Näytä tavallinen näkymä : Radonin pyörät
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
Onhan siellä pumpun letkussa painetta kun sen irroittaa niin jo sen takia suhahtaa.
kolistelija
16.09.2012, 10.34
Onhan siellä pumpun letkussa painetta kun sen irroittaa niin jo sen takia suhahtaa.
Juu, mutta mistäs ne ilmat tulevat kiinnittäessä?
kolistelija
16.09.2012, 10.41
Sieltä haarukasta.
Jos nyt tarkennan hieman. Tuolla minun pumpulla voi vaikka tyhjentää haarukan niin että ruuvaa sen oikeaan kohtaan ja odottelee kun haarukka tyhjenee. En tiedä kuuluuko sen olla sellainen, kun täällä kerrotaan paremmin toimivista.
Ei se kuitenkaan haittaa käyttöä.
Mulla on tuollainen Canyonin mukana tullut pumppu jota en jaksa uskoa kovin laadukkaaksi, mutta enpä ole huomannut että sillä tuollainen onnistuisi. Pitänee jossain vaiheessa kokeilla.
Mulla on tuollainen Canyonin mukana tullut pumppu jota en jaksa uskoa kovin laadukkaaksi, mutta enpä ole huomannut että sillä tuollainen onnistuisi. Pitänee jossain vaiheessa kokeilla.
Ainakin omasta Canyonin pumpusta löytyy nappula josta saa tyhjennettyä haarukan. Sellasia käsipumppuja ei olekkaan josta ei tulisi pientä pihahdusta pumppua laitettaessa kiinni. Painepumput on sitten erikseen.
Itselläkin on muutama iskaripumppu, joista toinen on Rockshoxin pumppu ja toinen jokin nimetön (mutta kaikin puolin laadukkaalta vaikuttava pumppu). Rockshoxin pumppu kyllä päästää vähän painetta (vuotaa) kiinnittäessä/irroitettaessa hieman siitä riippuen mihin keulaan tai iskariin sen ruuvaa kiinni (venttiilien mitoitukset heittää sen verran että kaikissa tapauksissa ei kuitenkaan päästä). Nimetön pumppu toimii kaikkiin tähän mennessä kokeilemiini venttiileihin ja iskareihin kunnolla ja ei vuoda edes hitaasti venttiiliin kiinni ruuvatessa. Jos iskaripumpun "suuttimen" tiiviste kuluu/vaurioituu niin vuotamista voi myöskin ilmetä ja "suutin" jossa on erillinen venttiilin neulan kontrolli voi olla joissain tapauksissa luotettavampi (joskaan itsellä ei ole koskaan ko. mallista pumppua ollut käytössä). Oikein toimiva iskaripumppu ei kyllä vuoda hitaastikaan kiristäessä, kuten jo todettiinkin.
orc biker
16.09.2012, 15.23
2013 malleja näkyy tippuvan vähitellen bike-discountin sivuille. Siellä on nyt jo niitä kaivattuja 29:ä ennakkotilattavissa. Vähän on osalista tuossa 5.0:ssa heikentynyt viime vuodesta, mutta lienee edelleen hinta/laatu-suhteeltaan kärkeä.
Tätä yllä vähän ihmettelin, mutta en tainnut asetella sanojani riittävän selvästi, joten yritän uudelleen.
Recon -> Reba. 799 € -> 999 €. Kannattaako? Onko miten merkittävä parannus?
Samalla saa jonkin Pressfit-keskiön ("Attached", mitähän siihen on tarkalleen ottaen kiinnitetty?). Mielipiteitä näistä? Minua tuo ei oikein ajatuksena viehätä. Mieluummin ottaisin ne kierteet. 26":n pyörissä saisi edelleen Reban 799 € pyörään. Taitaa siis 29ereissä olla varaa pyytää reilummin hintaan, kun taas 26" on edelleen tiukemmin kilpailtu luokka.
Nyt pitäis päästä kokeilemaan poluilla ja metsäteillä polkemista edullisesti.
Mitä eroa tällä http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58202/zr-team-6-0.html ja tällä http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a78430/zr-team-7-0.html
Onko mitään järkeä odotella tota uutta 7.0 mallia vai laitanko vanhan kutosen tilaukseen?
Mitä muuta tarviketta kannattais tilata mukaan maastolenkeille?
Tätä yllä vähän ihmettelin, mutta en tainnut asetella sanojani riittävän selvästi, joten yritän uudelleen.
Recon -> Reba. 799 € -> 999 €. Kannattaako? Onko miten merkittävä parannus?
Samalla saa jonkin Pressfit-keskiön ("Attached", mitähän siihen on tarkalleen ottaen kiinnitetty?). Mielipiteitä näistä? Minua tuo ei oikein ajatuksena viehätä. Mieluummin ottaisin ne kierteet. 26":n pyörissä saisi edelleen Reban 799 € pyörään. Taitaa siis 29ereissä olla varaa pyytää reilummin hintaan, kun taas 26" on edelleen tiukemmin kilpailtu luokka.
Tuosta Attached keskiöstä ei ole hajuakaan mitä tarkoittaa, mutta mielestäni tuo tuo 200€ kannattaa käyttää 6.0:aan ja ehkäpä vielä SRAM-versioon jos vain pystyy kun 5.0:n keulana on Reconin halvempi silver versio joka painaa reilusti yli 2kg. Lisäksi saa paremmat kiekot.
orc biker
16.09.2012, 19.20
Minä en edes löydä valmistajan sivuilta noita "SUN Ringle RAdium MA QR/QR" -vanteita.
Mikähän se näistä on:
http://www.sun-ringle.com/mtb/
SRAM-versiossa erona näyttävät olevan sen odotettavn lisäksi vain jarrut 6.0:n Shimano-versioon.
akottila
16.09.2012, 22.01
Nyt pitäis päästä kokeilemaan poluilla ja metsäteillä polkemista edullisesti.
Mitä eroa tällä http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58202/zr-team-6-0.html ja tällä http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a78430/zr-team-7-0.html
Onko mitään järkeä odotella tota uutta 7.0 mallia vai laitanko vanhan kutosen tilaukseen?
Mitä muuta tarviketta kannattais tilata mukaan maastolenkeille?
Suosittelen lämpimästi täysjousitettua. Ajoin itse muutaman vuoden etujousitetetulla ja sain vastikään täysjousitetun. Ero on valtava ja nyt tuntuu, että etujousitettu ei metsään oikein edes sovi. Käy koeajamassa täysjoustoa, ennen kuin teet päätöksen.
rontikainen
17.09.2012, 13.03
Jos on Schwalben gummit niin niissä on ainakin osassa pyörimissuunta merkattu niin, että se on eri onko nakki takana vai edessä. Voipi hämätä se merkintä.
No voe perskules! Näinhän se on, kun Schwalben sivuilta kaivelee: "Driving and braking forces operate in different directions. That is why certain tires are fitted in opposite rotating directions when used as front and rear tires." -Hyvä etten seineille hyppinyt!! Hyvä, että täällä on osaavaa porukkaa...
akottila
19.09.2012, 06.06
Stage 6.0:n vaihteet eivät toimineet kunnolla. Ketjut pomppi pois rattaalta pakan ja rungon väliin ja vaihteet vaihtuivat viiveellä ja rutisten. Vaijerin kireyttä muuttamalla ei löytynyt optimaalista säätöä, vaan kaiken laista ihmeelistä toimintaa ilmeni esim. ketjut saattoivat pomppia kahden rattaan välillä vaikka ei vahdetta vaihtanut. Rupesin tutkimaan asiaa niin selvisi että vaihtajat eivät olleet säädetty oikein. Äärirajojen rajoitus oli pielessä edessä ja takana. Myös takavaihtajan etäisyys ratas pakasta(säätö b, sram x9:ssä) pitäisi olla n. 6 mm mutta olikin n. 25 mm. Tuli negatiivinen kuva pyörän kasaushuollosta, jossa mm. pitäisi vaihteet piti säätää. Kolmas ongelma oli, että etuvaihtajan vaijeri hankasi runkoon, jonka sain ohjuria kääntämällä korjattua. Toivottavasti ei muuta ilmene. Radonista on muodostunut kuva, laadukkaista osista välttävästi kasattu pyörä. Tilasin vielä varuille Shimanon teflon pinnoitetut vaihdevaijerit ja niiden suojakuoret, jotka ajattelin vaihtaa jos vaihteissä edelleen ilmenee jotain. Kysyin valmistajalta minkä tasoiset alkuperäiset vaijerit (jagwire merkkiset) ovat, mutta eivät ole vielä vastanneet.
Kysyin valmistajalta minkä tasoiset alkuperäiset vaijerit (jagwire merkkiset) ovat, mutta eivät ole vielä vastanneet.
Jagwiret pitäisi olla ihan hyvät perustason vaijerit, ei todellakaan mitään kaikista halvinta sontaa. Esimerkiksi Spessun pyörissä kuuluvat perusvarusteluun ilmeisesti kautta linjan. Omassa Spessussa kumpikin vaihdevaijeri kulkee keskiön alta ja olen jossain kohtaa kesää saanut toisen vaijerikuoren uloimman kierroksen rikottua johonkin. Toistaiseksi toimii vielä mukisematta mutta uudet kuoret on jo ostoskorissa odottamassa Tilaa-painikkeen painallusta.
Hankalaa tulee olemaan elämä maastopyörän kanssa jos noin pieniä huoltojakin varten pitäisi jatkossa viedä pyörä liikkeeseen :) Ohjainlaakerin kiristys ja etupyörän asennus on ihan hyvä opetella, ja pakko sitä keulaakin on osata itse säätää.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t&p=1909463#post1909463 Tämänkö takia huoltoja tarviikin osata, kun pyörä on jo uutena huoltokunnossa? Onko laatu näin huonoa kuinka usein radoneissa? ;)
^ite ostin vuosi sitten Slide 6.0:n ja ei ole vieläkään tarvinut vaihteistoa säätää. Ajettu kuitenkin noin 2000km. Muutenkin kaikki oli hyvässä kuosissa jo pakasta vedettäessä.
Itse tilannu pari Radonia suoraan bike-discountista ja molemmissa olleet säädöt hienosti kohillaan. Ei moitittavaa.
Bikefiction
19.09.2012, 19.46
Paljonko toimitusaika on ollut viime aikoina? aikoinaan se oli jopa 6 viikkoa....., olen katsellut jo puolivakavasti tuota Radon ZR Race 29er 6.0 SRAM....
Onko tuosta Bike-discountin Radon Bike Box - Special Cardboard Box 7,95€ -spesiaali laatikosta jotain hyötyä?
Onko tuosta Bike-discountin Radon Bike Box - Special Cardboard Box 7,95€ -spesiaali laatikosta jotain hyötyä?
Tilasin toisen pyörän siinä ja seuraavan "normaalissa" pahvilaatikossa. Yhtä ehjinä molemmat tuli perille. En nähnyt tuossa mitään lisäarvoa...roskiin ne molemmat laatikot kumminkin meni.
van damme
19.09.2012, 21.56
Käykös noihin ZR Raceihin normaalit ketjunsuojukset? Eli siis jotkut tämmöset muovirimpulat mitkä estää ettei housun lahje mene niin helposti ketjun väliin: http://www.bike-discount.de/shop/k1193/chain-protection-rings.html
Tossa ZR Racessa mitä oon katellu on "SRAM XO, 10-speed crankset".
akottila
19.09.2012, 23.49
Käykös noihin ZR Raceihin normaalit ketjunsuojukset? Eli siis jotkut tämmöset muovirimpulat mitkä estää ettei housun lahje mene niin helposti ketjun väliin: http://www.bike-discount.de/shop/k1193/chain-protection-rings.html
Terve,
Olen tutkiskellut samaa asiaa ja linkkisi mukaiset eivät käy, koska sram:ssa ei ole ulkokehällä kiinnitysreikiä. Tämmöisen pitäisi toimia, mulla samat kammet omassa pyörässä, mutta ei kylläkään vielä ketjusuojaa. http://www.bikeshop.fi/Atran_eturatassuoja_44_48h/ekauppa/p580060/&listpos=0
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t&p=1909463#post1909463 Tämänkö takia huoltoja tarviikin osata, kun pyörä on jo uutena huoltokunnossa? Onko laatu näin huonoa kuinka usein radoneissa? ;)
Ekan Radonin (ZR Team 6) ostin keväällä, nyt vajaa 1000 km kovaa ajoa takana. Asetukset oli kunnossa laatikosta otettaessa, vasta nyt kesän ajojen jälkeen alkanut takavaihtaja ilmoitella huoltotarpeesta.
maalinni
20.09.2012, 14.47
Ei ole mennyt kertaakaan succikset ketjun väliin. Race mallia ei ajeta lepattavin housuin!
orc biker
20.09.2012, 16.35
Minä pidän muovirimpulaa siksi, että ajan sateisemmilla ilmoilla tuulipuvun housuilla, kun trikoot eivät pidä vettä. Joskus on vähän meinannut tarrata kiinni isoimpaan rattaaseen, kun ketju on ollut pienemmillä, vaikka onkin lahkeet tiukalla. Toinen asia, jossa itse olen kokenut hyötyä muovilärpäkkeestä, on se, että joskus sääri on kolahtanut rattaaseen maastossa telutessa ja auennut. Muovirimpulaan kolauttaminen on paljon mukavampaa.
van damme
20.09.2012, 17.03
Minä pidän muovirimpulaa siksi, että ajan sateisemmilla ilmoilla tuulipuvun housuilla, kun trikoot eivät pidä vettä. Joskus on vähän meinannut tarrata kiinni isoimpaan rattaaseen, kun ketju on ollut pienemmillä, vaikka onkin lahkeet tiukalla. Toinen asia, jossa itse olen kokenut hyötyä muovilärpäkkeestä, on se, että joskus sääri on kolahtanut rattaaseen maastossa telutessa ja auennut. Muovirimpulaan kolauttaminen on paljon mukavampaa.
Juurikin näin.
maalinni
20.09.2012, 18.41
Hommaa bash ring ison rattaan tilalle.
akottila
20.09.2012, 20.47
Nyt kun sain vaihteen säädettyä kohdilleen, pelaa pyörä (stage 6,0) kuin Sveitsiläinen kello. Napsahtelee todella miellyttävästi päälle. Sram:n x9 kahvat ja vaihteet tuntuvat todella hyviltä. Jousitukseen olen myös erittän tyytyväinen, erittäin hienostunut käytös. Ikävää oli kun jouduin itse ruuvaamaan vaihteet, vaikka kasaushuollosta maksoin, mutta joutuuhan niitä jatkossakin säätämään. Muuten pyörä oli ok kunnossa. Ai niin valmistaja ilmoitti, että käyttävät perus sram vaijereita ja saattaa olla, että ne vielä vaihdan teflon liukasteisiin, kun tuli tilattuakin jo. Pyysivät myös kuvia runkoon hankaavasta etuvaihtajan vaijerista, mutta sekin kun jo tuli fiksattua, niin antaa olla.
alteregoni
22.09.2012, 00.09
Radon Slide ED 8.0 tuli tilattua ja neitsyt lenkki takana. Pientä tuntumaa laitteeseen saatu. No ensinnäkin onhan tuo aivan eri planeetalta kun entinen Cube XMS, no toki erisarjoissahan nuo painii mutta kumminkin. Pahin pelkoni oli, että Radon olis helevetin raskas peruspolkuajossa pitkine joustouneen ja loivine kulmineen. Mutta pelot oli aiheettomia, Radon menee paljon kevyemmin kuin Cuutio, eikä pitkät joustot syö poljettavuutta ainakaan mulla. Toki osansa on varmaan kiekoissa tuntus olevan kevyemmän kun edeltäjässä, vaikka nuo on DH kiekot:cool:. Ja taitaa koko fillari olla kevyempi kuin entinen. Mutta ajoltaan Radon on kyllä todella hyvä, aika eleetön vois kai sanoo. Ei tarvitse ajolinjoja ihan niin tarkkaan valita. Ihan hirveän laajaa käsitystä pyörästä ei tietysti vielä saanut kun oli noin tunnin testailu ja ja niljakkaan märät juuret yms. Mutta se pitää paikkansa mitä täälläkin on sanottu tämmösistä pyöristä, että mitä enempi vauhtia sitä hauskemmaksi homma muuttuu:)! Kyllä hymy oli herkässä! Hieno laite! Ja ne jarrut! Ah ihanat! :) .
