PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lidl-sälä

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13

Risto Koivunen
25.02.2014, 08.29
Neljä paria ulkoilusukkia hankittu, ja tänään testikäytössä. Pitkävartiset sukat ovat tällä kertaa todella pitkävartiset - nilkasta mitattuna 43 koon sukissa on vartta noin 30 cm.

milan1
27.02.2014, 13.14
Tänään oli tullut liiteriin myyntiin vaellus kamppeita yms. nappasin takin ja kengät mukaan.
Takki on sitten mallia hiostava!! (ainakin eka kokeilun perusteella)
Kengät ainakin minun jalkaan pirun HYVÄT!!!

LJL
27.02.2014, 13.16
Takki on sitten mallia hiostava!!

:D Reps. Karua (täysin vilpitön ja ei-ironinen kommentti)

Pyörällä ja autolla
27.02.2014, 13.37
Parit sukat, takki ja kengät sekä pohjalliset tuli ostettua.

Pyörällä ja autolla
27.02.2014, 13.38
Parit sukat, takki ja kengät sekä pohjalliset tuli ostettua.
Takki tuli ostettua ulkoilu ei pyöräilytakiksi.

Smo
27.02.2014, 13.54
Haha .. piti erikseen sanoa :) .. vaelluskengät miesten koot 42-45, naisten 37-40? Sen kokoisia siis saksalaiset? Mun koko on 41 Perkele

Jani R.
19.03.2014, 10.45
Maanantaina on taas pyöräilykamaa LIDL:ssä. Hymyilin Lezyne-pikkupumpun kopiolle, jossa on kiinni ruuvattava letku.

Mainoslehti 20.3.
http://mainoslehti.lidl.fi/2407892a-e2ac-4176-8c11-44c85dca2de3/index.html

Risto Koivunen
19.03.2014, 15.20
Minkähänlaisia nuo tämän vuoden pyöräilyalushousut mahtavat olla? Kuvasta on ainakaan vaikea päätellä mitään pehmusteen rakenteesta.

Kemizti
19.03.2014, 15.30
Harmi että on vaan shortsi ja capri mittaisia pehmustettuja trikoita, onneks ne edelliset on vielä ehjät, toimii hyvin viileiden aamujen työmatkapyöräilyissä..

hannupulkkinen
19.03.2014, 15.48
Minä en taida tarvita muuta kuin pyöräilyhanskoja. Nuo Lidlin geelihanskat ovat todella hyviä. Kannattaa hakea. Koot olivat viimeksi aika hakusessa, mutta ne vähän venhähtivät, joten kannattaa ottaa mieluummin vähän tiukka kuin iso.

oil
19.03.2014, 16.16
Mulla liiidl geelihanskat kestivät muutamia ajoja, sen jälkeen geelit kääntyivät ikäänkuin sivuittain/kyljittäon omissa lokeroissaan. Seurauksena melko epämukava otetuntuma.. En onnistunut puristelemaan niitä takaisin paikalleen. Alkuun olivat kyllä hintaansa nähden oikein mukavat.

PeeHoo
20.03.2014, 06.15
Mulla liiidl geelihanskat kestivät muutamia ajoja, sen jälkeen geelit kääntyivät ikäänkuin sivuittain/kyljittäon omissa lokeroissaan. Seurauksena melko epämukava otetuntuma.. En onnistunut puristelemaan niitä takaisin paikalleen. Alkuun olivat kyllä hintaansa nähden oikein mukavat.
Vein hanskat takaisin ja Lidl palautti rahat.

hannupulkkinen
20.03.2014, 10.15
Lidlissä taitaa olla erilaisia hanskoja. Minun ostamissani mustissa hanskoissa ei geeliä kyllä saa käännettyä mihinkään. Kokeilin äsken. Lähes parhaat hanskat, joilla olen ajanut.

BONK
20.03.2014, 10.34
Lidlissä on erilaisia hanskoja (ym.) vaikka kaikki myytäisiinkin saman nimikkeen alla, vaikkapa sitten pyöräilyhanskoina. Voisi melkein sanoa, että jokainen erä on hieman erilainen....

lansive
20.03.2014, 11.02
Lidlin (urheilu)kamoissa pätee rahastoyhtiöiden vastuunkiertolause: "aiempi menestys ei ole tae tulevaisuuden kehityksestä" tai jotain sinnepäin.

vmt
20.03.2014, 11.03
Lidl:n H2port-tuotteet (mm urheilualusasut) ovat olleet tosi laadukkaita laidasta laitaan, kestävät kyllä vertailun. Mitoitus on hoikalle sopivan napakka ja materiaali pitää ihon kuivana. Ainoastaan pitkähihaisen paidan hihat voisivat olla hieman pidemmät pitkäkätiselle. Suosittelen kokeilemista, jos mitoitus on kohdallaan.

oil
20.03.2014, 11.43
Jep, taannoin myyty pyöräilykerrasto on ollut kerrassaan mainio. Ja irtolahkeiden hinta/laatusuhde erinomainen (5e tarjouskorista..)

Grugi
20.03.2014, 16.54
Sen siitä saa kun ei lue mainoksia kunnolla, kävin siis tänään ihmettelemässä että missä ne fillarikamat oikeen on kunnes katsoin mainosta hieman tarkemmin. :)
Pitää kai maanantaina mennä kattomaan millaset ne ajokalsarit on ja niitä hanskoja.

V-P.V
24.03.2014, 09.56
Kävin penkomassa laaria. Perus kuraa rätit ja lumput. Takki puristi hartioista, hihansuut ja helma aivan liian väljät. Paidoissa ja housuissa taas värit niin karseet että en edes harkinnut. Minipumppu lähti mukaan kun en tohtinu tyhjin käsin kassan ohi kävellä. Vaikuttaa ihan ok paitsi pumpun päässä kierre- osa muovia kun letkun päässä jotain metallia. Voi olla että ei kovin pitkäikäinen.

PeeHoo
24.03.2014, 10.01
Ostin kolmet akushousut. Niissä on melko vaatimaton pehmustus. Sopivat vaarmaankin melko lhyyille matkoille shortsien kanssa.

Pumppi painaa 101 gramaa kiinnikkeen kanssa, mutta ilman ruuveja. Ruuvithan on pullotelinettä varten joka tapauksessa.

Pumppu on enimmäkseen muovia, mutta uskon sen kestävän ainakin muutamia matkapumppauksia. Jalkapumppua ei ollut näkynyt myynnissä.

Pexxi
24.03.2014, 10.31
Kokosuosituksia noista alushousuista?

PeeHoo
24.03.2014, 10.43
Kokosuosituksia noista alushousuista?
Ostin L-kokoiset, esim. farkut on 34 x 34 (189 cm, 77 kg). Sopivat ovat.

Pexxi
24.03.2014, 10.57
Kiitos, eli aika normaaleja tällä kertaa.

Smo
24.03.2014, 11.38
Minkälaista / väristä ne Caprishortsit oli? Mökiltä olis aika matka polkea flunssassa mutta saisin ehkä muulin käymään kaupassa ..

V-P.V
24.03.2014, 12.04
Minkälaista / väristä ne Caprishortsit oli? Mökiltä olis aika matka polkea flunssassa mutta saisin ehkä muulin käymään kaupassa ..
Puolipitkät taisi olla mustia+ jotain heijastinkuviota.

hannupulkkinen
24.03.2014, 12.42
Kävin hakemassa ajohanskat ja aluskerraston. Hanskat ovat selkeästi huonommat kuin edelisellä kerralla, mutta kaippa niillä ajaa. Minulle on tärkeintä, että on geelipehmuste torjumassa kämmenhermon kipua. Aluskerrasto on ihan ok kylmille keleille ajoasun alle. En ole koskaan käyttänyt bibsien alla housuja, mutta näitä voisi tilapäisesti käyttä kun tuntuvat niin mukavilta.

fyah
24.03.2014, 13.40
Kävin katsomassa työmatkoille softshelliä kun oli puoli ilmainen. Takki ei istunut yhtään (hirvee teltta ja pienempi koko hartioista tiukka vaikka mua ei hyvällä tahdollakaan voi harteikkaaksi sanoa :)) joten jätin kauppaan. Mitään muuta siellä ei oikein ollutkaan mitä olisin ollut vailla. Eurolla saa euron kamaa, joskin lasit jotka viime vuonna ostin on olleet ihan ok.

PeeHoo
24.03.2014, 14.13
Ihan yleisenä havaintona: Lidlin kuitit kannattaa säästää. Mulla hanskoista (pari euroa maksoivat) hävisivät pehmusteen 200 kilometrin ajon jälkeen. Vein hanskat takaisin ja sai rahan takaisin. Ei siis taloudellinen kysymys, periaate.

Sain rahat takaisin myös oksasilppurista, kun sen alumiinivaluinen runko halkesi.

Two-Shoes
24.03.2014, 14.44
Onko joku hakenut jalkapumppua? Onko tällä kertaa kelvollisen oloista laatua?

Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla

rantanr
24.03.2014, 15.04
Ostin ja kokeilin 29:n prestaventtiileihin pumpata. Hyvin toimi. Tosin pysähdyin 3,5 bar:in, enempää en kokeillut. Hinta-laatusuhde vaikuttaa tähän mennessä erinomaiselta.

Poka
24.03.2014, 15.41
Ostin takin. M-koko oli passeli tämmöiselle 184 cm ja 86kg ukolle. Vaikuttaa ihan jers takilta keväiseen työmatka aamuun..

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Tapatalk

pikkukara
24.03.2014, 16.46
Hain tekniset kalsarit 7,99. Eihän niissä ole minkäänlaista pehmustetta. Palautan.

Mvu
24.03.2014, 17.12
Kävin aamuysiltä Rauman myymälässä ihmettelemässä pyöräkamppeita ja meinasi hymyilyttää kun keski-ikä laarien ympärillä olevilla ihmisillä oli varmaan kuusikymmentä, Raumalla taitaa olla eläkeläiset kovia polkioita ja vielä naispuolisia.
vähän niitä metässä vastaan on tullut, vissiin maantietä kuluttavat...

Omaan koriin eksyi parit kalsarit ja takki.

Smo
24.03.2014, 17.14
Hain tekniset kalsarit 7,99. Eihän niissä ole minkäänlaista pehmustetta. Palautan.

Niin se pehmustehan on pyöräilyalushousuissa, ei teknisissä .. ehditkö sovittaa? :rolleyes:

Smo
24.03.2014, 17.16
Omaan koriin eksyi parit kalsarit ja takki.

Mitä kokoa takki vs omat mitat? .. kun olen ehkä tilaamassa etänä itelle ..

Mvu
24.03.2014, 17.26
Mitä kokoa takki vs omat mitat? .. kun olen ehkä tilaamassa etänä itelle ..

183/90 on mitat ja yhtään takkia ei ollut kokeiltavana niin otin XL-koon, eihän toi mikään tyköistuva ole mutta mun mielestä ihan hyvä.

hannupulkkinen
24.03.2014, 19.03
Niin se pehmustehan on pyöräilyalushousuissa, ei teknisissä .. ehditkö sovittaa? :rolleyes:
Alkkaripaketti kyllä väittää, että tekniset housut on pehmustettu takaa, mutta ei niissä ole kyllä mitään pehmustetta.. Kylmillä ilmoilla niitä voinee pitää myös bibsien alla, ovat sen verran pehmeät ja tyköistuvat.

fyah
25.03.2014, 09.26
Ostin takin. M-koko oli passeli tämmöiselle 184 cm ja 86kg ukolle. Vaikuttaa ihan jers takilta keväiseen työmatka aamuun..

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Tapatalk

Häh, olikohan niitä takkeja erilaisia? Itse saman mittainen 184 cm ja 69 kg ja m-koko kiristi hartioista niin että takin kangas venyi seistessä sen enemmälti venyttelemättä käsiä mihinkään suuntaan.

pikkukara
25.03.2014, 12.20

En sen enempää sovitellut, näytti melko pieneltä mitoitukselta. L-koko tuntui sopivalta 190/85 heikkoreitiselle. Paketissakin lukee pehmustettu..

Onko lisäkokemuksia isommasta pumpusta?

Jami2003
25.03.2014, 20.25
Kävin tsekkaamassa mutta muuta järkevää ei ollut kuin nuo tekniset alushousut. Ostin kokeeksi.

HuhtisMTB
26.03.2014, 00.18
Kyllä ne lidlin tuotteet ainakin minut onnistuvat aina yllättämään hyvyydellään. Ajolasit ja tekniset alusvaatteet ovat olleet mitä parhaimpia. Yleensä ovat myös istuneet hyvin, mutta tällä kertaa L-kokoisiin housuihin, jotka kaupassa vaikuttivat sopivilta, jäikin 10cm pehmusteen ja haarojen väliin...onneksi voi palauttaa.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2

Halloo halloo
26.03.2014, 00.38
Ajolasit vaikuttavat hyviltä.

Kampinalle
26.03.2014, 07.10
Mukaan lähti alushousut, sukat ja hanskat. Ensituntumalta vaikuttavat oikein passeleilta - ja halpoja kyllä olivat. Takin mitoitus oli hämmentävä. Tosin, kerrankin kaljapullohartiani kiristivät M-koon takissa. Harmi, kun ajolaseja ei oikein pysty mallaamaan kaupassa.

