Näytä tavallinen näkymä : Nurmijärven Rajamäki
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
ketäs näiltä seuduilta on miettinyt esim. tahkoa ensi kesänä? voisin itsekin alkaa treenaa sitä varten. vajaa 5kk aikaa vetää ittensä tikkiin.. voipi olla ettei riitä :D
ketäs näiltä seuduilta on miettinyt esim. tahkoa ensi kesänä? voisin itsekin alkaa treenaa sitä varten. vajaa 5kk aikaa vetää ittensä tikkiin.. voipi olla ettei riitä :D
Tahkosta en ole ihan varma, mutta Vuokatti 6.6 on ollut vakavasti harkinnassa.
Ja kuskin kunto on mitä on - muuttuuko se ikuna mihinkään?
Enhän mä osaa edes reenata, mä vaan ajan.
Minä olen ajatellut mennä Tahkolle. Kunto ei ole häävi, mutta kun katsoin viime vuoden tuloksia, niin eiköhän sinne joukon peräpäähän vielä mahdu.
eli oikee joukkue kohta kasassa :D itse ilmottaudun suoraan sinne peräpäähän.. eipä tarvi ottaa turhia paineita, jonkun täytyy aina olla viimeinen ;)
p-olkisin
07.01.2009, 19.56
tarkoitus ois lähtee koittaa. Matkajärjestelyt on tosin auki ja samoin matka tahkolla, varmaan 60km riittää ensikertalaiselle jäykkäperäisellä.
Mitäs vuokatissa? Onko maracupin osakilpailu?
Korson kisa tai siis kuntotapahtuma keväällä kannattaa ajaa testi mielessä. Ei ole pahoja mäkiä ja enimmäkseen mukavaa polkua.
http://www.kainuunliikunta.fi/tapahtumat/vuokatti_mtb_ja_tour_de_sapso/
joo kyllä tää ensikertalainen on ylpeä jos tosta 60km lenkistä selviä hengissä.. ei täälläkään oo vielä hajua majoituksista.. mutta eiköhän nekin aikanaan selviä :D
Pahat Sedät suunnittelee vierailua tänne päin. Ehkä pitäis mennä piiloon, mutta ehdotin kuitenkin lähtöä uimahallilta su 10.00.
@ p-olkisin olisikkos silloin lähdössä? Sä kun olet oikee alkuasukas ja tunnet kaikki mestat? Ehkä voisi harkita et jos sä vetäisit ajokoira-settiä ja sit olis me oikeat sunnuntaikruisailijat erikseen.
Pahat Sedät suunnittelee vierailua tänne päin. Ehkä pitäis mennä piiloon, mutta ehdotin kuitenkin lähtöä uimahallilta su 10.00.
@ p-olkisin olisikkos silloin lähdössä? Sä kun olet oikee alkuasukas ja tunnet kaikki mestat? Ehkä voisi harkita et jos sä vetäisit ajokoira-settiä ja sit olis me oikeat sunnuntaikruisailijat erikseen.
Count me in. Kyllä mäkin koitan setien mukaan päästä. Mukavampi sitä on hyytyä hyvässä seurassa.:o
Eka työpäivä tänään joulun jälkeen. Päällikkö sanoi että tilanteen salliessa saan sittenkin perjantaakeja vapaaksi. Eli ajamaan pääsee jatkossakin.
p-olkisin
07.01.2009, 22.25
joo voishan sitä lähtee. hyvä syy olla pois koko päivä: pitää näyttää pahoille sedille polkuja?
multa putoili viime lenkillä pultteja, pitää kaivaa uusia jostain että rattaat pysyy kiinni!
ketä on pahat sedät? Ok /selkis kun kävin vakoilee 50/60 topiccia
tarkoitus ois lähtee koittaa. Matkajärjestelyt on tosin auki ja samoin matka tahkolla, varmaan 60km riittää ensikertalaiselle jäykkäperäisellä.
Korson kisa tai siis kuntotapahtuma keväällä kannattaa ajaa testi mielessä. Ei ole pahoja mäkiä ja enimmäkseen mukavaa polkua.
Naapurilla (sillä jonka kanssa ollaan puheväleissä) on matkailuauto. Mä voisin kysyä josko se uskaltaisi lainata sitä. Siinä olisi fillaritelinekin takana jo valmiiksi joten sillä menisi kalustokin mukavasti. En tosin tiedä saako semmoista mihinkään parkkiin siellä lähistöllä ja joutuuko siitä maksamaan itsensä kipeäksi tai jotain. Mutta ihan oikeasti aloin harkitsemaan tuota vaihtoehtona. Olisi sitten ainakin paikka mihin pääsee itkemään huonoa suoritusta katseilta piilossa.
Ja jos mä jaksan ajaa sen 60 kilsaa niin pakko sun on ottaa santsikierros, jotta mä olen ole yli tuntia jälkeen maalissa:D.
Joo, Tahkon 60km on tarkoitus vetää neitsytkisana. Siellä varmasti erittäin hyvät mahkut romuttaa, sekä uusi pyörä, että vanha mies :eek:
ketä on pahat sedät?
Käytä hakua:)
Koskas tää Korson kisa olikaan? Jos aikatavoite täyttyy 26.4 nylkkykisassa, niin mä ripustan tennarit lopullisesti naulaan ja keskityn harrastelemaan näitä huomattavasti mukavampia ajohommia.
Näin amatöörinä uskaltaudun vielä kysymään, että tarviikos näissä kisoissa jonkinnäköistä lisenssiä?
Tossa on kisakalenteria
http://www.pyoraily.fi/kalenteri/2009/index.htm
Pahat sedät on tuolla
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=32414
Ei kai kuntosarjaan hyytyvät (=kmw)tartte lisenssejä:eek:
p-olkisin
07.01.2009, 22.58
Jos sulla on reittitallennin taskussa paatko tänne näkyville missä kävitte. Ihan vaan uteliaisuudesta olen kiinnostunut. Olen jonkin verran ajellut Nuuksio/Siikajärvi/Salmi/Pirttimäki/Vaakkoi/Velskola/Luukki suunnalla
Tässä nyt aluks sportstrackerin jäljet:
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=601215
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=601222
Autolle palatessa unohtui pysäyttää tallennus...
pärjääkö tuolla ilman nastoja vai pitääkö tässä nyt jostain vielä hommata nastatkin alle.. :seko:
noh ostos listalle :D
p-olkisin
07.01.2009, 23.07
Käytä hakua:)
jiihaa, tais olla eka kerta kun sain tän kommentin!
jep kyllähän ton arvaskin melke ja karin viesteistä tuonne löysi helposti ja kävin jo lukee viime reissustanne.
pärjääkö tuolla ilman nastoja vai pitääkö tässä nyt jostain vielä hommata nastatkin alle.. :seko:
Mä ostin Velosportista viime perjantaina elämäni ekat nastarenkaat (Schwalbe Ice Spiker, halvemmat ja painavemmat, kuuskytjotakin erkkiä kipale) ja on ne hyvät ja kivat, suosittelen. Ilmankin pärjää poluilla, mutta pienetkin kinkamat laittaa kävelemään. Ja se peilijäällä ajamisen riemu:D:D
Varmaan tuonne 60km:lle tulee lähdettyä. Muutaman kerran sen ajanut, hyvät järjestelyt ja reitti.
p-olkisin
07.01.2009, 23.14
Koskas tää Korson kisa olikaan? Jos aikatavoite täyttyy 26.4 nylkkykisassa, niin mä ripustan tennarit lopullisesti naulaan ja keskityn harrastelemaan näitä huomattavasti mukavampia ajohommia.
Näin amatöörinä uskaltaudun vielä kysymään, että tarviikos näissä kisoissa jonkinnäköistä lisenssiä?
31.5 on korso. vuokatti ei ollu mara cupin osakilpailu vaikka kisan omilta sivuilta sain sen käsityksen että ois. viiminen kisa tampereella ja sm-kisa kouvolassa?Hyvinkäälläki piti ehkä kai olla kisa?
ei tartte lisenssiä, paitsi sm-kisassa jos haluaa tuloksen sm-kisasta, ilman voi ajaa mara cupin pisteistä.
p-olkisin
07.01.2009, 23.17
Varmaan tuonne 60km:lle tulee lähdettyä. Muutaman kerran sen ajanut, hyvät järjestelyt ja reitti.
Lähtee googlettaa tuloksia... ;)
Löyty...mikä on tavoite ens kesälle? Nyt ku sulla on täysjouskari ni voisit hyvin sutasta ton 120km ;)
taidan säästää ne nasta rengas rahat hissilippuihin et pääsee laskemaan :D talvella laskettelu on huomattavasti mukavampaa ko pyöräily ;)
Lähtee googlettaa tuloksia... ;)
Löyty...mikä on tavoite ens kesälle? Nyt ku sulla on täysjouskari ni voisit hyvin sutasta ton 120km ;)
Tavoite on ajaa maaliin :p. Ehkä sitä joskus vielä uskaltaa lähteä 120:lle...;)
Mä panostin ja hommasin Nuuksion reissulle Ice spikerit. Oli kyllä melkoinen pitoero ja paljon hauskempaa, verrattuna Nokian kesäkumeihin, joilla sitkeästi olen tähän asti sinnitellyt.
p-olkisin
08.01.2009, 13.12
...talvella laskettelu on huomattavasti mukavampaa ko pyöräily ;)
Niin mäki luulin ennen ;)
p-olkisin
08.01.2009, 13.13
Mä panostin ja hommasin Nuuksion reissulle Ice spikerit. Oli kyllä melkoinen pitoero ja paljon hauskempaa, verrattuna Nokian kesäkumeihin, joilla sitkeästi olen tähän asti sinnitellyt.
Tees jätkä töitä välillä!
p-olkisin
08.01.2009, 13.20
Naapurilla (sillä jonka kanssa ollaan puheväleissä) on matkailuauto. Mä voisin kysyä josko se uskaltaisi lainata sitä. Siinä olisi fillaritelinekin takana jo valmiiksi joten sillä menisi kalustokin mukavasti. En tosin tiedä saako semmoista mihinkään parkkiin siellä lähistöllä ja joutuuko siitä maksamaan itsensä kipeäksi tai jotain. Mutta ihan oikeasti aloin harkitsemaan tuota vaihtoehtona. Olisi sitten ainakin paikka mihin pääsee itkemään huonoa suoritusta katseilta piilossa.
Ja jos mä jaksan ajaa sen 60 kilsaa niin pakko sun on ottaa santsikierros, jotta mä olen ole yli tuntia jälkeen maalissa:D.
Asuntoautohan ois loistava. Eihän se miksikään mee jos on kuiva keli, mutta sateella kun yltäpäältä mutaisena kisan jäljiltä kampeet sisään! ;)
Voi olla että tyydyn 60km kun porukka pelottelee pahalla radalla!Hiukan kyllä epäilen. Yks heppu jonka oon kai aina kisoissa voittanu oli ajanu johonki kolmeen tuntii viime vuonna. Ja mun mielestä sillä ei oo ku jäykkäperäinen ellei oo sit lainannu jostai. 120km houkuttais mutta ei varmaa malttais lähtee tarpeeks rauhassa ja kävis huonosti.
Niin mäki luulin ennen ;)
pakko luulla ko hommasin uudet monotkin ;) siihen päälle vielä hommasin sivakatkin.. eli kyllä täytyy vähän innostuu tosta laskemisest :p ja kivempaa tuolla mäessä on kuin pyöräilemässä näillä näillä pakkasilla :o on nimittäin lyhyempi matka lämpimälle kaakaolle.. (varsinkin etelän rinteillä)
Itsellä on tyylinä, itkeä kovia hintoja ja kärsiä vajaalla kalustolla. Kun sitten ostopäätös on tehty se on mallia köyhällä ei oo varaa ostaa P.skaa. Pyöräliikken josta kamaa kotia kannan sanoi viimeostosten yhteydessä että kerran se vaan kirpasee.... niin mut kun vuoden aikana kirpassut jo aika useasti.
Itsellä on tyylinä, itkeä kovia hintoja ja kärsiä vajaalla kalustolla. Kun sitten ostopäätös on tehty se on mallia köyhällä ei oo varaa ostaa P.skaa.
