Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kengät talveksi

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17

automies
07.11.2017, 15.18
Yrittäny ettiä, muuten löyvä tai jaksanu selata niin paljoa :)
Käyttökokemuksia 45nrth Japanther kengästä. Pähkäilly kumman laittaa. Tuskin oon talvella -10 ja kovemmissa paljoa polkemassa. Suurin käyttö olis syksy/kevät. Tarkeneeko nuilla pikku pakkasella?? Vai laittaako Wölvhammerit suosioilla, taas kiehuuko nuissa jalat lämpimemmillä keleillä...

JackOja
07.11.2017, 15.23
Yrittäny ettiä, muuten löyvä tai jaksanu selata niin paljoa :)... Japanther... Tarkeneeko nuilla pikku pakkasella??...

No mä voin ulkomuistista referoida sulle, että jotkut tyypit tarkenee ja jotkut toiset taas ei.

marco1
07.11.2017, 15.30
No mä voin ulkomuistista referoida sulle, että jotkut tyypit tarkenee ja jotkut toiset taas ei.

Tyly vastaus mutta ei sitä toisen puolesta tosiaan tiedä. Itse palelin sunnuntaina NW Celsiuksilla kun oli vielä 8 astetta lämmintä. Ei ollut vielä parhaat sukat ja pohjalliset käytössä mutta enpä minä niillä montaa astetta enempää lämpöä saa.

automies
07.11.2017, 15.32
Näin se tietty on :) Aaattelin vain et tarkeneeko jotkut näillä kylmemmilläki keleillä? No käyvä tutustuun vkl näihin lähemmin...

paaton
07.11.2017, 15.47
Näin se tietty on :) Aaattelin vain et tarkeneeko jotkut näillä kylmemmilläki keleillä? No käyvä tutustuun vkl näihin lähemmin...

Japantherit ovat vuorettomat suojuoksukengät YLI nollan keleihin ja tuossa tarkoituksessa ilmeisen loistavat. Ainakaan minä en edes kuvittelisi ajavani noilla -10c pakkasella.

zander
07.11.2017, 16.06
Japantherit ovat vuorettomat suojuoksukengät YLI nollan keleihin ja tuossa tarkoituksessa ilmeisen loistavat. Ainakaan minä en edes kuvittelisi ajavani noilla -10c pakkasella.
Ja nollasta lähtien voi ajella Wölveillä. Ainakin minä vanhanmallisilla. Ja nollan tuntumaan asti pärjää maastossa kesäkengillä lämpimämmän sukan kanssa. Maantiellä ohuet kengänsuojat kaverina. En ole itse siis tarvinut välikelin kenkiä.

Moska
07.11.2017, 16.11
Japantherit ovat vuorettomat suojuoksukengät YLI nollan keleihin ja tuossa tarkoituksessa ilmeisen loistavat. Ainakaan minä en edes kuvittelisi ajavani noilla -10c pakkasella.Viime talvi meni japanthereilla ja kovilla pakkasilla oli lisäksi sealskin sukat. 🤣

paaton
07.11.2017, 16.11
Ja nollasta lähtien voi ajella Wölveillä. Ainakin minä vanhanmallisilla. Ja nollan tuntumaan asti pärjää maastossa kesäkengillä lämpimämmän sukan kanssa. Maantiellä ohuet kengänsuojat kaverina. En ole itse siis tarvinut välikelin kenkiä.

Periaatteessa noin, minä en vaan pärjää lähellekkään nollaa kesäkengillä suossa rämpiessä, vaikka alla olisi paksut sealzkinit. Myös pitkät cyclolenkit +5c lämmössä ja vesisateessa jäisi ajamatta.

paaton
07.11.2017, 16.16
Viime talvi meni japanthereilla ja kovilla pakkasilla oli lisäksi sealskin sukat. 🤣

Juu juu, tule tänä talvena pois sieltä parvekkeelta trainerin päältä :)

Moska
07.11.2017, 16.27
Juu juu, tule tänä talvena pois sieltä parvekkeelta trainerin päältä :)Traineri pitäisi hommata ja vaimo haluaisi parvekkeen. [emoji16] sealskinnejä pidän siksi että kenkä ei hikeenny. Joku -10 alkaa olemaan pidempien lenkkien raja, kun tahtoo näpit jäätyä ja talvella 2.5-3 tuntia on mulle pitkä.

Jenkka
08.11.2017, 19.43
Ou jee nw yeti koossa 44 oli villiksen kanssa just eikä melkeen, kun shimanolla mennään koossa 45.

automies
08.11.2017, 21.50
Periaatteessa noin, minä en vaan pärjää lähellekkään nollaa kesäkengillä suossa rämpiessä, vaikka alla olisi paksut sealzkinit. Myös pitkät cyclolenkit +5c lämmössä ja vesisateessa jäisi ajamatta.

Ite kans tuskailin maantiellä viime toukokuussa kun kelit oli 4-6c ja en meinannu tarjeta kesäkengillä+suojilla. Pohjallista en tajunnu kokeilla vaihtaa. Ongelma oli siinä kun pohja kylmenee ja tulee sieltä vilu. Varpaanlämmittimet auttoi. Tänään vasta ostin maastopyörän ja liikkeessä kokeilin Bontragerin OMW Winter Shoeta. Tuntui et sillä tarkenis ja hyvä kun on irroitettava sisäosa kuivumisen kannalta. Pitää vkl käyvä kokeileen Oulun liikkeissä mitä sieltä löytää.

Poy
09.11.2017, 17.14
Ou jee nw yeti koossa 44 oli villiksen kanssa just eikä melkeen, kun shimanolla mennään koossa 45.
Minä tilasin 43 ja oli pikkasen liian isot. Onneksi Oulun myymälästä löytyi yhdet 42 ja kävin ne samantein vaihtamassa. Shimanossa mulla 43.

Mettis
09.11.2017, 18.00
Minä tilasin 43 ja oli pikkasen liian isot. Onneksi Oulun myymälästä löytyi yhdet 42 ja kävin ne samantein vaihtamassa. Shimanossa mulla 43.

Mulla taas aina Shimanon kenkä ollu 43 ja tilasin näistä Yeti 42 ja 43 ja yllätykseksi 42 pieni ja myös 43 tuntuu vähän ahtaalta, ainaki jos paksumpaa sukkaa haluais käyttää. Kapea lesti näissä Yeti kengissä on..

Voikoha xxl vaihtaa koon isompaa, että saa tällä samalla tarjoushinnalla?

paaton
09.11.2017, 18.14
Voikoha xxl vaihtaa koon isompaa, että saa tällä samalla tarjoushinnalla?

Voi vaihtaa. Omastakin mielestä näissä on hivenen kapeampi lesti, mitä toisissa NW:n kengissä, mutta itselleni tuo sopii kyllä.

hsr
09.11.2017, 18.21
Voi vaihtaa. Omastakin mielestä näissä on hivenen kapeampi lesti, mitä toisissa NW:n kengissä, mutta itselleni tuo sopii kyllä.
Oletko varma, että saa tarjoushinnalla, jos menee vaihtamaan tarjouksen päätyttyä?

santei
09.11.2017, 18.29
Oletko varma, että saa tarjoushinnalla, jos menee vaihtamaan tarjouksen päätyttyä?

Tää kiinnostaisi muakin. Kokotaulukon perustaalla 42 koon pitäisi sopia hyvin, mutta kotia kun Yetit sain, niin pituussuunnassa olivat ok mutta lesti hieman liian kapea. Pikkuvarvas painaa ikävästi. Saksan verkkokaupoissa näitä mainostettiin reilun kokoisiksi ja leveiksi, mutta ei kyllä mun mielestä pidä paikkaansa. Tekis mieli kokeilla 43 tai 44 kokoa... 44 tosin varmaan pituussuunnassa liian iso.

Poy
09.11.2017, 18.30
Siis vaihtohan tarkoittaa sitä että vaihdetaan, riittää että sulla on tilaus numero. Näin itse tein vaikka ei ollut tarjous enää voimassa. Sovitin liikkeessä kengät ja sanoin myyjälle että tuon kohta autosta kengät jotka vaihdan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

santei
09.11.2017, 18.35
Siis vaihtohan tarkoittaa sitä että vaihdetaan, riittää että sulla on tilaus numero. Näin itse tein vaikka ei ollut tarjous enää voimassa. Sovitin liikkeessä kengät ja sanoin myyjälle että tuon kohta autosta kengät jotka vaihdan.

Mut mites täs tapaukses kun xxl:n verkkokaupasta ei enää edes koko kenkiä löydy. :O Aspasta toki saa vastauksen, mut kirjoitin nyt ensin tänne kun muillakin näytti samaa ongelmaa olevan Yetin koossa.

Poy
09.11.2017, 18.41
Mut mites täs tapaukses kun xxl:n verkkokaupasta ei enää edes koko kenkiä löydy. :O Aspasta toki saa vastauksen, mut kirjoitin nyt ensin tänne kun muillakin näytti samaa ongelmaa olevan Yetin koossa.
Niin oletko liikkeessä vai netin kautta vaihtamassa? Ainakin Oulussa oli yhdet parit jäljellä (siinä esittelyhyllyssä) ja nyt siellä on se 43 koko, jonka minä vaihdoin. Kannattaa toki soittaa liikkeeseen ensin että löytyykö kokoja, niin ei tarvitse turhaa ajella. Kyllä noi varmaan saa helposti myytyä jossain fillaritorilla, jos ei löydy oikeaa kokoa, tai sitten vaan palautat xxl:n.

santei
09.11.2017, 18.45
Niin oletko liikkeessä vai netin kautta vaihtamassa? Ainakin Oulussa oli yhdet parit jäljellä (siinä esittelyhyllyssä) ja nyt siellä on se 43 koko, jonka minä palautin. Kannattaa toki soittaa liikkeeseen ensin että löytyykö kokoja, niin ei tarvitse turhaa ajella. Kyllä noi varmaan saa helposti myytyä jossain fillaritorilla, jos ei löydy oikeaa kokoa, tai sitten vaan palautat xxl:n.

Postitteluksi menee ellei saa tilattua Vaasan XXL:ään sopivaa kokoa, jonne toki sinnekin on 70 kilometriä. Luulis siis onnistuvan jos noita vielä liikkeiden hyllyissä on. Pitääpä nyt vielä viimeiset testaukset tehdä ja sitten kysyä aspasta et kuinka homma hoituisi. Muuten vaikuttivat kyllä hyviltä kengiltä mut tuo lestin kapeus yllätti.

Joo sillä mä uskalsinkin tilata kokeilematta kun tuolla hintaa niistä pääsee varmasti eroon. :)

Mettis
09.11.2017, 19.30
Tää kiinnostaisi muakin. Kokotaulukon perustaalla 42 koon pitäisi sopia hyvin, mutta kotia kun Yetit sain, niin pituussuunnassa olivat ok mutta lesti hieman liian kapea. Pikkuvarvas painaa ikävästi. Saksan verkkokaupoissa näitä mainostettiin reilun kokoisiksi ja leveiksi, mutta ei kyllä mun mielestä pidä paikkaansa. Tekis mieli kokeilla 43 tai 44 kokoa... 44 tosin varmaan pituussuunnassa liian iso.

Mulla just sama tilanne. 43 pituus riittäisi mutta pikkuvarpaalla ahdasta. Kengät vaikuttas muuten just sellasilta mitä etsinyt mutta tekis mieli selvittää tuo 44 koko että meneekö sitte aivan liian pitkäksi jo. Pitää kysellä Oulun Xxl, että saavatko 44 kokoa.

paaton
09.11.2017, 20.23

Olen. Viimeksi tilasin kahdet vääränkokoiset jalanlämmittimet netistä ja vaihtoivat mukisematta oikeisiin tammiston liikkeessä. Aika mahtavaa palvelua. En usko, että toimii muissa sporttiketjuissa.

Edit: Ja siis tietenkin oikeaa kokoa on oltava hyllyssä. En ole ikinä koettanut, saisiko oikean koon tilattua liikkeeseen. Todennäköisesti onnistuu tuokin... Jotenkin tuntuu, ettei XXL:llä ole niin muutamasta eurosta kiinni. Markkinointi on kyllä toiminut minun kanssani.

santei
09.11.2017, 20.28
Mulla just sama tilanne. 43 pituus riittäisi mutta pikkuvarpaalla ahdasta. Kengät vaikuttas muuten just sellasilta mitä etsinyt mutta tekis mieli selvittää tuo 44 koko että meneekö sitte aivan liian pitkäksi jo. Pitää kysellä Oulun Xxl, että saavatko 44 kokoa.

Kokotaulukon perusteella 8 milliä näyttäis olevan eroa 43 ja 44 koolla. Yhtäkkiä kuulostaa aikapaljolta mut tiedä sit miltä se ero tosiasiassa tuntuu...

42 ja 43 kokojen välillä taas 5 milliä eroa. Ei siinä varmaan muuta ongelmaa voi tulla kuin mahdollinen kantapään nouseminen. Toki jos nykyisetkään ei sovi niin ei koon vaihdossa ihan hirveästi häviäkään. :D

paaton
09.11.2017, 20.40
Ei siinä varmaan muuta ongelmaa voi tulla kuin mahdollinen kantapään nouseminen. Toki jos nykyisetkään ei sovi niin ei koon vaihdossa ihan hirveästi häviäkään. :D

Pakko tähänkin kommenttoida, kun näppis on esillä.
Northwaveissa ei kyllä kantapää ihan hevillä nouse. Celcius articit ovat minulle reilun väljät ohuilla sukilla, eikä noissakaan nouse kantapää yhtään. Jotenkin tuo kantapääkuppi on omaan jalkaani passelisti muotoiltu.

santei
09.11.2017, 21.08
Pakko tähänkin kommenttoida, kun näppis on esillä.
Northwaveissa ei kyllä kantapää ihan hevillä nouse. Celcius articit ovat minulle reilun väljät ohuilla sukilla, eikä noissakaan nouse kantapää yhtään. Jotenkin tuo kantapääkuppi on omaan jalkaani passelisti muotoiltu.

Hyvä tietää! Laitoin nyt aspaan kyselyä, että mitenkä vaihto onnistuisi.

Hannu911
09.11.2017, 23.41
Mäkin ostin noi Yetit pakkaskeleille kun halvalla sai. Ei ole tullut vielä kokeiltua muuta kuin sisällä mutta mukavan tuntoiset ovat jalassa.
Tässä kokotaulukko numero - pituus (ero edelliseen täyteen numeroon)
41 26,6
42 27,3 (+0.7)
43 27,8 (+0.5)
44 28,6 (+0.8)
45 29,3 (+0.7)
46 30 (+0.7)
47 30.5 (+0.5)
Ne jotka epäilee kokoa niin mittaamalla oman jalan pituuden näkee suunilleen mikä koko sopii itselle Jännästi koot ei kasva tasaisilla väleillä

Antza44
10.11.2017, 09.23
https://www.xxl.fi/northwave-yeti-shoe-pyorailykengat/p/1136278_1_style?utm_source=eClub&utm_medium=email&utm_campaign=44%2F2017+SuperSunnuntai
Kattokaa tosta linkistä onko omassa lähi putiikissa monoja. Hintakin taas kohtuullinen 159€ muihin verrattuna.

Tottahan se vaihto onnistuu ilman rahan käsittelyä samaan tuotteeseen eri koossa. Webbi kaupan varasto 0 voipi olla toivoton saada vaihto sitä kautta. Tosin voihan uusi kuorma olla jo tulossa tai sitten ei.

Antza44
10.11.2017, 09.33
Mäkin ostin noi Yetit pakkaskeleille kun halvalla sai. Ei ole tullut vielä kokeiltua muuta kuin sisällä mutta mukavan tuntoiset ovat jalassa.
Tässä kokotaulukko numero - pituus (ero edelliseen täyteen numeroon)
41 26,6
42 27,3 (+0.7)
43 27,8 (+0.5)
44 28,6 (+0.8)
45 29,3 (+0.7)
46 30 (+0.7)
47 30.5 (+0.5)
Ne jotka epäilee kokoa niin mittaamalla oman jalan pituuden näkee suunilleen mikä koko sopii itselle Jännästi koot ei kasva tasaisilla väleillä
Tuo talukko aika suuntaa antava, minulle menisi tuon mukaan 42 ja ostin 45 kahdelle sukalle. 43 en edes yrittänyt varttapidemmälle yhdellä sukalla 44 olisi sille ollut ok. Salomonin lenkkareiden 28.6cm koko täsmäsi aika hyvin tuohon 44.

45 itselläkin pituutta inasen likaa, mutta ahtaimman suunnan mukaan se kenkä on valittava.

velib
10.11.2017, 09.51
Yeti taitaa olla sen verran uusi ettei kellään ole kokemuksia kunnon pakkasilla, mutta mitenhän nuo vertautuvat esim. Lake 303:een tai Bontragerin OMW:hen? Nykyisillä "talvikengillä" Diadoran Polarexeillä kun ei pärjää kengänsuojienkaan kanssa kuin parissa pakkasasteessa, olisikohan noilla mitään toivoa? Muina vaihtoehtoina olisivat tosiaan Lake, OMW tai Wölvhammer, jotka kaikki ovat jonkin verran kalliimpia kuin tuo Yetin tarjoushinta...

MacKonte
10.11.2017, 12.45
^Jaloissa ja kylmänarkuudessa on suuria eroja. Omissa jaloissa Diadora Polarex Plussat ja merinosukat riittää -30C pakkasiin asti, kun ei seisoskele hangessa.

santei
10.11.2017, 13.39
https://www.xxl.fi/northwave-yeti-shoe-pyorailykengat/p/1136278_1_style?utm_source=eClub&utm_medium=email&utm_campaign=44%2F2017+SuperSunnuntai
Kattokaa tosta linkistä onko omassa lähi putiikissa monoja. Webbi kaupan varasto 0 voipi olla toivoton saada vaihto sitä kautta. Tosin voihan uusi kuorma olla jo tulossa tai sitten ei.

Webbikaupan varasto on 0, aspasta sain varmistuksen asiaan.

Tuo talukko aika suuntaa antava, minulle menisi tuon mukaan 42 ja ostin 45 kahdelle sukalle. 43 en edes yrittänyt varttapidemmälle yhdellä sukalla 44 olisi sille ollut ok. Salomonin lenkkareiden 28.6cm koko täsmäsi aika hyvin tuohon 44.

45 itselläkin pituutta inasen likaa, mutta ahtaimman suunnan mukaan se kenkä on valittava.

Aijaa. :O Pitäisiköhän itsekin 44 tai 45 kokoa harkita... 42 olisi mullekin oikea taulukon mukaan, mutta leveyssuunnassa ei tila piisaa. Kahta sukkaa tai yhtä paksumpaa tuskin huolii. Testasin yhdellä normisukalla.

Ahdistiko tuo 42 sullakin leveyssuunnassa vai kuinka?

santei
10.11.2017, 16.23
Sillälailla. Nettikaupan varasto on tyhjä ja eivät valitettavasti pysty lähettämään oikeaa kokoa liikkeestä toiseen. :E

Hannu911
10.11.2017, 16.31
Xxl.no on kaikkia kokoja. Eiköhän niitä ole taas Suomessakin ennen pakkasia

velib
10.11.2017, 17.47
^Jaloissa ja kylmänarkuudessa on suuria eroja. Omissa jaloissa Diadora Polarex Plussat ja merinosukat riittää -30C pakkasiin asti, kun ei seisoskele hangessa.

