PDA

Näytä tavallinen näkymä : Radonin pyörät

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9

tuce
17.12.2012, 11.52
Mitä eroa rungoissa on?

kaakku
17.12.2012, 13.49
No mitat niissä eroaa että se suurempi kiekko mahtuu pyörimään. Mihin käyttöön sä fillaria tarttet? Työmatkaa ajavalle suosittelisin kyl muuta ku maastofillaria, paitti ehkä talviajoon.

Henrixi
17.12.2012, 16.31
Moikka,

Pientä päänvaivaa pukkaa... Pituutta 182cm ja inseam 87cm ja vaihtoehtoina Radonin Slide 150 9.0 sarjasta 18" vai 20" runkokoko. Suurempi runkokoko/lyhyempi stemmi vai pienempi runkokoko/pitempi stemmi? Minkä kokoisilla pyörillä muut ajelette?

tuce
17.12.2012, 17.22
No mitat niissä eroaa että se suurempi kiekko mahtuu pyörimään. Mihin käyttöön sä fillaria tarttet? Työmatkaa ajavalle suosittelisin kyl muuta ku maastofillaria, paitti ehkä talviajoon.

Siis rungoissa ei muuten eroa, muutakun että mahtuu isompi kiekko?
Työmatkakäyttöön lähinnä pyörä tulossa, mutta ajan sillä oikeastaan vain talvet.

Leewi
17.12.2012, 17.32
Siis rungoissa ei muuten eroa, muutakun että mahtuu isompi kiekko?
Työmatkakäyttöön lähinnä pyörä tulossa, mutta ajan sillä oikeastaan vain talvet.
Se että isompi kiekko mahtuu, tarkoittaa käytännössä sitä, ettei yksikään kulma ole sama kuin 26':ssa. Talvityömatkapyöräilyyn kelissä kuin kelissä 29 on paras valinta, toisaalta ei niitä lumipäiviä niiin montaa ole ettei joku joku ehdota sinkulakrossaria tms ;)

miku80
17.12.2012, 17.35
@tuce .. Oman erittäin vähäisten 29er kokemusten perusteella ajoasento on pystympi kun jakkaraa ei nostettukkaan ohjaustangon yläpuolelle.. Näin ainakin Konalla ja Feltillä..

@Henrixi ... Jos oma pituus osuu runkokokojen väliin niin itse suosin yhdistelmää isompi runko lyhemmällä stemmillä mitä toisinpäin..

kaakku
17.12.2012, 17.48
Mulla on mittaa 177 cm, eli oon epäilijöitten mielestä melki alamittainen isopyöräkuskiksi. Pyörässä (29er) on Eastonin risertanko ja silti se on satulan alapuolella. Eli se tangon paikka riippuu aika paljon pyörästä ja kuskista, tangosta ja stemmin kulmasta. Ja on sellasiakin nähty jotka kääntää risertangon vääriteperin, mitä lie hulluja..

tuce
17.12.2012, 18.25
Onko netissä ohjelmaa johon saisi syöttää pyörän ja kuskin tiedot ja näkisi miltä ajoasento näyttää? moottoripyörille olen nähny vastaavan. En oikeen löydä mitään kuvia radoneista kuskeineen, haluaisin tietää kuinka paljon siinä maataan käsien varassa...

sakuvaan
18.12.2012, 00.28
@tuce .. Oman erittäin vähäisten 29er kokemusten perusteella ajoasento on pystympi kun jakkaraa ei nostettukkaan ohjaustangon yläpuolelle.. Näin ainakin Konalla ja Feltillä..

@Henrixi ... Jos oma pituus osuu runkokokojen väliin niin itse suosin yhdistelmää isompi runko lyhemmällä stemmillä mitä toisinpäin..

Hmm, itellä on kyllä kaikilla kolmella 29er rungoilla jakkara aina tangon yläpuolella kun hissitolppa on yläasennossa (pituutta hurjat 174cm), ootko ostanut liian isoja runkoja? :D

miku80
18.12.2012, 08.56
En ole ostanut ensimmäistäkään ja korjataan ettei jakkara noussut niin paljon yli tangon ku 26:ssa.. kyse oli ihan parista testiyksilöstä..

JackOja
18.12.2012, 11.08
Onko netissä ohjelmaa johon saisi syöttää pyörän ja kuskin tiedot ja näkisi miltä ajoasento näyttää? moottoripyörille olen nähny vastaavan.

Etkö voi käyttää sitä moottoripyörille tarkoitettua ohjelmaa? Ei se ohjelma tiedä koskeeko syöttämäsi numerot moottori- vai polkupyörää.

En oikeen löydä mitään kuvia radoneista kuskeineen, haluaisin tietää kuinka paljon siinä maataan käsien varassa...

Ei polkupyörällä ajettaessa ole tarkoitus maata käsien varassa. Ajoasento ylläpidetään vatsalihaksilla ja käsillä vain rennosti pidetään tangosta kiinni kyynärpäät hieman koukussa. Ei ne kuvat jostain toisesta ihmisestä sua paljon auta kun olet kaiketi ostamssa pyörää itsellesi.

Jos ostat liian ison pyörän niin joudut pakosta nojaamaan tankoon kun se on liian pitkällä. Mitäpä jos kävisit jossain pyöräkaupassa IRL kokeilemassa? :)

tuce
18.12.2012, 16.53
joo kävin kokeilee jotain trekin malleja ja 26" tuntu kivalta ja ajoasento oli mukavan pysty. 28" renkaalla oleva hybridi-maasto välimallikin tuntu hyvältä matka ajoon, jota mullakin eniten, mutta siinä taas aika etukeno asento.
Onko radonin ja trekin runko geometriassa paljon eroa? Millasta noilla on ajaa asvalttitietä matka-ajoa, jos on silee rengas?

kaakku
18.12.2012, 17.15
Joissain malleissa on vaikka millä mitalla eroja ja joissain ei sitten niin paljoa. Ei tuollaiseen kysymykseen oikein parempaakaan vastausta voi antaa :)

Sun piti siis talvikeleillä ajella työmatkaa? Eiks sillon nastarengas ois sun valinta ja oikein kunnon lumikeleille maastorengas.

edit: Ei siis ole tarkoitus olla mitenkään töykeä, mutta antaisin kysyjälle sellaisen neuvon että kerrot meille täällä intternetissä vähän tarkemmin mitä haluat, niin osataan vastata. Ruudun takaa on vaikea lukea ajatuksia.
Aloita vaikka kuvailemalla työmatkan pituus ja millasta reittiä se menee, onko kaupunkia vai maantienlaitaa?
Sitten budjetti ois hyvä tietää ja kuskin pituus sekä sisäjalan mitta että osataan neuvoa suurinpiirtein oikea koko.

tuce
18.12.2012, 19.13
Kokeilin trekin 4300 mallia, luultavasti toi http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/sport/4_series/4300_disc/#

Kyllähän mä kerroin tuolla aikasemmin jo jotain tarkempaa ja sainkin rungon koosta neuvoja. Eli toi radon team 5.0 20", olis harkinnassa ... Mutta siis työmatka jotain 10km ja aikalailla asfalttia. Talvisin vaan välillä on huonosti aurattuja teitä ja ei jaksa sitäkään, kun vaihteisto ei pelaa. Eli sen verran pitäs olla laatua että toimii vähän lumisemmassakin ja sillee. Eniten mua mietityttää se, että millanen tolla sitten on polkea kun tie sulaa ja laitan ohkaset nakit alle, jotta matka sujuu suoralla tiellä nopeammin. Että onko se sitte kuinka kolho asfalttipeli. Ihan kesät ajelen sitte moottorisoidulla vehkeellä :D Ja nastat on ja niissä 300 piikkiä, ja pito erinomainen.

sakuvaan
18.12.2012, 20.05
Ei se ole kolho, enemmän tulee ilmanvastus vastaan siinä, olisko 25-27kmh -> yli, hyötysuhteet laskee aika paljon siinä vaiheessa, ite en yritä räpistellä töihin paljoa yli 22kmh keskareilla kun mun polkujyrällä ajelen töihin. :)

JackOja
19.12.2012, 09.12
...ei jaksa sitäkään, kun vaihteisto ei pelaa. Eli sen verran pitäs olla laatua että toimii vähän lumisemmassakin ja sillee.....

Kalliinkaan merkkipyörän kalliit vaihtajat ei toimi kesälläkään jos ne on huonoissa säädöissä tai vaijerit jumittaa. Napavaihde voi jäätyä tai kasetti kerätä jäätyvää loskaa.
Ja joku Alivio tjsp. toimii ihan hyvin talvellakin jos käyttäjä ei yritä säätämisellään kovasti hankaloittaa vaihteiston toimintaa :)

Sikäli siis ihan samantekevää minkä fillarin ostat ja onko se 26" vai 29".
Toki kun valitsee SLX, XT, XTR, X9 tai XO -linjalta tuoteen se voi helpottaa elämää. Ei kukaan täällä voi kuitenkaan luvata sulle, etä osta sejase pyörä niin toimii talvellakin. Se toiminta on aika pitkälti kiinni susta itsestäsi.

Koitas etsiä jostain brittikaupan alesta 2012-mallin Genesis Fortitude joko napavaihteistolla (http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/mountain/fortitude/fortitude-adventure) tai ulkovaihteistolla (http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/mountain/fortitude/fortitude-race). Siinä olis varmasti soiva peli eikä mitään turhia joustoja ja krumeluureja työmatka-ajoon.

Helmeri1
31.12.2012, 20.13
Hakusessa 29" jäykkäperä n.1000-1500€ mielellään rento ja pysty ajoasento. Ostoskorissa ollut jo moneen kertaan tämä : Radon ZR Race 29er 8.0 (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78480/zr-race-29er-8-0.html?mfid=52)

Olen vertaillut edullisempaan 6.0 (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78464/zr-race-29er-6-0.html?mfid=52) malliin ja uusista keuloista mitään tietämättömänä askarruttaa: Foxin 32 Float vs. RockShock Reba?
Olen käsittänyt että "ilma" keuloja kumpikin, uudessa Foxissa jotain takuujuttuja löytyy.. onkos tuo kalliimpi nyt käytännössä parempi?

Myös kiekoista en oikeen saa selvää onko Mavic Crossride sen kummenpi kuin SUN Ringle RAdium MA QR/QR?
17mm kehiä kumpikin.. 2.4" kumia olen ajatellut.

Haaveena olisi varustella pyörää mm. tarkalla, aiheuttaako 8.0 mallin takakiekon X12 thru axle ongelmia. Yleensä navan läpi oleva kiinnityspuikko tarakoissa taitaa olla se normi 9mm.

Yritän selvittää löytyykö oikeasti 500€ hinta erolle vastinetta.

Hyvää Uutta vuotta

Harhailija
01.01.2013, 12.58
Hakusessa 29" jäykkäperä n.1000-1500€ mielellään rento ja pysty ajoasento. Ostoskorissa ollut jo moneen kertaan tämä : Radon ZR Race 29er 8.0 (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78480/zr-race-29er-8-0.html?mfid=52)

Ajoasento ei noissa ZR Race malleissa ole kovin pysty. Mulla on tuo 5.0 missä on sama runko. Vaihdoin säädettävän stemmin koska ajoasento oli mielestäni liian kumara. En tiedä onnistuuko, mutta jos nyt tekisin tilauksen, niin pyytäisin, että saisi itse lyhentää haarukkaputken ja laitella sopivan määrän spacereita.

Helmeri1
01.01.2013, 16.19
pyytäisin, että saisi itse lyhentää haarukkaputken ja laitella sopivan määrän spacereita.

Kiitos, arvokas kommentti. Pitääpä lähettää postia ja tiedustella tuota.

maalinni
01.01.2013, 18.39
Jos haaveena on rento ajoasento ja tarakka, niin siihen tarkoitukseen saa ihan valmiitakin pyöriä... Kannattaisiko suunnata katse sinne trekking kategoriaan, niin saisi suoraan valmiin pyörän?

kähmy
03.01.2013, 01.00
Tervehdys kaikille!
Hakusessa on alle tonnin maksava 29" jäykkäperämaasturi, jolla olisi tarkoitus kurvailla lähiseutujen helppoja metsäpolkuja ja sorateitä.
Kiinnostusta herättäisi tuollainen Radon ZR Race 29er 5.0, joka varmaan olisi riittävän laadukas tuollaiseen käyttöön, vai onko?
Tieajeluita varten löytyy Trek-hybridi, joten maasturi saisi olla vain tuossa em. käytössä.
Minkälaisia nuo Radonin runkomitoitukset yleensä ovat, eli mikä koko mahtaisi olla sopivin?
Kuskilla on pituutta 190cm, jalan sisämitta on 90cm ja painoa on hiukan vajaa 100kg. Olisikohan tuo 20" runko sopivin, onko kellään kokemusta?

mentunik
03.01.2013, 01.36
Valitettavasti 29" ei ole kokemusta. Itse olen sentin tarkkuudella samoissa mitoissa ja Zr Race 6.0 (26") tilatessani päädyin kokoon 20" joka on täysin sopiva. Jos 29" olisin tilaamassa niin uskaltaisin 20" ottaa.

maalinni
03.01.2013, 09.23
@kähmy: 20" kuulostaa sinulle passelilta. Radon ZR Race 29er 5.0 on jo ihan soiva peli. Kannattaa tilata samalla iskaripumppu ja sellaiset polkimet mitkä kestää 100kg massan. Omassa Radonissa oli muovipolkimet, joissa oli laakerit paljaana... Lukkopolkimet ovat mielestäni totuttelun jälkeen turvallisimmat, mutta niihin tarvitset myös pyöräilykengät.

Kannattaa toki harkita 6.0 malliakin paremman keulan takia, nälkä kasvaa kuitenkin nopeasti kun pääsee lenkkien makuun.

jjyrki
03.01.2013, 09.46
Viime kesän vähäistet maastot ja nyt talvipyöräilyt ynnä työmatkat oon ajanut ZR Race 29er 6.0:lla. Sanoisin että siedettävään hintaa sain erittäin käyttökelpoisen pelin. 29:iin siirtyminen jo sinänsä tekee etenemisen talvella helpommaksi.
Ainoa puute ei koske itse fillaria vaan keulaa (Reba) joka lakkaa toimimasta pakkasella. Nyt olisikin kiva kuulla onko tämä kaikkien ilmakeulien ominaisuus ja voiko siihen jotekin vaikuttaa.

IncBuff
03.01.2013, 09.49
Ainoa puute ei koske itse fillaria vaan keulaa (Reba) joka lakkaa toimimasta pakkasella. Nyt olisikin kiva kuulla onko tämä kaikkien ilmakeulien ominaisuus ja voiko siihen jotekin vaikuttaa.
Ohkaisemmat öljyt jotka ei jäykisty pakkasella saattaisi auttaa. Vakionahan noissa on kesäkäyttöön sopivaa tavaraa sisällä.

maalinni
03.01.2013, 09.56
Tämän takia omassa Radonissa on hiilarikeula, toimii samoilla öljyillä kesät talvet ja aina on sag kohdillaan.

sakuvaan
03.01.2013, 17.44
Viime kesän vähäistet maastot ja nyt talvipyöräilyt ynnä työmatkat oon ajanut ZR Race 29er 6.0:lla. Sanoisin että siedettävään hintaa sain erittäin käyttökelpoisen pelin. 29:iin siirtyminen jo sinänsä tekee etenemisen talvella helpommaksi.

Huollossa eri voiteluaineet sisään ja yksi O renkaan vaihto -> X rengas niin pitäisi ruveta pelittämään.

kähmy
03.01.2013, 21.25
@kähmy: 20" kuulostaa sinulle passelilta. Radon ZR Race 29er 5.0 on jo ihan soiva peli. Kannattaa tilata samalla iskaripumppu ja sellaiset polkimet mitkä kestää 100kg massan. Omassa Radonissa oli muovipolkimet, joissa oli laakerit paljaana... Lukkopolkimet ovat mielestäni totuttelun jälkeen turvallisimmat, mutta niihin tarvitset myös pyöräilykengät.

Kannattaa toki harkita 6.0 malliakin paremman keulan takia, nälkä kasvaa kuitenkin nopeasti kun pääsee lenkkien makuun.

Kiitos nopeasta vastauksesta!
Kyllähän tuota 6.0 malliakin on tullut katseltua, mutta halvempi hinta sai suurimman kiinnostuksen kääntymään 5.0 versioon.
Polkimien malliakaan en ole vielä osannut päättää. Jonkinlaiset edullisemman luokan Shimano-pyöräilykengät kyllä löytyy, nykyisessä hybridi-Trekissäni
on Shimanon "toispuoleiset" lukkopolkimet. En vaan oikein tiedä uskallanko lähteä lukkopolkimilla metsäpoluille kompuroimaan, eli ainakin alkuun voisi tulla kysymykseen normaalit polkimet. Vihje iskaripumpusta tuli tarpeeseen, kun ei ole noista joustokeuloista oikein mitään kokemusta, Trekissäkin on jäykkä haarukka.

mankeloija
03.01.2013, 22.54
Täällähän on porukalla mukavasti samansuuntaisia ajatuksia! Alkutalven olen polkenut työmatkaa (~15 km per sivu) cyclolla. Ihan mukavasti on mennyt kun tiet ovat olleet aurattuja tai peilijäässä. Viimeaikainen teiden kunnossapito, lumisateet ja jatkuva nollan molemmin puolin oleva lämpötila ovat kuitenkin tehneet pyöräteille tehtävänsä ja vieneet cyclolla sotkemisesta kaiken ilon:(

Kovimmilla lumisateilla olen kaivanut wanhan 26” hardtail nishikin tallin pohjalta pölyyntymästä ja käynyt sillä töissä. Polkeminen on raskaampaa, mutta paljon miellyttävämpää kuin cyclolla, koska ei tarvitse tähystää ja pelätä jokaista sohjoista kohtaa, johon cyclon keulan saisi upottaa. Yllätykseksi matka-ajot ovat suhteellisen samat, vain muutaman minuutin eroista puhutaan kelistä riippuen. Wanha hardtail on kuitenkin käynyt jo ajat sitten pieneksi ja tarkoituksena on ostaa discountista talvipyöräksi, foorumin kehujakin saanut, Radon ZR Race 29er 6.0.

Pituutta löytyy 183cm, inseam 88cm ja paino 75kg. Olen arponut 18” ja 20” välillä. Ilmeisesti 18” voisi olla sopivampi tai ehkä 20” lyhyemmällä stemmillä? Onko tietoa minkä pituiset stemmit noissa on vakiona? Kumpaa kokoa suosittelisitte?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen:)

Helmeri1
04.01.2013, 20.53
pyytäisin, että saisi itse lyhentää haarukkaputken ja laitella sopivan määrän spacereita.

