Näytä tavallinen näkymä : Nurmijärven Rajamäki
Sivut :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
tänne ajamaan tai kuvaamaan videoita http://www.hypy.fi/page.php?id=365&js=1
Ei viitsi lähteä ajamaan, kun XC-kisassa meikäläinen on pahasti tukkona kun samaan luuppia vedetään monta kertaa. Kyllähän kärki ohittais mut kahdesti ennenkuin pääsen ekalta rundilta läpi.
Sunnuntaina voisi kyllä aamulla ajella ihan täällä kotikylillä, jos ei kaikki ole silmät kiiluen menossa kisaamaan. Kuivaakin taas lupaili säämies, joten kai sitä voi edelleen olla laittamatta noita igniittoreita alle.
Kukas sitä kysyikään lenkin pituuttaa oman mittarin tarkistamiseksi? Nyt kun jaksoin katsoa tuota Garminia, niin pituudeksi se sai 21,08 km.
Lenkillä keskisyke oli 143, eli vauhti oli ns. sopiva. Tulosiirtymällä oli kyllä vähän korkeampi kun meinasi tulla kiire.
mutanaama
18.09.2009, 00.15
Mulla olis tommonen Canonin full-hd kovalevykamera, ja sitten vielä yks sonyn minidvd:lle kuvaava kapistus. (ammatin varjopuolia) Sony olis kaupan halvalla (ei oo mainos, mä vaan kerroin)
Jartsu01
18.09.2009, 00.16
Minä kysyin kun oman cateyen kanssa on ollut viimeaikoina vähän ongelmia. Näyttää nyt pitävän taas kutinsa riittävällä tarkkuudella:) Kiitos muuten kaikille seurasta. Tuo maasto vaikutti aika nopeapohjaiselta.
Tänään irtoaminen poluille Sääksin uimarannan P-paikalta 16.30. Ajoaikaa reilu 2h. Liittyykö joku seuroihin?
mutanaama
18.09.2009, 09.36
En vielä silloin pääse irtaantumaan
joo itseasiassa kävi eilen mielessä että oltais käyty kattoo paikka. ookos poistanu sieltä risuja? ylhäällä oli ainakin aiemmin jotain männyn oksia, aina hirvittää että menee pinnoihin
En ole, mutta jos menen viikonloppuna (tai mennään joukolla), niin voisihan ne sieltä heitellä pois. Siinä on kumminkin aika mukava lasku, eikä niitä liiaksi meidän tasamailla ole.
Huomen aamulla ajattelin tempoa jonkun pikkulenkin alta pois ennenkuin pääsee:eek: piha talkoisiin kl.12. Eli jos on muita aamuvirkkuja niin uimahallilta kl ?
Tänään 9.30 apteekilta? En notku foorumilla, soittakaa jos joku muu aika parempi.
Kävin sitten kiertämässä Sääksiä ja suuntasin sitten 7-veljestä pitkin kohti Hyvinkäätä. Noposta poukkasin pois reitiltä ja tulin radanvartta Puolimatkan koululle ihmettelemään XC-kisan starttia. Sieltä sitten tietä pitkin kotiin reitillä Noppo-Pinnintie.
Kävin siivoamassa sen tunnelille tulevan laskun alkupään ja joku ystävällinen sielu oli jo sen jyrkemmän osuuden siivonnutkin. Poistin myös sen yhden polulla olevan puun välillä Kiljavan opisto-Haukilampi. Muuten ei sitten sahalle ollutkaan käyttöä.
Onko keskiviikkona taas pimiää meininkiä? Tiistaina pitää ajaa töihin kun kerran on se autoton päivä. Tuleepahan sitten testattua lentääkö pyörä uudella tavalla 15 milliä kapeammilla kumeilla.
mutanaama
20.09.2009, 23.34
Kävin sitten kiertämässä Sääksiä ja suuntasin sitten 7-veljestä pitkin kohti Hyvinkäätä. Noposta poukkasin pois reitiltä ja tulin radanvartta Puolimatkan koululle ihmettelemään XC-kisan starttia. Sieltä sitten tietä pitkin kotiin reitillä Noppo-Pinnintie.
Kävin siivoamassa sen tunnelille tulevan laskun alkupään ja joku ystävällinen sielu oli jo sen jyrkemmän osuuden siivonnutkin. Poistin myös sen yhden polulla olevan puun välillä Kiljavan opisto-Haukilampi. Muuten ei sitten sahalle ollutkaan käyttöä.
Onko keskiviikkona taas pimiää meininkiä? Tiistaina pitää ajaa töihin kun kerran on se autoton päivä. Tuleepahan sitten testattua lentääkö pyörä uudella tavalla 15 milliä kapeammilla kumeilla.
Kyllä se keskiviikko ainakin mulle käyb
Jeh, keksiviikko ilta on tähtäimessä. Yritän säätää että ehtisin hautuumaalle jo 20.00, mutta kattellaan onnistuuko.
p-olkisin
21.09.2009, 11.59
ke sopii mutta katotaan mihin aikaan viittii lähee, viimeksi meni vähän turhan myöhään. kahksalta vois olla hyvä jos kävis vaikka tunnin ajaa aluks ja sit tunti lampun kanssa. no katotaan...
ps. kiitos eilisestä kannustuksetsa paikalla olleille!
mutanaama
21.09.2009, 12.06
ke sopii mutta katotaan mihin aikaan viittii lähee, viimeksi meni vähän turhan myöhään. kahksalta vois olla hyvä jos kävis vaikka tunnin ajaa aluks ja sit tunti lampun kanssa. no katotaan...
ps. kiitos eilisestä kannustuksetsa paikalla olleille!
Miten meni?
p-olkisin
21.09.2009, 12.14
http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2009/hyvinkaaxco.asp
mutanaama
21.09.2009, 12.44
Onneks olkoon, melkonen ero seuraaviin:cool:
Kypärännosto täältäkin suoritukselle.
Jäikö muuten mitään reittitallennetta? Voisin mennä joskus kokeilemaan tuota reittiä kun ei nyt ihan kisaa kehdannut mennä häiriköimään omalla ajolla. Muutenkin tuo alue näytti ihan mukavalta ekskursiokohteelta.
p-olkisin
21.09.2009, 14.44
Jäikö muuten mitään reittitallennetta? Voisin mennä joskus kokeilemaan tuota reittiä kun ei nyt ihan kisaa kehdannut mennä häiriköimään omalla ajolla. Muutenkin tuo alue näytti ihan mukavalta ekskursiokohteelta.
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1597645
voin lähtee joskus näyttää, polkua menee ristiin rastiin tuolla alueella aikalailla.
Osuinko kannustaa pahimpaan paikkaan. Osa porukasta näytti meinaan olevan melkoisessa happokylvyssä kun eräs mustalla hiilari fillarilla kyttäs vaan ohitusta samaisessa paikassa;)
p-olkisin
21.09.2009, 16.30
pyh...ei se ollu paha paikka ehkä vähän puuduttava kohta...olitko pyörällä?..pitää lähteä joskus ajamaan lenkki läpi jos et kerran kokeillu?
Onnea ja huimasti ripsektiä p-olkisin http://www.mysmiley.net.nyud.net/imgs/smile/sign/sign0098.gif (http://www.mysmiley.net/free-ashamed-smileys.php)
Onkos täältä moni Lojon Oktoopervestiin lähdössä lauwantaina http://www.mtb-lohja.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=28? Minä ehdin jo Mutikselta pummata autokyydin ja aattelin että kun AM vetää letkaa kumminkin sinkulalla niin meikä ehkäpä pystyy 14 vaihteella hengaamaan perässä.
mutanaama
21.09.2009, 21.07
Onnea ja huimasti ripsektiä p-olkisin http://www.mysmiley.net.nyud.net/imgs/smile/sign/sign0098.gif (http://www.mysmiley.net/free-ashamed-smileys.php)
Onkos täältä moni Lojon Oktoopervestiin lähdössä lauwantaina http://www.mtb-lohja.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=28? Minä ehdin jo Mutikselta pummata autokyydin ja aattelin että kun AM vetää letkaa kumminkin sinkulalla niin meikä ehkäpä pystyy 14 vaihteella hengaamaan perässä.
Juu, mä lähden sinne, muttei ole ikävä kyllä aikaa jäädä hengailemaan sen pidemmäksi aikaa. Ajellaan lenkit, syödään ja sitten haneen.
Juu, mä lähden sinne, muttei ole ikävä kyllä aikaa jäädä hengailemaan sen pidemmäksi aikaa. Ajellaan lenkit, syödään ja sitten haneen.
Hyvä plääni:D
Onnittelut p-olkisin:lle täältäkin, huimaa oli meno.
pyh...ei se ollu paha paikka ehkä vähän puuduttava kohta...olitko pyörällä?..pitää lähteä joskus ajamaan lenkki läpi jos et kerran kokeillu?
Juu pyörällä olin, tosin malli oli maantieversio joten reitti täytynee ajella myöhemmin rz:llä läpi
p-olkisin
22.09.2009, 11.41
Juu pyörällä olin, tosin malli oli maantieversio joten reitti täytynee ajella myöhemmin rz:llä läpi
Ok, tämä selittääkin miksi reittiin tutustuminen jäi tekemättä :)
Onkos täältä moni Lojon Oktoopervestiin lähdössä lauwantaina
Ei pääse kun silloin syntymäpäivitellään junioria. Ehkä sitten sunnuntaina pääsee taas ajamaan. Tänäänkin meni logistiikkaongelmien vuoksi ajot kiville kun pitikin tulla autolla töihin.
!
En paase mukaan, tyoreissulla :mad:
p-olkisin
22.09.2009, 20.27
En paase mukaan, tyoreissulla :mad:
harmi...
kello on muuten 19.25 ja ulkona on pimeetä!
mitenkäs srami onko tuikku tullu?
mulla on täpäri testattavana (Sunn Shamann)
Ei ole kiva kun iltalenkki täytyy kelloa vasten ajella kuten tänään. 1 1/2 tuntia kerkes ajaan ja sitten iski pimeys. Lampun lupasivat sivuillansa keskiviikoksi, Torstai on viimeinen tieto....... Eihän sillä nyt muuten olisi niin kiirus mutta ke iltalenkkiin olisi ollut heti kiva päästä testaileen.
mutanaama
23.09.2009, 00.29
Onkos se 20:30 lähtö vielä voimissaan, vai miten se nyt oli. 19:30 tjsp
p-olkisin
23.09.2009, 08.46
Ei ole kiva kun iltalenkki täytyy kelloa vasten ajella kuten tänään. 1 1/2 tuntia kerkes ajaan ja sitten iski pimeys. Lampun lupasivat sivuillansa keskiviikoksi, Torstai on viimeinen tieto....... Eihän sillä nyt muuten olisi niin kiirus mutta ke iltalenkkiin olisi ollut heti kiva päästä testaileen.
kmw tais olla kykenevä lähtemäämaikaisintaan 20.00?