Otin pyörän suoraan himaan, enkä Fillarosan kautta. En nähnyt syytä miksi olisin, kun ei tuossa nyt suurta hommaa kasaamisessa ole, ja huoltotoimet luonnistuu muutenkin. Eipä siinä kummempaa säätämistä ollutkaan, mitä nyt etuvaihtajan vaijeri oli löysällä. Ketjuohjurin asentoa muutin, ja siinä samalla joutu etuvaihtajaa vähän nostamaan ylöspäin. Niin ja etujarrua tartti vähän keskittää.
Eli aika hukkaan olis mennyt jos Nokialta Vantaalle asti olis lähtenyt hakeen. Mutta hyvähän se on, että on mahdollisuus saada myös kasattuna ja säädettynä niille jotka semmoista tarvitsevat! Laskee varmasti monella kynnystä tilata postimyyntipyörä.
Pari hassua juttua muuten Sliden "markkinoinnista" . Kuvissahan (http://www.bike-discount.de/shop/k1868/a58345/slide-ed-8-0.html?lg=en) on selvästi eri mallisarjan keula kun osa luettelossa!:cool: . Muutenkin kelailin että mikäköhän Fox tuo oikein on, kun eikös Performanse sarjan keulat ole Floatteja eikä Talaksia? No tossa missä lukee Talas (http://www3.bike-discount.de/bilder/xxl/63471/slide-ed-8-0.jpg) niin mulla lukee Float, vaikka Talas säätö löytyy:seko: . Onko tullu tehtaalla väärä tarra, vai onko toi joku Radonille varta vasten tehty malli? Onko jollain tietoa? Mutta mulle joka on todella laiska noissa säätöhommissa toi keula on hyvä! Ei ole kun rebound ja ilmanpaine ja that's it! Mutta joka tapauksessa joka euron arvoinen fillari ja enemmänkin!
van damme
22.09.2012, 02.48
Päivän tuotteena Skeen Carbon 8.0 2099€: http://www.bike-discount.de/shop/a58353/skeen-carbon-8-0.html
rontikainen
22.09.2012, 18.02
Stage 6:lla takana n. 70 km totutteluajoa poluilla, savessa ja kurassa. Mun kohdalla tuntuis iskarisäädöt löytyneen, ainakin tuollaiseen juurakkoisella/kivikkoisella polulla kolisteluun, kun säädin molempien pumppujen nopeuden kohtuu hitaalle. -Miten lie sitteen pysyy perässä, kun rymistellään high speed mäkeä?
Jarrujen kanssa en ole vielä ihan sinut. Ekalla lenkillä heitin pannut johon ärhäkällä etujarrulla oli oma osansa(Taisin tuossa aikaisemmin toisessa ketjussa kehuskella ekan lenkin jälkeen jarrujen tunnokkuuta -olin varmaan lyönyt pääni!:seko:). En sitten tiedä vääntyikö etulevy rytäkässä millin osia, koska siitä lähtien jarru ääntää kylmänä kuin ruisrääkkä ja pientä jaksottaista hankaavaa ääntäkin pitää. Kun jarrut lämmittää jarruttelemalla, toimii se kuten pitääkin, mutta jäähdyttyään ääntää taas. Pitokaan ei ole kylmänä ihan parasta. Kuuluu varmaan orgaanisten palojen ominaisuuksiin? (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?42448-formula-RX-jarrupalat)
van damme
23.09.2012, 02.31
Päivän tuote Radon Skill 7.0 699€: http://www.bike-discount.de/shop/a58625/skill-7-0.html
akottila
23.09.2012, 09.41
Millaisia lmanpaineita olette pyörissä käyttäneet?
Mulla Stage 6.0.
Painan 85kg.
Takana 150 Psi ja
Edessä (ylhäälllä) 85 Psi
Edessä (alhaalla) 85 Psi
Paluuvaimennus 6 (0=ei paluuvaimennusta)
Toimii hyvin tiellä ja maastossa poluilla. Eli olosuhteissa joissa ajelen.
Näillä asetuksilla jouset ei tiellä juurikaan jousta ja poluilla käyttäää lähes koko iskarin liikeradan hyväksi, suurimmissa töyssyissä.
Onko noiden ZR Race 29er 6.0 (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78468/zr-race-29er-6-0-sram.html)SRAM ja Shimano versioiden välillä jotakin merkittävää eroa vai onko se enemmänkin makuasia?
alteregoni
24.09.2012, 10.54
Jaa-a ikuisuus kysymys ehkä, noiden kahden merkin vertailu. Mutta molemmista XT:stä ja X9:stä kokemusta omaavana kallistuisin Srammin puoleen. Jotenskin herkemmin toimii ainakin takavaihtaja Srammissa verrattuna Shimanoon. Mutta hyviä molemmat. Jarruista en osaa sanoa onko Sramm version Magurat paremmat kun Shimppa version Avid....
akottila
25.09.2012, 22.45
Mäkin kallistun X9 puoleen. Kun oikein säädetty, toimii täysin moitteetta. Mulla on 2 pyörää ja molemipia vaihteita tulee käytettyä. XT:ään ei kyllä ole huono. No toisaalta kyllä, jotta vertailu olisi tasapuolista, pitäisi olla vastaavat kahvatkin. XT vaihteisessa fillarissa on SRAM X7 kahvat, joissa muoviset vivut. Toisessa alumiiniset X9 kahvat ja ne ovat kyllä paljon jämäkämmät ja tunnokkaammat. Ero saattaa johtua kahvoistakin. Mutta kumman vain valitsetkin, hyvin toimii.
kolistelija
25.09.2012, 22.50
Käytettävyyttä verratessa XT:n ja X9:n suurin ero on juurikin kahvoissa. Ja juuri nämä viimeisimmät XT kahvat ovat ainakin minun mielestäni paremmat.
rontikainen
26.09.2012, 13.28
Joku ajeli eilen Tuusulan Ruotsinkylän Metsäntutkimuslaitoksen kohdilla valkoisella Raadolla sen näköisesti, että oli totuttelulenkki menossa.... Kuka tunnustaa? ;)
akottila
26.09.2012, 20.49
Itse ajelen viikottain Tuusulan tien toisella puolella, valkoisella "raadolla". Onko toisellakin puolella hyviä polkuja?
HansGruber
26.09.2012, 21.53
Kysyisin mitkä näiden kahden pyörän erot on ( http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78472/zr-race-29er-7-0.html?mfid=52 ja http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78468/zr-race-29er-6-0-sram.html?mfid=52 ). Olen päätynyt tilaamaan näistä pyöristä jomman kumman, tai mahdollisesti ZR Race 29er 8.0:n.
Onko järkeä maksaa tuo 300e enemmän 7.0 mallista, eli tuleeko rahoille vastinetta jos panostaa siihen?
Vielä iänikuinen kysymys runkokoosta (180cm / inseam 85cm) - Bike Discount suositteli 20-tuumaista pyörää ja foorumeja selailleena olen käsittänyt, että 180 senttiselle sopisi 18-tuumainen. Saisiko tähänkin vastausta, kun Bike Discountin vastaus sekoitti pakkaa huomattavasti. Kiitos vastauksista jo etukäteen, niin pääsee tilaamaan pyörän.
Ite 179/82. Mielestäni 18" on oikea koko.
jk764476
26.09.2012, 23.42
Ämpyily loppui ja tilasin eilen zr race 29er 6.0:n. Otin 2012 sram-mallin, kun koko sopiva ja satkun säästökin tuli. Pistin fillariosan kautta, täytyy vaan koeajaa heti siellä pihassa hualella, kun on vissiin ko. liikkeen kasaus ollut välillä miten sattuu. Kiinnostaa kiviäkin, mutta kerroin silti.
Hieman polttelisi tuon Ex Fuel 8 vaihto tuommoiseen http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78549/slide-150-8-0.html.
Onko mitään kommentteja tulisiko paskempaan vaihdettua? Pitempi jousto on tarpeen, ja vielä hissitolppakin olisi valmiina :)
alteregoni
27.09.2012, 00.23
Ämpyily loppui ja tilasin eilen zr race 29er 6.0:n. Otin 2012 sram-mallin, kun koko sopiva ja satkun säästökin tuli. ,
Tuskin tulee pettymys puseroon, varmasti hyvä valinta
rontikainen
27.09.2012, 08.52
Itse ajelen viikottain Tuusulan tien toisella puolella, valkoisella "raadolla". Onko toisellakin puolella hyviä polkuja?
Onhan siellä Maisalantien molemmin puolin. Korkeuserot ovat pienempiä, mutta paljon mukavaa teknistä polkua ja kaunista Keski-Eurooppalaista puustoa.
Radon zr team 6 tai 7 kiikarissa, mutta koko mietityttää. Joten kyselisin, että löytyisikö joltain zr teamiä 16" tai 18" koossa Lahden lähistöltä kokeiltavaksi?
edit: Mielipiteitä koosta voi myös antaa, jos joku sattuu olemaan about samoilla mitoilla.. Pituus 171 cm ja inseam noin 77 cm.
mentunik
27.09.2012, 18.40
Kokoasian kanssa täälläkin pähkäilen.. Tilaukseen olisi lähdössä radon zr race 6.0. Pituutta on 189cm ja inseam aika tarkalleen 90cm. Kokojen 20" ja 22" välillä pähkäilen. Mittasuhteet käsittääkseni suht normaalit. Onko samanpituista sakkia joilla kyseinen pyörä on tai muuten vain tietäviä? Kiitos!
Human Traffic
27.09.2012, 18.55
Aika saman mittainen olen ja ottaisin 20 tuumaisen. Itsellä 20" radon, ei tuo kyseinen tosin, mutta jotain kuitenkin. Ja noita rungon mittoja kuin katsoo tuossa zr racessa niin kyllä 20" oisi se valinta. Puhuu sentin lyhyempi mies..
van damme
27.09.2012, 20.42
Itse tilasin sunnuntaina ZR Race 8.0 18" koossa. Pituutta 180cm ja inseam 83,5cm. Vaikka kauniimman Black Sin 6.0:n olisi saanut 50€ halvemmalla niin päädyin ZR Raceen koska ZR Racen alumiinirungolla on 5:n vuoden takuu ja Black Sinin hiilikuiturungolla on vain 2:n vuoden takuu. Pidempi takuu on kuitenkin loppupeleissä ulkonäköä tärkeämpää. Jos Black Sinin runko olisi yhtä kestävä kuin Radonin alumiinirungot niin ei sillä olisi muista poiketen vain 2:n vuoden takuuta.
mentunik
27.09.2012, 21.07
Ok, kiitoksia. Onko muuten noissa keuloissa Rock Shox SID RL PopLoc jaFox Evolution 32 Float RL 100 O/B jotain merkittäviä eroja?
Kellään hajua Swoopin painosta? o_O
van damme
28.09.2012, 02.32
Katselin kaikki ensi vuoden mallit läpi ja on muuten melko rumat väritykset mallistolla ainakin omasta mielestäni. Varsinkin kun vertaa tämän vuoden puna/valko/mustaan.
Stage 6.0 saapui eilen. Nyt se odottaa tuossa sisällä ihailtavana, että mies tervehtyisi vielä hetken. Olo oli kuin pikkupojalla karkkikaupassa, kun laatikkoa pääsi avaamaan :P Olin vähän kahden vaiheilla, että miellyttääkö tuo valkoinen väri alkuunkaan silmää, mutta kyllä se kotioloissa näyttää hienommalta, kuin promokuvissa ;)
Stage 6.0 saapui eilen. Nyt se odottaa tuossa sisällä ihailtavana, että mies tervehtyisi vielä hetken. Olo oli kuin pikkupojalla karkkikaupassa, kun laatikkoa pääsi avaamaan :P Olin vähän kahden vaiheilla, että miellyttääkö tuo valkoinen väri alkuunkaan silmää, mutta kyllä se kotioloissa näyttää hienommalta, kuin promokuvissa ;)
Isäukolle tilattiin myös tuo valkoinen stage 6.0. Aluksi vähän epäilytti väri, mutta kun fillari saatiin kasaan ni oli se vaan paljon tyylikkäämpi kuin kuvissa... =)
Kellään hajua Swoopin painosta? o_O
tuolla (http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Swoop-9-0_id_21672_.htm) mainittu 8.0 painoksi n.13.6kg
tuolla (http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Swoop-9-0_id_21672_.htm) mainittu 8.0 painoksi n.13.6kg
Tarkoiti varmaan 9.0? Seiska painaa ihan varmasti jotain +14,5kg sitten.. :/
Niin 9.0 tarkotin.. Koko 8.0 mallia ei ole ainakaan sivuilla ja 7.0 panoa ei ole ilmoitettu..
van damme
29.09.2012, 05.18
Radon tehny nähtävästi samat geometriamuutokset ensivuoden ZR Race malleihin mitkä meinasin itsekkin tehdä 2012 malliin, eli ylöspäin käännetty stemmi sekä korotustanko 10mm korotuksella ja 12 asteen kulmalla suoran tangon sijaan. Kädensijojen korkeus noussut n. 30mm riippuen miten sivuilla olevaa mittaa tulkitsee. Yhden 10mm spacerinkin heittäneet stemmin alle kompensoimaan matalempaa headsettiä. Ei ihan samaa kisakireää ajoasentoa siis enää:
http://i.imgur.com/vWNz9.jpg
http://dl.dropbox.com/u/24927076/kolhu1.jpghttp://dl.dropbox.com/u/24927076/kolhu2.jpg
Tuollanen kolhu pisti silmään uutukaisesta raadosta, mutta tuskin tuosta tarvitsee huolestua? Kosmiselta haitalta vaikuttaa, mutta kysytään nyt kuitenkin. Kannattaako tuosta reklamoida?
Keskiäkäinen lohjalainen
30.09.2012, 10.08
Tuollanen kolhu pisti silmään uutukaisesta raadosta, mutta tuskin tuosta tarvitsee huolestua? Kosmiselta haitalta vaikuttaa, mutta kysytään nyt kuitenkin. Kannattaako tuosta reklamoida?
Jaahans... Ovat sitten pistäneet ekan kolhun mukaan jo tehtaalla. Lisää niitä tulee, jahka pääset kivikkojuurakkoon :-)
Eihän se sähköposti paljoa maksa, joten voihan sitä reklamaatiota kokeilla. En välttämättä kuitenkaan lähettäisi pyörää takaisin tehtaalle vaan ostaisin pienen purkin valkoista maalia. Sille on käyttöä myöhemminkin.
(Yhden BMC:n mukana tuollainen maalipurkki tuli "vakiovarusteena".)
maalinni
30.09.2012, 10.18
Kyllä tuosta voi varustepaketin tingata.
Taidan laittaa kuvien kera vain tiedustelua tuosta asiasta sitten, eihän se mitään maksa, kuten sanoitte.
mentunik
30.09.2012, 18.16
Nyt on sitten Radon ZR Race 6.0 (2012) tilattuna ja näyttäisi olevan B-D:ltä lähtenyt jo etiäppäin.. ehkä ensi viikon lopulla jo ensitestit. Päädyin kokoon 20" ja toivotaan että sopii.
Jaahans... Ovat sitten pistäneet ekan kolhun mukaan jo tehtaalla. Lisää niitä tulee, jahka pääset kivikkojuurakkoon :-)
Eihän se sähköposti paljoa maksa, joten voihan sitä reklamaatiota kokeilla. En välttämättä kuitenkaan lähettäisi pyörää takaisin tehtaalle vaan ostaisin pienen purkin valkoista maalia. Sille on käyttöä myöhemminkin.
(Yhden BMC:n mukana tuollainen maalipurkki tuli "vakiovarusteena".)
Vastasivat todella nopeasti sähköpostiin. 50€ lahjakortti tai vaihto uuteen pyörään. Otan tyytyväisenä tuon lahjakortin vastaan :)
maalinni
01.10.2012, 18.41
Valittaminen kannattaa aina! 50e on hyvä summa tuosta.
akottila
01.10.2012, 22.32
Radon stage 6.0:n orginaali satula on pikemminkin kidutusväline, kuin kelvollinen polkupyörän istuin. 1/2 tunnin ajon jälkeen alkoi tuntua ja tunnin jälkeen homma oli jo lähes kidutusta. Hommasin uuden (SQlab 610) ja nyt rupeaa homma toimimaan. Ihan täydellinen ei tämäkään ole, mutta vanhaan verrattuna aivan eri planeetalta. Lukkopolkimetkin tuli laitettua ja ne on kyllä aivan huiput ja niihin tottui tosi nopeasti. Epäilin että miten lukkopolkimien kanssa pärjää ja hommasin käännettävät polkimet. Nyt on sitten reilu viikko ajeltu ja täytyy tilata 2 puoleiset lukkopolkimet :).
keski-ikäinen
02.10.2012, 05.09
^ Satula taitaa olla se, jossa vähänkin halvemmissa fillareissa eniten säästetään. Kai ne yleensä vaihtoon menee.