Niin on, ja mulla taitaa olla sieltä arimmasta päästä. Sillä kyselinkin, että miten vertautuvat noihin parempiin kenkiin, kun toisille "välikelin" kengille ei ole tarvetta.

TMo
10.11.2017, 18.02

Ja kannattaa muistaa että siellä on 100pv tyytyväisyystakuu eli ne liian pienet kengät voi ottaa käyttöön (jos vaan mahtuu jalkaan) ja sitten kun paikalliseen tulee kenkiä niin käy tyytyväisyystakuulla vaihtamassa oikeaan kokoon.

paaton
10.11.2017, 18.02

Juu, eikös xxl ollut aika pitkä palautus/vaihto-oikeus? Itse odottelisin rauhassa, josko oikeaa kokoa ilmestyisi liikkeeseen.

paaton
10.11.2017, 18.03
Ja kannattaa muistaa että siellä on 100pv tyytyväisyystakuu eli ne liian pienet kengät voi ottaa käyttöön (jos vaan mahtuu jalkaan) ja sitten kun paikalliseen tulee kenkiä niin käy tyytyväisyystakuulla vaihtamassa oikeaan kokoon.

Oikeasti? Toimiiko tuo noin? En edes ole ajatellut, että käytetyn vääränkokoisen kamankin voi palauttaa.

Edit: Tässä kyllä teroitetaan, että tuotteiden kuuluu olla käyttämättömiä.

https://www.xxl.fi/Vaihto-ja-palautus

Niin juu, erikseen on vielä tyytyväisyystakuu, jonka mukaan vaatteetkin saa tosiaan vaihtaa kuukauden sisällä ostosta.

https://www.xxl.fi/Asiakaslupaukset

TMo
10.11.2017, 18.09
Oikeasti? Toimiiko tuo noin? En edes ole ajatellut, että käytetyn vääränkokoisen kamankin voi palauttaa.

Toissa talvena ostin hiihtomonot ja käytin niitä muutaman kerran ja tulin johtopäätökseen että ovat sittenkin liian isot ja vaihdoin pienempiin. Sattui olemaan samaa monoa kokoa pienempää hyllyssä ja se oli passeli. Huomaa että rahoja et saa takaisin vaan voit vaihtaa saman tuotealueen toiseen tuotteeseen.

paskalokki
10.11.2017, 23.26
Toissa talvena ostin hiihtomonot ja käytin niitä muutaman kerran ja tulin johtopäätökseen että ovat sittenkin liian isot ja vaihdoin pienempiin. Sattui olemaan samaa monoa kokoa pienempää hyllyssä ja se oli passeli. Huomaa että rahoja et saa takaisin vaan voit vaihtaa saman tuotealueen toiseen tuotteeseen.

Sent from my iPhone using TapatalkJonka jälkeen uudella tuotteella ei ole enää palautusoikeutta eikä sitä voi vaihtaa ns. toista kertaa.

wex4
11.11.2017, 10.28
Xxl,stä ja aiheen vierestä, täytyy kehua heidän takuuta, ostin vuosi/puolitoista sitten whiten keulan, joka ei mennytkään heti käyttöön, vihdoin koitti asennus, emäputken sisällä oli valmistus virhe, olisi saannut korjattua, mutta kysyin heiltä ja onneksi löytyi sama tuote vielä, vaihtoivat vaikka kuitti oli vain valkoinen lappu.
Ja jos jotain kiinnostaa white3 hiilarikeula, Tammistossa saattaa olla vielä valuvikainen huollon hyllyssä, jos suostuvat myymään.

Mettis
11.11.2017, 10.59

Eilen, kun kävin kysymässä Yetien vaihtoa nii myyjä sanoin,että 100 päivää aikaa paluttaa/vaihtaa. Kunhan saadaa sopivaa kokoa nii tulet tänne vaihtamaan mutta painotti, että tuotteen täytyy olla käyttämätön.

Eilen Oulun xxl oli yhdet 43 Yetit hyllyssä.

TMo
11.11.2017, 11.05
Eilen, kun kävin kysymässä Yetien vaihtoa nii myyjä sanoin,että 100 päivää aikaa paluttaa/vaihtaa. Kunhan saadaa sopivaa kokoa nii tulet tänne vaihtamaan mutta painotti, että tuotteen täytyy olla käyttämätön.

Eilen Oulun xxl oli yhdet 43 Yetit hyllyssä.
Joo, nyt on näköjään tyytyväisyystakuu 30pv ja vaihto/palautusoikeus 100pv
https://www.xxl.fi/Asiakaslupaukset

velib
12.11.2017, 23.56
Tuli haettua nuo Yetit kun vielä sai. Eivät ole mielestäni mitenkään erityisen kapeat, kahdenkin sukan kanssa loppuu kiristysvara. Koko 44, sama kuin Diadoran Polarixissa. Hieman minulla pääsee noissa kantapää liikkumaan, joten täytyy vielä harkita palauttamista ja joko Bontragerin OMW:tä tai Laken 303:sta. Niissä on vain hinta aika paljon kovempi. Lisäksi epäilyttää noiden eristys varpaiden kohdalta, mutta se ei ilmeisesti ole kovin hyvä missään talvikengässä?

Antza44
13.11.2017, 09.05
Tuli haettua nuo Yetit kun vielä sai. Eivät ole mielestäni mitenkään erityisen kapeat, kahdenkin sukan kanssa loppuu kiristysvara. Koko 44, sama kuin Diadoran Polarixissa. Hieman minulla pääsee noissa kantapää liikkumaan, joten täytyy vielä harkita palauttamista ja joko Bontragerin OMW:tä tai Laken 303:sta. Niissä on vain hinta aika paljon kovempi. Lisäksi epäilyttää noiden eristys varpaiden kohdalta, mutta se ei ilmeisesti ole kovin hyvä missään talvikengässä?On kenkiä ja sitten on Wolfgar. http://45nrth.com/products/wolfgar?products/footwear/wolfgar

santei
14.11.2017, 17.42
On kenkiä ja sitten on Wolfgar. http://45nrth.com/products/wolfgar?products/footwear/wolfgar

Hei Antza44 , ahdistiko tuo 42 Yeti sullakin leveyssuunnassa vai kuinka?

Yritän sun kokemuksia hyödyntää omaan koon valintaan. :D Jos ja kun nyt noita kokoja joskus tulee saataville.

arctic biker
14.11.2017, 19.14
http://www.bikepacking.com/gear/giro-alpineduro-review/ Ei niinkään talveksi vaan tälle välikaudelle kovasti himoittais nuo, hintakaan ei ny paha, Bike24 myy siedettävästi. Vauden Termaticeilla liukastelin mennä viikolla Vekaruksen poluilla kilsan pari kävellessäni jotta alan totaalisesti niihin kypsymään.

https://www.bikeshop.fi/Lake-MX145-pyorailykenka/ekauppa/pLAMX145/ tuossa ny toinen vaihtoehto, kumpikin lienee mun leveää lestiä kaipaavalle jalalla toivottavasti istuva.

Vähän pakkasemmille keleille mulla on Bontragerin OMW:t, kylmänarat jalkani viihtyis noissa plussankin puolella mutta kun vetoketju vuotaa, niin jos kotimaista kokemusta em. kengistä kellä on niin mieluusti kuulisin.

SSGT-92
14.11.2017, 19.36
Jos sopivia kokoja,tuolla edullista ;https://www.martekman.fi/epages/martekman.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20121112-11092-163547-1/Products/MX145&nosto=nosto-vilkasMobile-category1

arctic biker
14.11.2017, 19.48
Mulle Shimanon kesämaastokenkä MO87 Wide 44 on sillain kisakireä, vain kooltaan. MO88 Wide 45 on paksulla sukalla myös Sealkinzin mtbversiolla aivan ihana.

Antza44
16.11.2017, 16.02
Hei Antza44 , ahdistiko tuo 42 Yeti sullakin leveyssuunnassa vai kuinka?

Yritän sun kokemuksia hyödyntää omaan koon valintaan. :D Jos ja kun nyt noita kokoja joskus tulee saataville.
Siis 43 koitin, mutta en vartta pidemmälle. 44 Hyvä yhdellä laskettelusukalla. 45 valitsin paksulle villasukalle ja laskettelusukalle. 45 koossa 303 Lake Wide leveydeltään aika sama hitusen lyhempi.

Shimanon 45 menee just tuolla samalla laskettelusukalla. Työkenkä koko on Sievillä 43.

42 taisin viitata, koska pituus Yetin taulukkossa se on juuri jalkani mitta, mutta yleensä tuohon joutuu lisäämään käyntivaran, jo leveyttä saadakseen. Tosin kesäkenkä Laken 43 Wide ohuella sukalla on pituudestaan ihan naftisopiva, mutta leveys riittää silti eli täydellinen minun jalkaani.

fättärix
17.11.2017, 14.28
Onko kokemuksia bontrager omw kengistä? Pitääkö veden ulkopuolella, pärjääkö pakkasilla?

Ski
17.11.2017, 16.20
Onko kokemuksia bontrager omw kengistä? Pitääkö veden ulkopuolella, pärjääkö pakkasilla?
Taitaa löytyä aika paljon myönteistä tästäkin ketjusta näistä OMW kengistä.
2 talvea oon ajanut näillä ja 90% lenkeistä pärjännyt hyvin.
Varalla taskussa on pitemmillä reissuilla näitä pussilämmittimiä.

OMW on loistava 3 vuoden ajan kenkä Suomeen. Sisäkenkä systeemi toimii. Antaa myös lisäeristys mahdollisuuksia jos haluaa.

Ei ole 100% vedenpitävä mutta mikäpä ois.

Hyvä pohja ajaa ja kävellä.

Vahva suositus.

maapaa
17.11.2017, 23.37
Onko OMW:n sisäkenkää saatavilla erikseen?

arctic biker
18.11.2017, 09.27
Onko OMW:n sisäkenkää saatavilla erikseen? Tuosta en tiedä mutta itse löysin jotain muuta kadonnutta etsiessäni huopavuoret, muistaakseni kumisaappaisiin hommannut jotka sopivat oikein hyvin! Ja, ei vesitiiviit eivät OMW:t ole. Vetoketju vuotaa.

https://varuste.net/Nokian+jalkineet+Haka+Huopavuori+(esim.+Rock)?_tu= 29010 http://shop.lahtiset.fi/syylingit.html

maapaa
18.11.2017, 12.49
Tuosta en tiedä mutta itse löysin jotain muuta kadonnutta etsiessäni huopavuoret, muistaakseni kumisaappaisiin hommannut jotka sopivat oikein hyvin! Ja, ei vesitiiviit eivät OMW:t ole. Vetoketju vuotaa.

https://varuste.net/Nokian+jalkineet+Haka+Huopavuori+(esim.+Rock)?_tu= 29010 http://shop.lahtiset.fi/syylingit.html

Syylinkejä tullut kokeiltua. Toimivat ihan hyvin, mutta oma kokemus on, että tuntuvat nopeammin kosteilta verrattuna normaaliin villasukkaan.

OMW:n vetoketjuihin kannattaa käyttää tizip voiteluainetta, joka helpottaa ketjun sulkemista ja avaamista, samalla ketju hylkii paremmin vettä.

kuovipolku
18.11.2017, 15.58
Vesitiiviyttä lisääviä ja toimivuutta ylläpitäviä vetoketjujen voiteluaineita voi löytyä niin kenkä-,laukku- kuin sukellusvälinekaupoistakin. Tizipin lisäksi olen nähnyt McNettiäkin ihan kotimaassa.

Eivät ole haitaksi muutenkaan lialle ja rasitukselle alttiissa paikoissa oleville tai jo vetämällä vedettävässä kunnossa olevillevetoketjuille. Ajohousujen lahkeiden ja ajotakin tiukan kauluksen sulkeminen ja avaaminen voivat käydä tuntuvasti sujuvammin.

Vanhoja konstejahan ovat puhdas (nestemäinen) parafiini ja hätätilassa hangattu grafiitti (esim. täytelyijykynästä), mutta oikea aine on oikea aine, kuten yleensä.

arctic biker
18.11.2017, 19.30
Silikonia ,tommosesta autojen ikkunatiivisteisiin tarkoitetusta tuubista olen itse vetoketjuihin laittanut. Tiennykkään nousta hienoista voiteista.

Graze
18.11.2017, 23.31
Olis mukavempaa asua niin lämpimässä ettei kysymys ole "kengät talville, vaan; tangat kelville" Sorry, oli pakko. I'll get me coat..

MPN1975
22.11.2017, 13.07
Tilasin äsken Northwave Yeti tsykämonot XXL:stä. Ajelin viikonloppuna Mansessa ja poikkesin paikallisessa XXL:ssä, mutta siellä ei ollut hyllyssä kuin 41 kokoa. Onneksi verkkokaupasta löytyi 43, mitkä varmaan sopii paksumman sukan kanssa mainiosti jalkaan. Neliykkönen meni kyllä jalkaan kiskomalla, mutta mukavuus aste oli Vihreiden politiikan tasoa. Oli kyllä asiallisen tuntuiset monot ja tuntui ihan hyvin tehdyiltä. Onko porukalla kyseiset tossut kestänyt kovaa käyttöä?

Janski80
22.11.2017, 13.40
Wölvhammerit tilasin xxl:stä, kun sai vähän halvemmalla. Toivottavasti loppuviikosta pääsee kokeilemaan.

kuovipolku
22.11.2017, 14.06
Tilasin äsken Northwave Yeti tsykämonot XXL:stä. (...) Onko porukalla kyseiset tossut kestänyt kovaa käyttöä?

Arveletko todella että joku olisi ehtinyt jo hankkia kokemuksia kovasta käytöstä? Talvikengistä jotka tulivat myyntiin vasta tänä syksynä?

PS Olisitko muuten palauttanut ja perunut kaupan, jos joku olisi kertonut etteivät hänen Yetinsä ole kestäneet kovaa käyttöä?

MPN1975
22.11.2017, 14.12
Arveletko todella että joku olisi ehtinyt jo hankkia kokemuksia kovasta käytöstä? Talvikengistä jotka tulivat myyntiin vasta tänä syksynä?

PS Olisitko muuten palauttanut ja perunut kaupan, jos joku olisi kertonut etteivät hänen Yetinsä ole kestäneet kovaa käyttöä?

Arvelen todella. En olisi palauttanut. Kiitos vastauksestasi. Olet juuri niitä palstojen valopäitä, keitä arvostan todella paljon.

paskalokki
22.11.2017, 14.22
Wölveissa on sitten todella paksu pohjallinen, joka voi aiheuttaa hämäystä liian pienestä koosta. Kannattaa nakata orkkispohjallinen kuikkaan ja tilalle joku ohuempi.

JackOja
22.11.2017, 14.25
Ei ole taidettu tässä topicissa vielä noteerata, että Spessun Defroster (https://www.specialized.com/fi/en/defroster-trail-mountain-bike-shoes/p/130432?color=228101-130432) on taas uudistunut.

Heijastavat, Boa, 400g Thinsulate®, kumipohja ja vedenpitävät... mitäs muuta vois vielä toivoa? Lämpivyys arvoitus, mutta kai vähintään pikkupakkasille?

Itsellä Wölvhammerien hankinnan jälkeen ekan sukupolven kylmät Defrosterit on nykyään välikausikenkinä, niissä oli vielä törkeän liukkaat muovipohjat. Vedenpitävyys niissäkin iso plussa.

H. Moilanen
22.11.2017, 14.30
Boa ja rapakeli kuulostaa heikolta idealta. En tiedä onko sitä, kun rapakelikengät on aina olleet tarraversiota.

Janski80
22.11.2017, 14.30
Wölveissa on sitten todella paksu pohjallinen, joka voi aiheuttaa hämäystä liian pienestä koosta. Kannattaa nakata orkkispohjallinen kuikkaan ja tilalle joku ohuempi.

Kiitos tiedosta. Mikähän olisi hyvä pohjallinen talvikenkään, mitä on porukka käyttänyt?

H. Moilanen
22.11.2017, 14.32
^Ohut huopapohjallinen foliolla. Lisää samalla kengän kylmänkestoa.

JackOja
22.11.2017, 14.35
Mun mielestä se Wölvhammerien pohjallinen taas on ihan sopiva ja lämmin.

Sanon tämän ihan siksikin, ettei joku luule sen vaihdon olevan suunnilleen pakollista.

paskalokki
22.11.2017, 15.01
^Ohut huopapohjallinen foliolla. Lisää samalla kengän kylmänkestoa.Tälläinen on ihan soiva peli, tai sitten paksumpi huopapohjallinen (näissä ei kai foliota).
Mun mielestä se Wölvhammerien pohjallinen taas on ihan sopiva ja lämmin.

Sanon tämän ihan siksikin, ettei joku luule sen vaihdon olevan suunnilleen pakollista.46 koon kenkä muuttui varpaidenlämmittimilläkin sopivan väljäksi pohjallisen vaihdolla. Orkkisversiolla se oli paksullakin sukalla turhan jämpti talvikengäksi. Koipikohtaisia juttuja, kokeilemalla selviää. Olin vaan itse kauden vai kaksi siinä uskossa, että pienet tuli ennenkuin älysin vaihtaa pohjallista.

kuovipolku
22.11.2017, 15.32

Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta noista hauskasti nimetyistä kengistä, mutta äkkiseltään ajateltuna: pohjallinenhan on tärkeä ja olennainen osa talvikengän kokonaisuutta, joten eikö alkuperäisen pohjallisen poisheittäminen vie (vähän liioiteltuna) koko kengän ideaa? Mikä ohuempi pohjallinen tarjoaa lähellekään samat ominaisuudet eli tekee kengästä yhtä lämpimän? Vai tykkäätkö että kenkä on joka tapauksessa riittävän lämmin?

PS Taitaa kengän rakennettakin olla muutettu siitä kun niihin yritin perehtyä: aerogeliaon nyt ilmeisesti osana kengän sisäpohjaa eikä (pelkästään?) pohjallisessa? Silloinhan tosiaan voi käyttää omia pohjallisiaan lämpöominaisuuksien siitä pahasti kärsimättä.

paskalokki
22.11.2017, 15.40
Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta noista hauskasti nimetyistä kengistä, mutta äkkiseltään ajateltuna: pohjallinenhan on tärkeä ja olennainen osa talvikengän kokonaisuutta, joten eikö alkuperäisen pohjallisen poisheittäminen vie (vähän liioiteltuna) koko kengän ideaa? Mikä ohuempi pohjallinen tarjoaa lähellekään samat ominaisuudet eli tekee kengästä yhtä lämpimän? Vai tykkäätkö että kenkä on joka tapauksessa riittävän lämmin?

