jos siitä haluaa ylimääräistä maksaa. Ja näyttää myös tulevan suoraan asennettuna ja halvemmalla kuin irtonaisena ostettuna. Isot peukut kyllä tuosta innovaatiosta.

EemeIi
07.05.2015, 13.15
Vihdoin löytyi pyörä joka on kohtuuhintainen, vaimon mielestä kivannäköinen ja minusta riittävän hyvä. ZR Lady 27.5 6.0 siis:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-lady-27.5-6.0-238272

Tuo olisi tulossa pääasiassa ns. hybridikäyttöön, mutta tila leveille talvirenkaille on myös jees. Onko jollakin foorumilaisella kokemuksia näitten ZR Ladyjen koosta? Vaimolla on mittaa 174cm, mutta inseam on pitkä 84cm. Laskuri http://www.ebicycles.com/bicycle-tools/frame-sizer/mountain-bike/size-sheet?utf8=%E2%9C%93&u=in&r=woman&h=1739.9&i=838.2&b=Calculate tarjoaa 19" runkoa, mikä onkin saatavilla (18" olisi varmaan parillisista paras). Rungon geometriasta sanotaan seuraavaa:

The geometry is modified to meet the specific requirements of female riders. The shorter top tube allows for a more upright seating position. There is plenty of stand over room too, so smaller riders are catered well for.

Ts. 19" runko lienee sopiva, vaikka kuskin selkä onkin lyhyt? Ja maastokäyttöä ei todennäköisesti tule, joten ei tarvitse olla erityisen ketterä.

PS. Sopii toki ehdottaa muitakin pyöriä, mutta valitettavasti vaimo ei ole innostunut kalliista, droppitangollisista eikä "miestenrungollisista" fillareista. Ja tuo violetti väri on kuulemma tosi hyvä. :)
PPS. Mielestäni 29" renkaat olisivat paremmat vaimon käyttöön, mutta 27.5" tuskin on niin kovin paljon hitaampi (vierintävastus).

orc biker
07.05.2015, 15.23
Ts. 19" runko lienee sopiva, vaikka kuskin selkä onkin lyhyt? Ja maastokäyttöä ei todennäköisesti tule, joten ei tarvitse olla erityisen ketterä.

Satulaputki on tuossa 2 cm pidempi kuin minun pyörässäni (18") ja vaakaputki on samanmittainen, ja kuitenkin minulla on mittaa selvästi enemmän. No, lyhyitähän nämä pyörät toki ovat, mutta ehkä kannattaa miettiä kokoa pienemmän ottamista. Tosin, jos on noin hurjan pitkät koivet, niin satulatolpan riittävyys voi olla 17":n pyörässä aika rajoilla. Sen pituus ehkä kuitenkin olisi sopivampi naiselle juuri tuollaiseen kaupunkihybristelyyn, niin ei tarvitse niin kurottaa. Tällainen ajatus tuli vain mieleen.

PPS. Mielestäni 29" renkaat olisivat paremmat vaimon käyttöön, mutta 27.5" tuskin on niin kovin paljon hitaampi (vierintävastus).
Ei ole merkitystä. Ei pysty tuntemaan eroa.

EemeIi
08.05.2015, 10.11
Satulaputki on tuossa 2 cm pidempi kuin minun pyörässäni (18") ja vaakaputki on samanmittainen, ja kuitenkin minulla on mittaa selvästi enemmän. No, lyhyitähän nämä pyörät toki ovat, mutta ehkä kannattaa miettiä kokoa pienemmän ottamista. Tosin, jos on noin hurjan pitkät koivet, niin satulatolpan riittävyys voi olla 17":n pyörässä aika rajoilla. Sen pituus ehkä kuitenkin olisi sopivampi naiselle juuri tuollaiseen kaupunkihybristelyyn, niin ei tarvitse niin kurottaa. Tällainen ajatus tuli vain mieleen.

Ilmeisesti tuo 17" versio ei pitäisi olla miltään osalta liian suuri, ja pelkästään vaimon pituuden perusteella (inseam unohtaen) suosituskoko rungolle on 18". Sekä tuossa 19" ZR Ladyssä, että 18" miesten 29:ssä (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-7.0-237601/wg_id-6666 ) etäisyys satulasta emäputkeen on ilmoitettu 590mm. Lyhytselkäiselle tuo voi tosiaan olla hieman pitkä, 17" rungolla ko. mitta on 570mm. Sen sijaan satulaputkessa tulisi aikalailla takapakkia: 470mm vs 425mm. (18" miesten 450mm).

Voitko muuten laittaa tarkemmin mittasi ja pyörän geometrian? Tuo bd:n sivuilla ilmoitettu "ylämitta" ei taida olla vaakaputken pituus?

Näillä näkymin pitäisin edelleen 19" parempana vaihtoehtona, mutta siinä täytyy pitää mielessä optio lyhyempään stemmiin. Tuolla bd:n sivuilla stemmin pituutta ei ole ilmoitettu (kysynkin sitä), mutta jos siitä olisi varaa karsia sentti-kaksi, niin saisi oikean pituisen satulaputken ja riittävän lyhyen pyörän.
PS. Kiitos huomiosta muuten.

orc biker
08.05.2015, 12.26
Sen sijaan satulaputkessa tulisi aikalailla takapakkia: 470mm vs 425mm. (18" miesten 450mm).
Minä olen 180 cm ja pyörän mitat ovat tuon 18":n 29:n mitat. Kinttujen mittaa en muista, kun niin harvoin tarvitsee pyöriä ostella. Ei minulla kuitenkaan lyhyet jalat ole, vaan hyvin sopusuhtaiset ainakin esteettisesti arvioituna. Minulla jäi alkuperäisellä satulatolpalla muistikuvien mukaan ehkä 2,5 cm käyttämättä maksimiviivaan asti. En mene vannomaan, mutta sen muistan, että ei mennyt maksimiin, mutta ei jäänyt mitenkään erityisen paljon varaakaan. Varmaan kevyt nainen voi hitusen mennä sen ylikin tolpan tai rungon kärsimättä. Mutta minähän vaihdoin satulatolpan reiluun setback -tolppaan, joka sattuu olemaan 40 cm, niin pelivaraa on nyt yllin kyllin. Minusta tuon geometria vie älyttömän eteen (polvien kannalta) ilman setbackiä (tai vähintäänkin satulan joutuu kiinnittämään ihan kiskojen etuosasta, jos säätövara riittääkin). Ja jos näin käy, niin sehän pidentää sivuvaikutuksena myös ohjaamoa. En sitten tiedä, miten noissa 27,5":n malleissa tuo keskiön sijoittelu suhteessa on hoidettu.

Jos kuvittelen tuon mittaista naista ajamassa tällä pyörällä, niin luulen, että vähän isolta tuntuisi. Ja kun nämä ovat keulasta niin korkeita, niin en pitäisi sitä ongelmana, jos satulatolppaa on nostettu reilusti. Samoin näissähän on kaikissa korkea standover, niin pitäisin pyörän mahdollisimman matalana. Jos minä olisin ostamassa pyörää tuon mittaiselle naiselle, niin laittaisin rahani pienemmälle.

Tuo bd:n sivuilla ilmoitettu "ylämitta" ei taida olla vaakaputken pituus?
Kyllä sen pitäisi olla. Kyseessähän on siis virtuaalinen vaakaputki, eli kuviteltu putki vaakatasossa.

Marxme
09.05.2015, 22.19
Jos jollain olisi ZR Team (8.0) 22" ja/tai ZR Race (6.0) 22" koossa ja voisi mitata stand-over mitan sekä ilmoittaa mistä kohtaa sen mittaa olisin kiitollinen.
Valmistajahan ilmoittaa mitat 852,7mm ja 848mm.

Todelliset mitat kiinnostaa kun mitään standardiahan ei kaiketi ole olemassakaan ja en löytänyt etsinnöistä huolimatta mittauspisteelle määrettä radonin sivuilta.

Marxme
15.05.2015, 02.07
Jos jollain olisi ZR Team (8.0) 22" ja/tai ZR Race (6.0) 22" koossa ja voisi mitata stand-over mitan sekä ilmoittaa mistä kohtaa sen mittaa olisin kiitollinen.
Valmistajahan ilmoittaa mitat 852,7mm ja 848mm.

Todelliset mitat kiinnostaa kun mitään standardiahan ei kaiketi ole olemassakaan ja en löytänyt etsinnöistä huolimatta mittauspisteelle määrettä radonin sivuilta.

Pistin nyt 22" tilaukseen ja DHL parhaillaan kuskaa sitä kun Heiko Kurz bike-discountilta totesi että tämä runkokoko on varmasti sopiva. Lampaanperseitä palstalaisille kun vastauksia satelee kuin mummolle kuolinvuoteella.

Onneksi bike-discount lupautui vaihtamaan rungon pienempään jos tarve vaatii vaikka sitä epäilen.

Pitänee vaihtaa forumia sukankudontaforumille kun siellä todennäköisesti saa järkevämpää palautetta kuin täällä... joko et saa mitään tai joku hifisti kertoo että osta 6000e pyörä että pärjäät.

orc biker
15.05.2015, 03.48
Pitänee vaihtaa forumia sukankudontaforumille kun siellä todennäköisesti saa järkevämpää palautetta kuin täällä... joko et saa mitään tai joku hifisti kertoo että osta 6000e pyörä että pärjäät.
Hankala ilmoittaa pyörän standoveria, jos ei sellaista pyörää omista. Samoin on hankala spekuloida, mistä Radon mittansa ottaa ja vieläpä eri malleille ja eri vuosina. 22" on yllättävän harvinainen koko.

Luulen kuitenkin puhuvani koko foorumin puolesta pahoitellessani sitä, että palvelu ei tyydyttänyt, koska sitä vartenhan me kaikki täällä vain olemme. Itsekin olen elämässäni kirjoittanut vain muutamia tuhansia viestejä auttaessani aloittelijoita pyörien kanssa. Siinä olisi kieltämättä parantamisen varaa.

Marxme
15.05.2015, 04.30
Hankala ilmoittaa pyörän standoveria, jos ei sellaista pyörää omista. Samoin on hankala spekuloida, mistä Radon mittansa ottaa ja vieläpä eri malleille ja eri vuosina. 22" on yllättävän harvinainen koko.

Luulen kuitenkin puhuvani koko foorumin puolesta pahoitellessani sitä, että palvelu ei tyydyttänyt, koska sitä vartenhan me kaikki täällä vain olemme. Itsekin olen elämässäni kirjoittanut vain muutamia tuhansia viestejä auttaessani aloittelijoita pyörien kanssa. Siinä olisi kieltämättä parantamisen varaa.

Pyydän hartaasti anteeksi pientä pikkumaista tunteenpurkaustani. Suomen jääkiekkomaajoukkueen pelejä seuratessani tunteet oli vähän liian pinnassa ja olin hieman liian tunnekuohujen vallassa antaakseni palautetta kenellekkään.

Toki en rehellisesti olettanut edes että kukaan ehtisi mittaamaan kyseiset mitat fillaristaan. Ja sain aika hyvän diilin että fillarin voi laittaa takaisin jos ei koko miellytä. Mutta useiden mittausten jälkeen epäilen ettei tarvitse...

Ja tiedän ja ymmärrän näin rauhoituttuani aika hyvin että forumin anti on aika antoisaa ja tulevaisuudessa toivon että kyseistä hairahdustani ei käytetä minua vastaan, koska meinaan olla forumin jäsenistöä edelleen ja todennäköisesti mopo lähtee käsistä kaluston hankinnassa kunhan maastoharjoittelun jälkeen viritän tuon radonin työmatkaan...

Joten :cool:

orc biker
15.05.2015, 14.18
Pyydän hartaasti anteeksi pientä pikkumaista tunteenpurkaustani.

Sattuuhan noita. Kyllä tämä foorumi ärsyttää minuakin joskus, kun täällä joidenkin toimesta välillä markkinoidaan kuvaa, että ilman hifi-pyörää ei voisi ajaa edes lähimpään Siwaan.

Ja sain aika hyvän diilin että fillarin voi laittaa takaisin jos ei koko miellytä. Mutta useiden mittausten jälkeen epäilen ettei tarvitse...

Tuskin tarvitsee, jos koko on muuten sopiva. Tuo standover on näissä varsin perinteisesti muotoilluissa pyörissä lähes sama kaikissa, ja selvästikin kyllähän niillä ihmiset pystyvät ajamaan. Vähän turhan korkeita ne omasta mielestäni ovat, mutta eipä sille oikein mitään voi kuin laittamalla tosi paljon rahaa tiskiin eksoottiseen pyörään tai vaihtoehtoisesti ottamalla naisten mallin, kun niissä on joissain vaakaputkea taivutettu alas. Naisten malleissa ongelmana on tietysti se, että monet tuppaavat sitten olemaan myös turhan lyhyitä.

Keskiäkäinen lohjalainen
15.05.2015, 16.18
Alennusmyynnit näyttävät alkavan tänä vuonna aikaisin. Tämänkin valmiiksi tingitystä hinnasta on lähtenyt satanen pois:

http://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-zr-team-29-8.0-237645/wg_id-6666

levelup!
16.05.2015, 15.40
Tulikin tuollainen halvennettu ZR Team 8.0 tilattua. Nyt odottelen sitä.

Kuskilla on sen verran painoa, että huolestuttaa noiden Mavic Crossone -kiekkojen kesto. 30kg laihduttaminen kahdessa viikossa ei tule kysymykseen, niin oliskohan ihan hullu ajatus myydä tuosta noi kiekot ajamattomina suoraan pois ja teetättää jossain liikkeessä raskaan sarjan kiekot?

Toinen vaihtoehto on vaan kylmän viileästi ajella niillä, penee paskaks tai sitten ei.

maalinni
16.05.2015, 15.56
Kannatan jälkimmäistä. Tai jätät itsellesi varakiekoiksi, kun olet laihtunut.

Keskiäkäinen lohjalainen
16.05.2015, 16.05

Kuskilla on sen verran painoa, että huolestuttaa noiden Mavic Crossone -kiekkojen kesto. 30kg laihduttaminen kahdessa viikossa ei tule kysymykseen, niin oliskohan ihan hullu ajatus myydä tuosta noi kiekot ajamattomina suoraan pois ja teetättää jossain liikkeessä raskaan sarjan kiekot?

Toinen vaihtoehto on vaan kylmän viileästi ajella niillä, penee paskaks tai sitten ei.

Ei kai nuo mavicit mitenkään hentoiset ole? Kannattaa kuitenkin vähän tarkkailla pinnojen kireyttä. Jos yksittäinen pinna löystyy, se helposti aiheuttaa toisen pinnan katkeamisen kun rasitus ei enää jakaudu tasan kaikille pinnoille.

Jos hajoavat, tappio on satasen luokkaa. Käsin tehdyt pomminkestävät kiekot kustantavat helposti 500 euroa.

levelup!
16.05.2015, 16.24
Kiitos vastauksista, heräsin todellisuuuteen.

Tarkoitus on päästä mahdollisimman hyvään pyörään käsiksi, mahdollisimman edullisesti. Etukäteen rahatukkojen heittely kohti potentiaalisia ongelmia ei oikein sovi siihen kuvioon.

Ajelen rohkeasti Maviceilla. Korjataan ja päivitetään pyörää vain tarpeen mukaan. Raportoin jos suuria ongelmia kiekkojen kanssa.

orc biker
16.05.2015, 17.59

Ihan perusvanteet kestävät isoja massoja, kun pinnat ovat riittävän kireällä. En stressaisi tuosta.

seppo_taalasmaa
16.05.2015, 20.04
ei ainakaan itsellä ole ollut mitään ongelmia jäykkäperällä vaikka massaa onkin yli kymmenesosa tonnia. Millaisista massoista puhutaan sitten tosi raskaana? Tietenkin se 30kg tekee aika paljon kykyyn polkea pyörää ylämäessä. Itsellä ainakin tuntuu menevän helposti ajo niin raskaaksi että ylämäet ja kivikkoinen tasamaasto ei ole mitään vauhdin juhlaa. Renkaissahan tuntuu olevat jonkun verran painorajoituksia ainakin maantiepuolella. Joissakin raja mene siellä 80kg paikkeilla toisissa 130kg kohdalla. Erot tuntuvat olevan merkittäviä.

stumpe
17.05.2015, 01.37
No enemmänkin se oma ajotyyli ja ajomaasto vaikuttaa miten kiekot kestää. xc pyörässä kesti kiekot suorana kauan kun taas täpärillä vauht kasvoi alamäissä paljon ja tuli hyppyrit mukaan niin saikin olla usein oikomassa. :)

Huge004
21.05.2015, 09.27
Moi.
Ostin tossa 2kk sitten ensimmäisen maastopyörän (zr team 7.0) ja nyt hämmennystä aiheuttaa pyörän jarrut tai oikeastaan niiden puuttuminen.
Jarrukahvasta kun puristaa niin ei oikeastaan tapahdu mitään muuta kuin kuuluu hirveä meteli. Etujarru nyt pysäyttää vähän mutta takajarru on aivan olematon.
Jarrulevyjä olen putsaillut jarrucleanerilla ja paloja on hiottua hiekkapaperilla sekä annettu niille lämpöä kuumailmapuhaltimella.
Onko vaan niin että tämän hintaluokan pyörässä ei jarrut ole kovin kummoiset?