-A-H-
26.03.2014, 09.51
Ajolasit kävin hakemassa ja nyt pari lenkkiä takana niillä. Hyvä hinta/laatu suhde ja ajaa asiansa siinä missä merkki lasitkin .

apatceh
26.03.2014, 09.52
Kävin hipelöimässä tuotteita. Hanskat olisivat kiinnostaneet, mutta päätin ostaa uudet hanskat sitten, kun niitä tarvitsen. Alkkarit kiinnostivat myös, mutta vaikuttivat olevan enemmän langanlaihoille mallipojille nii jätin laariin.

TANUKI
26.03.2014, 19.59
Kävin maanantaina ostamassa uudet shortsit ja paidan kesäksi. Eivät olleet hinnalla vieläkään pilatut. 17€ yhteensä eivätkä näytä miltään kiinanpaskalta vaan kangaskin tuntuu mukavalta kädessä ja jos on samaa kun vanhassa paidassa niin hyvin hengittävääkin vielä :)

oil
26.03.2014, 20.42
Ajolasit n 3e hinnalla olivat varma valinta. Ja geelihanskat uskoen parempaan tulevaisuuteen.

Tank Driver
26.03.2014, 21.07
Lidlin geelihanskat eivät minun ajohanskoikseni soveltuneet ollenkaan. Metsurinhanskoina ovat sitten sillkaa A-luokkaa. Kaiken kaikkiaan siis hyvä ostos.

PeeHoo
27.03.2014, 09.19
Kävin katsomassa niitä teknisiä kalsareita. Niissä on saumoja aika hankalissa paikoissa, en ostanut.

Onko niistä kokemuksia?

hannupulkkinen
27.03.2014, 10.20
Kävin katsomassa niitä teknisiä kalsareita. Niissä on saumoja aika hankalissa paikoissa, en ostanut.

Onko niistä kokemuksia?
Nehän on ihan samanlaisia kuin aikaisemmin myynnissä olleet pitkät kerrastot siis rakenteeltaan. Saumat eivät haittaa. Ajohousujen alla eivät mitkään kalsarit ole suositeltavia ainakaan pitkille lenkeille. Muuhun kuin pyöräilykäyttöön ovat mahtavat.

PeeHoo
27.03.2014, 11.07
Nehän on ihan samanlaisia kuin aikaisemmin myynnissä olleet pitkät kerrastot siis rakenteeltaan. Saumat eivät haittaa. Ajohousujen alla eivät mitkään kalsarit ole suositeltavia ainakaan pitkille lenkeille. Muuhun kuin pyöräilykäyttöön ovat mahtavat.
Kiitos tiedosta! Joo, pitkillä lenkeillä en olekaan käyttänyt alla kalsareita.

rannanjärvi
27.03.2014, 16.46

Mitäs se sellanen käyttö on ? ;)

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

rjrm
27.03.2014, 16.54
Nuo allekirjoitukset vois editoida pois... turhaa informaatiota.

Smo
27.03.2014, 17.19
Miltä ne sivulaukut vaikutti? Mökille mietin ..

PedroK
27.03.2014, 20.25
Softshell takki oli mun mielestä hintaisekseen hyvä. Mukaan tarttui musta L. M koko ahdisti hiukan kyljistä ja hihoista. Alushousut pehmusteella oli myös hyvät. Olisin ottanu toisetkin, mutta puolalaiset oli vieny jo kaikki sopivat mustat.

PedroK
27.03.2014, 20.27
Miltä ne sivulaukut vaikutti? Mökille mietin ..

Laukut oli mun mielestä vähän kököt. Biltema laukut halvoista paremmat.

Jami2003
27.03.2014, 20.28
Tänään tekniset alushousut vajaan viidenkympin lenkillä ja varsin hyvän arvosanan voin antaa.

rannanjärvi
27.03.2014, 22.49
Nuo allekirjoitukset vois editoida pois... turhaa informaatiota.

No, nyt meillä on joku uusi kiihko moderaattori.

Ps. Voi jättää lukmatta.

Sori offtopic, mutta on se nyt kyllä jännä.

Ja alekirjotetaan nyt vaikka näin että,
Nimimerkki "mun allekirjoitus vei vähemmän tilaa kuin tuo sinun kometti."

Ei sillä ettei olisi ollut turha se mun alkuperäinen kommettikin. :P

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

rjrm
28.03.2014, 05.41
En ole moderaattori enkä edes kiihkeä. Ihmettelen vain ketä kiinnostaa mistå vehkeestå teksti on lähtenyt.

Fuuga
28.03.2014, 08.26
Se on tapatalkissa oletus sig, jonka saa kyllä iloisesti editoitua pois. Mulla on paljon informatiivisempi :).

Grugi
28.03.2014, 10.17
Offiksi menee tämäkin ja tosiaan sen tapatalkin allekirjoituksen voisi ottaa pois kun se on aivan turha. PS tämäkin on kirjoitettu iPadistä Tapatalkilla

hemppa
28.03.2014, 14.24
Tänään tekniset alushousut vajaan viidenkympin lenkillä ja varsin hyvän arvosanan voin antaa.

Tänään tekniset alushousut 13km mtb-lenkillä ja varsin huonon arvosanan voin antaa. Saumat sellasessa kohtaa että hankaa ikävästi. En suosittele pyöräilykäyttöön.

Edit. Mulla siis tällaset pökät:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12391&d=1396017026

Jami2003
28.03.2014, 15.11
Tänään tekniset alushousut 13km mtb-lenkillä ja varsin huonon arvosanan voin antaa. Saumat sellasessa kohtaa että hankaa ikävästi. En suosittele pyöräilykäyttöön.

Ilmeisesti meillä on joko erilaiset housut tai anatomia :)

aaltju
28.03.2014, 16.59

Minulla toimi mainiosti bibsien alla (väärin puettu, tiedän... real roadies go commando) 40 km työmatkat

Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

OttoA
28.03.2014, 19.57
Onkohan kukaan tällä foorumilla ostanut Lidlin matkamittaria? 6 euron hinta varmasti kertoo jotain mittarin laadukkuudesta, mutta kolmen vuoden takuu ja kaikki mittarin toiminnot joita tarvitsen houkuttelevat ostamaan mittarin uuteen maantiepyörääni. Usein näkee porukoilla satojen eurojen hifistelymittareita, mutta mitä muita toimintoja tavallinen harrastaja tarvitsee nopeuden, matkan, keskarin, sekuntikellon, ajoajan, osamatkan, maxnopeuden ym. lisäksi.

rjrm
28.03.2014, 20.01
Kerrran ostin. Sateen tauottua lakkasi mittarikin toimimasta.

Dr TuKo
28.03.2014, 20.18
^^Ei kokemuksia nyt myynnissä olevasta mittarimallista. Aikaisempi malli toiminut moitteettomasti ympärivuotisessa arkiajossa 3 vuotta. Paitsi kerran näyttö himmeni väliaikaisesti -30 asteessa. Mittaria ei muista kuitenkaan ottaa aina pois kaupungilla asioidessa, olen jättänyt paikalleen. Polaria ei voi jättää, Garmineista puhumattakaan.

Grugi
28.03.2014, 20.37
Pitääkö THE Pyörää jättää yksikseen mihinkään, varsinkaan keskustassa?

rannanjärvi
28.03.2014, 21.45
Pitääkö THE Pyörää jättää yksikseen mihinkään, varsinkaan keskustassa?

Toisinaan, on se vähän hankalan näköistä taluttaa fillaria vaikka hulluilla päivillä.

mobiilivempaimesta Tapatalkilla ja ihan vaan niiden muiden kiusaksi

foo
28.03.2014, 21.46
Itse ostin Lildin tuoreinta generaatiota edustavan mittarin, ja tänään kävin ensimmäisellä testilenkillä. Nopeana yhteenvetona voisin tiivistää, että mekaaninen laatu ei päätä huimaa, napit ovat huonot ja mittari tuntuu juurikin kuuden euron muovinpalaselta, mutta jos sen ei anna haitata, niin loppu onkin positiivista! Tärkeimmät toiminnot löytyvät, ja näyttö oli ainakin näillä keleillä varsin hyvin luettava. Asennus oli helppo, ja mukana tullut teline sopii sekä tankoon että stemmiin. Lisähuomiona vielä mainittakoon, että mittari näytti syövän samoja nappipattereita kuin Suunnon sykemittarit, josta annan myös plussaa.

Tavallinenkin harrastaja voi kyllä jäädä kaipaamaan kadenssin mittausta, mutta itselleni tämä ei ollut varsinainen miinus, sillä sitä varten on jo Suunnon cad pod. Mutta toisaalta, halvimmat näkemäni kadenssia mittaavat mittarit ovat maksaneet useita kymppejä, joten jos myöhemmin toteaa haluavansa sellaisen, niin tuo kuusi euroa ei varmaan jää pahasti harmittamaan.
Kestävyydestä en luonnollisesti voi vielä sanoa mitään, mutta muutoin koen kyllä saaneeni rahalleni vastinetta. Ja olihan tuossa tosiaan kolmen vuoden takuu, joten jos mittari hajoaa liian aikaisin, niin sen voinee toimittaa takaisin Lidliin. :D

Eli parempia mittareita löytyy kyllä kun pistää euroja tiskiin, mutta ainakin omaan käyttööni tuo tuntui olevan täysin riittävä. :)

--

Ja huomiona vielä täällä käytyyn kalsarikeskusteluun: Lidlistä löytyi SEKÄ pehmustamattomia teknisiä alushousuja, ETTÄ pehmustettuja ja myös teknisiä, vaikkakin erimallisia, pyöräilyalushousuja.

Itse ostin yhden kappaleen noita jälkimmäisiä testiin. Taisin kuitenkin valita vähintään yhtä kokoa liian suuren mallin (kun sopivat oli myyty jo maanantaina loppuun, yllätys yllätys...), joten niiden suhteen en liikoja uskalla toivoa. :D

Grugi
28.03.2014, 21.47
Mä lähen kaupungille kyllä ilman filaria. Tämä on muuten lähetetty tapatalkilla

magnuken
28.03.2014, 21.56
Itse ostin tänään liiteristä vallan mainioita Bratwurstereita ja Frankfurtereita, jotka grillasin ulkona hiiligrillissä, sekä kyytipojaksi saksalaisolutta. Halpaa ja erittäin maukasta oli - suosittelen!

Nachosman
28.03.2014, 22.04
Lidlin iso pumppu oli hyvä mutta hajosi toisella pumppauskerralla. Kiinnityskappale venttiiliin halkesi kokonaan joten se siitä, kuittia ei ole eikä jaksaiskaan mennä rutiseen.

Jake_Kona
29.03.2014, 00.25
Kyllä Lidlesälä on hyvää vaikka hajoaisikin ;) Muitten tuotteissa alkaisi heti narina ja haukkuminen kun just hajosi.

orc biker
29.03.2014, 00.57
Lidlin iso pumppu oli hyvä mutta hajosi toisella pumppauskerralla. Kiinnityskappale venttiiliin halkesi kokonaan joten se siitä, kuittia ei ole eikä jaksaiskaan mennä rutiseen.
Et sinä tarvitse kuittia. Ei se ole takuun edellytys. Käy nyt ihmeessä uusi.

Dieselman
29.03.2014, 02.03
Softshell-takki ainakin parin lenkin perusteella on todella hyvä. Hinta-laatusuhde jotain käsittämätöntä.

PedroK
29.03.2014, 06.09
Jos tarkoitat sitä softshell ajotakkia niin samaa mieltä. Kävin hakemassa vielä varatakin kun olivat niin halpoja.

ViliA
29.03.2014, 06.17
Ohhoh! Täältä tulee kyllä pitkä miinus tuolle takille, tai lähinnä hengittävyydelle. Ei ole koskaan ollut niin epämiellyttävä olo lenkillä kuin tuo takki päällä. Ei hengitä sitten millään muotoa, vaan aluspaita aivan likomärkä hiestä. Muuten kyllä pidin takin leikkauksesta, ja ajattelinkin muokata sitä hieman tekemällä reiät kainaloihin jotta ilma pääsisi kiertämään.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Smo
29.03.2014, 06.36
Erä lidl tuotteita saapui mökille :) .. takista ensivaikutelma hyvän oloista napakkaa matskua mutta M ahtaahko 167/67 käppänälle olkapäistä, mahan kohdalta väljä, hihansuut väljät ilman mitään kiristyksiä eli varmaan tuulee sieltä sit .. testilenkkiä odotellessa. Pyörälaukut olivatkin aika ahtaat .. puusilmä ei tajunnut .. mutta mennee mökkikauppamatkoilla. Hanskat alushousut ja lasit ok... muuli vaan toi valkoiset alushousut :(

BONK
29.03.2014, 07.40
muuli vaan toi valkoiset alushousut :(

Pese kerran tummien vaatteiden kanssa niin siitä saa vähän "suojaväriä" :)

Smo
29.03.2014, 07.53
Pese kerran tummien vaatteiden kanssa niin siitä saa vähän "suojaväriä" :)

Sounds like a plan ..

FoMoCo
29.03.2014, 09.08
Urheilulasit OK hintaan nähden. Toimivat hyvin esim. varalaseina.
Sukat vaikutta myös ihan hyvältä.
Raision Lidlissä oli vielä kamaa jäljellä.