PS Taitaa kengän rakennettakin olla muutettu siitä kun niihin yritin perehtyä: aerogeliaon nyt ilmeisesti osana kengän sisäpohjaa eikä (pelkästään?) pohjallisessa? Silloinhan tosiaan voi käyttää omia pohjallisiaan lämpöominaisuuksien siitä pahasti kärsimättä.
Voi sitä 7 mm paksut pohjalliset laittaa muihinkin kenkiin jos tahtoo. Pohjallinen on yksi osa vain kenkää, kyllä se monossa muutakin ns. ideaa. Tilaa pitää olla sopivalle sukalle, varpaidenlämmittimille ja ennen kaikkea ilmatilalle, jotta lämmittimet eivät tukehdu. Kengän on oltava riittävän lämmin kun kärsii Raynaud'n ilmiöstä.

kuovipolku
22.11.2017, 15.45
Kiitos vastauksestasi. Olet juuri niitä palstojen valopäitä, keitä arvostan todella paljon.

Kiitos kunnianimestä! Vaihtaisin sen kernaasti "Veteraanin" tilalle...

Mutta (1) jos itse kirjoittaa siinä tyylilajissa jonka olit valinnut kysymyksesi esittämiseen pitää myös kestää kohtuullisessa määrin samaan tyylilajiin tai samassa asteikossa kirjoitetun vastauksen sisältämää pistäväksikin kokemaansa huumoria, olipa se onnistunutta tai ei, ja (2) vastaukseni sisälsi kaiken olellisen informaation, mikä on enemmän kuin voi sanoa monesta muusta tyypillisestä foorumivastauksesta.

PS Jos et olisi perunut tilausta tai palauttanut kenkiä, mitä oikein olisit tehnyt tiedolla että ne eivät kestä kovaa käyttöä? Välttänyt niiden kovaa käyttöä? Vai halusitko vain vahvistusta jo tekemällesi ostopäätökselle eli jonkun käyttäjä vakuutusta siitä että ne kyllä kestävät kovaa käyttöä?

kuovipolku
22.11.2017, 15.56
Voi sitä 7 mm paksut pohjalliset laittaa muihinkin kenkiin jos tahtoo. Pohjallinen on yksi osa vain kenkää, kyllä se monossa muutakin ns. ideaa. Tilaa pitää olla sopivalle sukalle, varpaidenlämmittimille ja ennen kaikkea ilmatilalle, jotta lämmittimet eivät tukehdu. Kengän on oltava riittävän lämmin kun kärsii Raynaud'n ilmiöstä.

Totta hemmetissä - mutta etenkin jos haluaa nimenomaan lämpimät kengät, kannattaa lähtökohtaisesti huolehtia siitä että ostaa tarpeeksi isot kengät;) Mutta ratkaisusi on tietenkin toimiva ja mainio silloin kun jo hankitut kengät ovat aavistuksen turhan ahtaat.

Yritinkin lähinnä saada sinusta irti lisäinformaatiota eli kuluttajavalistusta eikä arvostella tekemääsi ratkaisua. Mitä muuten tarkoitat varpaidenlämmittimillä - sellaisia kemiallisen reaktioon perustavia pieniä pusseja? Voi olla että sellainen joka ei niitä käytä huomaa vaihdon ohuempaan pohjalliseen muutenkin kuin lisääntyneenä tilana.

paskalokki
22.11.2017, 16.08
Totta hemmetissä - mutta etenkin jos haluaa nimenomaan lämpimät kengät, kannattaa lähtökohtaisesti huolehtia siitä että ostaa tarpeeksi isot kengät;) Mutta ratkaisusi on tietenkin toimiva ja mainio silloin kun jo hankitut kengät ovat aavistuksen turhan ahtaat.

Yritinkin lähinnä saada sinusta irti lisäinformaatiota eli kuluttajavalistusta eikä arvostella tekemääsi ratkaisua. Mitä muuten tarkoitat varpaidenlämmittimillä - sellaisia kemiallisen reaktioon perustavia pieniä pusseja? Voi olla että sellainen joka ei niitä käytä huomaa vaihdon ohuempaan pohjalliseen muutenkin kuin lisääntyneenä tilana.

Niin no, todennäköisesti edes koko 50 ei olisi tarpeeksi iso tässä tapauksessa jossa tila loppuu ylhäältä eikä edestä. Yhdellä sukalla ilman lämppäreitä ovat nuo ok, se vaan ei riitä.

Kemiallisia lämmittimiä joo, ilma reagoi aktiivihiilen ja parin muun aineen kanssa muistaakseni ja synnyttää lämpöä niihin pieniin "pussukoihin", pädeihin. Monihan noilla ajeleekin yhdellä merinosukalla -20 pakkasessa pari tuntia ongelmitta, mutta mulla ei onnistu.

velib
22.11.2017, 16.11
Northwaven Yetit saattavat lähteä palautukseen, kun eivät oikein omalle jalalle sovi. Kantapää pääsee liikaa nousemaan kun kenkää ei saa tarpeeksi kireälle ja erityisesti nilkasta jää vähän löysäksi. Onkohan Wölvhammer tämän puolesta parempi? Bontragerin OMW ainakin istui omaan jalkaan hyvin, joten jompikumpi noista tai sitten Laken 303 olisivat seuraavat vaihtoehdot. Kannattaako Wölvhammerista ottaa minkä verran kesäkenkää isompi koko? Shimanon kesäkenkä on 44 (turhankin leveä, mutta pituuden puolesta en ottaisi pienempää), samoin kuin Diadoran Polaris.

Mainittakoon vielä että myös Yetit ovat kokoa 44, ja kahdella sukalla alkaa jo vähän tulla ahdasta, mutta silti kenkää ei saa tarpeeksi kireälle.

Kipee
22.11.2017, 17.04
Bontragerin OMW:tä ei oikeastaan saa kiristettyä kovin kireälle, johtuen tuosta sisäkenkä/ulkokenkä rakenteesta. Eli ulkokengän vetoketju ei ainakaan itsellä kiristä kenkää yhtään. Eli vähän niinkuin hölskyy jalassa vaikka ei ole liian iso.

Jukahia
22.11.2017, 17.15
Wölvhammeri on aikalailla saman kokoinen/muutaman millin tilavampi kuin vastaava shimanon kenkä. Itsellä jalka on leveä ja pituutta on molemmissa 27,5 - 27,8 cm. 44 koon Wölvhammeri menee yhdellä paksulla laskettelusukalla, jolloin varpaille jää vielä pieni liikkumatila. -> Pakkasen painuessa -10 puolelle menee minulla jalkaan OMW:t koska Wölvhammerit kylmenee päältä/kärjistä melko tehokkaasti tuolloin. Mutta toimivat hyvin 0-10 asteen keleillä kun on maassa märkää ja pakkasta jne... Wölvhammerit eivät ole mitkään kisakireät popot, enempi semmoiset mukavat retkeilykengät jotka toimivat hyvin tunkatessa & kävellessäkin.
OMW:t minulla on kokoa 46 ja eivät ole liian isot.. 45 voisi olla jo piukka jos tarvitsee laittaa kaksi sukkaa. -> Samaa mieltä OMW:tä kuin Kipee, jotta semi pehmeä on tuntuma jalkaan tässäkin. Mikä on kengälle suotava kun kengässä on eristettä ympärillä...

Velib:lle voisi toimia NW:n talvitossut hyvin, kun ainakin omani myin pois koska olivat liian pitkät ja kapeat minulle... Koko taisi olla 46 tai jtn 45,5 ja pituutta oli liikaa, mutta jalan reunaa puristi.

velib
22.11.2017, 17.28
Wölvhammeri on aikalailla saman kokoinen/muutaman millin tilavampi kuin vastaava shimanon kenkä. Itsellä jalka on leveä ja pituutta on molemmissa 27,5 - 27,8 cm. 44 koon Wölvhammeri menee yhdellä paksulla laskettelusukalla, jolloin varpaille jää vielä pieni liikkumatila. -> Pakkasen painuessa -10 puolelle menee minulla jalkaan OMW:t koska Wölvhammerit kylmenee päältä/kärjistä melko tehokkaasti tuolloin. Mutta toimivat hyvin 0-10 asteen keleillä kun on maassa märkää ja pakkasta jne... Wölvhammerit eivät ole mitkään kisakireät popot, enempi semmoiset mukavat retkeilykengät jotka toimivat hyvin tunkatessa & kävellessäkin.
OMW:t minulla on kokoa 46 ja eivät ole liian isot.. 45 voisi olla jo piukka jos tarvitsee laittaa kaksi sukkaa. -> Samaa mieltä OMW:tä kuin Kipee, jotta semi pehmeä on tuntuma jalkaan tässäkin. Mikä on kengälle suotava kun kengässä on eristettä ympärillä...

Velib:lle voisi toimia NW:n talvitossut hyvin, kun ainakin omani myin pois koska olivat liian pitkät ja kapeat minulle... Koko taisi olla 46 tai jtn 45,5 ja pituutta oli liikaa, mutta jalan reunaa puristi.

Kävin jo hakemassa noi Yetit, mutta niissä tosiaan ongelmana tuo että kantapää pääsee nousemaan, kun niitä ei saa tarpeeksi kireälle. Siltikään tilaa ei ihan hirveästi ole, kahdella villasukalla alkaa ilmatila loppua kesken. Harkitsen nyt varmaan silti vielä noita.

Mainitsit, että Wölvhammerit kylmenevät kärjistä, mikä on itsellekin suurin ongelma. Ovatko OMW:t mielestäsi paremmat tuossa mielessä? NW:n Yetissä tuntuu eriste kovin ohuelta juuri varpaiden kohdalta, ja se mietityttää.

Jukahia
22.11.2017, 18.20
OMW:t on minusta paremmat pakkasella ja eivät mielestäni kylmene yhtä tehokkaasti. Omat Wölvit ovat tuota uudempaa mallia ja se kumikärki johtaa kylmää jalan/varpaiden päälle n. tunnin ajamisen jälkeen kovemmalla pakkasella. Wölvit on ihan mahtavat kengät näille keleille kun on märkää ja pakkasta, kun taas OMW:t on minusta selkeästi talven/kuivan pakkaskelin kengät.
Wölvin saa kiristettyä niin ettei kantapää nouse, mutta samalla se vetää kengän varrenkin melko piukalle.

Ne NW:t jotka minulla oli, olivat Northwave Celsius GTX MTB Boots 2015 (Löytyi crc:n tilauksista vielä)
Nuo olivat ainakin napakat jalkaan, mutta kapeat minulle.. eivät myöskään olleet Wölvin veroiset lämmössä.

Kruunu
23.11.2017, 23.28
Northwaven Yetit saattavat lähteä palautukseen, kun eivät oikein omalle jalalle sovi. Kantapää pääsee liikaa nousemaan kun kenkää ei saa tarpeeksi kireälle ja erityisesti nilkasta jää vähän löysäksi. Onkohan Wölvhammer tämän puolesta parempi? Bontragerin OMW ainakin istui omaan jalkaan hyvin, joten jompikumpi noista tai sitten Laken 303 olisivat seuraavat vaihtoehdot. Kannattaako Wölvhammerista ottaa minkä verran kesäkenkää isompi koko? Shimanon kesäkenkä on 44 (turhankin leveä, mutta pituuden puolesta en ottaisi pienempää), samoin kuin Diadoran Polaris.

Mainittakoon vielä että myös Yetit ovat kokoa 44, ja kahdella sukalla alkaa jo vähän tulla ahdasta, mutta silti kenkää ei saa tarpeeksi kireälle.

Kokeilin tällä viikolla matalaan ja siroon 45 jalkaani NW Yetiä (46) ensi kertaa tositoimissa. Kurakeleillä käytössä ovat 45NRTH Fasterkatt kengät (47), jotka ovat mun matalalle jalalle yhdellä sukalla juuri sopivat. Lake 303 kapealestinen (47) kaipaa jo toisen pohjallisen, jotta Boa kiristää jalkapöydän sopivasti. NW Yetin kanssa laitoin myös lisäpohjallisen, jotta sain sopivasti kengän kiristettyä. Kantakuppi piti oman jalan hienosti paikallaan. Lisäksi jalkautuminen yhden ison kuraisen ojan ylityksessä antoi Yetin pohjan pitävyydelle ja kävelyominaisuuksille erinomaisen arvosanan. Lämpöpuolen arviot odottavat vielä kunnon talvea.

paaton
23.11.2017, 23.31
Lisäpohjallisen mahdollisuus oli muuten hyvä muistutus. Itsekkin otin yetit sen verran isoina, että tuonne mahtuu lämmin sukkakin. Ohuen sukan kanssa lisäpohjallinen on varmasti hyvä idea.

Mohkku
24.11.2017, 10.02
Juuri kun luulin löytäneeni edulliset Laken MXZ303:t (239 €), alennusmyyntiviestiketjuun ilmestyi Toni&Tonin linkki, jossa samat myydään 199 €. Samaa kokoakin näytti olevan saatavilla. Prkl.

Antza44
24.11.2017, 15.02
Boa ja rapakeli kuulostaa heikolta idealta. En tiedä onko sitä, kun rapakelikengät on aina olleet tarraversiota.Boa toimii aina loistavasti.

MacKonte
24.11.2017, 15.17
Tarrat tahtoo pettää likaisina, Boa tuntuu toimivan kelissä kuin kelissä.

paaton
24.11.2017, 16.08
Minä en kyllä osaa moittia nw:n käyttämää vetonaru/suojaläppä tarralla tekniikkaa talvikengissä. Toimii aina ja on nopea. Helppo pestä ja käyttää.

santei
02.12.2017, 11.05

Noniin nyt on kokoja taas varastossa. Nyt vain pitäis sitten päättää, että vaihtaako 42 koko 43 vai 44 kokoon? Pituus oli aika just eikä melkein, mut aivan liian kapea tuo 42. Jalkaan toki meni, mutta heti teki kipeää eikä mikään toinen sukka tms mahdu varmastikaan.

E: Tilasin 44:et. Saa nähdä kuinka sopii. 28 päivä taitaa olla tilauksesta, että kaippa vielä kerran saa vaihtaa kun eikai tuo oo se 100 päivän vaihtohomma.

Kruunu
03.12.2017, 21.57
Lisäpohjallisen mahdollisuus oli muuten hyvä muistutus. Itsekkin otin yetit sen verran isoina, että tuonne mahtuu lämmin sukkakin. Ohuen sukan kanssa lisäpohjallinen on varmasti hyvä idea.

Tuo lisäpohja saattaa myös helpottaa kapean lestin ongelmaa, mikäli kengän lesti on alhaalta kapeampi, kuin ylempää. Lisäpohjallista rajoittava kohta löytyy mulla aina varpaiden kohdalta, mutta jollain toisella korkeamman jalkapöydän omaavalla voi tila loppua keskemmältä kenkää. Kokeilemalla tuosta selviää. Itsellä tulee käytettyä yksilöllisesti muotoiltua pohjallista, kun yleensä mun matalalle ja kapealle jalkaterälle löytyy tilaa liki kaikista kengistä. Lisäpohjallisen vastapainona jää vähemmän ilmatilaa kengän sisään, joka kylmään aikaan ei ihan paras ratkaisu ole. Tuolloin oma lisäpohjallinen on akuilla lämmitettävä versio.

Antza44
04.12.2017, 12.50
Yetit vaikutti ensi lenkin perusteella oikein mukavilta. Jotenkin tuntui, että voima välittyi paremmin, kuin Laken 303. 303, jos jättää löysälle/liian vähän sukkaa niin ei anna, niin hyvää vastetta, kuin Yeti. Toisaalta Yetissa pikkasen extra mittaa, niin varpailla on tilaa liikkua paremmin ja pysyä ehken lämpöisempänä. Ainakin pikku pakkasessa tuntui paremmin tarkenevan Yetillä, kuin 5V vanhoilla Lakeilla. Yeteihin pistin Klossit mahdollisimman sisään-> oho jäipä kengät kauas kammista->klossit niin ulos, ku menee ja vieläkin jäi tilaa hyvin kampiin XT polkimilla. 45 molemmat kengät Lake Wide lestillä. Yetin pohjan pitävyys saattoi olla huonompi, kuin 303 lumessa? Oikean jalan läpän oikea reuna painoi jotenkin nilkan yläpuolelle vaikka sitä kohensin useamman kerran ja vasuria ei painanut yhtään liekö jaloissa eroa. Ihan yhtä hyvin se läppä oli olevinaan, kuin vasurissakin. 100€ kengiksi loisto ostos!

paaton
04.12.2017, 13.17
Minä olen käyttänyt vasta yetien pohjallista. Noilla tarkenee Celsius articeilla hyvin muutaman asteen pakkasessa suossa hyppiessä.

Nw:n kiristysnarua ei muuten kannata sitoa rullalle sen lenkin päälle, vaan sulloa vapaammin läpän alle.

TMo
04.12.2017, 15.02
Mulla meni Northwave Raptorit rikki, se "boa-kopio" rullapyörä osui johonkin ja vetäisi sen irti sieltä pohjasta siten että se pohjassa oleva muovi repesi joten eipä niitä taida korjattua saada (vaatisi sen koko muovin vaihtamista ja se on ommeltuna siihen vedenpitävän kengän päälikankaaseen (tekonahkaa?)).
Vähän vastaavasti on käynyt Lake 303 kengille aiemmin mutta siinä tapauksessa se boan rulla rikkoontui ja sen saa varaosana uuden. Joten tuossa NW rullan rakenteessa olisi kehittelyn varaa, luulisin.
Kysymys että kun Laket on kuitenkin olemassa pakkasille niin vedenpitävää uutta kenkää kun mietin niin ostanko uudet NW Raptorit vaiko 45NRTH Japantherit? Vai jotain muita vaihtoehtoja?
Lämpimämmät ne ei tartte olla ja Raptorit on kyllä vettä pitäneet kiitettävästi, ainoa mikä arveluttaa on tuo rullan kertakäyttömäisyys samanlaisen vahingon sattuessa. Boa rullia fanitan kyllä muuten tosi paljon.

maapaa
04.12.2017, 15.12
Tuli ostettua alesta Shimano XM9:t. Vaimo askarteli näihin sopivat alpakan villaiset sisätossut. Nyt tuntuu pysyvän varpaat hyvin lämpöisinä.

arctic biker
04.12.2017, 19.00
Tuossa kuukkeloi
nut ja senttimitalla inasen vajaa 44 on mun jalan koko,Shimanon M87 Wide 44 on ohuella sukalla hyvin istuva, M88Wideen ,45, mahtuu hyvin Sealkinzin MTBsukat jotka sinällään hyvät mutta kaipaisin välikeleille Bontragerin OMWtossujen rinnallle toiset. Vauden Termaticit mulla on koossa 46 ja väljät ynnä karseen liukas pohja.