Stage 6.0 lähti tännekkin eilen tilaukseen. Pitkään haaveiltu eka maastopyörä tulossa, toivottavasti sattus mieleinen vehe =)
Keskiäkäinen lohjalainen
02.10.2012, 09.35
Radon stage 6.0:n orginaali satula on pikemminkin kidutusväline, kuin kelvollinen polkupyörän istuin. 1/2 tunnin ajon jälkeen alkoi tuntua ja tunnin jälkeen homma oli jo lähes kidutusta. Hommasin uuden (SQlab 610) ja nyt rupeaa homma toimimaan. Ihan täydellinen ei tämäkään ole, mutta vanhaan verrattuna aivan eri planeetalta.
Hinnat-alkaen malleissa on melko pomminvarmasti halvin satula mitä hyllystä löytyy. Vaihtoonhan se menee aktiivifillaristilla joka tapauksessa, jos ei malli miellytä. Canyon Nerve XC 6.0:n satulakin kuului tuohon kategoriaan.
Lukkopolkimetkin tuli laitettua ja ne on kyllä aivan huiput ja niihin tottui tosi nopeasti. Epäilin että miten lukkopolkimien kanssa pärjää ja hommasin käännettävät polkimet. Nyt on sitten reilu viikko ajeltu ja täytyy tilata 2 puoleiset lukkopolkimet :).
Jos Shimanon polkimiin päädyt, kannattaa kokeeksi tilata myös multi-release klossit. Siis tuollaiset:
http://www.bike-discount.de/shop/k530/a10350/cleats-spd-sh-56-mtb.html?mfid=43
Itse olen nyt testilenkin tuollaisilla ajanut, ja tykkäsin enemmän kuin perinteisistä klosseista, joilla olen tahkonnut 10 vuotta.
maalinni
02.10.2012, 15.31
Toisaalta se kalliskaan satula ei käy omalle berberille. Tekisi mieli tilata Brooksin täysjousitettu satula omaan täysjäykkään Radoniin.
orc biker
03.10.2012, 00.28
Hinnat-alkaen malleissa on melko pomminvarmasti halvin satula mitä hyllystä löytyy.
Ja se on hyvä juttu, koska satula on niin henkilökohtainen, että hintakaan ei takaa sopivuutta. Ostajahan niistä kuitenkin pyörän hinnassa maksaa.
Itse olen nyt testilenkin tuollaisilla ajanut, ja tykkäsin enemmän kuin perinteisistä klosseista, joilla olen tahkonnut 10 vuotta.
Kiinnostaisi kuulla enemmän näistä. Mistä tarkalleen ottanut tykkäsit ja toisaalta, onko tullut huonoja puolia vastaan? Kuinka tuo ylöspäin irrottaminen toimii: voiko esim. hypätessä vetäessä jaloilla ylöspäin jalka irrota?
Näkyy Stage 6.0 olevan kovassa huudossa. Sopivaa kokoa olisi vielä tarjolla ja polttee hommata jäykkäperälle kaveri mutta halvennuksessa samaan hintaan on myös tämä Cube http://www.bike-discount.de/shop/k1772/a54263/ams-130-black-n-grey-n-blue.html jota Bike-Discountin taatusti tieteellinen sininen soveltuvuuspalkki kuvaa astetta raskaammaksi All Mountain -pyöräksi. Sinänsä vähän kovempaa menoa kestävä pyörä kiinnostaisi kun jäykkikselläkin voi ajaa XC:tä mutta noista Manitoun joustoista tuntuu olevan heikosti tietoa tarjolla. Onko Stage 6.0 tähän väliin ainoa oikea vaihtoehto tuossa hintaluokassa vai tarjoaisiko Cube kovempaa kuritusta kestävän vaihtoehdon?
Mites tämä maastopyörien hintakehitys vuoden varrella menee, nyt kun uusia malleja tupsahtelee ja kesäsesonki on lopuillaan niin loppuvatko alennusmyynnit vai kannattaisiko kyttäillä jotain kaamostarjouksia? Täpäriä olisi tarkoitus kaivata vasta keväämmällä, jäykkis saa kyllä talveksi nastat alleen.
van damme
03.10.2012, 01.04
Mites tämä maastopyörien hintakehitys vuoden varrella menee, nyt kun uusia malleja tupsahtelee ja kesäsesonki on lopuillaan niin loppuvatko alennusmyynnit vai kannattaisiko kyttäillä jotain kaamostarjouksia? Täpäriä olisi tarkoitus kaivata vasta keväämmällä, jäykkis saa kyllä talveksi nastat alleen.
Tämän vuoden mallit myydään alennuksella niin kauan kun pyöriä on varastossa ja tarkoituksena saada pyörät myytyä ennen kuin vuoden 2013 mallit tulee myyntiin. Suuri osa Radonin 2013 malleista näyttää tulevan viikolla 42 ja tämän vuoden malleista monet on jo kokonaan loppuunmyyty. 2013 mallit tulee luonnollisesti täydellä hinnalla ja ovat sitten alennuksessa ensi syksynä.
Tämän vuoden mallit myydään alennuksella niin kauan kun pyöriä on varastossa ja tarkoituksena saada pyörät myytyä ennen kuin vuoden 2013 mallit tulee myyntiin. Suuri osa Radonin 2013 malleista näyttää tulevan viikolla 42 ja tämän vuoden malleista monet on jo kokonaan loppuunmyyty. 2013 mallit tulee luonnollisesti täydellä hinnalla ja ovat sitten alennuksessa ensi syksynä.Vuoden 2011 mallejakin näkyy vielä myynnissä siellä täällä (ei siis Radonia vaan noin yleensä) eli voiko talvella tulla vastaan hiljaisen talvimyynnin piristämiseksi alennettuja yksittäiskappaleita vaikka ihan kivijalkaliikkeissä vai kannattaako toimia nyt jos ensi kevääksi kaipaa pyörää?
Täälläkin aika moni hommannut ton Stage 6,0:n. Löytyisiköhän kokotietoja, meneekö toi 20" 180-senttiselle helppoa polkua ja hiekkatietä ajavalle? Selän takia toi täysjousto.
van damme
03.10.2012, 02.10
Vuoden 2011 mallejakin näkyy vielä myynnissä siellä täällä (ei siis Radonia vaan noin yleensä) eli voiko talvella tulla vastaan hiljaisen talvimyynnin piristämiseksi alennettuja yksittäiskappaleita vaikka ihan kivijalkaliikkeissä vai kannattaako toimia nyt jos ensi kevääksi kaipaa pyörää?
Nythän se paras aika on/oli (riippuu onko haluamasi 2012 malli jo loppuunmyyty), koska suurin osa pyöristä on alennuksessa. Voihan sitä yksittäisten pyörien hinta alentua talvellakin, mutta samanlaisia massa-alennuksia ei kannata odottaa mitä syksyisin. Loppuunmyydyt mallit on sitten loppuunmyytyjä eikä niitä tule enää lisää, eli jos joku malli on kiikarissa niin nyt kannattaa toimia, ellei halua maksaa ylimääräisiä satasia tuoreesta vuoden 2013 mallista joka on yleensä hyvin pitkälle samaa tasoa kuin edeltäjänsä. Joissain Radonin pyörissä on vuoden 2013 malleissa jopa huonompia komponentteja kun 2012 malleissa, vaikka hinta on sama tai korkeampi.
Keskiäkäinen lohjalainen
03.10.2012, 08.45
Kiinnostaisi kuulla enemmän näistä. Mistä tarkalleen ottanut tykkäsit ja toisaalta, onko tullut huonoja puolia vastaan? Kuinka tuo ylöspäin irrottaminen toimii: voiko esim. hypätessä vetäessä jaloilla ylöspäin jalka irrota?
Ei lähtenyt kenkä testilenkillä kertaakaan "vahingossa" irti, vaikka polkimien säädöt on löysimmällänsä. Siis aivan suoraan ylöspäin vetämällä se klossi ei aivan helposti irtoa, mutta heti kun voimaa on vähänkään muuhun suuntaan, kuuluu naps. Eniten tykkäsin siitä, että koskaan ei tarvitse pelätä kengän jäämistä kiinni polkimeen, jos pikajalkautumiselle on tarvetta.
Investointi on kokonaista kympin suuruinen, joten kannattaa kokeilla ja vertailla.
Keskiäkäinen lohjalainen
03.10.2012, 08.57
Joissain Radonin pyörissä on vuoden 2013 malleissa jopa huonompia komponentteja kun 2012 malleissa, vaikka hinta on sama tai korkeampi.
Näin se inflaatio toimii. Kurakomponentit hiipivät entistä kalliimpiin malleihin. 2012 olikin kyllä Radoneissa erityisen hyvä vuosikerta :-)
rontikainen
03.10.2012, 12.26
Täälläkin aika moni hommannut ton Stage 6,0:n. Löytyisiköhän kokotietoja, meneekö toi 20" 180-senttiselle helppoa polkua ja hiekkatietä ajavalle? Selän takia toi täysjousto.
Melko varmasti sopiva koko sulle! Itsellä sama koko ja satulaputki ulkona mitta-asteikolla kohdassa 9, eli aika paljon...
Muutoinkin voin suositella lämpimästi ko. konkelia!!
-Terveisin 185 cm-
Melko varmasti sopiva koko sulle! Itsellä sama koko ja satulaputki ulkona mitta-asteikolla kohdassa 9, eli aika paljon...
Muutoinkin voin suositella lämpimästi ko. konkelia!!
-Terveisin 185 cm-
Hienoo, tää varmisti munkin tilauksen kun laitoin toissapäivänä tulemaan kyseisen vehkeen 20" kokoisena. Itellä pituutta 183 ja inseami 88 luokkaa =) Pitkiä päivä nämä ootellessa :E
Kysyisin mitkä näiden kahden pyörän erot on ( http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78472/zr-race-29er-7-0.html?mfid=52 ja http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78468/zr-race-29er-6-0-sram.html?mfid=52 ).
Onko järkeä maksaa tuo 300e enemmän 7.0 mallista, eli tuleeko rahoille vastinetta jos panostaa siihen?
Tämä kiinnostaisi itseänikin. Radon zr-race 29er 6.0 on tällä hetkellä vahvin ehdokas ostoskoriin, koska on vaikuttanut, että se on hintalaadultaan parempi kuin 5.0. Mutta kannattaisiko tuosta 7.0:sta maksaa nuo lisäeurot?
keski-ikäinen
03.10.2012, 15.01
Kiinnostais täälläkin nuo samat mallit, tosin vähän myös 29er 5.0, kun on sininen. Keuloista en mitään tiedä, mutta eikö tuo Reba ole aika paljon parempi kuin Recon. Mutta taitaa loppua fillarit myyjältä, ennen kun mun taloudellinen tilanteeni stabilisoituu... :(
Human Traffic
03.10.2012, 15.20
Radon zr-race 29er 6.0 tuntuu kyllä aika laadukkaalta vehkeeltä kuin tuota osalistaa tuijottaa. Kyllä tolla aloittelija pärjää ja miksei kokeneempikin, plus että väri on tosi jeesh! Itte en näkisi tarpeelliseksi maksaa 300€ enemmän seuraavasta mallista, mutta tää nyt on vaan mun mielipide. Vähempikin riittää..
Omasta mielestäni reba on hyvä keula. Olen käyttänyt sitä niin XC ajelussa kuin muutaman kerran tullut sillä DH-ratojakin alas. Ei mitään ongelmaa ja huolto on helppo tehdä itse. Käytän aika korkeita paineita rebassa, sillä jos laitan sagin mukaisen paineet, niin tuntuu liian löysältä. Kovemmilla paineilla hakkaa vähän käsille pienessä rytinässä mutta poimii suuremmat tärskyt oikein hyvin. Mutta reconista ei ole mitään kokemusta.
orc biker
03.10.2012, 15.25
Ei lähtenyt kenkä testilenkillä kertaakaan "vahingossa" irti, vaikka polkimien säädöt on löysimmällänsä. Siis aivan suoraan ylöspäin vetämällä se klossi ei aivan helposti irtoa, mutta heti kun voimaa on vähänkään muuhun suuntaan, kuuluu naps. Eniten tykkäsin siitä, että koskaan ei tarvitse pelätä kengän jäämistä kiinni polkimeen, jos pikajalkautumiselle on tarvetta.
Investointi on kokonaista kympin suuruinen, joten kannattaa kokeilla ja vertailla.
Kiitos tiedoista. Taidanpa tosiaan kokeilla. Minä välillä könyän noilla vain ulospäin aukeavilla tai ainakin jännitys nousee liian korkeaksi. Esim. sellaisissa nousuissa, joissa on kiikun kaakun, että pääsenkö ajamalla ylös. Nykyisillä klosseilla joutuu lopettamaan yrittämisen vähän aiemmin kuin tekisi silloin, jos jalan varmasti saisi nopeammin irti. Joskus vain painopiste on niin huono irrottamista ajatellen.
Tutkin tätä asiaa lisää ja löysin monta kommenttia, joissa sanotaan, että: "No slow motion tip overs with the new cleats." Tuo on juuri sitä, mitä minulle tapahtuu joskus ja paikkojakin olen hajottanut noissa kaatumisissa. Esim. viimeksi pyörä lähti kaatumaan vasemmalle jyrkässä ylämäessä melkein paikallaan, yritin kompensoida siirtämällä painoni oikealle, mutta olin myöhässä ja jatkoin kaatumistani. Mutta koska painoni oli nyt oikealla, niin en saanut työnnettyä vasemmalla jalallani kantapäätä ulos ja sitten kyllä sattui. Jos olisi irronnut vetämällä sisään yläviistoon, niin olisin saanut jalan irti.
Kiitos tuosta vinkistä sinulle. Minä laitan nuo heti tilaukseen.
Keskiäkäinen lohjalainen
03.10.2012, 15.32
Keuloista en mitään tiedä, mutta eikö tuo Reba ole aika paljon parempi kuin Recon.
Korvaisin sanat "aika paljon" sanoilla "jonkin verran". Taloudessa on sekä Recon, Reba että Revelation ja kaikki ovat aivan tolkun vehkeitä. Solo-Air -tyyppisen Reconin säätömahdollisuudet ovat hiukan vähäisemmät kuin Dual-Air mallisten Reban ja Revelationin.
(Onko muuten niin, että uudesta Rebasta on tullut nyt Solo-Air -tyyppinen?)
orc biker
03.10.2012, 15.37
Radon zr-race 29er 6.0 tuntuu kyllä aika laadukkaalta vehkeeltä kuin tuota osalistaa tuijottaa. Kyllä tolla aloittelija pärjää ja miksei kokeneempikin, plus että väri on tosi jeesh! Itte en näkisi tarpeelliseksi maksaa 300€ enemmän seuraavasta mallista, mutta tää nyt on vaan mun mielipide. Vähempikin riittää..
Minustakin tuo 6.0 on parempaa hintalaatua. Mutta onko kellään tietoa noista vanteista? Minä en löydä tuon mallin tietoja valmistajan sivuilta. Tuossa kalliimmassa näyttäisi olevan Alex EN24 (jotka ennen olivat jo 5.0:ssa). Voisiko siitä päätellä, että Sun Ringlet eivät ole yhtä hyvät? Kustannusten noususta johtuvaa tämäkin? Ja toisaalta, kun viime vuoden 5.0 myi hetkessä loppuun, niin varmana sekin vaikuttaa nyt Radonin päätöksissä osasarjojen ja hinnan suhteen.
orc biker
03.10.2012, 15.40
(Onko muuten niin, että uudesta Rebasta on tullut nyt Solo-Air -tyyppinen?)
On.
http://www.sram.com/rockshox/family/reba
Keuloista en mitään tiedä, mutta eikö tuo Reba ole aika paljon parempi kuin Recon.
Erojen suuruus ko. keulojen välillä riippuu paljonkin siitä millä vaimennuksilla ko. keulat on varustettu (RLT, RL, TK, R). Jousien erojen vaikutukset eri ilmajousten (Dual Air, Solo Air) välillä onkin sitten pienemmät, vaikka säädettävyyttä onkin toki hieman enemmän Dual Air-mallissa. Mutta luonnollisesti eroa löytyy kierrejousen ja ilmajousen väliltä (tietämättä kuskin mieltymystä ja ajotyyliä jne. ei voi sanoa onko kierrejousi vai ilmajousi parempi).
