Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Lidl-sälä

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ketju44
30.07.2009, 12.18
Joko on jolloin kokemuksia korjaustelineestä?

Ainakaan Lidl pettänyt nytkään :rolleyes: ; Muutama kappale korjaustelineitä tullut ja heti mennyt. Näin kahdessa eri myymälässä ja se riitti mulle taas vähäksiaikaa.

Rusakko111
30.07.2009, 13.22
Mukaan tarttui vai pumppu ja pohjalliset. Paitojen hihojen leikkaus oli minulle huono, kovasti lepattaisivat tuulessa. Housujen säämiskä surkea, mutten ehkä ok.

mattim
30.07.2009, 13.43
Kävin 11 jälkeen Pakilassa, telineet loppu, pumppu lähti mukaan. Heti nilkka suorana Kontulaan ja oli 3 telinettä jäljellä! Ostin niistä yhden eli 2 jäi. Mahtaako olla enää...

wictro
30.07.2009, 13.44
Kouvolassa pientä tungosta asustelaarilla jo klo 11:00, nappasin parit eri koon pöksyt ittelle ja tytsylle. Muutama paita, pumppu ja korjausteline lähti matkaan kanssa.

Ei sieltä pienin kantamuksin pääse ulos :P

.w

Mc_Mursu
30.07.2009, 14.40
Määkin kävin taas katsomassa ajovaatetusta. Mukaan tarttui pitkähihainen paita ja trikoohousut.

Hitto, kun on perseestä koittaa valita se sopivan kokoinen. Ei pääse sovittaa, eikä paketteja saa avata. Otin sitten L-koon. Paita istui aika hyvin 178 cm pitkälle, hoikalle ja muka pitkä selkäiselle. Vähän vois olla tiukempi ja hihat muutaman centin lyhyemmät, mutta jos pienempi koko olisi ollut lyhyempi, niin sitten ois jo ajettu melkeen napa paljaana.
Housut taas oli turhan löysät, joten kävin nopeasti vaihtamassa ne M-kokoiseksi. Vaihdon jälkeen istuivatki paremmin. Säämiskä on todellakin surkea ja kokemuksella voin sanoa, että se litistyy nopeasti lätyksi.

Ostin viimeksi pyöräilysadetakin, joka ei kyllä hengitä yhtään eli aika sama kastuuko sitä sateesta vai hiestä... No nyt siellä oli vettä hylkiviä pyöräilytakkeja. Ainakin kangas tuntui erilaiselta. Oiskohan ollut hyvä...

Tapahtumapaikka oli Riihikallion LIDL Tuusulassa. Kaikki pyörätelineet oli muuten myyty heti sanoi myyjä.

Nappulakenka
30.07.2009, 17.18
Mä kävin tuossa Niittykummussa ja mukaan tarttui takki, paita, housut ja parit sukat. Housuista suoraan koko M ja piru kun on pitkät lahkeet :eek: Tälläisellä lyhyt jalkaisella jää polven kohta sääreen ja jos laittaa polvikohdan kohdilleen on kilo kangasta rullalla haaroissa. Ei hyvä. Voiko nää vielä palauttaa vai pitäiskö noilla nyt vaan mennä? Paita ja takki myös kokoa M. Takki on todella hyvä ja paita myös ok. Istuu muuten hyvä, mutta olkapäiden kohdilta ei tahdo istua kunnolla ja jos käy vaihtamassa voi L olla jo liian iso.

Harmi sinäänsä ettei noita pääse sovittamaan etukäteen :( osti kukaan niitä laseja. Ovatko hyvät? Musta ne vaikutti oudoilta ja jätin kauppaan.

px
30.07.2009, 18.17
Marssin itse juuri äsken kassalle ja kysyin että saako näitä laseja ja paitoja kokeilla. Myyjä avasi paketit kiltisti ja kokeilu sopi. Lasit vaikuttivat tuohon hintaan ihan hyviltä, joten ostin ne.

HMK
30.07.2009, 18.32
Eipä ollut telineitä Lahessakaan, ei Kivistönmäellä eikä Launeella enää puolenpäivän jälkeen. Lieneekö sitten ollut sellainen, että menetin jotain?

Vaatteet ei vaikuttaneet kovin vakuuttavilta. Ehkä takkia olisi voinut harkita, jos olisi tarvetta ollut, mutta minulla on nyt takkia pitkäksi aikaa jo ennestään.

Focus
30.07.2009, 18.47
Itse lähdin jo aamuvarhaisella liikkeelle ja hain telineen pois. Ilo oli hyvin lyhytaikainen, koska vehkeestä puuttuu kokonaan holkki, johon pyörän paikalleen lukitseva koukku liitetään. Jäänyt tehtaalla hitsaamatta. Koska telineet loppuivat saman tien, ei auta muu kuin viedä koko roska pois ja ottaa rahat takaisin. Bilteman teline tulee siis luultavasti hommattua. No sainpa ainakin pyöräilyhousut ja hanskat, joten ei ihan turha reissu kuitenkaan.

Tube
30.07.2009, 18.59
Lahdessa Launeen, keskustan ja kivistönmäen myymälöissä tuli ravattua ja viimeisestä onnisti. Pieni helpotus oli kun huomasi että täälä löytyy. Kaksi siinä oli, toinen minulle ja parin minuutin päästä joku muu kävi hakemassa viimesen kappaleen parempiin käsiin. Ihan ok telineeltä vaikuttaa nopeasti kokeiltuna, niin halpa oli ja tietäen Lidlin yleisen laadun ei odotuksetkaaan ollut kovat.
Mukaan lähti parit sukat ja pohjalliset. Sukat istuu omaan jalkaan loistavasti ja pohjallisten laadun näkee kuhan kerkeää ne kenkiin survoa.

vehvis
30.07.2009, 19.53
Loppuhan ne telineet oli, kerrpele. No, mukaan tarttui silti paita kokoa M. Saas nähä kuin mahtuu.

sonnet
30.07.2009, 20.07
Kiitos vinkeistä, käväisin Lappeerseen Lidlissä. Mukaan tarttui paita, teline ja pumppu, oli siellä useita jäljellä hetki sitten. Pumppu vaikuttaa hentoiselta, saa nähdä, onko siitä mihinkään.

Telineen kasasin saman tien, että näkee onko kaikki osat mukana. Kyllä siitä näytti kokonainen tulevan ja suht tukevaltakin vaikuttaa. Sitä on vaikea sanoa miten ne muoviset kannattimet kestävät ajan hammasta, enkä vielä kokeillut miten se muutenkaan hoitaa hommansa.

time
30.07.2009, 20.10
Aamulla klo 9 hain Tampereelta telineen,pitkähihaisen ja hihattoman paidan ja takin.Telineeseen ainakin oma pyörä istui nätisti.
Aika näyttää onko sille käyttöä ja kestääkö,halpapoja oli kamat kuitenkin.

Thundermand
30.07.2009, 20.24
Kävinpäs minäkin Lidlissä ja ostin hihattoman paidan, pitkähihaisen paidan, housut, hanskat, kaksi paria sukkia, kaksi pumppua ja takin. Kaikki M:ää, paitsi paidat ja takki. Hihaton paita on silti suht. tiukka, mutta takki ja pitkähihainen paita ovatkin sitten jo liian isoja...Pitääpäs käydä vaihtamassa

vehvis
30.07.2009, 20.25
Kiitos vinkeistä, käväisin Lappeerseen Lidlissä. Mukaan tarttui paita, teline ja pumppu, oli siellä useita jäljellä hetki sitten. Pumppu vaikuttaa hentoiselta, saa nähdä, onko siitä mihinkään.

Telineen kasasin saman tien, että näkee onko kaikki osat mukana. Kyllä siitä näytti kokonainen tulevan ja suht tukevaltakin vaikuttaa. Sitä on vaikea sanoa miten ne muoviset kannattimet kestävät ajan hammasta, enkä vielä kokeillut miten se muutenkaan hoitaa hommansa.

Mä ostin sieltä pumpun viimeksi, kesti monta käyttökertaa, sit hajos se suutin. Pistin sit putkiklemmarin siihen ja hieman leikin MäkKaiveria niin hyvä siitä tuli. Irroitus venttiilistä ei oo helpointa, mutta paremmin se nyt toimii kuin uutena :P

majis
30.07.2009, 20.41
Kävinpäs minäkin Lidlissä ja ostin hihattoman paidan, pitkähihaisen paidan, housut, hanskat, kaksi paria sukkia, kaksi pumppua ja takin. Kaikki M:ää, paitsi paidat ja takki. Hihaton paita on silti suht. tiukka, mutta takki ja hihaton paita ovatkin sitten jo liian isoja...Pitääpäs käydä vaihtamassa
onko hihattomassa paidassa taskuja.? Mitkä värit?

S4ndr4
30.07.2009, 20.55
Paita (edit: pitkähihainen)& housut XL kokoisena noudin tänään... hyvin venyy 2 metrisellekin.. ;)

lansive
30.07.2009, 21.16
Klaukkalan Lidlissä oli tunti sitten kaikki laarit täynnä. Yhtään telinettä ei enää ollut, mutta kaikkea muuta runsain määrin ja kokojakin laidasta laitaan.

Mike Estonian
30.07.2009, 21.19
Lempäälän Lidlistä olin heti aamutuimaan hakemassa pari xl-kokoista jerseytä, takin, parit sukat ja hihattomia aluspaitoja. Pumppu tarttui mukaan, sillä vaikka se olisi heikkokin, niin kuudella eurolla hyvä varakone. Mukaan tarttui myös makuupussi ja rahaa paloi joku kuusikymppiä, millä budget sportista olisi juuri saanut yhden jerseyn :D

Galahad
30.07.2009, 21.28
onko hihattomassa paidassa taskuja.? Mitkä värit?
Just kävin paikallisessa liiterissä. Paita on musta, takana jotain sinistä kuvioo ja ei taskuja. Sellainen kondomimalli eli vartaloa nuoleva.

Bauer
30.07.2009, 21.37
Pitipä minunkin käydä Karhulan Lidlissä pari tuntia sitten. Yhtään telinettä enkä pumppua nähnyt. Vaatteita oli runsain mitoin, mutta omissa hyppysissä tuntivat aika laaduttomilta. Yhtä takkia koitin päälläkin, mutta ei tuntunut istuvan mitenkään. Tyhjä reissu tuli, mutta kotona voi vetää Sastan tuulitakin päälle.

apatceh
30.07.2009, 21.54
Raahesta oli klo 16.30 mennesä loppunut kaikki telineet ja tummat sekä valkoset sukat kokoa 43-46. Sukkia lähdin hakemaan mutta jouduin pettymään. Kerran keväällä ostin ja totesin nämä hyviksi.

wiljami
30.07.2009, 22.52
Olisikohan tuo huoltoteline (http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20090730.p.Polkupyoran_korjausteline) hyväkin? tekeeköhän tuolla jotain? Olen koko kesän suunnitellut tuommoista ja piirtänyt jo vähän piirustuksia että voisi tehdä joku päivä. Mutta tuolla hinnalla ei kannata tehä jos tuo kestää.

Hmm.... tukevaltahan tuo vaikuttaaa .... mutta pari seikkaa.

Koeponnistin tuota meidän lidlistä aamulla heräteostoksena tullutta nyt illalla ja en nyt kehrää välttämättä tyytyväisyydestä.

a) Meidän perheen maantiepyörissä hammasrataspakat ... tai miksi niitä vaihteita nyt kutsutaan ... tulee eripuolelle kuin lidlin työkalutaso. Eli jos vaihteet on esillä, työkalut on telineen takana ja päin vastoin. Ei nyt mikään mahdottoman paha asia, mutta mielestäni moka mikä moka.

b) kumpikaan miedän perheen maantiepyöristä ei mahdu ko. telineeseen. Ei Cannondalen femine runkokoko 47 eikä Cannondale koko 52. Kummassakaan etupyörä ei mahdu kääntymään "viiksien" väliin. Telineessä putki "keskiökoukulta" viiksille on liian pitkä. Putki estää eturattaan kääntämisen suoraan.
.....

t.w

Edit : Jos ei muuta hyvää liiterin tuotteissa, niin ainakin palautukset toimii moitteetta =)

Niin ja noin se näytti olevan kuvastossakin - voimanvälitys fillarissa eri puolella kuin työkalutaso. hmm.. ehkä minä vaan en ymmärtänyt sen syvintä ajatusta.

Frank
30.07.2009, 22.58
Pitihän se aamusta käydä teline hakemassa. En kyllä ole vielä ehtinyt edes kasaamaan.
Aikaisemmilla kerroilla olen ostanut pitkät housut, kestivät ne melkein vuoden. Pehmuste meni kyllä jo toisen pesun jälkeen ihan littanaksi ja kangas kului parissa kuukaudessa melkein puhki.
Takinkin joskus ostin, vetoketju kesti puolisen vuotta, muuten ihan hyvä perusrotsi.

di luca
31.07.2009, 00.04
Maantiepyörä ei käy tuohon telineeseen, etupyörä on liian lähellä vaakaputkea eikä näin istu kunnolla telineeseen. Muutenkin pyörä on huterasti kiinni verrattuna Parktooliin, joka jatkaa mulla edelleen töitään. ois siis yks Liiderin teline tarpeettomana Savon mualla...

Fairlane
31.07.2009, 00.51
Osta joku muu :)

HMK
31.07.2009, 01.23
Maantiepyörä ei käy tuohon telineeseen, etupyörä on liian lähellä vaakaputkea eikä näin istu kunnolla telineeseen. Muutenkin pyörä on huterasti kiinni verrattuna Parktooliin, joka jatkaa mulla edelleen töitään.

Kiitos tiedosta. Hyvä kun olivat loppu. Pyöräilyasioissa siis vastakin suuntaan johonkin muualle. Tai no, on ne myslipatukat hyviä.