Jartsu01
23.09.2009, 09.26
Saatan tulla mukaan, mikäli vanhempainilta loppuu ennen klo 20.
harmi...
kello on muuten 19.25 ja ulkona on pimeetä!
mitenkäs srami onko tuikku tullu?
mulla on täpäri testattavana (Sunn Shamann)
Mistä sä löydät aina noita exotic merkkejä:), tapauksessasi on kuitenkin kyseessä shamann finest. Kauanko testijakso kestää, vai onko päätös jo syntynyt.
p-olkisin
23.09.2009, 09.41
edit: oho kännykkä sekoilua / tupla postaus
srami pyörästä:
arvauksesi meni metsään...mistä veditkään tuon johtopäätöksen että se ois ollu tuo finest malli :rolleyes:
malli on exo eikä toi merkki niin hirveän exoottinen ole. niitä löytynee täältä http://www.mtbcentre.fi/
pyöriä ovat tehneet ilmeisesti jostain 80-luvun alkupuolelta.
ei tässä vielä mitään ole päätetty :seko: ja pyörä on tämän viikon ajossa.
p-olkisin
23.09.2009, 12.35
sähläsin aiemmin ton ajan kanssa. kmw oli tulossa siis 20.00 hautuumaalle!?
malli on exo eikä toi merkki niin hirveän exoottinen ole. niitä löytynee täältä http://www.mtbcentre.fi/
pyöriä ovat tehneet ilmeisesti jostain 80-luvun alkupuolelta.
Max Commencal loi Sunn merkin joskus 80-luvulla, myi firman ja aloitti uudestaan Commencal-nimellä (tai jotenkin sinnepäin). Työkaverillakin on Sunn jäykkäperä, joten merkki on selvästi yleinen.:D
Kauhea ankkuri tuo Exo.:eek:
Ei kun 20.30. En saanut säätöjä aikaisemmaksi. Jos meette aikaisemmin niin riekkukaa jossakin ja poiketkaa hautuumaalla puolysi.
Sääksinkö ympäri vai kui mennään?
mutanaama
23.09.2009, 17.37
Hyvä kun tuli pikkusen sadetta alle, ei pölise niin paljoo:)
Onneks tulee syksy ja pimeä, niin ei näe kun sataa räntää! :)
p-olkisin
23.09.2009, 18.13
mee lähetään teemun kaa 1900 ja poiketaa sit hautuumaalle esim 20 ja 20.30 eli ajellaan käpylässä. suunnitellaan samalla mahdollista marathon reittiä :eek:
suunnitellaan samalla mahdollista marathon reittiä :eek:
Kyllähän siitä marareitti tulee kun kaikki Käpylän polut ajaa kertaalleen. Opaskylttien teko voi olla haastavaa.:D
Jartsu01
24.09.2009, 10.02
Kiitos seurasta ja lenkistä. Täytyy koittaa tulla päiväsaikaan käymään ja katselemaan maisemia.:)
Jeh, oli hyvä valopäälenkura.
Su on tiedossa kaikille hidastakin hitaammille lenkkiseuraa kun lansive ja meitsi lähtee sinkulasitkutuskierrokselle. Lähtöaika ja-paikka on vielä auki, mutta kotona mun pitää olla lounasta väsäämässä jo n.13.00. Jos joku vaihteellinen tulee junaan mukaan niin laittakoon riittävästi vaatetta päälle ettei tule vilu.
p-olkisin
24.09.2009, 11.52
Heh hyvä yhteislenkki, kiitos seurasta ;) Tuli vilu jo ennen kuin lenkki alkoi, oltiin kuitenkin jo tunti ajeltu ja välillä joutui ottamaan vetoja että tuli lämmin. Kyllä se talvi vaan tulee vauhdilla ei enää kaksi pitkähihaista paitaa riitänny.
Kuvaajat, mitä ominaisuuksia vaaditaan videokameralta jos aikoo saada hyvää kuvaa vauhdista?
Millä kameralla Vim ja Mutiskuvailee?
edit: nii ja millä ohjelmilla editoitte?
mutanaama
24.09.2009, 13.14
Mulla on Olympus Myy tough. Vesitiivis ja pudotuksenkestävä. Valovoima varsin kohtuullinen. Painonsa puolesta huono pitää kypärässä, tai sitten mä en vain ole tottunu. [edit:173g, turhaan murisin]
Kuvanvakain olis kiva lisä. Stongassa ollessa sais vähän tärinää pois. Saahan sen jollain softalla, mutku evo.
Kovalevyllinen ei käy, ei kestä röykytystä.
Markkinoilla on tollasia samantyyppisiä vedenkestäviä pokkareita, joilla saa hd-tasosta kuvaa.
Kato Zarnin videoita, silläkin on joku pokkari, ja kuvanlaatu on melkosen hyvää.
Koskas on seuraavaa valopäälenkkiä tiedossa;)
Oliskohon keskiviikkona? Viikonloppuna on tarkoitus ajaa ihan päivänvalolla.
mutanaama
24.09.2009, 22.35
Viikonloppuna aattelin ajaa lohjalla
Millä kameralla Vim ja Mutiskuvailee?
edit: nii ja millä ohjelmilla editoitte?
Mulla Go Pro Helmet Hero 5.0 wide. Kätevä kiinnittää esim kypärään eikä paina mun mielestä paljoa siellä tornin huipulla heiluessaan. Kestää myös sukeltelun 10m asti, eli ei haittaa jos lipsahtaa ojaan :p. Äänen saaminen nauhalle haasteellista, mutta ei mulle kyl edes tarpeellistakaan.
Nyt oon editoinu ihan tolla windows movie makerilla ja tarkoitus seuraavaks alkaa harjoittelemaan pinnacle studion käyttöä. Mutis varmaan osaa tosiaan kertoa noiden kameroiden teknisistä vaatimuksista enempi. Mä oon ihan "tavis" noissa hommissa!
Jeh, oli hyvä valopäälenkura.
Su on tiedossa kaikille hidastakin hitaammille lenkkiseuraa kun lansive ja meitsi lähtee sinkulasitkutuskierrokselle. Lähtöaika ja-paikka on vielä auki, mutta kotona mun pitää olla lounasta väsäämässä jo n.13.00. Jos joku vaihteellinen tulee junaan mukaan niin laittakoon riittävästi vaatetta päälle ettei tule vilu.
Mä saatan ennättää su ap ajeleen. Oliko aika ja paikka jo tiedossa?
Sopisko klo 9.30 hautuumaan parkkis? Virittelin tossa muutaman kameratellingin fiudeen (vaihteellinen ja jousitettu :p) kiinni ni voi samalla kokeilla niiden toimivuutta ja ottaa eri kuvakulmista tallennetta sinkulamiesten irvistyksistä :D
Irvistyksiä on varmasti tiedossa.
Kattellaan mikä tämän äijän kunto on aamulla. AM veti hyvän rykäisyn Lohjalla ja nyt on jalat tyhjän oloiset ja painavat:( Pitäis kiekko vielä vaihtaa, mutta laiskotus vie 6-0 voiton tänä iltana.
Jos nyt joo kuitenkin niin lähtekää apolta 9.30 kohti Röykkää. Ajelen rantapolkua teitä vastaan. Postaan tänne tuntemuksia, viiliksiä ja varmistuksia aamukahvin aikaan.
Kyllä täällä ollaan menossa, apoteekki 9.30.
Aikarajoitus on, eli max 3 tuntia ehtii ajamaan, eikä vauhti toisaan ole huimaa. Minäkin kävin perjantaina ajamassa Kauklahdessa ja siellä oli ihan varteenotettavia mäkiä meidän tasamaihin verrattuna.
[QUOTE=lansive;1242947]Kyllä täällä ollaan menossa, apoteekki 9.30.
QUOTE]
Siellä nähdään.
Ny vasta alan nousta sängystä http://www.thescubasite.com/smile/indifferent/indifferent0018.gif (http://www.thescubasite.com/Scuba-Diving-Forum/) Hoh-hoijjaa, tai ehkä en sittenkään.
Ke ehtoona seuraavan kerran mehtään.
eikä vauhti toisaan ole huimaa.
32/16 välityksellä ei meikäläisen voimilla ajettukaan hiljaa, vaan pakko oli painaa täysillä kaikki vähänkin mäkeä muistuttavat. Aika lailla oli paukut loppu kun kotiin pääsin, mutta 0.75 litraa kofeiinilla terästettyä urheilujuomaa auttoi kummasti. Sykkeet oli tapissa suuren osan matkaa ja muutamasta raivaustauosta huolimatta keskisyke oli lähellä 150:tä.:eek:
Nyt on jalat puuta, muttei ukko rautaa. Fillarista nyt puhumattakaan. Kädetkin muistaa, että juustokeppi edessä on iloinen asia.
No ei ihme jos sinkulajäykkismiehellä vähän jaloissa tuntui lenkin jälkeen, kun lenkkivauhti oli ihan sama kuin yleensäkin!! :) Hyvin sä vedit!
Jäikö siihen kameraan mitään järkevää kuvaa ennenkuin patterit hyytyi?
No kyl siihen pari pätkää jäi. Laitan näytille jahka ehdin. Oli kamera menny myös jossain vaiheessa valokuvausmoodille=80kpl tosi "action" valokuvia ja kaikenlisäksi märän linssin läpi! :)
Tässä (http://www.youtube.com/watch?v=dW22e-XN494) ehkä kaikkein vauhdikkain pätkä :). Sori biisivalinta, en voinut mieltäni malttaa, eikä mitään hlökohtaista :D
Tässä (http://www.youtube.com/watch?v=dW22e-XN494) ehkä kaikkein vauhdikkain pätkä :). Sori biisivalinta, en voinut mieltäni malttaa, eikä mitään hlökohtaista :D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Repesin täysin.
mutanaama
29.09.2009, 18.09
Biisivalinta on aivan paikallaan. Mikä voisi sopia paremmin miehille sukkahousuissa.
P.S. Kuva ei muuten tärissy yhtään:)
Jartsu01
29.09.2009, 20.59
Oletteko muuten huomenna menossa ajelemaan siinä 20:30 maissa?
mutanaama
29.09.2009, 21.05
Mä kipasen välillä 50/60 poluilla itä-hellsingissä 19:30 aikoihin
Jartsu01
29.09.2009, 22.14
Näintuon, mutta en ilman teleportaatiota ehdi ennen puoli ysiä:)
Toisekseen ei ole niitä syndejäkään tullut hankittua.
Missäs nämä sukkahousumetsurit oli hommissa? Mutis oli oikeessa, kerrankin pöörävideo joka ei heilu ja tärise:)
Ei pysty keksiviikkona, prkl. Menee duunissa pidempäään.
Aikatauluni elävät omaa elämäänsä ja nyt näyttää siltä että tiistaisin voisi ehtiä mettän reunaan jo n. 19.30. Kattellaan kuinka kehitys kehittyy.
Missäs nämä sukkahousumetsurit oli hommissa?
Käpylännummella tuo oli. Siellä on jo riittävästi tukinylityspaikkoja harjoiteltaviksi, joten pitihän se pois saada.
Joku kerta otan kirveenkin mukaan ja telsoan ne pari isompaa koivua Sääksinkierrosta pois. Niin ja onhan Pinninnumellakin ainakin yksi puu jota olisi tarpeen kouluttaa. Ehkä pitäisi joskus tehdä oikein asiasta tehden Fiskars-lenkki.
Mulla jää kans ke valopäälenkki väliin - taas :mad:. No ehkä ensviikolla tai jotain.
Minä en ehdi. Lapset kipeinä -> aiheuttaa sitten kaikkien muiden aikataulujen pettämisen.
Ei taida olla valopäälenkkiä meidän kulmilla täällä viikolla.
Jartsu01
30.09.2009, 17.02
No hyvä tietää nyt eikä hautausmaan parkkipaikalle 20:30:rolleyes:
Jaahans. Nurmijärven Rajamäellä on näköjään menty talviunille? http://www.clicksmilies.com/s1106/schlafen/sleeping-smiley-004.gif
Onkos ke väkeä menossa valoisien päidensä loisteessa väistelemään tuulessa huojuvia puunrunkoja?
Jos hölkkäjalkani palautuvat siihen mennessä, niin voisin olla mukana. Kiinnostais käydä testaamassa se jyrkempi lasku Käpylännummelta Hankotien ali menevälle putkelle, kun se on mulle kokeilematon polku.
