Näytä tavallinen näkymä : Nurmijärven Rajamäki
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
12
Pohjoispuolella Märkiön Paremman jatke Märkiön Mökiltä Astrakanin suuntaan on hauska. Muuten polkuja on siellä melko vähän. Herusissa ja Kupurinnummella on ajettavaa jonniin verran.
SuccessFactor
27.09.2010, 23.05
Kiitos tiedoista, pitänee toistaiseksi pysyä noilla perusselvillä reiteillä ja laajentaa reviiriä pikkuhiljaa.
Tänään valopäälenkkille. Oon jossakin n. 20.00. Onko kukaan kuulolla?
Tänään valopäälenkkille. Oon jossakin n. 20.00. Onko kukaan kuulolla?
Kuulolla ollaan ja oon oottanutkin, koska alkaisi sääksin-ympäri-valopäälenkit tms. :p. Mut tänään on toi yösuunnistus samoihin aikoihin, niin ei ehdi. Kuulolla kuitenkin pysytään .... josko seuraavalla kerralla sittennii ....?
Ei kerkiä, kun olen lenkillä jossain päin Hyvinkäätä. Pojalla on painitreenit ja sen aikana koluan sitten asvalttia uudelleen henkiin heränneellä:eek: Inserallani.
Ei vaan kyennyt/jaksanut. Töissä meni pidempään kuin päivällä arvelin. Jos kotiovelta alkaisi polut niin sitten ehkä, mutta liian työläältä tuntuu ajatus autoilusta jne.
Illan ulkoilut ja urheilut on tänään koiran pissitys ja Ajax vs. AC Milan :)
Valopäälenkit onnistuu meikältä tänä talvena viikolla vain tiistaisin. Muut illat menee sorvin ääressä sen verran myöhään että tuskin viittin lähteä.
Äsken kävin kiertelemässä Sääksiä/Märkiötä ja prkl vieköön Simon silta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Simon+silta&srs=EPSG%3A3067&y=6711816&x=371643&lang=fi) on rikottu:mad: Kyllä siitä pyörän nostaa yli ja matka jatkuu, mutta ihmetyttää kuka on viittinyt:seko:
Mitenkäs sitä oli rikottu? :seko:
Pitää vissiin mennä tekemään tukevampi jonain päivänä. Laitetaan sellaista parrua, ettei ihan heti saa vandaali palasille. Vedetään vielä pikeä ja hiekoitussepeliä pintaan niin ei ainakaan ole liukas, ettei sen takia tarvitse sillalle suuttua.:eek::D
Enää on yksi tukki ojan yli.
FillaRilla
08.10.2010, 17.35
Terve Rajamäkisille Järvenpäästä. Meitä on sunnuntainana 10.10. tulossa jokunen järvenpääläinen maasturimiäs tsekkaan Rajamäen seudun polkuja. Meidän foorumille http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35026&page=49
heitin asiasta ehdotuksen juuri.
Olisiko teidän porukassa joku halukas muutaman tunnin sessiolle oppaaksi. Itse tunnen ihan vähän hiihtokokemuksella niitä hiihtolatupohjia ja maastoja, mutta todellinen alueen tuntija varmaan voisi suoda meille harhailuvapaan ajorupeaman.
Ollaan paikalla varmaan n. klo 10.45. Voisimme hakeutua vaikka Märkiön grillin parkkikselle, tai sit mihin vaan, mitä oppaaksi lähtevä ehdottaa.
Suostumisesta voipi ilmoitella täällä teidän tai J:pään foorumilla, yksityisviestiäkin saapi laittaa, jos haluaa pysyä tuntemattomana.
*nips*
jyrkkä ehkä. Normisti su aamupäivät onnistuu hyvin. Koitan pidellä 10.10 perhevelvotteista vapaana. Joskus onnistuu, joskus ei:cool:.
Hyvä lähtöruutu on hautausmaan parkkis http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=P-paikka&srs=EPSG%3A3067&y=6713236&x=375379&lang=fi Katuosoite on Astrakanintie jtkn.
Palataan aiheeseen lähempänä H-hetkeä, mutta tervetuloa jo nyt:D
Argh. Minulla on silloin lastenkaitsentavuoro, joten vähän pahalta näyttää. Iltapäivällä taikka illalla onnistuisi paremmin. Itsekin pitäisi päästä ajamaan vähän enemmän omaan tahtiin, kun nyt on syksy mennyt aika paljon juniorin lenkeillä mukana roikkuessa (on se leppoisa PK-tahtikin ihan hyväksi).
Tänään oli firman puolesta kuntotesti Vierumäellä. Taisi viime viikonlopun Haanja100 (oik. minulla 65 +paluusiirtymä) painaa jaloissa kun testin mukaan oli kunto huonontunut vuoden aikana. Tahkokin meni tänä vuonna tunnin viimevuotista nopeammin, joten pakkostihan sitä on kunto rapistunut.:eek::D
Jeh, lähtekää lansiven kyytiin. Oli äsken hikka aivoissa tai jtkn kun edellisen postauksen laitoin. Äsken sain aha-elämyksen että prkl, 10.10 onkin nyt eikä joskus. Ohjelmassani on Kontulan Cyclo SM-kisa. Me bad, sorry.
Jos ei nyt opasta löydy niin palatkaa aiheeseen. Ja saa tulla toistekin:)
FillaRilla
09.10.2010, 13.26
Hautuumaan parkkis on OK. Aamusta kuitenkin ollaan liikkeellä. Omasta porukastakin löytyi yksi Rajamäen tuntija, joka ehkä pääsee tai ehkä ei mukaan. Eli alkuasukasapu on kuitenkin tervetullutta...:p
moi.
Hautuumaan parkkis kl.1045 ?. Olen pyörinyt jokusen lenkin asiantuntijoiden perässä joten lähden näyttään. 4h ?
FillaRilla
09.10.2010, 17.41
moi.
Hautuumaan parkkis kl.1045 ?. Olen pyörinyt jokusen lenkin asiantuntijoiden perässä joten lähden näyttään. 4h ?
Kiitollisuudella otetaan opastus vastaan. Kellonaika ja ajoaika OK suunnilleen. Nähtään.
Ei ihan niin tutut polut tänään ok. Ilmestyn parkkikselle minäkin.
FillaRilla
10.10.2010, 17.32
Kiitokset Sramile ja JaSalle(?) opastuksesta jäkeläisiltä. Oli hienot polut ja meno vauhdikasta. Ehkä tullaan toistekin. Niin.... ja tervetuloa tännekin, jos kiinnostaa "ei- kangasmaastot".
Hyvä että viihdyitte. Täytyy seurata viestiketjuanne. Tulen mielellään kun saa ajat sopimaan.
@FillaRilla
kiitos kutsusta. Seurailen minäkin Jäkä-ketjua ja saatan poiketa tutustumaan siläläisiin polkuihin.
NYT mettään con lansive:):)
FillaRilla
12.10.2010, 18.05
Meidän vakiolenkkiajat on ke. 17.30- valojen kanssa tietty tähän aikaan vuodesta- ja su. klo 10.00. Kokoontumispaikka on Varastomaalin edessä Jäppilänkadun ja Pohjoisväylän risteyksen liepeillä. Tarkka os. on kait Jäppilänk. 40.
Jäkessä ei siis juuri kangaspolkua ole, vaan enempi sellasta teknistä.
p-olkisin
02.11.2010, 10.28
Lähtö LA 6.11 klo 7:00 Rajamäen uimahallilta
Ajetaan rauhallisesti ko reittiä hyvinkäälle ja tarpeen mukaan hyvinkäältä takaisin polkuja/tietä pitkin.
Ajoaika 4h +-2h
Ei tarvii valoja, 7:30 näkee viimeistään poluilla.
Jaaha. Kun pitkästä aikaa on jotakin lenkkisysteemiä, niin juuri silloin pitää olla lasten harrastusten vuoksi muualla.:( Noh, Hyvinkäällä kuitenkin, mutta ei se paljon auta. Ehkä sitten sunnuntaina jotakin muuta, kun käsikin ehkä paranee maastoajokuntoon siihen mennessä.
Eipäs onnistu lauwantaina kun on rästiin jääneitä duuneja, isosti iskähommia ja kahdet synttärit jo buukatuna.
Komppaan veli lansivea että sunnuntaina ehkä jtkn, ehkä.
Lauantaina lasten kanssa kun se toinen on töissä => ei pääse:mad:
Melko aikasin on lähtö, mutta enköhän mä kykene. Näillä näkymin siis tulossa.:cool:
p-olkisin
02.11.2010, 22.10
Hienoa että ees jokku pääsee.
KMW:llä on aina synttäreitä juhlittavana!
Ei se oo aikasin ku kelloja siirrettii?
mutanaama
02.11.2010, 23.46
Olisko torstai-illalle tarjolla opasta sääksin kierrolle, jota liian hidas vauhti ei sais pimeää pelkäämään.
Tällä viikolla saattaisi tuo torstai onnistua kun lastenhoitoon on silloin tulossa apuja. Tosin vasta 19.30 tienoilla pääsisin lähtemään, mutta ei kai se haittaa. Pimeä ei tähän aikaan vuodesta lopu kesken.
Täytyy huomenna palata asiaan. Ja vauhti ei sitten tosiaan huimaa päätä, jos minä ole vetomiehenä.
HC Andersen
03.11.2010, 18.40
Mites huominen Sääksjärven kierros?
En vielä tiedä 100% varmaksi, kun en olen ehtinyt kotiin asti. Ennen yhdeksää tänään tiedän lopullisesti, mutta näyttäisi ettei mikään tuota nyt uhkaa kotirintamalla.
Huomenna 19.30 lähtö hautausmaan parkkikselta (Astrakanintie). Sääksin ympäri rauhalliseen tahtiin, eli vähän yli kaksi tuntia.
HC Andersen
03.11.2010, 22.42
Siellä siis!
mutanaama
03.11.2010, 23.08
Hjuu, siellä nährään.
twentyniner
03.11.2010, 23.39
Moikka, voisin liittyä seuraan,mikäli sopii? Paikkakin on hiukan tuttu, kertaalleen kmw:een kanssa kierrettiin Sääksi ja taisi siinä Märkiökin tulla kierretyksi.
mutanaama
03.11.2010, 23.45
Tervetuloa, kyllä noille poluille mahtuu.
