PDA

Näytä tavallinen näkymä : Nurmijärven Rajamäki

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

kmw
11.11.2008, 23.58
Siitähän onkin sitten hyvä raportoida tuonne "Mitä neitiä teit tänään"-ketjuun.:D

Oisko tilausta omalle topikille "Löysin sisäisen sauvakävelijäni".
Oikeesti mun duunit on semmosta että sauvominen tai vaihtoehtoisesti uiminen tekee niska-hartia-lapa-osastolle toisi gutaa. Normisti 2-3 krt/vko. Eihhän sitä jaksa kävellä ilman sauvoja. Jalka äksidentin jälkeen en ole kävellyt yhtään.

[/quote]No, jos ei muita ilmoittaudu niin tuleepahan kokeiltua osaanko kääntyä oikeaan suuntaan Koivuniemessä. Kusiaispesälle kun löytää niin eiköhän se siitä sitten mene jatko helpommin.[/quote]

Hauskaa lenkkiä,

*laulaa* Maan korvessa kulkevi..........
Kyllä sieltä pois pääsee. Sä ajat kuitenkin ympyrän. Se minkä kokoisen, on vielä epävarmaa:D

lansive
12.11.2008, 00.16
*laulaa* Maan korvessa kulkevi..........

Nykyään olen 100% varma, että laulun sanoittaja on ajanut "Märkiön parempaa polkua" kun on säkeitä mielessään miettinyt.:D

p-olkisin
15.11.2008, 00.29
tervetuloa palstalle LJS. Törmättiin viime lauantaina,oletan että se olit sinä.

Mitenkäs porukalla on viikonloppu suunniteltu? Onko metsään lähtijöitä?
Kiire on ollut sitä luokkaa että viime lauantain jälkeen ei ole tarvinnut pyöräillä. Lenkki oli muuten menestys,olin krossarilla, kesto 1h40min, kerran tangon yli ukemi puolivoltti ydistelmällä, 2kertaa rengasrikko ja lopuksi autolla himaan!

Huomenna uusiks, tosin paremmalla tuurilla toivottavasti.

LJS
15.11.2008, 13.23
Terve. Oikeaan osui oletus, minähän se olin.
Eilen iski lentsu päälle ja ei varmaan tarvii ajella nyt viikonloppuna, menee varmaan viikko toipuessa.

kmw
15.11.2008, 20.11
Tervemenoa kaikki. Meikä huilaa ja tekee töita huomenna:eek:
su 23.11, jos kaikki menee niin kuin on luvattu, on pyörä alla ja voisin vaikkaruveta lenkkiseuraksi:p

p-olkisin
16.11.2008, 21.14
Lauantaina olin krossarilla ja ei kumit puhkeillu enää (edelliselllä lenkillä etukumi ja takakumi puhki), pystyssäkin pysyin!

Tutkin meinaa ennen lenkille lähtöä sisäkumit et oliko tullu snakebiteja alhaisten paineiden takia. Noh yllätys yllätys molemmat kumit venttiilin juuresta rikki!
Otin sitten vanteen käteen ja totesin että olis pitäny asentaessa viilata venttiilinreikää ja laittaa ekstra teipin palaset reiän päälle kuten muissakin pyörissä!
No ei siinä vielä mitään mutta seuraavaksi tajusin että enhän mä ollu laittanu ees vannenauhoja! :eek:

Sunnuntailenkki meni rauhallisesti vesisateessa pääosin mettäteillä ajellessa. Kaverilla kun oli kipsi kädessä niin päätettiin kiertää pahimmat juurakot. Muunmuassa se "Markiön Parempi" jätettiin väliin!

Se "MP" tie 25:n suuntainen pätkä (märkiöngrilli-tunneli-sääksintie) on kyllä nyt ihan ajettava kunnossa. Parissa kohdassa joutuu väkisin jalkautumaan kun ajokkina on ollut krossari jossa välitys 34x16 eli raskas. Mutta maasturilla ei ois ehkä ku yks, meinaa se pieni silta, he...tin liukas, jalankin meinaa olla selällää!

Molemmat lenkit tuli ajettua vedenpitävät shortsit + juoksutrikoot yhdistelmällä sekä kesäkengillä, siinä uskossa ettei sada. Selkeästi väärä valinta molemmilla lenkeillä alkoi satamaan 5-10min lähdön jälkeen, prkl..

Flunssaa taitaa olla liikeellä, itelläki on vähän puolikuntoinen olo, vitamiineja popsimaaan...

Pikaista paranemista kuskeille ja pyörille :rolleyes:

lansive
17.11.2008, 09.24
Viikonloppu meni pojan synttäreitä valmistellessa (lue: siivosin) ja niitä juhliessa. Ei siis tullut juuri lenkkeiltyä, mitä nyt lauantaina puolipimeässä kävin lasten kanssa pyörähtämässä minilenkillä Tykkitorninmäellä.

Jos tälle viikolle saisi vapaapäivää taas niin voisi aamulla käydä kokeilemassa joko yöpakkasta on ollut riittävästi, että latupohjia viitsii ajella. Muuten kyllä taitaa mennä viikonloppuun ajelut.

Vim
18.11.2008, 11.50
Käsittämättömän sitkeä räkätauti päällä. Vissiin jo pari viikkoa menny odotellessa, josko alkais helpottamaan tai tulis edes sit kunnolla kipeeks ja kuumeeseen. Pitää vissiin mennä kohta metsään lentsua vähän härnäämään jos ei muuten ala tulla muutosta olotilaan, kele! :mad:

kmw
18.11.2008, 14.47
Viittaan tuolla http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=31640 käytyyn flunssakeskusteluun. Sisältö lyhyesti: valkosipuli, vitamiinit, iloinen ja avoin mieli, sopivasti totia sekä hyvin aktiivinen sukupuolielämä niin tauti ei iske/tauti paranee. Oisko tämä nyt virallisesti kanonisoitu hoito-ohje:seko:
Tauti pitkittyy jos ei kunnolla sairasta. Mä jään pois duunista vasta jos on kuumetta. Ei se ihan viisasta ole kun tietää että ois parempi olla hissuksiin pari päivää ja maata punkassa. Toisaalta töissä pääsee helpommalla kuin kotona. Perhe on silleen eläväinen ettei täällä ole edes sairastamisen rauhaa.
Toistaiseksi meillä vasta 1/4-osa ruokakunnasta on taudissa. Kattellaan kuinka kiertää tällä kertaa.

Mutta siitä lähdetään että su aamupäivällä mennään. Jos vaikka olis kuivaa ja kaunista:p Mites ois vaikka se heinikkomäki Herusissa?

p-olkisin
18.11.2008, 19.21
Mites ois vaikka se heinikkomäki Herusissa?

Ai mennääks ajaa siihen vetoja? 10 kertaa ylös alas ja yritetää nostaa vauhtia loppua kohden :eek:

p-olkisin
18.11.2008, 19.32
vitsi,vitsi...just tulin salilta ja nyt jo sattuu jalkoihin...tais olla vähä huonot lämmittelyt...no eiköhän tästä sunnuntaiksi palaudu...huomenna ramman kanssa ajelulle.

lansive
18.11.2008, 19.41
Ai mennääks ajaa siihen vetoja? 10 kertaa ylös alas ja yritetää nostaa vauhtia loppua kohden :eek:

Ei minä saa tehdä tuommoista. Enkä ajaa yli tunnin pk-lenkkiä. Meillä oli firman liikuntapäivä Vierumäellä ja siellä poljettiin ergometrillä niin että hiki tuli. Tuomio oli, että kunto on keskinkertainen ja ohjeeksi annettiin 60 minuuttia reipasta kävelyä kolme kertaa viikossa ja punnerruksia ja vatsaliikkeitä. Oli siellä kyllä jollekin päivälle laitettu ruhtinaalliset 10 minuuttia mk-treeniä, mutta ei siinä taida kymmentä vetoa keritä.:rolleyes:

Tänään oli muuten aamupäivällä mukava liukastella Espoon keskuspuistossa. Välillä tuli rakeita ja vettä ja lammikot oli jäässä. Yhdessäkin laskussa oli kolme kalliopätkää peräkkäin joista vain kahdessa kaaduin ja kolmannen talutin. Mutta kivaa oli. Ja kuraa.

kmw
18.11.2008, 22.04

jos mä saan asennettua 42 piikkisen eturattaan takapakkaan niin sitten ehkä vois vedellä. Tosin työntämällä menisi nopeammin:o

lansive
20.11.2008, 01.49
Mutta siitä lähdetään että su aamupäivällä mennään. Jos vaikka olis kuivaa ja kaunista:p Mites ois vaikka se heinikkomäki Herusissa?

Kirjoitit väärin. Pitää olla: mennään vaikka olisikin kuivaa ja kaunista.:D

kmw
21.11.2008, 19.13
Voi

yllä on näkymättömällä kirjoitettuna julkaisukelvoton purkaus kun keula ja iskari eivät tulleet tänään takaisin huollosta. Hymiöt ei riitä alkuunkaan kuvaamaan v*****ta. Herra Blueface laittoi ne Matkahuollon toimitettavaksi tänään Paimelasta (menivät saman päivän aikana sinne) ja se on kiinni la ja su. Että ensi viikolla sitten ehkä jos.......

Mutta pitäkää hauskaa ja jyrätkää polut auki!

lansive
22.11.2008, 01.04
yllä on näkymättömällä kirjoitettuna julkaisukelvoton purkaus kun keula ja iskari eivät tulleet tänään takaisin huollosta.

Johan myrkyn lykkäs. Eihän sitä nyt voi ilman pyörää ihminen olla noin monta päivää. :mad:

Mä sain juuri laitettua käytettynä hommatut WXC300 nastakumit paikalleen toisille kiekoille. En tiedä tekeekö niillä maastossa mitään, mutta maantiesiirtymissä voivat olla ihan hyvät kun hiukan enemmän on pitoa kuin pelkillä NBX liteillä.

Onko kukaan muu yrittämässä sunnuntaina metsäpyöräilyä? Lauantaina en pääse, mutta sunnuntaina voisi uhmata sitä luvattua lumipyryä (vai oliko se vasta yöllä?)

kmw
22.11.2008, 07.19
Minhän en minnekkään ole menossa, mutta tän http://www.yr.no/place/Finland/Southern_Finland/Klaukkala/ mukaan huomiselle on luvassa 12h lumisadetta alkaen 12.00. Minusta tää on parempi sääsaitti kuin muut jotlka on tulleet vastaan.

p-olkisin
22.11.2008, 17.40
minä oon lähdössä oon oon oon lähdössä huomenna ajelee kaverin kanssa, muita?lansive olit ilmeisesti lähdössä?

Klo9 missä?

Vim, ljs,kubbe,antti?muita?

Kmw haluutko lainaa mun felttiä,voin lähteä krossarilla?kuinkas pitkä oot? Paa vaikka tekstaria tai soittele jos kiinnostaa!nyt runko 19,5tuumaa kai.

Polut oli loisto kunnossa tänään...

kmw
22.11.2008, 18.01
Kmw haluutko lainaa mun felttiä,voin lähteä krossarilla?kuinkas pitkä oot? Paa vaikka tekstaria tai soittele jos kiinnostaa!nyt runko 19,5tuumaa kai.

Kiitos ja kumarrus, aivan loistava ehdotus, mutta meidän neidit ehti jo keksiä kaikenlaista sunnuntaiksi joka pitää iskän poissa mettästä (=heppoja, koiria ja uimista). Joskus voisin kyllä uteliaisuudesta kokeilla Feltiä.
Edelleen, hauskaa lenkkiä.

PS. @ cubbe, jos tarttet filotelinettä niin senkun tulet hakemaan.

p-olkisin
22.11.2008, 19.48
heh ei sentää sauvakävelyä tällä kertaa ;)

Joo ois pitäny herätä aiemmin...

kmw
22.11.2008, 20.56
heh ei sentää sauvakävelyä tällä kertaa ;)

Joo ois pitäny herätä aiemmin...

Sauvakävelyoptio on aamulla. Pitää vain ehtiä takaisin kotiin kun lastenohjelmat lopuu telkkarissa:)

LJS
22.11.2008, 22.00
minä oon lähdössä oon oon oon lähdössä huomenna ajelee kaverin kanssa, muita?lansive olit ilmeisesti lähdössä?

Klo9 missä?

Vim, ljs,kubbe,antti?muita?

Kävin tänään koittamassa flunssan hätistämistä ja ajelin märkiön ympäri. Polut oli loistokunnossa tosiaan.

Voisin lähteä huomenna uudestaan, jos kondis ei tästä huonone. Lähtöruutu?

p-olkisin
22.11.2008, 22.22
kaikki liikkeelle, ajellaan rauhallisesti....

ljs->lähetän numeron privana

lansive
22.11.2008, 23.16

Mukana roikutaan. Eilen laitoin nastagummit alle, jos vaikka pito paranisi. Kokeillut en vielä ole, mutta mitäs siitä. Mä olen kuitenkin hidas ja huono kalustosta riippumatta.;)

LJS
22.11.2008, 23.36

Kuitti.

p-olkisin
23.11.2008, 14.31
Kiitos lenkki seurasta!
Ehdittiin aika sopivasti ennen myräkkää pois.

ljs--> kävin pyytää sua kaveriks sportstrackerissä.
akku oli loppunu 2 tunnin kohalla tänää, ei varmaa ollu ihan täydet tolpat lähtiessä, pitänee pistää povarii ens kerralla.

LJS
23.11.2008, 17.28
Kiitoksia lenkkiseuralle, oli hyvä kierros!

Sportstracker oli taas tiltannut, oli mitannut matkaa 0.8km! Taitaa olla päivityksen syy, ennen sitä on pelannut ihan hyvin...

p-olkisin
23.11.2008, 21.27
...jyrätkää polut auki!

ööö, äsken puoltoist tuntii lumihommissa... saattaa olla että osa poluista on mennyt osittain tukkoon!

Nii ja mitä jyräämiseen tulee niin eiköhän ne "penteleen hiihtäjät" oo jo ajanu ladut MEIDÄN reittien päälle ;) Terveisiä kehityksen porukoille! Noh eiköhän ne sinne mahdu hiihtämään, kunhan vaan muistavat väistää kun vastaan tulevat!

Jep, pysytään poissa hiihtourilta, polkuja kyllä riittää!

lansive
24.11.2008, 11.43
Taitaa hetkeksi hiipua tuo metsäpyöräily kun polut voi olla hiukkasen tukossa. Ainakin kun lunta luvattiin taas lisää tälle päivälle. Nyt ei ole kumminkaan enää rahaa ostaa suksia, joten pitää pyöräillä sitten ihan tietä pitkin.:eek:

Saahan nähdä kestääkö oikeasti nämä kelit kovinkaan kauan.