Kattellaan jaksaako/viittiikö keskiviikkona. Syksy kun synkkenee niin 20.30 tuntuu kovin myöhäiseltä ja aikaisemmin ei ehdi.
@lansive
Miten meni Haanajassa?
mutanaama
04.10.2009, 20.16
Jaahans. Nurmijärven Rajamäellä on näköjään menty talviunille? http://www.clicksmilies.com/s1106/schlafen/sleeping-smiley-004.gif
Onkos ke väkeä menossa valoisien päidensä loisteessa väistelemään tuulessa huojuvia puunrunkoja?
Jos hölkkäjalkani palautuvat siihen mennessä, niin voisin olla mukana. Kiinnostais käydä testaamassa se jyrkempi lasku Käpylännummelta Hankotien ali menevälle putkelle, kun se on mulle kokeilematon polku.
Kyllä sitä viikolla pitää pimeeseen päästä ajamaan.
Keskiviikkona en pääse. Olisko tiistai iltana muilla intoa/ mahdollisuuksia lähteä valopäähommiin. Nyt on luxit päivitetty ja testattu niin maastossa kun maantielläkin.
mutanaama
04.10.2009, 21.53
Keskiviikkona en pääse. Olisko tiistai iltana muilla intoa/ mahdollisuuksia lähteä valopäähommiin. Nyt on luxit päivitetty ja testattu niin maastossa kun maantielläkin.
Juu, sopii periaatteessa sään puolesta koska vaan.
Tiistaina illan töissä - ei pääse.
@lansive
Miten meni Haanajassa?
Ei tullut Haanja100, vaan Haanja42.:( Toisella huoltopisteellä oli niin veto loppu, ettei enää jaksanut. Heinät tukki pikkurattaan koko ajan, joten sillä ei päässyt ajamaan ja ylämäet ei oikein mennyt 32-32 välityksillä. Mutaa oli käsittämättömän paljon. Monta kuvaa en viitsinyt ottaa, mutta kyllä noista käsityksen saa.
Tälläistä oli pääosa matkasta, tosin tuota samaa oli myös ylämäet.
http://veijon.otokset.fi/kuvat/Matkat/Haanja100%20kuraa%202009.jpg/small
Pyörä taukopaikalla (pesun jälkeen, hetki ennen keskeytyspäätöstä).
http://veijon.otokset.fi/kuvat/Matkat/Py%F6r%E4+ja+kuraa.jpg/small
No voe helevata! Melkosta mutapainia :eek:. Ei ihme jos tossa liejussa jää matkanteko kesken! No tulipahan lisää kokemuksia :)
mutanaama
05.10.2009, 12.36
Meillä oli kerran perheen kanssa hiukkasen "tapahtumarikas" via-baltica reissu 1991. Kivaa ei ollu, mutta jo tallinnassa todettiin sen olleen elämysmatkailua.
Eiköhän tuokin mene siihen samaan kategoriaan, vaikka noita savikylpyjä nyt saa syksyisin harrastaa ihan tarpeeks.
No joo, itse itseäni lainaten. :o Enhän mä keskiviikkonakaan mihinkään valopäälenkille kerkiä!!!
No tulipahan lisää kokemuksia :)
Matkalla Võrusta Tallinnaan joku paikallinen vetäisi rivakkaa ylinopeutta ohitse peltipoliisin kohdalla. Ja tietty räpsähti vaikka oma nopeus oli 5 km/h alle sallitun (Tomtomin ja mittarin mukaan). Saahan nähdä tuleeko tuolta joku yllätyskirje vielä kotiin.:mad:
mutanaama
05.10.2009, 22.17
Muutaman 50/60:n kanssa olis tarkoitus tulla pimeäpäälenkille. Oisko natiiveja opastamaan, 19:00 alkaen sopis varmaan
Meitsi passaa tän keksiviikon :( Pitäkää hauskaa.
Muutaman 50/60:n kanssa olis tarkoitus tulla pimeäpäälenkille. Oisko natiiveja opastamaan, 19:00 alkaen sopis varmaan
Keskiviikkonako? Sopii kyllä jos ei mitään ihmeitä tapahdu.
Pitää vaan pyörä putsata Haanjan jäljiltä vielä kertaalleen. Tuntuu ettei se virolaisten kura lähde irti millään. Joka paikka rahisee vieläkin.
Jartsu01
06.10.2009, 16.17
Olette vähän aikaisin liikenteessä itse en viikolla ehdi ennen 20:00 minään päivänä. Hyvät ajot.
Sopii kyllä jos ei mitään ihmeitä tapahdu.
Tänään heräsin siihen, että kaikki paikat särkee ja on kauhea yskä.:mad: Eli ei siis minun johdollani ainakaan valopäälenkkeillä tänään. Jos vaikka viikonlopuksi saisi itsensä taas ajokuntoon.
Jartsu01
07.10.2009, 12.10
Jep sain Sunnuntaina tarpeeksi sitä lääkettä, kengät olivat vielä maanantai-iltanakin märät.
mutanaama
07.10.2009, 17.18
Vesikelikään ei kauheesti houkuttele.
No, ei näytä enää satavankaan, mutta taitaa olla kuitenkin tarpeetonta tänään lähteä hautuumaalle seisoskelemaan.
No, ei näytä enää satavankaan, mutta taitaa olla kuitenkin tarpeetonta tänään lähteä hautuumaalle seisoskelemaan.
Olisi nyt voinut sataakin kun ei kerran ole ajokuntoa.:(
Olisi nyt voinut sataakin kun ei kerran ole ajokuntoa.:(
Hetihän se torstaina oli taas ihan toinen olo. Liekö jotakin Haanjan kurasta saatua rasitusta, kun kaluston pesun jälkeen oli kuskikin kunnossa.:D Ei vaan muista syistä päässyt kumpanakaan päivänä ajamaan.:mad:
Onko viikonlopulle ajoa tiedossa? Meillä on kyllä pojan syntymäpäiväilyä, mutta jossakin välissä pitäisi piipahtaa metsäänkin.
Sunnuntaina aamulenkki voisi onnistua.
Sunnuntaina aamulenkki voisi onnistua.
Olisko sinkulointia, vai löysäilläänkö vaihteiden kanssa?
Olisko sinkulointia, vai löysäilläänkö vaihteiden kanssa?
Jaa sitä käytiin tänään jo poikien kaa salaa treenaamassa :)
Jaa sitä käytiin tänään jo poikien kaa salaa treenaamassa :)
Sitäkö on tontut jo kurkkinut ikkunoista, vaikka jouluun on aikaa vielä monta kuukautta?:) Joo, pari tuntia käytiin kokeilemassa, mutta oli aikarajoitus ja huonot eväät, niin ei voitu kiertää Sääksiä. Röykän sairaalalle mentiin polkuja ja sitten vähän tietä ja polkuja takaisin, ehkä joku 17 kilsaa tuli kokonaisuudessaan.
Huomenna ei aamulenkki onnistu, mutta iltapäivällä olisi 14-16 välillä osapuilleen pari tuntia aikaa. Jos innostusta riittää, niin mukaan saa tulla. Itse olen sinkulalla edelleen liikkeellä kun tuota ennen on lasten kuljetusta ja täpärissä ei ole kiinnityspalikkaa (eikä kiekkojakaan tällä hetkellä).
Saa vaikka soittaa tai jotain. En tiedä kerkiänkö foorumille aamulla, mutta yritän kumminkin.
Aattelin aamusta käydä kevyesti ajelemassa, vaihteellisena. Aikataulu on auki, paitti että kotona täytyy olla viim 13.00. Mun ähtöruutu on Röykän uimarannan P-paikka. Onkos joku muukin lähdössä?
Koukkaan varmaan apteekin nurkalta, joten siihen voi tulla norkoilemaan jos haluaa tulla mukaan hidastelemaan. Lähden noin klo 14 ajelemaan lasten kanssa kylälle (vien ne anopille). Kellonaikaan voi suhtautua kuten yleensäkin aikatauluihin lasten kanssa. Sitten olisi paruntia aikaa pyöriä jossakin (Herusiin päin tai muuten vaan tasaista - sikäli kun täällä mitään mäkiä missään on).
En jaksanut sitten varsinaisesti mennä maastoon, mutta ajattelin kolistella hiekkatietä jonkun aikaa. Kaikki menikin ihan hyvin, kunnes piti ajatella takaisin paluuta jolloin erehdyin vähän suunnassa, ja päädyin lopulta Valkealammille, vaikka sinne ei kyllä ollut tarkoitus mennä. Garminin ruudulta ei oikein saa suunnistettua, kun kartta ei vaan toimi mitenkään yleissilmäyskarttana, vaan siinä näkyy kaikki epäoleellinen. Onneksi joku paikallinen tuli autolla ja pystyin kysymään missä on lähin iso tie. Siinä sitten ajelin Suopellontietä Herusten suuntaan, kun piti olla viideltä hakemassa jälkikasvua anopilta.
Nyt tuli tarkastettua sitten oikeasta kartasta missä sitä tuli ajettua harhaan, ja eihän siitä missä kysyin tietä ollut kuin pari kilsaa siihen kohtaa missä käännyin väärin, enkä sitten päässytkään Kalkkivuorentielle, niinkuin oli tarkoitus.
Aivan helmiä hiekkatietä tuolla oli. Pitää joskus toistekin mennä sinne vetämään rauhallista pk-lenkkiä, mutta sitten kyllä perinteisen kartan kanssa.:o
Tässä on syksyn mittaan ollut pientä puhetta täsmäiskusta Läyliäisiin, missä anopillani on mökki (tai siis kaksi pientä samalla tontilla) ja savusauna. Tuonne olisi tarkoitus mennä 17.10. aamusta ja päivällä ajella paikallisia polkuja, jonka jälkeen sitten pääsee lämmittelemään ja tahrimaan itseään savusaunaan.
Tilat ovat rajalliset, joten mukaan mahtuu lisäkseni 5-6 ukkoa. Enempää ei kerralla saa saunaan tungettua. Yhtä mökkiäkin saadaan lämpimäksi, jos ulkona on liian paha ilma istua tulilla. Grilli on pääasiallinen ruoanlaittoväline ja ehkä hellakin on käytössä, riippuu vähän mikä mökki siellä lämmitetään.
Luvassa on pyöräilyä ja jotakin puhetta oli mennä ainakin katsomaan Räyskälässä olevaan cc-tapahtumaakin iltapäivällä. Jäsen kmw (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=26988) voisi varmaan valottaa tarkemmin missä ajellaan. Minä en tuolla tunne noita reittejä ollenkaan, vaikka mökillä olen kyllä käynytkin.
Aamulla/aamupäivällä siirrytään tuonne ja sitten katsotaan miten muu päivä sujuu.
Ilmoittautuneita ovat tähän mennessä kmw (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=26988) ja A.M.®. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=20022)
Minulle voi ilmoittautua halukkaaksi liittymään joukkoon, niin sovitaan sitten tarkemmin tarvittavat kyyditykset ja ajo-ohjeet.
Ugh. Olen puhunut.
Jeesh:) Tiedossa on kaikenlaista kiemurtelua Luutaharju-Räyskälä akselilla mottona täysii, mutta kuiteskin hitaanlaisesti.
AM:lle tuli harmillisesti este:( hää jää paljosta paitsi.
Lähteekö p-olkisin syklokrossareille jänikseksi?:cool: Kisa ei ole mikään marathooni, kesto 60min.
mutanaama
13.10.2009, 10.45
Tää arpoo ja jahkailee, kunnes on jo liian myöhäistä.ö
p-olkisin
13.10.2009, 11.38
Mitäs täällä juonitaan....