Tuo on totinen tosi!
Nyt näyttää siltä että hyppään satulaan Röykässä pe 09.30. Pääseekö kukaan irti arjestaan? Lunta ovat luvanneet että jos on kinosta oikeesti täytyy miettiä uudestaan.
p-olkisin
08.01.2009, 14.43
pakko luulla ko hommasin uudet monotkin ;) siihen päälle vielä hommasin sivakatkin.. eli kyllä täytyy vähän innostuu tosta laskemisest :p ja kivempaa tuolla mäessä on kuin pyöräilemässä näillä näillä pakkasilla :o on nimittäin lyhyempi matka lämpimälle kaakaolle.. (varsinkin etelän rinteillä)
Taas väärin ;)
Rinteessä on pirun kylmä pakkasella! Metsässä on kuuma, välillä nimittäin tulee HIKI!
p-olkisin
08.01.2009, 14.44
Tuo on totinen tosi!
Nyt näyttää siltä että hyppään satulaan Röykässä pe 09.30. Pääseekö kukaan irti arjestaan? Lunta ovat luvanneet että jos on kinosta oikeesti täytyy miettiä uudestaan.
Äläs nyt ehdottele saatan vaikka innostua...
Mitenkäs se sunnuntai minkä pituista reittiä pitäis suunnitella?
Oliko alustavasti joku 4h? Niin vähän tietä tai latupojhjia kuin mahdollista on setien toiveena.
rinteessä ei oo koskaan kylmö :D jos on pukeutunu oikein.. hengästyneenä on ikävä vetää pakkas ilmaa keuhkoihin.,. meikäläisellä se tekee oikeesti pahaa.. :S
Sunnuntai kiinnostaa pe ei mahd.
p-olkisin
08.01.2009, 17.14
eli ennemmin jalkautuminen kuin tie ;)
eli ennemmin jalkautuminen kuin tie ;)
Ehdottomasti ehkä:D
Tees jätkä töitä välillä!
Samat sanat!:D
Äläs nyt ehdottele saatan vaikka innostua...
p-olkisin ei kyllä millään voi ehtiä töiltään arkena:D
Oliko alustavasti joku 4h? Niin vähän tietä tai latupojhjia kuin mahdollista on setien toiveena.
Joo ja se kallio jos vaan mahdollista.
Joo ja se kallio jos vaan mahdollista.
Tätä ihmettä tullaan nimenomaan katsomaan ja kokemaan,tampatkaa polut jouhevix ajaa.:D
Nouskaamme veljet hiidenkivelle huutamaan..:eek:
Käväisen pe aamusta kattelemassa miltä maisemat näyttää. Lunta on vähäsen, mutta kai siellä voi ajaa kuiteski. Hangessa kiemurtelu syö miestä pahasti:(Otan kameran mukaan, mut mut mut.... saapas näkee miltä mun otokset näyttää (ja kuinkas prkl ne tänne laitettiin?).
Miettikääs te Pohj- Nurtsin alkuasukkaat kuinka Setiä pyöritetään. Kun tulee visioita voi laittaa tänne näkyville. Ääripäät vois olla Alkon mökki ja Röykän sairaala, esmes.
p-olkisin
08.01.2009, 22.49
piirtelin just kartalle reittiä. Saisko ajeluun käyttää 5h ;) ei tarttis mennä nii kovaa ;)
mikä on toi zipon ja elmerin mainitsema kallio? ei täällä oo kallioita?
p
Ne haluavat ajaa mäen Alkon mökiltä alas ja varmaan myös ylös:eek:
Ei kuullosta 5h pahalta, minusta.
p-olkisin
08.01.2009, 23.03
ahaa, heinikkomäki kuvaa sitä parhaiten, ei kallio. ei kai ny samaa mäkee jäädä kihnuttaa ees taas? suunnittelin että mennää se ylös, mut voishan eka ajaa ylös ja ne jotka haluu ni laskee alas ja kiipee uudestaa ylös :D
Toisaalta reitin vois kääntää toisinpäin ni sääksikin kiertyis oikenpäin.
En mä kyl tosiaa huomen aamul ehi. voisin illalla mennä ajelee ja vähä kattoo aikaa et paljo missäki pätkäs menee. Aika vaikee arvioida aikaa ku pirtää kartaan viivaa.
Heinikkomäki kelpaa varmasti, mutta mä tarkoitin polku-uraa joka lähtee alkon mkin pihasta suoraan alas.
piirtelin just kartalle reittiä. Saisko ajeluun käyttää 5h ;) ei tarttis mennä nii kovaa ;)
Mulle voisi riittää vähempikin. On nääs tuo käsi vielä aika heikkona kun se otti itseensä kun piti töissä käyttää hiirtä. Ergonomiamyyntimies toi uuden rollermousen tänään ja se tuntui hyvältä. En osaa käyttää vielä, mutta enhän minä osaa ajaa polkupyörääkään.:o
Mutta mä koitan tulla jarruttamaan sunnuntaina silläkin uhalla ettei hanska enää toimi ikinä. Nyt on hiukan pidempi stemmi Raadossa kiinni. Jos vaikka sillä tenniskyynärpää paranisi.
p-olkisin
09.01.2009, 09.46
Heinikkomäki kelpaa varmasti, mutta mä tarkoitin polku-uraa joka lähtee alkon mkin pihasta suoraan alas.
No just, ajeleeko ne pahat sedät Dh pyörillä ;)
Ei vaa, muistaakseni elmerillä on ellswortti ja shimaanilla joku pinkki täysnotko ettei ois ollu sama merkki!
Reitti on sitten ainakin noilta osin selvä.heinikko ylös ja mökiltä alas!
Missä Cubbe?
No just, ajeleeko ne pahat sedät Dh pyörillä ;)
Ei vaa, muistaakseni elmerillä on ellswortti ja shimaanilla joku pinkki täysnotko ettei ois ollu sama merkki!
Reitti on sitten ainakin noilta osin selvä.heinikko ylös ja mökiltä alas!
Missä Cubbe?
Mulla,Shimaanilla ja Zipolla Ellswöörtit,Pekka sedällä vaan..:rolleyes: Nicolai FR
Missä Cubbe?
Se tulee jos ehtii.
Kävin äsken pyörähtämässä Märkiössä ja Solttilassa. Lunta ei ole haitaksi asti. su pitäisi olla pakkasta että kelit kyllä tästä paranee:) Tänään ei ollut hauskaa:) Lumi tarttu joka paikkaan, vaihtajat jumitteli jne.:(
ed. mä voin vetää jarruosastoa tietä pitkin ja ollaan mäen alla ihmettelemässä kun te hurvittelette alas :)
p-olkisin
09.01.2009, 16.05
Mulla,Shimaanilla ja Zipolla Ellswöörtit,Pekka sedällä vaan..:rolleyes: Nicolai FR
Just... ;)
Poskiontelo-osastokin alkaa taas heräileen talviunilta :)
Olikos teillä sunnuntaille joku lähtöaika sovittuna. Mä voisin lähtee taas tauo jälkeen repiin keuhkojani pihalle. Eli jarrumiehen paikka on mulle varattu! :D
p-olkisin
09.01.2009, 16.07
Se tulee jos ehtii.
Kävin äsken pyörähtämässä Märkiössä ja Solttilassa. Lunta ei ole haitaksi asti. su pitäisi olla pakkasta että kelit kyllä tästä paranee:) Tänään ei ollut hauskaa:) Lumi tarttu joka paikkaan, vaihtajat jumitteli jne.:(
ed. mä voin vetää jarruosastoa tietä pitkin ja ollaan mäen alla ihmettelemässä kun te hurvittelette alas :)
Mä en oo ajamassa/putoamassa sitä mäkee alas! Siitä on aikaa kun kävin siinä ylhäällä kurkkaamassa, mutta muistaakseni se ei ollut ajettava ainakaan mulle!
p-olkisin
09.01.2009, 16.08
Poskiontelo-osastokin alkaa taas heräileen talviunilta :)
Olikos teillä sunnuntaille joku lähtöaika sovittuna. Mä voisin lähtee taas tauo jälkeen repiin keuhkojani pihalle. Eli jarrumiehen paikka on mulle varattu! :D
mä oon kans lähössä mutta aika on vähä arvoitus, olikohan se kello 10 ja uimahalli?
Kohta topicissa 50/60 lukee: Nyt ne on hukanneet lähtöpaikankin ;)
Siitä on aikaa kun kävin siinä ylhäällä kurkkaamassa, mutta muistaakseni se ei ollut ajettava ainakaan mulle!
Nyt piirretään rasti seinään. Mä en uskonut ikinä kuulevani tuollaista lausetta.:D
Ja jos vim on jarrumies niin mä olen sitten ajoankkuri.
mä oon kans lähössä mutta aika on vähä arvoitus, olikohan se kello 10 ja uimahalli?
Kohta topicissa 50/60 lukee: Nyt ne on hukanneet lähtöpaikankin ;)
Mitä? Alkaaks joku irvisteleen ja näyttään alahampaita Rajamäkeläisille? :D
Kuulostaa sen verta mielenkiintoiselta, että pakko lähteä kans.:p
Joojoojoojoo. Uimahalli sunnuntaina 10.00.
p-olkisin
10.01.2009, 00.00
Oh hoh oli taas vauhtia ja vaarallisia tilanteita...
Kävin ajelee herusin suunnalla illalla. Ajoin heinikkomäen ylös ja olin menossa polkua alkon mökille. Metsässä edessäpäin polun vasemmalla puolella loisti jotain kun valo osui sopivasti. No ajattelin vaa et jotain heijastimia taas roikkuu jossain. Keskellä mettää just joo. Noh ei pidä päästää mielikuvitusta valloilleen. Veivasin hissukseen eteenpäin, otsalamppu täysille, tangossa oleva lamppu täysille. Heijastimet lisääntyivät ja niitä oli sopivasti aina kaksi samalla etäisyydellä toisistaan. Tässä vaiheessa oli selvää että eläinten silmät siellä kuusten lomassa kiilui, prkl prkl...Jännitys oli aika suuri tässä vaiheessa ja enää ei rauhallisesta pyörittämisestä huolimatta menty pk-sykkeillä!Suuntasin kaikki valot kuusikkoon ehkä noin 5m-10m päähän itsestäni,peuroja, ainakin 5-6 prkl, meinas tulla kyl kuset housuu ennenkuin tunnistin ne. Oli siinä varmaa peuroillakin ihmettelemistä!
nii vauhtia ja vaarallisia tilanteita...tai noh miten sen ny ottaa...
Pääsin sitte sinne mökillekkin, alla kuva polusta:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=912
Täytyy kyllä sanoa että tässä tapauksessa kuva ei kerro enempää kuin tuhat sanaa!
Menee vieläkin kategoriaan, en aja.
Ootko KMW käynny kattoo alaosan, onkohan ahdasta? Jos siellä on tilaa ja jos toi ei lopussa ihan pystysuoraks muutu ni vois sit ehkä...???jos joku muu selvittää ton eka. Kuvaan ois kyl pitäny viedä ees pyörä et tost ois saannu jotain käsitystä. En viittiny ku oli vieläkin karvat pystyssä peura kohtaamisesta ja oisin varmaa ollu selällää jos oisin yrittäny kävellä tota.
Sunnuntaina näkee livenä,osuukohan noi kuusen oksat silmiin?Kuva ei kerro vietosta oikein mitään,ehkä hyvä niin....
Mulla oli tarkoitus tänään ajaa heinikkomäki alas ja käydä kattomassa TON polun alapää. mutkumutku meni nippusidevirittämiseksi siinä mökin pihassa ja rupes oikeesti viluttamaan että pois piti äkkiä lähteä. Ehkä huomenna?
Näitkös liikettä talossa p-olkisin? Kun mä onnahtelin pihaan niin mökin piipusta tuprusi paksusti savua. Jälkiä ei missään. Niillä on varmaan joku ajastin/kaukosäätözydeemi. Aattelin että meinaako se että sinne on tulossa "herroja" ördäämään?
@lansive
Otakkos su mukaan ne sprotviren raadot, mä tuon omat jesseteipit niin tutkailemma tuunausta.
