PDA

Näytä tavallinen näkymä : Radonin pyörät

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

Lähde
28.02.2014, 13.49
16" Black sin tilattu, taitaa kummiskin mennä vaimolle uudeksi fillariksi, joskin voihan tuolla itsekkin ajella. Voimansiirto muokkaus 1×10 systeemiin otti takapakkia, kun huomasin kampien pulttijaon olevan 96mm. Tohon olis vaan niin hyvin sopinnut vihreä 30 nw ratas. No taitaa nämä kammet mennä edukkaasti myyntiin.

Mait
28.02.2014, 14.52
Nyt irtois 9.0 Slide Usa alle 2K€ ja Black Sin 8.0 1599€.

Slide näkyy olevan myös toisessa värissä samaan hintaan. On kyllä hinta/palikka-suhde mielestäni enemmän kun kohdillaan. Itse ostin kyseisen pyörän samaan hintaan daily dealista ja nyt näkyy olleen jo jonkin aikaa tuohon hintaan myynnissä.

Ei ole varmaan lähtenyt myynti käyntiin oletettavasti kun noinkin paljon annetssn alennusta eikä tuo mielestäni ovh hinnallakaan ole erityisen kallis. :O

IncBuff
28.02.2014, 15.36
Minkä mittainen stemmi tuossa Slidessä on vakiona?

stumpe
28.02.2014, 16.48
Oliskoos ollu 10cm, niin muistan lukeneeni.

Mutta noiden 9.0 sliden väritykset ei kauhean onnistuneita mielestäni. Musta/oranssi ja musta/vihreä ihan ok. Jotenkin vähän levoton toi USA, ja eihän noita voi ostaa ku jenkit, ja valkoinen ei taida enään (ennen kyllä) olla suosiossa pyörien suhteen.

Tomsson
28.02.2014, 19.34
Olen odotellut mattamustaa 8.0 slideä aleen, mutta ei tunnu tulevan. 9.0 kovassa diilissä nyt joten tänään käydään kovaa kamppailua kelpaako tuollainen mustaoranssi joulukuusi :)

IncBuff
28.02.2014, 20.31
On tuossa 9.0:ssa sen verran noheva osakattaus tuohon rahaan jo niiden takia kannattais melkein ostaa ja vaihtaa runko mieleiseen.

Antza44
28.02.2014, 20.52
Järkyttävän pitkää stemmiä laittavat 130 Slideihin. Kyl All Mountainiin kuuluu lyhempi mielestäni. Mites 130 perä antaa periksi putkelta runtattaessa? Pitääkö Boost valve perän keinumisen kurissa 130 Sliden perän kanssa? Löytyyhän 9.0 molemmista iskaresta adjust säätö traili asentoon, niin kuin mainostavat? Ootteko punnannu pitääkö toi 13.2kg paikkaansa 9.0 mallissa?

Mait
28.02.2014, 21.20
100mm stemmi tuossa on jos nyt oikein mittasin. Olen miettinyt jos vaihtaisi hieman lyhemmän testimielessä. Ensimmäinen täpäri itsellä niin en osaa sanoa tuosta perästä mitään. :) Adjust säätö löytyy trail asennosta niinkuin mainostetaan.

Painoa tuolla omalle 20" runkokoolla oli muistaakseni 13,6-13.7 kiloa polkimilla jotka ovat sen 400g.

Invisigoth
01.03.2014, 20.18
Slide 130 29" 9.0 rupesi sattumalta kiinnostamaan tänään.. Tällä hetkellä pähkäilen runkokoon kanssa. Pituutta on 181cm ja inseam on sukkasillaan noin 81,5cm. Nykyisen 26" täpärin (runko 50cm Viper Freeplay) efektiivinen vaakaputki 600mm, standover korkeus on noin 78-79cm matalimmasta kohdasta. Antakaapas kommentteja, kumpi koko, 18" vai 20" olisi sopiva. Ite olisin tällä hetkellä 20" kannalla.

orc biker
01.03.2014, 23.58
Slide 130 29" 9.0 rupesi sattumalta kiinnostamaan tänään.. Tällä hetkellä pähkäilen runkokoon kanssa. Pituutta on 181cm ja inseam on sukkasillaan noin 81,5cm. Nykyisen 26" täpärin (runko 50cm Viper Freeplay) efektiivinen vaakaputki 600mm, standover korkeus on noin 78-79cm matalimmasta kohdasta. Antakaapas kommentteja, kumpi koko, 18" vai 20" olisi sopiva. Ite olisin tällä hetkellä 20" kannalla.
Minusta kuulostaisi enemmän 18":lta. Sama efektiivinen vaakaputki kuin vanhassasi ja standover matalampi, mikä on minusta aina parempi. Mutta en tiedä. Annan kuitenkin ääneni 18":lle.

Invisigoth
02.03.2014, 10.50
Kiitos kommentista. Kävin vielä tekemässä tarkistusmittauksia ja vaakaputken pituus on itseasiassa lähempänä 610mm kuin 600 mm. Nykyisessä rungossa 80 cm standover korkeus on noin 19,5 cm päässä satulaputken reunasta. Voisiko joku 20" Slide 130 29" omistaja mitata missä kohtaa satulaputken reunasta mitattuna vaakaputkea ilmoitettu 80 cm standover on? Ja jos vielä joku 18" Sliden omistaja voisi mitata saman 80cm standover korkeuden kohdan.

Jari Iisakkala
02.03.2014, 18.34
Mulla on 22" rungolla tän vuoden Slide 130 ja se vaakaputken matalin kohta (80cm) on n 13 cm päässä tolpan keskikohdasta.

Invisigoth
02.03.2014, 21.06
Kiitos. Radon ilmoittaa 22" rungolle standoveriksi näköjään 82,3cm. Mittasitko tuon matalimman kohdan korkeudeksi 80cm?

Jari Iisakkala
02.03.2014, 21.28
Juu, mittasin siitä missä vaakaputki tekee mutkan alaspäin, eli matalin kohta. Katsoin Radonin geometria-kuvaa ja sen perusteella tuo mitta ei ole otettu matalimmasta kohdasta, vaan jonkun verran sen etupuolelta. Se on kaiketi empiirisen tutkimuksen tulos siitä, missä kohtaa kassit kajahtaa tankoon.

Invisigoth
02.03.2014, 21.34
Jees, tuota minä itsekin ajattelin. :)

Antza44
02.03.2014, 23.42
Itse 180,5 ja inseam 85 ja olttasin 20". Sinun inseami mitta kuulostaa aika pieneltä tai sit on vaan lyhkäset kintut. Onhan kirja ym ollut kunnolla haaruksissa mitattaessa?

Invisigoth
03.03.2014, 08.42
Joo-o.. Tuli nähtävästi huonosti mitattua tällä kertaa. Kaivoin sähköpostin syövereistä reilun parin vuoden takaa competitivecyclist.comin Fit Calculatorin raportin ja siihen olin merkinnyt inseamiksi 86. Silloin antamillani mitoilla samainen laskuri antaa maastopyörän standoveriksi 81.5-83.3cm ja efektiivisen vaakaputken mitaksi 589mm-599mm. Oiskohan se sitten tuo 20" ja stemmiä vähän lyhyemmäksi..

Antza44
03.03.2014, 20.53
No se on meikäläisten kokosilla aikalailla maku-asia ottaako 18" vai 20". Ise laittasi tuohon 20" jonkun 60mm stemmin, et sais pyörään tyyliin sopivan ohjauksen.

Invisigoth
05.03.2014, 08.37
Onko muuten noissa Sliden X0 Trail jarruissa vinkumisongelmaa? Netistä löytyy jonkin verran viestejä, että joissain rungoissa ne pitävät aika pahaa ääntä takajarruna.

Mait
05.03.2014, 17.58
Onko muuten noissa Sliden X0 Trail jarruissa vinkumisongelmaa? Netistä löytyy jonkin verran viestejä, että joissain rungoissa ne pitävät aika pahaa ääntä takajarruna.
Ei ainakaan mitään hirveää vinkumiskonserttia ole jarrut minulla pitäneet. Eikös se kuitenkin ihan normaalia märällä kelillä ajellessa että pientä ääntä saattaa kuulua välillä?

Eli itse olen ainakin ollut jarruihinkin erittäin tyytyväinen. :)

Jari Iisakkala
06.03.2014, 11.03
Jos vähänkään isompi porukka on metsässä samaan aikaan, lähtee sieltä sellainen meteli jarruista että kuuluu naapuripitäjään asti

skrank
06.03.2014, 13.40
Arvontalaulu raikaa. 188cm, inseam jotain 91cm. Onkohan Radonin slide 130 29:stä sopiva runkokoko 20" vai 22" vai molemmat? Ei ole oikein maastohärpäkkeitä mihin verrata.

orc biker
06.03.2014, 19.16
Jos vähänkään isompi porukka on metsässä samaan aikaan, lähtee sieltä sellainen meteli jarruista että kuuluu naapuripitäjään asti
Positiivisena puolena se lisää turvallisuutta: pysyvät karhut ja jalankulkijat ainakin alta pois :)

Invisigoth
06.03.2014, 22.07
Slide lähti tilaukseen. :) Nyt pitäisi alkaa sitten myymään Viperiä pois..

Mait
06.03.2014, 23.08
Slide lähti tilaukseen. :) Nyt pitäisi alkaa sitten myymään Viperiä pois..

Kumpaan kokoon päädyit lopulta?

Invisigoth
07.03.2014, 11.32
Kumpaan kokoon päädyit lopulta?

Otin 20". Laitoin mittani vielä Bike-discountiin ja he suosittelivat 20". Voip olla, että stemmiä pitää lyhentää.

orc biker
10.03.2014, 21.27
Editoin: ongelma ratkesi jo.

orc biker
13.03.2014, 07.38
Luulin jo päättäneeni, että en halua 29eriä, mutta sitten aloinkin jo katua. Tässä kun on paikatkin nykyisin romuna (ei ole juuri varaa kaatuilla tai kohta en nouse enää omin voimin ylös :(), niin ehkä se klohmumpi pyörä korkealla standoverilla ei niin haittaisi, kun pysyisi vaativimmillaan helpoilla poluilla. Eikös se "traktori" kuitenkin mene tasaisella enemmän kuin kiskoilla 26:een verrattuna (hyvä asia tässä tapauksessa)?

Mietin vain tässä, että jos minun ajamiseni ovat jatkossa asvalttia, hiekkateitä, pururataa ja < 10 % pahimmillaan jotain helppoja juurakkopolkuja (eikä ole mikään kisakiire), niin tarvitsenko niin hyvää pyörääkään? Radon 29 Team 7.0 olisi 300 € halvempi kuin vastaava Race 6.0. Väri olisi paljon miellyttävämpi minun silmääni, ajoasento aavistuksen sopivampi lähtökohtaisesti (korkeampi keulaputki, lyhyempi vaakaputki, loivempi keulakulma -> rennompi), lokareille kiinnikkeet ja luotettavammat jarrut. Racessa olisi Reba ja ilmeisesti kevyempi runko. Samoilla renkailla painoeroa on kilo, joka ei kyllä tunnu yhtään missään. Tiputan sen kilon vaikka vyötäröltä, jos se siitä on kiinni.

Eli kysymys muuttuu muotoon, tarvitsenko todella Rebaa noihin ajoihin? En kaipaa nyt sitä yleistä totuutta, että Reba se olla pitää, vaan onko jollain ihan oikeaa kokemusta, millainen ero olisi esim. hiekkatien kuopissa noiden kahden (Reba vs. XC32 Air) välillä? Minulla ei ole mitään käsitystä, kun olen ajanut aina vain jousihaarukoilla. Tietysti voihan tuolla 300 €:lla vaikka joskus sen haarukan päivittääkin, mutta lähdetään siitä, että näillä mennään.

Keskiäkäinen lohjalainen
13.03.2014, 09.07
Eli kysymys muuttuu muotoon, tarvitsenko todella Rebaa noihin ajoihin? En kaipaa nyt sitä yleistä totuutta, että Reba se olla pitää, vaan onko jollain ihan oikeaa kokemusta, millainen ero olisi esim. hiekkatien kuopissa noiden kahden (Reba vs. XC32 Air) välillä?

Et tarvitse. Hiekkatien satunnaisten monttujen ylityksessä kaks-ysillä on jotakuinkin sama, onko hipo-haarukka lukossa vai ei. Kunnon joustoa (tai siis tarkemmin sanottuna vaimennusta) tarvitsee sitten, kun töyssyjä on tiuhassa ja rengas ei saa pompata niistä töyssyistä ilmaan.

IncBuff
13.03.2014, 09.20
Mielestäni kysymys kuuluu enemmänkin että tarvitseeko tuollaiseen ajoon ylipäätään joustohaarukkaa.

orc biker
13.03.2014, 09.39
Mielestäni kysymys kuuluu enemmänkin että tarvitseeko tuollaiseen ajoon ylipäätään joustohaarukkaa.
Tarvitsee. Eikä siitä ole mitään haittaa. Aion ajaa edelleen myös poluilla, en vain niin teknisesti vaativissa paikoissa ja niin sata lasissa, ja jäykkäkeulasta on jo ihan riittämiin yhden elämän tarpeiksi kokemusta. Ei sitä ranteille ja kyynärvarsille hakkaamista jaksa ja keulakin kimpoilee vauhdikkaammassa menossa juurakoista ja kivistä ihan minne sattuu. Tästä tulee joka paikan pyörä.

Mutta jos Reballa ja XC32:lla ei ole eroa olennaisesti kuin lähinnä nopeassa menossa huomattavassa tarkkuudessa, niin sitten varmaan voin ottaa tuon muuten mieluisamman ja halvemman.

IncBuff
13.03.2014, 09.41
Ei sitä ranteille ja kyynärvarsille hakkaamista jaksa ja keulakin kimpoilee vauhdikkaammassa menossa juurakoista ja kivistä ihan minne sattuu. Tästä tulee joka paikan pyörä.
Niin jos ei osaa ajaa.

orc biker
13.03.2014, 09.46
Niin jos ei osaa ajaa.
En osaa ajaa.

orc biker
14.03.2014, 07.47
Eli onko kukaan sitä mieltä, että XC32 SA ei tarjoa riittävän nautinnollista menoa, vaikka välillä poluillakin vähän rymistelisi? Jos ei, niin voisin laittaa tilauksen menemään.

Vähän tietysti harmittaa ehkä, kun ei tuo 300 €:n satsaus lisää mikään mahdoton juttu olisi. Kun jakaa sen vuosille, niin eihän se ole mitään. Mutta toisaalta kyllähän sitä pyörää joutuu katselemaankin vuositolkulla, joten on kiva, jos se miellyttää omaa silmää. Ei tarvitse joka kerta ajatella, että onpa tylsän musta. Jos joskus päätän päivittää sen Reban siihen kivasta tarjouksesta, niin en häviä kuin puolisen kiloa rungossa. Kevyt on aina kiva, mutta ei se itse ajamiseen vaikuta sen enempää kuin juomapullon jättäminen kotiin. Silti sekin pikkuasia tietysti vähän nyppii. Kaikkea ei voi saada.

Laitanko tilaukseen?

ViliA
14.03.2014, 08.30
Tuossa käytössä et rebaa tarvitse. Toisaalta jos asia mietityttää eikä budjetti ole tiukka niin mikä estää sitä parempaa ostamasta. Osa meistä ostaa sellaista kalustoa millä pärjää ja osa parasta mihin oma budjetti riittää😄

orc biker
14.03.2014, 08.49
Tuossa käytössä et rebaa tarvitse. Toisaalta jos asia mietityttää eikä budjetti ole tiukka niin mikä estää sitä parempaa ostamasta. Osa meistä ostaa sellaista kalustoa millä pärjää ja osa parasta mihin oma budjetti riittää
Väri, hieman korkeampi standover, ei ihan niin mieluisa geometria (paperilla...), huonossa maineessa olevat jarrut, ei kiinnikkeitä takalokarille (saan helposti kiinni vanhasta pyörästä jäävän pitkähkön irrotettavan takalokarin). Väri on ehkä tärkein, sillä onhan se kiva, jos pyörä tuntuu oman näköiseltä. Lähinnä tässä on hieman skeptisyyttä tuota haarukkaa kohtaan, kun noita halpoja yleensä niin kovasti haukutaan, vaikka ei tuo nyt ihan Suntour olekaan. Kuulun pääosin niihin, jotka ostavat tarkoitukseen riittävän hyvän pyörän mahdollisimman halvalla. Ok. Mennään tuolla. Laitan sen 300 säästöön vaikka seuraavaa pyörää varten.

ViliA
14.03.2014, 09.06
Eihän siinä sitten ole kahta sanaa. Pyörä tilaukseen ja kovaa ajoa. Aivan varmasti toimii tuo keula vaikka eksyis vähän haasteellisempaan maastoon.

tsäpättäjä
15.03.2014, 19.01
Moikka kaikille. Olen aloittamassa pyöräilyä monen vuoden taon jälkeen ja minua kiinnostaisi nuo radonin maastopyörät. Kuinka hyvin tuo radonin slide 130 29e rullaa maantiellä ? onko raskas ? kun tulisi kumminkin ajettua maantiellä mutta metsäpolut kiinnostavat kanssa. Ja saako tuossa lukittua nuo molemmat jouset?

IncBuff
15.03.2014, 19.16
Metsäpoluilla kyllä pärjää myös jäykkäperällä joten kuulostaa että sellainen olisi sopivampi vaihtoehto jos tiellä ajoa tulee paljon. Kyllähän varsinkin pitempi joustoinen täpäri on aina vähän nihkeä asfaltilla.

orc biker
15.03.2014, 22.31
Moikka kaikille. Olen aloittamassa pyöräilyä monen vuoden taon jälkeen ja minua kiinnostaisi nuo radonin maastopyörät. Kuinka hyvin tuo radonin slide 130 29e rullaa maantiellä ? onko raskas ? kun tulisi kumminkin ajettua maantiellä mutta metsäpolut kiinnostavat kanssa. Ja saako tuossa lukittua nuo molemmat jouset?
Muistaakseni eräs palstalainenkin ajoi taannoin testimielessä täpärillä sekä jäykkäperällä asvaltilla, eikä siinä kuntoilijalle olennaisia eroja tullut ajallisesti, josta voi päätellä, että ei varmaan sitten muutenkaan. Maantiellähän vain pyöritellään tasaisesti kampia, joten ei luulisi oikein säädetyn takajousituksen siinä mihinkään notkuvan. Jos kaipaat tosiaan täpäriä poluilla, niin en jättäisi tuon maantien reunan takia sellaista ostamatta. Raskaus tulee pääosin siitä, mistä normaalistikin maantien nopeuksilla: ensin ilmanvastus (pysty ajoasento) ja sitten vierintävastus (leveät nappularenkaat). Mutta mikä on raskasta? Jos hyväksyy sen, että maastopyörällä vauhdit ovat yleensäkin maantiellä alhaisempia, niin eihän se yhtään raskaampaa ole; siinä vain etenee hitaammin :D Disclaimer: en ole ajellut itse täpäreillä käytännössä ollenkaan.