Terv.
Mika

Juhis.T
21.05.2015, 10.23
Taitaa jarrut olla ilmauksen tarpeessa.

Huge004
21.05.2015, 14.09
Kyllä se jarrukahva tuntuu ihan jämäkältä eikä mene pohjaan jarruttaessa.
Eikai se jarrujen vinkunaa aiheuta vaikka kierrossa olisikin ilmaa?

IncBuff
21.05.2015, 14.10
Paloissa on syystä tai toisesta öljyä. Mitkä jarrut tuossa on?

Huge004
21.05.2015, 14.19
Shimano br-m447 + br-m506.
Täytyy kokeilla vielä uusilla paloilla jos asia korjaantuisi.

Juhis.T
21.05.2015, 16.21
Joo sori tuli luettua, että etujarru vinkuu ja takajarrua on olematon/ ei oo :) Kannattaa myös tarkistaa, että ei sylinteri valskaa öljyä läpi, noissakin joskus maanantai kappaleita tai jo tehtaalla onnistuttu jarrut sotkee öljyllä.

orc biker
21.05.2015, 17.46
Onko vaan niin että tämän hintaluokan pyörässä ei jarrut ole kovin kummoiset?

Ei varmasti ole. Kannattaa laittaa viestiä Bike-discountiin. Jos ei muuten, niin saavat hyvittää ne uudet jarrupalasi tai mitä nyt teetkään.

IncBuff
21.05.2015, 18.19
No ei se välttämättä bike-discountin vika ole, että ne palat on öljyssä.

stumpe
21.05.2015, 19.50
Pyyhi vielä kerran levyt brakecleanerilla. Sit osta sytkäri ja kärvennä jarrupalaa alapuolelta ihan huolella. Älä liekitä siis kulutuspintaa. Mahdollinen öljy/rasva palaa siis pois palasta.

Huge004
25.05.2015, 00.13
En jaksa enää alkaa niitä vanhoja paloja alkaa nyppimään. Kahteen kertaan olen ne jo lämmittänyt ja hionut. Ostan uudet palat eteen ja taakse putsaan levyt huolellisesti ja tarkistan vielä ettei mistään vuoda jarrunestettä.

Terv.
Mkka

Antza44
25.05.2015, 00.38
^Palojen hiomisessa pitää olla tarkkana, jos ne hioo vinoksi ei välttämättä pidä. Uudet palatkii, levyjen putsaus ja menoks.

Suffeli
25.05.2015, 07.14
Osaisiko joku valaista paljonko on Radon Black Sin 29 8.0 -vastaavan 20" rungon standover?
Itse olen 183cm ja 20-tuumaisessa olisi soppeli vaakaputken mitta.

heccu
25.05.2015, 21.22
Osaisiko joku valaista paljonko on Radon Black Sin 29 8.0 -vastaavan 20" rungon standover?
Itse olen 183cm ja 20-tuumaisessa olisi soppeli vaakaputken mitta.

836 mm näyttäis olevan http://www.radon-bikes.de/bikes/mountainbike/hardtail/black-sin-29/black-sin-29-80/ (http://www.radon-bikes.de/bikes/mountainbike/hardtail/black-sin-29/black-sin-29-80/)

Suffeli
26.05.2015, 03.55
Juu tiedän tuon Radonin saitin mitat, vähän ne epäilyttää onko ne nyt ihan oikeat.

orc biker
26.05.2015, 04.10
Juu tiedän tuon Radonin saitin mitat, vähän ne epäilyttää onko ne nyt ihan oikeat.
Ne varmaan ovat oikeat siitä kohdasta, mistä ne on mitattu. Eli ilman sitä tietoa ei noilla mitoilla tosiaan tee oikein mitään.

Kävin mittaamassa oman Radonini. Ihan eri malli, eikä mittaus varmasti ollut millin tai kahdenkaan tarkka, mutta mitä rullamitalla sain näin yön tunteina, niin... sellaiset 21 cm satulaputken keskikohdasta vaakaputkea myöten oli kohta, jossa standover oli valmistajan ilmoittama.

Tuo Black Sinin vaakaputki näyttää kaareutuvan vähän ylöspäin, mutta toisaalta osuu satulaputkeen hieman alempana kuin muissa 29-malleissa. Keula on tosin vähän korkeampi kuin Race-malleissa, mutta matalampi kuin Team-malleissa. Eiköhän tuo aika normaali ole.

Suffeli
26.05.2015, 06.22
Paljon kiitoksia mittauksesta!
Taitaa jäädä Radon tilaamatta, 20" liian korkea ja 18" liian lyhyt, hö.

JarnoL
26.05.2015, 15.56
Kuinkas näissä Radonin pyörissä on takuu asiat hoituneet? Ihan kokemuksen kautta jos on tullut vastaan, niin olisin kovasti kiitollinen? Olen koittanut tavoitella Bike-Discounttia takuu asioissa keulan ja satulaputken suhteen. Käytössä on niin täpäri kuin jäykkiskin ko,merkiltä ja nyt tuo täpäri kaipaa hieman enemmän takuuseen kuuluvaa korjaamista Rokkarin palikoiden toimesta.

Antza44
26.05.2015, 16.24
^Soita fillariosaan. http://www.fillariosa.fi/

Antza44
26.05.2015, 16.37
Itse olen 183cm ja 20-tuumaisessa olisi soppeli vaakaputken mitta.Minkälaista Reach ja stemmin mittaa tavoittelet? 18" 615mm vaakaputki, reach 436mm ja stack 617mm. Mielestäni kyseessä aika iso M lähentelee monen L kokoa.
Minä 182/85 en kyllä 20" tuosta ottas se on jo aika reilu L melki XL ennemmin.

Racen 18" ajelin 90/100mm stemmillä. Se oli ihan jees, mutta tuo Blacksinin 18" on imo aika ihanne mitoilla minulle ainakin.

stumpe
26.05.2015, 16.47
Kuinkas näissä Radonin pyörissä on takuu asiat hoituneet? Ihan kokemuksen kautta jos on tullut vastaan, niin olisin kovasti kiitollinen? Olen koittanut tavoitella Bike-Discounttia takuu asioissa keulan ja satulaputken suhteen. Käytössä on niin täpäri kuin jäykkiskin ko,merkiltä ja nyt tuo täpäri kaipaa hieman enemmän takuuseen kuuluvaa korjaamista Rokkarin palikoiden toimesta.

Hyvin on hoituneet. Iskarin vipu ei toiminut, mutta en viitsinyt keskeen parhaan ajokauden lähettää kun pyörä kuitenkin muuten toimi. Sain tästä pienehkön 30e lahjakortin. Takakiekon navan akseli katkesi ja pitäisi pian saapua mulle. Olisko 3-4vkoa kestänyt, vaikka on sesonki. Mielestäni ihan maltillinen aika. No, varapyörä täytyy aina olla, eikä jättää kaikkia ajoja ns. postimyyntipyörän varaan.

Suffeli
26.05.2015, 17.58
Minkälaista Reach ja stemmin mittaa tavoittelet? 18" 615mm vaakaputki, reach 436mm ja stack 617mm. Mielestäni kyseessä aika iso M lähentelee monen L kokoa.
Minä 182/85 en kyllä 20" tuosta ottas se on jo aika reilu L melki XL ennemmin.

Racen 18" ajelin 90/100mm stemmillä. Se oli ihan jees, mutta tuo Blacksinin 18" on imo aika ihanne mitoilla minulle ainakin.
Gary Fisher; 630mm vaakaputki, reach(noin) 460mm & 115 stemmi, tommoseen olen tottunut.

Ajo"maasto" mulla on metsätie/latupohja/pururata-osastoa, ei niin teknistä.

tyrol
26.05.2015, 20.01

Yhden takuukeikan verran kokemusta ja hyvät fiilikset jäi. Etuhaarukka (Reba) lähti huoltoon kun välystä huomasin liukuputkissa. Vastailivat maileihin vikkelästi ja kuukauden verran koko keikka kesti.

orc biker
26.05.2015, 20.24
Sain pyytämällä hyvitystä, kun rungossa oli vikaa, jonka hoidin kuitenkin itse. Takaisin lähettäminen ei oikein napannut. Rockshoxin huollatin takuuseen kotimaassa, koska sitähän koskee valmistajan myöntämä takuu. Selvisin viikossa, eikä tarvinnut postitella.

JarnoL
26.05.2015, 21.00
Mulla on revelationissa välystä liukuputkissa ja reverbissä tyyppi vika eli tuuman verran tyhjää. Mitä kotimaista käytit orc biker käytit? Fillariosaa olen koittanut pari päivää tavoitella, mutta en liene ainoa asiakas, jätkillä siellä positiivinen duuni tilanne. Pitäs ennen tahkoa saada fillari nippuun..

orc biker
26.05.2015, 21.06
Mitä kotimaista käytit orc biker käytit?
Taisi olla http://www.sportax.fi/. Oli asiaa muutenkin Tampereelle, nääs.

Antza44
27.05.2015, 00.01
Gary Fisher; 630mm vaakaputki, reach(noin) 460mm & 115 stemmi, tommoseen olen tottunut.

Ajo"maasto" mulla on metsätie/latupohja/pururata-osastoa, ei niin teknistä.No noihin mieltymyksiin sitten se 20", mutta ei noissa olosuhteissa vaakaputken korkeus luulisi ihan heti harmittavan:seko:.

Suffeli
27.05.2015, 00.13
^Korkeus ottaa kiinni jo kuskin haarukkaan jalkautuessa:rolleyes:

Juuso111111
27.05.2015, 00.21
Onkos jollain mielipidettä seuraavaan?:

Ostin radon swoop 175 7.0 viime kesänä ja on ollut melkosesti ongelmia alemman takahaarukan oikeanpuoleisen pultin kanssa. Pultti oli löysänä alkuunsa varmaan ekat 150km, jolloin huomasin ongelman ja kiristin pultin. Reilu 100km myöhemmin hajosi vapaaratas ja pyörä oli syksyn ja talven "levossa". Keväällä sitten taas ekalla rundilla huomasin SAMAN pultin taas löystyneen ja samalla huomasin että laakeri oli hirttänyt kiinni. Kenties johtuen pultin auki ollesssa sinne päässeestä vedestä. Pienen sähköposti taistelun jälkeen sain uudet "main pivot" laakerit bike-discountista (Laakereita ei kuulemma korvata koska kulutus osia ). Pyörällä tässä vaiheessa rällästetty 300- 400 km. Pistin uudet laakerit paikalleen ja lähdin lenkille tarkkaillen jatkuvati josko pultti löystyisi taas. Pääsin huimat 5km kunnes pulttti oli taas löystynyt. Nyt bike-discountilta käskevät laittaa pulttiliimaa vai mitä lie(loctite) pulttiin jotta se ei löystyisi!!??!?! Eihän tuollainen nyt voi olla ratkaisuksi kun kerran kaikki muut pultit pysyy kiinni paitsi tämä yksi? Omasta mielestäni rungossa täytyy olla jotain häikkää.

orc biker
27.05.2015, 00.23
^Korkeus ottaa kiinni jo kuskin haarukkaan jalkautuessa:rolleyes:
Hankala löytää sopivampaa tuolta osin. Jos haluat hiilikuituisen, niin lähes mahdotonta (en muista nähneeni ikinä yhtään mallia selvästi matalammalla standoverilla).

Suffeli
27.05.2015, 00.39
^Niin se taitaa olla, ajelen varmaankin jatkossakin tuolla vanhalla.

Tai sitten hankin -> https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3690 pystympään ajoasentoon tottuu kyllä aina.

JackOja
27.05.2015, 08.51
...Nyt bike-discountilta käskevät laittaa pulttiliimaa vai mitä lie(loctite) pulttiin jotta se ei löystyisi!!??!?! Eihän tuollainen nyt voi olla ratkaisuksi kun kerran kaikki muut pultit pysyy kiinni paitsi tämä yksi? Omasta mielestäni rungossa täytyy olla jotain häikkää.

Jospa siinä yhdessä pultissa ei alun alkaenkaan ole ollut ruuvilukitetta? Halpa kokeiluhan tuo on jos kipaiset ja sipaiset. Pulttikin sitten oikeaan momenttiin, ei liian kireälle eikä liian löysälle.

Juuso111111
27.05.2015, 11.41
Jospa siinä yhdessä pultissa ei alun alkaenkaan ole ollut ruuvilukitetta? Halpa kokeiluhan tuo on jos kipaiset ja sipaiset. Pulttikin sitten oikeaan momenttiin, ei liian kireälle eikä liian löysälle.

Noiden laakereiden mukana tuli uudet holkit ja pultit enkä niihin mitään laittanut kun ei vanhoissakaan näyttänyt mitään olevan. Kummallista jos vaikutus olisi vain tähän yhteen pulttiin/pultinpaikkaan.
Kokeillaan nyt sitten kuitenkin, jos siitä jotain hyötyä olisi...

JarnoL
27.05.2015, 14.53
Taisi olla http://www.sportax.fi/. Oli asiaa muutenkin Tampereelle, nääs.

Kiitos, Sportaxille lähti juuri kusti polkemaan, siellä tuntui homma hoituvan ja kiinnostusta asian hoitamiseksi kuntoon olevan. Voi kunpa näin voisi sanoa muistakin alan toimijoista

orc biker
27.05.2015, 15.21
Kiitos, Sportaxille lähti juuri kusti polkemaan, siellä tuntui homma hoituvan ja kiinnostusta asian hoitamiseksi kuntoon olevan. Voi kunpa näin voisi sanoa muistakin alan toimijoista
Asiallisesti hoitivat minunkin tapaukseni. Sovitussa ajassa ja tuli viestikin sovitusti, kun homma oli valmis.

levelup!
05.06.2015, 15.36

No niin nyt on pari viikkoa tullut tällä vedeltyä.

Ei nitku ei notku, kuskilla 120kg+ painoa. Kasattu sikamaisen hyvin - paremmin kuin mihin Tampereen kivijalkaliikkeistä ostettaessa on tottunut. On kyllä sairaan hyvä. Ei voi kun ihmetellä, että 899EUR hintaan tällasia saa..

Arskav
06.06.2015, 09.49
No niin nyt on pari viikkoa tullut tällä vedeltyä.

Ei nitku ei notku, kuskilla 120kg+ painoa. Kasattu sikamaisen hyvin - paremmin kuin mihin Tampereen kivijalkaliikkeistä ostettaessa on tottunut. On kyllä sairaan hyvä. Ei voi kun ihmetellä, että 899EUR hintaan tällasia saa..
Kuinka nopeesti tuli pyörä kotiin, siitä kun painoit tilaus nappulaa!

Arskav
06.06.2015, 10.05
Tarkoitus juhannuksen korvilla tilata pyörä saksasta tai hommata suomesta..heinäkuun alkuun olis pyörälle käyttöä! Kerkeekö siihen mennessä?

JarnoL
06.06.2015, 11.30
Mulla on menny parin pyörän kokemuksellla n.6-7 arkipäivää.

Arskav
06.06.2015, 11.46
Hienoa..eli jos on in stock ja pyörän tilaa jussi perjantaina, niin pitäs olla heinäkuun eka viikolla kotona?

JarnoL
06.06.2015, 11.56
Ei varmaan kauaksi heitä, Suomen posti on se hitain lenkki toimituksessa, ainakin näillä korkeuksilla. Pääkaupunki seudulla DHL toimitti itse suoraan, niin samanlaista viivettä ei silloin ollut.

boracay
06.06.2015, 12.46
Hienoa..eli jos on in stock ja pyörän tilaa jussi perjantaina, niin pitäs olla heinäkuun eka viikolla kotona?
Mulla kesti 3 viikkoa pyörän tuleminen (eilen tuli paketti). Kannattee siltikin tilata. On sen arvoista!

levelup!
06.06.2015, 21.09
Kuinka nopeesti tuli pyörä kotiin, siitä kun painoit tilaus nappulaa!

TO 14.5. illalla painettu tilausnappia.

TI 19.5. tuli ilmotus, että fillari on kasattu ja pakattu. Samana päivänä DHL:n kuitti, että paketti lähti matkaan.