@zippo
voin pakata reppuun oksasakset ja sahan niin ei oksat hypi silmille:)
p-olkisin
10.01.2009, 09.34
ei ollu mökissä ketää, ei jälkiä ovelle, eikä tullu kukaa huutaa vaikka tohotin lampulla seinänkokoisesta ikkunasta sisään :)
on sieltä savua tupruttanu koko talven että tuskimpa sinne on ketään tulossa.
kuva ei tosiaan kerro mitään, mutta ei siinä ainakaan lisävauhtia tarvii polkee ;) ja oksat pitää poistaa...
Pakkohan se mäki on ajaa alas kun paikalliset pistää polun kuntoon.thnx
jumankekale.
lähtiskös sitä peesiin? ajetaanko varmasti hiljaa ja kiltisti? otanko liekinheittimen jolla hiillostaa veturin hanuria vauhdin toiveessa?
Mukaan vaan kohta juna lähtee...
Mukaan vaan kohta juna lähtee...
Täälläkö pahimmat sedät nykyään kirjottelee...http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon10.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon10.gif
Olis kyllä muakin kiinnostanu lähtee kattelee uusia maisemia, mut menee
aikataulut ristiin Kaiun viikkolenkin kanssa.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon11.gif
Kävin eilen illalla maastoa ajamassa 2h. Oli raskas keli,lunta n2-3cm ja pakkasta -3c.
Vajaa 20km tuli ajettua, vastas tiistain 50-kilsan ajoa.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon9.gif
Saattaa ottaa voimille jos meinaatte ajaa huomenna 5h...http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Näyttää tulevan semmonen juna että kun veturi on päässyt Solttilaan niin vasta silloin jarruvaunut nytkähtää liikkeelle uimahallilta :)
p-olkisin
10.01.2009, 13.00
joo joo kaikki mukaan.
Tosta epstainin ehdotuksesta sen verran että eikö se lisää vain vauhtia jos vetäjää soihtaan liekinieittimellä?
Keli oli eilen raskas mutta ei huomisen säästä tiedä ennen kuin aamulla. Ja kun porukkaa näyttää olevan liikkellä niin viimeisellä on tie ajettavanaan vaikka vetäjä polkis umpiryteikössä!eilen ajoin herusin pään lenkin 2h ja keskari noin10km/h. tuo oli lyhennetty versio mutta varmaa riittää ku tosta jatkaa sääksin kierrolla ja sit märkiö jne aikataulun mukaa. Vähä pitää viel kattoo jos pääsis sääksin ns. oikein päin.
Edit:hyvä sisälukutaito...niinhän siellä just luki että liekinheittimellä lisävauhtia...no musta ei kyllä paljon vauhtia irtoo kun on tosi kipee olo. mutta liikkellä olen huomenna jos ei kuume iske.
@lansive
Otakkos su mukaan ne sprotviren raadot, mä tuon omat jesseteipit niin tutkailemma tuunausta.
En kerinnyt edes korjaamaan niitä vielä, minkä kyllä voin hyvin tehdä korvaukseksi lainasta. Väitän että sen jälkeen ne voi oikeasti kestää jalkautumista hiukan alkuperäistä paremmin.
Tulee muuten varmaan kaikkien aikojen ennätysletka. Harmi ettei ole uimahalli auki, lehdistö paikalla, ja torvisoittokunta ryydittämässä lähtöä.:eek:
Shimaani
10.01.2009, 23.17
Tää ei löis vetoa tuosta torvisoittokunnasta.... :D
Tää ei löis vetoa tuosta torvisoittokunnasta.... :D
Saatikka lehtistöstä....:cool: tiiä vaikka toimittaja M.Liitiä saapuisi paikalle haastattelemaan tuusulan-sanomiin ja Willari-lehteen.:D
p-olkisin
11.01.2009, 09.50
uimahalli aukee vasta 12.00, oli tarkotus käydä ostaa sieltä mehua ja patukoita mutta ei sit prkl...
edit: r-kioski aukee ysiltä, ei tää ihan turha kylä olekkaan!
mites usein porukka vetää näitä lenkkejä? ja uskaltaako sinne lähtee mukaan vaikka ei nyt muutamaan kuukauteen oo polkuja sotkenut? vai jääkö heti kauas muista? :D
tänään en kyllä pääse.. mutta jos paranen niin ensi viikonloppu on pitkästä aikaa vapaa ja pyöräkin tullut juuri ensi huollosta, niin uskaltaisi taas lähteä tykittelemään.. =)
p-olkisin
11.01.2009, 10.11
mites usein porukka vetää näitä lenkkejä? ja uskaltaako sinne lähtee mukaan vaikka ei nyt muutamaan kuukauteen oo polkuja sotkenut? vai jääkö heti kauas muista? :D
tänään en kyllä pääse.. mutta jos paranen niin ensi viikonloppu on pitkästä aikaa vapaa ja pyöräkin tullut juuri ensi huollosta, niin uskaltaisi taas lähteä tykittelemään.. =)
jos lähet tykittelemään niin meet äkkiä ohi muista ;)
tää ny taitaa olla ensimmäinen isompi porukka lenkki, toivottavasti ei viimeinen. Pienempiä on ollu noin kerran viikossa. Tottakai mukaan voi lähteä ei se vauhti kova ole...
Kiitoksia järjestäjille mukavasta lenkistä ja lenkkiseurasta. Pari meitä viisaampia tajusi lähteä aikaisemmin kotio päin:)
Kiitokset kerrankin riittävän pitkästä lenkistä :D
Olis pitäny itsekin luovuttaa ajoissa. Mä olen aivan katki!
mutanaama
11.01.2009, 16.48
Kiitos kaikille kun jaksoitte odotella, fillarissa oli varmaan joku perusteellinen vika kun ei kulkenut muiden lailla. Yhtäkaikki mahtava reissu, josta muutama hämärä otos, ja kiitos Vemalle kun oman kunniansa uhalla saattoi väsyneen pyöräni, kuskin kera takaisin autolle
http://uholas.pp.fi/images/album/Jaettavat/Rajamaki/
Pitäis varmaankin opetella ne säädöt:o, myös kameraan
Lista osanottajista olis varmaan hyvä. jatkakaa tohon,kummäenmuista
Mutanaama
Vema60
JiiPee
Shimaani
Zippo
KMW
Vim
Ellmeri
Lista osanottajista olis varmaan hyvä. jatkakaa tohon,kummäenmuista
Mutanaama
Vema60
JiiPee
Shimaani
Zippo
KMW
Vim
Ellmeri
LJS
p-olkisin
Cubbe
lansive
epstain
+ kukasenytolikaan?
LJS
p-olkisin
Cubbe
lansive
epstain
+ kukasenytolikaan?
Juminy
mutanaama
11.01.2009, 17.00
Vielä yksi uupuu, 15 meitä oli
mutanaama
11.01.2009, 17.00
Juminy
Hyväminä, ainoo jonka tunsin ennestään:p
Onko kellään tietoa paljonko tuli matkaa? Ajallisesti tuli ainakin meikäläiselle elämäni pisin lenkki ja se muuten tuntuu tuolla jalkojen suunnalla.
Ja erityiskiitos kaikille nopeille ja taitaville ankkuriosaston odottelusta.
p-olkisin
11.01.2009, 17.37
Juminy
Srami puuttuu.
Kyläilemässä ja akku meinaa loppua,piru millä mä sit luen palstaa!
Hyvä lenkki,vähä ois voinnu rauhottaa välillä enemmän ;) huonoja kuvia ja hyvää videota tulossa myöhemmin.
Lansive: tämä ei jää pisimmälsi mikäli se minusta on kii ;) matka ehkä noin40km,kokonaikesto5h,ajoaika noin4,5h ehkä. siitä voi kaikki ihmetellä tolkutonta keskinopeutta ;) keli oli kyllä raskas ja hidas.
Shimaani
11.01.2009, 17.46
Kiitokset tähänkin threadiin päivän liki OTB-vapaasta hupitapahtumasta, se vesirajaa seuraileva polku oli überkivaa.
Onko kellään tietoa paljonko tuli matkaa?
30,6km kertyi mun kissansilmään mut me oikaistiin lopussa aitoon pappatyyliin inasen verran.
mutanaama
11.01.2009, 17.47
Cubbe
Ellmeri
Epstain
JiiPee
Juminy
KMW
lansive
LJS
Mutanaama
Shimaani
Srami
p-olkisin
Vema60
Vim
Zippo
Lansive: tämä ei jää pisimmälsi mikäli se minusta on kii ;) matka ehkä noin40km,kokonaikesto5h,ajoaika noin4,5h ehkä. siitä voi kaikki ihmetellä tolkutonta keskinopeutta ;) keli oli kyllä raskas ja hidas.
Joo, täytyy sitä joskus pitkääkin lenkkiä koittaa jos sitä Tahkoa pitäis mennä kiertämään kesällä.
Seuraavaksi otan varttikilon suklaata mukaan ja reppu pitää olla isompi että mahtuu enemmän juomaa. Kotiin tulon jälkeen nestettä meni semmoiset 2 litraa ja saman verran oli juomarepussa. Kerran vasta olen käynyt kusella joten ilmeisesti mulle tuli vähän hiki jossakin välissä.:eek:
Juupelisjuhuu, kannatusta vähän pidempiksestoisille mettärymistelyille. Eikös se turnauskestävyys siitä tule? Jos ennen viimeistä kolmannesa sais hyvän tauon niin jaksais paremmin. Onnistunee myöhemmin keväällä kun Märkiön mökki avaa ovensa myös la & su. Näin talvella pitäisi olla taukovermeitä mukana melkoisen paljon jottei vilu hiipisi liian lähelle.
Kiitoksia erittäin hienosta lenkistä. Näköjään toi 0,5 ltr juoma on ehdottoman vähän tolle lenkille. Märkiöstä loppu hiihtopohjia uimahallille oli aika hidas/pitkä.
mutanaama
11.01.2009, 18.35
Kiitoksia erittäin hienosta lenkistä. Näköjään toi 0,5 ltr juoma on ehdottoman vähän tolle lenkille. Märkiöstä loppu hiihtopohjia uimahallille oli aika hidas/pitkä.
*Kompsis pompsis*, hävis alkumatkasta koko pullo, oli hiukkasen jano reissun loppupuolella, kiitos vielä juomien jakajille, etten kokonaan kuukahtanut.
Se 3L camelpak on ehdoton retkiajoissa.5-6 tunnin lenkkejä tarjolla ainakin 50/60 maastoissa lähes joka viikonloppu.Pakko saada kestävyyttä kevään kohokohtaan:Tukholma viikonloppu.
Järvenranta oli hyvä pätkä.Dig it.
Myydään Sievin turvakengät halvalla, tai annetaan hyvään kotiin. Vähän ajetut !
Menikö pohjat säpäleiksi?
Ellmeri kiittää,hyvä qu olitte saanu nuorisoa kiskomaan meitä vanhuksia perässä,Zipon kaa juteltiin tulomatkalla että keväällä vedetään oikea lenkki,jossain 4 tunnin kohalla kunnon tankkaus ja sitten matka jatkukoon ....
Kivat oli polut ja päivä muutenkin ihanteellinen talvipäivä.
Mulla FRWD näytti 4h 45min, 36km, keskinopeus kaikkine taukoineen huikea 7,7km/h kokonaisnousu 526m kekisyke salainen :p
Laitan google earth kuvaa heti ku osaan :D (eli never). Ei vaan eiköhän tuo jotenkin onnistune!
Mulla FRWD näytti 4h 45min, 36km, keskinopeus kaikkine taukoineen huikea 7,7km/h kokonaisnousu 526m kekisyke salainen :p
Ja mähän siis oikaisin sen lopun tietä pitkin ja kaivoin nenää sen yhden lenkuran ajan.
Laitan google earth kuvaa heti ku osaan :D (eli never). Ei vaan eiköhän tuo jotenkin onnistune!
Kiitokset Rajamäen rykmentille poluista ja seurasta. Häntäpään ankkureissa tuli jarruteltua tuttuun tyyliin, mutta kiwaa oli sielläkin.
Se järvenrantabaana oli kyllä mainio. Kiitoksia kaikille.