Keskiäkäinen lohjalainen
15.03.2014, 22.42
Muistaakseni eräs palstalainenkin ajoi taannoin testimielessä täpärillä sekä jäykkäperällä asvaltilla, eikä siinä kuntoilijalle olennaisia eroja tullut ajallisesti, josta voi päätellä, että ei varmaan sitten muutenkaan. Maantiellähän vain pyöritellään tasaisesti kampia, joten ei luulisi oikein säädetyn takajousituksen siinä mihinkään notkuvan. Jos kaipaat tosiaan täpäriä poluilla, niin en jättäisi tuon maantien reunan takia sellaista ostamatta. Disclaimer: en ole ajellut itse täpäreillä juuri ollenkaan.

Jos maantieajoa on paljon, ottaisin ehkä jonkun vähän vähemmän joustavan täpärin.

Ainakaan tässä ei paljon perä notku polkiessa, varsinkaan kun virittää iskarin kohdilleen. Saa sen iskarin tietysti lukkoonkin.

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3182

Greycap
15.03.2014, 22.58
Saattaa olla minun vanha testi (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48960-Enemm%E4n-tai-v%E4hemm%E4n-p%E4tev%E4-tutkimus-py%F6r%E4n-painosta-ja-v%E4h%E4n-muustakin&highlight=) tuo johon viitataan. Tokihan sekin tuomittiin heti väärin tehdyksi ja ties miksi mutta lopputuloksena voin sanoa että maasturi kuin maasturi, aika samoihin ne menee ja ylivoimaisesti suurin ero tulee renkaista. Testissä käytetyllä täysjoustolla ajoin myöhemmin kesällä 62 km maantielenkin vajaan 28 km/h keskinopeudella joten eiköhän noilla maantielläkin pärjää ihan tavisharrastajalle riittävästi.

tsäpättäjä
16.03.2014, 13.57
ja kyseessä oli tuo 9.0 malli

tsäpättäjä
16.03.2014, 14.05
tarkoitus ei olekkaan pääästä lujaa maantiellä mutta paremmille poluille pääseminen saattaa vaatia pidemmän maantieajon niin on mietityttänyt tuo pyörän paino.

orc biker
16.03.2014, 14.11
tarkoitus ei olekkaan pääästä lujaa maantiellä mutta paremmille poluille pääseminen saattaa vaatia pidemmän maantieajon niin on mietityttänyt tuo pyörän paino.
Tuossa puhutaan sekunneista tunnissa. Siirtymät eivät siten varmasti jää siitä kiinni.

tsäpättäjä
16.03.2014, 14.13
Toisena vaihtoehtona olen miettinyt radonin zr race 29" 7.0

orc biker
17.03.2014, 00.25
Toisena vaihtoehtona olen miettinyt radonin zr race 29" 7.0
Kumpi vain sopii paremmin käyttötarkoitukseesi. En kuitenkaan sinuna antaisi painoa (heh) noille siirtymille, jos et aja niitä kilpaa sekunneista taistellen. Jos ajat tunnin vuorta ylös, niin pari kiloa vaikuttaa pari minuuttia aikaan. Jos ajat ympäri Hollannin lakeuksia, niin se vaikuttaa korkeintaan muutaman sekunnin. Ei tuollainen tunnu sen raskaampana etenemisenä, koska ei noin pientä eroa voi tuntea. Että ota vain se pyörä, joka sopii paremmin siihen, mitä aiot varsinaisesti tehdä. Jos se on täpäri, niin sitten se on. Ei se ole mikään ongelma maantiellä.

Tessu-
18.03.2014, 14.17
Itse 180,5 ja inseam 85 ja olttasin 20". Sinun inseami mitta kuulostaa aika pieneltä tai sit on vaan lyhkäset kintut. Onhan kirja ym ollut kunnolla haaruksissa mitattaessa?

Kysyin Discountista omille spekseille (180 / 85-86cm), niin vastaus 18". Pyörä siis Slide 130 29".
Mutu-tuntumalta omalla kokemuksella erinäisistä pyöristä ja rungoista itsekin tuohon olisin kallistunut ilman sen kummempaa perehtymistä tarkempiin mittoihin.

Cyclotron
18.03.2014, 14.51
Kysyin Discountista omille spekseille (180 / 85-86cm), niin vastaus 18". Pyörä siis Slide 130 29".
Mutu-tuntumalta omalla kokemuksella erinäisistä pyöristä ja rungoista itsekin tuohon olisin kallistunut ilman sen kummempaa perehtymistä tarkempiin mittoihin.

Täällä 179 cm / 86 cm inseam & Slide 150 20-tuumaisena. Hyvin toimii, mutta tuskin tulisi merkittäviä ongelmia myöskään 18-tuumaisella. Huomaa, että tuo Slide 150 on mitoiltaan hieman erilainen verrattuna isompipyöräiseen Slaidiin.

vuohi
18.03.2014, 14.52
Täältä ääni täysjoustolle tsäpättäjän pyöräksi. Siirtymillä et paljoa häviä tuon slide 130 kanssa, enemmän kyse on siittä haluaako ottaa lisää huoltokohteita pyöräänsä. Itsellä on käytössä 100mm joustava jäykkäperä ja 160/170mm joustava täpäri ja saa aika sileä reitti olla tiedossa, että viitsin lähteä tuolla jäykkiksellä metsään, vaikka olisikin jokunen kilometri siirtyymää luvassa.

Rengas tuossa siirtymillä tosiaan vaikuttaakin jo sitten reilusti eli kannattaa tilata aika rullaavat kumit pyörän mukana jos alla on vakiona jotain järeämpää nappulaa.

Antza44
18.03.2014, 15.10
Mutu-tuntumalta omalla kokemuksella erinäisistä pyöristä ja rungoista itsekin tuohon olisin kallistunut ilman sen kummempaa perehtymistä tarkempiin mittoihin.Ollaan juurikin sen kokoisia, että on maku asia kumman ottaa. Invisigoth sai suosituksen 20" 86/181 mitoille. Itse henk koht suosin isompaa, kunnes joku ajattaa muka sopivammalla pienemmällä koolla. PS 18" Race odottaa elinten luovutusta isompaan runkoon.

Invisigoth
18.03.2014, 21.15
Slide 130 29" tuli tänään ja pikaisesti puolittain jäisellä pihalla kokeiltuna olen tyytyväinen 20" kokoon. Viper Freeplay 50cm ja tuo uusi Slide vaikuttivat nopeasti katsottuna aika lähelle saman kokoisilta. Stemmin saatan vaihtaa lyhyempään, koska ohjaus tuntui omaan makuun turhan hitaalta. Tuohon saattaa vaikuttaa myös Viperiä leveämpi tanko.

orc biker
18.03.2014, 23.16
Mitenhän luotettavia nuo Bike-discountin Radoneiden saldot ovat? Jos tilaushetkellä on "in the pipeline", niin onko varma, että sen pyörän joskus saakin? Että tietävätkö, paljon niitä sieltä putkesta on tulossa?

Antza44
19.03.2014, 00.32
^Varmasti saat putkesta ja aika nopeestikkin.

orc biker
08.04.2014, 22.45
Sain pyörän viime viikolla. Yritän nyt opiskella vähän sen huoltoa ja ajattelin hommata siihen työkalujakin. Ymmärsin tuotetiedoista, että tässä olisi kierteetön keskiö, mutta pyöritelkääpä ja zoomatkaapa tuota 360-näkymää (etuviistosta zoomattuna näkyy hyvin): http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Team-29-7-0_id_25871_.htm#rotate

Keskiön kupeissa(?) lukee SM-BB51 mountain eli se on kai tämä: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-bb51-deore-bottom-bracket/rp-prod34674

Eli onko tässä sitten ihan kierrettävä keskiö? Mikälie Pressfit, niin onko siinä laakerit sitten ihan sinne rungon sisälle näkymättömiin painettuina? Ja nuo näkyvät mustat osat ovat tässä vain spacereita? Että tätä ei kierretä mihinkään välikappaleeseen, vaan että kierteet ovat ihan rungossa?

IncBuff
08.04.2014, 23.01
Kierteellinen Hollowtech II keskiö tuossa näyttää olevan.

orc biker
08.04.2014, 23.13
Kierteellinen Hollowtech II keskiö tuossa näyttää olevan.
Kiitos vastauksesta. Niin epäilinkin, mutta ajattelin varmistaa, kun en näistä niin ole perillä. Tosin nyt alan jo olla aika hyvin. Luulen, että pystyn lähes kaikki mahdolliset ongelmat ratkaisemaan itse joko säätämällä tai uuden osan hankkimalla. Tämä oli aika lailla viimeinen asia.

Tämä ketju on viettänyt aika hiljaiseloa viime aikoina. Kaikilla kiinnostuneilla taitaa jo olla Radon.

foo
09.04.2014, 00.02
Mitäs käytännön eroja noissa Team- ja Race-sarjoissa on?

Itse haen hyvää yleispyörää, jolla polkee sekä hyötyajoa, että huvittelua hiekkateillä ja helpossa maastossa. Todellisen metsässä ajamisen joudun jättämään ainakin tällä hetkellä taitavammille. Minkä tasoinen Radoni tuollaiseen käyttöön kannattaisi hankkia? Budjetti on siellä max. tuhannessa eurossa, mutta halvempi on toki aina parempi, sillä pyörä tulisi asumaan pyörävarastosa.

Ja niin, minkäkokoinen runko olisi sopivin n. 188/95 mitoille? 22"?

orc biker
09.04.2014, 00.15
Lievä ero mitoituksessa. Race on aavistuksen pidempi, makaavampi. Jos ilmoitettuihin painoihin on uskominen, niin Racen runko taitaa olla vähän kevyempi. Osat ovat ainakin kokonaisuutena kalliimmassa Racessa parempia, kuten odottaa saattaa.

Itse haen hyvää yleispyörää, jolla polkee sekä hyötyajoa, että huvittelua hiekkateillä ja helpossa maastossa. Todellisen metsässä ajamisen joudun jättämään ainakin tällä hetkellä taitavammille. Minkä tasoinen Radoni tuollaiseen käyttöön kannattaisi hankkia? Budjetti on siellä max. tuhannessa eurossa, mutta halvempi on toki aina parempi, sillä pyörä tulisi asumaan pyörävarastosa.

Tonnin pyörällä ja halvemmallakin rymyää ihan täysin maastossa. Listasin aiemmin syitä, miksi päädyin Team 29 7.0:aan Race 6.0:n sijasta. Jos selaat vähän ketjua taaksepäin, niin näet. Tuossa mallissa tosin saatavuus alkaa olla jo heikkoa. Välillä puuttuu kokoja kaupan sivuilta, mutta välillä niitä putkahtelee sinne uudelleen myyntiin. Tekee hyvin kauppansa, eikä ihme, koska on aika paljon pyörää 699 € hintaan.

En tuollaista jalan mittaa osaa oikein hahmottaa, mutta pituuden puolesta 20" olisi minun valintani. Koivet kyllä kuulostavat aika pitkiltä. En tiedä, nousisiko 20":ssa jo satulaputki liian ylös.

Thumb
09.04.2014, 12.49

Minulla mitat 188/93 ja Bike-Discountilta tuli kokokyselyyn vastaukseksi: "20" would be really sportive and for racers only. I'd recommend 22" for normal use!"

foo
09.04.2014, 22.22
Lievä ero mitoituksessa. Race on aavistuksen pidempi, makaavampi. Jos ilmoitettuihin painoihin on uskominen, niin Racen runko taitaa olla vähän kevyempi. Osat ovat ainakin kokonaisuutena kalliimmassa Racessa parempia, kuten odottaa saattaa.

Tonnin pyörällä ja halvemmallakin rymyää ihan täysin maastossa. Listasin aiemmin syitä, miksi päädyin Team 29 7.0:aan Race 6.0:n sijasta. Jos selaat vähän ketjua taaksepäin, niin näet.
Luin viestisi, ja se sisälsi kyllä ihan hyvää pohdintaa. Itse asiassa keskustelu sai minut jopa miettimään, että tarvitsenko todella joustokeulaa ollenkaan? Toisaalta, järkeviä jäykkäkeulaisia maastureita ei sitten enää niin helposti löydäkkään, varsinkin kun joustekeulan poisjäämisen soisin näkeväni myös hintalapussa ja painossa.

Teamin rennompi ajoasento olisi käytössäni plussaa, ja samoin hieman lyhyempi runko voisi sopia pitkäjalkaiselle. Mutta heikompi keula jäisi kyllä varmasti kaivelemaan. On sitä rebaa niin paljon hekutettu foormeilla, että pitäisi päästä itse testaamaan. :D 300€ hintaero ei kuitenkaan näin pitkäaikaisen investoinnin kohdalla ole ratkaiseva, eikä varmaan vaikuta merkittävästi edes varkaustapauksen todennäköisyyteen.
Ei ole liian helppoa tämä pyörän ostaminen. :D

Minulla mitat 188/93 ja Bike-Discountilta tuli kokokyselyyn vastaukseksi: "20" would be really sportive and for racers only. I'd recommend 22" for normal use!"
Okei, hyvä tietää. Eipä ollut tullut mieleenkään, että kokosuositusta kannattaa vielä kysyä b-d:ltä ennen lopullista valintaa. Tein myös tarkistusmittauksen inseamille ja sain tällä kertaa tulokseksi 93cm, joten 22" suositus taitaa sitten sopia itsellenikin varsin hyvin.

Mutta niin, piti vielä kysyä, että onko näissä nykyään aina lukittava keula?

orc biker
13.04.2014, 23.27
Mutta heikompi keula jäisi kyllä varmasti kaivelemaan.
Nyt olen ajellut sen verran, että voin sanoa, että minua ei kaivele yhtään. Toimii oikein riittävän herkästi omissa ajeluissani.

Poy
20.04.2014, 02.05
Veljeäni pitäisi auttaa pyörän ostossa, niin vastaako nuo Radonin maastopyörien (26" hardtail) koot esimerkiksi Cubeen vastaavia kokoja? Vai häviääkö paljon osissa saman hintainen pyörä, jos suosittelenkin Cubea Radonin sijasta (jos kummankin ostaisi BD:sta). Itselläni on Cube ja veljelleni sopii saman kokoinen kuin minulle, niin koon valinta ei olisi niin vaikeaa.

Cramer
21.04.2014, 21.36
Olen etsinyt maastopyörää päivittäiseen ajoon + maastolenkeille. Ajattelin ensiksi ostaa uuden hybridin vanhan tilalle, mutta suurimmaksi osaksi ajan hiekkateillä ja poluilla joten 29 jäykkäperä voisi korvata hybridin tarpeen. Sopivaa käytettynä ei tahdo löytyä joten mielessä on käynyt tilata Radon.

Näitä näyttäisi olevan saatavilla useassa koossa, eli Radon ZR Race 29 6.0 sramin tai Shimanon osilla.
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-sram-19779/wg_id-117
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-shimano-19775/wg_id-117

Laitoin Bike Discountille viestiä pyörän koosta, mutta onko forumilta apuja?. Pituutta löytyy 169cm ja inseam on 78cm. 16" vai 18"? Jos Keski-Suomesta löytyy vastaavia jota voisi testata niin ilmoitelkaa.

orc biker
21.04.2014, 21.50
Laitoin Bike Discountille viestiä pyörän koosta, mutta onko forumilta apuja?. Pituutta löytyy 169cm ja inseam on 78cm. 16" vai 18"? Jos Keski-Suomesta löytyy vastaavia jota voisi testata niin ilmoitelkaa.
16". Olen sinua yli 10 senttiä pidempi ja minulla on 18", enkä ottaisi yhtään suurempaa.

Kat von arctic
21.04.2014, 22.47
Olen etsinyt maastopyörää päivittäiseen ajoon + maastolenkeille. Ajattelin ensiksi ostaa uuden hybridin vanhan tilalle, mutta suurimmaksi osaksi ajan hiekkateillä ja poluilla joten 29 jäykkäperä voisi korvata hybridin tarpeen. Sopivaa käytettynä ei tahdo löytyä joten mielessä on käynyt tilata Radon.

Näitä näyttäisi olevan saatavilla useassa koossa, eli Radon ZR Race 29 6.0 sramin tai Shimanon osilla.
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-sram-19779/wg_id-117

Itse kans katellu just tuota samaa radonia. Mitenkähä nuo erot noissa kammissa ja vaihteissa?
Ainoa mikä mietityttää on nuo geometriset mitat, hitusen nousee pystymmäksi ajoasento radonissa ja tuo haarukan ja tangon välinen mitta on kans hieman pienempi. 1,5 cm. Lieköhän sitte tuo haaarukka on korkeampi?

Jos jottain osviittaa ajoasennosta saapi ja noista osista speksejä ja tietoa niin olisin varmempi tekemään hankintapäätöksiä.
-kiitos

Poy
22.04.2014, 00.58
16". Olen sinua yli 10 senttiä pidempi ja minulla on 18", enkä ottaisi yhtään suurempaa.
Mulla on taas 18" Cube ja tuntuu että voisi olla aavistuksen verran isompikin. Pituutta mulla on 171cm ja inseam jotain 79-80. Minusta 16" melkein 170 liian pieni.

stumpe
29.04.2014, 20.29
Kysytään täälläkin mutuja. Onko 16'' 29er slide 173cm/77cm sisähaaralle liian pieni? Tipun kahden koon väliin. Entä jos tuohon 18'' iskee todella lyhyen stemmin?

Cramer
30.04.2014, 18.14
Kysyin Bike-Discountista tätä rungon kokoa ja sieltä suosittelivat 170/78 kuskille 16" runkoa.

stumpe
30.04.2014, 18.44
Juuh, samoille linjoille päädyin tälläi lyhytjalkasena. Täytyy kuitenkin suojella noita suvunjatkovehkeitä, ja jättää pari senttiä varaa standoveriin...

rockverb
02.05.2014, 01.44
Moi! onko kukaan kokeillut tilata bike discountilta verkkopankin kautta tuotteita? meinasin tilata radonin itselleni ja sain sähköpostiin iban, bic, pankin nimi, vastaanottajan nimi ymsyms.. mutta ns viitenumeroa en saanut ja tämä olisi ilmeisesti hyvä olla tilauksen yhteydessä turhien ongelmien välttämiseksi.. purpose of use oli joku numerosarja(viitenumero), mutta en viitsi ottaa turhia riskejä koska kumminkin kyse aika isoista summista

valaiskaa oi viisaammat!=)

arctic biker
02.05.2014, 06.18
Purpose of use=viitenumero

rockverb
02.05.2014, 13.17
Purpose of use=viitenumero

Kiitoksia vastauksesta! tämä on varma tietoa?

late.
03.05.2014, 01.34
Onko täällä viimeaikaisia kokemuksia Bike Discountin toimitusajoista? Tilasin tänään Sliden (130 8.0) ja toivon kovin että ehtis vielä ennen kesäkuuta metsään.