PedroK
29.03.2014, 10.21
Ohhoh! Täältä tulee kyllä pitkä miinus tuolle takille, tai lähinnä hengittävyydelle. Ei ole koskaan ollut niin epämiellyttävä olo lenkillä kuin tuo takki päällä. Ei hengitä sitten millään muotoa, vaan aluspaita aivan likomärkä hiestä. Muuten kyllä pidin takin leikkauksesta, ja ajattelinkin muokata sitä hieman tekemällä reiät kainaloihin jotta ilma pääsisi kiertämään.

Sama huomattu aamulla. Ajoin 40km kovemmalla sykkeellä ja aluspaita läpimärkä. Tuuli ei mene kyllä läpi. Tää vois toimia hyvin myös talvella. Työmatkoilla en huomannut ongelmaa hengittävyyden kanssa. Pitääpä kokeille tuota reijät kainaloon temppua.

TANUKI
29.03.2014, 10.24
Eilen ajelin vähä päälle 50km metsässä noilla viimeisimmän ´´mallisilla´´ shortseilla. Ei valittamista. Pitää koittaa joskus, että miten hyvä pehmuste niissä on, tällä kertaa oli säämiskälliset ajokalsarit alla.

Aali
29.03.2014, 10.31
Sama huomattu aamulla. Ajoin 40km kovemmalla sykkeellä ja aluspaita läpimärkä. Tuuli ei mene kyllä läpi. Tää vois toimia hyvin myös talvella. Työmatkoilla en huomannut ongelmaa hengittävyyden kanssa. Pitääpä kokeille tuota reijät kainaloon temppua.

Syksyllä ostin hiukan samantyylisen takin lidlistä ja siinä on tuo sama ominaisuus että hengittää huonosti. Se on ainakin ollut todella hyvä talvitakkina, kastuu kyllä sisältä mutta myös pitää kylmän tuulen hyvin ulkopuolella. Pitää vaan ripustaa nurinpäin kuivumaan niin ehtii työpäivän aikana kuivumaan.

BONK
29.03.2014, 10.42
Ositin eilen Sanitas verenpainemittarin 12.90,- kun kuulemma aikuisten miesten olisi hyvä seurata verenpainetta. Vaikea sanoa, näyttääkö verenpaineen oikein vai väärin, mutta pulssi vaikutti olevan jokusen lyönnin yläkantissa. Ohjeiden mukaisen viiden minuutin istumisen jälkeen kaksi mittausta joiden keskiarvo 130/87 joten kaipa tuo on ihan normaalin rajoissa.

Smo
29.03.2014, 10.43
Eilen ajelin vähä päälle 50km metsässä noilla viimeisimmän ´´mallisilla´´ shortseilla. Ei valittamista. Pitää koittaa joskus, että miten hyvä pehmuste niissä on, tällä kertaa oli säämiskälliset ajokalsarit alla.

Oliks noi nyt sitten ne "caprit" vai kireet?

Smo
29.03.2014, 10.44

Steni
29.03.2014, 11.32
Ositin eilen Sanitas verenpainemittarin 12.90,- kun kuulemma aikuisten miesten olisi hyvä seurata verenpainetta. Vaikea sanoa, näyttääkö verenpaineen oikein vai väärin

Jouduin seurantaan ja ostin tuon Sanitaksen.
Saman verenpaineen näytti Sanitas kun meidän terveysaseman mittari.
Äänekäshän se on, mutta eipä tuo haittaa.

TANUKI
29.03.2014, 11.50

Pidemmät eli caprit. Ne mitkä meni hiukan polven alapuolelle.

Smo
29.03.2014, 12.05
Pidemmät eli caprit. Ne mitkä meni hiukan polven alapuolelle.

Oliko capritkin succis-kireet vai vain tyköistuvat?

TANUKI
29.03.2014, 14.42
Eivät mitkään himokireet, mutta ei löysääkään poljettaessa reisiin jäänyt

Pexxi
29.03.2014, 16.30
Kyllähän noi pehmustetut alushousut on kuuden euron housut eli eron huomaa parempiin. Lyhyemmille lenkeille kyllä ihan ok mutta koko päivän en varmaan kyllä itse laittaisi.

fob
29.03.2014, 18.00
Softshell-takki ainakin parin lenkin perusteella on todella hyvä. Hinta-laatusuhde jotain käsittämätöntä.
+1

Fiilistelymakuisella lenkillä oli lisäksi hihaton aluspaita ja lyhyet alushousut. Hyväksi totesin nekin.

BONK
29.03.2014, 18.23
Jouduin seurantaan ja ostin tuon Sanitaksen.
Saman verenpaineen näytti Sanitas kun meidän terveysaseman mittari.
Äänekäshän se on, mutta eipä tuo haittaa.

No ei haittaa, pääasia jotta toimii ja jos kerran näin todistetusti tekee niin hinta/laatusuhde on silloin erinomainen.

TANUKI
29.03.2014, 20.12
Itelläkin oli Nalinin- säämiskäkalsarit alla. Jotenkin se shortsien, saati 6e ajokalsarien, säämiskä ei vakuuta... Muuten ihan hyvät testilenkin perusteella, kulutuskestävyys näkyy sitten vasta käytössä.

Poka
31.03.2014, 12.01
Onkohan kukaan tällä foorumilla ostanut Lidlin matkamittaria? 6 euron hinta varmasti kertoo jotain mittarin laadukkuudesta, mutta kolmen vuoden takuu ja kaikki mittarin toiminnot joita tarvitsen houkuttelevat ostamaan mittarin uuteen maantiepyörääni. Usein näkee porukoilla satojen eurojen hifistelymittareita, mutta mitä muita toimintoja tavallinen harrastaja tarvitsee nopeuden, matkan, keskarin, sekuntikellon, ajoajan, osamatkan, maxnopeuden ym. lisäksi.

Mulla on ollut reilun vuoden lidlin mittari pyörässä kiinni, mitään moitittavaa en siitä kyllä löydä.

mk
31.03.2014, 12.57
Sunnuntaina LIDL.stä tarttui mukaan asiallisen oloisia Crivit -pyöräilysukkia, parihintaa tais olla 2,95,- Kesäisempiä kelejä jäivät vielä odottelemaan :)

BONK
31.03.2014, 14.52
Sunnuntaina LIDL.stä tarttui mukaan asiallisen oloisia Crivit -pyöräilysukkia, parihintaa tais olla 2,95,- Kesäisempiä kelejä jäivät vielä odottelemaan :)

Yhden parin ostin itsekin. Juoksusukaksi oli pikkaisen turhan ohut, (kesä)pyöräilysukaksi varmasti just passeli. Laatu hyvä.

Paulix
04.04.2014, 20.34
Lidlin jalkapumpun letku ei ole tehty läskirenkaan rivakkaa täyttöä varten. Paineen kasvaessa tuo paineilma kun lämpenee niin letkun saa helposti melko lämpimäksi eikä tollanen centinhintainen PVC-letku sitä halkeamatta kestä.

hemppa
04.04.2014, 21.59
Tein saman huomion kun nostelin maasturin renkaita vanteille. Halkesi onneksi juuresta, niin oli helppo korjata (eli pätkäistä pala pois).

Dr TuKo
04.04.2014, 22.11
Ostin pari vuotta sitten ensimmäisen Lidlin jalkapumppuni. Hyvin niillä rengas rengas täyttyy, mutta eivät kestä yhtään. Yhteensä 6 eri mallista pumppua kokeiltuani kyllästyin ja ostin Topeakin. Lidlille kuitenkin pisteitä takuun asiallisesta hoitamisesta.

Juuri myynnissä olleella pikkupumpulla ilman saaminen Prestaan tuntui tehottomalta. Irrottaessa pumppua venttiilin kierteeltä samalla kiertyi auki myös Prestan sielu, pumppu palautukseen.

magnuken
05.04.2014, 00.15
Ostin pari vuotta sitten ensimmäisen Lidlin jalkapumppuni. Hyvin niillä rengas rengas täyttyy, mutta eivät kestä yhtään. Yhteensä 6 eri mallista pumppua kokeiltuani kyllästyin ja ostin Topeakin. Lidlille kuitenkin pisteitä takuun asiallisesta hoitamisesta.

Juuri myynnissä olleella pikkupumpulla ilman saaminen Prestaan tuntui tehottomalta. Irrottaessa pumppua venttiilin kierteeltä samalla kiertyi auki myös Prestan sielu, pumppu palautukseen.

Itse myös joskus kokeilut niitä liiterin ym. tarjoustalojen halpapumppuja mutta joko ei saa kunnolla peineita/lukemia tai sitten ovat äkkiä simahtaneet. Sen takia onkin viime vuodet ollut käytössä vain Letzynen melko iso pystymallinen perinteellinen jalkapumppu (Classic)) ja sellainen peni samoin Letzynen hyvin kompakti käsipumppu (Pressure Drive). Tuolla pienellä vehkeelläkin saan maantiefillarini tuupirenkaisiin kepeästi sen 10 bar painetta tai enemmänkin.

V-P.V
05.04.2014, 09.15
Bike- Discountista saa Park Toolin ja Blackburnin hinnat alkaen pumppuja alle 20€. Itse tilasin sieltä. En nähnyt mieltä sijoittaa 10e Lidl:n pumppuun.

Se minipumppu minkä ostin Lidlistä, hyytyi näppituntumalta 5bar kohdalla kun yritin täyttää maantierengasta autotallissa. Loput 3baria pumppailin sitten kevyesti Lazynen vastaavalla. Eli maantielenkeille sitä ei ainakaan kannata ottaa mukaan jollei halua ajaa löysällä renkaalla kotia.

Hääppönen
05.04.2014, 09.34
Irrottaessa pumppua venttiilin kierteeltä samalla kiertyi auki myös Prestan sielu, pumppu palautukseen.
Oma havainto on, että Continentalin sisureissa vika renkaan (ei pumpun) puolella. Yhdistelmällä Conti sisuri/Lezyne pumppu sielut vaativat aina kiristämisen renkaan käyttöönoton yhteydessä. Varmuuden maksimoimiseksi olen vielä laittanut merivaseliinia pumpun suukappaleeseen. Hyvin on toiminut. :)

StantheMan
05.04.2014, 09.58
Hääppöseltä hyvä huomio. Nimim. Muutaman kerran sielunsa hukannut

Dr TuKo
05.04.2014, 20.36
^^Kiitos vihjeestä. Continentalin sisureita käytössä.
Tätä(kin) varten foorumi on olemassa, muiden käyttäjäkokemukset auttavat vähentämään omia mokailuja.

M. Ouvinen
05.04.2014, 20.47
Lidlin pyöränhoitoaine haisi ihan jäätävälle, vaikka paketissa mainostettiin miellyttävää tuoksua. Ihan tavallinen nestemäisen autovahan/cleanerin katku.

Jani R.
05.04.2014, 22.38
Oma havainto on, että Continentalin sisureissa vika renkaan (ei pumpun) puolella. Yhdistelmällä Conti sisuri/Lezyne pumppu sielut vaativat aina kiristämisen renkaan käyttöönoton yhteydessä. Varmuuden maksimoimiseksi olen vielä laittanut merivaseliinia pumpun suukappaleeseen. Hyvin on toiminut. :)

Laitoin ruuvilukitteella sielun kiinni, niin lezyne ei vie sitä enää mukanaan ;)

toripolliisi
07.04.2014, 12.15
Koko talven olen vedelly Lidl:n kerrastolla(vähintään 5krt/vko), ja ei mitään väsymisen merkkejä käytöstä/pesuista. Hieman on ehkä housujenvyötärö venynyt tai sit oon laihtunut, mutta perkeleen hyvää kamaa tällaiselle sunnuntai suhaajalle. Nyt ostin pyöräilyboxerit niin yhtä vähän tuntuvat pehmentävän kuin normi boxerit. Ainoastaan ajokenkien suojapussien vetoketjut hajosivat samointein, mutta pipo on kestänyt loistavasti.

Tyttärellemme ostettiin lasten pyöräilykypärä ja yllättävänä löytönä siitä paljastui punainen takavalo! Todella loistava juttu ku tyttönen istuu turvaistuimessa niin takana tulevat bongaa helposti edessä menevän parivaljakon.

TANUKI
10.04.2014, 16.52
Nyt näyttäisi olevan halpoja 10l juomareppuja tarjolla. Kympillä. Pitänee käydä hakemassa, jollei ole kaikkia jo ostettu...

Tupe
14.04.2014, 10.34
Syksyllä nappasin Liiteristä henkselihousut, missä on säämiskä. Ekalla kerralla säämiskä tunki persvakoon ja hieroi perärööriä. Onneksi eka työmatkan jälkeen ominaisuus hävisi, sillä se koin se kiusalliseksi.

Säämiskä on ihan riittävä lyhyellä työmatkallani. Lenkeillä kulutan Löfflerin HotBondeja. Niissä on parempi säämiskä.

Puolen vuoden työmutkakäytön jälkeen molemmat lahkeiden vetoketjut on hajonneet. Eka hajosi aika pian jo syksyllä. Toinen kesti pidempään.

Kankaat on vielä kunnossa. Ehkä vähän venyneen ja jostain nukaantuneet, mutta menee työmatkoilla ihan oukheii, K-Rauta.

Silleen jees hosat, kun ajattelee, että noita saa kymmenen paria tosi hyvien housujen hinnalla. Ens kerralla ostan kaksi kerralla kahdet.

Smo
14.04.2014, 10.52
Nyt näyttäisi olevan halpoja 10l juomareppuja tarjolla. Kympillä. Pitänee käydä hakemassa, jollei ole kaikkia jo ostettu...