Lauantai hmmm, ristiäiset viikonloppuna mutta en muista päivää, pitää selvittää...
Mikäs toi crossi juttu oli? Löytyykö siitä jotain tarkempaa tietoa jostain?
Ei musta kyllä mikskää jänikseksi ole nyt.
Milläs pyörillä olitte menossa eli onko takoitus ajella teillä vai poluilla?
Ihan maastossa oli tarkoitus ajella, joten joustohärvelillä mennään. Pitäisi vaan keksiä mitkä renkaat siihen pistää. Maasto tuolla ei vissiin ole kauhean mutaista tai kallioista?
Facebookissa on joku cc-porukka (http://www.facebook.com/group.php?gid=20960030255).
Voi.. tää olis ollu varmaan hieno keikka, joku vaan on keksinyt muuta.
Mutaa ja kallioita ei pahemmin ole. Kangasmettässä hyväpohjaista polkua, Hirvenharjulla vällillä vähän kivikkoisempaa http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=naminami-polkua%3A%29&y=6731623&x=2514935&lang=FI Tiesiirtymiä tulee jonniin verran. Ehkä anopin mökki ei ole paras lähtöruutu, mutta pähkäilemme asian valmiiksi ennen lauantaita.
Jartsu01
13.10.2009, 19.35
Oletteko muuten huomenna tekemässä valopäälenkkiä?
Pyörä on mukana töissä ja täältä mennään työpäivän jälkeen rymyämään Espoon keskuspuistoon. Ei siis tule valopäälenkkiä Rajamäellä ainakaan meikäläisen vetämänä.
:(Se on stop pööräily vähäksi aikaa. Alavatsassa hyvin lieviä tuntemuksia ja itsehoitona määrään ajotaukoa ja saunomista etc. Viime talvi säikäytti silleesti etten ala leikitelemään. Paskempi juttu, mutta näillä mennään. Vikistä voisi v*tusti, mutten viitti.
Ennakona tulevasta ilmottaudun Läyliäinen a-go-go (Sehän on jo muodustunut perinteeksi:D) 2010 sessioon. Jos Jos vielä on niin lämmintä että lyhkäsillä lahkeilla ja hihoilla mennään (snorkkeli + lasit repussa:cool:)niin pidot vaan paranee.
Ajelkaa varovasti missä menettekin kun nuo lehdet tuo lisäjännitystä poluille. Eilen laskettelin Röykän uimarannan jälkeen kohti sairaalaa ja laskussa alas ojalle oli kivikko hävinnyt:eek:, väylä oli erittäin photogenique, tasainen ja värikäs. Suojelusenkelini oli kuitenkin valppaana ja hoiteli oho-tilanteet taitavasti, suuri kiitos hänelle.
Sen verran on tota räkätautia päällä, että jää ajelut tältä viikolta väliin.
:(Se on stop pööräily vähäksi aikaa. Alavatsassa hyvin lieviä tuntemuksia ja itsehoitona määrään ajotaukoa ja saunomista etc. Viime talvi säikäytti silleesti etten ala leikitelemään.
Aijai. Ei tosiaan kannata pelleillä. Äkkiähän siitä äityy taas kunnon kierre ja sitten on taas pidettävä turkiskalsareita jussiin asti.
Turkiksista puheenollen minulla on ne Sportfire-housut palautuneet sovituskierrokselta. Eivät menneet kaupaksi.:(
Ennakona tulevasta ilmottaudun Läyliäinen a-go-go (Sehän on jo muodustunut perinteeksi:D) 2010 sessioon. Jos Jos vielä on niin lämmintä että lyhkäsillä lahkeilla ja hihoilla mennään (snorkkeli + lasit repussa:cool:)niin pidot vaan paranee.
Varmasti tästä tulee perinne, tosin ajankohtaa voidaan harkita kun ei sen pakko ole olla näin myöhään syksyllä.
Ikävä kyllä paikalliset polut ovat minulle tuntemattomia, joten koko tapahtuma on vähän vaakalaudalla. Kaikki vihjeet siitä missä tuolla hyvät polut majailevat otetaan ilolla vastaan.
Tässä on syksyn mittaan ollut pientä puhetta täsmäiskusta Läyliäisiin, missä anopillani on mökki (tai siis kaksi pientä samalla tontilla) ja savusauna. Tuonne olisi tarkoitus mennä 17.10. aamusta ja päivällä ajella paikallisia polkuja, jonka jälkeen sitten pääsee lämmittelemään ja tahrimaan itseään savusaunaan.
Kun nyt sitten alkoi osallistujamäärä pahasti kutistumaan, niin en taida yksin tuonne lähteä. Siirretään siis sovinnolla tapahtuma vuoden 2010 kesään, niin sitten voi nokipojat paleltumatta istua saunan terassilla.
Jos vaikka lauantaina yrittäisi mennä hyvinkääläisten mukaan johonkin metsään ajelemaan.
Jos vaikka lauantaina yrittäisi mennä hyvinkääläisten mukaan johonkin metsään ajelemaan.
Joskus taisin heittää valopäälenkillä, että voisin lähteä oppaaksi täällä Hyvinkäällä eli oliskos ehdotusta moneltakos lähdettäisiin "johonkin metsään" ajelemaan? Molemmat viikonlopun päivät käy näillä näkymin.
Joskus taisin heittää valopäälenkillä, että voisin lähteä oppaaksi täällä Hyvinkäällä eli oliskos ehdotusta moneltakos lähdettäisiin "johonkin metsään" ajelemaan? Molemmat viikonlopun päivät käy näillä näkymin.
Ei mulla mitään ehdotusta sinänsä. Joskus muistan lukeneeni, että oli jotakin vakioaikojakin viikonloppuisin, mutta en nyt tähän hätään löytänyt mistään tietoa. Yleensä sunnuntai sopii minulle paremmin, mutta järjestelykysymyksiähän nuo ovat. Säätila taitaa olla aika vakio koko viikonlopun, joten sen suhteen ei ole mitään väliä.
Ei mulla mitään ehdotusta sinänsä. Joskus muistan lukeneeni, että oli jotakin vakioaikojakin viikonloppuisin, mutta en nyt tähän hätään löytänyt mistään tietoa. Yleensä sunnuntai sopii minulle paremmin, mutta järjestelykysymyksiähän nuo ovat. Säätila taitaa olla aika vakio koko viikonlopun, joten sen suhteen ei ole mitään väliä.
Joo HyPy:llä on vakioaikojakin, mutta tohon viikonlopun sessioon - muistaakseni klo 10.00, lähtö Torikadun liikuntakeskus - on tavallisesti ollut huono osanotto? Yleensä varmistukset on tehty palstalla tai soittamalla, ellei halua pyöräillä yksin. Enpä muuten minäkään löytänyt Hypyn sivuilta ko. "vakioaikaa".
Laitan sulle privana yhteystietoni. niin katotaan sopiikos aikataulut. Jos mätchää, niin pannaan tiedot tälle palstalle, jos jotakuta muuta kiinnostaa tulla mukaan.
p-olkisin
16.10.2009, 15.50
Hypyn sivut ovat työn alla:
SEURAN INTERNET SIVUJEN PÄIVITYS ALKANUT!!!
Muokkaamme seuran sivujen ulkoasua, joten olemme piilottaneet tiedot.
Pahoittelemme vajaita ja sekavia sivuja.
edit: yhteislenkkien ajoista ei mitään tietoa
Joskus taisin heittää valopäälenkillä, että voisin lähteä oppaaksi täällä Hyvinkäällä eli oliskos ehdotusta moneltakos lähdettäisiin "johonkin metsään" ajelemaan?
Alustavasti sovittiin, että mennään sunnuntaina klo 10. Lähtö Torikadun liikuntakeskukselta, jos ei muuta ilmene. Minulla ei ole erityistä aikarajaa ja kotiinpaluuaikaa, joten 2-3-4 tuntia ajellaan. Metsään kyllä mahtuu, joten mukaan saa tulla. Mitään XC-kisavauhtia ei kannata odottaa kun minä olen mukana, vaikka tänä vuonna olenkin jo nopeampi kuin viime vuonna.:D
Alustavasti sovittiin, että mennään sunnuntaina klo 10. Lähtö Torikadun liikuntakeskukselta, jos ei muuta ilmene. .:D
Jep, Torikadun liikuntakeskukselta lähdetään. Muu jota voisi ilmetä on, että tulisin kipeäksi - pojalla oli flunssaa alkuviikosta.:eek:
Kannattaa katsoa palstaa sunnuntaiaamuna ennen lähtöä.
Käykääs kokelemassa Märkiön p-rantapolkua. Kävin näyttämässä Fiskarsia sille kaatuneelle koivulle. Saattapi projekti vielä jatkua. Mulla ei ollut filoa mukana, mutta kertokaa ajaako siitä yli.
p-olkisin
17.10.2009, 15.25
Käykääs kokelemassa Märkiön p-rantapolkua. Kävin näyttämässä Fiskarsia sille kaatuneelle koivulle. Saattapi projekti vielä jatkua. Mulla ei ollut filoa mukana, mutta kertokaa ajaako siitä yli.
kävin testaa ja täytyy sille vielä sahaa näyttää. Kokeilin molempiin suuntiin ja kun ajoin kioskin suntaa ni oli pienestä kiinni ettei tullu uimareissu. Kioskin suuntaa ajaessa sit pääsee jo nyt jos käyttää sitä kantoa hyppyrinä ja on kunnon vauhti. on vaa se lampi niin pirun lähellä.
p-olkisin
17.10.2009, 15.29
Alustavasti sovittiin, että mennään sunnuntaina klo 10...
eikä siis lauantaina,oho ;)
Kävin kans testaamassa ja hyvin pääsi molempiin suuntiin:cool:,sopivasti haastetta. Thänks.
p-olkisin
18.10.2009, 09.50
Kävin kans testaamassa ja hyvin pääsi molempiin suuntiin:cool:,sopivasti haastetta. Thänks.
sua ei lasketa. Sulla on rockring ;)
Ihan mukavaa polkuilua tänään Hyvinkäällä (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2003253388). Keli oli vähän raskas, mutta treenaamassahan sitä oltiin. Kotona vasta kartasta selvisi tarkemmin missä oltiin, vaikka hehtaarilleen olin kartalla (mitä nyt suuntavaisto pikkuisen selkoili, mutta eihän sitä lasketa).
Lopuksi vielä santsina ajettiin muutama enskakisan reiteistä. Aika teknistä sanon mä, tosin kuivalla kelillä olisi varmaan uskaltanut ajaa muutaman jyrkemmän kalliopaikan enemmän.
Kyllä tuonne joskus pitää mennä uudestaan ja talvella ainakin kun siellä kuulemma on hyvin tampattua polkua lumiaikaan.
Kiitokset JaSa (http://fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=33016):lle reittiopastuksesta. Osanottoprosentti olisi voinut olla isompikin, jos oltaisiin kaikki tultu samana päivänä.:D
Eli mun pitää ottaa moottörisaha lenkille mukaan ja madaltaa sitä lisää.:D
p-olkisin
18.10.2009, 20.53
Osanottoprosentti olisi voinut olla isompikin, jos oltaisiin kaikki tultu samana päivänä.:D
Aina ei voi onnistua :D
Vanhakin jaksoi jo raahautua tänne foorumille. Reipas 4 tuntia jaksoin mennä edellä. Sitten oli pakko luovuttaa. Kiitos lansive ajoseurasta.