PE 22.5. paketti Suomessa.

MA 25.5 paketti kotiovella Tampereella.

11 päivää tuosta taitaa tulla, kaks viikonloppua tosin osu kohdalle.

Aika paljon on kaikennäköstä kamaa tullu Saksasta tilailtua vuosien varrella ja sellasen homman oon huomannu, että tuo tavaroiden viipyminen Hampurissa (DHL) on ilmeisesti kuun asennosta tms kiinni, koska toisinaan kamat on siellä vain hetken, toisinaan taas tuntuu, että ne lojuu siellä päiväkausia tyhjän panttina.

Mendota
06.06.2015, 22.53
Maastopyöräkuume sai päätöksensä. Tilasin Radon ZR Team 8.0:n äsken runkokoossa 20" ensimmäiseksi oikeaksi maastopyöräkseni. Kuulostaa ainakin loistavalta paketilta hinta-laatu suhteensa puolesta. Nyt vain kuumeista odottelua.

aerosol
09.06.2015, 15.08
Itsekin kiinnitin katseeni ZR Team 8.0:aan Canyonien huonohkon saatavuuden vuoksi. Onko näissä Radoneissa nyt mitään "tyyppivikoja" tai vastaavia mitä pitäisi ottaa huomioon? Kuski painaa reippaat 110kg joten kulkineen olisi syytä kestää kunnolla runtua.

Jarpeli
09.06.2015, 16.27
Kysytääs nyt tältäkin puolelta kun radonin ja canyonin välillä kamppailen. Eli mietinnässä olisi ZR race, mutta koko hieman mietityttää (182cm/inseam 86cm).
18": olisko tuo liian pieni/hölmön näköinen. Metsässä varmasti tuo olisi kettärämpi kuskata. Ahdasta?
20": Olisiko jo liian kömpelö metsässä. Olisiko ajoasento turhan roikkuva?

boracay
09.06.2015, 22.12
Mulla 178cm/86cm 18" rungolla zr race 7.0 ja just passeli. 20" olisi ainakin minun mitoille liian suuri. Laskuri antoi suosituksen 19" rungolle, mutta uskalsin kuitenkin tilata 18.
Penkkiä olen joutunut siirtää taemmaksi, mutta siltikään ei ole lähelläkään ahdasta polkea vaikka sen siirtäisi aivan eteen.

Kibbe
09.06.2015, 22.33
Itsekin kiinnitin katseeni ZR Team 8.0:aan Canyonien huonohkon saatavuuden vuoksi. Onko näissä Radoneissa nyt mitään "tyyppivikoja" tai vastaavia mitä pitäisi ottaa huomioon? Kuski painaa reippaat 110kg joten kulkineen olisi syytä kestää kunnolla runtua.
Itselläni on tuo vanhempi malli ZR Team 7.0 ja se ainakin kestänyt hyvin tällaisen reilun 100 kiloisen kaverin. Eikä mitään muitakaan ongelmia ole ollut.

aerosol
11.06.2015, 13.02
Noniin nyt lähti bike-discountista 29" ZR Team 8.0 tulemaan. 22" kokoisena, toivottavasti riittää tämmöselle kaapille.

JarnoL
11.06.2015, 19.37
Asiallisesti hoitivat minunkin tapaukseni. Sovitussa ajassa ja tuli viestikin sovitusti, kun homma oli valmis.

Tänään palautui Sportaxin kautta takuuhuoltoon laitettu keula ja tolppa. Alajalat vaihdettu ja tolppaan kuitin mukaan läjä varaosia vaihdettu. Kaikki meni siis hienosti ja suuri kiitos Sportaxille asian hoitamisesta.

Gooniukko
14.06.2015, 18.31
Moro, olisi tarkoitus hommata tuollainen Radonin ZR Team 29 8.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621/wg_id-117). Pulmana on se, että olen hommaamassa ensimmäistä pyörääni ja tuskailen nyt runkokoon kanssa. Oon 183/110 ja 84cm. Eli iso poika jolla on lyhyet jalat :D Mitä mieltä ootte kannattaako mun hommata 18" vai uskaltaako ostaa jopa 20"?

orc biker
14.06.2015, 21.16
Moro, olisi tarkoitus hommata tuollainen Radonin ZR Team 29 8.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621/wg_id-117). Pulmana on se, että olen hommaamassa ensimmäistä pyörääni ja tuskailen nyt runkokoon kanssa. Oon 183/110 ja 84cm. Eli iso poika jolla on lyhyet jalat :D Mitä mieltä ootte kannattaako mun hommata 18" vai uskaltaako ostaa jopa 20"?
18" on korkeuden puolesta ylärajalla ja hieman lyhythän tuo saattaisi olla. Toisaalta itse en noilla kintuilla haluaisi niin korkeaa kuin 20", mutta minä olenkin tuosta standoverista ilmeisesti tarkempi kuin useimmat. Hankala pulma kieltämättä. Jos haluat yhtään makaavamman ajoasennon, niin ota isompi. Jos vierastat ajatusta hieman pidemmän stemmin laittamisesta, niin ota isompi. Jos tykkäät pitää satulaa varsin edessä suhteessa polkimiin, niin ota isompi. Muuten voi olla turhan kyttyräselkäistä ajoa. Kumpikin mennee ainakin pienin muutoksin. Itse ehkä vaihtaisin merkkiä noilla mitoilla. Esim. Trek olisi vähän pidempi suhteessa korkeuteen, eli voisi ajatella toimivan paremmin lyhyehköillä jaloilla ja pidemmällä yläkropalla. Komponenttien puolesta tietysti joutuu tinkimään, mutta kaikkea ei voi saada. Cubella olisi tietysti 19" ja Canyonillakin taitavat vähän eri kokoisia rungot olla. Mutta jos pitäisi sen kummemmin käyttötarkoitusta tietämättä vastata, niin 20". Omaan käyttööni ottaisin noilla mitoilla 18" ja pidentäisin ohjaamoa hieman. Kun eihän tuo virtuaalisen vaakaputken ero ole kuin 2 cm kuitenkaan. Minua sellainen stemmin muutos ei häiritsisi, mutta jotkut ovat tälle taas paljon herkempiä kuin minä.

hana79
14.06.2015, 21.31
Morjesta kaikille! Noin vuosi takaperin ostin Slide 130 29 8.0 SE:n 22"rungolla ensimmäiseksi maastopyöräksi. Enkä ole katunut yhtään. Hinta ja laatu kohtaavat hyvin, tosin nyt parisataa kalliimpi kuin viime kesänä. Uuperissa on kokeiltu hiukan DHta, kivasti meni. Ylämäkiä kiivetty verenmaku suussa. Hypittykin hiukan. Vielä ei ole osia rikkoutunut.
Viime kesän puolikas mentiin vakiona, nyt olen hiukan päivitellyt osia mieleiseksi. Vähän pystympää ajoasentoa hain ja ohjaustangon vaihdoin Renthallin Fatbaariin http://www.bike-discount.de/en/buy/renthal-fatbar-riser-780-mm-17783/wg_id-499 38mm nousulla.
Stemmin käänsin ylöspäin, tuli vielä parempi mielestäni.
Gripit vaihdoin Lizard Skinneihin http://www.bike-discount.de/en/buy/lizard-skins-new-northshore-lock-on-grips-black-70987/wg_id-481. Suosittelen, loistava pito ja mukavat.
Keväällä avasin ja putsasin kaikki nivelet, ei löytynyt vaurioita. Pienet nivelet kiristetään 8Nm ja isot 12Nm. Tämä tieto on Radonilta.
Reverbin ilmasin myös äskettäin nyt toimii hyvin.
Etu jarrulevyn vaihdan isompaan kun palat loppuu. Ei siinä nyt mitään järkeä ole kun noi XT:n jarrut tolla 180mm levyllä riittää mainiosti, mutta isompi levy on hieno...:cool: ja renkaiden litkutus ja vaihto isompi nappulaisiin pitävempiin kun nuo vanhat antautuu...
Pari kuvaa lisäksi.
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/th_radon2.jpg (http://s170.photobucket.com/user/hana79/media/radon2.jpg.html)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/th_radon.jpg (http://s170.photobucket.com/user/hana79/media/radon.jpg.html)

Jarpeli
14.06.2015, 23.23
Hetken emmittyäni jäykkäperä vaihtui täysjoustoon.
Nyt on Nerve jo melkein tilattu, mutta aloin miettimään, että olisiko slide 7.0:ssa kuitenkin enemmän vastinetta rahalle.
Kuitenkin muutaman vuoden maantiepyöräilyn jälkeen tekisi mieli hieman hyppiä ja päästää menemään mettikössä/kivikossa/juurakossa.
Miteköhän tuolla taittuu perus kulkeminen (esim talvella työmatkat 7km suunta yms.) verrattunea nerveen.

JarnoL
15.06.2015, 13.20
Ilmeisesti viittaat toisessa ketjussa mainitsemaasi Nerve 7.9 malliin? Henkilökohtaisista mieltymyksistä johtuen itse kääntyisin Radonin puoleen seuraavista syistä: Rokkarin iskarit on musta jotenkin jämäkämmän oloisia, tuo revelation kantaa eritavalla keskialueella ku Fo, ei ehkä ihan niin pintaherkkä kuin Fox. Oma Slide on rokkarin Revelation RL + Monarch RT3 iskareilla vuodelta 2014, jäykkisessä taas Foxin (2015) keula ja jotenkin musta tuntuu et se sukeltelee, koskee siis nimenomaan Foxin evolution sarjaa. Muuten eroa lähinnä kiekoissa ja jarruissa, nuo Simpan M615 jarrut on musta ihan pätevät hintaansa nähden ja lenkit ei oo niistä ollu kiinni, nämä siis jäykkiksessä. Toki satasella saa vielä päivittää tarpeen mukaan, ku Radon on halvempi. Omaan ajotyyliin tuo 130mm jousto on sopiva ja haet ilmeisesti rymistely pyörää, jossa ainakin mulla tuo Slide on palvellut todella hyvin. Toki Canyonilla tulee iskaripumppu, momentti avain mukana, joista hyötyä jatkossakin. Pientä takuunalaista huoltotarvetta keulassa ja satulaputkessa oli, mutta nekin on nyt kunnossa ja hoitui iha kotimaassa.

Jarpeli
15.06.2015, 15.06
Juurikin tuollaista yleis rymistely pyörää olisin vailla, mutta pyörän pitäisi myös taipua perus hikilenkillekin sekä työmatka ajoon. Jälkimmäisten takia 29" sekä kuintekin maltillisella joustolla oleva pyörä olisi hakusessa.
Lähellähän nuo pyörät ovat toisiaan ja sehän tästä tekeekin vaikeaa. Lähinnä tuon nerven kanssa pelottaa se että se on liian lähellä jäykkäperäistä rymistelyyn/vaiennus on liian xc painotteinen.
Jos tuohon slideen päädyn niin ilmeisesti 20" olisi oikea koko 182/inseam 86-87cm.

ViliA
15.06.2015, 15.20
Eikös kannata valita se pyörä sen mukaan mitä tällä hetkellä pääosin tekee, eikä sen perusteella mitä olisi joskus ihan kiva koittaa. Ihan turha ostaa pitkäjoustoista pyörää jos ajot on pääosin tasamaata, pururataa ja polkua. Itseltäni löytyy nerve tallista eikä ole ajamiset jäänyt ainakaan pyörästä kiinni. Toki jos ajot pääosin on trail/enduro/dh:ta niin siihen nerve ei ole SE pyörä. Melkosta runtua olen antanu kivikoissa ja alamäissä mutta vielä ei ole pyörä antautunut. Ehkä noissa paikoissa pidempijoustosella olisi päässyt mukavammin mut ei nerve mikään jäykkäperä ole.
Eli osta se pyörä mikä paremmin vastaa pääasiallisesti ajamaasi maastoon eikä päinvastoin. Molemmat pyörät ajavat varmasti asiansa

seppo_taalasmaa
15.06.2015, 22.24
Onkos jollain henkilökohtaista kokemusta radonin scarteista http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-5.0-239166/wg_id-6672. Tekisi mieli parempaa työmatkapyörää. Koska budjetti on rajallinen kesätöihin niin koen 500e olevan jo riittävä budjetti. Tiedostan ostavani pomppukeppipyörää. Osaako joku kommentoida tuota ajoasentoa, koska pystyä ajoasentoa olen hakemassa.

aerosol
24.06.2015, 10.18
Montako arkipäivää porukalla on kestänyt "rapakon ylitys" pyörän tilauksesta? Eli Hampurista Suomeen? Ei tässä vielä tuskallisen kauan ole mennyt (viime torstaina paketti Hampurissa), mutta kiinnostaisi jonkinlainen arvio miten kauan tässä pitää vielä kärvistellä. DHL kyseessä ja Bike-discountista tilaus.

Keskiäkäinen lohjalainen
24.06.2015, 10.28
Montako arkipäivää porukalla on kestänyt "rapakon ylitys" pyörän tilauksesta? Eli Hampurista Suomeen? Ei tässä vielä tuskallisen kauan ole mennyt (viime torstaina paketti Hampurissa), mutta kiinnostaisi jonkinlainen arvio miten kauan tässä pitää vielä kärvistellä. DHL kyseessä ja Bike-discountista tilaus.

Viikko siinä toimituksessa yleensä menee.

Larss
24.06.2015, 16.11
9.6 tilaus sisään, 11. paketti lähetettiin ja 18. aamusta posti toimitti pakettia. Eli tarkalleen viikko.

aerosol
26.06.2015, 12.24
No saapuihan se pyörä, tasan 5 arkipäivää siitä kun lähti Hampurista. ZR Team 8.0, aivan fantastinen vehje lyhyen kelvikierroksen perusteella.

Milläs vehkeellä te täytätte tota Rebaa? AIMin pumppu ei siihen mahdu ja huoltsikalta sai vain 110psi. Taulukon mukaan tarttisi 150psi kun on tätä ylivoimaa jonkin verran...

seppo_taalasmaa
26.06.2015, 12.42
No saapuihan se pyörä, tasan 5 arkipäivää siitä kun lähti Hampurista. ZR Team 8.0, aivan fantastinen vehje lyhyen kelvikierroksen perusteella.

Milläs vehkeellä te täytätte tota Rebaa? AIMin pumppu ei siihen mahdu ja huoltsikalta sai vain 110psi. Taulukon mukaan tarttisi 150psi kun on tätä ylivoimaa jonkin verran...

Ei sitä taulukkoa kannata lukea kuin raamattua, itsellä ainakin taulukkopaineilla jousto reippaasti pienemmillä paineilla niin on pintaherkkä ja kantaa hyvin keskellä. Ja iskuvaimennin pumpulla tietenkin eikä millään huoltsikalla. Saat pyöräliikkeestä tai vaikka B-Dstä tilattuna. Onnea pyörän omistajalle ja kovaa ajoa!

valentin
26.06.2015, 12.43

Ajeletko metsälenkkejä?

aerosol
26.06.2015, 12.52
Ajeletko metsälenkkejä?

Juu no tarkoitus olisi. Ei tuo 110psi mitä huoltsikalta sai ainakaan tunnu riittävän, niiailee aika rankasti ihan hitaissakin jarrutuksissa. Mutta täytyy tuollainen iskaripumppu käydä poistamassa.

valentin
26.06.2015, 13.54
Itse olin lähes varmasti ostamassa cubee mutta tuo bikediscountin tarjous houkuttelee hirveästi ostamaan tuon Radonin. Eikä tuo nyt tuntunut hirveästi osissa eroavan cubeen.

seppo_taalasmaa
27.06.2015, 00.36
On hinnalta aika voittamaton tilaus... Siitä vaan pyörä tulille ja kovia ajoja.

makton
05.07.2015, 16.52
BD:n ale oli niin houkutteleva skeen 9.0 osalta, että canyon sai jäädä. Odottavan aika on pitkä, toivottava DHL:n lakko ei aiheuta ongelmia.

Pumppu
16.07.2015, 17.15
Hei.. Oisin hankkimassa ensimmäistä maastopyörää ja vaaka alkaa kallistua Radon ZR Team 27,5 7.0 (http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-team-275/zr-team-275-70/) pyörään. Tuo koko hieman mietityttää, elikkä olen 174cm pitkä ja jalan sisämitta n. 80cm, laskurin mukaan koko ois 18" mutta kun kävin erästä FELT:n 18" koeajamassa se tuntu jotenki valtavalta ja kun seisoin pyörä jalkojen välissä niin yläputki oli n 2 senttiä kopeksista, voisko koko kuitenkin olla lähempänä 16"? Onkos palstalla pyöräilijöitä jotka olisi suurinpiirtein samankokosia et minkäkokonen pyörä on alla? Tuommosen taulukon löysin jonka olen keväällä johonkin koko laskuriin syöttänyt.