EsaJ
05.12.2017, 09.17
Tilasin Northwave Yetit sen kummemmin miettimättä koko 46, eli samat kuin Shimanon MW sarjalaiset, joissa ei omat jalat pysy lämpimänä ilman sähköpohjallisia tahi karvakengänpäällisiä. Raportoin kokemuksia erittäin herkkävapaisen näkökulmasta, jahka saan ne. Omat kylmenemiset alkaa jo +5C alapuolella.

arctic biker
05.12.2017, 18.45
https://www.bike24.com/p2107037.html

Noita Giron kenkiä aattelin liian pitkään, oli arpomani 45 koko lopussa.Tossa vieläs sekin että esikoiseni jalkaterä on vielä leveämpi ja korkeampi, iskä tässä koettaa hakea myös poikaa miettien kenkää.Nimenomaan rospuuttokeleille. vaikka tuota Bontragerin OMW:tä lehti vedenpitävänä mainostaa niinnen usko, vetoketju vuskaa. Olen koestanut ja kokenut.

lehtijussi
05.12.2017, 20.54
Velogilla asiaa talvipopoista... https://www.youtube.com/watch?v=iBZGBRgtm4A

paaton
05.12.2017, 22.13
NW:n celcius articit ovat ainakin täysin vedenpitävät. Vesi pääsee sisään ainoastaan lahkeen kautta ja pysyy kengässä tosi hyvin pidempiäkin aikoja.

Kevään alennusmyynnistä täytyy hommata kuluneiden articcijen tilalle uudet X-crossit (https://www.bike-discount.de/en/buy/northwave-x-cross-gtx-r-mtb-winter-shoes-644825). Ainoa mikä vähän epäilyttää on pohjan jäykkyys. Ei ole ainkaan kuitua celciuksien tapaan.

Blackborow
05.12.2017, 22.59
Celcius Arcticit on ihan kivat välikelin kengät tuon veden pitävyyden ansiosta. Hemmetin liukkaat vaan, että jalkautuessa saa varoa.

paaton
05.12.2017, 23.09
Celcius Arcticit on ihan kivat välikelin kengät tuon veden pitävyyden ansiosta. Hemmetin liukkaat vaan, että jalkautuessa saa varoa.

Joo, sen takia mieluilen tuota uudempaa mallia.

Juha Jokila
07.12.2017, 22.38
Mulla meni Northwave Raptorit rikki, se "boa-kopio" rullapyörä osui johonkin ja vetäisi sen irti sieltä pohjasta siten että se pohjassa oleva muovi repesi joten eipä niitä taida korjattua saada (vaatisi sen koko muovin vaihtamista ja se on ommeltuna siihen vedenpitävän kengän päälikankaaseen (tekonahkaa?)).

Jep, sama paska täällä vaikka hiukan vanhempi malli NW Extreme. Muuten vielä ihan ehjät kengät ja boa irti pohjia myöten. Kuva: https://photos.app.goo.gl/SJnaJLdjxeTyis9z1

paaton
07.12.2017, 22.55
Ja mulla hajosi yhdet spiukin boa kopiot samalla tavalla. Ihan turha ostaa noita halppiksia. Raptorit nyt olivat minusta muutenkin laadultaan huonot.
Omasta mielestäni se NW:n vedettävä nauha on loistava talvikenkiin. En tosiaankaan kaipaa boa noihin.

gobbif
07.12.2017, 23.32
Talvikengissä paksumpien sukkien kanssa NW:n vedettävä naru on tosi näppärä. Välikaudella ohuempien sukkien kanssa NW GTX:n Boa on tuntunut näppärältä. Ohuemmilla sukilla säätö on ehkä mukavampi olla vähän tarkempi ja kenkäkin voi olla kireämpi kuin oikeilla pakkasilla.

paaton
07.12.2017, 23.37
Talvikengissä paksumpien sukkien kanssa NW:n vedettävä naru on tosi näppärä. Välikaudella ohuempien sukkien kanssa NW GTX:n Boa on tuntunut näppärältä. Ohuemmilla sukilla säätö on ehkä mukavampi olla vähän tarkempi ja kenkäkin voi olla kireämpi kuin oikeilla pakkasilla.

Varmaankin just noin. Kyllä minäkin haluaisin boat kesäkenkiini.
Niitä NW:n vedettäviä naruja kannattaa muteen huoltaa vaikkapa silikooni spraylla. Luistavat taas paljon helpommin kurakylvyn jälkeen.

Mettis
08.12.2017, 11.52
Vihdoin sain tällä viikolla Yetit vaihdettua 43 ->44 ja tänää pikku pakkasella oli ekaa kertaa jalassa lyhyellä työmatkalla. Äkkiseltään sanoisin, etteivät olekaa niin lämpimät kuin sovittaessa tuntuivat. Paksua sukkaa tarvii kyllä kaveriksi jos kylmemmässä ja pitempää lenkkiä lähtee ajamaan.
Vertailupohjana kesäkengät ja ohuet kengänsuojat niissä, että ehkä pieni pettymys on mutta katsotaa nyt, kunhan tulee kylmempiä kelejä.
Tuo narukiristys on kyllä kätevä, siitä plussaa.

Poy
08.12.2017, 12.16
^ Mulla oli toista kertaa eilen käytössä, eikä mulla ainakaan kylmä ollut, tosin eipä mua ole vielä noilla keleillä palellut SH-MW81:llä. Oletettavasti samat pakkaset kun sama paikkakunta. Mulla oli paksut pitkät sukat, jotka menee just polven alapuolelle.
Tykkään myös kun yetissä kun kenkä menee paljon korkeammalle, sekä housun lahje on paljon tiukemmin kengän päällä. Yeteillä käveleminen on paljon miellyttävämpää kuin shimanolla.

EsaJ
08.12.2017, 13.19
Vihdoin sain tällä viikolla Yetit vaihdettua 43 ->44 ja tänää pikku pakkasella oli ekaa kertaa jalassa lyhyellä työmatkalla. Äkkiseltään sanoisin, etteivät olekaa niin lämpimät kuin sovittaessa tuntuivat. Paksua sukkaa tarvii kyllä kaveriksi jos kylmemmässä ja pitempää lenkkiä lähtee ajamaan.
Vertailupohjana kesäkengät ja ohuet kengänsuojat niissä, että ehkä pieni pettymys on mutta katsotaa nyt, kunhan tulee kylmempiä kelejä.
Tuo narukiristys on kyllä kätevä, siitä plussaa.

Mitä matskua oli sukat?

Uskoisin, että mikä tahansa talvikenkä hyötyyy paksummasta sukasta, jalkaterä on kuitenkin ihan passivinen poljettaessa, vs kävellessä. Ite tulen käyttämään Yetejä ohuen ja paksun merinosukka yhdistelmän kanssa ja kovemmilla keleillä sähkölämppäreillä. Muuta sukkalaatua en enää huoli, kuin merino. Jos sattuu hikoomaan jalka, ei tuu kylmä. En jaksa enää viilentyneiden varpaiden parin vuorokauden kipuiluja. Riittää että varpaat viilenevät sen pari astetta muusta ruumiista, niin alkaa seeverinmoinen jomotus ja vihlonta...

velib
08.12.2017, 13.22
Itse palautin Yetit kun arvioin lämpöeristyksen riittämättömäksi varpaiden kohdalta. En ehtinyt niitä siis käyttää, mutta eristettä on hyvin vähän varpaiden yläpuolella. Tilalle hain OMW:t, mutta en ole niitä päässyt vielä testaamaan.

kuovipolku
08.12.2017, 13.44
Ylläolevaan kommenttiin sukkien keskeisestä merkityksestä jalkojen lämpimyyden ylläpitämisessä on helppo yhtyä. Väittäisinpä että silloin kun alussa kengät tuntuvat lämpimiltä mutta jonkun (hetkeä pitemmän) ajan kuluttua jalkoja alkaa paleltaa on lähes aina syynä se että jalat ovat hionneet ja sukat kostuneet.

Merinovillaisetkin sukat toimivat paremmin silloin kun kengät eivät ole liian lämpimät tai sukat liian paksut, mutta ne sentään pitävät lämpöä jonkin verran kosteinakin.

Muistutetaan lisäksi siitä niksistä että jos ja kun kengissä on tilaa, jalkateränkärkeen voi laittaa lisäeristeeksi sopivasta aluminifoliomateriaalista tehdyn "varpaiden lämmittimen" samaan tapaan kuin maantiepuolella laitetaan kesäkenkien kärkeen "toe warmerit".

maitohappo
08.12.2017, 15.34
Onkos täällä kokemusta Mavic Crossmax SL Pro Thermo kengistä?

Itse etsiskelin samaa tietoa. Ilmeisesti ei ole. Sen sijaan MBR on tyypännyt ko. popot. Vaikuttaisi siltä, että nuo on nollakelin kurakengät, ei niinkään talvikengät:
"when the temperature fell below zero, our toes began to get chilly"

http://www.mbr.co.uk/reviews/shoes/mavic-crossmax-sl-pro-thermo

arctic biker
08.12.2017, 19.53
Toki jos oikeesti pakkasta talveksi tulis niin helppo homma. Bontragerin OMW:t on hyvät 45koossa mun 28cm pitkään ja leveään jalkaan, mitattuna ohuella sukalla, istuu hyvin ja tilaa huopasyylinkeihin.

EsaJ
09.12.2017, 18.07
Tulin juuri Yeti koelenkiltä. Itellä Shimanon MW talvikengät +5C pitkillä lenkeillä en pärjää ilman sähkölämppäreitä tai Miastoren vuorellisia kengänpäällisiä. Nyt Yeteihin laitoin varuiksi sähköpohjalliset. En tarvinnut niitä. Kenkä toimi sellaisenaan. Lupaava talvi edessä. Suosittelen sähköpohjallisia, niillä on nykyinen setuppi helppo saada lämpimämmäksi juuri varpaiden alueelta, jos ei kenkä toisensa jälkeen lämmitä tarpeeksi. Yksi lädattava kohde tosin lisää, mutta tässä se on melkein pakko, jos haluaa pyöräillä. Uskon, että Yetissä tulen kanssa tarvitsemaan sähköpohjallisia, kun aletaan olla tuolla -10C tuntumassa.

Tässä tämä kenkäspeksailun lyhyt oppimäärä. Poistun lepäämään, huomenna lisää kilsoja ;)

willo
14.12.2017, 17.55
Itse etsiskelin samaa tietoa. Ilmeisesti ei ole. Sen sijaan MBR on tyypännyt ko. popot. Vaikuttaisi siltä, että nuo on nollakelin kurakengät, ei niinkään talvikengät:
"when the temperature fell below zero, our toes began to get chilly"

http://www.mbr.co.uk/reviews/shoes/mavic-crossmax-sl-pro-thermo

Vankalla yhden lenkin kokemuksella sanoisin, että kovemmille pakkasille nuo soveltuu korkeintaan sisäpyöräilyyn. Tällaiseen nollakelin loskaan sen sijaan vaikutti oikein soivilta peleiltä.

Ensiapukaappi
16.12.2017, 19.08
Tulipa haettua Oulun XXL:stä viimeiset Yeti 42 kokoiset talvikengät. 159 noista joutui kärsimään ja varmaan muut ovat saaneet halvemmallakin, mutta jää kovasti alle nettitarjousten edelleen. Normaalisti kuljen 41 poppoilla, mutta näissä on nyt sopivasti väljyyttä paksummallekin sukalle. Edeltävästi kävin kokeileen Bontragerin OMW talvikenkää. Sisäkengän irroitettavuus plussaa ja melko kevyet, mutta painoi oikean kokoisena kiusallisesti jalkaterän ulkoreunaa kantapään edestä.
Osaako joku selittää mitä varten Yetissä on pieni lenkura etuosassa - vai puuttuuko mun pöksyistä joku koukkuviritys. Kantapään kohdalla oleva keltainen hain evän tarkoitus lienee estää lahjetta tippumasta alemmas?

SSGT-92
16.12.2017, 20.25
Oma arvaukseni tuolle lenkille,siinä etuosan päällä,on kiinnityspiste säärystimelle.Tää nyt kuiteski vaa arvaus ...

paaton
16.12.2017, 20.34
Oma arvaukseni tuolle lenkille,siinä etuosan päällä,on kiinnityspiste säärystimelle.Tää nyt kuiteski vaa arvaus ...

Tuosta muuten päätäänkin sujuvasti säärystimiin. Mistähän noita saisi järkevään hintaan? Päälysukat eivät veny enää millä yetien päälle.

SSGT-92
16.12.2017, 22.05
oiskohan esim. tuolla ;https://varuste.net/Säärystimet?_tr=2090 mieleisiä ?

TheMiklu
17.12.2017, 00.23
Varustelekan säärystimet on hyvät. Vetoketjullisista tykkään enemmän. Molempia on ollut käytössä
https://www.varusteleka.fi/fi/product/sveitsilaiset-saarystimet-harmaat-ylijaama/57644

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Mikko Asikainen
17.12.2017, 10.55
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Metsastys/Vaatteet-ja-suojavaatteet/Damaskit-2000031080/

Biltsun säärystimet. En sitten tiedä toimivuutta. Jonkinsortin vedenkestävyyttä huomattavissa.

Juha Jokila
18.12.2017, 03.20
Tuli sitten täydennettyä kenkävarastoa uusilla välikelin Jagpanthreilla kun ne North Waven Extremet meni hajalle. Aika tukevat ja mukavat ovat ja valmistajan lupaama -3 C pitänee kutinsa, koska tänään oli -1 C eikä tullut edes allkavaa viileyttä meikäläisen herkästi paleleviin jalkoihin 3 h läskeilyn aikana. Extremet oli silti ehkä sopivammat täydentämään kesäkenkien ja talvikenkien väliin jäävää aukkoa, koska nää pitkävartiset jää aika kauas kesäkengistä ja Wölvhammereita voi käyttää jo nollakelistä kylmempään. Vertailukuvia: https://photos.app.goo.gl/tarpMI0s8VO7E1uF2

santei
19.12.2017, 14.27

Noniin nyt on kokoja taas varastossa. Nyt vain pitäis sitten päättää, että vaihtaako 42 koko 43 vai 44 kokoon? Pituus oli aika just eikä melkein, mut aivan liian kapea tuo 42. Jalkaan toki meni, mutta heti teki kipeää eikä mikään toinen sukka tms mahdu varmastikaan.

E: Tilasin 44:et. Saa nähdä kuinka sopii. 28 päivä taitaa olla tilauksesta, että kaippa vielä kerran saa vaihtaa kun eikai tuo oo se 100 päivän vaihtohomma.

Jepjep, siinä vaihees kun kengät saapui varastolle vaihtoa varten, niin oli koot jälleen kuulemma loppunut. Loppuviimein käteen jäi vain alkuperäisten liian pienien Yetien rahojen palautus. Pitänee vissiin Laken, 45NRTH tai Bontragerin kalliimman pään kengät laittaa kun tarve tulee, niin säästyy säätämiseltä...

EsaJ
19.12.2017, 15.13
Jepjep, siinä vaihees kun kengät saapui varastolle vaihtoa varten, niin oli koot jälleen kuulemma loppunut. Loppuviimein käteen jäi vain alkuperäisten liian pienien Yetien rahojen palautus. Pitänee vissiin Laken, 45NRTH tai Bontragerin kalliimman pään kengät laittaa kun tarve tulee, niin säästyy säätämiseltä...

Näissä tapauksissa kannattaa aina tilata 2 kokoa ja palauttaa se väärä takas. Ottaa vaikka laskulla, niin ei mee tili tyhjäksi ;)

dikala
29.12.2017, 17.00
Itse hankin täksi talveksi kotimaiset T-tossun Extreme Frost -päälliset. Olen tykännyt ja jalatkin tarkenee.

Kirjoittelin lisää tossuista blogiin: http://arto-tikkala.blogspot.fi/2017/12/tuotetesti-extreme-frost-overshoe.html

jarit
30.12.2017, 18.23
Jep, sama paska täällä vaikka hiukan vanhempi malli NW Extreme. Muuten vielä ihan ehjät kengät ja boa irti pohjia myöten. Kuva: https://photos.app.goo.gl/SJnaJLdjxeTyis9z1
Liityin tänään tähän Northwaven feikki-BOAn rikkojien kerhoon. Kahden vuoden ikäiset ja siistit kengät ovat valmiit roskikseen.
Uusien etsiminen tulee olemaan vaikea rasti, sillä jalkani on suhteellisen kapea. Laket hölskyy jalassa, Japanterilla melkein sama tilanne. Spessun Defrosterin olen joskus kokeillut ja se voisi olla paras ehdokas tähän mennessä.

paaton
30.12.2017, 18.34
Liityin tänään tähän Northwaven feikki-BOAn rikkojien kerhoon. Kahden vuoden ikäiset ja siistit kengät ovat valmiit roskikseen.
Uusien etsiminen tulee olemaan vaikea rasti, sillä jalkani on suhteellisen kapea. Laket hölskyy jalassa, Japanterilla melkein sama tilanne. Spessun Defrosterin olen joskus kokeillut ja se voisi olla paras ehdokas tähän mennessä.

Jos nw:n lesti passaa, niin osta x-crossit. Noissa on kunnollinen kumi pohja vanhoihin articceihin verrattuna ja toimiva vetonauha kiristys. Minä kyllä tykkään articeista. Jäykkä pohja ja hyvät kengät jalassa. Ero kesäkenkiin on aika pieni. x-crossien pohja eristää varmasti paremmin kylmää, mutta noissa ei taida enää olla kuitupohjaa. Jospa muovinenkin on riittävän jäykkä.

https://www.bike-discount.de/en/buy/northwave-x-cross-gtx-r-mtb-winter-shoes-644825

fättärix
30.12.2017, 18.55
Hankin juuri omw:t ja parin lenkin perusteella vaikuttaa hyviltä kengiltä, itellä kans aika kapea jalka.

jarit
02.01.2018, 20.11
Kengät hankittu Foxcompista. Japanther osoittautui ihan hyväksi, kun ei katsonut kokotaulukon millimetrejä, vaan kokeili kengän jalkaan oikealla sukalla. Ostan siis kenkäni aina mm-mitalla ja tähän asti on toiminut aina. Yleensä noin 285-287mm on oikea kokoni, mutta 45nrth mitoituksella se onkin noin 275-283mm (45). Veikkaan että 45nrth käyttää jalan mittaa ja monet muut käyttävät pohjallisen mittaa ?

anek
07.01.2018, 12.31
XXL:n Northwave Raptor GTX Arcticit olivat käytössä noin pari kuukautta.

Kenkä tuntui hyvältä jalassa. Koko vastasi normaalia arkikenkää, toisin kuten Shimanon kengät joissa käytän kokoa isompaa.

Kengät pitivät vettä. Vesi ja loska pysyi ulkona, eivätkä sukat kastuneet ikinä. Kengät olivat lämpimät, jalat pysyivät lämpiminä 40km lenkillä merinovillasukalla -5C lämpötilassa.

Muuten kenkä oli oikein hyvä, mutta valitettavasti se hajosi. Ensin vetoremmi katkesi toisesta nilkasta. Sitten viikkoa myöhemmin, koska en ollut vielä saanut aikaiseksi reklamoida, se irtosi kokonaan. Eli kengän sai jalkaan älyttömän kiroilun ja temppuilun seurauksena. Hetki sen jälkeen kengän BOA-kiinnityksen imitaatioversio sanoi itsensä enimmäkseen irti ja alkoi kiristäessä lyödä tyhjää.

Olisin varmasti käyttänyt kenkiä useamman vuoden, jos ne eivät olisi hajonneet.

Eilen vein kengät takaisin, ja ostin nyt XXL:n alesta Japantherit tilalle. Saapa nähdä!

missile
07.01.2018, 12.57
.