Vim
24.11.2008, 12.48
Kolmet lumityöt alle vuorokauden aikana, onneks olin eilen ite töissä, niin emäntä sai kolata niistä ekat 2 :D.
Nyt kyllä houkuttais lähteä pyöräileen, on sen verta pehmoisen näköistä. Ei oo nastat alla ei (siis fillarissa). On vaan noita lapsenhoitovelvotteita, niin ei tänäänkään ennätä lähtee kaatuilemaan :mad:

kmw
24.11.2008, 14.56
Nyt on pyörä kotona. Hinkua ois mennä ajelemaan, mutta kaikkea säätöä ja puuhaa töissä käymisen lisäksi on niin paljon että paha sanoa millon kerkiää.

Mitenkäs lie polut esim. Käpylännummella ja muualla Rajamäki-cityn lähellä? Muutamassa päivässä koirankusettajat saa yllättävän paljon uraa aikaiseksi. Laitakaas aboriginaalit tänne havaintoja.

p-olkisin
24.11.2008, 15.12
mikäli lupa irtoaa niin lähden kaatuilemaan käpylään illalla! raportoin myöhemmin, mikäli aihetta!

lansive
24.11.2008, 15.21
Mitenkäs lie polut esim. Käpylännummella ja muualla Rajamäki-cityn lähellä? Muutamassa päivässä koirankusettajat saa yllättävän paljon uraa aikaiseksi. Laitakaas aboriginaalit tänne havaintoja.

Voi tulla eturistiriitaa hiihtäjien kanssa. Perinteisesti jos polulla on menty suksilla niin sillä kävelemisestä saat fillarilla ajamisesta saa sitten kauheaa valitusta. Toivottavasti Kehityksen väki (tai joku muu) ehtii vetämään latu-urat kuntoon niin jää sitten muut polut huru-ukkojen pöyräiltäviksi.

p-olkisin
24.11.2008, 16.25
mikä toi vihrä kuula tossa oikealla on? Olen oikealla tiellä, täh!

lansive
24.11.2008, 16.28

Se on sitä mainetta. Kun on kiltisti se kasvaa ja kun aukoo päätään niin putoaa. Ei sen kummempaa. Tästä oli oikein omat topikki jossakin.

Niin ne on muut foorumilaiset kun toisiaan arvostelee, eikä mikään maaginen raati.

kmw
24.11.2008, 17.04

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=32915

p-olkisin
24.11.2008, 22.56
vidu viesti katos bitti avaruuteen.........aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrgggghhhhhh hhhhhhhhhhh

joo ny alkaa selkii noi pallukat mut yhteys koriksen peluuseen siellä toisessa topicissa ei oikein auennut!

p-olkisin
24.11.2008, 23.03
Polut/hanki testattu! LAiskoja koiran kusettajia. Ne vähät jäljet mitä oli, olivat huonompia ajaa kuin hanki. Tosin krossarin välitys on ihan liikaa tonne.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=581

PS. tynkälenkki kumit paukkui taas. 28-37mm sisäkumi ei oikein taida toimia 45mm renkaan kanssa. Nii ja varalla ollut maantiekumes kesti about 15minuuttia ennen kuin päästi ilmat!
Täytyy hommata hiukan isompia sisäkumeja.

Kyytiä odotellessa oli aikaa ottaa räpsyjä (satoi jääpuikkoja?):
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=579

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=580

kmw
24.11.2008, 23.18
Korisläppä lienee joku inside joke jonka ei kuulukkaan aueta meille muille

thx kuvista, taidan laitta huomenna lumikengät jalkaan ja käyn lanaamassa vesitornin ympäristöä. Lunta näkyy Rajamäen suunnassa olevan niin paljon ettei mun reisillä ja välityksillä (ei ole vieläkään 42-piikkistä takapakastsa) kannata lähteä uhmaamaan kohtaloa. Ennusteiden mukaan lumi kyllä hupenee, prkl. Toivottavasti olisi öisin pakkasta niin jos aamuhämärissä lähtis niin ei hukkuisi loskaan. Lähempänä lauantaita tarkennellaan suunnitelmia.

@p-olkisin, mikä valotsydeemi sulla on? Kuvissa vaikuttaa pätevältä.

p-olkisin
25.11.2008, 11.34
tangossa fenix, malli ei ny muistu mieleen. pirun kirkas, täydellä teholla, akut(2xAA) kestää täydellä teholla noin 2h. lampussa on myös huippu strobo ominaisuus, sen kun laittaa päälle ja suuntaa tarpeeksi ylös niin autoilijat kyllä varoo. samanlaisen kun laittais taakse punaisella linsillä niin eipä ohitettaisi kyynärpäätä hipoen :eek: valokeila voisi olla leveämpi tai kypärässä voisi toimia paremmin? ajelin viime talven tällä.
lisäksi hommasin vilma vitosen, tais olla kuumetta tai jotain, kun menin tilaamaan. en ole vielä ihan vakuuttunut siitä että oliko hyvä veto. eli hyvästi veronpalautukset. toi oli eka lenkki kyseisellä yhdistelmällä, ei vaan ollu hyvä sää ku tuiskus lunta niin pirusti. joutu pitää katseen etukumissa, jotta lippa suojas silmiä pyryltä.

ps. lisäsin kaikille mainettA HAH!

p-olkisin
27.11.2008, 22.21
Krossarin takaratas vaihdettu 16 piikkisestä 18 piikkiseen. Myös sisäkumeet uusittu, isoin koko mitä löytyi elmosportista prestalla 28 tuumaisena oli 38-44mm. Luulis noitten nyt pysyvän ehjänä, kop kop. Venttiilin juuresta noi oli taas viimeks hajonneet.

Siwasta hain tänään 1824 nastaa! Periatteessa nyt on jonku aikaa muutamat ylimääräset jos jollain on akuutti tarve.

Huomenna meen testaa uutta välitystä ja kattoo josko polut ois jo tampattu ja et onko kaikki latupohjat ajettu jo laduiksi...

Onko kukaa viikolla käynny ajelee sääksin ympäristössä?

kmw
27.11.2008, 23.18
0m on tullut ajettua:( ja huonot on mun mahikset viikonloppunakin.
Polut on taatusti sohjoa ja pehmoa http://www.yr.no/place/Finland/Southern_Finland/Klaukkala/ , uusi välitys voi olla tarpeellinen. Tällä menolla lumet häviää äkkiä, pyörätiet on kohta sulat, vain sepelit jää odottamaan kevättä:(:(

-> p-olkisin; lait viestiä tänne mitkä on maisemat, kuvatkin kelpaa:p:)

p-olkisin
29.11.2008, 21.11
paljon tapahtu ja raskasta oli, pysähtelin kuvaamaan jotta sai ees vähä hengähtää.
tänään oli jo huomattavasti vähemmän lunta ja eteneminen helpompaa.
molempina päivinä maasturilla ja nastoilla.
kuvat kohta tuolla mun profiilissa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=164
perjantain reitti kuvilla sportstrackerissa...

huomenna menee vielä helpommin, onko lähtijöitä?

p-olkisin
29.11.2008, 21.32
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=164&pictureid=616

Okei kettu, tämä astragaanilta. Myöhemmin metässä märkiön paremmalla oli pelottavamman näköisiä jälkiä. Ei uskaltanut pysähtyä enää kuvaamaan, kuvittelin että susi syö. Toivoin että ois ollu tombraider tyyliin puukkokotelo reidessä. Lähempänä sääksiä uskalsin seuraavan kerran pitää kuvaus tauon, heh!

lansive
29.11.2008, 21.49
Tällä menolla lumet häviää äkkiä, pyörätiet on kohta sulat, vain sepelit jää odottamaan kevättä:(:(

Mä sain sekasikiöön laitettua lokarit ja tänään kävin isompien poikien kanssa ajamassa pikku lenkin. Vähän pelotti 37 millisillä slikseillä ajaa peilijäällä. Huomenna ehkä menen omin päin ajamaan pikku lenkin maantiellä. Täällä on onneksi vähän pyöreämpää sepeliä.

Tänään kysyin Hyvinkäältä talvirenkaita juniorien pyöriin. 20 tuumaisen Marathon Winterit vain 52 euroa kappale:eek:. Lupasivat kyllä alennusta jos ostan sekä 24 että 20 tuumaiset. Nettikaupoissa ei noita junioirikokoja näytä juuri olevan. No, onhan niissä on kevlaria ja muuta pistosuojausta kunnolla.

kmw
29.11.2008, 23.11
thx kuvista. On sen näköstä et emmää viittis:(. Hattua nostan korkealle että äijällä riittää reittä ja pyöränhallintaa noissa olosuhteissa riekkua mehtässä.

Täällä meinaa flunssa ottaa ylivaltaa - vaikka kuinka valkosipulilla ja seksillä olen hoitanut itteeni:). Ens viikolla meen vaikka väkisin ajelemaan. En edes muista milloin ajoin viimeksi:( Pihalla kokeilin pyörää kun sain sen kotiin ja keula on ihan eri maailmasta kuin aikaisemmin.

LJS
29.11.2008, 23.32
...huomenna menee vielä helpommin, onko lähtijöitä?

Ei taida ehtiä huomenna. Kävin tänään kauppareissulla käpylässä kokeilemassa pikkupätkän polkua, raskasta oli yksvaihteisella.

p-olkisin
29.11.2008, 23.36
Nettikaupoissa ei noita junioirikokoja näytä juuri olevan. No, onhan niissä on kevlaria ja muuta pistosuojausta kunnolla.

Joku englantilainen kauppa myi paljon pieniä renkaita, ...rkle ku ei tuu millää mielee. Pitää yrittää muistella. Tosin en tiiä löytyykö nastoissa. Siellä oli osia bmx, tandem ja noja pyörii..
Ei ollu mikää pikku putiikki, pitää yrittää muistella.

p-olkisin
29.11.2008, 23.44
...seksillä... Äh ei se flunssa pärjää ku konstit on kunnolliset!

Reidestä en tiedä...
Vinkki: pienehkö vaihde + tasainen pyöritys = hidas vauhti

noilla selviää useimmista kohdista ja pahoissa kohdissa missä on paljon lunta niin auttaa kun alkaa pomppii satulassa.
Samassa tahdissa ku polkasee ja rysäyttää painon satulaan niin rengas ottaa pitoa. tätä jatketaan kunnes luminen kohta loppuu tai sitten pysähdytään ottaa kuvia ;)

pyöränhallinta: noh useammin tuli keräiltyy hangesta ja eilen menin kerran ihan suht vauhdikkasti osittain tangon yli kyljeltee.
mutta eipä toi nastoilla ja hitaalla vauhdilla paljo taitoa vaadi.

Vim
30.11.2008, 19.21
Kesäkumimihen mietteitä tämänpäiväisen metsäretken jäljiltä:

1. 0-asteinen vesi kengässä ja sukassa on kylmempi kuin +10asteinen kesävesi. Neopreeni ym.-suojilla on ilmeisesti joku vinha tarkoitusperä
2. Nastagummit on tarkoitettu käytettäväksi talvella, kesägummit kesällä
3. Pito on suhteellista. Jos syksymärällä tuntui, että pitoa ei ollut märillä kivillä ja juurakossa, niin sohjoisessa metsässä nuo edellämainitut elementit voivat olla ylimpiä ystäviäsi.
4. Jos yksi kammen kierros kesällä tietyllä vaihteella liikuttaa polkupyöräilijää x-metriä, niin sohjoisella metsäpolulla kesäkumimihen kammenpyöräytys liikuttaa kesäkumimiestä x-metriä/5

Eipä silti. Hauskaa oli metsässä rämpiä, vaikka kyllä useampaan otteeseen alkoi päässäni soimaan Zen Cafen biisi: Olen Idiootti! :D

lansive
01.12.2008, 14.18
Siwasta hain tänään 1824 nastaa! Periatteessa nyt on jonku aikaa muutamat ylimääräset jos jollain on akuutti tarve.

Mulla on tippunut muutama nasta WXC 300:sta. Sopiiko nuo siihenkin ja onko mitään järkeä laittaa enää uutta tilalle? Ei ne nyt paljon haittaa, kun ei ole kaikki samasta kohtaa. Tässähän saa silti laittaa kohta taas kesägummit tilalle kun jäätä ei kohta ole kuin pakastearkussa.

p-olkisin
01.12.2008, 21.50
äh eiku ne on kii noissa schwalben ice spikereissa. olin vaa vähän vitsikkäällä tuulella :D

Nokialla oli kyllä replacement nastoja myynnissä, mutta en tiedä mistä niitä saa.
Eikä sota yhtä miestä kaipaa...

Vim
01.12.2008, 22.10
No nyt taas hymyilyttää, kun kesäkumeilla ajelee. :) Meinasin jo alkaa vaihtaan nastoja alle, mut sit järki sanoi, että malta hyvä mies vielä.
Kävin kiertään päivällä Sääksin ja eipä ollu enää juurikaan lunta. Ainoo paikka missä joutui lumen takia jalkapatikkahommiin oli ylämäki joka nousee observatoriolle menevältä tieltä ylös kohti Röykän sairaalaa. Muuten oli lunta lähinnä laikkuina siellä täällä ja huomenna ei sit varmaan enää sielläkään jos sää jatkuu näin loistokkaana. Eli metsään mars kaikki!
Kyllä meinas olla märkää touhua, mut eipähän varpaat enää palelleet ku oli uutukaiset kengänsuojat jalassa :D

Vim
01.12.2008, 22.24
Tässä lumiraportti tämän päivän reissulta. Paikan varmaan tunnistattekin.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=168&pictureid=627

p-olkisin
01.12.2008, 22.47
Jep huomenna lähen, mutta nastat pysyy alla varmaan ehkä kai "lopputalven".
No huomisen ainakin. Pelkään sepeliä! En tiedä täkäläisestä, mutta ainakin helsinkiläinen,vantaalainen ja espoolainen on pysäyttänyt matkantekoni liian usein. Kuluneet Racing Ralphit imevät ainakin hesan sepelit itseensä tehokkaasti. Contin kisakumeja en viitsi lähteä testailee olisivat todennäköisesti täynnä viiltoja pyörätiellä ajelun seurauksena. Nii ja pito noilla rr:llä on lumella aika heikko, tosin kun ajettiin lauantaina lumessa 4h niin kaverilla oli nokian nbx litet. no välillä oli vähän puutetta pidon suhteen.

p-olkisin
01.12.2008, 22.50
Ainoo paikka missä joutui lumen takia jalkapatikkahommiin oli ylämäki joka nousee observatoriolle menevältä tieltä ylös kohti Röykän sairaalaa.

Oon suosiolla kiertäny rinteen oikealta eli röykän "pururadan" kautta. Hakkuu aukeella on ollu sen verran lunta että on saannu vääntää ihan tosissaa ja sit ku on päässy tohon tielle ni ei oo vaa jaksana enää lähtee kampee mäkeen...

kmw
02.12.2008, 08.32
Pääseekö kukaan ulos leikkimään tänään parin tunnin päästä? Mä julistan itteni ny terveeksi ja aattelin käydä Vimin kuvan rohkaisemana pari tuntia pyörähtämässä, luultavasti Röykkä-Rajamäki välillä.

kmw
02.12.2008, 10.11
Juu ei sit, mut nymmää menen. Kai siellä pärjää jotenkin ilman valoja?!?

lansive
02.12.2008, 11.47
äh eiku ne on kii noissa schwalben ice spikereissa. olin vaa vähän vitsikkäällä tuulella :D

Nokialla oli kyllä replacement nastoja myynnissä, mutta en tiedä mistä niitä saa.
Eikä sota yhtä miestä kaipaa...

Mä kun luulin että sä olet oikeasti meikälaisen kaltainen persaukinen viri-viri-mies joka koittaa säästää joka mutkassa.;)

lansive
02.12.2008, 11.50
Jep huomenna lähen, mutta nastat pysyy alla varmaan ehkä kai "lopputalven".
No huomisen ainakin. Pelkään sepeliä! En tiedä täkäläisestä, mutta ainakin helsinkiläinen,vantaalainen ja espoolainen on pysäyttänyt matkantekoni liian usein.

Ei täällä kauhean pahaa sepeliä ole. Mä ajoin sekasikiöllä ihan kesäkumeilla pyörätiellä, ja aika pyöreäreunaista tavaraa oli. Kendan kumit on kyllä sen verran kovat ettei niistä ihan heti mene kaikki läpi.

Onko muuten kukaan menossa perjantaina/viikonloppuna ajelemaan?

kmw
02.12.2008, 14.32

Pe aamu vosi onnistua. La/su on vielä kysymysmerkkejä.
Jos keksis reitin ettei tarttis laittaa jalkaa maahan kertaakaan. En mä äskenkään kävelyllä ollut, mutta ei paljon tartte niin jalat ovat märät (kun ei ole nuukailultaan saanut ostettua vieläkään olosuhteisiin sopivia kenkiä:o).
On ne Kiljavan- ja Käpyllännummi vaan mahtipaikkoja! Ei mikäänkäänlaista mutapainia:) Muutama iso lätäkkö joissa oli jäätä pohjalla vähän hidasti matkantekoa, mutta muuten yhtä pelkkää juhlaa http://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0071.gif (http://www.mysmiley.net/free-war-smileys.php)

Vim
02.12.2008, 18.21
Jos keksis reitin ettei tarttis laittaa jalkaa maahan kertaakaan. En mä äskenkään kävelyllä ollut, mutta ei paljon tartte niin jalat ovat märät (kun ei ole nuukailultaan saanut ostettua vieläkään olosuhteisiin sopivia kenkiä:o).
On ne Kiljavan- ja Käpyllännummi vaan mahtipaikkoja! Ei mikäänkäänlaista mutapainia:) Muutama iso lätäkkö joissa oli jäätä pohjalla vähän hidasti matkantekoa, mutta muuten yhtä pelkkää juhlaa http://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0071.gif (http://www.mysmiley.net/free-war-smileys.php)

Mistäs nettikaupasta noin eläväisiä hymiöitä saa? :)

kmw
02.12.2008, 19.48
http://www.mysmiley.net/ (http://www.mysmiley.net/)

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/animated/anim_05.gif (http://www.mysmiley.net/free-unhappy-smileys.php)

LJS
02.12.2008, 23.16

Vasta viikoloppuna ehtii ajelemaan, toivottavasti.

lansive
03.12.2008, 00.21

Eikös itsenäisyyspäivänä kuulu ajaa pimeässä Sääksin ympäri soihtua kantaen?:cool:

kmw
03.12.2008, 06.48
Eikös itsenäisyyspäivänä kuulu ajaa pimeässä Sääksin ympäri soihtua kantaen?:cool:

Se on vielä synnyttämätön hieno traditsiooni. Kaikki, paitsi Linnaan kutsutut, osallistumaan:)

Möks; pe aamuksi luvassa pikkupakksata ja pivipoutaa. Eiköhän mennä, lähtö n. 09.00. Voisi olla vähän aikaisemminkin http://www.mysmiley.net/imgs/smile/jumping/jumping0044.gif (http://www.mysmiley.net/free-ashamed-smileys.php)

Vim
03.12.2008, 10.14
Pe aamun pyöräily saattaa omalta osaltani onnistua. Klo 09.00 vois olla aika sopiva ottaen huomioon ton tän hetkisen "auringon nousun" ajankohdan. (pimeetähän tuolla on koko ajan) Mut huomenna varmistuu, että pääsenkö. Ilmoittelen miten käy! http://www.mysmiley.net/imgs/smile/animals/animal0029.gif (http://www.mysmiley.net/free-msn-smileys.php)

La en kykene lähteen. Sunnuntai vielä kysymysmerkillä, varmistuu la.

p-olkisin
03.12.2008, 22.15
Mä kun luulin että sä olet oikeasti meikälaisen kaltainen persaukinen viri-viri-mies joka koittaa säästää joka mutkassa.;)

No kyllä tossa opiskellessa on tullu tehtyy jos jonkin näkösii viri viri juttuja. Ja mitä persaukisuutee tulee niin riippuu miten sitä mitataan, jos esim maksamattoman lainan määrä huomioidaan niin kyllä olen erittäin pa! No nyt ku käyn töissä, ainakin toistaseksi, niin rahaa jää harrastuksillekkin, varsinkin kun ei ole jälkikasvuakaan elätettävänä! Nii ja ei niistä nastoista ole ku yks pari mulle.

p-olkisin
03.12.2008, 22.18
Ei täällä kauhean pahaa sepeliä ole. Mä ajoin sekasikiöllä ihan kesäkumeilla pyörätiellä, ja aika pyöreäreunaista tavaraa oli. Kendan kumit on kyllä sen verran kovat ettei niistä ihan heti mene kaikki läpi.

Onkelma onkin siinä kun ne jää kii ja sit pikkuhiljaa porautuu läpi! Pitäis käydä lakasee näyte hiekat tosta kävelytieltä. No taidan jättää väliin, naapurit pitää varmaan jo muutenkin hulluna!

kmw
03.12.2008, 22.26
Pitäis käydä lakasee näyte hiekat tosta kävelytieltä. No taidan jättää väliin, naapurit pitää varmaan jo muutenkin hulluna!

Siitä sepelit omaan pihaan. Eräs naapurinmies lakaisee keväisin kadulta pari kottikärryllistä ennen kuin kunnan koneet putsaa paikat.

p-olkisin
03.12.2008, 22.28
Se on vielä synnyttämätön hieno traditsiooni. Kaikki, paitsi Linnaan kutsutut, osallistumaan:)

Möks; pe aamuksi luvassa pikkupakksata ja pivipoutaa. Eiköhän mennä, lähtö n. 09.00. Voisi olla vähän aikaisemminkin http://www.mysmiley.net/imgs/smile/jumping/jumping0044.gif (http://www.mysmiley.net/free-ashamed-smileys.php)

On alkanu tosiaan pomppii aika eläväisii hymiöitä täällä, pakko testaa:

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/adult/quicky.gif (http://www.mysmiley.net/free-unhappy-smileys.php)

Voititko taistelun flunssaa vastaan?

Nii ja yhteislenkeistä:
Otin perjantain vapaaks tai ainakin aamun!! Mistä lähtö! Hidas vauhti ku huomen ois tarkoitus mennä salille jumiuttaa jalat. Vähä on sellast flunssan alkua liikkeellä itelläki...vitamiineja hakemaan...

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/characters/character0071.gif (http://www.mysmiley.net/free-rolleye-smileys.php) La & Su mistä ja monelta lähetään http://www.mysmiley.net/imgs/smile/characters/character0071.gif (http://www.mysmiley.net/free-rolleye-smileys.php)

p-olkisin
03.12.2008, 22.29
Siitä sepelit omaan pihaan. Eräs naapurinmies lakaisee keväisin kadulta pari kottikärryllistä ennen kuin kunnan koneet putsaa paikat.

Hähä, tota ideaa vois vähä jalostaa: sepelit säkkii ja eiku torille myymään!

kmw
03.12.2008, 23.10
Hähä, tota ideaa vois vähä jalostaa: sepelit säkkii ja eiku torille myymään!

Tarkoitit tietysti Fillari-lehden toria http://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0034.gif (http://www.mysmiley.net)

kmw
03.12.2008, 23.21
Otin perjantain vapaaks tai ainakin aamun!! Mistä lähtö! Hidas vauhti ku huomen ois tarkoitus mennä salille jumiuttaa jalat. Vähä on sellast flunssan alkua liikkeellä itelläki...vitamiineja hakemaan...

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/fighting/fighting0006.gif (http://www.mysmiley.net)Taistelu ei taukoa, siis pöpöjä vastaanhttp://www.mysmiley.net/imgs/smile/fighting/fighting0033.gif (http://www.mysmiley.net/free-sick-smileys.php)

Välillä on ihan terveenä ja taas tänään... kaikki ei ole ihan ok. Duuni kun on sellasta että jos kylillä joku pagteeria hilluu niin minä sen kohtaan http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sick/sick0020.gif (http://www.mysmiley.net).
Mutta perjantai on pelipäivä. 09.00 Uimahallin P-paikka http://www.mysmiley.net/imgs/smile/party/party0028.gif (http://www.mysmiley.net/free-party-smiles.php)

Vim
03.12.2008, 23.52
Perjantain klo 09 lähtöön ilmottautuu hän!

Ja vähän hymiöitä perään - nam http://www.mysmiley.net/imgs/smile/party/party0024.gif (http://www.mysmiley.net/free-aim-smileys.php)

kmw
04.12.2008, 12.39
Ei prkl, ny vei tauti miestä aikuistenoikeesti. Nosti oikeen kuumetta. Otan älyn käteen ja pysysn sängyssä niin kauan että olen oikeesti terve.

Pitäkää hauskaa pe aamuna,

Ei ole hymötä joka kertoisi miten ketuttaa.

Vim
04.12.2008, 19.50
No nyt saa sataa lunta vaikka koko loppuvuoden, sain vihdoin aikaseksi vaihtaa nastat alle :D
Vähän oli "kesäterässä" itse renkaanvaihtaja - tappioksi luetaan 1kpl sisäkumeja. Nooh onneks on noi paikkaustarvikkeet keksitty!

Huomenna siis klo 09 uimahallin parkkiksella. Olikos lansive ja p-olkisin tulossa?
Koitahan kmw saada ihtes kuntoon!!

p-olkisin
04.12.2008, 22.15
jep mää ainakin tulen.

lansive
04.12.2008, 23.26
Huomenna siis klo 09 uimahallin parkkiksella. Olikos lansive ja p-olkisin tulossa?

Tulossa ollaan jos vaan ajokamat kuivuu aamuksi. Kävin tänään työkaverin kanssa pari tuntia liukastelemassa Espoon keskuspuistossa. Oli hiukka märkää, mutta missään kohtaa ei vesi mennyt paljon keskiöstä yli.:eek:

Pimeäkin muuten tuli. Kaverilla oli joku Lupinen lamppu, 8 lediä tai jotain. Sillä näki. Mulla oli sitten vanha suunnistushalogeeni jolla myöskin näki siihen asti kunnes akku hyytyi tunnin päästä. Ikävää muuten ajaa pimeässä silmälasit huurussa tuntematonta kalliota pitkin. Mutta kertaakaan en kaatunut.

p-olkisin
05.12.2008, 09.20
Tulossa ollaan jos vaan ajokamat kuivuu aamuksi...

Onko kuivannu?

kmw
05.12.2008, 16.03
Jos ette huomanneet niin voin kertoa että olin lujasti hengessä mukana teidän lenkillä. Hienon kelin laitto yläkerran isäntä.http://www.33smiley.com/smiley4/strange/27.gif

Vim
06.12.2008, 16.53
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
Hieman hengennostatusta:
http://www.youtube.com/watch?v=fbndUSHL9A0

p-olkisin
06.12.2008, 18.17
Jaaha Vimi on selviytynyt eilis illasta ;)

Oltiin tänään porukalla kiertelemässä polkuja. Prkleen nokia ei ollu tallentanu reittiä. Aikaa meni nelisen tuntia ja lähes kokoajan poluilla. Kierrettiin suurinpiirtein kaikki maholliset ja mahottomat; sääksin, vihtilammen ja märkiön rannat. Ois kiva ollu nähä reitti ja kilometrit mutta ku ei näy ni ei näy. Yhet ketjutki katkes mutta onneksi Teemun repusta löytyi ketjutyökalu ja matka jatkui.

Kiitokset lenkkiseurasta Teemulle,Henulle,Tommille ja Hannulle.

Pitäsköhän huomenna käydä tallentaa sama reitti?Oisko lähtijöitä?

Tommi jos satut lukee: Pistä privaa tai pyydä teemulta mun numero ni pannaan se sun kervelo kasaan!

lansive
06.12.2008, 18.17
Onko kuivannu?

Joo, kamat oli kuivat. Äijästä vaan oli patterit loppu.

p-olkisin
06.12.2008, 18.20
Vaiha Duraceleihin!

p-olkisin
06.12.2008, 18.23
Jos ette huomanneet niin voin kertoa että olin lujasti hengessä mukana teidän lenkillä. Hienon kelin laitto yläkerran isäntä.http://www.33smiley.com/smiley4/strange/27.gif

No ihanku ois tollanen apina perjantaina siel yhes puussa roikkunu!

LJS
06.12.2008, 19.23

Mä voisin lähtee, aika ja paikka?

Kävin tänään myös katkasemassa ketjut ja vielä ihan alkumatkasta. Sen verran sain rempattua metsässä, että pääsin ajamalla takaisin, mutta lenkki jäi lyhkäseks.

kmw
06.12.2008, 19.42
Jos tulee lenkillä kookospähkinöitä niskaan niin en tunnusta mitään:)

p-olkisin
06.12.2008, 20.20
Mä voisin lähtee, aika ja paikka?

Kävin tänään myös katkasemassa ketjut ja vielä ihan alkumatkasta. Sen verran sain rempattua metsässä, että pääsin ajamalla takaisin, mutta lenkki jäi lyhkäseks.

Sopiiko KLO 9.00?
Voisin tulla isokalliontien ja puistotien risteykseen? Siitä pääsis sitten tykkitornin suuntaan sujuvasti.

LJS
06.12.2008, 21.26
Sopii, klo 9 isokalliontien ja puistotien risteys. Ilmoitellaan jos tulee jotain esteitä.

p-olkisin
06.12.2008, 22.04
sovittu!

...

Vim
06.12.2008, 22.48
Jaaha Vimi on selviytynyt eilis illasta ;)

Joo alkaa elämä jo pikkuhiljaa voittamaan http://www.mysmiley.net/imgs/smile/scared/scared0002.gif (http://www.mysmiley.net/free-aim-smileys.php)
Jännä juttu miten liverockin kuunteleminen illalla kovalla volyymillä aiheuttaa seuraavana päivänä päänsärkyä ja yleistä voimattomuudentunnetta http://www.mysmiley.net/imgs/smile/rolleye/rolleye0008.gif (http://www.mysmiley.net/free-sick-smileys.php)
Mulla ei kyllä virta riitä huomenaamulla lähteen. Katotaan jos tulee käytyä myöhemmin päivällä pyörälenkillä.

p-olkisin
07.12.2008, 21.51
Aiheuttamieni epäselvyyksien johdosta seuraavaksi uudestaan aikaisempi viestini.
Ehkä oleellisin asia tuossa viestissä ja syy sen kirjoittamiseen oli teroittaa kaikille sitä että laduilla EI AJETA! Kai tuon voi toisinkin ymmärtää?jos haluaa??
Kiinnittäkää erityistä huomiota viimeiseen lauseeseen! Jos mahdollista olisin sen lihavoinut!

http://www.mysmiley.net/imgs/smile/confused/confused0024.gif (http://www.mysmiley.net/free-adult-smileys.php)

p-olkisin
07.12.2008, 21.53
ööö, äsken puoltoist tuntii lumihommissa... saattaa olla että osa poluista on mennyt osittain tukkoon!