Your Measurements

Inseam:
Trunk:
Forearm:
Arm:
Thigh:
Lower Leg:
Sternal Notch:
Total Body Height:

81
64
33
65
57
54
145
174

Tuota pyörää ei ollut BD:n listoilla kun pienimmillään 18" koossa, jos 16" ois kuiteenki lähempänä niin kuinka semmosen tilaus onnistuu? Valmistajan sivuilla kuitenkin on myös 16" kokoa saatavilla..

JustinTime
16.07.2015, 18.58
Tuota pyörää ei ollut BD:n listoilla kun pienimmillään 18" koossa, jos 16" ois kuiteenki lähempänä niin kuinka semmosen tilaus onnistuu? Valmistajan sivuilla kuitenkin on myös 16" kokoa saatavilla..
Radonit myydään B-D:n kautta, joten ilmeisesti kyseisen pyörän koko 16" on vuosimallin 2015 osalta myyty loppuun. Osa vuosimallin 2016 pyöristä tullee taas jo syksyllä myyntiin.

ignoreland
18.07.2015, 09.46

Sama tilanne itselläni. Pyörä tuntuu heti kotoisalta, vaikka säädöt vaativatkin vielä hiomista (ja oma ajotaito). Rakenne tuntuu laadukkaalta hintaan nähden.

Jumpe
21.07.2015, 01.23
Harkinnassa radon skill 6.0 työmatka- ja kauppareissuille.

Työmatka 3.3km ja taittunut nykyisellä kalustolla ja kunnolla reippaasti poikien noin 9min ajassa, joka tuntuu minusta nopealta. Ympärivuotisen työmatkakulkineen virkaa on toimittanut charge plug 2. Yksi (melko pitkä) vaihde, käyrät sarvet sekä puuttuvat lokasuojat ovat tehneet syksyisistä työmatkoista unohtumattomia. Hakusessa siis pyörä jolla aidosti voi ajaa myös huonommassa kelissä ja jolla myös pääsisi kovaa hyvässä kelissä.
Pyörä siis tämä:http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skill-6.0-434896/wg_id-8497

Ongelma nyt on tämä:

En ymmärrä kokotaulukoista mitään. 179cm ja inseam 83cm
Radonia saatavana kolme kokoa 45cm, 50cm ja 55cm.
Minkä valitsen?
Mainittakoon että tuolla m-kokoisella charge plug 2 olen ajanut kokonsa puolesta tyytyväisenä tietämättä
Paremmasta.

MetaX
22.07.2015, 16.34
Fitness-pyörien mitoitus on vierasta myös minulle, mutta esimerkiksi Rosen laskin suosittaa kokoa 50. http://www.rosebikes.com/helper/framesizecalculator

Ilmo90
26.07.2015, 21.20
Olen ostamassa uutta pyörää ja Radonin ZR Team 29 8.0 vaikuttaisi hinta-laatusuhteeltaan hyvältä, mutta koon valitsemisessa tarvittaisiin apuja. Olen siis 171 cm pitkä ja jalan sisäpituus 79 cm. Kannattaako tuolloin ottaa 16" vai 18"?

ilaril
26.07.2015, 21.38
^Mitäs jos vaikka ihan se "Size information" -linkki (http://www.bike-discount.de/en/size) sieltä pyörän sivulta? Syötät sinne pyydetyn tiedon ja sisäsaumalla 79cm se vastaavasti sanoo mielipiteekseen 18". Siltä varalta että osuisi runkokokojen väliin, antaa vielä omat neuvonsa tilanteeseen.

orc biker
26.07.2015, 22.45
Olen ostamassa uutta pyörää ja Radonin ZR Team 29 8.0 vaikuttaisi hinta-laatusuhteeltaan hyvältä, mutta koon valitsemisessa tarvittaisiin apuja. Olen siis 171 cm pitkä ja jalan sisäpituus 79 cm. Kannattaako tuolloin ottaa 16" vai 18"?
Ottaisin 16" tuollaisessa valintatilanteessa, mutta en tietenkään voi taata, että kannattaa.

Jami2003
26.07.2015, 22.54
Jos nyt edes yhden pyörän omistaa niin kannattaa mitata siitä varsinkin vaakamitta haarukan yläpäästä penkin keskikohtaan ja verrata geometria taulukkoon. Maastopyörien koot ovat niin viitteelliset eri valmistajien välillä ja maastopyörässä rungon pituus on tärkeämpi kuin korkeus (ainakin omasta mielestä) että kannattaa asiaa hieman tutkia.

stumpe
26.07.2015, 22.55
Ottaisin 16" tuollaisessa valintatilanteessa, mutta en tietenkään voi taata, että kannattaa.

Minäkin ottaisin 16", olen pari senttiä kysyjää pidempi. Pienemmällä oppii pyörän hallinnan paremmin/helpommin.

Ilmo90
26.07.2015, 22.58
^Mitäs jos vaikka ihan se "Size information" -linkki (http://www.bike-discount.de/en/size) sieltä pyörän sivulta? Syötät sinne pyydetyn tiedon ja sisäsaumalla 79cm se vastaavasti sanoo mielipiteekseen 18". Siltä varalta että osuisi runkokokojen väliin, antaa vielä omat neuvonsa tilanteeseen.
Jeps. Sitä size informaatiota jo katselinkin, mutta asettelin kysymyksen hieman huonosti. Tarkoitus olikin kysellä joiltakin samankokoisilta persjalkasilta kokemuksia koon valitsemisesta tähän pyörämalliin.

Kiitoksia vastauksesta.

Sitten vielä amatöörinä kysyisin, että mitä eroa on Radonin ZR team 29 8.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237645) mallin spekseillä verrattuna Cube attention SL 29 malliin (http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-attention-sl-29-black-n-grey-n-blue-230443)?

litku
26.07.2015, 23.30
Jeps. Sitä size informaatiota jo katselinkin, mutta asettelin kysymyksen hieman huonosti. Tarkoitus olikin kysellä joiltakin samankokoisilta persjalkasilta kokemuksia koon valitsemisesta tähän pyörämalliin.

Kiitoksia vastauksesta.

Sitten vielä amatöörinä kysyisin, että mitä eroa on Radonin ZR team 29 8.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237645) mallin spekseillä verrattuna Cube attention SL 29 malliin (http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-attention-sl-29-black-n-grey-n-blue-230443)?

Tuossa radonissa on selkeästi parempi keula. Ja kilon keveämpi. Myöskin jarrut paremmat radonissa?

Ja tuosta runkokoosta. Olen sinua 1cm lyhyempi, inseam meillä sama. Minulla on ollut ZR Team 7.0 16" ja tällä hetkellä on ZR Race 6.0 16" rungolla ja on kyllä just eikä melkein sopivan kokoinen.

yyri
27.07.2015, 00.09
Mulla on 18" koon zr team 7.0 ja pituutta on 173cm keskiarvona (toinen jalka 1,5cm pidempi kun toinen) ja inseam noin 81cm. 18" koon rungolla jää pallien ja yläputken väliin noin 3 cm tyhjää tilaa.

makton
27.07.2015, 11.24
Tuossa radonissa on selkeästi parempi keula. Ja kilon keveämpi. Myöskin jarrut paremmat radonissa?

Radonissa on ylipäätään kertaluokkaa paremmat osat, esim jarrut on jo ihan kohtuulliset.

ignoreland
27.07.2015, 20.23

Itse olen 178 cm ja jalan sisäpituus ehkä noin 81-82 cm. 18'' rungolla Pallien ja rungon väliin jää niukasti, mutta riittävästi pelivaraa. Sanoisin kuitenkin, että jos olisin vähänkin pienempi, ottaisin 16''.

Pyörä itsessään on osoittautunut kerrassaan mainioksi. Laatua edullisesti, kerrankin.

aerosol
29.07.2015, 10.17
Kuinka lyhyen ohjainkannattimen ZR Teamiin uskaltaisi nöösi päivittää jos ajelee singletrackia ja kevyttä teknistä polkua? Tavoite ettei keula lähtisi lentoon nousuissa, mutta olisi ehkä hieman ketterämpi teknisemmillä osuuksilla. Tosiaan aivan aloittelija näissä hommissa vielä, mutta tuo oletuskannatin (onkohan tuo luokkaa 100mm) tuntuu ehkä snadisti liian pitkältä maastossa. Siirtymillä vakaudesta ei tietenkään ole haittaa... Vai kannattaako sitä nyt vaan opetella perusteet kunnolla tuolla oletuskannattimella ja kokeilla sitten lyhyempää kun alkaa vauhtia olla enemmän, vai tekeekö sillä enemmän karhunpalveluksen itselleen?

orc biker
29.07.2015, 15.10
Kuinka lyhyen ohjainkannattimen ZR Teamiin uskaltaisi nöösi päivittää jos ajelee singletrackia ja kevyttä teknistä polkua?

Pyörä itsessään on niin lyhyt, että en oikein näe mahdollisuutta jokseenkin normaalin sopusuhtaisen lyhennellä olennaisesti stemmiä. En myöskään keksi, että tuollaiseen operaatioon olisi muutenkaan mitään syytä. Ja se stemmi on pyörän koosta luultavasti hieman riippuen sellaiset 8 cm, jos en ihan väärin muista. En murehtisi koko asiasta.

aerosol
29.07.2015, 15.26
Mulla on 22" runko, lieneekö siinä sitten pidempi stemmi kuin pienemmissä en tiedä. Olen toisaalta todella pitkä (202cm), voi olla että menee paino liian taakse jos lyhentelee paljon stemmiä. Ehkä pari senttiä pois jos oikeasti tuntuu että hallintaa tarvitsisi enemmän, mutta mennään siis oletuskannattimella toistaiseksi.

juakko
29.07.2015, 16.57
Onko kenelläkään kokemusta Vaillant-maantiepyöristä? Aeropyörä kuumottelee, ja Radon olis halpa.

Pumppu
30.07.2015, 16.50
http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/30/ee8358e6c5a6a88a80b72e11af7d0a45.jpg
"Raato" saapui n. viikossa tilausnapin painamisen jälkeen ja ensimmäinen lenkki tehty. Maantiesiirtymää maastoon n. 15km verran ja saman verran sitte rattoriuria/mettäautoteitä. Hyvältä kyl tuntu tuo 18" tuumanen, en ainakaan tällä kokemuksella kyl kaipaa pienempää, pikku säätöjen kautta matka jatkuu..

EemeIi
05.08.2015, 17.57
Onko kokemuksia milloin ensi vuoden malleja alkaa näkyä ja tulevatko nykyiset mahdollisesti alennukseen? Vaimolle kiinnostaisi ZR Lady 27.5 6.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-lady-27.5-6.0-238272/wg_id-2 ) ja ainoa jäljelläoleva koko on sopiva. Kannattaako odottaa vai ei?

Keskiäkäinen lohjalainen
05.08.2015, 18.14
Onko kokemuksia milloin ensi vuoden malleja alkaa näkyä ja tulevatko nykyiset mahdollisesti alennukseen? Vaimolle kiinnostaisi ZR Lady 27.5 6.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-lady-27.5-6.0-238272/wg_id-2 ) ja ainoa jäljelläoleva koko on sopiva. Kannattaako odottaa vai ei?

Ei kannata odottaa. Se ainoa sopiva koko häviää ennen alea ja ensi vuoden mallien hinnat ovat todnäk kovemmat

Kimmerialainen
08.08.2015, 14.09
Moi! Tätä ketjua luettuani olen kallistumass radonin maastopyörään. 30v kriisin iskiessä alkaa kova reeni ja ajo. Kesällä tahkolle 60km lenkille. Pyöritelly vaihtoehtona canyonia myös mutta kaksi radonin pyörää on noussut esille

Radon zr team 29 8.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237645/wg_id-8495

Radon zr race 29 le
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-le-237663/wg_id-8495

Satasen hintaero ja eri haarukat nousee esiin. Osaako joku pro sanoa enemmän eroista ja onko satkun lisäsijoitus kannattava vai laitanko sen rahan lisäproteiiniin?

litku
08.08.2015, 16.15
Moi! Tätä ketjua luettuani olen kallistumass radonin maastopyörään. 30v kriisin iskiessä alkaa kova reeni ja ajo. Kesällä tahkolle 60km lenkille. Pyöritelly vaihtoehtona canyonia myös mutta kaksi radonin pyörää on noussut esille

Radon zr team 29 8.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237645/wg_id-8495

Radon zr race 29 le
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-le-237663/wg_id-8495

Satasen hintaero ja eri haarukat nousee esiin. Osaako joku pro sanoa enemmän eroista ja onko satkun lisäsijoitus kannattava vai laitanko sen rahan lisäproteiiniin?

Jostain muistan lukeneeni, että tuossa Race:n Fox keulassa olisi vuoto ongelmia. Ko.racea saa myös reban keulalla jos siihen päädyt. Muutenkait nuissa ei sen isompaa eroa ole, runko geossa Team 8.0 on pystympi.

Kimmerialainen
08.08.2015, 18.40
Jostain muistan lukeneeni, että tuossa Race:n Fox keulassa olisi vuoto ongelmia. Ko.racea saa myös reban keulalla jos siihen päädyt. Muutenkait nuissa ei sen isompaa eroa ole, runko geossa Team 8.0 on pystympi.

Kiitos vastauksesta. Muistelin kanssa että fox ei välttämättä oo parempi. Race reballa kuulostaa aika hyvältä

litku
08.08.2015, 18.49
Kiitos vastauksesta. Muistelin kanssa että fox ei välttämättä oo parempi. Race reballa kuulostaa aika hyvältä

Minulla on juurikin tuo Race 6.0 Reballa ja oon ollut tyytyväinen :)

noonas
12.08.2015, 20.28
Terve!

Olen hankkimassa ensimmäistä maastopyörää. Monien valintojen ja pohdintojen kautta olen päätymässä Radon Slide 29 8.0 -täysjoustopyörään. Eri foorumeita ja arvosteluita lukeneena olen saanut käsityksen, että tuon pyörän kanssa ei voi mennä pahasti metsään (tai sinne juuri ollaan menossa). Haluaisin vielä kuulla kokeneiden konkareiden mielipiteen pyörätyypin sopivuudesta ja oikeasta runkokoosta ennen tilausnapin painamista.

Pyörä on tulossa lähinnä "yleiskäyttömaasturiksi", jos näin tylsästi voi asian sanoa. Eli ainakin alkuun uskon maastoajotaitoja kartutettavan helpohkossa polkumaastossa, laakeilla kallioilla ja vastaavanlaisissa paikoissa. Kuulostaako, että pyörävalinta ja todennäköinen käyttötarkoitus ovat jonkinlaisessa linjassa? Miten parhaiten sopivan runkokoon laita? Olen 180 cm pitkä ja jalan sisämitta on 85 cm. Bike-Discountin laskuri antaisi jalan sisämitan perusteella oikeaksi runkokooksi 19 ", mutta Radonin mitoitus menee parillisilla tuumilla, joten valinta tulee tehdä 18 tuuman ja 20 tuuman välillä. Onko tässä tapauksessa pienempi runkokoko turvallisempi valinta kun kokolaskurin 18 " runkokoko päättyy 81 cm inseam-mittaan ja 20 " runkokoko alkaa 87 cm:stä?

VesaL
12.08.2015, 20.40
^Mulla 20" 9.0 Slide 29, mittaa 185/87 inseam. On juuri sopiva, mutta 5cm lyhyempänä ottaisin 18" rungon. Standover ei ainakaan mulle ole ollut mikään ongelma tällä sisäjalalla. Kuvattuun käyttötarkoitukseen minusta hyvä valinta, jos nyt ei ihan pururata-ajoon osta.

ama.
13.08.2015, 00.58
Olen 180 cm pitkä ja jalan sisämitta on 85 cm. Bike-Discountin laskuri antaisi jalan sisämitan perusteella oikeaksi runkokooksi 19 ", mutta Radonin mitoitus menee parillisilla tuumilla, joten valinta tulee tehdä 18 tuuman ja 20 tuuman välillä. Onko tässä tapauksessa pienempi runkokoko turvallisempi valinta kun kokolaskurin 18 " runkokoko päättyy 81 cm inseam-mittaan ja 20 " runkokoko alkaa 87 cm:stä?

Mitat on 183/86 cm ja 20" runko Slide 29 9.0 -pyörässä. Hissitolppa on niin alhaalla, kuin se puristamatta menee ja satula ei kestäisi olla enää yhtään ylempänä. Kantapää pedaalissa menee jalka tönkkösuoraksi. Tilava ajaa, itse tykkään sellaisesta mieluummin kuin ahtaasta.