Tuollaisen hommasin kun on kahden litran rakko .. aika heppoisen paperisen oloinen mutta kevyt. Saattaa hiostaa selkää.

GodFinger
25.04.2014, 05.33
Huomasin myös että tuossa juomarepussa ei ollut minkäänlaista selkätukea tai hengittävyyttä edistävää verkko-osaa, niinkuin parin- kolmen vuoden takaisessa mallissa. Nuo softshell-takit ovat olleen sopivia juuri keveähköön työmatka-ajoon, vaikka softshellin materiaalin paksuus onkin hieman ohuempi kuin viime syksyn malleissa. Tuo hengittävyyden puute tosiaan yllätti, käsivarsista alkoi lämpiämään, ja takki kuivuikin ainoastaan nurinpäin käännettynä.

Lähetetty minun KVD N9800-laitteesta Tapatalkilla

Grugi
25.04.2014, 08.30
Juu softshell-takit ei kyllä hengitä laisinkaan ja kerää hien kivasti sisäpinnalle. Pitää siis investoida parempilaatuisen takkin.

Smo
25.04.2014, 09.03
Tuolla mökin lähilidlissä näkyi sellaista pientä monitoimityökalua missä ruuvarit, kuusiokolot, ketjunkatkaisin, rengasrauta ym.. ei ole bongannut mainoksista, lienee ylijäämää aiemmilta fillarikampanjoista.. Kokemusta kenelläkään tuosta, aika kompaktin oloinen paketti?

GodFinger
25.04.2014, 09.56
Juu, otin tuollaisen matkaan, kun tuollaista ketjunkatkaisellista mallia piti jostain hankkia. Kompakti on, pienempi kuin muut, mutta silti tuollaisesta on ihna kivaasti apua. Tulee säilytyspussissa.

BONK
25.04.2014, 10.05
Tuolla mökin lähilidlissä näkyi sellaista pientä monitoimityökalua missä ruuvarit, kuusiokolot, ketjunkatkaisin, rengasrauta ym.. ei ole bongannut mainoksista, lienee ylijäämää aiemmilta fillarikampanjoista.. Kokemusta kenelläkään tuosta, aika kompaktin oloinen paketti?

Se oli joskus aiemmin myynnissä ainakin meidän paikallisessa, muttei tarttunut itselle mukaan kun noita on jo riittävästi. Noin käsikopelolta on laadusta paha sanoa mitään, mutta ensituntuma ei ollut kovin laadukkaan oloinen.

HallinenK
25.04.2014, 10.38
Silloin harvoin (5x/ vuosi) kun käyn Liiterissä en ole törmännyt pyöräilyvarusteisiin. Pitääkö jonottaa makuupussin kanssa ulkooven edessä että saa omansa.

BONK
25.04.2014, 10.44
Silloin harvoin (5x/ vuosi) kun käyn Liiterissä en ole törmännyt pyöräilyvarusteisiin. Pitääkö jonottaa makuupussin kanssa ulkooven edessä että saa omansa.

Tilaa Liiterin sivuilta uutiskirje jotta tiedät milloin tulee myyntiin niin osaat jonottaa oikeana aamuna :)

Smo
25.04.2014, 11.52
Se oli joskus aiemmin myynnissä ainakin meidän paikallisessa, muttei tarttunut itselle mukaan kun noita on jo riittävästi. Noin käsikopelolta on laadusta paha sanoa mitään, mutta ensituntuma ei ollut kovin laadukkaan oloinen.

Hätätyökaluna saattas mennä siis.. tullut pidettyä erillisinä kalut mukana tarpeen mukaan, ketjunkatkaisijaa en ole mukana pitänyt vaikka maastossa ajelenkin hmm ... asiasta viidenteen näyttäs olevan akkulaturia tuolla, pystyykö lataamaan kolmea AA tai AAA akkua yhtäaikaa? Mainoksessa sanotaan lataa yhtäaikaa kuutta akkua mutta kuvasta tihrustamalla vaikuttaisi että vain kahta samantyyppistä kerralla ..

arctic biker
25.04.2014, 12.14
Jos se lataa paritellen eli kaksi tai neljä silloin ei paras mahdollinen, pitää olla joka akulle oma kanavansa eli voit ladata vaikka vain yhtä kerrallaan tai kahta tahi kolmea... Jokainen akku saa silloin oman määränsä virtaa.

Smo
25.04.2014, 13.24
Lähinnä kun otsalamppuihin menee kolme akkua .. jos latais neljää tiedä sitten onko tossa älyä laturissa siis.

BONK
25.04.2014, 13.48
Jos ladattavista akuista puhutaan niin suosittelen kyllä investoimaan Eneloopeihin. Pitää varauksen ja toimii pakkasessa.

TANUKI
25.04.2014, 15.04
Reppua käyttänyt nyt kauneilla kevätkeleillä aböyt kolmella n. 50km lenkillä ja muutamalla lyhyemmällä maastossa. ISO plussa keveydestä, ja siltikin aika tilava pikkurepuksi. Huonot puolet on se, että hikistää ja aika paljonkin selkää. Ja hihnat olivat vähän liian pitkät, takeroisin turhat päät nippusiteillä kiinni. Ainakin hintansa arvoinen ostos :)

Jippo
30.04.2014, 14.08
... asiasta viidenteen näyttäs olevan akkulaturia tuolla, pystyykö lataamaan kolmea AA tai AAA akkua yhtäaikaa? Mainoksessa sanotaan lataa yhtäaikaa kuutta akkua mutta kuvasta tihrustamalla vaikuttaisi että vain kahta samantyyppistä kerralla ..

Jos vielä ajankohtainen, niin yhden latauskerran kokemukset. Pystyy lataamaan 1-4 kpl AA tai AAA-akkua yhtaikaa (+ 2 kpl 9V akkua), kaikille on oma merkkivalo. Laitoin 4 akkua yksitellen laturiin pienin väliajoin ja jokaisen akun lataus näytti alkavan itsenäisesti. Samaten jokaisen akun lataus loppui eri aikaan ja poistin akut laturista yksitellen sitä mukaa kun olivat latautuneet.

Itellä myös tarvetta kolmen akun lataamiselle ja tuntuu toimivan siihen tarkoitukseen (tosin en ole vielä ladattuja akkuja kokeillut).

Smo
30.04.2014, 14.36
Jos vielä ajankohtainen, niin yhden latauskerran kokemukset. Pystyy lataamaan 1-4 kpl AA tai AAA-akkua yhtaikaa (+ 2 kpl 9V akkua), kaikille on oma merkkivalo. Laitoin 4 akkua yksitellen laturiin pienin väliajoin ja jokaisen akun lataus näytti alkavan itsenäisesti. Samaten jokaisen akun lataus loppui eri aikaan ja poistin akut laturista yksitellen sitä mukaa kun olivat latautuneet.

Itellä myös tarvetta kolmen akun lataamiselle ja tuntuu toimivan siihen tarkoitukseen (tosin en ole vielä ladattuja akkuja kokeillut).

Jep hoidin sitten tuollaisen kun livenä hyvältä vaikutti mutta en ole vielä siihen koskenut .. akut oli kaupasta loppu jos niitä oli ollutkaan.

Reppua käyttänyt nyt kauneilla kevätkeleillä aböyt kolmella n. 50km lenkillä ja muutamalla lyhyemmällä maastossa. ISO plussa keveydestä, ja siltikin aika tilava pikkurepuksi. Huonot puolet on se, että hikistää ja aika paljonkin selkää. Ja hihnat olivat vähän liian pitkät, takeroisin turhat päät nippusiteillä kiinni. Ainakin hintansa arvoinen ostos :)

Toimi parin litran juomarakon kanssa maastoajelussa ja pakkautuvana kätevä laittaa sivulaukkuihin kauppamatkalla ja ottaa käyttöön tarvittaessa.

BONK
08.05.2014, 11.02
Paikallisessa oli eilen juoksusukkia (niitä aivan erinomaisia) ja muutaman parin nappasin mukaan. Juoksutrikoot oli materiaaliltaan kiinansekundalycraa, ei tosin aikomustakaan ostaa, kunhan hypistelin.

kharik
08.05.2014, 11.47
Tänään olisi tarjouksessa hitsauslaite: http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-0BFF6BD0-FA26C4F7/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=3433 (http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-0BFF6BD0-FA26C4F7/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=3433) Itsehän en mitään hitsauslaitteista ymmärrä, mutta aina semmoista himoinnut, niin onko kellään viisaammalla perustella miksi kannattaisi ostaa mielummin kalliimpi ja parempi tuon sijaan?

lansive
08.05.2014, 12.20
Tänään olisi tarjouksessa hitsauslaite: http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-0BFF6BD0-FA26C4F7/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=3433 (http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-0BFF6BD0-FA26C4F7/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=3433) Itsehän en mitään hitsauslaitteista ymmärrä, mutta aina semmoista himoinnut, niin onko kellään viisaammalla perustella miksi kannattaisi ostaa mielummin kalliimpi ja parempi tuon sijaan?

Karvalakkimallin muuntaja jossa on niin matala tyhjäkäyntijännite, että syttyminen on vähän niin ja näin. Kyllä tuollakin hitsaa, mutta ei sillä mikään ilo ole vetää kun kaikenlainen säätöelektroniikka puuttuu. Vähän yli satasella saa rautakauppojen tarjouksesta invertterin jolla sitten tekee jo vähän enemmän.

kharik
08.05.2014, 14.54
^ Jotain tuommoista odotinkin. Yllättäen nytkään ei saa halvalla hyvää. Jätän tarjouksen hyllyyn ja investoin parempaan kun oma talli valmistuu.

aaltju
08.05.2014, 15.59
^ Jotain tuommoista odotinkin. Yllättäen nytkään ei saa halvalla hyvää. Jätän tarjouksen hyllyyn ja investoin parempaan kun oma talli valmistuu.

Vaikka meneekin jo ohi pyöräilyvarusteista niin kommentoinpa kuitenkin... kannattaa tarkkaan miettiä haluaako/tarvitseeko puikkokoneen vai olisiko MIG sittenkin parempi vaihtoehto. Satunnaiset korjaushitsaukset ja rakentelut onnistuvat MIG:llä huomattavasti paremmin, varsinkin hieman puutteellisilla hitsaustaidoilla. Halpa MIG ja paljon parjattu ydintäytelankakin ajaa asiansa paremmin kuin halpa puikkokone jos ei halua suojakaasupullon kanssa puljaaminen ei innosta... ja ei ne kertakäyttöpullotkaan satunnaisissa hitsauksissa mahdottomia maksa.

janne kuivakangas
08.05.2014, 18.14
Kypärän Ostin kun käytiin äsken hyvältä vaikuttaa ja hintakin.hyvä..väri vaan os voinut olla pirteempi..mut näillä mennään!😆

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

big4man
08.05.2014, 18.19
5 litran paineruiskuja näyttäisi olevan myynnissä reilulla 12 eurolla. Ihan näppärä idea pyörän pesuun kerrostaloympäristössä.

Smo
08.05.2014, 18.31
Kypärän Ostin kun käytiin äsken hyvältä vaikuttaa ja hintakin.hyvä..väri vaan os voinut olla pirteempi..mut näillä mennään!��

Takavalo oli positiivinen yllätys kun tuollaisen mökille hoidin .. mökkipyörissä kun ei aina ole valoja.

janne kuivakangas
08.05.2014, 19.02
Tässä mallissa ei oo takavaloo..on jku uusimalli kevytkin..mut eipä os minunkaan haitannut valo..

maapaa
09.05.2014, 13.15
^ Onko laittaa kuvaa kypärästä? Hakusessa talveksi joku halpa tai halvahko suoja.

Jami2003
09.05.2014, 17.35
^ Onko laittaa kuvaa kypärästä? Hakusessa talveksi joku halpa tai halvahko suoja.

http://img.tapatalk.com/d/14/05/09/3u9aja5u.jpg

11 euroa. Noin 100 km oon tähän mennessä ajanut ja erittäin hyvältä tuntuu.

maapaa
09.05.2014, 17.46
Kiitos! Näyttää lupaavalle. Täytyypä huomenna käydä Lidlissä hypistelemässä.

Dr TuKo
09.05.2014, 19.15
5 litran paineruiskuja näyttäisi olevan myynnissä reilulla 12 eurolla. Ihan näppärä idea pyörän pesuun kerrostaloympäristössä.

Syksyllä ostin vastaavan halpakaupasta, kesti melkein 10 min ennenkuin alkoi vuotamaan. Sain rahat takaisin, ensin tarjottiin ostokorttia.

Pakko-ostos ainakin jos tässä ruiskussa on Lidlin tapaan takuu.

substitute
12.05.2014, 22.08

Kuinkas paljon enemmän tuollaisesta saa painetta verrattuna pienempään pumppukannuun, siis tällaiseen (http://www.motonet.fi/fi/tuote/603507/Kungs-Liuottimia-kestava-paineruiskupullo-18l)? Omistan tuollaisen pienemmän mutta siinä ei kyllä paine oikein riitä aina edes pyörän pesuun. Lidlistä voisi isomman ostaa vielä kaveriksi, sikäli mikäli siitä lähtee mainittavasti enemmän painetta.