Täällä aIkatauluongelmia. Ehkäpä liityn seuroihin Röykästä tai jstkn. Pientä epävarmuutta on vielä ilmassa ...
p-olkisin
04.11.2010, 09.31
jos kerta tilaa on niin tuun kans...
twentyniner
04.11.2010, 09.40
Näkemisiin klo 19.30...Yön tässä työmaalla tehnyt "litkukokeiluja" saattaapi olla että illasta on sisurit käytössä :)
Mä lähden kans jonon jatkoksi.
Oho.:eek: Kauhea yleisöryntäys. Nythän täytyykin skarpata, että ehtii itse ajoissa paikalle.
HC Andersen
05.11.2010, 00.23
Kiitos lansive vedosta ja muille ajoseurasta.
twentyniner
05.11.2010, 00.45
Kiitos lansive vedosta ja muille ajoseurasta.
Samoin ja öitä ;)
Kiitos vaan kaikille mukaan ehtineille.
Saattaa olla, että sunnuntaina voisi taas ajella näillä kulmilla polkuja. Ehkä Herusten suuntaan tai sitten 25 tien pohjoispuolella. Tai sitten hiekkatietä tai jotain.
Pitäisi se vandalisoitu silta kyllä tehdä uusiksi jossain välissä.
mutanaama
05.11.2010, 01.05
Juu, kiitos kans mun puolesta.
Kiitokset täältäkin ajoseurueelle. Minä vielä kurvailin Käpylännummella ja mutkittelin Röykkään. Hyvä lenkki:)
Ai te roikuitte lenkin jälkeen täällä kiittelemässä:eek:
No kyll mäkin ku olin nuori :rolleyes:- ei vaan jaksa valvoa enää.
Ainii kiitti ajoseurasta ja skarppaajalle vedosta - uutta lenksua odotellen:p
p-olkisin
05.11.2010, 14.56
kohta pitää mennä nukkuu että jaksaa huomenna herätä ajoissa
aivan käsittämätön vuorokauden aika, mutta tottakai mukana jonon jatkoksi!
p-olkisin
05.11.2010, 18.07
On se, pakko myöntää, mutta ei voi mitää....?
Ajeltii tänää rauhallisesti väli rajamäki-rauhala (kattopeitteentie, hyvinkää) ja aikaa meni 50min kun kierrettiin herusten uimarannan kautta.
Eli huomenna ollaan noilla paikkein klo 7:50. Tiedoksi jos joku haluaa liittyä matkalta.
On se, pakko myöntää, mutta ei voi mitää....?
Ajeltii tänää rauhallisesti väli rajamäki-rauhala (kattopeitteentie, hyvinkää) ja aikaa meni 50min kun kierrettiin herusten uimarannan kautta.
Eli huomenna ollaan noilla paikkein klo 7:50. Tiedoksi jos joku haluaa liittyä matkalta.
Tiedoksi - joku haluaa liittyä matkalle ko. paikalta noin ko. aikaan.
p-olkisin
05.11.2010, 21.33
jep nähdään aamulla
p-olkisin
06.11.2010, 14.41
Kyllä maailmaan hulluja mahtuu, mutta että näin pienelle alueelle kuusi???
Kiitokset ajoseurasta kaikille. Hienoa että uusiakin naamoja löytyy.
Erityis kiitos JaSa:lle uusien polkujen näyttämisestä! Ihan huippu polku se Pontevan majalta alkanut!
Lisäksi erityisesti mieltä lämmitti mm. seuraavat episodit:
-Sparkki lentää ylösalaisin ryteikköön
-Sparkki ei pääse mopon peesiin
-Sparkki liukuu kyljellään kohti koivua
-Sparkki jää peesistä pyörätiellä
Hivenen jäi harmittamaan se että Teemu voitti, joskin muille oli hiukan epäselvää että kyseessä oli kilpailu ja lisäksi maalin paikka ei ihan selvinnyt?
Tässä reitti, josta se pitäisi olla ladattavissa TCX, GPX, ja KML muodoissa:
http://connect.garmin.com/activity/55651135?sms_ss=google&at_xt=4cd53c472bb55f69,0
Monasti on tullut toi(kin) reitti tahkottua, mutta porukka teki siitä mahtavan, jotta oli sitä oli jatkettava, vaikkakin pikku ongelmia olikin ajoittain. Joo ja Kiitti ajoseurasta. Mutta ens kerralla Usmi ehkä toisin päin?
p-olkisin
06.11.2010, 17.47
Sopii.
Kerro toki mitä vapaarattaalle oli käynny etenkin jos se on vastaava kuin esim tässä manuaalissa:
http://www.dtswiss.com/getdoc/b4f7543b-1701-402c-8a75-59159297005c/Datasheet.aspx
Sopii.
Kerro toki mitä vapaarattaalle oli käynny etenkin jos se on vastaava kuin esim tässä manuaalissa:
http://www.dtswiss.com/getdoc/b4f7543b-1701-402c-8a75-59159297005c/Datasheet.aspx
JEP kerrotaan. Jätän avaamisen kuitennii huomiseksi, kun noita osiakaan ei saa kujtenkaan nopeammin vaikka tänään tilais. Just kattelin Swissin sivuja ja taitaa olla 370 -malli. Jotain hyvääkin tosta hajoamisesta on - vihdoinkin tulee siivottua autotalli, notta mahtuu sisälle korjailemaan.:D
Kiitti linkistä - onko tietoo mistä löytyy osia? Täytyy ihmetellä ja etiskellä kauppapaikkaa etukäteen, jotta saa osat pian ennenkuin ajamattomuusvieroitusoireet iskee ...;)
ja tuskin maltan odottaa seuraavaa settiä!
Pitäs jostain verkkokaupasta ostaa parempi kunto?
http://connect.garmin.com/activity/55683542
Jos lukkopolkimilla tää homma on 20% helpompaa niin semmooset on sitten pakko saada! Ehkä sitten pääsee polkemaan vähän enemmän eikä tarvitse koko ajan jalkautua...?
Kiitokset tältäkin. Aivan loistavaa reittiä tuolla usmissa. Hieman on hyytynyt olotila, edellisestä noin viiden tunnin lenkistä on jo hieman aikaa...
-L
p-olkisin
06.11.2010, 21.24
ja tuskin maltan odottaa seuraavaa settiä!
SU 7.11.2010 7:00 Rajamäen uimahalli?
SU 7.11.2010 7:00 Rajamäen uimahalli?
Käviskö mitenkään 6.30, ku mun pitäs olla kotona jo klo 11?
´
Hyvän seuran ja loistavan reitin lisäksi mun päivän pelasti Polkisin, joka lukuisten muiden katollaan olojen lisäksi söhelsi Petkelsuon pitkospuilla oikein kunnolla uskomattomat kolme kertaa vajaan 500m matkalla. Tätä ennätystä pystyy tuskin kukaan muu kuin mies itse rikkomaan:rolleyes:
Ja tiedoksi niille jotka eivät sitä muka tienneet: Kaikkien rauhallisten +4h lenkkien maali sijaitsee koulun edessä olevalla hyppyrillä, jota Polkisin kutsuu itselleen varsin osuvasti "hidasteeksi" :D
p-olkisin
06.11.2010, 23.13
Ootko siinä kunnossa että pääset ajaa huomenna?
Onko kukaan kiinnostunut myöhäisemmästä lenkistä? Joskus 9.30-10.00 alkaen?
tuskin maltan odottaa seuraavaa settiä jonka näillä jaloilla voi ajaa jo ehkä ensi lauantaina! ;)
no viikolla kevyt parin tunnin palauttava valosessio menee kyllä...
Sopii.
http://www.dtswiss.com/getdoc/b4f7543b-1701-402c-8a75-59159297005c/Datasheet.aspxEip oo toi malli, mutta paskana koko peli:(. Vaatii uudet sisukalut. Ei siitä selvää saanu, mikä on hajonnu enstex. Mutta varmaan se loppulenkin "vedon haku" hajotti loput. Mut eihän hyvää lenkkiä kesken voi jättää.:D
Huomenna ma sääksinkierto väärinpäin valopäälenkki n.2h. (tiistaiks luvattu järkyttävää lumisadetta).
Lähtö uimahallilta klo17, Anyone?
Alkuviikosta ei pääse mihinkään, kun on ipanoiden hoitoa ja muuta ohjelmaa. Keskiviikkona tai torstaina on ehkä mahdollista päästä valopäälenkille.
-L
tänään ehtisin "jo" 2100 lähtöön...
torstaina sopii aikaisempikin ajankohta
p-olkisin
08.11.2010, 12.08
Huomenna ma sääksinkierto väärinpäin valopäälenkki n.2h. (tiistaiks luvattu järkyttävää lumisadetta).
Lähtö uimahallilta klo17, Anyone?
Kello 16 ois paree? mutta oon mä tuolloikin hallilla jos tarvis. 21:00 tulee jo nukkumatti.
Ti reissussa joten ke, to ja pe sopii myös.
Ke, ja pe on mulle ainoot mahdolliset iltakuntoilu päivät viikolla eli KE taitaa olla vahvoilla porukkalenkiksi
Kello 16 ois paree? mutta oon mä tuolloikin hallilla jos tarvis. 21:00 tulee jo nukkumatti.
Ti reissussa joten ke, to ja pe sopii myös.
klo 16 käy kyllä mulle sekin.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs995.snc4/76857_461155943878_673068878_5427235_1949508_n.jpg
Käytiin tossa viikonloppuna vetämässä pimeän lenkki Sääksi ympäri uusia lamppuja testaillen. Keli oli mitä mainioin, jäätä nipin napin sen verran, että pärjäs ilman nastoja vaikka liukasta oli. Yllätys oli sairaalan takaa auki kaivettu polku, mutta ajeltiin sitte vastapäivää.
p-olkisin
08.11.2010, 15.00
joo sinne on kaivettu julmettu juoksuhauta saunalle menevää vesiputkea varten. Eiköhän se kohta oo taas ummessa. Onneks siinä on aika isot kasat reunoilla että ei sinne ihan helposti vahingossa pysty ajaa.
Tänään ei metsään kerkiä. En jaksanut illalla laittaa autoon nastoja, joten piti tulla pyörällä (siihen kun sai nastat muutamassa minuutissa).
Loppuviikosta (ke- eteenpäin) voisi ehtiäkin jos vaan tämän päivän ajoista toipuu siihen mennessä.
Ke, ja pe on mulle ainoot mahdolliset iltakuntoilu päivät viikolla eli KE taitaa olla vahvoilla porukkalenkiksi
Ke ei mulle käy, mut pe kylläkin. Sekä tietty la perinteinen pidempi lenkura.
Ahaa-elämys Kiljavalla. Kävin kiertelemässä kovia latupohjia ja helpompia polkuja Rostsekillä. Siellä mtn maastopyörää tartte notta olis hauskaa. Tuli ajettua purupätkiä jonne ei ikuna viitti mennä sulanmaanaikaan. Vauhdin hurmaa riitti. Joku tuhdimpi 35-40mm rinkulapari pitää laittaa ja menen uuwestaan ..... ja ehkä vois kokeilla maastopakkaa, ehkä. Jossakin kivessä tms. sain tänään 28mm eturenkaan puhki. Muutamassa kinkamissa jäiset lehdet laittoivat tunkkaamaan.
Joku tuhdimpi 35-40mm rinkulapari pitää laittaa ja menen uuwestaan .....
35-622 Racing Ralph (http://www.bike-discount.de/shop/a12555/racing-ralph-evo-28-x-135.html) voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Olisi ainakin vähän enempi maastoon sopivaa finniä gummin pinnassa.
p-olkisin
08.11.2010, 22.15
en tiedä millainen runko mutta niin iso kuin suinkin...
40-45mm renkaita on vaikea löytää varsinkin kun krossi säännöissä taidettiin tarkentaa renkaan leveyttä entisestään. Panaracer FireCross 700x45C ei oikein meinaa Roadratissa mahtuu pyörimään.
Pikaisesti vilkaisin CRCn ja B-Dn valikoimat ja CRCstä löytyi pari mielenkiintoista tosin molemmat on mallia "wire" eli painavia ei taittuva kylkisiä:
Conti Cyclo X
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39396
Wormdrive
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25787
40-45mm renkaita on vaikea löytää varsinkin kun krossi säännöissä taidettiin tarkentaa renkaan leveyttä entisestään.
33 milliä on nykyinen maksimileveys. En tiedä mistä Pysähtyneisyyden linnake (lyh. UCI) tuon mahtoi keksiä. Ehkä piti jotakin tehdä taas vaikeammaksi, kun sen paholaisen keksinnöt eli levyjarrut sallittiin virallisesti. Taisivat pelätä, että menee perinnelaji pilalle kun sitä ruvetaan ajamaan maastopyörillä.
35mm Kenda small block 8 löytyi Ajomiehen seinältä. Hipeltelin 45mm monsterirossigummeja, mut pitäydyin tutussa ja turvallisessa. On ollut samat renkaat 2,1 versiona Harossa ja pitoa on mulle riittävästi ja rullaa hyvin.
Onko Valopää lenkille lähtijöitä tänään. KE Kl. 18 esim.
Mä ajattelin käydä jossain pyörähtämässä, ehkä sääksin ympäri. Klo 18 käy, mistä olis lähtö, uimahalli?
Töissä vielä hillun, joten ei mitään lenkkiä tänään. Perjantaina ehkä ehtisi taas.
La perinteinen pitkähkö 3-6h lähtö hallilta klo 08.00!
OK, mukana lauantain harjoitteessa!
p-olkisin
12.11.2010, 11.20
Minä myös.
Nyt mennään rauhallisemmin, jotta myös Ivus pysyy pystyssä...
Sen verran tiukat aikataulut lauantaina, ettei pääse tälläkertaa.
eäh. Hoitokuviot ei salli lipeämistä tiettömälle tielle.
Oisko lähtijöitä huomenna ma esim klo17 hieman reippaammalle n.1,5h lenkille?
Kaatuneet puut yms skeida raivattu vesitornin ympäristössä olevilta poluilta. 1H ks 132 Max 172 :)
Oisko lähtijöitä huomenna ma esim klo17 hieman reippaammalle n.1,5h lenkille?
Ei näköjään hirveetä suosiota aiheuttanu toi tän päivän lenkki, mukaan ny vaan!
Huomenna sitten rauhallisempaa ajoa valoilla.
Mukaan voi hypätä reitiltä ja alustava aikataulu seuraava. 16.30 Pajutie Rajamäki, 17.00 Rajamäen Uh n.17.40 Herusten kiska
joko nyt tärppää?
Ti ehtoolla saattaisin kyetä irtoamaan. Jotakin 19.30. Onko joku .... ?
Sviddu kun elämä heittelee. Ei pysty irtoamaan tänään. Tää on niin tätä:(:(:(
p-olkisin
16.11.2010, 10.13
Huomenna sitten rauhallisempaa ajoa valoilla.
Mukaan voi hypätä reitiltä ja alustava aikataulu seuraava. 16.30 Pajutie Rajamäki, 17.00 Rajamäen Uh n.17.40 Herusten kiska
joko nyt tärppää?
Tärppäshän se eilenkin... tosin tänään ei käy...
Aika rauhallinen lenkki luvassa? Pajutie-Uimahalli 30min? Uimahalli-Herunen 40min?
Ja olit menossa Usmiin?? Tolla laskutavalla aikaa on mennyt vähintään 3h ennen kuin olet Usmissa asti!
Sitten parit eksymiset ja takaisin yhteensä 5h-6h? Kauanko akku kestää? 2-3h? Lopputulos, ajelua pilkkopimeässä +2h??
Tärppäshän se eilenkin... tosin tänään ei käy...
Aika rauhallinen lenkki luvassa? Pajutie-Uimahalli 30min? Uimahalli-Herunen 40min?
Ja olit menossa Usmiin?? Tolla laskutavalla aikaa on mennyt vähintään 3h ennen kuin olet Usmissa asti!
Sitten parit eksymiset ja takaisin yhteensä 5h-6h? Kauanko akku kestää? 2-3h? Lopputulos, ajelua pilkkopimeässä +2h??
Riippuu vähän mitä reittejä tonne Herusiin ajelee. Ajatuksena oli saada Mick mukaan Herusista, kun ei pääse yleensä kovin aikasin lähtemään (Tosin ei pääse tänään ollenkaan). Käytettävästä tehosta riippuen mulla akku kestää 2,5h-8h, joten ei huolta sen suhteen. Ainakin Henu on lähdössä jonkun fikkarin kanssa, joten saa nähä mitä tapahtuu.
Joo melkein tärppäs, muttei pääse irtautumaan sorvin äärestä niin että kerkeis. Huomenna illemmalla vois onnistua.
Ei taas kotiseudut oikein kutsu. Huomenna pääsen aamulla Leppävaaraan kaatuilemaan. Nastat varmaan pitää olla alla, kun pakkasia luvattiin. Litkua pitäisi käydä ostamassa, kun sisureita en enää laita.
p-olkisin
17.11.2010, 09.55
Tänään kevyt sääksin kierto?
Tänään kevyt sääksin kierto?
Parcel Service toi just CRC:n paketin ja mukana pitäis olla uusi Swissin takanapa?. "First things first" - pitäiskös jättää nää tän päivän työt ja lähteä parempiin hommiin kasamaan takanapaa, notta ehtis mukaan :p.
p-olkisin
17.11.2010, 13.49
Ei huono idea ollenkaan.
Ei pääse tänäänkään, lentsu prkl... Taitaapa jäädä myös viikonlopun lenkit ajamatta.
La klo 08 sharp uimahallilta n. 4h
p-olkisin
18.11.2010, 15.40
Jep, saa nähdä ehtiikö ajaa koko lenkkiä kun pitää olla hautajaisissa 12.30 Nurmijärvellä. Ei onneksi omat....
p-olkisin
18.11.2010, 22.16
eka lenkki lumella takana. aika hyvä keli oli ajella sääksin ympäri. yhdet jäljet näkyi röykän sairaalalla, mutta jätettiin rannan lenkki kiertämättä. suuntana hakkuu aukea jossa tulikin vedettyä yhdet ihan kunnon ukemit, etuvaihtaja ei oikein toipunut rytäkästä ja loppulenkki meni sekavilla vaihde yhdistelmillä räpistelemällä kun takapakkakin oli tukossa.
fifty/sixty ehdollinen osallistuminen lauantain 0800 lenkille, sillä tulen työreissusta vasta puolenyön jälkeen...
fifty/sixty ehdollinen osallistuminen lauantain 0800 lenkille, sillä tulen työreissusta vasta puolenyön jälkeen...
Kova jätkä, siellähän kaveri oli kärppänä heti aamusti. Kiitti ajoseurasta. Harmi ettei Simppa jaksanu ihan loppuun asti, mutta ainaki vauhti kasvoi heti kun sille tuli "muuta menoa":D
p-olkisin
22.11.2010, 10.52
ku ois aikaa ni voisin tehdä sellaisen kuva sarjan kuinka ylitetään oja "näppärästi"!
p-olkisin
24.11.2010, 21.47
...prkl...
käsivarret + hartiat, uittu.
Tulin äsken n. klo 19.25 uimahallista, ohi meni kaksi maastopyöräilijää. Etummaisella punertava pusero ja takimmisella valkorunkoinen täysjousto. Reippaita poikia, pakkasta vähintään -20 C.
p-olkisin
16.12.2010, 20.46
Ei se muuten paha ois ollu mutta kun lähdin -10c varusuksessa joka toimi edellisenä päivänä hyvin. Pakkanen oli vaan hiukan kiristynyt päivän kymmenestä asteesta. Kolme meitä oli aluksi mutta yks luovutti ja lähti ajamaan kotiin nurmijärvelle hetki ennen kun päädyttiin hallille :)
Vesitornilla ja pinnintien toisella puolella polut hyvässä kunnossa ja muutama muu lyhyt pätkä siellä täällä.
Vesitornilla ja pinnintien toisella puolella polut hyvässä kunnossa ja muutama muu lyhyt pätkä siellä täällä.
Määrittele hyvä kunto! Kestääkö ne hidasta norsuakin, vai pitääkö mun odottaa kevättä?:D Kunnollinen vesikeli olisi poikaa, niin tulisi pitävämmät pohjat. Viime talvena ei oikein poluille ollut asiaa, kun suurin osa ei kantanut meikäläistä ollenkaan.
p-olkisin
18.12.2010, 22.12
onhan se eteneminen pirun hidasta. pohjat vaihtelee mutta mainitsemillani pätkillä on hyvin kantavat pohjat. nyt kun taas tullu uutta lunta niin pito on aika huono. tänään seikkailtiin mm herusissa josta löytyi itselleni ihan uutta polkua Palosenkalliolta! voi olla hyvää pätkää kesälläkin. lumien sulamista odotellessa....
p-olkisin
19.12.2010, 15.06
voi prkl....
tänään seikkailtiin mm herusissa josta löytyi itselleni ihan uutta polkua Palosenkalliolta! voi olla hyvää pätkää kesälläkin. lumien sulamista odotellessa....
Mä olen kanssa katsellut tuota kartasta ja pari kertaa olen siihen suuntaan koukannut. Aina tosin oli juniorit mukana, niin ei voinut tehdä mitään kunnollista tutkimusretkeä.
Olis tarkoitus, jos ei tule lumisadetta ja pakkanen about <10C lähteä kiertämään Hyvinkään polkuja lauantaina about klo 10 -11. Anyone?
PS. Setävauhti:cool:
PS.PS. Jos kelit jatkuu, niin sunnuntainakin - maybe?
Ans kattoo ny. Autoa pitäisi korjata, mutta huokuttaisi kyllä kauheasti lähteä vähän hankeen kaatuilemaan, varsinkin kun vauhti olisi ns. sopivaa. Päivittelen statusta tänään vielä myöhemmin, kun selviää vähän aikataulut viikonlopulle.
Ans kattoo ny. Autoa pitäisi korjata, mutta huokuttaisi kyllä kauheasti lähteä vähän hankeen kaatuilemaan, varsinkin kun vauhti olisi ns. sopivaa. Päivittelen statusta tänään vielä myöhemmin, kun selviää vähän aikataulut viikonlopulle.
JEP. Käyn palstalla bongaamassa, josko joku tulossa. Jos, niin sovitaan aika ja lähtöpaikka.
No, niin. Neuvottelut käyty, ja minä en pääse.:(
Lähetä vaikka privana viestiä, kun on otollisempi aika. Valolenkitkin OK.
Et jääny mitään paitsi - suuri osa poluista pehmeitä.
Uskomatonta settiä eilen Myllykosken poluilla. Pikku pakkanen mitään haittaa. Sinne vaan!!!
Huomenna kolmisen tuntia poluilla uimahallilta klo10 alkaen. Veikkaan, että kaikki halukkaat mahtuu hyvin mukaan.. Eikä mitään kylmä höpöhöpö tekosyitä :)
Aina on näköjään lenkki kun mä en pääse. Voi kyynel.
Ei ehtinyt eilen, mutta tänään kävin pyörimässa tuossa tornin ympäristössä ja käpylässä. Hyvin siellä nyt pääsee, mitä nyt yks OTB ja muutama muu tilanne. Hauskaa oli ja aurinko paistoi.
p-olkisin
20.02.2011, 20.08
Sama juttu, eilen ei ehtinyt kun perjantaina sain kai ruokamyrkytyksen ja lauantai meni koomassa. Tänään olikin loistava keli, mittarin mukaan noin -12c. Hiukan meinas olla kuuma välillä kun oli-20c varustus päällä.
Kävin tutustumassa hyvinkään polkuihin ja onnistuin rankaisemaan itseäni edellispäivän sluibailusta reilun 5 tunnin edestä. Hyvinkäällä parhaat polut oli tanssikallion ja torikadun liikuntakeskuksen takana.
Tästä reitti: http://connect.garmin.com/player/69239190
...Jos vaikka pimeällä menisi koluamaan Pinninnummelle......
Jaa että sielläkö olisi ajettavaa? Onkos muualla Rajamäellä / Kiljavalla / Käpylännummella jotakin ränniä? Pe vien tytön hepoilemaan Solsikkeen ja sit vois ehkä vähän koittaa polkemista.
Yleensä on aina ollut kun siellä on niitä koiranomistajiakin riittävästi. Ei siellä varmaan monta tuntia pysty pyörimään, mutta en mä kauan jaksaisikaan.:o
p-olkisin
28.02.2011, 13.02
Käpylännummella menee varmasti polkua ristiin rastiin sen lisäksi myös vesitornilla ja pinnissä. Lisäksi tuo savelantie/7-veljeksen alku nurtsille päin alkaa ilmeisesti olemaan ajokunnossa.
Yritin tohon googlemappii piirtää osviittaa. Kiljavasta ei tietoa mutta veikkaisin että röykän uimarannan parkkikselta pääsee röykän sairaalalle ja siellä ranta lenkin.
http://maps.google.fi/maps/ms?source=s_q&hl=fi&geocode=&aq=&ie=UTF8&hq=&hnear=Nurmij%C3%A4rvi,+Rajam%C3%A4ki&msa=0&msid=212327723492877930384.00049d5493e34cfd23e64&t=h&z=14
Joo, tuota Savelantieltä lähtevää pätkää en muistanutkaan. Sehän on talvella helpompi ajaa kuin kesällä. Tai jos osaa, niin eihän se vaikea pätkä ole.
p-olkisin
28.02.2011, 22.41
tota...voit myös saman tien unohtaa sen Savelantien...aika huonossa kunnnossa oli polut tuolla suunnalla.
Vesitorni-Pinni-Tykkitorni-Käpylä on varmoja.
Kiitokset skouttaamisesta. Taidan käväistä Käpylässä pe. Onkos joku liikkeellä n. 17-19?
Hartaasti toivon olevani tuolloin ajelulla, kun viikonloppu kuluu ihan muissa puuhissa kuin pyöräilyssä. Varma ei tietenkään voi olla, mutta into on kova. Istuinkerroskin alkaa parantua, joten sekään ei estä lumessa rypemistä.
p-olkisin
12.03.2011, 00.05
Onko messuille menijöitä ois viis vaparia.
p-olkisin
12.03.2011, 21.09
5-2-2+1=2jäljellä
Kävin keksiviikkona töistä tullessa Kiljavalla skouttaamassa lumitilannetta. Ensi viikolla ompi jo ajettavaa:)
Millonkas se veli Lansiven talviloma olikaan?
Loma on pääsiäisestä wappuun ja vielä siten, että kiirastorstai on jo vapaata. Suunnitelmissa on ankaraa metsäpolkuilua ja rästihommien tekemistä kotona. Lauantaiksi luvassa vaivaiset 17 astetta. Jokohan sitä ihan lyhyissä ajohousuissa pääsisi lomaa viettämään?
twentyniner
18.04.2011, 21.46
Loma on pääsiäisestä wappuun ja vielä siten, että kiirastorstai on jo vapaata. Suunnitelmissa on ankaraa metsäpolkuilua ja rästihommien tekemistä kotona. Lauantaiksi luvassa vaivaiset 17 astetta. Jokohan sitä ihan lyhyissä ajohousuissa pääsisi lomaa viettämään?[
Lauantaille eka brevetti , tosiaan +17c tarjolla,mutta maantielle ikävästi tuulta tarjolle...pitäisikö tuo ajaa maastossa :)
Huomenna aattelin aamusta käydä kokeilemassa Sääksin kiertoa. Lähtö joskus 9-10. Ehtiikö Lansive vai onko lomalla liian kiire?
Ohhoh. Tulihan kokeiltua tuota 7-veljeksen reittiä Rajamäeltä etelään. Siinä sitä tuli mieleen, että on ne maastopyöräilijät kova porukkaa!
:eek:
Huomenna aattelin aamusta käydä kokeilemassa Sääksin kiertoa. Lähtö joskus 9-10. Ehtiikö Lansive vai onko lomalla liian kiire?
Kiire on, mutta aamupäivät on varattu pyöräilylle. Tänään kävin Reinon kanssa katsastamassa reittiä. Pari pientä lumikasaa oli, mutta muuten lähes kuivaa joka paikka. Koivuniemeä ei kierretty, eikä käyty Märkiön pohjoisrannassa, vaan lähdettiin leirikeskuksen ohi tietä ja vähän polkuiltiin vielä Kehityksen majan ympärillä.
Laita vaikka tekstaria kun lähdet tähän suuntaan. Mistä lähdetään liikkeelle?
Kiitokset @lansive ajoseurasta.
Märkiön paremman jatko Mökiltä Astrakaanin suuntaan on jäänyt moton alle:( Puissa oli uusia merkkejä jotka eivät tarkoita latu-uraa notta aikovatten jatkaa. Siellä ja samaten Herusissa olisi raivaushommia. Muuten kaikki oli ajettavaa.
Vaan on se mulle mukavan sopivaa settiä. Jaksan mainiosti pyöritellä 34/18-vällärillä.
Jaksan mainiosti pyöritellä 34/18-vällärillä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1601563#post1601563
Suosittelen lisäämään 2 kpl pyöränosia vaikka pitikin olla säädöillä valmis viivalle.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1601563#post1601563
Suosittelen lisäämään 2 kpl pyöränosia vaikka pitikin olla säädöillä valmis viivalle.
:D:D Joo-o polkusimet tulee kyllä ja ketjuunkin voisi pari lenkkiä laittaa lisää.
Human Traffic
15.08.2011, 12.49
Olisin halunnut kysyä seitsemän veljeksen reitistä, josko täällä jollain olisi tietoa siitä. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt selkeää vastausta. Eli onko reitti poljettavassa kunnossa ja minkälaista polkua se on? Ajatuksena että ajaisin esim nurmijärvelle ja sieltä lähtisin polkemaan, onko siellä päin hyvää polkua?
Rajamäeltä Hyvinkäälle polku on ihan ajettavaa ja pääosin jopa helppoa. On siellä toki teknisiäkin paikkoja välissä. Kirkonkylän ja Rajamäen väliä en ole ajanut. Pari vuotta sitten se oli pahaa risukkoa, mutta ilmeisesti on raivattu kun kerran on opaskarttakin saatu aikaan.
http://www.nurmijarvi.fi/vapaa-aika_ja_kulttuuri/matkailu/luonto_ja_retkeily/seitseman_veljeksen_vaellusreitti (http://www.nurmijarvi.fi/vapaa-aika_ja_kulttuuri/matkailu/luonto_ja_retkeily/seitseman_veljeksen_vaellusreitti)
Maastopyöräilijälle Helsinki-Nurmijärvi/Rajamäki -siirtymään suosittelen linja-autoa. Kun kaikki ei ole Ellmereitä:rolleyes:
Human Traffic
15.08.2011, 14.51
Juu kattelin tuota opaskarttaa ja mehustelin noista pitkospuu kuvista. Mutta jos reitti on pääosin helppoa polkua, niin ei se minua niin nappaa. Kiitos vastauksesta. Kaippa sinne menen tällä viikolla jossain välissä katsomaan tilannetta.
Kyllä ne tekniset pätkät on aika teknisiä. Usmissa varsikin on aika mehukkaita paikkoja. Pitkospuita tuolla reitillä on kyllä vaikka muille jakaa, tosin ne ovat hyväkuntoisia ja leveitä. Ja kuten kartasta näkyy, niin myös tiesiirtymiä reitiltä löytyy.
p-olkisin
15.08.2011, 17.49
Reitti on koko matkalta ajettavassa kunnossa.
Reitti on aika kaksi jakoinen eli välillä on tietä ja ulkoilureittiä kun taas polut on melko teknisiä.
Rajamäellä kannattaa tehdä pikku koukkaus maraton reitin kautta Herusiin niin ei ole ulkoilureittiä niin paljon. Usmissa sama juttu. Siellä kannattaa koukata Pontevan majalle josta pääsee merkittyä reittiä (huippu polkua) taas 7-veljeksen reitille.
Jos aloittaa Nurmijärveltä Myllykoskelta on alkuun hienoja polun pätkiä ja pitkoksia (1,9km), mutta sen jälkeen pitkä siirtymä tietä/ulkoilureittejä lähes Alhonniittyyn asti (3,7km). Siitä onkin sitten Rajamäkeen melkein koko matka polkua. Yksi tie 1,3km on välissä ja sitä ennen Alhonniityyssä on pätkä ulkoilureittiä.
Ajelin ko reittiä sunnuntaina Rajamäeltä Hyvinkäälle yllä mainituin poikkeuksin ja takaisin osittain samaa reittiä.
Laitan linkin GarmininConnectiin myöhemin kun saan reitin siirrettyä koneelle.
ps. asettelin hiukka kiviä perjantaina tuolla nurmijärven ja hyvinkään rajalla. nyt on tuokin polku kokonaan ajettavissa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=6508
Human Traffic
15.08.2011, 18.12
Nyt kun on auto mahdollisuus ja vielä pakettiauto, niin sen takia on kiinnostusta ajaa tuota seitsemän veljeksen reittiä, ainakin siis osittain. Vaihtelua noihin tuttuihin kotiseudun polkuihin. Ei minun tarvitse Nurmijärveltä aloittaa taivalta, se tuli vain ekana mieleen kun karttaa katsoin. Mielelläni aloitan sieltä missä on parhaat polut ja mahdollisimman vähän siirtymiä teillä. Ainakin tämä yllä oleva kuva antaa lupauksia hyvistä poluista.
p-olkisin
15.08.2011, 23.39
http://connect.garmin.com/activity/106823938
Human Traffic ajaa autonsa hautuumaan p-paikalle http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=parkkis&srs=EPSG%3A3067&y=6713232&x=375415&lang=fi ja aloittaa hauskanpidon, ei siirtymiä. Ja eikös tätä kautta joku aboriginaali-opaskin löydy?
Kävin eilen siivoilemassa MPP:n jatko-osaa http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=parkkis&srs=EPSG%3A3067&y=6713232&x=375415&lang=fi Näytti siltä että moton savotta ei ole ihan valmis vielä. Kyllä siitä kummiskin pääsee.
Human Traffic
17.08.2011, 14.20
Ajan tänään töiden jälkeen kmw:n vinkkaamalle hautuumaalle ja lähden polkemaan polkuja pitkin kohti hyvinkäätä. Saas nährä minkäinen lenkki tulee heitettyä.
Ajan tänään töiden jälkeen kmw:n vinkkaamalle hautuumaalle ja lähden polkemaan polkuja pitkin kohti hyvinkäätä. Saas nährä minkäinen lenkki tulee heitettyä.
Tulee haastava lenkki löytää parhaat polut ... Jos malttia huomiseen - tänään suunnistuskisat - noin voisin lähteä to oppaaksi...
Human Traffic
20.08.2011, 20.52
Jostain Nurmijärven ja Hyvinkään rajan tuntumasta alkoi hyvää reittiä. Nurmijärven puolella tuntui olevan aika paljon helppoa perustietä. Lähdin liikkeelle tuolta hautuumaan parkkikselta. Pitäisi tutustua tähän seitsemän veljeksen reittiin paremmalla ajalla, nyt oli liian vähän aikaa. Ehkä sen voisi polkea ihan niin että lähtisi Helsingistä ja päätyisi Sveitsin hotellin pihalle. Hotellissa voisi sitten juoda pään täyteen hyvällä omallatunnolla.. Onko kukaan polkenut tuota seitsemän veljeksen reittiä kokonaisuudessaan?
Sveitsin hotelli on koettu ja pääkin vedetty kohtuulliseen kuntoon, mutta Seitsemän veljeksen reitti kokonaisuudessaan on ajamatta :D.
Hyvinkää - Rajamäki väliä ajettu moneen kertaaan. Kuten p-olkisin kuvaili, niin muutamassa paikassa pitää osata "koukata" tai jää parhaat polut ajamatta.
twentyniner
21.08.2011, 12.59
Miten olisi poijaat, 10.10 maanantaina on Aleksis Kiven päivä . Jos vaikka sunnuntaina 9.10 ajaisimme porukassa Kiven muistoa vaalien kyseistä reittiä ? Itse en ole ajanut kuin Kytäjäntieltä Usmiin päin.
Onko kyseisenä päivänä muita tapahtumia tiedossa? Tätä voisi hiukan vaikka "mainostaa " ja ajaa vaikka muutamassa eri ryhmässä , p-olkisin vetäisi hiukan ripeämpää ryhmää mahdollisesti ja muut voisimme tulla reput selässä ,täynnä makkaraa perässä. Tauot laavuilla makkaran ja virvokkeiden lomassa.
Olisiko ideaa, ei kauheasti vaatisi etukäteisvalmisteluita ja voisi ottaa perinteeksi ?
Rickmaple
21.08.2011, 13.44
Mäkin voisin tulla. Mutta siinä on tietysti monta josia matkassa. Jos sataa, jään kotiin. Jos se on kaameeta ryteikköä, ajan tielle ja lähden kotiin. Ja vielä jos herra Olkisin, P. Olkisin, vetää liian kovaa ni mä putoan kyydistä ja lähden kotiin.
twentyniner
21.08.2011, 15.24
Saattaa olla ,että mennään suksilla , onnistuuko tuo ? :)
Hyvä idea kaksysiltä. Mulle Hyvinkään pää reitistä on ihan tuntematonta joten mielenkiinolla odottelen tulevaa.
29" laittaa vaan uuwen topikin, luulen että nämä maisemat kiinnostaisi muitakin.
Ja olisi hienoa jos P-olkisin & co. tarjoavat vauhtia sitä kaipaaville. Me hitailijat ehdimme nautiskella enempi:)
twentyniner
21.08.2011, 20.53
Laitetaan topiikki pystyyn ja katsotaan mitä syntyy. Hiukan voisimme yhdessä miettiä alustavasti retken . Reittihän on kokonaisuudessaan hiukan liian pitkä ajettavaksi edes takaisin ,koska autoille pitää päästä takaisin. Olisiko ideaa jos kokeilisimme vaikka Rajamäeltä lähtöä , sieltä Hyvinkäälle ja takaisin . Onkos tuossa ideaa ? Onko porukalla tyhmää, jos veivataan samaa reittiä edes takaisin ? Makkarat paistoon Hyvinkään suunnilla laavulla .
Heittäkää ehdotuksia ja antakaa sitova ilmoittautuminen oppaaksi :) itse lähden mukaan tietenkin,mutta jollain varmasti löytyy parempaa paikallistietämystä,kuin minulla. Olisi jos saataisiin tästä perinne aikaan.
Eikökän tämä vedetä ihan kimppalenkki pohjalta ,huolto kulkee mukana repuissa henk. Kohtaisesti yms. Sen verran lähellä asutusta ollaan, että taksilla pääsee takaisin Rajamäelle ,jos semmoinen ongelma tulee eteen.
...voisimme mennä kmw haroilemaan joku päivä tuonne ,Oliko sinulla arkipäivisin mahdollisuus lähteä päiväsaikaan ? Tietenkin muutkin ovat tervetulleita mukaan.
Mulla on parhaiten aikaa "virka-aikana" ,illat ja viikonloput yritän pyhittää perheelle pääsääntöisesti.
Mun työt on pelkkää iltavuoroa joten aamut on käy hyvin. Qis on het' huomenna? Mun pitää olla kotona pauttia 13.00 joten.... jos ma käy niin onkos 09.00 käypänen aika? Kalmiston parkkis?
... Olisiko ideaa jos kokeilisimme vaikka Rajamäeltä lähtöä , sieltä Hyvinkäälle ja takaisin . Onkos tuossa ideaa ? Onko porukalla tyhmää, jos veivataan samaa reittiä edes takaisin ? Makkarat paistoon Hyvinkään suunnilla laavulla .
On ideaa - MUTTA, jos ei prikulleen mene 7-v reittiä, niin ei tarvitsi ajaa edestakaisin samoja reittejä eli Hyvinkään puolella voisi mennä Sonninmäen kautta Sveitsin läpi Vantaalle ja sieltä jatkaisi Usmiin ja makkaranpaistoon :p. Usmissa voisi ajaa parhaita polkuja ja sen jälkeen Petkelsuon pitkospuiden kautta Herusten suuntaan. Muistaakseni vain Herusissa on joitakin pätkiä, jossa joutuisi ajamaan samaa reittiä. Käpylännummessakin on monia reittivaihtoehtoja. Mukana ollaan.
Ei ollut peesaajia eikä vastaantulijoita kun Röykästä Käpylännummelle ja takas kruisailin. Vaihteeksi "väärään suuntaan". Ei ollut pöllömpi lenkki ollenkaan, sanoisin:)
29" laittaa rohkeesti näkyville ajoehdotelmia niin kattellaan. Sitten kun ajetaan lokakuussa niin kai hää vois vetää sinqlaryhmää, eikö?
twentyniner
22.08.2011, 15.55
Heips, töissä ollaan huomisaamuun klo 09 asti, joten kmw ke aamu klo 09 kalmiston parkkis? toivottavasti tuo 18T saapuu tänään/huomenna, 20T on aika Singeri :)
JaSa:lla hyviä ehdotuksia ja paikallistuntemusta, kuten myös kmw:llä, vielä pitäisi saada tuo p-olkisin vetämään mahdollista nopeaa ryhmää, huhuu !
Laitetaan topiikki pystyyn, yksi tai kaksi rauhallista ryhmää ja tuo kisaveikkojen nopea ryhmä, mikäli p-olkisin ehtii ja haluaa lähteä sille oppaaksi/vetäjäksi. Seitsämän veljeksen reittiä Rajamäki-Usmi ja takaisin vetäjän parhaita polkuja, näillä mennään ?
SuccessFactor
22.08.2011, 18.46
Heips, töissä ollaan huomisaamuun klo 09 asti, joten kmw ke aamu klo 09 kalmiston parkkis? toivottavasti tuo 18T saapuu tänään/huomenna, 20T on aika Singeri :)
JaSa:lla hyviä ehdotuksia ja paikallistuntemusta, kuten myös kmw:llä, vielä pitäisi saada tuo p-olkisin vetämään mahdollista nopeaa ryhmää, huhuu !
Laitetaan topiikki pystyyn, yksi tai kaksi rauhallista ryhmää ja tuo kisaveikkojen nopea ryhmä, mikäli p-olkisin ehtii ja haluaa lähteä sille oppaaksi/vetäjäksi. Seitsämän veljeksen reittiä Rajamäki-Usmi ja takaisin vetäjän parhaita polkuja, näillä mennään ?
Heips! Ei tällaisesta reitistä sattuisi olemaan gps-logitettua versiota, että pääsisi arvioimaan jos sitä joskus uskaltaisi lähteä mukaan :) Olisiko CC vaiko XC-vehje parempi?
twentyniner
23.08.2011, 11.45
Huomenna keskiviikkona 24.8 klo 09 kalmiston parkkis, onko ketään tulossa? itse lähden sinkulalla liikenteeseen, tiukempaa takaratasta ei näy postilaatikossa, joten kyyti on todella rauhallista, kun ei jalat käy enään +100 kadenssilla pitkään :) kmw tai joku muu orginaali voisi saapua, muuten eksyn metsään :)
twentyniner
23.08.2011, 13.27
Huomenna keskiviikkona 24.8 klo 09 kalmiston parkkis, onko ketään tulossa? itse lähden sinkulalla liikenteeseen, tiukempaa takaratasta ei näy postilaatikossa, joten kyyti on todella rauhallista, kun ei jalat käy enään +100 kadenssilla pitkään :) kmw tai joku muu
orginaali voisi saapua, muuten eksyn metsään :)
18T saapui, joten hiukka kovempaa sujuu huominen.
Hep, ke 09.00 Ok:) Lounas Märkiön Mökissä, ehkäpä.
SuccessFactor
23.08.2011, 17.25
Miten on kytäjän polut tuttuja? Muutamia kertoja siellä ajellut ja tosi kivaa maastoa löytyy. Harmittavasti kun jotkut polut ovat erittäin kivoja (Iso-Haiskarin eteläpuoli & Iso-Kypärä), kun taas joissain on pakko taluttaa (Piilolammi & Suolijärvi). Olen yrittänyt kehitellä jotain kivaa reittiä joka kiertäisi mahdollisimman monta järveä, mutta ristiinajolta ei oikein voi välttyä. http://connect.garmin.com/activity/104701673
p-olkisin
23.08.2011, 18.04
Joo olen mukana. Tosin La on vika kisa eli HtH enduro eli saatan liittyä makkara ryhmään. Hyvinkää tuntemus on vielä hiukan vajavaista eli siltä osin reittiä pitää suunnitella...
Jotenki ois vaa hienompaa ajaa Nurmijärvi-Hyvinkää väli, mutta vaikeaksi menee siirtymien kannalta.
Ei sinne cyclolla kannata lähtee! Voi kasvaa tappi ottaan aika nopee!
ps. löydettii eilen UUSI POLKU! joo sinisillä täplillämerkattua jatkoa märkiön parempaan. Mätiä pitkoksia ja kaatuneita puita lukuunottamatta ajettavaa.
Rickmaple
23.08.2011, 18.12
Joo olen mukana. Tosin La on vika kisa eli HtH enduro eli saatan liittyä makkara ryhmään.
Etköhän sä jaksa ajaa sunnuntaina vaikka vähän kävisitkin rullailemassa myötämäkeen lauantaina?
p-olkisin
23.08.2011, 18.17
eiku se on kai ihan perinteist enskaa. nähää koht keimolassa!
twentyniner
23.08.2011, 22.18
Huomiseen ja lounas ok :)
twentyniner
23.08.2011, 22.19
Huomiseen ja lounas ok :)
Miten on kytäjän polut tuttuja? Muutamia kertoja siellä ajellut ja tosi kivaa maastoa löytyy. Harmittavasti kun jotkut polut ovat erittäin kivoja (Iso-Haiskarin eteläpuoli & Iso-Kypärä), kun taas joissain on pakko taluttaa (Piilolammi & Suolijärvi). Olen yrittänyt kehitellä jotain kivaa reittiä joka kiertäisi mahdollisimman monta järveä, mutta ristiinajolta ei oikein voi välttyä. http://connect.garmin.com/activity/104701673
Kytäjän polut on varsin tuttuja. Itse kutsun Piilolammin länsipuolen polkuja Kytäjän poluiksi ja siellä ei juuri ole polkuja, muuta kuin noi mainitsemasi lampien ympärillä olevat.
Piilolammen Itä-, Etelä- ja Pohjoispuolen polkuja sanoisin Usmin poluiksi ja vielä niitä sulla on paljon ajamatta ja ne on just ne parhaat? - ne tekniset polut.
29er ehdotti ajopäiväksi 09.10.
Miten olisi poijaat, 10.10 maanantaina on Aleksis Kiven päivä . Jos vaikka sunnuntaina 9.10 ajaisimme porukassa Kiven muistoa vaalien kyseistä reittiä ...
p-olkisin heitti pelkästään lauantaita yms..
Joo olen mukana. Tosin La on vika kisa eli HtH enduro eli saatan liittyä makkara ryhmään....
Olikos toi ajopäivä 09.10., niinkuin alunperin heitettiin tai jotain muuta? Ite en pääse, jos jo ens viikon loppuna, kun pojjaalla jalisturnaus .
twentyniner
24.08.2011, 08.46
29er ehdotti ajopäiväksi 09.10.
p-olkisin heitti pelkästään lauantaita yms..
Olikos toi ajopäivä 09.10., niinkuin alunperin heitettiin tai jotain muuta? Ite en pääse, jos jo ens viikon loppuna, kun pojjaalla jalisturnaus .
Pidetään tuosta 9.10 kiinni ,voisi olla lähtö vaikka klo 10,jos joku tulee hiukan pidemmältä mukaan,niin ei tarvitse lähteä kukonlaulun aikaan.
Ryhmiä tulee vetäjien ja porukan mukaan, p-olkisin vetää nopeampaa makkararyhmää :)
Onko herroilla muita ehdotuksia ,ennen kuin laitamme ajatuksemme nÄhtÄville omaan topiikkiin ?
Ajetaan JaSan ehdotuksen mukaan Hyvinkäältä takaisin Sonninmäki yms. Reittiä, itsekkin olen tuota ajanut ja ihan kivaa pätkää eikä tarvitse kuin hiukan ajaa tiellä Maaseutuopiston vai mikälie - Noppo välillä.
Nyt vain rohkeasti viimeisiä ehdotuksia kehiin.
Niin tosta kiertossuunnasta voisin itse heittää, että kierretään toi Hyvinkään osuus toisin päin eli ensin maatalousoppilaitokselle ja sieltä via Sveitsi Usmiin 7-v reitille. Mun mielestä mukavat rymistelyt tulee just noin päin. No nää on näitä makuasioita ...
Voisin lähteä 7.v ajoon myllykoskelta-rajamäelle metsäsiirtymänä jos jotain kiinnostaa tällainen lisäsiirtymä.
Kerrankin olisi joku päivä, joka minullekin sopisi. Täytyy äkkiä merkata kalenteriin ennenkuin vaimo ehtii sitä täyttää muilla menoilla.
twentyniner
24.08.2011, 16.04
Laitahan ylös nopeasti tuo päivä. Srami voi mainiosti tulla pidemmän kaavan kautta ja tietenkin muutkin halukkaat. Mutta laitetaan tuohon perustettavaan topiikkiin lähtöpaikaksi Rajamäen hautausmaan parkkis , siellä löytyy tilaa parkkeeraa, sinne on helppo löytää ja sinne on hyvä palata.
Täytyy pitää ajo sopivan pituisena, että saadaan porukkaa mukaan.
Nyt sitten sessiolle nimiehdotuksia ?
Kerrankin olisi joku päivä, joka minullekin sopisi. Täytyy äkkiä merkata kalenteriin ennenkuin vaimo ehtii sitä täyttää muilla menoilla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
Hyvät oli kiemurat 29:n keralla tänään. Ensi viikolla joku aamu lähdemma skouttaamaan polkuja kohti Kytäjää yms. Onko muita aamuvuorolaisia.
Aleksis Kiven - ajo? Allun Kruisi? Noin 7-veljeksen reitti? ..... jatkakaa, plz.
twentyniner
24.08.2011, 17.25
Kiitos vain sinnepäin myös ...Noin 7-veljeksen reitti kuulostaa hyvältä ,miten olisi reitin tilalle ajo /ajelu tai jotain sinnepäin ?
p-olkisin
24.08.2011, 17.36
Joo sunnuntai sopii kyllä, lauantai ei...
Hautausmaalta mara reittiä sivuten Herusten järville, josta 7-V reittiä kattopeitteentielle. Siitä maaseutuopistolle ja sonninmäen kautta sveitsiin ja hyyppärään. Sieltä 7-veljestä +extra polkuja Petkelsuon kautta kattopeitteentielle.