Fairlane
31.07.2009, 01.35
Mikä olisi hyvä sykemittare alle 100€?
Vaihtoehtoja on paljon. Itsellä on jo noin 5 vuotta vanha Polar 150 pyöräantureilla. Minusta tuntuu, että on turhaa nämä kalorikulutusta laskevat. Satasella saa laidasta laitaan erilaista. Tässä nopeasti surfailtuna vaihtoehtoja.
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=21649 (http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=21649), http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=3735 (http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=3735), http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=11081 (http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=11081). Valintaan tietysti vaikuttaa, haluaako käyttää muussakin liikunnassa.

Taisi muuten mennä offtopiciksi

Ketjukeke
31.07.2009, 01.41
Juu kyl määkin hain Liitelistä housut ja pitkähihaisen paidan, ihan vaan testiin kun halvalla sai.

majis
31.07.2009, 01.53
Kiitos tiedosta. Hyvä kun olivat loppu. Pyöräilyasioissa siis vastakin suuntaan johonkin muualle. Tai no, on ne myslipatukat hyviä. snickers kopiot on kanssa aikamoisia energiapaukkuja, kuten myös sininen urheilujuoma. tosin ärsyttää se ettei niistä tyhjistä saa panttia muualta kuin liiteristä.

mattim
31.07.2009, 10.19
"Onko Lidlin sykemittari hyvä, vai kannattako ostaa jonkun muun?"

Mulla edellisen sadon (2008) Liiterin sykemittari. En tiedä onko vika esim. lähettimen patterissa mutta jos todellinen syke on esim. n. 140, mittarin näyttö seilaa 100 ja 140 välillä jatkuvasti. Välillä nousee todellisen korville ja taas laskee sadan päälle. Olen käyttänyt mittaria ehkä 20 - 30 kertaa joten luulisi että patsku olis vielä hyvä. Mut toisaalta se on jo yli vuoden vanha. Täytyy varmaan kokeilla vielä uudella patterilla.

Rusakko111
31.07.2009, 14.09
Kävin sitten hakemass Lidlin pitkät pöksyt minäkin, kun palstalaiset kilvan niitä kehuvat. Hain muuten viime viikon lopulla tuolta Raiski-setin: http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Category5_10052_13051_15816_15801_14301_-11___64

t-man
31.07.2009, 14.44
hanskat, sukat, pumppu ja lasit tuli haettua. Sukat ihan hyvät, hanskat on mitä on :) pumppua en päässyt vielä koeponnistamaan, mutta toivottavasti toimii paremmin kuin edellinen ohlssonin pumppu :P lasit ainakin kookkaat...sen pehmustuksen heivasin samantien roskiin. No suojaapahan silmiä joka suunnasta ja suurinta osaa naamasta muutenkin :D

ketju44
31.07.2009, 15.02
Ton ajotakin sitten ostamassa. Saas nähä sit syksyllä käytässö :cool:

Rusakko111
31.07.2009, 15.51
...ekan käytön yhteydessä. Eli palautus tänään. No sainpahan takarenkaaseen melkein paineet kohadalleen...

HMK
31.07.2009, 16.36
...ekan käytön yhteydessä. Eli palautus tänään. No sainpahan takarenkaaseen melkein paineet kohadalleen...

Tuli aikoinaan todettua parin säästämisyrityksen jälkeen, että pumppu on pyöräilijälle niin tärkeä kapine, että sitä ei ole mitään mieltä ostaa kuin kunnollista laatua.

Vaikka joku halpa pumppu sattuisi kestämäänkin, niin silti niiden suukappaleiden käytettävyydessä/paikallaan venttiilissä pysymisessä on isoja eroja. Turha tuskailla paskojen kanssa ja ostella joka vuosi uusia pumppuja. Yksi Rennkompressor on nyt palvellut 6 vuotta kahdella tiivisteen vaihdolla (tiiviste muistaakseni noin 50c kappale)

Nappulakenka
31.07.2009, 16.42
Mä kävin aamulla palauttamassa housut ja harmi kun pienen koko oli se M :( Palautus meni hyvin ja vaikka kassaneiti oli jo sulkemassa kassaa hän hoiti vielä palautukseni :) Kiitos siitä kassaneidille!

ketju44
31.07.2009, 16.58
pumppu on pyöräilijälle niin tärkeä kapine, että sitä ei ole mitään mieltä ostaa kuin kunnollista laatua.

Silcan pumppu kestänyt n. 16v :)

HiMa
31.07.2009, 17.10
Maantiepyörä ei käy tuohon telineeseen, etupyörä on liian lähellä vaakaputkea eikä näin istu kunnolla telineeseen.

Mun maastopyörä ainaki sopii tuohon telineeseen, että ei ollu turha ostos. (Parempaa telinettä en oo kyllä edes päässyt hiplaamaan).

JariV
31.07.2009, 21.22
Kävin tänään hakemassa Naantalin Liiteristä hanskat ja hihattomat paidan. Otin m-koon, joka tuntuu hieman pieneltä, mutta tunteepahan itsensä lihaksikkaaksi, kun paita kiristää... :D

Jazman
31.07.2009, 21.37
pitkähihanen pyöräilypaita hankittu... niin ja coppa caliaa ;)

ei vaan voi paljoo hörppiä tänään, ku huomenna olis aamulla lähtö 80+ km fillarilenkille
(kuhan vaan sää sallis!)

ketju44
31.07.2009, 21.57
pitkähihanen pyöräilypaita hankittu... niin ja coppa caliaa ;)

ei vaan voi paljoo hörppiä tänään, ku huomenna olis aamulla lähtö 80+ km fillarilenkille
(kuhan vaan sää sallis!)

Vedä känni vaan! Vettä sataa ja kaikkia vituttaa ;) http://www.youtube.com/watch?v=bnI9K_05BzA

Jazman
31.07.2009, 22.34
heh, klassikko :)

Frank
31.07.2009, 22.56
Taitaa olla noissa Guntherin-valinnan tuotteissa yleisenä ongelmana osien puuttuminen. Sain tänään kasattua korjaustelineen ja kas kummaa, tukiraudan siipimutteri uupui. Onneksi ei vaikuta käyttöön ja tuollaisen ruuvin saan töistä. Muuten yllättävän tukevan oloinen laitos ja hyvin ainakin maastopyörä sopii siihen. Maantiepyörää en ole vielä koittanut.

Jazman
02.08.2009, 00.24
Vedä känni vaan! Vettä sataa ja kaikkia vituttaa ;) http://www.youtube.com/watch?v=bnI9K_05BzA

ei ees satanu :)

91km tuli vedettyy ja hauskaa oli... nyt voi vetää sit sen kännin päälle :D

Birial
04.08.2009, 12.09
Itse olen natsisiwasta ostanut muutaman lyhythihaisen pyöräilypaidan ja kyllä hinta/laatu niissä kohtaa. Paitoja voi kyllä suositella kaikille, hyvää kangasta ja on näyttäneet kestävänkin hyvin. Harjoituspaitoina enemmän kuin hyviä.

Yhdet säämiskähousut olen myös ostanut, mutta ne eivät kyllä vakuuttaneet, kun hiertävät pidemmillä lenkeillä. Sisäpuolen saumat jotenkin vähän ulkona liikaa.

Jossain välissä ostin lyhyitä ohuita fillarisukkia ja ne on olleet kanssa hyviä ajossa.

sonnet
04.08.2009, 18.31
Maantiepyörä ei käy tuohon telineeseen, etupyörä on liian lähellä vaakaputkea eikä näin istu kunnolla telineeseen. Muutenkin pyörä on huterasti kiinni verrattuna Parktooliin, joka jatkaa mulla edelleen töitään. ois siis yks Liiderin teline tarpeettomana Savon mualla...

Mulla istuu telineeseen näemmä sekä maasturi että maantietsygä hyvin.

Bauer
05.08.2009, 19.02
Uskaltauduin tänään uudestaan astumaan kyseiseen kauppaan. Tällä kertaa silmiini osui vihreä lyhythihainen maastopyöräilypaita. 12e näytti hyllynreuna hinnaksi. Ajattelin, ettei tuossa kauheasti voi hävitä, kun materiaali tuntui sentään kohtuulliselta. Kassa kuitenkin veloitti vain 8e, jotain ei voi olla, kuin tyytyväinen:)

Hannu_
05.08.2009, 19.07
Hanskat oli aika pehmeet ja muutenki suht mukavat. Vähä vaan hiersi sormia välillä :rolleyes:

Santraginus
05.08.2009, 23.09
..korjaustelineen..Muuten yllättävän tukevan oloinen laitos ja hyvin ainakin maastopyörä sopii siihen. Maantiepyörää en ole vielä koittanut.

Telineen muovinen osa, joka asettuu fillarin keskiön alle, on aivan lelu. Ainakin, jos telineelle nostaa vanhan filetsun, jossa on fauber-keskiö. Fillari ei pysy tasapainossa, vaan pääsee kallistumaan sivulle, koska keskiö on liian paksu muoviosaan nähden.

Mutta eipä hätää, puolivalmiiksi tekeleen jo ennakkoon arvasinkin, joten pitää rakentaa pieni päivitys muoviosan korvaamiseksi. Nykyään kun 30 egellä ei saa kun lautasellisen hyvää ja ravitsevaa Eloveena-kaurapuuroa...:D.

Mikko
15.08.2009, 18.48
Ei liity pyöräilyyn. mutta Lidl-sälään. Ostin Lidlistä munakellon. Toimii ihan OK, paitsi että ajan loppumisen merkkinä ei ole mitään plimpahdusta vaan se pitää tajuta siitä, että kellon todella kova käyntiääni loppuu.

Kal Pedal
15.08.2009, 18.58
Minä olen ihan totta monta vuotta halunut munakellon, koskaan en ole saanut. Nytkö niitä siellä Lirlissä on?

Mikko
15.08.2009, 21.12
Niin minäkin monta vuotta siitä haaveilin, mutta nyt tuntuu, että parempi olisi ollut ilman.

Juice
15.08.2009, 21.50
Ostin lidistä, pitkähiaisen paidan 9.90€ eikä voi moittia. Materiaali on mielestäni parempaa kun monessa (kalliissa). Jos vielä, löydätte ostakaa ihmeessä.

kinde
16.08.2009, 11.32
Ei liity pyöräilyyn. mutta Lidl-sälään. Ostin Lidlistä munakellon. Toimii ihan OK, paitsi että ajan loppumisen merkkinä ei ole mitään plimpahdusta vaan se pitää tajuta siitä, että kellon todella kova käyntiääni loppuu.

Kannattaa vetää kello ensin ihan loppuun ja sitten palata takaisin siihen viiden minuutin kohdalle tai millaisista munista nyt tykkääkin. Tämmöinen toimenpide virittää myös soittomekanismin.

juhake
03.09.2009, 10.19
Tampereen Lielahden Lidliin oli taas ilmestynyt pyöräilyvaatteita.

Pyöräilytakkeja, pyöräilypaitoja (pitkähihaisia), pyöräilyhousuja, ja näistä eri versiot miehille ja naisille.

Kaiken lisäksi siellä oli hihattomia pyöräilypaitoja, joita ei silloin heinäkuussa edes ollut. Ostin sellaisen pois kuleksimasta. Nyt minulla on koko sarja.
:)

EePee
03.09.2009, 13.56
Liiterikamaa on tarttunut matkaan vuosien aikana jonkin verran. Viimeksi ostin pojalle kuukausi sitten pyöräilytakin. Hintaa nähden erittän asiallinen. Liiterin pyörätyökalusarjakin taitaa olla käytössä. Normihommat ovat pääsääntöisesti kestäneet. Juoksutrikoot ostin myös pari vuotta sitten, kun olivat ainoat mustat, jotka onnistuin tuolloin löytämään. Pari vuotta sitten oli muotia kaikenlaiset neonväriset viirut.. Trikoilla mennään yllätyksekseni edelleen.

Erikoisin ostos on toistaiseksi liesituuletin. Kuusi vuotta sitten remonttia tehdessäni katsoin hesarista, että siinähän on juuri saman näköinen teräksinen kupu ysiysillä, jota oltiin juuri katsomassa jossain muualla kahdellasadalla. Tarkempi tutustuminen osoitti vaikutelman paikkaansapitäväksi ja tuuletin on siitä lähtein ollut päivittäisessä käytössä kodissamme.

ps. näin myös tuon hihattoman pyöräilypaidan, mutta en kehdannut/uskaltanut ostaa... :-)

suok
03.09.2009, 19.22
Liidelin paidat on ok.

Olen polkenut ne päällä noin 10000 km, melonut ehkä 1000 km, vaeltanut tuntureilla 3 viikkoa ja harrastanut muuta liikuntaa sen sata kertaa. Yhtään kertaa en olisi päässyt nopeammin, pidemmälle tai korkeammalle vaikka päällä olisi ollut 10 kertaa kalliimpaa vaatetta.

Niksupalkki
03.09.2009, 19.31
Liiteriin pyöräilysukat ovat hyviä hintaansa nähden. Tosin ei taida tulla monta paria per myymälä. Sukissa on vielä hauskasti L ja R, jotta menee oikeaan jalkaan.

Lyhyt hihaisen ostin myös, mutta ei siitä ei ole vielä käyttökokemusta.

mpesu
04.09.2009, 17.50
18 kiintoavainta alle kolmellatoista eurolla! Suurin muistaakseni 24 tai 26 mm ja loput siitä alaspäin. Mainostan tätä siksi, että esim. Biltsusta ei samaan hintaan saa moista settiä. Itseasiassa isossa B:ssä ei kuvaston mukaan ole sellasta settiä ollenkaan missä olis noi isot yli kakskymppiset mukana.

No. Aika näyttää miten millikoot käytössä muuttuu. Ilonen kuitenkin olen ostoksesta tässä vaiheessa. Ja voihan se olla että ovatkin monen muun tuotteen tapaan hinnasta huolimatta laadukkaita avaimia.

Wallu
04.09.2009, 20.06
Taidan lähteä Liideliin kattoo mitä pyöräilysälää siellä on ja ostaa samalla repullisen kaljaa ;)

JiiPee
04.09.2009, 21.32
Siellä mitään villarisälää ollu, kaliaa kyllä :p!

Wallu
04.09.2009, 22.18
Joo ei ollut ei....kaljaa sitäkin enempi sitten tuli reppuun :)

S4ndr4
04.09.2009, 23.19
Pää tulee kipeeksi siitä liitelin kurasta... Suomalaista kannattaa ottaa sixpackki pohjiksi, niin menee se saksalainen kura paremmin alas... ;)

apatceh
16.09.2009, 16.44
Jännä. Kävin maanantaina ostamassa Lahden Launeen Lidlistä bokserit. Oli vain yks paketti mustia L-koon housuja. Otin ne. Illalla kokeilin jalkaan että nämäpä ovat hyvät. Kävin tiistaina Lahden keskustan Lidlissä ja siellä oli vielä jäljellä boksereita. Otin pari pakettia saman koon värillisiä boksereita. Kämpillä huomasin että ne ovat kokonaan eri merkkiä kuin ne mustat.

Mahtaa olla normaalia Lidlin toimintaa että otetaan tavaraa mistä sattuu?

mpesu
16.09.2009, 21.35
Jännä. Kävin maanantaina ostamassa Lahden Launeen Lidlistä bokserit. Oli vain yks paketti mustia L-koon housuja. Otin ne. Illalla kokeilin jalkaan että nämäpä ovat hyvät. Kävin tiistaina Lahden keskustan Lidlissä ja siellä oli vielä jäljellä boksereita. Otin pari pakettia saman koon värillisiä boksereita. Kämpillä huomasin että ne ovat kokonaan eri merkkiä kuin ne mustat.

Mahtaa olla normaalia Lidlin toimintaa että otetaan tavaraa mistä sattuu?

No oliko ne sit huonompia ne erimerkkiset? Väittäisin, että myös vaikkapa prismasta saattaisi löytyä monia erimerkkisiä kalsonkeja hyllystä. Ja valikoima saattaa vaihdella myymälöittäin.

apatceh
17.09.2009, 09.44
No oliko ne sit huonompia ne erimerkkiset? Väittäisin, että myös vaikkapa prismasta saattaisi löytyä monia erimerkkisiä kalsonkeja hyllystä. Ja valikoima saattaa vaihdella myymälöittäin.

Eipä nuo mielestäni tunnu yhtään huonommilta.
Siis kyllä se että prismasta löytyy montaa eri merkkiä on uskottavaa, mutta sitä ihmettelen että eri myymälässä on ihan eri tarjonta. Vai olisko se että ne mustat ovat eri merkkiä kuin nämä värilliset? :)

Mut anyway, lähden nyt hakemaan tuota juoksualusvaatekerrastoa. Viime syksynä ostin yhden paidan ja en ole talvella kertaakaan käynyt lenkillä ilman tuota paitaa. Minusta se on niin hyvä. Tosin mitään kalliimpia juoksupaitoja en ole edes kokeillut :D

Wallu
17.09.2009, 16.11
En ymmärrä merkkikeskustelua..

Nappulakenka
17.09.2009, 16.45
En ymmärrä merkkikeskustelua..

Ainakaan tässä topic:ssa :D

apatceh
17.09.2009, 17.48
Joo tää on väärä paikka puhua laatumerkeistä..

Lisäksi pahoitteluni jos ajauduin offtopicin puolelle...

Nappulakenka
17.09.2009, 17.52
Elä anteeksi pyytele... Offari on kivaa! Niin maastossa kuin foorumillakin :D Ja asiaan, mites noi Lidlin sykemittarit. Näyttääkö lepo- ja maksimisyke samaa lukua vai toimiiko niin kuin pitääkin?

xcakke
17.09.2009, 18.07
Mut anyway, lähden nyt hakemaan tuota juoksualusvaatekerrastoa. Viime syksynä ostin yhden paidan ja en ole talvella kertaakaan käynyt lenkillä ilman tuota paitaa. Minusta se on niin hyvä. Tosin mitään kalliimpia juoksupaitoja en ole edes kokeillut :D
Olen vuoden käyttänyt MP-aluskerrastona myytyä Lidl:n kerrastoa, ja tykännyt siitä kovasti. Niinpä hain sitten tuon juoksukerraston paidan, joka on ulkonäöltään kovin saman näköinen. MP-kerrastoon verrattuna tämä on kireämpi ja jotenkin "kovemman" oloinen. MP-kerraston yläosassa oli 10% elastaania, tässä 6%, ja toisaalta tässä on 73% polyamidia vs. aiemman 61%. Kannattanee siis huomioida ostaessa, että mitoituksen puolesta tämä on ainakin puoli kokoa pienemmän oloinen kuin se MP-kerrasto, koska tämä malli joustaa vähemmän.

apatceh
17.09.2009, 21.25
Nuo juoksuhousut ovat jännä tapaus. Vetäsin paketista niin katoin että nämä housut on 13v tytölle. olivat sen verta pienet. No ajattelin että eihän mitoitus voi mennä niin paljoa pieleen. Aloin vetämään jalkaan ja kuinka ollakkaan sain ne vedettyä päälle. Mutta tiukat olivat!! :D

Myth
17.09.2009, 22.41
Kyllä tiukka hyvä o mut väljä o joutusampi.

Jipsu
17.09.2009, 22.57

Molemmat kelpaa...

VPR
17.09.2009, 23.19
Tämä sopii moneen muuhunkin kuin housuihin.

GodFinger
24.09.2009, 00.40
Juu ihmeen hyvin toimii nuo SS-Marketin kamppeet, eritoten tykkäsin pitkähihaisesta pyöräilypaidasta ja lyhytlahkeisista jouksuhousuista, mutta pyöräilytakki oli pikkuinen pettymys, ei kestänyt vettä ja juuri huomasin että oikean etutaskun kangas on jotenkin revennyt siitä vetoketjun kohdalta. (en muista oliko mainoksessa luvattukaan vedenpitävyyttä).

hannupulkkinen
24.09.2009, 09.35
Olen vuoden käyttänyt MP-aluskerrastona myytyä Lidl:n kerrastoa, ja tykännyt siitä kovasti. Niinpä hain sitten tuon juoksukerraston paidan, joka on ulkonäöltään kovin saman näköinen. MP-kerrastoon verrattuna tämä on kireämpi ja jotenkin "kovemman" oloinen. MP-kerraston yläosassa oli 10% elastaania, tässä 6%, ja toisaalta tässä on 73% polyamidia vs. aiemman 61%. Kannattanee siis huomioida ostaessa, että mitoituksen puolesta tämä on ainakin puoli kokoa pienemmän oloinen kuin se MP-kerrasto, koska tämä malli joustaa vähemmän.
Ostin tämän juoksukerraston ja minusta se on tosihyvä.
Huomatkaa, että asu on ns. kompressioasu se siis tukee.
Vastaavien hinnat alkavat satasella.

Kosti K.
24.09.2009, 23.40
Pyöräilysälä on ilmeisesti päässyt loppumaan Herttoniemen Lidlistä.

Klik! (http://www.vartti.fi/artikkeli/c84f163f-4741-477e-994e-a0f554ca0834)

:D

GodFinger
25.09.2009, 18.33
Saattaa mennä hieman OT:ksi, mutta kylmemmällä kelillä olen pyöräilyhanskoina käyttänyt sellaisia Tarjoustalo-Säästö Karit-tyypin parin euron työkäsineitä. Ja ihan pakkaskeleille niitä saa vuorellisiakin... Aikaisemmin tuli käytettyä niitä hiihtäessä, olivat niitä parin- kolmenkympin Sinisalo-hiihtokäsineitä "hieman" halvemmat...

Jotkut tommoset menee hyvin:
http://www.kivisalo.fi/kuvat/tyovaate2000/tyokasineet/T109VSS.jpg
http://www.kestotuote.fi/data/user701/galleria/asentajan_sormikas_pehme_softnappapuuvilla..jpg

Eilen kävin myös Biltemassa ja mukaan tarttui täyttä polyesteriä oleva 15 euron alusasu. Kotona testattaessa tuntui aika ryhdikkäältä, ja paidan helma oli just sopivan pitkä, ei pääse viima kolottamaan.

Varmasti saa respektiä.

ketju44
25.09.2009, 18.54

Jahas! Hyväksi havaittu? Olin sitä itse jo hypistelemässä , mutta hyllyyn jäi. Pitäiskö......................

JiiPee
26.09.2009, 14.44
Jaahas, oon mainoksen uhri ja ostin sitte ton "kompressio-paidan". Se mitään purista oikeista paikoista, maha pullottaa pahasti edelleen :D pitäskö reklamoida :D! Eiku kai se hintansa haukkuu, pitää testata ketaletta....tiiäkkö.

GodFinger
27.09.2009, 01.08
Onkohan tuosta kompressioasusta olemassa mitään kuvaa? Vai oliko se sellainen ompeleilla kuvioitu tosi pårnån näköinen?

mutanaama
27.09.2009, 01.11
Ostin sellasen hihattoman pööräilypaidan. Sekin on varmaan sellanen tukeva malli, kun tuki mun vartaloa oikeen hirmuisesti. Eikä meinannu tulla päältä pois. XL koko 84kg painavalle oli liian tiukka, kiristi myös polvitaipeista.

hannupulkkinen
27.09.2009, 01.18
Onkohan tuosta kompressioasusta olemassa mitään kuvaa? Vai oliko se sellainen ompeleilla kuvioitu tosi pårnån näköinen?
Just se! Tosisukkis, mutta hyvä.

ketju44
27.09.2009, 01.21
Ostin paikallisesta parivuotta sit kylmän kelin ajohanskat. Perkules , että oli kylmät. Aivan paleli ku jollain muovikintailla :D

JiiPee
27.09.2009, 01.28

Juu sellanen ompeleilla koristeltuhan se oli. Testasin tänään ja ihan rok rok peli. Das guuut, jawohl :D!

GodFinger
27.09.2009, 12.27
Just se! Tosisukkis, mutta hyvä.

Damn! Täytyykin käydä kahtelemassa oisko vielä jäljellä. Tässä Hämptonissa on onneksi parikin Lidliä, ja tuossa Turengissa on yksi...

Kalasi
27.09.2009, 18.58

Mikäs koko oli sulle käypänen? Hypistelin näitä Iisalmen litlissä ja koko XL näytti melko pieneltä minulle, painan 76 kg pituutta 176 cm. Sinähän olet 10 cm minua pitempi, mahtuiko XL?

apatceh
27.09.2009, 19.28
Mikäs koko oli sulle käypänen? Hypistelin näitä Iisalmen litlissä ja koko XL näytti melko pieneltä minulle, painan 76 kg pituutta 176 cm. Sinähän olet 10 cm minua pitempi, mahtuiko XL?

En ole kyseinen henkilö mutta vastataan.
Jos nyt puhutaan siitä juoksukerrastosta joka oli jokin aika sitten myynnissä niin XL-paita meni minulle aika hyvin. Olen 181cm ja 85kg.

Housut olivat L-kokoisena tiukat kuten jossakin viestissä mainitsin:D pitää joskus tässä vaikka ensi viikolla testata kun ilmat kylmenee.

hannupulkkinen
27.09.2009, 19.58
Se venyy, mutta ei pauku. XL sopii mulle hyvin. Asun pitääkin olla vähän tiukka kun se on kompressioasu.

Sidi2
27.09.2009, 20.23

Eikös nuo komressiovaatteet nopeuta palautumista?

Olisko kellään myynnissä auton koriin kiinnitettävää maadoitus -"remmiä", "johtoa", mikä se nyt olikaan...

Tomi L.
27.09.2009, 20.37
Ostin sellasen hihattoman pööräilypaidan. Sekin on varmaan sellanen tukeva malli, kun tuki mun vartaloa oikeen hirmuisesti. Eikä meinannu tulla päältä pois. XL koko 84kg painavalle oli liian tiukka, kiristi myös polvitaipeista.

No ei ihme. Paita lienee puettu väärin jos se puristaa polvitaipeista :O

hannupulkkinen
27.09.2009, 20.39
Eikös nuo komressiovaatteet nopeuta palautumista?
Olisko kellään myynnissä auton koriin kiinnitettävää maadoitus -"remmiä", "johtoa", mikä se nyt olikaan...

Palautumisen nopeutumisesta en tiedä.
Kivalta tuntuu läskien päällä.

GodFinger
28.09.2009, 01.26
No nyt löytyi se ostamani Bilteman kerrasto:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=21105.htm&tuote=21105

Jännä kun sanotaan että kosteutta imevä... (eiköhän polyesteri kuitenkin siirrä kosteutta) En tiedä minkä takia tuohon on laitettu kuva ilman niitä alushousuja.

mutanaama
28.09.2009, 01.30
No ei ihme. Paita lienee puettu väärin jos se puristaa polvitaipeista :O

Pään aukko oli aivan sopivassa paikassa, helma oli hiukkasen pitkänpuoleinen

Kalasi
28.09.2009, 20.33
Se venyy, mutta ei pauku. XL sopii mulle hyvin. Asun pitääkin olla vähän tiukka kun se on kompressioasu.

XL- kokoiset paidan ja housut ostin minäkin, ei tuntuneet yhtään liian isoilta vaan ovat mukavan napakat päällä. Hinta-laatusuhde tuntuu aika hyvältä, yht. 32€.

JiiPee
16.10.2009, 23.42
Menin sitte ja hankin lidlin nilkkatuen...on vamistettu jostain neopreenia muistuttavasta matskusta. Tukee nilkkaa aika hyvin, ja mahtuu ajokenkäänkin ok. Hinta oli huimat 5e, no on tosta ainakin henkinen tuki jos ei muuta :rolleyes:.

mpesu
17.10.2009, 16.06
Eilen ostin kybällä tollasen oviaukkoon ängettävän rekkitangon. Toimii tosi hyvin, ei ole tippunut kalloon (lojuu tosin vielä avaamattomasssa paketissaan nurkassa).

ketju44
18.10.2009, 10.46
Kannattaa harkita myös näitä ( jos tykkää ;) ) : http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20091019.p.Naisten_body

Joskus täti on setä :D

majis
18.10.2009, 10.57
Kannattaa harkita myös näitä ( jos tykkää ;) ) : http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20091019.p.Naisten_body

Joskus täti on setä :D

Ei ollut eilen tikkurilan liiterissä noita. Voi harmi

ketju44
18.10.2009, 11.03
Katsonko maanataina paikallisesta , jos löytyy ? Voisin postiin laittaa :D

GodFinger
19.10.2009, 01.16
Jos nämä ovat yhtä hyviä kuin merinovillaiset tekniset alusasut, niin heti tuollainen:
http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20091022.p.Lampaanvillainen_istuinpaallinen

:-)

ketju44
19.10.2009, 01.20
Hah haah :D

kinde
21.12.2009, 19.07
Näytti olevan tänään myynnissä tuommoisia ultraäänipesureita. Siis semmoinen pesukippo missä pesuneste värähtelee ultraäänitaajuudella. Uskoisin sen sopivan hyvin esim. ketjujen ynnä muun pikkuroinan pesuun. Hintakin kohuullinen 29.90

kojak
21.12.2009, 22.40
Näytti olevan tänään myynnissä tuommoisia ultraäänipesureita. Siis semmoinen pesukippo missä pesuneste värähtelee ultraäänitaajuudella. Uskoisin sen sopivan hyvin esim. ketjujen ynnä muun pikkuroinan pesuun. Hintakin kohuullinen 29.90

Noita saman tyyppisiä ultraäänipesureita on viime päivinä mainostettu vähän siellä sun täällä ja hinnat on olleet luokkaa 69-99, joten liiterin tuote on todella edullinen. Mikäli toimii ja miksi ei toimisi. Omat kokemukset liiterin tuotteista on positiivisia.

peruspertti
01.01.2010, 19.06
Ostinpa tuossa joskus loppukesästä ko. myymälästä pyöräilyshortsit. Kotona sitten sovitus ja haarat halki saman tien. Koko oli sopiva, mutta ommel ilmeisesti ei täydellinen. Kiikutin takaisin ja mukisematta sain rahat takaisin.

GodFinger
01.03.2010, 17.33
No niin, Biltema-asiaa. Nyt on kevään uudessa kuvastossa uusia tuotteita, myös pyöräilyn saralta. Tuli jopa käväistyä ihan liikkeessäkin. Uutta lyhythihainen pyöräilypaita, säämiskälliset pyöräilyshortsit, SPD-valmiit pyöräilykengät ja SPD-klossit.

Mukaan liikkeestä tartui kokeilumielessä ajopaita 15 eurolla ja -housut 18 eurolla. Paita on aika tyköistuva, kolmella sopivasti sijoitetulla takataskulla. Alhaalla paidassa ei kuitenkaan ole silikonikuminauhaa vaan ihan tavallinen paidan sisässä oleva. Pesu maksimissaan 40 astetta, ja käsinpesu. Koneeseen tuo kuitenkin menee.

Pyöräilyshortsit ovat ihoa myötäilevät, ja säämiskäkin on paksuhko. Tarvii katsoa muutaman lenkin jälkeen onko litistynyt kuin pannukakku. Näissä housuissa kuitenkin on paljas kuminauha, plussaa. Nämäkin pestään 40 asteessa ja käsin, pah!

Pyöräilykenkiäkin tuli Biltsussa koitettua ja ne ei ainakaan tuntunut kapealestisiltä näihin lättäjalkoihin. Kengät oli sen 40 euroa.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27580.htm&tuote=27580
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27438.htm&tuote=27438

Chaintug
01.03.2010, 20.57
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27580.htm&tuote=27580

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/large/27-580_l.jpg

PYÖRÄILYHOUSUT XL

Pyöräilyhousut Mustat 6-paneeliset
muotoon ommellut housut, kosteutta hylkivä
pehmustus. Parhaiden tulosten saavuttamiseksi
paita pestään käsin haaleassa enintään
40-asteisessa vedessä aina käyttämisen jälkeen.
Unisex.

Tota mä en oo tiennytkään. Olis varmaan tempoissa tullut paremmat tulokset jos olis pessy paidat käsin.

VPR
01.03.2010, 21.15
Alhaalla paidassa ei kuitenkaan ole silikonikuminauhaa vaan ihan tavallinen paidan sisässä oleva.
Hyvä, mä en yhtään tykkää niistä tahmasista silikooneista.

supertele
01.03.2010, 21.25
Ei näytä kovin mukavalta nuo Biltsun pöksyt, mutta antakaahan tulla kokemuksia kunhan noita syntyy.

Oboy
02.03.2010, 11.39
No niin, Biltema-asiaa.

Pyöräilykenkiäkin tuli Biltsussa koitettua ja ne ei ainakaan tuntunut kapealestisiltä näihin lättäjalkoihin. Kengät oli sen 40 euroa.

Voi hi*to. Bilteman kengissä näyttää olevan koot vain 46 asti. Miten numerot noissa meni kun mallailit? Eli oliko ne koot ilmoitettu mallia Nokialainen vai mallia Shimano?
Olisi nimittäin voinut ostaa Bilteman jättisuuret kengät ja käyttää niitä näin kylmillä ilmoilla muutaman villasukan ja muovipussin kanssa. Mutta jos niissä on pieni tuo mitoitus, ei taida 46 kokokaan olla riittävä moiseen käyttöön.

GodFinger
02.03.2010, 13.39
Mulla on 44-koon jalka, ja sitä koitin. Perustennissukilla tuntui jämäkältä. 45 olis varmaan ollut juuri sopiva...

pena57
12.03.2010, 10.02
Mä löysin Bilsusta SKS:n Airguniin ( sopii varmaan muihinkin hiilidioksidipumppuihin) sopivia 16g hiilidioksidipatruunoita 5 egee/3kpl. Ei ainakaan munsta oo kalliita.
Sit siellä oli myös hiilidioksidipumppuja n. 15 egeen, mulla ei vaan ollu tarvetta. Ny mulla ei ole kuvastoo esillä, mutta mönkijä/moottoripyöräosastolta löytyy.

majis
12.03.2010, 10.38
Mä löysin Bilsusta SKS:n Airguniin ( sopii varmaan muihinkin hiilidioksidipumppuihin) sopivia 16g hiilidioksidipatruunoita 5 egee/3kpl. Ei ainakaan munsta oo kalliita.
Sit siellä oli myös hiilidioksidipumppuja n. 15 egeen, mulla ei vaan ollu tarvetta. Ny mulla ei ole kuvastoo esillä, mutta mönkijä/moottoripyöräosastolta löytyy.

Oliko noi patruunat kierteellä vai kierteettä?

pena57
12.03.2010, 15.32
Kierteellä

lansive
12.03.2010, 18.42

Oliko se tämä (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=82574.htm&tuote=82574&ryhmaid=251) tuote?

majis
13.03.2010, 19.13
Kävin hakemassa, nyt raattii taas täytellä kume
kiitos vinkistä

VPR
13.03.2010, 21.17
Se tekee kuusi senttiä enemmän/puteli kuin Saksasta kierteettömien tilaaminen Airchamppiin, pitääkin hakea jatkossa Biltemasta jos ei ole muulle roippeelle tarvetta.

fratello
18.03.2010, 16.53
Ai ai. On taas kevät kerennyt niin pitkälle keski-euroopassa että alkaa Lidl-kampanjat.

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-B5076FED-1344B316/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=8216

Onneksi täälläkin vaikka kaappiin menevätkin odottelemaan.

GodFinger
25.03.2010, 11.01
Kävin hakemassa kahdet pyöräilyliivit, kahdet pyöräilyshortsit ja kolmet paidat! Oli heti 9 aikaan kuhinaa laareilla, vaikkakin kaikki eivät pyöräilykamppeita katsellukaan.

Vaatteista sen verran, että koon suhteen XL-kokoisen kannattaa ottaa L-mitoituksella, useita vaatteita itsellä XL-mitoituksella, ja ovat sopineet, mutta Lidlin suhteen kannattaa katsella niitä kokonumeroita itellä koko 54 sujahtaa just tuohon L-mitoitukseen.

Paidoissa oli erilaisuutta, ainakin tuossa punaisessa paidassa oli vetoketju alas asti, myös liiveissä eroa, mustassa liivissä oli sivuilla säätölenkit, joilla voi vähentää "lepattavuutta". Kaikki vehkeet tuntui taas suht' hyvälaatuisilta, ei valittamista.

Näillä on hyvä mennä!

Risto Koivunen
25.03.2010, 14.37
Itsekin kävin hakemassa tuolta hieman pyöräilyvaatetta: valkoisia paitoja, mustat liivit, shortsit ja pitkät housut. Kaikki M-kokoa, ja tuntuvat istuvan kohtuullisesti. Pitkät housuvat tuntuvat tosin olevan todella pitkät, joten taidan joutua kääntämään vähän lahkeita vaikken ole mitenkään lyhytjalkainen.

Ruokapuolella näkyi alkaneen jokin Toscana-teemaviikko, jonka mukaisesti hyllyyn oli tuotu erinäisiä italialaisia herkkuja. Itselle tarttui mukaan purkki oliivitahnaa.

mpesu
25.03.2010, 15.52
Mieki kävin apajilla, tulos: pumppu (se mittarillinen minipumppu), liivi, paita ja penskalle kypärä. Liiveissä ja paidoissa oli pienin koko M ja M koon liivi on tälläselle 173 lyhyelle ja hoikalle liian iso. Tiedoksi siis joku pohtii kokoja.

Jarppi
25.03.2010, 17.08
Mieki kävin apajilla, tulos: pumppu (se mittarillinen minipumppu), penskalle kypärä, liivi ja paita. Liiveissä ja paidoissa oli pienin koko M ja M koon liivi on tälläselle 173 lyhyelle ja hoikalle liian iso. Tiedoksi siis joku pohtii kokoja.

Olipa hyvä sitten, että en ottanut sitä paitaa ja liiviä. Kovasti kyllä niitä "hipistelin" :D. Itse olen aikalailla samaa kaliiberia kuin sinä.

Mutta matkaan kummiskin tarttui se tarvikelaukku, vaikuttaa näin ensisilmäykseltä ja kokeiltuna ihan hyvältä.

ketju44
25.03.2010, 17.13
Ostin "sääaseman" jossa sisä- , ulkolämpötila. Langattomassa ulkoyksikössä on vielä erillinen näyttö. Hauskaa tässä on se , että kaikki 3 näyttää sisällä vierekkäin eri lukemia ! Taidan viedä takas.

Ville P
25.03.2010, 18.18
Millaiset nuo pitkät housut? Ei löytynyt nettisivuilta mainintaa. Onko M-koko liian iso 176cm/64kg? Lahkeen pituutta nyt voi kyllä lyhentää...

Risto Koivunen
25.03.2010, 18.42
Millaiset nuo pitkät housut? Ei löytynyt nettisivuilta mainintaa. Onko M-koko liian iso 176cm/64kg? Lahkeen pituutta nyt voi kyllä lyhentää...

Ei pitäisi ainakaan kiristää pahasti...

Mittanauhan mukaan noissa M-koon pitkissä housuissa lahkeen pituus on 75cm (säämiskän reunasta mitattuna), ja vyötärön ympärys on myöskin noin 75 cm lepotilassa. Kuitin mukaan 14 päivän palautusoikeus kuittia vastaan.

Hieman kyllä ihmetyttää tuo firman koko-linjaus, kun pienin myytävä koko on tuo M, joka ei ole edes mitenkään erityisen tiukka mitoiltaan. Luulisi että myös pykälää pienemmille vaatteille olisi tilausta jopa pitkistä asukkaistaan kuuluisassa Güntherlandissa.

Lisäys: ehdin myös korkata ostamani purkin oliivitahnaa. Hyvää on leivän päällä! Ei tosin mitään kevytlevitettä, rasvaa ja suolaa on aika reippaasti.

Kosti K.
25.03.2010, 19.01
Komppaan tuota pitkien housujen kokojuttua. Ostin M-kokoiset ja lahkeet menevät kantapäiden alle (olen 180 cm pitkä). Lahkeita on paha mennä lyhentämään, koska niissä on vetoketju. Muuten housut istuvat ihan hyvin.

Aluksi luulin, että housuihin oli jäänyt jokin pahvinpala, mutta se olikin säämiskä (Lidl-kielellä "istuinpehmuste" ;)). Tuntuu kuitenkin vetristyvän hyvin nopeasti.

Heräteostoksena tuli mukaan myös monitoimityökalu, jota näköjään myydään myös erikseen eikä vain satulalaukun kanssa.

JaT
25.03.2010, 20.40
Työmatkan varrella sattui Lidl olemaan niin piti sieltä shortsit ja paita käydä hakemassa. Hieman on reilut koot, XL:n valitsin ja vaikuttaa hieman reilulta tällaiselle 196-senttiselle... Ehkä pesussa kutistuu sopivaksi.

Rizla
25.03.2010, 23.00
itse kävin ilta oluet hakemassa;)
ja samalla tarttui haaviin reppu, monitoimityökalu sekä työmatkatykkiin uusi
seisonta jalka mallia takahaarukan alaputki.

reppu osoittautui todella päteväksi. tossa on suoraan Deuterilta kopioitu toi
selkäverkko systeemi joka pitää repun irti selästä ja metalli runkotuet.
tälläiselle joka hikoilee paljon niin toi verkko on varmasti kova juttu.

Samalla tuli testattua kypärää isoon päähän(koska juuri hankin uuden), kun kiinnosti tietää miten se XL oikein istui.
Yllätykseksi potta tuntui laadukkaalta ja istui päässä kuin tatti!
säätö systeemi toimi hyvin eikä takkuillut (toisin kuin uudessa Giro:ssa).
Inmold rakenne ja 3vuoden takuu reilulla kympillä:eek:.
joutuu varmaan hakeen emännälle uuden potan( ja itelle varapotan)
huomenna.

ei voi kuin ihmetellä,että mistä sitä loppujenlopuksi maksaa näissä merkkivehkeissä? Itselle kun ei ole niin väliä lukeeko siinä "KAPPA" vai "KUPPA":D

Keskiäkäinen lohjalainen
26.03.2010, 09.27
Työmatkan varrella sattui Lidl olemaan niin piti sieltä shortsit ja paita käydä hakemassa. Hieman on reilut koot, XL:n valitsin ja vaikuttaa hieman reilulta tällaiselle 196-senttiselle... Ehkä pesussa kutistuu sopivaksi.

Juu, koot ovat reilut. 191-senttiselle XL on todella reilu. Pitänee pestä kuteet kerran kuudessakympissä ja katsoa mitä tapahtuu :rolleyes:

Smu
26.03.2010, 10.51
Kävin myös oheistamassa nuo pitkät housut eilen illalla. Suht pitkäjalkaiselle 186-senttiselle L-koko oli aika sopiva. Vyötärön kiristysnyöri oli positiivinen yllätys, säämiskä sen sijaan aika pateettinen. Istuvuus ok, pohkeesta ekalla sovituksella hiukan ahdas. Hinta-laatusuhde on varmaan kyllä kohdillaan noissa.

kojak
26.03.2010, 15.51
Kuopiossa keskustan puljusta lähes kaikki loppuneet. Muutamia xxl-pöksyjä oli tänään perjantaina kahden aikoihin. Kypärät loppu, pienet pumput loppu, jalkapumppuja paljon. Pari paitaa jäljellä, sekä muutamat liivit. Aikuisten kypärät kaikki loppu, muutama lasten jäljellä.

Petosella muutama aikuisten kypärä, pieniä pumppuja paljon, samoin jalkapumppuja. Housuja miehille pari, naisille enemmän. Liivejä ja paitoja jäljellä suht hyvin.

Trike-Man
26.03.2010, 16.21
No-niin...Kävin itse myös Liidelissä (MAITOA MENIN OSTAMAAN!) ja mukaan tarttui suht huvällä hinta-laatu-suhteella varustettu mini-pumppu mittarilla ja pyöräily-liivi(?). Pumppu on kyllä turkasen hidas käyttää, eli pitää alkaa kuljettamaan myös yöpymis- ja ateriointi-välineitä lenkeillä! Ja missä säässä tuommoinen liivi oikein toimii parhaiten?

StantheMan
26.03.2010, 17.42
Kävin ajankuluksi äsken Sotkamon Lidlissä. Muun tarpeettoman lisäksi ostin monitoimityökalun, kun niitä ei ole kuin kymmenen - hukassa. Ja sitten "termosjuomapulloja" ongenkohoiksi pari.

Sami93
27.03.2010, 13.12
Tänään kävin hakemassa sen crivitin mittarin. Ihan hyvä mittari taustavalolla ja hyvillä toiminnoilla 9e-hintaan. :D

(Toiminnot: nopeus, nopeuden vertailu, automaattinen käynnistys/pysäytys, päivän kilometrit,
kokonaiskilometrit, päivän ajoaika/kokonaisajoaika ja lämpötilatoiminnot
Lisätoiminnot: kellonaika, kaloreiden kulutus, rasvanpoltto ja ajastin)

Risto Koivunen
30.03.2010, 16.17
Nyt osui uusin Lidlin mainos käteen. Näköjään tiistaina 6.4. pitäisi kauppojen hyllylle ilmestyä Crivit-sykemittareita ja juoksutekstiilejä (trikoita, shortseja, paitoja, takkeja, sukkia).

VPR
30.03.2010, 17.34
Uskaltaako kukaan teipata Lidlin sähkölaitetta rintaansa kiinni?

Risto Koivunen
30.03.2010, 22.13
Uskaltaako kukaan teipata Lidlin sähkölaitetta rintaansa kiinni?

Eikös nykyisin kaikenlainen extreme-urheilu ole suosittua? ;)

mpesu
30.03.2010, 23.39
Yllätykseksi potta tuntui laadukkaalta ja istui päässä kuin tatti!

Ostin pojalle kypärän tuolta ja vaikutti kanssa tosi hyvältä. Ne korvan alle säädettävät klipsit, jotka kokoavat remmit yhteen edestä ja takaa, omaavat tuossa sellaisen pikasäätö mahdollisuuden. Ei siis tarvitse tehdä remmeihin täyttä reformia pienen säädön takia. Ja maksoi kympin=vähän.

apatceh
31.03.2010, 08.26
Itsekin kokeilin päähän mutta en ostanut kun tuli messuilta ostettua kypärä. Sen sijaan ostin repun ja kevyttermarin. Reppu on tuntunut tosi kivalle. Nyt vaan odotellaan milloin sitä tarvitsee oikeasti ;D

FoMoCo
31.03.2010, 11.30
Itsekin kokeilin päähän mutta en ostanut kun tuli messuilta ostettua kypärä. Sen sijaan ostin repun ja kevyttermarin. Reppu on tuntunut tosi kivalle. Nyt vaan odotellaan milloin sitä tarvitsee oikeasti ;D

Toi reppu on melkein kopio Deuterin vastaavasta. Mikä on ihan hyvä asia....
Hypistelin myös sitä mutta en ostanu. Vaikutti ihan laadukkaalta.

Helkkari sitä termaria en huomannu. Pitää tänään käydä kattomassa jos vielä olis jäljellä.

Risto Koivunen
31.03.2010, 11.42
Sille termarille ei kovin kummoisia lupailtu - kyljessä taisi lukea että "pitää juoman kylmänä/kuumana kaksi tuntia".

FoMoCo
31.03.2010, 12.00
Sille termarille ei kovin kummoisia lupailtu - kyljessä taisi lukea että "pitää juoman kylmänä/kuumana kaksi tuntia".

Käyttöä tommoselle termarille olisi talvella kun jättää vesipullon autoon että se ei menis heti jäihin.
Pystyisikö se termaripullo siihen?

Traccia bianca
31.03.2010, 13.28
Mittari vaikuttaa asialliselta,pitää käydä hakemassa vielä yksi varastoon...
Pisti vaan miettimään mistä tuo laskee kalorin kulutuksen ja läskin polton ;)

Risto Koivunen
31.03.2010, 13.40
Käyttöä tommoselle termarille olisi talvella kun jättää vesipullon autoon että se ei menis heti jäihin.
Pystyisikö se termaripullo siihen?

Selvinnee parhaiten kokeilemalla? Pullo täyteen vettä ja pakastimeen, käydään säännöllisin väliajoin ravistelemassa ja kuunnellaan onko sisälle alkanut muodostua jäähilettä. Vertailun vuoksi voi mukaan laittaa vaikka saman kokoisen peruspullon.

Autossa säilytettäessä tuota eristystähän voi parantaa laittamalla pullon ympärille villasukan ja muovipussin.

FoMoCo
31.03.2010, 15.34
Selvinnee parhaiten kokeilemalla? Pullo täyteen vettä ja pakastimeen, käydään säännöllisin väliajoin ravistelemassa ja kuunnellaan onko sisälle alkanut muodostua jäähilettä. Vertailun vuoksi voi mukaan laittaa vaikka saman kokoisen peruspullon.

Autossa säilytettäessä tuota eristystähän voi parantaa laittamalla pullon ympärille villasukan ja muovipussin.

Löytyi vielä punaisia kaupasta joten pitää vähän kokeilla kun pääsee kotiin että miten eristää.

Pohjanpoika98
31.03.2010, 16.29
Kävinpä minäkin kattelemassa , ja käteen jäi Crivitin urheilulasit ihan kassalle asti kissanhiekan oston yhteydessä--
näillä voikin sitten mennä hiihtäen, sauvakävellen, luistellen, autoillen yms. tai tms. ;);)

Sokkotestissä piruuttaen parikymppisen poikani n. 15* kalliimpia merkkilaseja http://www.oakley.com/ verokkina näille kokeilin.
Ei pöllömmät, vähän painavammat vain ja linssien ominaisuuksia en osaa arvioida kyllä pikaisesti. Istuvuus omalle nenälle ok.

Pidän kyllä visusti sen 3v- takuulapun jemmassa.

JT

Jazman
31.03.2010, 17.17
Lankesin itsekin tarjouksiin... mukaan tarttui reppu, satulalaukku+työkalusetti ja mittari. Mittari pitää vielä asentaa ja reppuakaan en ole vielä testannut, mutta työkalut tuntu olevan ihan tukevan oloset.

Jopo Juoppo
31.03.2010, 19.30
... ja mittari. Mittari pitää vielä asentaa

Kertokaahan minkälainen on mittari osoittautunut käytössä, sitä ”käyttäjäystävällisyyttä” haetaan siis.
Joskus on osunut haaviin joitain digi-härpäkkeitä, joissa ”99 erilaista toimintoa” ja yksi painonappi laitteen hallintaan…

Mulla nyt Liiteristä hankittu sydämen tahdistimella hankittu laite, jonka huono ominaisuus on, että liikkeelle lähdettäessä on se napista painettava päälle, muuten ei pelaa. Eipä siis juuri tule käytettyä normaalissa käytössä, jää kokonaismatka kertymät puolitihen niiltä, jotka niitä kerää.
Sydänpanta kokeiltu kerran tai pari. Silloinkin hukkasi yhteyden useasti, kaipa jotain liukuvoidetta olisi väliin pitänyt… :p

GodFinger
01.04.2010, 00.40
Tuli Hämeenlinnan Tiiriön "Litukasta" hankittua viimeinen aikuisten normikoon kypärä, sinne jäi tasan yksi XXL ja niitä lasten kokoja. Hyvältä tuntui päässä, jämäkältä juurikin. En ole vielä kerennyt lenkillä testaamaan...

Risto Koivunen
01.04.2010, 15.13
Löytyi vielä punaisia kaupasta joten pitää vähän kokeilla kun pääsee kotiin että miten eristää.

Testituloksia olisi ihan mukava kuulla, erityisesti verrattuna normaaliin (täysin eristämätön) pulloon.

Umpimähkä
01.04.2010, 15.48
Tuulenpitävä pyöräilyyn tarkoitettu liivi vetoketjulla tuli ostettua, hinta noin 9 €. Vaikutti samanlaatuiselta kuin vuosi sitten ostettu juoksutakki (13 €) ja on kyllä ollut hintansa väärtti. Pitää tuulta, mutta hengittää mukavasti.

Tank Driver
01.04.2010, 16.27
Mulla nyt Liiteristä hankittu sydämen tahdistimella hankittu laite

Annoit sydämentahdistimen vaihdossa? Gross!

Sami93
01.04.2010, 21.18
Kertokaahan minkälainen on mittari osoittautunut käytössä, sitä ”käyttäjäystävällisyyttä” haetaan siis.
Joskus on osunut haaviin joitain digi-härpäkkeitä, joissa ”99 erilaista toimintoa” ja yksi painonappi laitteen hallintaan…

Mulla nyt Liiteristä hankittu sydämen tahdistimella hankittu laite, jonka huono ominaisuus on, että liikkeelle lähdettäessä on se napista painettava päälle, muuten ei pelaa. Eipä siis juuri tule käytettyä normaalissa käytössä, jää kokonaismatka kertymät puolitihen niiltä, jotka niitä kerää.
Sydänpanta kokeiltu kerran tai pari. Silloinkin hukkasi yhteyden useasti, kaipa jotain liukuvoidetta olisi väliin pitänyt… :pToi mittari on ihan hyvä. Näyttää suoraan nopeuden ja siinä pyörii joku ympyrä kun se tallentaa kilometrejä. Nappeja on 3. yläpuolella on valonappi (sininen valo, ihan riittävä pimeässäkin) ja oikealla puolella alhaalla siirtymisnappi. Ohjaustangon kiinnikkeessä on sellainen lukitus, että pitää vetää alaspäin, niin mittari vapautuu.

EDIT: Ainiin, se magneetti, mikä tulee mukana on kuraa, laitoin vanhan sigma 500:n magneetin siihen, koska se pysyy paremmin kiinni.

Keskiäkäinen lohjalainen
02.04.2010, 18.12
Kävinpä minäkin kattelemassa , ja käteen jäi Crivitin urheilulasit ihan kassalle asti kissanhiekan oston yhteydessä--
näillä voikin sitten mennä hiihtäen, sauvakävellen, luistellen, autoillen yms. tai tms.

Sokkotestissä piruuttaen parikymppisen poikani n. 15* kalliimpia merkkilaseja http://www.oakley.com/ verokkina näille kokeilin.
Ei pöllömmät, vähän painavammat vain ja linssien ominaisuuksia en osaa arvioida kyllä pikaisesti. Istuvuus omalle nenälle ok.

Pidän kyllä visusti sen 3v- takuulapun jemmassa.

Samaiset lasit jäi haaviin mullekin. Olen nyt ajellut niiden kanssa pari lenkkiä ja lasit tuntuvat kerrassaan mainioilta. Harmittaa kun en ostanut toisia varalle. Hintahan oli jossakin ilmaisen ja törkeän halvan välimaastossa.

Oakleyistä ei ole kokemuksia mutta tuskin ne 15x paremmat ovat :rolleyes:

Migelson
04.04.2010, 20.11
Tiistaina heti Liideliin hakemaan housut ja paita, sekä aurinkolasit.

Kumpaa muuten te foorumilaiset suosittelette pyöräilyyn?

Näitä: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_8223.htm

vai Näitä: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-D9046A32-0CE9E82F/lidl_fi/hs.xsl/index_8321.htm

Risto Koivunen
04.04.2010, 22.57
Ei kannata hinata odotuksia sen Liidelin-reissun kanssa liian ylös, niitä pyöräilykamoja kun tuli rajoitettu määrä myymälää kohti ja ainakin vilkkaammilla paikkakunnilla ne paidat ja housut on taidettu jo myydä melko vähiin erityisesti suosituimpien kokojen suhteen.

Migelson
04.04.2010, 23.00
Mutta pitäähän siellä käydä katsomassa. Pieni paikkakuntahan tämä on. Tuskin ovat loppuneet.

fratello
08.04.2010, 15.49
Taas on tulossa teemapäivää 15.04 alkaen.

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=8398

Raikku
08.04.2010, 15.59
Hmmm, näinköhän Tikkurilankin Natsi-Siwassa noita olisi(?) Hieman syrjässä vain niin ei oikeastaan koskaan tule käytyä kun ei varsinkaan autottomana siellä täällä ajele.

Sami93
08.04.2010, 18.31
Ei kannata hinata odotuksia sen Liidelin-reissun kanssa liian ylös, niitä pyöräilykamoja kun tuli rajoitettu määrä myymälää kohti ja ainakin vilkkaammilla paikkakunnilla ne paidat ja housut on taidettu jo myydä melko vähiin erityisesti suosituimpien kokojen suhteen.Ainakin Pasilan Lidlissä oli aika paljon vielä jäljellä kaikkea.. mittareita, paitoja, housuja.. Näin siis eilen.

Oho, toinen mittari jo tulossa myyntiin..aurinkokennolla :O
Polkupyörän kaiuttimet? :D

Jani R.
08.04.2010, 18.58

vai Näitä: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-D9046A32-0CE9E82F/lidl_fi/hs.xsl/index_8321.htm

Nuo halvemmat 2,49 € aurinkolasit on ihan välttävät vaikka näyttävätkin vähän halvalta muovilta. Otin samalla ne pitkät juoksuhousut, jotka ovat M-kokoisenakin melkein kantapään alle asti.

Lahden Launeen myymälässä oli vielä vähän pyöräilykamaa tiistaina.

Keskiäkäinen lohjalainen
09.04.2010, 11.12

Näitä: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_8223.htm

Noista vaihdettavalinssisistä (siis ensimmäisistä) on jo vähän käyttökokemuksiakin ja minusta ne ovat kerrassaan mainiot. Olen jopa harkinnut toisien ostamista varaosiksi :-)

valtsy
11.04.2010, 10.51
Pohdiskelin tuossa että pitäs joku mp3 härveli hommata niin vois kuunnella vaikka linnunradan käsikirjaa liftareille ;) ja tuossa selaillessa osu silmiin että pitäskö investoida het kunnolla http://http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_45640_01_b.jpg (http://http//www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_45640_01_b.jpg)http://http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_45640_01_b.jpg

F13
13.04.2010, 20.59
Crivit-mittareita olis taas näemmä kohta tarjolla. Minkäsmoiset tuossa ovat kiinnitykset ja johto, onnistuuko kiinnitys helposti pomppukeppiin tyyppiä Talas ja mikä on eliniän odote? Ja pitääköhän tuon ilmoittamat lukemat miten paikkaansa?

ketju44
13.04.2010, 22.37
Kevlarvahvistetut moottoripyöräily hanskat. Vaikutti hyviltä , mutta saa nähdä.

Arcade
13.04.2010, 22.53
Kevlarvahvistetut moottoripyöräily hanskat. Vaikutti hyviltä , mutta saa nähdä.Rystysiä painoivat ikävästi ja kovin olivat jäykän tuntuiset muutenkin. Käypä Lidlin vieressä Tokmannilla katsomassa, sanoisin että saat parempaa vastinetta rahoillesi. Retkeilyosastolla näytti ihan ok tuntuiset hanskat olleen tarjolla.

ketju44
13.04.2010, 23.12
Tuli jo ostettua. Ainakaan äkkiä ottaen ei paina edes rystysiä , mut katellaan sit ajossa. Kankeus poistuu käytössä ;) ( uskon niin :D )

apatceh
14.04.2010, 08.30
Joku mainitsi hifivehkeistä fillariin. Ei tainnut olla tässä ketjussa mutta kumminkin, niitä saa kohta liitelistä :D

Risto Koivunen
14.04.2010, 18.18
Uusimman Liiteri-kuvaston mukaan noita kaiuttimia tulee kauppoihin 15.4. samoin kuin muuta pyöräilysälää (matkamittareita, hihattomia paitoja, sukkia, käsineitä ja reppuja).

Pohjanpoika98
14.04.2010, 18.48
Nuo halvemmat 2,49 € aurinkolasit on ihan välttävät vaikka näyttävätkin vähän halvalta muovilta..

Ei kokemusta kuin noista n. 12€:n laseista - sangat ovat aika kivan oloista taipuisaa muovia kumi-insertein, ja vaihtolasit ( yhteensä 3 settiä ) mukana.
Yleensä käytän vaaleimpia ( oransseja tässä) koko kesän , näin ainakin Brikon vastaavilla laseilla olen tehnyt viimeiset 5 vuotta.

JT

Jazman
15.04.2010, 00.22
Noi kaiuttimet vois olla ihan näppärät tuolla liikenteessä, kun näin kevään kynnyksellä jalankulkijat tuntuvat olevan kuurosokeita ja pyörän kellosta ei ole käytännössä mitään hyötyä. Jos luukuttais musaa koko ajan, niin se varmasti herättäis huomiota (ja yleistä paheksuntaa) paljon tehokkaammin.

Risto Koivunen
15.04.2010, 00.34
Taitaa kuitenkin olla sen verta niukasti tehoja noissa kaiuttimissa että ne eivät taida kuulua paljoa sitä kelloa paremmin. Onkohan Liiterin valikoimiin tulossa jotakin järeämpää kuten sumusireeneitä?

Jazman
15.04.2010, 01.36
Totta, 2 x 1W ei ole kovin paljon. Hmm... autoon rakensin kerran 800W jatkuvaa tehoa, mutta alkais olee "hifillä" hiukka liikaa massaa, jos vastaavaa meinais fillariin rakentaa :D

ketju44
15.04.2010, 08.16
Edelle olevat postit taitaa kuulua "ahdistaako kevyenliikenteen väylillä" , vai mikä se oli :cool: Pitääkö aina..................

hannupulkkinen
15.04.2010, 12.25
Ostin kaksi mittaria. Kovin ovat muovisen tuntuisia, mutta niissä on kolmen vuoden takuu.
Olen särkenyt yhden ja hukannut toisen VDO:n mittarin viimekauden aikana. Näitä voi hukkailla ja särkeä íhan mielellään.

Ostin myös ajohanskat, jotka tuntuivat ihan hyviltä kädessä sekä pohjalliset ajokenkiin.

Kosti K.
15.04.2010, 13.02
Kaksi paria sukkia ja hihaton paita kotiutettu Liiteristä.

Paita on hyvin samanlainen kuin viime vuonna myynnissä ollut malli, ehkä "teknisiä" ominaisuuksia on lisätty. Sopivan istuva, ja kaikenlaisia hienouksiakin paidassa väitetään olevan (esim. paita pitää lämpötilan tasaisesti 21 asteessa, mitä tämä ikinä tarkoittaakin :seko:, toivottavasti ei ruumiinlämpöä :eek:). M-kokoja oli taas tarjolla niukasti, varsinkin mustassa versiossa. Paidan koosta sen verran, että itselläni rinnanympärys on noin 95 cm ja vatsan noin 75 cm, ja M-koko on juuri passeli. Sanoisin, että voi olla myös ihan mukava aluspaita viileämmillä keleillä.

Sukat vaikuttavat normituotteelta, lyhytvartiset ja leikkaukseltaan ihan istuvat. Sukat ovat "jalkakohtaisia", eli vasemman ja oikean jalan sukat ovat erilaisia. Sukissa vain lukee "mountain bike", joten maantielle niillä ei ole asiaa ;).

Pyöräilyhanskat jätin ostamatta, koska niiden näppituntuma ei jostain syystä vakuuttanut eikä niiden ulkonäkökään oikein miellyttänyt (sopivia kokoja vain rumissa väreissä). Moottoripyörätarvikkeissa oli näköjään pitkiä alushousuja (ja -paitoja) tarjolla, voisivat toimia pyöräilyssäkin. Puutarhatarvikkeissa oli myynnissä viiden litran paineruisku, jos joku sellaista esim. pyörän pesemiseen sattuu tarvitsemaan.

Poppivehkeitä en ostanut. Oli muuten aika isokokoinen mötikkä, saattaa vaikuttaa ajettavuuteen :cool:.

heccu
15.04.2010, 13.46
tänään myynissä olevista repuista se isompi , 30litr ,on ihan yks yhteen värejä myöten Deuterin http://www.bike-components.de/products/info/p22788_Trans-Alpine-30-Rucksack-Modell-2010.html kanssa.

ainoa mikä puuttuu on juomapussin juomalekulle oma reikä.

materiaaleissa ei äkkituntumalla isoja eroja ole. lienee hintansa väärtti.
on 75 € halvempi.

Jazman
15.04.2010, 14.51
Pitipä hakea pyörälaukku, paita, parit sukat ja yksi satulalaukku / työkalusetti lisää.
Edellisellä kerralla ostin vastaavan laukun / monityökalun ja olin rehellisesti hämmästynyt sen laadusta. Se on ollut lähes päivittäin jossain käytössä ja päätin että sellainen pitää jokaiseen fillariin ostaa.
Noita vastaavia Prisman tms. rimpulasettejä saa 15€:llä, eikä ole tullut mieleenkään ostaa niitä, sen verran hepposelta ovat tuntuneet. Tämä vastaavasti maksoi vain 5€ ja on varsin jämäkkää laatua.
Peukkua siitä liiterille. :)

Latukka
15.04.2010, 16.44
tänään myynissä olevista repuista se isompi , 30litr ,on ihan yks yhteen värejä myöten Deuterin http://www.bike-components.de/products/info/p22788_Trans-Alpine-30-Rucksack-Modell-2010.html kanssa.

ainoa mikä puuttuu on juomapussin juomalekulle oma reikä.

materiaaleissa ei äkkituntumalla isoja eroja ole. lienee hintansa väärtti.
on 75 € halvempi.

Ei tuo nyt ihan Deuteria vastannut ulkonäön eikä laadunkaan puolesta. Lidlin repun väritys on rumempi ja viimeistely ja materiaalit eivät vaikuta niin laadukkailta. Ostin kuitenkin, sillä oli tarvetta vastaavalle repulle ja hinta-laatu suhde silti parempi kuin Deuterin vastaavassa.

heccu
15.04.2010, 18.11
Ei tuo nyt ihan Deuteria vastannut ulkonäön eikä laadunkaan puolesta. Lidlin repun väritys on rumempi ja viimeistely ja materiaalit eivät vaikuta niin laadukkailta. Ostin kuitenkin, sillä oli tarvetta vastaavalle repulle ja hinta-laatu suhde silti parempi kuin Deuterin vastaavassa.

sulla on kyllä harvinaisen tarkka havaintokyky. pitäessäni kotona toisessa kädessä Deuterin ja toisessa Lidlin reppua, en kyllä osaa sanoa kumpi on kumpi muuta kuin merkkejä katsomalla.

ei sen puoleen olen kyllä juuri harkitsemassa optikolla käyntiä ja tämä kyllä vauhdittaa sitä:).

crcm
15.04.2010, 20.09
Itselle tarttu mukaan tuo pienempi reppu ja pyöräilypaita. Reppu on todella laadukkaan oloinen tuohon hintaan. Taskuja on yhteensä yhdeksän kappaletta ja yhden sisässä vielä pienempiä lokeroita. Mielenkiintoisena yksityiskohtana voisin mainita juomarakon letkulle olevat joustavat lenkit olkaimissa ja nipsu johon sen pään saa laitettua. Letkulle on myös erillinen reikä. Olkaimet myös hengittävät. Niistä näkyy valo läpi. Värinä hillitty musta myöskään ei ole hullumpi valinta. Selkämys on jämäkän oloinen ja kaksi ilmastoitua kiskoa varmaan auttaa hikoilun parissa.

Pyöräilypaita tuntui myös varsin mukavalta. 180 senttiselle ja 95cm rintamukselle tuo M koko oli aivan passeli.

HMK
15.04.2010, 22.44
Kävin myös kotiuttamassa yhden kappaleen tuota isompaa reppua.

Deuteriin en osaa verrata, kun en sellaista ole muuta kuin kaupassa joskus hieman hypistellyt. Kyllä tämä kai hintansa väärti lienee, vaikka etenkin vetoketjut hieman heppoisilta tuntuukin. Pohjassa olevan taskun käytännöllisyydestäkään en olisi niin varma, ennen kuin hankin hieman kokemusta. Varsinkin kun vetoketju on niin löysästi avatuva, että sieltä varmaan leviää tavarat pitkin tietä.

Entisessä repussa oli läppä/naru sulkimena vetoketjun sijaan, sekä reilun kokoiset vetoketjulliset sivutaskut ja iso tasku myös läpän päällä. Niistä kyllä tykkäsin, mahtui hämmästyttävän paljon tavaraa. Tuo FjällRäven reppu kesti kantaa 15 vuoden lähes kaikki kauppatavarat kotiin ja päälle muut retket, reissut, pyöräilyt ja opiskelumateriaalien raahaamiset. Viime viikolla sen käyttöarvo laski pahasti, kun solki jäi kengän alle ja halkesi.

Löytyyhän tuosta Liidelin repusta ainakin samanlainen solki, että saa sen siirrettyä vanhaan, jos tuolla ei muuta tee. Repun irti selkänahasta nostavista pehmusteista, kypärän pidikkeestä ja sadehupusta kuitenkin plussat tälle Lidlin kamppeelle.

Latukka
15.04.2010, 22.56
Löytyyhän tuosta Liidelin repusta ainakin samanlainen solki, että saa sen siirrettyä vanhaan, jos tuolla ei muuta tee. Repun irti selkänahasta nostavista pehmusteista, kypärän pidikkeestä ja sadehupusta kuitenkin plussat tälle Lidlin kamppeelle.

Näyttäisi siltä ettei ostamassani repussa ole tuota sadehuppua ollenkaan. :eek:

Laukussa kiinni olevassa esitelappusessa näyttäisi lukevan "käytännöllinen sadesuoja pohjalokerossa". Onkohan toivoa saada sellaista jos huomenna käy kysymässä...

HMK
15.04.2010, 22.58
Näyttäisi siltä ettei ostamassani repussa ole tuota sadehuppua ollenkaan. :eek:

Laukussa kiinni olevassa esitelappusessa näyttäisi lukevan "käytännöllinen sadesuoja pohjalokerossa". Onkohan toivoa saada sellaista jos huomenna käy kysymässä...

Kurkkaappa sinne ihan repun pohjaan, lähelle olkahihnojen alapään kiinnitystä...

Latukka
15.04.2010, 23.04
Kurkkaappa sinne ihan repun pohjaan, lähelle olkahihnojen alapään kiinnitystä...

kappas :cool:

Risto Koivunen
15.04.2010, 23.23
Täytynee käydä lähipäivinä katselemassa noita reppuja, alkaisi tuo oma reppu olla sen verran kulunut että pitäisi varmaan hankkia vara-kappale ajoissa.

Tank Driver
16.04.2010, 00.57
Olkaimet myös hengittävät.

Pelottavaa.

TuH
16.04.2010, 18.47
Kenelläkään kokemuksia Liidelin mainostamista 9,95 e hihattomista pyöräilypaidoista? (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_8404.htm) Tyköistuva tekninen aluspaita hakusessa, mutta ei huvittaisi maksaa Craftin ProCoolin ja vastaavien tuotteiden naurettavia ylihintoja (kamoon, kolmekymppiä jostain aluspaidasta!). Ainakin kuvan perusteella Liidelin paita voisi sopia tarkoitukseen.

Nappulakenka
16.04.2010, 18.50
Katos siellä on tuollaisia ajohanskoja (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_8408.htm), mutta onko ne mistään kotoisin :seko:

EePee
16.04.2010, 19.18
Tarttu just heräteostoksena nuo pyöräkajarit matkaan. Onkohan niistä mihinkään?

Jani R.
16.04.2010, 20.59
Katos siellä on tuollaisia ajohanskoja (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_8408.htm), mutta onko ne mistään kotoisin :seko:

Ostin yhdet (koko 8), jotka sopivat melko pienille käsille. Toisen hanskan etusormi on ahtaampi kuin muut sormet, mutta muuten tuntuivat ihan asiallisille.

Nappulakenka
16.04.2010, 21.43
Ostin yhdet (koko 8), jotka sopivat melko pienille käsille. Toisen hanskan etusormi on ahtaampi kuin muut sormet, mutta muuten tuntuivat ihan asiallisille.
Mites materiaali? Luuletko, että kestää maastoajossa..

Jazman
16.04.2010, 23.30
Kenelläkään kokemuksia Liidelin mainostamista 9,95 e hihattomista pyöräilypaidoista? (http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_8404.htm) Tyköistuva tekninen aluspaita hakusessa, mutta ei huvittaisi maksaa Craftin ProCoolin ja vastaavien tuotteiden naurettavia ylihintoja (kamoon, kolmekymppiä jostain aluspaidasta!). Ainakin kuvan perusteella Liidelin paita voisi sopia tarkoitukseen.

En ole vielä testannut ajossa, mutta matsku tuntu varsin mukavalta. Verrattuna muihin paitoihini, matsku on enemmänkin paksumpaa ja pehmeän pumpulista kuin liukasta keinokuitua. No, vaikea selittää, mutta ohut se ei ainakaan ole ja sormissa hypistellen venyvää ja pehmeää kangasta.
Iholle se tuntuu mukavalta, mutta mitään käsitystä hengittävyydestä ei ole.

Jani R.
17.04.2010, 12.51
En ole vielä testannut ajossa, mutta matsku tuntu varsin mukavalta. Verrattuna muihin paitoihini, matsku on enemmänkin paksumpaa ja pehmeän pumpulista kuin liukasta keinokuitua. No, vaikea selittää, mutta ohut se ei ainakaan ole ja sormissa hypistellen venyvää ja pehmeää kangasta.

Allekirjoitan tuon pumpulisuuden. Paita on M-kokoisena sopivan pitkä ja tyköistyvä 174/70 kokoiselle, mutta huomasin aamun lenkillä että nousee liukkaiden pyöräilyhousujen päältä melko ylös jättäen alaselän paljaaksi vaikka päällä oli vielä softshell-takki. En saanut sitä paitaa edes hikeen aamulla, joten toimii ainakin rauhallisessa ajossa.

Lidl:n mtb-hanskat ostin vilpoisan kelin maantielenkeille ja ehkä ne metsärymistelytkin kestää jos ajelee nätisti.

karpaasi68
17.04.2010, 16.21
Hämeenlinnan kahdesta liiteristä olivat hanskat jo loppuneet.Lieneekö sitten monia ollutkaan myynnissä:(

EePee
17.04.2010, 17.43
Pyöräkaiuttimia testattu tänään lenkillä. Ei ole mikään hifinautinto. Bassoja ei tietenkään toista lainkaan. Diskanttia tulee riittävästi, iPhonea ei voinut pitää kuin puolella. (laitteessa itsessään ei säätöjä) Ottaa häiriötä puhelimesta ja tuuli suhisee korvissa. Siinä rajoilla, onko mihinkään. Ajattelin kokeilla radion puhepitoisia ohjelmia seuraavaksi. Saattaa kuitenkin olla, että päätyy mun erikoisten pyöräilyvarusteiden museoon..

Liiterin vaihtolinssisiä sporttilaseja voi suositella. Ostin pojalle pienikokoisen mallin. Kotelokin on identtinen pari vuotta sitten ostamieni Alpinan hiihtolasien kotelon kanssa. Taitaa olla peräisin samasta tehtaasta Kiinasta. Liiterin laseissa oli neljät vaihtolinssit, eli yhdet enemmän kuin alpinoissa. Ja maksoi kahdeksasosan..

haksu
17.04.2010, 21.10

Joo ihan hyvät noi paidat on äkkiseltään koitettuna, hintaansa nähden ihan pätevät..
mitään hyper-laatua ei voi odottaakaan, mutta ellei kestä niin voi hyvin mielin heittää menemään :)

Risto Koivunen
18.04.2010, 21.11
Kävin eilen poimimassa sen Liiterin 30 litran repun, ja kotiin tultua meni tovi sitä kummastellessa: erilaisia taskuja ja remmejä ja vetoketjuja oli aikamoinen joukko. Enpä olisi sitä sateensuojaakaan osannut etsiä jollen olisi tiennyt mistä katsoa.

Selkään tuntuu tyhjänä kokeiltuna ihan hyvältä, mutta yläosa on melko korkealla ja tuntui vähän ottavan kypärän takaosaan. Täytynee kokeilla saako tuota vaivaa korjattua remmejä säätämällä, vai täytyykö vähän lyhentää sitä selkää vasten olevaa vaahtomuovipatjaa.

Mieleenkiintoisena bonuksena repun sisäpuolelle on näköjään painettu muutamia merkinantoohjeita pulaan joutuville alppiretkeilijöille!

VPR
18.04.2010, 21.42
Kuulostaa Deuterin kopiolta. :D

Risto Koivunen
19.04.2010, 23.08
Torstaina näyttäisi Liitereihin ilmaantuvan Maxim energiajuomaa, palautumisjuomaa, proteiinijuomaa ja proteiinipatukkaa. Edullisuudesta en osaa sanoa, kun en moisia dopingeja käytä.

Näköjään myös aurinkorasvat tulevat hyllyyn tällä viikolla.

JHi
19.04.2010, 23.21
Investoin tänään 15 euroa "painepesuriin", johon tosin paine pitää itse pumpata. Kyseessä on siis paineruisku, jolla saa ohjeen mukaan 2,5 barin paineen. Testasin fillarin pesuun, ja oli todella näppärä. Pyörän saa pestyä helposti paikoista, joihin ei rätillä pääse. Paine on vielä sen verran pieni, ettei vaaraa laakereille ja muille ole. Suosittelen!

apatceh
29.04.2010, 21.31
Se juoksu/pyöräilyreppu, joka oli myynnissä maaliskuun lopussa, otti ja hajos tänään. juoksin vajaa 2km liikuntahallille ja hallilla huomasin että reppu rikki. Oli revennyt siitä alatukiraudan toisesta päästä se remminpätkä joka pitää sen tukiraudan pään kiinni repussa. Muistaako kukaan oliko tuottella minkälainen takuu? Ajattelin huomenna käydä kyselee miten toimitaan repun kanssa.

Jani R.
29.04.2010, 21.36
Risto Koivuselle: Energia/proteiinipatukat on muuten 30 cnt edullisempia Robinhoodissa kuin muissa marketeissa [/Anteeksi Offtopic]

snowfake
29.04.2010, 21.48
Investoin tänään 15 euroa "painepesuriin", johon tosin paine pitää itse pumpata. Kyseessä on siis paineruisku, jolla saa ohjeen mukaan 2,5 barin paineen. Testasin fillarin pesuun, ja oli todella näppärä. Pyörän saa pestyä helposti paikoista, joihin ei rätillä pääse. Paine on vielä sen verran pieni, ettei vaaraa laakereille ja muille ole. Suosittelen!

Olisikin tuollainen pitänyt hankkia, Bilteman 8 litran pesuri tuntuu aika onnettomalta ja siinä menee koko loppuilta jos sillä alkaa vaikka renkaita pesemään :)

Cokkeli
29.04.2010, 22.31
ostin lidlistä miesten MP-paidan, no se on kyllä aika freeride henkinen, coolmax kangasta ja selästä pidempi, hinta 7,90€ Ihan OK mun mielest ajopaidaks. Samaan kertaan osui satulalaukku vai mikä sen nyytin nimi on mikä tulee satulaan ja tolppaan kiinni. Sisälsi aika kivan tuntuiset työkalut ja muutaman paikan, rengas työkalut. Että kyllä sillä sekillä saa matkan jatkumaan. Ostin sen ihan pelkän pussin takia kun oli niin tukevan tuntuinen. 24 ja jotain senttejä.

alli
30.04.2010, 00.46
Muistaako kukaan oliko tuottella minkälainen takuu? Ajattelin huomenna käydä kyselee miten toimitaan repun kanssa.

Ostin sellaisen paineruiskun, josta en saanut täyttöaukkoa ruuvattua auki kuin kerran tuurillla, muuten jäi aina mäntä käteen. Vein viikon päästä takaisin ja sain uuden mukaan (onneksi niitä vielä oli, tosin en ole tätä kokeillut), mitään kuitteja ei kyselty.

Tilde
30.04.2010, 00.56
Mites materiaali? Luuletko, että kestää maastoajossa..

Mukaan tarttu myös ilmeisesti noita samoja maastopyöräilyhanskoja liidelistä pari viikkoa sitten.
Hajos tällä viikolla ihan työmatkalla, täytyypi viedä takas..

Tragos
30.04.2010, 13.25
ostin lidlistä miesten MP-paidan, no se on kyllä aika freeride henkinen, coolmax kangasta ja selästä pidempi, hinta 7,90€ Ihan OK mun mielest ajopaidaks. Samaan kertaan osui satulalaukku vai mikä sen nyytin nimi on mikä tulee satulaan ja tolppaan kiinni. Sisälsi aika kivan tuntuiset työkalut ja muutaman paikan, rengas työkalut. Että kyllä sillä sekillä saa matkan jatkumaan. Ostin sen ihan pelkän pussin takia kun oli niin tukevan tuntuinen. 24 ja jotain senttejä.

Satulalaukun mukana tulleet muoviset rengasraudat näyttävät helposti menevän poikki, joten kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin tukevampiin.

Nappulakenka
30.04.2010, 14.28
Mukaan tarttu myös ilmeisesti noita samoja maastopyöräilyhanskoja liidelistä pari viikkoa sitten.
Hajos tällä viikolla ihan työmatkalla, täytyypi viedä takas..
Kiitos infosta. Hyvä, että en käynyt hakemassa :D

time
30.04.2010, 21.24
Satulalaukun mukana tulleet muoviset rengasraudat näyttävät helposti menevän poikki, joten kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin tukevampiin.
Joo samaa mieltä,vaihdoin juuri renkaan ja 2 meni poikki kolmesta.
Toivottavasti muut työkalut kestää paremmin.