Kysyitkö valmistajalta/maahantuojalta mitä mieltä ovat tilanteesta?

paaton
07.01.2018, 14.56
XXL:n Northwave Raptor GTX Arcticit olivat käytössä noin pari kuukautta.

Kenkä tuntui hyvältä jalassa. Koko vastasi normaalia arkikenkää, toisin kuten Shimanon kengät joissa käytän kokoa isompaa.

Kengät pitivät vettä. Vesi ja loska pysyi ulkona, eivätkä sukat kastuneet ikinä. Kengät olivat lämpimät, jalat pysyivät lämpiminä 40km lenkillä merinovillasukalla -5C lämpötilassa.

Muuten kenkä oli oikein hyvä, mutta valitettavasti se hajosi. Ensin vetoremmi katkesi toisesta nilkasta. Sitten viikkoa myöhemmin, koska en ollut vielä saanut aikaiseksi reklamoida, se irtosi kokonaan. Eli kengän sai jalkaan älyttömän kiroilun ja temppuilun seurauksena. Hetki sen jälkeen kengän BOA-kiinnityksen imitaatioversio sanoi itsensä enimmäkseen irti ja alkoi kiristäessä lyödä tyhjää.

Olisin varmasti käyttänyt kenkiä useamman vuoden, jos ne eivät olisi hajonneet.

Eilen vein kengät takaisin, ja ostin nyt XXL:n alesta Japantherit tilalle. Saapa nähdä!

Tuolta ne raptorit näyttivätkin. Minusta laatu oli pirkkaa verrattuna moniin muihin nw:n kenkiin.

CamoN
07.01.2018, 18.43
Hetki sen jälkeen kengän BOA-kiinnityksen imitaatioversio sanoi itsensä enimmäkseen irti ja alkoi kiristäessä lyödä tyhjää.

Onkohan Extreme RR:ssä ja XCM:ssä sama kiristysmekanismi? Tai toisin sanoen, käyttääkö NW kaikissa ”BOA-kiristyksellisissä” kengissään samanlaista huonoa kopiota?

Lähikuva XCM:stä herätti oman huomion, kun siinä oli BOA:n muovipinnoitetun vaijerin tilalla jonkinlainen kangasnauha. RR:ssä näkyy olevan vastaava.

http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/eurobike-2017-northwave-xframe-1.jpg

paaton
07.01.2018, 19.51
On muuten harvinaisen onnistunut mainos NW:n puolelta boalle.
Mites se meni. Tein itse ja säästin.

kuovipolku
07.01.2018, 20.56
Kangasnauha! Se on Dyneemaa, yhtä vahvaa mutta taipuisampaa kuin teräs!

Ilmeisesti Northwave käyttää tätä patentoimaansa SLW2-kiristystä kaikissa paremmissa malleissaan. Speed Lace Winch on selvää, mutta onko tämä jo kehitysversio alkuperäisestä vai onko kakkosella jokin muu merkitys, sitä en osannut selvittää.

Kun minulla on vain vanhanaikaiset kesämaasto-NW:t, voin kirkkain silmin nostaa ilmaan kysymyksen: voisiko näiden hajoamisten takana olla myös ns. käyttäjän virhe eli väärä ja tarpeettoman kovakourainen käsittely (jota ehkä kenkien tulisi kestää tai jota käyttäjien aikaisemmat kengät ovat kestäneet)?

PS Mutta samaahan mm. 45NTH väitti kivenkovaan erään kenkämallinsa vetoketjujen rikkoutumisen syyksi - mutta niin vain mallin uuttaa versiota oli vetoketjun ja sen kulun osalta muutettu...

TMo
07.01.2018, 22.29
^Omalla kohdalla voin ainakin sanoa että käyttäjävirhe se oli, nimittäin jalka osui johonkin kiveen siten että tuo kiristinrulla repesi irti pohjastaan. Hassua sinänsä että Laken kengissä se rulla on jotakuinkiin samassa paikassa kengässä ja ei ole koskaan käynyt sellaista osumaa että repisi rullan irti - eikä täällä palstalla ole tainnut kukaan muukaan raportoinut että Laken kengistä olisi boa rulla revennyt irti kokonaan. Niitä on sattunut myös mulle että se boa rulla repeytyy irti mutta ei pohjastaan ja siihen riittää kun vaihtaa uuden rullan - jonka muuten saa takuuseen boalta uuden. Eli jonkinlainen suunnitteluvirhe tässä on siinä suhteessa että missä se heikoin lenkki siinä rullassa on - ainakin kun vertaa siihen aitoon ja alkuperäiseen boaan.

Antza44
07.01.2018, 22.39
Kyllä minullakin Boat on saanut useasti hittiä ja rulla nousee aukiasentoon, mutta kestää.

px
11.01.2018, 23.30
... Hassua sinänsä että Laken kengissä se rulla on jotakuinkiin samassa paikassa kengässä ja ei ole koskaan käynyt sellaista osumaa että repisi rullan irti - eikä täällä palstalla ole tainnut kukaan muukaan raportoinut että Laken kengistä olisi boa rulla revennyt irti kokonaan. Niitä on sattunut myös mulle että se boa rulla repeytyy irti mutta ei pohjastaan ja siihen riittää kun vaihtaa uuden rullan - jonka muuten saa takuuseen boalta uuden...
Kaverin Lake 303:ssa Boa-rulla sai hittiä ja murtui kiinnityksestään. Rulla pysyi ehjänä. Piti lähettää kengät korjattaviksi, mutta hoitui sillä. Tämä on ainoa tapaus mistä oon itte kuullu. Omat ihka ensimmäistä generaatiota olevat vanhat 303:t on säilyny muuten täysin ehjinä, mitä ny Vibram-pohja murtuilee keskeltä.

Jami2003
12.01.2018, 08.29
Jep. Itellä 303 olleet käytössä jo usean vuoden ja boa-kiristys systeemiä parempaa ei ole muissa kengissä vastaan tullut.

Timppa H
30.01.2018, 11.59
Mulla on (kolmesta eri kengästä) kolmas boa nyt rikki. Aiemmin olen saanut osat takuuseen, mutta nyt tökkii. Viimeistä edellisen mallin 303:n rulla jäi metsään, maahantuoja oli tilannut uuden Hollannista, ei ole parissa kuukaudessa tänne tullut.
Nythän niitä talvikenkiä kaipaisi. Aiemminkin olen miettinyt tätä boaa, että kun hajoaa, pitää olla nippusiteitä tai muuta narua, että pääsee kotiin. Nauhakenkiin saa nauhoja paikallisesta prismasta.

Taidan lähteä 45Nortti -kauppaan :/

Vispe
30.01.2018, 14.43
Oiskohan käytössä jotain muuttamisen varaa?

sisurisampsa
30.01.2018, 16.40

Selvennätkö, miten BOA:a voi käyttää väärin?

Timppa H
30.01.2018, 17.07
Pitäisi ajaa varovaisemmin ryteikössä

Vispe
30.01.2018, 17.24
Selvennätkö, miten BOA:a voi käyttää väärin?Potkia kiviin, kengät täynnä mutaa ja hiekkaa eli jää ilman putsausta , repiä räikkää auki/ tyhjäksi turhan kovaa etc. Boa on sen verran hyvä systeemi että kolme hajonnutta kappaletta eri kengistä kuulostaa joltain muulta kuin itse tuotteessa olevalta valta.

Juha Jokila
30.01.2018, 17.26
Eivät sovellu käyttötarkoitukseen. Foorumilla ollut solkenaan juttuja noitten Boien tai vastaavien Northwaven kopioiden repeilystä. Itsellänikikin tapahtui ylihintaisten NW Extremejen kanssa. Kenkä ei ollut muuten lähellekkään lopuun käytetty, mutta rullan kiinnityspohja halkesi irti kengästä. Mahdoton korjata. Lienee suunniteltu hajoamaan, jotta kenkien kierto nopeutuisi voiton maksimoimiseksi?

Timppa H
30.01.2018, 18.14
Eivät sovellu käyttötarkoitukseen.....

Jep :/

Oulunjulli
01.02.2018, 19.13
Itse hankin täksi talveksi kotimaiset T-tossun Extreme Frost -päälliset. Olen tykännyt ja jalatkin tarkenee.

Kirjoittelin lisää tossuista blogiin: http://arto-tikkala.blogspot.fi/2017/12/tuotetesti-extreme-frost-overshoe.html

Mää laitoin nyt Shimanon MW7. Aikani pähkäiltyä ajattelin että kun mulla on vain kesälukkokengät, niin on parempi tähdätä -5-+5C haarukkaan, ja jos on tuosta kylmempää niin vetää fläteillä kuten ennenkin, tai sitten ei tee kovin pitkiä lenkkejä. Minäki pidän itteäni kylmäjalkaisena, mutta kyllä noilla -4C kelillä liikkui yli kolme tuntia kun vähän nosteli varpaita, ja eilen taisi olla -10C ja 1h20min lenkki jonka jälkeen kyllä varpaat oli kylmänä varsinkin kun lopussa oli muutama kilsa siirtymää kovemmalla vauhdilla.

Kyllähän jotkin tuollaiset lämpösäkit saisi olla, harmi kun näitä https://www.budgetsport.fi/tuote/yoko-yob-2-monosuoja-musta-56425950/ ei ollut Budgetissa kuin 45-46 kokoisina ja ne ei yllä 46 shimanon päälle mitenkään. Partioaitassa samat 20€ töppöset samalla nimellä maksavat 50€ ja olisi kyllä isompaa kokoa.
Noista yllä linkatuista saattaisi hieman maksaakin, mutta eipä niissäkään ole kokoja.

sak
01.02.2018, 21.50
Milläs fläteille sopivilla kengillä tyypit on ajellu -10astetta kovemmilla pakkasilla. Itse olen tykästynyt talviajossa racefacen ”muovi”polkimiin ja sievin talvimaihareihin, jotka tosin on jo vanhat ja kylmät. Etsisikö uudet topatummat vai Olisiko tuo Sorelin caribou toimiva?

Täpärissä on lukot ja kenkinä Laken(303) vanhemmat talvikengät. Joissa tarkenee lähinnä kevällä ja syksyllä nollan tuntumassa, jolloin klossi on ärrrsyttävä saada tarttumaan polkimeen(spd) kenkään kertyvän lumen takia.

Alkas olla vuosikymmen lukkojen käyttöä takana ja flätit on nyt tuntunu niin mukavilta että jos rohkenis ajaa niillä jopa kesällä, vaikka eihän siitä mitään saata tulla : )

Kruunu
20.02.2018, 21.03
Multa löytyy myös tuo vanhempi Laken 303 kenkä kapeana mallina, josta en huonoa sanottavaa ole juuri keksinyt. Hankin NW Yetit syksyllä ja nyt yhden Lapin reissun kovien pakkasten aikana tehneenä, löysin pari eroa näiden kahden väliltä, kun molemmat olivat matkassa mukana.

Tärkeimpänä tuo lämpimänä pysyminen, jossa Yeti veti pidemmän korren parin reilun -20 asteen testin perusteella. Yleensä käytän lämpöpohjallisia noin kylmässä, mutta nyt testimielessä ajoin ilman. Karkea arvio näin vähillä testikerroilla oli, että Laken kanssa tarkenin 1,5h ja Yetin kanssa 2,5 tuntia. Kokeilin molempia kenkiä sekä lukoilla, että flat -polkimilla. Yetit toimivat myös flattien kanssa yllätyksettömästi, kun taas Lake putoili karkeamman kuvion vuoksi polkimelta turhan usein. Lukoilla en eroa huomannut, paitsi lämpimyydessä Yetin hyväksi. Varpaiden kohdalta Yeti on tuntuman mukaan hieman Lakea tilavampi, joka saattaa lämpöeroa selittää.

Jo aiemmin huomasin Yetin Michelin pohjan olevan pitävän oloinen, mutta nyt useamman eri keliolojen ja vertailun jälkeen voi todeta pohjan olevan todella pitävä. Laken Vibram pohja on ihan hyvä, mutta Yetin kaikilla kokeilemillani alustoilla vielä parempi. Kestävyys jää nähtäväksi, mutta pohjan kumi on ja tuntuu pysyvän pehmeämpänä kovissakin pakkasissa. Kantakuppi on molemmissa hyvän oloinen toisin, kun 45NRTH Fasterkatt kengissäni, jotka kyllä muuten sopivat kapeaan ja matalaan jalkaani erinomaisesti. Ajoittain pakollinen kävely sujuu molempien kenkien kanssa todella mallikkaasti, mukavasti ja tukevasti. Sisätiloissa Yetin pohja on kyllä turvavallisempi paremman pidon vuoksi.

tinke77
20.02.2018, 21.54
Varsin samanlaisia kokemuksia lake vs. Yeti on mullakin. Näistä yeti on vakiintunut käyttöön.

Falkonna
24.02.2018, 11.23
-24 pakkasissa alkoi ensimmäisen sukupolven wölvhammereissa tulla raja vastaan joten ghettomodasin vähän kenkien kärkiä. Ei ne näitä viluvarpaita pitkillä lenkeillä pelasta, mutta nämä tunnin rykäisyt asioille kaupunkiin on helpottunu vähän.
Vanha sukka kärjen ympärille ja jotain tokmannin 5 euron tuulilasinsuojaa väliin, paketti kiinni gorillateipillä. Yllättävän hyvin on pysyny kasassa!

http://falkonna.kapsi.fi/kuvei/photo/IMG_20180220_210119.jpg

MacKonte
24.02.2018, 12.23
Palaanpa jälleen kertomaan tyytyväisyyttäni Diadora Polarex Plussiin. Viime viikolla pakkasta -15...-23°C ja päivittäistä 1-2h lenkkiä työ/kotimatkalla. Kengissä merinosukka. Kahden tunnin ajon jälkeen alkoi tuntua varpaissa kevyt viileys, mutta kylmä ei tullut silloinkaan ja sopivasti pääsikin lämpimään.

Miinuksena kengissä toisen talven aikana pitonsa menettänyt oikean nilkan tarrapanta (kevään tullen saa suutari ommella uudet tarrapinnat) ja kävellessä pohjiin tarttuva lumi, jolloin sisätiloissa saa olla varovainen liukastumisen kanssa.

MacKonte
27.02.2018, 13.12
Nyt alkoi Polarex Plussakin antautua tunnin polkemisen jälkeen. Pakkasta -25°C ja navakka koillistuuli. Alla merinosukka. Varvasjumpalla selvisi lopun puoli tuntia, eikä varsinaista palelemista enää tuntunut, kun muisti vaan heilutella varpaita. Jos huomenna on lupausten mukaan vielä kylmempi, pitänee laittaa suojat päälle.

Kuutio
27.02.2018, 13.24
Olen nyt toista talvea ajanut 45NRTH:n Wolfgareilla. Alle tunnin työmatkapyöräilyyn nämä hankin ja siinä ovat kyllä hyvin asiansa ajaneet -27 °C pakkasiin saakka, sen kylmemmällä en ole ajanut. Miinuksena kengän möhköys ja yllättävän kovanlivakka pohja "piikitetyllä" flättipolkimella. "Piikittömällä" metalliflätillä polkemisesta ei tullut mitään, koska kenkä lipsui metallisella polkimella koko ajan kengän pohjaan tarttuvan lumen takia. Klosseja en ole laittanut, joten klossin vastakappale kilisi pohjassa, eikä sitä saanut sisäkautta pois. Jesari toimi hetken aikaa kilinänestimenä, mutta jesari meni rikki aika nopeasti, joten veistelin Shimanon SPD sole covereista sopivat kilinänestimet. Noh, kaikesta huolimatta, eipähän jäädy varpaat ja se on pääasia. :)

Marsusram
27.02.2018, 14.42
Miinuksena kengissä toisen talven aikana pitonsa menettänyt oikean nilkan tarrapanta (kevään tullen saa suutari ommella uudet tarrapinnat) ja kävellessä pohjiin tarttuva lumi, jolloin sisätiloissa saa olla varovainen liukastumisen kanssa.
Kaverilla oli Diadoran MTB versio, oli alkuun tyytyväinen mitä nyt hieman kahluusyvyys olisi saanut olla korkeampi. Maastossa rymytessä sitten paljastui heikko ominaisuus, tuplapohja, ulompi ja sisempi ovat molemmat jäykkää muovia ja erkanivat toisistaan rasituksessa.

Mitä nyt olen ajellut -15°C lämpötiloissa Spessun Defrostereilla, on vielä ollut mukavaa villapohjasukilla kun varren päällä on lisäksi villainen nilkanlämmitin.
Kylmemmällä on vielä laittaa Vauden Siberia karvasuojat päälle..

znood
03.03.2018, 09.57
Yleensä ei tule paljoa -5 :ttä kylmemmillä keleillä ajettua. Monen viikon pakkasjaksot ovat kuitenkin saaneet aikaan sen että tilasin shimpan MWkasiykkösten lisäksi nyt NorthWaven Yetit.
Missään ei ollut kokeiltavaksi isointa kokoa niin saa nähdä kuinka hyvät ovat.

paaton
03.03.2018, 11.48
Yleensä ei tule paljoa -5 :ttä kylmemmillä keleillä ajettua. Monen viikon pakkasjaksot ovat kuitenkin saaneet aikaan sen että tilasin shimpan MWkasiykkösten lisäksi nyt NorthWaven Yetit.
Missään ei ollut kokeiltavaksi isointa kokoa niin saa nähdä kuinka hyvät ovat.

Ihmeekseni yetit ovat oikeasti lämpimät, kun päälle vetää goren thermo kengänsuojat. -10c menee +2h lämpimin jaloin, ei siis edes viileillä. Ja minulla siis kylmänarat jalat, eli turha verrata "mäajanvälikelinkengillä-20c" Nuo kengänsuojat saavat olla aina paikallaan, eli eivät haittaa edes käyttöä.

sas
03.03.2018, 14.05
Ostin loppusyksystä Yetit XXL:n tarjouksesta. Ne on mun ihka ekat talvikengät. Tähän asti ajanut kesäkengillä erilaisilla karvaturri suojuksilla vuorattuna. Aina on pakkaskeleillä (-5 jo riittänyt) varpaat jäätyneet tunnottomiksi.

Nyt Yetillä ajanut parhaimmillaan - 22 asteen pakkasella vajaan tunnin työmatkan (useamman kerran) . Varpaat olleet määränpäässä viileät (huomaa lämpöisessä suihkussa) mutta ei mitenkään jäätyneet tai tunnottomat. Sukkana käytän täysmerinovillaista sukkaa joka vastaa paksuudeltaan tollasta tennis- vai mikä lie urheilusukkaa. Kokeilin kerran sähköpohjallisia mutta niistä ei tullut mitään lisäarvoa kun samalla kenkä menee ahtaammaksi. Mitään kengän suojuksia en ole noiden kanssa käyttänyt (loskasäillä vesikin pysynyt toistaiseksi ulkopuolella)

Summasummarun: minun mielestä ihan huippukengät tällaiselle työmatkapyöräilijälle. Kokona on jonkin verran kesäkenkää suurempi silläkin uhalla, että tehon siirto kärsii mutta luulen, että tuo pieni lisäilmatila osaltaan on syy siihen miksi niissä ei ole vielä kertaakaan paleltanut.