Grugi
12.05.2014, 22.15
Mulla on tällänen käytössä http://www.taloon.com/paineruisku-hozelock-7-l-ulkokayttoon/JJ-50-57tuqe/dp
Painetta piisaa hyvin ja lika saa kyytiä, painetta tosiaan niin paljon että pakka puhdistuu kätevästi kun ensin Muc-Offia hieman suihkuttelee.

paskalokki
17.05.2014, 03.32
Itseltä löytyy tällä hetkellä tuo 15-17 euron kypärä mikä on nyt noin 60 kilometrin ajan tuntunut erittäin hyvältä päässä, myös jonkunlainen takavalo kypärästä löytyy, mutta sitä nyt ei näin valosan aikaan tartte. Ei paina, Kossin Porta Pro -kuulokkeet mahtuvat alle sankoineen päivineen ja säädöt on omalle, isolle päälle hyvät.

Myös ne samaan aikaan myydyt 3-5 euron lasit ovat hyvät, tietty linssien pinta-ala saisi olla ehkä isompi, mutta reippaan parinkymmenen kilsan lenkeillä ei ole omat silmät ainakaan vielä kuivuneet. Hyviä on ostokseni siis olleet.

Takkia ja paitaa olisi myös lähtenyt mukaan jo tuolloin tai viimeistään nyt kun on taas pyöräilykamaa myynnissä, mutta eipä noita kokoja oikeille aikuisille ole vielä. :rolleyes:

ArtoR
04.06.2014, 09.13
Ajohanskoista saumat ratkeilevat omia aikojaan, sukkiin tulee reikiä muutaman käyttökerran jälkeen. Lujaa Laatua - Lidl.

BONK
04.06.2014, 09.53
Ajohanskoista saumat ratkeilevat omia aikojaan, sukkiin tulee reikiä muutaman käyttökerran jälkeen. Lujaa Laatua - Lidl.

Nuo taannoin myydyt punamustaharmaat pyöräilysukat ovat ensimmäiset huonot Lidl-sukat pitkään aikaan. Ovat niin ohuet etteivät kestä eli saman firman juoksusukilla mennään, jotka puolestaan ovat aivan erinomaisia. Ajohanskoista ei kokemusta.

heeman
18.06.2014, 23.48
Eilen oli ainakin Herttoniemen Liiterissä W5 heavy duty hand cleaneriä. 2€ purkki. Toimivaa ja riittoisaa rassailun jälkeiseen putsailuun.

Grugi
19.06.2014, 00.11
Rassailuun on hyvä vetästä handuun kumihanskat niin ei tarvii liiemmin käsiä putsailla.
2paria ajossa messissä jos joutuu tien päällä rassata niin ei ole kädet rasvassa ja ajo jatkuu puhtain käsin.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/393417/PVCVinyl-kertakayttosormikas-100-L

Anaxagore
19.06.2014, 15.17
Eilen oli ainakin Herttoniemen Liiterissä W5 heavy duty hand cleaneriä. 2€ purkki. Toimivaa ja riittoisaa rassailun jälkeiseen putsailuun.

Tälle propsit. Lähtee kädet täysin puhtaaksi ketjuremontinkin jälkeen. Mainiota ainetta!

teppas
17.07.2014, 12.35
Lidl Espoo Niittykumpu.
Löytölaarissa muutama kappale fillarilaukkuja. 10€ /kpl

http://www.lidl.de/de/topmove-gepaecktraegertasche/p62661

big4man
18.07.2014, 09.13
Tälle propsit. Lähtee kädet täysin puhtaaksi ketjuremontinkin jälkeen. Mainiota ainetta!

+1, hyvä ostos.

paskalokki
18.07.2014, 13.18
Mimmosin aikavälein noita pyöräilyvaatteita on tullut Lidliin aina? Nyt lauantaina olisi tarjolla juoksusukkaa mitä ajattelin hakea, mutta joku urheilupaita olisi ihan passeli hankinta myös, kun tuppaa salilla ja fillaroidessa t-paidat kastumaan aivan läpimäriksi ja pikkuhiljaa ei noita voi käyttää enää edes aluspaitoina, kun ei pesunkaan jälkeen dunkkaus lähde pois.

Tosin jos tuosta kuudella eurolla paidan ostaa nyt ja ehkä toisen syksymmällä jos tulee valikoimaan niin tuskin siinä hävitä voi jos on oikean kokoinen vaan, palauttaahan ne voi.

Dalmore
18.07.2014, 13.56
Juoksusukat on pirun hyvät, niitä olen pelkästään käyttänyt fillaroidessa (siis kengässä, tarkennus ennenkuin joku ehtii). Ne varsinaiset pyöräilysukat on pidempivartisemmat ja ne on kanssa hyvät syksyllä ja talvella.

paskalokki
18.07.2014, 13.57
Juoksusukkia tosiaan ajattelin ostaa juoksemiseen, mutta olen vanhoja käyttänyt myös pyöräillessä ja varmasti noita uusiakin. Saatoin ottaa aavistuksen liian pienen koon vaan kun alkavat ratketa.

GodFinger
21.07.2014, 13.45
Torstaina tulossa lisää tavaraa, mm. bibsit ja pyöräilykengät. Iso tarjonta!
http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-E518EDD1-C0399B01/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?id=183
http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-10B24FFB-46ADBD20/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?id=185

kuovipolku
21.07.2014, 13.48
No nyt eli torstaina 24.7. niitä saa: paitoja, housuja, reppuja, satulalaukkuja, sadetakkeja ja muita hittituotteita. Lisäksi (luullakseni) uutuutena SPD-sopivia pyöräilykenkiä, "klossit ja polkimet eivät tule mukana"!

PS Kaukana kärjen takana maaliin tälläkin kertaa...

PPS "Bibsejä" ei ole tarjolla, sillä nehän ovat nimenomaan olkaimelliset pyöräilyhousut ja sellaisia en muista koskaan nähneeni Lidlin valikoimissa.

paskalokki
21.07.2014, 13.56
Tuollainen paita tulisi tarpeeseen, mutta epäilen siellä olevan aikuisten kokoja vieläkään. Satulalaukun voisi muuten ostaa, mutta 6,4" puhelin ei ihan tuonne mahdu. Sukkia voisi pari paria ostaa jos toimisivat juostessa kanssa kun nyt la jäi sukat hakematta.

Riippuen rotsien koista myös sisävuoresta kelpaisi sellainenkin.

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

Smo
21.07.2014, 15.57
Mahtaakohan olla taas LDL tyypilliset kenkäkoot eli miesten koot 42-> ja naisten koot ->40 .. 41 jalan omaava oli ainakin saatanan riemastunu kun ei maastolenkkarit sopinu ni joutu hommaa XCR Merrelit.

aaltju
21.07.2014, 20.54
PPS "Bibsejä" ei ole tarjolla, sillä nehän ovat nimenomaan olkaimelliset pyöräilyhousut ja sellaisia en muista koskaan nähneeni Lidlin valikoimissa.

Kyllä Lildlin sivut antavat ymmärtää että bibsejä olisi tarjolla:

http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-0EB50125-413A5969/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?id=183

Joskus muutama vuosi sitten oli pitkiä kylmän kelin bibsejä. Ostin varovaisuuttani ja nuukuuksissani silloin vain yhdet. Nyt ne on jo persuuksista niin hiutuneet että ei kehtaa ilman sävysävyyn kalsareita ajella ja uusia ei ole Lidlin valikoimassa näkynyt... ovat olleet aivan älyttömän hyvät housut kylmillä keleillä.

Ensi torstaina täytynee olla Lidlin ovella kärkkymässä heti ysiltä.

fanatic
21.07.2014, 21.50
crivit-merkkisistä bibseistä tulee tyylipoliisilta pamppua vähintään polvitaipeisiin

Risto Koivunen
21.07.2014, 21.51
Aavistuksen räväkkä väritys noissa Lidlin kengissä. Erityisesti tuo yhden mallin oranssi kengänpohja jäi mieleen.

___
22.07.2014, 10.02
Tuo 6,99 maksava, ruuveilla ja klipsillä kiinnitettävä satulapussukka ei ole kovin hyvä. Vedenpitävyys ei ole myöskään parasta a-luokkaa. Saippuakotelomallista ei ole kokemusta.

Mitenkäs tuon huonous sitten käytännössä ilmenee? Itse olin suunnitellut hakevani sellaisen, mutta voin vielä muuttaa mieleni, jos kuulen jotain dramaattista. :D
Itse haluan lähinnä mahdollisimman huolettoman (tukevasti kiinni pysyvän) satulalaukun, jonne voi iskeä puhelimen, monitoimityökalun, rengasraudat ja paikkasetin lenkin ajaksi. Vedenpitävyys ei ole pakollista (puhelimen voi aina laittaa muovipussiin), ja helposta irrotuksesta/kiinnityksestä annan myös plussaa. Kuulostaako Lidlin laukku aivan paskalta em. käyttötarkoitukseen?
(Myös muita <20€ pusseja voi vinkata, jos ne ovat jostain syystä selvästi parempia?)

Joskus muutama vuosi sitten oli pitkiä kylmän kelin bibsejä. Ostin varovaisuuttani ja nuukuuksissani silloin vain yhdet. Nyt ne on jo persuuksista niin hiutuneet että ei kehtaa ilman sävysävyyn kalsareita ajella ja uusia ei ole Lidlin valikoimassa näkynyt... ovat olleet aivan älyttömän hyvät housut kylmillä keleillä.

Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta miksi bibsit ovat niin hyvät, että sellaiset tulee kammettua päälleen ennemmin kuin normaalit ajohousut? :) Torstaina aion käydä hakemassa joko normaalit, lyhyet ajohousut tai bibsit, niin saa lämpimille keleille vielä hieman nykyisiä caprejani viileämmät ajohousut.

aaltju
22.07.2014, 10.11
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta miksi bibsit ovat niin hyvät, että sellaiset tulee kammettua päälleen ennemmin kuin normaalit ajohousut? :) Torstaina aion käydä hakemassa joko normaalit, lyhyet ajohousut tai bibsit, niin saa lämpimille keleille vielä hieman nykyisiä caprejani viileämmät ajohousut.

Jos vartalon muoto on adonis niin niistä tuskin on mitään etua, mutta keski-ikäistyvillä ja -luokkaistuvilla pyöräilijöillä yleisemmillä hivenen päärynään vivahtavilla ääriviivoilla bibsit takaavat sen että housut eivät rullaa orastavan vatsamakkaran alle epämukavalle runtulle.

Kylmällä kelillä bibsit antavat mahan päälle yhtenäisen eristeen ja ovat siten yllättävän paljon lämpimämmät kuin saman paksuiset tavalliset pöksyt... taliviurheiluvälineissä haalarimallisilla housuilla on muukin tarkoitus kuin estää lunta pääsemästä paidan alle.

PedroK
22.07.2014, 10.15
Jos vartalon muoto on adonis niin niistä tuskin on mitään etua, mutta keski-ikäistyvillä ja -luokkaistuvilla pyöräilijöillä yleisemmillä hivenen päärynään vivahtavilla ääriviivoilla bibsit takaavat sen että housut eivät rullaa orastavan vatsamakkaran alle epämukavalle runtulle.

Kylmällä kelillä bibsit antavat mahan päälle yhtenäisen eristeen ja ovat siten yllättävän paljon lämpimämmät kuin saman paksuiset tavalliset pöksyt... taliviurheiluvälineissä haalarimallisilla housuilla on muukin tarkoitus kuin estää lunta pääsemästä paidan alle.

Veit sanat suustani. Kuseminen on mitä on mutta persvako pysyy ainakin piilossa.

kuovipolku
22.07.2014, 11.50
Lidlin tuotteista ei koskaan tiedä, samannäköinen malli voikin olla ratkaisevasti erilainen tai -mallinen kuin se mihin on ollut tyytyväinen. FWIW pari vuotta sitten ostetun satulalaukun kiinnityssysteemin (muoviset "klampit" jotka kiristetään kahdella ruuvilla satulakiskoihin ja tarranauha joka kiristetään satulatolppaan) ainoa huono puoli on grammanviilaajia hirvittävä paino. Pysyy hyvin kiinni myös ilman tarrakiinnitystä, jolloin irrotus/kiinnitys onnistuu yhdellä napsaisulla.

Kestävyydestä voi mainita sen että vetoketjut ovat kestäneet mutta toisen vedin murtui heti alkuunsa. (Harmi muttei kovin kiusallista, koska avaaminen ja sulkeminen onnistuvat jotenkin enkä tee sitä kovin usein.) Vedenpitävyyden kanssa on tosiaan niin ja näin, mutta sisältö kulkee pakastuspusseissa. joten sekään ei ole ongelma.

PS Bibsien suhteen olin sitten sekä sokea että huonomuistinen...

arctic biker
22.07.2014, 13.49
ja multitool ruostui. Pientä offaria, varsinkin halvempien kuitenkin aivan hyvin hätävarana tehtävänsä hoitavien työkalujen ominaisuus. Ei kannata unohtaa märkään satulalaukkuun! Just kaivoin oman Lezyne RAP-toolin pintaruosteisena mennä viikolla kastuneesta satulalaukusta... Pieni teräsvilla-hinkkaus kirkasti kalun ilmeen.

Ja meillä adoniskroppaisillakin on ajohousuissa henskelit hyvä olla, pitävät vaipan paikallaan.

aaltju
22.07.2014, 21.51
crivit-merkkisistä bibseistä tulee tyylipoliisilta pamppua vähintään polvitaipeisiin

En juurikaan pelkää saavani pamppua polvitaipeisiin vaan ihan johonkin muualle jos muotipoliisi tulee tieten tahtoen vilkuilemaan housunkaulukseni sisäpuolelle :)

ppikkupe
23.07.2014, 11.50
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta miksi bibsit ovat niin hyvät, että sellaiset tulee kammettua päälleen ennemmin kuin normaalit ajohousut?