Laitoin postia ja vastauksena: We are sorry to inform you that it is not possible to change the specifications on our complete bikes because these already come almost completely assembled from the manufacturing facility and are closely calculated (final price).

Stemmiä sitten vaihtoon.. tai katseet Rosen suuntaan - siellä taitaa customointi paremmin onnistua.

maalinni
04.01.2013, 21.19
@mankeloija: 18". Sinulla on ainakin minuun verrattuna lyhyt selkä, joten kannattanee ottaa lyhyempi runko.

kolistelija
04.01.2013, 21.47
@mankeloija: 18". Sinulla on ainakin minuun verrattuna lyhyt selkä, joten kannattanee ottaa lyhyempi runko.
Mistä tiedät ettei hällä ole lyhyt kaula ja pieni pää?

maalinni
04.01.2013, 22.05
Totta! Kaulattomalla pikkupäällä saattaakin olla todella pitkät kädet ja selkä.

mankeloija
04.01.2013, 23.17
:DPaha sanoa pään ja kaulan koosta mitään kun noita tulee harvemmin mitattua, mutta tätä laskuria (http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO) varten tuli otettua mitat:

Inseam 88
Trunk 61,5
Forearm 36
Arm 73
Thigh 61,5
Lower leg 58
Sternal notch 157
Total body height 183

@maalinni: Muutama sivu sitten kerroit, että sinulla oli ollut 184/86 mitoilla 18” Radon ZR Race ajossa. Oliko OK:n tuntuinen?

Siinä rajoilla mennään, että kumpi on hyvä. Näyttää täällä muillakin olevan samat ongelmat:) Jos joku viitsisi mitata Radon ZR Race:n vakiostemmin pituuden, niin voisin saada hiukan parempaa kuvaa sopivuudesta. Jos päätyy 20” runkoon niin voisi varmuuden vuoksi tilata 20mm lyhyemmän stemmin niin pääsee samoihin tuon 18” rungon ”effective tt lenght” kanssa.

Pitääpä laittaa koeajo pankkiin kyselyä jos vaikka Tampereen seudulta löytyisi Radonin Racea koeajoon...

Harhailija
05.01.2013, 10.49
Tämä koskee mallia ZR Race 5.0 vm. 2013, jonka siis omistan.

Stemmi: Easton 100 mm 8 astetta:

http://i4.aijaa.com/t/00671/11542050.t.jpg (http://aijaa.com/Om2Tdk)

Tuo on nyt kesäpyörässä kiinni, koska vaihdoin säädettävän.

Polkimet, jotka tulee pyörän mukana:

http://i6.aijaa.com/t/00051/11542051.t.jpg (http://aijaa.com/RgQLKd)

En ottanut käyttöön, naurettavaa laatua. Hommasin noi Shimano Saintit, mielestäni tosi hyvät talvipolkimet.

http://www.bike-discount.de/shop/k629/a69263/saint-pedals-pd-mx80.html?mfid=43

Sitten tuossa omia postauksia aiheesta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t&p=1932234#post1932234
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t&p=1931989#post1931989
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t&p=1932269#post1932269

Mainittakoon, että lähettivät 400 mm satulatolpan ilmaiseksi minulle kun rutisin asiasta.
Satula on mielestäni myös huono, kova reunoiltaan, vaihdoin tilalle Velo by Bilteman ainakin ens hätään, on paljon parempi meikäläisen ahterille.

maalinni
05.01.2013, 11.04
Oma radon on 26" mallia. Aluksi se tuntui jopa liian isolta, kun edellinen oli 17" täpäri. Nyt tuo tuntuu juuri sopivalta, tosin siinä on On Onen Mary (http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMA/on_one_mary_handlebar) ohjaustanko, joka lyhentää ohjaamoa parilla sentillä.

edit: ja vanha ohjehan oli, että mieluummin liian pieni kuin iso. Sporttiseen metsärymistelyyn ottaisin kyllä pienemmän.

arisaast
05.01.2013, 11.56
Oma kokemuspohja Radonin mitoituksesta:
Kannattaa keskittyä siihen vaakaputken mittaan. Minulla oli ennen maallini:lta ostettu Radonin täpäri (tietääkseni se oli 18" :D). Efektiivinen vaakaputki siinä taisi olla 583mm. Olen 177cm persjalkainen (ja pitkäkätinen) ja jouduin pitämään siinä 110-120mm stemmiä, että sain ajoasennosta jotenkin miellyttävän. Syksyllä möin rungon pois ja ostin On One Whippet jäykkisrungon, joka myös on kokoa 18" mutta vaakaputken efektiivinen pituus on 602mm. Nyt paikallaan tuossa puhdasverisessä xc-pyörässä on 90mm stemmi (ja voisi olla myös 80mm) ja ajoasento tuntuu paljon tasapainoisemmmalta.

Nyt kaikki tekniset paikatkin menevät paljon helpommin kuin täpärillä, kun mitoitus on tasapainoisempi. Itse ainakin jatkossa vannon lyhyen stemmin nimeen. Radonin rungot taitaa ylipäätään olla korkeita ja lyhyitä, joka vähän harmittaa kun täpärin hankinta lienee tulevaisuudessa taas edessä.

maalinni
05.01.2013, 13.43
Sopiva runko/pyörä onkin todennäköisesti se toinen tai kolmas, kun tietää mitä haluaa.

arisaast
05.01.2013, 14.05
Sopiva runko/pyörä onkin todennäköisesti se toinen tai kolmas, kun tietää mitä haluaa.

Juuri näin! Kannattaa kysellä myös koeajoja tuolla koeajopankissa. Mutta itselle oli hyvä ratkaisu ostaa käytetty juuri tuon tietämättömyyden vuoksi.

keski-ikäinen
05.01.2013, 15.09
Tämä koskee mallia ZR Race 5.0 vm. 2013, jonka siis omistan.

...

Polkimet, jotka tulee pyörän mukana:

http://i6.aijaa.com/t/00051/11542051.t.jpg (http://aijaa.com/RgQLKd)

En ottanut käyttöön, naurettavaa laatua. Hommasin noi Shimano Saintit, mielestäni tosi hyvät talvipolkimet.

http://www.bike-discount.de/shop/k629/a69263/saint-pedals-pd-mx80.html?mfid=43

Oon käsittänyt, että noi fillarin mukana tulevat polkimet on semmoset "kokeiluvehkeet", että nyt pääsee vähän kotopihalla kruisailemaan ja ottamaan tyyppejä uudella filolla. Tarkoitus on kai hankkia pyörään itselle sopivat polkimet, kun nykyjäänhän fillarit myydäänkin ilman polkusimia.

maalinni
05.01.2013, 15.54
Nuo on sentäs metallirunkoiset, miulla oli ihan rehelliset muovipolkimet. Roskiin menivät käyttämättöminä.

Antza44
05.01.2013, 17.21
Onko tietoa minkä pituiset stemmit noissa on vakiona?

2013 29er 6.0 sram 18" mallissa on 90mm stemmi. Ja kaverin viimevuotisessa 7.0 18" oli 100mm stemmi.

Itse olen 180.5 cm ja jalan sisämitta 83cm. Minulle tuo 100mm stemmi on parempi. Stemmin alta on se ainoa 5mm spaceri pois ja stemmi on positiivisena ja satula niin takana, kun voi orkkis 20mm setback tolpassa olla. Nyt on selälle hyvä ajo asento. Sarvet jää vähän satulan alapuolelle noilla asetuksilla.

Koitin orkkis 90mm stemmiä negatiivisena sarvet putosi 20mm selälle oli hyvä, mutta painopiste meni minun makuun liian eteen ja ajaminen metsässä muuttui rypemiseksi.

Hardza
06.01.2013, 00.07
Nuo on sentäs metallirunkoiset, miulla oli ihan rehelliset muovipolkimet. Roskiin menivät käyttämättöminä.
Metallit tai ei, noi kesti mulla ehkä 20h. Sen jälkee alko toinen poljin pyörimään kammen mukana, koton katoin niin aika kova rahina kuulu laakerista ja pyöri tosi huonosti... Tilasin tuollaset sitten tilalle, kun vähä muutakin krääsää oli tulossa: http://www.bike-discount.de/shop/k629/a32369/flat-pedals-e-pb525-mtb-bmx-black.html?mfid=493

mankeloija
06.01.2013, 01.01
Tulipa käytettyä lauantaipäivä tehokkaasti ja luettua koko ketju läpi. Vertailin mittojani muiden mittoihin ja uskon nyt, että tuo 18” on sopiva koko ZR Race:sta. Moni samankokoinen kaveri päätynyt Slidessa 20” versioon ja siinä efektiivinen vaakaputki on 602mm. ZR Racessa 18” rungon efektiivinen vaakaputki on 600mm. Ei siis auta pelkkä runkokoon tuijotus niin kuin arisaast tuossa totesi. Maalinni näyttää ajelleen 18” ZR Racella 184/86 mitoilla sivulla 25 ja Jenkalle oli samalla sivulla B-D:stä suositeltu 18” ZR Racea 182/86 mitoilla. Nuo nyt on hyvin lähellä omia 183/88 mittoja. 400mm tolpassakin pitäisi riittää pituus. Lisäksi lyhyempi runko voi olla parempi poluilla jos niillekin joskus eksyy, kun on sitten pyöräkin valmiina:)

Kiitoksia kaikille neuvoista!

Antza44
18.01.2013, 14.55
Postimiehen 29er 7.0 Radon tämän päivän tarjouksessa 1099€ http://www.bike-discount.de/shop/a78476/zr-race-29er-7-0.html

Helmeri1
20.01.2013, 17.56
Ensilenkit Radonin 29er ZR Race 6.0 takana. 168cm/78inseam ja 16" tuntuu sopivalta. Tykkään kohtuu korkeasta ajoasennosta ja tässä 16" rungossa ei tunnu liian sporttiselta, tanko on suunnilleen satulan korkeudella. Renkaat vaihtu heti alkuun kun samalla tilauksella tuli Racing ralph 2,35". RR on suunnilleen saman kokoinen kuin vakio NobbyNic. Leveyttä nappulan ulkoreunasta milli pari vähemmän.. odotin että olisi ollut hieman "ilmavampi".

Aikaisemmin poljettu 120mm joustavalla 26" jäykkä perällä - kyllähän tuo etenee paremmin lumipöperössä - ja ihmetyttää ajon vakaus ja helppous poluilla. Hieman "kovalta" pyörä kuitenkin tuntuu, vaikka kokeilin tiputtaa paineita. Entisessä pyörässäni on alla RaceKing 2.2 - voisiko renkailla RR vrt RK olla merkittävää eroa "mukavuuteen"

Kaatuilija
20.01.2013, 22.05
Olen jo aikaisemmin pariin topicciin kirjoitellut, mutta nyt pyörän tilaaminen alkaa olla pikkuhiljaa käsillä, jotta lumien sulaessa olisi uusi pyörä alla :)
Eli haluan pyörän, jolla voi ajaa mukavasti kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja, mutta joka menee kevyesti myös latupohjilla ja hiekkateillä ja osien tulisi olla hyvin toimivia ja kestäviä myös rankemmassa ajossa. Olen miettinyt Radon Slide 125 7.0:ta, mutta miten noissa Radoneissa tuo jousitus pelaa verrattuna myös kiinnostavilta vaikuttaviin Canyoneihin?
Canyon Nerve AL 7.0 vaikuttaisi myös hyvältä, mutta Radonin tilausmahdollisuus fillariosaan ja testauksen perusteella hyviksi osottauneet Sramin vaihteet kääntäisivät pään tuohon sata euroa halvemman Radonin puoleen. Nuo molemmissa pyörissä olevat Schwalbe Nobby Nicit eivät lukemani perusteella taida olla kovin hyvät märässä ja teknisessä syysmaastossa ja ne luultavasti menisivät viimeistään syksyllä vaihtoon. Kesätyörahoilla saattaisin myös pistää pyörää pienelle kevennyskuurille. Mites vielä tuon Radonin värivaihtoehdot, kun siinä lukee: "black/red/white" ja en saanut selvää, onko pyörää kolmella eri värillä vai tarkoittavatko nuo sitä, että pyörässä on kaikkia noita värejä niin kuin kuvasta ainakin näkee? Radon Slide 140 houkuttelisi tosin kanssa hieman, mutta tuo 140 mm jousto tuntuu hieman overkillilta tasaiselle. Onko ero iso, jos vertaa Slide 125:n ja 140:n keveyttä polkea tasaisella jouset lukittuina/Pro Pedal päällä? Ilmoitettua painoa on 0,8 kiloa enemmän ja renkaat taitavat olla hieman järeämmät ja pitävämmät, mutta samalla huonommin rullaavat Slide 140:ssa. Toivottavasti joku osaa edes vähäisen auttaa, kun tuntuu, että maastopyöräksi on aivan liikaa vaihtoehtoja :rolleyes:

Slide 125:
http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html

Slide 140:
http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78545/slide-140-7-0.html

Canyon Nerve AL 7.0:
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3026

hannurs
21.01.2013, 11.24
Onkos kukaan törmännyt että olisiko mahdollista laittaa 650b kiekkosetti Radon QLT Raceen, lähinnä takahaarukan osalta?.

Ehkä, jos.... Projektia vielä jatkaapi..

petali
22.01.2013, 21.14
Fillarifoorumin korkkaus! Radonin hankinta harkinnassa lyhyeen ympärivuotiseen työmatka-ajoon sekä satunnaiseen lenkkikäyttöön pääasiassa teillä. Ehkäpä sitä helpohkoille poluillekin tulee jonkin verran eksyttyä. Vaaka alkaa kallistua Black Sin 9.0 29er suuntaan. Mittaa kuskilla 181cm ja inseam 90cm. Kädet myös kohtuu pitkät verratuna pituuteen, sillä sylimitta 191cm. Olen lueskellut threadia lävitse ja tullut siihen tulokseen, että 20" runko olisi itselle passeli. Onko yhteneviä/eriäviä mielipiteitä?

orc biker
25.01.2013, 11.54
Fillarifoorumin korkkaus! Radonin hankinta harkinnassa lyhyeen ympärivuotiseen työmatka-ajoon sekä satunnaiseen lenkkikäyttöön pääasiassa teillä. Ehkäpä sitä helpohkoille poluillekin tulee jonkin verran eksyttyä. Vaaka alkaa kallistua Black Sin 9.0 29er suuntaan. Mittaa kuskilla 181cm ja inseam 90cm. Kädet myös kohtuu pitkät verratuna pituuteen, sillä sylimitta 191cm. Olen lueskellut threadia lävitse ja tullut siihen tulokseen, että 20" runko olisi itselle passeli. Onko yhteneviä/eriäviä mielipiteitä?
Kuulostaa tarpeettoman arvokkaalta pyörältä tuollaiseen tarkoitukseen. Tietysti, jos ei ole rahasta pula, niin hyvähän se on saksalaistenkin taloutta tukea, mutta yhtä hyvin selviää tuollaisessa käytössä tonninkin Radonilla. Toivottavasti on töissä lukollinen tila säilyttämistä varten.

miku80
25.01.2013, 12.08
Olen lueskellut threadia lävitse ja tullut siihen tulokseen, että 20" runko olisi itselle passeli.

Ite olen 190cm/92cm inseam ja ajelen 20" runkokoon Konalla jossa on Tehollinen vaakaputki yhtä pitkä kuin tuossa radonissa 635mm ja mulla on 50mm stemmillä passeli..

petali
25.01.2013, 18.43
Kuulostaa tarpeettoman arvokkaalta pyörältä tuollaiseen tarkoitukseen. Tietysti, jos ei ole rahasta pula, niin hyvähän se on saksalaistenkin taloutta tukea, mutta yhtä hyvin selviää tuollaisessa käytössä tonninkin Radonilla. Toivottavasti on töissä lukollinen tila säilyttämistä varten.

Rahapula nyt on aina, mutta nälkä tuppaa kasvamaan syödessä kun selailee speksejä lävitse ;) Edullisemmallakin pyörällä pärjäilee varmasti täysin. Ehkäpä tällaisella pelillä saattaisi hurahtaa enempikin pyöräilyharrastukseen, mitä tähän mennessä. Tuota 8.0 olen myös miettinyt hivenen edullisempana vaihtoehtona. Juu, lukollinen säilytystila löytyy.

Ite olen 190cm/92cm inseam ja ajelen 20" runkokoon Konalla jossa on Tehollinen vaakaputki yhtä pitkä kuin tuossa radonissa 635mm ja mulla on 50mm stemmillä passeli..

Kiitokset vertailukohdasta.

pecu_83
05.02.2013, 09.58
Olen jo aikaisemmin pariin topicciin kirjoitellut, mutta nyt pyörän tilaaminen alkaa olla pikkuhiljaa käsillä, jotta lumien sulaessa olisi uusi pyörä alla :)
Eli haluan pyörän, jolla voi ajaa mukavasti kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja, mutta joka menee kevyesti myös latupohjilla ja hiekkateillä ja osien tulisi olla hyvin toimivia ja kestäviä myös rankemmassa ajossa. Olen miettinyt Radon Slide 125 7.0:ta, mutta miten noissa Radoneissa tuo jousitus pelaa verrattuna myös kiinnostavilta vaikuttaviin Canyoneihin?
Canyon Nerve AL 7.0 vaikuttaisi myös hyvältä, mutta Radonin tilausmahdollisuus fillariosaan ja testauksen perusteella hyviksi osottauneet Sramin vaihteet kääntäisivät pään tuohon sata euroa halvemman Radonin puoleen. Nuo molemmissa pyörissä olevat Schwalbe Nobby Nicit eivät lukemani perusteella taida olla kovin hyvät märässä ja teknisessä syysmaastossa ja ne luultavasti menisivät viimeistään syksyllä vaihtoon. Kesätyörahoilla saattaisin myös pistää pyörää pienelle kevennyskuurille. Mites vielä tuon Radonin värivaihtoehdot, kun siinä lukee: "black/red/white" ja en saanut selvää, onko pyörää kolmella eri värillä vai tarkoittavatko nuo sitä, että pyörässä on kaikkia noita värejä niin kuin kuvasta ainakin näkee? Radon Slide 140 houkuttelisi tosin kanssa hieman, mutta tuo 140 mm jousto tuntuu hieman overkillilta tasaiselle. Onko ero iso, jos vertaa Slide 125:n ja 140:n keveyttä polkea tasaisella jouset lukittuina/Pro Pedal päällä? Ilmoitettua painoa on 0,8 kiloa enemmän ja renkaat taitavat olla hieman järeämmät ja pitävämmät, mutta samalla huonommin rullaavat Slide 140:ssa. Toivottavasti joku osaa edes vähäisen auttaa, kun tuntuu, että maastopyöräksi on aivan liikaa vaihtoehtoja :rolleyes:

Slide 125:
http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html

Slide 140:
http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78545/slide-140-7-0.html

Canyon Nerve AL 7.0:
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3026

Et varmaan mene vikaan millään noista. Itselläni on nyt toista vuotta ollut Radon Slide AM 5.0 (140mm) ja olen ollut todella tyytyväinen. Kaverilla oli aiemmin Canyon Nerve, joten siitäkin on vähän kokemuksia. Canyon tuntui omasta mielestä hieman raskaammalta, sekä käsitellä että polkea, mutta varmasti hyvä pyörä sekin. Radon on todella kevyen ja ketterän oloinen. En tiedä millaisilla pyörillä olet aiemmin polkenut, mutta minun edellinen oli jäykkäperäinen hieman halvempi Merida ja se oli jäykkäperäisenäkin raskaampi polkea kuin tuo täysjousto Radon. Se on varmaan vähän polkutekniikasta kiinni, mutta minä en käytä edes Propedalia laisinkaan edes asvaltilla, eikä pyörä silti tunnu raskaalta polkea. Pyörä on saanut myös rankkaa rytyytystä, enkä ole saanut siitä vielä mitään rikki. Iskaripumppu on pakollinen hankinta jos ei sinulla sellaista vielä ole, ilmaa karkailee pitemmän päälle jonkin verran ja myös ulkolämpötila vaikuttaa paineisiin. Ja mitä Nobby Niceihin tulee, niin itse olen tykännyt kovasti myös kuraisemmassa ja kivikkoisessa maastossa.