Sent from my iPad using Tapatalk

Buster
03.05.2014, 08.31
Reipas 2vk, viime viikolla tuli kaverille

jma
03.05.2014, 09.44
Racon ZR Race 29 6.0 shimano. Minkä mittainen stemmi, kuvissa ei ole merkittynä. Tietääkö kukaan.

jn1981
04.05.2014, 00.08
Hieman vinkkiä tarvitaan.

Eli alle 1000€ pyörää etsin.
Pituus 180.5cm, inseam 81cm.

Tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa on listalla:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-7.0-19771/wg_id-117
Tämän ongelmana on karkinsininen väritys ja näköjään tänään loppui 20" koot.

Tai:
Tässä olisi 18" kokoja vielä jäljellä. Onko 18" koko sopiva? SRAMi versiona löytyisi kaikki koot.

ZR Team 29 7.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-7.0-19771/wg_id-117) mustana olisi minun ehdoton valinta, mutta niitä ei taida olla missään myynnissä.
Edellinen pyörä oli 8v vanha Felt Q800. Siinä taisi runkokoko olla 21.5".
Tätä ketjua selatessa runkokoot ovat vissiin viime vuosina muuttuneet, kun minun pituiselle suositellaan joko 18" tai 20":sia?

orc biker
04.05.2014, 00.18
Tässä olisi 18" kokoja vielä jäljellä. Onko 18" koko sopiva?

On. Inseam-lukusi tuntuu tuohon mittaan (siis sinun mittaasi, pituuteesi) vähän pieneltä, mutta vaikka se olisikin alakanttiin mitattu, niin kyllä tuon pitäisi mennä vielä vakiolla satulatolpallakin.

Buster
04.05.2014, 10.23
Racon ZR Race 29 6.0 shimano. Minkä mittainen stemmi, kuvissa ei ole merkittynä. Tietääkö kukaan.
Aikalailla taitaa olla 10cm pitkä kaverit on vaihtaneet 70-75mm tilalle.

Jenkka
04.05.2014, 11.44
Aikalailla taitaa olla 10cm pitkä kaverit on vaihtaneet 70-75mm tilalle.

Jaa - ainakin mä olen vaihtanut 29 zr race 18" koon orkkisstemmin mitaltaan 90mm sentin pitemmäksi eli 100 mm.

jma
04.05.2014, 12.30
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-29-6-0-SRAM_id_25879_.wihtm

Tämän mukaan 710mm. Pitäneekö paikkansa.

Kuupo
04.05.2014, 12.36
Tämän mukaan 710mm. Pitäneekö paikkansa.

Rohkenen epäillä. :D Ohjaustangon leveys tuo 710mm mahtaa olla.

jma
04.05.2014, 14.15
Sittenhän se sopii pitkäselkäiselle.

jn1981
04.05.2014, 21.30
On. Inseam-lukusi tuntuu tuohon mittaan (siis sinun mittaasi, pituuteesi) vähän pieneltä, mutta vaikka se olisikin alakanttiin mitattu, niin kyllä tuon pitäisi mennä vielä vakiolla satulatolpallakin.
Kiitos vastauksesta.

Nyt olisi ostoskorissa ZR Race 29 6.0 Shimano

Onko tosi ettei polkimet tule automaattisesti mukaan?
Jos ei, niin mitkä polkimet olisivat hyvät, pitäisi onnistua myös normikengillä polkeminen, lukkokenkiä en tällä hetkellä omista. Halvat menee.

Mitä kurasuojaa voisi joku suositella tuohon?

Standardi seisontatuki menee?

Entä mikä olisi hyvä 30-40€ lukko, vakuutusyhtiön hyväksymä?

Paljon kysymyksiä, arvoistaisin jos joku viitsisi vastailla!

Pexxi
04.05.2014, 21.54
Seisontatuki :)
Vakuutusyhtiölle riittää, että pyörä on ollut lukittuna jos se varastetaan.

Jenkka
04.05.2014, 21.58
Osta samaan koriin shimpan pd-m324 pedaalit - ovat Suomessa paljon kalliimmat kuin 29,95. Osta muu kama suomesta- jos seisontatukea kaipaat- niin oletko varmasti ostamassa oikeaa pyörää itselles? Metsässä hengenvaarallinen kampe nimittäin.

Antza44
04.05.2014, 22.06
Stemmit eri mittaisia eri kokoisissa rungoissa. Viime vuonna 18" oli 90mm ja 20" 100mm. Tämän vuotisista ei havaintoa.

Antza44
04.05.2014, 22.15
^^^^Jos ajaa fläteillä, niin kunnolliset sit kans http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-saint-pedale-pd-mx80-57325
ja jos taas lukoilla http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-xt-pedale-pd-m785-32681 tai http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-xt-pedale-pd-m780-34185

Kuraläpät http://www.bike-discount.de/en/buy/x-blade-shockblade-set-mtb-29-atb-28-77501/wg_id-1269

jn1981 olet juuri racen 18" ja 20" kokojen taite kohdassa ja absoluuttista vastausta et tiedä ja saa, kuin itse kokeilemalla. Itse höyläsin 18" puoltoista vuotta 180,5/85 mitoilla ja nyt se on onneksi historiaa minun tallissani, koska oli mielestäni pieni minulle.

jn1981
04.05.2014, 23.51
^^^^Jos ajaa fläteillä, niin kunnolliset sit kans http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-saint-pedale-pd-mx80-57325
ja jos taas lukoilla http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-xt-pedale-pd-m785-32681 tai http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-xt-pedale-pd-m780-34185

Kuraläpät http://www.bike-discount.de/en/buy/x-blade-shockblade-set-mtb-29-atb-28-77501/wg_id-1269

jn1981 olet juuri racen 18" ja 20" kokojen taite kohdassa ja absoluuttista vastausta et tiedä ja saa, kuin itse kokeilemalla. Itse höyläsin 18" puoltoista vuotta 180,5/85 mitoilla ja nyt se on onneksi historiaa minun tallissani, koska oli mielestäni pieni minulle.
Kiitos kaikille vastauksista. Alkaa homma selkenemään.
Em. flätit siis ostoskoriin ja kuraläpät.

Mikäli kuulun 18" ja 20" rajamaastoon, lienee Cuben 19" olisi ns.varma valinta?

Mitä eroa näillä pyörillä käytännössä on:
zr-race-29-6.0-shimano, 999€
SLX, XT, Rock Shox Reba, 11.8kg

Cube,acid-29-grey-n-white, 899€ + ilmainen kuljetus
http://www.bike-discount.de/en/buy/acid-29-grey-n-white-20181/wg_id-117
Deore,XT, Rock Shox Recon,13.11kg

Cube,attention-29-sl-black-n-white,799€ + ilmainen kuljetus
http://www.bike-discount.de/en/buy/attention-29-sl-black-n-white-20165/wg_id-117
Deore, XT, Rock Shox XC 28, 13,68kg

Onko lähes 200 euron lisähinta Racen Ja Cube attentionin välillä perusteltu? Pyöräily tulee tapahtumaan noin 33/33/33% maastossa vaikeammilla poluilla, hiekkateillä ja asfaltilla.
Testimahdollisuutta kun ei ole, niin pitää vähän heittää arvalla toi koko.

stumpe
05.05.2014, 00.04
Jos olet kahden koon välimaastossa. Niin pienempi koko tekniseen maastoon ja ajamiseen, kun taas isompi koko enemmän "touring" ajoon. Eli kun sun ajoissa niin vähän vaikeampia polkuja niin isompi koko varmaan parempi.

orc biker
05.05.2014, 00.12
Edelleen tuo pienempi. Satula tulee sentin korkeammalle tankoon verrattuna kuin isommassa koossa. Sitten vaikka sentin pidempi stemmi, niin yhteenlaskettuna ollaan aika samoissa fiiliksissä pituuden suhteen. Onpahan ketterämpi pyörä alla, eikä se pidempi stemmi ainakaan haittaa rauhallisemmassa ajossa. On hankalaa ostaa kahden järkevän koon välillä liian pieni pyörä, koska aina voi ostaa pidemmän satulaputken ja korkeamman ja pidemmän stemmin. Mutta jos tulee liian korkea runko, niin siitä ahdistuksesta ei pääse mitenkään eroon.

Antza44
05.05.2014, 09.45
Itse en tykännyt pienestä rungosta edes pitkällä stemmillä ja set back tolpalla. Vaikka tuli teknistä pätkääkin ajettua reippaasti, jotenkin vaan paino pistettä ei saanut järkevästi "pyörän sisään". Teknisessä maastossa isompaan runkoon saa myös lyhemmän stemmin. Niin kuin tuossa jo totesinkin, että tämä koko juttu on, niin maku asia. Niin ja myös siihen pienen rungon ahistukseen ei myöskään auta, kuin rungon vaihto.

^^^Cuben 19" on aika sama kuin Race 18" Tuumien vertailu ei ole hyvä mitta verrata eri merkin runkoja keskenään efektiivinen vaakaputki, satulaputki, reach ja stack kertoo tarkemmin runkojen koko erot. Osta vaan se Radon saat 200€ vastinetta.
Jos olet tottunut ajamaan isolla Feltillä voi 18" radon tai 19" Cube tuntua liika pieneltä, mutta jos haaramittasi on oikeasti vain 81cm (epäilen huonoa mittausta) on oikea koko silloin ennemmin 18" race, kuin 20"

ViliA
05.05.2014, 10.02
Itsellä samat mitat 180/81 ja ajelen M-kokoisella 17,5" canyonilla, enkä yhtään isompaa ottaisi. Ääni siis 18" raadolle.

jn1981
05.05.2014, 12.24
Radon ZR Race 29 6.0 Shimano Groesse 18"
10062043
1
999,00
999,00

Bike Box - Special Cardboard Box
YY00005809
1
7,95
7,95

SAINT Pedals PD-MX80
10024989
1
39,90
39,90

X Blade & Shockblade Set MTB 29" / ATB 28"
10047862
1
32,90
32,90

extra charge

29,95

sum total incl. VAT

1.109,70 EUR

Nyt sitten vain odottelemaan koska paketti tulee :cool:
Kiitos kaikille neuvoista!

Antza44
05.05.2014, 12.29
^Iskari pumppu kannattaa hommata myös, että pääsee testaamaan eri asetuksilla. Iskari voi olla aika ilmaton tullessaan, että pumppua saatat tarvita heti kättelyssä. Harmi, kun en älynnyt ajoissa mainita.

jn1981
05.05.2014, 13.20
^Iskari pumppu kannattaa hommata myös, että pääsee testaamaan eri asetuksilla. Iskari voi olla aika ilmaton tullessaan, että pumppua saatat tarvita heti kättelyssä. Harmi, kun en älynnyt ajoissa mainita.
Joo,pitää hakea tuo sitten paikallisesta liikkeestä.

Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla

mankeloija
05.05.2014, 22.58
Onnittelut jn1981:lle hyvästä valinnasta! Alla kuva omasta fillarista, joka on hyvinkin samoilla spekseillä;)
http://i.imgur.com/Vdjk9uOl.jpg

Ajan 183/88 mitoilla 18":lla Radonilla ja omasta mielestä koko on minulle oikein sopiva. Todennäköisesti 18" on sinulle oikea koko. Nämä nyt ovat hiukan mielipide kysymyksiä. Itse pidän maastoajossa pienemmästä rungosta.
Seisontatukea et tarvitse ja lukoksi joku hyvä U-lukko (esim. Abukselta löytyy), jolla saat pyörän tolppaan kiinni.

jn1981
05.05.2014, 23.16
Onnittelut jn1981:lle hyvästä valinnasta! Alla kuva omasta fillarista, joka on hyvinkin samoilla spekseillä;)
http://i.imgur.com/Vdjk9uOl.jpg

Ajan 183/88 mitoilla 18":lla Radonilla ja omasta mielestä koko on minulle oikein sopiva. Todennäköisesti 18" on sinulle oikea koko. Nämä nyt ovat hiukan mielipide kysymyksiä. Itse pidän maastoajossa pienemmästä rungosta.
Seisontatukea et tarvitse ja lukoksi joku hyvä U-lukko (esim. Abukselta löytyy), jolla saat pyörän tolppaan kiinni.
Kiitos, nyt sitten odotellaan pyörän saapumista.
Aika korkealla mun silmään on sun pyörän satula. Sulla sisäjalan mitta 6-7 cm pitempi kuin minulla, kait se 18" valinta osui sitten oikeaan

foo
06.05.2014, 10.08
Löytyisikö jostain muuten "toimenpiteet juuri postista haetulle reballe"-ohjeet amatöörille? Itsellenikin on aivan lähiaikoina tulossa ZR Race, ja älysin jopa ottaa iskaripumpun mukaan, mutta minulla ei ole hajuakaan, että mitä sillä pitäisi tehdä...

Jukahia
06.05.2014, 17.15
https://www.google.fi/search?client=opera&q=fork+suspension+adjustment&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50928-Rock-Shox-Reba-Solo-Air-huolto-s%E4%E4t%F6-vinkit-ja-kysymykset

Antza44
06.05.2014, 23.24
^^Alajalassa on psi/paino taulukko siitä omat kilot ja sen verran painetta iskariin ja menoksi. Vaimennin jalassa on säätö ruuvi paluu vaimennukselle. Kääntää vaikka aluksi kokonaan kilpparille ja siitä kierros auki. Siitä sitten testailee miten eri säädöt vaikutta. Minusta tuossa solo air Rebassa saa olla painetta hyvinkin taulukon arvoissa, muuten keula sukeltaa tukkien ym. ylityksissä liian herkästi tosi syvälle.

rnda
09.05.2014, 17.28
Tuleeko tuolta pyörää tilatessa polkimet mukaan (Radon Skill 7.0), vai pitääkö ne laittaa tilaukseen mukaan erikseen?

Jami2003
09.05.2014, 19.03
Tuleeko tuolta pyörää tilatessa polkimet mukaan (Radon Skill 7.0), vai pitääkö ne laittaa tilaukseen mukaan erikseen?

Ei tule.

migge
10.05.2014, 20.57
Terve!
Rupesin kyselemään täältä mahdollisia neuvoja pyörän runkokoon valintaan. Eli olisin ostamassa kyseistä pyörää http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-sunset-10.0-disc-19665/wg_id-24 Pituutta mulla on 177cm ja inseam 86cm, myös 85cm on ylhäällä, mutta ilman tunnetta että vatupassi olis osittain hanurissa. Ajo on pääasiassa urbaania city ympäristöä sekä lähiöalueen liikkumista. Tykkään ajaa myös enemmän pystyasennossa kuin sporttisessa etukenossa. Olen käsittänyt että 52cm runkoisessa satulaputki on 52cm jne. ohessa geometria kuvat. Asiaa sekoittaa vielä se, että kyseinen sivusto antaa tietyn arvon http://www.bike-discount.de/en/size ja Radonin sivuilta ladattava pdf-tiedosto antaa erilaiset arvot http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Correct-frame-size_id_9343_.htm Olisin erittäin kiitollinen neuvoista, jotka voisivat auttaa probleeman kanssa, ilman että tarvii lähteä Bonniin istumaan satulan päälle tai että laitan säästöni pyörään jolla en voi ajaa, koska en pääse satulalle ;)
http://media.radon-bikes.de/geometrien/2014/sunset-52.gif
http://media.radon-bikes.de/geometrien/2014/sunset-56.gif

znood
10.05.2014, 21.22
Slide 10.0 lähti tilaukseen tuossa viikko sitten.

http://www.bike-discount.de/en/buy/slide-150-10.0-17981

jn1981
12.05.2014, 19.43
Cube Acid olisi nyt sitten 20% alennuksessa, hintaan 719€
Koska Race 6.0 hintaan 999€ on vielä viikon jälkeenkin käsittelyssä, olisiko tässä nyt ideaa vaihtaa pyörää? Acid olisi 300€ halvempi, joka on aika paljon rahaa..
Lisäksi koko 19" saattaisi sopia minulle paremmin kuin radonin 18".

jn1981
13.05.2014, 00.13
Cube Acid olisi nyt sitten 20% alennuksessa, hintaan 719€
Koska Race 6.0 hintaan 999€ on vielä viikon jälkeenkin käsittelyssä, olisiko tässä nyt ideaa vaihtaa pyörää? Acid olisi 300€ halvempi, joka on aika paljon rahaa..
Lisäksi koko 19" saattaisi sopia minulle paremmin kuin radonin 18".

Ja sitten tulikin viestiä paketin lähtemisestä

stumpe
13.05.2014, 00.23
Tuo Radonin keula parempi, muutenkin osat pykälää parempia... Kevyempikin on. Mä pysyisin raadossa. Vertasin ko. pyörien muita mittoja, niin aika lähellä ovat toisiaan, mm. vaakaputken pituus jne. Uskon että kumpikin koko natsaa, ainahan voit stemmiä vaihtaa tai hommata setback tolppaa.

Voit sen 300e säästää, mutta jos vaan lompakko antaa periksi, niin Radon. Kantsii aina ostaa niin hyvä pyörä mihin pätäkkä juuri riittää. Innostaa enemmän polkemaan, kunto kasvaa!

Oletko Radonin jo maksanut? Ilmeisesti kevätruuhkaa Saksassa.

stumpe
13.05.2014, 00.58
Ja sitten tulikin viestiä paketin lähtemisestä

Hienoa, saat pyörän mukavasti ajokauden alkuun. :)

skrank
14.05.2014, 14.12
Radon Slide 130 9.0:n hankkineet: Oliko paketissa mukana jotain mavicin sälää, ja jos oli niin mitä? Itselläni kävi yksi tuollainen pyörä mutkan täällä, ja nyt on toinen (runkokoko) menossa. Ensimmäisessä oli jotain mavic-sälää mukana (sisurit ehkä?), mutten muista mitä. Toisen mukana ei tullut mitään. BD:n päässä valittelivat, että varastossa on 35000 itemiä, ei voi tietää mitä paketissa pitäis olla.. Mitäs laatikot ovat muilla syöneet?