JEP, kyllä lumiränniä riittää, jos vain tulisi lumikelejä - on noi Hyvinkään koiraimmeiset niin aktiivia porukkaa. Tervetuloa Hyvinkäälle silloin ajamaan, ellei jo aikaisemminkin.
Onkos täällä syyslomalaisia innokaana lähdössä kurvailemaan pöörällä päivällä. To ja pe kävis meikälle. Julistin itteni ajokuntoiseksi NYT!
Dambala jäi tänään A-miehelle odottamaan korvaketoimenpidettä ja sain kokeiltavaksi Commençal Meta6. On hieno punainen +15kg.
mutanaama
20.10.2009, 20.29
Onkos täällä syyslomalaisia innokaana lähdössä kurvailemaan pöörällä päivällä. To ja pe kävis meikälle. Julistin itteni ajokuntoiseksi NYT!
Dambala jäi tänään A-miehelle odottamaan korvaketoimenpidettä ja sain kokeiltavaksi Commençal Meta6. On hieno punainen +15kg.
Tais tulla kallis kokeilu:D
Tjaa, Epun hinta ei ole paha. Ajotuntumaa haeskellaan huomenissa. Ainakin kotirappuset menee sillä mukavasti.
p-olkisin
21.10.2009, 11.16
Tjaa, Epun hinta ei ole paha. Ajotuntumaa haeskellaan huomenissa. Ainakin kotirappuset menee sillä mukavasti.
Mutta ylöspäin mentäessä tarvii hissin :eek:
Mutta ylöspäin mentäessä tarvii hissin :eek:
Lompakko kevenee sen verran, että kokonaismassa pysyy aisoissa.:D
Olisko viikonloppuna jotakin metsätoimintaa?
Olisko viikonloppuna jotakin metsätoimintaa?
Ehkä sunnuntaina vois uskaltaa jo pyörän kanssa mettään. Harvinaisen sitkeä pirulainen ollu tämänkertainen räkätauti :eek:
Kiitosta vaan lenkkiseurasta, kun sattumalta perheen kanssa lähes törmäsin letkaan. Pikaisesti peräkärry emännälle ja sitten matkaan.
Ei ollut mitään evästä, eikä juomapulloa ja alla oli sinkula varustettuna lainatulla On-One Midge tangolla. Keskenhän piti matka jättää, kun ei oikein homma luistanut tuolla varustuksella. Tulipahan kumminkin tehtyä lenkki, kun olisi myöhempään jäädessä saattanut jäädä välistä.
http://www.thebikeboutique.com/images/products/midge.jpg
Tuossa siis kuva tangosta. Aika kinkkinen käytettävä teknisemmässä maastossa. Seitsemän veljeksen reitiltä jäi aika monta kivikkoa ajamatta kun ei ollut sinut tangon kanssa. Ulkoilureittien koluamiseen ja Sääksin kiertoon ihan hyvä, mutta ei kyllä mihinkään sitä pahempaan.
Ei ollut mitään evästä, eikä juomapulloa ja alla oli sinkula varustettuna lainatulla On-One Midge tangolla. Keskenhän piti matka jättää, kun ei oikein homma luistanut tuolla varustuksella.Miten päin tommonen stonga kuuluu olla? :) Olis hauska kokeilla kyllä moista ihmetystä. Nyt muuten kun se sinkulointi on jo nähty, niin seuraava speksi on halpa ja tarjoaa yllättävän paljon hupia ilman fillarin vaihtoa. Se on 6-pulttinen ratas jarrulaikan tilalle, fillari kevenee takajarrulla ja kiekko sanoo flip. Vai flop? Vai oliko sulla kiristinsäätö? Jos kyllä, niin multa ostat fillarin, jossa on ebb... olis yks tuossa kaupan. Tämmönen myynti-ilmo tällä kertaa. Pitäis päästä tilaamaan uutta runkoa...
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=458
Olikos siitä sun sinkulasta muuten jo kuvaa jossain?
Toi kuva ei kerro läheskään totuutta kuinka makeen näkönen se on luonnollisessa ympäristössä. Tuli mieleen ihan suomifilmien etunoja pyörät.
Miten päin tommonen stonga kuuluu olla? :) Olis hauska kokeilla kyllä moista ihmetystä. Nyt muuten kun se sinkulointi on jo nähty, niin seuraava speksi on halpa ja tarjoaa yllättävän paljon hupia ilman fillarin vaihtoa. Se on 6-pulttinen ratas jarrulaikan tilalle, fillari kevenee takajarrulla ja kiekko sanoo flip. Vai flop? Vai oliko sulla kiristinsäätö?
On se hauska. Varmaan pakko ostaa itselle tuommoinen, tosin en kyllä kovin tekniseen maastoon sillä ihan heti mene. Työkaveri on jo houkutellut kokeilemaan tuota kiinteää ratasta. Velosolosta tilasi itselleen ja ajoi metsässä uskomattoman hyvin. Maantielle olen miettinyt josko sitä kokeilisi atavistista setuppia ja unohtaisi vapaarattaan. Vaikka aikamoista haihattelua sekin on tällä kunnolla kun ei jaksa mäkiä kiivetä. Toisaalta kunto on mallia rapa ja kaikki mitä tekee vie eteenpäin.
Olikos siitä sun sinkulasta muuten jo kuvaa jossain?
Eipä taida olla, ainakaan nykyversiona. Siinä on osat vähän vaihtunut sen mukaan mitä muihin projekteihin on tarvittu. Ehkä tuokin puute tulee korjattua joskus.
Työkaveri on jo houkutellut kokeilemaan tuota kiinteää ratasta. Velosolosta tilasi itselleen ja ajoi metsässä uskomattoman hyvin.Velosolosta itsekin tilasin. Mimmosella välityksellä tuo työkaverisi ajelee? Ite laitoin 18-hampaiset Rigiin molemmille puolille ja edessä on se perinteinen 32. Tuntuis oikeastaan aika sopivalta, joskin siirtymillä alamäissä saa vähän tehdä töitä. Toinen huomio on se, että jarrutettaessa maastossa jossain jyrkässä alamäessä on kohtalaisen mukavaa kun etujalka irtoaa polkimesta...(etujarruhan on vain hätätilanteita varten?). En tiedä onko spd ollenkaan oikea valinta tällaiseen, mutta sen tiedän, että oma tapani pitää polkimet niin löysällä kuin ne saa ei ole kovin fiksu. Täytyypä muistaa kirrata vähän.
Sinne maantielle voisi kai laittaa myös vaihteet (http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/47)?
Velosolosta itsekin tilasin. Mimmosella välityksellä tuo työkaverisi ajelee? Ite laitoin 18-hampaiset Rigiin molemmille puolille ja edessä on se perinteinen 32.
Muistaakseni juuri tuo 32/18 ja isopyöräisestähän oli kyse.
En tiedä onko spd ollenkaan oikea valinta tällaiseen, mutta sen tiedän, että oma tapani pitää polkimet niin löysällä kuin ne saa ei ole kovin fiksu. Täytyypä muistaa kirrata vähän.
Tiukalle vaan. Ei siinä kauan mene kun niistä pääsee jo kissamaisen pehmeästi irti kesken OTB:n.
Sinne maantielle voisi kai laittaa myös vaihteet (http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/47)?
Tuollainenhan tulee kaikista SA:n navoista siinä vaiheessa kun huolto on laiminlyöty. Onkohan se ruosteessakin jo uutena?:D
Tiukalle vaan. Ei siinä kauan mene kun niistä pääsee jo kissamaisen pehmeästi irti kesken OTB:n.Ongelma onkin siinä, että sais aikaseks niitä säädellä... onhan se nyt melkoinen vaiva ja projekti...
Tuollainenhan tulee kaikista SA:n navoista siinä vaiheessa kun huolto on laiminlyöty. Onkohan se ruosteessakin jo uutena?:DVai että paskaa myyvät? Silti vähän kiinnostaisi se ilmeisesti tuloillaan oleva uusintapainos kaksivaihteisesta. Ei kyllä maastoon sentään.
p-olkisin
30.10.2009, 13.37
Lauantaina klo 9.00 uimahallilta pitkä ja rauhallinen lenkki 4h.
Olisiko lähtijöitä?
Lauantaina ei pääse, kun sukulaiset tulee juhlistamaan lasten syntämäpäiviä. Onneksi menee kolme kerralla kun ovat päivän sen verran lähekkäin. Ehkä sunnuntaina pääsisi ajelemaan.
p-olkisin
30.10.2009, 14.07
Lauantaina ei pääse, kun sukulaiset tulee juhlistamaan lasten syntämäpäiviä. Onneksi menee kolme kerralla kun ovat päivän sen verran lähekkäin. Ehkä sunnuntaina pääsisi ajelemaan.
ja yhtein lahja kaikille ;)
luin alun ja tuli mieleen, et taas synttärit, mutta taitaa siitä kuitenki olla jo vuosi.
ja yhtein lahja kaikille ;)
Pyöräretki Sääksin ympäri.:D
luin alun ja tuli mieleen, et taas synttärit, mutta taitaa siitä kuitenki olla jo vuosi.
Ei siitä pitkä aika ole kun niitä vietettiin. Näille synttäreille tulee kaikki sukulaiset. Kavereille on sitten jo aiemmin pidetty omat pirskeet.
Tyttären synttärit vietetään kyllä tästä lähtien Tahkolla, kun ne ovat kesäkuun lopulla.;)
p-olkisin
30.10.2009, 15.18
Yhtä juhlaa :D
p-olkisin
31.10.2009, 18.31
Mitenkäs sunnuntai?
Kyllä vaan koska lähetään. Mulla aikaa aamuvarhaisesta ip. kl.15 asti aikaa ja mielinmäärin intoa.
p-olkisin
31.10.2009, 19.54
Maltatko odottaa ysiin asti?
Onkos muita innokkaita?
missäs kaikki KolmiKirjaimisetKaverit luuraa?
**ttu täällä mitään luurata, pelkkää potemista. Jos pahin mahdl. skenario käy toteen niin mun seuraava pöörälenkki on kun puut jo vihertää, prkl. Ajaaka te meitsinkin puolesta:)
p-olkisin
31.10.2009, 20.05
äh,noi voi perskuta. Pikaista paranemista ja tsemppiä!
Maltatko odottaa ysiin asti?
Onkos muita innokkaita?
missäs kaikki KolmiKirjaimisetKaverit luuraa?
Hep, mä voin lähtee ysiltä. Mistä lähtö?:seko:
p-olkisin
31.10.2009, 21.10
Katos ei oltukkaan vielä talviunilla ;)
oiskos meiän piha ok, jos sram parkkeeraa autonsa meille.
Ne jotka ei tiiä osootetta nii voidaan poimia apteekilta.
Kuullostaako tarpeeks mutkikkaalta?
Eihän sitä talviunille jouda, vielä...
Kuullostaa riittävän mutkikkaalta suunnitelmalta, sopii mulle.
9 ok. Käyn juottamassa naapurin kissalle juuri avatun ölpsterin jotta lienen huomenna ajokunnossa:)
p-olkisin
31.10.2009, 23.03
9 ok. Käyn juottamassa naapurin kissalle juuri avatun ölpsterin jotta lienen huomenna ajokunnossa:)
ai ai...kaliat pois...
Toivottavasti ei KMW:n ihan kesään asti tartte paranemista odottaa!!
Ai saakura. Empäs ollu riittävästi tiiraillu voorumia, meni tän aamun kinkerit ihan sivu suun. Pe tuli lopultakin käytyä testaamassa se jyrkempi polku joka laskee käpylännummelta alikulkuputkelle. Kamera (http://www.youtube.com/watch?v=cSwThL3cBvI) ei oikein tykänny :D
Olisko ke pimeyden laskeuduttua valopäitä liikkeellä?
p-olkisin
01.11.2009, 20.50
Toivottavasti ei KMW:n ihan kesään asti tartte paranemista odottaa!!