Vielä kun löytäisi hanskat, missä näpit pysyy lämpöisenä...

paaton
03.03.2018, 14.50
Tunnin niillä tosiaan tarkenee ohuillakin sukilla. Kylmä alkaa hiipimään varpaisiin siinä 1.5h kohdilla ilman kengänsuojia. Varpaiden päällä ei tosiaan ole eristettä juuri lainkaan, mutta hyvänä puolena pohjan eristys tuntuu toimivan.

tempokisu
03.03.2018, 15.47
No huh. Eilen tuli vastaan joku kuumakalle, oli pelkät kesäajokengät ja ei suojuksia ( no muuten ei olisi nähny että oli kesäkengät) minulla on jo 10 vuotta ollu talvella; karvavuorilliset mokkanahkaiset talvikengät, tavalliset sileäpohjaiset niin pysyy hyvin siinä polkimessa, päällä karvavuorisuoja ja vielä villasukka ( malli Mustamäki) päällä. Alla yksi villasukka.
Ei ole enää varpaat palellu. No kun en aja niin pitkiä matkoja että ne palelisi....

sak
26.03.2018, 09.44
Itse itselleni vastaten,
Sorelia kävin sovittamassa jalkaan ja onhan ne möhköt. Ja epäilen pohjan toimivuutta pyöräilykäyttöön, notkea ja pehmeä. Ei jatkoon.
Pitänee nuo yetit ottaa tarkkailuun.

kukavaa
28.03.2018, 15.42
Laken mxz-200set tilasin B24 alesta ja hyviltä ovat tuntuneet. Olisivat olleet tarpeen noilla kunnon pakkasilla. Se vähän jänskättää, et kauan noi klossin kuuskulmat kestää hiekotetulla asfaltilla rouhimista.

Shimaani
28.03.2018, 22.01
[OT)

Vielä kun löytäisi hanskat, missä näpit pysyy lämpöisenä... Noi (https://www.ejendals.com/fi/products/hand-protection/299/). 26€ Kooraudassa. ketun rumat mutta toimii. Hakkkaa ne ketunkalliit hestrat mennen tullen koska noi on konepestävät ja maksaa alle neljänneksen.
Samalla firmalla on myös vallan hyviä tuulensuojattuja tumppuja.
Sinnne siis.

Ja tästäkään en saa mainosrahoja. Oikeesti.
[/OT)

sas
29.03.2018, 01.14
^ kiitti vinkistä, täytyy ottaa testiin.

Moska
29.03.2018, 08.39
Viimetalven ajoin tuollaisilla, on melkohyvät.

karhunpoika
31.03.2018, 00.24
[OT)
Noi (https://www.ejendals.com/fi/products/hand-protection/299/). 26€ Kooraudassa. ketun rumat mutta toimii. Hakkkaa ne ketunkalliit hestrat mennen tullen koska noi on konepestävät ja maksaa alle neljänneksen.
Samalla firmalla on myös vallan hyviä tuulensuojattuja tumppuja.
Sinnne siis.

Ja tästäkään en saa mainosrahoja. Oikeesti.
[/OT)Nämä piti hakea heti testiin. Aamupäivällä - 9 astetta ja cc:llä pikkuteitä kierrellessä piti välillä ajaa ilman hanskoja. Tarkenee!

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk

TemMeke
31.03.2018, 22.37
Noi (https://www.ejendals.com/fi/products/hand-protection/299/). 26€ Kooraudassa. ketun rumat mutta toimii. Hakkkaa ne ketunkalliit hestrat mennen tullen koska noi on konepestävät ja maksaa alle neljänneksen.Kiitos ja kumarrus täältäkin. Talvitoimivuuden toteaminen jäänee ens talveen, mut näillä kevätkeleillä turhankin lämpöset, mikä lupaa hyvää.Pienikätisille mainittakoon, että K-Raudassa pienin koko oli 9, mut Bauhausista löytyi myös 8. Hintakin oli vain 19.90e. :)

dirtyrider
01.04.2018, 18.27
Kiitos ja kumarrus täältäkin. Talvitoimivuuden toteaminen jäänee ens talveen, mut näillä kevätkeleillä turhankin lämpöset, mikä lupaa hyvää.Pienikätisille mainittakoon, että K-Raudassa pienin koko oli 9, mut Bauhausista löytyi myös 8. Hintakin oli vain 19.90e. :)Mainittakoon vielä, että Bauhausissa löytyy myös mustana mikäli nuo liikenteenohjaajan hanskat ei miellytä [emoji38]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180401/fcb49af0ba367792f25e7ab9a114d3cd.jpg

J.Kottenberg
01.04.2018, 21.50
Ja näkyy löytyneen myös isompia kokoja. Kävitkö Tammiston Bauhausissa?

dirtyrider
02.04.2018, 00.07
Suomenojan Bauhaus, muissa asioissa käymässä, niin osui silmiin ja viimeinen pari kokoa 12 mustana. HI-VI väriä oli reilusti.

J.Kottenberg
06.04.2018, 14.45
Kävin Tammiston Bauhausissa, Tegera 299:ä oli saatavilla. Koko 12 oli vain keltaisena. Ei tietysti haittaa mitään, eipä huku niin helposti. Vaikuttivat hyviltä talvikäyttöön. Kahdet tuli ostettua. Koko yllätti kun kuvittelin että 12 olisi iso. Olen ihan normimies, ja yhtään pienempi ei saa olla. Joten kovin isokouraisten ei kannata vaivautua.

arctic biker
06.04.2018, 19.49
Mullei ihan noita ole ollut mutta Tegeran peruskinttaita toki ja ovatten hyviä ynnä kestäviä. Jos alushanskaa mikä ei niin tyhmä idea ole niin isoa kokoa suosittelen.

arctic biker
06.04.2018, 19.57
Vatut, oisin tilannut 299:It ynnä pari muuta ittelle muttei tuo Bauhaus noita netissä myy. Turhan pitkä fillarointi hakemaan.

TemMeke
29.05.2018, 23.53
Miten lämpimässä nuo Laken 300/400 vielä menee, ettei jalka paistu? Millasilla keleillä ne pysyy vielä mukavana?

ranttis
29.05.2018, 23.59
Miten lämpimässä nuo Laken 300/400 vielä menee, ettei jalka paistu? Millasilla keleillä ne pysyy vielä mukavana?Vaihtelee paljon kuten se kuinka kylmässä niillä pärjää. Alle tunnin kommutoinnissa ne menee ainakin +5 tietämille. Itse en näitä käytä nykyään tosin ennen kuin on -10 pidemmällä lenkillä tai -15 lyhyemmällä. Tuo +5 ylärajana voi olla pidemmällä lenkillä vähän korkea ainakin itselle.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

TemMeke
30.05.2018, 09.13
Vaihtelee paljon kuten se kuinka kylmässä niillä pärjää. Alle tunnin kommutoinnissa ne menee ainakin +5 tietämille. Itse en näitä käytä nykyään tosin ennen kuin on -10 pidemmällä lenkillä tai -15 lyhyemmällä. Tuo +5 ylärajana voi olla pidemmällä lenkillä vähän korkea ainakin itselle.

Kiitos, tän suuntasta vastausta kaipasinkin. Riippuu toki paljon käyttäjästä, mut uskaltanee ainakin ajatella jo syksyn nollakeleille. :)

TemMeke
13.06.2018, 12.31
Vielä Laken MXZ 400 kengistä sen verran, että ootteko käyttäny noita varren irrotettavia klipsuja? Siis niitä, millä varren saa kunnolla auki, ettei tartte survoa jalkaa sisään. Kestääkö ne käyttöä, kun vaikuttaa jotenkin hepposelta muovinpalalta..?

Juha Jokila
13.06.2018, 17.07
Vielä Laken MXZ 400 kengistä sen verran, että ootteko käyttäny noita varren irrotettavia klipsuja? Siis niitä, millä varren saa kunnolla auki, ettei tartte survoa jalkaa sisään. Kestääkö ne käyttöä, kun vaikuttaa jotenkin hepposelta muovinpalalta..?

Kerran koittanut jalkaan noita kaupassa. Ei kai niitä saa edes jalkaa ilman varren avaamista. Hupaisaa oli, että myyjä kaivoi pelkän vaijerin ulos urasta varren löysäämiseksi. Ihmettelin, että ei se noin vaikeaa voi olla ja yllättäen ite huomasin, että sinähän on ne muoviläpyskät, joka aukeaa nätisti.

TemMeke
13.06.2018, 20.23
Kerran koittanut jalkaan noita kaupassa. Ei kai niitä saa edes jalkaa ilman varren avaamista. Hupaisaa oli, että myyjä kaivoi pelkän vaijerin ulos urasta varren löysäämiseksi. Ihmettelin, että ei se noin vaikeaa voi olla ja yllättäen ite huomasin, että sinähän on ne muoviläpyskät, joka aukeaa nätisti.

Kyllä ne jalkaan sai, ainakin näin kesällä, kun jalassa oli vaan sovitussukka, eikä lahkeita. Samasta syystä, myyjä tosiaan avasi kengästä vaan boat. Siinä kun liikkeessä hetken kävelin kengät jalassa, niin tuli mieleen joku Velogin video, missä sekin valitteli, että hankala ahertaa noita jalkaan ja joku kommentoi, että sen varren saa avattua, niin hokasin hakea ton avausjutun niitä pois ottaessa. Seuraava sovitus villasukan kanssa olikin astetta helpompi.. :D

JK-
10.09.2018, 20.31
Onko Northwave Yimalaya vanhan Yetin seuraaja vai jokin Xxl spesifi malli? Kuvien ja datan mukaan sama mono[emoji848]

https://northwave.com/it/p/yeti/

https://www.xxl.fi/northwave-yimalaya-miesten-talvipyorailykengat/p/1150309_1_style

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

LJL
10.09.2018, 21.51
Laiskuuttani kysyn että missä kaupassa on halvimmalla Laken 400:ia jos sokkona ostaisi

TMo
11.09.2018, 10.29
Laiskuuttani kysyn että missä kaupassa on halvimmalla Laken 400:ia jos sokkona ostaisi
Väittäisin että hi5bikes.fi löytyy halvimmalla (249€). Sieltä omani kotiutin ja nyt odotellaan samanlaista talvea kuin viime talvi että noille käyttöä olisi. MXZ303 mennään melko pitkälle talvea ennenkun noille käyttöä löytyy.

santei
11.09.2018, 14.54
Onko Northwave Yimalaya vanhan Yetin seuraaja vai jokin Xxl spesifi malli? Kuvien ja datan mukaan sama mono[emoji848]

https://northwave.com/it/p/yeti/

https://www.xxl.fi/northwave-yimalaya-miesten-talvipyorailykengat/p/1150309_1_style

On kyllä aivan samannäköiset ja hintakin about sama kuin Yeti-mallilla taannoin supersunnuntaitarjouksessa. Taidan ite ainakin tilata nuo kokeiluun, kun Yeti tarjouksesta en aikoinaan saanut oikean kokoisia. 42 oli pituuden puolesta ok, mutta lesti oli liian kapea. Josko 43 ja 44 koot tilaisi kokeiluun.

VPR
11.09.2018, 15.21
Yimalaya on joku XXL:n oma typotus, samoja kenkiä myydään Saksassa Himalaya-nimisinä.

santei
11.09.2018, 15.28
Yimalaya on joku XXL:n oma typotus, samoja kenkiä myydään Saksassa Himalaya-nimisinä.

No niinpä näyttää olevan. Jokatapauksessa speksit ja ulkonäkö on samat kuin Yetissä joten hinta/laatusuhde pitäis olla kohdillaan jos vaan mitoitus natsaa.

hcf
11.09.2018, 15.34
Hmm nuohan vissii pelais flattienki kans? Onko jollaki kokemusta pitääkö ne yhtää?

JK-
11.09.2018, 18.38
Laitoin tilaten, hinta on varsin kohtuullinen & 100 päivän palautusoikeus [emoji4]

Kirjoitan kommenttia fläteistä jahka saapuvat, läskillä ajoon tulossa

LJL
11.09.2018, 20.46
Väittäisin että hi5bikes.fi löytyy halvimmalla (249€). Sieltä omani kotiutin ja nyt odotellaan samanlaista talvea kuin viime talvi että noille käyttöä olisi. MXZ303 mennään melko pitkälle talvea ennenkun noille käyttöä löytyy.

Juu, sen bongasinkin mutta oli vaan kokoa 41. Metsästystä jatketaan

JK-
14.09.2018, 23.08
Laitoin tilaten, hinta on varsin kohtuullinen & 100 päivän palautusoikeus [emoji4]

Kirjoitan kommenttia fläteistä jahka saapuvat, läskillä ajoon tulossa

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta TapatalkillaJa himalayat himassa, nopea oli toimitus

Alla kuva pohjasta, vaikuttaa mielestäni toimivalta flättien kanssa, testilenkki tosin tekemättä

Ainut mitä en huomannut tilatessa: pohjasta puuttuu piikit & nastoja ei varmaan saa kiinni.. lopputalven jääränneissä olisi hyvät[emoji848]

Tosin pärjää varmaan ilman piikkejäkin: ajaa sitten nastakengillä pahimmat kelit tai ruuvaa piikkaripiikit spd-reikiin, liekkö kierre sama?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180914/ba0a4605c1dbbfeafc84fae55dbac01d.jpg

Mettis
14.09.2018, 23.33
Hmm nuohan vissii pelais flattienki kans? Onko jollaki kokemusta pitääkö ne yhtää?

Viime talvena ehdin muutaman lenkin ajaa ja ainaki omilla nukeproofin flateilla piti aivan hyvin.

Keijo Leppänen
22.09.2018, 16.03
Syksy kenkiä miettiny. Onko northwaven extreme xcm gtx liian lämpönen tai raptor?

Sotanorsu666
27.09.2018, 12.41
https://www.xxl.fi/northwave-husky-arctic-miesten-talvipyorailykengat/p/1150310_1_style

Nyt pääsee aika halvalla tutustumaan talvikenkiin. Tilaisin itsellenikin, mutta on parit uudet käyttämättömät vielä varastossa pakkasia odottamassa.

paaton
27.09.2018, 15.00
Nyt taitaa olla xxl:n oma malli tuo husky. Onkohan ihan suora kopio vanhemmasta extreme articista? Puhutaan kuitupohjastakin.

Ei kun on tuota muuallakin myynnissä. Ainakin pinta materiaali näyttää vähän halvemmalta.

https://www.bike-discount.de/en/buy/northwave-husky-tech-mtb-winter-shoes-699212

kuovipolku
27.09.2018, 17.41
[QUOTE=Sotanorsu666;2812568
Nyt pääsee aika halvalla tutustumaan talvikenkiin. Tilaisin itsellenikin, mutta on parit uudet käyttämättömät vielä varastossa pakkasia odottamassa.[/QUOTE]

Halvalla kieltämättä, mutta eivätkö nämä ole sellaiset tyylipuhtaat pohjoiseurooppalaiset talvikengät? Eli semmoiset joita käytetään talvisin kun lämpötila vaihtelee nollasta vähän päälle kymmeneen plusasteeseen ja on usein märkää? Eli meille pohjoismaisille pakkaskelifillaristeille ne eivät varsinaisesti ole suunniteltu?

Arvosteluissa tosin joku hollantilainen mainitsee ajaneensa kun lämpötila oli -4 eikä tullut kylmä

PS Onko sinulla siis kaksi paria näitä kenkiä ja molemmat vielä tosioloissa testaamattomia? Vai ymmärinkö väärin?

PTS
27.09.2018, 18.28
https://www.xxl.fi/northwave-husky-arctic-miesten-talvipyorailykengat/p/1150310_1_style

Nyt pääsee aika halvalla tutustumaan talvikenkiin. Tilaisin itsellenikin, mutta on parit uudet käyttämättömät vielä varastossa pakkasia odottamassa.
Kiitos vinkistä, kävin hakemassa yhden parin talteen. Itseltä löytyy myös jo kahdet talvikengät, mutta tuolla hinnalla menee vaikka varakengistä. Jos ei muuten, niin kurattavaksi maastolenkeille.

Pikaisella kokeilulla ovat juuri ja juuri hintansa arvoiset, enempää en olisi maksanut. En odota liikoja tältä kengältä. Pohja tuntui jalkaan aika kovalta, mutta muuten istui kivasti. Voisi kokeilla toista pohjallista. Tammistosta oli jo koko 46 loppu, 45 löytyi muutama.

Sotanorsu666
27.09.2018, 23.05
PS Onko sinulla siis kaksi paria näitä kenkiä ja molemmat vielä tosioloissa testaamattomia? Vai ymmärinkö väärin?

Vähän huonosti muotoiltu tuo oma viesti. On siis kahdet muun malliset uudet ajamattomat kengät odottamassa vuoroaan. NW:n Yetit ja sitten joku toinen malli samalta valmistajalta. XXL tarjouksista ostettu varastoon. Lisäksi käytössä on vielä bontragerin omw:t, laken 303 ja nw celsius articit. Vähän sulo vilenin vikaa löytyy, se myönnettäköön.

F. Kotlerburg
27.09.2018, 23.21
Nyt taitaa olla xxl:n oma malli tuo husky. Onkohan ihan suora kopio vanhemmasta extreme articista? Puhutaan kuitupohjastakin.

Kalvohan noista puuttuu, joka noissa vanhemmissa Celsius-sarjalaisissa jne. oli. Raptor taitaa olla niiden korvaaja ja nuo Huskyt on halpismalli.

Itsellä on välikelin kenkinä nuo vanhat Celsiukset. Kestää seistä vaikka rapakossa eikä tuu vesi sisään. Talvella niillä ei kyllä enää tarkene.

paaton
27.09.2018, 23.27
Jep. Mulla on nuo Celsius articit. Muuten tosi hyvät ja laadukkaat kengät, mutta kova muovinen/kuituinen pohja johtaa kylmän äkkiä jalkaan ja on pirullisen liukas.

Minusta se raptor ei ole seuraaja, vaan jokin gtx malli, joka on vastaava mutta kunnollisella kumipohjalla. Voisi korjata articin ainoan puutteen.

Edit: Tätä mallia tarkoitin.

https://www.bike-discount.de/en/buy/northwave-x-cross-gtx-r-mtb-winter-shoes-644825

jone1
28.09.2018, 19.29
https://www.rosebikes.com/zwolfender-classic-mtbroad-bike-overshoes-444164
Noilla pärjänny vähintään yhtä hyvin kuin tommosilla pohjoiseurooppaan tarkoitetuilla talvikengillä.
Maantie kesäkengissä lämpöpohjallinen ja lämmin sukka ja noi päälle.
Useamman tunnin pärjää pikkupakkasilla mutta ei tietysti kovilla pakkasilla.
Eipä sitä maantiepyörällä talvella ajellakaan. Kunnon pakkaspyöräilyyn tietysti omat kengät.

Lukija5
28.09.2018, 19.43
Kiitos vinkistä, kävin hakemassa yhden parin talteen. Itseltä löytyy myös jo kahdet talvikengät, mutta tuolla hinnalla menee vaikka varakengistä. Jos ei muuten, niin kurattavaksi maastolenkeille.