Nii ja mitä jyräämiseen tulee niin eiköhän ne "penteleen hiihtäjät" oo jo ajanu ladut MEIDÄN reittien päälle ;) Terveisiä kehityksen porukoille! Noh eiköhän ne sinne mahdu hiihtämään, kunhan vaan muistavat väistää kun vastaan tulevat!

Jep, pysytään poissa hiihtourilta, polkuja kyllä riittää!

p-olkisin
07.12.2008, 22.48
http://smileyshut.com/smileys/new/sport3.gif (http://smileyshut.com) on hieno laji ja erityisen mukavaa se on kun on kunnon ladut ja maastot kuten Rajamäellä, Lapista puhumattakaan. Pyöräilyn korvikkeena se on loistava etenkin kun on reilusti pakkasta.

Mutta pyöräily ja etenkin maastopyöräily etelän talvessa vasta hienoa onkin http://yoursmiles.org/tsmile/sport/t31132.gif

Hiihtokelejä odotellessa http://planetsmilies.net/sport-smiley-5525.gif (http://planetsmilies.net) eiku siis http://yoursmiles.org/tsmile/sport/t31134.gif
Kaikki mukaan lenkille (myös Kehitys, kuten ennenkin :p )!

Saa nähä miten poluilla ajelu sujuu kun ladut on kunnossa ja ajettu joka puolelta. Voi olla vaikea löytää reittejä, joskus saattaa väkisinkin joutua ajamaan uralla muutaman metrin. Mutta ei siellä ajeta tarkoituksena hiihtäjien häiritseminen tai latujen tuhoaminen. Ja pakkasella kovalle uralle ei jää kuin korkeintaan heikko jälki renkaista. Toivotaan että lunta tulee ja suksilla pääsisi myös Herusiin tänä talvena.

lansive
07.12.2008, 22.57
Vaiha Duraceleihin!

Ei kun mä tartteen vaan lisää virtaa (http://www.dietotenhosen.de/strom/). Joulupukki tuo mulle varmaan tuon levyn. Sen on pakko, koska mä tunnen sen tosi hyvin.:D Lapsillekin olen koittanut selittää, muttei pienimmät usko.

p-olkisin
07.12.2008, 23.10
heh mul näky joskus saksalaiset musakanavat. olikohan noilla joskus sellanen hitti missä oli about kymmenen poroa jotka videon edetessä kuoli kukin vuorollaan? nimi oli jotain suuntaa: ...klein jagermaister...

p-olkisin
07.12.2008, 23.21
http://www.dietotenhosen.de/pic/cdcover/cd96e_gr.gif

Sinkku vuodelta 96 ja levyllä "Opium fürs Volk" ooppiumia kansalle?
ei ihan mun musiikkimakua mutta video oli huippu.

Vim
10.12.2008, 15.32
Huomenna klo9:30 pyörälenkille, olisko muita innokkaita??

p-olkisin
10.12.2008, 22.03
työt valitettavasti estää...

kmw
10.12.2008, 22.18
Innokas pyöräilijä löytyy täältä, mutta ei voi vielä, prkl.
Olkoon voima kanssasi, saattaapi olla raskaahko keli:)

lansive
11.12.2008, 00.24
Huomenna klo9:30 pyörälenkille, olisko muita innokkaita??

Ei onnistu. Palaveria pukkaa ja vapaapäivät ennen joulua on kaikki peruttu. Viikonloppuna pitää koittaa edes vähän päästä ajamaan ettei ihan pää hajoa.

Nytkin juuri sain työhommat loppuun. Ikävää tämä koodiorjan arki välillä.

p-olkisin
11.12.2008, 08.22
näyttää siltä että tulee raskas viikonloppu, nimittäin hiihtoa saattaa olla tiedossa jos keli jatkuu tällaisena. Eka lenkki suksilla on yleensä sitä luokkaa et syke on 190 monot jalassa ja kun aletaan laittaa sauvoja niin nousee entisestään!

Löytyisikö porukkaa sunnuntai aamun pyöräilyyn?

Vim
11.12.2008, 16.32
Innokas pyöräilijä löytyy täältä, mutta ei voi vielä, prkl.
Olkoon voima kanssasi, saattaapi olla raskaahko keli:)

Parin tunnin retkellä käväsin. Lähdin kiertään Sääksiä vastapäivään. Ei vaikuttanut keli hirveen pahalta. Mutta kyllä sen verran hidasta/raskasta oli, että observatorion tielle päästyäni laiskuus voitti ja häntä koipien välissä tietä pitkin kotiin. http://www.mysmiley.net/imgs/smile/ashamed/ashamed0005.gif (http://www.mysmiley.net/free-winking-smileys.php)
Kyllä saattais sukset jalassa olla hiukka helpompaa kulkua :)
Oli vetästy aika ripeesti taas ulkoilureitti luistelukuntoon, siis suksilla ens kerralla :D

lansive
12.12.2008, 00.09
Kyllä sitä johonkin voisi lähteä polkemaan. On jäänyt aika vähälle tuo ulkoilu viimeisen viikon aikana, ja kun suksiakaan ei ole niin pyörällä sitten. Saahan nähdä vieläkö viikonloppuna tarvitaan nastoja.

LJS
12.12.2008, 09.31
Sunnuntai aamupäivällä voisin lähteä jonkun lenkin heittämään. Vähän on vielä pohdinnassa, jaksaisko alkaa vääntää nastarenkaita vanteille vai ei.

p-olkisin
12.12.2008, 19.02
Ok? ........

LJS
12.12.2008, 22.00
Ok, sopii minulle. Onko muita lähtijöitä?

p-olkisin
13.12.2008, 00.11
houkuttelen muutamaa kaveria...

Ja kmw,cubbe,lansive ja vim on kans tulossa,vai mitä!?

lansive
13.12.2008, 00.11
Ok, sopii minulle. Onko muita lähtijöitä?

Jos vaikka nukun univelat pois huomenna niin johan sitä taas jaksaa rämpiä lumessa ja sohjossa. Eli tulen jos ei maailma putoa niskaan.

lansive
13.12.2008, 00.13
Lähdin kiertään Sääksiä vastapäivään.

Minä tuon puita. Kuka tuo tikkuja?

kmw
13.12.2008, 00.25
Ei onnistu kmw:n ajelut tänä viikonloppuna. Ja ehkä ois hyvä reenata ekaks pikkasen perskuntoa. Jos mä lähtisin näillä jaloilla lenkkiseuraksi niin teille tulis vilu ja saattais vaikka jonkun tauti hyökätä kinoksesta kimppuun. Alle kahdessa viikossa oon laihduttanut pelkällä makaamisella melkein 5kg.

Se kerettiläinen on vissiin ajanut ilman pipoa kun tuohon suuntaan ittensä on laittanut kulkemaan?

Vim
13.12.2008, 10.31
houkuttelen muutamaa kaveria...

Ja kmw,cubbe,lansive ja vim on kans tulossa,vai mitä!?

Ei valitettavasti kykene. Illalla yhdistyksen syyskinkerit eli aamulla odotettavissa IsoVäsy!

p-olkisin
13.12.2008, 13.55
vim: taas juhlimaan,ai ai ;) kiitos muuten jäljistä, niitä seuraamalla helpotti vähän.

Ljs: laita vaa nastat ni sulla ei tuu nii kylmä meitä muita nastoilla veivaavia odotellessa!
Olitkos muuten kiertäny märkiön siellä oli vimin jälkien lisäksi toisetki jäljet. Kuvio näytti ei nastoilta.

Taisin myös kiertää sääksin väärinpäin, joudunko roviolle?

Nyt jouluostoksille, enempää ei pysty viivyttää lähtöä,ääk!

LJS
13.12.2008, 19.44
Nyt oon saanu nastatkin väännettyä alle.
En ole ollut pyörän päällä sitten viime sunnuntain, se on ollu joku muu kun märkiötä on kiertänyt.

Srami
13.12.2008, 21.17
Hei. Olisiko mahdollista liittyä joukkoon huomen aamuna. Itse olen pyörinyt täällä Nurmijärvi(kk) alueella, ja olisi hieno laajentaa hieman maastotietämystä.

p-olkisin
13.12.2008, 21.45
ilman muuta,mukaan vaa!

lansive
14.12.2008, 15.36
Kiitosta vaan seurasta sanoo jarrumies. Tuli muuten ihan megaluokan hiertymät persuksiin. Pitää varmaan laittaa pidemmät jalkalenkit niihin housuihin ettei ne enää roiku polvissa (ennen seuraavaa lenkkiä) ja varmaan pitää penkkiäkin hiukan säätää.

Kyllä sen Sääksin näköjään voi ajaa vastapäiväänkin. Nyt tulee kyllä iso kokko kun me kaikki kerettiläiset hypätään mukaan. Tuleeko kmw sytyttämään?:D

kmw
14.12.2008, 15.52
Kyllä sen Sääksin näköjään voi ajaa vastapäiväänkin. Nyt tulee kyllä iso kokko kun me kaikki kerettiläiset hypätään mukaan. Tuleeko kmw sytyttämään?:D

Myötäpäivään mennessä on kaksi hyvää almäkeä, Geo.fys.jotakin tielle ja 25:lle. Toisinpäin ajettaessa ei saa kunnon palkintoa jos ne kihnuttaa ylös.

*vuoleskelee sytykkeitä*

p-olkisin
14.12.2008, 17.44
Pari kuvaa tulossa kun pääsen koneelle!

Loppu lenkki ei menny ihan nappiin kun vehkeet levis. Sinkulaksi tuunaus ei onnistunut ja loppu matka hinauksessa! Kiitos ljs:lle kyydistä!

Polvikin on aika arka sen suht vauhdikkaan tangon ylityksen jälkeen! Kylmägeeli auttaa!

Kmw lle on erityisesti yks kuva jonka jälkeen toivottavasti armahdat meidät ja roviolle päätyy metsäkoneenkuljettaja!

Pääsikö nurmijärven vahvistus hyvin kotiin?oisin voinnu vaikka heittää sut mut pyörä ongelmat sotki loppulenkin...

Jatkossa jos oot kiinostunu lähtee ni kannattaa kysyä kyytiä kmw ltä.

LJS
14.12.2008, 22.24
Kiitoksia vaan lenkkiseuralle. Hyvä lenkki, vaikka tapahtumia hieman olikin.

p-olkisin-> Olepa hyvä, vähän meinas olla jalat loppu kun pääsin kotiin.

lansive
14.12.2008, 22.33
Pari kuvaa tulossa kun pääsen koneelle!

Loppu lenkki ei menny ihan nappiin kun vehkeet levis. Sinkulaksi tuunaus ei onnistunut ja loppu matka hinauksessa! Kiitos ljs:lle kyydistä!

Se on se Murphyn laki. Mulla oli purkissa vaikka mitä työkalua ja osaa mukana, mutta kun karkasin jo vähän ajoissa pääjoukosta takavasemmalle. No, ens kerralla sanot sitten reilusti ennen kun ryhdyt särkemään kalustoa niin roikun sitten mukana loppuun asti.:D

Mitäs oikein hajosi kun ei ajamaan päässyt?

p-olkisin
14.12.2008, 23.09
...Mitäs oikein hajosi kun ei ajamaan päässyt?

Mitä puuttuu?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=136&pictureid=709

p-olkisin
14.12.2008, 23.13
KMW: polku hakkuuaukealla jonka siivosit vaatisi hiukan...

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=708

Nii ja jos kuvasta ei saa selvää niin tuolla möyri metsäkone joka veti perässään (ISOA) auraa!

kmw
14.12.2008, 23.27
Sinkula jossa on monta lehteä pakassa? kö??

Ei perkele. Eikö se hakkuualueiden auraaminen todettu tehottomaksi jo ajat sitten? Tuleehan ainakin haasteellista maastoa ja semmosta enskabaana että mikään ei enää tunnu missään. Maisemasta on tuommosten koneitten jälkeen vaikea löytää mitään hyvää tai kaunista, keletanattu ja helvetti. On vissiin jonkun yksityisomaisuutta nuo kankaat? onko tietoa kellään? Tai evvk. tai paskat, millään mitään ..tun väliä...enää.

Kun joku täältä osuu tonne auran raiskaamalle alueelle niin tänne vähän infoa. Jos ne jyrää koko kankaan ei sinne erkkikään saa fillariuraa aikaiseksi. Auran vakoa pitkin? prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl.

p-olkisin
14.12.2008, 23.36
Kiitoksia vaan lenkkiseuralle. Hyvä lenkki, vaikka tapahtumia hieman olikin.
Nii yllättävät taphtumat antaa lisäväriä lajille! http://yoursmiles.org/tsmile/sport/t31132.gif

p-olkisin-> Olepa hyvä, vähän meinas olla jalat loppu kun pääsin kotiin.
Hyvä että saatii sunki jalat hapoille!

ps. Punnan kurssi 1.118515 eli ei nyt ihan niin edullinen mitä puhuin mut hyvä kuitenkin.
Saattaa olla osille tarvetta et saa takapään kuntoon. Romut unohtu autoon, mutta pitää huomenna tutkia.

Nastat Bike-Componentsista:
http://bike-components.de/catalog/Tires+%26+Tire-Tubes/Spike+Tire/Ice+Spiker+Drahtreifen?osCsid=859fbc3806774333e5b6 7cbd75acb1f7
Tosin ei oo hyllyssä eli saattaa kestää. Maksu Nordean tilille.

p-olkisin
14.12.2008, 23.41
Sinkula jossa on monta lehteä pakassa? kö??

Ei perkele. Eikö se hakkuualueiden auraaminen todettu tehottomaksi jo ajat sitten? Tuleehan ainakin haasteellista maastoa ja semmosta enskabaana että mikään ei enää tunnu missään. Maisemasta on tuommosten koneitten jälkeen vaikea löytää mitään hyvää tai kaunista, keletanattu ja helvetti. On vissiin jonkun yksityisomaisuutta nuo kankaat? onko tietoa kellään? Tai evvk. tai paskat, millään mitään ..tun väliä...enää.

Kun joku täältä osuu tonne auran raiskaamalle alueelle niin tänne vähän infoa. Jos ne jyrää koko kankaan ei sinne erkkikään saa fillariuraa aikaiseksi. Auran vakoa pitkin? prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl. prkl.