Ribbe
15.05.2014, 10.04
Juuri tuota kyseistä Radonia en ole tilannut, mutta vuoden sisään kaksi Radonia ostanut ja aina ollut paketissa sitä mitä pitänytkin olla. Viimeisellä kerralla siellä oli pyörän lisäksi tilaamani muut tarvikkeen hyvin pakattuna.
Sen vain huomannu että laatueroa on radonin maasturissa ja maantie fillarissa. Maastopyörässä vanteet oli todella ala-arvoisesti kasattu. alle 100km niin takaa oli muutama pinna melkein irti. Maantiepyörällä nyt ajellu 500km, vanteissa ei ole yhtään heittoa mihinkään suuntaan ja pinnat tuntuvat olevan tasaisen kireällä.

mankeloija
21.05.2014, 23.02
Löytyykö joltain jo tallista Skill 7.0? Minkä levyistä rengasta mahtuu alle ja mahtuuko bilteman lokarit kiinni?

Mait
21.05.2014, 23.11
Radon Slide 130 9.0:n hankkineet: Oliko paketissa mukana jotain mavicin sälää, ja jos oli niin mitä? Itselläni kävi yksi tuollainen pyörä mutkan täällä, ja nyt on toinen (runkokoko) menossa. Ensimmäisessä oli jotain mavic-sälää mukana (sisurit ehkä?), mutten muista mitä. Toisen mukana ei tullut mitään. BD:n päässä valittelivat, että varastossa on 35000 itemiä, ei voi tietää mitä paketissa pitäis olla.. Mitäs laatikot ovat muilla syöneet?

Itsellä ei ollut mitään mavicilta. Jäin juuri niitä tubeless sisureita kaipaamaan ja on ollut tarkoitiksena tilata. Ei itsellä tullut mukaan paljoakaan ylimääräistä. Reverbiin öljyä ja pari ruiskua sekä jotkut ilmaamiseen käytettävät letkut?. Ja muutama kiinnike en edes tiedä minne.
Pitäisiköhän piruuttaan kysäistä noista sisureista josko voisivat lähettää ilmaiseksi vaikka tilauksen yhteydessä jos kerran joillekkin ne ovat tulleet. :)

___
22.05.2014, 19.16
Nyt tulee sellainen kysymys, että hieman nolottaa kysyäkkin, mutta ei tässä muu auta:
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia sen suhteen, että satulan pikalukitus ei pidä? Eli käytännössä niin, että jos käyn vähänkin "pomputtavammassa" maastossa ajelemassa, niin ei aikaakaan, kun ZR Raceni (29 hardtail) satula on laskenut itsestään sen sentin tai pari.

Pikalukitusta en kyllä ole vääntänyt kiinni mitenkään apinanraivolla, etten suotta tuhoaisi mitään, mutta ei se mielestäni mitenkään erityisen löysälläkään ole ollut. (Kaikki aiemmat samalla tavalla kiinnittämäni renkaat/satulat ovat kestäneet ihan hyvin.)

Yksi potentiaalinen ongelman aiheuttaja on vaseliini, jota oli alunperin satulaputken sisällä, mutta tähän mennessä olen jo pyyhkinyt sen talouspaperilla sormen syvyydeltä pois, samoin kuin koko rasvainen satulatolppa on pyyhitty kuivaksi...

Mitäs ihmettä tässä pitäisi tehdä? Pikalukitus vain niin tiukalle, että sen hädintuskin saa kiinni? Vai pitäisikö koko rungon pystyputki yrittää puhdistaa vaseliinista? Vai..? :seko:

Pexxi
22.05.2014, 19.24
Putsaa kunnolla se vaseliini pois, satulatolppaan hammastahnaa, anna kuivua ja tolppa pyörään kiinni. Jotain oikeata tahnaakin on olemassa...

Ainakin tossa joku:

http://www.hi5bikes.fi/~TBAnx0000001/?Y999=PIF&Y104=PK-SAC2

arctic biker
22.05.2014, 20.36
Mitäs ihmettä tässä pitäisi tehdä? Pikalukitus vain niin tiukalle, että sen hädintuskin saa kiinni? Vai pitäisikö koko rungon pystyputki yrittää puhdistaa vaseliinista? Vai..? :seko:

Kotoa löytyy vanhoja reikiintyneitä puuvillaisia tennissukkia? Vielä parempi jos ne on mallia Lenita Airisto, siis näitä valkoisia. Puukko mukaan ja seuraavalla mettäkeikalla sitten sopivan paksuisesta pajusta pätkä mukaan. Levyjarrupyörällä ajaessa on Bräkleen tahi Valvoline taikka Motip-merkkiset levarin puhdistussprayt noita pakin pakollisia.

Kepillä tunkien cleanerilla käsitelty sukka sinne rungon satulaputken sisään , työntäen ja kiertäen putsaat vaseliiinit sieltä pois ja myös tolpasta.

Nythän on niin että Radonin rungot on kuiten perushalpakamaa, en kirjoita tätä millää muotoa halveksien, oikein hyviä hintaiseksiin mutta mittavirheitä aina sattuu. Ja nöösi vois ehken imho vaikkapa Liitiän avustuksella harkita nikin vaihtamista....

Ja esitämpä Radonin saittiväelle kysmyksen, miksi nuo sakemannit sitä vaseliinia tunkee alutolpan ja alurungon välille? kuukkeli käyntiin.

Noo palataan asiaan jos ei putsattu tolppa ala pysymään oikeassa korkeudessaan. Yksi runko kun mulla särkyikin vuosituhannen vaihteessa, oli mitat vähän pielessä.

___
22.05.2014, 21.32
Kotoa löytyy vanhoja reikiintyneitä puuvillaisia tennissukkia? Vielä parempi jos ne on mallia Lenita Airisto, siis näitä valkoisia. Puukko mukaan ja seuraavalla mettäkeikalla sitten sopivan paksuisesta pajusta pätkä mukaan. Levyjarrupyörällä ajaessa on Bräkleen tahi Valvoline taikka Motip-merkkiset levarin puhdistussprayt noita pakin pakollisia.

Kepillä tunkien cleanerilla käsitelty sukka sinne rungon satulaputken sisään , työntäen ja kiertäen putsaat vaseliiinit sieltä pois ja myös tolpasta.

Eli tälläistä näin? http://motonet.fi/fi/tuote/606075/CRC-Brakleen-kitkapintapuhdiste-500ml (Edit: tai Bilteman versio? (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrutuskitka/Jarrupalat/Jarrujen-puhdistusaine-364509/) ) Jees...Täytyy napata tuollainen matkaan sitten kun käyn seuraavan kerran jossain sopivassa kaupassa, niin päästään putsaushommiin.

Mutta nyt kun ehdin jo aloittamaan tyhmien kysymisen, niin jatketaanpa samalla linjalla: Mitä kaikkea levyjarruista pitää puhdistaa tuolla? :D Jarrupinnat pysyvät kai varsin puhtaana itsestäänkin (?), mutta kuuluuko tuolla vaikka irrotella sitä hienojakoista, tummaa pölyä joka sotkee valkoiset jarrusatulani? :D

Ja okei, putsataan siis satulatolppa- ja putki vielä entistä tarkemmin, ja toivotaan, että ongelma korjaantuu sillä. Kyllähän alurungon nyt PITÄISI toimia ilman kaikenmaailman hiilaritahnoja...
Vaikka kai nekin on pakko ottaa harkintaan, jos tuo ei muuten ala pysyä.

Ja nöösi vois ehken imho vaikkapa Liitiän avustuksella harkita nikin vaihtamista....
:D Tämä on nyt jo kovassa harkinnassa, ja vaihtunee sitten, jos joskus keksin jotain sopivaa. Ja tietysti sillä edellytyksellä, että joku ystävällinen admin suostuu hieman avittamaan. :)

haral
22.05.2014, 21.56
Kevät on tuonut täpärikuumeen. Nykyinen pyörä on viime vuoden ZR Race 6.0 (26) jäykkäperä 18-tuumaisella rungolla. Ongelmat tuossa pyörässä tulee esille keskuspuiston juurakkorynkytyksessä. Ongelmina on mm. takapään pomputus juurissa ja kivissä sekä jyrkänoloinen geometriä. Viimeksi tänään tuli tehtyä endo tasaisella kiitoksia huonojen taitojen, jyrkän keulakulman ja putkelta polkemisen. Lisäksi rungon koko tuntuu muuten oikean suuntaiselta, mutta hieman ahtaalta pituussuunnassa. Esimerkiksi putkelta polkiessa paino tuntuu nousevan hyvin etupainotteiseksi.

Lääkkeeksi ongelmaan olen siis miettinyt luottokortin vinguttamista eli Slide 130 (29) tai Slide 150 (26). Osat ym. noissa on melko samaa, erot tulevat lähinnä joustomatkassa, rengaskoossa ja lievässä keulakulman erossa.

Kysympä siis muiden mielipiteitä, kumpi olisi järkevämpi juurakkoon eli ns. trail-käyttöön? Hyppyjä en harrastele ja alamäkeenkään en kovin kummoista vauhtia uskalla tykittää. Painopiste olisi siis loivemmassa keulakulmassa, parempana joustomatkana ja parempana juurakkojen ylittämisenä.

Tuoko 26 tuumaisen 20mm lisäjousto mitään hyötyä ilman hyppyjä tai alamäkiajelua? Jollei, niin 29 parempi rullaavuus olisi lienee voittava tekijä? Tuo pieni ero keulakulmassa 26 hyväksi lienee niin marginaalinen ilman suurempaa hyötyä?

Mielipiteitä, oikeaa tai väärää vastausta ei ole. :)

Antza44
23.05.2014, 13.37
Mitäs ihmettä tässä pitäisi tehdä? Pikalukitus vain niin tiukalle, että sen hädintuskin saa kiinni? Vai pitäisikö koko rungon pystyputki yrittää puhdistaa vaseliinista? Vai..? :seko: Tai sitten uhraat kympin tai kaksi ja ostat kuusiokololla kiristettävän clampin. Salsan on ainakin hyviä.

stumpe
23.05.2014, 14.13
Kevät on tuonut täpärikuumeen. Nykyinen pyörä on viime vuoden ZR Race 6.0 (26) jäykkäperä 18-tuumaisella rungolla. Ongelmat tuossa pyörässä tulee esille keskuspuiston juurakkorynkytyksessä. Ongelmina on mm. takapään pomputus juurissa ja kivissä sekä jyrkänoloinen geometriä. Viimeksi tänään tuli tehtyä endo tasaisella kiitoksia huonojen taitojen, jyrkän keulakulman ja putkelta polkemisen. Lisäksi rungon koko tuntuu muuten oikean suuntaiselta, mutta hieman ahtaalta pituussuunnassa. Esimerkiksi putkelta polkiessa paino tuntuu nousevan hyvin etupainotteiseksi.

Lääkkeeksi ongelmaan olen siis miettinyt luottokortin vinguttamista eli Slide 130 (29) tai Slide 150 (26). Osat ym. noissa on melko samaa, erot tulevat lähinnä joustomatkassa, rengaskoossa ja lievässä keulakulman erossa.

Kysympä siis muiden mielipiteitä, kumpi olisi järkevämpi juurakkoon eli ns. trail-käyttöön? Hyppyjä en harrastele ja alamäkeenkään en kovin kummoista vauhtia uskalla tykittää. Painopiste olisi siis loivemmassa keulakulmassa, parempana joustomatkana ja parempana juurakkojen ylittämisenä.

Tuoko 26 tuumaisen 20mm lisäjousto mitään hyötyä ilman hyppyjä tai alamäkiajelua? Jollei, niin 29 parempi rullaavuus olisi lienee voittava tekijä? Tuo pieni ero keulakulmassa 26 hyväksi lienee niin marginaalinen ilman suurempaa hyötyä?

Mielipiteitä, oikeaa tai väärää vastausta ei ole. :)

Juurakkoon ottaisin 29er, koska rullaa paremmin esteiden yli, sekä OTB:eet vähenevät, varsinkin kun taidot ovat vielä hakusessa.

Jos hyppelisit paljon isoja hyppyjä tai ajaisit enskatyylisesti ja alamäkipainotteisesti niin toi 26er olis silloin parempi, mutta kuten sanoit, 29 parempi rullaavus on voittava tekijä sun ajoissa. Ja tohon 29 voi joskus laittaa 140mm keulan, jos haluaa päivittää.

late.
23.05.2014, 18.36
-- 8< --

-- 8< --

Itse pähkäilin samojen vaihtoehtojen välillä ja päädyin 130:n. Eilen oli jännä huomata, kuinka itseäni paljon kokeneempi ystävä jäi juurakossa huomattavasti jälkeen 26" jäykkäperällä. Tällä lyhyellä kokemuksella ja tähän astisten lenkkejen perusteella annan ääneni 29erille.

znood
23.05.2014, 18.56
http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/radon150.jpg
Tuollanen kotiutui eilen.

http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/radon150_2.jpg
Tän päivästen modien jälkeen :) Kunnon renkaat alle ja crankbootit suojaamaan kuitukampia.

___
23.05.2014, 20.21
Tai sitten uhraat kympin tai kaksi ja ostat kuusiokololla kiristettävän clampin. Salsan on ainakin hyviä.

Itse asiassa tarkoitukseni olikin korvata kaikki pyörän pikalinkut hieman vaikeammin irrotettavilla, ihan vain siltä varalta, että jos joskus on tarvetta jättää pyörä hetkeksi julkiselle paikalle. En kuitenkaan usko valumisongelman johtuvan klampista, joten en ole vielä kiirehtinyt sen kanssa.
Mutta nyt kun joka tapauksessa sivuttiin asiaa, niin osaisiko joku sanoa, että toimisiko Bilteman pikalukitsinsetti (http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Pikalukitsin-27430/) korvikkeena noille alkuperäisille pikalinkuille? Vai täytyykö noitakin alkaa metsästämään saksasta? :)

Ja sitten vielä toinen kysymys: Onko Radon Zr Race 6.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-shimano-19775/wg_id-117)vm 2014 (Reba Solo Air):n haarukkaputki 1 1/8" vai 1.5"? Eli sopiiko tämä stemmi? Bike-Discount: Truvativ AKA All Mountain stem (http://www.bike-discount.de/en/buy/-aka-all-mountain-stem-5-31%2C8mm-1.5-black-9987/wg_id-495)
Vai täytyykö ottaa alkuperäistä vastaava Bike-Discount: RaceFace Ride stem (http://www.bike-discount.de/en/buy/ride-xc-stem-6-31%2C8mm-black-2605/wg_id-495)
(Ongelmana on lähinnä se, että nykyinen 100mm stemmi tuntuu jonkun verran pitkältä, ja arvioni mukaan 80mm voisi olla lähellä optimia. Jostain syystä 80mm stemmejä on kuitenkin todella heikosti saatavilla, joten kakkosvaihtoehtona on 70mm RaceFace...)

arctic biker
23.05.2014, 20.35
Mun halpismerkki on Poison jotta anteeksi vaan kun seikkailen väärässä pöydässä!
toimisiko Bilteman pikalukitsinsetti (http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Pikalukitsin-27430/) korvikkeena noille alkuperäisille pikalinkuille? Vai täytyykö noitakin alkaa metsästämään saksasta? :)

Jos linkun avaava kahva on sitä mallia jonka voit ruuvata itse linkkuun niin se on pirun keksintö. Se kahva kuitenkin unohtuu siihen linkkuun kiinni ja ajossa irtoaa. Mulle on kertynyt ihan tilaamatta ja tietämättä kaksi kevennyspikalukkosettiä ja originaalista neljästä vääntimestä on nyt kaksi tallella. Tai ainakin yksi, toivoakseni.

arctic biker
23.05.2014, 20.40
Noissa Radoninkin Tapered- tai normikaulaputkisissa joustohaarukoissa on stemmin puoleinen pää AINA 1 1/8". Aivan standardikannatin passaa.

Versenderimerkeistä Canyon käyttää MAANtiepyörissään 1 1/4" mitoitusta. Mikähän järki siinäkin on?

arctic biker
23.05.2014, 20.54
mutta kuuluuko tuolla vaikka irrotella sitä hienojakoista, tummaa pölyä joka sotkee valkoiset jarrusatulani? :D
Oikein hyvää tuohonkin tarkoitukseen. Ja sitten kun innostut vaikkapa ohjainlaakereitasi puhdistaamaan , se alempihan paskottuu todella nopeaan niin verraton aine. Itse pesin tänään.ajettavan ruohonleikkurin ihan Wurthin tehokkaammalla pesu-aineella ja Valvolinella sitten nyysin loput. Jarrulevyjen puhdistusspraytten merkkikohtaisista eroista en tiedä, omat noukin Tokmannilta.

___
23.05.2014, 21.24
Jep jep... Mutta on se kyllä kumma, kun B-D:ltä ei tällä hetkellä löydy kuin yksi <50€ 80mm stemmi 1 1/8"-paksuudella, ja sekin on valkoinen. 70mm ja 90mm stemmejä taas löytyy vaikka muille jakaa. No, täytyy ajaa vielä yksi lenkki ja pohtia että otetaanko tyylikäs 70mm vai eksoottisempi 80mm kokeiluun, ja tilailla sitten sen mukaan.

Olisiko tässä (http://www.bike-discount.de/en/buy/wheelfixed-bqr-03-quick-release-skewers-33107/wg_id-523) sitten Bilteman settiä turvallisempi valinta renkaiden kiinnittämiseen, ja tässä (http://www.bike-discount.de/en/buy/seat-clamp-tec-clamp-black-24699)ratkaisu satulan kiinnittämiseen? Muuten voisin hyvinkin ottaa vaikka sen Salsankin, mutta sitähän ei tuolta saa... Toinen, suht järkevältä vaikuttava vaihtoehto olisi Zefalin Anti-Theft linkut (http://www.bike-discount.de/en/buy/antitheft-lock-n-roll-for-wheels-seatpost-39585), mutta tiedä sitten, että aukeavatko nuo enään vuoden päästä hieman likaisena ja pakkasen paukkuessa?

Edit:

Oikein hyvää tuohonkin tarkoitukseen. Ja sitten kun innostut vaikkapa ohjainlaakereitasi puhdistaamaan , se alempihan paskottuu todella nopeaan niin verraton aine. Itse pesin tänään.ajettavan ruohonleikkurin ihan Wurthin tehokkaammalla pesu-aineella ja Valvolinella sitten nyysin loput. Jarrulevyjen puhdistusspraytten merkkikohtaisista eroista en tiedä, omat noukin Tokmannilta.
Ai Tokmanniltakin saa? Sehän on hyvä tietää, niin ei tarvitse lähteä vartavasten merta edemmäs kalaan. :)
Ohjainlaakereita en ole koskaan erityisemmin puhdistanut, onko siihen mitään erityisiä vinkkejä tai varoitksia?

haral
25.05.2014, 08.35
Kiitokset suosituksista 29 / 130 pyörän osalta. Kävin paikallisesta liikkeestä hakemassa Spessun StumpJumpper FSR Comp 29er. :D Kyllä kelpaa ajella, aivan mieletön ero poluilla etenemisessä ja alamäkien vauhdissa. 29 todella rullaa helpommin esteiden yli ja takaiskarin tasoittava vaikutus on mieletön.

arctic biker
25.05.2014, 11.34
Ohjainlaakereita en ole koskaan erityisemmin puhdistanut, onko siihen mitään erityisiä vinkkejä tai varoitksia?
kuukkeloipa vaikka "head set bearing service" Kuinka usein nuokin kannattaa huoltaa vai vaikka jättää oman onnensa nojaan onkin kokonaan toinen tarina.