Ai saakura. Empäs ollu riittävästi tiiraillu voorumia, meni tän aamun kinkerit ihan sivu suun. Pe tuli lopultakin käytyä testaamassa se jyrkempi polku joka laskee käpylännummelta alikulkuputkelle. Kamera (http://www.youtube.com/watch?v=cSwThL3cBvI) ei oikein tykänny :D
Olisko ke pimeyden laskeuduttua valopäitä liikkeellä?
Mitäs tossa kävi, tekikö kuski voltin vai irtosko kamera? :) Kai se on vielä kunnossa?
Keskiviikkona vois ehkä? Juurikin pimeyden laskettua mutta millonkaan kasin aikaan en viittii lähtee.
mutanaama
01.11.2009, 21.05
Huomenna olis ylästössä pimeetä ajelua kello 18:00 alkaen. Lähetään tiileriltä, ja ajellaan hyvin, hyvin hitaasti
Eipä sitten keritty tännekään katsomaan viikonlopun aikana. Kävin tänään aamulla isompien poikien kanssa kiertämässä Sääksin. Koivuniemi jätettiin välistä pois ja Sääksjärventietä sitten jo oikaistiin ja jätettiin muut järvet kiertämättä. Aikaa saatiin kulumaan melkein kolme tuntia ja matkaa kertyi 21 kilsaa. Tietä tosin väkisinkin jonkun verran kun meiltä ei pääse oikein polkuja pitkin. Sinne rantaan asti.
Mitäs tossa kävi, tekikö kuski voltin vai irtosko kamera? :) Kai se on vielä kunnossa?
Keskiviikkona vois ehkä? Juurikin pimeyden laskettua mutta millonkaan kasin aikaan en viittii lähtee.
No tällä kertaa voltteihin ryhtyi vain kamera. Ei onneks tullu juurikaan tappioita, pieniä pintanaarmuja. Kameran kakspuoliteippi-kiinnityksessä pieniä pito-ongelmia. Kameraa etsiessä kyl vierähti noin vartin verran, sen verran hyvin se oli kasvillisuuteen maastoutunut :)
Huomenna ei pääse ilta-ajelulle :(, mut ke mulle kävis hyvinkin joskus noin 18 aikaan, jos sellanen aika sopis p-olkisin:lle&muille lähtijöille?
p-olkisin
03.11.2009, 14.59
kyllä mulle ainakin näillä näkymin käy ke 18.00
Minäkin voisin yrittää liittyä joukkoon. Apteekiltako lähtö vai jostakin muualta? Kauanko ajellaan?
p-olkisin
03.11.2009, 15.48
apteekki sopii.
oisko 1-2h?
Ehdotan apteekki klo 18 ja joku 1-2h kuulostaa hyvältä.
1-2h sopii hyvin.
Tässähän rupeaa kohta kunto nousemaan kun pääsen tänäänkin lenkille puoleksitoista tunniksi.:eek:
p-olkisin
04.11.2009, 09.32
Tulispa jo pimee
Tulispa jo pimee
Sanopas muuta. Nyt on lamppukin tuunattu 25 asteen linssillä ja keilan pitäisi olla alkuperäistä fiksumpi.
...teidän lampuntuunajien kanssa! Halogeeneillä ja 70kg akkupaketin kanssa mennään ja hymyillään leveästi :D
p-olkisin
04.11.2009, 16.38
mun akkupaketti on 209g sisältäen pätkän johtoa ja tarravirityksen kypärä kiinnitystä varten.
3h tuli ajeltua sohjossa tänä aamuna. Tod näk p-olkisin Sportia juomapullo näky olevan majan juomapisteellä?
Yhdet tuoreet jäljet näky olevan märkiön majalta Rajamäkeen päin. Kuka lienee?
p-olkisin
08.11.2009, 18.07
3h tuli ajeltua sohjossa tänä aamuna. Tod näk p-olkisin Sportia juomapullo näky olevan majan juomapisteellä?
ei oo mun pullo eikä jäljet
En myöskään tunnusta. Olisko vim päässyt isänpäiväajelulle?
En myöskään tunnusta. Olisko vim päässyt isänpäiväajelulle?
Ennooollu sen ke valopäälenkin jälkeen missään!
Kenellä olikaan Scott:n (hiilikuitu?) täysjoustomaasturi. Tulit lauantaina Sääksjärven uimarannalla vastaan, kun oltiin tytön kanssa siellä ulkoilemassa.
Taitaa olla meidän ruokakunta sikalunssassa. Onneks ei mitään kovin pahoja oireita.
Kippurasarveen vaihdoin nastakumeja ja isompia sisureita etsiessä putosi katonrajassa olevan laatikon päältä pari irtonaista jarrulevyä suoraan nenänvarteen. Tuloksena pari sentin mittaista haavaa ja kunnon turvotus.
Sitten vielä puukolla vetäisin peukalon halki. Lenkille en enää uskaltanut lähteä.:o
Kenellä olikaan Scott:n (hiilikuitu?) täysjoustomaasturi. Tulit lauantaina Sääksjärven uimarannalla vastaan, kun oltiin tytön kanssa siellä ulkoilemassa.
Oliskohan Ivus? Tai onhan sitä kuulemma toinenkin kuitu-Scotti tulossa kylälle. Jokos p-olkisin se on saapunut taloon? Uskaltaako sellaisella mitään lenkkiä edes ajaa?:rolleyes:
Hain tänään peräkärryä velipojalta ja näin jonkun kihnuttavat Tykkitorninmäelle jäykkäperäisellä kellertävällä (Trek?) maasturilla. Kukahan mahtoi olla?
p-olkisin
15.11.2009, 21.02
Oliskohan Ivus? Tai onhan sitä kuulemma toinenkin kuitu-Scotti tulossa kylälle. Jokos p-olkisin se on saapunut taloon? Uskaltaako sellaisella mitään lenkkiä edes ajaa?:rolleyes:
Hain tänään peräkärryä velipojalta ja näin jonkun kihnuttavat Tykkitorninmäelle jäykkäperäisellä kellertävällä (Trek?) maasturilla. Kukahan mahtoi olla?
Ei ollu Ivus kun oltii Hyvinkään/Kytäjän suunnalla lauantaina. Omaa ei oo viel ja ajamaan sillä vois lähteä vain pikkupakkasella.
Ettei trek ois ollu keltahopee scott rc viimevuosituhannelta ja kuljettajana Ivuksen parempi puolisko?
ps. alumiinilevyt ois turvallisemmat ;)
Ettei trek ois ollu keltahopee scott rc viimevuosituhannelta ja kuljettajana Ivuksen parempi puolisko?
Ihan mahdollista. Näin sen verran kaukaa, enkä kehdannut huudella perään.
Alligaattorin reunakuvio olisi varmaan halkaisut koko otsalohkon.:eek:
Amerikassa voisi koittaa vaatia levyvalmistajalta miljoonakorvauksia, kun ei varoiteta tuollaisista ilmiselvistä vaaroista.:D
Kenellä olikaan Scott:n (hiilikuitu?) täysjoustomaasturi. Tulit lauantaina Sääksjärven uimarannalla vastaan,
Minulla on 2005 musta/kelta RC10 ja ajelen joskus täältä kirkolta sinne, mutta tällä kertaa olin silloin Ylläs-Hallissa hiihtämässä.
p-olkisin
15.11.2009, 21.45
Minulla on 2005 musta/kelta RC10 ja ajelen joskus täältä kirkolta sinne, mutta tällä kertaa olin silloin Ylläs-Hallissa hiihtämässä.
Ei vielä kannata alkaa hiihtää ku ajokelit on parhaimmillaa :)
p-olkisin
15.11.2009, 21.47
Ihan mahdollista. Näin sen verran kaukaa, enkä kehdannut huudella perään.
Alligaattorin reunakuvio olisi varmaan halkaisut koko otsalohkon.:eek:
Amerikassa voisi koittaa vaatia levyvalmistajalta miljoonakorvauksia, kun ei varoiteta tuollaisista ilmiselvistä vaaroista.:D
alligattorit on terästä ja tosiaan niillä ois käynny varmaa vielä huonommin.
stanin alumiiniset levyt on suorareunaiset ja ne on niin kevyet et ne ois leijaillu sieltä hyllyltä :D
Ei vielä kannata alkaa hiihtää ku ajokelit on parhaimmillaa :)
Totta, olimme pojan kanssa eilen 2 h metsässä kävelemässä (kamerat mukana ) ja eihän siellä ollut lunta kuin nimeksi. Olen vaan jotenkin hurahtanut tuohon halliin, kun se on vain 6 km päässä työpaikalta.
En ollut mää, oltiin tosiaan p-olkisin kanssa ajelemassa toisella suunnalla. Alkaa näköjään kalustoetu olla mennyttä, kun polut täyttyvät hiilikuituvehkeistä. Mitä mä nyt keksin, pitää vissiin aloittaa reenaamaan:seko:
Ei ollu Ivus kun oltii Hyvinkään/Kytäjän suunnalla lauantaina. Omaa ei oo viel ja ajamaan sillä vois lähteä vain pikkupakkasella.
No nyt vasta alkaa hirvittämään, ku mua ei enää erota ulkonäön, tai edes vauhdin perusteella vaimosta :eek: Mikä pahinta vaimo tosiaan oli siellä päin lauantaina ajelemassa ks. oli kuulemma 119
p-olkisin
17.11.2009, 22.00
No nyt vasta alkaa hirvittämään, ku mua ei enää erota ulkonäön, tai edes vauhdin perusteella vaimosta :eek: Mikä pahinta vaimo tosiaan oli siellä päin lauantaina ajelemassa ks. oli kuulemma 119
mutta siitä erottaa että toisella on ketjut poikki ja toisella ketjut kolme kierrosta keskiön ympärillä :D
ja sulla on ks.118 tai siis mulla pikavalinta kännykässä :D
mutta siitä erottaa että toisella on ketjut poikki ja toisella ketjut kolme kierrosta keskiön ympärillä :D
sanoo kaveri, joka oli edelliselläkin lenkillä joka toisessa kurvissa pihalla ja sitten könys takas polulle suu täys havunneulasia:D.
Kenen numeroa aattelit kysellä numerotiedustelusta:seko: Mul on aina 112 valmiina ku ajelen sun perässä:eek:
No sen on sit täytyny olla joku salatreenaaja! Harjottelee ihan suhivihi koko talven ja pistää teille kisaajille jauhot suuhun ens kesän kiertueella :D
p-olkisin perässä kun ajelee, niin kannattaa olla ea-pakkaus, kuitua ja hartsia repussa :)
No sen on sit täytyny olla joku salatreenaaja! Harjottelee ihan suhivihi koko talven ja pistää teille kisaajille jauhot suuhun ens kesän kiertueella :D
p-olkisin perässä kun ajelee, niin kannattaa olla ea-pakkaus, kuitua ja hartsia repussa :)
Näin on:D
Niiiin rikki tähä sairasteluun ettei viitti edes foorumi pyöräillä. 3:s viikko menossa täyslepoa, joten ajelkaahan työ vaan:mad:. Mutta vielä tämä täältä aktivoituu talvi pyöräilyn ihanuuksiin. Onneks ei sentään nastoja tullut intoiltua alle ennen tautigalleriaan menemistä. ls.~112
Pitää varmaan kohta laittaa suvikumit takaisin, kun tuli taas kesä. Vaikka ei tässä ole kerinnyt ajamaankaan - mitä nyt pari kertaa käynyt kaupassa ja poikien kanssa vähän tehty lenkkiä.