Kiitokset Rajamäen rykmentille poluista ja seurasta. Häntäpään ankkureissa tuli jarruteltua tuttuun tyyliin, mutta kiwaa oli sielläkin.
Se järvenrantabaana oli kyllä mainio. Kiitoksia kaikille.
Harmittaa kun en päässyt mukaan:mad: Mitä järvenrantabanaa ajoitte, märkiö, Isokairi, vai joku muu?
Juu, Märkiö se taisi olla.
p-olkisin
11.01.2009, 19.59
veikkaanpa että tässä tarkoitetaan sääksiä?
isokairille ei ehitty,hetkinen mikäs se on?pitänee kartast kattoo.
Katottu, en tiedä että isokairin rannassa olisi polkuja?Tietääkö joku?
veikkaanpa että tässä tarkoitetaan sääksiä?
isokairille ei ehitty,hetkinen mikäs se on?pitänee kartast kattoo.
Juu, tää setä oli kyllä ihaan pihalla missä pyörittiin :D
mutanaama
11.01.2009, 20.10
Oiskos se tämä rantalenkki
http://uholas.pp.fi/images/Jaettavat/Rajamaki/rantatie.jpg
Juu, tää setä oli kyllä ihaan pihalla missä pyörittiin :D
Hei tietääkö joku miten olisi kätevin jakaa tuollainen KMZ-tiedosto(google earth) kaikille tän päivän osallistujille? Ei näyttänyt et olis saanu foorumin vieteihin lisättyä liitetiedotoja. Mulla ei oo itellä mitään kotisivujakaan mihin sen vois tunkea. :seko:
Pelkkä kuvan kaappaaminen google earthista ei vaikuttanut kovin hyvältä vaikhtoehdolta, kun reitti levisi aika laajalle alueelle, jolloin tarkkuus kärsii melkoisesti.
Näillä kuskeilla löytyy kaikenlaista dataa lenkeistä:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=30581&page=16
Kiitoksia loistavasta lenkistä ja seurasta kaikille. Uudestaan!
mutanaama
11.01.2009, 20.43
Hei tietääkö joku miten olisi kätevin jakaa tuollainen KMZ-tiedosto(google earth) kaikille tän päivän osallistujille? Ei näyttänyt et olis saanu foorumin vieteihin lisättyä liitetiedotoja. Mulla ei oo itellä mitään kotisivujakaan mihin sen vois tunkea. :seko:
Pelkkä kuvan kaappaaminen google earthista ei vaikuttanut kovin hyvältä vaikhtoehdolta, kun reitti levisi aika laajalle alueelle, jolloin tarkkuus kärsii melkoisesti.
Kokeillaan toimiiko tää
http://uholas.pp.fi/Jaettavat/Mtb_11012009_15_hloa_(Bicycling_BMX_or_mountain).k ml.kmz
Kokeillaan toimiiko tää
http://uholas.pp.fi/Jaettavat/Mtb_11012009_15_hloa_(Bicycling_BMX_or_mountain).k ml.kmz
No helskatti! Mulla ainaski pelitti. Suurkiitokset! :)
p-olkisin
11.01.2009, 20.54
Oiskos se tämä rantalenkki
_kuva_[/IMG]
toi on märkiön ranta joo. ite tykkään enemmän sääksin rannasta.
märkiön ranta kaipais vähä vielä saksia.
Tässä mun sporttrackerin jälki:
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=611130
ihmetyttää kilometrit. 40km ja jälki loppuuu märkiöön?Täytyy kattoo josko jaksais purkaa frwd:n, voi olla kyl ettei jaksa säätää sen kaa tänää ku aamulla kone ei oikein löytäny sitä.
LJS:paljo sulle kerty kilsoja?toimiko nokia alusta loppuun?
videot mäenlaskusta pitäis lataa johonki?haluaisko joku laittaa ne jakoo jos lähetän s.postilla? Niissä on vaa sellanen vika et kuvasin puhelin pystyssä ni nyt ruudulla näkyy kuva kallellaan prkl, enkä omista tietääkseni mitää ohjelmaa jolla noi vois kääntää?
videot mäenlaskusta pitäis lataa johonki?haluaisko joku laittaa ne jakoo jos lähetän s.postilla? Niissä on vaa sellanen vika et kuvasin puhelin pystyssä ni nyt ruudulla näkyy kuva kallellaan prkl, enkä omista tietääkseni mitää ohjelmaa jolla noi vois kääntää?Avidemux + rotate filter. Ei tarvi omistaa, on vapaata koodia.
mutanaama
11.01.2009, 23.17
videot mäenlaskusta pitäis lataa johonki?haluaisko joku laittaa ne jakoo jos lähetän s.postilla?
Ne voi jakaa siellä sport trackerissäkin, elleivät ole montaa sataa megaa.
toi on märkiön ranta joo. ite tykkään enemmän sääksin rannasta.
märkiön ranta kaipais vähä vielä saksia.
Tässä mun sporttrackerin jälki:
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=611130
ihmetyttää kilometrit. 40km ja jälki loppuuu märkiöön?Täytyy kattoo josko jaksais purkaa frwd:n, voi olla kyl ettei jaksa säätää sen kaa tänää ku aamulla kone ei oikein löytäny sitä.
LJS:paljo sulle kerty kilsoja?toimiko nokia alusta loppuun?
videot mäenlaskusta pitäis lataa johonki?haluaisko joku laittaa ne jakoo jos lähetän s.postilla? Niissä on vaa sellanen vika et kuvasin puhelin pystyssä ni nyt ruudulla näkyy kuva kallellaan prkl, enkä omista tietääkseni mitää ohjelmaa jolla noi vois kääntää?
Tykkään kyllä molemmista rantabaanoista, märkiön alku on kivaa pujottelua ja sääksi muutenvaan mukavaa :).
Matkaa näyttäis trackkeri saaneen 47.6km kotiovelta ja takaisin, latasin nokian sitelle. Mäenlaskuvideo ei suostunut menemään sinne, olisko liian iso, kuvat meni. Kyllä tuo nyt on pysynyt tajuissaan, kun keli on ollut lämpöisempi, ihme vehje.:seko:
mutanaama
11.01.2009, 23.53
Millä käyttäjällä löytyy?
siis teitähän oli siellä enemmän ku mä olen eläissäni törmännyt noissa metsissä cruisailioihin.. :D tollasii lenkkejä lisää ni pääsee iteki kondikseen :D eipä sielä vaan paljoon jäykkäperäsiä näkyny!?!? joutuuko sitä vielä fillarikauppaan ko ei tolla 6300: sella enää "pärjää" ko muut on täpäreil liikenteessä..
Elä sinä XC-JJ huoli. En olisi uskonut jos en olisi omin silmin nähnyt että maastossa voi ajaa fixillä. Niin että jäykkishän on luxusta :)
Tässä ihan selvästi meitsillä pyöräkuume pahenee ja saa uusia muotoja:( Tämänetken diagnoosi on että 2 x Surly toisi todellisen onnen (joksikin aikaa). Ei oo järkee, ei.
mutanaama
12.01.2009, 10.25
siis teitähän oli siellä enemmän ku mä olen eläissäni törmännyt noissa metsissä cruisailioihin.. :D tollasii lenkkejä lisää ni pääsee iteki kondikseen :D eipä sielä vaan paljoon jäykkäperäsiä näkyny!?!? joutuuko sitä vielä fillarikauppaan ko ei tolla 6300: sella enää "pärjää" ko muut on täpäreil liikenteessä..
Yli 10% oli vaihteettomia ja takaa jäykkiä (ainaski 2), etteipäs siellä uhitella, tais vielä molemmat ajaa loppuun asti, kun muutama täpäri antoi periksi 2/3 matkassa (minä taisin kyllä olla toinen)
no voihan pjaska :D nyt ei silläkään asialla voi perustella vaimolle, että uusi pyörä menisi ostoslistalle :D
toisaalta loppu kesästä ton 6300 hommasin ja on se niin mukava pyörä ajella.. nyt vaan on kipeenä ja opiskelu haittaa harrastuksia niin ei oo kerenny ajelemaan.. mutta jospa vaikka jo viikonloppuna saisi sotkettua itseään metsään.. =)
onko porukka käyny muuten ajelemassa siinä harjanteella mikä on märkiön "järven" hankotien puolella? siinä on ainakin kivat maisemat.. mietin, että jos sääksin kiertäisi sieltä märkiön takaa niin siitä tulisi ihan kiva peruslenkki..
no voihan pjaska :D nyt ei silläkään asialla voi perustella vaimolle, että uusi pyörä menisi ostoslistalle :D
Osta pelkästään uusi runko ja piilota vanha vaatekaappiin tai autotallin nurkkaan. Ei vaimo sitä kumminkaan huomaa. Kokeiltu on.:D
Nimim. hys-hys
p-olkisin
12.01.2009, 16.10
Yli 10% oli vaihteettomia ja takaa jäykkiä (ainaski 2), etteipäs siellä uhitella, tais vielä molemmat ajaa loppuun asti, kun muutama täpäri antoi periksi 2/3 matkassa (minä taisin kyllä olla toinen)
XC-JJ:
Mulla oli ja on ihan tavallinen maastopyörä, joustoa vain edessä ja vaihteet helpottamassa elämää!
Sitten siellä oli Yksi joustokeulalla varustettu isopyöräinen (29"), vaihteeton, jarrullinen pyörä.
Ja lisäksi yksi täysjäykkä vaihteeton ja jarruton isopyöräinen maasturi! Jep, luit oikein!
Eli huono noilla on perustella kaluston päivitystä. Mutta jos on pakko niin voit vedota siihen että kukaan jäykkäperäisellä pyörällä ajanut ei laskenut yhtä mäkeä solttilassa! Tosin ei kaikki täysjoustotkaan siitä alas menneet ;) Ja tämä seikka pitää minut toistaiseksi pois siitä mäestä ;)
. Mutta jos on pakko niin voit vedota siihen että kukaan jäykkäperäisellä pyörällä ajanut ei laskenut yhtä mäkeä solttilassa! Tosin ei kaikki täysjoustotkaan siitä alas menneet ;) Ja tämä seikka pitää minut toistaiseksi pois siitä mäestä ;)
Minä kävelin sitä mäkeä alas eikä ollut helppoa sekään. Semmosta jositusta ei ole vielä keksitty että minä ehjänä sen laskettelisin (ehkä joku jooustovieteriajoasu). Ikää kun keryy niin tuntee ja tietää oman rajallisuutensa:o:D
Minä kävelin sitä mäkeä alas eikä ollut helppoa sekään. Semmosta jositusta ei ole vielä keksitty että minä ehjänä sen laskettelisin (ehkä joku jooustovieteriajoasu). Ikää kun keryy niin tuntee ja tietää oman rajallisuutensa:o:D
CRC:llä on tarjouksessa alamäkimiesten panssareita ja kokokypäriä. Niissä ei ole kyllä vietereitä, mutta muuten varmaan hyviä. Äkkiä tilaamaan ennenkuin punta vahvistuu liikaa.:cool:
Ja olihan tuolla 50/60 säikeessä maininta, että JiiPee:kin on vasta viimeisen vuoden aikana kerännyt rohkeutta laskea kunnolla mäkiä.
Tässä vielä mallia (http://www.youtube.com/watch?v=8Rtxh3_W7-g) miten tosipyöräilijä Lance Armstrong nousevat maasturilla mäkeä. Kärsimättömät voivat kelata kohtaan 2:40 josta mallisuoritus alkaa.
p-olkisin
12.01.2009, 19.18
Tässä vielä mallia (http://www.youtube.com/watch?v=8Rtxh3_W7-g) miten tosipyöräilijä Lance Armstrong nousevat maasturilla mäkeä. Kärsimättömät voivat kelata kohtaan 2:40 josta mallisuoritus alkaa.
Kiittii linkistä, olikin kahvitauon paikka, töitä kun riittää koko illaksi prkl.
Masentavaa katottavaa siin mieles ku nää omat mäet jää aika pieniks noitten rinnalla.
Voittaja Dave Wiens paransi edellisvuoden ennätystään 13minuttia, takakumi oli lähes tyhjä maalissa. Edellisvuoden ennätysaika syntyi Floyd Landiksen painostaessa miestä ja nyt Lance innoitti polkemaan vielä kovempaa ;) Mitenkähän ens vuonna?