Pikaisella kokeilulla ovat juuri ja juuri hintansa arvoiset, enempää en olisi maksanut. En odota liikoja tältä kengältä. Pohja tuntui jalkaan aika kovalta, mutta muuten istui kivasti. Voisi kokeilla toista pohjallista. Tammistosta oli jo koko 46 loppu, 45 löytyi muutama.

Vastasko koko normaalikenkiä eli saitko oman kokosi ilman että piti ottaa pienempää tai isompaa kuin normaalisti?

Markku Lehikoinen
29.09.2018, 00.41
Kävin noita XXL:n Huskyja välikausi/rapa/sohjo käyttöön tutkailemassa, mutta ei.
Kalvo uupuu ja pohja näytti kovin liukkaalta. Keskiosa on sileää kovaa muovia.
Jos ei ensipolkaisulla tartu vispilään menee ainakin mäkilähdöt räpeltämiseksi.
Minulla on muuten oikein hyvät Mavicit, mutta saisi olla inasen isommat.

Markku Lehikoinen

Poy
29.09.2018, 15.04
Ainut mitä en huomannut tilatessa: pohjasta puuttuu piikit & nastoja ei varmaan saa kiinni.. lopputalven jääränneissä olisi hyvät[emoji848]

Tosin pärjää varmaan ilman piikkejäkin: ajaa sitten nastakengillä pahimmat kelit tai ruuvaa piikkaripiikit spd-reikiin, liekkö kierre sama?

Itselle nuo Himalayat/Yetit sen verran lämpimät etten jäärännikeleillä käytä ollenkaan, vaan silloin ajan toisilla kengillä. Kengät säilyneetkin hyvässä kunnoss, kun ajettu vain lumella eikä ravassa, toisin kuin muut maastopyöräily kenkäni. Säästyvät siihen tarkoitukseen jossa ovat parhaimmillaan eli kylmyyden eristämiseen. Muuten tuo misukan pohja on tosi hyvä, kuten oikeissa talvikengissä kuuluukin olla, ja hyvät jopa jalkautuessa.

s12
01.10.2018, 23.30
Olikos kellään jo kokemuksia 45NRTH Wolfgareista? Onko miten topakka kenkä?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181001/71119d2285881c9b53c9061fd5b40c80.png

velib
02.10.2018, 08.58
Yksi pidempi lenkki ajettu Huskyilla. Omaan jalkaan nuo ovat hieman turhan isot, mutta hieman kapeammat ja istuvat paljon paremmin kuin edelliset syyskengät Diadoran Polarikset. Kantapää pysyi paikoillaan, kun Polariksessa se pääsi liikkumaan riittämättömän kiristysvaran takia. Kahta pohjallista tai kahta sukkaa joutuu silti käyttämään että kengän saa tarpeeksi kireälle. Pienempi koko olisi kiristynyt paremmin mutta samalla se olisi ollut liian lyhyt. Itsellä on näistä sama koko kuin Shimanon kesäkengistä. Kalvoa noissa ei tosiaan taida olla, joten katsotaan miten käy kun tulee märkää. Luulen että pärjää ihan hyvin jos ei tarvitse kahlailla. Talveksi on aikaisemmista vuosista viisastuneena oikeasti lämpimät OMW:t.

Olin valmis sijoittamaan hyviin kenkiin enemmänkin, mutta kaikista kokeilemistani välikausikengistä nämä istuivat parhaiten itselle.

Pyhä Risti
03.10.2018, 12.25
Olikos kellään jo kokemuksia 45NRTH Wolfgareista? Onko miten topakka kenkä?

On topakka...
Kenkä Hänelle jolla on jo kaikkea tai sitten huono verenkierto jaloissa. Oulun korkeudella muutaman kerran vuodessa käyttöä, muuten mennään Wolfhammereilla jotka eivät ole niin kömpelöt ja hankalat kävellessä.
Mielestäni leventää ajoasentoa entisestään.
Irroitettavilla huopavuorilla voi olla hyötynsä esim jos astuu avantoon tai puroon. Pääsee sitten kuivattelemaan huopia erikseen tai ideaalitilanteessa vaihtaa varahuovat kenkään (jos niitä kukaan mukanaan kuljettelee...)
Erikoiskenkä erikoiskäyttöön, silloin kun oikeasti tarvii voi pelastaa varpaat.
Yksilölliset ominaisuudet kuskissa ratkaisee tarviiko näitä. Itse olin tilanteessa jossa kuskilla jolla oli nämä Wolfgarit jalassa tuli varpaille niin kylmä että joutui lämmittelemään makuupussissa jalkoja tunteroisen. Minulla jalassa ensimmäisen sukupolven wolfhammerit eikä ongelmia samoissa olosuhteissa. Tosin asiaan vaikuttaa paljon muukin kuin kenkien lämpimyys...
Ainoaksi talvikengäksi ylilyönti mielestäni.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181001/71119d2285881c9b53c9061fd5b40c80.png

Malamuutti
06.10.2018, 12.39
Yksi pidempi lenkki ajettu Huskyilla. Omaan jalkaan nuo ovat hieman turhan isot, mutta hieman kapeammat ja istuvat paljon paremmin kuin edelliset syyskengät Diadoran Polarikset. Kantapää pysyi paikoillaan, kun Polariksessa se pääsi liikkumaan riittämättömän kiristysvaran takia. Kahta pohjallista tai kahta sukkaa joutuu silti käyttämään että kengän saa tarpeeksi kireälle. Pienempi koko olisi kiristynyt paremmin mutta samalla se olisi ollut liian lyhyt. Itsellä on näistä sama koko kuin Shimanon kesäkengistä. Kalvoa noissa ei tosiaan taida olla, joten katsotaan miten käy kun tulee märkää. Luulen että pärjää ihan hyvin jos ei tarvitse kahlailla. Talveksi on aikaisemmista vuosista viisastuneena oikeasti lämpimät OMW:t.

Olin valmis sijoittamaan hyviin kenkiin enemmänkin, mutta kaikista kokeilemistani välikausikengistä nämä istuivat parhaiten itselle.

Aamulenkki käyty nyt noilla XXL:n Huskyilla. Ihan hyvin kesti sen veden, mitä eturengas märästä tiestä nosti. Lesti on aavistuksen kapeampi kuin kesäpyöräilykengissä mallia Lidlin Crivit, mutta sopii ihan OK minunkin leveään jalkaani samalla kokonumerolla. Kantapää pysyi sievästi paikallaan eikä hinkannut. Lämpö on ihan hyvä tuossa parin - viiden plusasteen tietämissä; jalat hikosivat paksuissa merinosukissa hieman, joten kengät kestänevät minun ei-niin-kylmänaroissa koivissani muutaman miinusasteenkin. Kengän pohjassa kärjessä näyttää olevan kovempaa muovia olevat pyöreät ulkonemat, joiden oletan olevan jonkinlaiset liukuestesysteemit. Jos nuo muutaman kauden kestävät, niin tuntuvat olevan ihan tarjoushintansa väärti loppusyksyn, kevään ja/tai lauhemman talvipäivän kengiksi.

Pexxi
12.10.2018, 20.15
Onkos näissä Northwaven kengissä koot vähän kuin Shimanon kengissä eli yhtä suuremmat kuin normaalisti?

Poy
12.10.2018, 22.14
Onkos näissä Northwaven kengissä koot vähän kuin Shimanon kengissä eli yhtä suuremmat kuin normaalisti?
Mulla NW:ssä 42 kun taas Shimanossa 43. Olikohan niin että NW:ssä kapea lesti, jolloin osa joutuu ottamaan tavallista isomman.

sas
12.10.2018, 22.52
Ainakin mä jouduin ottaa pykälää isomman, koska lesti liian kapea. Samalla tuli kyl vähän llian pitkä kenkä, mutta mun työmatka-ajelussa se ei haittaa,sillä lisäilmatila varmisti sen että kertaakaan talvella ei varpaat palellu.

paaton
12.10.2018, 23.05
Yetit ovat tosiaan kapeammala lestillä, mitä esimerkiksi vanhemmat Celsius articit.

LJL
13.10.2018, 00.17
Ostin taannoin XXL:n tarjouksesta Japantherit. Aika hyvät välikelin eli Etelä-Afrikan talven kengät näin alle 100km kokemuksella. Vähän jäykät kyllä ainakin uutena, kun vertaa nahkaisiin Lakeihin. Uskon että meistä tulee kaverit kun kelit viilenee.

paaton
13.10.2018, 00.56
Ostin taannoin XXL:n tarjouksesta Japantherit. Aika hyvät välikelin eli Etelä-Afrikan talven kengät näin alle 100km kokemuksella. Vähän jäykät kyllä ainakin uutena, kun vertaa nahkaisiin Lakeihin. Uskon että meistä tulee kaverit kun kelit viilenee.

Japanterit olisivat kyllä kivat märässä maastossa möyrimiseen just ennen pakkasia.

Moska
13.10.2018, 01.24

Mullä lähtee kolmas talvi nuiden kanssa, ostin numeroa isommat kuin tarvisi niin menevät ympärivuoden sukkasäädöllä. Pakkaslenkeillä mulla loppuu ennen kädet, kuin alkaisi jalkoja paleleen. Mutta nuo on niin persoonakohtaisia asioita.

Pexxi
14.10.2018, 20.30
Kiitos, tilasin sitten numeroa isompaa kuin normaalisti kuitenkin kun talvikäyttöön oli ajatus mutta kattellaan nyt mimmoset on. Pari talvea mennyt FiveTenin Impact High:lla ja noilla pärjännyt jonnekin -15 asti säärystimillä. Pari tuntia maksimi mutta kun välillä aina kävelee niin varpaat kyllä lämpenee.

Jyri K
14.10.2018, 22.49
Kiitos, tilasin sitten numeroa isompaa kuin normaalisti kuitenkin kun talvikäyttöön oli ajatus mutta kattellaan nyt mimmoset on. Pari talvea mennyt FiveTenin Impact High:lla ja noilla pärjännyt jonnekin -15 asti säärystimillä. Pari tuntia maksimi mutta kun välillä aina kävelee niin varpaat kyllä lämpenee.

5/10 niin hyvä kun se kesällä onkin, niin se on talvella metsässä ihan hirveä. Ei sillä, että jalat paleltuisi, mutta luminen/jäinen kallio suorastaan hengenvaarallisen liukkaat 5/10 kengillä. Parin kunnon liukastumisen jälkeen vaihdoin vaelluskenkiin.

GetAGrip83
15.10.2018, 11.35
onkohan kukaan kokeillu icebugeja flättäreillä. vois olla kovat

Pexxi
15.10.2018, 16.34
5/10 niin hyvä kun se kesällä onkin, niin se on talvella metsässä ihan hirveä. Ei sillä, että jalat paleltuisi, mutta luminen/jäinen kallio suorastaan hengenvaarallisen liukkaat 5/10 kengillä. Parin kunnon liukastumisen jälkeen vaihdoin vaelluskenkiin.Yksi näkemys tietysti asiaan mutta itsellä on toiminut. Lähinnä lumi menee nilkoista sisään ilman säärystimiä niin se vähän häiritsee. Ei kaikilla keleillä, silloin kun lumi on irtonaista apkkaslunta.

arctic biker
17.10.2018, 19.10
Order Number: 1710181266
Date 17.10.2018
Order value: 138,58 €
SH-MW5 - MTB Winter Shoes
1
view (https://www.bike-discount.de/en/beleg/auftrag-1710181266-5700646)

SPD SM-SH51 MTB Pedal Cleats

Eihän nuo aivan Suomen talven kenkiä ole mutta jos toimisivat näin välikautena ja vielä vettä pitäisivät niin oisin oikein tyytyväinen. Kummasti noita ajokenkiä kertyykin, oiskoon seitsemäs pari. Parin viikon päästä lienen viisaampi Shimanojen suhteen.
Mun jalkaterä on pikkasen leveä eli kesähalpisShimanoista Widelestiset on ok. Toivon ettei MW5 ainakaan kovin kapea ole.

s12
17.10.2018, 20.26
https://www.skistart.com/fi/45nrth-wolvhammer-mtn-2-bolt-cycling-boot.html

Ruotsin puolelta wölfhammereita kohtuu hintaan. Pitäis olla kokojakin aikalailla hyvin tarjolla jos varastotilanne pitää kutinsa.

Poy
21.10.2018, 17.06
Jos nastoja tarkoitat, niin ei kokemusta mutta voisi kuvitella että enemmän haittaa kuin hyötyä. Taas toisaalta icebugilta on tullut kitkapohjalla olevia kenkiä, jotka voisivatkin toimia ihan hyvin.

Marinka
23.10.2018, 19.16

Mä olen parina viime vuotena siirtynyt jääkaudella ajamaan maastossa nastaIcebugien kanssa, polkimina Crank Brothersin Stampit. Toimii oikein hyvin, kumiseos kengissä tarttuu ihan kivasti polkimen nastoihin, ja toisaalta pitoa löytyy siinä vaiheessa kun tarvii laittaa jalkaa maahan tai tunkatessa ylämäkeen. Muuten olen ajellut Wölvhammereilla. Mut jos vähänkin on satanut pakkaslunta jään päälle, nastakengät lähtee jalkaan. Ongelmana noissa on vain, että päästävät liikaa viimaa läpi ajaessa.

hcf
19.11.2018, 17.15
Flättikenkiä hakevalle:
Freerider EPS high kengät ois ihan hyvässä tarjouksessä nyt bikesterissä (https://www.bikester.fi/five-ten-freerider-eps-high-kengat-ruskea-532569.html).

Tiiä sitte onko nuista talvikengiksi. Kommenttien perusteella ei

mangelman
19.11.2018, 19.47
Oiskohan jotkut tämmöiset oikeasti kylmään hyvät fläteille, toimisivat samalla muutenkin talvisaappaina?
https://www.partioaitta.fi/shop/sorel-caribou-EX0006864-buff/
https://www.partioaitta.fi/shop/sorel-caribou-xt-2019734-black-shale/
https://www.partioaitta.fi/shop/sorel-glacier-EX0008938-black/

jouniu
20.11.2018, 14.22
Osaatteko suositella lämpöpohjallista joka toimis näillä välikeleillä kesäkengissä?

tomije
20.11.2018, 22.31
Oiskohan jotkut tämmöiset oikeasti kylmään hyvät fläteille, toimisivat samalla muutenkin talvisaappaina?
https://www.partioaitta.fi/shop/sorel-caribou-EX0006864-buff/
https://www.partioaitta.fi/shop/sorel-caribou-xt-2019734-black-shale/
https://www.partioaitta.fi/shop/sorel-glacier-EX0008938-black/

Sorelin pyöreänappulainen kuvio on yksi surkeimmista pidoltaan talvella, varsinkin jos lumen alla on vähänkään jäätä.
Kokemusta on muutamista yllättävistä pannuista ihan kävelypelillä siis.
Ja muutenkin taitaa olla vähän turhan jäsäkät kengät jopa fläteille.

miumau
21.11.2018, 23.36
Ihan hyvät talviajokengät nuo 5.10 Freerider Esp ovat. Minulla on ollut ne n.3 vuotta. Ostaa yhtä kokoa isommat niin että villasukka sopii niin niillä tarkenee siinä 5-6 asteen pakkasessa vielä ihan hyvin. Toimivat hyvin piikkipoljinten kanssa, ei juuri kenkä lipeä polkimelta. Tuosta luomella kävelystä niillä tuntuu ihmiset valittavan että ovat liukkaat. Onhan pohja sileä kuin mikä joten ei niitä kävelykengiksi ole tarkoitettukkaan, mutta niillä kävellessä pitää lumessa käyttää vähän sellaista ankkakävelyä eli mäjäyttää aina koko pohja maahan tukevasti niin onnistuu se lumessa eteneminenkin. Kaikenlainen sipsuttelu lumessa niillä johtaa kyllä äkkinäiseen pidon menetykseen. En kyllä ole niillä kaatanut kertakaan kävellessä.
Pohja on poljin tuntumaltaan ehkä paras viiskympeistä. Jonkin verran pitävät vettäkin, joten voi ajella viileillä syyskeleilläkin.

Inline Biker
27.11.2018, 16.10
Keskustelujen ja kommenttien perusteella tulee käsitys, että Wölfhammer lämpöisin vaihtoehto mitä löytyy. Mutta voiko tuo olla jo liiankin lämmin ja kallis kohtuullisen lyhyelle työmatkapyöräilylle? Toisaalta pyöräilen läpi talven ja pakkasta on parhaimmillaan -30 astetta.
45NRTH sivustolla on kenkien mitoitusohje, niin oletteko sen perusteella onnistuneet saamaan sopivankokoiset kengät? Kun ei noita pääse missään kokeilemaan täällä pohjois-suomessa, vai pääseekö?

JackOja
27.11.2018, 16.16
Keskustelujen ja kommenttien perusteella tulee käsitys, että Wölfhammer lämpöisin vaihtoehto mitä löytyy.

Ei ole, Wølfgar on vielä jämympi. Ja Bontragerilla oli joku lämpöinen kenkä.

Mutta voiko tuo olla jo liiankin lämmin

Ei voi. Eikä Wölvhammer erityisen lämmin jeesuskenkä ole.

...ja kallis kohtuullisen lyhyelle työmatkapyöräilylle?

Kalleuden määrittelet itse. Lyhyellä matkalla pärjää tietty vähemmälläkin.

Toisaalta pyöräilen läpi talven ja pakkasta on parhaimmillaan -30 astetta.

Lämmintä jalkaan sit.

ranttis
27.11.2018, 16.58
Lake 303, Lake 404, Bontrager OMW ja Wolfhammer lienevät ne vaihtoehdot jos on esim puoli tuntia ja -30C kriteerinä. Itse pärjään tuon Laken 303:lla mutta jotkut ei pärjää niillä edes -2C kelissä joten yksilöllistähän tuo on.

s12
27.11.2018, 19.51
Keskustelujen ja kommenttien perusteella tulee käsitys, että Wölfhammer lämpöisin vaihtoehto mitä löytyy. Mutta voiko tuo olla jo liiankin lämmin ja kallis kohtuullisen lyhyelle työmatkapyöräilylle? Toisaalta pyöräilen läpi talven ja pakkasta on parhaimmillaan -30 astetta.
45NRTH sivustolla on kenkien mitoitusohje, niin oletteko sen perusteella onnistuneet saamaan sopivankokoiset kengät? Kun ei noita pääse missään kokeilemaan täällä pohjois-suomessa, vai pääseekö?

Itellä 42 jalka. Tilasin mitoitusohjeen mukaan 43 popot. Mahtuu ohut alussukka ja villasukka. Ja vielä varpaat liikkuu.

arctic biker
27.11.2018, 20.21
Osaatteko suositella lämpöpohjallista joka toimis näillä välikeleillä kesäkengissä?

https://backpackinglight.com/polar_wrap_toasty_feet_insole_spotlite_review/ Kolme vuotta nuo olleet mutta ovatten littanat eli ei jalkaholville mitään tukea. Ainakin paremmat lämmön suhteen kuin Bontrager OMWkenkien surkeat orkkispohjalliset. Jos sulla on kesäkenkä ns. oikeankokoinen niinnei nuo mahdu kenkiesi omien pohjallisten kanssa.
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/sidas-3feet-merino. Nuo tilasin. Saanen torstaina, mulla on sillai että jos ei ole pohjallisissa oikeata jalkaholvin tukea niin kramppeja saan.
Just koestin,16km; vasen Toasty Feet ja oikea Shimanon MW5 jotenkin muotoiltu pohjallinen näissä OMWkengissä, vasen jalkapohja kramppas.

jakkok
29.11.2018, 22.03
Kun ei noita pääse missään kokeilemaan täällä pohjois-suomessa, vai pääseekö?