Siitä takas Rajamäelle eri reittiä kuin tullessa tietää hiukka siirtymää ja pituutta. Joko pinnintien kautta (vesitornilla taitaa olla polut pilattu mettäkoneilla) tai souttilan kautta, jossa myös polut aika vähissä.
Tai sit jos alkaa olemaan matka täynnä niin jatketaan 7-veljestä takas rajamäelle.
Tierä noista nimistä, mutta vois mennä harjoitteleen tota reittiä - jahka kerkeis. Jos vaikka kahdessa osassa(?): "Hyvinkää&Usmi" -osuus ja sitten toisena "Rajamäki&Herunen" -osuus. Ilmoittelen jos ja kun kerkiin.
PS. Pitäiskös tota makkaranpaisto-osuutta harjootella myös:p
SuccessFactor
26.08.2011, 16.50
Kävin jumputtelemassa Märkiön nurkkia 15km verran ja oli verrattoman hauskaa. Ei ikinä arvaisi hangontietä ajellessa kuinka paljon polkuja menee ihan vieressä, puhumattakaan esim. siitä yhdestä alikulusta. Märkiön suuntaan mentäessä ollut suo-osuus oli kanssa kiva kokemus. Ei sitä olisi kovin pitkään kyllä jaksanut. Harmi ettei perhevelvollisuuksien takia voi oikein etukäteen aina tietää milloin lenkille pääsee, pitää viuhahtaa aina sopivan raon tullen. Moikataan jos tavataan :-)
twentyniner
28.08.2011, 16.14
Huomenna ma menen ajamaan veljesten polkua aamusta ,noin klo 09alkaen. Lähtöpaikka määräytynee mukaan lähtiöiden perusteella. Onkos kmw lähdössä? Entä muita?
On se mukana, pienellä säävarauksella tosin.
Tänään oli Mutiksen kanssa suunnitelma kiertää Sääksi. Lähtö jostakin 18-19. Valot mukaan. Joukkoon mahtuu.
twentyniner
28.08.2011, 17.28
On se mukana, pienellä säävarauksella tosin.
Tänään oli Mutiksen kanssa suunnitelma kiertää Sääksi. Lähtö jostakin 18-19. Valot mukaan. Joukkoon mahtuu.
Hieno juttu. Mennänkö katsomaan hautuumaa-Hyvinkää väliä vai Sveitsi- Usmi -KytÄjÄntie vÄliÄ ?
Tarkistan aamusta klo 08 tÄÄltÄ oletko tulossa ja missÄ treffataan klo 09 aikoihin.
TÄmÄn illan sessioon ei ole asiaa...kaamee kapula :) ja valotkin ovat vasta matkalla. HyviÄ ajoja teille.
mutanaama
28.08.2011, 18.30
Lähtö on kello 18:30, kesto vajaa pari tuntia, tarvii olla lentokentällä noin ysiltä.
Huomenna ma menen ajamaan veljesten polkua aamusta ,noin klo 09alkaen. Lähtöpaikka määräytynee mukaan lähtiöiden perusteella. Onkos kmw lähdössä? Entä muita?
Työt haittaa edelleen ...nocando
P*ska sääennuste huomiselle. Kattellaan aamusta viittiikö sitä lähteä ensinkään.
tv. Sokeri-Sakari
twentyniner
28.08.2011, 23.06
Palataan viimeistään klo 08 asiaan. öitä
twentyniner
29.08.2011, 09.02
Huonoa keliä täälläkin, eikä tuo Foreca mitään päivänpaistetta lupaa...saattelen tästä pojan kouluun ja menen hiukan katsomaan Hyvinkään päätä reitistä.
twentyniner
29.08.2011, 11.40
Ei se mitään, mahdollisesti to aamu uudestaan...täällä mennään Piilolammilla :) pakko katsoa välillä reittikarttaa.
twentyniner
31.08.2011, 20.55
Ja huomenna olisi torstai aamu,olen menossa Kytäjäntieltä - Herusiin 7-veljeksen reittiä ja jopa reittikartta on mukana :)
Älä eksy ...Jos kuitennii, nii soita niin haen pois...
Ei pysty huomenna. Polvi kettuilee. Saapi nähdä kuinka käy mun viikonlopun ajosuunnitelmille.
twentyniner
31.08.2011, 23.04
Yritän olla eksymättä ja kmw parantelee polven rauhassa kuntoon .
Hep!
Onko sunnuntaina iltapäivällä joku muukin liikkeellä? Rendez-vous joskus 14.00 korvilla jossakn?. Noin Seiska™ kiinnosaisi. Tai sitten jotakin muuta.
Vauhti maltillinen, nyt mulla on kevennetty tuumaa. 32/18 on hyvä kun ei ole kiire minnekään.
twentyniner
10.09.2011, 20.05
Heips,mökillä ollaan viikonloppu,. Alkuviikosta ma ja ti menoja,mutta ke aamu voisi yrittää klo 09 starttia?
twentyniner
13.09.2011, 23.08
Huomenaamusta ehdin vain kotinurkille ajamaan,pitänee olla kotona jo klo 11 aikoihin. Saa nähdä uskaltaako huomiseen myrskyyn edes lähteä ajamaan :)
twentyniner
17.09.2011, 18.20
Olisiko maanantaille aamuvuorolaisia?
twentyniner
18.09.2011, 15.49
Olisiko maanantaille aamuvuorolaisia?
Huhuu , ma aamusta poluille?
mutanaama
18.09.2011, 18.43
Olisko keskiviikkona innokkaita rauhalliselle pimeäpyöräilylle 19:00 alkaen. Lähtö vaikka hautausmaalta ja paluu toivottavasti samaan paikkaan.
Ööps. Nyt jo on maantantai. Ei ehtinyt tänään polkuilemaan.
Ke ehtoona saattaisin ehtiä pelipaikoille pauttia 19.45. Voisin hypätä junaan jostakin matkan varrelta.
Ei taida keskiviikkona ehtiä, kun pitää kuskata peräkärryllä silloin tavaroita. Muuten oikein kannatettava ajatus, koska normaalisti keskiviikko on ns. hyvä päivä tällaisille aktiviteeteille, kun muuta säännöllistä menoa ei silloin enää ole.
twentyniner
19.09.2011, 23.02
Meikäläiselle ei sitten ikuna käy ke illat,koska vaimo harrrastelee silloin.
Ei pysty tänään illalla, zorgen. Eikä ole täällä näkynyt muitakaan innokkaita. Ja mytolookien manaukset on sitten ihan oma lukunsa.
To aamu on buukattu ei-pyöräilyyn. Palataan aamuvuoroajeluihin ensi viikolla.
Palataan aamuvuoroajeluihin ensi viikolla.
Mulla on ensi viikko kesälomaa ja pääsen vaikka joka aamu ajamaan.:)
mutanaama
26.09.2011, 11.09
Olisko laiskaa ja hidasta vetäjää tälle illalle vapaana, noin kello 20:00 alkaen. Kaikenlainen rynniminen ja kiireenpito on kielletty :)
Mä voisin lähteä. Pojan kanssa ajellaan alkuillasta, eli siihen päälle sopisi lisää hitautta ja kiireettömyyttä. Mistä lähdetään? Hautuumaan parkkis? Pari tuntia olisi aikaa ajella.
mutanaama
26.09.2011, 13.40
Kops* Hautuumaa sopii mielenlaatuun.
twentyniner
26.09.2011, 15.17
Hyviä ajoja ja lansivelle lomaviikkoa. Lähden loppuviikoksi metsälle, saaliista ei ole todennäköisesti pelkoa, aseena jousi ja puusilmä. Sen verran olen saalista tuolle reisulle järjestänyt, että Trance jää sinne ja vaihdoss tulee 2011 Oranki 160mm takapäällä :)
Näkemisiin ja olihan mutis laittanut 7-veljeksen reissun kalenteriin?
mutanaama
26.09.2011, 15.32
Olihan se siellä, piti oikeen tarkastaa :eek:
HC Andersen
27.09.2011, 00.41
Lansivelle kiitos lenkin vedosta, oli mukavaa!
mutanaama
27.09.2011, 01.00
Kiitoksia meikäläisenkin puolesta juuri sopivan rauhallisesta lenkurasta. Kiva ajella välillä muuallakin kuin lätäköissä ja mutavellissä.
Arska paistaa ja asvaltti kuivui, joten taidankin tänään ulkoiluttaa Olmoa luultavasti viimeisen kerran tänä vuonna. Siirsin sen jo talvisäilöön, mutta äkkiähän sen sieltä noutaa.
Jaa että mettässä on käyty. Mää vasta havahduin tänne kurkkimaan. Vaan eipä olisi minusta vielä eilen ollut polulle lähtijäksi. Vimpeli ryskytti hartiat parin päivän lepuuttelu kuntoon.
Ehkä to tai pe aamuna ehtisi. Varmistuu ennen h-hetkeä.
Tänään 30.09. syksyn piti olla lämpimin päivä ... mut ei Rajamäellä? Tilanne näytti tältä puolilta päivin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=1231&attachmentid=5027
:seko:
Taitaa olla parasta pitää ajosessiot täällä Hyvinkään puolella :cool:
Kyllä täällä ihan lämmintä on. Olisikohan tuo aamun havainto Röykän observatoriolta? ;)Tänään joka tapauksessa ajosessio on Hyvinkään puolella, kun illalla on Hypyn junnulenkki, johon olen menossa pojan kanssa (Torikadulta lähtö).
twentyniner
30.09.2011, 14.33
Metsäreissulta palaamassa, oranki ja teeri takaboksissa :)
Veli Mutiksen kera sovimma Sääksin kierrosta ma 24.10. Liikkeellepolkaisu 16.00, lähtöruutu on vielä päättämäti, joko Röykän uimarannan P-paikka tai R-mäen hautuumaa. Jos tuo 16.00 on jollekin halukkaalle liian aikainen niin junaan pääsee kyllä myöhemminkin. Valot kannattaa pakata mukaan.