Koska prot käyttää niitä ja haluat näyttää hyvältä!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5b/Cycling_Bibshorts.jpg/324px-Cycling_Bibshorts.jpg

Mutta onhan se, että hyvin istuvat bibsit ei purista mistään kohdasta - varsinkaan vyötärön kuminauhan kohdalta, koska niissä ei kuminauhaa ole. Ainoa vain, että kannattaa katsoa, että henkseleissä on tarpeeksi pituutta, ettei ala sitten hartioista ahdistaan.

G70
23.07.2014, 14.01
Tänään tuli taas Lidl:n esite, jossa oli aika lailla fillarointivarusteita. Työkalujen laadusta en tiedä, mutta toisaalta niitä on tullut jo hankittua oikeista pyöräilyliikkeistä iso läjä, joten eipä ole niille tarvettakaan. Paidat, housut yms. vaatepuoli varmaan on ihan toimivaa ja ainakin hintansa väärttiä kamaa. Kestävyys ei välttämättä ole samaa kuin fillariliikkeen pyöräilyhousuilla, mutta toisaalta hintakin on vain murto-osan edellä mainituista.

Fuuga
23.07.2014, 14.21

Crivit on huomattavasti neutraalimpi kuin jonkun TdF:ssä pahasti kompuroineen bändin tiimivermeet. On se jännä, että jotkut vielä uskovat, että Teräsmies on totta ja vetämällä tiimivermeet päälle tulee kenestä tahansa sohvaperunasta ratareisi(tm).

ilmora
23.07.2014, 14.54
Aavistuksen räväkkä väritys noissa Lidlin kengissä. Erityisesti tuo yhden mallin oranssi kengänpohja jäi mieleen.

Räväkkä väritys on just plussaa, vaikka en kyllä Lidlin kenkiin ehkä sijoittaisi. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin vaaleat ja tylsät sävyt naisten vaatteissa - etenkin valkoinen. Oranssi, punainen, turkoosi... Niistä on parhaat vaatteet tehty. Mutta usein vaan miehille. Kuvaavaa on, että katselin huvikseni punaisia pyöräilykenkiä yhdestä nettikaupasta. Miesten malleja oli yhteensä 26, naisten 6.

Kampinalle
24.07.2014, 09.28
Piipahdin kahvitunnilla Lahden Lidlissä. Paikalla oli pari minuuttia vaille avaamisaikaa noin 40(!!) kanssaodottajaa, joista hämmästyttävän iso osa suuntasi suoraan fillarikamoille. Bibsit näyttivät ja tuntuivat melkoiset heppoisilta, en toki alkanut sovittaa niitä. Kengät sen sijaan vaikuttivat yllättävänkin jämäköiltä, jos olisi tarvetta, voisin harkita. Kassalle asti vein geelihanskat ja sukat, yhteensä 5,98 euroa.

rjrm
24.07.2014, 09.53
Oulussa oli myös parinkymmenen ihmisen joukko jonottamassa pääsyä pyöräilyosastolle. Bibsit ostin. Materiaali aavistuksen ohuempaa kuin muissa, mutta kelpuutan kuitenkin. Kokokin sopi. Yhden paidan palautan ja toisen kohtalona on jäädä rouvan pyöräilypaidaksi. Tavaraa lähti laareista kyllä uskomatonta vauhtia.

Jukkis
24.07.2014, 13.31
Espoossa ei hötkyillä tai sitten on helle tainnuttanut jengin. Kävin safkiksella lähempänä puoltapäivää hakemassa evästä ja totesin, että fillarikamaa on laarit täynnä. Mielenkiinnosta kokeilin kenkiä ja Spessun MTB-kenkään tottuneena olisi tehnyt mieli ostaa. Aavistuksen tilavampi lesti ja sama 44 numero noissakin olis kaikin puolin sopiva. Väreistäkin oli jäljellä sekä oranssia että sosiaalista painetta pelkääville maltillista sinistä. Ei moitittavaa tuohon hintaan, en usko että pidemmässkään käytössä häviäis ominaisuuksissa noille 150 ekun Spessun kengille :)
Se nyt vaan on tyhmää maksaa itsensä kipeeksi jonkun logon takia,,,

Grugi
24.07.2014, 14.31
Parit sukat ja sporttilasit tuli ostettua aamusta ja Herttikan LIDL:issä tavaraa oli oikein hyvin. Lasit on ok kolmilla erivärisillä linsseillä eikä ole hinnalla pilattu. Ei ainakaan vielä ole hinkua ostaa mitään reilun 200€ Oakley:a.

Mahatma
24.07.2014, 14.52
Tammiston Lidlissä kävin lounastauolla ja siellä oli tavaraa vielä hyvin jäljellä. Ostin molempia paitoja yhdet kappaleet, kengät ja hanskat "kun halvalla sai". Kengät jää ainakin kaappiin pölyttymään pariksi vuodeksi, mutta onpahan yhdet varalla sitten kun nykyiset on käytetty loppuun. Vaikuttivat ihan kelvollisilta, koko 42 oli mulle sopiva (ei tarvinnut ottaa yhtä kokoa normaali kenkiä isompia kuten Shimanon kanssa). Pitää kotona testata paidat vielä tarkemmin, että miten istuvat.

aaltju
24.07.2014, 15.02
Paitoja lähti mukaan yksi halvempaa ja yksi kalliimpaa mallia, kalliimman mallin paita on hieman turhan tiukka, mutta tuleepa taas motivaatiota katsella mitä suuhunsa lykkää kun on ainakin yksi paita josta paistaa kunnolla jenkkakahvat. Yhdet sukat otin kokeeksi, vaikka vaikka vaikuttivatkin huonommilta kuin viime viikkoiset juoksusukat. Sulo Vileninä ostin myös kengät vaikka en tarvinnutkaan kun olivat hintaansa nähden oikein hyvän oloiset... inansa ahtaan tuntuiset, mutta menettelevät, jos alkavat ahdistaa liikaa niin juniorilla on jalka vuodessa-parissa niihin sopiva.

arctic biker
24.07.2014, 20.54
inansa ahtaan tuntuiset, mutta menettelevät, jos alkavat ahdistaa liikaa niin juniorilla on jalka vuodessa-parissa niihin sopiva. Ootkos muuten aivan varma että junnu ne kelpuuttaa???

labra
24.07.2014, 21.12
Paitoja lähti mukaan yksi halvempaa ja yksi kalliimpaa mallia, kalliimman mallin paita on hieman turhan tiukka.
Ihan sama fiilis jäi... No pitänee vähän syksyllä jatkaa 5+2:sta...

aaltju
24.07.2014, 21.22
Ootkos muuten aivan varma että junnu ne kelpuuttaa???

Tuskin ihan suosiolla kelpuuttaa... on aika kaukana takana ne ajat jolloin kaikki iskältä saatu urheilukama oli ihan huippua :)

ppikkupe
24.07.2014, 21.34
Sulo Vileninä ostin myös kengät vaikka en tarvinnutkaan kun olivat hintaansa nähden oikein hyvän oloiset... inansa ahtaan tuntuiset, mutta menettelevät, jos alkavat ahdistaa liikaa niin juniorilla on jalka vuodessa-parissa niihin sopiva.

Itsekin katselin kenkiä sillä silmällä, että olisin saanut uudet arki/työmatkakengät. Periaatteessa ihan ok, mutta kauppaan jäivät. Pohja vaikutti todella-todella liukkaalta ja kovalta muovilta. Ei sitten kiinnostanut alkaa portaissa tai kaupan vastapestyllä lattialla liukasteleen.

rjrm
24.07.2014, 21.35
Ne bibsit on ihat soivat. Ohuet ja våhån lyhemmåt kuin muut omistamani. Silti ok hankinta.

viheik
24.07.2014, 21.56
Ne bibsit on ihat soivat. Ohuet ja våhån lyhemmåt kuin muut omistamani. Silti ok hankinta.

Mihin kohtaan teillä housujen hankkija sijoittuu se pehmuste. Muutamat housut olen ostanut ja minulla se perseen pehmuste tulee ajoasennossa liian alas. Eli työntyy tyyliin takareisiä kohti. Lähtö tilanteessa pitää aina vetää housut niin persvakoon kuin olla saattaa. Vai onko ne liian pienet L52/54 itse olen 184cm 78kg.
Vieläkö yhdet ostaisi vai menisikö suosiolla vaikka suvalaan ja ostaisi Löfflerit.

Geeli satulanpäällisen ostin ja testi rundi heitetty. Välilihalla ehkä parempi olla.

rjrm
24.07.2014, 22.00
187 xl... ehkä ostit pienet housut

fob
24.07.2014, 22.20
Kokeilin kenkiä. Ei mahtunut jalkaan. Jäi kauppaan. Henkselihousuja ei ollut. Ostin sitten sämpylöitä.

rjrm
24.07.2014, 22.21
Jalkapallosampylät on ainakin hviä.

Smo
24.07.2014, 23.49
Kenkienv koot miehet 42-> naiset ->40 .. terv. herra 41

paskalokki
25.07.2014, 06.33
Lidl voisi myös siirtyä kokokilpailuun aikuisten miesten osalta. Tavaraa menisi minkä kerkeäisi, sama juoksukamoissa.

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

Henley
25.07.2014, 07.33
Ostin pari ajopaitaa viime kesänä hankitun seuraksi. Housut tuntuivat aika ohuilta, varsinkin vaipan kohdalata, eli samanlaisilta kuin vuoden takaiset Liideli-koleilut, jotka eivät päättyneet hyvin ts. pidän paksummin topatuista pöksyistä. Paitoihinkaan en nyt ihan tyytyväinen ole, lähinnä ulkonäöllisistä seikoista johtuen, mutta ei niiden nyt niin kummoisia tarvitse ollakaan.

Yhdet hanskat lähti myös mukaan, lähinnä varahanskoiksi. Hepposilta tuntuivat nykyisiin hanskoihin verraten, mutta onpahan joktkut kaapissa otettavaksi jos tarve tulee. Myöskin sanoisin että nämä on vaikeampi saada pois, kun ei ole niitä lenkuroita.

Edit: Onhan siinä jotkut kuminauhan pätkät ommeltu kahteen sormeen, ilmeisesti pois ottamista helpottamaan.

PedroK
25.07.2014, 08.29
Luulin ensin itsekin, että lenkit puuttuu mutta kuminauhat on ihan ok ja paremman näköiset kun eivät roiku sormien välissä.

Marcus84
25.07.2014, 09.11
Herra 41, kannattaa käydä katsomassa Bilteman pyöräilykenkiä, itse olen tyytyväinen, hinta 30€.

Hybroman
25.07.2014, 09.38
Ostinpa sitten tuollaisen pyörätietokoneen (http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-075B9362-C16FA405/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=5567) enkä saanut sitä toimimaan. Anturin pitäisi ohjeen mukaan olla korkeintaan 2 mm päässä pinnaan kiinnitettävästä magneetista. Testaillessani huomasin, että magneetin pitää käytännössä koskea anturiin, jotta mittari reagoisi. Mitenköhän tuon saisi asennettua siten, että etäisyys olisi näin pieni? Muita vinkkejä vai palautanko koko kapineen?

Grugi
25.07.2014, 10.36
Ostinpa sitten tuollaisen pyörätietokoneen (http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-075B9362-C16FA405/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=5567) enkä saanut sitä toimimaan. Anturin pitäisi ohjeen mukaan olla korkeintaan 2 mm päässä pinnaan kiinnitettävästä magneetista. Testaillessani huomasin, että magneetin pitää käytännössä koskea anturiin, jotta mittari reagoisi. Mitenköhän tuon saisi asennettua siten, että etäisyys olisi näin pieni? Muita vinkkejä vai palautanko koko kapineen?

Palautat sen paskan sinne kauppaa ja mittarin myös :)

hannupulkkinen
25.07.2014, 11.14
Patteri loppu. Vie takaisin. Halvalla saa (https://www.motonet.fi/fi/kategoria/3019/345990/Matkamittarit)ihan merkkimittareita. Kandenssimittaus on myös aika tärkeä olemassa.

Smo
25.07.2014, 11.23
Herra 41, kannattaa käydä katsomassa Bilteman pyöräilykenkiä, itse olen tyytyväinen, hinta 30€.

ärEmmä oikeesti olis halunnukkaa .. jossain mulla on Shimpan MT40 tossut muttanyt kaikissa fillareissa flätit

Jaani
25.07.2014, 11.40
Hanskat ja housut tuntuivat tavallista mittaa kookkaammilta. Piti ottaa yhtä koko pienemmät. Kengätkin tarttui mukaan.

Hintataso on kyllä Lidlissä erittäin kohdillaan.

Farina
25.07.2014, 13.14
Parit sukat ja sporttilasit tuli ostettua aamusta ja Herttikan LIDL:issä tavaraa oli oikein hyvin. Lasit on ok kolmilla erivärisillä linsseillä eikä ole hinnalla pilattu. Ei ainakaan vielä ole hinkua ostaa mitään reilun 200€ Oakley:a.Jos ne lasit on samoja kuin ennen, niin kannattaa varoa linssejä vaihdettaessa ettei sanka napsahda keskeltä poikki. Itselle kävi näin edellisten Lidl:n lasien kanssa, kun painoin irronnutta linssia turhan ronskisti takaisin. Muuten ne oli aivan käyvät pyöräilyyn, mitään moitittavaa en keksinyt. Nyt on Motonetin halpalasit kokeilussa ja ihan ok nekin on. Ehkä huurtuvat vähemmän herkästi kuin Lidl:n lasit, mutta jälkimmäiset oli aavistuksen paremmat päähän.

Grugi
25.07.2014, 15.36
Jos ne lasit on samoja kuin ennen, niin kannattaa varoa linssejä vaihdettaessa ettei sanka napsahda keskeltä poikki. Itselle kävi näin edellisten Lidl:n lasien kanssa, kun painoin irronnutta linssia turhan ronskisti takaisin. Muuten ne oli aivan käyvät pyöräilyyn, mitään moitittavaa en keksinyt. Nyt on Motonetin halpalasit kokeilussa ja ihan ok nekin on. Ehkä huurtuvat vähemmän herkästi kuin Lidl:n lasit, mutta jälkimmäiset oli aavistuksen paremmat päähän.

Ei ole kokemusta Lidlin aikaisemmista laseista missä on vaihtolinssit mutta aika kovaa vääntöä tuntui kestävän kun linssiä paikalleen tuossa väänsin :)
Motonetin lasit jo löytyy siis ne missä on myös kolmet vaihtolinssit ja nekin on pelittäneet ihan kivasti.

Tänään testataan ajossa Lidlin lasit niin voipi ihmetellä eroja Motonetin laseihin. Taitaa kyllä olla saman valmistajan lasit.

aaltju
25.07.2014, 21.59
187 xl... ehkä ostit pienet housut

Rohkenen epäillä.... toki vartalon muotoja on kovastikin erilaisia

T: 192cm/110kg XL

joni33
26.07.2014, 10.56
Just kävin ostamassa Lidlistä ajolasit. Tarkoitus olisi käyttää silmälasien kanssa ja mitä nyt olen niitä sovitellut niin ihan hyvin sopivat silmälasien päälle. Toki vasta sitten, kun lenkille ehtii niin totuus paljastuu.

Mika_T
26.07.2014, 11.40
Vyötäröhousuissa oli koot kasvaneet ja pehmuste ohentunut edellisvuotisiin verrattuna, bibsit oli uusi tuttavuus ja piti ottaa kokoa suurempi housuihin nähden, mitat 178/100 ja koot m sekä l. Vyötärömallista olisi varmaan oikea koko ollut jopa s.

substitute
26.07.2014, 12.48
Ostin housut ja paidan kokoa M ja tällaiselle 186/82 kukkakepille olivat sopivat. Housujen säämiskä oli vähän erilainen kuin aiemmissa Lidlistä ostamissani pyöräilyhousuissa mutta saapa nähdä huomaako käytössä mitään eroa. Aikaisemmilla olen aika tyytyväisenä ajellut useamman koko päivän session.

Kenkiä testasin mutta jätin kauppaan. Iltti tuntui tulevan liian pitkälle jalkapöydän päälle ja tuntui muutenkin liian muhkealta. Koko olisi ollut sopiva mutta istuvuus jätti omalla kohdallani toivomisen varaa. Leveämpään jalkaan olis ehkä istunut paremmin. Päällisin puolin en huomannut mitään isompia eroja laadussa nykyisiin Shimanon m77 verrattuna. Naisten valkoinen malli näytti muuten ihan tyylikkäältä.

Munarello
26.07.2014, 15.00
Kävin ajopaidan ostamassa. XL-koon paketin sisältä löytyikin M-kokoinen paita, ei ihme että tuntui "vähän" tiukalta. Ja sitten vaihtamaan..

Edit: Paita vaihdettu oikean kokoiseen. :)

nikobiker
26.07.2014, 15.36
Onko kaikissa pääkaupungin Lidleissä sama valikoima vai pitääkö suunnistaa johonkin tiettyyn, että sais näitä pyöräilykamppeita?

Jaani
26.07.2014, 15.55
Periaatteessa sama valikoima koko maassa, mutta sehän supistuu sitä myötä kun kamat myydään loppuun.

Hanskoissa vähän liikaa pehmustetta, menee ruttuun.

Pexxi
26.07.2014, 17.27
Tänään vähän kattelin noita vermeitä, ehkä nyt kuitenkin satsaan siihen laatuun ja ajan niillä useamman vuoden kuin osallistun tähän arvontaan kaksi kertaa vuodessa. Mutta varmasti ovat hintansa väärtejä kun eivät paljoa maksa.

Jopotuinen
26.07.2014, 18.02
Sukat.

Joskus ostin sen isomman satulan alle tulevasta setistä.
Mukana tulleet "rengasraudat" täysin kelvottomat, vetelät ovat.

Itse asiassa halusin vain sen tyhjän laukun satulan alle varasisuria ja "rengasrautoja", sekä 50 € "selviytymisseteliä" varten.

Myöhemmin mätkähdin talven lumipöperöissä ja laukun kiinnitys hajosi. Tarttis jostain löytää vastaava vaakaputkeen tai satulan alle tuleva pieni pussukka.

Jopotuinen
26.07.2014, 18.11
Hanskat ja housut tuntuivat tavallista mittaa kookkaammilta. Piti ottaa yhtä koko pienemmät. Kengätkin tarttui mukaan.

Hintataso on kyllä Lidlissä erittäin kohdillaan.

Kerros sitten kokemuksia kengistä.
Itsellä oli puutumispulmat Shimpan kenkien kanssa, mutta kun vaihdoin Liiterin tallin kenkiin pulmat katosi. Ihan en saa niissäkään klosseja säädetyksi mieleiseksi, kammet tahtoo antaa herkästi osumaa "nilkkalumpioon", toki kaikkeen tottuu ja osumat oppii välttämään, eikä lopulta ole suureksi haitaksi.
Mutta voisi olla hieman paremmin. Kammistakin maali lähtenyt osumakohdasta...

nikobiker
26.07.2014, 21.33
Hertsikka on melko varma valinta, koska siellä on tilaa ja yleensä paljon tavaraa. Kurvissa eivät osallistu ilmeisesti ollenkaan muuta kuin ruokamyyntiin. Remontin jölkeen siellä ei ole ollut kulutustavaroita.

Jooh totesin juuri saman käydessäni Kurvissa. Täytyypä siellä Hertsikassa vierailla, kun se on tuossa ihan parin kilsan päässä. Köyhänä vaan joutuu halpaa ostamaan...

Risto Koivunen
26.07.2014, 22.28
Kurvin Liiteri on niin minikokoinen, että siellä taitaa olla myös muita niukempi valikoima elintarvikkeita. Muistaakseni kyseisessä tilassa oli aikaisemmin Sörnäisten postikonttori.

Kaikissa muissa tuntemissani Liitereissä on kyllä täysi valikoima - joissakin tosin sesonkituotteet loppuvat nopeammin.

___
26.07.2014, 22.43
Joskus ostin sen isomman satulan alle tulevasta setistä.
Mukana tulleet "rengasraudat" täysin kelvottomat, vetelät ovat.

Itse asiassa halusin vain sen tyhjän laukun satulan alle varasisuria ja "rengasrautoja", sekä 50 € "selviytymisseteliä" varten.

Itsekin ostin samasta syystä tämänvuotisen kangaslaukun. Laukku iso, painava, ja vieläpä laajennettavissa vieläkin suuremmaksi avaamalla ylimääräinen vetoketju. Ei grammanviilaajille, mutta jos tykkää saada kaikki kamat selkätaskuista satulalaukkuun, niin ostos on varmasti hyvä! Kiinnityssysteemi oli mielestäni myös hyvä ja luotettavan tuntuinen, mutta uskon kyllä, että muovikiinnikkeen saa rikki kolhimalla sitä kylmässä.

Mukana tulleet paikat ja monitoimityökalu eivät herättäneen oikeastaan minkäänlaista luottamusta, ja ne menivätkin suoraan laatikon pohjalle. Tai okei, olihan työkalu painava ja käytin sitä satulan telineen asentamiseen, mutta jotenkin se tuntui silti heppoiselta.

Ostin myös kalliimman ajopaidan ja bibsit. Paidan vetoketju on muovinen, todella lelun tuntuinen. Saa nähdä, että kestääkö se käyttöä lainkaan. Tykkään kuitenkin takaata löytyvästä vetoketjullisesta(!) avaintaskusta ja etuvetoketjun ulottumisesta alas asti, joten toistaiseksi tuosta taisi tulla samantien suosikkipaitani kesäkeleille.

Bibsit pysyivät maastossa ylhäällä vähän normaaleja ajohousuja paremmin (vaikka en mielestäni mitenkään hankalan mallinen olekaan :D), joten niihinkin olen tyytyväinen.

Kengätkin olivat mielestäni suht hyvännäköiset ja toivat läheisesti mieleeni nykyiset Shimanoni. Niitä en kuitenkaan tarvinnut. Jostain ihmeen syystä päätin kuitenkin ottaa myös ajohanskat testiin, koska halvalla sai. Niiden laatu tuntui vielä nykyisiäkin halpishanskojani heikommalta, mutta onpahan nyt ainakin hyllyssä varalla, jos toiset hukkuvat... :rolleyes:

Mutta joo. Olinpa myös yhtenä päivänä hypistelemässä shimanon 100€ kesäpaitaa, ja sitä katsoessani en keksinyt yhtään osa-aluetta, jossa se voittaisi keväämmällä ostamani 8€(?) Crivitin vastaavan. Taidan hoitaa pyöräilyvaate-ostokseni jatkossakin Liidelissä. ;)

nikobiker
27.07.2014, 18.32
No niin, ostamalla onneen täälläkin sitten. Herttoniemen Lidlistä ostin kaksi ajopaitaa, säämiskähousut, kengät sekä hanskat. Alle 60 euroa noista yhteensä. Hertsikassa oli ainakin pyöräilykamaa jäljellä vielä runsain mitoin.

Seuraavalla HePon ryhmälenkillä jos näätte jonkun, jolla on päällä pelkästään Lidlin vermeitä, niin se on mä!

mk
27.07.2014, 19.02
4 euron hanskat tarttui laarista mukaan, mutta paidat jätin ostamatta, kun kangas tuntui aika pinkeeltä venytellessä eikä kokojakaan oikeen ollut.. Sukkia tuli aiemmin osteltua muutamat parit , niissä hi-la suhde ainakin kohdillaan. Hanskat voisi testata huomisella lenkillä :)

GodFinger
28.07.2014, 18.42
Hämeenlinnan Tiiriön Lidlistä tuli ostettua bibsit, saman setin ajopaita, halvempi ajopaita sukat ja kengät, ja myös parit ajolasit. Hieman ohkaisemmalta tuntui nuo bibsit sekä kalliimpi paita, mm. Tummat ihokarvat näkyvät hauskasti läpi... 😃
Ajolasit oli ainakin samat kuin n. vuosi sitten hankkimani valkoiset lasit. Kengät just hyvät, koitin katsella niitä suht. inhimillisen värisiä valkoisia, mutta ainakaan miesten malleja ei ollut kuin sinimustia ja oranssimustia. Päteviä kamoja kaikki, ja varmasti jatkossakin tulen hankkimaan ajjovehkeitä lafkasta.

ArtoR
30.07.2014, 08.49
Yhdet hanskat lähti myös mukaan, lähinnä varahanskoiksi. Hepposilta tuntuivat nykyisiin hanskoihin verraten, mutta onpahan joktkut kaapissa otettavaksi jos tarve tulee.

Minun mielestäni ovat hyvät. (Ja ainakin paljon paremmat kuin Lidlistä edellisellä kerralla ostetut, joissa saumat ratkeilivat.) Onneksi otin kahdet.

anzi666
30.07.2014, 09.57
Teleskooppipumppu testattu. Painemittari näyttää jotakuinkin puoli baaria liian vähän. Ei hyvä maastopyörän paineita varten, kun mittari ei reagoi ennen kuin on liikaa paineita, maantiepyörän paineita tuolla en lähtisi väkertämään.

BONK
30.07.2014, 17.38
Pyöräilyhanskat nappasin mukaan. Hintaan 3,95 lienee hinta/laatu kohdallaan.

PedroK
30.07.2014, 18.01
Hanskojen vetokumilenkki katkes jo.

nikobiker
30.07.2014, 22.40
Hanskat oli ihan okei ekan lenkin jälkeen. Tosin ne lenkit sormien välissä olis kätevä olla jos olis.

Ajohousut (tavalliset, ei bibsit) ei nyt ihan täysin tyydyttäny. Kummallista, että lahkeiden suut oli tosi tiukat että oikein kiristi ja toisaalta yläosa jäi vähän lököttämään. Minä sentään olen aika ohutjalkainen kaveri. Lökötykseen auttoi tosin se, että housuissa on kiristettävä vyötärönaru. Säämiskä tuntu ihan hyvältä joo, mutta on niitä parempiakin. Housujen kangas on aika ohutta ja kovin liukasta, että takamus liukuu paljon helpommin satulassa suuntaan jos toiseen. Varahousuiksi menevät, että siinä mielessä ihan hyvä ostos, kun eivät paljon mittään maksaneet.