Itselleni tuo 20" on aika ylärajoilla. Stemmiä voisi ehkä lyhentää, tänään huomasin ajelevani sillä "sormenpäät tangossa"

noonas
13.08.2015, 07.38
Kiitoksia molemmille kommenteista. Valitsen 18" rungolla varustetun mallin.

Nämä jorinat kuuluisivat varmasti aiheen puolesta jo toiseen lankaan, mutta kysynpä nyt täältä. Mitä muita kilkkeitä ja tarvikkeita tulisi tilata konkelin kaveriksi seuraavien lisäksi: polkimet, iskaripumppu ja lukko? Olisi vielä mukava kuulla foorumilaisten suosituksia lukosta (U-tai nivellukko [Abus Bordo tai vastaava.]) ja iskaripumpusta. Onko lokasuojista mitään iloa ja apua?

Kaekopoeka
14.08.2015, 15.39
Hei,

Tuossa ylempänä onkin asiasta jo valmiiiksi juttua joka sai minut hiukan epäröimään. Radon Slide 29 7.0 on tilaus on order napin painamista vaille valmis. Mutta, vielä arvon 18" ja 20" koon runkojen välillä. Koeajoin kaverin Radon Team 7.0:n 18" rungolla, ja siinä satulatolppa piti nostaa ihan rajoittimeen, ja ajoasento tuntui itselle hiukan lyhyeltä vakiostemmillä satulan ollessa ihan taka-asennossa. Mittani on 184 cm ja jalan sisämitta 86 cm. Suositukset täysjoustolle antaa 19" mutta eipä sitä kokoa Radonilla ole.

Tulisko suosituksia, 18" vai 20"? Jos tuo 20" mene aavistuksen pitkäksi, asiaa voi varmaan korjata satulan ja stemmin säädöillä. Korkeus ei pitäisi sinällään olla ongelma. Team mallista ottaisin epäröimättä tuon 20" koon, mutta Sliden geometria ja täysjousto yleensä on vähän tuntemattomampi juttu.

Terv. Mika

Jumo
14.08.2015, 23.29
Hei,

Tuossa ylempänä onkin asiasta jo valmiiiksi juttua joka sai minut hiukan epäröimään. Radon Slide 29 7.0 on tilaus on order napin painamista vaille valmis. Mutta, vielä arvon 18" ja 20" koon runkojen välillä. Koeajoin kaverin Radon Team 7.0:n 18" rungolla, ja siinä satulatolppa piti nostaa ihan rajoittimeen, ja ajoasento tuntui itselle hiukan lyhyeltä vakiostemmillä satulan ollessa ihan taka-asennossa. Mittani on 184 cm ja jalan sisämitta 86 cm. Suositukset täysjoustolle antaa 19" mutta eipä sitä kokoa Radonilla ole.

Tulisko suosituksia, 18" vai 20"? Jos tuo 20" mene aavistuksen pitkäksi, asiaa voi varmaan korjata satulan ja stemmin säädöillä. Korkeus ei pitäisi sinällään olla ongelma. Team mallista ottaisin epäröimättä tuon 20" koon, mutta Sliden geometria ja täysjousto yleensä on vähän tuntemattomampi juttu.

Terv. Mika
Aika just samoilla mitoilla tilasin 18" Slide 7.0 tänään. Ajelin laina M kokoisella Canyon Nervellä muutamia lenkkejä ja se tuntu inan pieneltä. Radonin Slide 18" on vertailujeni mukaan Nerveen verrattuna M ja L kokojen väliin joten tilasin 18". Nykyinen fillari on L kokoinen Grand Canyon ja yhtään isompaa en halua. Toivottavasti ei oo pieni ja lähde takaisin.

Se M koon Nerve oli siis pieni ,ihan ajettava kyllä mutta omaan makuun liian kiikkeräksi meni M. Tuntui että haluaa heittää tangon yli,voi toki olla tottumattomuuttakin.

Kimmerialainen
17.08.2015, 22.12
Nonni! Kyllähän se ois tuo Radon zr team 8.0 houkutellut mutta ovat jo loppuneet eikä uusia tule. kai se pitää sitten odotella syksyn uutuuksia, josko sieltä löytyis pyörä

noonas
22.08.2015, 10.17
Posti toi eilen Radon Slide 8.0:n. Pienten testilenkkien perusteella 18" runkokoko on mielestäni juuri minun kokoiseni. Kiitoksia runkokokoa suositelleille.

Yllätyin siitä, miten vähän kokoamista pyörässä oli. Käytännössä riitti, että ohjaustangon ja polkemet asensi paikoilleen. Odotin, että pakkauskoon säästämiseksi renkaat olisivat olleet pyörän sivussa, mutta nekin oli valmiiksi paikoillaan. Kuriirikin totesi, ettei ole aikaisemmin näin isoa pyörälaatikkoa (187*130*29 cm, 17 kg) nähnyt.

Jahka saan jonkin verran kilometrejä/käyttötunteja alle, niin minkälaista ensihuoltoa tai tarkistusta suosittelette Radoniin? Vaativatko iskarit jotain erityistä huomiota?

Jumikko
22.08.2015, 22.13
Terve foorumille!
Nyt on käynyt niin että pyöräily ja maastopyöräily on alkanut kiinnostamaan ja tarvitsisin pyörän. Pyörä tulisi ympärivuotiseen työ- ja koulumatka käyttöön, 10-20 km päivä. Työmatka sisältää asfalttia, hiekkaa ja kapoista hyväkuntoista hiihto/lenkkipolkua joka on tietty talvella auraamaton ja lumessa. Pyörän pitäisi myös soveltua marjametsälle. Vähemmän siis varsinaista maastoajoa. Toki voi olla kipinä siihenkin herää. Ainakin kiinnostusta on.

Radon ZR Team 27,5 5.0 kiinnostaisi
Riittääkö tuo 5.0 tuohon käyttöön mitä kuvailin vai onko se ostettava 7.0 versio? Rahalla on jonkin verran väliä mutta jos 7.0 on ehdottomasti parempi pystyn sen ostamaan. hintaeroa on 350€. Mitä mieltä olette. Pyörä ei joudu kovinkaan kovalle rasitukselle. Vielä. :) Rengaskoolla tuskin on merkitystä isommin omassa käytössä? Siis 27,5 vai 29.

http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-team-275/zr-team-275-50/
http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-team-275/zr-team-275-70/

stumpe
22.08.2015, 23.01
Pituutesi ja jalan sisämittasi vaikuttaa valintaasi, kaikkia kokoja ei taida olla jäljellä kaikista malleista ellet odota ensi vuoden malleja..

Jumikko
22.08.2015, 23.08
Millaiseen käyttöön tuo ZR Team 5.0 on tarkoitettu? Mitä se kestää?
Omat mitat on 185cm, 70kg, jalan sisämitasta ei ole tähän hätään tietoa.. Voisin kuvitella että 29er menee lumisohjossa 27,5:sta paremmin.

stumpe
23.08.2015, 00.17
20 tuumainen passeli runkokoko, rajaa aika paljon pois vaihtoehtoja. Aika kehnot osat 5.0, en edes tiedä mikä liike huoltaa suntoureja. Suosiolla kalliimpi vaan. Parempi keula, ok voimansiirto. 27,5 kiekosta ei kokemusta, mutta 29 meni ainakin viime talven sohjoajelut hyvin, vaikka rajansa silläkin.

Jumikko
23.08.2015, 12.19
Ehkä mä unohdan ton 5.0:n ja hommaan vähän laadukkaamman.
No ennen kun uudet mallit tulee niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää 20" Radon ZR Team 27,5 7.0 (719€). Eiköhän tolla ajele mieluusti varsinkin kun edellinen pyörä oli Jopo jonka talviajo-ominaisuudet oli mitä oli :D Joku luokaton konna sen tietenkin varasti mutta jos jotain positiivista siitä varkaudesta niin tuskin olisin tutustumassa maastopyörien maailmaan jos J olisi vielä tallessa.

Edit: Onko kellään tietoa milloin uudet 2016 mallit tulevat myyntiin? 29er kiinnostaa sittenkin enempi kuin 27,5. 2015 malleissa ei vaan ole enää valinnan varaa...

orc biker
23.08.2015, 17.42
Edit: Onko kellään tietoa milloin uudet 2016 mallit tulevat myyntiin? 29er kiinnostaa sittenkin enempi kuin 27,5. 2015 malleissa ei vaan ole enää valinnan varaa...
Kyllä se enemmän talvea kuin syksyä luultavasti on ennen kuin niitä oikeasti saa. Julkaisu voi tietysti tapahtua aika aikaisinkin. Tosin joskushan heillä tulee sellaisia mid season -malleja, mutta ei välttämättä.

Eeva
24.08.2015, 11.53
Jos olen tulkinnut Radonin saksankielisiä FB-päivityksiä oikein, uudet mallit esitellään tällä viikolla (edit: itse asiassa tänään, http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/), mutta ekoja eriä tilaamaan pääsevät vain ns. early bird -listalle ilmoittautuneet. Tietävämmät voivat korjata, jos olen väärässä.

Kysymys: missä olette Radoneita Tampereen alueella huollattaneet? Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?

Tähän talouteen tuli elokuun alussa kaksi kappaletta ZR Team 29 8.0:aa. Koot arvottiin lukemalla mm. tätä ketjua, ja kyllä ne ihan kohdilleen taisivat mennä. Mitoille 169/78 cm tilattiin 16-tuumainen, 175/80 cm 18-tuumainen. Vähän korkeahan tuo 29 ainakin meikäläiselle on, mutta ilmeisesti tuo standover height ei lopulta mittana ole niin kriittinen kuin usein annetaan ymmärtää.

Kivaa puuhaahan tuo maastopyöräily on, vaikka omat pyöränkäsittelytaidot onkin aika vaatimattomat. Mutta kai ne siitä ajamalla kehittyy. :)

Kaekopoeka
24.08.2015, 12.49
Itellekin Posti toi tänään Slide 7.0:n. Toimitus kesti aikalailla viikon ja saapui turvallisesti isossa pahvilaatikossa. Itse otin tuon 20" rungon. Ekan testiajon perusteella aivan mahtava ;). Ehkä ajoasentoa pikkuisen pitää virittää, mutta ei tuo 20" tuumainen runko suurelta vaikuttanut, jos ei 18" varmaan olisi ollut mitenkään pieni koska meikäläisen koko (184/86) menee niin lähelle raja-arvoja. Ehkä tuntumaan vaikuttaa entisen kiiturin melko makaava ajoasento, joten ei tuonkaan runkoputki/reach yhdistelmä mitenkään pitkältä tunnu. Muita fiiliksiä, satula on helkkarin kova, ja renkaat melko traktorimaiset. Tykkäsin kyllä seka-ajossa enemmän Team 7.0:n Smart Sameista. Jousitus, ja vaihteiden toiminta todella hyvä. Jarrut vaatii myös säätöä koska kahvoja saa painaa minun makuun liikaa.

orc biker
24.08.2015, 17.01
Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?

Katsokoot tai ei, eihän sillä ole mitään väliä. Jotkut harvat liikkeet tosin ovat niin hyvin työllistettyjä, että eivät sesonkiaikaan huolla kuin itse myymiään pyöriä. Samat shimanot ja sramit niistä kaikista löytyvät, joten katsoo vain sopivan nohevan huoltoliikkeen ja vie sinne.

Jumo
24.08.2015, 21.12
Itellekin Posti toi tänään Slide 7.0:n. Toimitus kesti aikalailla viikon ja saapui turvallisesti isossa pahvilaatikossa. Itse otin tuon 20" rungon. Ekan testiajon perusteella aivan mahtava ;). Ehkä ajoasentoa pikkuisen pitää virittää, mutta ei tuo 20" tuumainen runko suurelta vaikuttanut, jos ei 18" varmaan olisi ollut mitenkään pieni koska meikäläisen koko (184/86) menee niin lähelle raja-arvoja. Ehkä tuntumaan vaikuttaa entisen kiiturin melko makaava ajoasento, joten ei tuonkaan runkoputki/reach yhdistelmä mitenkään pitkältä tunnu. Muita fiiliksiä, satula on helkkarin kova, ja renkaat melko traktorimaiset. Tykkäsin kyllä seka-ajossa enemmän Team 7.0:n Smart Sameista. Jousitus, ja vaihteiden toiminta todella hyvä. Jarrut vaatii myös säätöä koska kahvoja saa painaa minun makuun liikaa.

183/87 tänään tullut Slide 7.0 18" tuntuu myös sopivalta ;), eli näillä mitoilla molemmat mitat käy.

Takajarrut oli minulla ainakin ihan toivottomat, ei mitään pitoa ja kauhea ulina. Ei onnistunut soramontuillakaan mäkien alasajo ollenkaan. Otin palat pois ja putsailin jarrukliinerilla, mustaa tatinaa palat tukossa. Muutamaan kertaan putsasin ja ajelin korttelia ympäri jarrua laahaten että kuumeni kunnolla ja nyt tuntuu että pito sieltä löytyy. Olisko onnistuttu ihan öljyyn sotkemaan nuo kasatessa ?

Tuota nippusidettä en ihan ymmärtänyt ? Varsinainen kiinnike kun on siinä vieressä, muutenkin nippusiteet joilla esim. takajarru oli laitettu oli kyllä asennettu vähän kiireellä, ei kauhean viimeistelty kuva jäänyt tästä kasauksesta.

http://i1008.photobucket.com/albums/af208/snowrakker/slide_zps8cdrfeko.jpg (http://s1008.photobucket.com/user/snowrakker/media/slide_zps8cdrfeko.jpg.html)

Coatl
25.08.2015, 08.43
Kysymys: missä olette Radoneita Tampereen alueella huollattaneet? Katsotaanko postimyyntipyörää kieroon paikoissa, joissa on omaakin fillarimyyntiä?

Itse en ole Radonia missään huoltanut koska tässä vasta kuumottelen että niinköhän ZR Team 8.0:aa on stockissa vielä 15.9., mutta vastauksena itse kysymykseen: Pyörähuolto M&M Satakunnankadulla ja Itsenäisyydenkadulla huoltaa kaiken, omaa myyntiä noilla ei muistaakseni olekaan. Ainakin itse olen saanut tuolla aikanaan asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

aerosol
25.08.2015, 10.46
Enpä keksi miksi mikään huoltoliike kieltäytyisi huoltamasta pyörää oli se sitten mistä tahansa ostettu. Bisnestähän se heille on oli kyseessä minkä tahansa pyörän huolto.

Laanaojan larvastaja
25.08.2015, 15.58
183/87 tänään tullut Slide 7.0 18" tuntuu myös sopivalta ;), eli näillä mitoilla molemmat mitat käy.

Takajarrut oli minulla ainakin ihan toivottomat, ei mitään pitoa ja kauhea ulina. Ei onnistunut soramontuillakaan mäkien alasajo ollenkaan. Otin palat pois ja putsailin jarrukliinerilla, mustaa tatinaa palat tukossa. Muutamaan kertaan putsasin ja ajelin korttelia ympäri jarrua laahaten että kuumeni kunnolla ja nyt tuntuu että pito sieltä löytyy. Olisko onnistuttu ihan öljyyn sotkemaan nuo kasatessa ?

Tuota nippusidettä en ihan ymmärtänyt ? Varsinainen kiinnike kun on siinä vieressä, muutenkin nippusiteet joilla esim. takajarru oli laitettu oli kyllä asennettu vähän kiireellä, ei kauhean viimeistelty kuva jäänyt tästä kasauksesta.

http://i1008.photobucket.com/albums/af208/snowrakker/slide_zps8cdrfeko.jpg (http://s1008.photobucket.com/user/snowrakker/media/slide_zps8cdrfeko.jpg.html)

Samanlainen vaijerin kiinnitys oli vaimon Radonissa, olisiko asentaja keksinyt ns. oikotien "onneen" ;D

Mika_T
25.08.2015, 16.33

Sportaksi huolsi mun Raadon viime keväänä (+ keulahuolto) ja toi pyörän vielä sopivasti TdT lähtöön kun oli vähän aikataulupaineita. Suosittelen.

Makkarainen
25.08.2015, 19.16
Pituutesi ja jalan sisämittasi vaikuttaa valintaasi, kaikkia kokoja ei taida olla jäljellä kaikista malleista ellet odota ensi vuoden malleja..

Huomasin, että ainakaan omaa kokoa 18" ei ole enää tämän vuoden mallista saatavissa. Olisiko tämän 18 tuumaisen mulle oikeaa kokoa, 20 tuumainen varmasti 178 senttiselle liian suuri.