Niiiin rikki tähä sairasteluun ettei viitti edes foorumi pyöräillä. 3:s viikko menossa täyslepoa, joten ajelkaahan työ vaan:mad:. Mutta vielä tämä täältä aktivoituu talvi pyöräilyn ihanuuksiin. Onneks ei sentään nastoja tullut intoiltua alle ennen tautigalleriaan menemistä. ls.~112
Sama vika rahikaisella!! :mad:
p-olkisin
18.11.2009, 17.33
Kenen numeroa aattelit kysellä numerotiedustelusta:seko: Mul on aina 112 valmiina ku ajelen sun perässä:eek:
perkele pari olutta ja terästetty kahvi oli liikaa, meni numerot sekasin :)
Kävin kiertämässä Sääksiä ja Märkiötä tänään, 44 päivän tauon jälkeen. Oli kivaa ja hidasta. Alla oli Epun Commençal Meta 6. Kaikki juurakot ja kivikot oli tipotiessään:rolleyes: Aina kun oli vähänkään alamäkeä oli yyberhienoa, mutta ylöspäin meneminen olikin sitten eri juttu.
Täytyy se Märkiönpoluntukkivakoivu käydä ottamassa kokonaan poies. Ei uskallus riittänyt edes kokeilla ylittämistä.
Onkos täällä kiinnostuneita jos/kun mtok77 toisi setälenkille muutaman Ibiksen kokeiltavaksi? Ajankohtaa ja paikkaa ei ole sovittuna. Kattelkaa tone 50/60 ketjuun.
Mulla on ks114. Mutta ks112, ks116 ja ks118 myös mahdollisia:
http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/Tekniikka%20/
p-olkisin
19.11.2009, 09.47
Kävin kiertämässä Sääksiä ja Märkiötä tänään, 44 päivän tauon jälkeen. Oli kivaa ja hidasta. Alla oli Epun Commençal Meta 6. Kaikki juurakot ja kivikot oli tipotiessään:rolleyes: Aina kun oli vähänkään alamäkeä oli yyberhienoa, mutta ylöspäin meneminen olikin sitten eri juttu.
Täytyy se Märkiönpoluntukkivakoivu käydä ottamassa kokonaan poies. Ei uskallus riittänyt edes kokeilla ylittämistä.
Onkos täällä kiinnostuneita jos/kun mtok77 toisi setälenkille muutaman Ibiksen kokeiltavaksi? Ajankohtaa ja paikkaa ei ole sovittuna. Kattelkaa tone 50/60 ketjuun.
Joo ei siitä puusta pääse yli muut ku LJS, pois vaan...
Tai ainakin siitä yläpuolelta pitäis ottaa pala pois.
Oishan tollasta Ibistä kiva koittaa kun sanovat että meno on yhtä pehmeää kuin taikamatolla lentäminen?
p-olkisin
19.11.2009, 09.50
Mulla on ks114. Mutta ks112, ks116 ja ks118 myös mahdollisia:
http://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/Tekniikka%20/
Nii no voihan ton noinkin ajatella ;) Sykkeistä kai oli kyse...
ps. XTR tekstin tilalla kannattais lukea C9, ois ehkä taas jäännyt yksi ketjuliitos vähemmälle...
Eilisellä lenkillä ei hajonnut kuin yksi rengas ja sekin sopivasti pyörätie siirtymällä kun ajettiin vesisateessa takaisin hyvinkäältä. Siinä oli eräällä siirtyminen autokuljetukseen lähellä :D
Nii no voihan ton noinkin ajatella ;) Sykkeistä kai oli kyse...
ps. XTR tekstin tilalla kannattais lukea C9, ois ehkä taas jäännyt yksi ketjuliitos vähemmälle...
Eilisellä lenkillä ei hajonnut kuin yksi rengas ja sekin sopivasti pyörätie siirtymällä kun ajettiin vesisateessa takaisin hyvinkäältä. Siinä oli eräällä siirtyminen autokuljetukseen lähellä :D
Pakko myöntää, että kävi kyllä ensinnä mielessä.
Ei kuitenkaan kehdannu enää sen jälkeen ku sain hanskan irti ketjujen välistä ja kaveri vaihto uuden kumin alle viidessä minuutissa.:eek:
p-olkisin
19.11.2009, 15.14
...kaveri vaihto uuden kumin alle viidessä minuutissa.:eek:
Pari kertaa tullu harjoteltuu prkl...
Kiva nähdä, että kmw on palannut poluille. Noita breikkejä tulee, ei niistä kanna murehtia. Ei se vuosien aikana hankittu peruskunto mihinkään katoa, jos jopa maailman huipulla olevat ( aho-, manni-, puuru-, räikkö- ja kovalaiset ) voivat pitää yli vuoden taukoa.
Ilsellänikin oli keväällä pieni revähtymä pohkeessa, joka paheni niin, että kesä- ja heinäkuu oli pakkolepoa.
Älä sitten tee samaa virhettä kuin minä, eli sitten kun taas alkaa treenata painaa nuoruuden innolla vaikka rippikouluajoista ( vaikka en minä rippikoulussa mitään ajanut ) on yli 40v. 9 tuntia viikossa oli liikaa ja rupes heräileen yöllä.
p-olkisin
22.11.2009, 10.36
Yritin eilen sahata mutta ei siitä mitään tullu. Saha pitäis varmaa verottaa.
On täällä hiljaista. Ei viissiin kerkiä kukaan enää kirjoittelemaan kun kaikki on possutaudissa tai ajamassa. Minullakin alkaa räkätauti helpottamaan ja viikonloppuna voisi taas olla mahdollisuuksia päästä ajamaan.
Tänään ainakin p-olkisin ja Srami bongattu lenkiltä. Päästin teidät ystävällisesti suojatieltä yli siinä koulun kulmalla, vaikka mulla oli etuajo-oikeus.:D
mutanaama
26.11.2009, 23.20
Jos se setälenkki kiinnostais, nii mä veden ens viikonloppuna ekat muutaman kilometriä silleen rauhalliseen tahtiin pitkäkosken luona.
Loppumatkan varmaan kiukuttelen seuraavalle vetäjälle liian kovasta vauhdista.
Jos se setälenkki kiinnostais, nii mä veden ens viikonloppuna ekat muutaman kilometriä silleen rauhalliseen tahtiin pitkäkosken luona.
Kyllä se kiinnostaa. Pitää vaan muistaa ottaa sitten lokari mukaan. Oli sen Mätis-tynkälenkin jälkeen perse ihan hiertymillä, kun ei Löffleritkään märkänä kauhean ihoystävälliset ole.
Ai sinäkö olit se ymmärtävä autoilija. Märkä pyöräilijää soveltaa etuajooikeutta aina ja kaikkialla. Oli se kiva käydä 4 viikon tauteilun jälkeen käydä pimeessä mettäs ajaas vesisateessa. Shokkihoitoa pöpöille;)
Sori ny, mut ei jaksa alkaa penkomaan näitä keskusteluja, eli millon ja missä tarkalleenottaen olis setälenkkiä tyrkyllä? Lauantaina en pääse irrottautumaan, mut su kyllä. Pakko päästä metsään pikkuhiljaa, pää hajoo tähän lorvimiseen.
Sori ny, mut ei jaksa alkaa penkomaan näitä keskusteluja, eli millon ja missä tarkalleenottaen olis setälenkkiä tyrkyllä? Lauantaina en pääse irrottautumaan, mut su kyllä. Pakko päästä metsään pikkuhiljaa, pää hajoo tähän lorvimiseen.
Voisi sitten sovitella yhteislähtöä kun pitää kumminkin mennä autolla lähtöruutuun.
mutanaama
27.11.2009, 12.01
50/60 threadissa, pitkäkosken maja, kello 11:00
50/60 threadissa, pitkäkosken maja, kello 11:00
Jepejep, tack! Ja päiväkin näytti olevan siis sunnuntai.
@Lansive: Joo kimppakyytiu olis viksu ratkaisu! Palataan vielä tarkemmin asiaan, nyt ruoanlaittopuuhiin......
p-olkisin
27.11.2009, 17.11
Tänään ainakin p-olkisin ja Srami bongattu lenkiltä. Päästin teidät ystävällisesti suojatieltä yli siinä koulun kulmalla, vaikka mulla oli etuajo-oikeus.:D
Heh jaa siekös se olit manasin kyllä et oisit voinnu hiljentää aiemmin ni ei ois tarvinnu molempien pysähtyy :)
mutanaama
27.11.2009, 17.24
Saa**an pyöräilijät, eikö mikään riitä:D
Empä taida Keskuspuistoon tällä kertaa, oon rossarilla kruisaillut siellä viikolla ja kattelut polkujen päitä ja kallioita. Pluikasta ja märkää on koko rahalla. Jokivarren vauhtipolku on varmasti hyvällä vellillä:) Meikä pysyttelee visusti Kiljavan- ja Käpylännummella + ehkä Sääksin ympäri, ehkä ei. Dambala on sinkulamoodissa että vauhti on tasaista kunnes se hidastuu. Lähtö on aikaisin, n.09.00.
p-olkisin
27.11.2009, 18.50
Saa**an pyöräilijät, eikö mikään riitä:D
joo ei :D jollain palstalla on profiili kuvana se siili joka huutaa "tartte päälle ajaa *******"
sellasta oon ettiny jos sais kahvikuppina mutta ei taideta valmistaa piru
ok nyt pitää lähtee ajelee
Olikos huomenna muita pahasetälenkillelähtijöitä kuin Lansive?
Oliko sulla Lansive joku valmiiksi vireessä oleva fiudenkuljetus auto, vai virittelenkö katto- ja fillaritelineet autonkatolle? Lähtö klo10.15?
Kiitokset Lansivelle vaihteenvaihtooperaatiosta. Toimii loistavasti, mutta ehkä se vaihtajakin menee vaihtoon.
Sunnuntaista: Hyvää matkaa Helsinkiin lähtijöille. Meikä irtoaa het aamusta kun pitää ehtiä takaisin puolenpäivän aikaan hoitamaan isähommia. Kurkkaan tänne ennen lähtöä jos joku on lähöllään.
Shimaani
28.11.2009, 22.10
Täähän on sitä semmoista sinergiaa :)
Startti-15h eli nyt nukkumaan.
*viuh*
Olikos huomenna muita pahasetälenkillelähtijöitä kuin Lansive?
Oliko sulla Lansive joku valmiiksi vireessä oleva fiudenkuljetus auto, vai virittelenkö katto- ja fillaritelineet autonkatolle? Lähtö klo10.15?
Mulla on peräkoukkuun kiinnitettävä kolmen pyörän teline. Se on nopea laittaa kiinni, joten mennäänkö mun koslalla?
10.15 ihan OK. Laita tekstiviestillä osoite, niin osaan tulla oikeaan paikkaan hakemaan.
Mulla on peräkoukkuun kiinnitettävä kolmen pyörän teline. Se on nopea laittaa kiinni, joten mennäänkö mun koslalla?
10.15 ihan OK. Laita tekstiviestillä osoite, niin osaan tulla oikeaan paikkaan hakemaan.
Jep, mennään sun Maseratilla.
Kiitokset Lansivelle kyydistä!! :)
Jos jossain kohtaa ennätät, ni olis kiva nähdä sitä tän päiväistä reittidataa.
Onkos kaikki paikalliset menossa huomenna marssimaan itsenäissyspäivän paraatiin, vai olisko jollain aikaa lähteä testaamaan lumisia polkuja itsenäisyyspäivän ratoksi. Jos mennään esim. klo10 aikaan ni ehtii sit vielä käydä suihkussa ennen linnankutsuja! ;)
Hep! Oon menossa kohta herättyäni. Mitä kello silloin on on tiedon ulottumattomissa. Kattelen tänne ennen lähtöä.