Ps. XC-JJ katos millanen pyörä videon voittajalla oli! Ok ne ajaa kyllä suht tasasella alustalla, tosin välillä se tasan on vähän kallellaan.
Siis mitäh? Nehän työntää sen mäen ylös! Kyllä noilla reisillä pitäis polkemalla mennä. ;)
Millä käyttäjällä löytyy?
Suora linkki: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=611572
Olikos kellään aikaa ja intoa lähteä ti-to päiväsaikaan lenkille? Ajattelin ainakin huomenna noin klo 10 startata noin parin tunnin lenkuralle.
Olikos kellään aikaa ja intoa lähteä ti-to päiväsaikaan lenkille? Ajattelin ainakin huomenna noin klo 10 startata noin parin tunnin lenkuralle.
Ti ei onnistu, ke yritän päästä liikkeelle n.9.30
MTB-Lohja 24h (Kakkosnelosen) kymmenes tapahtuma ajetaan 23. - 24.5.2009
En ole koskaan ollut noissa kinkereissä, mutta nyt on kiinnostus herännyt. Kuinkas on, saataisko tästä ketjusta tiimi koottua? Vetäkääs mietintämyssy syvälle päähän ja avautukaa tänne, plz.
Lähdemme 50/60 porukan kanssa vähän harjoittelemaan noita vähän vaikeimpia maastoja sunnuntaina 18.1.09 klo 10.00 Kontulan metroaseman parkkikselta, maisemista löytyy kivikkoa ,juurakkoa, kallioita ylä ja alamäkiä loivia ja jyrkkiä sanoisin että jos siellä osaa ajaa sujuvasti niin pärjää missävaan. Jos kinnostusta löytyy niin mukaan vain
En ole koskaan ollut noissa kinkereissä, mutta nyt on kiinnostus herännyt. Kuinkas on, saataisko tästä ketjusta tiimi koottua? Vetäkääs mietintämyssy syvälle päähän ja avautukaa tänne, plz.
Hyvä idea. Mä olen kyllä käytettävissä "NurmijärvenRajamäen"-tiimissä jos vaan saa vapaat osumaan! Tietty pitää ensi varmaan läpäistä jotkut karsinnat, kun tunku tohon jengiin on oletettavasti todella kiivasta! :D
Pitää siis alkaa harjoitella päivin-öin! Jos vaikka aloittas nukkumalla ens yön kypärä päässä :p
Lähdemme 50/60 porukan kanssa vähän harjoittelemaan noita vähän vaikeimpia maastoja sunnuntaina 18.1.09 klo 10.00 Kontulan metroaseman parkkikselta, maisemista löytyy kivikkoa ,juurakkoa, kallioita ylä ja alamäkiä loivia ja jyrkkiä sanoisin että jos siellä osaa ajaa sujuvasti niin pärjää missävaan. Jos kinnostusta löytyy niin mukaan vain
Toi kiinnostais. Jos vaikka oppis jotakin. Tonne etelään jos aikoo pitänee vaihtaa kesägumekset alle:seko:
Suosittelen SU ajoa,siellä on samanlaisia pätkiä kuin Tukholmassa.
Eräs parhaista ajopaikoista eteläsuomessa.7 krt käynyt ja aina huippuajosessioita.
mutanaama
12.01.2009, 22.55
Hyvä idea. Mä olen kyllä käytettävissä "NurmijärvenRajamäen"-tiimissä jos vaan saa vapaat osumaan! Tietty pitää ensi varmaan läpäistä jotkut karsinnat, kun tunku tohon jengiin on oletettavasti todella kiivasta! :D
Pitää siis alkaa harjoitella päivin-öin! Jos vaikka aloittas nukkumalla ens yön kypärä päässä :p
Asiasta ollut jo puhetta Juminyn kanssa. Mätis slo-mo osallistuu tiukalla porukalla ja lähdemme hakemaan kultamitalia.
Tästä ei sitten hiiskuta muille, eihän:D
edit, mikä on SU ajo [naputtelee jo hakua]
joo täytyy vissiin tosissaan treenata, että mahtuu joukkueeseen =) tosin polven tähystysleikkaus on 26.1., että jos korjattavaa löytyy niin jää vissiin tahkokin väliin... :/ mutta katsellaan sitä sitten ..
Kyllä kiinnostusta löytyy, ajankohtakin vaikuttaa sopivalta. Eipä tosiaan ole tullut yöllä pyöräiltyä viimeaikoina:).
Kyllä kiinnostusta löytyy, ajankohtakin vaikuttaa sopivalta. Eipä tosiaan ole tullut yöllä pyöräiltyä viimeaikoina:).
Nyt kun yövuoro on miehitetty, niin päivällähän sitä voisi joutaa ajamaankin.:D
Periaatteellinen kiinnostus tapahtumaan on ollut olemassa jo jonkin aikaa, mutta täytyy vielä keskustella hallituksen kanssa. Emäntä ei ymmärtänyt ollenkaan edes eilistä lenkkiä. Sanoi sitä ylipitkäksi, vaikka koitin selittää että lenkki oli sopiva, mutta kuskin kunto huono.
Periaatteellinen kiinnostus tapahtumaan on ollut olemassa jo jonkin aikaa, mutta täytyy vielä keskustella hallituksen kanssa. Emäntä ei ymmärtänyt ollenkaan edes eilistä lenkkiä. Sanoi sitä ylipitkäksi, vaikka koitin selittää että lenkki oli sopiva, mutta kuskin kunto huono.Vinkit sediltä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1058000).
Kävin aamupäivällä pyörähtelemässä mm. sääksin ympäri. Lumet oli hävinneet, mutta maa oli onneksi metsäosuuksilla vielä jäässä heti pintakerroksen alta, joten ei kovin raskas keli. Hiekkatiet olikin sit tosi pehmosia ajeltavia!
Kyllä oikea suunta sääksin kiertoon on ehtottomasti vastapäivään. http://img3.mysmiley.net/imgs/smile/evilgrin/evilgrin0025.gif (http://www.mysmiley.net/free-animal-smileys.php) Märkiön parempikin osui lenkilläni alkumatkaan ja tuo kiertosuunta tekee siitä huomattavasti miellyttävämmän ajettavan!
Alkakaa siis kerätä noitarovioon kokkopuita, ne on onneks taas märkiä! http://img3.mysmiley.net/imgs/smile/tongue/tongue0015.gif (http://www.mysmiley.net/free-ashamed-smileys.php)
@Vim
onko siellä nastoille enää mitään käyttöä? Edelleen näyttää että ke 9.30 oon menossa jaksakkos irrota silloin.
Tämä kiertosuuntavääntö jakaa ihmiskunnan kahteen osaan. Mun mielestä http://www.33smiley.com/smiley/baddies/1.gifne muut on väärässä.
@Vim
onko siellä nastoille enää mitään käyttöä? Edelleen näyttää että ke 9.30 oon menossa jaksakkos irrota silloin.
Tämä kiertosuuntavääntö jakaa ihmiskunnan kahteen osaan. Mun mielestä http://www.33smiley.com/smiley/baddies/1.gifne muut on väärässä.
No mä uskoisin et nastoilla oli parempi kuin kesäkumeilla olis ollu. Paikoitellen märkää peilijäätä joka olis suattanu olla melko pluikas ilman nastoja! En mä ainakaan ala kesägummeja vaihteleen, kun köyhällä ei oo varaa toiseen kiekkosettiin.
Voisin lähtee huomenna 9.30. Mihin olit ajatellut mennä?
Kiinnostais myös se 50/60 porukan sunnuntain Kontulan retki, ni tulis välillä käytyä myös muissa maisemissa ajelemassa.
@Vim
.......mää mihinkään ole menossa sen kummemmin. Auto jää Röykkään ja ajelen rantaa pitkin kohti Kiljavaa. Aja sinä vastaan ja mietitään sitten minne mennään. Laitatko privana sun kännynumeron, mullon uus puhelin ja sun numero jäi edelliseen kapulaan.
No mä uskoisin et nastoilla oli parempi kuin kesäkumeilla olis ollu. Paikoitellen märkää peilijäätä joka olis suattanu olla melko pluikas ilman nastoja! En mä ainakaan ala kesägummeja vaihteleen, kun köyhällä ei oo varaa toiseen kiekkosettiin.
Voisin lähtee huomenna 9.30. Mihin olit ajatellut mennä?
Kiinnostais myös se 50/60 porukan sunnuntain Kontulan retki, ni tulis välillä käytyä myös muissa maisemissa ajelemassa.
Päivän vinkki köyhältä köyhälle: osta käytettynä. Olen ostanut jo kahdet kiekot käytettynä ja eivät olleet kalliita.
Tosin eikös sun Trekissä ollut jo se uusi linkku joka on taka-akselilla? Siihen voi ehkä tarvitakin jotakin erikoisempaa kuin perusmallin pikalinkkuakselit.
Mä en kyllä sunnuntaina lähde Kontulaan. Ottaen huomioon isäntien ajotottumukset ja taidot niin tuo reissu ei sovi ensinkään (vähän vaikeampia maastoja:eek:). Entistä enemmän pitää vaan taluttaa pyörää ja siitä ei tule kuin paha mieli vaikka varpaat pysyykin lämpiminä.
Shimaani
13.01.2009, 17.14
[muiden puolesta]
Höpöhöpö.
Vauhti sovitetaan hitaimman mukaan (oikeasti) ja siellä on paikkoja joissa kokee aitoa onnistumisen iloa ja maasto on upeaa. Mukaan vaan. :)
[/muiden puolesta]
[muiden puolesta]
Höpöhöpö.
Vauhti sovitetaan hitaimman mukaan (oikeasti) ja siellä on paikkoja joissa kokee aitoa onnistumisen iloa ja maasto on upeaa. Mukaan vaan. :)
[/muiden puolesta]
Juu ja paikkoja treenataan niinkauan että menee,sitten vasta jatketaan matkaa...;) kaikki paikalla! saa mennä......:D*viuh*
[muiden puolesta]
Höpöhöpö.
[/muiden puolesta]
En mä sitä vauhtia. Sitähän saa polkemalla.:p Mutta kun mä en osaa ajaa alamäkeen ja muutenkin pelottaa.:o Oikeasti pitää harkita. Mitkähän renkaat sinne pitäisi laittaa? Nastat vai ei nastat?
[muiden puolesta]
Höpöhöpö.
[/muiden puolesta]
Mun osallistumismahikset on tällä hetkellä apaut 60/60. Pankaas lopummalla viikkoa kelitietoa etelästä, löytyykö skutseista enää nastarengasolosuhteita. Rupee siltäosin näyttään kyllä hyvinnii kesäiseltä.
mutanaama
13.01.2009, 18.28
En mä sitä vauhtia. Sitähän saa polkemalla.:p Mutta kun mä en osaa ajaa alamäkeen ja muutenkin pelottaa.:o Oikeasti pitää harkita. Mitkähän renkaat sinne pitäisi laittaa? Nastat vai ei nastat?
[sniff**] toisilla sitä on mistä valita
on mullaki valita :D kitkat ... itseasiassa kahdetkin :D toiset on ihan maasto kitkat ja toiset on sellasset allride kitkat :)
eli jäällä ei mitään pitoa.. mutta meneepä näillä talvikilometreillä todella hyvin.. joulukuunalusta tähän päivään 0km :D
Mulla on kolme vannesettiä rengastettuna kelien mukaan.
Eikös se luvannu taas loppuviikosta kunnon pakkasia. Luulis et nastat toimii jatkossakin ihan hyvin. Ompahan juurakossakin pitoa vaikkei lunta tuliskaan.
mutanaama
13.01.2009, 19.30
on mullaki valita :D kitkat ... itseasiassa kahdetkin :D toiset on ihan maasto kitkat ja toiset on sellasset allride kitkat :)
eli jäällä ei mitään pitoa.. mutta meneepä näillä talvikilometreillä todella hyvin.. joulukuunalusta tähän päivään 0km :D
Eihän noita nastoja tiellä tarvii, tai sit mä ajan vaan niiiiiiiiin hiljaa. Viime kuussa tais tulla nippa nappa 100km, nyt ollaan menty jo kirkkaasti yli. Mutta jäinen maasto ilman nastoja kuulostaa kyllä melko extreemeltä.