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-27%2C5-7.0-463591/wg_id-8505

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jumo
25.08.2015, 19.32
2016 Radonit näkyy olevan esitelty. Slide 7.0 näköjään poistunut ja Slide 8.0 on nyt 2016 "hinnat alkaen" malli ja huom. Reverb Stealth ei näköjään enää tule mukaan 8.0 ja hinta edelleen kuitenkin 1999 €.

18" 2015 Slide 8.0 näyttää nyt pudonneen 1799 €, jos on harkinnassa niin kannattaa äkkiä pukea ostohousut jalkaan...

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-29-8.0-238455/wg_id-153

orc biker
25.08.2015, 23.13
Team-sarjan kunkku tulee olemaan 7.0. Se ei ole kokenut pahoja huononnuksia: SLX -> Deore -> ei mitään olennaista merkitystä. Etuhaarukka on jopa vaihtunut arvokkaampaan Recon Silveriin. Tosin SRAMin sivuilla ei ole enää mainintaa edes XC32:sta, joten jotain vaihdosta varmaan oli pakkokin jo tehdä siihen. Ehkä sitä noussutta hintaa kompensoivat siten vähän edullisemmilla vaihteiston osilla.

8.0 ei ole enää se superdiili, joka se oli 899 €:lla, mutta sehän olikin jo tarjoushinta. Lähtöhinta oli sama tonnin kuin nyt, mutta osat hurjasti parempia. XT:n vaihtajat yms. eivät peitä sitä, että Reba on saanut tehdä tilaa paljon halvemmalle haarukalle ja vanteetkin ovat edullisemmat. En näe syytä ostaa 8.0:aa vuonna 2016, koska se ei tarjoa mitään olennaista 7.0:n lisäksi, ellei ihminen sitten ehdottomasti vaadi XT-vaihdevipuja, koska sillä voi olla ergonomista merkitystä.

IncBuff
25.08.2015, 23.17
Jotenkin niin ankeeta bulkkia. Ei mitään kiinnostavaa.

Jumo
25.08.2015, 23.28

Näihin postimyyntipyöriin voi sielun asentaa itse tallissa, niin minä tein tähän ja Canyoneihini.

IncBuff
25.08.2015, 23.36
Näihin postimyyntipyöriin voi sielun asentaa itse tallissa, niin minä tein tähän ja Canyoneihini.
Canyon sentään yrittää ja tuo jotain uuttakin lähes joka vuosi.

Jumo
25.08.2015, 23.55

... ja niitä kehutaan siellä Canyon ketjuissa.

Ajoin Nerveä ennen hankintaa, en täysin ihastunut( eikä kokoja enää ollut) joten tällä kertaa ostin Raadon.

Eeva
26.08.2015, 00.15
Katsokoot tai ei, eihän sillä ole mitään väliä. Jotkut harvat liikkeet tosin ovat niin hyvin työllistettyjä, että eivät sesonkiaikaan huolla kuin itse myymiään pyöriä. Samat shimanot ja sramit niistä kaikista löytyvät, joten katsoo vain sopivan nohevan huoltoliikkeen ja vie sinne.

Juu, no ei toki ole väliä niin kauan kuin se mahdollinen asenne ei heijastu hintoihin tai palveluun. :)

Coatlille ja Mika T:lle kiitokset konkreettisista suositteluista! Ja aerosolillekin kommentista.

Tuota nippusidettä en ihan ymmärtänyt ? Varsinainen kiinnike kun on siinä vieressä --

Täälläkin oli joku vastaava viritys, laitettiin itse menemään varsinaisen kiinnikkeen kautta. Ehkä sen kiinnikkeen näpertelyn on laskettu vievän liikaa aikaa kootessa. :p

Kimmerialainen
26.08.2015, 14.45
Noista uusista kattonut nyt:

ZR race 29 8.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-8.0-463631/wg_id-2

ZR race 29 7.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-7.0-463611/wg_id-2

Minkälaisia ajatuksia herättää kokeneemmissa polkijoissa? Hinta alkaa olemaan race 8.0ssa jo aikamoinen

orc biker
26.08.2015, 20.23
Minkälaisia ajatuksia herättää kokeneemmissa polkijoissa? Hinta alkaa olemaan race 8.0ssa jo aikamoinen
Arvokkaita pyöriä. Alkavat jo olla siinä hinnoissa, että tekisi mieli katsella jo hiilikuitua samaan vahinkoon: Grand Canyon CF 5.9 1399 €. En näe noissa Radoneissa vertailussa mitään järkeä.

alteregoni
26.08.2015, 22.58

Nämä kaikki totta, ainakin mun mielestä. Ja mainittakoon että Radon myös itsellä alla. Ja hyväksi kokenut. Muuutta, tuossa väijyin noita uutuus Slide 150 malleja, niin pisti pahasti silmämunaani, että chainstay on joko lähes tai melkein samoista osista tehty kuin omassani. Ja mun malli wanhaa vm. -12. Ja runkohan tuossa munkin mallissa on vuodelta se ja kivi.

Ja kyllä Radonkin yrittää jotain "uutta" geometria juttua (http://www.pinkbike.com/news/new-bikes-and-prototypes-eurobike-2015.html) . Että eipäs huudella siä! :D

Jumo
27.08.2015, 09.00
Arvokkaita pyöriä. Alkavat jo olla siinä hinnoissa, että tekisi mieli katsella jo hiilikuitua samaan vahinkoon: Grand Canyon CF 5.9 1399 €. En näe noissa Radoneissa vertailussa mitään järkeä.

Radon haluaa varmistaa että ensi syksynä 2016-malleja riittää halukkaille alennusmyynneissä ;)

Mendota
27.08.2015, 11.35
Samanlainen vaijerin kiinnitys oli vaimon Radonissa, olisiko asentaja keksinyt ns. oikotien "onneen" ;D

Samanlainen nippuside oli itselläni zr teamin haarukanputkessa :D enkä edes tajunnut ennen näitä postauksia että siinähän on oikeakin kiinnike.

Keskiäkäinen lohjalainen
27.08.2015, 12.56
Noista uusista kattonut nyt:

ZR race 29 8.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-8.0-463631/wg_id-2

ZR race 29 7.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-7.0-463611/wg_id-2

Güntteri on seonnut. Komppaan palstaveljiä ja totean, että noilla hinnoilla ei pärjätä kisassa Canyonia vastaan. Alennusmyynnissä tavataan.

IncBuff
27.08.2015, 13.01
No eihän Canyon ole julkistanut edes 2016 mallistoaan noita vastaavilta osin niin miten tuon jo nyt voi sanoa? Halvin 2016 kuitu-Grand Canyon näyttää olevan 1999€.

Keskiäkäinen lohjalainen
27.08.2015, 13.05
No eihän Canyon ole julkistanut edes 2016 mallistoaan noita vastaavilta osin niin miten tuon jo nyt voi sanoa? Halvin 2016 kuitu-Grand Canyon näyttää olevan 1999€.

Jaa-a... Tämä malli on edelleen myynnissä ja varastoa on runsaasti:

https://www.canyon.com/mtb/grand-canyon/grand-canyon-cf-5-9.html

Jos tuo jää sortimentista pois ensi vuonna, sitten tarttee syödä sanansa. Halpaa Cuitua halajavien kannattaa siinä tapauksessa laukata kauppaan parasta mahdollista vauhtia.

IncBuff
27.08.2015, 13.06
Niin on, mutta kuinka kauan. Vielä sitä on varastossa..

orc biker
27.08.2015, 20.39
Niin, saa nähdä, onko kyseessä noin raju yleinen hintojen muutos, vai kenties Radonin ongelma (onko liiketiloja laajennettu reilusti tai muuta rahaa nielevää?) tai jos kokevat, että on vara rahastaa. Tai ehkä kaikkia noita vähän. Kun katselin läpi nuo edulliset jäykkäperät, niin oikeastaan vain Team 7.0 ja Lady 27,5 6.0 ovat vielä oikein hyviä diilejä. Etenkin tuo Lady. Recon Silver ja asialliset osat 699 €. Rebasta ei tonniin enää tarvitse haaveilla. Toivotaan, että Cube ja Canyon vielä jaksavat pitää tonnin saksalaisten lippua korkealla.

orc biker
28.08.2015, 03.49
Onhan Canyonin sivuilla jo joitain 2016-malleja. Oli jo parisen päivää sitten. Ja täytyy sanoa, että Radon on lyöty näissä suosituissa jäykkäperissä tonnin ja alle tonnin luokissa. Väreissäkin löytyy ärtsyä sähkönsinistä yms. Itsehän en pidä mustista pyöristä yhtään, koska ne näyttävät minusta kaikki ihan samoilta ja tylsiltä. Makuasioita, mutta tosiaan budjettitietoisten ostajien valinta epäilemättä ensi vuonna ohjautuu yhä useammin Canyoniin.

https://www.canyon.com/en-fi/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html
https://www.canyon.com/en-fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-4-9.html

Keskiäkäinen lohjalainen
28.08.2015, 09.30
Onhan Canyonin sivuilla jo joitain 2016-malleja. Oli jo parisen päivää sitten. Ja täytyy sanoa, että Radon on lyöty näissä suosituissa jäykkäperissä tonnin ja alle tonnin luokissa.

On näemmä Canyonikin joutunut vähän huonontamaan speksejä maastureissansa ja siltikin on tullut korotuksia hintoihinkin. Edelleen kuitenkin saa Reba-keulaisen jäykkäperän tonnilla. Olisko haarukoiden ja iskareiden hintoihin tullut roima korotus?

tiaalto
28.08.2015, 10.52
Komponentit hinnoitellaan dollareissa ja euron kurssi ei ole enää lähelläkään sitä missä se pitkään seilasi. Jenkkifoorumeilla porukka tilaa kiimassa osia saksalaisista verkkokaupoista.

deee
28.08.2015, 13.20
Ajoin Nerveä ennen hankintaa, en täysin ihastunut( eikä kokoja enää ollut) joten tällä kertaa ostin Raadon.

Eikös tuo Radon minkä ostit vastaa Cayonin Spectralia.

Jumo
28.08.2015, 13.55
Juu, hiukan erilainen pyörähän tuo on Nerveen verrattuna. Isona, huvikseen pyöräilevänä nöösinä( en siis kilpaile kuin itseäni vastaan) halusin kokeilla nyt tämmöistä, jospa viikonloppuna Ylläksen maisemissa pääsisi perille mitä tuli hankittua.

Siis ajoin tuolla M kokoisella Nervellä abt. 5 lenkkiä. Eka lenkin jälkeen oli pettynyt fiilis: "jos täpärillä ajo on tämmöistä niin en halua täpäriä" ( Huom. tämä oli ihka eka kerta ikinä täpärin selässä, EVO). Pari lenkkiä myöhemmin, pyörää säädeltyäni ja pidemmän stemmin vaihdettua alkoi ilo löytyä mutta silti M koko tuntui ahtaalta ja kiikkerältä. ( en tiedä onko kiikkerä oikea termi mutta jotenkin tuntui että tää vaatii 100% keskittymistä että pysytään kumipuoli alaspäin, todennäköisesti taidon ja tottumisen puutetta)

Homma ratkesi kun L kokoja ei ollut ja tuo Slide 7.0 tuli alennuksiin. Sokkona, pelkästään geometrioita vertailtuani eri ajamieni pyörien välillä tuon tilasin.

deee
28.08.2015, 16.18
Ite oon 179/84 ja M kokoista Nerve 29 olen mietiskellyt tässä tämän vuoden ajan. Ei vaan ole päässyt koeajamaan niin ei ole viitsinyt tilata koska lyhyt reach mietityttää. Koeajoin Trekin Fuel EX 18.5 ja 19.5 koossa ja niissä reach oli 432mm sekä 447mm ja kummatkin tuntui hyvältä pituuden puolesta. Mietityttää että tuosta kun lätkäistään reilu pari senttiä pois niin voi alkaa tuntumaan jo ahtaalta. Stemmiäkään kun en halua maastopyörässä pidentää. Canyonilla vaan hinta puoltaa Trekiä vs ja ulkonäkö Radonia vs.

Vähän oli jo ot:tä.

orc biker
28.08.2015, 18.43
Komponentit hinnoitellaan dollareissa ja euron kurssi ei ole enää lähelläkään sitä missä se pitkään seilasi. Jenkkifoorumeilla porukka tilaa kiimassa osia saksalaisista verkkokaupoista.
Euron kurssi vaikuttaa, mutta näyttää, että Radoniin se vaikuttaa keskeisiä kilpailijoita enemmän. Voihan olla, että hinnat laskevat, jos myynti ei vedä.

Ande749
03.09.2015, 23.30
Tänään painoin tilausnappia 29" Skeen 9:stä. Kuten aiemminkin tilaamani pyörät, koko perustuu vahvaan arvaukseen, tosin yleensä voin tilata suurimman runkokoon, joten tuskin pahasti vikaan menee.

seppo_taalasmaa
04.09.2015, 01.07
Güntteri on seonnut. Komppaan palstaveljiä ja totean, että noilla hinnoilla ei pärjätä kisassa Canyonia vastaan. Alennusmyynnissä tavataan.

On kyllä hinnat noussu radonilla todella räikeesti. Tän vuoden Black Sin kuitua irtoo aleen 1800e ja siinä kuitenkin RS SID ja XT herkut. http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-black-sin-29-8.0-237928/wg_id-117

2016 halvin malli onkin sitten jo kaksi ja puoli tonttua... http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-black-sin-29-8.0-463674/ ja kaikki värit on ihan pyllystä :( ( tiedän tämän olevan täysin makukysymys) , mutta oksennetun porkkanalaatikon oranssi ei nyt oikein sytytä.

orc biker
04.09.2015, 12.48
On kyllä hinnat noussu radonilla todella räikeesti.
Onko joku tietoinen, ovatko laajentaneet liikettä tai onko jotain muita suuria investointeja tapahtunut? Vai onko myyntimenestys noussut nuppiin? Luulevatko nyt olevansa jokin huippubrändi, että on vara pyytää ekstraa ihan vain siitä, että siinä lukee Radon? Vai haluavatko yrittää muuttua sellaiseksi? Osa hinnankorotuksista on niin järjettömiä, että jostain muustakin on kyse kuin kustannusten noususta.

stumpe
04.09.2015, 13.19
Onko joku tietoinen, ovatko laajentaneet liikettä tai onko jotain muita suuria investointeja tapahtunut? Vai onko myyntimenestys noussut nuppiin? Luulevatko nyt olevansa jokin huippubrändi, että on vara pyytää ekstraa ihan vain siitä, että siinä lukee Radon? Vai haluavatko yrittää muuttua sellaiseksi? Osa hinnankorotuksista on niin järjettömiä, että jostain muustakin on kyse kuin kustannusten noususta.

Ei kyllä koske kaikkia malleja. Esim. slide 130 29er 8.0 paremmat rokkarin iskarit, okei jarrut xt-->deoreen, mun mielestä niissä ei isoa eroa ole. 9.0 pikeä ja dteen spline kiekkoja 2,5tonttua, 10.0 foxin 34 ja iskari kashimoilla ja hyvillä kiekoilla, hintaa se 3t.. eli hyvää settiä hintaisekseen.

orc biker
04.09.2015, 13.21
Ei kyllä koske kaikkia malleja.
Ei koske. Mutta jotain on meneillään. Voihan olla, että kokeilevat joillain malleilla tikulla jäätä. Tuo tonnin sarjan liian suuri huonontaminen, syystä tai toisesta, varmaankin satuttaa myyntiä aika paljon. Joissain malleissa taas on selvästi yritetty pitää hinta samana muuttamalla mahdollisimman vähän. Esim. juurikin, että laitetaan Deorea SLX:n kampien sijaan ja jarruja pykälää halvemmaksi jne. Ihan ymmärrettäviä ja onnistuneita muutoksia, ja jos kerran niin onnistuu tehdä joidenkin mallien kohdalla, niin miksi joissain on tapahtunut ihan muuta?

Jumo
04.09.2015, 15.50
Ei kyllä koske kaikkia malleja. Esim. slide 130 29er 8.0 paremmat rokkarin iskarit, okei jarrut xt-->deoreen, mun mielestä niissä ei isoa eroa ole. 9.0 pikeä ja dteen spline kiekkoja 2,5tonttua, 10.0 foxin 34 ja iskari kashimoilla ja hyvillä kiekoilla, hintaa se 3t.. eli hyvää settiä hintaisekseen.

Lähtihän Slide 8.0 sta Reverb Stealthkin pois...