Olisko apteekilta klo 10 lähtö? Voisin ehtiä, mutta täytyy vaan vaihtaa nastalliset kiekot alle tai tulla jäykällä sinkulalla.
Eli siis apteekilta kl.10 olen siellä.
No hyvä ettei kaikki oo vielä talviunilla!! Apteekki klo10 siis :) Katotaan jos saadaan KMW kiinni jossain sääksin nurkilla.
Kiitos ajoseurasta. Oli mukavata. Suraavalla kerralla pitää olla paremmat renkaat. Ei se tunkkaaminen kinkamissa haitannut, mutta kun ukko oli kyljellään vähän tästä.
http://www.cyclecenter.fi/ tuolla oli Nalinin succicsia.
Kiitokset myös täältä kaikille hyvästä seurasta. Olipa tahmean oloista menoa meikäläisellä tänään. Pulssi tapissa koko ajan. Liekö muutama viinilasillinen eilen illalla tehnyt tehtävänsä. Ei taida olla mikään virallinen palautus/tankkausjuoma :rolleyes:
@Vim
Tarttuiko kameraan kuvitusta päivän ajelusta?
@Vim
Kyllähän tuohon jotain tarttu. Täytyy askarrellapaskarrella joku pätkä tuubiin jahka jaksaa/ennättää.
Muistatko muuten et minkä hintaset ne vedenpitävät trikoot oli ja oliko mallin nimi muistissa?
Kiitokset lenkistä. Vim väärä lähestymistapa ostamiseen. Takki auki vaan suoraan kauppaan, myyjä kertoo hinnan, sen jälkeen ankaraa päässälaskemista ja kierrätetään hinta vielä markka aikaan ja hiki nousee ottaan. Sit ei voi enää perääntyä ja voilaa tavara vaihtaa omistajaa.(tosin kaikki tämä tapahtuu vasta kun on riittävän monta kuukautta pähkäillyt ja kärsinyt vajailla varusteilla kuten minä esim.)
Ei muista mallia, hinta alle huntti. Velosprot ei ole tuota kaukana. Löytyy Gore jne. muuta hintavaa.
möksis.
@lansive
onko tiedossa mistä semmoisen keulan lukituksen kaukosäädin härpäkkeen löytäisi? Vähän ksttelin, mutta ei osunut silmään.
@lansive
onko tiedossa mistä semmoisen keulan lukituksen kaukosäädin härpäkkeen löytäisi? Vähän ksttelin, mutta ei osunut silmään.
Tämmöisen (http://cgi.ebay.de/Jagwire-Hebel-Remote-Lockout-Light-Switch-NEU_W0QQitemZ390039799837QQcmdZViewItemQQptZSport_ Radsport_Fahrradteile?hash=item5ad02f081d) löysin heti ebay.de:stä. Muistakseni näin noita yleismallisiakin. Voihan tuokin sopia mantouviin - Eppu ehkä tietäisi. Jos muistan, niin kysyn asiaa huomenna kun haen junioirin runkoa hoidosta.
p-olkisin
06.12.2009, 22.37
ainakin bike-components on myynny rokkarii. suomesta en tiedä. push loc taitaa olla 09 ja pop loc 08 malli. pop loc on sirompi ja puolet kevyempi mutta kiinnitys on ei niin kätevä pujota tangon päästä malli. uudemmassa on avautuva clamppi.
p-olkisin
06.12.2009, 22.44
myöhästyin kyse ei ollukkaa rokkarista. alotin viestin kirjotuksen kotona. sit tuli lähtö ja kun pääsin kirjoittaa loput ni asia olikin jo ratkennu.
Juu ei jne. Olishan sellanen kaukosäädttävä lukitus ihan jees, mutta on pari tärkeämpää ja tähdellisempää hankintaa etusijalla. Ja kun selkäkin vielä taipuu sen verran että yllän putken päässä olevaan lukitusvipuun. Tosin monta kertaa käypi silleesti että se unohtuu lukkoon ja kun sitten ajaa vähän isompaan töyssyyn niin keula parkaisee sydäntä särkevästi.
Tosin monta kertaa käypi silleesti että se unohtuu lukkoon ja kun sitten ajaa vähän isompaan töyssyyn niin keula parkaisee sydäntä särkevästi.
Eikö Manitoussa ole mitään ylivuotoventtiilliä? Siis sellaista joka päästää isommassa pompussa keulan vapaaksi. Vai tuleeko se parkaisu juuri tuosta venttiilistä?
Kiitokset myös täältä kaikille hyvästä seurasta. Olipa tahmean oloista menoa meikäläisellä tänään. Pulssi tapissa koko ajan. Liekö muutama viinilasillinen eilen illalla tehnyt tehtävänsä. Ei taida olla mikään virallinen palautus/tankkausjuoma :rolleyes:
Johtunee jostain muusta, sillä punaviinihan sopii erinomaisesti kumpaankin tarkoitukseen. Lisää punasolujen määrää, rentouttaa ja ehkäisee maitohapon muodostumista. Bagipakkausten laatu tosin on surkeaa, joten parasta pysytellä pullotavarassa. Olen itsekkin havainnut lievää sykkeen kohoamista jos edellisenä iltana on juonut bagillisen. Pullotavaran vaikutus on päinvastainen :p Suosittelen lämpimästä Museum reservaa, jota saa Alkoista tilaustavarana.
@kmw Phil Woodin sivulla on nykyää kauppa. Näytti oleva KISS Off takanapa vajaa 300 amerikan banaania. Postikuluista ei havaintoa kun en uskalla rekisteröityä, ettei tule painettua vahingossa BUY-nappia.
Johtunee jostain muusta, sillä punaviinihan sopii erinomaisesti kumpaankin tarkoitukseen. Lisää punasolujen määrää, rentouttaa ja ehkäisee maitohapon muodostumista. Bagipakkausten laatu tosin on surkeaa, joten parasta pysytellä pullotavarassa. Olen itsekkin havainnut lievää sykkeen kohoamista jos edellisenä iltana on juonut bagillisen. Pullotavaran vaikutus on päinvastainen :p Suosittelen lämpimästä Museum reservaa, jota saa Alkoista tilaustavarana.
Tai sit tankkauksen ajoitus meni väärin. Ens kerralla hanapakkauksesta se muovipussukka irti ja juomareppuun, letku jeesusteipillä siihen hanaan kiinni - avot! Johan alkaa matka taittua :D
Toi oli kyl just hanapakkaus tavaraa mitä iltasella maistelin, eli saattaa vika olla siinäkin. Täytyy siirtyä pullotavaraan! :)
Kiitokset lenkistä. Vim väärä lähestymistapa ostamiseen. Takki auki vaan suoraan kauppaan, myyjä kertoo hinnan, sen jälkeen ankaraa päässälaskemista ja kierrätetään hinta vielä markka aikaan ja hiki nousee ottaan. Sit ei voi enää perääntyä ja voilaa tavara vaihtaa omistajaa.(tosin kaikki tämä tapahtuu vasta kun on riittävän monta kuukautta pähkäillyt ja kärsinyt vajailla varusteilla kuten minä esim.)
No mä ajattelin kerrankin vähän miettiä ja vertailla tuotteita ja hintoja etukäteen :). Toi mainitsemasi - takkiaukikauppaan ja kappas mitäs taas ostinkaan - tyyli on tullu testattua jo riittävän monta kertaa. Pelko on suuri, että siihen menettelyyn se kuitenkin lopulta ajautuu tää pöksyjen hankinta :p
Ens kerralla hanapakkauksesta se muovipussukka irti ja juomareppuun, letku jeesusteipillä siihen hanaan kiinni - avot! Johan alkaa matka taittua :D
http://img.franceguide.com/ebm/2009/04/BM_20090423041127398.npf
Olikohan pojilla vettä pulloissa? Nykyään ei taitaisi enää palkintopallille olla asiaa noilla eväillä. Kilpaurheilijoita selvästi. Meidän lenkeillä keritään pitämään ihan tauko savuttelua varten.:D
@kmw Phil Woodin sivulla on nykyää kauppa. Näytti oleva KISS Off takanapa vajaa 300 amerikan banaania. Postikuluista ei havaintoa kun en uskalla rekisteröityä, ettei tule painettua vahingossa BUY-nappia.
Huomasin tuon, mutta en myöskään rekisteröitynyt. Surlyn flipflop maksaa n. 1/5 Woodin hinnasta. Koitan pitää jalat maassa.
Onkos joku lähdössä seuraksi perjantaina valopäänä poluille? Vien kakarat heppailemaan ja hyppään pyörän selkään n. 16.32 Sääksin uimaranan p-paikalla. Paluu samaan paikkaan 18.45.
Pitääpä tiedustella päättäviltä tahoilta. Lauantai menee lasten harrastuksissa ja tällä viikolla jäi jo tiistainkin iltahyrräily väliin, joten korkea aika olisi päästä pyörän selkään. Uudet välityksetkin on käytössä kun ostin Epulta 17 piikkisen Surlyn takarattaan. Nyt pitäisi olla vähän kevyempää mennä mäkiä (missä niitä täällä on?) ylös.
Ei ennätä pe, la eikä su :(
:mad::mad::mad: Auto otti ja hajosi. Nyt ollaan julkisten varassa töissä, eikä täältä pääse millään ajoissa kotiin. Perutaan siis ajot tältä päivältä minunkin osaltani.
Onko sunnuntaina kl.09 lähtijöitä pitkälle lenkille 3-4h esim. uimahalli
@Vim
Ei ihan vielä oo Joulu, mut mennään ny kuiteskin jo vähän niissä viiliksissä (http://www.youtube.com/watch?v=DNTGtzn46HY), ku lunta kuiteskin oli ja on aika sopivasti tohon mettäpyöräilyyn (ja vaikka olikin Itsenäisyyspäivä). Hyvin oli vetäny kameran linssin huuruun siinä paristonvaihdon yhteydessä ja oli aika monta "hyvää" pätkää oli jääny saamatta kun ne hiton patterit hyyty huomaamatta :mad:. No tulihan TAAS kerran muistutus siitäkin.
Tais olla tuoreita Voodoon jälkiä Käpylännummella ku äsken kävin valon kanssa pikku lenkin heittämässä??
Ai kuvia?Tres sportif.
http://gallery.me.com/jukkapr/100625/L1070788/web.jpg?ver=12606284240001
Ai kuvia?Tres sportif.
:D:D
Sumuista pööräilyä Vimin pätkässä:) Vaihdoikkos välillä mustavalko-moodiin:rolleyes:
Onko sunnuntaina kl.09 lähtijöitä pitkälle lenkille 3-4h esim. uimahalli
Juu & ei, tulen jos olen paikalla. Elekää jääkö odottelemaan jos mua ei näy. Tää on nyt tämmöstä epämääräistä säätöä.
On se vaan pelkkä ei. Rouva saapukin jo aikaisemmalla junalla ja on noudettavissa jo 12.00. Hyvää lenkkiä kaikille menijöille.
Mytolookit povailee semmosia pakkaslukemia että taidan pidellä vähän ajotaukoa.
Itsekseni kävin heittämässä lyhyen lenkin 10.30 alkaen. Näkyi ainakin tuoreita jälkiä Käpylännummella, Astrakanilla ja Märkiön paremman alkupäässä. Välillä näkyi yhden välillä kahdet renkaanjäljet. Onkohan täällä ollut parikin seuruetta liikkeellä?:eek:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.