Kyllä omistaja selviää...
Ajattelinkin et turha käydä tyhjentää mettäkoneen kumeja ku eihän se sen vika oo. Ja sil on varmaa kompura et ne täyttyy nappia painamalla ohjaamosta.

Mitäs infoa sä vielä kaipaat? Eikös se ole niin että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa! EI SINNE OLE PYÖRÄLLÄ MITÄÄN ASIAA! Taitaapi vaotki olla vedetty väärin päin!

kmw
15.12.2008, 01.17
nyyh nyyh, mun henkilökohtainen terapialenkura nyyh nyyh

Srami
15.12.2008, 08.54
Kiitoksia hienosta ja tapahtumarikkaasta kierroksesta. Olen ehdottomasti mukana aina kun kotitoimista pääsen livahtamaan mettään. Paluu nurmijärvelle oli hieman hitaampaa kuin tulo. Onneksi oli sentään vastatuuli. Meinas aamupuuron energyt loppuu kesken,eli meni pakkoveivaamiseksi.

p-olkisin
15.12.2008, 11.47
nyyh nyyh, mun henkilökohtainen terapialenkura nyyh nyyh

Vim
15.12.2008, 11.53
Hienoa maastoa - NOT! :(

Olisko muuten jollain tiedossa autoileva/(pyöräilevä :)) joulupukki, joka vois poiketa täällä Rajamäessä aattoiltapäivänä?? Ei paikallislehdistä löytyny ja ei muutenkaan ole tiedossa ketään.

LJS
15.12.2008, 21.36
... Saattaa olla osille tarvetta et saa takapään kuntoon. Romut unohtu autoon, mutta pitää huomenna tutkia.

Nastat Bike-Componentsista:
http://bike-components.de/catalog/Tires+%26+Tire-Tubes/Spike+Tire/Ice+Spiker+Drahtreifen?osCsid=859fbc3806774333e5b6 7cbd75acb1f7
Tosin ei oo hyllyssä eli saattaa kestää. Maksu Nordean tilille.

Joko on vikadiagnoosi tehty?

Aika nihkeesti on nastarenkaita hyllyssä kellään. No ajellaan noilla conteilla, kyllähän niillä jotenkin pääsi.:)

lansive
16.12.2008, 01.50
Ei perkele. Eikö se hakkuualueiden auraaminen todettu tehottomaksi jo ajat sitten?

Joo, syväauraus oli pannassa jo 90-luvulla. Sitten taisi joku nähdä valon ja alettiin auraamaan maltillisemmin, mikä ei tarkoita metsän virkistyskäytön kannalta yhtään parempaa.

Heikki-setä-vainaa (rauha hänen sielulleen) piti viimeiseen asti päänsä että metsää ei edes hakattu koneella. Sitten kun viimeinenkin metsäyhtiö lopetti metsurihakkuut, niin pakko oli puuta myydessä päästää moto metsään, mutta aurattu ei ikinä. Istutettiin ja tehtiin siemenpuuhakkuuta (joka on pyöräilijän unelma). Niin, setä oli siis metsuri ja leipänsä oli saanut puita kaatamalla.

lansive
16.12.2008, 02.09
Joko on vikadiagnoosi tehty?

Aika nihkeesti on nastarenkaita hyllyssä kellään. No ajellaan noilla conteilla, kyllähän niillä jotenkin pääsi.:)

Hyvinkäällä oli FillariCenterissä nastagummeja, eikä hintakaan ollut kuin mikään järjetön paitsi junioirikokoisina. Itse asiassa ihan kilpailukykyiseltä vaikutti hinnat. Ei tuo muutenkaan ole mikään riistoputka, vaan ihan asialliset hinnat ja valikoimat.

Vim
16.12.2008, 09.43
Hyvinkäällä oli FillariCenterissä nastagummeja, eikä hintakaan ollut kuin mikään järjetön paitsi junioirikokoisina. Itse asiassa ihan kilpailukykyiseltä vaikutti hinnat. Ei tuo muutenkaan ole mikään riistoputka, vaan ihan asialliset hinnat ja valikoimat.

Itse olen myös muutaman kerran asioinut ko. liikkeessä. Palvelu asiallista ja hinnoista saa rabattia kun vaan kysyy.

Btw, Pukkikin löytyi :D

LJS
16.12.2008, 10.05
Tuo pinninmetsäkin on näköjään sitten aurattu, niin kuin p-olkisin mainitsi. Näyttäis siltä että isompien polkujen yli ei ole aurattu tai sitten koiranomistajat on olleet ahkeria.

Pitää käydä tarkastamassa tuo Fillari-centteri.

p-olkisin
16.12.2008, 10.22
ljs: Vieläkin on hajonneet osat autossa. Pitää mennä heti hakemaan ja tutkimaan.

kmw,lansive+muut: sinkula takapakalla, joo tavallaan oli tarkoitus. Ei vaan toiminu kun ketjun pituus ei äkkiseltään luonnossa menny ihan kohilleen. Siirtyi takaa aina yhden rattaan isommalle, jolloin ketju olikin niin kireällä että soi. En tiedä olisiko toiminut jos pituus olisi ollut tuolle takarattaalle sopiva. eli olisiko ketjulinja ollut niin suora että ei olisi vaihtanut taas seuraavalle rattaalle. vaikea selittää. no joka tapauksessa meni siis takavaihtajasta kevennysosa alupulttipoikki kuin itsestään. ajettiin pieni suopursu pätkä majalle ja sanoin muille että on vähän sellaista maastoa että vaihtaja on helposti pinnojen välissä. meni noin 30 sek ja alkoi ketjut kolisemaan ja samassa takaa kuului että "noniin nyt se on siellä" tai jotain vastaavaa. vaihtaja otti vaan hiukan lumeen/jäähän/suohon kiinni ja pyörähti ympäri. Varmaan sai osumaa pursujen seassa tai ehkäpä jo aikaisemmassa kaatumisessa. no alupultin ansiosta näyttää että kaikki muut osat jäi ehjäksi.

Saa nähä lähen hakee osia....

lansive
16.12.2008, 10.25
Tuo pinninmetsäkin on näköjään sitten aurattu, niin kuin p-olkisin mainitsi. Näyttäis siltä että isompien polkujen yli ei ole aurattu tai sitten koiranomistajat on olleet ahkeria.

Pitää käydä tarkastamassa tuo Fillari-centteri.

Työpaikan metsänhoitajilta kysyin ja eihän tuolla tietenkään ole aurattu vaan äestetty. Ihan yhtä pahaa jälkeä siitä tulee pyöräilyn kannalta. Hiukan tietysti tuo hämmästyttää tuolla Kiljavalla tehty muokkaus kun havaintojeni mukaan luontainen uudistuminen oli jo hyvin käynnissä.

No, ei nyt tehdä tästä narukassihippien valituspalstaa vaikka ikävästi metsänomistaja on tehnyt, mutta kukahan myisi mulle edullisesti tuhat hehtaaria maata kunnon pysyvän xc-lenkuran tekemiseen?:seko:

p-olkisin
16.12.2008, 15.09
Edellinen kuva arvoitus ei sujunut hyvin. Nyt uusi kilpailu.
Kuka tietää vastauksen seuraavaan (Kmw ei saa osallistua)kymysykseen:

Kuka omistaa metsän sääksissä joka on äestetty ryteiköksi?

kmw
16.12.2008, 15.40
Äestyksen jäkl on paha ja keväämmällä kun alkaa tulla lehti puuhun - villinä veikkauksena heitän - paha joutuu väistymään kun tilalle nousee irvokkuuden moninaisett sävyt.

1 ehjä pätkä on; se joka kulkee läimpänä Märkiötä. Tunnelma polulla oli epätodellinen. Ura oli käytännössä aivan sama kuin viimeksi, mutta ympärillä näytti kuin pommi ölisi pyyhkäissyt maiseman pois.

Komppan lansivea siinä että kankaalla metsittyminen oli hyvällä mallilla, mutta se nyt on vaan nostalgiaa, enää.

Menee kauan että tuolla kohdin kulkee ilman surun tunnetta.

Ajettavaa on jäljellä paljon, mut onks tää joku trendi - maisemoinnin uudet ulottuvuudet? Vai nänkö kangasmetsä saadaan tuottamaan enemmän/nopeammin?

Aion olla tarkempi jos reitilleni osuu suuria puita tai jopa ISOA HONGIKKOA. Kannataa huomioida. Seuraavalla kerralla on ehkä eri näköistä.

Onnistuuko kenellä arkiaamupyöräly? Jos ke, to ,pe on tämmöstä keliä niin vilpitön yritykseni on livahtaa mehtään 09-13 välillä.

@cubbe; Onko sun auto käytettävissä viikonloppuna? Meidän naiset huseeraa jotakin ja... ja...:cool:

p-olkisin
16.12.2008, 17.16
...Onnistuuko kenellä arkiaamupyöräly? Jos ke, to ,pe...

Olen puolassa ke-to-pe prkl ei onnistu mikää...

Vim
16.12.2008, 20.54
Juu reissua pukkaa täälläkin, seuraavat pyöräilyt ensi viikolla :(

p-olkisin
16.12.2008, 23.09
wii:lla palstalla...hankalaa...

kmw
17.12.2008, 08.04
wii:lla palstalla...hankalaa...

Siis nettissä pelikonsoliavusteisesti?

Maiilma on ihmeellinen.

Onkos pitkäkin Puolan komennus? Vuoristossa vai tasamaalla?
Ja maan tavat tulee tutuiksi: perunaa joka aterialla ja votkaa juodaan kuin kevytmaitoa!:)

Minnekkä se vim sitten?

Liittyykö tämä matkustelu johonkin joulupukin toimeksiantoon, viimekäden tiedonhankintaa että kenelle risut/ruusut?

lansive
17.12.2008, 16.37
Onnistuuko kenellä arkiaamupyöräly? Jos ke, to ,pe on tämmöstä keliä niin vilpitön yritykseni on livahtaa mehtään 09-13 välillä.

Perjantaina on pieni mahdollisuus, mutta se selviää vasta huomenna.

Mulla onkin tässä jo mennyt joulukuu iloisesti ilman vapaapäiviä, mutta sitten pitäisikin olla vähän pidempään vapaata. Ja silti jää tuntisaldo järkyttävästi plussalle.

kmw
18.12.2008, 14.06
Oli hienoa huomata olevansa somebody eikä ingenbody. Kiertelin ja kaartelin Sääksin ja Märkiön rantoja kohteena koko ajan Mökki ja lounas. Perillä huomasin että rahat jäi kotiin. Viron tyttö antoi velaksi:) Lupasin palata huomenna maksamaan.

@lansive kuis on pe aamup? Lähtö voisi olla n.10.30. Aamulla käyn katsomassa erään joulunäytelmän maailman kantaesityksen (ehdottoman ainutkertainen tilaisuus).

Miltäs näyttää ajelut la-su? Tonttukiireitä pukkaa ovista ja ikkunoista, tiedetään, mutta muutaman tunnin pyörähdykselle koitan keretä.

Pakko luopua lukoista ja vetää vaelluskenkä jalkaan. Tänään ois voinut viipyullä kauemminkin mehtässä, mutta tunto lähti varpaista. Kirpaisi kivasti vielä kun astuin kotona suihkuun:(

lansive
18.12.2008, 15.26
@lansive kuis on pe aamup? Lähtö voisi olla n.10.30. Aamulla käyn katsomassa erään joulunäytelmän maailman kantaesityksen (ehdottoman ainutkertainen tilaisuus).

Miltäs näyttää ajelut la-su? Tonttukiireitä pukkaa ovista ja ikkunoista, tiedetään, mutta muutaman tunnin pyörähdykselle koitan keretä.

Pakko luopua lukoista ja vetää vaelluskenkä jalkaan. Tänään ois voinut viipyullä kauemminkin mehtässä, mutta tunto lähti varpaista. Kirpaisi kivasti vielä kun astuin kotona suihkuun:(

Ei pääse.:mad: Tunti sitten loppui puhelinpalaveri, jossa todettiin hommien olevan pahasti vaiheessa eräällä suurella tietoliikenneoperaattorilla ja testaamaan ei päästä, joten huominen painetaan sitten töitä.

Viikonloppuna pitäisi kyllä päästä ajelemaan. Sen verran kaipaa taas pää tuuletusta että pakko on päästä pyöräilemään.

Vielä ehdit joulupukilta ruinuamaan kunnolliset kengät...

lansive
20.12.2008, 02.39
Suomalaisen perinteen mukaan Tapanina kuluu ajella. Kun ei ole hevosia niin pyörällä sitten. Kuka lähtee?

Sunnuntainakin (21. päivä) voisi muuten ajella aamupäivällä. Kiinnostuneita?

p-olkisin
20.12.2008, 15.18
huh, olen kotiutunut...
tänää ei kykene vielä mihinkään ja huomisestakaan en vielä tiedä kun en ennen reissua ehtinyt fiksaa pyörää.
Sen verran ehtisin tutkimaan että vaihtajan jousi taisi jäädä mettään. Täytyy mennä kaivelemaan laatikoita jos löytyisi jotain väliaikais ratkaisuja kun en ole ehtinyt uutta osaa tilaamaan ja vapaita tulossa niin pitäähän joku pyörä saada ajokuntoon.
Tapaninpäivänää joo varmaa? milloin se on...

Ilmoittelen iltasella mikä on tilanne ja että pääsekö huomenna.

lansive
20.12.2008, 19.06
Sunnuntainakin (21. päivä) voisi muuten ajella aamupäivällä. Kiinnostuneita?

Joulukiireet alkaa painaa päälle. Katsotaan tuleeko yhtään mitään ajelusta. Jos edes vähäksi aikaa ehtisi...

LJS
20.12.2008, 21.41
Joo, kiirettä pitää täälläkin. Huomenna ei ihan aamusta pääse liikkeelle, päivemmällä käyn ehkä pienen lenkin ajamassa.

kmw
20.12.2008, 21.57
Sama virsi täälläkin. Meinaa mennä ressin poulelle tää hössötys?!?

Maanantaina uusi yritys

p-olkisin
21.12.2008, 00.42
pyörä on levällään,osat tilauksessa,vanha deore vaihtaja pitänee virittää väliaikaiseks,huomennna jossain välissä pitää yrittää päästä ajelee.

kmw
25.12.2008, 16.16
Hyvää joulua tähänkin ketjuun.

Ajelin tänään hämärissä Röykästä Käpylännummelle ja takasin. Hauskaa oli! Tuoreita jälkiä näkyi, olikohan Pukki ollut liikkeellä pyörällä. Pukki tai kukavaan kiitoksia avusta . Märkiön Parempi oli helpompi (?) mennä kun ura oli hankeen merkitty. Ajoin Märkiöstä Hangon suuntaan enkä tiedä olisiko toisin päin parempi/pahempi. Työntämiseksi menee välillä. Pitäiskös oikeen ruveta tekniikkaa reenaamaan? Jos sen joku ajaa ilman jalkatumista on melkoinen virtuoosi.

Onkos mettään menijöitä tapanina?. Aattelin hypätä pyörän selkään
n. 09.00.

lansive
25.12.2008, 16.32
Hyvää joulua tähänkin ketjuun.