Luimis
06.09.2015, 04.19
Jep, viime keväänä eurolla sai 1.37 taalaa, nyt 1.12. Pahimmillaan kävi 1.05. Varmaan aiheuttaa hiukka painetta eurohintoihin

IncBuff
06.09.2015, 11.06
Euron kurssi vaikuttaa, mutta näyttää, että Radoniin se vaikuttaa keskeisiä kilpailijoita enemmän. Voihan olla, että hinnat laskevat, jos myynti ei vedä.
Ehkäpä Radonilla on ollut hinnat niin tiukalle vedettynä, että pakko ollut nostaa reilusti taalan vahvistuessa euroa vastaan. Muut ovat sitten ehkä tinkineet pikkasen katteestaan ja eivät ole siirtäneet koko nousua suoraan asiakkaalle. Mene ja tiedä, mutta onhan Radon ollutkin reilusti halvempi kuin muut.

Puzzle
07.09.2015, 22.49
Tuhkakuppi ollut jo pitkään racessa täynnä, ja ajattelinkin päivittää nyt syksyllä uudenpaan. Kauhistuneena katselin hintoja ja värejä, ja vielä kerran värejä ja hintoja.. klikkasin nykyiseen vain uudet gummit ja lezynen super drive xl lampun.

ZR Race hybrid oli ainoa mitä teki mieli kokeilla, mutta näillä mennään.

TeemuTii
09.09.2015, 17.18
Onkohan täällä kellään kokemusta "isojen" renkaiden istutuksesta raatoon.? Olisi tarkoituksena kokeilla pistää niin suurta rengasta, kuin löytyy/mahtuu.
Pikaisella selauksella http://www.bikeshop.fi/57_622_WTB_WeirWolf_2_5_29_LT/ekauppa/pW010-0427/&listpos=6 nämä olis muhkuinta, mitä perus nettikaupalla on tarjota.

Kysymys nyt sitten onkin, että mahtuukohan esim. nuo linkkaamani renkaat rullailemaan? Pyöränä 2014 Radon slide 29 8.0 SE

stumpe
09.09.2015, 18.44
Mulla mahtui 2'4 leveet chunky monkeyt kyseiseen pyörään ja se oli levee nakki eikä muistaakseni tehny ees tiukkaa.

TeemuTii
09.09.2015, 19.00
Mulla mahtui 2'4 leveet chunky monkeyt kyseiseen pyörään ja se oli levee nakki eikä muistaakseni tehny ees tiukkaa.

Oulsprait. Tattis tästä.

Ande749
10.09.2015, 22.37
Tänään painoin tilausnappia 29" Skeen 9:stä. Kuten aiemminkin tilaamani pyörät, koko perustuu vahvaan arvaukseen, tosin yleensä voin tilata suurimman runkokoon, joten tuskin pahasti vikaan menee.

Viikossa kotiin. Ei ole ennen nykyaikaisella jousitetulla pyörällä tullut ajettuakaan, mitä nyt aivan pieni pyörähdys Tahkolla parilla esittelypyörällä, mistä pyöräkuume tarttuikin... Takana lyhyehkö lenkki rengas- ja iskarien paineiden testaamiseksi, tuntuu varsin soivalta peliltä. Aika paljon eri tavalla sitä on ajettava paksupyörään verrattuna. En usko, että kumpikaan jää talliin pölyä keräämään, maantiepyörä sen sijaan on kohta tämän kauden kilometrinsä niellyt. Vähän äkisti XT-jarrut, tuli miltei etuvalot tarkastettua eräässä alamäessä pelkällä etusormen puristuksella...

funky_albert
17.09.2015, 12.55
Tulipa sitten tilattua ensimmäinen Radon-pyörä (Black Sin 8.0, 29"), jonka ripeä toimitus yllätti kyllä erittäin positiivisesti; about viikkohan siinä vierähti! Kokoamisen ja ensiajon myötä heräsi tosin kysymys, sillä kammesta kuuluu outo säännöllinen naksuna, kun polkee taaksepäin. Olen itse tottunut suht' hiljaisiin pyöriin, joten lentääkö mielikuvitukseni kotkan tavoin korkeuksissa, vai onko tämä vain ominaisuus Radon-pyörissä?

SamiMerilohi
04.10.2015, 20.36
Katselen tässä itselleni ensimmäistä maastopyörää. Olen ostamassa vasta keväällä, mutta koitan jo selvitellä kuinka paljon hommaan kannattaisi sijoittaa rahaa.

Maastopyöräilyä en ole harrastanut, mutta bmx-taustaa löytyy monta vuotta. Vähän siitä johtuen ajattelin 27,5" rengaskokoa (ketterämpi), ja noin tonnin budjetti rajoittaa valikoiman jäykkäperäisiin pyöriin. Eniten kiinnostaa ajaa metsässä helpohkoja polkuja, ei niinkään alamäkeä.

Näillä kriteereillä olen katsonut tätä pyörää: http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-275/zr-team-275-70/

Speksit näyttäisivät olevan kunnossa: ilmakeula kapenevalla kaulaputkella, Deore/XT vaihteisto ja hydrauliset levyjarrut. Tuntuu, että 200 € lisäpanostus tuohon huippumalliin ei toisi ihan hirveästi lisää. Vähän parempi vaihteisto ja vähän parempi keula, puoli kiloa vähemmän painoa, mutta 25% lisää hintaa.

Olisiko tuo ZR Team 7.0 hyvä vehje maastopyöräharrastuksen alkuun?

Jumikko
05.10.2015, 01.03
Toivottavasti on. Pistin itse juuri tilaukseen 2015 7.0 Teamin ja nyt odotellaan saapumista. Samoin järkeilin että noilla spekseillä varmasti kelpo pyörä harrastuksen aloittamiseen.

Jumikko
14.10.2015, 23.39
Tänään hain oman 27,5" Radonin postista. 2015 vuoden 7.0 Team, 699€ alennuksessa http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-27%2C5-7.0-237380/wg_id-6198. Tämä on mun ensimmäinen maastopyörä joten en osaa verrata mihinkään. Pyörä tuntuu laadukkaalta ja noi muutamat kilometrit mitä ehdin tänään ajaa oli hauskat. Metsään viikonloppuna. Sellanen erikoisuus tai yllätys pyörässä on että runko näyttää 2016 vuoden rungolta, vuoden 2015 teippauksilla ja maalauksilla. Samoin kaikki muut osat vaikuttaa olevan samoja 2015 mallin kanssa. Ainoastaan geometria on uudemman malliston mukainen. Outoa mutta ei haittaa mua. Kumpikin miellyttää silmää.
Tykkään isosti tästä pyörästä.

John S John
15.10.2015, 13.59
Tulipa sitten tilattua ensimmäinen Radon-pyörä (Black Sin 8.0, 29"), jonka ripeä toimitus yllätti kyllä erittäin positiivisesti; about viikkohan siinä vierähti! Kokoamisen ja ensiajon myötä heräsi tosin kysymys, sillä kammesta kuuluu outo säännöllinen naksuna, kun polkee taaksepäin. Olen itse tottunut suht' hiljaisiin pyöriin, joten lentääkö mielikuvitukseni kotkan tavoin korkeuksissa, vai onko tämä vain ominaisuus Radon-pyörissä?

Maantiepyörässä tuollainen naksuna lähti polkimien keskiön rasvaamisella

Jusuli
05.12.2015, 20.25
Parin viikon testailujen jälkeen Radoni tuntuu oikein hyvältä, mutta vaijerit oli vedelty vähän oudosti, mm. takavaihtaja meni oikealta runkoon ja etuvaihtaja vasemmalta. En nyt ala tuon takia sitä takasi lähettämään, mutta kysyin nyt kuitenkin valokuvan kanssa että minäkö ne omilla rahoillani vaihdan niin kuin niiden kuuluukin olla? Vastaus oli samaa tyyliä kuin vaijeritkin, thats true ja melankolinen lol.

Että jos ajattelit nauttia uuden racen hyvin toimivista vaihteista, niin kannattaa olla näppärä käsistään tai lisätä tuo pikkuhomma budjettiin.

MK16
07.01.2016, 11.27
Moi
Emännälle pitäisi tuota Radonin naisten jäykkäperää tilailla http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-lady-275/zr-lady-275-60/

Mietityttää vaan tuo koko. Onko se 17" vai 19". Pituutta löytyy 174 ja inseam 84.
Ne jotka osaa tuota geometriataulukkoa hiukan lukea niin ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitoksia..

Saegi
01.04.2016, 14.55
Moro,

nyt isketty silmä Radon Slide 150 8.0 HD laitteeseen. Palikat ihan kohillaan hintaansa nähden. Tällä hetkellä olis vielä pienellä alennuksella jonkun aikaa BD:stä saatavilla. Onko mitä kokemuksia näistä vanhemmista Slide-malleista? Runkona tulis oleen 22", pituutta kuskilta löytyy sen pari metriä.

hana79
03.04.2016, 21.25
Mulla on Slide 130 29" ja runkona myös 22". Hyvin on toiminut ei ongelmia. Stemmin vaihdoin just 120mm -->100mm, tuntuu paremmalle heti.
Tanko on myös vaihtunut Renthalliin olikohan se 20-30mm nostolla. Hypitty on myös hiukan. Suosittelen.

valentin
03.04.2016, 21.37
Itsellä oli kanssa maasturissa naksuntaa. Rasvasin polkimet ja keskiön ja naksunta hävisi.

Saegi
13.04.2016, 13.50
Nyt Slide 150 kotiutu. Iltapäivästä sitten kasaus ja testilenkkiä. Kaikin puolin hyvin meni toimitus pyörän osalta ja toimitus otti tasan viikon. Ei tässä vaiheessa ainakaan valittamista.

Tinke
13.04.2016, 14.11
Itsellä oli kanssa maasturissa naksuntaa. Rasvasin polkimet ja keskiön ja naksunta hävisi.

Itse huomasin kanssa juuri omassa ZR 7.0:ssa samantyylistä voimistunutta naksunaa ensihuollosta tullessa, takana +500km. En ihan osaa sanoa tarkkaan mistä se kuuluu, mutta sanoisin että vaihteistosta, ehkä takapakasta, mutta vain keskirattailla ajettaessa ja polkiessa eteenpäin. Sellainen suht tasainen rutina. Vähän ihmettelen, että nimenomaan huollon jälkeen kuuluu vahvemmin. Aiemminkin saattoi joskus jotain vastaavaa olla, mutta ei yhtä voimakkaana.

hana79
23.04.2016, 19.07
Kävi näin että Raadosta porsi vapaaratas. Napa viottui myös eli koko kiekko menee vaihtoon. Sunringlen tuote kesti pari vuotta ilman huoltoja... Olisko huolto pidentänyt kestoa?
Nyt voitte suositella uutta kiekkoa raskaaseen ajoon, hinta max n.250e. (kuski 95kg) Mielellään 6 pulttinen levyn kiinnitys. 29".
edit: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=139062;menu=1000,2,140,209 ;pgc%5B7238%5D=7241;pgc%5B1906%5D=1908;pgc%5B10226 %5D%5B10232%5D=1;page=1;orderby=2 oliskos tuo hyvä?

stumpe
23.04.2016, 20.17
Multa meni samasta pyörästä navan akseli katki, takuuseen korjattiin. Tyyppivika noissa. Koita saada vielä takuuseen?

Ite tilasin juurikin 250e actionsports.de sivuilta flow ex kehällä, dt350 navalla kiekon. Ja oli tukeva.

hana79
24.04.2016, 22.18
No nyt mie tilasin ton Dt swissin kiekon. Toivottavasti kestää, pitää huoltaa nyt ainakin kerran vuodessa. Takuu juttuun en usko tapauksessani, ei jaksa valittaa.

Makkarainen
30.04.2016, 20.28
Tänään menee tilaukseen Radon ZR Race 27,5 8.0 vm.2015 tilalle(varastettiin).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odottakaa
02.05.2016, 21.03
Joku on varmasti litkuttanut tuollaiset Sliden mukana tulevat Mavic crossroc:t? Löysin Mavic:n katalogista, että crossroc:t olisivat UST tubeless ja UST tubeless ready, mun vanteissa ei ainakaan ole mitään UST tarroja erikseen mutta ilmeisesti crossroc:sta ei ole ollut mitään muita variaatioita?

Riittääkö, että ostan vain tuollaiset Stanin tubeless venttiilit ja litkun vai tarviiko ostaa tuollainen Mavicin rim tape (esim: http://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-crossroc-ust-rim-tape-21c-404608)? Vai ostanko suosiolla tuollaisen Stanin kitin jossa tulee mukana tuo rim strip jossa venttiili kiinni (http://www.notubes.com/Cross-Country-29er-Rim-Strip-P107.aspx)?

K0NE
03.05.2016, 22.00
Iltaa arvon kokeneemmat fillaristit.

Olisiko ZR Team 29 6.0 sopiva pyörä soratiepainoitteiseen seka-ajoon sekä helpoille poluille max. 800€ opiskelijabudjetilla
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-6.0-463436/wg_id-117

Kuuluuko tuohon valmiina kaikki tarvittava kuten polkimet ja ovatko tavalliset vai lukkopolkimet?
SPD-polkimet olisi napata vanhastakin pyörästä.

Miten mahdolliset takuuhuollot hoituu Saksalaisen verkkokaupan kanssa?

Vaihtoehtona tuolle läheinen liike myy esim. Insera Kaos 29
http://suomenpolkupyoratukku.fi/pyorat-tyypeittain/maastopyorat/insera-kaos-29-30-v-musta-oranssi.html

Ehdottakaa toki myös sopivampiakin pyöriä :)

orc biker
04.05.2016, 00.21
Iltaa arvon kokeneemmat fillaristit.

Olisiko ZR Team 29 6.0 sopiva pyörä soratiepainoitteiseen seka-ajoon sekä helpoille poluille max. 800€ opiskelijabudjetilla
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-6.0-463436/wg_id-117

On.

Kuuluuko tuohon valmiina kaikki tarvittava kuten polkimet ja ovatko tavalliset vai lukkopolkimet?
SPD-polkimet olisi napata vanhastakin pyörästä.

Ei kuulu polkimia, mutta muuten pitäisi olla ihan ajettava.

Miten mahdolliset takuuhuollot hoituu Saksalaisen verkkokaupan kanssa?

Sähköpostia sinne ja sitten ankaraa tuumimista, että miten hoidetaan. Riippuu liikkeessä, miten mallikkaasti hoitavat. Jotkut saattavat korvata paikallisella korjaamolla käyttämisen ja jotkut haluavat viallisen osan sinne takaisin. On suuri etu, jos ei mene sormi suuhun mahdollisten pikku ongelmien edessä, että osaa hoitaa itse jotain osien irrottamista ja kiinnittämistä.

Ehdottakaa toki myös sopivampiakin pyöriä
Eipä niitä tuossa hintaluokassa taida juuri olla.

latte
07.05.2016, 12.01
Terve!

Minkälainen Radon R1 on ajettavuudeltaan? Onko kovin agressiivinen? Ensimmäistä maatiepyörää etsimässä.

mey
08.05.2016, 01.39
Team-sarjan kunkku tulee olemaan 7.0. Se ei ole kokenut pahoja huononnuksia: SLX -> Deore -> ei mitään olennaista merkitystä. Etuhaarukka on jopa vaihtunut arvokkaampaan Recon Silveriin. Tosin SRAMin sivuilla ei ole enää mainintaa edes XC32:sta, joten jotain vaihdosta varmaan oli pakkokin jo tehdä siihen.

Mikä etuhaarukka siinä mahtoi aikaisemmin olla? Mä ihan muistelisin, että Rock Shox Recon Gold, TK, Air ja eikös toi Gold ole parempi?

Edit: niin, noita 27,5" malleja siis katselen.

orc biker
08.05.2016, 01.43
Mikä etuhaarukka siinä mahtoi aikaisemmin olla? Mä ihan muistelisin, että Rock Shox Recon Gold, TK, Air ja eikös toi Gold ole parempi?
XC32 SA. Tosin pyörä hintahan oli ennen yli satasen halvempi eli tuokin sarja on ottanut takapakkia kustannusten ja dollarin kurssin muutosten takia sekä vieläpä, kun b-d:n myynti Suomeen on ylittänyt sen rajan, että joutuvat tilittämään Suomen alvin.

TUbbU
08.05.2016, 09.31

Edit: niin, noita 27,5" malleja siis katselen.

Rock Shox Recon Gold, TK, Air näyttää viime vuoden esitteessä lukevan.

orc biker
08.05.2016, 16.02
Rock Shox Recon Gold, TK, Air näyttää viime vuoden esitteessä lukevan.
Ei varmaan lue 29 7.0 mallissa, josta minä puhuin.