Jopo Juoppo
02.05.2010, 17.53
Linkin takaa avautuu Liiterin myymän "Hightech" sälän manuaaleja yms.

http://www.kompernass.com/pages/index.php?page=1,0&lang=fi

Cokkeli
02.05.2010, 18.55

Juu nitä itekkin kattelin ja vaihdoin jykevämmät.

tero76
02.05.2010, 21.16
Mulla reistaa lidlistä ostetun pyöräilypaidan vetskari. Ei kestänyt ekaa lenkkiäkään.

Onko muilla ollut ongelmia?

Risto Koivunen
02.05.2010, 22.19
Omat pyöräilypaitani eivät ainakaan vielä ole reistailleet. Olleet käytössä noin kuukauden ajan.

Jooseppi
02.05.2010, 22.29
Omat pyöräilypaitani eivät ainakaan vielä ole reistailleet. Olleet käytössä noin kuukauden ajan.

Mitkäs muuten ovat fiilikset paidoista?

Risto Koivunen
02.05.2010, 23.00
Omasta mielestäni ovat olleet ihan mukavan oloisia ja toimivia nuo Liiterin valkoiset pyöräilypaidat näin kuukauden käyttökokemuksen perusteella. Kosteutta ovat siirtäneet hyvin (päällä olen pitänyt Yokon pyöräilytakkia) ja takana olevat kolme taskua ovat olleet oikein toimivia.

Sivussa oleva pieni vetoketjullinen tasku tosin voisi olla hieman paremmin suunniteltu, nyt vetoketju ulottuu taskun pohjaan asti. Tuntuu siltä että vetoketjun varomaton avaaminen saattaisi johtaa sisällön tipahtamiseen maahan.

Antti_S
03.05.2010, 16.44
Kolmannella käyttökerralla hajos noi hanskat. Peukalotaipeen saumasta repesi auki. Ei näitä kyl köyhän pitäis ostaa....

snowfake
03.05.2010, 16.46
omani ostin crc:n alesta, 13,66e taisivat olla maastohanskat. hyvin ovat kestäneet yli kolme lenkkiä ainakin :)

Pekka Sirkiä
03.05.2010, 17.06
Pari vuotta sitten ostin "litistä" ohuet hiihto-/lasketteluhansikkaat (Ultra III Teic), ja hyvin ovat kestäneet pyöräilykäytössä :) ...vaikka ne eivät siihen olekaan varsinaisesti tarkoitetut (pehmusteet puuttuvat).

j.k. Aiemmin keväällä ostamani pitkät ajohousut ovat myös toimineet hyvin, joskin laatu & valikoimat olivat "liiterissäkin" paremmat muutama vuosi sitten... Ihan jees kuitenkin, kun vertaa monin verroin kalliimpiin "vermeisiin". -- Harmillista, että Suomesta puuttuu esim. "decathlontasoinen (http://it.decathlon.com/cosciali-bici-da-corsa-cuissard-cycliste-btwin-cosciale-sport-con-bretelle-id_MAN_11962_3407859.html)" pyöräilyn halpa- tai keskihintainen (tavis)tekstiiliosasto, tai sitä ei juurikaan mainosteta... :mad:

Akseli
03.05.2010, 18.43
Kunnollisia pitkäsormisia pyöräilyhanskoja en tänä keväänä ole löytyänyt, vaikka olen useastakin liikkeestä aktiivisesti etsinyt. Jos hintalappu on 20 ja 45 euron väliltä, luulisi laatua saavan jo rahojen vastineeksi, mutta ainakin kokeilemani sormikkaat ovat saaneet epämukavina tai luokattomasti valmistettuina jäädä hyllyyn.

Alkukevään pyöräilin hiihtohanskoissa. Niiden käytyä turhan lämpimiksi ostin lopulta paikallisesta marketista 3,50 maksavat teollisuuskäyttöön tarkoitetut työsormikkaat, jotka istuvat napakasti, ovat erittäin mukavat ja pitävät hyvin. Kämmenpuoli on pehmeää vuohennahkaa ja selkämys jotain joustavaa tekokuitua. Pehmusteet puuttuvat, mikä ei minua haittaa.

On syytä olettaa, että kovin montaa läpikastumista nahka ei mukavana kestä, mutta hinta on niin edullinen, että näitä voi hankkia useammatkin parit kesässä, mikäli tarvetta ilmenee. Ulkonäkö ei ehkä miellytä kaikkein esteetikkojen silmää. Katu-uskottavuus taas riippuu siitä, mistä vinkkelistä asiaa tarkastelee.

Risto Koivunen
03.05.2010, 18.59
Alkukevään pyöräilin hiihtohanskoissa. Niiden käytyä turhan lämpimiksi ostin lopulta paikallisesta marketista 3,50 maksavat teollisuuskäyttöön tarkoitetut työsormikkaat, jotka istuvat napakasti, ovat erittäin mukavat ja pitävät hyvin. Kämmenpuoli on pehmeää vuohennahkaa ja selkämys jotain joustavaa tekokuitua. Pehmusteet puuttuvat, mikä ei minua haittaa.

Jos pehmustetta tarvitsee, niin voihan noissa pitää sormettomia pyöräilytumpuloita alla. Saattaa tosin vaatia normaalikokoa pykälää isompien hanskojen hankkimista.

Itse olen pitänyt viime viikkoina sormettomien pyöräilyhanskojeni päällä aina yhtä katu-uskottavia näppylähanskoja. Jos iltapäivän aurinko alkaa liikoja lämmittää, niin näppylähanskat voi siirtää ajopaidan taskuun ja ottaa taas takaisin ilmojen viiletessä.

Smo
03.05.2010, 19.03
Lidlityksen UltraTec hanskat oli loistavat hyrräillessä ja luistellessa, kevyet kun mitkä. Muutaman vuoden ikäiset pitkät ajohousut toiminut kanssa, olikohan niissä peräti polven kohdalla vähän lämmikettä.

GodFinger
07.05.2010, 20.45
Hämeenlinnan kahdesta liiteristä olivat hanskat jo loppuneet.Lieneekö sitten monia ollutkaan myynnissä:(

Kävin silloin 9 aikaan hakemassa, ja ainoat kokoiseni oli valkoiset. No otin ne sieltä mukaani... Muuten hyvät, mutta harmittaa tuo sivussa olevat liepeet. Aukoista pääsee vilu sisälle.

Pisami
01.06.2010, 20.30
OT: Joensuun Lidliin on saatu normaalit kassat, eli enää ei tarvitse pakata samalla kun purkaa kuormaa hihnalle :D

M.S
01.06.2010, 21.24
En tiedä onko mainittu, mutta ainakin Larun Lidlissä (normaalit kassat) oli vielä äsken 3.5 euron isoja pumpattavia suihkupulloja... Noilla on kätevä suihkia pesuainetta paskaisen fillarin päälle.

Akseli
02.06.2010, 00.15

Olen myös ollut sangen tyytyväinen ostamiini kahteen pyöräilypaitaan. Sitävastoin housut kyllä saa hanurin helläksi, säämiskä on varsin ohut. Mitoitus näyttää olevan reilu.

John McCurve
12.06.2010, 10.48
niin se on tulossa: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_9117.htm

J.F
12.06.2010, 11.05
En ole ikinä paineella uskaltanut pyörää pestä mutta tuossa tuskin paineet on sitä tasoa että riskiä olisi. Voihan sillä pestä lapsetkin.:D

Voisi ehkä hakea pois. Hinnalla ei ainakaan ole pilattu

Risto Koivunen
12.06.2010, 11.46
Tuo traktori ei taida sisältyä hintaan?

saint
12.06.2010, 13.53
Ei taida tuottaa yhtään enempää painetta kuin mitä puutarhaletku antaa.

GodFinger
16.06.2010, 19.25
...tai sitten siinä on joku onneton sähköpumppu, joka antaa saman verran kuin Oraksen hierova suihkupää. Siinä vasta oiva pesulaite!

ketju44
16.06.2010, 19.55
En ole ikinä paineella uskaltanut pyörää pestä mutta tuossa tuskin paineet on sitä tasoa että riskiä olisi. Voihan sillä pestä lapsetkin.:D

Voisi ehkä hakea pois. Hinnalla ei ainakaan ole pilattu

Ei taida tuottaa yhtään enempää painetta kuin mitä puutarhaletku antaa.

...tai sitten siinä on joku onneton sähköpumppu, joka antaa saman verran kuin Oraksen hierova suihkupää. Siinä vasta oiva pesulaite!

Sen verran vastaavanlaisesta kokemusta etten suosittele lasten pesuun. Painetta riittää , mutta kestosta en tiedä.

dirtyrider
18.06.2010, 20.51
niin se on tulossa: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_9117.htm

Kävikö kukaan hakemassa tuota "natsi-kärcheriä"?

GodFinger
21.06.2010, 00.54
Oi oi... http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_9236.htm Torstaista lähtien on tarjolla pikee-mallista pyöräilypaitaa halvalla, tarvii käydä katsomassa. Mukaan tarttuu sieltä myös peruslenkkarit.

Risto Koivunen
21.06.2010, 01.11
Minun nähdäkseni tuossa lukee kylläkin 28.6. alkaen, eli vasta juhannuksen jälkeen. Ja naisille on sitten pinkki versio saatavilla:

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_9238.htm

ketju44
21.06.2010, 01.14
Haluaa pinkin nii sit kaikki foorumilaiset tuntee ja voi lakata tervehtimästä jos lenkillä törmätään :D

Tupe
21.06.2010, 09.46
Liiteristä ostin kerran rasvatonta Milbona-piimää, joka on selvästi Valion valmistamaa. Ihan hirveetä litkua. Ei kannata ostaa. Sen sijaan montaa muuta kannattaa ostaa, esim suklaata missä on mantelia.

GodFinger
21.06.2010, 12.09
Minun nähdäkseni tuossa lukee kylläkin 28.6. alkaen, eli vasta juhannuksen jälkeen. Ja naisille on sitten pinkki versio saatavilla:

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_9238.htm

Nyt olikin ilmeisesti korjattu tuo juhannuksen aukiolo.

Jani R.
21.06.2010, 12.27
Jos LIDL:n sisäänostajat lukevat tätä niin ennen syksyä olisi kiva saada ostaa uudet MTB-hanskat, koska menin likaamaan edelliset ketjurasvaan. Lisäksi toisessa hanskassa yksi sormi on ahtaampi, mutta muuten ne ovat olleet varsin mainiot kylmemmän kelin käytössä.

Risto Koivunen
21.06.2010, 12.35
Liiterin suomalaiset sisäänostajat taitavat huolehtia lähinnä elintarvikepuolesta, noitten kausiluonteisten tavaroitten hankinta saattaa olla suoraan Güntherlandista johdettua.

Musashi
21.06.2010, 13.00
Jos LIDL:n sisäänostajat lukevat tätä niin ennen syksyä olisi kiva saada ostaa uudet MTB-hanskat, koska menin likaamaan edelliset ketjurasvaan. Lisäksi toisessa hanskassa yksi sormi on ahtaampi, mutta muuten ne ovat olleet varsin mainiot kylmemmän kelin käytössä.

Itse ostin Biltemasta ihan kelvolliset ja kestävät hanskat. Käy tsekkaamassa.

Risto Koivunen
20.07.2010, 12.46
Torstaina 22.7. näyttäisi taas tulevan Liiteriin sykemittareita ja juoksukamppeita.

Onko joku jo uskaltautunut ostamaan tuollaisen sykemittarin?

M900
21.07.2010, 10.53
Torstaina 22.7. näyttäisi taas tulevan Liiteriin sykemittareita ja juoksukamppeita.

Onko joku jo uskaltautunut ostamaan tuollaisen sykemittarin?

Lidlin mittaria käytin juoksuharrastuksen alkuvaiheessa, kyllähän se auttoi pk-painotteiseen harjoitteluun pyrkiessä.
Hiukan uskottavuus mittariin horjui, kun lähes joka lenkin maksimisyke oli 227:n luokkaa. Sekosiko sähkölinjoista vai vyön huonosta kostuttamisesta, en tiedä.
Polarin rs 200 sd tuli hommattua noin vuoden lidl-mittarin käytön jälkeen.

Kyllä lidl-mittarilla alkuun pääsee.

Lepää tuolla hyllyssä näköjään pari halpis-mittaria ja pari Suunnon mittaria käyttöä vailla.

apatceh
06.08.2010, 11.54
Näyttäisi 12.8 tulevan sälää taas lidleihin: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-C55AB64B-8F3F79BA/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=9838

Tuo huoltoteline kiinnostaisi. Pitää käydä katsomassa.

Ski
06.08.2010, 14.13
näillä voi tehdä syksyn pimeisiin iltoihin omalle pihalle kivikon jousitus ja rengastesteihin ....
varastoivat päivänvaloa ja keinovaloa, hohtavat pimeässä
http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_52016_01_b.jpg

snowfake
06.08.2010, 14.55
Pitääkin paitoja käydä hakemassa, viiemksi tuli ostettua liian suuri. Jos jollain on ylimääräisiä M-kokoja viime satsista (kolmitaskuisia) niin voi postittaa tännepäin :)

Velogi
06.08.2010, 15.01
Näyttäisi 12.8 tulevan sälää taas lidleihin: http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-C55AB64B-8F3F79BA/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=9838

"Crivit Sports toiminnallinen pyöräilypaita, jossa vetoketju ja leukasuoja" :seko:

hannupulkkinen
06.08.2010, 15.58
"Crivit Sports toiminnallinen pyöräilypaita, jossa vetoketju ja leukasuoja" :seko:
Oisko kyseessä vetoketjun lukon suoja?
Ei nääs leuka hankaa siihen kun vastaa päätään pyörittämällä kun kaveri kysyy, että lisätäänkö vauhtia.