Onkos mettään menijöitä tapanina?. Aattelin hypätä pyörän selkään
n. 09.00.

Kiitos samoin.

Ajattelin kyllä lähteä ajelemaan, kuten ennen joulua jo uhkasin. Satulakin tuli säädettyä kohdalleen aatonaattona joten nyt pitäisi pysyä persuksienkin ehjänä. Miten se olikin tullut niin pieleen roiskaistua siihen tolpan päähän ja ajettuakin vielä aika monta lenkkiä?

Toppausta taitaa tarvita alle kunnolla ettei joulurauha muutu eturauhattomuudeksi, mikäli tuota säätiedotusta on uskominen.

p-olkisin
25.12.2008, 19.12
aatto aamuna ajelin järven ympäri. Pois tullessa oli ilmestyny toisetkin jäljet, ilmeisesti siellä oli joku kerettilainen ajellu väärään suuntaan! ;)

Tänää seurattiin kmw:ta ilmeisesti. sitikka oli roykan uimarannalla parkissa.

Joo eli huomenna lenkille vai?kello9 missä?

Sain pyörän kasaan romuista.viimerytäkässä hajos vähä muutaki pelkkä vaihtajan pultti...

Ai märkiön parempi ilman jalkautumista...LJS:ää varten pitäisi kaivaa lisää kuoppia!

Meinas unohtua:
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!

kmw
25.12.2008, 20.38
Sääksin uimarannan P-paikka 09.00. Onko reitti mietittynä jollakin?

p-olkisin
25.12.2008, 21.05
Sääksin uimarannan P-paikka 09.00. Onko reitti mietittynä jollakin?

On pian kun sanot ajetaanko viis vai kuus tuntii

LJS
25.12.2008, 21.17
Hyvää Joulua kaikille minunkin puolesta!
Kävin aattoaamuna ajamassa sääksin ympäri sen paremman kautta.
Voisin lähteä myös huomiselle lenkille, eli sääksistä klo 9.00.

kmw
25.12.2008, 21.45
On pian kun sanot ajetaanko viis vai kuus tuntii

Perkama kun täytyy ehtiä kotiin viim. 12.30.

p-olkisin
25.12.2008, 22.12
Perkama kun täytyy ehtiä kotiin viim. 12.30.

ehtiihan tossakin. eli parkkiksella pitais olla takas1200 aikaa3h ...ei jaksa ajaa,siivotaa se polku takas siihen aukeelle ;]

lansive
25.12.2008, 22.33
ehtiihan tossakin. eli parkkiksella pitais olla takas1200 aikaa3h ...ei jaksa ajaa,siivotaa se polku takas siihen aukeelle ;]

Joo, mullakin on aikarajoite, eli pitäisi olla puoleen päivään mennessä kotona. Sääkarttakin näytti vähän lauhkeampaa keliä, joten eihän tuossa ehdi kunnolla edes varpaita jäädyttää.:D

Mutta joo, aamusella nähdään. Tänään tulikin jo harjoiteltua kun juoksin juniorien kanssa kilpaa mäkiä ylös. Voitin kyllä joka kerta, mutta vähäsen alkoi hapottaa pitemmän päälle.

kmw
25.12.2008, 22.37
...ei jaksa ajaa,siivotaa se polku takas siihen aukeelle ;]

Jos siellä vähän aikaa pörräilisi enduroprätkällä niin äkkiä olisi valmista. Kenellä on?

p-olkisin
26.12.2008, 00.14
Jos siellä vähän aikaa pörräilisi enduroprätkällä niin äkkiä olisi valmista. Kenellä on?

ei oo harmi ...lahtis varmaa kasistaki....

kmw
26.12.2008, 14.32
Kiitoksia ajoseurasta, oli hyvä tapaninajelu.

p-olkisin
26.12.2008, 17.57
Kiitoksia ajoseurasta, oli hyvä tapaninajelu.

niin oli! eika ees pyora levinny :)

lansive
26.12.2008, 20.20
niin oli! eika ees pyora levinny :)

Multa hajosi oikean käden pikkusormi. Kotona suihkussa huomasin, ettei se enää edes oikene vaan jää jotenkin mutkalle. Pieni musta jälki näkyy rystysessä, joten kai se johonkin sitten osui matkalla. Ei ole edes kipeä, mutta pirullisesti tiellä kun ei toimi. Tai sitten mun pitää vaan laittaa ne Ergonit takaisin ja uskoa ettei ajella pyöreillä kahvoilla.

lansive
26.12.2008, 23.55
Multa hajosi oikean käden pikkusormi. Kotona suihkussa huomasin, ettei se enää edes oikene vaan jää jotenkin mutkalle. Pieni musta jälki näkyy rystysessä, joten kai se johonkin sitten osui matkalla.

Ja nyt on diagnoosi varmistunut. Toimistopossun vanha kaveri eli tenniskyynärpää tuli tervehtimään. Nyt toimii pikkusormi auttavavasti, mutta muuten on voima poissa oikean käden sormista. Onneksi edellisestä kerrasta jäänyt neopreenituki on vielä tallella joten eiköhän sitä kohta taas saada näpit kuntoon.

Huomiseksi tuli kaikkea ohjelmaa: kauppareissua ja sukulointia joten ei pääse ajamaan. Haa, hyvä tekosyy. Ei varmaan olisi millään jaksanutkaan. Mullahan tuli neljä tuntia ajoa tänään kun oli noita siirtymiä ilman konevoimaa. Oli muuten tuskallista ajaa loppumatka kun taas oli hiertymät persnahassa. Taidan kohta heittää kaikki säämiskähousut roskiin ja kiskoa entisaikain tyyliin ilman toppauksia. On tuo Selle Italian XO muutenkin oikea sohva kun siinä on joku geelikerros pinnassa.:D

p-olkisin
27.12.2008, 13.56
Ja nyt on diagnoosi varmistunut. Toimistopossun vanha kaveri eli tenniskyynärpää tuli tervehtimään. Nyt toimii pikkusormi auttavavasti, mutta muuten on voima poissa oikean käden sormista. Onneksi edellisestä kerrasta jäänyt neopreenituki on vielä tallella joten eiköhän sitä kohta taas saada näpit kuntoon.

Outs..vai kyynerpää vaivaa???
Mulla on kans meinannu alkaa puutumaan pitemmillä lenkeillä oikean käden reunimmaiset sormet. Oiskohan syynä lumilautailuolkapää kun se on sentin pari alempana kun toinen ;)

p-olkisin
27.12.2008, 14.02
Mitenkäs huomenna?Sunnuntainahan on yleensä käyty pitempi lenkki ajelee...

Tänää piti levätä mutta kaverit houkutteli ja sää oli loistava niin lähes 3 tuntii tuli pyörittyä lähes samoilla reiteillä kuten eilen. Lopussa harjulla kun pyörittiin hakkuuaukealla niin siellä pohjalla menee tosiaan lähes tien veroin polku, oikeesti!

Oisko lähtijöitä???

Tekis mieli käydä kiertää Hyvinkää joku päivä. Mutta se on noin 4-6h ja melkeinpä hiihtolatupohjaa ja hiekkatietä.

LJS
27.12.2008, 19.47
Oisko lähtijöitä???

Tekis mieli käydä kiertää Hyvinkää joku päivä. Mutta se on noin 4-6h ja melkeinpä hiihtolatupohjaa ja hiekkatietä.

Mä voisin lähtee jonkun lenkin ajamaan, en nyt ehkä hyvinkään ympäri kuitenkaan.

p-olkisin
27.12.2008, 21.58
joo ei ollu tarkoituskaan huomenna mennä hyvinkäälle.

oisko lähtö uimahallilta vaikka 9.30?

Saattaa olla pakkasta huomenna eli niiltäkin osin on parempi pysytellä poluilla.

1-2h perus sääksin kierto vois olla ihan hyvä?

LJS
27.12.2008, 22.35
joo ei ollu tarkoituskaan huomenna mennä hyvinkäälle.

oisko lähtö uimahallilta vaikka 9.30?

Saattaa olla pakkasta huomenna eli niiltäkin osin on parempi pysytellä poluilla.

1-2h perus sääksin kierto vois olla ihan hyvä?

Uimahalli 9:30 on ok.
Sääksin kierto sopii kans. Lähteekö muita?

p-olkisin
27.12.2008, 23.21
en oo saannu houkuteltua ketää.

Mitenkäs muut palstalaiset?

lansive
28.12.2008, 00.05
Ei pysty lähtemään. Hanska on turvoksissa peukalonhangasta ja ulkosyrjästä. Kipeä se ei kumminkaan ole, sormet vaan ei toimi joka asennossa eikä oikein tunnu mukavalta tanko kourassa. Jos vaikka maanantaina kokeilisi sitten taas uudestaan, kun silloin on vielä vapaata töistä.

p-olkisin
28.12.2008, 17.01
kmw oliko tänään pyyhkijät pystyssä,antenni metässä ja pakoputki täynnä lunta? ;)

kmw
28.12.2008, 20.28
Oli niin Mörököllipäivä että oli hyvä ajella itekseen. Pimeesä lähdin ja 5h kului aikaa, mm. 2 x M.P.P Rajmäen suuntaan. Lukkopolkimet auttoivat paljon. Kyllä se siitä. Kauankos kestää Rajamäen mettäkiitureilta putkesta Kalkkivuorentielle? Aattelin ostaa vaihteeksi mittarin, viimeisin hajosi/hävisi 5v. sitten niin sitten näkee oikein numeroilla kuinka hidas mä olen:(.

@ p-olkisin

Viestit tulivat perille :):)

p-olkisin
28.12.2008, 22.47
mä en oo ikinä sitä putken ja kalkkivuorentien väliä yrittäny kaahata kellonkanssa.

Tulee aika pitkä veto?

On vähän turhan tekninen pätkä mun kalustolle. Jos ei pyörä hajoo ni veikkaanpa että jossain vaiheessa lentäisin tangon yli johonkin puuhun.

Pitänee ehkä kokeilla joskus?
Ja täytyy kattoo paljo menee aikaa jos ajaa normi vauhtia ilman taukoja.
Nythän siellä on ihan kunnon polku näkyvillä ja pakkanenkin oli jo vähän kovettanut pahimpia suo kuoppia.

lansive
28.12.2008, 23.23
On vähän turhan tekninen pätkä mun kalustolle. Jos ei pyörä hajoo ni veikkaanpa että jossain vaiheessa lentäisin tangon yli johonkin puuhun.

Mulla ei noin voi käydä ikinä kun mä varmaan talutan suurimman osan vielä ainakin seuraavat kaksi vuotta.:D

Käsikin pelaa taas eilistä paremmin. Ajaa en vielä uskaltanut, mutta askartelin sitten rihtauspukin kun pitäisi remonttia tehdä koko perheen pyörille tässä rospuuttoaikana.

kmw
29.12.2008, 23.13
Onkos ti aamuhämärissä lenkille lähtijoitä?
08.30 näkee jo hyvin:)

p-olkisin
30.12.2008, 00.01
tyot pitaa kiireisena...ei paase ennen iltaa

Ivus
30.12.2008, 12.00
Morjens kaikille!

Näin uutena jäsenenä uskaltaudun heti ehdottamaan vuoden viimeistä lenkkiä, joko tänään 1-1,5h ennen pimeää (pitäs varmaan hommata otsalamppu), tai huomenna aikasintaan 9,30 uimahallilta.
Takas mun pitäs olla 12.50 mennessä, ni ehtii katsomaan hiihtoskabat.

Onko lähtijöitä?

VesaP
30.12.2008, 12.28
Mistä sällit lähtee aina maastoon lenkille? Onko starttaajia Klaukkalasta mahdollisen siirtymän ajaksi? Ajatteko joskus pimeässäkin yhteisvetoja? Voisin joskus lähteä mukaan... Joko Lupineilla tai ihan auringonvalon turvin.

p-olkisin
30.12.2008, 12.34
Morjens kaikille!

Näin uutena jäsenenä uskaltaudun heti ehdottamaan vuoden viimeistä lenkkiä, joko tänään 1-1,5h ennen pimeää (pitäs varmaan hommata otsalamppu), tai huomenna aikasintaan 9,30 uimahallilta.
Takas mun pitäs olla 12.50 mennessä, ni ehtii katsomaan hiihtoskabat.

Onko lähtijöitä?

Tuossa on ristiriita: "aikasintaan 9,30" ja "12.50 mennessä, ni ehtii katsomaan hiihtoskabat"!!!
Kun hiihtojen siirto edes tallentavalla boxilla ei ole tapauksessasi hyväksyttävää niin silloin tuon viestin pitäisi alkaa: "viimeistään 9,30" :D

Noh vitsi vitsinä ja k...i pois taikinasta taidettiin jossain suomi sketsissä jaikanaan sanoa!

Eli voin lähteä tänään kello 15.00. Voin oottaa lamput mukaa ni päästään pois.
Huomenna sopii myös eli lähtö uimahallilta kello 9.00 ja takas 12.30 ;)
Soittelen sulle tos myöhemmin. Pitää jatkaa viel hetki töitä.

p-olkisin
30.12.2008, 12.39
Mistä sällit lähtee aina maastoon lenkille? Onko starttaajia Klaukkalasta mahdollisen siirtymän ajaksi? Ajatteko joskus pimeässäkin yhteisvetoja? Voisin joskus lähteä mukaan... Joko Lupineilla tai ihan auringonvalon turvin.

Eipä oo vielä viikolla pimeään aikaan juuri 2-3hengen porukkaa isommilla määrillä ajettu rajamäellä.

Klaukkalasta siirtymät on hoitunu KMWn ja Cubben osalta autolla. Mikäli mielit mukaan metsään niin suosittelen että ajat siirtymän pyörällä ;) Jos edes vähän tasaisi vauhtia.

Nurmijärveltä on porukka tullu vaihtelevasti joku autolla tai ajamalla.

Tuntuu että talvella jos ajaa tiellä ni pitää olla vähintää tuplasti vaatteita verrattuna metässä ajoon ja tästä syystä ollaan pysytty visusti metsässä. Talvi?

p-olkisin
30.12.2008, 12.41
Eipä oo vielä viikolla pimeään aikaan juuri 2-3hengen porukkaa isommilla määrillä ajettu rajamäellä.

Klaukkalasta siirtymät on hoitunu KMWn ja Cubben osalta autolla. Mikäli mielit mukaan metsään niin suosittelen että ajat siirtymän pyörällä ;) Jos edes vähän tasaisi vauhtia.

Nurmijärveltä on porukka tullu vaihtelevasti joku autolla tai ajamalla.

Tuntuu että talvella jos ajaa tiellä ni pitää olla vähintää tuplasti vaatteita verrattuna metässä ajoon ja tästä syystä ollaan pysytty visusti metsässä. Talvi?

Nii ja lenkit rajamäen/kiljavan suunnalla starttaa satunnaisesti väliltä uimahalli-sääksi.

VesaP
30.12.2008, 12.56
clips info...