Stage 6.0 oli tänää ensilenkillä ja kyllähän se melkoisen kestohymyn sai aikaan :) Pyörä tuntui hyvältä ja kulki hienosti, vaikka säädöt on vielä hakusessa. Takaiskari tuntui 150 psi:n paineella melko löysältä, mutta ei kuitenkaan pompottanut. Tuo iskarin lukitusmekanismi takana ei tuntunut juurikaan toimivan, johtuuko sitten liian alhaisesta paineesta?
Stage 6.0 oli tänää ensilenkillä ja kyllähän se melkoisen kestohymyn sai aikaan :) Pyörä tuntui hyvältä ja kulki hienosti, vaikka säädöt on vielä hakusessa. Takaiskari tuntui 150 psi:n paineella melko löysältä, mutta ei kuitenkaan pompottanut. Tuo iskarin lukitusmekanismi takana ei tuntunut juurikaan toimivan, johtuuko sitten liian alhaisesta paineesta?
Jos kyseessä on speksien mukainen Fox niin varsinaista lukitusta siinä ei lle vaan pro pedal, joka hieman helpottaa notkumista.
Jos kyseessä on speksien mukainen Fox niin varsinaista lukitusta siinä ei lle vaan pro pedal, joka hieman helpottaa notkumista.
Kyseessä on juuri tuo FOX rp2. Selvisi sitten tämäkin.
Heh, näyttäny stage 6 olevan sen verran kovassa huudossa, että päässyt loppumaan :p
alteregoni
03.10.2012, 22.12
Näin se inflaatio toimii. Kurakomponentit hiipivät entistä kalliimpiin malleihin. 2012 olikin kyllä Radoneissa erityisen hyvä vuosikerta :-)
Onneksi tuli toimittua tämän vuoden puolella! Noh ihan ookoo palikoita uusistkin vielä löytyy. Mutta ettei tässä vaan olisi hiipimässä sellainen meininki, että luodaan aluksi mielikuva jostakin ja sitten pikkuhiljaa tehdään muutoksia huonompaan...ääh aika salaliittoteorioinniksi menee. :) Niin ja mitä noihin takaiskarien paineisiin tulee niin aika paljon saa painetta laittaa vaikka propedal olis kolmos asennossa, tämä ainakin Slide ED:ssä. Aika herkkätoiminen tuntus olevan.
orc biker
03.10.2012, 22.23
Onneksi tuli toimittua tämän vuoden puolella! Noh ihan ookoo palikoita uusistkin vielä löytyy. Mutta ettei tässä vaan olisi hiipimässä sellainen meininki, että luodaan aluksi mielikuva jostakin ja sitten pikkuhiljaa tehdään muutoksia huonompaan...ääh aika salaliittoteorioinniksi menee. :)
Korjatkaa, jos olen väärässä (en ymmärrä rahamarkkinoista mitään), mutta Radon ostaa rungot Taiwanista ja muutenkin komponentit tulevat sieltä idästä päin. Euron arvo on todella alhaalla talouskriisin takia, joten pitää latoa entistä isompi pino euroja tiskiin saadakseen pyörän komponentit kasaan. Radon pulttaa osat yhteen ja luonnollisesti rahastaa myös kuluttajalta entistä enemmän euroja. Jostain luin, että kustannukset olisivat nousseet jopa 15 % pyörävalmistajilla. Jos 800 €:n pyörän hinta nousee 15 %, niin se on nyt 920 €. Aika lailla siltähän tuo näyttää.
alteregoni
03.10.2012, 23.36
Tottapa tuo orcin pähkäily varmaankin on. Tarvi ottaa oikein fooliohattu pois päästä että tän ymmärsin....:D. Nooh muutta hankalaa se varmaan on fillari merkeille ja varmaankin enempi näille postimyynti firmoille kun jengi on tottunu saamaan hunajaa purkillisen ja nyt siitä joutuu lusikan pari antaan pois. Rosellakin vähän saman suuntasta menoo näyttäis olevan.
van damme
04.10.2012, 07.40
Skeen Carbon 8.0 päivän tuotteena 2099€ (normaalihinta 2499€): http://www.bike-discount.de/shop/a58353/skeen-carbon-8-0.html
rontikainen
04.10.2012, 09.48
Korjatkaa, jos olen väärässä (en ymmärrä rahamarkkinoista mitään), mutta Radon ostaa rungot Taiwanista ja muutenkin komponentit tulevat sieltä idästä päin.
Joku asioista paremmin perillä oleva osasi kertoa muinoin tässä samassa ketjussa seuraavaa:
Eilen juttelin Cuben maahantuojan kanssa ja hän kertoi Cuben ja Radonin olevan saman firman tuotteita. Rungot näyttävät melko identtisiltä, mutta eroja löytyy mm putkien halkaisijoissa, seinämävahvuuksissa, dropouttien tukevuudessa, takahaarukan muotoilussa ja yleisesti viimeistelyssä. Rungot tulevat Taiwanista ja ovat kyseiselle firmalle vartavasten tehtyjä, eli kyseessä ei todellakaan ole teippi-firma. Ymmärsin myös sen, että Cube on jälleenmyyntipyörä, kun taas Radon on nettikauppavastine muille nettimyyntifirmoille.
Kyllähän se tuota oli jo MTB:n kultaisella 90-luvulla, kun osti amerikkalaisen Konan, niin Tawanista oli runko ellei koko pyörä. Taisi olla muutama aito jenkkipyörä tuolloin, kuten Cannondale ja Giant(jos nekään)... Konalla oli ainakin tuolloin "omia"(leimattuja?) komponentteja paljon ja renkaita.
Oli miten oli, niin kuluttajan kannalta on mukavaa, kun hinta ja laatu kohtaavat aina välillä!
van damme
04.10.2012, 09.55
Soittelin pyöristä BD:seen viime viikolla ja kysäsin samalla hiilikuiturunkojen alkuperästä niin nekin tehdään kuulemma samalla tehtaalla Cubejen kanssa.
Kuntoilija
04.10.2012, 10.51
Soittelin pyöristä BD:seen viime viikolla ja kysäsin samalla hiilikuiturunkojen alkuperästä niin nekin tehdään kuulemma samalla tehtaalla Cubejen kanssa.
Jospa kaudelle 2014 Raadolta edullisempi vastine Kuution 27,5" hiilari am-pyörälle. Sellainen voi minua kiinnostaa.
alteregoni
04.10.2012, 11.27
Joku asioista paremmin perillä oleva osasi kertoa muinoin tässä samassa ketjussa seuraavaa:
Kyllähän se tuota oli jo MTB:n kultaisella 90-luvulla,
Eipä niitä montaa merkkiä ole mikä ei teetä runkojaan kaukoidässä ; Orange, oisko Intense...varmaan muitakin, mutta nää enempi bulkimmat tulee varmaankin kaikki. Eikä siinä mitää ihmeellistä ole. Ja varmaankin samalta tehtaalta Raadon Cuution kanssa tulee monen muunkin merkin runkoja. Työn jälkikin on erinomaista, näkyy aika selvästi oman Radonin raw rungossa. Olishan se kiva rullailla vaikka Suomessa tehdyllä fillarin rungolla, mutta raha politiikka olisikin sitten toisenlainen...
rontikainen
04.10.2012, 18.40
Olishan se kiva rullailla vaikka Suomessa tehdyllä fillarin rungolla, mutta raha politiikka olisikin sitten toisenlainen...
Menee off topic...Muistaako kukaan 90-luvun puolivälistä suomalaista Finnpeak maastopyörämerkkiä? Oli überkalliita ja pirun rumia pyöriä, mutta suomalaisia.....kyllä himotti silloin ;)
Täälläkin on ollut Stage 6.0 käytössä toukokuun alusta lähtien. Takana on nyt reilut 100 tuntia ja noin 1300 kilometriä. Pyörällä on ajeltu lähes yksinomaan metsäpolkuja ja käyttö ollut kohtuullisen säälimätöntä. Pyörä ja kilkkeet on kestänyt ajon jopa merkillisen hyvin. Mitään muuta en ole pyörälle tarvinnut vielä tehdä lukkunottamatta ensihuoltoa ja satunaista pulttien kireyden tarkistelua ja paikkojen rasvausta. Formula RX:n jarruillekkaan en ole tarvinnut ajatusta uhrata, koska ne on toiminnut moitteetta. Esim. toisen maastopyöräni avidin mehu kolmosia saa olla joka käänteessä keskittämässä ja paloja hiomassa.
Sinälläänhän pyörä on hintaansa nähden kasattu kohtuu hyvistä osista ja rungon hitsaussaumatkin ovat laadukkaan ja viimeistellyn oloisia. Elikkä ainakin omasta puolestani voin suositella näitä radonin kikottimia ainakin tämmöiseksi entry level peliksi.
frööbeli
04.10.2012, 23.10
Menee off topic...Muistaako kukaan 90-luvun puolivälistä suomalaista Finnpeak maastopyörämerkkiä? Oli überkalliita ja pirun rumia pyöriä, mutta suomalaisia.....kyllä himotti silloin ;)
perhetuttu niitä hartolassa fiksaili omalla pajallaan, paja on vieläkin, toisessa käytössä tosin..hienoja vehkeitä kaikenkaikkiaan!
http://www.finnpeakcycle.fi/fillarit.html
HansGruber
04.10.2012, 23.32
Tilasin pyörän Radon ZR Race 29er 8.0 ja tämän pumpun: http://www.bike-discount.de/shop/k604/a3237/pocket-shock-master-blaster-dxg-suspension-pump-gauge.html
Saankohan tällä ilmat keulaan ja jos en, niin millä?
alteregoni
04.10.2012, 23.43
Kyllä saat
HansGruber
05.10.2012, 00.04
No hyvä eipähän tullut turha ostos. Thanks.
rontikainen
05.10.2012, 10.53
perhetuttu niitä hartolassa fiksaili omalla pajallaan, paja on vieläkin, toisessa käytössä tosin..hienoja vehkeitä kaikenkaikkiaan!
http://www.finnpeakcycle.fi/fillarit.html
(Edelleen aiheen ohi) Katos peijooni! Taitaa olla jonkin sortin underground pyörä, kun noita kansainvälisiä palstoja selaa. Silloin ennen ne olivat muistaakseni alumiinin harmaita todella krouveilla hitsisaumoilla, kun nyt ovat katseen kestäviä...
mentunik
11.10.2012, 15.28
Radon tehny nähtävästi samat geometriamuutokset ensivuoden ZR Race malleihin mitkä meinasin itsekkin tehdä 2012 malliin, eli ylöspäin käännetty stemmi sekä korotustanko 10mm korotuksella ja 12 asteen kulmalla suoran tangon sijaan. Kädensijojen korkeus noussut n. 30mm riippuen miten sivuilla olevaa mittaa tulkitsee. Yhden 10mm spacerinkin heittäneet stemmin alle kompensoimaan matalempaa headsettiä. Ei ihan samaa kisakireää ajoasentoa siis enää:
http://i.imgur.com/vWNz9.jpg
Näköjään on pieniä eroja noissa. Tilasin tuon -12 mallin ZR race 6.0 ja tuli valmiiksi käännetyllä stemmillä ja yhdellä spacerilla ja 20mm riser tangolla.
Anakonna
12.10.2012, 11.39
Ajattelin näin uutena foorumilaisena kysyä kokemuksia Skeen 7.0 pyörästä? Olin aikaisemmin katsonut Stage 6.0 mallia, mutta nämä ovat ainakin Discountista loppuneet. Onko pyörässä ns. rahoille vastinetta? Tämä pyörä olisi itselleni ensimmäinen täpäri, joten omaa kokemusta näistä ei löydy, enkä pysty pyörää verrata mihinkään.
Jos Stage oli mielessä niin mites Slide 125, joka korvaa Staget kaudelle 2013. http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html?mfid=52 tuossa kyllä näyttäisi olevan rahoille vastinetta, tosin pyörää joutuu odottamaan jonkin aikaa.
Anakonna
12.10.2012, 17.35
Olin jotenkin ohittanut tuon Sliden kokonaan. Tuo voisi varmasti olla hyvä vaihtoehto. Kokemukset tuosta myös kiinnostaa.
jk764476
15.10.2012, 01.03
Olen nyt ajellut n. 100 kilsaa rämeessä Zr race 6.0 29erilla (2012 sram). Pikaiset huomiot: homma toimi kuin rasvattu: tilaus ja maksu, jonka jälkeen meni yht. 7 päivää, niin pyörä oli fillariosassa noudettavissa. Palvelu oli erittäin asiallista, oli itselle hyödyllistä kysellä ja turista asioista.
Itse pyörä on vakuuttanut. Vaihteet toimivat (ainakin toistaiseksi) virheettä (vaikka on hakattu oksiin ja kiviin yms.), ja ajoasento on 16" koossa passeli 170 cm tapille. Pyörä / keula ei taivu tai hötky kovemmassakaan runttauksessa / nousuissa. Märällä tosin tuntuu, että jarrujen tehot / tuntuma on ajoittain kovin vaihtelevaa. Voimansiirtopuolella seam on vakuuttanut parkkiintuneen maantieshitmano- käyttäjän.
Hinta / laatusuhde erittäin kohdallaan.
Onko Slide 8.0 ja 9.0 välillä muuta merkittävää eroa kuin kiekot ja SRAM vs. Shimano? 8.0:n Shimano XT riittäisi itselle varmasti kevyesti joten 500€ hintaero SRAMin osista ei tunnu omaan käyttöön järkevältä. Kiekotkin ovat erilaiset, mutta millaiset nuo 8.0:n kiekot ovat?
http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78665/slide-150-9-0.html (http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78665/slide-150-9-0.html)
http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78549/slide-150-8-0.html
Ajeluna siis hupiajelut pääasiassa polkuja pitkin ja nyt olisi tarkoitus siirtyä jäykkäperästä täysjoustoon. Tosin jouston pituus on vielä ratkaisematta, mutta tuo 150mm Slide on nyt yksi vaihtoehdoista.
sakuvaan
15.10.2012, 14.12
Eri takaiskari kanssa.
mentunik
15.10.2012, 21.06
On muuten suht haastavat säädettävät noi formula rx jarrut jotka ainakin tossa ZR race 6.0 -12 mallissa on.. välykset on erittäin pienet. Toisaalta jarrutusteho on erinomainen.
kolistelija
15.10.2012, 21.37
On muuten suht haastavat säädettävät noi formula rx jarrut jotka ainakin tossa ZR race 6.0 -12 mallissa on.. välykset on erittäin pienet. Toisaalta jarrutusteho on erinomainen.
Onko? Ihan yhtä helppo se on kuin mikä tahansa muukin jarru. Mutta sitä kannattaa herkistellä aina välillä, ettei männät jumiudu.
maalinni
15.10.2012, 21.45
Kyllä ne Rx:t säätyy helposti noin minuutissa:
1. Pultit löysälle siten, että satula liikkuu juuri ja juuri
2. Puristus kahvasta ja pultit kiinni
3. Lisää puristelua kahvasta.
4. Valmis.
Yhdyn tähän. Itsellä oli molemmista jarruista männät jumissa jo uutena ostaessa. Monen voitelukerran jälkeen luulen saaneeni ne toimimaan mutta säätö ei onnistu perinteisellä tavalla, vaan silmällä ja kuulolla. Pyörä Stage 6.0.
akottila
16.10.2012, 00.04
Stage 6.0:n jarrujen kanssa ei ole ollut ongelmia. Vaihteiden kanssa oli, kun eivät olleet säädöissä. Nyt kun ovat ja sisäänajetut (500 km) pelaavat täydellisesti. Olen erittäin tyytyväinen Sramin X9 vaihteisiin ja vaihtajiin. Lisäksi vaihdoin satulan, lukkopolkimet ja hankin sigman (900 lm) lampun. Nyt fillari onkin mieleinen ja olen siihen tyytyväinen. Joustoa voisi metsässä olla enemmän, mutta kun tulee ajettua paljon asfaltillakin, niin musta on hyvä kompromissi ja sellaisen halusinkin. Pyörä on kaikinpuolin parempi kuin odotin ja toimii loistavasti mun käytössä.
mentunik
16.10.2012, 00.36
Edessä sain säädettyä ihan perinteisesti kahvasta puristamalla ja pultit kiinni. Takaa jouduin herkistelemään mäntiä ja lopuksi silmämääräisesti kohdalleen. Hetkellisesti kävi tosin verenpaineet hieman korkealla.
maalinni
16.10.2012, 07.34
Pyöräily on siitä jännä harrastus, kun sykkeet nousee välillä vaikkei polkisikaan.
Sepäs alkoi mallikkaasti. Aloin tsekkaa tänään saapuneen Stagen takaiskarin ilmoja, nii koko paska asennettu väärin päin ja venttiili hankaa linkkuun kiinni. Eikun heti pajottaa ja kääntää toi toisinpäin :mad:
Kuva ei toimi, niin linkissä tilanne:
Pitää laittaa vähä menemään noottia kyllä firmalle huomenissa....
https://dl.dropbox.com/u/13916434/resized/20121016_174226_450x600.jpg
(https://dl.dropbox.com/u/13916434/resized/20121016_174226_450x600.jpg)
rontikainen
16.10.2012, 19.18
Sepäs alkoi mallikkaasti. Aloin tsekkaa tänään saapuneen Stagen takaiskarin ilmoja, nii koko paska asennettu väärin päin ja venttiili hankaa linkkuun kiinni. Eikun heti pajottaa ja kääntää toi toisinpäin :mad:
Kuva ei toimi, niin linkissä tilanne:
Pitää laittaa vähä menemään noottia kyllä firmalle huomenissa....
https://dl.dropbox.com/u/13916434/resized/20121016_174226_450x600.jpg
(https://dl.dropbox.com/u/13916434/resized/20121016_174226_450x600.jpg)
Heeh!!! Eikä???? :eek:
Mulla kanssa Stagen etujarrun toinen mänttä lähes jupatissa heti uutena...
^^Silmät kiinni taidetaan noitakin pyöriä kasailla :) voi ziizus..
Noo sellasta sattuu. Pääsipa heti tekemään lähempää tuttavuutta, ennen kun lähtee testilenkille :D
Etujarru kans otti vähä kiinni, mutta sai pultteja löysäämällä ja kirimällä menemään kohillee.
Nyt tsekkaa miten se eka maasturi rullaa->
Selvishän se syy pyörän edullisuuteen :)
Keskiäkäinen lohjalainen
17.10.2012, 08.22
Unbefuckinglievable!
Just kun toisessa ketjussa pääsin kehumasta ZR Team -fillarin laatua, kasausta myöten. Ilmeisesti kasausporukan ammattitaidosssa on melkoista hajontaa.
sakuvaan
17.10.2012, 11.44
Oktoberfest.
kyl noit vissiin pienes "simas" kasaillaan...
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a78434/zr-team-7-0.html
Onkos näillä jotain merkittävää eroa? Kumpi kannataisi hommata?
xc-pyöräilijä
18.10.2012, 12.21
Ei mitään, linkeissä on sama pyörä.
Ei ole, sama pyörä kummassakin linkissä.
Oho, käynyt näköjään pieni huti/paste :D
Pahoitteluni, meinasin siis tähän (http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58232/zr-team-7-0.html?mfid=52L) 2012 malliin, kuitenkin vain 50e eroa.
Taitaa mennä niin, että nuo 2012 -mallit oli pikkasen parempia noihin 2013 malleihin verrattuna. Eroa näyttäisi olevan kammet, keula ja etuvaihtaja ainakin vanhemman mallin eduksi.
Edit: Jarrutkin näyttää olevan erit. Ottaisin kyllä vanhemman version, mikäli väri ei ole ongelma ja kokoa löytyy.
xc-pyöräilijä
18.10.2012, 13.13
2012 mallissa on paremmat osat. Näissä 2012 malli voittaa 2013 mallin.
-Teoriassa parempi keula, 2013 mallin rebakin kyllä pelittää todella hyvin.
-Jarrut ovat paremmat, elixireistä on enemmän huonoja kokemuksia kuin formuloista
-Vaihteisto on tasoa kovempaa sarjaa, tosin deorellakin peruspolkija ajelee.
Kiekoista en osaa sanoa mitään, joku muu voi jatkaa siitä. 2012 mallissa on astetta paremmat osat, ja saisit sen heti. Hinta on vähän kovempi mutta ero on pieni. Molemmilla ajat tyytyväisenä, hyvä että eroa huomaisit.
Jatkoa edelliseen, kannatti laittaa mailia menemään
"Dear Mr. H---- ------nen,
we are sorry for the problems with our bike. I can offer you a 50€ voucer for our webshop as compensation."
Loppuhyvin kaikki hyvin, ihan hyvälle tuntitaksalle tuossa näköjään pääsi =)
Nappulakenka
21.10.2012, 13.52
Heippa kaikille :) Olen tässä katsellut emännälle hänelle ensimmäistä maastopyörää ja näissä Radonin pyörissä hinta-/laatusuhde tuntuu olevan kohdillaan. Jos nyt joku jäykkäperäinen Radon otetaan, niin valinta osuu ehdottomasti ZR Lady 7.0 (http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Lady-7-0_id_22289_.htm#ausstattung), mutta rungon koko tuottaa ongelmia, niin kuin aina :D
Tässä olisi vähän emännän mittoja:
Inseam: 76
Trunk: 63
Forearm: 28
Arm: 60
Thigh: 55
Lower Leg: 52
Sternal Notch: 136
Total Body Height: 163
Olen vertaillut noita runkoja näiden mittojen perusteella ja tavallaan hän istuisi 17" rungon mittoihin, mutta toisaalta toiveissa on, että seisonta korkeutta saisi olla "reilusti" ja että ajoasento ei olisi liian makaava. Periaatteessa siis 15" runko voisi olla parempi, mutta silloin mitä ilmeisemmin joudutaan pelaamaan stemmin ja satulatolpan kanssa.
Löytyykö arvon naisväeltä vinkkejä oikean rungon valintaan? Huomasin myös, että runkojen geometriat ovat vaihtuneet aavistuksen viime vuodesta, mutta tuskin aiheuttaa suurempaa päänvaivaa...
maalinni
21.10.2012, 14.38
Eikös Hesassa voi koeajaa noita Radoneita?
Heippa kaikille :) Olen tässä katsellut emännälle hänelle ensimmäistä maastopyörää ja näissä Radonin pyörissä hinta-/laatusuhde tuntuu olevan kohdillaan. Jos nyt joku jäykkäperäinen Radon otetaan, niin valinta osuu ehdottomasti ZR Lady 7.0 (http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Lady-7-0_id_22289_.htm#ausstattung), mutta rungon koko tuottaa ongelmia, niin kuin aina :D
Olen vertaillut noita runkoja näiden mittojen perusteella ja tavallaan hän istuisi 17" rungon mittoihin, mutta toisaalta toiveissa on, että seisonta korkeutta saisi olla "reilusti" ja että ajoasento ei olisi liian makaava. Periaatteessa siis 15" runko voisi olla parempi, mutta silloin mitä ilmeisemmin joudutaan pelaamaan stemmin ja satulatolpan kanssa.
Löytyykö arvon naisväeltä vinkkejä oikean rungon valintaan? Huomasin myös, että runkojen geometriat ovat vaihtuneet aavistuksen viime vuodesta, mutta tuskin aiheuttaa suurempaa päänvaivaa...
Olen kuusi senttiä lyhyempi, inseam 74 ja ajan tämän vuoden mallia olevalla 15 tuuman ZR Ladyllä. Vähänkin itseäni isommalle suosittelisin ehdottomasti isompaa runkoa. Ajoasento on aika pysty, itsenikin pitäisi vaihtaa pitempää stemmiä. Ja vaakaputki on sen verran matalalla, että stand overista ei tarvitse olla huolissaan. Eli suosittelisin laittamaan 17-tuumaisen tilaukseen.
Onko muuten kellään kokemuksia Radonin maantiepyöristä/rungoista?
Mä oon 155cm ja mun inseam on 68cm. Mulla 2012 Radon Lady 6.0 ja 15". Mulla riittää ihan hyvin seisomakorkeus, vaikka olenkin lyhytjalkainen. Itse tykkään kai vähän pidemmästä ohjaamosta ja siks mulle on vaihdettu tohon pyörään pidempi stemmi, vakiona siinä tais olla 60mm. Ja satulaakin säädettiin mahdollisimman paljon taaksepäin.
Mun silmään noi mitat näyttäis siltä että 17" saattais mennä ihan hyvin. Toisaalta jos haluaa oikeasti melko pystyn ajoasennon, niin 15" vois olla hyvä, koska ohjaamo on aika pieni. Ja toisaalta mun mies (171cm pitkä) on kokeillut mun pyörää ja tykkää että se on näppärän kokoinen... Mutta ehkä kannattaa miettiä myös sitä, että jos aikoo ajaa pidempää siirtymää tms. tasasta niin liian pieni pyörä ei oo kiva.
Ootko harkinnut miesten puolelta pyörää..? Voisko sopia Radonin 16"? Ite olisin halunnut oikeastaan sellasen mutta se seisomakorkeus olis ollut todennäköisesti itselle liian korkea.
Ite tein niin, että kävin sovittelemassa kivijalkamyymälöissä eri merkkien pyöriä (en Radonia koska täällä treellä niitä ei voi sovittaa) ja vertailin niiden mittoja sitten netissä oleviin Radonin mittoihin. Ja ostin Radonin. Hyi minua kivijalkamyymälöiden hyväksikäyttäjää. :( Seisomakorkeutta testailin kotona jo valmiiks olleen 18" miesten Radonin avulla lätkimällä koroketta kenkien alle sen verran kun ajateltiin 15" naisten mallin olevan matalampi. :D
Ja vielä naisten mallista.. Itse koin vauhdin hurmaa kun renkaat (ne mustat osat, miks niitä nyt sanotaankaan..? :D) vaihdettiin 2,1 tuumasiin Rocket Ronneihin ja Racing Ralpheihin. Ne vakiorenkaat (Nobby Nicit) oli hirmu hidastavat verrattuna kapeampiin. Kuitenkin kapeammilla (ja kuvioltaan vähemmän traktorin renkailla) pärjää ihan hyvin poluilla.
Nappulakenka
22.10.2012, 15.40
Ensimmäiseksi haluan kiittää kaikkia tähän asti vastanneita J
Eikös Hesassa voi koeajaa noita Radoneita?
Kyllä mä olen yrittänyt etsiä jälleenmyyjiä tästä läheltä, mutta en ole löytänyt kuin fillariosa.fi:n ja valitettavasti heillä ei ollut testissä muita Orangeja(mikä tietenkin olisi loistava valinta :P)
Mä oon 155cm ja mun inseam on 68cm. Mulla 2012 Radon Lady 6.0 ja 15". Mulla riittää ihan hyvin seisomakorkeus, vaikka olenkin lyhytjalkainen. Itse tykkään kai vähän pidemmästä ohjaamosta ja siks mulle on vaihdettu tohon pyörään pidempi stemmi, vakiona siinä tais olla 60mm. Ja satulaakin säädettiin mahdollisimman paljon taaksepäin.
Mun silmään noi mitat näyttäis siltä että 17" saattais mennä ihan hyvin. Toisaalta jos haluaa oikeasti melko pystyn ajoasennon, niin 15" vois olla hyvä, koska ohjaamo on aika pieni. Ja toisaalta mun mies (171cm pitkä) on kokeillut mun pyörää ja tykkää että se on näppärän kokoinen... Mutta ehkä kannattaa miettiä myös sitä, että jos aikoo ajaa pidempää siirtymää tms. tasasta niin liian pieni pyörä ei oo kiva.
Ootko harkinnut miesten puolelta pyörää..? Voisko sopia Radonin 16"? Ite olisin halunnut oikeastaan sellasen mutta se seisomakorkeus olis ollut todennäköisesti itselle liian korkea.
Periaatteessa miesten malleista ZR Team:in 16”-runko voisi olla passeli ja tässä jäisi myös aavistuksen verran enemmän seisontakorkeutta eikä geometria silmämääräisesti laske ajoasentoa. Säästäähän tuossa myös vähän rahaa ja se näkyy osissa, mutta sillä ei ole väliä, kunhan löytyy runko joka sopii hänelle.
Koeajoja pyrimme suorittamaan tässä syksyn aikana ja tekemään vertailuita näiden tiimoilta.
H. Moilanen
26.10.2012, 16.41
Onko muuten kellään kokemuksia Radonin maantiepyöristä/rungoista?
On. RPS SE löytyy. Kiekot vaihdoin heti kärkeen ennestään taloudesta löytyneisiin Mavicein. Loistopeli hintaansa nähden.
Slide 160 takaswingissä särö :) katotaa miten takuu toimii mut aika heikosti tuntuu ainakin viiveiden puolesta toimivan b-d kanssa.
Kestihän se vuoden ja 3kk.
alteregoni
27.10.2012, 01.16
Aijaijai! :( . Mistä kohtaa narahti särölle?
keski-ikäinen
31.10.2012, 18.13
Oon pitemmän aikaa katellut noita Radonin kaksysejä ja nyt on semmoset saumat, että saattaisi olla mahiksia tommoseen Radon ZR Race 29er 6.0:een. Kun pituus on 180 ja inseam 86, niin jäin pohtimaan valintaa tuon 18" ja 20"-koon välillä. Itse kyllä tykkäisin ei kovin korkeasta rungosta, että olisi näppärämpi käsitellä. Mutta olisko toi 18" liian pieni?
Slide 160 takaswingissä särö :) katotaa miten takuu toimii mut aika heikosti tuntuu ainakin viiveiden puolesta toimivan b-d kanssa.
Kestihän se vuoden ja 3kk.
Joo, mulla on Slide 140 johon myös vastaava murtuma tuli pari vuotta sit. Laitoin meiliä ja kuvat b-den. Mitään ei kuulunut vajaaseen 4kk. Sit tuli s-postissa ilm. että paketti tulossa. Svingi tuli muutaman päivän sen jälkeen.
On. RPS SE löytyy. Kiekot vaihdoin heti kärkeen ennestään taloudesta löytyneisiin Mavicein. Loistopeli hintaansa nähden.
Tuli tilattua toi Spire 9.0. Osat on ainakin kohdallaan. Hienoo että runkokin on toimiva.
Harhailija
01.11.2012, 08.39
Oon pitemmän aikaa katellut noita Radonin kaksysejä ja nyt on semmoset saumat, että saattaisi olla mahiksia tommoseen Radon ZR Race 29er 6.0:een. Kun pituus on 180 ja inseam 86, niin jäin pohtimaan valintaa tuon 18" ja 20"-koon välillä. Itse kyllä tykkäisin ei kovin korkeasta rungosta, että olisi näppärämpi käsitellä. Mutta olisko toi 18" liian pieni?
Mulle tuli viime viikolla zr race 5.0 29" koossa 20". pituutta 185 cm ja inseam ~88. Niin satulaputki on liian lyhyt. Tai siis yli maksimin ylhäällä. Hommaan varmaan 40 cm satulaputken ja säädettävän stemmin myöhemmin.
keski-ikäinen
01.11.2012, 08.47
^ Kiitos tuosta infosta :). Kaipa se sitten kannattaa 20" ottaa. Taitaa olla vähän pitempikin toi runko kun 18" ja toisaalta pidän aika matalasta ajoasennosta. Asiaa mietittyäni olen kanssa päätymässä tohon 5.0-malliin, kun on ostettava siihen uuteen fillariin kuitenkin nastarengasta, poljinta yms., niin rahaa kuluu.
Ei ole 18" liian pieni. Itse olen saman kokoinen. 4 lenkkiä olen ajanut sekalaisessa maastossa kyseisellä pyörällä (Sram) ja on hyvän kokoinen. Vaihteet jouduin säätämään ja keulan pumppaamaan. On kiva vehe päästellä menemään ja hyvän värinen tuo lime luonnossa.
keski-ikäinen
01.11.2012, 10.09
^ Joo, kyllähän muistelen lukeneeni täältä suurin piirtein kokoisistani tapauksista, jotka ovat tohon 18" kokoon päätyneet. Ei millään jaksa vaan selata ketjuja läpi, kun monissa on kymmeniä sivuja. Joten kaikki nää infot on arvokkaita. Onhan tommonen pienempi varmaan maastossa kivempi pyöritellä, vaikka en mihinkään OTB-maastoon meinaa suunnatakaan. Ja kyllähän toi lime tossa kuvassakin ihan hyvän näkönen on, varmaan tosiaan vielä paremman näkönen luonnossa.
^ Kiitos tuosta infosta :). Kaipa se sitten kannattaa 20" ottaa. Taitaa olla vähän pitempikin toi runko kun 18" ja toisaalta pidän aika matalasta ajoasennosta. Asiaa mietittyäni olen kanssa päätymässä tohon 5.0-malliin, kun on ostettava siihen uuteen fillariin kuitenkin nastarengasta, poljinta yms., niin rahaa kuluu.
Kyllä tuon 18" ajoasennon saa alas jos, haluaa spacerit pois stemmin alta ja kääntää stemmin negatiiviseksi. Ennemmin liian pieni kuin, iso runko. Yksi 190 cm kaveri kaveri tykkää ajaa Trekin 29:llä missä on myös 600mm rungon vaakamitta.
Reban keula on 6.0 huomattavasti parempi jos, meinaa maastossa oikeasti ajaa ja kallein osa päivittää myöhemmin. Kannattaa harkita tarkkaan. Reballa ei jää ajot ainakaan keulasta kiinni. 6.0 on 400mm satula tolppa valmiina.
keski-ikäinen
01.11.2012, 12.45
^ Noitten puheitten valossa pistetään toi 18" 6.0 uudelleen harkintaan :). Eipä tässä ole pahemmin varoja jälkeenpäin fillaria uudelleen speksata, niin olis hyvä, että kerralla tulisi pysyvää jälkee.
Tossa jäi vaan mietityttämään kun katsoin noita kahta 6.0:aa, niin molemmissa on väriksi merkattu lime, siis shimano- ja sram-varustetuissa. Kuvassahan toi shimano on musta ja sram lime. Ota tosta nyt sitten selvää.
Joo, mulla on Slide 140 johon myös vastaava murtuma tuli pari vuotta sit. Laitoin meiliä ja kuvat b-den. Mitään ei kuulunut vajaaseen 4kk. Sit tuli s-postissa ilm. että paketti tulossa. Svingi tuli muutaman päivän sen jälkeen.
Täytyy varmaan viedä hitsattavaks tuo swingi kun on noin pitkät viiveet... Jouduitko lähettämään vanhan swingin takaisin ?
^ Noitten puheitten valossa pistetään toi 18" 6.0 uudelleen harkintaan :). Eipä tässä ole pahemmin varoja jälkeenpäin fillaria uudelleen speksata, niin olis hyvä, että kerralla tulisi pysyvää jälkee.
Tossa jäi vaan mietityttämään kun katsoin noita kahta 6.0:aa, niin molemmissa on väriksi merkattu lime, siis shimano- ja sram-varustetuissa. Kuvassahan toi shimano on musta ja sram lime. Ota tosta nyt sitten selvää.
Bike discountin sivulla on vaan painovirhe paholainen mustan osalta tekstissä Eli kuvissa värit oikein. Radonin omilla sivuilla on oikein. Sieltä löytyy muutes tarkemmat geometria mitat http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-29er-6-0-Shimano_id_21722_.htm. Sram version Magura jarruja pidetään parempana kuin, Shimano version Avideja. Muuten tuo valinta onkin lähinnä väri ja Sram vs Shimano osat. Hyvin on pitänyt orkkis Nobby Nic Evo PaceStar renkulat myös kovettuneella lumella pikku pakkasessa jää ajoihin piikkipyörät sitten. 18" painoi 12.5kg Shimano XT PD-M780 polkimilla varustettuna.
keski-ikäinen
01.11.2012, 13.51
^ Tuli sitten tilattua tuo 6.0 Sram 18" koossa. Otin siihen nyt Ice Spiker Prot talvea varten varmuuden vakuudeksi, kun vähän sitä semmoseksi talvipyöräksikin meinasin. Noita jarruja arvuuttelinkin vähän paremmiksi, kun täällä on noista Avideista puhuttu kaikenmoista. Toivottavasti nää Magurat ei nyt sitten pahemmin ulvo, vaikka pääasiana on kai pidettävä, että pysähtyy. Kiitos sulle muuten hyödyllistä kommenteista :).
^ Tuli sitten tilattua tuo 6.0 Sram 18" koossa. Otin siihen nyt Ice Spiker Prot talvea varten varmuuden vakuudeksi, kun vähän sitä semmoseksi talvipyöräksikin meinasin. Noita jarruja arvuuttelinkin vähän paremmiksi, kun täällä on noista Avideista puhuttu kaikenmoista. Toivottavasti nää Magurat ei nyt sitten pahemmin ulvo, vaikka pääasiana on kai pidettävä, että pysähtyy. Kiitos sulle muuten hyödyllistä kommenteista :).
Välillä jarrut vähän ääntelee, mutta ei enempää kyllä, kun XT jarrut tai formulat en muista mallia ja pitoa tuntus riittavän. Ice Spiker Prot on ostos listalla talviajo kenkien lisäksi myös minulla. Viikon kesti tulla minulla siitä, kun lähti DHL:llä liikkeelle.
Harhailija
01.11.2012, 17.33
6.0 on 400mm satula tolppa valmiina.
On kummassa paikassa säästetty tossa 5.0:ssa kun siinä on vaan 350 mm satulatolppa. Onkohan siinä ajateltu, että köyhät on lyhyempiä :). Runkogeometria on täysin sama.
keski-ikäinen
01.11.2012, 17.42
^ Eastonin tolppahan siinä on ja kutosessa jonkun muun valmistajan, jos Eastonilta ei vain tommosta 400:sta löytynyt. Vaikea kuvitella mitään säästösyytä tohon, paitsi mainitsemasi varallisuuserot :).
^ Eastonin tolppahan siinä on ja kutosessa jonkun muun valmistajan, jos Eastonilta ei vain tommosta 400:sta löytynyt. Vaikea kuvitella mitään säästösyytä tohon, paitsi mainitsemasi varallisuuserot :).
Kyllä multa ainakin löytyy Eastonin 400mm EA30 tolppa, joten kyllä niitä ainakin ennen on tehty.
Harhailija
01.11.2012, 18.54
Moitin tuota Bike-Discountin runkokokolaskuria, koska sen mukaan vasta inseamilla 91 pitäis ottaa 21" runko ja inseamilla 96 koko 22". Lisäksi ovat samoihin runkoihin laitelleet erimittaisia satulatolppia. Eli jos zr race 5.0:ssa ois ollut tuo 400mm tolppa, laskuri olisi antanut mulle oikein tuon 20" koon. Mutta kun ei niin ei :(. Eli tuo laskuri pätee vain zr race 6.0:sta ja siitä ylöspäin. Maksaahan 5cm alumiiniputkea varmaan hirveesti.
Täytyy varmaan viedä hitsattavaks tuo swingi kun on noin pitkät viiveet... Jouduitko lähettämään vanhan swingin takaisin ?
En tarvinnu. Kuvat sarjanro:sta ja murtumasta riittivät.
Moitin tuota Bike-Discountin runkokokolaskuria, koska sen mukaan vasta inseamilla 91 pitäis ottaa 21" runko ja inseamilla 96 koko 22". Lisäksi ovat samoihin runkoihin laitelleet erimittaisia satulatolppia. Eli jos zr race 5.0:ssa ois ollut tuo 400mm tolppa, laskuri olisi antanut mulle oikein tuon 20" koon. Mutta kun ei niin ei :(. Eli tuo laskuri pätee vain zr race 6.0:sta ja siitä ylöspäin. Maksaahan 5cm alumiiniputkea varmaan hirveesti.
Lisäksi satula tolppien Offsetit on erilaiset 5.0 , 6.0 , 7.0 , 8.0 on -Offset tolpat ja 10.0 suora Syntacen tolppa.
Harhailija
02.11.2012, 17.31
Marmatan vielä lisää omasta zr race vitosesta (siis viikon vanha). Ostin pinnaheijastimet tänään pyörääni. Etupäähän meni hyvin. Mutta takapäähän laittaessani -ei juma, varmaan 10 pinnaa kiristämättä. Menihän siinä tovi kun rihtas vanteen suoraksi. Niin ja heti uutena jouduin vetämään vaihdevaijerit uusiksi keskiön alta taaksepäin, kun oli laitettu ristiin! ko kohdasta, eivätkä vaijerit meneet sen muovihärpäkeen kautta ollenkaan. Ei kovin laadukasta saksalaista työtä.
keski-ikäinen
02.11.2012, 17.52
Minkäköhänlaisessa kunnossa oma Radon tulee, kun ne kokoo sitä siellä Oktoberfestin jälkeisessä laskuhumalassa...:D
Harhailija
02.11.2012, 18.07
Minkäköhänlaisessa kunnossa oma Radon tulee, kun ne kokoo sitä siellä Oktoberfestin jälkeisessä laskuhumalassa...:D
Toivottavasti paremmassa :). Laitoin noottia jo maanantaina sähköpostitse tuosta vaijerihommasta -ei ole tullut mitään vastausta, lienee turha valittaa tuosta takavanteestakaan. Tais olla tuolla kaupat ketjussa missä sanailivat että eivät vastaa reklamaatioihin:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?16645-Bike-discount&p=1920827#post1920827
Amfinaut
02.11.2012, 18.42
Kovasti pähkäilin Radonin tilausta (juurikin ZR Race 29er 6.0 SRAM tai 7.0 oli mielessä, diggailin väreistä :3) mutta nämä kohtalaisen epäselvät takuu- ja laatukuviot pakottivat kääntymään pois tästä putiikista ihan periaatteen vuoksi. Canyonille lähti omat massit mutta tiedä sitten hoituuko heillekään asiat sen paremmin.
mentunik
02.11.2012, 22.57
Itsellä on B-D:stä reklamaatioihin vastattu nopeasti ja asiat hoidettu mallikkaasti mikäli jotain on ollut. Muutenkin kyselyihin on vastattu pääsääntöisesti seuraavana päivänä. Eilen pistin viestiä kun radonista puuttui tangon tulpat ja tänään tuli viesti että ovat pistäneet postiin. Pieni asia, mutta hyvä että heitä kiinnosti se hoitaa.
Harhailija
02.11.2012, 23.12
Illalla oli tullut sähköposti B-D:stä sähköposti. Tarjoavat 15€ voucheria nettikauppaansa tuosta vaijerien virheasennuksesta. Kuinka ne ton voucherin toimittaa? Vastauksessani reklamoin myös noista kiristämättömistä pinnoista. Saas nähdä koska vastaavat. Siis minulla meni 4,5 päivää, että vastasivat.
maalinni
02.11.2012, 23.30
Se voucher on koodi, jolla saa alennusta nettikaupasta.
Kyllä tuon 18" ajoasennon saa alas jos, haluaa spacerit pois stemmin alta ja kääntää stemmin negatiiviseksi. Ennemmin liian pieni kuin, iso runko. Yksi 190 cm kaveri kaveri tykkää ajaa Trekin 29:llä missä on myös 600mm rungon vaakamitta.
Reban keula on 6.0 huomattavasti parempi jos, meinaa maastossa oikeasti ajaa ja kallein osa päivittää myöhemmin. Kannattaa harkita tarkkaan. Reballa ei jää ajot ainakaan keulasta kiinni. 6.0 on 400mm satula tolppa valmiina.
Komento takas kaveri ei ole oikeesti ku 183cm 88 inseam. Näyttää jotenkin vaan niin hongan kolistelijalta.:rolleyes:
Vois päätellä, että kasaus porukka on ammatti taidoltaan ja viitseliäsyydeltään sekalaista seurakuntaa. Oman 6.0 Sram 29 tilasin ilmaisella jousitus säädöllä 93 kg ja lopputulos oli, että keulassa oli 50 lbs painetta, eli mitään ei ollu tehty. Taka vaitaja ei ollut säädöissään vaikka kasauskortissa luki, että on tarkastettu. (No iskari pummppu on kuiteskin pakko omistaa ja kyllä se vaihteen säätökin kannattaa harjotella ite, kun ei ole vaikeeta ja hyvät pdf ohjeet löytyy Sramilta sekä Shimanolta.
keski-ikäinen
03.11.2012, 04.52
Toivottavasti vaihteet on sinne päin ainakin säädetty. Kun mä viimeksi säätelin vaihteita, ei näitä naksuja vielä olemassa ollut :). Ei ollut säätöhömmat turhan vaikeita silloin ja mäkin osasin koota käyttökelposen fillarin erikseen ostetun rungon ympärille. Eilen tuli e-mail, että alkavat koota mun Radonia, eli suurin osa työstä tapahtuu ilmeisesti viikon alusta, ja siitä tullee tommonen maanantaikappale. Ohessa tilatut romppeet on jo matkalla Suomeen.
alteregoni
04.11.2012, 00.57
Mun Radon (Slide ED 8.0) oli kyllä hyvissä säädöissä. Etuvaihtajaa hieman säätelin kun muutin ketjuohjurin paikkaa, kun ketju kulki niin lähellä rattaita. Reverbin letkua tarttis lyhentää jahka sais aikaseksi. Mutta erinomaisessa kunnossa fillari tuli.
keski-ikäinen
04.11.2012, 05.16
^ Mukava kuulla tommonenkin kokemus, toivottavasti mun tapauksessa käy samoin. En ole kovin hyvä säätelemään noita naksuvaihteita. 105:nkin sain onnellisesti pois säädöistä kun rupesin sen kanssa sekoilemaan.
Lieneekö syynä pyörien menekin lisääntyminen vai mikä että kokoonpanon laatu on alkanut heittelemään. Viime vuonna en muista nähneeni montakaan valitusta ja ajokaverillekin silloin tilattu Radon oli täydellisesti säädöissään.
alteregoni
04.11.2012, 11.23
Saattaahan se olla muillakin merkeillä samoja ongelmia, asiakas ei vaan suoranaisesti ole tekemisessä niiden ongelmien kanssa, koska myyjä liikee "hoitaa" nuo pois ennen fillarin luovutusta. Tietysti se asia korostuu näissä postimyynit laitteissa.
kolistelija
04.11.2012, 11.38
Pari Radonia olen laittanut ajokuntoon. Ainoa tarpeellinen toimenpide oli toisen pyörän etujarrun keskittäminen. Pikalinkkunavassa se nyt ei muutenkaan yllätä. Muuten kaikki oli vimpan päälle säädettyä.
Keskiäkäinen lohjalainen
04.11.2012, 14.15
Lieneekö syynä pyörien menekin lisääntyminen vai mikä että kokoonpanon laatu on alkanut heittelemään. Viime vuonna en muista nähneeni montakaan valitusta ja ajokaverillekin silloin tilattu Radon oli täydellisesti säädöissään.
Luultavimmatusti sinne kasauslinjalle on palkattu joku suviuuno kiireavuksi ja unohdettu kouluttaa. Toivottavasti älyävät pikaisesti, että heidän kannattaa joko siirtää suviuuno lattianlakaisuhommiin tai sitten kouluttaa tarpeeksi.
Oma havaintoni Radonin kasaustyön laadusta on ollut 100% positiivinen. Purin nimittäin yhden ZR Team 6.0 -fillarin aivan atomeiksi kun siirsin siitä osat väliaikaisesti toiseen runkoon.
Moi,
Hankin syksyllä ensimmäiseksi maastopyöräkseni Radon zr team 7.0 Bike-Discountista. Pyörä tuli postitse nopeasti, tosin en saanut mitään ilmoitusta paketin lähetyksestä/saapumisesta, mutta vaimo oli sattumalta kotona vastaanottamassa pakettia. :D Sain kasattua pyörän ajokuntoon, vaikka en mielestäni omaa mitään kovin ihmeelllisiä pyörämekaanikon taitoja. Pyörää olen ulkoiluttanut metsäpoluilla, hiekkatiellä, latupohjalla sekä asfaltilla. Pyöräilen päivittäin töihin pyörällä ja pyörä on lunastanut kaikki sille asettamani odotukset.
Nyt talvikauden uhkaavasti lähestyessä olen alkanyt miettimään nastarenkaiden hankkimista pyörääni. Näin alkukaudesta tarkoitus olisi laittaa vain eteen nastarengas. Onko arvostetulla raadilla kokemusta Schwalbe Ice Spiker Pro -renkaista? Mahtuisiko eteen 2.35" rengas pyörimään? Takana näyttäisi olevan todella vähän tilaa, joten sinne ei näyttäisi noin iso rengas mahtuvan pyörimään.
/Juha
kyllähän tuo ISP on paras nastakumi IMO.. Kyllä luulis mahtuvan SID:ssä pyörimään tai itellä ollu ainakin reconissa ja sektorissa enkä usko et tuo sen kapeempi olis.. Tuon ISP:n saa myös 2.1" koossa jos isompi ei mahdu..
Keskiäkäinen lohjalainen
10.11.2012, 16.49
Onko arvostetulla raadilla kokemusta Schwalbe Ice Spiker Pro -renkaista? Mahtuisiko eteen 2.35" rengas pyörimään? Takana näyttäisi olevan todella vähän tilaa, joten sinne ei näyttäisi noin iso rengas mahtuvan pyörimään.
Fillarin mukana tulevat suvigummit näyttävät olevan 2.25-tuumaiset, eli nuo nastarenkaat olisivat about 3 milliä leveämmät (tulee siis haarukkaa lähemmäs 1.5mm per puoli). Luulisin, että mahtuu pyörimään myös takana.
EDIT: Muistin, että taloudessa on sekä 2.25 -tuumaiset Nobby Nicit että nuo 2.35-tuumaiset ISP:t kiekoille asennettuna. Eikun mittaamaan :) . Tulos: ISP on millin korkeampi ja 2 milliä leveämpi kuin Nobby Nic. Eli ISP vaatii haarukassa millin enemmän tilaa joka sivulla kuin Nobby Nic.
Muistelin et tuossa olisi ollut 2,1" renkaat vakiona, mutta olinkin väärässä. Pitää laittaa tilaukseen nuo 2,35" ISP:t.
Kiitoksia vastauksista ja suosituksesta.
Tämä tulee nyt vähän myöhässä, mutta itselläni on just tuollainen samanlainen pyörä sekä molemmissa päissä uudet 2,35" ISP:t.
Just kun tarkistin, niin ei siellä takana tosiaan enää montaa milliä ylimääräistä tilaa ole. Mutta mahtuvat siis kyllä.
Noissahan on takakiekko pikalinkulla joten kannattaa ottaa huomioon että kiekko pääsee taipumaan about sen sentin verran puoleensa ajaessa et jos tilaa on muutama milli niin aikast helposti ottaa kiinni takakolmiossa..
Harhailija
13.11.2012, 12.00
Puolitoista viikkoa on mennyt pinnanootin lähetyksestä B-D:hen, eikä vastausta. 15€ vaijeriasennusvirheen voucheria ei ole tullut. Joko siellä on asiakaspalvelu täysin tukossa tai eivät välitä vastata. Odottelevat varmaan että visalasku erääntyy. Siirtävät asiani mappi ö:hön, kun rahat on tilillä.
keski-ikäinen
13.11.2012, 12.41
Mulle on Bike-Discount tehnyt kaksi katevarausta luottokorttitililtä. Pyörä + romppeet ja vielä romppeet erikseen, siis romppeet tuplasti. Näin ollen katevarauksessa on ylimäärästä noin 270 egee, nuo romppeet, aika suuri summa mulle. Kirjoitin asiasta, mutta joku Mikaela sieltä vastaili, että on yksi katevaraus (reserve) 1.11 plus kaksi veloitusta 2.11: pyörä + bike-box ja romppeet erikseen, koska on kaksi eri pakettia fillari ja romppeet. Hassua sinänsä, koska ei mun luottokorttitilillä näy muuta kun nuo kaksi katevarausta, ei varsinaisia veloituksia olleskaan. Vähän aikaa vielä odottelen ja sitten lähtee Mikaelalle paluupostia. Odottaisi, että tämmöset finanssihommat hoidettaisiin tarkasti ja pilkulleen.
maalinni
13.11.2012, 17.03
Minulla teki b-d pyörää ostaessa tuplavarauksen. Melkein itketti, kun oli katteet 2x1300€ miinuksella. Mutta ilman ongelmia siitäkin selvittiin, takana yli 20 tilausta ilman ongelmia.
maalinni: kauanko kesti ennen kuin ylimääräinen varaus palautettiin tilille? Itselleni kävi samoin ja odottelen edelleen rahoja.. (ja pyörää) Paypalin sivujen mukaan prosessissa voi kestää jopa 30 päivää.
arctic biker
13.11.2012, 17.30
Toisaalta ulkomaisesta nettikaupasta jos tilaa niin silloin ostajan on syytä hallita pyörätekniikkaa ja omata työkaluja riittävän paljon ettei mene sormi suuhun jos rukissa jotain säädettävää ilmenee...
keski-ikäinen
14.11.2012, 08.57
No nythän tuo mun tuplalaskutukseni oli korjattu ja luottokorttitililtä veloitettu ihan oikea määrä. Helpotuksen huokaus, että asia selvisi yhdellä maililla, eikä tarttenut ruveta asiaa pitempään selvittelemään.
Onko teillä muuten toiminut DHL:n trackeri pyöriä tilatessa? Alkaa kyllä vähän epäilyttää b-d:n puuhat.
Onko teillä muuten toiminut DHL:n trackeri pyöriä tilatessa? Alkaa kyllä vähän epäilyttää b-d:n puuhat.
Ei toiminut, mutta pyörä tuli silti n. viikossa. b-d:n oman topikin alta katsoin, että muillakin ollut samaa ongelmaa. Ei ole muuta, kuin hyviä kokemuksia.
maalinni
14.11.2012, 20.22
Eihän se varaus edes lähde tililtä. Taisi siinä pari viikkoa mennä vielä pyörän saapumisen jälkeenkin, mutta ei ihan 30 päivää. Visan kanssa voi aika rauhassa maksella, kun luottokunta hoitaa ongelmat yleensä aika tehokkaasti.
edit: ei ole dhl träckeri minullakaan toiminut läheskään aina, mutta aina on tullut paketit viikossa perille, pyörät kahdessa. Joskus dhl tunnus ei toiminut kuin dhl:n saksalaisilla sivuilla, eli kun www.dhl.de sivuilla vaihtoi kieleksi englannin, niin lähetystä ei enää löytynyt. Veikkaan että vika on siis dhl:n sivustoissa.
keski-ikäinen
15.11.2012, 05.11
^ Kyllähän tuo katevaraus on vähennetty käytettävissä olevasta summasta ihan niin kuin tavallisessa käyttötilissäkin. Eipä munkaan luottotilini olisi muuten miinuksella ollut ja jouduin sinne rahaa siirtämään, että sain tilin taas plussalle.
maalinni
15.11.2012, 07.44
Itekin kyllä tota tuplavarausta kummastelin. Alunperin en voinut ostaa 1300 fillaria, kun visan limitti oli 1000. Osto epäonnistui (käytin paypalia). Nostin verkkopankin kautta limittiä parilla huntilla, jonka jälkeen tein fillarista kaupat. Paypalin sivuilta bongasin tuon tuplavarauksen. Tiedustelin asiaa muistaakseni paypalin kautta ja sain ympäripyöreän vastauksen miksi bd olin tehnyt tuplavarauksen ja että varaus poistuu aikanaan.
jos noita tuplavaurauksia tulee niin voihan ne tilaukset aina maksaa tilisiirrolla.. menee toki 2 pankkipäivää kauemmin..
jos noita tuplavaurauksia tulee niin voihan ne tilaukset aina maksaa tilisiirrolla.. menee toki 2 pankkipäivää kauemmin..
Kyllä se luottokortti on varmintapa maksaa netti ostokset, jos vaikka ei tavara tulekkaan, niin saa rahat takas luottoyhtiöltä. Tilisiirto ja firma konkkaan, niin aiku hymyilyttää pitkään:mad:. Matkatoimisto puolelta kivoja esimerkkejä löytyy Suomestakin. Luottokortin käyttövaraa voi lisätä ihan tilisiirrolla, jos ei limitti riitä isoihin hankintoihin.
maalinni
15.11.2012, 19.23
Totta. Ja jos visa ei kelpaa, niin kannattaa jättää tilaus tekemättä.
Nakkirakki
16.11.2012, 11.58
Moi!
Radon Stage 2011:n mitoituksesta... mittaa 180cm ja inseam luokkaa 84-85cm. Jäykkäperäisessä oikea koko lienee 18" mutta käykö täpärissä ohjaamo ahtaaksi? Bike-Discountin kokotaulukon mukaan mennään rajoilla (170-180cm / 18", 180-190cm / 20"). Mitä mieltä muut Stagen omistajat ovat, mikä on oikea koko?
edit: ja kuinka paljon stemmillä voi järkevissä määrin kompensoida täpärin ohjaamoa ilman että vaikuttaa negatiivisesti täpärin ajo-ominaisuuksiin?
keski-ikäinen
16.11.2012, 12.17
Kotiutui sitten eilen toi oma Radon 29errä. Loota (bike box) oli tosi hyvässä kondiksessa, näytti siltä kun ei olisi kuljeteltu ollenkaan. Kannattaakin varmaan tuossa bike boxissa se oma pyörä sieltä B-C:stä tilata. Pyörä oli ihan priimakondiksessa, ei pienintäkään naarmua. Etujarrun jarrupalojen välissäkin oli pieni muoviläpyskä, niin ei vahingossa puristu kiinni toisiinsa palat. Vaihteisto oli säädetty aika mukavasti, tosin toiseksi isoimmalta takarattaalta se ei pudottanut seuraavalle ja toisella naksulla sitten hyppäsi sen seuraavan yli. Luulen kuitenkin, että sain sen säädettyä kohdilleen. Väri on oikein hyvä, varmaan erottuu hyvin pyörä pimeällä. Valitettavasti pyörää en pääse testaamaan kuin vasta huomenaamuna. Tuosta joustohaarukasta muistelen (tässä ketjussa?) täällä sanotun, että paikallaan ollessa kädet tangossa sägi pitäis olla 25%, mutta kun tossa on kaksi taulukkoa, 80mm ja 100mm. Mitään ohjetta säätämiseen ei mukana tullut. Rockshoxin ohjelehtisessäkin puhuttiin vaan keulan huollosta, samaten youtube-videoissa kun yritin sieltä etsiä. Mutta kaipa ajaessa löytää pikkuhiljaa noi oikeat asetukset, iskaripumppu mulla kyllä on.
arctic biker
16.11.2012, 12.48
Paketista varmaan löytyi muovipussi. Jos siellä on kaksi mustaa lankarullan näköistä 2 cm pitkää muovimötikkää niin silloin se on 100 mm joustavana. Ja tietysti Discountin myyntisivulta näkee etujouston matkan kanssa. Ja voihan sen mitata, mittaat kuinka paljon on liukuputkia näkyvissä, päästä ilmat pois, junttaa keula alas ja mittaa uudestaan. näitten kahden mitan erotus on sitten joustomatka.
29:n pieni perusriesa alle 180 cm kuskeillahan saattaa olla etupään korkeus mikäli matalaa ajokoiramaista ajoasentoa halajaa, jollei kannattimen alla olevien prikkojen ja/tai kannattimen kääntö negatiivi-asentoon auta niin joustomatkaa lyhentämällä saa etupäätä matalammaksi.
onnea uudelle pyörälle!
SLauniainen
16.11.2012, 12.55
Moi!
Radon Stage 2011:n mitoituksesta... mittaa 180cm ja inseam luokkaa 84-85cm. Jäykkäperäisessä oikea koko lienee 18" mutta käykö täpärissä ohjaamo ahtaaksi? Bike-Discountin kokotaulukon mukaan mennään rajoilla (170-180cm / 18", 180-190cm / 20"). Mitä mieltä muut Stagen omistajat ovat, mikä on oikea koko?
edit: ja kuinka paljon stemmillä voi järkevissä määrin kompensoida täpärin ohjaamoa ilman että vaikuttaa negatiivisesti täpärin ajo-ominaisuuksiin?
Mulla on pituutta 178 ja inseam ~85cm ja Stage 6.0 (2011) koossa 18" sopii kuin hanska käteen. Stemmi tuossa on suhteellisen lyhyt enkä usko että geometria pahasti heikkenee vaikka sen vaihtaisi sentin pari pitemmäksi.
keski-ikäinen
16.11.2012, 14.20
^^ Kiitos onnitteluista! :) Kyllä tuo B-C:n sivujen mukaan on 100mm joustava. Pituutta on tosiaan 180cm, ehkä ei ihan negatiiviseksi tuota kannatinta tartte kääntää, mutta ton nykyisen plussasuuntaisen kannattimen voisi jossain vaiheessa vaihtaa 0-asteiseksi, siis vaakatasoiseen. 18" koko tuntuu olevan kyllä mulle ihan passeli.
^^ Kiitos onnitteluista! :) Kyllä tuo B-C:n sivujen mukaan on 100mm joustava. Pituutta on tosiaan 180cm, ehkä ei ihan negatiiviseksi tuota kannatinta tartte kääntää, mutta ton nykyisen plussasuuntaisen kannattimen voisi jossain vaiheessa vaihtaa 0-asteiseksi, siis vaakatasoiseen. 18" koko tuntuu olevan kyllä mulle ihan passeli.
Kannatin on tuossa tosiaan 90mm käänsin omani negatiiviseksi sarvet putosi noin 20mm alemmas ja reulu puoli senttiä meni eteenpäin.
keski-ikäinen
16.11.2012, 17.55
^ Juu, toihan on sitä paitsi varsin halpa konsti. Katsotaan nyt, kun olen määritellyt tuon satulan oikean korkeuden ja ajanut jonkin aikaa, mitä tehdään. Yllätys oli se, että toi kannatin on noinkin pitkä. Yllättävän laadukkaalta tuo peli muuten vaikuttaa, kun katsoo hitsaussaumoja jne. Työn jälki mielestäni tosi hyvää, varsinkin kun ottaa ton hinnan huomioon.
arctic biker
16.11.2012, 18.49
Oiskoon nii että kauko-idässä on alumiinia sen verta kauan hitsattu että homma ois jo pikkuhiljaa hanskassa? Ja tossa osoite yhteen calculaattoriin
http://www.brightspoke.com/t/bike-stem-calculator.html
. Tuosta joustohaarukasta muistelen (tässä ketjussa?) täällä sanotun, että paikallaan ollessa kädet tangossa sägi pitäis olla 25%, mutta kun tossa on kaksi taulukkoa, 80mm ja 100mm. Mitään ohjetta säätämiseen ei mukana tullut. Rockshoxin ohjelehtisessäkin puhuttiin vaan keulan huollosta, samaten youtube-videoissa kun yritin sieltä etsiä. Mutta kaipa ajaessa löytää pikkuhiljaa noi oikeat asetukset, iskaripumppu mulla kyllä on.
Onko siinä haarukan putkessa O-ring? Asetat sen alas ja katot kuinka paljon se liikkuu. Jos ei ole, niin laita joku kuminauha putken ympärille. Sitten silmämääräisesti arvioit.
kolistelija
16.11.2012, 21.03
Onko siinä haarukan putkessa O-ring? Asetat sen alas ja katot kuinka paljon se liikkuu. Jos ei ole, niin laita joku kuminauha putken ympärille. Sitten silmämääräisesti arvioit.
Lisätään nyt vielä että tuo taitaa olla dual-air keula. Silloin pitää säätää myös negatiivipaine.
En tiedä miten se pitäisi oikeasti säätää, mutta itse laitan ensin negapuolen tyhjäksi, sitten säädän plussapuolelle arviopaineet ja sitten vasta negapuolelle painetta. Keula on vähän turhan tönkkö tarran mukaisilla paineilla, joten fiiliksen mukaan vähän ekstraa negapuolelle jos alkuherkkyyttä kaipaa.
Lisätään nyt vielä että tuo taitaa olla dual-air keula. Silloin pitää säätää myös...Rock Shoxin 2013 mallisto on lähes täysin solo air mallia ja hyvältä tuo solo Reba ainakin vaikuttaa.
keski-ikäinen
17.11.2012, 05.05
On siinä tuo O-ring, siitä olen sen prosentin katsonutkin. Yksinkertainen, mutta kätevä lisä sinänsä. Katotaan nyt, miten tuo keula ajaessa käyttäytyy ja lisätään tai vähennetään sitten paineita.
keski-ikäinen
17.11.2012, 05.38
Oiskoon nii että kauko-idässä on alumiinia sen verta kauan hitsattu että homma ois jo pikkuhiljaa hanskassa? Ja tossa osoite yhteen calculaattoriin
http://www.brightspoke.com/t/bike-stem-calculator.html
Kiitos tästä, tarkistetaan :).
keski-ikäinen
17.11.2012, 15.47
Eka lenkki takana uudella radonilla. Fillarin väri on muuten tosi hyvä, luulen, että näkyy pimeälläkin hyvin. Ajoasento oli aika lailla pysty, katsotaan mitä asialle tehdään, olisiko satulan siirtäminen taaksepäin osaratkaisu. Mutta ohjaamon mitat tuntuivat toisaalta ihan sopivilta. Ohjaus tuntui erittäin herkältä, ehkä pitkän kannattimenkin ansiosta. Alussa tietysti tuo stonga tuntuu karseen leveeltä mutta siihen tottuu. Ajoin pelkästään hiekkateillä ja jonkun verran asfaltilla, koska halusin testata vaihteiden ja jarrujen toimintaa. Vaihteet pelasi hyvin, tosin takana tokaksi suurimmalta rattaalta ei vaihtanut alaspäin seuraavalle ja toisella naksulla hyppäsi sitten tuon yli seuraavalla. Pieniltä suuremmille ihan okei. Eipä tuo suuri vika ole, mutta yritetään korjata, kunhan pyörä tulee tutummaksi. Jarrut ovat hyvät, tunnokkaammat kuin kaverin crossarissa olevat mekaaniset levarit. Tuollainen jarrutus, jota jossain sanottiin "feather brakingiksi" onnistui hyvin. Ainoa negatiivinen puoli nyt näin alussa on se, että vapaaratas pitää aika kovaa ääntä ja raksuttaa "miehekkäästi", kuten täällä joku asian ilmaisi :). Se hyvä puoli siitä tietysti on, että kelloa ei tarttenut käyttää, jalankulkijat kyllä kuulivat lähestymiseni :D ja antoivat suosiolla tietä. Keulaan pitää pumpata lissää paineita, O-rengas oli lenkin jälkeen ihan ylhäällä. Vaikea muuten keulasta sanoa mitään, kun ei ole noista kokemusta. Kokonaisuutena erittäin positiivinen kuva jäi fillarista. Katotaan miltä tuntuu, kun viedään se poluille.