XXLssä kehottivat tilaamaan paria kokoa verkkokaupasta ja palauttamaan epäsopivat paikalliseen liikkeeseen (Oulu). Mitoitusohjeen perusteella tilasin 43 ja on just hyvät.

Itsekin käytän työmatkalla ja pidemmillä lenkeillä ja on huiput! Aiemmin Shimano MT91 ja talvella päällä neopreenit. Nyt säästyy noiden neopreenien kanssa värkkäämiseltä. Aika monet neopreenit ehti kulua 8v aikana.

j

hcf
01.12.2018, 22.30
Toimivat hyvin piikkipoljinten kanssa, ei juuri kenkä lipeä polkimelta. Tuosta luomella kävelystä niillä tuntuu ihmiset valittavan että ovat liukkaat.

Joo pito polkimella 10/10 mutta lumella 0/10 :D
Ei passaa jalkautua mäessä. Vois kokeilla jotai liukuesteitä kantapäihin

LJL
01.12.2018, 23.05
Tähän asti eli kuluvan viikon puolivälin -7C keleissä oon pärjäillyt 1h/siivu työmatkat Japanthereilla ilman villasukkaa, ihme sinänsä. Mutta jos vielä siitä kylmenee niin tarvitaan Laket ja villissukka.

Timppa H
02.12.2018, 13.56
Pieni mutu vertailu n. 6v vanhat Lake 303 vs. viime vuoden Wölvhammerit.

Laket menee mulla n. +2 - -10 parin/kolmen tunnin lenkeillä. Wölvit on kyllä lämpimämmät, menee jostain - 3 - -18, en tuon kylmemmässä juuri ajele. Melko lämpimät oli eilen parin asteen pakkasessa ihan ohuella merinosukalla. Alle -10 varpaat menevät kyllä viileäksi, mutta ei niin kylmäksi, että haittaisi.

Ja pieni päivitys vanhaan juttuun. 3 -4 kuukauden odottelun ja muutaman soiton jälkeen maahantuoja ei onnistunut toimittamaan boan rullaa. Laitoin viestin boan euroopan "päämajaan", samana päivänä tuli vastaus ja viikon päästä 2 boaa "vaijereineen".

Onneksi ehdin ostaa Wölvit ilman boaa :/

Teemu H
04.12.2018, 01.27
Hommasin Wölvhammerit XXL:n black friday alesta 229 eurolla. Selasin ennen ostoa tätä ketjua ja löysin mm. seuraavan nasevan kommentin:

Ei ne minun mielestäni mitkään autuaaksitekevät jeesuskengät ole. Jos pakkasta on lähelle kymppi niin kolmen tunnin kohdalla alkaa varpaita palella. Suunnilleen.

Silti minua ensimmäisellä lenkillä (-6 asteessa) puolentoista tunnin kohdalla vähän ihmetytti varpaiden palelu. Sitten muistin vanhan kliseen "jos varpaita palelee, laita pipo päähän". Kaivelin ajotakin taskuja ja totta, windstopper-myssy oli siellä taskussa eikä päässä. Laitoin lakin päähän ja kotona kolmen tunnin jälkeen varpaat olivatkin ihan käyttökunnossa.

Ensin meinasin ostaa Laken 303:t, mutta oikea koko loppui maasta (paitsi bikeshopin suositus- / riistohintaiset). Wölvhammerissa epäilytti pitkä varsi, mutta ei siitä ollut mitään haittaa ajaessa. Parempi vain, kun nilkkakin pysyy sulana.

Kaksi Boa-kiristintä saisi ehkä olla, Wölvissä on vain yksi. Niin saisi nilkan ja jalan kärjen eri kireyteen tarvitaessa. Ainakin Laken maantiekesäkengillä harrastan tuollaista säätöä välillä. Laken 400:ssa taitaa olla kaksi rullaa.

Minulla on herkkä Fatbike-polvi. Läskipyörällä ajaessa leveä q factor aiheuttaa pientä epämiellyttävää tunnetta toisessa polvessa, joka on nuorempana operoitu. Nyt Wölvhammerilla oli aluksi vähän samaa tunnetta krossipyörälläkin, mutta toivottavasti sain klossia säätämällä tilanteen paranemaan. Kengissä taitaa olla eristyksen ja muun paksun rakenteen takia klossien paikka vähän epäoptimaalinen.

Tämä hankinta muistutti minua pukeutumisen kokonaisvaltaisesta huomioimisesta. Ennen ajattelin selvästi, että varpaat palelevat huonojen kenkien takia, mutta pitäähän se muu pukeutuminenkin tietysti olla kunnossa :cool:

JackOja
04.12.2018, 08.54
Minulla on herkkä Fatbike-polvi. Läskipyörällä ajaessa leveä q factor aiheuttaa pientä epämiellyttävää tunnetta toisessa polvessa, joka on nuorempana operoitu. Nyt Wölvhammerilla oli aluksi vähän samaa tunnetta krossipyörälläkin, mutta toivottavasti sain klossia säätämällä tilanteen paranemaan. Kengissä taitaa olla eristyksen ja muun paksun rakenteen takia klossien paikka vähän epäoptimaalinen.

Joo sama vika. En saa Wölveissä käännettyä klosseja tarpeeksi ilman että kantapää alkaa hangata takahaarukan putkia. Pitkillä lenkeillä alkaa polvessa tuntua. Muutenkaan eivät pyöräilykenkänä ole mielestäni erityisen hyvät kun pehmeä pohja joustaa eikä nilkkaosaa saa terpeeksi kireälle (siis vanhemmassa BOAttomassa versiossa).

jussi.
04.12.2018, 22.19
Shimano MW5 nyt pari viikkoa ollut työmatkakenkänä. Pikkupakkasella tuulessa varpaat alkaa palella puolen tunnin kohdalla. Pehmeä nilkkaosa ei ole ollenkaan vedenpitävä, mikä tuli itselle yllätyksenä. Sadehousuja ei saa kiristettyä niin että peittäisi tuon nilkkaosan, eli nilkat märkänä sitten ajellaan, ja siitähän se vesi imeytyy sukkiin. Se nilkkaosa ei myöskään työpäivän aikana kuivu. Edestä pääsee läpän alle vettä. Noh, on tämä silti parempi kuin kesäkenkä + kengänsuojat, mutta hintaan nähden pieni pettymys. MW7:ssa näyttää olevan samanlainen nilkkaosa ja läppä.

Ja lisäänpä vielä tänään kengissä havaitsemani ongelman. Pohjallinen on päälipuolelta pehmustettu muovikulho, jonka alle jostain pääsee vettä. Vajaa vuorokausi kevyessä sateessa pyöräilyn jälkeen kenkä oli pohjallisen alta aivan märkä. Että näköjään pohjalliset täytyy ottaa aina ulos ajon jälkeen.

Kollinjoki
07.12.2018, 16.06
Onko olemassa jotain edes kohtalaisen lämmintä kengänsuojusta, joka mahtuisi esim. vaelluskengän päälle?

Vaikka vaelluskengät eivät luonnostaan mitkään erityisen lämpimät ole, olen pärjännyt niillä kohtalaisen kovillakin pakkasilla mm. koiraa ulkoiluttaessani, kunhan on riittävästi lämmintä sukkaa alla. Mutta fillarilenkillä kylmyys alkaa kipristellä varpaita viimeistään 1,5 - parin tunnin jälkeen jo pikkupakkasellakin. Ei huvittaisi ostaa pelkästään tätä käyttöä varten mitään superlämpimiä kenkiä. Kunhan nyt johonkin -10 C asti vaikka pystyisi parin tunnin lenkin polkaisemaan. Työmatka on niin lyhyt että siinä välttää kovillakin pakkasilla vaelluskenkä tai talvikenkä ilman lisukkeita.

Esim. tämä Vaude https://www.bikester.fi/vaude-fluid-ii-musta-364034.html olisi juuri oikean mallinen, mutta tarkoitettu kai vain suojaamaan vedeltä eli tuskin lämmittää yhtään. Miastoressa olisi oikein kunnon pörröisellä karvavuorella oleva lämpsuojus, mutta se on pohjaa myöten umpinainen ja kumminkin luottaisin omien kenkieni Vibram-pohjaan enemmän sitten jos joutuu tunkkailemaan tai muuten tallustelemaan jalkaisin.

Olisihan sitten saatavilla Wölfhammereitakin mutta kun raha ei suoranaisesti tursuile taskuistani, tuntuisi vähän ylimitoitetulta hankinnalta omaan käyttööni, kun ei pitempiä lenkkejä talviaikana kertaa per viikkoa enempää kuitenkaan tule, hiihtokauden alettua ei sitäkään vähää, ja flättipolkimetkin välttävät näin talvikaudeksi mulle.

marco1
07.12.2018, 16.33
Vaudellakin taitaa olla joku karvavuorinen ja hiihtohommiin löytyy jo useammalta merkiltä valikoimaa enempi.
Esim. Yokon karvavuorista mononsuojaa on ollut saatavilla tarjouksesta n. 15€ hintaan Budgetsportista tms. jolloin sitä raskii vähän tuunatakin omaan käyttöön. Käytännössä noista voi leikata pohjan auki joten suoja olisi vaan pohjan yläpuolella, ehkä pitäisi ommella joku lenkki kantapään eteen jotta se pysyy paikallaan.

KSi
09.12.2018, 19.54
Order Number: 1710181266
Date 17.10.2018
Order value: 138,58 €
SH-MW5 - MTB Winter Shoes
1
view (https://www.bike-discount.de/en/beleg/auftrag-1710181266-5700646)

SPD SM-SH51 MTB Pedal Cleats

Eihän nuo aivan Suomen talven kenkiä ole mutta jos toimisivat näin välikautena ja vielä vettä pitäisivät niin oisin oikein tyytyväinen. Kummasti noita ajokenkiä kertyykin, oiskoon seitsemäs pari. Parin viikon päästä lienen viisaampi Shimanojen suhteen.
Mun jalkaterä on pikkasen leveä eli kesähalpisShimanoista Widelestiset on ok. Toivon ettei MW5 ainakaan kovin kapea ole.

Mulle tuli samanlaiset mustan perjantain tarjouksesta Bike-Discountista satasella. Vettä pitävät, eivät kyllä juuri hengitäkään. Muuten ihan hyvät. Yksi nro ekstrakokoa otin.. en tiedä miten esim. 10-15 asteen pakkasessa noilla selviää. Hieman kapea lesti, mutta en usko olevan ongelma jos ottaa yhden numeron ylikoon vrt. kävelykenkä. Loppujen lopuksi ihan kelpo tossu.. satasella.

arctic biker
10.12.2018, 10.39
Itse olen ollut tyytyväinen, nollasta +10 rospuuttokeleille tarvitsin. Omat on 45 ja MO88 Widelestisiin 45 kun vertaan niin pikkasen kapeampi MW5 ehkä on, selkeämmän eron koen lestin korkeudessa, MW5 on matalampi.

Hengittävyydestä en ala tinkaamaan, ainakin kumisaapasta parempi! Yhden kolmen päivän gravelgrindinkiretken olen noilla ajanut mutta käytössä WBL-systeemi eli paljaaseen jalkaan pakastepussi, eipä tarvinnut kenkiä tahi sukkia tulilla kuivatella.

Tuostahan löytyy sitte hienompi versio Goren kalvolla ja Misukan kumipohjalla ynnä Boakiristys eikä hintakaan paha. Kuinka iso ero on pohjien pitävyydessä, sitähän en tiedä mutta riittävän hyviksi olen halpispohjat kokenut. Pakkasen puolelle ei mun jaloilla noilla ole asiaa, lämminverisemmät saattaa pärjätä, itse en oikeina talvikenkinä
näitä pidä. Bontragerin OMW:t otan käyttöön kun mittari on miinuksella.

Kaatosateeseen en ole päässyt mutta käsisuihkulla koestuksen läpäisivät, nilkan ympärillä oleva joustava resori eivettäpitävä ole. Onneksi molempien kuorihousujeni lahkeitten pituus riittää, varalle löytyy vielä nämä: https://shop.pearlizumi-eu.com/en-dk/men-accessories-shoecovers/ultra-gaiter-s-black-14381202021s

Hintansa arvoiset.

Waldow74
11.12.2018, 21.12
tere

Ostin Lake MX145 (44 wide) käytettynä, myyjän mukaan ja silmin halaittavissa oli että kenkiä ei ole paljoa käytetty. Kokonsa puolesta menee yhden sukan kanssa loistavasti 43 koon jalkaan (taitaa kaikki muut kengät olla sieviläiset 43 ja halti ja bontrager 44), mutta tällä hetkellä lämpötila on ollut +4 ja-7 asteen välillä ja jos pakkasta on enemmän kuin -2 niin tuntuu käyvän mx145 vähän kylmäksi ja varsinkin oikeaa jalkaa palelee enemmpän joka uusi ilmiö ei ole havaittavissa muilla kengillä.

Juha Jokila
12.12.2018, 00.05
^tuohan on sellainen tihkukelin kenkä +10 - 0 C. Ja jos on oikeat talvikengät, niin laittaisin ne mieluummin jalkaan jo vähän ennen nollaa. Mutta mää olenkin palelluttanut jalkani liian mona kertaa.

jaska
17.12.2018, 11.48
Hommasin juuri Bontragerin uudet OMW kengät vanhojen Lake 303 tilalle. Parin lenkin jälkeen vaikutelma lupaava. Lämpimämmät kuin Laket ja irto sisätossut käteviä, kun ne voi pestä. Ajotuntuma paljon parempi jämäkämmästä rakenteesta johtuen. Boa isompi ja kengät saa tarvittaessa kireälle, toisin kuin Laket.

Teemu H
17.12.2018, 12.02
Wölvhammer Boa testattu yön yli talvipäivänseisauksessa ja hyväksi todettu.

Missään vaiheessa ei palellut varpaita, lämpötila pyöri koko ajan 5-6 pakkasasteessa. Minulla oli jalassa Sealskinz mtb sukka ja sen alla ohut villasekoitteinen De Marchi pyöräilysukka. Olen lukenut, että Sealskinz estää hien pääsyn kostuttamaan kengän toppauksia ja täten aiheuttamaan palelua. Nyt ei ollut kyllä hikiongelmaakaan, koska yritin ajaa koko ajan "termostaattiohjauksella" ja vältellä kovia tehoja.

Monella muulla kuskilla näkyi Lake 300-sarjaa, 45nrth:n eri malleja, tuolta porukalta voi ehkä saada hyviä kokemuksia :D

Antza44
17.12.2018, 13.02
Hommasin juuri Bontragerin uudet OMW kengät vanhojen Lake 303 tilalle. Parin lenkin jälkeen vaikutelma lupaava. Lämpimämmät kuin Laket ja irto sisätossut käteviä, kun ne voi pestä. Ajotuntuma paljon parempi jämäkämmästä rakenteesta johtuen. Boa isompi ja kengät saa tarvittaessa kireälle, toisin kuin Laket.
Tämä sisätossu ratkaisu on kyllä kätevä. Lisäksi siinä jää ilmatila varvaskuppiin kuoren ja tossun väliin. Mulla 303 ja Nortin Yetit ja molemmissa on kyllä kärkikupin eristys aika mitätön tälläselle kylmävarpaiselle. Laket näistä ehkä hitusen lämpöisemmät. Eilen taas Yeteillä -5 varpaat jäässä hyvästä merinosukka yhdistelmästä huolimatta.

Tarttis vissiin hakea uudet Lenzin akkupohjalliset, kun edellisistä alkaa oleen akut finito. Wölfgareja olis kiva koittaa, mutta noi lämppärit on kyllä toimivat ja pärjää vähän sirommilla monoilla.

paaton
17.12.2018, 13.24
Onko joku jo koettanut noita xxl:ssä myynnissä olevia lämpösukkia?

arctic biker
17.12.2018, 18.35
Omw-kengissä ei kun mitään Boakiristystä ole , sisäkengessä normipiuha missä pikalukko. Mun leveetä lestiä kaipaaville jaloille ok, tosin tää 45 on sen verta tykäistuva ettei kovasti sukkia mahdu. Toisaalta ihan hyvin lukkopoljin kengässä kantapää ei nouse eikä ees hinkkaa. -7C asti ja sitten kylmää!

zipo
17.12.2018, 19.00
Jaahas?Pikkasen tarkkuutta dataan.
Joo nyt on itsekin muutama lenkki ajettu vanhalla OMW 2018 ei BOA mallilla ja eipä ole kuin yksi moitteen kohde löytynyt.
Nojaa.. kyseinen malli alkaakin olla loppunmyyty alehinnoilla.
Katoppa 2019 mallia siinä on BOA.

https://www.cycli.fi/images/products/24152-a-1-shoe-bontrager-omw-1_orig.jpg

arctic biker
17.12.2018, 20.16
Toki katoin mutta olen sitten väärin boatiedossa, sori.

Burana
22.12.2018, 13.07
Menin ja hankin Wölvhammerit ja manuaalista hoksin, että noihinhan voi upottaa nastat. En pikahaulla löytänyt kokemuksia tästä ja erityisesti kiinnostaa ovatko Schwalben nastat yhteensopivia näiden töppösten kanssa? Niitä kun löytyy ylimääräisenä työkalupakista.

jalu78
22.12.2018, 14.04
Hyvää talvikenkää BOA-nauhoilla flättipolkimille? En siis etsi pyöräkenkää klosseilla...

sak
22.12.2018, 14.35
Tuli nuo wölvhammerit hommattua.
Muutama lenkki ajettu, kylmin sää ollut muistaakseni -7°
Varpaat tuntuu viileältä parin tunnin jälkeen mutta eivät kuitenkaan kylmettyneeltä. Vain yksi "saapas"sukka ollut käytössä.
Varsi on uutena todella jäykkä, eiköhän se siitä pehmiä.
Boa kiristys on mielestäni vähän huono koska sama köysi kiristää jalkapöydän ja varren, jos nuo haluaa tiukalle niin varsi alkaa puristaa ja tämä johtaneet huonohkoon verenkiertoon.
Ekat lenkit tuntui kylmiltä mutta tilanne tuntuisi paranevan kengän pehmiämisen myötä.
Kenkä on todella tilava, otin kokoa 45.
Paksutkin sukat mahtuu.
Verrokkikengät mitä olen kokeillut, OMW:46 liian kapea, 303:46 kapeahko tämäkin.
Entiset kengät olivat vanhempi malli Laken 303:sta koossa 46wide.
Kesäkenkänä on Shimanon maastolenkä kokoa 45wide, napakat.
Yleiskenkänä Suomalaiseen jalkaan sopiva Sievin maihari kokoa 44.
Kohtapa tuo lämpösyys testataan -15°

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla