Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Lidl-sälä

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13

Grugi
21.08.2014, 23.40
Jos Lidlin vaatteet toimivat ok ja istuvat päälle niin miksi ihmeessä kannattaisi sijoittaa enemmän? Ennemminkin päinvastoin... ei missään nimessä kannata sijoittaa enempää jos ei ole pakko.

Meitä on monen mallisia ja makujakin on monia, joten universaalia absoluuttista totuutta siitä mikä on hyvä vaatemerkki/-malli ja oikea hinta hyvälle vaatteelle on kovin paha lähteä etsimään. On kuitenkin päivän selvää että esimerkiksi pyöräilyhousuista ei kukaan pysty aistimaan hintaa perseellään. Hinta ei ole laadun mittari.

Juu kukin tavallaan, mulle ei liiterin kuteet ole olleet ne mitkä tuntuu hyvältä joten pakko ollut sijoittaa hieman enemmän. Liiterin sporttisukat on ainoat jotka on toiminut ja vielä käytössä.
Se että sijoittaa hieman enemmän ei tarkoita että pitää ostaa sitä kalleinta vaan 10-30€ lisää tuotteeseen löytyy jo ihan kelvolliset.

Ja kuten jo siinä alussa sanoin että kun huomaa että ne ei olekaan niin hyvät niin sitten katsellaan niitä kuteita vaikka ulkomailta.
Toki niitä saa ostaa suomestakin mutta omalla kohdalla valinnat on menneet ulkomaan puolelle ihan vain saatavuuden hinnan takia.

kuovipolku
22.08.2014, 14.29
Assoksen tai minkä tahansa hintavan merkkituotteen ostajalta vaaditaan ainoastaan lihavaa lompakkoa tai muuten riittävää maksuvalmiutta ja -halukkuutta siihen että (useimmiten) saa laadukkaan ja käyttätarkoitukseensa hyvin suunnitellun ja toimivan tuotteen. Lidlissä asioivalta vaaditaan kykyä olla innostumatta liikaa tuotteiden alhaisista hinnoista, jonkinlaista perehtymistä ao. tuotteelta vaadittaviin ominaisuuksiin, omaa arviota kulloisenkin tuotteen mitoituksen sopivuudesta ja, let's face it, ripaus hyvää tuuria.

Perusteettomat käsitykset Lidlin tuotteiden yleisestä laadusta tai arvelut siitä etteivät käyttäämiinsä Lidlin tuotteisiin tyytyväiset yksinkertaisesti vain tiedä paremmasta ovat IMHO vähän tyhmiä. Jos on ollut huono tuuri ja tullut hankkineeksi vain huonoja kokemuksia, tough titty. Ja jos on ollut tyytyväinen omiin hankintoihinsa joihin on sijoittanut enemmän, fine. muttei kenties kannata lumoutua niiden myyntipuheista.

Lidlin ajohanskat ovat hyvä esimerkki: tänä vuonna lyhytsormisia hanskoja on ollut myynnissä kahdesti, toisia ostin kaksi paria ja ne ovat kestäneet ahkeraakin käyttöä ja toistuvia pesuja; toisista näki jo kaupassa että ne ovat kelvottomat.

PS Kiitän kuitenkin keskustelun osapuolia siitä että he innoittivat minut ostamaan tänään kahdet "Pure Speed"-ajohousut alennettuun hintaan (á 12 €). M-koko on sopiva, säämiskä istuu paikallaan; epäilen kuitenkin materiaalin kestävyyttä; uskallan veikata että sain toimivat housut 45-60 min traineri- tai spinningsessioita varten.

PPS Suomestakin löytyy usein pyöräilytekstiilejä ns. Saksa-hintaan tai korkeintaan semmoisella lisähinnalla minkä kernaasti maksaa hypistely- ja sovitusmahdollisuudesta ja välittömästä saatavuudesta. Kannattaa käydä esim Helsinginkadun Cycle-Centerissä tai Meripellontien IHPH:ssa.

PetriV
22.08.2014, 21.00
Tuli heitettyä ensimmäinen lenkki Lidlin vaatteet päällä. Housut oli jonkin verran liukkaat ja alkuun satulalla pysyminen tuntui oudolta, lopulta kaikkeen tottui. Hyvin tuntuivat toimivan, ehdottomasti sen vajaan 20€ arvoiset paita ja housut.

V-P.V
23.08.2014, 11.07
Kuovinpolun kanssa samoilla linjoilla. Hinnan ei kannata antaa hämätä liikaa, vaikkakin "halvalla" saattaa saada ihan toimivaa kamaa. Sanoohan se Lidlin mainoskin että - järki käteen ja ostoksille, vai miten se nyt meni...

Esimerkkinä. Etsin kuukausi takaperin remonttia varten kuiva/- märkäimuria. Kiersin kaikki paikalliset rautakaupa ja varaosaliikeet ja alle satasella ei tuntunut saavan kuin täysin leluilta tuntuvia ja näyttäviä koneita. Samaan aikaan oli Lidlissä myynnissä 'pönttöimuri 79€ hintaan. Kävin katsomassa ja tuote vaikutti heti paljon laadukkaammalta (paljon rosteri osia jne..) kuin vaikka saman hintaluokan Kärscheri. Ja Takuutakin peräti 3v.! Ei ollut epäselvyyttä lähtikö Lidlin imuri kotia. Ja olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen. Muutenkin noista Lidlin työkaluista ei ole paljon huonoa kuullut vaikka itse en niitä juuri ole ostellut. Kuusiokolo/- torx sarjan pari vuotta sitten ostin enkä niitäkään vielä saanut rikki vaikka kovassa käytössä olleet.

aaltju
23.08.2014, 12.00
Samaan aikaan oli Lidlissä myynnissä 'pönttöimuri 79€ hintaan. Kävin katsomassa ja tuote vaikutti heti paljon laadukkaammalta (paljon rosteri osia jne..) kuin vaikka saman hintaluokan Kärscheri. Ja Takuutakin peräti 3v.! Ei ollut epäselvyyttä lähtikö Lidlin imuri kotia. Ja olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen. Muutenkin noista Lidlin työkaluista ei ole paljon huonoa kuullut vaikka itse en niitä juuri ole ostellut. Kuusiokolo/- torx sarjan pari vuotta sitten ostin enkä niitäkään vielä saanut rikki vaikka kovassa käytössä olleet.

Monestihan noiden kanssa on juuri noin että laadun riittävyyden näkee jo päälle päinkin. Esimerkiksi työkalujen kanssa ei kovin harjaantunutta silmää vaadita että pystyy erottamaan kohtuullisen työkalun Malesian pojan uudenvuoden tinasta valamasta lelusta.

Vaatteissa toki se mitä silmällä näkee ja sormilla tuntee ei kerro kaikkea, mutta ei noissa Lidlin vaatteissa kovin korkealta putoa jos muutaman vikaostoksen vuodessa tekee.

kmw
23.08.2014, 16.00
Neon-keltaiset (pinkit olivat loppuneet) pitkät juoksusukat ovat hyvät. Ostan toiset kun taas tulee myyntiin.

hannupulkkinen
23.08.2014, 16.57
Neon-keltaiset (pinkit olivat loppuneet) pitkät juoksusukat ovat hyvät. Ostan toiset kun taas tulee myyntiin.
Ne taitaa olla kompressiosukat. Minulla on samanlaiset ja kun vertaan niitä oikeisiin kompressiosukkiin niin melkein yhtä tiukat ovat. Hyvät sukat.

BONK
23.08.2014, 21.22
Ne taitaa olla kompressiosukat. Minulla on samanlaiset ja kun vertaan niitä oikeisiin kompressiosukkiin niin melkein yhtä tiukat ovat. Hyvät sukat.

En nyt muista mainittiinko mainoksessa niiden olevan kompressiosukkia, mutta kyllä ne ihan kelvolliset ovat (vs. Niken x-kertaa kalliimmat kompressiot). Toiset hommaan itsekin, jahka tulevat taas liiterin laariin.

Grugi
23.08.2014, 21.38
^ Ei suoraan mainintaa kompressio mutta samaa tarkoittanee.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/384f07d4af51e2671610eca7ef650877.jpg

Mazza
23.08.2014, 21.40
Ainakin ne mustat ovat kompressiosukkia. Itsellä on kolmenlaisia (must/valk/oranssit, mustat, neonvihreät), joista nuo mustat on parhaita. Itse asiassa parhaat urheilusukat, mitä minulla on.
Sent from my menneen talven Lumia 520 using Tapatalk

nikobiker
24.08.2014, 15.23
Plääh. Lidlin oranssi-mustista ajokengistä velcropinta irtoamassa kiinnitysläpysköistä. Alle kuukauden ja 8 kengillä ajetun lenkin jälkeen yksi on kolmasosaltaan jo irti ja muissakin näyttäis olevan enemmän tai vähemmän irtoamassa. Ei sitten hyvää halvalla. Täytyy käydä reklamoimassa. Kaipa ne antaa rahat takaisin, vaikka 14 päivän palautusaika onkin jo mennyt.

TANUKI
24.08.2014, 15.33
Mun osalta jäi lidlin kengät kauppaan, sen verran löysiltä pohjat vaikuttivat jo väännellässä kaupassa.

PeeHoo
25.08.2014, 11.25
Lidlin ja muidenkin kuitit kannattaa aina säästää. Rahat saa yleensä helposti takaisin.

Minulta on usein kysytty, että haluanko uuden samanlaisen tuitteen. Yleensä en halua, kun ne tehty samalla huonolla tavalla.

lidlistäkin saa usein kunnon kamaa, mutta ei aina.

Smo
25.08.2014, 13.47
Torstaina tulossa ulkoilukamaa .. softshell-takkia ym .. ja PRKLE vaelluskengät taas naisten koot 37-40, miesten 42-45 eikö nyt STNA voi 41 jalalle olla kenkää? Pitänee jatkaa Meindlien ja Merrelien kulutusta, säästäisi Merrelit oikeeseen käyttöön ja Meindlejä luisteluun mutta ei sitten.

Grugi
25.08.2014, 14.22
Jos yhtään samaa laatua noi softshell takit kun mitä oli alkukesästä niin ei hengitä paskaakaan eli ei kovin hyviä liikuntaan mutta muutenhan niitä voi päällä roikottaa.

Ketjureaktio
25.08.2014, 15.05
Melko varma voi olla että Lidlin urheilupaidan 8 eur hinta vs. jonkun perus pyöräilypaidan 60-80 eur hinta ei korreloi laadun kanssa. Itselläni ollut vuosia käytössä Lidlin pyöräily- & juoksupaitoja, sukkia, softshell-takki, pyöräilykengät jne. Kengät kestivät hyvin ja olivat laadukkaat. Eivät olleet samalaiset kuin nämä tämän syksyn kengät tosin.
Istuvuus ei Lidlin paidoissa aina ole paras mahdollinen, mutta kyllä ne on ihmisille tehty. Materiaalithan ei urheilupaidoissa ole kalliita eivätkä juuri toisistaan taida erota, valmistus tapahtunee suunnilleen yhtä halvalla joten hintaero ei tule siitäkään.
Mitä tulee softshell-hiihtotakkiin, se on yhtä ummehtava hiihtää kuin windstopperit, ei ne oikein hikoilua tuottavaan liikuntaan sovi. Kevyeen ulkoiluun se toimii tosi hyvin.

kervelo
25.08.2014, 19.42
Mitä tulee softshell-hiihtotakkiin, se on yhtä ummehtava hiihtää kuin windstopperit, ei ne oikein hikoilua tuottavaan liikuntaan sovi. Kevyeen ulkoiluun se toimii tosi hyvin.

Juu ei sovi. Kummasti vaan Gore, Castelli, jne käyttävät silti windstopper-kalvoa vaatteissaan. Ja puolet pelotonista ajaa kylmällä kelillä Castellin Gabba-paidassa (windstopper x-lite plus).

Kalvovaatteissa on suuria eroja ja ne erot näkyvät myös hinnassa.

nikobiker
26.08.2014, 21.19
Tämä on malliesimerkki siitä kun tuotteessa on virhe. Silloin ei päde mikään 14 vrk:n vaihto-oikeus tai sen umpeen meneminen. Myyjällä on oikeus korjata, vaihtaa tai korvata viallinen tuote ja asiakkaalla on oikeus saada virheetön tuote tai rahat takaisin.

Kävin palauttamassa kengät ja mukisematta sain rahat takaisin. Olisi Herttoniemen Lidlissä vielä ollut niitä samoja kenkiä, mutta eipä tosiaan huvittanut ottaa toista samanlaista paria vaivoikseen.

paskalokki
26.08.2014, 21.48
Onkohan noista vaellushousuista ajamiseen? Hengittävätkö, ovat tarpeeksi pitkät ja joustavat.

lepi78
26.08.2014, 22.40
Ostin yhdet juoksuhousut, pyöräilyhousut ja pyöräilyhanskat. Tuntuma oli että markalla saa markan tavaraa. Molemmat housut olivat aika epämukavat, tällaiselle 183/87 L-koko on vyötäröstä liian iso. Pyöräilyhousut olivatkin minun ensimmäiset, mutta juoksuhousuja on tälläkin hetkellä useampiakin vertailukohtana.
Hanskat ovat olleet ihan hyvän oloiset.

Jaani
27.08.2014, 01.52
Kevyempi 6 euron p-paita testattu, erinomainen. Tuntuu vielä paremmalta kuin 8 euron paita, joka sekin on oikein hyvä.

Ihan ihqu kauppa tää Liideli!

herne
28.08.2014, 11.05
Materiaalithan ei urheilupaidoissa ole kalliita eivätkä juuri toisistaan taida erota, valmistus tapahtunee suunnilleen yhtä halvalla joten hintaero ei tule siitäkään.

Lidl vaikuttaisi ainakin yrittävän hoitaa vaatteiden valmistuksen mahdollisimman halvalla:
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2013/panorama-dying-bargain

En tiedä missä oloissa muut valmistajat teettävät vaatteensa, mutta ainakin omiin käsiini osuneet erään tunnetun merkin pyöräilyvaatteet ovat valmistettu Euroopassa.

Grugi
28.08.2014, 13.15
Eipä nyt vakuuttanut noi tänään myyntii tulleet vaellus asusteet, takki ja housut tuskin hengittää tippaakaan.

Krabba
28.08.2014, 15.05
Softshell-takkia sovittelin sillä silmällä että josko voisi pyöräillessä käyttää. Vaikutti aika tiiviiltä vaikka pehmeä olikin. Mitoitus ei sitte ollut mitenkään sopiva. Xl-kokoinen toimi juuri ja juuri hartioista ja yläselästä mutta oli sitten alaosasta säkki. Eroaako noi ulkoilumallit jotenkin pyöräilytakeista?

orc biker
28.08.2014, 15.23
Tuolla olisi tänään laseja myynnissä. Onkohan siellä värittömiä? Siis, että näkisi syksyn pimeällä, ihan vain silmiä ötököiltä ja kiviltä suojaamaan. Viitsinkö käydä edes katsomassa varta vasten?

hephep
28.08.2014, 15.49
Hyviäkin tuotteita on löytynyt Lidlistä kyllä, myös huteja. Loppuvat vaan niin nopeasti aina kaupoista...

Smo
28.08.2014, 16.03
Onkohan noista vaellushousuista ajamiseen? Hengittävätkö, ovat tarpeeksi pitkät ja joustavat.

Luulis hengittävän kun niistä näkyi läpi .. luultavasti ei kestä kovin pitkään satulan hankausta mutta eipä maksa paljoa .,.

Eipä nyt vakuuttanut noi tänään myyntii tulleet vaellus asusteet, takki ja housut tuskin hengittää tippaakaan.

Ks yllä.. takki kyllä vaikutti hiostavalta

Tuolla olisi tänään laseja myynnissä. Onkohan siellä värittömiä? Siis, että näkisi syksyn pimeällä, ihan vain silmiä ötököiltä ja kiviltä suojaamaan. Viitsinkö käydä edes katsomassa varta vasten?

Paketissa säilytyskotelo, naruremmi, kirkas, oranssi ja tumma linssi .. tuli investoitua kun kirkkaat lasit puuttuu ..

edit: vielä kun saisi ton linssin vaihdettua )((/&/%¤%#¤%

BONK
28.08.2014, 17.20
edit: vielä kun saisi ton linssin vaihdettua )((/&/%¤%#¤%

Vääntöä ja riittävästi voimaa, yllättävän tiukat olivat ainakin meikäläisellä. Ei ne hajoa (ehkä...).

hece
28.08.2014, 17.50
Harmaat eivät ainakaan jousta yhtään.

orc biker
28.08.2014, 18.47
Paketissa säilytyskotelo, naruremmi, kirkas, oranssi ja tumma linssi .. tuli investoitua kun kirkkaat lasit puuttuu ..

Ok. Onko noissa mitään nenätyynyn säätöä? Eikös Lidlissä oke palautusoikeus? Eihän siellä noita paketteja voi kai aukoa ja sovittaa, eikä siellä näytekappaleitakaan ole? Tietysti eipä tuo nyt ole kuin 6 €, mutta...

paskalokki
28.08.2014, 19.23
Ok. Onko noissa mitään nenätyynyn säätöä? Eikös Lidlissä oke palautusoikeus? Eihän siellä noita paketteja voi kai aukoa ja sovittaa, eikä siellä näytekappaleitakaan ole? Tietysti eipä tuo nyt ole kuin 6 €, mutta...
Oli siinä joku pieni lirpake, mutta se oli hyvä nenälle.

Voi aukoa kaupassa ja saa kuittia vastaan palauttaa. Olen testannut paitaa kotona ja palauttanut ja avannut kaupassakin paketteja, no problem.

En tiedä saako bibsejä palautettua kyllä.

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

orc biker
28.08.2014, 23.29
Kävin ostamassa lasit. Aika hyvät ovat. Luulen pärjääväni näillä. Istuvat riittävän hyvin ja sain nyt lopultakin lasit, joilla voi ajaa hämärässäkin ilman kiloa ötököitä silmissä.

Grugi
01.09.2014, 11.27
Torstaina 4.9 fillarivaatetta ja tarviketta myynnissä.

http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-3F97A749-82B56EEF/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?id=215

paskalokki
01.09.2014, 14.39
Pitää käydä heti torstaina hakemassa testiin paita jos näyttää kaupassa siltä, että menisi päälle, samoin housut. Käy kotona testaamassa ja palauttaa jos on liian nafti.

Mars
02.09.2014, 12.36
Mikäs on raadin kokemus Lidl-rättien mitoituksesta? Itse olen 181 cm ja vissiin jotain 90-100 kg (sekä lihasta että punaviinikumpu). Mulla hipsterien housut ottaa ensiksi kiinni pohkeesta ja reidestä ja paidat yms. hartioista. Olisiko XL oikea? Vai saako kaikki rätit palauttaa?

BONK
02.09.2014, 12.51
Mikäs on raadin kokemus Lidl-rättien mitoituksesta? Itse olen 181 cm ja vissiin jotain 90-100 kg (sekä lihasta että punaviinikumpu). Mulla hipsterien housut ottaa ensiksi kiinni pohkeesta ja reidestä ja paidat yms. hartioista. Olisiko XL oikea? Vai saako kaikki rätit palauttaa?

Yleensä Liiterin mitoitus on reilu eli lienee joko "regular" tai "loose fit". Toisin sanoen mitään "slim fit" tuotteita, poislukien nuo kompressioalusasut ym. sieltä ei taida löytyä. Kokomerkinnät on ainakin oman kokemuksen mukaan lähinnä suuntaa antavia sillä joskus itselle 191/90 sopiva on XXL joskus L, paljon tietysti riippuu noista raajojen pituudesta ym. mikä on sitten loppujen lopuksi sopiva vai onko mikään.

Jos on sattunut vaate väärää kokoa tai joku mennyt heti rikki (valmistusvirheeksi luokiteltava) niin olen palauttanut ja mukisematta ovat lyöneet rahat kouraan.

paskalokki
02.09.2014, 13.10
Oletteko bibsejä palautelleet tai vastaavia "paljaalle iholle" tulevia alusasuja? Vai ymmärtääkö edes Lidlin myyjätyttöset, että bibsien alla ei ole tarkoitus pitää mitään?

Smo
02.09.2014, 13.22
Ei niitä varmaan kauheasti kiinnosta ..

vaskisielu
02.09.2014, 13.55
Oletteko bibsejä palautelleet tai vastaavia "paljaalle iholle" tulevia alusasuja? Vai ymmärtääkö edes Lidlin myyjätyttöset, että bibsien alla ei ole tarkoitus pitää mitään?

Olen palauttanut, ei ongelmaa. Mitoitus on vaan niin syvältä että on ihan turha yrittää enää mitään pitkälahkeisia/hihaisia käydä hakemassa. Kaikki olen joutunut tähän mennessä palauttamaan.

Mars
02.09.2014, 16.16
Olen palauttanut, ei ongelmaa. Mitoitus on vaan niin syvältä että on ihan turha yrittää enää mitään pitkälahkeisia/hihaisia käydä hakemassa. Kaikki olen joutunut tähän mennessä palauttamaan.

Mihin suuntaan syvältä?

Hardza
02.09.2014, 18.11
Minulle taas esim vuoden takaiset pitkä paita ja housut ovat hyvin lähelle oikeaa mittaa, joten paras varmaan mennä ja käydä kokeilee. Tosi ohut tpaita alle ja sitten paidan sovitukseen vaikka kaupassa?

Pitääkin käydä ostaa samalla toinen pitkä paita lisää, kun toinen on pesussa :)

Mazza
04.09.2014, 11.38
Tämmöiselle 179cm/75kg reidettömälle kaverille M-koko on ihan sopiva ainakin noissa lyhyemmissä vaatteissa. Tänään kävin hakemassa takin, paidan ja bibsit. Takkia kerkesin testaamaan, ja se oli oikein sopiva ja varsin toimivan tuntoinen. 6km koematkalla tuntui hengittävältä ja hyvin tuulta pitävältä.

Pyörällä ja autolla
04.09.2014, 11.46

Samoissa mitoissa ollaan, paitsi mulla ei oo punaviinikumpua kun en alkoholia käytä, mutta painonnostajan reidet, pohkeet, rintakehä ja hartiat on ja mulle on koko L ollut aina sopiva sekä housuissa että paidoissa. Myös noi alusasut kokoa L ovat juuri sopivat.

doomies
04.09.2014, 12.02
Tuli tänään bibit noudettua. Yllättävän reilulla mitoituksella näkyvät olevan tällä kertaa.
Kesäisen L-koon paidat ovat hyvin naftit mutta nuo bibit L-kokoisena varsin tilavat. Ihan asiallisen oloiset ouvat edukkaaseen hintaan nähden. :)

Myös jalkapumppu piti ottaa kokoelmiin.

Grugi
04.09.2014, 12.49
Tuli kanssa haettu bibtight byysat L-kokoa tälläselle 179cm liki 100kg menee päälle ihan hyvin mutta hieman joustavampaa matskua saisi lahkeet olla.
Myös pehmusteessa on toivomisenvaraa tuntumassa ja ajossa sen sitte lopullisesti huomaa onko näistä käyttöhousuiksi vai ei.
Iso tappio ei tule vaikka jäisi käyttökerta siihen yhteen ajoon.

paskalokki
04.09.2014, 13.06
Eikös housuista ole XL-kokoa myöskin? Ostitteko ilman henkeseleitä vai kanssa?

Tctic
04.09.2014, 13.50
Itse hain 186/95 kokoisena L koon mustan takin ja paidan. Tuntuivat olevan ok kokoisia.

doomies
04.09.2014, 15.10
On siellä myös xl-kokoa.
Henkseleillä olevat otin, onpahan vatsanseutukin paremmin suojassa syysviileillä.

___
04.09.2014, 15.17
Itse voin näin 188cm/75kg-kokoisena todeta, että bibsien mitoitus oli tällä kertaa todella epäonnistunut. :( Kävin hakemassa L-koon testiin, mutta lahkeet olivat itselleni vähintään 10cm liian lyhyet. Sen lisäksi yläosa oli turhan väljä, puhumattakaan henkseleistä, jotka olivat niin pitkät, että edes näin pitkä käyttäjä ei tee niillä mitään?!

Mietin nyt tässä kovasti, että veisinkö nuo takaisin, vaiko en... Tuolla hinnalla ei todellakaan taida saada mitään vastaavaa, ja kai nuo nyt ovat jotenkuten käyttökelpoiset pitkävartisten sukkien kanssa, mutta toisaalta, periaatteessa en kyllä haluaisi vaivoikseni väärän kokoisia vaatteita. :(

Olisivatkohan nuo ei-henkseleillä varustetut housut kapeampia/pidempilahkeisia?

paskalokki
04.09.2014, 16.04
Voin taas (toista kertaa nyt) todeta näin 190cm/113kg kokoisena, että ei tartte ostaa Lidlistä enää paitaa tai housua edes testiin.

XL-koon otin paidasta lyhyellä vetskarilla ja ilman henkseleitä olevista bibseistä. Bibsit aivan liian lyhyet ja kireät kuin mitkä, ei saanut jalkaan asti edes. Paita meni päälle, mutta ostan sitten lyhythihaisen testiin kun olen 10 kiloa kevyempi. Tuossa oli hihatkin jo nyt lyhyet, lyhythihaisissahan kesällä se ei haittaa.

Hintaansa nähden olisi varmasti loistavat, joten ajelut jatkuu collegehousuilla vaan kun parempilaatuiset ajohousut on koiltaan harvassa ja aivan helvetin kalliita.

Grugi
04.09.2014, 16.18
^ paskalokki: Jos ulkomailta tilailet niin wigglellä löytyy dhb merkillä mielestäni ihan laadukasta/edullista vaatetta ja varmasti kokojakin

paskalokki
04.09.2014, 16.53
^ paskalokki: Jos ulkomailta tilailet niin wigglellä löytyy dhb merkillä mielestäni ihan laadukasta/edullista vaatetta ja varmasti kokojakin
Kiitos vinkistä, mutta tuo palautus aina mietityttää verkkokauppojen kanssa ulkomaille jos ei olekaan sopiva.

Grugi
04.09.2014, 19.56
^ Wigglellä saa mukavasti palvelua ja vaikka livechatissä voi kysellä sopivaa kokoa omallle kropalle, myös tuotearvosteluista löytyy hyvin kokojen sopivuuksista. Ite en ole joutunut vielä palauttamaan mitään eli koot on osuneet mukavasti kohdilleen.

aaltju
04.09.2014, 20.30
Voin taas (toista kertaa nyt) todeta näin 190cm/113kg kokoisena, että ei tartte ostaa Lidlistä enää paitaa tai housua edes testiin.

Hyvä esimerkkinä miten monen mallisia meitä on:

Ajattelin juuri kirjoittaa että XL-koon bibsit ja takki istuivat meikäläiselle kuin nenä päähän.

Olen pari senttiä pidempi ja samaa luokkaa massaltani.

Krabba
04.09.2014, 20.44
Ostin tänään softshell-takin. Täytyy testailla kun kelit taas viilenee. Mitoitukset on kyllä käsittämättömät. Haluaisin nähdä sen kaverin, kenen mukaan takki on suunniteltu. Takki kiristää yläkerrasta ja mahan kohdalla on hillitön pussi.

aaltju
04.09.2014, 22.42
Haluaisin nähdä sen kaverin, kenen mukaan takki on suunniteltu.

Sinänsä hassua että kahvipöytäkeskusteluissa Lidlin vaatteita pidetään, ainakin minun keski-ikäisessä, keskiluokkaisessa ja keskivartalolihavassa ystäväpiirissäni, varsin sopivina. Näissä nettikeskusteluissa niitä taas usein moititaan liian löysiksi juuri siltä kohdalta mikä muualla koetaan mukavaksi. Tässä lienee kyse siitä tunnetusta faktasta että keskiverto anonyymi nettikirjoittelija on kaukana keskimääräisestä sekä ulkoiselta olemukseltaan että kyvyiltään... miehet ovat poikkeuksetta vaaleita triatlonistejä, joilla on 22 cm varastus, naiset taas dd-kuppisia Fitness-blondeja :)

Vakavasti: Osa Lidlin vaatteista on täysin apina-mitoitettuja (mutta niin on osa kaikista muistakin vaatteista), mutta mikä tärkeintä suurin osa kaikista pyöräilyvaatteista on mitoitettu pystyyn jäätyneille pulkannaruille, joten kaikki poikkeamat tästä tuntuvat oudolta.

lansive
04.09.2014, 23.03
Sinänsä hassua että kahvipöytäkeskusteluissa Lidlin vaatteita pidetään, ainakin minun keski-ikäisessä, keskiluokkaisessa ja keskivartalolihavassa ystäväpiirissäni, varsin sopivina.

Halpa hinta saa ihmiset ostamaan niitä jolloin alkaa myös lisääntyä tietoisuus siitä, että on erikseen pyöräilyyn suunniteltuja vaatteita. Tämä puolestaan vähentää harrastajien pukeutumisen outoutta keskivertokansalaisen silmissä, joten tiukoissa trikoissa ajaminen ei olekaan enää hämmästelyn aihe. Kiitos Lidlin tuulipukupyöräilijät ovat kohta katoavaa kansanperinnettä.

Tämänkertaisista tuotteista ainakin huputtoman takin leikkaus oli ihan kelvollinen. Ostin yhden niin on joku loimi kaupassa käyntiä varten, kun ei viitsi oikeita ajokamoja laittaa. Pitkän alusvaatteet olivat taas kerran laadukkaan oloisia joten ostin kahdet (paita+housut). Sukkia kolme paria tarttui myös mukaan.

Markku Lehikoinen
05.09.2014, 00.23
Haluaisin nähdä sen kaverin, kenen mukaan takki on suunniteltu.i.
Laitapas googleen "Obelix".

182/65.
Paita ja bibsit, koko M.
Keskimäärin sopivat, hihat ja lahkeet liian lyhyet, keskivartalon kohdalle mahtuu pari reilua sohvatyynyä.

Markku Lehikoinen

Mikko Asikainen
05.09.2014, 00.59
Ne pitkät alusvaatteet ovat ihan parhautta. Sukat myös.

paskalokki
05.09.2014, 01.06
Laitapas googleen "Obelix".

182/65.
Paita ja bibsit, koko M.
Keskimäärin sopivat, hihat ja lahkeet liian lyhyet, keskivartalon kohdalle mahtuu pari reilua sohvatyynyä.

Markku Lehikoinen
Haluaisin nähdä kuvan miehestä näillä mitoilla bokserit jalassa. Ei henk. koht., mutta tuosta enempää ei riisitikuksia taida päästä. Kaveri on 165/65 ja luikku kuin mikä vaikka olemus on lihaksikas ja niitä on.

BONK
05.09.2014, 10.37
Tässä lienee kyse siitä tunnetusta faktasta että keskiverto anonyymi nettikirjoittelija on kaukana keskimääräisestä sekä ulkoiselta olemukseltaan että kyvyiltään... miehet ovat poikkeuksetta vaaleita triatlonistejä, joilla on 22 cm varastus, naiset taas dd-kuppisia Fitness-blondeja :)

Mitä ihmettä... Väitätkö todellakin ettei asia muka olisi näin? Tosin en muista törmänneeni topiciin "Mikä on varustuksesi koko?", mutta noihin esittämiisi mittoihin lienee syytä lisätä eteen anonyymidisclaimer "vähintään" tai "alamitta" :D

Kuten tuossa tuli todettua muistaakseni Lansiven näppäimin, niin succikset vs. tuulipuvut suhde on myös omien havaintojen perusteella muuttunut ja nimenomaan juuri Lidlin ansiosta sillä Team Liiterin varusteissa kulkevia (työmatka)fillaristeja on tullut sankoin joukoin lisää. Ymmärrän toki, että Raphan bibsit saattavat keskivertofillaristin silmin näyttää kovin samanlaisilta kuin Livergy:n vastaavat, mutta kyllä merkkimiehet ja muotipoliisit arvonsa tunnistavat muutenkin.

ilmora
05.09.2014, 11.30
Halpa hinta saa ihmiset ostamaan niitä jolloin alkaa myös lisääntyä tietoisuus siitä, että on erikseen pyöräilyyn suunniteltuja vaatteita. Tämä puolestaan vähentää harrastajien pukeutumisen outoutta keskivertokansalaisen silmissä, joten tiukoissa trikoissa ajaminen ei olekaan enää hämmästelyn aihe. Kiitos Lidlin tuulipukupyöräilijät ovat kohta katoavaa kansanperinnettä.

Mitä nyt eilen succikseni herättivät hilpeyttä kahdessa paljon nuoremmassa mimmissä, kun lenkille lähtiessä kantelin fillariani taloyhtiön rappusissa. :-)

Luulen että succistelevat pyöräilijät ovat kuitenkin vielä aika harvinainen ilmestys monien tuttavapiirissä - juoksutrikoot ovat saavuttaneet jo katumuodin statuksen, mutta nämä topatut pöksyt selvästi eivät. Monille pyöräily on edelleen sitä "ajan tässä Jopolla kesäkuteissa jee jee" -meininkiä.

magnuken
05.09.2014, 13.55
Eilen oli liiterissä ihan laadukkaan oloinen jalkapumppu hintaan 7.99 €. Se toimii erittäin hyvin "tavanomaisten" fillarirenkaiden, autonrenkaiden ym. puhallettavien täytössä. Mutta enempi kuin 6 BAR painetta ei sillä kyllä saa. Kyseessä on sellainen "high volume" pumppu eikä "high pressure", joten ei sovellu maantiefillareiden renkaiden pumppaamiseen.
http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-992E9EE6-46EB1288/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=6656

Tintsa
05.09.2014, 14.26
Aluspuvun ostin kokoa M, pituutta löytyy 175 ja painoa n.80 kg. olisi voinut ottaa siitä S koon. Pitkän mallisia molemmat, paita sekä housut. Aamulla paita toimi muuten hyvin, mutta kun erilliset "tuulenpitävät" alueet valahtaa liian alas niin toimivuus on puuttellista. En silti käy vaihtamassa, luotan että eka pesu tekee tehtävänsä...

doomies
05.09.2014, 17.22
Eilen oli liiterissä ihan laadukkaan oloinen jalkapumppu hintaan 7.99 €. Se toimii erittäin hyvin "tavanomaisten" fillarirenkaiden, autonrenkaiden ym. puhallettavien täytössä. Mutta enempi kuin 6 BAR painetta ei sillä kyllä saa. Kyseessä on sellainen "high volume" pumppu eikä "high pressure", joten ei sovellu maantiefillareiden renkaiden pumppaamiseen.
http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-992E9EE6-46EB1288/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=6656

Minkin eilen mokoman hommasin, ihan varmuuden vuoksi kun vanha on tosiaan vanha, ja kyllä sillä hyvin näytti painetta saavan maantiepyöränkin renkaisiin. Vähän minuakin mietitytti se "Nimellispaina 6bar" -teksti pakkauksessa mutta iloisesti näkyy nousevan sen ohi kuitenkin. :)

magnuken
05.09.2014, 20.51
Minkin eilen mokoman hommasin, ihan varmuuden vuoksi kun vanha on tosiaan vanha, ja kyllä sillä hyvin näytti painetta saavan maantiepyöränkin renkaisiin. Vähän minuakin mietitytti se "Nimellispaina 6bar" -teksti pakkauksessa mutta iloisesti näkyy nousevan sen ohi kuitenkin. :)

Jaa-a, olisiko sitten meikäläiselle osunut maanantaikappale? Mutta yritin täyttää jo valmiiksi Presta venttiilistä rengasta missä valmiiksi jotakin 8 bar painetta ja ei ainakaan meikäläisen voimat riitänyt siihen paineen lisäykseen! Mutta ihan tavallisten fillareiden renkaathan tuolla täyttää alta aikayksikön, koska joka painalluksella tulee niin julmetun paljon ilmaa renkaaseen! Samoin auton renkaan 2-3 barin paineen saa aikaiseksi todella nopeasti.

Krabba
05.09.2014, 21.12
Jaa-a, olisiko sitten meikäläiselle osunut maanantaikappale? Mutta yritin täyttää jo valmiiksi Presta venttiilistä rengasta missä valmiiksi jotakin 8 bar painetta ja ei ainakaan meikäläisen voimat riitänyt siihen paineen lisäykseen! Mutta ihan tavallisten fillareiden renkaathan tuolla täyttää alta aikayksikön, koska joka painalluksella tulee niin julmetun paljon ilmaa renkaaseen! Samoin auton renkaan 2-3 barin paineen saa aikaiseksi todella nopeasti.
Koitappa päästää painetta eka renkaasta pois. On joskus auttanut jos tuntuu ettei mene. Se venttiili ei aina oikein aukea jostain syystä.

ArtoR
05.09.2014, 21.46
Ne pitkät alusvaatteet ovat ihan parhautta.

Mitenkäs noiden alusvaatteiden koko? L-koko näytti niin pieneltä, etten arvannut ostaa.

FillaRilla
05.09.2014, 21.56
Paljonko painat? Sekin vaikuttaa, kun kaikki pannaan peliin. Enny ole ihan varma, mutta oletan että oma paino suhteessa männän pinta-alaan on määräävä tekijä maksimipaineeseen. Esim. 10cm2:n männällä 70-kiloinen saisi aikaiseksi 7kp/ cm2, eli suunnilleen bar:ia. Foorumilla on fyysikkoja sen verran, että kommentoinevat, jos huomaavat tämän. Itse olen todentanut omalla pumpulla ja omilla kiloilla, että näin voisi käytännössäkin olla. Jos sulla olisi mun mitat, et millään saisi painetta lisää kumiin, jossa on valmiksi 8bar. Tuo paineen poisihauttamiskonsti on muutenkin ihan must, aina kun alkaa prestan avulla pumputa paineita.

arctic biker
05.09.2014, 22.23
Tuskinpa Lidlin jalkapumpulta kannattaa ihmeitä odottaa. Maastureille ynnä hyrbiideille paineentuotto riittää mutta rajansa tollakin. Ja suulake aikansa kestää.

Nimimerkillä Zefal Airilla kolmas suulake ja toinen letku menossa. Onneksi mulla on kompura ja siinä Lezynen letku kunnollisella ja toivon mukaan kestävällä suulakkkeella varustettuna.

arctic biker
05.09.2014, 22.30
Tuo Lezynen Floor ABS-suukappale on minusta oikeasti toimiva, Topeakin Super Chuck on myös, tossa testailin, saattaa olla hyväkin, en vielä tiedä.
Sillai herjaan jotta jos jalkapumppua melkein päivittäin tarvitsee niin nuo halpikset alkaa hopusti rietomaan.

magnuken
05.09.2014, 22.31
Paljonko painat? Sekin vaikuttaa, kun kaikki pannaan peliin. Enny ole ihan varma, mutta oletan että oma paino suhteessa männän pinta-alaan on määräävä tekijä maksimipaineeseen. Esim. 10cm2:n männällä 70-kiloinen saisi aikaiseksi 7kp/ cm2, eli suunnilleen bar:ia. Foorumilla on fyysikkoja sen verran, että kommentoinevat, jos huomaavat tämän. Itse olen todentanut omalla pumpulla ja omilla kiloilla, että näin voisi käytännössäkin olla. Jos sulla olisi mun mitat, et millään saisi painetta lisää kumiin, jossa on valmiksi 8bar. Tuo paineen poisihauttamiskonsti on muutenkin ihan must, aina kun alkaa prestan avulla pumputa paineita.

Painoa on se fillaristin ihannelukema eli vain pyöreät 0.1 Mg, eli olisiko jotakin 100 kg.:)

Joo täytyypi vielä kokeila tuota, että Prestasta päästää ensiksi renkaan paineet pihalle ennen pumppausta. Tuossa Lidlin pumpussa on kuitenkin se juju esim. verrattuna Letzynen Floor Drive kalliiseen vastaavannäköiseen jalkapumppuun, että Lidlin vehje vie joka painalluksella aivan julmetusti enempi ilmaa renkaaseen kuin em. Letzyne. Toisaalta sillä Letzynellä saa kevyesti pumppaamalla hyvinkin sen 10 bar renkaaseen. Siis, tuo Lezyne myös meikäläisellä.

Toisaalta tuo Lidlin pumppu toimii erittäin hyvin meidä perheen vakiofillareissa, autonrenkaiden täytössä ym. puhallettavien rantalelujen täyttöjen kanssa.

Shimaani
05.09.2014, 22.32
Lidlistä saa hyviä makkaroja joista ei tartte tsihhautella ennen nautintaa. Jälkiruuaksi juustoja ja tsuklaatia, mmmmm...

Mikko Asikainen
06.09.2014, 00.44
177 senttiselle 77 kiloiselle medium tuntuu hyvältä. Sevverran elastista matskua nuo aluskuteet on. Olen tosin
lyhyillä jaloilla ja käsivarsilla varustettu :)

magnuken
06.09.2014, 01.35
Lidlistä saa hyviä makkaroja joista ei tartte tsihhautella ennen nautintaa. Jälkiruuaksi juustoja ja tsuklaatia, mmmmm...

Näin on, ja myös meetwurstimakkaroiden ja juustojen valikoima siellä on hyvä, kuten myös juotavien kuten ne Saskian wichyt jotka kuplii liki "korvista".

Vilhelm V
06.09.2014, 09.43
Mitä nyt eilen succikseni herättivät hilpeyttä kahdessa paljon nuoremmassa mimmissä, kun lenkille lähtiessä kantelin fillariani taloyhtiön rappusissa. :-)

Luulen että succistelevat pyöräilijät ovat kuitenkin vielä aika harvinainen ilmestys monien tuttavapiirissä - juoksutrikoot ovat saavuttaneet jo katumuodin statuksen, mutta nämä topatut pöksyt selvästi eivät. Monille pyöräily on edelleen sitä "ajan tässä Jopolla kesäkuteissa jee jee" -meininkiä.

Saikos sieltä liiteristä tykötarpeet säärikarvojen ajeluun? Meinaan, että kannattaako vaivautua paikalle?

ilmora
06.09.2014, 09.56
Saikos sieltä liiteristä tykötarpeet säärikarvojen ajeluun? Meinaan, että kannattaako vaivautua paikalle?

Laitat vaan aerodynaamisille leteille niin on hyvä.

aaltju
06.09.2014, 12.30
Laitat vaan aerodynaamisille leteille niin on hyvä.

Kyllä tosi mies ajelee säärikarvavansa, kainalokarvat sen sijaan letitään. Germaanisella kielialueella kuulemma naisetkin letittävä kainalokarvansa... muutkin kuin pyöräilijät.

Mars
07.09.2014, 13.01

Haaviin tarttui sitten L-koossa pitkät housut, takki, alusasu, kaksi paria sukkia ja kolmen linssin urheilulasit. Alustavasti koko vaikuttaa hyvältä, mitä nyt yläosat ovat vähän ahtaat hartioista ja housut pohkeesta. Mitoitus on vissiin tehty keski-ikäisiä baijerilaisia teutooneja, ei herneenvartisia hipstereitä ajatellen. Varsinaista ajotestiä ei vielä ole suoritettu.

TANUKI
07.09.2014, 16.18
Itselle tarttui mukaan pitkät bibsit. Aika lämpimän oloiset. L-koko riitti ainakin mulle, 190cm eikä pahemmin liikakiloja...

hannupulkkinen
07.09.2014, 16.49
Mitoitus on vissiin tehty keski-ikäisiä baijerilaisia teutooneja, ei herneenvartisia hipstereitä ajatellen. Varsinaista ajotestiä ei vielä ole suoritettu.
Minoon muuten tommonen paitsi vanha, en keski-ikäinen. Pitkähihainen ajopaita täyspitkällä vetoketjulla sopii minulle kuin nenä päähän. 186 ja 94 kiloa. Tosihyvä paita.

doomies
08.09.2014, 08.02
Piti eilen vielä napata softshell-ajotakki. Vaikutti varsin pätevältä näille keleille.
Mustat versiot näytti olevan hupulla varustettu, punaiset ei.

PetriV
08.09.2014, 18.17
Kyllä tällaiselle rimpulalle (185/75) nuo Lidlin uudetkin tuotteet sopivat vallan mainiosti. Koon L bibsit, softshell ja pitkähihainen ajopaita menevät päälle juuri mukavasti. Bibsit hieman puristavat pohkeista, mutta eiköhän ne käytössä asetu.

TANUKI
08.09.2014, 20.02
Joo, pitäähän fillarointihousut tiukat olla, venyvat varmasti aika nopeasti sopivaan kokoon. T: yhdet liian isot fillarointi housut omistava....

lepi78
08.09.2014, 23.09
Kyllä tällaiselle rimpulalle (185/75) nuo Lidlin uudetkin tuotteet sopivat vallan mainiosti. Koon L bibsit, softshell ja pitkähihainen ajopaita menevät päälle juuri mukavasti. Bibsit hieman puristavat pohkeista, mutta eiköhän ne käytössä asetu.
Minulla (183/86) nuo bibsit ovat mahasta turhan isot. Olit vissiin ensimmäinen kelle tuo mahan kohta on sopiva ja vastaavasti hoikin kaveri.

PetriV
09.09.2014, 19.51
Minulla (183/86) nuo bibsit ovat mahasta turhan isot. Olit vissiin ensimmäinen kelle tuo mahan kohta on sopiva ja vastaavasti hoikin kaveri.

Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että kyllä isompikin vatsa vielä noihin housuihin mahtuisi. Nyt ne ovat mukavasti mahan päällä, ei tiukat tai ihonmyötäiset, mutta eivät toki löysätkään. Ja henkselitkin riittäisivät varmaankin pari senttiä pidemmällekin polkijalle. Mutta kaiken kaikkiaan kokisin, että vallan mainio koko minun kaltaiselleni sunnuntaipyöräilijälle.

Mazza
11.09.2014, 22.35
Vieläkös kokkolan liiteristä löytyy pitkiä ajokamppeita?

Aakoo
13.09.2014, 09.49
Kävin hakemassa eilen L-kokoiset pitkät bibsit ja pitkähihaisen ajopaidan. Omat mitanon 186/94 kg, malli enemmän atleettinen kuin kotleettinen. Pidän enemmän tyköistyvistä kuin löysistä ajokamoista.
Housut olivat ainakin 5cm liian lyhyet, ja keskivartalon kohdalta aivan liian löysät. Paita oli parempi yritys, mutta hihat liian lyhyet ja keskivartalosta lepattava. XL koko varmaan ratkaisisi tuon lahje/hihaongelman, mutta varmaan ne olisi vieläkin löysemmät, eli ei jatkoon. Pitää yrittää palauttaa kamppeet tänään, harmi. Kenelleköhän nuo on mitoitukseltaan oikein suunnattu?

alli
13.09.2014, 12.46
Kenelleköhän nuo on mitoitukseltaan oikein suunnattu?

Ei tarvii paljon taaksepäin selata, esim. viesti #2316 ja siitä eteenpäin on keskustelua asiasta...

cobbo
13.09.2014, 16.51
Tänään oli vielä paikallisessa Lidlissä jotain pyöräilykamaa. Paitaa testasin ohuen aluspaidan päälle, mitoitus oli mallia "koirankusettaja" eli M-koko kiristi kainaloista+hartioista ja olisi toisaalta ollut sopiva vyötäröltä. L-kokoa en edes viitsinyt testata. Mitat itsellä paksukoipinen 177/85, itselleni uskottelen kilojen olevan enimmäkseen lihasta.

Pitkät bibsit ostin sokkona kun hyllyssä oli 1 kpl L-kokoisia. Pikasovituksen mukaan ovat napakat pohkeista ja reisistä, mutta en omaakaan tikunohuita koipia. Henkselien ja lahkeiden mitta tuntuu olevan about sopiva, mutta ajopaidan tapaan vyötäröllä on eturepulle tarkoitettua löysää joka toivottavasti ei haittaa jos päälle vetää paketin koossapitävän takin. Säämiskästä ei osaa sanoa vielä mitään. Aika lämpivät ovat - sisäpinnalta harjattua fleeceä ja etupuolella on ilmeisesti tuultastoppaava kalvo jonka kohdalla fleecepörrö on selkeästi paksumpaa kuin takapuolella.

Jospa noilla kattaisi välikauden irtolahkeista+shortseista sinne asti kun pitää pistää täyswindstopperit ja alle lisäeristettä.

edit: pitihän noita käydä pikasesti testaamassa. 10 kilsan pätkällä ei ainakaan hiertynyt nahkat mistään, mutta venymättömämpi tuultapitävä etupuoli tuntui vähän ahdistavan polvilumpion kohdalta ja lahkeet eivät takuuvarmasti riitä mitaltaan paljon yli 180-senttiselle. Säämiskä oli ohuehko. 15C keleillä bibsit olivat ainakin liikaa, jossain kymppiasteen paikkeilla voisi olla sopiva keli. Lisäksi henkselit meni lyhennykseen, housujen etuosa alkoi hieman lököttää. Ei mitkään räätälintekemät siis, mutta jos noista henkseleitä kiristämällä ja polvenseudun venyessä saa ajokelpoiset housut niin hinta oli varsin kohdallaan.

solidjth
13.09.2014, 18.06
Tälläselle perusjantterille (178,5 cm ja 78kg) on ainakin noi liiterin pitkät M kokoset pyöräilyhousut ihan loistavat. Tosin ne on mun ekat pyöräilyhousut eli en paremmasta tiedä. ja hyvä niin.

Aakoo
13.09.2014, 21.24
Ei tarvii paljon taaksepäin selata, esim. viesti #2316 ja siitä eteenpäin on keskustelua asiasta...
Jos joku saa tuon minulla olleen vaateparren sopimaan niin kuin pitää, niin pitää olla lyhytkätinen isomahainen persjalka, en tiedä onko sitten saksassa yleinenkin vartalotyyppi? Paitahan oli pituuden puolesta hyvä, mutta hihat käsittämättömän lyhyet. Samoin bibsien yläosan pituus ei ollut mitenkään suhteessa punttien pituuteen. Tai olen sitten vaan tottunut vähän eri tyyppisiin ajovarusteisiin.

FillaRilla
14.09.2014, 20.55
Selasin ketjua pari sivua taaksepäin, enkä löytäny tarinaa kompressiojuoksusukista, jollaiset itse tänään ostin ja ensikokeilin lenkillä. Maksovat vain vitosen, joten kahdet samantien tuli hankittua.
Kompressivaikutusta tuntuisi olevan ja mukavat jalassa. Tytär oli pidellyt jalassaan illan eilen ja oletti tuntuman olevan, että paine, nesteen kertyminen nilkkoihin, olisi normaalia vähäisempää.
Onko Liiteriraadilla kokemusta? Itse ajattelin seisomatyöläisenä vaikka työsukkina kokeilla...

Laika
14.09.2014, 22.31
Mä oon noilla sukilla jonkin verran hölkkäillyt. Napakat on ja mukavat jalassa, mutta varsinaisesta vaikutuksesta en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mitään muita kompressiovarusteita en ole koskaan kokeillut.

BONK
15.09.2014, 16.59
Mulla on yhdet Liiterin kompressiot, ei ihan yhtä napakat kuin ison ja kalliin brandin vastaavat, mutta kyllä nuo hintaansa nähden ovat ihan jees. Lenkillä olen aina silloin tällöin noita pitänyt eikä mitään huonoa sanottavaa. Nuo liiterin kompressiot ovat kuitenkin sen verran löysät, että kukaties vaikka menisivätkin seisomatyöläisellä koko päivänkin. Siitä vaan kokeilemaan.

viivi
16.09.2014, 23.34
Omistan yhdet Liiterin vaippahousut. Käytän niitä vain jos tiedän että ajettava matka on alle 50 km. Sen jälkeen alkaa vaippaosan reuna ikävästi hiertää hanuria.

higgins
16.09.2014, 23.43
Nilkat paljaina joutuu liiteripöksyillä painamaan;( L- koon pöksyt, itse 181 cm... Pidemmät sukat...

janne kuivakangas
17.09.2014, 00.08
2 det lidlin kompressiot sukat löytyy ja ihan hyvät on pyöräilys ja joskus juoksussa käytän..

PetriV
17.09.2014, 20.03
Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että kyllä isompikin vatsa vielä noihin housuihin mahtuisi. Nyt ne ovat mukavasti mahan päällä, ei tiukat tai ihonmyötäiset, mutta eivät toki löysätkään. Ja henkselitkin riittäisivät varmaankin pari senttiä pidemmällekin polkijalle. Mutta kaiken kaikkiaan kokisin, että vallan mainio koko minun kaltaiselleni sunnuntaipyöräilijälle.

nyt useamman käyttökerran jälkeen voin enemmän yhtyä niihin mielipiteisiin, että Lidlin vaatteet eivät ole ns. super fit. Vyötärö on löystynyt pienellä käytöllä ja puntit ovat kyllä jonkin verran liian lyhyet.

mla
03.10.2014, 16.09
Itsellä ollut pari viikkoa nuo Lidlin bibsit käytössä. Pehmuste on aina minimaalinen, mutta riittää minulle. Pituus on L koossa minulle punteistakin ok - 183cm / 83kg kokoiselle. Puntit ylettyy kenkien sisään asti, jolloin ei jää rakoa kenkien ja housun puntin väliin. Minulla on toki lyhyet jalat ja pitkä selkä. Craftin housuissa olen joutunut ottamaan aina XL kokoiset bibsit koska L kokoiset eivät ole henkseleistä mahtuneet päälle. Näissä Lidlin housuissa ei ollut sitä ongelmaa.
Ainoa huono tuntuu olevan 'nukkautuminen' satulan kohdalta housujen ulkopuolelta.

Pakkasta on ollut välillä jo -5C ja tarkeni noilla ajaa ihan ok, muutoin päällä oli pitkähihainen ajopaita ja takki. Viime talvena käytin kaksia housuja vasta -15C pakkasilla eli nuo tuntuvat kelpaavan ihan ok talvikäyttöön tuolla perusteella.

Positiivisesti yllätyin näistä Lidlin housuista.

Kemizti
03.10.2014, 16.57
Selasin ketjua pari sivua taaksepäin, enkä löytäny tarinaa kompressiojuoksusukista, jollaiset itse tänään ostin ja ensikokeilin lenkillä. Maksovat vain vitosen, joten kahdet samantien tuli hankittua.
Kompressivaikutusta tuntuisi olevan ja mukavat jalassa. Tytär oli pidellyt jalassaan illan eilen ja oletti tuntuman olevan, että paine, nesteen kertyminen nilkkoihin, olisi normaalia vähäisempää.
Onko Liiteriraadilla kokemusta? Itse ajattelin seisomatyöläisenä vaikka työsukkina kokeilla...

tän, viime ja edellisvuoden mallit kokeiltu, kaikki hyviä.. Ostan taas uudet parit ku tulee..

FillaRilla
03.10.2014, 21.19
^Olen itsekin käytellyt kahta ostamaani paria jo kolma viikkoa. Toiset lenkillä; kovin ovat hyvän oloiset. Jalkaterä mukava ja napakka, eikä ryppyile. Kylmillä keleillä pitkän mallisena mukavasti lämmittävät ja jos oikein on positiivisella tavalla asennoitunut, saattaa tuntea myös kompression myönteisen vaikutuksen:).
Työsukkakokeilu myös myönteinen; ryppyilemättömyys myös siinä käytössä hyvä piirre ja hyvästä kompressiovaikutuksesta saattoi olla aivan varma etenkin ensimmäisinä päivinä.
Jossain vaiheessa näitä hankittva lisää, kun on tarjolla.

Risto Koivunen
15.10.2014, 21.45
Postilaatikkoon kopsahtaneen esitteen mukaan huomenna on taas lähi-Liiteriin tulossa juoksuvaatteita ja teknisiä alusasuja.

paskalokki
15.10.2014, 22.20
Maanantaisin tulee aina sen viikon torstaina alkavien tarjousten sähköinen mainoslehti Lidlin sivuille. Meinasin pipon hakea pyöräilyyn.

Mikko Asikainen
16.10.2014, 00.54
Teknistä paitaa ja sukkia täytyy huomenna käydä tsekkaamassa. Tekninen alusasukin on nähtävästi spesifioitu juoksuun.
toimiiko yhtä hyvin pyöräilyssä kuin hiihtoon tarkoitettu alusasu? Saapa nähdä.

janne kuivakangas
16.10.2014, 08.57
Miksei toimis..😆

Leewi
16.10.2014, 10.37
Noi Tex-kalvoiset lenkkarit kuumottais. Vaimo vaan tappaa miut, jos yksikin uusi lenkkaripari ilmestyy hoodeille, ei taida uskaltaa.

janne kuivakangas
16.10.2014, 19.51
Sukat ostin kun päivällä kävin kattelin muutakin..mut ..ei nyt ☺

paskalokki
16.10.2014, 19.56
Pipo oli sopiva ja hanskat koolla 8,5 myös. Menkööt välikelin hanskoiksi tai ajohanskojen alle.

Risto Koivunen
16.10.2014, 20.33
Kuinkas lämpimiltä nuo sukat näyttivät? Viime syksynä tuli ostettua joitakin oikein hyviksi osoittautuneita sukkia, joita taidettiin myydä talvijuoksusukkien nimellä.

Huomenna voisi koukata kotimatkalla Liiterin kautta poimimassa muutaman parin, kun alkavat aamut jo viiletä.

V-P.V
16.10.2014, 20.51
Jos tykkää lonkerosta niin se Karlensin Dragon on oikein juotavaa.

Krabba
16.10.2014, 21.52
^ hohhoijaa...

snowfake
16.10.2014, 23.10
Lidlin oman merkin vehnäolutkin on hintaisekseen juotavaa. Tosin on Nobelanerkin...

Tuli itse haettua housut, hanskat ja heijastinliivi tänään.

Mikko Asikainen
17.10.2014, 00.24
Sukat on korkeavartiset, kuten mainoskuvista voi huomata. Luonnehtisin sukkia kuitenkin kesälaaduiksi. Koeajon
ne tänä iltana, paljonpuhutussa ja kuuluisassa nollakelissä. Kyllähän niillä pärjäsi mutta hieman kylmä koetteli
varpaita. Kenkänä kesäisen kelin maastojalkineet, ilman kengänsuojia ja erikoispohjallisia. Ne pitkät alushousut
osoittautuivat jälleen maineensa veroisiksi, kerrassaan häikäisevän loistavaksi. Kestävät myös pesua. Et, sillai.

paskalokki
17.10.2014, 01.23
Juoksupipo toimii kypärän alla paremmin kuin hyvin ja hanskat tosiaan ajohanskojen alle, sopi aivan täydellisesti. Maanantaina meinasin hakea pari huomioliiviä, toisen autoon ja toisen itselle pyöräilyyn. Ei tartte välttämättä vetää kahta takkia päälle kun yhdessä on vain huomiovärejä.

Smo
17.10.2014, 11.09
Hanskat? Ei näy nettisivuilla ..?

V-P.V
17.10.2014, 11.14
Krabba. Sun kommentilla yhtä paljon painoarvoa kun omallanikin. Eli ei yhtikäs mitään. Heitin vaan kun yleensä nää "uutuus maut", oli kyse mistä tahansa, maistuu enemmän tai vähemmän paskalle. Tämä oli kuitenkin omaan suuhun positiivinen yllätys. Tuli seuraavalla Lidli käynnillä otettua pari tölkkiä lisää. Mutta nää maku-asiat on näitä..

paskalokki
17.10.2014, 12.09
Hanskat? Ei näy nettisivuilla ..?
Näkyy ainakin tarjouslehdessä, 3,99e juoksuhanskat.

jkj
17.10.2014, 17.41
Näkyy ainakin tarjouslehdessä, 3,99e juoksuhanskat.

http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?id=260 (linkki jostain syystä vain etusivun karusellissa)

kmw
17.10.2014, 19.07
Hain äsken parit hanskat ja juoksupipon. Testing sitten joskus.

BONK
26.10.2014, 21.41
Kävikös joku ostamassa Liiterin merinovillaisia, kokemuksia?

J.F
26.10.2014, 21.47
Kävikös joku ostamassa Liiterin merinovillaisia, kokemuksia?

Kävin, tykkään kovasti! Jos nyt siis puhutaan niistä jotka tuli sinne pari viikkoa sitten.

Oli oikeastaan merino/polyesteri sekoitusta mutta tuntuu ihan merinolta ja toimii ihan kuin merino. Ollut alimpana (yläosa) jokaisella lenkillä sen jälkeen.Ostin setin myös vaimolle!

BONK
27.10.2014, 12.06
Kävin, tykkään kovasti! Jos nyt siis puhutaan niistä jotka tuli sinne pari viikkoa sitten.

Oli oikeastaan merino/polyesteri sekoitusta mutta tuntuu ihan merinolta ja toimii ihan kuin merino. Ollut alimpana (yläosa) jokaisella lenkillä sen jälkeen.Ostin setin myös vaimolle!

Juuri noista on kyse. Hypistelin taas eilen kaupassa noita ja tuntuivat hemmetin hyville (oli lyhythihaista paitaa ja yhdet kalsarit tallella), mutta merinopuristina pohdin tuota polyesteria eli kuinka mahtaa käytännössä pelittää. Merinossahan on hyvä, että toimii vielä kosteanakin eikä haise mitä ei polyesterikuteista voi sanoa...

hannupulkkinen
27.10.2014, 13.38
Juuri noista on kyse. Hypistelin taas eilen kaupassa noita ja tuntuivat hemmetin hyville (oli lyhythihaista paitaa ja yhdet kalsarit tallella), mutta merinopuristina pohdin tuota polyesteria eli kuinka mahtaa käytännössä pelittää. Merinossahan on hyvä, että toimii vielä kosteanakin eikä haise mitä ei polyesterikuteista voi sanoa...Minä ostin myös kerraston ja mielestäni se toimii itselläni samoin kuin puhdas merino. On ihan hyvä kaikin puolin ja ei haise.

J.F
27.10.2014, 13.42
Mullakin oli epäilykseni mutta tyytyväinen olen ollut. Se polyesteri tuo hieman ryhdikkyyttä ilman että se kuolettaa merinon ominaisuuksia. Ainakaan kokonaan. Hajun puolesta toiminut mun mielestä ihan merinon tavoin. Toisaalta käyttökokemusta Ei ole kuin sen muutaman viikon verran ja pesty joka lenkin jälkeen. Olen kova hikoilemaan ja tuo on kyllä niin paljon mukavampi alla kuin täystekokuitu paita. Samalla pysyy venymättä ihoa myötäilevänä joka lisää sitä lämmöntunnetta.

Mazza
27.10.2014, 16.14
Lidlin pitkälahkeiset juoksutrikoot windstopper-etumuksella on loistavat. Kävin testaamassa tunteroisen tuulessa ja tuiskussa tunturin laella, pakkasta 10 astetta ja alla ohuet pitkikset. Etumus pitää kaluston lämpimänä, ja hengittävyys on hyvä. Taas sai halvalla hyvää!

Smo
27.10.2014, 16.18
Jaa menisköhän noi pehmusteellisilla kalsareilla ajohousuista hmm

Kemizti
27.10.2014, 17.58
Jaa menisköhän noi pehmusteellisilla kalsareilla ajohousuista hmm
Samaa miättii täällä..

Mazza
27.10.2014, 22.13
Kokeilisin muuten, mutta kun seuraavan kerran kerkiää pyörälenkille, niin valikoima on jo varmaan muuttunut.

kmw
27.10.2014, 22.25
Viikossa juoksuhanskojen ompeleet ovat alkaeet ratkeilemaan. Käteen veto on suoritettu varovasti ja huolella tietäen että kyseessä on Lidl-laatu. Muuten hyvät, mutta eivät kestä käyttöä.

peruspertti
27.10.2014, 22.49
Pitkälahkeisten pööräilyhousujen vasemman lahkeen vetoketju antautui noin viiden käyttökerran jälkeen

Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla

Kuono
31.10.2014, 00.32
Kävin tänään katsomassa Ylivieskan Lidlin valikoimaa pyöräilyvarusteista tämän ketjun innoittamana. Löytyi ainoastaan yksi naisten pyöräilypaita. Sukupuolestani johtuen en ostanut. Ei ollu edes noita merino alusasuja vaikka kysyin. Hintelä oli valikoima. Ei voi muuta sanoo.

J.F
31.10.2014, 00.43
Noi Lidlin kamat tulevat aika pienissä erissä. Jos haluaa saada pitää olla aika nopsaan siellä. Eivät kuulu minkäänlaiseen vakiovalikoimaan! Viikossa kahdessa loppuvat.

substitute
31.10.2014, 00.53
Kävin tänään katsomassa Ylivieskan Lidlin valikoimaa pyöräilyvarusteista tämän ketjun innoittamana. Löytyi ainoastaan yksi naisten pyöräilypaita. Sukupuolestani johtuen en ostanut. Ei ollu edes noita merino alusasuja vaikka kysyin. Hintelä oli valikoima. Ei voi muuta sanoo.

Lienee myöhäistä selventää, mutta Lidlissä ei vaatteiden tms. tavaran kohdalla ole pysyvää "valikoimaa". Joka viikko tulee jotain tavaraa yksi erä, se myydään ja loru loppuu siihen. Kamat pitää käydä ostamassa silloin kun ne tulee myyntiin tai jää ilman. Toisaalta tiettyjä samoja tai lähes samoja tavaroita tulee myyntiin toistuvasti mutta odotteluaika voi olla aika pitkä, jopa vuosi.

Ostin itsekin ne juoksutrikoot, jossa oli tuulenpitävä etumus. Etumusta lukuun ottamatta muu kangas vaikutti sen verran ohuelta, että varmaan aika nopeasti pitää yrittää sovitella toista kerrosta niiden alle kun ilmat taas kylmenee. Juurikin säämiskäalkkareiden kanssa ajattelin niitä koittaa pyörälenkillä. Mukavan halpa ratkaisu olisi, mikäli toimisi.

paskalokki
31.10.2014, 12.04
Viikossa juoksuhanskojen ompeleet ovat alkaeet ratkeilemaan. Käteen veto on suoritettu varovasti ja huolella tietäen että kyseessä on Lidl-laatu. Muuten hyvät, mutta eivät kestä käyttöä.
Parin viikon käytön jälkeen joku naru on lähtenyt rispaantumaan mullakin, katotaan miten kestää.

higgins
31.10.2014, 23.25
Mitä, onko vielä Lidl- nöösejäkin olemassa?

Kuono
01.11.2014, 01.04
Ketju tosiaan ostaa aina ison erän jotain, joka sitten jaellaan ketjun sisällä kustannustehokkaasti. Pitää olla ensikerralla näppäränä kun lasti tulee.

Kuono
01.11.2014, 01.06
Oon muuten löytäny ihan hyviä geelipehmustettuja ajohanskoja ihan rautakaupasta 5e/pari.

substitute
02.11.2014, 02.19
Lidlin pitkälahkeiset juoksutrikoot windstopper-etumuksella on loistavat. Kävin testaamassa tunteroisen tuulessa ja tuiskussa tunturin laella, pakkasta 10 astetta ja alla ohuet pitkikset. Etumus pitää kaluston lämpimänä, ja hengittävyys on hyvä. Taas sai halvalla hyvää!

Hyvät fiilikset jäi ekan lenkin perusteella mullekin. Lämpötila on jossain nollan pinnassa mutta laitoin silti alle pitkät alkkarit. Rauhallinen 1h 35min lenkki meni oikein mukavasti ja tuntui, että varustus olisi riittänyt kylmempäänkin keliin.

Belgia
07.11.2014, 22.28
Itse hain kolmet m-kokoiset juoksutriikot ja vaikuttivat kyllä ihan hyviltä hintaansa nähden. Pk-seudulla jos asustaa, niin tikkurilan lidlissä vinopino noita vielä jäljellä. M/L/XL kokoja oli ainakin.

Halloo halloo
07.11.2014, 23.21
Juoksupaitoja on tullut käytettyä. Ihan ne menevät asusteesta. Hihattomat aluspaidat toimivat myös. Niissä ei ole paitojen tapaan langat lähteneet purkautumaan.

jussi 163
13.11.2014, 11.56
Entäs nämä?
Kannattaako käydä katsomassa?
http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=10018 (http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=10018)

hannupulkkinen
13.11.2014, 12.03
Entäs nämä?
Kannattaako käydä katsomassa?
http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=10018 (http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=10018)
Viime talvena ostin vastaavat ja takin. Ihan hyvät kylmällä ilmalla hiihtämiseen ja pyöräilyyn, mutta hengittävyys ei ole tietenkään kehuttava. Käytän niitä kun olen Lapin mökillä ja on parisenkymmentä astetta pakkasta.

Grugi
13.11.2014, 12.19
Tässä kun on näitä lidlin kuteita tullut hankittua niin oikeastaan muut kuin sukat ja alusvaatteet on kelvottomia kunnon liikuntaan koska ne ei hengitä yhtään.
Takit hiostaa todella helposti ja niitä voi käyttää ehkä kaupareissulla mutta en kyllä lenkille noiden kanssa lähde. Sen verran on nyt testattu ja hankittu hieman kalliimpaa vaatetta että hieman enemmän sijoittamalla saa paljon parempaa laatua.

Paolo
13.11.2014, 12.37
Tässä kun on näitä lidlin kuteita tullut hankittua niin oikeastaan muut kuin sukat ja alusvaatteet on kelvottomia kunnon liikuntaan koska ne ei hengitä yhtään.
Takit hiostaa todella helposti ja niitä voi käyttää ehkä kaupareissulla mutta en kyllä lenkille noiden kanssa lähde. Sen verran on nyt testattu ja hankittu hieman kalliimpaa vaatetta että hieman enemmän sijoittamalla saa paljon parempaa laatua.
Samaa mieltä Grugin kanssa.
Halpaa ja hyvää kun ei vieläkään vaan saa samassa paketissa.

jussi 163
13.11.2014, 13.33
Viime talvena ostin vastaavat ja takin. Ihan hyvät kylmällä ilmalla hiihtämiseen ja pyöräilyyn, mutta hengittävyys ei ole tietenkään kehuttava. Käytän niitä kun olen Lapin mökillä ja on parisenkymmentä astetta pakkasta.

Jeps Nimenomaan talviseen (alle-15c) työmatka-ajeluun ajattelin.
Matkaa on sellaiset 12km suuntaansa joten ei haittaa vaikka vähän hikoilisi mutta kunhan lämpimänä pysys.

Gaastra
14.11.2014, 09.40
Onko kellään kokemusta kannattaako näitä pohjallisia hankkia?

https://farm8.staticflickr.com/7491/15785240325_4b368ff768_z.jpg

litku
15.11.2014, 12.16
Onko nuo lämmittävät pohjalliset vähä semmosia, että ne hiostuttaa jalan ja auta armias kun virta loppuu niin sitten on varpaat jäässä ?

kervelo
19.11.2014, 08.24
Lidlissä näyttää tällä viikolla olevan myynnissä jalallinen nuottiteline hintaan 13 eur. Telineestä saa aika vaivattomasti tuunattua telineen iPadille tms. talven trainersessioita varten.

kmw
19.11.2014, 09.10
Se nuottiteline on oikeasti hyvä. Hintalaatusuhde paaljon parempi kuin F-musiikin myymissä.

Smo
19.11.2014, 13.26

Menisköhän lämpimämmällä laiskassa ulkoiluissa ilman alushousuja hmm

Gaastra
19.11.2014, 14.11
Lämpöpohjalliset nyt haettu. Niissä on kaksi tehoasentoa ja tuo vastusosa osuu lähinnä isovarpaan ja sen viereisen varpaan alle. Muistaakseni lupailtiin myös n. 5h toiminta-aikaa isommalla teholla pidettäessä.

Testailin noita eilen illalla lenkillä talvikenkieni kanssa (NW Celsius Artic) 0C kelissä, mutta ei noiden toimivuudesta vielä sen suurempia johtopäätöksiä pystynyt nollakelissä vetämään, pitäisi olla reilusti enemmän pakkasta. Nyt varpailla oli lämpimät oltavat ilman vastuksiakin. Sellainen huomio nyt kuitenkin, että isommalla tehoasennolla pidettäessä tuntuu varpaiden alla lievää kihelmöintiä, joten kyllä se vastus siellä ainakin jonkin verran ilmeisesti lämpenee. Itsellä alkaa näillä talvikengillä varpaat jäätyä -10C - -15C keleissä, joten vasta kun näissä lämpötiloissa on päässyt testaamaan pohjallista, niin pystyy antamaan lopullisen tuomion.

Smo
19.11.2014, 14.29
Mites toi akun kiinnitys noissa?

Gaastra
19.11.2014, 15.36
Mites toi akun kiinnitys noissa?

Akussa on kiinni metalliklipsi, jolla sen saa kiinnitettyä kengän varteen (kuten tuossa yllä olevassa kuvassa, jossa akku on kiinnitetty laskettelumonoon).

MrValdemar
24.11.2014, 08.13
Ostin hiljan nuo Lidli lämpöpohjalliset. Kenkiin en ole vielä testannut mutta keittiönpöydän testilabrassa infralämpömittarilla testaillessa menee niin että täysteholla lämpes 2 teholla noin 45c ja 1 tasolla noin 35c noin ajassa 10-15 min
Lämpvastus vain tosiaan siellä kärjessä, muualta ei lämpiä ollenkaan.
Toki varmaan kengässä ollessaan lämpö saattaa jakautua paremmin.

substitute
29.11.2014, 15.03
Ostin hiljan nuo Lidli lämpöpohjalliset. Kenkiin en ole vielä testannut mutta keittiönpöydän testilabrassa infralämpömittarilla testaillessa menee niin että täysteholla lämpes 2 teholla noin 45c ja 1 tasolla noin 35c noin ajassa 10-15 min
Lämpvastus vain tosiaan siellä kärjessä, muualta ei lämpiä ollenkaan.
Toki varmaan kengässä ollessaan lämpö saattaa jakautua paremmin.

Hyvä että se lämpövastus on siellä kärjessä niin kuin pitääkin. Motonetin yms. pohjallisissa se on keskellä kenkää, mikä on huono asia. Varpaathan ne meillä kaikilla varmaan tuppaa jäätymään herkimmin.

paskalokki
01.12.2014, 02.17
http://mainoslehti.lidl.fi/8623a349-18d5-473d-a548-a61ab4b5bcc2/#/16

Viikon päästä kypärähuppua ja muuta Lidlistä fillarihommiin?

jalkkis
01.12.2014, 09.03
http://mainoslehti.lidl.fi/8623a349-18d5-473d-a548-a61ab4b5bcc2/#/16

Viikon päästä kypärähuppua ja muuta Lidlistä fillarihommiin?

Hmm, tuollainen kauluri kyllä olis tarpeen. Mites, käyttäkö joku tuollaisia pitkävartisia laskettelusukkia tai vastaavia talvifillaroinnissa? Onko ideaa?

paskalokki
01.12.2014, 09.57
Hmm, tuollainen kauluri kyllä olis tarpeen. Mites, käyttäkö joku tuollaisia pitkävartisia laskettelusukkia tai vastaavia talvifillaroinnissa? Onko ideaa?
Mietin ihan samaa sukkien osalta, mutta miksipä ei normaalit pitkävartiset kelpaisi.

jalkkis
01.12.2014, 11.08
Mietin ihan samaa sukkien osalta, mutta miksipä ei normaalit pitkävartiset kelpaisi.

Josko tuollaiset, futissukat tai muut enempi liikuntaan tarkoitetut sukat pysyisivät paremmin ylhäällä...?

Talisker
01.12.2014, 11.30
Käytän pitkiä sukkia (tiukkojen) talviajohousujen alla. Hyvin pysyy ylhäällä.
Lämmittää hyvin sääriä, myös kylmältä kosteudelta ja lumipöllyltä.

V-P.V
08.12.2014, 21.54
Testailin just myyntiin tullutta ultraäänipesuria (24.90€).
Vanha Shimano 600 takavaihtaja pääsi koekappaleeksi. 30vuodessa lika on pinttynyt sopivan tiukkaan ja hankaliin paikkoihin testiä varten. Joskus kyseistä vaihtajaa oon yrittänyt liuottimilla ja pensseleillä hangata mutta ei se koskaan täysin puhtaaksi ole lähtenyt varsinkaan sieltä "häkin" sisältä.
Käsittelin vaihtajan pisimmällä ohjelmalla molemmin puolin pari kertaa lämpimässä konetiskiaine- ruokasooda vedessä.

Lopputulos todella puhdas!! Vaihtaja kiiltelee kuin uutuuttaa! Lika oli lähtenyt pienimmistäkin koloista.

Pesuri saisi kyllä olla isompi (esim. toi vaihtaja ei mahtunut veden alle kokonaan vaan sitä piti välillä kääntää. Hyvä ostos kuitenkin hintaansa nähden, ainakin näin nopean testin perusteella.

SSGT-92
08.12.2014, 22.07
Tollast pesuria kannattaa sit käyttää harkiten;se on todella hyvä rasvanirroitin.Putsaa myös kestovoidellut paikat kuiviksi,joidenkin tuollaisten uudelleen voitelu voipi sit ollakin todella hankalaa.
Parit ketjut pessy ultraäänipesurilla,puhdasta ja kuivaa tuli.

BONK
11.12.2014, 11.26
No nyt löytyi paikallisesta meikäläisellekin ultraäänipesuri, onhan tuota metsästettykin. Laitoin koeponnistuksena vanhan hopeaketjun ja viiden sentin kolikon sekä 2 x 10 minuuttia aikaa, vettä + tippa Fairya. Ei tuo kolikkokaan mitenkään erityisen kiiltävä ollut joten kemikaalit on nyt väärät. Minkäslaisia liuoksia porukat on siinä käyttäneet?

mla
14.01.2015, 15.57
Lidlin lämmitettäviä pohjallisia olen pari kertaa nyt koittanut ja ajavat asiansa. Tuo varpaille tuleva lämpö on juuri se toimivin ratkaisu - päkiää tai kantapäätä on turha lämmittää, sillä varpaat alkaa ensin palella kun niistä 'veri ensin pakenee'. Minulla on myös kalliimmat 'savotta' pohjalliset, mutta ne ovat niin paksut, ettei niitä voi käyttää ajokenkien kanssa.
-25C oli kovimmat pakkaset ja auttoi noissa 'talvikengissä' ajamaan sen 90min mitä kotiin talvella menee. 'Talvikengät' on Diadoran Polaris 2:t joissa ei ole kunnollista eristystä talveksi ja ovat liukkaat kuin mitkä lumessa.

Housut minulla on myös ne Lidlin BIBsit pl. tuolloin -25C pakkasilla laitoin päälle vielä Craftin rainpantsit. Muutoin noilla Lidlin housuilla olen ajanut tämän talven. Alla toki layer 1 'kalsarit'.

Gaastra
14.01.2015, 16.49
Lidlin lämmitettäviä pohjallisia olen pari kertaa nyt koittanut ja ajavat asiansa. Tuo varpaille tuleva lämpö on juuri se toimivin ratkaisu - päkiää tai kantapäätä on turha lämmittää, sillä varpaat alkaa ensin palella kun niistä 'veri ensin pakenee'. Minulla on myös kalliimmat 'savotta' pohjalliset, mutta ne ovat niin paksut, ettei niitä voi käyttää ajokenkien kanssa.
-25C oli kovimmat pakkaset ja auttoi noissa 'talvikengissä' ajamaan sen 90min mitä kotiin talvella menee. 'Talvikengät' on Diadoran Polaris 2:t joissa ei ole kunnollista eristystä talveksi ja ovat liukkaat kuin mitkä lumessa.

Sama, todella tyytyväinen olen ko. sähköpohjallisiin ollut, kertaakaan ei tänä talvena ole varpaista tullut kylmä. Mulla ulkona-ajelut loppuu, kun pakkasta on -10C tai enemmän, mutta niihin pakkasiin saakka on lämpö pysynyt varpaissa varsin mallikkaasti. Viime talvena samoilla kengillä ilman Lidlin pohjallista alkoi varpaita kylmäämään -10C kelissä jo puolen tunnin paikkeilla. Kenkänä mulla NW Celsius Artic.

Pexxi
06.04.2015, 19.23
Viikon päästä taas suht normaalia settiä.

paskalokki
06.04.2015, 20.17
Pitääpä ostaa yksi paita testiin menisikö päälle, syksyllä ei mennyt. Onkohan tuosta lukosta maantiepyörän hetkelliseksi suojaksi munkkilenkeille?

dragnaz
07.04.2015, 13.21
Maanantai-aamuna heti yhdeksältä niin ehtii samaan jotain.

Jurpu
07.04.2015, 13.32
Tuleeko ensviikolla pyöräilykamaa taas myyntiin?

paskalokki
07.04.2015, 13.51
Tuleeko ensviikolla pyöräilykamaa taas myyntiin?
http://mainoslehti.lidl.fi/a3f0bd10-c9ef-4919-8e43-404f3d5009d7/#/16
http://mainoslehti.lidl.fi/a3f0bd10-c9ef-4919-8e43-404f3d5009d7/#/18

Rawjunk
13.04.2015, 11.09
Ei aikaisempaa kokemusta pyöräilyhousuista, mutta aika hillittömän kokoinen pehmuste noissa Lidlin 3/4 housuissa :S Prkl, ku tuli vaihdettuu viime hetkellä yhdet boxerit noihin. Ajopaidatkin ois ehkä voinu olla M-kokoa, saakohan mitään noista kuittii vasten vaihdettuu? No, ainakin boxerit vaikutti hyvältä :)

Edit. Noista ajopaidoista sininen tuntuu olevan hieman fitimpi kuin puna-musta, jossa ei ole vetoketjua koko paidan mitalla.

cobbo
13.04.2015, 11.28
Saa vaihdettua jos laput paikallaan ja muutenkin myyntikuntoinen, kuulin kun Lidlin myyjä opasti asiakasta. Älkää kummiskaan viekö niitä ihoa vasten sovitettuja säämiskähousuja takaisin :)

jalkkis
13.04.2015, 12.41
Liiterissä ei vissiin ole nyt pitkiä housuja, vaan vain 3/4? Pitkät tarttis, lyhyempiä on tarpeeksi...

Mazza
13.04.2015, 13.14
Samaa tavaraa kuin aiemmin, yhdet lyhyet ajopöksyt tarttui matkaan.

Lisäksi ostin muutaman paketin pinnaheijastimia, ja vielä pihalta piti palata takaisin hakemaan pumppu, kun autosta oli kumi liki tyhjä. Pumppu oli ainakin paljon huonompi kuin Tokmannin vastaava. Köykäisen oloinen, ja mittari takkuili pahasti, jäi näyttämään liki baarin yli todellista, ja kolauttamalla tippui lähemmäs oikeaa.

Gargamel
13.04.2015, 13.18
(Mielestäni näin tässä äsken Tapatalkilla kysymyksen lukosta, mutta nyt ei searchikaan löydä.)

Aamulla surffatessa löytyi lukon testi, aukeaa minuutissa perusporalla:http://www.fahrradmagazin.net/testberichte/lidl-crivit-faltschloss-test/

kuovipolku
13.04.2015, 14.00
Kyllähän siitä kysyttiin:
Onkohan tuosta lukosta maantiepyörän hetkelliseksi suojaksi munkkilenkeille?

Jos pyörän jättää pois itsensä, lenkkikaverien ja/tai muiden asiakkaiden näkyvistä, on aina toki olemassa mahdollisuus että joku asianmukaisilla työvälineillä varustautunut ja tarkoituksella liiikkeellä oleva nappaa sen ja lastaa sen lähellä odottavaan autoon tms. Kuitenkin yleinen käytäntö porukkalenkeillä on että pelkkä silmälläpito ja rehellisten ihmisten läsnäolo on koettu riittäväksi turvaksi, s.o. en muista montakaan kertaa nähneeni kenenkään lukitsevan pyöräänsä kahvitauolla.

Tuommoinen lukko on varmasti hintansa väärti sikäli että sillä estää spontaanivarkaudet. Toisaalta - kuten yllämainitussa testissä todettiin - yli tuhannen euron arvoisen pyörän suojaamiseen lyhyeksikään aikaa ei voi suositella heikompaa lukkoa vain siksi että se on halvempi kuin vahvempi lukko.

Eli joko ostaisin jonkun paremman lukon tai jättäisin munkin ostamatta silloin kun en voisi mielestäni luottaa pyörän säilyvän tallessa asioinnin ajan.

oem
13.04.2015, 14.08
(Mielestäni näin tässä äsken Tapatalkilla kysymyksen lukosta, mutta nyt ei searchikaan löydä.)

Aamulla surffatessa löytyi lukon testi, aukeaa minuutissa perusporalla:http://www.fahrradmagazin.net/testberichte/lidl-crivit-faltschloss-test/

Aika harvoi nähnyt että ihmisillä olis porakoneita taskuissa. Osaavalla tietysti on ja ehkä muitakin työkaluja.
Kaikki lukot aukeaa rikkomalla joko paikan päällä tai muualla.

timoht
13.04.2015, 17.03
[QUOTE=Rawjunk;2357521]Ei aikaisempaa kokemusta pyöräilyhousuista, mutta aika hillittömän kokoinen pehmuste noissa Lidlin 3/4 housuissa...

Hillittömän? Mun mielestä samanlainen ohuenpuoleinen littana kuin edellistenkin erien vastaavissa housuissa.
Kyllä noilla satasen lenkin hyvinkin vetäsee - porukassakin - jos itsetunto vaan kestää liiterin vehkeissä ajella.

Millekään 200+km brevetille en noita nyt kuitenkaan suosittelisi.

janne kuivakangas
14.04.2015, 11.58
Eilen hajin 2 det Alkkarit pehmustetut lidlistä..vaikuttaa hyvältä ✌🆒☺

OKS
14.04.2015, 21.19
http://mainoslehti.lidl.fi/a3f0bd10-c9ef-4919-8e43-404f3d5009d7/#/18

Eilen hajin 2 det Alkkarit pehmustetut lidlistä..vaikuttaa hyvältä ✌☺

Alkkarit ostin itsekin ja myöskin pyöräilytietokoneen läskipyörään. Monenlaista toimintoa näyttää laite pitävän sisällään, täytyy vielä tehdä kilometrimittariin tarkistusajo.

Pyöräilytietokoneen turva- ja käyttöohjeissa mainitaan:

- Laitetta voivat käyttää 8 vuotta täyttäneet lapset ja henkilöt, jotka ovat fyysisiltä tai psyykkisiltä kyvyiltään tai aisteiltaan rajoittuneita tai joilla ei ole kokemusta tai tietoa laitteen käytöstä, .....

Tuon luettuani totesin, että ihan oikeaan osunut hankinta. :)

AnttiHar
16.04.2015, 14.10
Laitampa ihan informaatioksi mahdollisesti muillekkin. Itse otin ihan sokkona ja riskillä tuon softshell takin ja ajohousut kun olivat halvat. Lisäksi vielä pumpunkin. Koot loppuvat siis XL:ään ja harvoin nykyisin olen tämänkokosiin vaatteisiin sopinut, mutta koot näyttävät olevan isohkoja. Mulla siis ruhoa 189cm ja 120kg. Yllätyin positiivisesti. Lisäksi nappasin pumpunkin mukaan.

Toimivuuteen en ota kantaa kun mun Canyon on vasta tanskassa tulossa :-( eli olen tämmösessä "hifi" pyöräilyssä pitkään vielä nyyppä.

Nana
17.04.2015, 13.33
Hain eilen Kampista viimeisen naisten tuulitakin, joka oli onneksi kokoa s, sekä pinkin Softshel-takin. Molemmat tuntuvat suht tilavilta s-kokoisiksi, muttei kuitenkaan liian isoilta. Ajolasitkin otin.

Nana
18.04.2015, 12.35
Tuulitakkia testattu eilen ja olen tyytyväinen. Laitoin vilukissana aivan liikaa sen alle: aluspaidan ja puseron lisäksi Craftin polyesteritakin, joten jouduin järkeistämään vaatetusta matkalla. Raekuuro ja sen perään vesisade eivät häirinneet, kun takki suojasi ja huppu sen verta väljä, että sain vauhdissa vedettyä kypärän päälle sen suojaksi. Peitti hyvin koko kypärän. Taskut sivussa, sekä takana. Väritys minun makuuni tumma, musta-sininen, mutta tulen ainakin lyhyemmillä lenkeillä käyttämään. Hiostavuutta pitää vielä testata oikeanlaisella vaatetuksella.

cobbo
18.04.2015, 16.29
Onko Lidlin juoksutrikoista kokemusta? Maanantaina näkyi tulevan myyntiin.

Välikauden ajoille ottaisin mielummin säämiskättömät trikoot joiden alle kunnon shortsit, koska ainakaan Lidlin "talvi"bibsien pehmuste ei ole hanurilleni viimeisen päälle hyvin soveltuva. Käyvätkö nämä (http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=15455) tarkoitukseen eli menevätkö lantiolta tarpeeksi ylös ja pysyvätkö paikoillaan ajaessa?

magnuken
18.04.2015, 18.12
Laitampa ihan informaatioksi mahdollisesti muillekkin. Itse otin ihan sokkona ja riskillä tuon softshell takin ja ajohousut kun olivat halvat. Lisäksi vielä pumpunkin.

Minkälainen tuo tämänkertainen pumppu oli? Sitä ei ainakaan heidän tuoreimmassa luettelossaan näkynyt. Noin vuosi sitten ostin sieltä pätevän mittarillisen jalkapumpun, mutta se oli ns. "volume" mallia eli erittäin nopeasti ja vaivattomasti saa tavanomaisten fillareiden ja autojen renkaat täytettyä siihen 2.5-4.5 bar mutta esim. maantiefillarin kapoisiin renkaisiin sillä ei tarpeeksi painetta saanut vaikka kuinka ähki. Hyvä ostos tuo kuitenkin oli, ei maksanut kuin jotakin 8 euroa! Lisäksi sillä täyttää kaikenmaailman vesilelut ym. todella vaivattomasti.

Mazza
18.04.2015, 19.15
Kyllä tuolla pumpulla sai 80-kiloinen pumppaaja maantiepyörään 8,5bar.

magnuken
18.04.2015, 19.29
Kyllä tuolla pumpulla sai 80-kiloinen pumppaaja maantiepyörään 8,5bar.

Ok, täytyypä hakea. Onko tuo pumppu muuten nyt Liiterin yleisessä valikoimassa vai olikin jotakin aikaisempia jämäeriä?

Mazza
18.04.2015, 19.31
Tuli maanantaina valikoimiin. Mittari tuossa on kelvoton pienemmillä paineilla, ja klappia on enemmän kuin vastaavassa Tokmannin halpispumpussa. Tokmannin pumpulla taas paine jää tuonne vajaaseen kahdeksaan baariin.

AnttiHar
20.04.2015, 13.21
Juu pumppua en ole päässy testaamaan vielä, mut muut kerkeskin vastaamaan. Tänään kävin hakee BT sykevyön Liiteristä 19,90eur ja postitiivisesti yllätyin kun meni heittämällä Lumiaan (+Endomondo) kiinni. Mainiota.

Samalla otin vielä yhdet pyöräilyhousut kun oli 3/4 pitkät jostakin sinne laariin ilmestyny.

Sanna04
20.04.2015, 16.52
Onko kellään kokemusta tuosta 9 e juoksurepusta maastokäytössä? Juomarakkoa sinne tuskin menee, mutta jotain muuta kamaa varmaan jonkun verrankin, kun koko olisi mainoksen mukaan 9 litraa.

GodFinger
20.04.2015, 17.58
Tuli hommattua tuollainen Medisana sykevyö. Protokollana siinä on Bluetooth smart ja 5.3 KHz, eli toimii myös vanhempien rannemallisten koneiden kanssa. Ainakaan oneplus onessa ei tarvinnut edes tehdä laiteparia, vaan Stravaan sekä Endomondoon avautui syketiedot kun laittoi asetuksen päälle.

BONK
20.04.2015, 19.02
Tuli hommattua tuollainen Medisana sykevyö. Protokollana siinä on Bluetooth smart ja 5.3 KHz, eli toimii myös vanhempien rannemallisten koneiden kanssa. Ainakaan oneplus onessa ei tarvinnut edes tehdä laiteparia, vaan Stravaan sekä Endomondoon avautui syketiedot kun laittoi asetuksen päälle.

Paikallisesta ei noita löytynyt tai olivat menneet heti. Hinta on kohdallaan.

Halloo halloo
21.04.2015, 00.39
Ööp, mä olen vähän pihalla noista sykevöistä. Eli siis Endomondon kanssa toimii, mutta ei varmaan Sportstrackerin kanssa? Voishan sitä Endomondoakin käyttää. Tähän mennessä sykkeet ovat tulleet talteen Suunnon vehkeillä.

cobbo
21.04.2015, 08.10
Joo ei toimi sportstrackerin kanssa ainakaan windowsphonessa. ST haluaa ilmeisesti rahastaa omilla sykevöillään. Endomondossa näytti äkkiä katsoen olevan olennaiset ominaisuudet peruslenkkien seurantaan jo maksuttomassakin versiossa. Tosin virransäästömoodi tuli käyttöön vasta maksetussa versiossa, mutta katsotaan paljonko akkua free versio imee.

BONK
21.04.2015, 08.57
Ajelin illalla Lietsun Liiterin lähettyviltä ja poikkesin hakemassa yhden vyön. Aamulenkillä testasin Endomondon kanssa ja toimii erinomaisesti, Sportstrackeria ei ole käytössä joten siitä en osaa sanoa. Runkeeper, Wahoo, yms. softat myös toimivat, ainakin speksien mukaan.

edit. Myös hinta 19,99 on kohdallaan joten jos iLuurin sporttisovelluksista (vaikka sitten maksullisista versioista) löytyy joku riittävän hyvä niin taidan jättää V800/Fenix3:nkin ostamatta.

Janos86
21.04.2015, 09.16
Toimiiko tämä myös omena puhelimien kanssa? Omenat on aika hankalia koska kaikki bluetooth sykemittarit ei toimi niiden kanssa

AnttiHar
21.04.2015, 09.19
Illalla pyörän testilenkillä matkassa tuo Medisanan vyö. Lumia oli selänpuolella takintaskussa niin jostain syystä bluetooth yhteys katkesi pariin otteeseen. Kun puhelin oli kädessä yhteys pysyi päällä. Ilmeisesi riittävä määrä läskiä on enemmän kun 10m ilmatietä :-|. Tarttee hieman tutkia tuota vielä tarkemmin, että missä mättää.

Mutta siis muuten toiminta Endomondon kanssa oikeenkin passeli mun käyttöön.

Alottelia-14
21.04.2015, 09.38
Ilmeisesi riittävä määrä läskiä on enemmän kun 10m ilmatietä :-|.

Lukiko siinä 10m kantama?

Nettimainoksessa lukee vain bluetooth ja niitähän on kolmella eri kantamalla, 1/10/100m. 10m on ehkä yleisin, mutta halpiksissa näkee monesti noita metrisiäkin ja siinä ei tosiaan kannata enää laittaa mitään väliin.

BONK
21.04.2015, 09.42
Toimii iLuurin kanssa eikä (ainakaan tällä ensimmäisellä kerralla) pätkinyt lainkaan. Tässä on myös ANT+, en ole kokeillut paritusta.

Edit. 10 metriä BT kantama, ainakin ohjekirjasta katsottuna.

Alottelia-14
21.04.2015, 09.57
ANT+

10 metriä BT kantama

Ohhoh, kaksi yllätystä, mitä mainoksessa ei sanottu. Pitänee hakea itsellekin, jos noita vielä sattuu olemaan. Kiitos. :)

cobbo
21.04.2015, 10.33
Illalla pyörän testilenkillä matkassa tuo Medisanan vyö. Lumia oli selänpuolella takintaskussa niin jostain syystä bluetooth yhteys katkesi pariin otteeseen. Kun puhelin oli kädessä yhteys pysyi päällä. Ilmeisesi riittävä määrä läskiä on enemmän kun 10m ilmatietä :-|. Tarttee hieman tutkia tuota vielä tarkemmin, että missä mättää.

Mulla pätkii BT-yhteys puhelimen ja kuulokkeiden välillä joskus niinkin pitkällä matkalla kuin takin lantiotaskun ja korvien välillä. Sama juttu jos luuri on selän puolella. Aika vähäiseen määrään (hikistä) läskiä tai nihkeää päällystakkia radiosignaali toki pysähtyy, mikä ei ole ihme lähetystehot ja taajuudet huomioonottaen. Tankotelineestä toimii.

Edit: siis häh, onko tuossa ANT+ tuettu myös? Pitää testata pariutuuko vanhemman Garminin kanssa.

AnttiHar
21.04.2015, 11.02
Juu tosiaan manuskassa oli toi 10m, mutta tossa kun kuutioinu sitä hommaa niin oisko vaan yksinkertasesti niin, että BT antennu suuntautuu eteenpäin => kantama selän puolelle heikompi ja eihän ne lähettimet tehokkaita ole, että toi 10m on varmasti staattinen näköyhteys. Pitää testata käsivarsikotelolla ja värkätä joku tankoteline luurille.

Garmin ja Suunto oli ainakin manuskassa listattuna parituskavereiksi, mutta tarkemmista malleista ei ollut mainintaa.

BONK
21.04.2015, 12.31
En osaa tuosta kantamasta muuta sanoa, kuin että itsellä oli puhelin selkätaskussa ja anturi etupuolella, no problem, ainakaan juostessa. Luurina iPhone 6 ja softana Endomondo. Tuotteella muuten näyttää olevan kolmen (3!) vuoden takuu ja kun liiterin asiakaspalautukset toimivat muutenkin aivan erinomaisesti niin aikalailla riskitön hankinta :)

edit. Sykevyö on muuten todella reilun kokoinen eli säätövaraa riittää taatusti isommallekin jantterille ja lisäksi vyön materiaali on oikein miellyttävää. Saas nyt nähdä kuinka tuo kestää kosteutta ja käyttöä, mutta ainakin näin yhden kerran perusteella vaikuttaa olevan hinta-laatusuhteeltaan erinomainen.

Gargamel
21.04.2015, 12.41
Minäkin ostin. Ei toimi. Tai sain minä sen kerran hetkellisesti näkymään, mutta eipä enää illan lenkin aikana.

Bt-yhteys on smart / ble ja sille luvataan se 10m. Silloin kun yhteys toimi, löytyi se Oruxmapsin haulla OK. Sitten myöhemmin ei enää. Se toinen luvattu yhteys tyyppi jota jotkut sykekellot tukevat, sille luvataan 80cm.

Pitää kokeilla vielä tuoreella patterilla ennen palautusta.

cobbo
21.04.2015, 12.51
Mulla oli Lumia 1020 kanssa hieman ongelmaa ekassa parituksessa, Lumia kyllä löysi vyön mutta ei saanut paritettua sitä. Toisella yrityksellä, kunnolla kostutetuilla kontakteilla ja bluukkarin resetoinnin jälkeen, taas pairaaminen onnistui suorilta ja rekonnektoitui aina kun mittari otti kunnon kosketuksen rintakehään.

Endomondo ilmoitti battery stateksi alle 50%, voi tietysti olla että paristot eivät ole parhaassa iskussaan enää.

Smo
21.04.2015, 13.12
Onko kellään kokemusta tuosta 9 e juoksurepusta maastokäytössä? Juomarakkoa sinne tuskin menee, mutta jotain muuta kamaa varmaan jonkun verrankin, kun koko olisi mainoksen mukaan 9 litraa.

Mökillä tuollainen samanlainen (?) kun viimeksi olivat myynnissä, pitänyt siinä parin litran pussukkaa vajaasti täytettynä

BONK
21.04.2015, 13.15
Juttelin tuossa ihan juuri äsken kaverin kanssa, joka oli samaisen sykevyön hankkinut ja hänellä oli kuulemma sama ongelma eli yhden treenin toimi, sitten ei. Oli kuulemma vaihtanut patterin ja sanoi, että patteriluukun kannessa ei ole lainkaan tiivistettä (huh huh...) joten epäili laitteen saaneen kosteutta ja heittäneen henkensä. No, illallahan tuo nähdään toimiiko enää.

Gargamel
21.04.2015, 13.18

Silmäilin tuota hieman, ja kyllä sinne minunkin mielestäni parilitrainen rakko pitäisi mennä, kun vertaan omaan reppuuni. Sisällä ylhäällä keskellä taisi olla joku ripustuslenkki? En katsonut oliko letkulle koloa. Hypistelytuntumalta pintamateriaali vaikutti hyvin ohuelta. Selkää vasten oli muhkeat "munuaiset", jospa siellä välissä hieman ilma kiertäisi?

Gargamel
21.04.2015, 13.24
Juttelin tuossa ihan juuri äsken kaverin kanssa, joka oli samaisen sykevyön hankkinut ja hänellä oli kuulemma sama ongelma eli yhden treenin toimi, sitten ei. Oli kuulemma vaihtanut patterin ja sanoi, että patteriluukun kannessa ei ole lainkaan tiivistettä (huh huh...) joten epäili laitteen saaneen kosteutta ja heittäneen henkensä. No, illallahan tuo nähdään toimiiko enää.

Kyllä siinä on tiiviste, hyvin ohut o-rengas, mutta se ei pysy kovinkaan hyvin paikallaan eli huolimattomassa avauksessa voi hukkua. Omassani se oli mutkalla ja mytyssä, mutta sain oiottua paikalleen uraansa.

Nyt patteriresetin jälkeen sain laitteen jälleen yhdistymään. Tutkin yhteyttä Androidin BLE Scanner -softalla (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.macdom.ble.blescanner). Näyttää signaalivahvuudeksi -54 .. -70dB kun puhelin on tässä pöydällä näppiksen edessä. Pariston voimakkuudeksi näytti ensin 61% ja nyt 55%. Yleismittari näytti 3,0V jännitteeksi, kun mittasin irrallaan. Nyt Oruxmaps, jonka kanssa tätä on tarkoitus käyttää, on pitänyt yhteyttä päällä jo useamman minuutin. Jospa se tästä.

Aali
21.04.2015, 13.38
Silmäilin tuota hieman, ja kyllä sinne minunkin mielestäni parilitrainen rakko pitäisi mennä, kun vertaan omaan reppuuni. Sisällä ylhäällä keskellä taisi olla joku ripustuslenkki? En katsonut oliko letkulle koloa. Hypistelytuntumalta pintamateriaali vaikutti hyvin ohuelta. Selkää vasten oli muhkeat "munuaiset", jospa siellä välissä hieman ilma kiertäisi?

Joskus viime vuonna myydyissä repuissa olen kuskannut parin litran rakkoa jokusen kerran, hyvin toimii (ainakin kun ei paremmista repuista ole kokemusta). Letkulle on ainakin tuossa aiemmassa mallissa ihan hyvät läpiviennit.

BONK
21.04.2015, 22.43
Jahas. Se oli sitten sen pituinen sykevyökokeilu eli sykettä ei enää löytynyt täälläkään. Huomenna lähtee mittari takaisin.

Halloo halloo
22.04.2015, 01.30
Jassoo jassoo. Onko muilla toiminut? En vielä ehtinyt hakemaan ja näillä näkymin jätän hakematta.

cobbo
22.04.2015, 08.10
Eilen vajaan tunnin lenkin testasin, toimi Lumian ja Endomondon kanssa. Tiiviste tosiaan haluaa hyppiä kantta avatessa pois mutta sen saa huolellisesti laitettua takaisin.

Ei tuossa ANT+:aa ole, olisikin ollut ihme jos sellainenkin olisi bonuksena löytynyt.

AnttiHar
22.04.2015, 09.03
Illalla testailin vielä kotona sisällä. Suoraan edessä syke tulee Lumia+Endomondo komboon useammankin metrin päästä. Jos laitoin puhelimen selän puolelle => katkesi yhteys nopeasti. Pitää tänään kotimatkalle käydä hommaamassa jostain käsivarsikotelo luurille niin näkee sitten toimiiko.

Itsekkin pähkäilin kyllä kun XXL:ssä Polarin BT vyö maksaa 39,90eur, että ois varmaan varmempi ollu ottaa se, mutta tohon vajaan parin kympin hintaan ja 3 vuoden takuulla saattaahan ton pari kertaa käydä kotimatkalla vaihtamassa jos ongelmia tulee.

BONK
22.04.2015, 09.22
Kyllä ainakin tuossa pakkauksessa lukee ihan selvästi: "Dual mode langattomaan yhteyteen: sykevyö lähettää Bluetooth-radiosignaalin tai vaihtoehtoisesti 5,3 kHz (avoin signaali) sykemittariin.

Pitää tänään käydä noutamassa verkkokaupasta tilaamani Polarin H7 ja samalla reissulla palauttaa Liiterin mittari. Tai oikeastaan, taidan ottaa uuden tilalle jos löytyy.

cobbo
22.04.2015, 10.36
Kyllä ainakin tuossa pakkauksessa lukee ihan selvästi: "Dual mode langattomaan yhteyteen: sykevyö lähettää Bluetooth-radiosignaalin tai vaihtoehtoisesti 5,3 kHz (avoin signaali) sykemittariin.

Tuo 5.3 kHz sigu on wanhaa tekniikkaa, ei ole sama asia kuin gigahertseillä toimiva ANT+. 5.3 kHz varmaan pelittää vanhojen Polarien kanssa (en ole testannut).

BONK
22.04.2015, 10.40
Tuo 5.3 kHz sigu on wanhaa tekniikkaa, ei ole sama asia kuin gigahertseillä toimiva ANT+. 5.3 kHz varmaan pelittää vanhojen Polarien kanssa (en ole testannut).

No totta vieköön, näinhän se on. Enivei - vaihtoon lähtee.

Gargamel
22.04.2015, 13.42
Eilen pidin vyötä pari tuntia toimistoduunissa. Ehkä puolen tunnin välein puhelin alkoi piippaamaan yhteyden katoamisesta, ja noin minuutin huilattuaan yhteys taas syntyi ihan itsestään. Paristotieto näytti alimmillaan yhteyden katketessa 39%, ja uudelleenyhdistymisen jälkeen taas 55%. En ole vielä kokeillut uudella paristolla, joten en tiedä onko pätkiminen siitä kiinni vai ei.

Jos oikeasti kokisin tarvitsevani syketietoa, niin en pitäisi minään ongelmana satsata 100% enemmän ja ostaa vaikka sen neljänkympin Polarin jos sillä välttyy ihmettelyltä. Tää nyt oli sellainen "kun halvalla sai" -ostos :( Laitan tänään tuoreen patterin, ja jos vielä temppuilee illan lenkillä, niin käyn palauttamassa.

AnttiHar
22.04.2015, 14.00
Eilen pidin vyötä pari tuntia toimistoduunissa. Ehkä puolen tunnin välein puhelin alkoi piippaamaan yhteyden katoamisesta, ja noin minuutin huilattuaan yhteys taas syntyi ihan itsestään. Paristotieto näytti alimmillaan yhteyden katketessa 39%, ja uudelleenyhdistymisen jälkeen taas 55%. En ole vielä kokeillut uudella paristolla, joten en tiedä onko pätkiminen siitä kiinni vai ei.

Jos oikeasti kokisin tarvitsevani syketietoa, niin en pitäisi minään ongelmana satsata 100% enemmän ja ostaa vaikka sen neljänkympin Polarin jos sillä välttyy ihmettelyltä. Tää nyt oli sellainen "kun halvalla sai" -ostos :( Laitan tänään tuoreen patterin, ja jos vielä temppuilee illan lenkillä, niin käyn palauttamassa.

Sillä määkin kuitenkin ajattelin kokeilla kun halvalla saa ja itse ehkä enemmän tykkäisin kuitenkin perinteisestä syke/GPS kello ajatuksesta enemmän eli jos tää kokeilu menee mäkeen niin sitten kattoo eri kulmasta asiaa. Alkaa kuitenkin noiden sykekellojen GPS perusversiotkin olla suht edullisia. Tämmöselle TAAS kuntoiluaan alottelevalle kivaa dataahan tosta saa. :-)

BONK
22.04.2015, 14.13

Sisäinen Sulo Vilén pakotti itseäkin kokeilemaan vaikka Polar H7 odottaa verkkokauppa.com:ssa noutajaansa :)

Olishan se ollut kiva, jos olisi toiminut. No harm done.

Nana
22.04.2015, 14.20
Ajolasit testattu eilen. Kyllä ne päässä pysyi, eikä painaneet kypärän kanssakaan. Oli vähän ison tuntuiset. Käyvät paremman puutteessa pölyn, hiekan ja ötököiden stoppaamiseen ja häikäisyn estoon.

AnttiHar
22.04.2015, 20.28
Sykevyö tuntuu toimivan mulla. Tunti meni kotiin sinkuttaessa ja kun luuri oli käsivarressa yhteys näytti pysyvän koko ajan päällä. Jospa tämä tästä.

BONK
22.04.2015, 22.25
Poika oli myös ostanut tuon sykevyön ja hänellä kuulemma toimii ihan moitteetta iLuuri 5:n kanssa. Aikamoista vaihtelua laadussa.

Gargamel
23.04.2015, 10.48
Tai ainakin toimintavarmuudessa. Kyllä tuo eilen toimi 2,5h lenkin ongelmitta. Yhden 240BMP-piikin se oli napannut, mutta muuten data näytti luotettavalta siihen asti kunnes vyö tipahti rintakehältä pallean päälle :)

BONK
23.04.2015, 11.29
Itse tosiaan palautin ja rahat lyötiin heti tassuun sen kummempia ihmettelemättä. Lidl on kyllä ihan ykkönen noissa asiakaspalautuksissa joten noita kokeiluja viitsii tehdä. Ja tosiaan piti vielä mainitsemani, että poika käyttää Sportstrackeria ja liiterin vyö toimii kuulemma senkin kanssa kun joku tässä aiemmin sanoi, ettei toimisi.

Poka
23.04.2015, 11.41
Sports trackeri ei ole ilmeisesti pystynyt tekemään mitää estoa tuohon muiden vöiden käyttöön ios:lle. Androidilla ne on estetty.

cobbo
23.04.2015, 12.29
Lumialla ts. windowsphonella en minäkään saanut toimimaan. Puhelin kyllä pariutui mutta ST ei noteerannut vyötä, ja muistaakseni jossain sanottiin suoraan että muut kuin ST:n myymät eivät kelpaa.

cobbo
25.04.2015, 16.21
Jatkorapsaa sykevyöstä, eipä se kehuttavasti pysy kiinni luurissa. Tällä kertaa käytössä oli Note 2 eli Android-puhelin, takin rintataskussa eli käytännössä kiinni sensorissa. OruxMaps plingasi vähän väliä merkiksi HR-sensorin putoamisesta, enkä keksinyt mitään yksiselitteistä vikaa. Kiskoin remmin kireälle joten kontaktista ei ollut kiinni, samoin elektrodien pintakin oli varmasti hiestä kostea. Voi toki olla että vyö on kranttu paikalle, mutta yhteys ei palannut läheskään aina vaikka sen kiskoi heti rintalihasten alle.

Fiba tuntuukin olevan enemmän vyön bluetooth-toteutuksessa kuin itse sykkeen mittauksessa. Samsung kyllä näki vyön bluukkarilaitteiden listassa, mutta siihen konnektoiminen käsinkin vain epäonnistui ajoittain (sama juttu kuin Lumialla eka kertaa kokeillessa). Pitää vielä testata tuoreella paristolla. Jos ei tokene niin pitänee palauttaa ja hommata kunnon valmistajan toimivampi vyö.

Joku aika sitten myydyistä windstopperbibseistä voi sanoa että lyhyemmille lenkeille ok varsinkin pehmennyttyään pidon myötä, pidemmillä alkaa hieman liian leveä ja poimulle menevä pehmuste hinkata ikävästi.

lastumaki
25.04.2015, 22.36
Sykevyö palautettu kauppaan. Pitää edelleen paikkansa, että jos siinä on sähköä, niin kannattaa jättää Lidliin.

Jukkis
25.04.2015, 22.56
Taidan piruuttani ostaa moisen. Clasulta ulosheittohintaan loppuunmyynnistä syksyllä ostamani vyö toimi nimittäin sekin kerrassaan moitteetta Omppu Vitosessa :)

Tapatalkista iKälättimellä

arctic biker
25.04.2015, 23.19
[QUOTE]Pitää edelleen paikkansa, että jos siinä on sähköä, niin kannattaa jättää Lidliin.[/lastumäkiQUOTE]

Illan paras.

Smo
26.04.2015, 00.25
No ne akut ainakin muinoin oli halpoja ja tais toimiakin

Tragos
26.04.2015, 10.30
No ne akut ainakin muinoin oli halpoja ja tais toimiakin
Omien kokemusteni mukaan kolme neljästä akusta toimii. Halpoja kyllä ovat.

Halloo halloo
26.04.2015, 13.29
Akuissa tai akkulaturissa ei ole ollut ongelmia. Taidan jättää sykevyöt etsimättä tähän mennessä saaduilla kommenteilla.

AnttiHar
27.04.2015, 09.30
Mulla vissiin sitten käyny tuuri sen sykevyön kanssa. Kohta satakunta kilsaa ollu mukana ja kun luuri on käsivarressa tai stemmissä niin hyvin futaa. Pessykkin olen tunnollisesti. Kohta on jo haukkunu hintansa :-)

cobbo
27.04.2015, 10.11
Tuntuu olevan tosiaankin siinä BT-toteutuksessa jotain outoa, koska tietyillä laitteilla toimii a-ok, sitten taas toisilla pätkii. Ei toki olis ensimmäinen kerta kun BT-yhteyden toimivuus on kiinni siitä onko molemmissa laitteissa just sopivat ajuriversiot jne jne. Näyttää nimittäin pysyvän Lumia 1020:ssä kiinni paljon paremmin, tai sitten Endomondo ei vain liiemmin huomauttele siitä jos sykevyö putoaa välillä matkasta. Androidin kanssa näytti että vyö tai luurin BT-softa vaan välillä meni johonkin jumitilaan josta se tokeni sitten omia aikojaan.

edit: jotta jää jälkipolville tieto, niin palautin joku aika sitten vyön. Yhteys pätki tarkemmin katsoen Lumialla siinä missä Androidillakin.

dragnaz
11.05.2015, 08.28
http://mainoslehti.lidl.fi/3ce718d3-dd53-4e05-a571-189ffb5ea422/html5.html#/1
Tänään.
Kenkiä, laukkuja ja vaatteita.

palikka
11.05.2015, 13.19
http://www.lidl.fi/catalogmedia/fi/article/103008/103008_03_f.jpg

Minipumppu 4,49 euroa. 3 vuoden takuulla. Uskalsin ostaa.

speksejä:
Pumpulla mittaa 19 cm, painoa 91g.
Runko alumiinia.
Letku männän varren sisällä.
Presta, schrader, dunlop.
Nimellispaine 8.3 bar / 120PSI
Kiinnikkeet pyörän runkoon.
Iskutilavuus 36ml

Mielestäni vastaavantyyliset maksavat Suomessa reippasti yli 15 euroa sekä oma ensivaikutelma laadusta ok.
En ole vielä kerennyt testaamaan mutta eiköhän tämä mukana kulje.

Janne L
11.05.2015, 13.54
Ostin kengät tänään. Kevyet ja todennäköisesti riittävän jäykät kuntoilukäyttöön. Kesällä selvinnee tekeekö noilla mitään?

Hampiisi
11.05.2015, 19.07
Sama täällä. Vähän heräteostos. Ei oo odotukset kyllä korkealla niiden suhteen, mutta välttää kun ollaan opiskelijabudjetilla liikenteessä.

Janne L
11.05.2015, 21.09
Eka maastolenkki tehty liiterin monoilla, enkä niistä mitään huonoa vielä keksi. No ehkä se että jalkaa ei saa sisään puoliväkisin vaan remmit pitää olla kunnolla auki. Hyvä puoli löysähköistä kyljistä on se että tuntuu istuvan, eikä jalkaterää puristanut parin tunnin lenkillä ollenkaan.

Kuuki
11.05.2015, 21.39
Minäkin sorruin ostamaan halpiskengät.
Jännät koot, kun naisten vaihtoehdot (valkoinen ja sininen) 37-40 ja miehille (musta-oranssi ja musta-sininen) 42-45. Oma jalka on siro 40 ja hiukan päälle, oli sitten naisten koon 40 sopiva. Omasta mielestä valkoiset olivat hienommatkin kun miesten vaihtoehdot.
Mutta yllättävän huomaamattomat jalassa olivat äskeisellä kolmen vartin testilenkillä.

Hampiisi
11.05.2015, 23.57
Minäkin kerkesin tänään vähän kokeilemaan niitä kenkiä. Mitään vertailukohtaa ei ole lukkokengistä, ja minun mielestä toimi niinkuin piti tunnin metsälenkillä.

juakko
12.05.2015, 18.34
Laifhäkkäsin Lidlistä matkalaukkuvaa'an fillareiden punnitsemiseen. Toimii hyvin!

JackOja
12.05.2015, 19.54
Laifhäkkäsin ...

Mitä tuo tarkoittaa?

Kaifas
12.05.2015, 21.06
Kiinnostaa kans tuo laifhäkkäys. Googlaamalla ei saanut täyttä varmuutta mitä tuo tarkottaa.

Lidl ja Biltema on varustellut meikäläisen pyöräilypuolella melko totaalisesti. Kehtaisko halpiskuteissa lähteä paremmin pyöräilemään jos on laifhäkkeri? Kuulostaa ainakin paremmalta kun persaukinen.

JustinTime
12.05.2015, 21.28
Kuukkelilla löytyi ainakin muutamia hyviä veikkauksia.
Urban dictionary: Lifehack -> A tool or technique that makes some aspect of one's life easier or more efficient.
Wiki: Life hacking refers to any trick, shortcut, skill, or novelty method that increases productivity and efficiency, in all walks of life.

Ostin itsekin eilen tuon matkalaukkuvaa'an mankelin punnitsemiseen, ja sehän osoittautui erinomaiseksi tuohon tarkoitukseen.

Alottelia-14
12.05.2015, 21.49
Kuukkelilla löytyi ainakin muutamia hyviä veikkauksia.
Urban dictionary: Lifehack -> A tool or technique that makes some aspect of one's life easier or more efficient.
Wiki: Life hacking refers to any trick, shortcut, skill, or novelty method that increases productivity and efficiency, in all walks of life.

Lisäisin lifehackin määritelmään, että kyseessä on nimenomaan "väärin" käytetty asia, mikä helpottaa elämää. Matkalaukkuvaa'an käyttö fillarin punnitukseen on sitä, mut hommaan tarkotetun fillarivaa'an käyttö ei olis. :)

J-uge
12.05.2015, 22.16
Sanahan juontaa ohjelmointimaailman termiin hack, joka tarkoittaa ns. purkkaviritystä: ei ole oppikirjan mukainen tai kauhean kauniskaan, mutta jolla saa homman hoidettua helposti kun muutoin menisi vaikeaksi. Meni OT:ksi, sori