Maasturissani huollan keväällä kun laitan joustokeulan ja syksyllä sitten jäykkiksen asennuksen yhteydessä. Aina nuo on paskottuneet. Maantievehkeen laakerit avaan syksyllä ajokauden päättyessä, kylmässä tallissa laakerit viihtyy paremmin kun vetinen mömmö on poissa ja tuoretta rasvat tilalla.

orc biker
25.05.2014, 16.46
Olisiko tässä (http://www.bike-discount.de/en/buy/wheelfixed-bqr-03-quick-release-skewers-33107/wg_id-523) sitten Bilteman settiä turvallisempi valinta renkaiden kiinnittämiseen, ja tässä (http://www.bike-discount.de/en/buy/seat-clamp-tec-clamp-black-24699)ratkaisu satulan kiinnittämiseen?

"Quick-releases are  xed with an allen key." En tiedä, mitä on "xed", mutta ei varmasti ole turvallisempi, koska kyllähän kuusikulmaista on useammalla mukana kuin viisikulmaista tai mikä lie epästandardi onkaan kyseessä.

telliv
25.05.2014, 16.51
Liekkö kirjoitteleevat liian vauhdilla vai mitä mut kyseessä varmaankin "Quick-releases are fixed with an allen key." Allen key=kuuskulma.

Greycap
25.05.2014, 17.03
Eilen oli jännä huomata, kuinka itseäni paljon kokeneempi ystävä jäi juurakossa huomattavasti jälkeen 26" jäykkäperällä. Tällä lyhyellä kokemuksella ja tähän astisten lenkkejen perusteella annan ääneni 29erille.

Anna vaan se ääni suosiolla täysjoustolle niin menee enemmän sinne mihin pitää. Itse olen ajanut samaa polkua 26" jäykkäperällä, 29" jäykkäperällä sekä 26" täysjoustolla ja kahden ensimmäisen välillä on toki eroa (joka voi toki johtua siitä että 29er on muutenkin laadukkaampi pyörä kuin edeltäjänsä) mutta täysjousto pyyhkii molemmilla lattiaa mennen tullen mitä nopeuteen tulee. Hitaassa vauhdissa ja hankalassa maastossa 29er saattaa olla parempi sen vähän paremman esteiden yli rullaavuuden ansiosta mutta vauhdin kasvaessa kasvaa täysjouston hyödyt sellaista tahtia että jäykkäperän puikoissa on oltava melkoinen guru jos haluaa tulla perässä.

orc biker
25.05.2014, 17.24
Liekkö kirjoitteleevat liian vauhdilla vai mitä mut kyseessä varmaankin "Quick-releases are fixed with an allen key." Allen key=kuuskulma.
Joo, mutta siis tuo Bilteman setti sisältää jonkinlaisen viisikulmaisen avaimen tai vastaavan epästandardin eli se on varmasti harvinaisempi työkalu ainakin opportunistisen varkaan takataskussa kuin tuon setin kuusikulma. Sitä tarkoitin tuossa yllä.

orc biker
25.05.2014, 17.30
Hitaassa vauhdissa ja hankalassa maastossa 29er saattaa olla parempi sen vähän paremman esteiden yli rullaavuuden ansiosta mutta vauhdin kasvaessa kasvaa täysjouston hyödyt sellaista tahtia että jäykkäperän puikoissa on oltava melkoinen guru jos haluaa tulla perässä.
Minä näen yleistyksenä täysjouston olevan nopeampi aina juurakoissa ja kivikoissa ja muissa jatkuvasti esteisiin hakkaavassa menossa. Sellaisessa, jossa esteisiin törmää niin, että pomppii. Sen sijaan, mitä enemmän mennään hyväkuntoiseen ja tasaisempaan polkuun, niin sen enemmän 29er voittaa. Kun siis esteet ovat niin pieniä, että niistä voi tosiaan vain rullata ylitse, tai niin harvassa, että ne eivät paljoa hidasta. Täysjouston kohtaamiskulma on huomattavasti "loivempi", koska se myötäilee estettä, liikkuu esteen edestä pois, ja näin energiaa hukkautuu vähemmän ja kontrolli säilyy.

sakuvaan
25.05.2014, 17.37
Jep jep... Mutta on se kyllä kumma, kun B-D:ltä ei tällä hetkellä löydy kuin yksi <50€ 80mm stemmi 1 1/8"-paksuudella, ja sekin on valkoinen. 70mm ja 90mm stemmejä taas löytyy vaikka muille jakaa. No, täytyy ajaa vielä yksi lenkki ja pohtia että otetaanko tyylikäs 70mm vai eksoottisempi 80mm kokeiluun, ja tilailla sitten sen mukaan.

Olisiko tässä (http://www.bike-discount.de/en/buy/wheelfixed-bqr-03-quick-release-skewers-33107/wg_id-523) sitten Bilteman settiä turvallisempi valinta renkaiden kiinnittämiseen, ja tässä (http://www.bike-discount.de/en/buy/seat-clamp-tec-clamp-black-24699)ratkaisu satulan kiinnittämiseen? Muuten voisin hyvinkin ottaa vaikka sen Salsankin, mutta sitähän ei tuolta saa... Toinen, suht järkevältä vaikuttava vaihtoehto olisi Zefalin Anti-Theft linkut (http://www.bike-discount.de/en/buy/antitheft-lock-n-roll-for-wheels-seatpost-39585), mutta tiedä sitten, että aukeavatko nuo enään vuoden päästä hieman likaisena ja pakkasen paukkuessa?

Edit:

Ai Tokmanniltakin saa? Sehän on hyvä tietää, niin ei tarvitse lähteä vartavasten merta edemmäs kalaan. :)

Ei niitä stemmejä tarvii saksasta asti tilata, hi5bikes tai fillariosasta löytyy esmes truvativin stemmejä muutaman kympin hinnalla.

late.
25.05.2014, 18.24
Anna vaan se ääni suosiolla täysjoustolle niin menee enemmän sinne mihin pitää. Itse olen ajanut samaa polkua 26" jäykkäperällä, 29" jäykkäperällä sekä 26" täysjoustolla ja kahden ensimmäisen välillä on toki eroa (joka voi toki johtua siitä että 29er on muutenkin laadukkaampi pyörä kuin edeltäjänsä) mutta täysjousto pyyhkii molemmilla lattiaa mennen tullen mitä nopeuteen tulee. Hitaassa vauhdissa ja hankalassa maastossa 29er saattaa olla parempi sen vähän paremman esteiden yli rullaavuuden ansiosta mutta vauhdin kasvaessa kasvaa täysjouston hyödyt sellaista tahtia että jäykkäperän puikoissa on oltava melkoinen guru jos haluaa tulla perässä.

Itsellänikin siis täpäri 29er jolle annan ääneni. Taisi unohtua mainita edellisessä viestissä tarpeeksi selkeästi.

arctic biker
26.05.2014, 07.49
Joo, mutta siis tuo Bilteman setti sisältää jonkinlaisen viisikulmaisen avaimen tai vastaavan epästandardin eli se on varmasti harvinaisempi työkalu ainakin opportunistisen varkaan takataskussa kuin tuon setin kuusikulma. Sitä tarkoitin tuossa yllä.
Ja sitten kun pyörän omistaja hukkaa tai on ihme-avain jääny matkasta kun tarvis tulee:D

pekkapoika77
26.05.2014, 13.34
Hei,

Olen jo tovin harkinnut paremman pyörän ostoa ja ajattelinkin kysäistä teiltä mielipidettä moiseen.
Aikaisemmin ajellut markettimalleilla ja tuon takia ei ole tietämystä noista vehkeistä:)
Ajajan mitat ovat: pituus 175cm ja jalan sisämitta on 80cm
Paketti jota olen katsellut(pyörän koko 18") ja tulee käytettäväksi mäkisille hiekkateille + asfaltilla ajoon:
Pyörä(ulkonäkö ja mallimerkintä kolahti kohdalleen):
http://www.bike-discount.de/en/buy/black-sin-29-9.0-18011/wg_id-117 (http://www.bike-discount.de/en/buy/black-sin-29-9.0-18011/wg_id-117)
Polkimet:
http://www.bike-discount.de/en/buy/saint-pedals-pd-mx80-57325?currency=1&delivery_country=39
tai:
http://www.bike-discount.de/en/buy/multi-purpose-pedals-pd-m324-25427/wg_id-1878
Myöhemmin sitten lukkopolkimia sun muita varusteita.

Pärjääköhän mokomalla vaikka muutaman vuoden?
Olisin kiitollinen mielipiteistänne mahdollisista haitoista ja hyödyistä:)

YocceT
26.05.2014, 13.45
No jos rahaa on tolkuttomasti tuhlattavaksi niin kyllä tollaseen käyttöön tulevaan pyörään voi sen kakspuolitonnia tuhlata. Ja varmaan pärjää muutaman vuoden. Eri asia on tykkänään sitten se että kannattaako siihen sijoittaa noin paljon.

pekkapoika77
26.05.2014, 14.14
Kiitoksia vastauksestanne ja oli alunperin tarkoitus vaihtaa auto, mutta luovuin siitä niin sillä tuo summa ei haittaa.
Canyonin pyöriä katselin ensin, mutta saatavuus on aika huono.
Tuosta käyttötarkoituksesta vielä, että myöhemmin olisi tarkoitus metsä lisätä mukaan ajeluun.
Mitä olen tuosta pyörämallista lukenut niin ei välttämättä tarvitse heti olla vaihtamassa osia vaan pitäisi olla kelvolliset alusta alkaen?

Ilmari_83
29.05.2014, 17.18
näin ohimennen, mistä löydän radonin sarjanumeron että voin verrata sitä tarraan joka toimitettiin mukana?

orc biker
29.05.2014, 19.58
näin ohimennen, mistä löydän radonin sarjanumeron että voin verrata sitä tarraan joka toimitettiin mukana?
Keskiön alapuolelta rungosta.

orc biker
29.05.2014, 20.00
Ja sitten kun pyörän omistaja hukkaa tai on ihme-avain jääny matkasta kun tarvis tulee:D
Ostaa uuden setin sitten tai varmasti tuo nyt lähtee muutenkin auki ajan ja välineiden avustuksella. Ideanahan tuossa on se, että ihan kuka tahansa ei vain voi kiertää rengasta mukaan paljain käsin, eikä ehkä mukana taskussa olevalla monitoimityökalullakaan.

Ilmari_83
29.05.2014, 20.10
Keskiön alapuolelta rungosta.
Kiva juttu, siellä on ihan eri numero ku itse tarrassa. Tai sitten itse numero on jotain vaijeria pitävän muovikikkareen alla piilossa.

*sielläpä se numero taitaakin olla muovikikkareen alla piilotettuna, oikein kun tirkistää niin näkee muutaman numeron alalaidan*

jaskaj
31.05.2014, 23.19
Eilen tuli uus slide 130 9.0 ja tänää pääsin käymää lenkillä. Mielenvikasen hyvältä tuntu ainakin omasta mielestä. Kyseessä siis mulle ensimmäinen ns. Kunnon pyörä. Ainoo vaan, että iskareihin ja kumeihin oli kaikkiin laitettu 3,5bar painetta. Nyt pitäs olla paineet kohillaan, niin pääsee huomenna uudestaan koeajolle. :)

Sent from my RM-846_eu_finland_204 using Tapatalk

late.
02.06.2014, 23.48
Miten Radonin takuu toimii suomessa? Voinko viedä pyörän suoraan Fillariosaan takuuhuoltoon, vai täytyykö takuuasiat hoitaa aina bike-discountin kautta?

Tarvetta huollolle taitaa olla kun pari viikkoa vanhan Slide 130 8.0n takaiskari vuotaa vähän öljyä ja poploc lopetti toimintansa / etuhaarukka on jämähtänyt lukittuun asentoon.

orc biker
03.06.2014, 01.17
Miten Radonin takuu toimii suomessa? Voinko viedä pyörän suoraan Fillariosaan takuuhuoltoon, vai täytyykö takuuasiat hoitaa aina bike-discountin kautta?

Tarvetta huollolle taitaa olla kun pari viikkoa vanhan Slide 130 8.0n takaiskari vuotaa vähän öljyä ja poploc lopetti toimintansa / etuhaarukka on jämähtänyt lukittuun asentoon.
Minun muistaakseni tuo Fillariosa ei enää kuulu tuohon Radonin jakeluun. Saatan olla väärässäkin, joten kannattaa tarkastaa asia. Jos irrotat iskarin pyörästä, niin sitten pitäisi onnistua huollon Suomessakin olettaen, että sillä on Suomessa maahantuoja. Sillä on oma takuunsa, mutta pyöräänhän suomalaisilla liikkeillä ei ole velvollisuutta koskea, kun sitä ei Suomessa myydä. Ainakin Rockshoxin ja Foxin huollot onnistuvat. Varmasti siis ainakin joissain liikkeissäkin, eikä tarvitse postitella maahantuojalle (tai kenties liike postittaa tai kenties liike itse on myös maahantuoja).

Keskiäkäinen lohjalainen
03.06.2014, 08.48

Etuhaarukka näyttää varmalta huoltocaselta. Sen sijaan takaiskareilla on taipumusta uutena vähän tihkuttaa. Ainakin oma Fox RP23 -pulikkani lopetti vuotamisen aivan itsekseen muutaman lenkin jälkeen.

Antza44
03.06.2014, 09.13

Tarvetta huollolle taitaa olla kun pari viikkoa vanhan Slide 130 8.0n takaiskari vuotaa vähän öljyä ja poploc lopetti toimintansa / etuhaarukka on jämähtänyt lukittuun asentoon.Soita Fillariosaan. Rockarin ainakin huolti.

late.
03.06.2014, 12.27
Kiitos vastauksista! Olin yhteydessä fillariosaan ja tilanne on todella se ettei heillä ole enää suoraa yhteistyötä Radonin kanssa. Suosittelivat pyytämään maksusitoomuksen Bike Discountilta, jolloin huolto onnistuisi suoraan siellä. Laitoin juuri meiliä Saksaan, toivottavasti vastailevat sieltä pian. Jos ei muu auta niin täytyy varmaan opiskella vähän haarukan irroitusta..

Note to self ja mahdollisille muille untuvikoille:
keula oli lukossa koska poplocin vaijeri oli jostain syystä löystynyt. Vaijerin kirsitys auttoi ja nyt näyttäis fillarin toimivan taas normaalisti.

unik
21.06.2014, 23.10
Pakko kysyä apuja, kun olen näiden runkokokojen kanssa jo ihan pihalla. Fillareita on tullut kateltua jo joku tovi ja vihdoin olen Radoniin päätynyt. Tarkempi malli on tämä: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Slide-130-29-WL_id_25902_.htm#geo16
Mitat on mulla 167/ 79 cm. Kumman näistä nyt valitsen 16" vai 18", kun 17" olisi kai se sopivin?

Aiempi fillari oli Trekin 8000 15,5" ja se oli ihan passelinoloinen.

toripolliisi
22.06.2014, 00.19
Mä oon 178cm ja 18" oli hyvä lyhyemmällä stemmillä, joten ostaisin 16". Pyörä oli radon stage, eli geometrialta samantyylinen kuin slide.

Sent from my iPhone using Tapatalk

unik
22.06.2014, 19.58
Kiitos! Kyllä taidan tuohon 16" päätyä. Laskurit pukkaa ehdottamaan tuota 18" ilmeisesti tuon jalan sisämitan mukaan.

Täytyy laittaa luottokortti laulamaan ja ruveta odottelemaan lähetystä :)

znood
26.06.2014, 00.03
HOX HOX .. pari radonia omistaneena vinkkinä kaikille täysjoustoston ostajille :

-avaa kaikki linkkujen pultit ja kiinnitä ne lukitteella
-rasvaa samalla laakerit

Tuossa uuden radonin laakerit.. EI RASVAA OLLENKAAN YHDESSÄKÄÄN LINKKUJEN LAAKERISSA ! Näin ollut jo kahdessa pyörässä. Kuvassa näkyvä ruskea on pintaruostetta.
http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/leeger.jpg

Antza44
26.06.2014, 00.27
Kiitos! Kyllä taidan tuohon 16" päätyä. Laskurit pukkaa ehdottamaan tuota 18" ilmeisesti tuon jalan sisämitan mukaan.

Täytyy laittaa luottokortti laulamaan ja ruveta odottelemaan lähetystä :)

Ehdottomasti 16" siinäkin on jo 3 senttiä pidempi efektiivinen vaakaputki, kuin 15,5 Trekissä, jos löytämäni geo kuva piti kutinsa. Kompensoitsen sen sitten stemmiä lyhentämällä, niin hyvä tulee. Noissa Slideissä tuppaa muutenkin olemaan aika pitkät stemmit vakiona.

Parru
02.07.2014, 12.14
Znoodin viestin innoittamana nykäsin eilen illalla tärisevin käsin linkun laakerit auki, tarkoitus siis tarkastaa kuinka ruosteessa nuo minulla on, no kerrankin positiivinen yllätys,
laakerithan oli hyvässä vaseliinissa! Fillari siis tuo 130 slide 29". Eipä tullut edes mieleen uutena tarkastaa onko laakereissa rasvaa.
Mites, onko muut 130 slide-omistajat olleet tyytyväisiä fillariin? Itse ajatellut että pitäisikö joskus tehdä sellainen litku-konversio renkaisiin, aika monet tuntuvat sitä harrastavan. Jostain olin lukevinani ettei onnistuisi noihin contin mountainkingeihin mitkä vakiona pyörässä, tiedä sitten. Tokko monimutkainen homma, ilmeisesti teipit vanteisiin ja sitä rataa.

znood
06.07.2014, 23.05
Znoodin viestin innoittamana nykäsin eilen illalla tärisevin käsin linkun laakerit auki, tarkoitus siis tarkastaa kuinka ruosteessa nuo minulla on, no kerrankin positiivinen yllätys,
laakerithan oli hyvässä vaseliinissa! Fillari siis tuo 130 slide 29". Eipä tullut edes mieleen uutena tarkastaa onko laakereissa rasvaa.
Mites, onko muut 130 slide-omistajat olleet tyytyväisiä fillariin? Itse ajatellut että pitäisikö joskus tehdä sellainen litku-konversio renkaisiin, aika monet tuntuvat sitä harrastavan. Jostain olin lukevinani ettei onnistuisi noihin contin mountainkingeihin mitkä vakiona pyörässä, tiedä sitten. Tokko monimutkainen homma, ilmeisesti teipit vanteisiin ja sitä rataa.

Mites muut radonistit.. Nämä mun rasvattomat pyörät on olleet siis :
-QLT Litening (100mm -09)
-Slide Enduro (160mm -11)
-Slide 150 10.0 (150mm -14)

Ribbe
07.07.2014, 09.33
Mites muut radonistit.. Nämä mun rasvattomat pyörät on olleet siis :
-QLT Litening (100mm -09)
-Slide Enduro (160mm -11)
-Slide 150 10.0 (150mm -14)Itsellä on jäykkäperäinen niin laakereista en tiedä, mutta muuten oli pientä laatu ongelmaa maasturissa alussa. Fillari on 2013 vuoden ZR Race 29 7.0. 100km ajettuna ketju katkesi ja vanteet oli huonosti kasattu. 100km ajetussa fillarissa takavanteesta oli pari kolme pinnaa melkein irti. Tiedän että ensi huolto on, mutta että noin löysällä pinnat. Toisaalta taas Radonin maantie fillarissa ei ole ollut mitään. pari sataa kilsaa ajettuna vähän joutui vaihteita hieno säätää, mutta muuten ei ole ollut mitään. Ei edes tarvetta sille ekalle ensi huollon pinnojen tiukkaukselle.

Keskiäkäinen lohjalainen
07.07.2014, 10.53
Itsellä on jäykkäperäinen niin laakereista en tiedä, mutta muuten oli pientä laatu ongelmaa maasturissa alussa. Fillari on 2013 vuoden ZR Race 29 7.0. 100km ajettuna ketju katkesi ja vanteet oli huonosti kasattu. 100km ajetussa fillarissa takavanteesta oli pari kolme pinnaa melkein irti. Tiedän että ensi huolto on, mutta että noin löysällä pinnat.

Nuo hinnat-alkaen kiekot (ja vähän kalliimmatkin) ovat koneella kasattuja ja tietääkseni siihen prosessiin ei välttämättä kuulu kiekon "sisään ajaminen". Pinnat saattavat olla tasakireydellä ennen ensimmäistä lenkkiä, mutta ne asettuvat lopullisesti paikoillensa vasta kunnon kuormituksessa. Sitten voikin muutama pinna olla todella löysällä. Jos kiekko on edelleen suora, korjaus on varsin triviaali operaatio: kiristetään löystyneet pinnat korvakuulolta samaan kireyteen muiden kanssa.

Mait
07.07.2014, 10.53
2014 Slide 130 yksi vai kaksi laakeria taisi olla lähes täysin kuivat ja muissa sitten jonkin verran rasvaa. Ainoastaan sieltä eturattaidan takaa olevaa laakeria en tarkastanut kun en jaksanut alkaa enempää purkaa pyörää.

Muuten kyllä ollut tosi tyytyväinen pyörään. Stemmin vaihdoin 60mm pitkään ja mielestäni pyörästä tuli entistä leikkisämpi ja siis omaan käyttööni parempi ajella. Muuten ollut kyllä täysin ongelmaton pyörä tähän mennessä.

Ribbe
08.07.2014, 08.51
Jos kiekko on edelleen suora, korjaus on varsin triviaali operaatio: kiristetään löystyneet pinnat korvakuulolta samaan kireyteen muiden kanssa.Kiekko oli käytännössä suora, juuri kuvaamallasi tavalla sen korjasin.

Jaywalkr
16.07.2014, 19.29
Hei kaikki Radonin omistajat ja niistä enemmän tietävät. Oon nyt luultavasti tehny päätöksen pyörästä jota ajattelin kokeilla kunnes ostan sopivan 29erin kun uudet mallit saapuvat. Eli Radon ZR Race 650b 7.0 olis nyt se joka kiinnostais laittaa tilaukseen.. http://www.bike-discount.de/en/buy/zr-race-650b-7.0-17817/wg_id-6198

Ainoa vaikea päätös enään jäljellä (kaiken muun keskellä tietysti) on runkokoon valinta! Eli voisko joku kertoa että mikä olis se sopivampi meikälle, jonka koko on 193/98 inseam 90-91

Siis, lueskelin tuolta Canyon suositus -kohdasta että siellä oli eräs jolla oli lähes samat mitat kun meikällä 193/95 tai lähelle ja inseam 90-92 ja pähkäili kumman koon ottaa L vai XL. Päättyi siis XL kokoon joka oli tiptop.

Eli, siis pyörä tulee sekalaiseen käyttöön, millä myös tietysti painellaan metsää kuten kaikkea muutakin normaalimpaa ajoa.

Keskustelin Bike Discountin henkilön kanssa puhelimitse ja hän oli "ehkä" sitä mieltä että 20" olis se vähän parempi kuin 22" joka näissä Radoneissa on.
Kävin myös käpylässä eräässä pyöräliikkeessä kokeilemassa yhtä 29" renkailla olevaa Marin -merkkistä pyörää jonka runkokoko oli 20,5" ja se vaikutti oikein hyvältä, ja myyjä sanoi että Marin pyörissä on normaalisti melko iso koko.

Mutta miten paljon eroa on esim. Canyon ja Radoneilla? Jos XL olis Canyonilta se "hyvempi" niin mitä mieltä te hienot ihmiset olisitte Radonista näille mitoille kun minä olen?

193/98 - inseam 90-92? ---------- 20" ----vai------ 22"?

Ja kiitos!

Keskiäkäinen lohjalainen
16.07.2014, 21.27
193/98 - inseam 90-92? ---------- 20" ----vai------ 22"?

22-tuumaisen ottaisin. Pienempi voi olla sulle turhan lyhyt.

Jaywalkr
16.07.2014, 22.58
jaah selvä. Meikä pelkää taas et 22" olis liian iso,:seko: ainakin ku sitä 20,5" Marinia kokeilin niin sitä isompi ei olis kyl tarvinu olla.. Eipä täs auta muuta kuin lähteä seuraavaan pyöräliikkeeseen kokeilemaan lisää pyöriä. Tai odottaa et jompikumpi kooista menee sold outtiin :)

Keskiäkäinen lohjalainen
16.07.2014, 23.40
jaah selvä. Meikä pelkää taas et 22" olis liian iso,:seko: ainakin ku sitä 20,5" Marinia kokeilin niin sitä isompi ei olis kyl tarvinu olla.. Eipä täs auta muuta kuin lähteä seuraavaan pyöräliikkeeseen kokeilemaan lisää pyöriä. Tai odottaa et jompikumpi kooista menee sold outtiin :)

Mitähän Marinia kokeilit?

Jaywalkr
16.07.2014, 23.58
http://velosport.fi/verkkokauppa/marin_palisades_trail_29er-p-48211-27/

Keskiäkäinen lohjalainen
17.07.2014, 10.40
http://velosport.fi/verkkokauppa/marin_palisades_trail_29er-p-48211-27/

Jos nyt oikein katsoin, niin tuossa 20.5-tuumaisessa on vaakaputki samanmittainen kuin 22-tuumaisessa Radonissa.

http://www.marinbikes.com/us/bikes/description/2014-palisades-trail-se-29er#geometry

Jaywalkr
17.07.2014, 15.22
Juu u, mut aika selvästi näyttäis muut mitat olevan aikas lailla isompia, en sit tiiä miltä vaikuttaa kun toi Marin on tosiaan 29" renkailla ja Radoni 27.5".. Esim toi korkeus tai pystyputki on Radonin 22" jo 3cm korkeempi kuin 20,5" Marinissa. (550mm / 520mm)? Balansoituuko toi kuitenkin jos toisessa on pienemmät pyörät?

Jaywalkr
17.07.2014, 15.24
voihan satulaa tietysti säätää, kumpaan suuntaan vaan. isommassa varmaan muutama gramma lisää painoa :rolleyes:

Keskiäkäinen lohjalainen
17.07.2014, 18.57
Juu u, mut aika selvästi näyttäis muut mitat olevan aikas lailla isompia, en sit tiiä miltä vaikuttaa kun toi Marin on tosiaan 29" renkailla ja Radoni 27.5".. Esim toi korkeus tai pystyputki on Radonin 22" jo 3cm korkeempi kuin 20,5" Marinissa. (550mm / 520mm)?

Satulatolpassa on säätövaraa ja standover-korkeus (vaakaputken korkeus maasta) tuskin tulee ongelmaksi. Rengaskoolla ei ole geometriamittoihin juurikaan vaikutusta.

Itse ajan XL-kokoisella Canyonilla vaikka olen sinua 3 senttiä lyhyempi ja selkä on 4-5 senttiä lyhyempi. Olen ajanut myös L-kokoisella, mutta sitä piti jo vähän tuunata pidemmällä ohjainkannattimella ja satulatolpalla.

Jaywalkr
17.07.2014, 19.29
Satulatolpassa on säätövaraa ja standover-korkeus (vaakaputken korkeus maasta) tuskin tulee ongelmaksi. Rengaskoolla ei ole geometriamittoihin juurikaan vaikutusta.

Itse ajan XL-kokoisella Canyonilla vaikka olen sinua 3 senttiä lyhyempi ja selkä on 4-5 senttiä lyhyempi. Olen ajanut myös L-kokoisella, mutta sitä piti jo vähän tuunata pidemmällä ohjainkannattimella ja satulatolpalla.

Nojoo, kuulostaa ihan järkevältä vaihtoehdolta tuo 22", kuitenkin taulukon mukaan 190-200cm karkeesti, ja inseam radonin sivujen mukaan aika hilkulla, 90cm näyttää 20" suositusta ja heti 91cm siihe 22" kinkeliin. Ainoo vaa ettei tuu sellast köntys-fiilistä sit jos se on vähä kookkaampi, vaikka tosin myös B-D:n suosituksen mukaan jos pituus on kahden koon rajalla niin, isompi jos on enemmän tour meininkiä ja pienempi malli jos päästelee metässä enempi. Tosin itsellä tulis olla sekavaa ajoa joka koostuu myös paljon perus pyöräilystä normi teillä, joten vois kait tuon isomman sitte laittaa pikkuhiljaa tilaukseen. Jos jollain pk-seudulla tai hanko - pk-seudulla sattuis olemaan Radonia jommalla kummalla mitalla niin voisin mielellään koetestaa muutaman metrin jos passaa :), ellen huomenna jo tilaa siis..hm

znood
17.07.2014, 19.56

Kokemuksesta voin sanoa että 22" ei ole liian iso.
Radonin runkokooot on aika pieniä.

Jaywalkr
17.07.2014, 21.30
Jebu, kait sitä mennään sillä sit.. Mites vielä tuo Foxin forkki, kun se on Air spring pressure, eli kantsiiko tästä samalla ostaa B-Dst pumppu, ja mikä olis hyvä kohtuuhintanen? Kiitosta vastauksista.

Odottakaa
18.07.2014, 13.05
Jebu, kait sitä mennään sillä sit.. Mites vielä tuo Foxin forkki, kun se on Air spring pressure, eli kantsiiko tästä samalla ostaa B-Dst pumppu, ja mikä olis hyvä kohtuuhintanen? Kiitosta vastauksista.

Moi, jos ei ole iskari pumppua niin osta se samalla. Mä ostin B-D:stä aikoina tuon rokkarin iskaripumpun ja sama pumppu käy siis Fox:n keulaan ja takaiskariin (kaikissa(?) noissa on tuo scharader venttiili).

TeemuTii
23.07.2014, 23.37
Moro.

Olisi tarkoitus hankkia 29er takajäykän kaveriksi täysjoustofillari. Kysyisinkin teiltä nyt mielipidettä seuraavasta pyörästä: Radon slide 140 7.0 http://www.bike-discount.de/en/buy/slide-140-7.0-17811/wg_id-159

Kertokaapas nyt tästä vähän, mitä hyvää? mitä huonoa? ja omia kokemuksia voi myös kertoa. Pyörä tulisi perus harrastuskäyttöön. Kivikko- ja juurakkopolkujen polkemiseen.

Kumpikohan runkokoko oli noista parempi 18" vai 20" ? omat mitat on 183cm/82cm.

znood
24.07.2014, 00.09
Ei voi haukkua vaikka omasta 160ed:stä katkes takahaarukka alle vuoden ikäisenä. Isoin eturatas kannattaa matalan keskiön takia vaihtaa jo heti kärkeen rock ringiin. Epäilen että 20" parempi koko kun noi on aika pieniä kokoja.

TeemuTii
24.07.2014, 13.29
Moro.

Olisi tarkoitus hankkia 29er takajäykän kaveriksi täysjoustofillari. Kysyisinkin teiltä nyt mielipidettä seuraavasta pyörästä: Radon slide 140 7.0 http://www.bike-discount.de/en/buy/slide-140-7.0-17811/wg_id-159

Kertokaapas nyt tästä vähän, mitä hyvää? mitä huonoa? ja omia kokemuksia voi myös kertoa. Pyörä tulisi perus harrastuskäyttöön. Kivikko- ja juurakkopolkujen polkemiseen.

Kumpikohan runkokoko oli noista parempi 18" vai 20" ? omat mitat on 183cm/82cm.

Olisiko tähän lisää kommentteja? Tilausnappi syyhyää jo, mutta olisi kiva kuulla saako rahoilleen vastinetta ja että onko pyörä RIITTÄVÄN hyvä.

stumpe
24.07.2014, 18.31
Olisiko tähän lisää kommentteja? Tilausnappi syyhyää jo, mutta olisi kiva kuulla saako rahoilleen vastinetta ja että onko pyörä RIITTÄVÄN hyvä.

Oletko ennen ajanut kakskutosilla? On meinaan sit ihan erilaista ajaa kun kaksysillä... mut kyl noilla osilla tohon hintaan tosi hyvä paketti. Kyl tolla kivikko ja juurakkopolut hoitaa, voi hyppiäkkin.

TeemuTii
24.07.2014, 18.42
Oletko ennen ajanut kakskutosilla? On meinaan sit ihan erilaista ajaa kun kaksysillä... mut kyl noilla osilla tohon hintaan tosi hyvä paketti. Kyl tolla kivikko ja juurakkopolut hoitaa, voi hyppiäkkin.

Kakskutonen maastossa on kyllä vieras käsite, kokemukset vain tuosta 29er jäykkäperästä. Kuitenkin ajattelisin niin, että täpäri 29 olis jotenkin liian "iso" härveli. Yksi vaihtoehto olis sitten 27,5 täpäri. Tässä kyseisessä Radonissa olisi sitten myös tuo hinta sellainen mukava.

stumpe
24.07.2014, 19.06
No, en sitten tilais "sokkona", jos kakskutonen vieras käsite. En siis väitä, että olisi huonompi maastossa. Juurakko ja kivikkomaastossa kakskutosella joutuu jumppaamaan enemmän, siirteleen kehon painoa enemmän, on siis tavallaan aktiivisempi ajettava. Joillekkin tämä on juuri se "fun factor".

Mulla on 29er täysjousto, ja sillä voi polkea perse penkissä pahat juurakot ja kivikot, joka on mun mielestä nastaa. Isompi rengas siis rullaa esteiden yli paremmin.

Hinta on mukava joo, mutta ei ole kivaa silti maksaa tollasta summaa ja huomata, että jos sittenkin olis pitäny kaksysi ostaa... Tai voithan sä sen tilata ja myydä fillaritorilla n. 1000e jos ei nappaa 26 rengas...

IncBuff
24.07.2014, 19.15
Kuitenkin ajattelisin niin, että täpäri 29 olis jotenkin liian "iso" härveli.
Mun mielestä ei ole. Ajan 29er jäykkistä ja viime viikolla kokeilin Trekin Fuel Ex:ää. Ei se ollut sen isomman tuntuinen härveli polulla kuin tuo jäykkiskään.

Radonillahan on 29er täpärikin kohtuu hintaan. Jo tuossa halvimmassa 1699€ maksavassa on tosi hyvät osat.

TeemuTii
24.07.2014, 19.22
Hyviä pointteja kyllä tullut. Toisaalta se olis kyllä hyvä, kun on jo tuntuma tossa 29. Täytyypä nyt ottaa tämä 29 täpäri vakevempaan harkintaan. Se on kyllä sitten tympiää tosin tilattuaan 26, ruveta miettimään, että olisi pitänyt ostaa se 29.

TeemuTii
24.07.2014, 19.24
Mikähän tästä http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-130-29-8.0-se-128909/wg_id-7261 olisi sitten hyvä runkokoko? Nykyinen 29 Focus on kokoa M ja se on erittäin passelin kokoinen. Mitat olivat siis ne 183cm/82cm.

late.
24.07.2014, 19.25
Olen suhtautunut vähän varauksella polkupyörien ensihuoltoon, mutta näemmä se on ihan hyödyllistä!

Slide 130 8.0:lla on noin 570km ajoa takana ja kertoivat juuri huollon jäljiltä että takavanteessa oli kolme pinnaa lähes irti. Oon ollu muuten erittäin tyytyväinen fillariin, vaikka painoa voisi toki olla vähemmän.

TeemuTii
25.07.2014, 00.03
Mietinnät on nyt ohi ja tilaukseen lähti tuo Radon slide 130 29 8.0 SE, runkokokona 20". Sitten vain odotellaan :)

Jaywalkr
25.07.2014, 18.52
Tänään saapui Radonin ZR Race 650b 7.0 DHL:llän toimittamana kotiovelle kun olin sopivasti lounastauolla. Hyvin pelas palvelu siis. Kotiin päästyäni duunipäivän jälkeen unboxasin paketin ja kasasin sen pienen mitä oli kasattavana, ja siitä painelin suoraan testiajolle. Koko tuntuma fillaroinnissa oli täysin Tip Top. 22" runko on täydellinen ja olen iloinen että en päätynytkään 20":een.. Hifistelystä tai mistä tahansa poiketen, tykkään noista 27.5" renkaista, ja en välttämättä vaihtais edes 29":een vaikka voisin. Kiitos teille jotka suositteli 22" ja muutenkin nostamaan vähän budjettia, vaikka alkuperäisestä vähän nousikin. Ajonautinto ja tuntuma on hyvä, ja viikonlopun jälkeen vähän hienosäätää vielä, kuten iskarien paineet sopivaksi 98kg:lle. Ehkä jos sattuu jossain vaiheessa pyöräilemään enemmän pelkästään normaaleita teitä, niin voi olla että hommaan korkeemman riser-tangon missä enemmän nousua, tai sitten korkeemman stemmin. Mutta nyt miten tää on, niin se pieksee kyllä mun junnukokoisen Kuwaharan 15 vuoden takaa :)

kpyora
25.07.2014, 18.58
...Ehkä jos sattuu jossain vaiheessa pyöräilemään enemmän pelkästään normaaleita teitä, niin voi olla että hommaan korkeemman riser-tangon missä enemmän nousua, tai sitten korkeemman stemmin...