Hardza
05.02.2013, 15.14
Et varmaan mene vikaan millään noista. Itselläni on nyt toista vuotta ollut Radon Slide AM 5.0 (140mm) ja olen ollut todella tyytyväinen. Kaverilla oli aiemmin Canyon Nerve, joten siitäkin on vähän kokemuksia. Canyon tuntui omasta mielestä hieman raskaammalta, sekä käsitellä että polkea, mutta varmasti hyvä pyörä sekin. Radon on todella kevyen ja ketterän oloinen. En tiedä millaisilla pyörillä olet aiemmin polkenut, mutta minun edellinen oli jäykkäperäinen hieman halvempi Merida ja se oli jäykkäperäisenäkin raskaampi polkea kuin tuo täysjousto Radon. Se on varmaan vähän polkutekniikasta kiinni, mutta minä en käytä edes Propedalia laisinkaan edes asvaltilla, eikä pyörä silti tunnu raskaalta polkea. Pyörä on saanut myös rankkaa rytyytystä, enkä ole saanut siitä vielä mitään rikki. Iskaripumppu on pakollinen hankinta jos ei sinulla sellaista vielä ole, ilmaa karkailee pitemmän päälle jonkin verran ja myös ulkolämpötila vaikuttaa paineisiin. Ja mitä Nobby Niceihin tulee, niin itse olen tykännyt kovasti myös kuraisemmassa ja kivikkoisessa maastossa.

Renkaita saa myös kaupasta lisää erilaisia...

Sent from SGS2

tirsintarsi
10.02.2013, 23.01
Race 7 kummittelee takaraivossa ensi kesäksi mutta valinnanvaikeus on silti niin kovin suuri...
Joten pari kysmystä:
Jossain tässä ketjussa aiemmin oli puhetta keskiöstä, joka mallia "attached". Oliko tämä nyt sitten bb30, puristettava ilmeisesti on joka tapauksessa? Kauankos nämä ovat olleet käytössä ja mitenkä ovat kestäneet Radonien käyttäjillä?
Toinen kysymys koskee Race-malliston takahaarukkaa. Team-malleista taisikin olla jo puhetta mutta ei mielestäni Race:sta... Pyöriikö 2,5" kumi takana vai tuleeko ahdasta?

Tämä varmaan kuuluisi tuonne koeajopankkiin mutta onko kellään Kuopion seudulla 18" racea -13 geometrioilla (liekkö edes muuttuneet mihinkään)?

Edit: BB70 näyttisi olevan. Mutta kysymys kestävyydestä on edelleen voimassa.
Edit2: No BB70:n onkin ulkoiset laakerit eikä nuo puristettavat... Menen häpeämään nurkkaan.

miku80
10.02.2013, 23.16
Radonin sivuilta poimittua: Generally, with Radon mountain bikes you can ride tyres of a width up to 2,25".Exception: the models "Swoop" and "Slide" can be ridden with tyres up to 2,4".

tirsintarsi
10.02.2013, 23.20
No perhana... Kahlasin kyllä sivut läpi mutta enpäs tuommoista bongannut. Täsmennetään vielä, että kyseeseen tulisi 26"-versio.
Edit: löytyihän sekin tieto sieltä, olin vain näppärästi ollut huomaamatta.

miku80
10.02.2013, 23.23
ei varmaan xc-pyörän suunnittelussa päällimäisenä ole ajatus et tarttis sopia DH-kumekset alle... varmaan noissa all-mountain jäykkäperissä onkin tire clearancea enemmän..

tirsintarsi
11.02.2013, 15.04
ei varmaan xc-pyörän suunnittelussa päällimäisenä ole ajatus et tarttis sopia DH-kumekset alle... varmaan noissa all-mountain jäykkäperissä onkin tire clearancea enemmän..

No näinhän se varmaankin oikeasti on. No tuosta asiasta voin joustaa, kunhan sitten tuon sallitun kokoluokan gummet mahtuvat alle ongelmitta. En ainakaan ole huomannut kenenkään moista valittelevan, joten eipä liene ongelma.
Mutta mitenkä tuo keskiö asia? Joko nuo puristettavat keskiöt toimivat kuinka jouhevasti? Joitakin keskusteluja lueskelin, jossa ainakin alkuaikoina on ollut jonkinverran ongelmia. Ei tuostakaan nyt vähään aikaan ole porua ollut, joten kaipa siitä sitten voinee vetää johtopäätöksen, että toimivat...

tirsintarsi
11.02.2013, 20.38
Mihin hittoon hävisi kaikki Racet Bike-Discountin sivuilta?!

mentunik
11.02.2013, 22.30
On poistettu radonin sivuiltakin kokonaan racet..

miku80
11.02.2013, 22.36
sitä samaa oli porukka ihmetelly ja kyselly radonin fb-sivuillakin.. mut ei sielläkään mitään vastattu ollu..

IncBuff
11.02.2013, 22.40
Haisee vähän että nyt on löydetty jotain kriittistä rungoista...

No toivottavasti ei.

mentunik
11.02.2013, 22.52
Toivottavasti toi runko ei katkea vielä huomena työmatkalla kun on ikävä loskakeli kantaa pyörän palasia..

tirsintarsi
12.02.2013, 00.15
No eipäs sitten laitetakkaan semmoista tilaukseen ihan vielä.

miku80
12.02.2013, 13.59
Radonin FB-sivuilta poimittua:

Achtung! Momentan gibt es leider Lieferengpässe bei der ZR Race Series. Sobald die nächste Lieferung bei uns eintrifft, werden die Bikes wieder online gestellt und können bestellt werden. Bitte ein wenig Geduld! Wir halten Euch auf dem laufenden!

Huomio! Tällä hetkellä valitettavasti toimitusongelmien ZR race-sarjassa. Heti Seuraava toimitus saapuu, pyörät pannaan takaisin verkossa ja voi tilata. Hieman kärsivällisyyttä! Pidämme sinut ajan tasalla! (Kääntänyt Bing (http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fbing.com%2Ftranslator&h=lAQFA7yMd&s=1))

tirsintarsi
13.02.2013, 17.39
Nyt olivat saaneet englanniksikin ilmoituksen.
"Unfortunately, there is currently a slight delivery bottleneck of the ZR Race Series. When the bikes are available again, we will put them back online. We kindly ask for your patience! More infos here on Facebook!"

Turha kai tuosta pyörästä on enempää kysellä, kun on nihkeää tuo vastailu, vai eikö porukalla vielä ole näitä ;)

mentunik
13.02.2013, 18.33
Löytyy tommonen Zr race 6.0 (2012) ja mitään ongelmia ei ole ollut kestävyyden suhteen. Ei keskiön, eikä muidenkaan kanssa.

keski-ikäinen
13.02.2013, 18.42
Onneksi oli vain tommonen juttu. Luulin vähintään, että saa pelätä emäputken hajoamista kesken vauhdikkaan alamäen... Joo ja mullakin on 6.0 (2013) ja jämäkkää tekoa on noin ainakin ulkoisesti katsottuna.

mentunik
13.02.2013, 19.00
Jotenkin tuntuu vaan omituiselta tuo että pullonkaula koskee vain race malleja ja että pyörät katosivat kokonaan sivuilta. Luulisi että joku "out of stock" ilmoitus olisi riittänyt mikäli toimituksessa on ongelmaa. Toisaalta en tiedä miten tuo noiden logistiikkapuoli toimii että paha sanoa. Pääsin kuitenkin tänäänkin hengissä kotiin eikä pyörä katkennut.

reargear
13.02.2013, 23.52
Itsekin pohdin tuota logiikkaa. Ei kuulosta kovin uskottavalta, että mallit (,jotka on jo jälleenmyyjillä,) vedetään pois myynnistä, kun toimituksessa on ongelmia. Tai no eihän sitä tiedä millainen toimitusjärjestelmä noilla on.

tirsintarsi
14.02.2013, 10.43
Ainakin muuten Radonin englanninkielisillä sivuilla Racet on vielä näytillä mutta ostolinkki vie Discountin sivuille, jossa sitten myydään ei oota (vaikka saksan sivuilta puuttuvatkin).
Eikös Team-malliston rungon ole hivenen eri materiaalia (tai ainakin vähemmän ohennettua siis) ja geometrialtaan erilaisia? Olisiko se ongelma sitten jo siellä tehtaalla tai jopa kauempana sitten?
Onko Cubella tuosta samasta putkesta tehtyjä runkoja - saako niitä tällä hetkellä?
Mitään takaisinkutsu kampanjaa ei vielä ainakaan ole ralliversioille tarjolla, olisiko Radon sen verran asiakasystävällinen, että tulisi jos rungoissa olisi isompaa vikaa?

miku80
14.02.2013, 11.00
enempiä spekuloimatta niin ainakin geometrioissa oli pientä eroa teamin ja racen välillä, team:ssä pystympi ajoasento.. ainakin ennen tuli cuben ja radonin rungot samalta tehtaalta..

miku80
15.02.2013, 11.22
Race-mallit taas tilattavissa...

tirsintarsi
15.02.2013, 14.20
Huomasin juuri saman (Että Race saa jälleen). Onkos kokemusperäistä tietoa, kannattaako odotella jotain päivän tarjousta, jolloin säästäisi jonkun euron vai tilata samantien, vielä kun saa? Keväälle, kun pyörien menekki oletettavasti kasvaa, hinnat varmaan pikemminkin nousevat kuin laskevat...
Ja tuossa aikaisemmin kyselin noista keskiöistä, niin sehän on ihan normaali ulkoinen keskiö tuo BB70, eikä mikään integroitu sydeemi. Tunnustan tappioni tässä asiassa ja häpeän syväti höyrypäisyyttäni.

miku80
15.02.2013, 14.26
ei kait ne hinnat mihinkään nouse.. jossain vaiheessa tulee hinnat alas kun aletaan katseet suuntaamaan ensivuoden malleihin, mutta ei kannata odotella jos kevääksi meinaa pyörän saada..

tirsintarsi
15.02.2013, 14.53
Ainoa kysymys on sitten enää, että onko Kuopiossa/Siilinjärvellä ketään uuden 18" Radonin Race-mallin omistajaa, joka antaisi pyöräänsä muutaman minuutin koeajaa?

Ja kiitokset Mikulle kärsivällisistä vastauksista.

Senkku
15.02.2013, 16.44
En löytänyt Radonin sivuilta suositusta Race 5.0/6.0 29er kuskin maksimipainoksi, onko muilla tietoa asiasta? Soveltuuko vain neuvolassa punnittaville, vai kestääkö myös isomman körilään alla :)

tirsintarsi
15.02.2013, 17.17
Näyttäis olevan kiekoille nuo rajoitukset, mutte rungoille. Mutta kai ne vähintään sen verran siis pitäisi kestää?

Mavic indicates a limit of 100 kg rider's weight for all types of racing bikes' system wheel-sets.

Shimano system wheels are tested as per DIN+ up to 110 kg rider's weight, however, there is no actual limit.

The weight restrictions for Citec wheels can be found here www.citec.de.

The weight restrictions for DT Swiss wheels can be found on www.dtswiss.com.

PyöräIle
16.02.2013, 20.54
Tänään olisi taas Radonin 29" päivän tuotteena, pari sataa normaalihinnasta pois:

http://www.bike-discount.de/shop/a78476/zr-race-29er-7-0.html

Viimeksi kun tuo oli tarjouksessa, yritin pähkäillä pääni puhki kumpi 16"/18" rungoista olisi parempi 173cm/inseam 81 kokoiselle kaverille. Forumia selatessani näytti usealle noin 180 cm kuskille olleen 18" olleen passeli, mutta Radon suosittelee tuota 170-180 cm mittaisille, jonka noin puolessa välissä olisin. Toisaalta oma 18" täpärini tuntuu aavistuksen isolta, ja saattaisin nyt tilata sen 16" kokoisenakin.

Loppuisikohan tuosta 16" koosta satulaputki kesken, tai olisiko pienemmästä koosta muuta haittaa, vai olisiko tuo 18" sittenkin parempi? Suunnittelisin käyttäväni tuota talvipyöräksi ja Keskuspuiston hiekkatie- ja polkuajeluihin. Kovempaan maastoon sitten voisi käyttää 26" täpäriä.

Maseur
28.02.2013, 20.45
Viime syksynä ostettuun Radon ZR Team 7.0:aan on ilmestynyt halkeama takavanteeseen. Linkki kuvaan alhaalla. Onko noissa vanteissa joku sauma vai onkohan tuo vain haljennut? Voiskohan tuota yrittää saada takuuseen?

https://www.dropbox.com/s/25dnbkric2njftd/2013-02-28%2017.25.34.jpg

xc-pyöräilijä
28.02.2013, 20.51
Viime syksynä ostettuun Radon ZR Team 7.0:aan on ilmestynyt halkeama takavanteeseen. Linkki kuvaan alhaalla. Onko noissa vanteissa joku sauma vai onkohan tuo vain haljennut? Voiskohan tuota yrittää saada takuuseen?

https://www.dropbox.com/s/25dnbkric2njftd/2013-02-28%2017.25.34.jpg

Saumahan noissakin kuten muissakin vanteissa. Ja saumahan tossa kuvassa on, ei pysty sanomaan onko normaalista poikkeava. Kai..

Maseur
28.02.2013, 21.31
Saumahan noissakin kuten muissakin vanteissa. Ja saumahan tossa kuvassa on, ei pysty sanomaan onko normaalista poikkeava. Kai..

Saumahan tuo taitaa ollakin. Säikähdin jo että se on leviämässä, kun en ennen ole tuota huomannut. En kyllä ole ole niin tarkkaan katsonutkaan.

elasto
01.03.2013, 11.32
Saumahan se siinä. Harvoin mikään noin siististi halkeaisi jos on haljetakseen.

tirsintarsi
02.03.2013, 17.25
Jahas, nyt joutuu tuon Race 7:n tilaamaan, kun se ennen maaliskuun loppua tuli alennukseen (-200€). Noh, saapahan ainakin lampun sitten "ilmaiseksi" siihen matkaan.

Paitsi, että B-D:n sivut kaatuivat, juuri kun sain pyörän ostoskoriin... prkl!

tirsintarsi
02.03.2013, 18.43
Itse itselleni vastaten. Eivät olleet sivut edes nurin, selaimeni vain päätti olla näyttämättä niitä, kun yritin tilauksen tehdä. Tein sitten tilauksen vaimon puhelimella hätäpäissäni :) Nyt, kun kokeilin niin muilla selimilla toimii B-D:n sivut ihan hyvin. Pääasia on nyt kuitenkin, että pyörä on tilattu ja saapunee joskus (toivottavasti) Fillariosaan.
Muiden keskustelujen pohjalta kokeilematta on nyt pyörä tilattu, joten toivottavasti on huva.

Keskiäkäinen lohjalainen
03.03.2013, 11.48
B-D:n päivän tarjous on taas aika hyvä:

http://www.bike-discount.de/shop/a78537/slide-125-8-0.html

mentunik
12.03.2013, 21.51
Minkä mittaisilla stemmeillä noi toimittaa noita zr raceja (26")? Itellä koko 20" tuli 100mm stemmillä, mutta kaverilla 110mm stemmillä.. En tiedä vaikuttaako vuosimalli 12->13 noihin, mutta pistäkääs tähän jos jaksatte että millä ne on teille toimittanu.

Jenkka
13.03.2013, 22.32
No tulihan se päivän artikkeliksi... 29er 7.0 (tosin oranssina) päivän hintaan 1099! Aika pitkäksi tää hankinta venähti, mutta eikun odottelemaan, että ilmestyy. Toivottavasti koko osuu hyvin (182/86) ja otin se runkokoon 18"on toi härski väri näin vanhalle...

PyöräIle
14.03.2013, 16.10
^ Itsekin tuota kyttäsin ja pistin heti tilaukseen. 16" kokona, itsellä mitat 173/81. Oranssi on ihan OK "turvavärinä", mutta ymmärrän miksi vain tuo väri on ollut tarjouksessa: Ei se ihan paras ole, mutta 200e alennuksen väärti silti.

Mautio
14.03.2013, 22.53
Minkä mittaisilla stemmeillä noi toimittaa noita zr raceja (26")? Itellä koko 20" tuli 100mm stemmillä, mutta kaverilla 110mm stemmillä.. En tiedä vaikuttaako vuosimalli 12->13 noihin, mutta pistäkääs tähän jos jaksatte että millä ne on teille toimittanu.

Mulla on vuosmalli -12, 20" ja 100mm stemmi.

Damag3
15.03.2013, 11.38
Olisi tarkoitus hankkia ensimmäinen maastopyörä, ja olen foorumeita selainneena tullut siihen tulokseen, että tulokas on Radon-merkkinen. Enää pitäisikin päättää, millainen paketti menee tilaukseen. Vaihtoehtoja mitä olen katsellut on nämä:

http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a78380/zr-team-6-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78464/zr-race-29er-6-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a78446/zr-race-6-0-sram.html

Kannattaako ensikertalaisena panostaa suoraan 29eriin, vai otanko suosiolla halvemmalla teamin? Mitä eroa on esim. team 6.0 ja 7.0? Kun kyseessä on ensiostos, enkä tiedä tuleeko sitten käytyä metsässä, niin missä näistä on paras jälleenmyyntiarvo?

Varusteiksi varmaankin Shimanon M324 lukot ja kengät.

Edit: Niin, vielä kysymys, kumpi osasarja on parempi? SRAM vai Shimano? Makuasioita nämä varmaan on, mutta olisin kallistumassa tuon SRAMin puoleen.

tirsintarsi
15.03.2013, 12.44
Ihan jo tämän ketjun kokonaan lukemisella löytyy vastauksia noihin kysymyksiin...

Minun mielipiteitäni:
26" vs. 29" on näköjään aika pitkälle makuasia. 29 on "kömpelömpi" mutta kulkee nopeammin ja tasaisemmin. 26" on ketterämpi ja teknisempi ajettava. Kokeile molempia eri merkeiltä täällä suomessa ja muodosta mielipiteesi sen pohjalta. Niin tiedät ainakin kumpi on luontevampi sinulle.
Team ja Race eroavat ainakin ajoasennoltaan: Team pystympi kuin Race. Tais olla erilailla ohenneltua alumiiniumia runkokin.
Vaihteiston osien valmistajana SRAM vs. Shimano on makuasia kummatkin toimivat siihen mihin ovat tarkoitettu, joitain eroja vahdon jäykkyydessä yms. on havaittu. Osasarja on sitten se Deore, XT, X7, X9 jne.
Team 6 vs. 7 äkkiä vilkaistuna ainkin keula ja jarrut eroavat mainittavammin toisistaan. Muut osat taisi olla aika samaa tasoa.

Damag3
15.03.2013, 13.21
Kiitos nopeasta vastauksesta :) Vielä kysyn runkokokoa. Pituutta löytyy 189cm ja inseam 92cm, onko 20" sopiva, vai pitäskö saada 22"?

santerij
16.03.2013, 00.53
Radonin 29 nyt meikällä kiikarissa mutta runkokoko vieläkin hakusessa joten mitäs suosittelisitte,
180cm pitkä 88cm jalan sisämitta. 26'' rullailtu aiemmin ja vähän arveluttaakin uskaltaako tilata 20 rungolla
ja mahdollisesti lyhyemmällä stemmillä vaiko tyytyä tuohon 18 runkoon?

Lisäksi vielä auki malli Radon ZR Race 29er 6.0 vai 5.0, mitkä ois suurimmat plussat ton kutosen hankinnassa ?

keski-ikäinen
16.03.2013, 05.09
^ Sama pituus, inseam vaan siinä 86-87cm ja toi 18" pelaa tosi hyvin. Pyörä 6.0.

maalinni
16.03.2013, 10.03
Lisäksi vielä auki malli Radon ZR Race 29er 6.0 vai 5.0, mitkä ois suurimmat plussat ton kutosen hankinnassa ?

Viitosellakin varmasti pärjää, muista jättää rahaa varusteisiin. Kenkiin ja polkimiin uppoaa helposti pari sataa. Maastoilussa tarvitset myös hyvän kypärän ja juomareppuakin kannattaa harkita.

Harhailija
16.03.2013, 10.41

Minulla 5.0. Olen ollut ihan tyytyväinen, tosin pyörän kasauksessa oli vähän mokailtu. Suurimmat erot 5.0 ja 6.0 välillä on kait että 6.0 painaa 700g vähemmän. Painoero tulee tuosta paremmasta 6.0:n keulasta. Ajoasento on noissa ZR race malleissa vakio stemmillä melko kumara. Keulaputki on katkaistu siten, että korotusvaraa ei ole yhtään.

Kollikatti
17.03.2013, 11.37
Minulla 5.0. Olen ollut ihan tyytyväinen, tosin pyörän kasauksessa oli vähän mokailtu.

Mitä mokia kasauksessa oli tehty? Ihan kiinnostaa vaan, kun odotan omaa 8.0:llaa saapuvaksi ensiviikolla.

Harhailija
17.03.2013, 12.28
Mitä mokia kasauksessa oli tehty?

Vaihdevaijerit oli vedetty ristiin keskiön alta :rolleyes:. Ja takakiekon pinnat oli löysällä. Kun pyöräsi tulee tarkista, että kaikki ruuvit & mutterit on kiristetty.

mentunik
18.03.2013, 13.52
Mulla olivat unohtaneet tulpat tangon päistä, mutta laittoivat postissa kun valitin

Manne2512
19.03.2013, 09.56
Minun uusi "ZR Race 29er 7.0":ssä oli etuhaarukka joka piti ilmaa n. 2 tuntia. Oli jo paketista avatessa tyhjänä.

Rock Shox Reba RL etuhaarukka lähti jo takaisin Saksaan ja nyt odotellaan vastausta että korjaavatko sen vai lähettävätkö tilalle uuden.

Jos korjaavat kestää kuulemma 4-6 viikkoa. Eli näin meni tämän kevään pyöräilyn aloitus.

Suosittelen siis, jos mahdollista, ottamaan pyörän kokoamisen Suomesta. Itse en jaksanut lähteä Turusta Vantaalle ajelemaan ja siitä nyt kärsin!. ...kele.

22.3.2013 päivitys:
- viesti tuli että haarukka saapunut ja lähettävät valmistajalle. Nyt sitten odotellaan ilman haarukkaa pyörä valmiina auton takakontissa. On kyllä kumma meininki kun edes uutta haarukka ei voida lähettää tilalle vaikka on täysin koskematon tavara on jo saapuessa ollut viallinen. Taitaa olla liikaa ostajia, minä en niihin enää tämän homman jälkeen kuulu.

- minulle ei luvattu mitään hyvitystä vaikka valitinkin. Millä niitä pitää uhkailla että jotain hyvitystä saa?

Takomo
20.03.2013, 10.04
Jaanpahan kokemukseni, kun tilasin b-discountista zr race 8.0:n. Helkkarin hyvä fillarihan se on, mut sama mikä jollain muullakin oli ollu niin vaijerit rungon sisällä solmus. Olivat pahoillaan ja hyvittivät vaijerien selvityksen ja vaihteiden säädön. Hoidin duunin pikku kikalla itse. Pakasta vedettyyn pyörään oli mukava harjoitella säätämistä. En säästäny penniäkään varusteisiin päin vastoin, onpahan fillari minkä halusin.

Antza44
20.03.2013, 11.22
Minun uusi "ZR Race 29er 7.0":ssä oli etuhaarukka joka piti ilmaa n. 2 tuntia. Oli jo paketista avatessa tyhjänä.

Rock Shox Reba RL etuhaarukka lähti jo takaisin Saksaan ja nyt odotellaan vastausta että korjaavatko sen vai lähettävätkö tilalle uuden.

Jos korjaavat kestää kuulemma 4-6 viikkoa. Eli näin meni tämän kevään pyöräilyn aloitus.

Suosittelen siis, jos mahdollista, ottamaan pyörän kokoamisen Suomesta. Itse en jaksanut lähteä Turusta Vantaalle ajelemaan ja siitä nyt kärsin!. ...kele.No tuo kärsiminen on niin suhteellista. Itsellä hajosi Race 6.0 29er vapaaratas 800km kohdalla talvipakkasessa. Takavanne lähti Bike-discountiin Itella/DHL:ällä meno kesti ihmeen kauan puoltoista viikkoa. Vanne keskiviikkona perillä saksassa ja torstaina lähti korjattuna DPD:llä takas Suomeen ja maanantaina perillä. Maksoivat postikulut myös. Harvoin Suomessakaan takuu asiat noin nopeasti hoituu. Ilmoittavat korjaus ajaksi 3 viikkoa.

Minunkin keula oli tullessaan tyhjä vaikka ostaessa valitsin ilmaisen iskarin säädön ostoskoriin ja tarkastus korttiinkin oli hienosti merkattu Sport tune 93kg. Tosin minulla onneksi on ilmat pysyny pumppauksen jälkeen sisässä.

Antza44
20.03.2013, 11.28
Jaanpahan kokemukseni, kun tilasin b-discountista zr race 8.0:n. Helkkarin hyvä fillarihan se on, mut sama mikä jollain muullakin oli ollu niin vaijerit rungon sisällä solmus. Olivat pahoillaan ja hyvittivät vaijerien selvityksen ja vaihteiden säädön. Hoidin duunin pikku kikalla itse. Pakasta vedettyyn pyörään oli mukava harjoitella säätämistä. En säästäny penniäkään varusteisiin päin vastoin, onpahan fillari minkä halusin.
Minun Race 6.0 29er:ässä oli kans vaijerit ristissä aika kauan ennen, kuin huomasin. Toiminta ei muuttunut vaikka oikasin vajerit oikein, no suorassahan ne kuulu tietysti olla. Paljonko hyvitti virheestä? En ole vielä jaksanut valitta asiasta.

Takomo
20.03.2013, 11.52
30€. Sen verran se kinnas takavaihtajalle, että suurilla vaihteilla ei vaihde pysyny päällä.

Antza44
20.03.2013, 12.55
30€. Sen verran se kinnas takavaihtajalle, että suurilla vaihteilla ei vaihde pysyny päällä.Täytyypä vaivautua kirjottamaan valitus posti, että saa hyvitykset
hyötykäyttöön.:rolleyes:

AnttiL
22.03.2013, 15.25
Kiikarissa Radon zr race 29. Ja kokoa mietin myös, 18/20"
Inseam n. 88cm. Kumpi parempi..

Kmolli
22.03.2013, 16.26
Multa löytyy ZR Race 7.0 29er 2012, 20". Pituutta kuskilla 188 ja inseam 87. Voisin jopa harkita pienempää runkoa, ainakin mulla meni esmes toi 120mm stemmi heti vaihtoon. Löysin kyllä hyvän ajoasennon pikkuhiljaa mutta hiukka kirvelee mielessä, että taisin ottaa liika ison koon...

Antza44
22.03.2013, 18.23
Mulla on ZR Race 6.0 sram 18" koossa. Olen 180,5 ja inseam 85. Satula niin takana kuin 20mm setback tolpassa menee. Orkkis 90mm stemmi oli liian lyhyt. 100mm aika ok. Nyt on 110mm 10 asteen nousulla tuntuu aika samalle, kuin 6 asteinen 100mm, mutta korkeammalta tietty. Tekis mieli koittaa 5-6 asteista 110mm vielä. Stemmit on ollut positiiviseen suuntaan ilman ja 5mm spacerinkaa. Mulla on tosin selkä vaivaa ja se ei tykkää olla notkolla. Muuten 18" pyörii kivasti alla poluilla.

Jenkka
22.03.2013, 22.18
Multa löytyy ZR Race 7.0 29er 2012, 20". Pituutta kuskilla 188 ja inseam 87. Voisin jopa harkita pienempää runkoa, ainakin mulla meni esmes toi 120mm stemmi heti vaihtoon. Löysin kyllä hyvän ajoasennon pikkuhiljaa mutta hiukka kirvelee mielessä, että taisin ottaa liika ison koon...

Tänään tuli 29er zr 7,0- oon 182/86. Aiemmin L koon canyon al 7,9 meni kaverille hieman kookkaana....mutta kyllä se canyonin työnlaatu oli jotain aivan muuta, kuitenkin saman hintaisista härVeleistä kyse. Runko vaikuttaa vähän karulta...pääsis jo testaaan- no hintahan oli kohdallaan 1099 päivän artikkelina...

Jenkka
22.03.2013, 22.19
Tänään tuli 29er zr 7,0- oon 182/86. Aiemmin L koon canyon al 7,9 meni kaverille hieman kookkaana....mutta kyllä se canyonin työnlaatu oli jotain aivan muuta, kuitenkin saman hintaisista härVeleistä kyse. Runko vaikuttaa vähän karulta...pääsis jo testaaan- no hintahan oli kohdallaan 1099 päivän artikkelina...
Ai niin tärkein - kokohan oli 18"

elasto
24.03.2013, 23.32

2009 ZR Race 10.0 18" 100mm stemmi.

Damag3
25.03.2013, 10.50
Riittääkö mulle 20" ZR Team, kun olen 189cm ja inseam 92cm?

mentunik
25.03.2013, 11.10
Vaimokkeelle olisi hakusessa maantiepyörä. Yksi vaihtoehdoista olisi Radonin R1. Pituutta emännälle on kertynyt 160cm ja inseam 70cm paikkeilla (lyhyet jalat ja pitkä selkä). R1:ssä on standover height 72cm paikkeilla koossa 50. Mahtaako mennä liian tiukille. Kengät tuo tietysti vähän lisää pituutta koipeen.. Mielipiteitä?

ajv3
28.03.2013, 16.31
Radon ZR Race 29er 6.0 toimitettiin tänään kotiovelleni. Kasaus oli simppeli, mutta mukana tuli hämmentävä minigrip-pussi jossa on joku sormenpään kokoinen muovinpala, "alcohol prep" ja pala kaksipuolista teippiä. Onkohan tuolla joku tärkeäkin virka pyörässä? :rolleyes:

PyöräIle
30.03.2013, 17.06
Bongasin Radonin Facebook-sivulta että ZR Race 29 8.0 oli voittanut Bike-lehden 1500 euron pyörien testin. Kuvankaappauksesta naputtelin Google-kääntäjään:

Johtopäätös: testivoittaja ilman todellisia heikkouksia.
+ Laadukas laitteet, XT jarrut, tasapainoinen käsittely
- Hard, kapea satula.

Jenkka
30.03.2013, 22.35
Bongasin Radonin Facebook-sivulta että ZR Race 29 8.0 oli voittanut Bike-lehden 1500 euron pyörien testin. Kuvankaappauksesta naputtelin Google-kääntäjään:

Johtopäätös: testivoittaja ilman todellisia heikkouksia.
+ Laadukas laitteet, XT jarrut, tasapainoinen käsittely
- Hard, kapea satula.

I agree! Ekat lenkit ja lipat vedetty (29 zr 7,0) ja kovalta tuntui lonkan alla peilijää:)

jesh
31.03.2013, 12.05
Äh, nythän se Stage hajosi. Paljosta ei ole kiinni, mutta linkun taaimmainen pultti (vetopuolelta, ei vissiin ihan eka tapaus) on auennut jossain vaiheessa. Tänään sitten huomasi kun akselikin tippui. No, sen akselin löyti, mutta kiristävä pultti on hukassa. Tiistaina kokemaan LBS, mutta jos tämä nyt menee bd:stä tilailuksi (äh näillä keleillä), niin onkohan cubessa samat linkun palat kuin radonissa?

BD myy koko taaimmaista laakerisettiä (horstlink 2) (http://www.bike-discount.de/shop/k694/a75689/bearing-kit-horstlink-2.html) 40 eurolla, pelkät cuben pultit+akselit (http://www.bike-discount.de/shop/k694/a68125/screw-kit-horstlink.html) 20 eur. Tai saisikohan tuon pelkän ruuvin jostain? Fillariosaan pitänee soitella myös jos paikallisesta ei löydy vastaavaa..

Näköjään nuo linkun pultit olisi syytä kiristellä silloin tällöin. Oli melkein kaikki muutkin aivan aukeamassa. 2 vuotta ajettu pyörä. Jytympää locktiteä aion itse laittaa myös, vaikka jotain noissa olevinaan tehtaan jäljiltä olikin.

Moose
01.04.2013, 12.02
Onkohan tuolla Zr Race 6.1 :hdellä merkittävää käytännön eroa verrattuna Zr Race 6.0 :aan? Vaihteet on ainakin eri ja etuhaarukka 6.1:dessä kai kehittyneempi. Onko tuolla Fox :illa millaista eroa RS Rebaan?

Trailblazer
01.04.2013, 17.52
Tuliko kellään muulla ZR Race 6.0 fillariin stemmi ja ohjaustanko Syntacen Vectorit vaikka bike-discountti kertoo, että fillarissa tulisi olla Eastonin stemmi ja tanko?

mtok77
01.04.2013, 17.54
Tuliko kellään muulla ZR Race 6.0 fillariin stemmi ja ohjaustanko Syntacen Vectorit vaikka bike-discountti kertoo, että fillarissa tulisi olla Eastonin stemmit ja tanko?

Ei ole tainnut olla Eastonia hyllyssä pyörää kasattaessa..
No paremmat osat sait tilalle;)

Trailblazer
01.04.2013, 17.58
Ei ole tainnut olla Eastonia hyllyssä pyörää kasattaessa..
No paremmat osat sait tilalle;)

Ok, no tämä selvensi asiaa. :) Mietin juurikin, että onko nuo huonompaa palikkaa, mutta hyvinhän tässä sitten kävi! ;)

keski-ikäinen
01.04.2013, 18.51
Mulla myös Syntacea kuutosessa...

mentunik
01.04.2013, 20.08
Syntacen stemmi ja eastonin tanko

sulo
02.04.2013, 14.08
Puolen vuoden odotus on lopultakin palkittu ja pariskuntamme muutui jälleen kolmen hengen perheeksi.

Pientä upgradea tuli myös laitettua samalla kertaa:

- Elka Stage 5 -takaiskari
- Shimano Saint polkimet
- 200mm takajarru
- Race Face Atlas 1,25" nousulla
- Maxxis DHR ja DHF gummeja, ei tosin vielä alla

Vielä kun saisi Reverben stelttinä, niin pääisi hissilläkin kivasti ylös ilman tolpan vaihtoa O_o

Olisikohan joku muuten koittanut saada ketjuohjuria sovitettua eteen? Vaihtaja pois ja jonkin sortin häkkyrä tilalle.

http://salaamaton.fillaritori.com/Radon%20Swoop%20175%209.0%202013.jpg

Trailblazer
02.04.2013, 14.33
Huhuh!! Kuumottava laite! Laita kokemuksia jahka pääset baanalle... ;)

miku80
02.04.2013, 14.54
^^ kieltämättä aikast houkuttelevan näkönen peli!

TKa
02.04.2013, 20.49
Kauanko odotit pyörää? 20:n ja 22:n välillä arvon, näyttää 22:t olevan kortilla. Vaan kun pelkään, että käy pienempi lyhyeksi.

Dasda
02.04.2013, 21.03
Olen tilaamassa Slide 140 7.0:n, mutta koko askarruttaa minua. Olen 174cm pitunen ja inseam on 78cm, niin olisko oikea koko 16" vai 18"? Ja onko jollain toisella valmistajalla joku malli, jonka geometria olisi suunnilleen sama tuon Slide 140:n kanssa ja jota voisi täällä Suomessa käydä koeajamassa?

sulo
02.04.2013, 22.25
Kauanko odotit pyörää? 20:n ja 22:n välillä arvon, näyttää 22:t olevan kortilla. Vaan kun pelkään, että käy pienempi lyhyeksi.

Samalla viikolla lähti postiin, kuin BD:n sivuilla oli luvattu toimitusten alkavan. Toisaalta toimitusten aloitusviikko siirtyi eteenpäin viikolla, noin kuukautta ennen alkuaikaa.

Mutta siis yleisesti noin viikon kestää kuljetus.

Ja jos tilaat Fillariosaan kasattavaksi/muokattavaksi, niin hetki sieläkin saattaa mennä.

HaukipaanHulk
05.04.2013, 11.18
Tuli hankittua Radon ZR Race 29er 5.0 20". Tilauksen tein 21.3 ja toimitus Fillariosaan, josta eilen 4.4 kävin sen noutamassa. 20" koko on varsin passeli, itselläni pituutta 188cm.
Ensimmäinen lenkki takana eikä kyllä mitään pahaa sanottavaa pyörästä. Nyt vaan kovaa ajoa ja valmistautumista Tahko MTB 60 lenkille ;)

sulo
05.04.2013, 19.31
Swoopin rinnalle käyttöpyöräksi tuli Skill 9.0 Disc.

Tangon kanssa lähti vähän lavasta, kun laitoin tilalle reteemmän 710mm leveen 40mm riserillä olevan DH-tangon.. kaipaa vielä lyhyempää stemmiä, niin pappa-asento on aikalailla valmis.
Lisäksi Nukeprooffin flätit, rapakaaret ja seisontatuki runkoon kiinni. Huomiona tuosta seisontatuesta, että oma nelivitonen ottaa kantapäästä ajoittain kiinni, jos päkiän päällä polkee.

Vauhdilla tilasin myös uuden kolmirattaisen cranksetin (52-39-30), mutta jätin huomioimatta keskiön mallin.. ei muuten osunut oikein :) Tarkoitus oli isoin ratas vetää rälläkällä piikeistä sileeksi, niin olisi välttynyt lahkeiden repeämisiltä.
En ole vielä löytänyt tuohon oikein minkäänlaista rinkulaa suojaksi, joten mietiskelen, että vetäsenkö isomman rattaa surutta sileeksi ja ajelen rauhallisemmin 34-piikkisellä..

http://salaamaton.fillaritori.com/Radon%20Skill%209.0%20Disc%202013.jpg

snowfake
08.04.2013, 10.36
http://www.bike-discount.de/shop/a78688/r1.html

Radon R1 ois tänään daily productina, 999€ --> 899€

Jorppa
08.04.2013, 17.56
Lauantaina sitten päätin, että nyt lähtee Radonin ZR Team 5.0 tilaukseen ensimmäiseks maasturiks. Oikeaa runko kokoa ei ollut ja pistinkin sitten kyselyn Bike-Discountiin milloin pyörää olisi saatavilla. Vastaus oli tämä; "we are sorry to inform you that the desired bike-model (in the corresponding size) is already completely sold-out and will not be for sale again." Näinkö siis ymmärsin oikein: Ei oo, ei tuu, eikä tilata?

Jani R.
08.04.2013, 18.43
Lauantaina sitten päätin, että nyt lähtee Radonin ZR Team 5.0 tilaukseen ensimmäiseks maasturiks. Oikeaa runko kokoa ei ollut ja pistinkin sitten kyselyn Bike-Discountiin milloin pyörää olisi saatavilla. Vastaus oli tämä; "we are sorry to inform you that the desired bike-model (in the corresponding size) is already completely sold-out and will not be for sale again." Näinkö siis ymmärsin oikein: Ei oo, ei tuu, eikä tilata?

Oikein ymmärsit. Mikä on pituutesi ja inseam ja mitä kokoa meinasit tilata? Jos olet kahden koon välimailla, niin se toinenkin voisi soveltua joissakin tapauksissa tai sitten pistät satasen lisää ja ostat seuraavan mallin.

Harhailija
08.04.2013, 18.53

Ei sit tuu enää myyntiin, jos noin kirjoittivat. Radon ZR Team 6.0 löytyy vielä 20" ja 22" koossa, jos pystyt lyömään 100€ lisää.

Jorppa
08.04.2013, 19.02
181/80. 20" runkoa katselin. Todennäköisesti on siis laitettava vähän lisää rahaa. Samalla myös täytyy jatkaa käytettyjen katselua, josko sieltä löytyisi joku mieleinen. Jotenkin nuo Radonin pyörät vetää puoleensa, tuossa hintaluokassa ei edes käytetyistä löydy välttämättä yhtä hyviä osasarjoja.

Moose
08.04.2013, 19.16
Nyt on viikko sitten tilaukseen laitettu Radon ZR Race 6.1 saapunut Suomeen. :) Vielä Fillariosassa sen kokoavat loppuun ja vaihteet säätävät, niin pääsee ajelemaan. Perjantaiksi pyörän lupasivat. Ei meinaisi malttaa...

TKa
09.04.2013, 20.58
Tuli hankittua Radon ZR Race 29er 5.0 20". Tilauksen tein 21.3 ja toimitus Fillariosaan, josta eilen 4.4 kävin sen noutamassa. 20" koko on varsin passeli, itselläni pituutta 188cm.
Ensimmäinen lenkki takana eikä kyllä mitään pahaa sanottavaa pyörästä. Nyt vaan kovaa ajoa ja valmistautumista Tahko MTB 60 lenkille ;)

MMo. Itse olen 191 ja kysymys on elämää suurempi: Tilaanko 20 vai 22 sen? Saatanpa vielä tälläkin pituudella kallistua matalampaan. Liikkeessä olen 21 :sen päällä istunut ja korkealla on putki siinäkin. Pikkurenkaisella olen 21:sellä ajellut monta vuotta ja pari kuperkeikkaa on tullut tehtyä.
Onko tämä Reba sitten selvästi herkempi keula kuin Recon? Siitä kokemuksia? Vaihtajan kammille nyt en suurta painoa laita, ovatko Deoret vai SLX:t. Meinaan siis tätä viitosen ja kuutosen eroa. T

telliv
09.04.2013, 21.06
MMo. Itse olen 191 ja kysymys on elämää suurempi: Tilaanko 20 vai 22 sen? Saatanpa vielä tälläkin pituudella kallistua matalampaan.

191 senttisenä voin sen verran sanoa, että saattaa itku tulla jos 22 hankit :).

Tebb0
09.04.2013, 21.42
MMo. Itse olen 191 ja kysymys on elämää suurempi: Tilaanko 20 vai 22 sen? Saatanpa vielä tälläkin pituudella kallistua matalampaan. Liikkeessä olen 21 :sen päällä istunut ja korkealla on putki siinäkin. Pikkurenkaisella olen 21:sellä ajellut monta vuotta ja pari kuperkeikkaa on tullut tehtyä.
Onko tämä Reba sitten selvästi herkempi keula kuin Recon? Siitä kokemuksia? Vaihtajan kammille nyt en suurta painoa laita, ovatko Deoret vai SLX:t. Meinaan siis tätä viitosen ja kuutosen eroa. T

Mulla on pituutta 185cm ja alla radon stage 20" koossa. Satulaputki on melko ylhäällä, asteikolla 9, joten ei välttämättä ole väärin miettiä sinulle tuota 22". Kannattaa miettiä tarkkaan tuo asia :)

mentunik
09.04.2013, 22.35
Tänään lähti Zr race 6.0:n Mavicin vapaaratas kohti bike-discountia kun alkoi pakassa tuntua ylimäärästä löysää. Saas nähä kuinka ripeää toimintaa on.

PyöräIle
10.04.2013, 15.43
Oma 16" ZR Race 29 saapui reilu viikko sitten. Punnitsin sen tuoreeltaan ilman polkimia, tasan 12,00 kg näytti tarkaksi testattu vaakani. Ilmoitettu paino oli "ab. 11,6 kg", joten aika suurta vaihtelua noissa painoissa näyttäis olevan, kun orggisrenkaatkin painoivat sen mitä valmistaja ilmoittaa. Vaihdoin pyörään XT:n takapakan ja litkutin Racing Ralph/Nobby Nic renkaat. Painoa oli sen jälkeen 11,68 kg.

petali
10.04.2013, 23.40
Sain Black Sin 9.0 ajoon parisen viikkoa sitten. Threadissa esillä ollut Foxin keulan CTD-säätöongelma oli omassakin yksilössä. Siis säätö hävisi parin kevyen lenkin jälkeen. Sain keulan huollatettua Rtechillä kuntoon pientä korvausta vastaan. Säätöpatruuna vaihtui uuteen. Muuten olen ihan tyytyväinen ollut kyytiin, mutta nyt takavaihtajaa säätäessäni huomasin uuden ongelman.

Eli ongelmana on keskiön alla oleva takavaihtajan vaijerin suojus. Suojuksen kuuluisi käsittääkseni pysyä paikoillaan, mutta pyörässäni se pääsee liikkumaan vaihteita vaihtaessa vaijerin mukana. Tämä aiheuttaa sen, että takavaihtajan säätöjä ei saa millään priimaksi. Toinen ongelma on, että kun suojus nousee yhä ylemmäs, alkaa vaijeri hangata jossain vaiheessa runkoon. Tuntuu että vaijerisuojukselta puuttuisi jonkinlainen vastakappale, joka lukitsisi suojuksen paikoilleen. Alla pari kuvaa issukasta.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10006&d=1365622249

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10008&d=1365622249

Laitoin kyselyä bike discountille asiasta. Ensimmäinen henkilö ei osannut auttaa asiassa, vaan lupasi välittää postini eteenpäin. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

petali
10.04.2013, 23.46
Vielä yksi lisäkuva

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10007&d=1365622249

T6700
11.04.2013, 08.50
Ei mitään tietoa tuosta viasta, mutta saattaisiko putken sisällä ristiin menneet vaijerit eiheuttaa tuota ongelmaa? Jos kireällä oleva etuvaihtajan vaijeri kiertää takavaihtajan vaijerin ympäri, niin jättäisikö se sitten tuon vähän löysälle ja antaisi liikkumavaraa? Tai ei se ehkä sittenkään noin toimisi, mutta kunhan spekuloin.. :)

telliv
11.04.2013, 16.37
Black Siniä en ole koskaan omistanut, mutta kahdessa saksalaisessa hiilaripyörässä moisessa kohtaa on ollut alumiiniset insertit. Näistä etiäpäin vaijeri on jatkunut _vaijerinkuoren_ sisällä, eikä noiden jagwiren vaijerisuojien kuten tuossa näyttäisi olevan. En ota liiemmin kantaa onko tuo oikein vai väärin, mutta noita taitaa olla aika vaikea saada noin pysymään paikoillaan...ellei sitten kiristele tuota keskiön alla olevaa ohjuria...joka taasen painaisi varmaankin vaijereita ja aiheuttaisi kitkaa...emt :).

edittiä: Kun tuossa hieman omaa pyörää vilkaisin niin ajatus tuossa saattaisi olla kutakuinkin kuten yllä sanoin eli alumiini/muovi-insertti, jota vasten tulee vaijerinkuori ja sitten tuon keskiön alla olevan pidikkeen jälkeen tuo jagwiren vaijerisuojus tulisi vaijerikuoren toiseen päähän.

Maverik
11.04.2013, 18.06
Olen tilaamassa Radonin Scart 5.0-pyörää bike-discountista. Haluan pyörään myös lokasuojat, joten osaisitteko neuvoa mitkä lokasuojat bike-discountin mallistosta ( http://www.bike-discount.de/shop/k1716/fixed.html ) ovat pyörään sopivat ja hyvät? Lähinnä olen epätietoinen siitä, minkä levyiset lokasuojien tulisi olla? Toki jos jostain muualta löytyy vielä paremmin sopivat ja tarkoituksensa ajavat, niin kuuntelen muitakin ehdotuksia..

petali
11.04.2013, 19.37
Ei mitään tietoa tuosta viasta, mutta saattaisiko putken sisällä ristiin menneet vaijerit eiheuttaa tuota ongelmaa? Jos kireällä oleva etuvaihtajan vaijeri kiertää takavaihtajan vaijerin ympäri, niin jättäisikö se sitten tuon vähän löysälle ja antaisi liikkumavaraa? Tai ei se ehkä sittenkään noin toimisi, mutta kunhan spekuloin.. :)

Black Siniä en ole koskaan omistanut, mutta kahdessa saksalaisessa hiilaripyörässä moisessa kohtaa on ollut alumiiniset insertit. Näistä etiäpäin vaijeri on jatkunut _vaijerinkuoren_ sisällä, eikä noiden jagwiren vaijerisuojien kuten tuossa näyttäisi olevan. En ota liiemmin kantaa onko tuo oikein vai väärin, mutta noita taitaa olla aika vaikea saada noin pysymään paikoillaan...ellei sitten kiristele tuota keskiön alla olevaa ohjuria...joka taasen painaisi varmaankin vaijereita ja aiheuttaisi kitkaa...emt :).

edittiä: Kun tuossa hieman omaa pyörää vilkaisin niin ajatus tuossa saattaisi olla kutakuinkin kuten yllä sanoin eli alumiini/muovi-insertti, jota vasten tulee vaijerinkuori ja sitten tuon keskiön alla olevan pidikkeen jälkeen tuo jagwiren vaijerisuojus tulisi vaijerikuoren toiseen päähän.

Kiitoksia mielipiteistä! Tutkiskelin tuota pyörää vielä vähän tarkemmin. Etuvaihtajan vaijerisuojus näyttää pysyvän paikoillaan ja vaihtaja toimii hyvin ja pysyy säädöissä (siis kuvissa vasemman puoleinen kaapeli). Luulisi että takavaihtajankin suojus pysyy tällä samalla ratkaisulla paikoillaan, mikäli kaikki olisi kunnossa. Mielestäni tuosta ensimmäisestä laittamastani kuvasta on havaittavissa, että etuvaihtajan kartionmallisen jagwire ohjurin ja rungon välissä saattaisi olla jonkinlainen musta muoviosa, jonka tarkoitus on varmastikin lukita vaijerisuojus paikoilleen. Rungon potero, johon jagwiren kartionmallinen ohjuri uppoaa, pitää huolen että suojus ei pääse liikkumaan kohti vaihdevipuja, mutta takavaihtajan tapauksessa mikään rakenne ei estä suojusta liikkumasta kohti takavaihtajaa vaijerin mukana. Koitin tutkailla vielä miltä etuvaihtajan vaijerisuojuksen rakenne näyttää kartionmallisen ohjurin kohdalta vs. takavaihtajan rakenne, mutta en pysty näkemään riittävän tarkasti olisiko etuvaihtajan rakenteessa jonkinlainen lukitus. Oma veikkaukseni on, että tuolta takavaihtajan poterosta on unohtunut kasauksessa jokin osa, jonka kuuluu lukita vaijerisuojus paikoilleen. Täytyy ootella sakemannien vastausta.

Edit: Bike discountista ilmoittivat, että selvittävät asiaa Cuben kanssa. Aloin itse selvittelemään hommaa, kun vastausta ei tunnu kuuluvan. Tutkiskelin ensin onko etuvaihtajan poterossa jonkinlaista lukitsinta Jagwiren suojukselle, mutta ei ollut. Poistin takavaihtajan vaijerin kokonaan ja huomasin, että syystä tai toisesta Jagwiren suojuksen sisällä oli melkoisesti hiekkamaista likaa ja vaijeri liikkui huonosti suojuksen sisällä. Nakkasin tilalle uuden teflonpinnoitetun vaijerin ja vaihdoin Jagwiren suojuksen tilalle Shimanon ohutta suojaputkea (en siis vaijerinkuorta). Nyt vaijeri liikkuu taas mukavasti ja takavaihtajan säätö onnistui. Täytyy nyt tarkailla miten ratkaisu kestää.

Tuo tellivin ehdoittama tapa olisi varmasti nykyistä kestävämpi ratkaisu. Mikäli ongelmia jatkossa ilmenee, niin työstänen itse juuri tuollaisen ratkaisun Syntiini.

Edit edit: Bike discountista tuli epämääräinen selitys, jossa arveltiin että ehkä vaijerit kahnaisivat runkoon ja mainittiin että noiden suojusten tulee olla asemoitu oikein. Lisäksi mainitsivat, että on täysin normaalia, että suojukset liikkuvat vähän. Työstin nyt sitten samointein Syntiini tellivin kuvaileman ratkaisun. Alla kuva tästä:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10041&d=1366113529

Tällä ratkaisulla vaihtajat toimivat nyt paremmin, kuin missään vaiheessa Jagwiresuojus ratkaisulla. Kitka väheni, vaihtaminen nopeutui ja nyt molemmat vaihtajat on helppo säätää kohdilleen. Lisäksi luulen ja toivon, että ratkaisuni on aiempaa kestävämpi. Mikäli ei kestä, niin sitten vedetään kaapelia rungon ulkopuolelle. On käsittämätöntä, ettei rungossa ole myös toisella puolella upotuksia, jolloin vaihdevaijerin voisi asentaa helposti kahden muovi-insertin väliin ja ratkaisu olisi kestävä. Satuin vielä huomaamaan, että kun katsoo Radonin sivuilta Syntiä 360 view kuvassa, niin zoomaamalla on mahdollista nähdä, että kuvan pyörässä on päädytty samantapaiseen ratkaisuun vaijerien kanssa =)

Senkku
19.04.2013, 17.25
29er Race saapui saksanmaalta, mutta ajoasento osoittautui pelätyn etukenoksi. Vakiostemmi Eastonin 90mm. Olisiko järkevintä kokeilla lyhyempää (70mm) stemmiä, riseritankoa vai molempia? Ajovakaudesta en haluaisi kauheasti tinkiä, joten stemmin myötä täytyisi vissiin vaihtaa tankokin :)

miku80
19.04.2013, 18.00
kyl ite koittaisin ensiksi sillä 70mm stemmillä hioa sitä asentoa pystympään ja jos ei tunnu riittävän nii voihan sitä sit ostaa sen tangon.. ei se 2cm siitä ohjauksesta vielä hirveesti nopeempaa pitäis tehdä mut voihan senki sit kompensoida leveemmällä tangolla, mut leveempi ote sit taas tiputtaa ajoasentoa etukenoon.. Sit on sekin vaihtoehto ettet vaihda mitään vaan annat sille pyörälle kunnolla peliaikaa jos alkais asento istumaan..

Tonait
19.04.2013, 20.31
Mahtaakohan tuo Radon Slide 150 E1 olla hankinnan arvoinen? Omaan silmään vaikuttaisi hinta/laatu kohtaavan erinomaisesti. Soveltuuko mm geometrian puolesta vaikka Enduroon?
Eli siis: http://www.bike-discount.de/shop/a86770/slide-150-e1.html

Mali
19.04.2013, 21.21
Mahtaakohan tuo Radon Slide 150 E1 olla hankinnan arvoinen? Omaan silmään vaikuttaisi hinta/laatu kohtaavan erinomaisesti. Soveltuuko mm geometrian puolesta vaikka Enduroon?
Eli siis: http://www.bike-discount.de/shop/a86770/slide-150-e1.html

Hintalaatusuhde enemmän kuin kohdallaan! Varmaankin soveltuu ihan kivast enskaankin, joustoa sen verran. Pisteet sinne, mutta entäs Specialized Enduro tai "joku canyon tai ridley"?

miku80
19.04.2013, 21.32
Voishan toi sliden keulakulma olla sen asteen loivempikin jos hissienskaa meinaa ajaa.. Palikat on kyllä hyvää tasoa hintasekseen ja ainoastaan tuo 3 eturieskaa ihmetyttää mut saahan sen isoimman rattaan vaihdettuu vaikka bashiin..

Mali
19.04.2013, 21.37
"Vaikka bashiin"???

Joomäoonihansamaamieltä...

miku80
19.04.2013, 21.40
bashring...

esim:

http://www.blackspire.com/site_assets/www.blackspire.com/images/dynamic/BSnewDEFENDERgrdXT.jpg

Mali
19.04.2013, 22.03
bashring...

esim:

http://www.blackspire.com/site_assets/www.blackspire.com/images/dynamic/BSnewDEFENDERgrdXT.jpg

Tämä selevä.

Miika-
19.04.2013, 22.28
Mitä eroa Radonin ja Canyonin malleilla? Täsmälleen saman hintaisia:

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3002

http://www.bike-discount.de/shop/a78430/zr-team-7-0.html?mfid=52

Eli kumpi parempi samaan rahaan?

IncBuff
19.04.2013, 22.34
Suurin ero löytyy keulasta. Reba on tuota perus-Reconia parempi keppi eli valinta olisi Radon ihan vaan sen takia.

Miika-
19.04.2013, 22.46
Okei, kiitti.

tmile
19.04.2013, 23.03
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Black Sin 29 täälläkin ja täsmälleen sama juttu kun oli pakkasta. Ajattelin ensin että se johtui siitä, että tuohon kohtaan lensi loskaa joka jäätyi kiinni möykyksi ja varmaan vaikutti takavaihtajan vaijeriin. Takavaihtaja oli siis aina jumissa pakkasessa ja tuo vaijerinkuori vain liikkui. Nyt on toiminut plussakeleillä. Kiitos vinkistä, täytyy virittää tuollaiset kuorenpätkät tilalle.

petali
20.04.2013, 10.45
^Oon ainakin vielä ollut tyytyväinen tuohon työstämääni ratkaisuun. Takavaihtajan osalta voin ainakin suositella ratkaisua oman kokemukseni perusteella. Etuvaihtaja toimi itellä ihan ok Jagwiren suojuksillakin, joten tähän ratkaisu ei tehnyt merkittävää parannusta. Luulen kyllä, että ratkaisu on pitkäikäisempi kuin alkuperäinen. Symmetrian takia piti tehdä samanlaiset =)

tirsintarsi
27.04.2013, 14.14
Ihan kuriositeettina, kun taannoin ihmettelin Radonin keskiöitä ja silloin spekseissa puhuttiin Shimanon BB70, joka siis on (ymmärrykseni mukaan) se ulkoinen laakeristosysteemi. Tänään pyörääni tutkiessa huomasin, että siinähän onkin Presfitti BB90 keskiö!
Nyt en tiedä, onko minua huijattu vai olisinko vain tyytyväinen ;)

Edit: Ensimmäinen kunnon maastorymistely takana, eikä mitään valittamista pyörästä (26" Race ZR 7.0). Leveämpi tanko ja aivan erimaailmasta olevat välitykset kaipaavat vähän totuttelua mutte eiköhän se kesän mittaan onnistune...

whiskee
28.04.2013, 21.41
Tervehdys foorumilaisille!

Kyselen vielä ennen tilauksen lähettämistä, onko team 7.0 kahdensadan ecun hintaero team 6.0 verrattuna hyötynsä väärti muuten kuin painonsa puolesta? Olen vasta tutustumassa maastopyöräilyyn ja ylipäänsä pyöräilyn tekniseen puoleen, joten noista osista en osaa hirveästi sanoa. Budjetilla mennään, mutta 800e olisi vielä okei, eli olen nyt kallistumassa sen puoleen.

Toisekseen, tätä 29-tuumaista 5.0 on saatavana max 18" kokoisena. Onko ehdoitta liian pieni pitkäjalkaiselle 186cm kuskille?

Macce
28.04.2013, 22.33
Kyllä on sen arvoinen. Itsellä on ollu vajaa parivuotta Team 7.0 käytössä ja olen kyllä tykännyt. Nyt tosiaan odottelen Canyon Nerve Al 29 saksanmaalta. Eli osta halvempi niin säästyy rahat seuraavaan pyörään, nälkä kasvaa syödessä. :)

whiskee
28.04.2013, 23.07
Kyllä on sen arvoinen. Itsellä on ollu vajaa parivuotta Team 7.0 käytössä ja olen kyllä tykännyt. Nyt tosiaan odottelen Canyon Nerve Al 29 saksanmaalta. Eli osta halvempi niin säästyy rahat seuraavaan pyörään, nälkä kasvaa syödessä. :)

Heh. Laitoin nyt tuon team 7.0:n tilaukseen, kun pää ei kestänyt enää odottelua. Jos mieli joskus halajaa parempaa pyörää niin entinen mennee sitten myyntiin kustannuksia keventämään, mutta itseni tuntien tuo kelvannee mulle aika pitkäksi aikaa.

Kun tähän asti olen kelaillut vanhalla Scottin hybridillä (jonka haarukka on täysin kelvoton), niin eiköhän ero ole melkoinen.

Holden76
29.04.2013, 10.23
Radonin Sage 7.0 tuli Fillariosan kasauspalvelun kautta perjantaina. Kyseessä on ensimmänen maantiefillarini, ja kyllähän se rullaa upeasti. Aikaisemmin on kokemusta Specializedin sinkula-cyclocrossista ja Kona Jake The Snakesta. En siis ole maantiefillarien asiantuntija, mutta itse tein valinnan komponenttien ja hinnan perusteella, ja olen oikein tyytyväinen. Koko vielä vähän arvelluttaa. Olen 178cm / 82 cm ja bike-discountista suosittelivat joko 56 tai 58 -kokoa. Otin isomman koon, enkä ole nyt sitten ihan varma, että olisiko tuo liian iso. Lyhyempää stemmiä olisi mielenkiintoista kokeilla. Tuo pyörässä nyt oleva stemmi maksaa BD:ssä 109 euroa, joten vastaavan, mutta lyhyemmän kokeilu ei olisi ihan edullista.

tirsintarsi
29.04.2013, 10.56
Lyhyempää stemmiä olisi mielenkiintoista kokeilla. Tuo pyörässä nyt oleva stemmi maksaa BD:ssä 109 euroa, joten vastaavan, mutta lyhyemmän kokeilu ei olisi ihan edullista.

Osta joku halpa lyhyempi ja tilaa sitten kallis, jos se on hyvä tai kysy jostain kivijalkaliikkeestä, että antavatko testiin lyhyemmän jos vaikka pantiksi jätät vanhan pidemmän sinne?

Holden76
29.04.2013, 11.02
Osta joku halpa lyhyempi ja tilaa sitten kallis, jos se on hyvä tai kysy jostain kivijalkaliikkeestä, että antavatko testiin lyhyemmän jos vaikka pantiksi jätät vanhan pidemmän sinne?
Joo täytyypä kysyä Fillariosalta kun ajattelin viedä sinne pyörän ensihuoltoon tässä lähiviikkoina.

Campione
29.04.2013, 11.22
@Holden76

Ensiksi onnittelut uudesta pyörästä :).

Sitten sopiiko kysyä että kuinka hyvin yletät satulaan tuon runkokoon kanssa, toisin sanoen paljonko tolppaa tulee putkesta ulos? Satulaputken mittahan tuossa ilmeisesti on 565mm keskiön keskeltä putken päähän...

Minkä mittainen stemmi itse asiassa on?

Holden76
29.04.2013, 11.37
@Holden76

Ensiksi onnittelut uudesta pyörästä :).

Sitten sopiiko kysyä että kuinka hyvin yletät satulaan tuon runkokoon kanssa, toisin sanoen paljonko tolppaa tulee putkesta ulos? Satulaputken mittahan tuossa ilmeisesti on 565mm keskiön keskeltä putken päähän...

Minkä mittainen stemmi itse asiassa on?

Täytyypä mittailla jotta osaisin vastata. Stemmiä tutkin joka puolelta, mutta en löytänyt merkintää jossa sen pituus mainittaisiin.

http://ctbike.pl/product/image/7203/smica-pro-post.jpg
tolppaa tulee ulos sen verran, että se on tuossa 10.5 kohdilla. Mitä se lienee sitten tarkoittaakaan, kun numerot pienenevät mitä korkeammalla putki on.

Tuosta kun vielä katselee tuota geometriaa: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-7-0_id_22319_.htm#geo58
niin 56-mallissa on vaakaputki 13 mm lyhempi ja satulalta tangolle etäisyysero on 4 mm. Ei tunnu kovin isoilta eroilta.

Campione
29.04.2013, 11.55
Mielestäni stemmin mitta ilmoitetaan lähes poikkeuksetta keskeltä keskelle -mitalla eli haarukan putken päältä tangon keskelle. Eipä tuota kai kovin usein itse stemmissä lue. Valistunut arvaus on että 100mm tai 110mm stemmi Radonissa.

Muoks.

Niin ja mielenkiintoni liittyi lähinnä siihen että omaan lähes samat mitat ja ajan 54-koon pyörällä. Toki minun pyörän valmistaja onkin ilmoittanut runkokoon keskiön keskeltä vaakaputken keskelle.

Holden76
29.04.2013, 12.28
Niin ja mielenkiintoni liittyi lähinnä siihen että omaan lähes samat mitat ja ajan 54-koon pyörällä. Toki minun pyörän valmistaja onkin ilmoittanut runkokoon keskiön keskeltä vaakaputken keskelle.
Juu, no tuossa tosiaan on eroja miten valmistajat mittoja ilmoittelevat. Radon ilmeisesti ilmoittaa koot alakanttiin verrattuna moniin muihin merkkeihin. BD:stä ne ilmoittivat, että 56 on sopiva jos haluan "race"-tyylisen ajoasennon ja 58 on enemmän "comfy".

"you are in between a size 56 and 58 frame, if you want a sporty race bike choose the 56cm bike, for a more comfy ride take the 58cm."

Holden76
29.04.2013, 15.21
Mielestäni stemmin mitta ilmoitetaan lähes poikkeuksetta keskeltä keskelle -mitalla eli haarukan putken päältä tangon keskelle. Eipä tuota kai kovin usein itse stemmissä lue. Valistunut arvaus on että 100mm tai 110mm stemmi Radonissa.

Muoks.

Pistin BD:lle mailia ja kyselin stemmistä. Kuulemma 110mm ja tuo tieto pitäisi kuulemma olla kaiverettuna stemmin takapuolelle. Mitä se sitten lienee tarkoittaakin - alapuolelle?

tirsintarsi
29.04.2013, 17.13
Se on varmaankin siellä stemmin sisällä takapuolella se merkintä, näin ainakin minulla yhdessä stemmissä on.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10123&d=1367243006

Holden76
30.04.2013, 12.05
Kiitoksia jeesistä. Eilisen lenkin jälkeen olen sitten kuitenkin loppujen lopuksi sitä mieltä, että runkokoko on ihan hyvä.

Jagador
02.05.2013, 10.46
Onkos jollain tietoa että onko Radonin ZR Team 6.0 ja/tai 7.0 -malleja tulossa vielä myyntiin? Lähetin pari päivää sitten asiasta spostia bike-discountille, mutten ole saanut mitään vastausta.

Trailblazer
02.05.2013, 12.22
Onkos jollain tietoa että onko Radonin ZR Team 6.0 ja/tai 7.0 -malleja tulossa vielä myyntiin? Lähetin pari päivää sitten asiasta spostia bike-discountille, mutten ole saanut mitään vastausta.

No luulisi tulevan. Tuota 7.0 näytti olevan, tosin ainoastaan koossa 20.

Jagador
02.05.2013, 12.34
No luulisi tulevan. Tuota 7.0 näytti olevan, tosin ainoastaan koossa 20.

Jahas, nyt tuli vastaus bike-discountilta, että ei ole tulossa lisää.. :( Kysyin siis, että onko tulossa lisää 18" kokoja ZR Team 6.0:sta tai ZR Team 7.0:sta.

"we are sorry to inform you that the desired bike-model (in the corresponding size) is already completely sold-out and will not be for sale again."

Trailblazer
02.05.2013, 12.58
Joh. No ei muuta, kuin 29eria tilaamaan. ;)

Petri
02.05.2013, 13.49
Jahas, nyt tuli vastaus bike-discountilta, että ei ole tulossa lisää.. :( Kysyin siis, että onko tulossa lisää 18" kokoja ZR Team 6.0:sta tai ZR Team 7.0:sta.

"we are sorry to inform you that the desired bike-model (in the corresponding size) is already completely sold-out and will not be for sale again."

No mitä helvettiä. Aika suurella rodennäköisyydellä yksi koko puljun ja radonin myydyimpiä tsykkeleitä. Eikä ne nyt tämmötteen hassun sesonkiajan olis viittiny pitää niitä vielä tuontannossa? Kohta on varmaan sitten 29" racetkin menny... Millonkohan sitä kannattais odottaa että tulee 2014 mallit? Vissiin joskus kesän jälkeen tietysti! Nyt sapettaa kun tarvis hyvän pyörän eikä tosta tolla hinnalla saa kyllä lähellekkään saman tasosta...

jan52
02.05.2013, 14.41
No mitä helvettiä. Aika suurella rodennäköisyydellä yksi koko puljun ja radonin myydyimpiä tsykkeleitä. Eikä ne nyt tämmötteen hassun sesonkiajan olis viittiny pitää niitä vielä tuontannossa?

Runkojen toimitusaika Taiwanista on yleensä vähintään puoli vuotta. Kunkin mallin tuotantomäärät on arvattu etukäteen joskus kauan sitten ja kun ne loppuu, niin lisää on vaikea saada mistään nopealla toimitusajalla. Tämä on halvan sarjatuotannon varjopuoli. Seuraavat on sitten 2014 malleja.

Foggy
02.05.2013, 14.55
Hei!
Olen aloitteleva näissä asioissa ja olin jo tilaamassa Radonin ZR team 7.0 bike-discountista. Pyörän koko 20'', mutta niinkin tärkeä asia kuin väri alkoi ärsyttää, tuo valkoinen siis. :D Sitten löytyi mustana tämä http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78454/zr-race-29er-5-0.html?mfid=52 eli 29 race. Onko tämä race nyt sitten kovin etukenoinen? Tuon 7.0 jutut siitä, että se on ehkä hieman ajoystävällisemmässä asennossa. JA sitten vielä tämä 26'' vs 29''... Ei tämä pyörän osto nyt sitten niin helppoa ollutkaan. :l Eli aloittelijalle, joka tulee ajamaan myös paljon asfaltilla niin tuo aiemmin linkattu vai tämä: http://www.bike-discount.de/shop/a78438/zr-team-7-0.html?baid=10784930. Olisin kiitollinen jos tulisi jotain valaisua aiheeseen, kova pyöräkuume on joten pitäis päästä tilaamaan. :)

Päivitetty: Jahas, ei ollut tuosta racesta 20'', eli team 7.0 lähtee tilaukseen.

drivaz
02.05.2013, 19.45
http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a78665/slide-150-9-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a86770/slide-150-e1.html

Onko tuossa E1-mallin osaluettelossa jotain sellasta mistä +300e kannattais ehdottomasti maksaa?

Tonait
02.05.2013, 21.33
Ite maksaisin tuon +300e jo pelkästään tuosta väristä :D Mielestäni tosi kauheita nuo Radonin karkkivärit.
E1 on itellä vähän niin kuin ostoslistalla. Saa nähä missä välissä pystyy laittaa tilaukseen.

drivaz
02.05.2013, 21.43
Ysistä on myös lähes kokomusta (http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a78661/slide-150-9-0.html?mfid=52) malli saatavissa, joten ei voi ihan värin piikkiin koko hintaeroa laittaa :)

miku80
02.05.2013, 21.59
Jos itelle olisin valikoimassa niin ottaisin tuon E1 jo tukevamman/loivemman keulan takia mitä kyllä arvostaa alamäkeen ajettaessa.. tosin E1 painaa speksien mukaan yli puol kiloa enemmän joka varmaan tulee osaksi tuosta 34 foxista jos tuota painoa "pelkää" .. riippuu tietenkin ajosta täysin kaipaako sitä järeempää keulaa..

Jani R.
02.05.2013, 23.09
Mielestäni tosi kauheita nuo Radonin karkkivärit.

Tykkään nykyään värikkäistä pyöristä, esim. tämä olisi kiva tilata vain värin nähdäkseen (väri: Huomiovihreä):
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a78380/zr-team-6-0.html

Lastenhuoneen seinä maalattiin lähes samalla värillä ja siitä se ihastus lähti ;)

Jagador
03.05.2013, 03.01
Radon ZR Race 6.0 näyttäisi olevan Daily Dealina sopuhintaan 899e (norm. 999e):
http://www.bike-discount.de/shop/a78442/zr-race-6-0.html?mfid=52

Olin jo melkeinpä päätynyt Race 29er 6.1 -malliin, mutta täytyy tuo laittaa vielä mietintään..

keski-ikäinen
03.05.2013, 04.48
Mulla on tommonen vihreä 29er Radon ja luonnossa toi väri on oikein mukava, oon alkanut tosissaan tykkäämään siitä. Maantiepyörään en kyllä välttämättä ton väristä ottaisi, mutta mielestäni sopii hyvin maasturiin.

Tonait
03.05.2013, 07.24
Mulla on tommonen vihreä 29er Radon ja luonnossa toi väri on oikein mukava, oon alkanut tosissaan tykkäämään siitä. Maantiepyörään en kyllä välttämättä ton väristä ottaisi, mutta mielestäni sopii hyvin maasturiin.

Toi on kyllä varmasti totta että livenä näyttää paljon paremmalta kuin nuissa mainoskuvissa.

Trailblazer
03.05.2013, 08.33
Radon ZR Race 6.0 näyttäisi olevan Daily Dealina sopuhintaan 899e (norm. 999e):
http://www.bike-discount.de/shop/a78442/zr-race-6-0.html?mfid=52

Olin jo melkeinpä päätynyt Race 29er 6.1 -malliin, mutta täytyy tuo laittaa vielä mietintään..

Mulla on tollanen ja olen ollut todella tyytyväinen.

Jagador
03.05.2013, 12.36
Mulla on tollanen ja olen ollut todella tyytyväinen.

Kumpi noista, race 6.0 vai race 29er 6.1? Taidan tarjouksesta huolimatta päätyä 29er 6.1 -malliin kun koeajolla 29 tuntui omaan ajoon paremmalta.

Polkimiksi olen ajatellut näitä: http://www.bike-discount.de/shop/k417/a513/multi-purpose-pedals-pd-m324.html
Käyttö olisi sekä lukkokengillä että tavallisilla kengillä. Muitakin vaihtoehtoja saa esittää jos suurinpiirtein samassa hintaluokassa löytyy parempia vaihtoehtoja.

Ettan
04.05.2013, 00.01
Oon jonkin aikaa funtsinut täpärin hankkimista. Oon aina ajanut jäykkäperäsellä. Myös ehkä sen takia että painan 120kg. Olen katsellut Radonin pyöriä mielenkiinnolla, mutta kysymykseni kuuluukin; Kestääkö tämmönen 120kg miehen alla? Lähinnä takajousi. Ajan lähinnä poluilla ja meno EI päätä huimaa...

http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a81961/skeen-10-0.html?mfid=52

marmar
04.05.2013, 01.16
http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a81961/skeen-10-0.html?mfid=52[/url]

puhtaasti kuvan perusteella sanottuna en näe mitään syytä miksei kestäisi. Mutta eikös tuo ole 26 tuumaisilla renkailla. oletko varma, että 26 tuumainen on oikea valinta. Painava hyötyy eniten isommasta rengaskoosta.

Lähde
05.05.2013, 12.45
Tilasin, tai siis vaimo tilasi mulle tommoisen ihka ensimmäisen 29" kiekoilla olevan maasturin synttärilahjaksi, en tiedä oliko tuote loppu kun tehtiin tilaus, koska pyörien listalla tuote oli loppu mutta ostoskorissa pyörä oli, no joka tapauksessa tilaus meni läpi. Kauanko muilla on kestännyt kun pyörä on saapunnut kotiin?

http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78476/zr-race-29er-7-0.html (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78476/zr-race-29er-7-0.html)

devon
05.05.2013, 14.35

Olisikos kuvaa tuosta jossain maastossa? Minua kovasti himottaisi tuo ZR Race 29er 10.0 juuri tuon värin vuoksi (tässä kohden saa muljauttaa silmät kattoon ja huokaista "naiset")...

keski-ikäinen
05.05.2013, 14.45
^ Ei nyt just oo, sun on vaan luotettava mun sanaani :D. Mutta kyllä se väri mukavasti erottuu joukosta tuolla ajaessa, luulenpa muutenkin, että kirkkaat värit on tulossa muotiin...

Penseilijä
06.05.2013, 21.27
Tilasin tuossa jo Canyonin Grand Canyon AL 8.0:n, mutta sivujen mukaan tuo tulisi vasta 2kk päästä, joten bongasin Raadon Black Sin 6.0:n tarjouksesta ja pitihän tuohon tarttua, kun löytyy suoraan hyllystä. Tosiaan hinta on tällä hetkellä 1449. On kyllä hinta kohdillaan nyt. Hieman nuo Elixir 3:t epäilyttää, kun Canyonissa ja ZR Raceissa olisi Formulat. Mutta eiköhän siihen saa tarvittaessa paremmat vaihdettua ilman suurempaa tappiota :)

Keskiäkäinen lohjalainen
09.05.2013, 18.11
Tagesangebot 1299 egeä. Ei paha hinta hyvästä täpäristä.

http://www.bike-discount.de/shop/a78533/slide-125-7-0.html

haral
09.05.2013, 18.35
Näin uutena ja tyytyväisenä ZR Race 6.0 omistajana kiinnostaisi tietää mitä palikoita tuossa kannattaisi näin alkuun lähteä parantamaan? :P Sinänsä minkään toiminnan suhteen ei ole valittamista mutta pieni päivittelyn himo on silti nostanut otsaansa. Jarrujen kohdalla pieni lisätuntuma ja tarkkuus voisi olla ainakin mukavaa. Avid Elixir 1 tuntuvat vähän pehmoisilta vaikkei jarrutehon / ilmauksen suhteen olekaan sinänsä ongelmaa.

Painon säästö ei ole tavoitteena mutta saako oikeasti tuntuvaa hyötyä esimerkiksi etuvaihtajan päivittämisestä slx -> xt? Tai vaihtajien päivittelyä slx -> xt? Entäpä jarrujen suhteen, jos heivaisin Avidit pois ja hankkisin tilalle xt jarrut olisiko tuntuma mainittavasti parempi?

Hiilikuituun tai XTR:ään ei vielä lähetä. ;)

Näyttää pyöräily olevan myös niitä harrastuksia joissa ennemmin tai myöhemmin alkaa lähtemään homma lapasesta. Kyseessä siis aloitteleva kuski joka ajelee keskuspuiston hiekkateitä & helppoja polkuja.

telliv
09.05.2013, 18.49
Jos jarrupäivitystä haikailee niin milteipä mikä tahansa, kunhan ei avid/magura on harppaus parempaa kohti :). Shimanon SLX-jarruttimet ovat jo todella tehokkaat+halvat, mutta ne tuntuu olevan aika äkkinäiset. Formulalta taasen jarru kuin jarru on askel autuuteen, mutta niissä on hintalappu hieman suolaisempi :).

Vaihteiston osalta nyt on vähän epäselvä kun sivuilla mainitaan et pyörässä olisi XT-etuvaihtaja. Mutta mikäli sinulla on vastaavanlainen SLX-etuvaihtaja kuin itselläni, jossa vaihtajan palauttava jousimekanismi on suojaamaton niin suosittelen päivittämään mikäli yhtään kuraisemmassa maastossa meinaat ajella. Kerran pari kävi niin, että sopivan kokoinen soranjyvä meni vaihtajamekanismin väliin ja se esti vaihtajan käytön totaalisesti ja soran irroittaminen oli kaikenlisäksi erittäin työlästä. XT-versiossa tämä mekanismi oli suojattu simppelillä kovamuovisuojalla. En tiedä mitenkä nykyisissä homma on hoidettu, mutta tarkista asia. Ja mitä nyt SLX- ja XT-vaihtajilla on tullut ajettua ja pähkäilet jomman kumman ostoa niin osta XT. Niissä vaadittava liike vaihtamiseen on todella pieni+tarkka ja jotain ei-niin-olennaisia lisäominaisuuksia saattaa myöskin olla ja tämä oli vs SLX-vaihtimet joissa vivun liike on melko pitkä.

jan52
09.05.2013, 19.31
Näin uutena ja tyytyväisenä ZR Race 6.0 omistajana kiinnostaisi tietää mitä palikoita tuossa kannattaisi näin alkuun lähteä parantamaan? :P

Esimerkiksi hissitolppa saattaisi tuoda lisää mahdollisuuksia ajoon. Myös keulan pikalinkun vaihtaminen pulttiakseliin voisi tuoda lisää tarkkuutta ohjaukseen.

Painon säästö ei ole tavoitteena mutta saako oikeasti tuntuvaa hyötyä esimerkiksi etuvaihtajan päivittämisestä slx -> xt? Tai vaihtajien päivittelyä slx -> xt? Entäpä jarrujen suhteen, jos heivaisin Avidit pois ja hankkisin tilalle xt jarrut olisiko tuntuma mainittavasti parempi?

Vaihtajien päivittämisellä ei ainakaan mielestäni saavuteta mitään huomattavaa parannusta. Ehkä sitten kun voimansiirto on kulunut loppuun, niin voi ostaa parempaa tilalle.
Jarruista minäkin voin kehua Formuloita ja Shimpan uutta XT:tä, mutta en ole päässyt ikinä Avideista nauttimaan joten vähän vaikea verrata tarkemmin.

reargear
09.05.2013, 22.52
http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a78665/slide-150-9-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a86770/slide-150-e1.html

Onko tuossa E1-mallin osaluettelossa jotain sellasta mistä +300e kannattais ehdottomasti maksaa?

Mielenkiinnosta kysyn, että millaisessa maastossa porukka ajaa/ajattelee ajaa E1?

haral
10.05.2013, 10.30
Jos shimpan osasarjassa pysyisi niin onkohan tarvetta hankkia muuta pakettiin:

XT-jarrut eteen/taakse: http://www.bike-discount.de/shop/k495/a59630/disc-brake-set-xt-br-m785-black.html
Adapteri eteen (levy on 180mm): http://www.bike-discount.de/shop/k612/a32158/adaptor-sm-ma90-f180p-p-front-180mm-postmount-lightweight.html?mfid=43
Adapteri taakse (levy on 160mm): http://www.bike-discount.de/shop/k612/a37153/adaptor-sm-ma90-r160p-s-rear-160mm-is-2000-lightweight.html?mfid=43

Ja onkohan tarvetta päivittää samalla levyjä mahdollisten paksuuserojen takia? Ilmeisesti Avidin levyt saattavat olla hitusen leveämmät kuin shimpan?

Jos tuo on sellainen kombo joka ei yhteen käy niin käytännössä varmaan XT:n levyt:http://www.bike-discount.de/shop/k611/a98616/disc-rotor-xt-sm-rt76m-180mm.html?mfid=43

Nuo osat näyttävät olevan tuota 2012 mallistoa, liekkö kummoinen ero tuohon uudempaan 2013 versioon?

Raakahanu
10.05.2013, 11.13
Huomenna olisi melkoiset kulutusjuhlat kun Bonnin megastore avaa ovensa. Toivottavasti samat alennukset saisi nettikaupasta.

Sempre
10.05.2013, 12.05
Huomenna olisi melkoiset kulutusjuhlat kun Bonnin megastore avaa ovensa. Toivottavasti samat alennukset saisi nettikaupasta.

these offers are not availible online! These offers are online valid for the store in Bonn.

Best regards,

H&S Bike-Discount GmbH

Raakahanu
10.05.2013, 13.45
Ok, mutta event-sivulla lukee Die Mega-Veranstaltung: Angebote online!!!!

Penseilijä
10.05.2013, 16.59
Jos shimpan osasarjassa pysyisi niin onkohan tarvetta hankkia muuta pakettiin:

XT-jarrut eteen/taakse: http://www.bike-discount.de/shop/k495/a59630/disc-brake-set-xt-br-m785-black.html
Adapteri eteen (levy on 180mm): http://www.bike-discount.de/shop/k612/a32158/adaptor-sm-ma90-f180p-p-front-180mm-postmount-lightweight.html?mfid=43
Adapteri taakse (levy on 160mm): http://www.bike-discount.de/shop/k612/a37153/adaptor-sm-ma90-r160p-s-rear-160mm-is-2000-lightweight.html?mfid=43

Ja onkohan tarvetta päivittää samalla levyjä mahdollisten paksuuserojen takia? Ilmeisesti Avidin levyt saattavat olla hitusen leveämmät kuin shimpan?

Jos tuo on sellainen kombo joka ei yhteen käy niin käytännössä varmaan XT:n levyt:http://www.bike-discount.de/shop/k611/a98616/disc-rotor-xt-sm-rt76m-180mm.html?mfid=43

Nuo osat näyttävät olevan tuota 2012 mallistoa, liekkö kummoinen ero tuohon uudempaan 2013 versioon?

Itse harkitsen myöskin XT:n jarruja Elixir 3:n tilalle, vaikkei Black Sin 6.0 ole vielä edes saksasta lähtenyt. Vielä saisi samaan pakettiin. Hieman olen noiden adapterien kanssa pihalla, mutta eikös tuossa sunkin Radonissa ole takana post mount? Eikös tuo sun adapteri ole IS2000:lle? Kuvien perusteella näyttää vaan post mountilta, niin kun black sinissä. Voin olla väärässäkin. Piti ihan bd:lle lähettää kysymys, että mimmosta adapteria sitä tarvitaan.

Sempre
10.05.2013, 18.58
Ok, mutta event-sivulla lukee Die Mega-Veranstaltung: Angebote online!!!!

Tuo lainattu vastaus on sähköpostistani, kun asiaa tiedustelin lehti mainoksen pohjalta

haral
10.05.2013, 20.06
Itse harkitsen myöskin XT:n jarruja Elixir 3:n tilalle, vaikkei Black Sin 6.0 ole vielä edes saksasta lähtenyt. Vielä saisi samaan pakettiin. Hieman olen noiden adapterien kanssa pihalla, mutta eikös tuossa sunkin Radonissa ole takana post mount? Eikös tuo sun adapteri ole IS2000:lle? Kuvien perusteella näyttää vaan post mountilta, niin kun black sinissä. Voin olla väärässäkin. Piti ihan bd:lle lähettää kysymys, että mimmosta adapteria sitä tarvitaan.

Pitääpä tarkistaa ennen tilausta, kiitos huomiosta! :)

antza861
11.05.2013, 00.34
Reilu pari viikkoa sitten saapui minun R1. Tilasin pyörän siinä erikoispahvilaatikossa. Jo postissa näin, että stemmi oli tullut laatikosta läpi! Pienellä kauhulla availin pakettia, mutta naarmuuntunutta stemmiä lukuunottamatta oli pyörä ehjä.

Viikko sitten laitoin kuvien kanssa sähköpostia jossa kysyin, että onko pyörä tosiaan pakattu tähän tilaamaani erikoislaatikkoon. No tänään sain sitten vastauksen, että pyörää ei ole pakattu tähän ja BD korvaa minulle laatikon hinnan sekä naarmut. 75€ lahjakortti teki minusta hyvinkin tyytyväisen asiakkaan :)

keski-ikäinen
11.05.2013, 04.24
^ Juu, se erikoisloota (Bike box) on niin jämäkkää tekoa, etten usko mitään ulos tulevan. Ehdottomasti pienen (alta kaheksan euroo) lisäsatsauksen arvoinen.

haral
12.05.2013, 10.10
Pitääpä tarkistaa ennen tilausta, kiitos huomiosta! :)

Tosiaan takana oli myös postmount. Eli tuli laitettua siis tilaukseen XT:n jarrut eteen ja taakse sekä 180mm postmount adapteri eteen. Levyjä en vielä tilannut. Elleivät Avidin levyt mahdu / toimi yhteen niin hankkii sitten erikseen levyt.

Nyt vain postipatea odottelemaan. :)

Penseilijä
12.05.2013, 11.58
Tuli itsekin laitettua XT:n jarrut tilaukseen. Meni eri tilaukseen, kun Raato oli jo lähtenyt matkaan, mutta sen verran tuli hintaa, että postikulut on ohne. Tilasin myös levyt, otin Ice Techit. Liekö humpuukia, mutta ei noista kauhiasti valitettukaan ole. Oli 160mm normilätty loppu, niin se ohjasi tuohon valintaan.

Lähde
13.05.2013, 20.09
Bike discountin päivän diili fillarin keula näytää jotenkin oudolta, ihan kuin olisi 29" renkaisen keula vaikka jarrukaaressa lukee 26". Vaimon huomio olisko 24" kiekko edessä:o http://www.bike-discount.de/shop/a78541/slide-125-9-0.html?lg=en&country=73&cr=EUR#
On meinaan renkaan ja kruunun välissä snadisti enemmän tilaa, kun meidän 130&150mm joustavissa foxeissa.

sakuvaan
13.05.2013, 20.16
Bike discountin päivän diili fillarin keula näytää jotenkin oudolta, ihan kuin olisi 29" renkaisen keula vaikka jarrukaaressa lukee 26". Vaimon huomio olisko 24" kiekko edessä:o http://www.bike-discount.de/shop/a78541/slide-125-9-0.html?lg=en&country=73&cr=EUR#

fotarilla vaihdettu tarra oikeeks :D

kolistelija
26.05.2013, 19.56
Mikähän näistä mahtaa olla rungon numero Radon Skill -pyörässä?

AV000190
D181117
DWTRA600+2
Nämä löytyvät keskiön alapuolella meistettynä, kaksi ensimmäistä oikeassa ja vasemmassa reunassa ajosuuntaan, alin poikittain näiden välissä

Nämä löytyvät alaputkeen liimatusta tarrasta:
S/N263159012
P/N612058233
EN14764
Varmaan tuo S/N.

TKa
27.05.2013, 13.06
Olisikos kuvaa tuosta jossain maastossa? Minua kovasti himottaisi tuo ZR Race 29er 10.0 juuri tuon värin vuoksi (tässä kohden saa muljauttaa silmät kattoon ja huokaista "naiset")...

Palstapyöräily on vaativaa, todellakin. Näitä lukiessa tulee mieleen, että nämä pyörien värit on ne määräävät asiat, kun uusia ostetaan. Ja sitten se kuljetuslaatikko, ettei vaan tule stemmin päähän ensimmäistäkään naarmua! Eikö nämä nyt kuitenkin ole MAASTOPYÖRIÄ, joihin saattaa joskus se kolmaskin naarmu ilmaantua.
Olen ajanut kolme lenkkiä ZR Race 6.1:llä. Foxin keula on käyttömukava, XT:n vaihteet pelaa kuin kello ja 22" runkokin 192:lle sopiva niin poluille kuin kärryteillekin. Elixirin jarrut sopivan löyhälle säädettynä. Paremmasta en tiedä.
Pyörän kasasin puolessa tunnissa, siihen ei todellakaan tarvita mitään huoltoliikettä.
Tietysti, jos ajo on torikahvilaan ja sieltä terasseille ja takas, niin värihän on oleellinen pyörän valintaan vaikuttava tekijä.

keski-ikäinen
27.05.2013, 15.20
^ Jos mä maksan tonnin pyörästä, on mukava tietää, että se varmana tulee ehjänä perille. Siksi se 8 euron sijoitus kuljetuslootaan, jota suosittelen muillekin :).

wekkuli
27.05.2013, 15.29
Kyllä se on toimittajan vastuulla saada pyörä virheettömänä perillä. Kuuluu postimyynnin bisnekseen. Minusta on vahvaa rahastuksen makua, että ostellaan erikseen sitten lisäpalvelua, jolla homma hoituu "ehjemmin". En minä minkään uuden tuotteen oston yhteydessä maksa tuotteen virheettömyydestä erikseen, vaan se pitää olla sitä joka tapauksessa ja toimittaja korvaa virheet, ei minun siitä erikseen pidä maksaa.

Se on sitten eri asia, jos moista boxia meinaa tarvita muutenkin tulevaisuudessa.

devon
27.05.2013, 22.34
Palstapyöräily on vaativaa, todellakin. Näitä lukiessa tulee mieleen, että nämä pyörien värit on ne määräävät asiat, kun uusia ostetaan. Ja sitten se kuljetuslaatikko, ettei vaan tule stemmin päähän ensimmäistäkään naarmua! Eikö nämä nyt kuitenkin ole MAASTOPYÖRIÄ, joihin saattaa joskus se kolmaskin naarmu ilmaantua.
Olen ajanut kolme lenkkiä ZR Race 6.1:llä. Foxin keula on käyttömukava, XT:n vaihteet pelaa kuin kello ja 22" runkokin 192:lle sopiva niin poluille kuin kärryteillekin. Elixirin jarrut sopivan löyhälle säädettynä. Paremmasta en tiedä.
Pyörän kasasin puolessa tunnissa, siihen ei todellakaan tarvita mitään huoltoliikettä.
Tietysti, jos ajo on torikahvilaan ja sieltä terasseille ja takas, niin värihän on oleellinen pyörän valintaan vaikuttava tekijä.

Entäs sitten kun viivalla on tasavahvoja vaihtoehtoja, eikö väri saa ratkaista, jos ennakkoasenteet ei muuten ohjaa valintaa? Loppujen lopuksi mukaan tarttui kuitenkin jotain ihan muuta eikä edes kivan väristä...

sonnet
27.05.2013, 22.40
Entäs sitten kun viivalla on tasavahvoja vaihtoehtoja, eikö väri saa ratkaista, jos ennakkoasenteet ei muuten ohjaa valintaa? Loppujen lopuksi mukaan tarttui kuitenkin jotain ihan muuta eikä edes kivan väristä...

Ja kun ne intohimot on erilaisia. Kelle väri ja muoto ovat esteettisesti ylitsepääsemätön asia, ne ovat. Toiselle taas tunne tulee ranskalaisista viivoista. En minäkään rumanvärisestä tai muotoisesta pyörästä saisi omistamisen kiksejä, vaikka toki sillä ajamiset hoitaisi. Muttei niin mielellään kuin sillä hyvännäköisellä.

Sääli vaan, että ne villimmän näköiset - kuten myös Raadolla - herättävät helpommin varkaankin huomion, toisin kuin hajuton, mauton ja väritön. Kaikkea ei saa.

wekkuli
27.05.2013, 22.48
Olipas kiva huomata, että Radon R1 -maantiepyörän hinta oli tipahtanut 999€ => 888€ just sillä välin kun meikäläisen R1 on matkalla. Eli tilattu joo, perillä ei vielä.
>:(
Onko tuosta mitään eväitä tinkiä hyvitystä?

alteregoni
28.05.2013, 00.02
Kyllä se on toimittajan vastuulla saada pyörä virheettömänä perillä. Kuuluu postimyynnin bisnekseen. Minusta on vahvaa rahastuksen makua, että ostellaan erikseen sitten lisäpalvelua, jolla homma hoituu "ehjemmin". En minä minkään uuden tuotteen oston yhteydessä maksa tuotteen virheettömyydestä erikseen, vaan se pitää olla sitä joka tapauksessa ja toimittaja korvaa virheet, ei minun siitä erikseen pidä maksaa.

Se on sitten eri asia, jos moista boxia meinaa tarvita muutenkin tulevaisuudessa.

Entisessä elämässäni olin rekkapenana, ja nähnyt oikeesti miten tavaraa (pahoin)pidellään. Tähän on osa syynä ettei sitä yhtä nyssäkkää erikseen kuljetella, vaan lyödään niin paljon romua kun konttiin/irtoperään mahtuu. Sitten vielä se saatetaan purkaa ja lastata vielä moneen otteeseen enkuin on kotiovella. Ja onhan se toimittajan vastuu tai näissä tapauksissa tavaraa kuljettaneen yrityksen. Mutta tuskin tuollaista boksia turhaan myydään, on varmasti tullut reklamaatioita. Mutta onhan se ehkä hieman arveluttavaa myydä boksia erikseen, mikä kestää suurempaa rankaisua....mutta en mä ainakaan halua saada fillaria kotiin todetakseni että romunahan tuo jo valmiiks. Tätä ne markkinakapitalistiporsaat on varmaan aatelluki...:)

karhile
28.05.2013, 03.46
Olipas kiva huomata, että Radon R1 -maantiepyörän hinta oli tipahtanut 999€ => 888€ just sillä välin kun meikäläisen R1 on matkalla. Eli tilattu joo, perillä ei vielä.
>:(
Onko tuosta mitään eväitä tinkiä hyvitystä?
Tarjous taisi olla lyhyt, sillä ainakin bike-discountissa hinta on taas 999€. Eipä tuossa eväitä hyvitykseen käytännössä ole. Tuotteet ostetaan sillä hinnalla mitä ne ostohetkellä maksaa. Tuntuuhan se toki ikävältä jos juuri ostettu tuote halpenee lyhyen ajan sisällä, mutta kyllä se tuntuisi kauppiaaltakin ikävältä, kun kymmenet/sadat ihmiset rupeaisi vaatimaan alennuksien alkaessa hyvityksiä kovemmalla hinnalla ostetuista tuotteista. Elämä on tällaista, mutta minkäs sille mahtaa. Hyvitykseksi voi sitten itse ostaa joskus alennustuotteen ja juhlia onnistunutta kauppaa ja hymyillä mielessä niille, jotka on ostaneet samaisen tuotteen täydellä hinnalla.

wekkuli
28.05.2013, 09.16
^No niinpä taas onkin joo. Eilen kyllä ihan saletisti oli kasilla alkava hinta. Varmaan tekevät tuota aina kun huomaavat, että saldo alkaa kasautumaan, pidetään alempi hinta kunnes saadaan taas varastoa vähän purettua ja kun riittävä määrä pyöriä on myyty, nostetaan hinta takaisin normitasolle?

No ei voi mitään, eipä tuo silti minusta spekseihin ja painoon nähden kallis maantiepyörä ollut asfalttilenkkeilyn aloittamiseen.

conard
28.05.2013, 11.00
Radonillahan on noita päivän erikoistarjouksia tasaisesti. N. huntti pois hinnasta, kestää päivän.

MattiMeikäläinen
30.05.2013, 01.29
Moro!

Nyt iski pyöräkuume! Ehkä pahin minkä olen nähnyt!
Olin tässä päivänä muutamana matkalla "kylille" polkupyörällä ja päätin mennä pidempää reittiä. Alla oli uljas ratsuni vanha Raleigh. Tämä oma Maranellon orini kuitenkin päätti hajottaa itsestään takapakan kesken matkan, joten nyt viimeistään on aika päivittää kalustoa! :-D
Oikeastaan tänään sen päätin, että minäpä ostan pe***le maantiepyörän. Hommassa on vain yksi todella suuri mutta. Tämän hetkinen elämäntilanteeni ja taloustilanteeni rajaavat konkelin hinnan siihen tiukkaan tonniin, joten päädyin Radon R1 -malliseen pyörään näin alustavasti.

FillariFoorumia selailleena ja paikallisissa pyöräliikkeissä käytyäni päädyin siihen tulokseen, että ompas kovat osat suhteessa hintaan!

Sitten niihin itse kysymyksiin, koska niitä onkin Nöösillä melkoinen määrä. Pahoittelut kysymystulvasta jo etukäteen! ;)

Jalkojeni pituus on ~84 cm ja kokonaispituuteni on ~178 cm. Painoa löytyy sen ~75 kg.

Onko kellään mitään kuumia tipsejä oikeaan pyöräkokoon?

Miten kauan kestää, että pyörä saapuu suomeen?

Millä maksutavalla on suositeltavaa asioida tuolla BikeDiscountissa?

Kuulin jostakin, että radonin pyörät voi myös tilata fillariosaan?
Kannattaako nähdä vaivaa vai tilaanko suoraan kotia?

Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen!

wekkuli
30.05.2013, 08.42
^Itse tilasin Rykkösen fillariosan kautta. Asian määrittäminen tapahtuu tilausta tehtäessä Bike-Discountilla. Fillariosa perii jonkun kolmekymppiä ja risat kasauksesta (muistaakseni). Kasausta tärkeämpi pointti mulla oli mahdollisten takuujutskien kätevämpi käsittely (vuosi sitten piti mun maasturi-Radonin etuhaarukkaa vähän takuufiksailla ja se oli mukavinta hoitaa ihan Suomessa). Mulla pyörän tuleminen kesti Suomeen vähän reilu kaksi viikkoa ja Fillariosan kasaus mukaan lukien melkein kolme. Mutta mun tilaama koko oli "in the pipeline", ei siis valmiina varastossa. Ja ihan Visan luvut naputtelemalla maksoin, muitakin vaihtoehtoja taitaa olla. Muuten yksityiskohtaisempaa keskustelua koosta yms. meikäläisen osalta R1n suhteen tuolta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47992-Ensimmäinen-maantiepyörä-osittaiseksi-juoksun-korvaajaksi/page3

Privileged
30.05.2013, 16.15
Taas tarjouksessa R1:nen hintaan 888e! http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.html

Cazpah
31.05.2013, 22.58
Tarkoituksena olisi vihdoinkin päästä eroon peruspyöristä ja hankkia ensimmäinen maantiepyöräni. Olen pitkään haaveillut maantiepyörän hankinnasta, ja nyt vihdoin olen myös päättänyt haaveeni toteuttaa :) Keskustelupalstaa lueskellassani olen tullut siihen tulokseen että hintaansa nähden Radonin pyörät ovat erittäin laadukkaita. Ainoa ongelma on ensimmäisen pyörän hankinta ilman pyörän näkemistä, jolloin ei voi olla täysin varma sopivuudesta.

Budjetin puolesta olisi periaatteessa 2 vaihtoehtoa

Radon R1 http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.html
tai
Radon Sage 7.0 http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a79448/sage-7-0.html

Sage 7.0:ssa kiinnostaa pyörän hieman paremmat komponentit, mutta onko näillä kahdella loppujen lopuksi niin suurta eroa että kannattaisi 300€ enemmän maksaa pyörästä

Strategiset mittani ovat; Pituus 179cm, Inseam 79cm ja painoni 95kg. Competitive Cyclistin taulukon mukaan koko 53 olisi lähellä totuutta.

Ettan
31.05.2013, 23.18
Ei ole. 53 on aivan liian pieni sinulle. 53 on tehty 165-171cm:lle. 56 on 171-178 ja 58 178-183. Radonilla on vähän eri runkokoot kuin muilla. Olen itse 173cm ja mulla oli Bianchi 53, mut Radon 56.
Toi koko taulukko löytyy : http://www.bike-discount.de/inhalt/rahmengroesse.html

Cazpah
02.06.2013, 11.16
Ei ole. 53 on aivan liian pieni sinulle. 53 on tehty 165-171cm:lle. 56 on 171-178 ja 58 178-183. Radonilla on vähän eri runkokoot kuin muilla. Olen itse 173cm ja mulla oli Bianchi 53, mut Radon 56.
Toi koko taulukko löytyy : http://www.bike-discount.de/inhalt/rahmengroesse.html

Jooh, tapahtui jonkinlainen ajatuskatkos tuossa. Piti varmaan kirjoittaa koko 58, mikä saattaisi olla lähellä totuutta.

Privileged
02.06.2013, 18.35
Jooh, tapahtui jonkinlainen ajatuskatkos tuossa. Piti varmaan kirjoittaa koko 58, mikä saattaisi olla lähellä totuutta.

56 korkeintaan jos sinun mittaama inseam pitää paikkansa...

janneko
05.06.2013, 23.48
Onko kukaan vielä saanut Black sin 29er? Kokemuksia? Olen nyt kahden vaiheilla että hommaanko Canyonin Grand Canyon CF SLX 29er vai Radonin Black sin. Nykyinen fillari Canyonin Nerve XC ja sen laatu on vakuuttanut. Radonissa kuitenkin vaikuttaisi olevan paremmat palikat. Esim. toi Black Sin XX1 osasarjalla reiluun kolmeen rahaan on aika houkuttava.

Monroe
06.06.2013, 11.38
Minua kiinnostaa tuo sama pyörä, eli siis http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a87949/black-sin-29-10-0.html?mfid=52

Tarkoitus oli ostaa Specializedin jäykkäperä, mutta valitettavasti hinta on aivan toista kuin yllämainitussa. Olen tässä sitten odotellut, että kuume menisi ohi... Toisena maastopyöränä on Canyon, jossa ei mitään valittamista, mutta mukavahan se olisi kokeilla jotain muutakin.

Lisäksi Grand Canyon CF SLX 29:siä ei saa XX1-osasarjalla eli se on pois laskuista jo senkin vuoksi.

Keula tuossa Radonissa ei taida kummoinen olla, muuten lienee osien puolesta asiallinen.

Jukahia
06.06.2013, 17.20
Mielestäni tuossa Radonissa on hintaansa nähden viimeisenpäälle osat, kun taas vertaa spessun valikoimaan, jossa on vuoden 2011/-12 tekniikkaa... 90mm SID, QR- akselit jne.. XTR

Radonissa on kiinni uusin 100mm 2013 SIDi RL, ja tuohan on uusittu tälle vuodelle... ja taitaa se tästä puuttuvan valintanamiskan kääntely olla aika vähästä kisoissa.

Tuohan ei tarttis kuin purkin muljua, stanin teipin ja venttiilit ostoskoriin kaveriksi, niin viivalle pääsisi 9 kg filolla.
Ja rahaa jäisi vielä uuteen SRAM-11 takapakkaan/ketjuun jotka kustantaa lähemmäs 400 € :cool:

Monroe
07.06.2013, 00.01
Teippiä ei tarvitse ja venttiilit tulee kiekkojen mukana. Muistaakseni nuo ovat UST -kiekot. Mutta ne on tietysti pikkujuttu oli miten hyvänsä.

H. Moilanen
07.06.2013, 07.20
Crossmaxit on tubeless-kiekot, joihin EI tule missään nimessä laittaa mitään vanneteippiä.

petali
15.06.2013, 10.26
Onko kukaan vielä saanut Black sin 29er? Kokemuksia? Olen nyt kahden vaiheilla että hommaanko Canyonin Grand Canyon CF SLX 29er vai Radonin Black sin. Nykyinen fillari Canyonin Nerve XC ja sen laatu on vakuuttanut. Radonissa kuitenkin vaikuttaisi olevan paremmat palikat. Esim. toi Black Sin XX1 osasarjalla reiluun kolmeen rahaan on aika houkuttava.

Olen ajellut nyt muutaman kuukauden 9.0 Synnillä ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen lukuunottamatta paria seikkaa. Postasin tähän thrediin aiemmin kuvia siitä, miten Radonissa on toteutettu vaihdevaijerien läpivienti keskiön alapuolella. Ainakin omassa yksilössä tämä alkuperäinen ratkaisu oli täysin kestämätön ja teki takavaihtajan säätämisestä mahdotonta. Laitoin myös kuvia miten muokkasin vaijerien läpivientiä ja tähän mennessä ratkaisu on toiminut paremmin kuin uutena. Alussa oli ongelmaa myös Foxin keulan CTD-säätöjen kanssa, mutta tämä oli takuuhommia. En harrasta mitään kisailua ja omat ajeluni ovat pyörälle kohtuu kevyttä maastoa, joten kovinkaan ankaraan testiin Synti ei ole käsissäni joutunut. Tuossa 10.0 mallissa onkin aika pitkälti eri palikat kiinni, mutta sen verran voin sanoa että kiekoista ja rungosta ei ole tähän mennessä mitään pahaa sanottavaa.

Smuu
16.06.2013, 16.08
Tekisi mieli ostaa tämä (http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html) ensimmäiseksi maastopyöräksi, mutta onko tuo 18" aivan liian iso 170cm/77cm kuskille? Voisiko esim. stemmiä vaihtamalla saada ajoasennon kohdalleen? Mihinkään älyttömiin kivikkoihin ei ole tarkoitus lähteä ja siirtymiäkin täytyisi ajaa, joten siinä mielessä tuo loppuunmyyty 16" olisi saattanut olla liian pieni?

H. Moilanen
16.06.2013, 16.42
Itselleni ottaisin 18", vaikka olen sentin vielä lyhyempi.

miku80
17.06.2013, 08.12
Swoop 190 ...

http://www.bike-magazin.de/typo3temp/pics/e_6829899131.jpeg

Tonait
17.06.2013, 10.02
Milloinhan Radonilta tulee 650b täpäri?

marmar
17.06.2013, 10.58
Tekisi mieli ostaa tämä (http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html) ensimmäiseksi maastopyöräksi, mutta onko tuo 18" aivan liian iso 170cm/77cm kuskille? Voisiko esim. stemmiä vaihtamalla saada ajoasennon kohdalleen?

Jos mennään runkokoon ylärajoilla maastopyörässä, niin kannattaa ainakin varmistaa riittävä pelivara vaakaputken yläpuolella. Muuten voi sattua aika ikävästi kun hyppää sopivassa paikassa alas.

jjyrki
17.06.2013, 11.04
Näin, on eli kärsivällisyyttä, pienempi runkokoko ja tarvittaessa pidempi stemmi.

miku80
17.06.2013, 12.26
on nuo nykypäivän maasturit sen verran sloupattuja ettei pitäisi munat välittömässä vaarassa olla vaikka runko olisi hieman iso ja itse otan mielummin karvan verran ison ja komepensoin lyhyemmällä stemmillä kuin pienempää runkoa pitemmällä stemmillä..

Smuu
17.06.2013, 13.07
Onkohan tuo vakiostemmi minkä mittainen noissa Slide 125 -sarjalaisissa? En usko, että tuon korkeuden kanssa tulisi niinkään ongelmia, vaan lähinnä tuo vaakaputken pituus mietityttää. 17" taitaisi suunnilleen olla mulle se optimikoko, mutta näitähän ei Radoneissa ole tarjolla. Eli vaihtoehdot ovat 16" pitemmällä tai 18" lyhyehköllä stemmillä. Tosiaan maastossa en ole paljon ajellut, joten ei ole mitään käsitystä siitä, kumpi näistä vaihtoehdoista olisi se parempi. Radoneissa vetoaa lyömätön hinta-laatusuhde (varsinkin näissä entry-level pyörissä) ja mukiinmenevä ulkonäkö.