Thanks!! Mää luulen että Klaukkalasta menee noin tunti Rajamäen Uimahallille mtb:llä tietä pitkin cruisaillen kun ~45 minsaa menee Alhonniityn ulkoilualueelle missä olen pari kertaa käynyt testaa tuota mtb:tä. Siitä varmaan ajaa sit valtatien vartta 15 minuutissa Rajamäelle asti. Löytäsköhän jonkun polkusetin siirtymänkin ajaksi... Tuskin :/ Ei muuta KMW ja Cubbe, letka pystyyn ja vuorovedolla tuonne starttipaikalle! :)

Joo, ei kyllä voi olla samat kamat tunnin talvisella siirtymällä ja sit taas mettässä, joten pitää juomareppuun ylimääräiset siirtymävaatteet sit laitella.

Seuraan tätä kirjoittelua täällä ja tulen sit mukaan jollekin lenkille kun aikataulut natsaa kohdalleen vaan!

kmw
30.12.2008, 14.10
Tää ilmottautuu aattolenkille. Pööräily alkaa Röykästä ja ajelen rantaa pitkin kohti Kiljavaa. Jossakin ehkä törmätään :)

M.P.P. 14min. Aika mitattu kännykän kellolla. Meni paremmin kuin viimeksi. Pitäis olla paljon enemmän pakkasta että kaikki "altaat" olisi jäässä.

VesaP saa halutessaan peesiapuja (oisko 40km/h hyvä?) punaiselta Sitikalta Röykkään niin sitten voi himmailla mettässä medän vauhdeissa :)

p-olkisin
30.12.2008, 14.46
VesaP saa halutessaan peesiapuja (oisko 40km/h hyvä?) punaiselta Sitikalta Röykkään niin sitten voi himmailla mettässä medän vauhdeissa :)

Parempi tulla vaa ilman sitä peesiapua ;)

Ivus
30.12.2008, 14.51
Tuossa on ristiriita: "aikasintaan 9,30" ja "12.50 mennessä, ni ehtii katsomaan hiihtoskabat"!!!
Kun hiihtojen siirto edes tallentavalla boxilla ei ole tapauksessasi hyväksyttävää niin silloin tuon viestin pitäisi alkaa: "viimeistään 9,30" :D

Noh vitsi vitsinä ja k...i pois taikinasta taidettiin jossain suomi sketsissä jaikanaan sanoa!

Eli voin lähteä tänään kello 15.00. Voin oottaa lamput mukaa ni päästään pois.
Huomenna sopii myös eli lähtö uimahallilta kello 9.00 ja takas 12.30 ;)
Soittelen sulle tos myöhemmin. Pitää jatkaa viel hetki töitä.

V**tuilusta päätellen sä oot varmaan jotenkin järjestäny tonne mun nimen alle ton nöösin.:D

Tänään klo 15, mut eiks se huominen vois mitenkään olla edes 9.15 hallilta? Joudun näköjään jokatapauksessa laittamaan kellon poikkeuksellisesti soimaan aamulla?

SUORIA LÄHETYKSIÄ EI VOI, EIKÄ SAA IKINÄ KATSOA TALLENTEINA:eek:

p-olkisin
30.12.2008, 14.54
Nurmijärveläiset ehdottakoon parasta reittiä?

Maastoreitit välillä nurmijärvi rajamäki aika vähissä. Jahka kunta sais ton 7veljeksen reitin kuntoon ni vois helpottaa vähä. Hienot kyltit on mutta siihen se sitten melkein jääkin.

Jos tulet hongisojantietä kla:sta suosittelen jatkoksi kyljäjoentietä ja koivumäentietä.
klaukkalasta kirkkotietä nurtsille?
klaukkalasta suoraan isoa tietä röykkään?

suunnitelmissa on ollut ettiä reittiä välille rajamäki-alhonniitty.

p-olkisin
30.12.2008, 14.59
...mut eiks se huominen vois mitenkään olla edes 9.15 hallilta?...

Voithan sä tulla vaikka 9.30 mut joudut ajaa pirun kovaa et saat muut kiinni!
Ha haa, ei vaa, katotaa ny onko muita innokkaita ja sovitaan sit ajasta.

KMW on lähössä röykän rannasta ilmeisesti 9 aikaan?

Ivus
30.12.2008, 20.29
Nurmijärveläiset ehdottakoon parasta reittiä?

Maastoreitit välillä nurmijärvi rajamäki aika vähissä. Jahka kunta sais ton 7veljeksen reitin kuntoon ni vois helpottaa vähä. Hienot kyltit on mutta siihen se sitten melkein jääkin.

suunnitelmissa on ollut ettiä reittiä välille rajamäki-alhonniitty.

Toihan on jo olemassa (Oon vetäny juosten muutaman kerran)

Rajamäellä ensin Suotielle, sieltä jälkimmäinen Lenkkitie loppuun, josta alkaakin jo polku. Polku menee korkeakallion sivusta (aika soista aluetta aluksi) ja päättyy Uudenkylätielle. Uudenkyläntietä 100m ja oikealle Lounamäentielle ja siitä haarautuu melko pian tie oikealle alas, joka menee talon pihaan. Itse olen kiertänyt talon pellonpuolelta vasemmalta, josta pikku haeskelun jälkeen löytyy polku, joka päättyy Kulomäentielle. Tästä voikin jo valita useista poluista mitkä vie Mutaanmäkeen ja sieltä edelleen Alhonniittuun, tai Idän puoleista reittiä suoraan Kirkonkylään asti.

kmw
30.12.2008, 20.43
jep jep. 12km vähemmän kilsoja auton mittariin kun se jää Röykkään. Ysin paikkeilla olen liikkeellä. Kohtaaminen osunee about äestetylle aukealle. Känny on päällä koko ajan.

Ivus
30.12.2008, 20.57
Toihan on jo olemassa (Oon vetäny juosten muutaman kerran)

Rajamäellä ensin Suotielle, sieltä jälkimmäinen Lenkkitie loppuun, josta alkaakin jo polku. Polku menee korkeakallion sivusta (aika soista aluetta aluksi) ja päättyy Uudenkylätielle. Uudenkyläntietä 100m ja oikealle Lounamäentielle ja siitä haarautuu melko pian tie oikealle alas, joka menee talon pihaan. Itse olen kiertänyt talon pellonpuolelta vasemmalta, josta pikku haeskelun jälkeen löytyy polku, joka päättyy Kulomäentielle. Tästä voikin jo valita useista poluista mitkä vie Mutaanmäkeen ja sieltä edelleen Alhonniittuun, tai Idän puoleista reittiä suoraan Kirkonkylään asti.

Selkeämmin reitti näkyy tsuumaamalla alla olevan linkin karttaa.
http://kartta.kuuma.fi/kuuma/map.php?x=2544633&y=6706329&px=50.0&kieli=1&txt

Klaukkalasta tulisin ensin Kirkkotietä, josta vasemmalle Suontaantielle. Sitten ensimmäinen oikealle, josta lähtee heti alun suoran päästä hyväkuntoinen polku mikä menee suurimmaksi osaksi peltoaukeaa pitkin Kirkolle asti. Jos peltoaukea ei napostele niin juuri ennen aukeaa lähtee polku oikealle, joka kiertää n. puolet pellosta (tää ei näy linkin kartassa, mut oon juossu monta kertaa, ja on takuulla hyvä pyörälläkin).

Jokatapauksessa ennemmin kannattaa tulla Kirkkotietä pitkin, kun Hongisojan kautta.

p-olkisin
30.12.2008, 21.00
Toihan on jo olemassa....

Katos kummaa...onko siellä lounamäentien suunnilla kylttejä? Lähin sieltä nurtsinpäästä mutta se reitti loppui lyhyeen ja kyltteihin oli niitattu lappu että reittiä ei ole raivattu tajamäelle asti?

koska ajetaan?

Lähteekös ivus huomenna vai onko juoksua?
Muuten vaikuttaa hiljaiselta...

kmw
30.12.2008, 21.41

***tana mää mikään hiljanen........ prkl.
Olen koukuttanut itteni päivittäiseen aamulenkkiin. Näin jatkukoon:D
Onko p-olkisin mittinynnä jotakin valmiiksi vai ajetaanko vaan?

p-olkisin
30.12.2008, 21.51
hiljasta joo muiden osalta...

ei oo pahemmin ehtiny miettii reittii. siellä röykän suunnalla ois jotain polun pätkii mitä et ehkä oo ajanu? Ne on vaan väärässä suunnassa ehkä ellei sitten kierrä sääksiä VÄÄRINPÄIN!

toisaalta tuo nurtsin suunta kiinnostaisi vaikkakin reitissä on kyllä pari kysymysmerkkiä.

Ivus
30.12.2008, 22.29
Katos kummaa...onko siellä lounamäentien suunnilla kylttejä? Lähin sieltä nurtsinpäästä mutta se reitti loppui lyhyeen ja kyltteihin oli niitattu lappu että reittiä ei ole raivattu tajamäelle asti?

koska ajetaan?

Lähteekös ivus huomenna vai onko juoksua?

Siellä mitään kylttejä ole! Edellisen kerran juoksin reitin vuosi sitten ja silloin ainoa ongelma oli tosiaan löytää se polun pää Lounamäentien tuntumasta.

Kyllä se niin taitaa olla, että tän päivänen ajo jäi mun osalta vuoden viimeiseksi. Noloa, kun itse vielä ehdotin. Vajaat 4kk aikaa, joten pakko kait alkaa panostamaan siihen juoksemiseenkin.

Soitan vielä aamulla, jos mieli muuttuu yön aikana
t.Tuuliviiri

p-olkisin
30.12.2008, 22.36
Jep ei siinä mitään katellaa sit ens vuonna! Ja jos päätät lähteä aamulla ni soittele mulle.

LJS
30.12.2008, 22.50
hiljasta joo muiden osalta...

Ei pääse, duunipäivä huomenna.
Tuo kirkonkylän reitti pitää käydä suuntaamassa jossain välissä, ens vuonna.

p-olkisin
30.12.2008, 23.24
Taidankin lähteä ajoissa siten että ehdin 9.00 röykän parkkikselle. noh saas nähä miten herään. kännykkä lähtee mukaan ni katotaan missä törmätään.

kmw
31.12.2008, 14.58
Oli hieno pyöräilyvuoden 2008 päätös. Kiitoksia seurasta p-olkisin. Mikä lie provosoinut ajamaan tolleen että nyt reidet on aika pökkelöt, melkein pitäis venytellä:(

Raivattiin polku-uraa urakalla ja tulikin aika namu pätkä:) M.P.P. jatkuu melkein Astrakanin tielle. Nyt kelpaa kaiken kansan hurvitella.

Kuis 1.1.2009? Polkuaddiktion riivaamana olen lähdössä aamupäivällä liikkeelle. Viestiä tänne jos on innokkaita.

p-olkisin
31.12.2008, 15.40
melkein pitäis venytellä

Ai melke? No sama vika että se on poikkeus kun muistan venytellä.

Raivattiin polku-uraa urakalla ja tulikin aika namu pätkä:) M.P.P. jatkuu melkein Astrakanin tielle. Nyt kelpaa kaiken kansan hurvitella.

Pakko mainostaa itekki että huippu pätkä tuli, menee nyt vähän ylempänä jolloin pahimmat suot jää sivuun.

Kuis 1.1.2009? Polkuaddiktion riivaamana olen lähdössä aamupäivällä liikkeelle. Viestiä tänne jos on innokkaita.

Kyllä mä 90% varmuudella lähden huomenna, mutta klo 9.00 rajamäestä aikasintaan.
SipSäkki Sandelsia on kaapissa odottamassa iltaa. Tosin voi olla että uni tulee kolmannen pullon kohdalla, nyt on aika raukea olo kun reilu 5h tuli pyörittyä.

Jep kiitos vaa itelles seurasta! Päädyin vielä taimitarhalta jonnekkin röykän uudisrakennusalueelle?Pirun sportstrackeri oli luovuttanu jostain syystä kolmen tunnin kohdalla. Täytyy yrittää tutkia kartasta missä kävin. Painon tien nimet mukamas muistiin, mutta mutta kuinkas kävikään kaikki unohtuneet!

kmw
31.12.2008, 15.50
Ehkä lähtö voisi olla vähän myöhemmin. Kokemuksesta tiedän että illalla täällä paukkuu kuin sodassa niin että vaikka nukuttaa mojovasti niin reilusti puolenyön jälkeen vasta meno rauhottuu sen vrran että Nukku-Matti pääsee käymään.

Olisko 10.00 realistinen lähtöaika? Käydään ainakin jyräämässä uuden pätkän uraa, muuten mulle on ihan sama minne mennään, kunhan mennään silleen että tuntuu jossakin :)

p-olkisin
31.12.2008, 16.41
Joo kymmenen kuulostaa paremmalta.
Nurtsin suuntakin kiinnostaisi?Vaikka se menee kyllä samaa takaisin kategoriaan.

Mennäänkö huomenna kovaa vai?

p-olkisin
31.12.2008, 16.41
Pitääköhän säästää pommeja että saadaan muut hereille?

LJS
31.12.2008, 17.09
Mäkin voisin lähteä huomenna ajelemaan, jos oon selvinnyt keskityksestä elävänä. Mistä olis lähtö, jos on? Paljonkohan on pakkasta...

p-olkisin
31.12.2008, 17.25
Mäkin voisin lähteä huomenna ajelemaan, jos oon selvinnyt keskityksestä elävänä. Mistä olis lähtö, jos on? Paljonkohan on pakkasta...

oot selvinny, uimahallilta 9.30 ja siitä röykkää kohti kello kymmeneksi, ei paljoo ;)

p-olkisin
31.12.2008, 17.27
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=830

punainen viiva missä sekoilin tänään ja huomenna vois yrittää tota sinistä?

p-olkisin
31.12.2008, 17.34
oli tämäntalven "kylmin" kohdalleni osunut ajokeli. Ehkä noin -5 astetta. Näin "ankealta" silloin näytti:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=831

kmw
31.12.2008, 18.42
Mennäänkö huomenna kovaa vai?

Yritystä ainakin on:D

Mä en ole yhtään varma lähtöajastani, tähtäin on olla kympin tienoilla Rajamäessä. Postaan tänne kun olen menossa ja känny on päällä. Muuten kuten tänään = ajan rantaa pitkin kohti Kiljavaa/Rajamäkeä.

ed. luvassa on -6C° ja 4.7m/sek luoteistuulta. Vähän enemmän vaatetta kuin tänään - tai sitten oikeesti hurjaa vauhtia:)

LJS
31.12.2008, 20.05
oot selvinny, uimahallilta 9.30 ja siitä röykkää kohti kello kymmeneksi, ei paljoo ;)
Okei, näin tehdään.

p-olkisin
01.01.2009, 09.37
eilisestä on selvitty ja hereillä ollaan joten uimahallilla nähdään...