Tuo mainitsemasi ohjauksen herkkyys saattaa johtua juurikin tuo keulan syvään painumisestä>keula kun on kasassa ohjauskulma jyrkkenee,kun saat paineet kohdilleen,ohjauskin rauhoittunee kyl.
sakuvaan
17.11.2012, 22.41
Ja jos se ei auta, leveempää tankoa.
keski-ikäinen
18.11.2012, 05.00
Tarkoitin sitä ohjauksen herkkyyttä oikeastaan enemmän positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä, kulmat on varmaan myös loivemmat kuin krossareissa. Nää taitaa olla pitkälle myös tottumiskysymyksiä, kun viimeksi maasturia on tosissaan ajanut tommoset 25 vuotta sitten. En nyt stemmiäkään lähde heti muuttamaan loivempikulmaiseksi tai negatiiviseksi peräti, ajellaan nyt vähän aikaa tällä kokoonpanolla.
Jep,mainitun herkkyyden näköjään käsitin levottomuudeksi,oma moka.Se satulan paikka tavallaan on "vakio",älä sen siirrolla ala pidentämään ohjaamoa.Väärä satulan paikka saattaa aiheuttaa polviongelmia.
keski-ikäinen
18.11.2012, 11.56
Satulan korkeuskin on vielä paikoilleen säätämättä, nyt se on suurin piirtein samalla tasolla krossarissa olevan kanssa vaikka radonissa on keskiö hieman ylempänä ja mulla on kyllä se tunne, että olen krossarissakin pitänyt sitä pikkusen liian matalalla. Pitää perehtyä noihin ohjeisiin satulan korkeuden määrittelemiseksi.
Ohjaus tuntui erittäin herkältä, ehkä pitkän kannattimenkin ansiosta. Alussa tietysti tuo stonga tuntuu karseen leveeltä mutta siihen tottuu.
Ettei jää väärää kuvaa, niin pitkä stemmi hidastaa ohjausta ja lyhyt tuo sitä herkkyyttä.
. Fillarin väri on muuten tosi hyvä, luulen, että näkyy pimeälläkin hyvin.
Pimeällä näkyy vain valot ja heijastimet, pelkän rungon värin varaan ei kannata omaa näkyvyyttä jättää :). Siksi huomioliiveissäkin on kirkkaan värin lisäksi paljon heijastimia. Kirkas väri toimii parhaiten juurikin päivänvalossa.
keski-ikäinen
18.11.2012, 13.50
Joo, huomioliivit on ja käytetään, samaten on tehokkaat valot eteen ja punanen ledtuikku taakse. Nyt syystalvellahan on päivisinkin semmosta hämärää, varsinkin jos on taivas kovasti pilvessä, joten huomioliiviä kannattais melkeen käyttää päivälläkin. Ihan hyvä, jos tuo väri päivällä asiaa vähän auttaa, ainakin on parempi kuin kokomusta. Ja jonkun verran tuntui kääntävän päitäkin :).
Eihän tuo 18 tuumainen zr team 6.0 ole minulle liian iso kun pituutta löytyy 173 ja raajat keskivertoa varmaan pikkuisen pidemmät. Pituutta pitäis tulla vielä reippaasti lisää niin ei 16 uakaltanut tilata.
alteregoni
20.11.2012, 15.35
Eihän tuo 18 tuumainen zr team 6.0 ole minulle liian...
Ei ole. Mulla 16" radon ja oon 168 lyhyt ja inseam noin 75. Jah en paljoa ihteäni pidemmälle uskalla suositella, kun sen verta lyhyt vaakaputki noissa on. Oikeen koon tilasit.
maalinni
20.11.2012, 17.08
Minä olen ajellut 18" radon zr racella mitoilla 184/86 eikä ollut liian pieni... Nykyinen fillari tosin 20" radoni.
Toi alteregoni vastaus on lohduttava mutta maalinni hämmentää.. Toivottavasti tuli oikea koko
alteregoni
20.11.2012, 22.30
Älä huoli Ose. Ihan oikean koon tilasit.
maalinni
21.11.2012, 07.41
Race versiossa taisi olla hieman pidempi runko. Toivottavasti saat sopivan.
29er (oikean kokoisena) hakusessa mitoilla 182/86 (inseam) tai sitten joskus saanut senttiäkin pitemmät mitat... (183/87) D...
Summa summarun - tilasin ensin Canyonin Al 7.9 koossa L ja olisin sen kanssa voinutkin elää, mutta ehkä aavistuksen kookkaan puoleinen ja stand over clearance oli canyonissa (L-koossa) huimat 830. Kaveri lunasti pyörän ja painoin jo melkein M-koon tilausnappia, kunnes pähkäilin pitempään että ei kele... (efektiivinen vaakaputki 590 ja seat tube vain 440) eli runkokoko käytännössä vain 17,5". Omassa 26 täpärissä (kona) vaakaputki on 610, mutta mutta...nyt etsitäänkin 29 ja ilmeisesti tässä ollaan aika pahasti ns. välikokoisia...
Tuossa linkissä kuvat, kun 183 cm kaveri näyttää, miltä Canyon M-koossa (17,5 ") oikein vaikuttaa hänen allaan.... (mielenkiintoinen keskustelu muutenkin...) http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=541596&page=33
No katse Radoniin ja kokoon 18"? Olisiko kellään ajatusta, onko hitusen liian pieni näille meikäläisen spekseille? Canyoniin verrattuna vaakputki + 1 cm ja seat tube + 2 cm kuitenkin. Löytyisikö keltään tästä Espoo- Vantaa - HKI akselilta moista, että voisi vaikka istua päälle? Niin ja metsääänkin kampe olisi tarkoitus viedä, eli pienemmän puoleista....mutta kuitenkin sopivaa etsitään...kiitoksin...
29er (oikean kokoisena) hakusessa mitoilla 182/86 (inseam) tai sitten joskus saanut senttiäkin pitemmät mitat... (183/87) D...
Summa summarun - tilasin ensin Canyonin Al 7.9 koossa L ja olisin sen kanssa voinutkin elää, mutta ehkä aavistuksen kookkaan puoleinen
Samaa pohdin, mitat n. (180/85), nykyinen täpäri 20" ja sopivan kokoinen. Tai aavistuksen iso, mutta pidän siitä että paino on hieman taaempana.
Edellinen 18" jäykkäperä oli aivan liian pieni, ja M koon Canyon vaikuttaa myös aivan liian pieneltä. Vaikka kaikki mittarit sanovat että se on oikea.
Rosen Mr. Bigissä on suunnilleen sama geonetria kuin Canyonissa, mutta pykälää isompi M-koko.
http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-mr-big-6-583976
Täällähän on näemmä muutkin katselleet tota 29" 6.0 racea. Onkohan se oikeesti kestävä tämmösellä satakilosella kaverilla vai onko se runko ihan paperia.
keski-ikäinen
25.11.2012, 13.35
^ No mä oon yli 90kg, eikä alla 6.0 notku. Putket on jämäköitä, varsinkin viistoputki on tosi tuhti. En usko, että satakilosenkaan alla hajoaa. Hitsisaumat on muuten tosi siististi viimeistellyt.
No mulla hajos justiin 7.0 slide ed takaswingistä 15kk käytön jälkeen enkä kyllä semmosta osta uutta.
Tammikuus tulee uus malli, swoop 175. Vois olla hyvä valinta trailille vai oliskohan toi slide 150 uudemmalla rungolla paree ..
keski-ikäinen
26.11.2012, 05.29
^ No mulla jää noi OTB-polut ajamatta, joten pyörään kohdistuva rääkki jää pienemmäksi. Eiköhän radon mun käytössä kestä. Tarkoituskin on ajaa aika paljon huonokuntoisia hiekkateitä ja kärrypolkuja.
ttkorhon
27.11.2012, 09.36
Työmatkaa ei enää kovin kauaa maantiepyörällä taita, joten hakusessa on Radon-hardtail talveksi. Ensisijaiset valintakriteerit ovat saada alle mahdollisimman leveät nastat ja saada pyörään tukeva tarakka, budjetti max. 1300 eur.
Eri lähteistä on löytynyt vähän erisuuntaisia vastauksia -- pystyykö joku vahvistamaan kokemuksen syvällä rintaäänellä, että 2,35" Ice Spiker Prot mahtuvat pyörimään ongelmitta vuoden 2013 ZR Team 7.0:n alla edessä ja takana?
Entä onko jollain ZR Race 7.0:ssa käytössä joku toimiva + kohtuuhintainen tarakkaratkaisu, joka kestää painavankin kuorman? (OMM varmaan toimisi, mutta nuo maksavat isoäidin ja munuaisen.)
keski-ikäinen
28.11.2012, 12.04
Osaisiko joku sanoa, mistä löydän Radonini sarjanumeron? Keskiöputken pohjasta katoin, mutta ei sieltä löytynyt.
Harhailija
28.11.2012, 18.34
Osaisiko joku sanoa, mistä löydän Radonini sarjanumeron? Keskiöputken pohjasta katoin, mutta ei sieltä löytynyt.
Kyllä se siellä keskiön alla on. Omassani vaihdevaijereiden muoviluisti peittää sen siten, että se olisi irroitettava, jotta numeron näkisi kokonaan (zr race 5.0 vm 2013)
keski-ikäinen
29.11.2012, 04.57
^ Kiitos ja kumarrus :). Sama muoviluisti on omassani, yritetään kaivaa se numero luistin alta esiin.
The Palstapyöräilijä
30.11.2012, 13.51
Tarttis pyörää lasten kuljettamiseen peräkärryssä, 29er ollut mielessä yhtenä vaihtoehtona. Vois joskus käydä pikkusen maastoajoakin kokeilla kun mieli tekis. Mitenkäs tuo Radon ZR Race 29er 5.0, oiskohan tuo hyvä vaihtoehto? Pieniä vaihteita riittää ja silleen?
keski-ikäinen
30.11.2012, 14.16
Itsellä Radon ZR Race 29er 6.0, sama runko kuin vitosessa, noitten kahden välillä ei nyt suurta eroa ole. Luulisin, että vakiorenkaillakin (Schwalbe Nobby Nic) peräkärry kulkee mukavasti mukana. Nyt talvella vetorenkaiksi varmaan Schwalben Ice Spiker Pro:t tai vastaavat Nokiat. Keveitä vaihteita pyörässä nyt ainakin on riittämiin. Muutaman viikon kokemuksella pidän radoneiden hinta/laatusuhdetta erinomaisena. Työn jälki on oikein siistiä. Pyörien kasauksessa tosin on tainnut olla vähän laatuheilahteluja. Oma oli laitettu kokoon oikein hyvin.
The Palstapyöräilijä
30.11.2012, 15.46
Kiitos kommentista! Talvella meinaa kärryn kanssa krossarista loppua vaihteet kesken. Tai oikeestaan kuskissahan se vika taitaa olla..
Summa summarun - tilasin ensin Canyonin Al 7.9 koossa L ja olisin sen kanssa voinutkin elää, mutta ehkä aavistuksen kookkaan puoleinen ja stand over clearance oli canyonissa (L-koossa) huimat 830. Kaveri lunasti pyörän ja painoin jo melkein M-koon tilausnappia, kunnes pähkäilin pitempään että ei kele... (efektiivinen vaakaputki 590 ja seat tube vain 440) eli runkokoko käytännössä vain 17,5". Omassa 26 täpärissä (kona) vaakaputki on 610, mutta mutta...nyt etsitäänkin 29 ja ilmeisesti tässä ollaan aika pahasti ns. välikokoisia...
Tuossa linkissä kuvat, kun 183 cm kaveri näyttää, miltä Canyon M-koossa (17,5 ") oikein vaikuttaa hänen allaan.... (mielenkiintoinen keskustelu muutenkin...) http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=541596&page=33
No katse Radoniin ja kokoon 18"? Olisiko kellään ajatusta, onko hitusen liian pieni näille meikäläisen spekseille? Canyoniin verrattuna vaakputki + 1 cm ja seat tube + 2 cm kuitenkin. Löytyisikö keltään tästä Espoo- Vantaa - HKI akselilta moista, että voisi vaikka istua päälle? Niin ja metsääänkin kampe olisi tarkoitus viedä, eli pienemmän puoleista....mutta kuitenkin sopivaa etsitään...kiitoksin...
Tilausta en vielä tehnyt (joulun syytä..),mutta bike-discountilta Helmut (vai oliko se Hans) suositteli näille spekseille 18" kokoa...
Anakonna
11.12.2012, 14.49
Jos Stage oli mielessä niin mites Slide 125, joka korvaa Staget kaudelle 2013. http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html?mfid=52 tuossa kyllä näyttäisi olevan rahoille vastinetta, tosin pyörää joutuu odottamaan jonkin aikaa.
Slide meni eilen tilaukseen, kiitos kommentista ja hyvästä viestiketjusta.
Mitäs mieltä tästä mallista ?
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78472/zr-race-29er-7-0.html
^ Ihan hyvillä palikoilla varusteltu.. Edessä ja takana läpiakselit tukevoittamassa.. On tuo speksien perusteella ihan hyvä paketti.. Jotain heikkoa lenkkiä jos haetaan niin shitmanon navat..
Moro!
Löysin tältä foorumilta suosituksen radonin pyörästä ja toi team 5.0 vastaisi hinnaltaan mulle sopivaa.
Olen ennen ajanut feltin Q150 pyörällä joka siis oli jo tuolloin feltin huonoimpia pyöriä. Sen runkokoko on 21,5. Taitaa olla nämä nyky maastopyörät geometrialtaankin erilaisia kuin tuo n. 7 vuotta vanha pyörä? Tykkäisin hieman pystymmästä ajoasennosta.
Olen 186 pitkä ja reiden sisämitta jotain 89cm. Onko kokemuksia kumpi runko radonista istuu mulle, 20 vai 22?
Mitä kuluja tulee tuolta saksasta tilatessa päälle tohon?
lordoosi
16.12.2012, 22.18
Moro!
Olen 186 pitkä ja reiden sisämitta jotain 89cm. Onko kokemuksia kumpi runko radonista istuu mulle, 20 vai 22?
Mitä kuluja tulee tuolta saksasta tilatessa päälle tohon?
-20"
-39.95,-
Okei, kiitos.
Mikä ero noissa 29" pyörissä on ajoasentoon nähden? Onko niiden ero ainoastaan suurempi rengas vai onko myös rungoissa yleisesti eroja 26" pyöriin? 29" vanne ei siis ilmeisesti jälkiasennettunakaan käy yleensä 26" pyörään?
Kysyn siksi kun olen hankkimassa pyörää ja en tosiaan tiedä, että mikä olisi juuri paras minulle. Olen takajäykällä 26" maastofillarilla polkenut oikeastaan aina, kesäsin laitan siihen sileän renkaan, jotta matka taittuisi töihin nopeammin ja talvella nokian wxc300. Olen cyclocrossiakin miettinyt, mutta ei taida kuitenkaan olla ainoaksi pyöräksi mun juttu... Tää 29" taas uus juttu mulle, mutta näyttää olevan huonompaa tarjontaakin.
Onpas vaikea päättää mikä on oikea pyörä! :)
Onko niiden ero ainoastaan suurempi rengas vai onko myös rungoissa yleisesti eroja 26" pyöriin? 29" vanne ei siis ilmeisesti jälkiasennettunakaan käy yleensä 26" pyörään?
Ei, on, ei.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.