Sitä tarvittavaa osaa sanotaan "maantiepyöräksi". ;)

Jaywalkr
26.07.2014, 12.27
Nope, en tykkää maantiepyöristä, en ulkonäöstä, enkä toimivuudelta. Olen itse sitä mieltä että perus maastopyörällä menee paremmin tavallisilla teillä kuin jollain maantiepyörällä metsässä. Jos poljen joskus muilla kuin maastopyörillä, niin se on joko lepposa cruiseri tai tandem 😄.

TeemuTii
05.08.2014, 16.06
Tänään saapui Radon slide 130 8.0 SE, ja ei voi kuin hymyillä. Mahtava laite!

Jukahia
18.08.2014, 14.37
Moroo,
Onko Joku tilannu Radon Slideen uusia takaiskarin puslia/akselia koskaan ??
Itse oon vahtanut jo kaikki linkkujen laakerit kylläkin, ja nyt menee vaihtoon iskarin yläpään akseli/puslat.

Filo on Radon Slide 140 6.0 vuosimallia 2011.

Onko jollain varmuus jotta sopiiko nämä suoraan, oon mitannut että läpiakseli on sen 8mm ja iskarin puslaan(Yläpään reikään) tulevalla holkilla/akselilla on mittaa 54,99mm. Laitoin kysymyksen BD:lle kans mutta vastaus tuntuu kestävän...

nämä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/bushing-set-5-piece-8mm-10713 -> nämä lähinnä arveluttaa, muut sopii kyll..
+
http://www.bike-discount.de/en/buy/du-bush-88621/wg_id-828
+
http://www.bike-discount.de/en/buy/rear-shock-screw-set-for-slide-stage-142985/wg_id-280

Terwis
18.08.2014, 15.00
Black Sin 10.0 SL:llä on tullut nyt pari kuukautta ajettua.
Kevyt ja osiltaan laadukas fillari tuohon hintaan.

Ainut iso miinus on luokattoman löysä takahaarukka. Sivuttais suunnassa ei kummia voimia tarvitse kun kumi ottaa runkoon kiinni.
Pienen pähkäilyn jälkeen syyllinen taitaa olla tuo vaihtajankorvake + akselin vastakierre paketti joka ei ole luottamusta herättävä laitos.
Koko paketti on kahdella M5x10 kokoisella ruuvilla rungossa kiinni haarukan sisäpuolella.
Tähän asti hyvin kyllä kestänyt vaikka takana on ei-niin-hellää maastoajoa yli 1000km ja hiekkatie ajeluja toinen mokoma.

Eipä tuo mavicci mikään maailman tukevin kiekkokaan ole, jotenka osasyy löysyyteen siinäkin.

goatse
20.08.2014, 21.50
Ensimmäiseksi omaksi "oikeaksi" maastopyöräksi olen ostamassa Radonin zr race 650b 7.0 .http://www.bike-discount.de/en/buy/zr-race-650b-7.0-17817 . Koko kiinnostaa, sivusto suosittelee 20" runkoa joka olisikin varastossa. Oma pituus 181cm ja inseam 88cm, lieneekö tuo 20" runko passeli metsäpoluille?

tmile
21.08.2014, 16.50
Ainut iso miinus on luokattoman löysä takahaarukka. Sivuttais suunnassa ei kummia voimia tarvitse kun kumi ottaa runkoon kiinni.

Mulla on Black Sin ollut ajossa pari vuotta ja melkein 10000km. Ikinä ei ole kumi osunut runkoon, vaikka on yleensä ollut 2.35 leveitä renkaita.

telliv
21.08.2014, 17.13
Ainakin oman 98kg ruhon alla runko on hyvin ilmeetön ja 2,4" renkailla ei ole pelkoakaan et takahaarukkaan hiertäisi.

markus.a
22.08.2014, 18.48
Radonin uudet 2015 pyörät ilmestyneet Radonin kotisivuille. Uusi Slide 29 7.0 :n kokoonpano vaikuttaa houkuttelevalta, koska kuitenkin lasken itseni lähestulkoon täysin aloittelijaksi, varsinkin täysjousto-markkinoilla, niin sanokaas konkarit + muut asioista tietävät, että eikös kyseisestä kokoonpanosta voi maksaa tuon 1599€ ja saada rahoille vastinetta? Kiitokset jo etukäteen!

Arhipoff
22.08.2014, 19.23
Jaaha tälle kaudelle Radon saa aikaan kuumotusta. Slide 7.0/8.0 aika kova omaan silmään... Ja geokin näyttää persjalkaselle ystävällisemmältä? Oiskohan se 130mm joustava täpäri hyvä vastapaino kurjuutin jäykkäperälle...

Keskiäkäinen lohjalainen
23.08.2014, 10.02
Radonin uudet 2015 pyörät ilmestyneet Radonin kotisivuille. Uusi Slide 29 7.0 :n kokoonpano vaikuttaa houkuttelevalta, koska kuitenkin lasken itseni lähestulkoon täysin aloittelijaksi, varsinkin täysjousto-markkinoilla, niin sanokaas konkarit + muut asioista tietävät, että eikös kyseisestä kokoonpanosta voi maksaa tuon 1599€ ja saada rahoille vastinetta? Kiitokset jo etukäteen!

Jos löydät tuohon hintaan paremman niin osta se. Etsimisessä voi mennä vähän aikaa. Aika käsittämätön hinta tuo 1599 egeä on 130 milliä joustavasta 29-täpäristä, kun ei noissa palikoissakaan mitään vikaa ole.

Stumpperi
23.08.2014, 13.51
Onko jollain kokemusta Radonin täysjoustojen kestävyydestä? Paikallinen Spessukauppias haukkui linkkujen laakereiden kestävyyden.. kuulemma väljiä jo 500km ajon jälkeen.
Toki ymmärrän, että myyjät on myyjiä.

Nyt alkais olla nimittäin tän vuotiset Slide 130 29":t aika edullisia..

Keskiäkäinen lohjalainen
23.08.2014, 15.30
Onko jollain kokemusta Radonin täysjoustojen kestävyydestä? Paikallinen Spessukauppias haukkui linkkujen laakereiden kestävyyden.. kuulemma väljiä jo 500km ajon jälkeen.

Kasaustyön laadun epätasaisuudesta on tällä palstalla esitetty jonkin verran evidenssiä. Kyllähän laakerin saa nopeastikin rikki, jos se on aivan kuiva.

Hinnoissa on kieltämättä nyt myymisen meininkiä. Ehkä niillä säästyneillä rahoilla voi käydä hakemassa laakerikaupasta uudet hipolaakerit, jos orkkikset osoittautuvat susiksi.

IncBuff
23.08.2014, 15.39
Mää tahon tuon Skeen 29:n, mutta oi miksi siitä on vain yksi malli. Pärjään vähän vähemmänkin hipoilla osilla.

Ketkuilija
23.08.2014, 16.11

Syksyllä hankittu hinnat alkaen 8.0 130 joustava slide 29. Takanapa meni takuuseen, iskarin ylempi tappi irti/poikki ja iskari paskaksi. Ei takuuseen vaikka olin käynyt pulttien kireyden läpi. Xcm Rajamäki keskeytys kun rungon pultti rieskojen takana löystyi ja kammet juntturassa. Iskaria vaihtaessa huomasin että ainakin 1 laakeri aivan mäsänä. Ylipainoa on ja runtua fillarille tulee mut aika paljo ollu kommervenkkiä tuon kanssa. Seuraava konkeli ei oo hinnat alkaen malli.

Patterson
24.08.2014, 01.00
Skeen 29:stä on tulossa kolme versiota, alkaen hinta 1999e.

YoHannes
25.08.2014, 13.01
Nyt alkoi kuumottamaan Radonin Black Sin 8.0.

http://www.bike-discount.de/en/buy/black-sin-29-8.0-18009?currency=1&delivery_country=39

Kokemuksia ko. fillarista? 16" kokoa ajattelin koeajettuani lyhyesti canyon grand canyon cf mallista M koon ja todettuani sen aavistuksen isoksi (olen 172cm pitkä ja inseam 80cm).
2014 väri on aika järkyttävä, mutta kun hintaeroa ensivuoden malliin on 200€ niin liekö värillä väliä.

stumpe
25.08.2014, 13.20
Nyt alkoi kuumottamaan Radonin Black Sin 8.0.

http://www.bike-discount.de/en/buy/black-sin-29-8.0-18009?currency=1&delivery_country=39

Kokemuksia ko. fillarista? 16" kokoa ajattelin koeajettuani lyhyesti canyon grand canyon cf mallista M koon ja todettuani sen aavistuksen isoksi (olen 172cm pitkä ja inseam 80cm).
2014 väri on aika järkyttävä, mutta kun hintaeroa ensivuoden malliin on 200€ niin liekö värillä väliä.

Tuossa ylempänä kokemuksia jäseneltä Terwis: Eri osilla mutta runko sama.

"Black Sin 10.0 SL:llä on tullut nyt pari kuukautta ajettua.
Kevyt ja osiltaan laadukas fillari tuohon hintaan.

Pienen pähkäilyn jälkeen syyllinen taitaa olla tuo vaihtajankorvake + akselin vastakierre paketti joka ei ole luottamusta herättävä laitos.
Koko paketti on kahdella M5x10 kokoisella ruuvilla rungossa kiinni haarukan sisäpuolella.
Tähän asti hyvin kyllä kestänyt vaikka takana on ei-niin-hellää maastoajoa yli 1000km ja hiekkatie ajeluja toinen mokoma.

Eipä tuo mavicci mikään maailman tukevin kiekkokaan ole, jotenka osasyy löysyyteen siinäkin."

elasto
25.08.2014, 21.36
Kenelläkään muulla ei ollut vastaavia huonoja kokemuksia tuosta rungosta, joten veikkaan että Terwiksen takakiekko on löysä kuin ylikeitetty makaroni.

phebis
25.08.2014, 22.11
Mulla on ollu keväästä saakka black sin 10. Painoa kuskilla on vajaa 90kg ja löysyyttä en ole havainnut. Ainut mainittava harmi on nariseva keskiö, jota en ole vielä jaksanut hoitaa...

Terwis
25.08.2014, 23.16
Tätä löysyyttä on ihmetelty monen muunkin kanssa.
Kiekko on kiristelty sellaiseksi ettei pahemmin periksi anna. Jopa liiankin tiukalle.
Aika selkeästi näkee kiekkoa vääntäessä ja heiluttaessa että takahaarukka vääntyilee sivuttain hyvin paljon.

En sitten tiedä että onko tehtaalla unohtunut kuitua muotista.

Tuolle on oikeasti annettu runtua ihan kunnolla ja kilometrejä on tullut. Runko ei ole mennyt miksikään, eli vaikka löysä on niin myös kestävä.
Vaikka kyllä tuo haarukanpää-korvake-vastakierre paketti ei luottamusta herätä.
Esimerkiksi Canyonissa tuo on paljon fiksummin suunniteltu.

Voin kyllä tätä suositella hinta-laatusuhteen puolesta.

YoHannes
05.09.2014, 12.07
No niin, eilen illalla meni sitten tilaukseen tällainen :

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-8.0-19837

Otin sen 16" koolla uhallakin, omat mitat siis 172cm ja inseam 80cm.
Nyt jäädään jännityksellä odottamaan, että millainen härveli sieltä saapuu.
Väri ei miellytä omaa silmää ei sitten yhtään, mutta ajattelin kattella enempi maisemia ja polulla olevia kiviä/juurakoita/kuoppia.
Vertailtuani eri vaihtoehtoja niin mielestäni tossa vaikuttais olevan ihan hyvät osat hintaan nähden.
Nyt tarvii vaan ostella vielä polkimet ja hieman kurakaarta, ettei ole silmät savessa.
Olisin selvinny varmaan kahdella eturattaallakin mieluiten, mutta noissa Radoneissa näytti aina väärässä mallissa (tai joka hinnaltaan olis ollu mukavampi) olevan SRAMin osat, joista nyt en jostain syystä pidä.
Eli tossakin siinä halvemmassa tais olla 2 eturatasta, saahan nuokin päivitettyä sitten kun aika tekee rattaille tehtävänsä.

Katotaan miten käy, menikö koko ihan metsään, mutta kaikki nuo isommat rungot ovat tuntuneet järjestään liian pitkiltä, joten kokeillaan tosiaan pienempää.
Tietenkin toi fillari on parin viikon päästä vielä isommassa tarjouksessa, mutta en jaksanut jäädä odottelemaan, kun ainakin vielä tuota 16" oli tarjolla.

Katsoin Crudin Race pack tms. lokareita, mutta mietin, että onkohan kukaan viritellyt tohon pystypytkeen jotain, koska kyllähän maastofillari sitä mutaa nakkelee joka suuntaan.
Olis nimittäin tarkoitus talvella ajaa tuolla työmatkoja ja vaikka varustus on asianmukainen niin kivempihan se on työpaikan pukuhuoneeseenkin kävellä niin, ettei lattialla ole montaa senttiä kuraa.

Ribbe
15.10.2014, 11.25
Ei ole varsinaisesti Radonin ongelma, mutta omassa on XT:n takanapa 12mm akselilla. 1800km kesti vapaaratas, pakan kun irroitti niin kuoret tippui lattialle 4 osassa. Tuntui olevan aika yleinen vika ko. navan kanssa kun asiaa Googletti. Oulussa tuntuu olevan kiven takana osa. Taitaa mennä nettitilaukseen. Mietin myös kiekkojen päivitystä, mutta valikoimaa rajoittaa tuo läpiakseli :(

litku
09.01.2015, 09.03
www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-237673/wg_id-117

VS

www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-le-237663/wg_id-117

Keula ja jarrut näyttäis olevan suurimmat erot. Eli kumpi nyt sitten ois osiltaan se parempi?

Antza44
09.01.2015, 13.08
^6.0 15mm läpipultti tapered keula. Minusta tuo ratkaisee pelin 6 eduksi. Eli tämä on uudempi runko vedos tapered keula ja pressfit keskiö. Takana pikalinkku vielä. 7.0 eteen päin 12mm läpipultti perässä.

litku
09.01.2015, 13.39
^6.0 15mm läpipultti tapered keula. Minusta tuo ratkaisee pelin 6 eduksi. Eli tämä on uudempi runko vedos tapered keula ja pressfit keskiö. Takana pikalinkku vielä. 7.0 eteen päin 12mm läpipultti perässä.

Nyt saisko suomennoksen tästä? :D

Antza44
09.01.2015, 14.39
Läpipultti=järeämpi, kuin tavallinen 9mm QR pikalikku akseli. Tapered keulan kaulaputki on ala laakerin kohdalta paksumpi 1.5" ja ylhäältä 1.1/8" tapered=kartio . Suora vastaava tasapaksu 1.1/8". Kuva 1 ja 2
Pressfit keskio jämäkämpi puriste sovitteinen laakeri rungon sisään VS BSA kierteinen keskio missa ulkoiset laakeri kupit. BSA sinänsä idiootti varma ja hyvä, mutta ei ihan niin jämäkkä.
http://i788.photobucket.com/albums/yy166/phlegm2/fork.jpg

Antero_
10.01.2015, 15.19
Pari puheenvuoroa sitten huudeltiin uudesta 29" Skeen 8.0 mallista. Onko kenelläkään vielä kolahtanut postissa? Aikaisempi 26" täysjousto Slide meni myyntiin vuosi sitten kun päädyin päivittämään 29" tasolle. Nyt vaan on menossa tiukka pohdinta päädynkö Skeen vai Slide -malleihin. Molemmissa on hyvät puolensa, mutta päätöstä ei osaa tehdä. Löytyisikö keneltäkään tuota Skeeniä?

Raabjorn
29.01.2015, 12.48
Kuinka näissä Radoneissa on toiminut takuuasiat? Hakusessa ollut jo jonkin aikaa 29" jäykkäperä maasturi. Kipurajana olen pitänyt tuota +1000e, joten tällä hetkellä olen kallistumassa ZR Race 7.0 malliin. Hintaluokka mielestäni vaikuttaa hyvältä kyseisillä osilla. Pyörä kuitenkin tulisi ihan harrastekäyttöön.
Onko muilla kokemuksia kyseisestä mallista? Muita vaihtoehtojakin saisi ehdottaa.

Keskiäkäinen lohjalainen
29.01.2015, 15.06
Kuinka näissä Radoneissa on toiminut takuuasiat? Hakusessa ollut jo jonkin aikaa 29" jäykkäperä maasturi. Kipurajana olen pitänyt tuota +1000e, joten tällä hetkellä olen kallistumassa ZR Race 7.0 malliin. Hintaluokka mielestäni vaikuttaa hyvältä kyseisillä osilla. Pyörä kuitenkin tulisi ihan harrastekäyttöön.
Onko muilla kokemuksia kyseisestä mallista? Muita vaihtoehtojakin saisi ehdottaa.

Noita on myyty Suomeen arvatenkin paljon ja valitusta on kuulunut vähän tai hyvin vähän. Lienee hyvä asia :-)

Vaihtoehtoinen kulkuväline on tuossa hintaluokassa tämä:

http://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3640

Antza44
29.01.2015, 15.20
Takuut toimii suoraan Bike-Discountinkanssa ihan hionosti ainakin sähköpostilla. Radon 29er Race 6.0 -13 Vannetta olen lähetellyt sinne korjaukseen vapaarattaan osalta parikertaa. Maksavat postitukset ja 3 viikkoa on kaikkineen lehettelyineen kestänyt.

arctic biker
29.01.2015, 19.49
Pyörää sun muuta on kertynyt, ainoat takuujutut näissä lampuissa jotka -discount lähettänyt tehtaalle. Yhtä ootan kuin käy, tähänastiset reklamaatiot mennyt hienosti. Toisaalta iso versenderi ja jos ns. rehellinen takuuongelma on niin uskon että hoitavat asiallisesti. Postimyyntipuulaakin ei ole varaa jättää asioita rempalleen. Toisaalta pitää ymmärtää lähetyksien viive. Mun lamppu lähti joskus ja kaksi viikkoa meni ennenkuin BD emailasi jotta ovat saaneet ja edelleen lähettävät tehtaalle. En ole kysellyt Ixonin perään. Luulen jotta en ole ainoa asiakas.

arctic biker
29.01.2015, 19.53
Tarkennan termiäni rehellinen takuu-asia. Minä uskon ja luulen jotta monennäköistä idioottia heillekin ihan itte rikkomiaan kamppeita tyrkyttää jotta takuuseen iliman muuta.
Siinä sitten ne parikolme asiansa osaavaa koittaa miettiä mikä on oikea ja missä reklamaatiossa täyskahjo koittaa heitä kusettaa.