Ajelin tänään Röykästä Rauhalaan ja takas. Pätkät Herusten hiekkakuopan jälkeen on vaan toosi mukavata. Palatessa ajelin MPP:n jatko-osaa. Lähempänä Märkiön Mökkiä on harvennettu mettää isolla kädellä. Jopa tunkkaaminen oli hankalaa. Jäämme seuraamaan tilannetta aikooko joku siellä siivota. Näytti siltä että polun tukkiminen oli ollut tarkoituksena?!?
Veli Mutiksen kera sovimma Sääksin kierrosta ma 24.10. Liikkeellepolkaisu 16.00, lähtöruutu on
vielä ? ...
Mieki voisin tulla völjyyn, jos maltatte ajella sillai hiljaa ja heleppoja polokuja. Ja jos onnistun saamaan luvan poistua
ns sorvin äärestä riittävän varhain...
HC Andersen
21.10.2011, 19.52
Miekin saattasin tulla, about kl.17
mutanaama
21.10.2011, 20.08
Hyvin voidaan vetää sakkokierros alkuun.
Minä pidän maanantaakin ja tiistaakin vapaata. Olen siellä tai olen neliö.
Jos ei kauheasti sada, niin jätän vaihteet ja jouston talliin. Mulla on kyllä 39/18 rattaat, mutta jos ei mennä mitään isoja mäkiä, niin voi niilläkin olla peränpitäjänä.
Huomenna on jo huomenna. Soppiiko notta 16.00 Hautuumaalla? Ennakkosakkolenkki kiertää Käpylää ja ehkä Herusiin. Paluu hautausmaalle 17.00 ja sitten Sääksin & Märkiön kiertoon. Mitäs siihen sanotte, häh?
HC Andersen
24.10.2011, 00.15
Mä en kuulemma kerkee mukaan :eek:
Shimaani
24.10.2011, 00.24
Veli Mutiksen kera sovimma Sääksin kierrosta ma 24.10. Liikkeellepolkaisu 16.00, ... Hep! Nyt tää lorviskelu saa loppua, kestää käpälä tahi ei. Mikä sen kalmiston osoite on navigaattoriformaatissa?
muok:
Astrakanintie 100 Asia vilipitön, teillä on sit täältä etelästä jarruvaunu mukana huamenna.
Mä yritän kanssa neljäksi paikalle. 100% varma en ole kun pitäisi viemärikaivojen tyhjennys tulla tänään taikka huomenna. Ei tiedä tarkemmin, kun urakoitsija ei osannut luvata varmaksi mitään.
Mieki voisin tulla völjyyn, jos maltatte ajella sillai hiljaa ja heleppoja polokuja.
Ja jos onnistun saamaan luvan poistua ns sorvin äärestä riittävän varhain...
Ajelkaa te. Mie teen töitä :( tänä(kin) iltana.
Markku Liitiä
24.10.2011, 13.00
Antakaas paikalliset vinkkejä. Kävin perjantaina tutustumassa Rajamäen tienoon polkuihin. Lähdin liikkeelle hautuumaan parkkikselta, siitä siksakkia pohjoisen suuntaan, Hanko-Hyvinkää-tiestä yli ja Seitsemän veljeksen reittiä parin sivupolun kautta Herusten pohjoispuolelle. Sivupoluilta löytyi vähän kiviä ja juuriakin, itse SVR oli ajamallani pätkällä turhankin tasaista ja leveää baanaa.
Takaisin tullessani kävin vielä tsekkaamassa hautausmaan ja Märkiön grillin puolivälissä olevan erämaamaisen lammen. Sieltä ajoin soistuneen metsän laitaa etelään ja edelleen lännemmäs jonkun (Pyllistys, Ponnistus?) urheiluseuran majalle. Majalta eteenpäin näytti olevan niin imevän näköistä purupohjaa, että käännyin takaisin.
Onko urheiluseuran majalta järkevää (ei suota) reittiä Märkiön grillille? Onko grilliltä maantien laitaa itään menevä reitti pelkkää latupohjaa vai jotain muuta? Kannattaako ampumaradan itäpuolelta laskeutua ison mäen alle pohjoisen suuntaan vai onko siellä luvassa pelkkää suota? Mitä muuta Rajamäen liepeillä kannattaa tsekata?
Maja on Rajamäen Kehityksen, ja sitä pururadan laitaa menee pyöräiljöitten käyttämä spoori, jossa ei upota ihan niin paljon. Tässä (http://connect.garmin.com/activity/123969672) on yksi reitti, joka lähtee hautuumaan parkkikselta ja kiertää Sääksin. Tuosta puuttuu vielä Koivuniemen kierros Röykässä, joka on ihan mukava pätkä sekin. Tuossa osin ulkoilureittejä mukana, mutta latupohjaa on vältelty mahdollisuuksien mukaan.
SVR on ihan kelvollista polkua kun päästään Herusten pohjoispuolelle. Jos ei aja ihan orjallisesti reittiä, niin parempiakin polkuja löytyy.
Maja on Rajamäen Kehityksen, ja sitä pururadan laitaa menee pyöräiljöitten käyttämä spoori, jossa ei upota ihan niin paljon..
Mää suosiolla kierrän tuon asphaltin kautta.
Onkos joku liittymässä seuroihin tänään klo 17.00? Äkkiä tänne ilmoja jos on näin aikomuksia. Jos ei niin sakot ajetaan viimeiseksi. Saa myös helistää nolviisnol-3viis4viis 9kolme9 Anna soida kunnes ehdin kaivaa luurin esiin, plz.
mutanaama
24.10.2011, 20.40
Olipas taas mukavaa ajella välillä kuivassakin maastossa. Melkein kolme tuntia saatiin tuolla kulumaan, ja sitä spagettia oli jätetty mullekin :)
Kiitokset ajoseurueelle. Hieno oli keli kruisailla.
Himppasen ihmetyttää että ihan varmasti täydet kiinanihme-akut näyttää punaista n. 40min jälkeen. Ei ollenkaan hjuva. Pikoon ei nyt ole budjettia notta pitäisköhän tilata pari akkua lisää, jos sitä vähänkään eeppisempää valopäälenkkiä suunnittelee? Toisaalta jos saa ajaa ekana ja takana tulevat Mutis ja äSSä niin ei tartte omaa valoa ollenkaan.
Shimaani
24.10.2011, 21.06
Juups,
vallan outoa kun ei pyörä kuraantunut eikä kuski rapaantunu - silti vallan hyvä lenkki.:) Mittaritta ajamisen huono puoli on että nyt ei ole mtn tajua paljonko pitää mättää kaloreita....
Onko edetystä matkasta tietoa?:cool:
Markku Liitiä
26.10.2011, 12.39
Tässä (http://connect.garmin.com/activity/123969672) on yksi reitti, joka lähtee hautuumaan parkkikselta ja kiertää Sääksin. Tuosta puuttuu vielä Koivuniemen kierros Röykässä, joka on ihan mukava pätkä sekin. Tuossa osin ulkoilureittejä mukana, mutta latupohjaa on vältelty mahdollisuuksien mukaan.
Anteeksi, että huutelen taas vieraisiin pöytiin, mutta kiitos Lansive hyvästä reittivinkistä! Kävin ajamassa sen eilen.
Koska tallensin gepsitrackisi pelkästään päähäni, eikä mukana ollut karttaa, tein pari pummia mutta jälkikäteen vertaamalla pysyin reitillä aika hyvin. Etenkin Haukilammen ja Märkiön grillin välillä oli rutkasti vaihtelevaa polkua ja jalatkin säilyivät kuivina. Haastavin paikka oli se jonkun ystävällisen sielun nikkaroima pikkuinen silta puron yli Hanko-Hyvinkää-tien tuntumassa. Oli nimittäin vähän liukas hiilikuituisen maastokengän pohjan alla! Yhtä liukkaalta vaikutti se iso kupera kivi, jolle sillalta olisi pitänyt loikata. Varovaisella hivutustaktiikalla onnistuin olemaan putoamatta päälleni puroon.
Sääksin etelärannalla oli hienoa menneen loiston tunnelmaa. Lopetettuja ja tyhjillään seisovia sairaaloita sun muita. Mikä niiden pitkin metsää siroteltujen kesämökkien historia on?
Grilliltä hautuumaan suuntaan tuli joku Nurmijärven MTB-setä vastaan. Kuka?
Silta oli mullekin mukava ylläri kun setäseurassa kierrettiin Sääksi & Märkiö männä iltana. Edellinen (made by p-olkisin) oli parempi ja helposti yliajettava. mutta joku siitä provosoitui ja laittoi sen päreiksi. Kai tuosta uudestakin joku Z. ajaa noin vain, mutta minä kyllä vähän arkailen.
Pitkin metsää sirotellut kottaraisenpönttö-kesämökit ovat käsittääkseni vuokrattavissa.
Ja *vink vink* se tyhjä sairaala Röykässä on myytävänä. Joku pyöräilyyn positiivisesti suhtautuva taho voisi imo sen ostaa.
Löytyskö Rajamäen suunnalta paikallisopasta näyttämään paikallisia polkuja?
Kaverini asuu Rajamäellä ja hänen 11-vuotiaalle pojalleen hommattiin maastopyörä. Olen luvannut opettaa perusajojutut, mutta Rajamäen seudut ovat minulle tuntemattomat. Siellä olis vähän kuivemmat maastot tällä hetkellä kuin täällä Länsi-Vantaalla.
Tarkoitus olisi huomenna lähtee ajelemaan.
Sunnuntaina minä ainakin käyn pyörähtämässä metsässä. Vähän flunssan jälkimainingeissa, joten ei mitään kovaa vauhtia ole tarkoitus mennä. Sopii siihen joku junnu ja opaskin taatusti mukaan. Mä luulen, että on muuten aika hiljaista tuolla puskissa.
Huomenna on no go.Huonosti olen hommani valkannut kun joutuu töitä tekemään lauantaina:(
Su on isänpäivä, mutta saako isä lahjaksi ajoaikaa on vielä hämärän epävarmuuden peitossa.
Mtok voisi viedä juniorin Käpylännummelle. Jos ette aja yhdenkään autotien yli niin eksyminen on mahdotonta, Polkua riittää hyvinkin maastopörräilyn aloitussessioon.
Taidetaan ajella huomenna tutuilla Vantaan poluilla.
Pitää kysellä huomisen lenkin jälkeen vieläkö on intoa lähteä sunnuntaina ajamaan..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.