Srami
01.01.2009, 14.32
Moi. Heräsin katseleen foorumii vasta 0942, kun ajattelin että ei kai muita yhtä innokkaita 010109 pyöräilijöitä ole. No olin väärässä. Lähdin kiljavan majalta öbaut 1020 kierteleen järviä. En sit osunut samalle uralle kun te :seko:. 2 tunnin jälkeen joutu luovuttaa, vesi pullossa jäässä ,varpaiden toipumisesta ei täyttä varmuutta. Hienoa oli kuitenkin. Koska meette seur.kerran

kmw
01.01.2009, 14.55
Kiitoksia vetoavusta p-olkisin & LJS. Tänään ei pyörä liitänyt niin kuin se joskus (ehkä) on. Oli nihkeää mun palailu Röykkään. Pitäiskö ihan pitää välipäivä ajelusta:eek: Ei kai ny sentään.
On ne nastat hommattava. Teidän jäällä sladdailu näytti hyvin hauskalta:)
Yritin tiirailla että meneekö miehet jäällä Sääksin ympäri, mutta ei osunut silmään. Ei näkynyt pilkkijöitäkään -> onko jää kuitenkin vielä liian ohut?

Koska meette seur.kerran
Mä olen Kiljavan suunnalla seuraavan kerran la tai su. Huomenna kevyesti Palohenä/Ylästö akselilla.

p-olkisin
01.01.2009, 16.42
Käytii kääntyy vielä Sääksin jäällä, mutta ensimmäinen ritz käänsi keulan kohti rantaa ja lähettiin rajamäkeä kohti. 3h oli ihan riittävästi kun piti vielä imuroida kotona.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=836

Eilisestä kippurasta tuli kommenttia joten tässä tämänpäiväinen gps jälki. Ihan ajettava reittihän tuolta löytyi vielä kun jättää tuolta saaren kohdalta tuon lenkin pois niin on aika kuiva varmaan kesälläkin. Yksi pelto saattaa kyllä olla huono kesällä.

Srami: Lähettii tosiaan tonne röykän suuntaa aamulla että ei ihme että ei törmätty.

LJS
01.01.2009, 18.41
Kiitoksia lenkistä seuralaisille. Mielenkiintoisia ne uudet pätkät ja jäällä pörräily ihan kivaa, ainakin märkiössä. Sääksin jää oli ihan läpinäkyvää ja eka raksahdus ajoi kyllä nopeesti rantaan, olihan sielläkin kyllä luistelijoita.

kmw
01.01.2009, 19.01
Ilmankos kulki nihkeesti tänään -> takaa jarrupalasta oli kulutuspinta pudonnut kyydistä ja jarru oli aika juntturissa. Pyöräytin kampea ja kun kampi pysähtyi myös kiekko pysähtyi. Huomenna kauppaan, jos vaikka nastatkin löytyisi. :)

p-olkisin
01.01.2009, 21.40
Ilmankos kulki nihkeesti tänään -> takaa jarrupalasta oli kulutuspinta pudonnut kyydistä ja jarru oli aika juntturissa. Pyöräytin kampea ja kun kampi pysähtyi myös kiekko pysähtyi. Huomenna kauppaan, jos vaikka nastatkin löytyisi. :)

Eli syy ei ollut pakkasen eikä eilisen lenkin! No ei se vauhti silti hidasta ollut mutta ilmeisesti töitä joutu tekee enemmän...Kohta sit kulkee niin pirusti!

Pakkasta luvattu reilusti eli Sääksikin alkaa kantamaan!

LJS: niin listelijoita oli mutta niillä onkin naskalit, kännykät minigrip pussissa ja auto rannassa!
Meillä korkeintaan pyörä pohjassa! Mitähän vakuutusyhtiössä sanottaisiin?

Joo jäällä oli hauskaa, kuka sudittaa jäällä ympyrän!

Huominen jää varmaan väliin...toisaalta viikonloppuna on varmaa vielä kylmempi...

p-olkisin
01.01.2009, 21.43
Kuka oli kaahailemassa Alhonniityssä vanhalla kaatiksella tänään??
VesaP?

p-olkisin
01.01.2009, 21.46
...Mielenkiintoisia ne uudet pätkät...

Varsinkin se yks kaatunu puunrunko! Vieläki aristaa oikean käden rannetta ja vasenta kyynärvartta!

kmw
01.01.2009, 21.49
Huominen jää varmaan väliin...toisaalta viikonloppuna on varmaa vielä kylmempi...

Juupelis juu. Povataan semmoisia pakkasia että keksin suosiolla muuta tekemistä. Luultavimmatusti lasten kanssa luistelua Sääksissä:p

Vim
02.01.2009, 12.26
Hyvää uuttavuotta kaikille!!
Meikäläinen on ollu 2vkoa taas lentsussa. Parhaillaan antibiootti/duact yhdistelmä menossa poskiontelotulehdukseen :mad:
Katellaan ajeluita sit taas syssymmällä ;)
Ei vaan, kait tää tauti viikon sisällä tokenee.

p-olkisin
02.01.2009, 15.38
Hyvää uuttavuotta kaikille!!
Meikäläinen on ollu 2vkoa taas lentsussa. Parhaillaan antibiootti/duact yhdistelmä menossa poskiontelotulehdukseen :mad:
Katellaan ajeluita sit taas syssymmällä ;)
Ei vaan, kait tää tauti viikon sisällä tokenee.

Mee munasillaa ulos ni pakkanen tapaa pöpöt!

kmw
02.01.2009, 16.42
Perskeles mistään pakkasista ole väliä. Kuka lähtee jäätymään la aamulla aikaisin? Mun pitää olla takaisin kotona viim. 12.00. muuten kukko lakkaa laulamasta kokonaan, mutta kyllä siinä jonnekin ehtisi.

Ja sit nyt het. Vien likan Solsikkeen 16.30 ja käyn Sääksissä testaamassa uusia nastarenkaita. Tyttö lupasi valonsa lainaan (valoteho n. 4 kynttilää). Pyörin biitsin tuntumassa et sinne vaan kaikki.

@Vim
Ota Kossua sopivasti. Se ei paranna yhtään, mutta ehkä on mukavampi sarastaa :)

lansive
02.01.2009, 17.51
Nyt on palattu sukuloimasta. Täällähän on näköjään ollut kauheat ajokinkerit kun wirallinen jarrumiäs on ollut poissa.:D

Tänään kävin sitten kantamassa paalin rahaa Fillari-Centeriin ja ostin nastakumeja vaimon ja juniorien pyöriin. Hinta kyllä vähän huimasi päätä, mutta ei noihin pikkupyöriin oikein saa kumeja muualta (en ole missään nähnyt niin isoa nastakumivalikoimaa kuin tuolla, ei edes meikäläisen suosimista verkkokaupoissa). No, ostin mä itsellenikin Marathon Winterit sekasikiöpyörään kun ei enää saa tänä vuonna niin helposti vapaata viikolla ja joutuu varmaan hoitamaan lenkit työmatkoilla. Jos vaikka mullakin kunto paranisi ja joskus pääsisin jonkun mäen ylös ilman että tuomiopäivän pasuunat soittelee.:eek:

Sunnuntaina pääsisi aamusta ajelemaan, mutta aikaa on niukasti. En edes vielä tiedä kuinka vähän kun vaimo ei ole kotona, mutta ulkoilemaan pitäisi kyllä päästä.

kmw
02.01.2009, 20.16
Voi vihne että on hyvä ja kiva ajaa jäällä:) Ei ollut isommin mäkiä:D Sääksin pohj. rannalla oli vähän möykkyistä, mutta muuten ihan peiliä. Hyvinkään srk:n leirikeskuksen edessä on avanto ja samoin Kiljavan opistolla.

La aikataulu elää omaa elämäänsä (meikä tuntuu olevan vain lastuna laineilla) ja kotiin pitää ehtiä jo 11.15. Aattelin sujahtaa jäälle Röykästä paljon enen 09.00. Laittakoon hän tänne viestiä jos on lähdössä.

p-olkisin
03.01.2009, 09.43
liian kylma!

kmw
03.01.2009, 09.46
Ei tänään viitti. Meillä mittari näytti -15 ja se on mulle liikaa. Huomiseksi on luvassa samanlaista, mutta sitten vähän lauhtuu.

Kattellaan.

Srami
03.01.2009, 21.03
No niin. Tääkin nahkasaha malttoi ostaa talvikengät ja nastat fillariin. Lähden testaan su aamuna. Onko muita lähdössä? Täpinä on kova joten pakkasrajaa ei ole. Naskalit mukaan ja menox.

Srami
04.01.2009, 09.48
Nurmijärvi -11 c. Ei paha. Uimahalli kl.0925

p-olkisin
04.01.2009, 10.00
huomenta. Heräsin just eli ei ehdi ihan vielä mutta kyllä pitää pakkasta lähtee kokeilemaan.

LJS
04.01.2009, 10.19
Huomenta, samansuuntaiset on suunnitelmat täälläkin, ehkä 10:ltä pääsen liikkeelle.

XC-JJ
04.01.2009, 11.36
kato täällähän on muutaman kuukauden aikana porukka aktivoitunut :D pitää varmaan itekin lähteä tykittelemään ensiviikolla kun pyörätulee huollosta :D

Vim
04.01.2009, 13.37
Mee munasillaa ulos ni pakkanen tapaa pöpöt!

En usko et toi auttais, kun ne pöpöt taitaa olla vähän ylempänä :D

p-olkisin
04.01.2009, 13.54
En usko et toi auttais, kun ne pöpöt taitaa olla vähän ylempänä :D

Joo en kyl mee takuuseen tuon konstin toimivuudesta. Tuli vaa mielee ku matotki viedää pakkasella ulos et pölypunkit ja pöpöt kuolee ;)

p-olkisin
04.01.2009, 13.59
kato täällähän on muutaman kuukauden aikana porukka aktivoitunut :D pitää varmaan itekin lähteä tykittelemään ensiviikolla kun pyörätulee huollosta :D

Noniin palstasn parhaimman topicin perustaja on liikkeellä! Jep ei muuta kuin mukaan vaan.

Tänään oli taas huippulenkki! Ai miten niin, no pitkästä aikaa lähdin testaa krossarii uusilla sisäkumeilla. Ei päästy ku astrakaanille asti niin takakumi oli tyhjä. PRKL... Sisäkumi/lenkki on aika kova saavutus... Kiitos Lasselle seurasta kun ei tarvinnut yksin vaihtaa kumii...

kmw
04.01.2009, 14.10
Kerpetti vieköön ku en ehtinyt mukaan tänään.

Onko ti aamulla lähtijöitä?

Srami
04.01.2009, 14.58
3h Tiukkaa vääntöö. On se hyvä kun pakkasta on riittävästi, niin ei tartte paljoa pysähdellä. Ukko oli kyllä kuin joku sokerihuurrettu pysti lenkin jälkeen. Vapaaratas ongelmat piti huolen että koko ajan piti ajaa vähän liian isolla vaihteella jotta veto varmasti on päällä kokoajan. Jos erehtyi rullaileen niin polkimet löi tyhjää pitkään ts. paikalla pyöriteltiin sitten useampi hetki ennenkö ratas otti kiinni. Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja mistä mahtaa johtua? Tiistai saattaa onnistua.

LJS
04.01.2009, 19.32
Tänään oli taas huippulenkki! Ai miten niin, no pitkästä aikaa lähdin testaa krossarii uusilla sisäkumeilla. Ei päästy ku astrakaanille asti niin takakumi oli tyhjä. PRKL... Sisäkumi/lenkki on aika kova saavutus... Kiitos Lasselle seurasta kun ei tarvinnut yksin vaihtaa kumii...

Onneks sä oot harjoitellut tota renkaanvaihtoo, niin eipä ehtinyt tulla kylmä.

LJS
04.01.2009, 19.33

Voisin kyllä lähteäkin.

p-olkisin
04.01.2009, 19.57
3h Tiukkaa vääntöö. On se hyvä kun pakkasta on riittävästi, niin ei tartte paljoa pysähdellä. Ukko oli kyllä kuin joku sokerihuurrettu pysti lenkin jälkeen. Vapaaratas ongelmat piti huolen että koko ajan piti ajaa vähän liian isolla vaihteella jotta veto varmasti on päällä kokoajan. Jos erehtyi rullaileen niin polkimet löi tyhjää pitkään ts. paikalla pyöriteltiin sitten useampi hetki ennenkö ratas otti kiinni. Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja mistä mahtaa johtua? Tiistai saattaa onnistua.

itellä ei muistaakseni ole ollu, mutta olen kuullut.
vapaarattaassa on liaan paksut rasvat. otat sen irti ja ruiskutat sisään jotai ohutta liukastetta.

kmw
05.01.2009, 23.31

Zorgen fellows, tuli muuta. C. + meikä uskaltaudutaan 50/60 pahojen setien Eksytään-Sipoonkorpeen-retkelle. Pitäkää meille peukkuja:)

@lansive
menikö ne Sport Fire kengänsuojat ihan päreiksi vai oisko niistä vielä johonkin? Nyt mulla on kengät jotka vois täyttää ne.

p-olkisin
06.01.2009, 08.28
tiistai jää väliin rajamäen osalta. Lähetää ivuksen ja yhen kolmannen jampan kanssa johonkin nuuksion suuntaan pyörii.

Srami
06.01.2009, 09.07
tää lähtee kl.0910 uimahallilta.

kmw
06.01.2009, 09.20
tiistai jää väliin rajamäen osalta. Lähetää ivuksen ja yhen kolmannen jampan kanssa johonkin nuuksion suuntaan pyörii.

Jos sulla on reittitallennin taskussa paatko tänne näkyville missä kävitte. Ihan vaan uteliaisuudesta olen kiinnostunut. Olen jonkin verran ajellut Nuuksio/Siikajärvi/Salmi/Pirttimäki/Vaakkoi/Velskola/Luukki suunnalla

LJS
06.01.2009, 11.09
tää lähtee kl.0910 uimahallilta.

Tää ei herännyt ajoissa, että olis ehtinyt mukaan.

p-olkisin
06.01.2009, 19.08
Jos sulla on reittitallennin taskussa paatko tänne näkyville missä kävitte. Ihan vaan uteliaisuudesta olen kiinnostunut. Olen jonkin verran ajellut Nuuksio/Siikajärvi/Salmi/Pirttimäki/Vaakkoi/Velskola/Luukki suunnalla

Oli jos jonkin näköistä harveliä mukana. Katotaa onko tallentunu mitää. Laitan sit jakoo.

lansive
07.01.2009, 00.21
@lansive
menikö ne Sport Fire kengänsuojat ihan päreiksi vai oisko niistä vielä johonkin? Nyt mulla on kengät jotka vois täyttää ne.

Ei ne ihan pilalla ole. Pohjat repeili sen verran ikävästi että ne ovat tuolla odottaneet korjausta. Päälliset on melkein ehjät. Mulla on jo nylonnauha ostettuna niin mä koitan korjata ne pohjat ettei tule ihan täystuhoa seuraavassa jalkautumisessa. Viikonlopuksi saan ne varmaan kuntoon ja voin tuoda mukana jos mennää johonkin ajelemaan. Pitäisi kyllä päästä jo veivaamaan kun käsikin tuntuu taas toimivan.