Wilgios
30.01.2015, 21.06
Mitenkähän olis omille mitoille 187/93 runkokoossa 22"?

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skeen-10.0-17809/wg_id-802

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Antza44
30.01.2015, 22.17
^Harkitse tarkkaan haluatko vielä oikeasti 26" renkailla olevan XC täpärin varsinkin, kun kuski on ihan reippaan kokoinen. Joo hinta on kohillaan osiin nähden tuossa, mutta jälleenmyynti hinta on jotain paljon alle ja vaikeaa.
Skeen: mallistosta löytyy 29" versiot nykyään http://www.bike-discount.de/en/shop/xc-race-100-110mm-7257/brand-radon

Wilgios
30.01.2015, 22.21
Joo nyt tuli spammia vahingossa, 29eriä olin etsimässäkin eli nyt tuli ajatuskatko työviikon päätteeksi. :(

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Jami2003
30.01.2015, 23.19
Vakuuttavan näköinen tuo skeen. Emännällä Radon eikä kyllä pahaa sanaa ole siitä sanottavana. Onko kellään kokemusta tuosta pelistä. 29 täpäriä olisi ehkä ensi kesäksi tarkoitus alle laittaa.

Antero_
01.02.2015, 06.20
Vakuuttavan näköinen tuo skeen. Emännällä Radon eikä kyllä pahaa sanaa ole siitä sanottavana. Onko kellään kokemusta tuosta pelistä. 29 täpäriä olisi ehkä ensi kesäksi tarkoitus alle laittaa.

oletteko huomanneet että hintojen suhteen on tapahtunut jotain kkummallista BD sivuilla? Skeen hinta oli vielä hetki sitten 1999 ja nyt on mahalasku noin 1600 euroon?

Jami2003
01.02.2015, 08.31
oletteko huomanneet että hintojen suhteen on tapahtunut jotain kkummallista BD sivuilla? Skeen hinta oli vielä hetki sitten 1999 ja nyt on mahalasku noin 1600 euroon?
Ainakin minulla bd antaa 1999 eur hinnaksi. Vertailin eri versioita ja onkos tuossa 2999 jousitus ja osasarja sellaiset että tonni kannattaa maksaa. Käytön kannalta. Hintoina kyllä jos erikseen maksaa. Onhan noi kehuttua kamaa tonnin kalliimmassa mutta ei huonoa minusta halvemmassakaan.

alteregoni
20.02.2015, 23.38
Täällä oli muistaakseni tarinaa Radonien linkkujen laakereista ja niiden "laadusta". Itsellä -12 Slide ED 160 ajettu noin 900km, eli vähän, ja rocker linkun laakerit valmiina hautaan ja osa muista myös. No eipä tuo kallis homma ole, ja tulee pientä parannusta laadukkaampien laakerien muodossa. Ja tulee ihanaisen herkkä jousto. Oikeesti, en varmaan edes huomaisi eroa jos en tietäisi...:p. Oli myös napojen (Easton Havoc kiekot) laakerit kakkina, varsinkin etunavan. Takanapa on mallia M1-321 joten pitäis mennä takuuseen ainakin jos Eastonin kampanjaa on uskominen, koitan myös etunavan laakerit vongata samaan. Tuntuu vähän köpöseltä, että paiskomista kestävissä kiekoissa ei laakerit kestä edes tuhatta kilonmetriä. Ja huollettu on. Ekan kerran kun avasin niin laakerit olivat kylläkin aika rasva vapaata aluetta. Laitin noista navoista viestiä Tanskaan kun siellä on Eastonin Suomen jakelija.

biemmezeta
21.02.2015, 11.16
Radon Sliden tilaaminen on täälläkin harkinnassa. Kun noista ed. viestissä mainituista ongelmista takajouston linkkujen laakereista ym. on täältä saanut lukea tulee mieleen että kannattaako laakerit/pusslat tilata Bike Discountista vastaisen varalle jo samalla kun tilaa pyörän. Vai saako osia Suomesta vielä vuosienkin kuluttua?

alteregoni
21.02.2015, 12.39
Tuskin kannattaa Bike-Discount:sta tilata, kun samaa kakkelbergiä ovat kuitenkin. Laakerialan tms. erikoisliikkeestä saa parempi laatuista. Esim. Tampereella nääs Top-Osa.

Nonni. Olis tullu pelkät laakerit maksaan juurikin tuolla Top-Osassa n 150 euroopan rahaa. Hetken itseni kanssa keskustelin ja tulin johtopäätökseen tilata koko romuläjän Bike-Discountista, saa noin kahdeksalla kympillä pultteineen päivineen koko setin. Availin noitten vanhojen laakerien pölysuojia, ja rasvaa on joko vähän tai se on kuivaa kökköä. Ajattelinkin sipasta noihin uusiin hyvälaatuista rasvaa ennenkuin työnnän ne paikoilleen.
Ei pitäs lähteä huutelemaan ennenkuin..... :D

alteregoni
24.02.2015, 23.24
Facepalm... täältähän (http://www.hi5bikes.fi/~bHGLx0000001/?Y999=PGR&Y174=213) näitäkin olis voinut saada. Nooooooo menihän noista parista pultista kierre vähän matalaksi että...

IiroM
25.02.2015, 16.31
Radonin 29 Slide laitettu tilaukseen. Onko mitään muuta ko nuo perän laakerit, mitkä kanttis kattoo enne ajoa läpi?

alteregoni
25.02.2015, 23.00
No ei mulle muuta tule mieleen muuta kuin, jos Race Facen kammilla, niin keskiön vaihto luultavasti edessä pikapuoliin. Ellei noiden laakerien laadussa ole tullut parannusta.

alteregoni
03.03.2015, 00.00
Onpas väkevää meininkiä tällä osastolla. Noh nyt jotain muuta...menemmekin osastolle halvalla hyvää! Ainut ehjä laakeri tuossa taitaa olla ohjainlaakeri ja keskiö, niinno sekin on jo vaihdettu :D. Hyvällä säkällä vapaarattaan laakerit vielä pelittää. On se vaan hassua tämä harrastelu. Jos näihin vielä sorrun, niin väijyn ainakin alkuun laakerien rasvaprosentin ennenkuin kiskasen metriäkään metsänpuolelle. :cool:

http://i1102.photobucket.com/albums/g444/alteregoni/DSC_0558.jpg
d
Siirsin tän tänne, kun ei tämä nyt varsinaisesti mikään pyöräprojekti ole, perushuoltoa vaan. Tuli Bike-Discountista uudet laakerit tässäpä tässä kuva kertoo tarinan :D

http://i1102.photobucket.com/albums/g444/alteregoni/DSC_0580.jpg

Antero_
03.03.2015, 18.17
Hei nyt ihan oikeasti eloa tänne! Onko ketään nähnyt/kokeillut/tilaillut/harkinnut sellaista uutuutta kun Skeen 29 8.0? Olisi hyvin kiinnostava kokonaisuus ja aina enemmän kiinnostaisi jos jollain olisi kokemuksia kyseisestä pelistä...

Rawjunk
02.04.2015, 02.19
Osaakohan kukaan neuvoa mikä alakooli zr team 7.0:aan käy, jos vaihdan siihen tapered-keulan? Headset on Radon basic taper r, mistä ei löydy mitään infoa. Tässä kuva nykyisestä 1 1/8" keulasta ja adapterista:

http://i375.photobucket.com/albums/oo195/Rawjunk1/IMG_1598_zpswspvzrti.jpg (http://s375.photobucket.com/user/Rawjunk1/media/IMG_1598_zpswspvzrti.jpg.html)

Antza44
02.04.2015, 11.40
^Uskoisin, että Radonin conehead eli tapered runko on ylhäältä ZS44 alhaalta ZS56. Tuossa esimerkki tapered rungon alalaakerista tapered keulaan sopivalla crown racella https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/40er-ZS56-40-Steuersatz-Unterteil-p35011/
Tuolta löydät laakerista peremmat mitat http://www.canecreek.com/products/headsets/forty 40.ZS56 Bottom (http://www.canecreek.com/products/headsets/forty#product_34) kohdalta. Tarkista onko runko alhaalta tuon 56mm sisämitta. Complete headset kohdan alhaalla Tapered vaihtoehdot sisältää yläpäänkin jota, et välttämättä tarvitse. Canen 40 seriet on perus hyvää kamaa konelaakereilla ja varaosa laakerit löytyy helposti. Tapered haarukka on alhaalta sen 1.5" eli noin 40mm on crown racen sisäreikä. Yläpää sama 1 1/8" 28.6mm, kuin suorassa haarukassa.

syklopaatti
02.04.2015, 11.49
Osaakohan kukaan neuvoa mikä alakooli zr team 7.0:aan käy, jos vaihdan siihen tapered-keulan? Headset on Radon basic taper r, mistä ei löydy mitään infoa. Tässä kuva nykyisestä 1 1/8" keulasta ja adapterista:

Laita radonille sähköpostia ,että tarviit mitat tai sit vaan lyöt laakerikupit irti ja otat tönärin käteen.

Eli siinä pyörässä on tapered kaulaputki ,mutta keula on 1 1/8 .
Toinen vaihtoehto. Otat rungon mukaan laakerit purettuna ja meet pyöräkauppaan ja pyydät ,että lyövät kupit
irti. En usko että maksaa mitään tai jonkun vitosen. Sit sun on helppo mitata minkälainen ohjainlaakeri siihen sopii.

Rawjunk
02.04.2015, 20.05
Pistin mailia bike-discountille mistä ostin pyörän, mut jos ei tule vastausta, niin pitää ottaa laakeri irti ja mittailla.

Edit: Otin sittenkin laakerin irti jo nyt. Tämmönen teksti löyty alalaakerista: G.W. retainer 51.9x40 45°x45°. Eli tämmönen saattas käydä: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/cane-creek-40-series-is52-40-bottom-assembly/rp-prod115643 ?
Ilmeisesti crown race tulee mukana.

Antza44
03.04.2015, 00.50
^Oliko rungossa vielä prässätty laakeri kuppi, niin kuin linkkaamassani? Sinun ja minun linkkaamasi ero on ilmeisesti, että minun linkkaamassa tulee kuppi lisäksi. Laakeri ilmesesti sama 52mm ja crown race molemmissa.

Tuossa sama, kuin linkissäsi https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/40er-IS52-40-Steuersatz-Unterteil-p35006/

Periaatteessa riittää uusi IS52/40: crown race, koska laakeri on jo oikea, mutta aina erisarjan osien sekoituksessa voi tulla jotain haasteita. https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/Gabelkonus-fuer-40er-Serie-p36260/

Rawjunk
03.04.2015, 01.27
^Oliko rungossa vielä prässätty kuppi, niin kuin linkkaamassani? Sinun ja minun linkkaamasi ero on ilmeisesti, että minun linkkaamassa tulee kuppi lisäksi. Laakeri ilmesesti sama 52mm ja crown race molemmissa.

Tuossa sama, kuin linkissäsi https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/40er-IS52-40-Steuersatz-Unterteil-p35006/

Periaatteessa riittää uusi crown race, koska laakeri on jo oikea, mutta aina erisarjan osien sekoituksessa voi tulla jotain haasteita. https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/Gabelkonus-fuer-40er-Serie-p36260/

Heh, hyvä pointti :F Tuommonen kuppi löytyy:

http://i375.photobucket.com/albums/oo195/Rawjunk1/IMG_20150403_001337_zpsyooxsu4v.jpg (http://s375.photobucket.com/user/Rawjunk1/media/IMG_20150403_001337_zpsyooxsu4v.jpg.html)

Ei tuo laakeri tietty ihan hirveesti enemmän maksa, kuin pelkkä crown race, niin ehkä pääsisi helpommalla. Kait nuo Cane Creekin laakerit menee suosiolla tuohon vakio kuppiin? :/

Antza44
03.04.2015, 17.56
Luulis sopivan, mutta vannomatta paras. Tai sitten vaihdat koko ala hässäkän kuppeineen, näin minä tekisin. Kymppi siinä menee enempi B-C hinnoilla ja tulee askartelua enempi. Tai, jos on lähistöllä joku asiansa osaava liike, niin käyt sovittamassa uuden crown racen vanhaan laakeriin ja kuppiin.

stumpe
03.04.2015, 18.12
En muista nimimerkkejä, mutta jollain/joillakin yli 170cm jampoilla oli täällä 16tuumane radonin 29er jäykkäperä. Slide 29 ei tuntunut liian pieneltä 173/77cm mitoilla.

oletteko saaneet ajoasennon mieleiseksi? 18tuumanenki menis muuten, mutta liian korkea standover..

Mait
06.04.2015, 20.37
Onpas väkevää meininkiä tällä osastolla. Noh nyt jotain muuta...menemmekin osastolle halvalla hyvää! Ainut ehjä laakeri tuossa taitaa olla ohjainlaakeri ja keskiö, niinno sekin on jo vaihdettu :D. Hyvällä säkällä vapaarattaan laakerit vielä pelittää. On se vaan hassua tämä harrastelu. Jos näihin vielä sorrun, niin väijyn ainakin alkuun laakerien rasvaprosentin ennenkuin kiskasen metriäkään metsänpuolelle. :cool:

d
Siirsin tän tänne, kun ei tämä nyt varsinaisesti mikään pyöräprojekti ole, perushuoltoa vaan. Tuli Bike-Discountista uudet laakerit tässäpä tässä kuva kertoo tarinan :D

Millaisilla työkaluilla irrotit ja asensit laakerit? Irrottaminen tuskin tuottaa ongelmia, mutta mites nuo uudet asentelisi että menisi ehjänä perille kun ei löydy mitään erikoisvehkeitä...

https://lh5.googleusercontent.com/2oyA_YhT4DAswkFn4ri5ODN1VSDwLwm0-eYbJm2qUCwylnS6UM_4mOoW9ODfQRK1cN3ajQ6yXoicD9E=w18 34-h995

Taitaa tuosta yksi laakeri olla kohta vaihtokunnossa. :)

surma
15.04.2015, 23.36
Moikka. Kova hinku olis päästä taas maastoon ajelemaan, mutta tällä kertaa poljettavalla pyörällä. Elikkä ensimmäistä maastopyörää olen katsellut ja löytyi tarjouksesta tämmöinen
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-130-29-wl-18201/wg_id-655
Onkos tuossa rahoille vastinetta, kun tuo 20" kokokin olisi varmaan passeli kun pituutta löytyy 185cm. Toinen pyörä mitä katselin oli tuo Radonin Slide 7.0 mitä on täällä hintaisekseen kehuttu.

alteregoni
16.04.2015, 00.16
Mait:lle: Laakerit lähtee helposti naputtelemalla vasaralla ja esim tuurnalla. Mulla oli käytössä hydrauliprässi, mutta menee kivasti esim. ruuvipenkissäkin. Vanhoja laakereita käytin asennuksessa apuna.

alteregoni
16.04.2015, 00.21
Moikka. Kova hinku olis päästä taas maastoon ajelemaan, mutta tällä kertaa poljettavalla pyörällä. Elikkä ensimmäistä maastopyörää olen katsellut ja löytyi tarjouksesta tämmöinen
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-130-29-wl-18201/wg_id-655
Onkos tuossa rahoille vastinetta, kun tuo 20" kokokin olisi varmaan passeli kun pituutta löytyy 185cm. Toinen pyörä mitä katselin oli tuo Radonin Slide 7.0 mitä on täällä hintaisekseen kehuttu.

Tuo on naisten geometrialla, mutta nyt en tän luurin kanssa pelatessa helposti nää onko mitoissa "miesten" malleihin eroja...pituus ehkä?

Antza44
16.04.2015, 00.27
^^^20" on sinulle noista juuri oikea. Linkkaamasi on ns naisten malli-14, mutta sou jos, väri miellyttää. Geometriat on tismalleen samat. Väritys oli haettu naisille ja penkin muotoilu saattoi olla naisille suunnattu(ei väliä). On siinä paremmat vanteet ja osasarjakin arvokkaampi, kuin 7.0 Molemmissa on pyörää koko rahalle. 7.0 on -15 malli.
Ite ottasin Lilan noista osien perusteella ja se on 150€ halvempi. Sillä saat hyvät polkimet, kypärän ja ym.

Mait
16.04.2015, 11.02
Mait:lle: Laakerit lähtee helposti naputtelemalla vasaralla ja esim tuurnalla. Mulla oli käytössä hydrauliprässi, mutta menee kivasti esim. ruuvipenkissäkin. Vanhoja laakereita käytin asennuksessa apuna.

Täytyy viikonloppuna koittaa miten onnistuu. Tuli uudet enduron max laakerit jos ne kestäisi edes vähän paremmin kun nuo vakiot. Ainakaan ei olleet yhtä karun näköiset sisältä kuin sinun bd:ltä tulleet ja vähän halvemmallakin vielä selvittiin. :)

Vapaarattaan laakerit myös meni uusiksi, johan tuolla kerettiin vuosi ajelemaan...

alteregoni
16.04.2015, 11.51
^ . Hyvä kun otit ne Endurot. Nuo "alkuperäiset laatu osat" ei kyllä vakuuttanut. Mutta työnsin ne täyteen laakeri vaseliinia, niin jos kestäisi vähä enempi. Kiekkoihin mulla tulikin sitten Enduron laakerit. Ne tuntukin ihan oikeilta laakereilta tuntumaltaan.

surma
20.04.2015, 03.30
^^^20" on sinulle noista juuri oikea. Linkkaamasi on ns naisten malli-14, mutta sou jos, väri miellyttää. Geometriat on tismalleen samat. Väritys oli haettu naisille ja penkin muotoilu saattoi olla naisille suunnattu(ei väliä). On siinä paremmat vanteet ja osasarjakin arvokkaampi, kuin 7.0 Molemmissa on pyörää koko rahalle. 7.0 on -15 malli.
Ite ottasin Lilan noista osien perusteella ja se on 150€ halvempi. Sillä saat hyvät polkimet, kypärän ja ym.
Kiitoksia molemmille vastauksista. Väri kelpaa hyvin omaan silmään ja kun halvemmalla saisi vielä parempaa osaakin. Mites tuo iskunvaimennus, saa säädettyä varmaan 85kg painoisellekin, jos ne nyt on hieman kevyemmälle naisväelle säädetyt?

janne kuivakangas
20.04.2015, 08.04
Juu kyllä saa keulan säätöihin ..jos muuten passaa 👍🆒☺