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-7.0-237601

Tai tuosta sivu 11: http://www.radon-bikes.de/fileadmin/2015/Docs/Radon_Specs_2015.pdf
(http://www.radon-bikes.de/fileadmin/2015/Docs/Radon_Specs_2015.pdf)

TUbbU
08.05.2016, 16.52
Ei varmaan lue 29 7.0 mallissa, josta minä puhuin.
Mutta tais olla kyse 27,5:sta

orc biker
08.05.2016, 17.10
Mutta tais olla kyse 27,5:sta
Mutta minä tiedän, mistä pyörästä puhuin, ja minun kommenttiinihan tuo oli kommentti. En kirjoittanut sitä 29:ä sinne aikoinaan erikseen, koska ajattelin, että se kävi jo asiayhteydestä selville. Ehkä se ei kuitenkaan käynyt. Joka tapauksessa tuosta 29-mallista puhuin. 2015 oli pyörän ostajalle toistaiseksi paras vuosi, kun sen jälkeen hinnat ovat pompsahtaneet ylös.

d33b0
09.05.2016, 12.54
Terve!

Minkälainen Radon R1 on ajettavuudeltaan? Onko kovin agressiivinen? Ensimmäistä maatiepyörää etsimässä.
Itselläni on Radon Ignite ja ainakaan se ei ole liian agressiiviselta tuntunut. Kyseessä on myös itselle ensimmäinen maantiepyörä. Ignite on nyt mukavassa alennuksessa Bike-Discountissa:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-ignite-ultegra-465323

jone1
09.05.2016, 20.33
Vaikuttaa aika halvalta toi hinta . Ultegraa alle 1200 ekuu.

jone1
09.05.2016, 20.34
Edit. Eikä ees oo kovin painavakaan tohon hintaan 7,85kg.

d33b0
10.05.2016, 11.08
Edit. Eikä ees oo kovin painavakaan tohon hintaan 7,85kg.
Niinpä! Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen tohon pyörään. :)

latte
16.05.2016, 14.12
Itselläni on Radon Ignite ja ainakaan se ei ole liian agressiiviselta tuntunut. Kyseessä on myös itselle ensimmäinen maantiepyörä. Ignite on nyt mukavassa alennuksessa Bike-Discountissa:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-ignite-ultegra-465323

Kiitos vastauksesta! Etsin juuri pyörää lenkeille ja pitkään ajoon, ilman mitään kokemusta varsinaisista maantiepyöristä. Mitä varsinaista eroa Ignitellä ja R1:llä on, paitsi 105/ultegran osat?

petteri72
16.05.2016, 14.17
Mitä varsinaista eroa Ignitellä ja R1:llä on, paitsi 105/ultegran osat?

Jos väriä ei huomioida, käytännössä muuta eroa ei ole kuin osasarja.

d33b0
16.05.2016, 14.23
Kiitos vastauksesta! Etsin juuri pyörää lenkeille ja pitkään ajoon, ilman mitään kokemusta varsinaisista maantiepyöristä. Mitä varsinaista eroa Ignitellä ja R1:llä on, paitsi 105/ultegran osat?
Ignite on kevyempi, geometriataulukon perusteella myös rungon geometrioissa on jonkun verran eroa ja Ignitessä on Schwalbe One-renkaat Duranoiden sijaan. Vaikea sanoa, että onko pyörissä käytännön ajossa suuriakaan eroja. Schwalbe One:t vaikuttaa rullaavan tosi kevyesti ainakin verrattuna 28 mm Duranoihin.

Krabba
18.05.2016, 14.04
Tämä lähti tilaukseen tänään http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-27%2C5-7.0-463367/wg_id-6198

Saegi
19.05.2016, 10.05
Nonni, ajossa ollut puoltoista kuukautta Radonin Slide 150 ja lenkin jälkeen linkusta löyty murtuma. Murtuma löyty linkussa olevan "kolmion" muotoisesta osasta. Täytyy laittaa reklamaatiota Bike Discountin suuntaan asiasta ja katsotaan mitä vastaavat. Asiassa ei kyllä pitäisi olla epäselvyyttä mutta odotellaan nyt vastausta saksanmaalta. Vielä kuva kohteesta.
https://lh3.googleusercontent.com/sowU79I0XbuHuiTQQs4Kz7hGycpe-ua4cEwprCi4KWYQykAelP75fJuurBFS3U5eq07skh3Ja1Ol5IB U73W6CnlgdDw5vohysueBaelr-AGlnYOQDZwfVQQbmM3xEQPntt7QJSJRppcVIaS2LJBjz2LXBMa 9I_dCaYYFCbflNABXU51dit_L8dqUKKMTeWDkgPlFZ4pwtlG-7wEMGbsCQRAInsvlHDNPRtjrsRTq3EnpI_dnouhqdjodmq-bG85SyEihY2aalMfdlFUq_b71mnttvX6_fBR1GQXgc9e4kv45f cxyGs2AK2o7m-iIq_kkdn90cUMI4QhOZXy5zChPnmRXGHNFxHtbh9R7jkbgqIXC 4YoEpt2AY2RUbFSK8UvZ9sP9rlZlxKorDI7swcf9KP3Mrg8gg_-pXZsNvT-gf1s0My3r8kVuWrO7xQ2hBTB6WVTQLVQduN6uHNMEpAm0f1WQK zxtbATahSMSBlPsZHPbiUI7cQBpHmcZx2yNq0L8F8adVGAUVOf o9VOk89DzfT4TnK0hxTJK40PzdRcn6T-6yXlT6em9_qF3YmSWcpcQpNHYsy4xyPd6l4aau87ulj-v6wUvpA=w1669-h937-no

Arskav
19.05.2016, 11.03
[QUOTE=Saegi;2534847]Nonni, ajossa ollut puoltoista kuukautta Radonin Slide 150 ja lenkin jälkeen linkusta löyty murtuma. Murtuma löyty linkussa olevan "kolmion" muotoisesta osasta. Täytyy laittaa reklamaatiota Bike Discountin suuntaan asiasta ja katsotaan mitä vastaavat. Asiassa ei kyllä pitäisi olla epäselvyyttä mutta odotellaan nyt vastausta saksanmaalta. Vielä kuva kohteesta.

Alu vai hiilari runko?

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Saegi
19.05.2016, 11.14
Alu vai hiilari runko?

Alu

znood
19.05.2016, 11.18
Itsellä murtui 2013 radonin 150 slidestä seatstay siitä keskiön takaa.
Kesti 1,5viikkoa ja uusi seat stay oli toimitettu ovelle bike-discountista.
Sielä palvelu pelaa.
-Aleksi

Nonni, ajossa ollut puoltoista kuukautta Radonin Slide 150 ja lenkin jälkeen linkusta löyty murtuma. Murtuma löyty linkussa olevan "kolmion" muotoisesta osasta. Täytyy laittaa reklamaatiota Bike Discountin suuntaan asiasta ja katsotaan mitä vastaavat. Asiassa ei kyllä pitäisi olla epäselvyyttä mutta odotellaan nyt vastausta saksanmaalta. Vielä kuva kohteesta.

siuxor
20.05.2016, 09.39
Terve!

Tässä ollaan nyt ensimmäistä maastopyörää hankkimassa ja tällä hetkellä harkinnassa on joko ZR Team 29 7.0 tai ZR Team 29 8.0. Pyörä tulisi arkiajoon kaupungissa sekä pururadoille ja helppoon maastoon taitojen karttuessa. Ei siis mitään raakoja alamäkiajoja. Kysymyksenä, että kuinka kannattavaa on maksaa 8.0 mallista 200€ enemmän, kun 7.0 mallista? Tuolla erotuksella saisi toisaalta ostettua pyöräilyvarusteita, joita ei vielä löydy, kun pyöräilyharrastusta olen vasta aloittamassa.

Toinen kysymys koskee runkokokoa. Pituutta löytyy 190cm ja jalan sisämitta 92. Useimmat laskurit antavat kooksi 21", mutta runkoja on vain 20" tai 22". Kannataisko mun valita isompi vai pienempi runko?

Vaihtoehdoksi katsellut Grand Canyon AL 5.9 ja AL SL 6.9, mutta niissä saatavuudet vasta kesä-heinäkuulla ja sinne asti ei viitsi odotella.

h2nkki
23.05.2016, 21.47
Moro. Ostin käytettynä radonin slide 7.0 am140 2011 rungon ja kasasin kevyehköön polku kulijailuun. Pari lenkkiä kerkesin ajella tyytyväisenä ja sit pyörää pestessä huomasin et takarunko heti alalinkun vierestä rattaan takaa halki. Käytin aluhitsarilla ja tuli kuntoon. Nyt kävin ajaa parinkympin lenkin nii sauman vierestä uudestaan halki. Mittasin vanteen kiinnitys kohdasta leveyden, 140mm ja kaiketi tää on tarkotettu 135mm navalle? Voiko tuo riittää syyksi että haarukka on vähä jännityksellä ku pikalinkku kiristetään? Vanne american classicin ns adapteri navalla nii sorvautan 5mm leveämmän holkin napaan ja runko käy uudestaan hitsarilla, jos pystyy järkevästi niin vahvistaa murtumakohdan. Kokeilen vielä kerran jos kestäis. Saakohan noita rungon osia jostai erikseen vai onko vain uuden rungon ehtiminen jos vielä halkeaa?

Kiitos.

-Olli

orc biker
23.05.2016, 21.56
Yleensä runko taipuu pikalinkkuja kiristäessä vähän, joten en usko, että tuo on ongelman syy. Sanoisin, että sen kuuluukin olla jännityksessä.

alteregoni
23.05.2016, 23.35
Niin tarkoitat chainstaytä? Onko pyörässä pikalinkullinen vai läpi akseli dropoutit? Siitä selviää oikean takanavan leveys. Jos läpiakseli niin leveys arvatenkin 142 mm. Voithan kysyä bike-discountilta onko vielä saatavilla varaosina uutta chainstayta.

h2nkki
24.05.2016, 07.40
Joo chainstayssä se halkeama. 9mm pikalinkku, eli ei varmaa voi olla ku 135mm? Pitää laittaa kyselyä jos sattus löytyyn. On kyl nii mukavan tuntonen runko ettei millää viittis luopua.

Liikuva shikaani
24.05.2016, 08.21
Kumpaa kokoa 16"/18" raati suosittelisi mitoilla 174/82? kyseessä Radon Slide 150 27,5 8

Kalkulaattori antaa 18" mutta samalla sivulla oleva taulukko 16-17? Luin myös jostain arvostelusta että olisi ko. pyörässä lyhyt ohjaamo.

alteregoni
24.05.2016, 15.18
18" Ehdottomasti. No, on se varmaan lyhyempi kuin joissain muissa, mutta ei tuo nyt mikään tynkä ole. Kyse on kuitenkin pyörän sopivuudessa JUURI SINULLE, ei jollekin toiselle. Ei se pyörästä huonoa tee jos ei ole "long, low and slack". Tässä (http://www.pinkbike.com/news/michael-prell-from-the-top-interview-2016.html) pyörän suunnittelijan näkökulmaa geometrioista, mielestäni asiaa. Tosin tietysti tämä on hänen näkemyksensä. Markkinointi koneistohan myy meille mitä NE haluavat. Tämä ehkä kyynisesti sanottu, mutta varmasti on myös pyöräteollisuudessa hakua kehittää lajia ja pyöriä vilpittömästi. Koita tässä nyt sitten pieni ihminen yrittää päättää mikä on itselle parasta! :D

znood
24.05.2016, 22.08
Moro. Ostin käytettynä radonin slide 7.0 am140 2011 rungon ja kasasin kevyehköön polku kulijailuun. Pari lenkkiä kerkesin ajella tyytyväisenä ja sit pyörää pestessä huomasin et takarunko heti alalinkun vierestä rattaan takaa halki. Käytin aluhitsarilla ja tuli kuntoon. Nyt kävin ajaa parinkympin lenkin nii sauman vierestä uudestaan halki. Mittasin vanteen kiinnitys kohdasta leveyden, 140mm ja kaiketi tää on tarkotettu 135mm navalle? Voiko tuo riittää syyksi että haarukka on vähä jännityksellä ku pikalinkku kiristetään? Vanne american classicin ns adapteri navalla nii sorvautan 5mm leveämmän holkin napaan ja runko käy uudestaan hitsarilla, jos pystyy järkevästi niin vahvistaa murtumakohdan. Kokeilen vielä kerran jos kestäis. Saakohan noita rungon osia jostai erikseen vai onko vain uuden rungon ehtiminen jos vielä halkeaa?
-Olli

Ei tule kestämään hitsaamalla koska alurungot lämpökäsitelty hitsauksen jälkeen.Eli suomeksi tehty tasavahvaksi alumiinin joustavuutta ajatellen.
Nyt metalli on sun hitsauksen jäljiltä eri kovuutta hitsaussaumassa ja vieressä niin aivan varmasti murtuu eikä jousta niinkun aluminin pitäisi.
Onko rungossa takuuta kun radonissa on 5v runkotakuu.
Ota bike-discounttiin tms mistä se on ostettu yhteyttä.
Tarjoudu vaikka maksamaan uusi seat stay jos he hommaavat sellaisen sulle kun se on tyyppivika noissa.
Vanhemmassa 2010 160ed:ssäni murtui alapuolelta keskiön takaa saumasta ja nykyisessä slidessä murtui sama kohta yläpuolelta/saumasta.

Liikuva shikaani
24.05.2016, 22.35
Ei vissiin ole Slide 150 8.0 HD:ssä iscg kiinnitystä rungossa?

Immo
24.05.2016, 23.00
Minun 2016 vuosimallin Slide 150 9.0:ssa on ISCG03-mallin kiinnitykset ja runkohan pitäisi olla sama.

h2nkki
25.05.2016, 17.26
Pistin bike discountille kysymystä uudesta chainstaystä, vastaus tuli ettei semmosta löydy valikoimasta. Laitoin myös suoraan Radonille kysymystä facebookin kautta, aikoivat selvittää saisko suoraan sieltä uuden osan.

Purkasin eilen chainstayn pois. Irrotin takaa linkut ensin että näkee onko jännityksessä ja olihan se. Jarrun puoli jäi oikeaan linjaan kiinnitys kohdan kans mutta rattaan puoli oli toista senttiä ulospäin ohi. Väänsin rattaanpuolenki oikiaan linjaan ja hitsari vahvistaa murtuma kohdan niin paljon ku pystyy.

Lauantaina pääsee testaan kestääkö. Jos ei kestä eikä mistään löydy uutta osaa nii saahan siitä tallin seinälle hienon koristeen. :/

Viltro
25.05.2016, 17.34
Mistä löytää rungon numeron? Vai onko se tuo mikä on keskiössä? Toisella puolella itsellä WOW ja ekan w:n alla SE sekä toisella puolella 4 numeroinen koodi... Ihan varmuuden vuoksi ottaisin talteen kun ohjekirjaan on näemmä "unohtunut tarra laittaa kiinni" ja laskustakaan en sitä löytänyt. Tän vuoden zr team 5.0 29er mankeli kyseessä jos merkitystä

Saegi
25.05.2016, 21.53
Ei vissiin ole Slide 150 8.0 HD:ssä iscg kiinnitystä rungossa?

Kyllä se sieltä löytyy, itsellä kyseinen pyörä.

Mistä löytää rungon numeron

Se on se WOWO XXXXXX. Ottaa koko rimpsun ylös. Itsellä ei myöskään ollut tarraa tai muuten runkonumeroo merkattu mihinkään paperille.

Liikuva shikaani
25.05.2016, 22.33
Kyllä se sieltä löytyy, itsellä kyseinen pyörä.
Ok, ilmeisesti tuo ISCG03? Olis hyllyssä iscg05 tarkoitettu Blackspire Bruiser bash mutta ei taida istua tuohon.

alteregoni
25.05.2016, 23.33
Ei, pulttijako on eri.

Viltro
26.05.2016, 00.07
Se on se WOWO XXXXXX. Ottaa koko rimpsun ylös. Itsellä ei myöskään ollut tarraa tai muuten runkonumeroo merkattu mihinkään paperille.

Kiitos tästä, eli ihan oikeasta paikkaa siis kuvat otin.

Krabba
26.05.2016, 13.16
Tämä lähti tilaukseen tänään http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-27%2C5-7.0-463367/wg_id-6198
Odottavan aika on pitkä. Viimeinen päivitys Hampurista maanantai-aamuna. Päivitysnappi kuluu kohta puhki kun odotan milloin ilmestyy postin seurantaan.

Henkka360
26.05.2016, 13.32
Odottavan aika on pitkä. Viimeinen päivitys Hampurista maanantai-aamuna. Päivitysnappi kuluu kohta puhki kun odotan milloin ilmestyy postin seurantaan.

Itsella sama homma, viimeinen päivitys Hampurista 19.5

Liikuva shikaani
27.05.2016, 20.43
Kuinka kauan noiden toimitus yleensä kestää?

alteregoni
27.05.2016, 20.46
Jos varastossa, niin keskimäärin 7 vrk tilauksesta.