Pexxi
30.07.2014, 23.02
On ollut taas hyvää tavaraa myynnissä... Toki itsekin kuitenkin lankesin ostamalla kahdet sukat, jotenkin paksut pohjat on noissa mutta istuu ainakin yhden käyttökerran jälkeen vielä hyvin.

toripolliisi
31.07.2014, 11.02
Onk kokemukseja aineesta: http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-C54C0B42-BC0A7008/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=5739

nimim. swarfegapurkin pohja näkyvissä

Tämä rupes kiinnostamaan itseäkin. Onko joku kokeillut?

hemppa
31.07.2014, 11.46
Onk kokemukseja aineesta: http://www.lidl.fi/cps/rde/SID-C54C0B42-BC0A7008/www_lidl_fi/hs.xsl/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=5739

nimim. swarfegapurkin pohja näkyvissä

Loistavaa tavaraa. Kolme purkkia jo ostettu. 5/5.

bomba
01.08.2014, 11.04
Ostin henkselittömät 3/4-pituiset ajohousut. Ensin kokoa L, kuten muutkin vaatteeni. Istuvuus oli juuri kuten Yogibiker ylhäällä kuvaili, eli tiukahkot lahkeesta mutta ihan lökäpöksyt ylhäältä. Kävin vaihtamassa M-kokoon. Nyt alkoi olla jo liian tiukat lahkeesta, mutta edelleen yläosa lökötti kuin pappan vanhat kalsarit eikä pehmuste ollut edes perseessä päin. Palautin housut ja sain rahat takaisin. Nää oli kyllä huonoimmat ikinä.

Katselin hanskoja, mutta työn laatu oli niin epäilyttävä, että säästin senkin 3,99. Ompeleista näki heti, että jokin kohta tulee hajoamaan hyvinkin nopeasti. Lisäksi eivät istuneet omaan käteen lainkaan. Löysää kangasta jäi kämmenen alle ruttaantumaan, vaikka miten sovitteli eri kokoja.

Aiempina kausina on ostettu pari paitaa ja ajolasit, jotka on olleet hyviä.

joni33
02.08.2014, 15.37
Kävin ostamassa toiset ajolasit (valkoisella sangalla), kun nuo mustat hyväksi totesin. Valkoisissa tulee mukana vaaleammat linssit niin voi ajella niillä muulloinkin kuin kirkkaalla kelillä.

jarit
02.08.2014, 21.43
Kaksi pakettia karpalo-mysli patukoita ja kaksi Equador 70% -tumma suklaa levyä. Nämä ovat aina toimineet ja tuskin pettävät tälläkään kertaa,

PeeHoo
04.08.2014, 15.23
9,90 € maksaneilla ajohousuilla ajettu 100 km:n lenkki. Ainakin hintansa arvoiset, vähän pitemmät lahkeet, polven yläpuolelle kumminkin. Mulla housujen koko on yleensä l tai xl, Liiterin housuissa m. Piti käydä vaihtamassa. Takaa saisi ylettyä korkeammalle.

timoht
04.08.2014, 16.57
Just. M-koon ajohousut vähän väljät tämmöselle 67kg kukkakepille mutta kyllä noi hintansa haukkuu ja tulee käytettyä.
Sama juttu ajopaidan kans, m-koko vähän väljä rinnan kohdalta, muuten hyvä, tarttee varmaan poiketa salille:p.
S-kokoo ei tainnu olla edes myynnissä...:seko:

Mukavan ohutta materiaalia molemmat näin helteellä.

Mazza
04.08.2014, 21.27
Jos joku osti vahingossa liian pienet ajopöksyt, niin minulle nuo ostamani L-kokoiset oli liian isot, ja M-koko oli loppu. Voisin vaihtaa käyttämättömät housut uudenveroisiin pienempiin Oulun tai Kokkolan seudulla.

Edit: tai vaihtoehtoisesti voin palauttaa nuo ja maksaa kympin M-kokoisista.

paskalokki
04.08.2014, 22.04
Onko nuo nyt torstaina myyntiin tulevat juoksusukat kovinkin erilaisia kun pari viikkoa sitten myydyt pyöräilysukat? Tuli kolme pakettia ostettua niitä, mutta ei ole vielä juostessa tullut testattua. Urheilupaitaa olisi taas halvalla tarjolla kun jotain ajopaitaa koitan etsiä edullisesti, mutta eipä se isompi koko päälle mene.

BONK
05.08.2014, 11.16
Onko nuo nyt torstaina myyntiin tulevat juoksusukat kovinkin erilaisia kun pari viikkoa sitten myydyt pyöräilysukat? Tuli kolme pakettia ostettua niitä, mutta ei ole vielä juostessa tullut testattua. Urheilupaitaa olisi taas halvalla tarjolla kun jotain ajopaitaa koitan etsiä edullisesti, mutta eipä se isompi koko päälle mene.

Yleensä nuo juoksusukat on hieman paksumpia ja sitä kautta myös kulutuskestävämpiä kuin pyöräilysukat. Itsellä nuo Lidlin pyöräilysukat eivät kestäneet juoksemista, saman firman juoksusukista ei tähän asti ole kuin hyvää sanottavaa.

paskalokki
05.08.2014, 14.40
Keravalla oli ainakin vielä laaritolkulla paitaa, reppua, kenkää ja vaikka mitä.

Ostin nuo 7,99 euron lasit missä on kolmet vaihtolinssit ja kotelo mukana, vaikutti näin kotosalla pyörittelyn jälkeen ihan semilaadukkailta hintaansa nähden. Paketissa lukee, että 3 vuoden takuu joten tällä kertaa en heitäkään tuota kuittia pois vaan käyn hakemassa tilalle uudet jos sanka menee ja katkeaa näistä(kin).

Takkia kokeilin myös, sitä isompaa kokoa ja se tuntui t-paidan päälle jotenkuten jopa sopivalta (115kg/190cm), mutta XL-kokoisen pyöräilypaidan ostin himaan testiin enkä meinannut saada päälle edes. Oikea koko on lähempänä M:ää kuin XL:ää.

Pitää lenkin jälkeen pistää kokemuksia lisää noista laseista.

EDIT: Lasit toimii helvetin hyvin. Kun palautan paidan niin otan tilalle toiset lasit varalle.

V-P.V
09.08.2014, 09.10
Remonttikaljoja hakiessa huomasin että Lidliin oli ilmestynyt pyöräily- ja juoksureppuja. Juoksureppuna myyty oli mielestäni soveltuvampi pyöräilyyn joten sellainen lähti 9.90€ hintaisena kotia. Kotona kun tutkailin niin repusta löytyi tasku jonne mahtui ainakin 2l juomarakko ja molemmissa olkapäissä läpiviennit letkulle. Vararengas yms, muuta pikkutavaraa mahtuu hyvin mukaan, repun kuitenkaan olematta liian kolho. Kypäräverkon sai vedettyä piilosta vetoketjullisesta alataskusta.Ja kevytkin se on omasta mielestäni. En punninnut. Selkäosassa ilmavan oloiset "kanavat".
Väreissä oli valittavana karseita tai vähemmän karseita niin kuin kyseisen puljun pyöräilytuotteissa on tähän asti totuttu.
Lidlin tuotteet kuitenkin tuntien kun vetoketjuja käyttää varoen niin luulen että hintaansa nähden ihan ok. ostos.

lansive
11.08.2014, 15.17
Ostin juoksuhousuja ja M-koko oli juuri passeli 183 cm ja 94 kg "kukkakepille". Mitoitus on kuin Saunalahden mainoksissa.

MELkkiS
11.08.2014, 19.01
Tuli testattua messilän mtb maratonilla pyöräily bibsien laatu.. 20 km jälkeen alkoi hiertäminen ja se kasvoi exponentiaalisesti loppuun asti.. eipä noita taida voida käyttää kuin lyhyillä lenkeillä. Nyt ei pysty edes istumaan satulan päälle :D

cigant
11.08.2014, 20.54
^ Mulla meni bibsit pyöräreissulla hyvin jalassa.Pisin päivämatka 180 km josta ajoaikaa noin 10 tuntia+50 kg kamaa peräkärryssä,per päivä.Ei juuri nimettävästi hiertänyt.Kannattaa muistaa rasvaus.

PatilZ
12.08.2014, 13.45
^ +1 Yllättävän hyvin toimineet pitkilläkin lenkeillä, kun on muistanut (kuten kaikkien housujen kanssa) rasvauksen.

Mazza
12.08.2014, 14.59
Vaasan Liiteristä löytyi vielä kasapäin kaikenlaisia pyöräily- ja juoksuvarusteita. Sattuikin olemaan nuo L-kokoiset housut sekä kuitti mukana, niin sain vaihdettua ne pienempiin. Mukaan tarttui myös juoksupaita, ja taidan vielä hakea pyöräilypaidan. Juoksusukat, -housut ja -paidat on kyllä loistavia!

Mazza
17.08.2014, 20.38
Onkos kellään tuoretta tietoa, löytyykö Oulun Lidleistä vielä 45-koon kenkiä? Nuo 44-koon kengät on aavistuksen turhan napakat, ja Kokkolassa ei isompia enää ollut.

rjrm
17.08.2014, 20.53
Haapalehdossa ja Tuirassakin on ollut vielä kenkiä, mutta muistaakseni lähinnä naisten kokoja. Mazza jos 44-koon kengät jäävät sulla jouten, tarjoapa tänne yksityisviestillä niitä. Koitan myydä pojalle ajatusta lukkopolkimista... Voisi olla sopiva koko. Tosin ensi kesänä se voiikin olla jo 46 :)

Mazza
17.08.2014, 21.28
Pitääpä huomenna käydä kurkkailemassa.

Mazza
18.08.2014, 15.47
Keskustasta oli kengät loppu, mutta muita vaatteita oli hyvin ja housut oli tarjouksessa, 7€. Tuirasta löytyi 45-kokoiset kengät, ja saipahan samalla vaihdettua värin paremmaksi.

PetriV
19.08.2014, 19.38
Pyöräilyhousuja oli pitkään mietitty, mutta ne tuntuivat olevan joka puolella niin kalliita, niin tulipa hommattua Lielahden Lidlistä ensimmäiset kokeeksi. Samalla mukaan lähti myös paita ja juoksusukat.

TPP
21.08.2014, 17.17
Oulun keskustan Lidlissä oli 14 aikoihin kenkiä, kaikkia kokoja ja molempia värejä.

Grugi
21.08.2014, 18.42
Pyöräilyhousuja oli pitkään mietitty, mutta ne tuntuivat olevan joka puolella niin kalliita, niin tulipa hommattua Lielahden Lidlistä ensimmäiset kokeeksi. Samalla mukaan lähti myös paita ja juoksusukat.

Sitten kun huomaat että ne ei olekaan niin hyvät katso vaikka ulkomailta niitä vaatteita, ajovaatteisiin kannattaa sijoittaa mielestäni hieman enemmän kun mitä ne lidlin kuteet maksaa.

Fuuga
21.08.2014, 19.39
Sitten kun huomaat että ne ei olekaan niin hyvät katso vaikka ulkomailta niitä vaatteita, ajovaatteisiin kannattaa sijoittaa mielestäni hieman enemmän kun mitä ne lidlin kuteet maksaa.

Höpöhöpö. Ainoastaan silloin jos ne eivät todella toimi. Itsellä on tällä hetkellä 3 housut ja 4 paitaa liiteristä 3 vuoden kertymänä ja aivan hyvin ovat toimineet >400 km lenkeilläkin viimeksi Route 300 tuli ajettua liiterin housuilla. Totuus on se, että toisille sopii toiset ja toisille toiset ja jotkut ovat kalliitkin merkkihousut joutuneet heittämään kaapin nurkkaan homehtumaan.

Grugi
21.08.2014, 20.08
^ Varsinkin jos ei ole paremmasta kokemusta niin tokihan sitä helposti tyytyy vähempäänkin, totta puhut että toisille sopii vaikka santapaperi perän ja satulan väliin ja toisille taas ei.

rjrm
21.08.2014, 20.24
Assoksen hinnalla saa kymmenet Lidlit. Mieli tekisi ostaa Assokset kokeilun takia mutten kyllä koskaan osta :) Pakko kai niiden on olla tosi hyvät sillä hinnalla.

Grugi
21.08.2014, 20.53
^ Varmaan niitä muitakin merkkejä on kuin Assos mutta parempi pysyä niissä Lidlin byysissa :)

PetriV
21.08.2014, 21.00

Juu, kyllähän se on selvä, että laadusta joutuu maksamaan.. Mutta näin ensimmäiset pyöräilyhousut tälle syksylle, niin kyllä halpakin kelpaa. Tunnetustihan köyhän ei kannata ostaa halpaa.

aaltju
21.08.2014, 22.02

Jos Lidlin vaatteet toimivat ok ja istuvat päälle niin miksi ihmeessä kannattaisi sijoittaa enemmän? Ennemminkin päinvastoin... ei missään nimessä kannata sijoittaa enempää jos ei ole pakko.

Meitä on monen mallisia ja makujakin on monia, joten universaalia absoluuttista totuutta siitä mikä on hyvä vaatemerkki/-malli ja oikea hinta hyvälle vaatteelle on kovin paha lähteä etsimään. On kuitenkin päivän selvää että esimerkiksi pyöräilyhousuista ei kukaan pysty aistimaan hintaa perseellään. Hinta ei ole laadun mittari.

AnttiMarkus
21.08.2014, 22.02
Samaa mieltä. Ostin Lidlin ajohanskat 3€. Kämmenselästä halki ensimmäisellä käyttökerralla.