Päivän vinkki köyhältä köyhälle: osta käytettynä. Olen ostanut jo kahdet kiekot käytettynä ja eivät olleet kalliita.
Tosin eikös sun Trekissä ollut jo se uusi linkku joka on taka-akselilla? Siihen voi ehkä tarvitakin jotakin erikoisempaa kuin perusmallin pikalinkkuakselit.
Mä en kyllä sunnuntaina lähde Kontulaan. Ottaen huomioon isäntien ajotottumukset ja taidot niin tuo reissu ei sovi ensinkään (vähän vaikeampia maastoja:eek:). Entistä enemmän pitää vaan taluttaa pyörää ja siitä ei tule kuin paha mieli vaikka varpaat pysyykin lämpiminä.
Joo on siinä joku normista poikkeava sydeemi. En oo renkaanvaihtoon liittyvää pyöränirrotusta suurempaa tutkimusta asiaan tehnyt.
Toi meidän teknikka leiri on sellainen et jos jollain on halua jotain paikka harjotella nii apua löytyy, ja tiedän et siellä on paikkoja joista kaikki ei uskolla ajaa nii vierestä löytyy yleensä helpompi paikka, niinhä se lapsikin oppii vain yrittämällä uudestaan ja uudestaan , voin taata että Simaani oli helposti taluttamassa monessa paikassa, mutta yks ilta vietettiin kivikossa ja ajo muuttui silmissä ja tän päivän simu on jo kuski verratuna vauoden takaiseen.
mutanaama
13.01.2009, 22.08
Toi meidän teknikka leiri on sellainen et jos jollain on halua jotain paikka harjotella nii apua löytyy, ja tiedän et siellä on paikkoja joista kaikki ei uskolla ajaa nii vierestä löytyy yleensä helpompi paikka, niinhä se lapsikin oppii vain yrittämällä uudestaan ja uudestaan , voin taata että Simaani oli helposti taluttamassa monessa paikassa, mutta yks ilta vietettiin kivikossa ja ajo muuttui silmissä ja tän päivän simu on jo kuski verratuna vauoden takaiseen.
Oikko noin?:cool:
Shimaani
13.01.2009, 22.24
Pekka haastaa asiaa jälleen kerran. Ihan oikeesti - hinkataan, ährätään ja kirotaan kunnes se kinkama menee ja sit otetaan seuraava, vähän isompi uhri.
niinhä se lapsikin oppii vain yrittämällä uudestaan ja uudestaan
Kotona on tullut riittävästi havainnoitua asiaa. Jos olisikin vastaava into harjoitella kolhuista välittämättä niin sitähän olisi ajo ihan eri tasolla.:o Mutta kyllä mä silti olen kiinnostunut. Ajamalla olen oppinut kaiken tähänkin asti ja parhaiten tietysti silloin kun joku on neuvomassa ja mallia näyttämässä.
Ylimääräisenä kantona kaskessa on tuo automobiili joka päätti tänään töihin ajaessa ruveta temppuilemaan. Varoitusvaloa polttelee ja automaagiaski pitää sitkeästi kakkosen päällä. Sillä ei nimittäin kauheasti sitten ajella etelään jos ei sitä saa kuntoon. Ja korjauskin oli viimeksikin niin edullinen että siihen verrattuna fillariharrastus on halpaa kuin saippua.
Kotona on tullut riittävästi havainnoitua asiaa. Jos olisikin vastaava into harjoitella kolhuista välittämättä niin sitähän olisi ajo ihan eri tasolla.:o Mutta kyllä mä silti olen kiinnostunut. Ajamalla olen oppinut kaiken tähänkin asti ja parhaiten tietysti silloin kun joku on neuvomassa ja mallia näyttämässä.
Ylimääräisenä kantona kaskessa on tuo automobiili joka päätti tänään töihin ajaessa ruveta temppuilemaan. Varoitusvaloa polttelee ja automaagiaski pitää sitkeästi kakkosen päällä. Sillä ei nimittäin kauheasti sitten ajella etelään jos ei sitä saa kuntoon. Ja korjauskin oli viimeksikin niin edullinen että siihen verrattuna fillariharrastus on halpaa kuin saippua.
Tuolla syyllä ei välttämättä lenkiltä poisjäänti onnistu :)
Oltiin KMW:n kanssa tuulettumassa aamupäivällä ja oli puhetta sunnuntain Kontulan retkestä. Lupasin ottaa KMW:n kyytiin, jos se ei pääse Cubbe:n kyydissä. Eli mulla on autonkatolla tilaa yhteensä 2 fillarille. Katotaan kenen munamankeli on sit se toinen joka siellä matkaa taittaa Kontulaan ja takas.
Tai mahtuu sinne enemmänkin pyöriä, jos jollain on lisää kattotelineiden uriin sopivia kuljetustelineitä. Vetokoukkua mulla ei oo.
Tietysti voisi laittaa kippurasarveen kärryn perään, heittää siihen maasturin ja ajaa sitten Kontulaan. Varmaan ennen Klaukkalaa tultaisiin ohjaamaan reittiä Kellokosken suuntaan.:D
Voi harmi. Kontula kiinnostais. Joudun pistään sunnuntain ajot lepoon kun on hieman harraste päällekkäisyyksiä rouvan kanssa joka sunnuntai 10-15. Ei auta, Cännäri liikkuu jatkossa lauantaisin.
Voi harmi. Kontula kiinnostais. Joudun pistään sunnuntain ajot lepoon kun on hieman harraste päällekkäisyyksiä rouvan kanssa joka sunnuntai 10-15. Ei auta, Cännäri liikkuu jatkossa lauantaisin.
:rolleyes: No voi harmi,lähtiskö mami.:D
Ota su lansive kyytiin.Mä hommaan itteni jotenkin Kontulaan, jos se nyt onnistuukaan. Ilmaantui yllättäviä synkkiä pilviä mun polkupyöräilytaivaalle:(. Kolme päivää aikaa säätää. Pitäkää peukkuja.
Kattellaan.
Onko pöörä rikki vai jotain vakavampaa?
Tarkoitus on lähteä Kontulaan sunnuntaina. Hieman on epäselvää, että onko räkätauti tulossa vai menossa mutta eiköhän se sunnuntaihin mennessä selviä. Auto on, muttei koukkua saati telinettä.
Ota su lansive kyytiin.Mä hommaan itteni jotenkin Kontulaan, jos se nyt onnistuukaan. Ilmaantui yllättäviä synkkiä pilviä mun polkupyöräilytaivaalle:(. Kolme päivää aikaa säätää. Pitäkää peukkuja.
Kattellaan.
Jos sun takavaihtaja hajosi, niin mulla on tarpeeton Low Normal XT hyllyssä.:cool: Muita Trekkiin sopivia osia on vähemmän.
Mutta kerro nyt yksityiskohtia. Säätäjäluonne tahtoo edes tietää. Itse joudun korjaamaan ensi yön luultavasti autoa kun se vaihteisto vaan kiukuttelee. Eikä se sillä tule varmaan kuntoon, mutta saa luultavasti ajettua pajalle paremmin.:mad:
p-olkisin
15.01.2009, 12.02
jaksaisko lähtee kontulaan? Pääsekö tuolla jäykkäperäisellä mihinkään? auto ois ja dieselit, kolme pyörää mahtuu taakse. telinnet on vaan eivät katolla ja koukkukin puuttuu...
Jos sun takavaihtaja hajosi, niin mulla on tarpeeton Low Normal XT hyllyssä.:cool: Muita Trekkiin sopivia osia on vähemmän.
Mutta kerro nyt yksityiskohtia. Säätäjäluonne tahtoo edes tietää. Itse joudun korjaamaan ensi yön luultavasti autoa kun se vaihteisto vaan kiukuttelee. Eikä se sillä tule varmaan kuntoon, mutta saa luultavasti ajettua pajalle paremmin.:mad:
Ei ole pyöräonkelma vaan pitkänmatkalaissukulaisia on pääkaupunkiseudulla kyläilemässä ja se uhkaa viedä mun harrastusaikaa:o
jaksaisko lähtee kontulaan? Pääsekö tuolla jäykkäperäisellä mihinkään? auto ois ja dieselit, kolme pyörää mahtuu taakse. telinnet on vaan eivät katolla ja koukkukin puuttuu...
Kyllä ne maastot ovat sellaisia että voi ajella sekä jäykällä ja täpärillä, muutama polku jossa juuret hakkaa jäykkää vähän enemmän. on niitä 90 luvun alusta n. 5 vuotta hakattu jäykällä tosi paljon , mut sitten tuli täpäri muotiin enkä sen koomin ole jäykällä paljon metsän puolelle mennyt, on kai mukavuus josta vanhempana oppii nauttimaan.:D
p-olkisin
15.01.2009, 17.17
Ei ole pyöräonkelma vaan pitkänmatkalaissukulaisia on pääkaupunkiseudulla kyläilemässä ja se uhkaa viedä mun harrastusaikaa:o
Toihan on helposti ratkaistavissa: Lainaat edes yhdelle niistä jostain pyörän ja lupa heltiää! :D
Onko muita innokkaita La lenkkeilijöitä noin kl.10 lähtö. Viikko on taas sluibailtu kaikki kuntoiluun liittyvä hyvine tekosyineen.
p-olkisin
16.01.2009, 14.03
Onko muita innokkaita La lenkkeilijöitä noin kl.10 lähtö. Viikko on taas sluibailtu kaikki kuntoiluun liittyvä hyvine tekosyineen.
hissuksee vois ajella?ehkä vähän aiemminkin vois lähtee?
Joo mulle käy aiemminkin, kun herätys on kuitenkin viim.0730. Olisko kl.09 ok uimah.
Sopivasti pukkaa kuumetta viikonlopuksi. Mitäs sitä tehokas työntekijä firman ajalla sairastamaan.
Näyttää siltä, että sunnuntain Kontula-a-go-go jää välistä. Ajokuntoon tästä ei toivuta vielä sunnuntaakiksi.
p-olkisin
16.01.2009, 16.41
Joo mulle käy aiemminkin, kun herätys on kuitenkin viim.0730. Olisko kl.09 ok uimah.
Jep kuulostaa hyvältä!Mutta sit ajellaa ihan hissuksee...
Cubbe tarjoo mulle kyydin Kontulaan sunnuntaina. Lähtekää kaikki joukolla ...... vaikka jäätä särkemään.
ot. Säädin sukulaiset mielestäni hienosti! Uskoakseni kukaan ei edes saanut pavunvartta korvakäytävään tms :)
Cubbe tarjoo mulle kyydin Kontulaan sunnuntaina. Lähtekää kaikki joukolla ...... vaikka jäätä särkemään.
ot. Säädin sukulaiset mielestäni hienosti! Uskoakseni kukaan ei edes saanut pavunvartta korvakäytävään tms :)
Ok. Mites p-olkisin ja muut. Oletteko suuntaamassa Kontulaan? Vois mennä samoilla kyydeillä.
p-olkisin
16.01.2009, 22.40
sunnuntaista: mä en oo viel uskaltanu kysyy lupaa ja kun tän päivän lenkki venähti sovitusta tunnista kahteen ni nyt ei oo sopiva hetki kysyä. Muutenki oon vähän kahden vaiheilla. Onko tietoa lenkin kestosta?
Shimaani
16.01.2009, 23.13
Riittävä.
Ihan ninku Rolls-Roisin tehot :)
Lupaa ei paappalenkille kysytä vaan ilmoitetaan joukkueenjohtajattarelle että ne stn hullut vetää jonku ihme lenkin jonka kestosta ei oo mtn tiatoo - saavun kotiin kun kaadun raatona ovesta.:)
Joo toi ajan antaminen on aina nii äärettömän vaikeeta. Mulla paluuaika on aina jotain muuta mitä joku kenties olettaa. Esim. viime viikonloppuna huomannut sanoa mitää paluuajasta. Normi lenkki öbaut 3h ja kestikin 5h. Mokoma pikkuheitto. Toisaalta jos vastauksena purjehduksessa on => se riippuu tuulista, niin ei kai täs hommas voi tietää esim. maastomoreenin hitautta suhteutettuna aika perzpektiviin.
ne stn hullut vetää jonku ihme lenkin jonka kestosta ei oo mtn tiatoo - saavun kotiin kun kaadun raatona ovesta.:)
Ihan niin kuin mun vaimo totesi viime lenkin jälkeen. Paitsi ettei se kiroillu.
Mutta mulla on tää kuume. Ja mä koitan korvata ajamista ja lepäämistä notkumalla täällä. Ei hyvä. Menisin nukkumaan mutta kun uunissa on vielä tuli.
p-olkisin
16.01.2009, 23.53
Ihan niin kuin mun vaimo totesi viime lenkin jälkeen. Paitsi ettei se kiroillu.
Mutta mulla on tää kuume. Ja mä koitan korvata ajamista ja lepäämistä notkumalla täällä. Ei hyvä. Menisin nukkumaan mutta kun uunissa on vielä tuli.
iosta tulikin mieleen; takasta pelti kii ja nukkumaan...zzz
p-olkisin
17.01.2009, 13.30
jos ne on tätä reittiä kulkeneet ni on sahti maistunut:
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=621293
Mä oon su aamulla lähdössä kohti Kontulaa Rajamäestä noin klo 08:59:42. Mukaan mahtuu yksi muukin fillarinsa kera. Ilmoituksia tulemaan, jos kyyti kelpaa :)
p-olkisin
17.01.2009, 17.52
ota vim lasse kyytii. Mä oon tylsä ja jätän väliin.
jään pyörii lähi metsissä huomenna.
Mä oon su aamulla lähdössä kohti Kontulaa Rajamäestä noin klo 08:59:42. Mukaan mahtuu yksi muukin fillarinsa kera. Ilmoituksia tulemaan, jos kyyti kelpaa :)
Kait se on lähdettävä tuonne Kontulaan, kun ei tauti ole saanut yliotetta (vielä). Kyytikin kelpais.
Mistäs sun kyytiin pääsee, vai koukkaatko täältä vesitornin kautta??
Kait se on lähdettävä tuonne Kontulaan, kun ei tauti ole saanut yliotetta (vielä). Kyytikin kelpais.
Mistäs sun kyytiin pääsee, vai koukkaatko täältä vesitornin kautta??
Voin koukata sen kautta. Laitatko privana osoitteen tai puhnron.
Voin koukata sen kautta. Laitatko privana osoitteen tai puhnron.
Laitoin tulemaan.
@ Vim & LJS, kiitos lenkkiseurasta. Laittakaas otoksia näkyville. Samoin jos jotakin trakkerikäppyrää tarttui niin sitä myös. aattelin mennä vielä harjottelemaan sitä nousua joka jäi meikältä vajaaksi.
Tämänpäivän lenkista Sportstracker dataa ja kuvia löytyy tuolta http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=624388 ja tuosta http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=624399
Kahdessa osassa, kun softa kaatu yhden dropin jälkeen:).
Kiitos seurasta mukana olleille.
mutanaama
18.01.2009, 18.11
Mun trackeri pysähtyi jonnekin 10km korville:mad:, mutta mittari valehteli kilsoja kertyneen parisenkymmentä
Olipahan hienot maastot ajella Itähelsingissä! :D Kunnon kallioita. Ens kerralla muukin Rajamäen porukka mukaan!!!
Kiitti vaav teidän porukalle. enskerralla voitais mennä Mustavuoren kautta kasavuorelle kattoo eilaisia polkuja joita riittää. Mutta se jää johonkin viikkojen päähän , nyt rupean pakkaamaa Lapinreissulle.
Oishan tuota porukkaa enemmänkin mahtunut mukaan.
Odotan iltaa ja pimeää että pääsee sysimustaan metsään valoja testailemaan:p:p
Onkos sitä tehty hankintoja? Vai lainahöyhenissäkö liikutaan?
Onkos sitä tehty hankintoja? Vai lainahöyhenissäkö liikutaan?
Deep Ditch Light & Dive oli hankintapaikka:)
Prkl kun odottavan aika on pitkäääääääää:(
Ke illaalla voisi pyörähtää Käpylännummella kevyesti. Pääsen duunista irti 18.45 et uimahalli n.19.00. Onks joku kiinnostunut?
Ke illaalla voisi pyörähtää Käpylännummella kevyesti. Pääsen duunista irti 18.45 et uimahalli n.19.00. Onks joku kiinnostunut?
Tuo kuullostaisi hyvältä. Siihen mennessä olen varmaan taas kunnolla ajokunnossa. Täytyy pistää wanhan halogeenin akku lataukseen, niin kyllä sillä sitten pari tuntia pitäisi metsässä voida pyöriä. Täytyy vaan koittaa saada joku kyyti juniorille, että pääsee partiosta kotiin.
Mä laitan vielä varmistusta kun pääsen emännän kanssa juttelemaan.
p-olkisin
19.01.2009, 15.11
Mä oon kiinnostunu ;)
Mä laitan vielä varmistusta kun pääsen emännän kanssa juttelemaan.
Hallitus myönsi urheiluvapaata joten ajellaan sitten pimeässä. Ja ledeillä ei sitten käytetä muuta kuin vajaatehoa, ettei mulle tule kiusausta ostaa uusia valoja.:D
Mä kans! Eli mukana ollaan ke valopäälenkillä. :D
Sain askarreltuapaskarreltua ton traxmeetin itelleni käyttöön, joten seuraavassa viime yhteislenkkien jälkipelitietokuvajaisia.
Rajamäki 11.1.2009
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=672284236 (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=672284236)
Kontula 18.1.2009 1/2
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=672211017 (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=672211017)
Kontula 18.1.2009 2/2
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=672222949 (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=672222949)
Tervemenoa, olis kiinnostanut valopäälenkki. Ei tippunut iv:tä keskiviikoksi.
Eilisen saldona kadonnut eggbeaterin korkki ja takarenkaasta ilmat.
Tervemenoa, olis kiinnostanut valopäälenkki. Ei tippunut iv:tä keskiviikoksi.
Eilisen saldona kadonnut eggbeaterin korkki ja takarenkaasta ilmat.
Ai sä liityit myös siihen lerppakumien porukkaan :D Olikos saldo nyt sitten 3? En taida uskaltaa ite mennä tarkastaan omaa mankeliani. Ei vaan oli siinä aamupäivällä vielä ilmaa renkaissa sekä ylä että alapuolella :)
Hallitus myönsi urheiluvapaata joten ajellaan sitten pimeässä. Ja ledeillä ei sitten käytetä muuta kuin vajaatehoa, ettei mulle tule kiusausta ostaa uusia valoja.:D
Eikös voitais sopia, että vain halogenit sallitaan! ;)
Wow! datajuttuja lenksuista.
Melkoinen määrä infoa.....ai tollasta se oikeesti on.
Ai sä liityit myös siihen lerppakumien porukkaan :D Olikos saldo nyt sitten 3? En taida uskaltaa ite mennä tarkastaan omaa mankeliani. Ei vaan oli siinä aamupäivällä vielä ilmaa renkaissa sekä ylä että alapuolella :)
Taisin olla kolmas joo. Olisko mennyt siinä viimesellä kaltsilla, kun siinä olis jotain sirpaleita:(. En oo vielä tutkinut millaisesta tapauksesta on kyse, ainakin kaikki nastat on vielä tallella.:)
Wow! datajuttuja lenksuista.
Melkoinen määrä infoa.....ai tollasta se oikeesti on.
No joo. Liekö toi kaikki tieto niin hirveen oleellista. Mut saahan siitä ainakin hyvät naurut kun kattelee kavereiden syketietoja ym. Eipähän jää selittelyille varaa :rolleyes:
Mulla ei ole mitään havaintoa sykearvoista tms.En edes tiedä omaa max arvoa.
Me (50/60) vaan ajetaan ihan fiilispohjalla.
Toi kartta toiminto on kyllä ihan ykkönen.
Joo toi traxmeet kikkare on aika paljon hienompi kuin pelkkä google earth johon mä olin aiemmin noita reittejä ladannut. Nyt voi helpommin jakaa noita muillekin kiinnostuneille.
p-olkisin
20.01.2009, 16.36
Joo toi traxmeet kikkare on aika paljon hienompi kuin pelkkä google earth johon mä olin aiemmin noita reittejä ladannut. Nyt voi helpommin jakaa noita muillekin kiinnostuneille.
joo hyvältä näytti, pitäis virittää ittellekki toimintaan.
p-olkisin
20.01.2009, 22.25
Eikös voitais sopia, että vain halogenit sallitaan! ;)
Ei, koska en ehdi enää lataa lyijyakkua halogeenia varten ;)
Prkl, ei pysty tänään. Duunissa menee ainaskin 20.00 asti ja kotona vallitsee sellainen ilmapiiri että on tulevien lenkkien kannalta parempi jättää tän illan sessarit väliin. Pitäkää hauskaa munkin puolesta!
Prkl, ei pysty tänään. Duunissa menee ainaskin 20.00 asti ja kotona vallitsee sellainen ilmapiiri että on tulevien lenkkien kannalta parempi jättää tän illan sessarit väliin. Pitäkää hauskaa munkin puolesta!
Tärkeintä on, että tuo oli mahdollista iltavapaan anomishetkellä, niin meni läpi. Kaikki on aina helpompaa kun voi sanoa, että kaveritkin on tulossa.;)
p-olkisin
21.01.2009, 11.47
Onko ylläoleva aika ja paikka kaikille ok?
Lunta sadatellut hiukan yön aikana.
Kauanko ajetaan? Mulle sopis parhaiten joku 1-1,5h kevyesti.
Aika ja paikka on ok. Ei mullakaan kauhean pitkään lenkkiin ole aikaa, mutta kerkiäähän tuossa jo vähän pimeätoimintaa harjoitella.
Aika ja paikka hyvät. Ja 1-1,5h myös hyvä.
p-olkisin
21.01.2009, 16.48
miten ton oman kuvan saa lisättyy?
edit: komentit itselle: käytä hakua laiskiainen!
En viitsi edes tulla kiusaa itseäni teidän valomahdeista. Joo hankintalistalla on, mut toteuts odottaa taas sitä prk nyt se lupine hankitaan makso mitä makso. Mites lauantai klö.09 johonkin jollakin sykkeellä 3-4h onko muita innokkaita?
p-olkisin
21.01.2009, 23.03
kiitos lenkkiseurasta lansivelle ja vimille, harmi että jouduin lopettaa kesken.
Vaatii kovaa itsekuria kääntää keula kohti kotia tossa vaiheessa niin tai sit se vaa kuvaa sitä kuinka pahasti olen tossun alla.
Löytyikö alkon takaa reittiä?
Srami:kyllä tuolla pärjää aika paljon lupinea vähemmilläkin lumeneilla.esim fenix L2D kypärässä riittäisi varsinkin nyt ku on lunta. Lansive tiesi kanssa jonkun 60e setin, mikä kuullosti pätevältä.
Lauantaista:3h vois onnistua, enempi ois kyl kivempi. katotaan paljonko vielä tulee lunta ja ihmetellään sit reittiä. 7-veljeksen reitti hyvinkään puolella on merkitty, se kiinostais.
Vim:Kiinnostaisiko ajelu perjantaina aamupäivällä jos olisin huomenna super ahkera ja hankkisin perjantain vapaaksi?
kiitos lenkkiseurasta lansivelle ja vimille, harmi että jouduin lopettaa kesken.
Vaatii kovaa itsekuria kääntää keula kohti kotia tossa vaiheessa niin tai sit se vaa kuvaa sitä kuinka pahasti olen tossun alla.
Löytyikö alkon takaa reittiä?
Srami:kyllä tuolla pärjää aika paljon lupinea vähemmilläkin lumeneilla.esim fenix L2D kypärässä riittäisi varsinkin nyt ku on lunta. Lansive tiesi kanssa jonkun 60e setin, mikä kuullosti pätevältä.
Lauantaista:3h vois onnistua, enempi ois kyl kivempi. katotaan paljonko vielä tulee lunta ja ihmetellään sit reittiä. 7-veljeksen reitti hyvinkään puolella on merkitty, se kiinostais.
Vim:Kiinnostaisiko ajelu perjantaina aamupäivällä jos olisin huomenna super ahkera ja hankkisin perjantain vapaaksi?
Kiitoksia vaan! No löytyi ja ei. Eli se tie mitä me ajettiin radan yli ja kohta heti oikealle, päättyi pellolle. Olishan sieltä periaatteessa päässy, mut olis menny työntö/kantamis hommiksi. Tultiin sit lopulta tehtaan aidanvierustaa pääportille. Tosin ei sekään ihan kokonaan ajokelpoinen reitti ollu :) mut aina oppii uusia paikkoja. Laitan hetkenpäästä traxmeet linkin, josta näet meidän reitin ja varmaan hokaatkin missä käytiin pyörähtämässä.
Koitan järkätä pe vapaaksi. Varmistuu huomenna aamupäivällä. Ilmoittelen sit!
Tossa reittihässäkkä:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=680124932
Tossa reittihässäkkä:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=680124932
Katos vaan sullahan oli mittalaite mukana. Tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4ss%C3%A4+osapuilleen+oltiin&y=6715317&x=2542604&lang=FI) me osapuilleen oltiin peruskarttapohjalla. Sen pellon toisesta päästä olisi lähtenyt se polku joka meni sinne vesitornin lähelle. No, ensi kerralla sitten vaan mennään.
Katos vaan sullahan oli mittalaite mukana. Tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4ss%C3%A4+osapuilleen+oltiin&y=6715317&x=2542604&lang=FI) me osapuilleen oltiin peruskarttapohjalla. Sen pellon toisesta päästä olisi lähtenyt se polku joka meni sinne vesitornin lähelle. No, ensi kerralla sitten vaan mennään.
Joo siellähän pyörähettiin. Yritinkin jo kesäkeleillä löytää itseäni tuolta Pinninnummen poluilta suunnilleen tuonne missä tänään tehtiin u-käännös. Alkoi ne polut sillon meneen aika tukkoisiksi ja jätin leikin kesken. No täytyy toikin reitti vielä joku kerta oikeasti ajaa!
Joo siellähän pyörähettiin. Yritinkin jo kesäkeleillä löytää itseäni tuolta Pinninnummen poluilta suunnilleen tuonne missä tänään tehtiin u-käännös. Alkoi ne polut sillon meneen aika tukkoisiksi ja jätin leikin kesken. No täytyy toikin reitti vielä joku kerta oikeasti ajaa!
Siellä nurkilla tehtiin hakkuita loppukesästä. Keväällä siellä oli vielä suhteellisen siistiä mutta sitten oli joka paikka täynnä risua enkä sitten mennyt toista kertaa. Alkupäästähän (vesitornin puolelta siis) se polku on ihan kunnon valtatie.
Tuijottelin ton sun linkin kautta ilmakuvana sitä pellonreunaa jossa käytiin. Oliskohan siinä heti metsän puolella menny polku?
Tuijottelin ton sun linkin kautta ilmakuvana sitä pellonreunaa jossa käytiin. Oliskohan siinä heti metsän puolella menny polku?
Katos vaan, karttapaikkaan on tullut ilmakuvakin ja tosi hyvä vielä. Eihän tässä tarvikaan enää googlea mihinkään.
Kyllä siinä metsässä niitä polkuja näyttäisi menevän. Siinä kohtaa en kyllä ole ajanut vaan silloin menin siinä toisessa laidassa. Mä just mietin tässä että ajoinkohan mä pyörällä sinne pellolle asti vain olinko silloin jalkaisin? Paikan mä löysin joka tapauksessa RR:n iltarasteilla kun olin siellä vanhimman pojan kanssa ja myöhemmin kävin sitten monesti pyöräilemässä, tosin mieluummin siellä vesitornin puolella kun keväällä oli nykyistäkin huonompi kunto ja alamäkin oli silloin todella jees.
Niinkuin lenkillä oli puhetta, niin muistin, että onhan meillä ainakin yksi kaltsi josta pahat sedätkin tykkäisi. Tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=Paha-set%C3%A4-kalliota&y=6713731&mode=orto&x=2543510&lang=FI) jossakin se sijaitsi. Viime kesänä ajoin (tai siis talutin) noilla main. Elokuun jälkeen en ole tainnut tuolla ajellakaan.
p-olkisin
22.01.2009, 10.33
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=1010
violetti reitti pitäisi kartottaa.
polut on tuolla kunnossa metsäkone ei ole sotkenut niitä.
vaaleanpunaista ja ohutta vihreää olen ajanut.
paksu vihreä oikealla on uusi tie, en tiedä kuinka pitkälle se jatkuu.
pinnintien tulessa hankotielle, sen yli jatkuu polku/raktoriura peltojen välistä jota pitkin pääsee herusiin hyvin. merkattu sinisellä värillä.
punainen ohut viiva on turha mutta jos siinä menis kans polku ni ois huippu.
pakko tuolta on läpi päästä!
@ p-olkisin: Onnistuu huominen aamup. fillarointi. :D
Saas nähdä tuleeko tota lunta vielä paljonkin lisää?? Olisko se klo 09 ja vaikka apteekin edessä (vaihtelua elämään :))
p-olkisin
22.01.2009, 13.58
@ p-olkisin: Onnistuu huominen aamup. fillarointi. :D
Saas nähdä tuleeko tota lunta vielä paljonkin lisää?? Olisko se klo 09 ja vaikka apteekin edessä (vaihtelua elämään :))
Tai jarruta vähän aiemmin ni pysähdyt meidän parkkikselle! Klo 9 on ok.
Tai jarruta vähän aiemmin ni pysähdyt meidän parkkikselle! Klo 9 on ok.
Selviö! Saas nähdä pitääkö tulla Peltosilla kun tota valkoista puuteria alko nyt tuleen alas tuolta taivaalta :rolleyes:
p-olkisin
22.01.2009, 14.30
Selviö! Saas nähdä pitääkö tulla Peltosilla kun tota valkoista puuteria alko nyt tuleen alas tuolta taivaalta :rolleyes:
jep mukavasti satelee
Onko Raportoitavaa pe lenkistä. Pääseekö vielä etenemään lumessa.
p-olkisin
23.01.2009, 13.55
Onko Raportoitavaa pe lenkistä. Pääseekö vielä etenemään lumessa.
heh heh, mites sä ny moista epäilet :D
Vimi lupas laittaa linkin tän päivän reitistä. Meiän pitää kuulemma ajaa se huomen uusiks.
Vimi on ottanu ison eturattaan pois ja laittanu rokkirinkulan tilalle ni jouduttii etenee vähän rauhallisemmin! ;) Mutta huomenna mennää sit lujaa!
joo ihan tosi polut on loisto kunossa, tosin ei nähty ensimmäistäkään. ;)
Helppoa kuin heinän teko! :D En osaa sitäkään.
Oli kieltämättä hetkittäin aika raskasta. Tiheämmissä metsäpaikoissa oli parempi ajaa kuin aukealla, kun oli hiukka vähemmän lunta. Ajeltiin pätkä 7-veljeksen reittiä ja oltais varmaan ajettu Hyvinkäälle asti, mut p-olkisin alkoi oleen sen verran väsyneen näköinen, etten kehdannut ehdottaa :rolleyes:. Mun keskinopeudella oltais päästy maanantaina perille :).
Aika paljon me vietettiin aikaa teillä ja pyöräteillä, vähemmän metsässä. Laitan reitin esille kun kerkiän.
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=681990489
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=681990489
Harmi ettei tohon satelliittikuvaan saa ko. päivän kelinäkymää :)
Vimi on ottanu ison eturattaan pois ja laittanu rokkirinkulan tilalle....
Vimi saanu pahistartunnan pahis lenkillä:D Kohta on pöörässä pahis setuppi ja yrmy ilme. Rock rock!
Vimi saanu pahistartunnan pahis lenkillä:D Kohta on pöörässä pahis setuppi ja yrmy ilme. Rock rock!Tai sit se on nähny valon ja tiputtelee rattaiden määrää pikkuhiljaa kohti kiinteäpolttovälistä.
Vielä yksi vapaaratas onkelma ja cännä on fixi. Huomenna sen näkee.
Tai sit se on nähny valon ja tiputtelee rattaiden määrää pikkuhiljaa kohti kiinteäpolttovälistä.
No ei vielä oo niin kovasti päässä naksahtanu, että sen tekisin. ;)
p-olkisin
23.01.2009, 18.02
Harmi ettei tohon satelliittikuvaan saa ko. päivän kelinäkymää :)
Ota valkoinen A4nen kätee ja tuijota sitä ;p Siinä sulle satelliittikuvaa ;)
Tän päivän reissulta kuvia löytyy sieltä mun sportstrackerista. Se on kaikille avoin. En vaa pysty nyt laittaa linkkiä.
Ota valkoinen A4nen kätee ja tuijota sitä ;p Siinä sulle satelliittikuvaa ;)
Tän päivän reissulta kuvia löytyy sieltä mun sportstrackerista. Se on kaikille avoin. En vaa pysty nyt laittaa linkkiä.
Kiittis!
Vimi lupas laittaa linkin tän päivän reitistä. Meiän pitää kuulemma ajaa se huomen uusiks.
Vimi on ottanu ison eturattaan pois ja laittanu rokkirinkulan tilalle ni jouduttii etenee vähän rauhallisemmin! ;) Mutta huomenna mennää sit lujaa!
kl.09 uimahalli ok?, tuubit haboille....? :eek:
p-olkisin
23.01.2009, 22.34
kl.09 uimahalli ok?, tuubit haboille....? :eek:
Vai tuutko suoraa meiän parkkikselle,jos vaikka pitää taas huoltaa ;)
Eikö muita hulluja oo lähdössä?
Ei oikeesti kovaa!
Huomenna ei pääse, mutta sunnuntaina voisi taas ajella. Jalka on edelleen ihan tönkkönä, mikähän sille tuli? Ei se klossista voi olla kiinni kun ei se siirtynyt edes ihan milliä, ja kääntyikin vaan hiukan. Pitäisi varmaan vaan ajaa enemmän.
Vai tuutko suoraa meiän parkkikselle,jos vaikka pitää taas huoltaa ;)
Eikö muita hulluja oo lähdössä?
Ei oikeesti kovaa!
Tää hullu on kans lähdössä. Pitäskö törmätä siinä teiän parkkiksella, voisin palautella ne jarrutruutat?
p-olkisin
23.01.2009, 23.08
jep sopii. Toivotaan että srami lukee palstaa.
p-olkisin
24.01.2009, 13.41
n.3km pätkän vaikeusaste: muutama jalkautuminen kesällä!Nyt muutama lisää..
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/image.do?ph=false&u=5129&w=630196&i=385375&0.5252085846333175
Linkki tän päivän reittiin:
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=630196
Eilen paluu pinnin kautta oli hieman v-mäinen, niin tänään ajettiin takas eri reittiä joka oli erittäin v-mäinen eli radan vartta alkolle ja lopuksi peltotiellä umpihangessa :D
p-olkisin
24.01.2009, 13.48
Huomenna ei pääse, mutta sunnuntaina voisi taas ajella. Jalka on edelleen ihan tönkkönä, mikähän sille tuli? Ei se klossista voi olla kiinni kun ei se siirtynyt edes ihan milliä, ja kääntyikin vaan hiukan. Pitäisi varmaan vaan ajaa enemmän.
ei taida kyetä sunnuntaina, mulla on tossa illaks pari olutta ja sitä ennen vielä ekat luistelut n.15 vuoteen kavereitten kanssa!
outo toi pohje juttu en ole ennen moisesta jumista kuullut. ehkä kevyellä ajolla rupeis toimii?eli EI metsään! ;)
p-olkisin
24.01.2009, 14.01
https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/image.do?ph=false&u=192515&w=630234&i=385417&0.3601211989098113
Kiitoksia umpihankilenkistä p-olkisin ja srami. Kivaa oli, kuten kuvista näkyy.
Linkki sportstrackeriin ja kuviin: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=630234
*kuva*
Ne ratavartijat tuli sillä veturilla hieman myöhässä:D.
Teillähän oli kevyt lenkki ajella ku oli valmis highway poljettuna sinne metsään :D
No saitte onneks kuiteski sykkeitä ylemmäs siellä radan varressa. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.